Beri anak sup kepala orang untuk sembuh penyakit

on 07 April 2012



 Lin Zongxiu, warga Sichuan China, mempunyai seorang anak perempuan berumur 25 tahun yang telah menderita sakit jiwa sekian lama. Orang tuanya telah membawa dia berubat tetapi masih belum sembuh juga. Kemudian ibunya mendapat satu resepi atau ubat yang paling mujarab untuk menyembuhkan penyakitnya iaitu sup kepala orang.


Setelah mendengar adanya resepi menyembuhnyapenyakit sakit jiwa anaknya, Lin Zongxiu, warga Sichuan China, mencari cara bagaimana mendapatkan bahan untuk resepi itu, 


 Mereka pun meminta bantuan seorang pemuda untuk membantu mereka mendapatkan kepala tersebut. Pemuda itu pun kemudian menjalankan aksinya terhadap seorang tua berusia 76-tahun yang kebetulan lalu dalam keadaan mabuk dan tidak sedar yang kemudian memberikan kepalanya kepada Lin.
 Setelah itu, kepala korban dimasak bersama dengan itik(mungkin untuk menghilangkan bau sup manusia nya) yang kemudian dihidangkan untuk anak perempuannya. 


Perbuatan Lin dan suaminya itu telah diketahui polis yang kemudian keduanya pun ditangkap dan dibawa ke pengadilan. Lin dihukum hukuman mati  yang kemudiannya di tunda selama 2 tahun . Ia juga dianggap bersalah turut  menghilangkan barang bukti seperti mayat , baju dan kasut korban. Penundaan selama dua tahun tersebut , hukuman Lin boleh menjadi penjara seumur hidup kalau selama dua tahun tersebut dia menunjukkan perbuatan baik dan tidak melakukan kejahatan yang lebih berat.(link)



Bar Dubur Di Vienna

Bentuknya yang universal dikenali bar dubur kerana meniru bentuk seperti sistem pencernaan manusia: dimulai dengan lidah, terus ke perut, bergerak melalui usus kecil dan besar dan keluar melalui anus (dubur)…





Berlaku curang dengan Remaja, Suami Bunuh Isteri di Depan Anak


TRIBUNNEWS.COM - Seorang suami marah setelah tahu isterinya berlaku curang dengan remaja yang baru berusia 19 tahun. Demikian dilanporkan Daily Mail.

Suami bernama Barry Harrison (47) dan isterinya Amanda (34) ditemukan meninggal dunia di rumah mereka pada 9 Ogos tahun lalu. Amanda mengalami luka serius di leher sementara sang suami ditemukan mati dalam keadaan gantung diri.

Dua anak mereka bernama Owen (3) dan Aiden (5) ditemukan oleh pekerja bernama Pat Cannon yang bekerja sebagai pengurus flat tempat mereka tinggal di Regal Court, High Street, Shanklin, Isle of Wight, England. "Anak-anak berkata ibu dan bapanya sedang tidur," kata Cannon dalam sidang koroner yang berlangsung Newport Coroner’s Court.

Dalam sidang itu terungkap jika pasangan ini mengalami kesulitan kewangan dan membuat keduanya mengalami tekanan. Si isteri bekerja di sebuah kedai ketika dia bertemu remaja bernama Alex Harmer-Wood sementara sang suami bekerja sebagai pemetik buah tomato.

Wanita hebat

TEHERAN – Seorang seniman Iran yang lahir tidak memiliki kedua tangannya berhasil menaklukkan cacatnya dengan belajar menggunakan kakinya untuk melukis, memasak bahkan mengirimkan SMS.

Zohreh Etezad Saltaneh (49), lahir tidak seperti bayi lainnya, dia tidak memiliki kedua tangan.

Kini wanita separuh baya tersebut tinggal di sebuah rumah di Teheran dengan ibunya yang telah berusia 85 tahun. Saltaneh dengan mudahnya menggunakan kedua kakinya untuk melakukan kegiatan sehari-hari serta menjaga ibunya yang sudah tua.

