Aksi kucing cakar buaya untuk rampas makanan

on 11 April 2012

berita2.com: Seekor buaya besar yang sedang memakan potongan-potongan ayam , tiba-tiba diserang oleh seekor kucing kampung dengan cara mencakar wajahnya. Awalnya buaya itu berusaha melawan tetapi kemudian melarikan diri ke dalam air. Dan sang kucing berhasil merebut makanannya.








Wow !!! Penyakit Ini Boleh Diatasi dengan Masturbasi Atau Berhubungan seks

Sindrom Kaki Resah (Restless Leg Syndrome) menghantui ramai orang kerana membuat susah tidur. Sindrom ini ditandakan dengan keinginan tak tertahankan untuk menggerakkan badan terutama kaki. Dan keadaani ini paling parah ketika penderitanya  ingin tidur.

Sudah bermacam cara dicuba untuk mengubati sindrom ini. Mulai dari teknik relaksasi, mengurangi eminum kopi dan bahkan memakan ubat-ubatan seperti dopamin.

Lalu apa hubungannya dengan masturbasi?

Dalam edisi April 'Sleep Science', Prof Marin Luis dari Universiti Groningen, Belanda, memperlihatkan sebuah kajian ejakulasi pada lelaki boleh membuat otak mereka memproduksi dopamin.
"Paralel antara ejakulasi dan suntikan heroin," hasil penelitian itu seperti dilansir kembali oleh News.com.au.

Prof Luis menyatakan, penelitian ini membuat cara mengatasi Sindrom Kaki Resah menjadi lebih murah, hampir tanpa biaya dan kesan samping. Penderitanya tinggal berhubungan seks dengan pasangannya atau bagi yang sendirian tentu tak punya pilihan lain bukan?Melainkan dengan masturbasi.

Tumor 'alien' tumbuh di dalam badan lelaki ini.


VIVAnews - Selama 36 tahun usianya, Josh Abken tak pernah sakit parah. Namun, sakit punggung yang dialami sepanjang 2010 membuatnya memberanikan diri ke hospital dan menjalani pemeriksaan serta di X-ray.

Hasilnya mengejutkan. Gambar xray menunjukkan sebuah tumor raksasa tumbuh dalam tubuh lelaki berasal California tersebut.

“Saya hanya berfikir memiliki gangguan otot serius. Tetapi doktor menyatakan tidak mengetahui tumor apa yang bersarang pada tubuhku ketika memperlihatkan gambarnya,” katanya seperti dilaporkan CBS 13.

Naib pengatua Sekolah di wilayah Chico ini memiliki tumor raksasa sebesar ukuran bola sepak. Anehnya lagi, tumor ‘alien’ tersebut sekukuh batu dengan tentakel yang tumbuh di sekelilingnya.

Tumor yang dijuluki ‘Kill Gill’ ini mulai tumbuh selama satu dekad terakhir. Tumor mulai menekan jantung dan mendesak paru-parunya keluar dari posisi normal. Akibatnya, perut terdorong ke bawah dan menyebabkan sakit punggung kroniK.

Para doktor pun bertaruh dengan mengoperasi Abken . “Melakukan bedah terhadap tumor yang seperti batu, adalah pengalaman bedah yang sangat sulit. Pembedahn maraton selama beberapa jam mengeluarkannya,” ujar doktor ahli bedah yang memimpin operasi Costanzo Di Perna seperti dimuat Aol Health.

Operasi sukses dilakukan dan Abken seperti kehidupan baru. “Anda bagaikan memiliki kesempatan hidup yang sama sekali berbeza untuk sisa hidup Anda. Sekarang saya mensyukuri apa yang saya miliki,” ia menanambahkan.

Untuk memonitor perkembangannnya, selepas pembedahan Abken menjakani CT scan agar melihat kemungkinan kembalinya tumor aneh tersebut.

Iklan Hot Lucy Pinder Dilarang Beredar (Foto+Video)


Ikan deodoran Lynx yang menampilkan model yang glamour Lucy Pinder dilarang beredar, kerana dianggap merendahkan perempuan dan memperlakukan mereka sebagai objek seks.

Para model nampak menggoda dengan belahan dadanya dalam serangkaian iklan video provokatif. Deodoran ini dibuat oleh produsen multi-national manufacturer, Unilever. Lynx dipasarkan menggunakan lidah di pipi humor yang menunjukkan bahawa lelaki yang menggunakan itu langsung menjadi lebih menarik, dengan wanita cantik jatuh di kaki mereka.

Namun, dalam keputusan yang diterbitkan Advertising Standards Authority (ASA) telah menuduh perusahaan tersebut terlalu jauh. Satu internet iklan video menunjukkan model berpakaian, mencuci kereta dan menjilat ais Lolly. Dalam setiap adegan dia mengenakan pakaian yang berbeza dan mengekspos belahan dadanya.




Aksi awek bergaduh




Two girls fight comparable to UFC Ultimate Fighting match] Fuding two girls fighting, next to everyone in the crowd, the scene comparable to ufc ultimate fighting game, both sides resorted to grasping the hair, breaking the wrist and various other ways.


Lakukan ini jika tak takut mati

Manusia pada ketika ini memang ramai yang gila.. Mereka tidak peduli dengan apa yang ada di samping mereka, pokoknya asal mereka ingin mendapatkan suatu keinginan mereka, mereka pasti akan melakukan apa saja. Seperti contohnya orang-orang di bawah ini, mereka hanya ingin memuaskan nafsu mereka saja, dengan melakukan suatu hal yang berbahaya..








Awek ni kelihatan tenang je walaupun atuk ni ramas payu***anya

Guangzhou-sex-culture-festival-11111502
Nasib baik patung kalau tak dah kena lempang halilintar atuk ni.....

Kanak-kanak ni Bernama Adolf Hitler


INILAH.COM, New Jersey – Deborah dan Heath Campbell memiliki tiga anak, salah satunya bernama Adolf Hitler. Mereka berkata nama itu bukan bererti rasis.

Selain Adolf Hitler (5), dua anak lainnya kembar bernama Aryan Nation dan Hinler Jeannie. Deborah dan Heath juga memiliki tato swastika serta menghiasi rumah mereka dengan simbol Nazi tersebut.

Tapi mereka tetap menyatakan tidak rasis, hanya suka simbol swastika. Sayangnya, pengadilan memutuskan Deborah dan Heath bukan lagi orangtua ketiga anak itu. sebab pengadilan membuktikan, keduanya membiarkan anak-anak mereka.

Pasangan dari New Jersey, AS ini dilaporkan ke polis setelah meminta kedai kek membuat kek dengan nama Adolf di atasnya. Pasangan ini mengatakan pengadilan mengambil anak mereka kerana nama-nama mereka.

“Hakim dan Division of Youth and Family Servide mengatakan tak ada bukti dan mereka melakukannya kerana nama anak-anak. Mereka terpengaruh hanya kerana nama anak-anak,” ujar Heath.

“Orang seharunya menerima perubahan. Anak saya takkan membesar seperti Hitler dan melakukan apa yang ia lakukan,” lanjutnya, berharap hakim mengizinkan ia dan isteri membawa pulang anak-anak mereka pada Disember.

Minggu Orientasi Pelajar Terpanas Di Universiti Singapura


Gadis-gadis itu berbaring di tanah sementara orang lelaki bersandar di pada lengan dan, menatap mereka. Tidak, ini bukan adegan filem- itu adalah sebahagian aktiviti minggu orientasi dari Institut Management Singapura-Universiti (SIM-UOL) orientasi London bulan lalu.


"Mengapa mereka bahkan memungkinkan game cabul seperti itu? Tidak relevan dan memalukan, terutama untuk para gadis.

"Apakah game begini ini ada hubungannya dengan menjadi seorang mahasiswa di SIM?

"Apakah penyelenggara begitu putus asa untuk menjadi 'berbeza' dan dipandang sebagai kreatif dan berfikiran terbuka bahawa mereka harus bangga untuk game tidak senonoh seperti itu?

Menurut artikel di The New Paper, sekitar 400 pelajar ambil bahagian dalam orientasi dan anak perempuan dan anak laki-laki semua freshies dan tidak mengenal satu sama lain.

Selain kegiatan yang disebutkan sebelumnya, para siswa juga makan biskuit dari hujung yang berlawanan dan memeluk lawan jenis.

Beberapa gadis merasa sangat tidak nyaman dengan kegiatan itu dan mereka menangis.

Salah seorang mahasiswa laki-laki mengaku seorang gadis menangis kerana ia merasa seperti sedang berselingkuh kekasihnya. Dia berkata:

"Saya dengar dia punya kekasih. Hubungan intim seperti membuatnya merasa seperti sedang berlaku curang pada dia dan dia menangis.

"Bayangkan gadis dan lelaki saling berhadapan Jika tangan orang itu tergelincir atau ia ingin mengambil keuntungan dari gadis itu, ia akan mulut ke mulut dan dada-ke-dada dengannya.."

Tiga dari empat orang yang disurvei oleh The New Paper mengatakan mereka terkejut oleh game itu.


sumber : stomp.com.sg

Paderi bergaduh semasa menyapu


BAITULAHAM - Sejumlah paderi bergaduh semasa membersihkan dengan penyapu lantai gereja Nativiti yang dipercayai tempat kelahiran Nabi Isa di sini, Tebing Barat kelmarin, kata beberapa saksi dan polis Palestin.