“Saya tidak memiliki masalah. Dengan berlatih saya boleh melakukan tugas saya lebih baik dibandingkan orang normal dan mendapatkan kebanggan tersendiri,” ujarny.

Perlu waktu selama 40 tahun baginya untuk boleh mengalahkan cacatnya ketika ini, dia harus berjuang dengan kehidupan sehari-hari mencari nafkah, tapi dia menganggap dirinya tidak berbeza dengan wanita lainnya.

“Pepatah saya adalah, cacat bukan berarti harus dibatasi,” ujarnya.

Walaupun cacat, dia berhasil dalam bidang seni, dia pun berhasil mendapatkan beberapa penghargaan dan lukisannya dipamerkan di 60 pameran di seluruh dunia.

Bakat seni dalam dirinya tidak menghentikan dirinya untuk melukis. Saltaneh juga menenun karpet Persia dengan menggunakan kakinya dan berharap bahwa suatu hari nanti dapat dipamerkan dalam pameran budaya di Iran.

Sumber : http://www.okezone.com/

Manusia pertama secara rasmi di akui tidak memiliki ketegori gender

Seorang rakyat England yang menyatakan dirinya tidak memiliki status kelamin diyakini sebagai orang pertama di dunia yang secara rasmi diakui tidak memiliki kategori gender sebagai lelaki ataupun wanita.

Norrie May-Welby (48) lahir ke dunia sebagai seorang lelaki. Namun, ia kemudian memutuskan melakukan pembedahan kelamin pada 1990 ketika  berusia 28 tahun. Setelah itu, ia merasa tidak bahagia menjadi seorang perempuan dan akhirnya Norrie memutuskan untuk menjadi seorang “neutral”. Sekarang secara rasmi diakui sebagai seseorang yang tidak memiliki gender secara spesifik.



May-Welby pernah berhijrah ke Australia pada usia tujuh tahun. Dia lahir dan dibesarkan di Paisley, kota Renfrewshire, England.


Pemerintah di England menolak mengeluarkan sijil kelahiran untuk Norrie kerana tak dapat membuat satu klasifikasi baru untuk status warga tanpa gender. Selain itu, para dokter juga mengaku tak boleh memastikan jenis kelamin pada tubuh May-Welby ini yang juga mengatakan konsep lelaki dan perempuan tidak sesuai pada zaman ini.

Dia juga mengatakan ramai yang tertarik dengan konsep hidup tanpa gender ini.

Putri Tidur Dengan 15 Laki - Laki Setiap Hari


Putri (27), Nama samaran, dalam sehari mengaku sering melayani sekitar 15 laki - laki. Wanita muda bertubuh seksi yang berasal dari Tuban ini mengaku tidak pernah meletak harga tinggi pada laki - laki yang ingin memakai jasa tubuhnya.Dengan sedikit bayaran laki - laki yang menginginkan Putri sudah boleh membawanya dan, jika sesuai langsung cari bilik.

"Kalau saya lagi wangi dapat sekitar 15 belasan pelanggan lebih dalam sehari". (Wangi ertinya lagi bernasib baik). "Kalau ltidak paling - paling dapat sekitar 5 - 7 pelanggan aja". Ucapnya ketika tertangkap di Polrestabes, Surabaya.

Putri menjelaskan, "biasanya para PSK mangkal di warung - warung kopi". "Warung kopi adalah tempat yang nyaman, kita dapat minum kopi sambil bertransaksi", ucap wanita yang terjun ke dunia ini akibat ditinggal pergi suaminya ini.

Putri beserta 6 teman - temannya tertangkap ketika mangkal dibawah BAT Ngagel Surabaya. Para PSK di daerah ini biasa diberi julukan BAT. Tidak semua PSK yang mangkal di tempat ini bernasib baik, banyak juga PSK lain yang mengaku sering tidak mendapat seorang pelanggan pun meski telah mangkal dari petang hingga pagi hari. Bagaimanapun juga BAT adalah tempat sekelompok PSK kelas bawah yang memiliki hukum perdagangan, barang bagus cepat laku.

sumber : menjelma.com

Gadis remaja terkejut lihat ayah dan ibunya tukar pasangan di saluran TV kelab seks

berita2.com: Seorang gadis remaja berusia 15 tahun terkejut setengah mati ketika menontonTV pada suatu malam ketika ia terbangun dari tidurnya. Ia melihat ayah dan ibunya di sebuah kelab seks. Dia juga melihat mereka melakukan swinger (bertukar pasangan).

Ibu gadis itu mengenakan stoking dan suspender sementara ayahnya berpakaian sebagai Batman dengan mainan seks di tangannya. Mengetahui ditonton oleh anak gadisnya, pasangan yang tinggal di Munich, Jerman itu menjadi sangat malu dan menyaman RTL, pihak yang menyiarkan adegan tersebut.

Namun pengadilan menolak permintaan ganti rugi atas gangguan kejiwaan yang dialami anak gadisnya akibat menotnon adegan itu. 

"Saya memahami perasaan Anda dan saya tidak ingin berada dalam masalah seperti yang Anda alami," kata Ketua Pengadilan di Munich.

Japan Game Show "Lempar Kek Dengan Setengah Bogel"


Game show di televisyen Jepun, bukan main vulgarnya, Half nude japanese girls, pie fight funny Japanese game show



Lapangan Golf yang Pemainnya Harus Telanjang

Satu-satunya di dunia, lapangan golf yang mengharuskan para pemainnya telanjang termasuk kedi dan pegawai lainnya.

Sebahagian orang mengatakan olah raga golf adalah salah satu olah raga bagi kaum ‘berduit’. Mungkin benar. Dilihat dari harga stick atau pemukulnya saja sudah jutaan – kalaupun harus sewa di tempat, harganya tidak murah. Belum lagi pakaian yang dikenakan mulai dari topi, t-shirt, seluar, kasut, sarung tangan, kaca mata dan asesoris lainnya.

Tapi di daerah Perancis barat, mungkin kamu boleh bermain golf dengan kos perbelanjaan sedikit lebih murah. Kerana kamu tidak perlu memikirkan kos untuk membeli pakaian, topi, kasut dsb.


Adalah lapangan golf 6-holes yang berlokasi di sebuah kompleks percutian bernama La Jenny Naturist Course , satu-satunya di dunia di mana semua pemainnya harus telanjang (odditycentral.com).



Di sini kamu tidak perlu malu meskipun tidak boleh bermain golf sehebat Tiger Wood. Kerana yang terpenting adalah kamu mahu melakukannya sambil telanjang.


Baru-baru ini salah satu media sukan di Amerika mengadakan poling destinasi golf paling diminati di dunia; La Jenny Naturist mengumpulkan suara terbanyak. Selain boleh bermain golf dengan telanjang, pemilihan La Jenny Naturist juga berdasarkan pemandangan pantai dan orang-orang telanjang yang boleh dinikmati selama bermain golf.

Wanita jadikan tikus sebagai binatang peliharaan

Menjadikan tikus sebagai binatang peliharaan 
adalah sesuatu yang pelik..kalau didalam sangkar  tak apa
tetapi tikus ini bebas berkeliran di sekitar rumah dan bilik tidur
wanita ini...
Dia juga sanggup untuk mengdakan acara pengebumian untuk tikusnya
yang telah mati...