Pergaduhan itu melibatkan kumpulan paderi dari Armenia dan Greece Ortodoks.


Tiada laporan mengenai kecederaan berlaku dalam pergaduhan itu.


Pergaduhan itu berlaku selepas beberapa paderi menyapu di kawasan yang dikhaskan untuk kumpulan paderi lain. 


Polis Palestin campur tangan bagi menamatkan pergaduhan itu. - Agensi



Kejam sungguh lelaki ini

113010-asshole-beating-girl

113010-asshole-beating-girl 2

113010-asshole-beating-girl3

113010-asshole-beating-girl 4

113010-asshole-beating-girl5

113010-asshole-beating-girl6

113010-asshole-beating-girl7

betul-betul kejam lelaki ini sampai orang sekeliling pun dia tak pedulikan.Sepak,terajang,tamapar,tali pinggang semuanya cukup.Agaknya terlampau marah sangat tapi itukan seorang wanita…….(update melalui Windows Live Writer)

Bayi baru lahir hanyut di tandas awam


BEIJING - Regu penyelamat menyerbu sebuah tandas awam di Kota Beijing, China, untuk menyelamatkan bayi yang hanyut di dalam mangkuk tandas. Menurut khabarnya, seorang perempuan melahirkan bayi di atas mangkuk tandas tersebut.

Toilet itu dirosak. Regu penyelamat pun memeriksa saluran pembuangan najis di bawah mangkuk untuk menemukan bayi kecil itu.

Menurut saksi , seorang perempuan yang hamil masuk ke toilet itu dan menyuruh suaminya menunggu di luar toilet. Tak disangka, si perempuan akhirnya melahirkan bayinya. Tak disengaja bayi itu pun masuk ke dalam toilet dan langsung tersapu oleh air yang dipam di toilet. Demikian seperti diberitakan Daily Mail, Selasa (10/4/2012).

Lubang dari toilet itu cukup besar sehingga bayi itu dengan mudahnya masuk ke lubang toilet, kemudian masuk ke saluran pembuangan najis. Perempuan itu langsung panik, lalu menghubungi suaminya.

Pertama-tama, para petugas pemadam kebakaran datang, namun mereka tidak dapat menemukan bayi itu. Mereka akhirnya mengorek lubang umum untuk mencari bayi yang baru lahir itu.

15 minit kemudian, bayi kecil itu ditemukan. Bayi malang itu dan ibunya langsung dilarikan ke Rumah Sakit Universiti Tsinghua untuk menjalani perawatan. Saat ini bayi malang itu pun dalam keadaan yang kritikal.

Kejadian serupa sempat terjadi di Negeri Panda pada 2006 lalu, seorang perempuan berusia 19 tahun melahirkan bayinya dan bayinya pun hanyut dalam saluran pembuangan najis secara tidak sengaja. Meski demikian, bayinya selamat setelah ditemukan.(AUL)

Walaupun diburu polis,lelaki sempat update status facebook


TRIBUNNEWS.COM - Walaupun dalam kejaran pihak polis, seorang lelaki asal Washington, Amerika Syarikat (AS),  Travis A. Nicolaysen menyempatkan waktu, untuk memperbaharui statusnya di situs jejaring sosial Facebook.

Travis telah ditetapkan menjadi buruan polis, atas tuduhan lima pelanggaran tindak jenayah, diantaranya, kekerasan dalam rumah tangga, perompakan menggunakan senjata api, dan pencurian. Seperti diberitakan oleh Yahoo.com, Selasa (10/4/2012).

Ia dalam pelariannya sejak hari Rabu minggu lalu, dan dikejar oleh polis menggunakan anjing pengesan, hingga wilayah Port Angeles.
Namun di hari pertama sejak dirinya melarikan diri, ia sempat membalas pesan yang dituliskan temannya dalam akaun Facebooknya. Temannya itu menulis, "Polis mencari-mu." Sesaat kemudian, Travis membalas pesan itu, "Ya saya tahu sahabat terimakasih ya."

Seorang kawannya yang lain, juga meninggalkan pesan di halaman Facebooknya, yang memintanya untuk hati-hati selama di pelarian, sementara yang lainnya meminta Travis menyerahkan diri ke polis, dan memberi contoh yang baik kepada anak-anaknya.

Di hari Sabtu kelmarin, ia kembali menjelajahi akaun Facebooknya, dan mengubah statusnya yang sebelumnya, tengah berhubungan dengan seseorang, menjadi bujang.
Ia diketahui, pernah memiliki hubungan dengan seorang perempuan, namun pada 28 March 2012, ia dilaporkan ke polisi kerana menganiaya kekasihnya tersebut.