Gau Jal, Minuman Ringan Yang Dibuat dari Air Kencing Lembu


Sebuah perusahaan minuman di India menyatakan akan memproduksi sejenis minuman ringan unik. Minuman yang akan mulai dijual Disember mendatang dibuat dari kencing lembu dan dikatakan berkhasiat mengubati dan mencegah berbagai macam penyakit.
Jabatan Perlindungan Lembu di Rashtriya Swayamsevak Sangh (RSS), produsen pembuatnya, merencanakan untuk menghasilkan minuman yang dalam bahasa Hindi dikenal sebagai “gau jal” atau air lembu pada akhir tahun ini.
Meskipun menimbulkan kekhuatiran berbagai pihak mengenai impak kesihatan dari minuman ringan tersebut, Om Prakash, Ketua Departement Perusahaan menegaskan minuman ini akan menjadi sajian nikmat.
Selain menawarkan rasa minuman yang nikmat, air lembu ini juga dikatakan memiliki sejumlah khasiat medik. Diantaranya dapat mengubati beberapa penyakit kronik seperti kanser dan penyakit hati.

Kesian...Arnab tak ada telinga



[Kejam] Bapa bakar kemaluan anak kerana sering kencing malam

TEMPO Interaktif, Jeddah – Sebuah peristiwa memilukan menimpa seorang budak berusia empat tahun di Arab Saudi. Kemaluannya dibakar ayahnya kerana sering kencing di tempat tidur.

Peristiwa itu kini menjadi perhatian Masyarakat Nasional untuk Hak Asasi Manusia (NSHR). Menurut lembaga pemerhati hak asasi ini, lembaganya sedang menyiasat kejadian kejam yang dilakukan oleh seorang bapa terhadap anak berusia empat tahun di Yanbu.

“Ini kekerasan terhadap anak. Kami tak akan berdiam diri,” jelas NSHR dalam sebuah pernyataan.

Menurut media setempat, kejadian tersebut dilaporkan oleh pak cik kanak-kanak kepada polis setelah saudara perempuannya (ibu si anak) memberitahu kepadanya atas luka-luka yang diderita anak. Pelaku hingga kini menolak memberikan keterangan.

Hanya Kerana Nama, Anak Ini Diculik

MOSCOW - Gara-gara obsesinya, seorang perempuan di Siberia dikhabarkan sanggup menculik anak berusia tujuh tahun, Ilya Yaropolov. Alasan perempuan itu menculik Ilya adalah, ia terobsesi memiliki seorang anak laki-laki dengan nama Ilya.

"Dia terobsesi ingin memiliki seorang anak laki-laki bernama Ilya," ujar petugas polis Andrei Podolyan seperti dikutip RIA Novosti Khamis, (6/4/2012).

Polis menambah, perempuan itu menculik Ilya dari sebuah sekolah taman kanak-kanak di Kota Krasnokamsk, Siberia. Lima hari berikutnya perempuan itu meninggalkan Ilya begitu saja di sebuah perhentian bas.

"Anak laki-laki itu mengikuti begitu saja si penculik kerana ia diberitahu ibunya sedang sakit. Selama dalam masa penculikan anak laki-laki itu mendapat perlakuan baik bahkan ia juga dibelikan beberapa mainan, namun ia tidak diperkenankan bermain keluar rumah oleh perempuan itu," tambah Podolyan.

Menurut polis, perempuan itu membebaskan Ilya atas desakan kekasihnya. 

Kendati terlibat dalam kes penculikan, perempuan itu tidak akan mengalami penahanan. Menurut hukum di Rusia pelaku penculikan yang melepaskan mangsanya terbebas dari hukuman. 
(rhs)

Memposting Kartun Nabi Muhammad Di Facebook Dua Pemuda Dihukum


TRIBUNNEWS.COM TUNIS - Dua pemuda Tunisia telah dijatuhi hukuman tujuh tahun penjara kerana memposting kartun Nabi Muhammad di Facebook.
Dalam postingnya kedua orang itu menurut Reuters menampilkan penggambaran nabi telanjang di situs jejaring sosial, kementerian kehakiman setempat mengatakan, kejadian ini menyulut kepekaan di negara di mana nilai-nilai Islam telah mengambil peranan yang lebih besar sejak revolusi tahun lalu.
"Mereka dihukum .sampai tujuh tahun penjara kerana melanggar moraliti, dan mengganggu ketertiban umum, "kata Chokri Nefti, seorang juru bicara kementerian keadilan.
Salah satu dari dua pelaku Jabeur Mejri telah dijatuhi hukuman dan penjara sedangkan pelaku lainnya Ghazi Beji, masih dicari oleh pihak polis dan dijatuhi hukuman secara in absentia.

Kecanduan Game Online Seorang Wanita Bunuh Bayinya


TRIBUNNEWS.COM SEOUL Seorang wanita Korea Selatan  sanggup membunuh bayinya yang baru dilahirkan. Bayi tersebut lahir saat wanita muda itu sedang bermain game online di warnet!
Polis Korsel telah menahan wanita berumur 26 tahun yang kecanduan game online itu. Juru bicara polis setempat mengatakan, wanita yang dirahasiakan namanya itu melahirkan bayinya saat berada di sebuah warnet di Seoul pada 25 March lalu.
Dia diduga memasukkan janin tersebut ke sebuah beg plastik lalu membuangnya ke area parking dekat warnet tersebut. Polis menyebutkan, wanita itu hampir setiap hari mendatangi warnet untuk bermain game online.
"Dia sedang bermain game hingga sesaat sebelum dia melahirkan di bilik mandi warnet," kata juru bicara polis di Distrik Songpa, Seoul kepada pejabat berita AFP, Khamis (5/4/2012).
"Dia bahkan tidak tahu kalau ketubannya sudah pecah," imbuh juru bicara tersebut.
Polis menyatakan, wanita tersebut akan segera diadili atas dakwaan pembunuhan anak.
Kes pembunuhan terkait kecanduan game internet belakangan kerap terjadi di Korsel. Pada tahun 2010, seorang ibu membunuh putranya yang berumur 3 tahun saat dirinya keletihan selepas bermain game online.
Pada tahun yang sama pula, seorang anak laki-laki berumur 15 tahun bunuh diri setelah membunuh ibunya yang memarahinya kerana terlalu sering bermain game komputer. Menurut data resmi pemerintah Korsel, diperkirakan sekitar dua juta warga Korsel kecanduan internet.

Wow! Gadis 10 Tahun Melahirkan Seorang Bayi Perempuan


TRIBUNNEWS.COM - Berita mengejutkan datang dari Colombia, seorang gadis berusia 10 tahun rasmi menjadi salah satu ibu termuda di dunia setelah melahirkan seorang bayi  perempuan.  Bayi itu dilaporkan dalam keadaan sihat.
Gadis tersebut adalah seorang anggota suku pribumi yang biasa disebut Wayuu yang berbasis di Semenanjung Guajira La di bahagian utara negara itu. Ia melahirkan dalam kehamilannya yang berusia tepat 39 minggu hamil melalui operasi caesar,  kebanyakan kehamilan adalah berusia 38 minggu.
Ini adalah kali pertama pra-remaja, dari kota Manaure, mengunjungi doktor sehubungan dengan kehamilannya dan terjadi di Colombia.
Saat tiba di rumah sakit sang gadis mengalami pendarahan, dan terus menangis kesakitan setelah mengalami kontraksi hebat.
Pasukan doktor pun memutuskan untuk melakukan operasi, kerana tidak mahu mengambil risiko di usianya yang masih sangat muda.
Meskipun polis Colombia boleh menuntut si ayah jabang bayi kerana melakukan hubungan seks di bawah umur sampai hamil konstitusi negara menjamin keselamatan dan nama baik si gadis suku Wayuu tersebut. Hal ini demi mempertahankan kedaulatan sendiri dan warisan budaya tertentu, yang satu ini dikatakan sebagai melahirkan anak pada usia sangat muda.
Dalam hal apapun masyarakat tetap tutup mulut mengenai identiti ayah, dengan beberapa surat khabar Colombia berspekulasi itu adalah anak 15 tahun.dan menjalin hubungan dengan seorang LELAKI berusia 30 tahun.
Kes ini pun telah menyebabkan kritik dari direktur rumah sakit tempat ia melahirkan.  Efrain Pacheco Casadiego mengatakan kepada Radio La RCN, bahawa kes serupa gadis Wayuu banyak terjadi dan memang tidak aneh.
"Kami sudah melihat kes serupa gadis Wayuu. Pada saat (para gadis) harus bermain dengan boneka, mereka pergi ke hospital dan harus mengurus bayi. Ini mengejutkan. " katanya.
Tapi Alejandro Samplayo, direktur orangtua organisasi Instituto Colombiano Bienestar Akrab melihat kejadian unik itu adalah sebahagian budaya suku tersebut.
Dia menambahkan, karena itu seorang gadis Wayuu harus berusaha untuk dihormati semua hak-hak mereka karena mereka memiliki autonomi dan cara mereka sendiri.(Dailymail.com)