Ayah Sanggup Racuni Bayi Perempuannya


TRIBUNNEWS.COM - Kerana tak menginginkan seorang anak perempuan, seorang ayah di India sanggup meracuni buah hatinya dengan maksud untuk membunuhnya.

Namun takdir menyatakan lain, bayi perempuan itu selamat, dan menjalani perawatan di ICU di sebuah rumah sakit di Kota Bangalore, India, Isnin (9/4/2012). Sementara Umar Farooq, ayah tak berperasaan itu ditahan polis untuk mempertanggung jawabkan perbuatannya. 
Reshma Banu, ibunda bayi malang itu, mengingat di hari Jumaat, minggu lalu, suaminya membeli biskut dan memberikannya kepada puterinya. Siapa sangka biskut itu ternyata sudah ia taburi racun. 

"
Saya terkejut ketika ia mengatakan akan memberi makan bayi, saya terkejut ia tiba-tiba jadi menyukai anak itu. Ia mengambil mangkuk susu dari saya, memberi saya wang, dan menyuruh saya ke kedai terdekat. Saya fikir dia telah berubah dan mulai mencintai puteri kami," tuturnya, seperti dikutip dari Timesofindia, Selasa (10/4/2012).
Tetapi ia tidak sepenuhnya percaya kepada suaminya, ia pun kembali ke rumahnya, ketika sudah dalam perjalanan menuju kedai dekat rumahnya. Ia pun dibuat terkejut ketika melihat Umar tengah membersihkan  darah di mulut puterinya.
"Saya bertanya apa yang terjadi, tapi dia diam saja Tiba-tiba anak saya mulai muntah darah. Saya menduga ia telah diracuni," kata Reshma.

Menyedari putrinya sudah tidak bernafas, maka ia meminta wang kepada ibu mertuanya,dan bergegas melarikannya ke rumah sakit. "Kami kembali ke rumah setelah dokter memberinya ubat," ujarnya.

Akan tetapi insiden itu, tidak membuat Umar tersadar, ia masih menginginkan puterinya meninggal dunia, untuk itu, saat semua orang di rumah sudah tertidur, ia menghampiri bayi malang itu dan menutupi wajahnya menggunakan bantal.
"Ia menekan bantal di wajahnya. Saya langsung menelefon ibu saya, dan kakak ipar saya, dan membawa anak itu ke Rumah Sakit Bowring," kenang Reshma dengan gemetar.
Sekarang Umar sudah berada dalam tahanan, dan Reshma mengatakan tidak ada alasan bagi dirinya untuk kembali kepadanya.
"Saya belum siap untuk menikah dengannya, saat ia bercerai dan kami harus menghadapi perbezaan usia  itu kerana saya dibawah tekanan keluarga untuk menikah dengannya. Ia ternyata masih menjadi pecandu alkohol, dan narkoba," tuturnya.

Pemandu Pengsan Remaja 13 Tahun Ambil Alih Kemudi Bas Sekolah

Seorang remaja berusia 13 tahun menjadi penyelamat rakan-rakan satu sekolahnya yang menumpang bas sekolah. Ketika pemandu bas sekolah tiba-tiba pengsan, remaja ini dengan berani mengambil alih kemudi dan berhasil menghentikan bas dengan selamat

Jeremy Wuitschick tengah dalam perjalanan menuju ke sekolah bersama 15 anak lainnya di Milton, Washington, Amerika Syarikat (AS), pada Isnin (9/4) waktu setempat. Di tengah perjalanan, Wuitschick menyedari ada yang tidak kena dengan pemandu bas.

"Matanya terbeliak dan posisinya duduknya menyandar ke belakang dan tangannya dikibas-kibaskan tanpa tujuan," tutur Wuitschick.

Ketika laju bas mulai tak terkendali dan mengarah ke tepian jalan, remaja pemberani ini dengan cepat mengambil alih kemudi bAs.

"Aku berdiri, meraih kemudi dan membelokkan laju bus ke kanan dan kemudian menarik kuncinya keluar. Dan berhasil, basnya berhenti. Benar-benar mengerikan," katanya.

Setelah bas berhasil dihentikan, Wuitschick lantas meminta pelajar lainnya untuk menelefon 911. Namun ada seorang pelajar bernama Johnny Wood yang mengaku dirinya boleh melakukan CPR (cardiopulmonary resuscitation).