Rihanna Ternyata Suka Pakai Parfume Lelaki

Kesibukan Rihanna dipastikan akan bertambah setelah ia merancang melancarkan produk parfume untuk lelaki. Uniknya, ia berambisi merilis produk tersebut kerana ia memang juga sering menggunakan parfume lelaki.

Bisnis parfume sebenarnya bukan hal baru bagi penyanyi berusia 24 tahun ini. Ia pertama kali memproduksi parfume bernama Reb''''l Fleur tahun lalu.

"Sebenarnya masih tentang fashion dan aku punya dua parfume baru dan aku sedang membuat sebuah parfume untuk laki-laki. Tapi boleh jadi ini untuk wanita dan lelaki, kerana aku sebenarnya juga suka parfume lelaki. Kamu ingin kan mencium bau parfume kekasihmu sepanjang hari kan?" ujar Rihanna ketika ditanya tentang projek yang akan dilakukannya.

Selain bakal disibukkan dengan pelancaran parfume barunya, jadual Rihanna dipastikan akan lebih padat lagi mengingat ia telah sepakat dengan Katy Perry untuk segera melakukan kolaborasi musik.

Sumber : http://www.kapanlagi.com

Gambar pembunuh bersiri didedah


LOS ANGELES - Gambar baharu banduan digeruni, Charles Manson yang dipenjara selama 40 tahun kerana terlibat dalam satu siri pembunuhan kejam telah didedahkan oleh pihak berkuasa penjara California kelmarin.
Manson yang berusia 77 tahun dikatakan akan menghadiri perbicaraan parol yang baharu pada Rabu depan.
Gambar itu menunjukkan dia kelihatan tidak kemas dengan rambut beruban dan berjambang.
Dia juga masih mempunyai tatu sawastika pada dahinya.
"Kali terakhir dia menghadiri perbicaraan parol ialah pada Mei 2007. Dia kemudian tidak diberi parol selama lima tahun," kata seorang pegawai, Terry Thornton dari Jabatan Pemulihan California.
Manson merupakan salah seorang banduan paling digeruni di Amerika Syarikat.
Dia dipenjarakan di penjara negeri Concoran, 300 kilometer dari Los Angeles.
Pada tahun 2007, dia dinafikan untuk mendapat parol buat kali ke-11.
Dia pernah mengetuai satu kumpulan ajaran sesat dan merancang plot pembunuhan di kawasan perumahan mewah yang dihuni oleh penduduk kulit putih sebelum menyatakan jenayah itu dilakukan oleh penduduk Afrika-Amerika.
Manson dikenakan hukuman mati kerana peranannya membunuh tujuh orang mangsa termasuk isteri pembikin filem Roman Polanski, Sharon Tate yang hamil pada Ogos 1969.
Namun, hukuman itu ditukar kepada penjara seumur hidup selepas hukuman mati diharamkan di California pada tahun 1972. - AFP
sumber : KOSMO ONLINE

Bapa sembunyi mayat anak lebih 3 tahun


NEW JERSEY: Seorang bapa menyembunyikan mayat anak perempuannya lebih tiga tahun dekat bekas kediamannya dan pada satu tahap mengalihkan mayat itu di ruang sempit, kata pihak berkuasa.
Mayat Kimberly Adler ditemui minggu ini oleh pekerja pembersihan yang diupah pemilik baru rumah itu.