Video CCTV dalam bas tersebut memang menunjukkan bahawa Wuitschick dan pelajara lainnya bersikap sangat tenang saat insiden ini terjadi. "Aku hanya bertindak berdasarkan insting. Semuanya terjadi sangat cepat dan tidak seperti dalam filem-filem di mana semua orang berteriak dan panik," tutur Wuitschick.

Pihak berkuasa setempat memuji tindakan berani Wuitschick ini dan merancang memberikan hadiah kepadanya.

"Saya beritahu kepada Anda, saya akan memberikan anak ini penghargaan kerana berfikir cepat. Dia melakukan hal yang benar dan kami akan memberikan sesuatu kepadanya. Anak ini pantas mendapat penghargaan," ucap Ketua polis Milton, Bill Rhodes, kepada ABC News.

Sementara itu, sang pemandu bas yang tidak disebutkan identitinya, telah dilarikan ke rumah sakit terdekat RS St Francis. Belum diketahui penyebab sang pemandu tiba-tiba pengsan.

Sumber : http://news.detik.com

Sula bandar raya paling ganas di dunia



SAN PEDRO SULA - Bandar yang terletak di Honduras, negara rantau Amerika Tengah ini merupakan bandar raya paling ganas di dunia.
Hampir setiap hari, penduduknya disajikan dengan adegan kumpulan penjenayah bertempur menggunakan raifal AK-47 dan grenad, pembunuh menyerang pada siang hari dan anggota polis meminta wang suapan.
Di Honduras, negara yang memiliki populasi lapan juta orang, satu kes pembunuhan dilaporkan pada setiap 74 minit.
Beberapa pakar memberitahu, keganasan yang melanda negara berkenaan berkait rapat dengan aktiviti penyeludupan dadah dan gejala rasuah. - AFP

SUMBER : KOSMO ONLINE

Pencipta Instagram kaya-raya serta merta


CALIFORNIA: Facebook semalam mengumumkan akan membeli aplikasi perkongsian foto paling popular, Instagram, untuk telefon bimbit pintar dengan harga berbilion dolar.
Pencipta aplikasi yang memberi kemudahan pengguna untuk mengubah dan memuat naik foto ke dalam telefon bimbit pintar dan tablet itu akan dibayar secara tunai dan memperoleh saham Facebook. 
Facebook juga akan menyelesaikan proses Initial Public Offering (IPO) sahamnya, bulan depan.

Persetujuan itu akan menjadikan pencipta Instagram, Kevin Systrom dan Mike Krieger kaya-raya serta merta.



Persetujuan itu dicapai beberapa hari selepas Instragram memperkenalkan versi perisian untuk telefon android, selepas terkenal dalam aplikasi Apple.


Mereka bersetuju dengan tawaran itu selepas Kevin menolak tawaran Mark Zuckerberg untuk bergabung dengan Facebook, lapan tahun lalu.

Pertama kali mereka bertemu dengan Zukerberg ketika Kevin masih lagi meneruskan pengajian di Universiti Stanford.

Kevin berkata: “Waktu itu saya membuat keputusan untuk meneruskan pengajian.”

Kevin dan Mike telah mengambil keputusan tepat kerana mereka kini menikmati kejayaan tanpa dibantu oleh ibu bapa atau orang lain. - DM 



sumber : myMetro

Wanita mabuk masuk rumah orang, susu bayi


SOUTH DAKOTA: Seorang wanita mabuk, memecah masuk ke sebuah rumah di sini dan cuba menyusukan bayi berusia dua bulan.
Ibu bayi itu dikejutkan oleh salakan anjing lalu mendail nombor kecemasan 911 pada jam 5 pagi kelmarin. 
Dia memberitahu pegawai polis, seorang wanita yang tidak dikenali memecah masuk ke rumahnya di Brookings dan cuba menyusukan bayi perempuannya.

Menurut polis, Rebecca Silva, suspek berusia 24 tahun kemudian merangkak ke atas katil dan menjadikan rumah itu seperti rumahnya.



Dia menafikan dakwaan itu dan berkata dia tidak pernah cuba menyusukan bayi itu, malah telah dipelawa masuk ke rumah oleh wanita berkenaan.



Katanya, dia bertemu dengan wanita itu malam sebelumnya.

“Saya tidak pernah pecah masuk ke rumahnya. Dia menjemput saya masuk,” dakwanya.

“Dia memberikan saya baju tidur. Dia menipu anggota polis yang saya pecah masuk ke rumahnya. Saya tidak cuba menyusukan bayinya. Ia tidak pernah berlaku,” katanya.

Katanya, dia teringat mereka bertengkar selepas minum arak. - DM 



sumber : myMetro

Bayi jatuh lubang tandas


BEIJING: Seorang bayi yang baru dilahirkan kini tenat selepas dipancur ke dalam lubang tandas secara tidak sengaja, sebaik selepas dilahirkan.
Pekerja kecemasan mengambil masa 15 minit untuk mencari bayi yang jatuh ke lubang tandas selepas ibunya melahirkannya. 
Lubang itu muat secukupnya untuk membolehkan bayi itu terbolos ke dalam selepas dibawa air.

Pekerja terpaksa memecahkan paip kumbahan untuk menyelamatkannya. bayi itu.



Bayi itu berjaya diselamatkan tetapi berada di dalam keadaan kritikal ketika dibawa ke hospital.


Kejadian itu berlaku di daerah Zhaoyang di Beijing.

Kejadian yang sama pernah berlaku kepada seorang ibu berusia 19 tahun di wilayah Jiang Su. beberapa tahun lalu. - Agen



sumber : myMetro

Flat awek bohsia


IPOH: Sebuah flat usang di kawasan Anjung Tawas Damai, Tasek, di sini, mendapat jolokan ‘flat awek bohsia’ apabila dikesan menjadi sarang maksiat berikutan dihuni lebih 300 wanita warga asing dari pelbagai negara.
Flat berkenaan menjadi perbualan penduduk setempat berikutan kediaman itu seolah-olah dijajah pendatang warga asing yang menyewa serta menghuni sejak lebih setahun lalu.

Malah, kehadiran lelaki warga asing yang kerap berkeliaran terutama pada waktu malam di flat itu turut menimbulkan rasa kurang senang penduduk tempatan yang bimbang tempat itu dijadikan ‘sarang’ kegiatan tidak bermoral.


Susulan aduan dan laporan diterima daripada penduduk, Jabatan Imigresen menyerbu flat berkenaan jam 10.45 malam kelmarin.

Ketua Unit Operasi Jabatan Imigresen Perak, Irwan Zahid berkata, operasi bersepadu itu disertai Jabatan Imigresen, Kementerian Dalam Negeri (KDN), Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM), Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela).


Menurutnya, pihak berkuasa terlebih dulu mengepung kawasan flat setinggi lima tingkat itu sebelum memeriksa setiap unit kediaman berkenaan.



“Hasil pemeriksaan itu mengejutkan apabila flat itu dihuni 349 wanita warga asing pelbagai negara.

“Kebanyakan wanita warga asing ini didapati menyewa beramai-ramai di flat berkenaan dan bekerja di kawasan kilang dan bandar berhampiran,” katanya.




Menurutnya, sepanjang operasi berkenaan, semua wanita warga asing itu memberikan kerjasama dan diarahkan berkumpulan di padang berhampiran.

“Hasil pemeriksaan mendapati 377 warga asing ditahan untuk pemeriksaan. Mereka yang diperiksa ialah 28 lelaki dan 349 orang wanita.


“Pemeriksaan mendapati 23 individu ditahan berasal dari Indonesia, 61 (Kemboja), 58 (Vietnam) dan 235 (Myanmar),” katanya.


Menurutnya, Imigresen bagaimanapun tidak membuat sebarang tangkapan berikutan semua warga asing ditahan memiliki dokumen serta pas yang sah tinggal di negara ini.


“Operasi ini sebagai persiapan dan persediaan penyelarasan kerjasama antara agensi penguat kuasa sebelum operasi besar-besaran di bawah Penguatkuasaan Program 6P bermula selepas tamat tempoh pemutihan.


“Imigresen mempergiatkan operasi seumpama itu di seluruh negeri ini bagi memastikan negeri ini tidak menjadi pusat kehadiran pekerja warga asing,” katanya.



sumber : myMetro

Suami manja luar biasa


IPOH: “Saya pelik apabila suami tiba-tiba menjadi terlalu manja, malah meminta saya memicit dan membuatkannya kopi sebelum nahas berlaku,” ujar isteri mangsa, Shaharenah Said, 53, yang terkejut apabila suaminya, Rosli Abni Hajar, 53, maut dirempuh lori.
Dalam kejadian jam 5 petang kelmarin, mangsa yang bertugas sebagai penyelia pengawal keselamatan meninggal dunia apabila kereta dipandunya bertembung dengan lori dalam kemalangan berhampiran Taman Rasi, Leburaya Ipoh-Lumut, di sini.

Menurutnya, arwah suaminya menunjukkan sifat manja luar biasa apabila memintanya mengurut kaki sebelum meninggalkan rumah di Batu Gajah untuk ke tempat kerja.


“Saya sangkakan itu semua sekadar permintaan biasa, malah saya sempat mengurut kakinya beberapa minit. Malah, saya turutkan permintaannya yang mahukan kopi.