Dennis Adler, 57, muncul di mahkamah daerah Monmouth, New Jersey semalam bagi menghadapi tuduhan menyimpan mayat manusia.


Adler tidak memberi sebarang pengakuan dan ditahan dengan ikat jamin AS$100,000 (RM300,000).

Polis memeriksa bekas kediaman Adler di Keansburg Selasa lalu selepas pekerja menemui mayat berkenaan.


Rekod pergigian mengesahkan mayat itu milik Kimberly Adler.



Ia mengambil masa beberapa minggu untuk mengetahui keputusan bedah siasat bagi memastikan punca kematiannya.

Kimberly tidak pernah dilaporkan sebagai orang hilang. Berdasarkan waran tangkap, Adler dituduh mengalih beberapa kali dan menyembunyikan mayat Kimberly pada pelbagai tarikh mulai 10 Ogos 2008. Rekod hartanah daerah mendapati Adler adalah duda ketika hartanahnya dijual pada Jun 2008 dan mencatatkan isterinya mati pada April 2007. - DM



sumber : myMetro

Ibu kejam dijel 10 tahun


SOMERSET: Seorang ibu kejam yang menggalakkan pasangannya merogol anak perempuannya di hadapannya dipenjarakan selama 10 tahun, semalam.
Wanita berusia 65 tahun itu menggesa bekas kekasihnya supaya memperkosa tiga anak perempuannya - yang semuanya di bawah umur 16 tahun ketika itu, dalam tempoh tujuh tahun.

Dia memberitahu anaknya supaya memakai pakaian dalam orang dewasa untuk tujuan menggoda sebelum memberi mereka arak. Wanita yang berasal dari Weston-super-Mare, Somerset itu kemudian membawa tiga anaknya itu ke Bleadon, Somerset utara, tempat mereka diperkosa secara berasingan oleh kekasihnya. Mahkamah Bristol diberitahu wanita itu hanya membenarkan perogol mendera anak perempuannya ketika dia hadir kerana dia teruja melihatnya. Tindakannya itu yang berlanjutan hingga tujuh tahun pada 1970-an dan 80-an hanya dilaporkan kepada polis pada 2010 apabila mangsa mendengar berita bahawa perogol itu sudah mati.


Polis kemudian menyoal siasat wanita itu dan dia mengakui perbuatannya. Wanita terbabit mengaku bersalah semalam atas 25 dakwaan kerana membantu dan menggalakkan anaknya diperkosa. Hakim Carol Hagen memenjarakan wanita yang menangis tersesak-esak itu selama 10 tahun dan memberitahunya dia ‘kejam’ sebagaimana bekas kekasihnya itu. Pesara wanita yang disifatkan sebagai sangat bijak itu berkata, terima kasih ketika dia dibawa untuk menjalani hukumannya.

Pendakwa raya James Ward memberitahu mahkamah dia menggalakkan dan membantu pasangannya memperkosa tiga anaknya mulai 1975 hingga 1982. - DM



sumber : myMetro

Dipasung miskin


SITUBONDO: Dua lelaki terpaksa dipasung berterusan ekoran keluarga mereka bimbang keadaan mental mangsa tidak stabil dan boleh mencederakan orang ramai.
Munir, 40, dan Samsudin, 37, ketika ini mengalami masalah sakit jiwa yang serius.

Disebabkan kemiskinan dan tidak mampu membiayai kos perubatan, keluarga dua lelaki terbabit tidak mempunyai pilihan kecuali memasung mereka sejak beberapa tahun lalu.


Penduduk Kampung Pokaan di daerah Kapongan, Jawa Timur, berkata Munir dan Samsudin sering mengamuk dan membahayakan orang ramai.

“Mereka dipasung di dua