“Itu semua kenangan terakhir kami sebelum suami maut dalam kemalangan ngeri itu,” katanya ketika ditemui di pekarangan bilik mayat Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), di sini.


Menurutnya, sebelum kejadian dia bimbang kerana suaminya masih tidak sampai ke rumah seperti kebiasaannya selepas tamat masa bekerja.



“Saya cuba menghubungi telefon bimbitnya sekitar jam 5 petang, namun panggilan saya dijawab polis yang memaklumkan nahas itu.

“Saya segera ke HRPB. Malangnya Tuhan lebih menyayanginya,” katanya sedih disamping anak tunggalnya, Nadhratun Najihah, 11.




Sementara itu, Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah Ipoh, Deputi Superintendan Wan Shahruddin Wan Omar berkata, mangsa dalam perjalanan dari tempat kerja di Ipoh pulang ke rumahnya di Batu Gajah.

Menurutnya, mangsa dipercayai cuba memotong di laluan berkembar sebelum terbabas ke laluan bertentangan dan bertembung dengan lori berkenaan kerana gagal mengawal kereta. “Mangsa tersepit di tempat duduk maut akibat cedera parah manakala pemandu lori tidak cedera. Bagaimanapun, siasatan kemalangan diteruskan,” katanya.



SUMBER : MYmETRO

Apek malang


MANTIN: Malang menimpa seorang lelaki warga emas apabila wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) diterimanya bukan saja disamun malah turut dibelasah penjenayah menyebabkan dia terpaksa menerima 10 jahitan di kepala di Kawasan Merah di sini, Ahad lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 4.30 petang, Pan Tham Khoi, 79, dipukul suspek menggunakan objek keras dipercayai topi keledar menyebabkannya rebah dan hampir tidak sedarkan diri. Menurut Tham, ketika kejadian, dia dalam perjalanan pulang ke rumah selepas menemui rakannya di sekitar kawasan berkenaan. “Ketika membuka pintu rumah, saya terkejut apabila dihampiri seorang lelaki dipercayai berusia lingkungan 40-an yang terus menyerang menggunakan objek keras.

“Saya diserang pada bahagian kepala dan muka sehingga terjatuh ke lantai serta nyaris pengsan,” katanya ketika ditemui di rumahnya di sini, semalam, ketika kunjungan Ahli Majlis Majlis Perbandaran Nilai (MPN) merangkap Pegawai Penyelaras Pusat Khidmat Masyarakat Dewan Undangan Negeri (Dun) Nilai, Yee Hee Long.


Tham yang tidak berkahwin berkata, suspek merampas dompetnya yang mengandungi wang BR1M berjumlah RM400 diterimanya bulan lalu.

“Saya meminta bantuan saudara untuk dihantar ke hospital berdekatan,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian berkenaan.



“Kes berkenaan masih sedang disiasat dan diklasifikasikan mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan,” katanya.


sumber : myMetro

Remaja dedah ibu guna ilmu hitam


KUALA LUMPUR: “Sejak kecil saya melihat ibu lakukan pemujaan di rumah ibadat bukan Islam dan saya pernah lihat ada darah, kuku dan jarum dalam tiga mangkuk berasingan tersimpan di bilik yang digunakan ibu untuk berubat.
“Malah, ibu turut menggunakan al-Quran untuk menipu orang. Jadi, saya tidak sanggup lagi melihat amalan khurafat dilakukan ibu dan tidak mahu lebih ramai menjadi mangsanya.”
Demikian cerita gadis berusia 19 tahun yang hanya mahu dikenali sebagai Nurul ketika mendedahkan perbuatan khurafat ibunya pada sidang media di Biro Pengaduan Awam MCA, di sini, semalam.

Nurul ditemani suaminya mengadakan sidang media itu bersama tujuh individu lain yang menjadi mangsa penipuan ibunya membabitkan kerugian lebih RM20,000.



Nurul berkata, dia yakin ibunya berusia 47 tahun itu mengamalkan ilmu hitam dan menggunakan ilmu berkenaan untuk mendapatkan wang dengan menipu orang ramai.



sumber : myMetro

Hentakan kuat kekasih sejenis


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki mati dipercayai dibunuh kekasih sejenisnya sebelum mayat mangsa ditinggalkan dalam keadaan bogel dalam sebuah bilik hotel empat bintang di Jalan Ampang, di sini, semalam.
Mayat lelaki berusia 37 tahun yang berasal dari Georgetown, Pulau Pinang, ditemui dengan kesan kecederaan serius di belakang kepalanya oleh pekerja hotel berkenaan kira-kira jam 3 petang.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, mangsa sepatutnya mendaftar keluar dari hotel itu jam 12 tengah hari, tetapi gagal berbuat demikian menyebabkan pekerja hotel itu memeriksa bilik mangsa menginap.


Menurutnya, selepas dipanggil beberapa kali dan tidak berjawab, pekerja berkenaan membuka pintu bilik menggunakan kunci pendua sebelum mendapati mangsa terbujur kaku di dalam bilik berkenaan.

“Siasatan awal mendapati mangsa yang mendaftar masuk kira-kira jam 6 petang kelmarin keluar dari biliknya jam 12 tengah malam sebelum kembali ke biliknya jam 1 pagi bersama seorang wanita dipercayai warga tempatan.


“Berdasarkan pemeriksaan kamera litar tertutup (CCTV) di hotel itu, wanita terbabit keluar dari bilik mangsa sejam kemudian sebelum mangsa didatangi seorang kenalan lelakinya pada jam 2.30 pagi yang berada bersama-sama mangsa hingga jam 12 tengah hari,” katanya.




Katanya, pemeriksaan awal Unit Forensik Polis Kuala Lumpur mendapati punca kematian mangsa disebabkan hentakan objek tajam pada kepalanya.

“Kami percaya lelaki terakhir berusia awal 40-an yang berada bersama mangsa adalah suspek utama yang melakukan pembunuhan.




“Polis turut menolak kemungkinan kejadian bermotifkan samun berikutan semua barang berharga mangsa tidak diambil dan siasatan kini menjurus sama ada mangsa mempunyai hubungan songsang dengan suspek terbabit,” katanya.

Sehubungan itu, beliau memohon kerjasama orang ramai yang mempunyai maklumat supaya tampil membantu polis dengan menghubungi hotline Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur di 03-21159999 atau balai polis berhampiran.



sumber : myMetro


Seorang rahib Budhha pengsan ketika melakukan hubungan seks dengan anjing

Seorang rahib Buddha pengsan ketika melakukan seks dengan seekor anjing yang tinggal di biara.


Rahib yang berusia 65 tahun itu tinggal di sebuah biara di Thailand, menjadi seorang biarawan untuk melarikan diri dari percaturan hidup masa lalu. Di biara juga tinggal seekor anjing betina, bersama anaknya.


Di atas gelora nafsu yang kuat rahib itu telah mengambil anjing itu sebagai pemuas nafsunya, rangsangan itu nampaknya telah memberi kesan kepadanya dan dia pengsan, kemudian ditemui tidak sedarkan diri dengan anjing masih terikat kepada pokok berdekatan.




Polis kemudian mengesahkan penglibatannya, hasil dari kesan-kesan air maninya yang ditemui pada alat kelamin anjing, juga pada pakaiannya. Menurut saksi, dia juga mengambil cecair pembasuh dari dapur biara untuk digunakan sebagai pelincir.


Setakat ini tidak jelas apakah dia akan menghadapi dakwaan jenayah, atau akan diambil tindakkan oleh kepala biara mengenai hubungan seksnya dengan anjing itu.


sumber : best1of4′s blog

Cuci Piring Pakai Bikini Superseksi?

Inilah yang dilakukan selebriti Inggris bernama Amy Childs dalam acara Big Brother versi Inggris. Ia mengenakan bikini superseksi dengan rambut yang digulung. Bintang opera sabun Only Way Is Essex ini memang dikenal suka kontroversi terutama payudara besarnya



Berbogel untuk bayar duit kuliah dan hutang kesihatan neneknya

Su Zizi (bukan nama sebenarnya), 19, bikin geger Beijing. Mahasiswi di Universiti Renmin, sebuah universiti ternama di China mengadakan sebuah pameran foto telanjang dirinya. Dia membuat pameran di tempat kuliahnya itu.

Menurut Zizi dia melakukannya kerana memerlukan wang agar boleh menerus kuliah. Dia mengadakan pameran itu akhir bulan lalu. Pihak universiti berusaha melarang pameran bertajuk “Who am I?” serta memblok web yang menampilkan foto-foto Zizi. “Setiap lembar foto, aku boleh mendapat wang” ujarnya.
Setelah menggadakan pameran, Zizi mengatakan ingin menjadi “body artist”. “Sembilan bulan lalu, aku melakukannya kerana memerlukan wang  untuk membayar wang kuliah dan mellangsaikan hutang kesihatan nenekku,” katanya kepada TNN dalam sebuah wawancara kelmarin. “Tapi sekarang, aku benar-benar tertarik menjadi seniman,” ujarnya.

Zizi mengatakan apa yang dilakukannya adalah sah. Foto yang ditampilkan adalah suatu bentuk karya seni. “Kerana itu, aku juga berfikir selain menjadi body artist aku juga tertarik jadi fotografer,” kata dia.





Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved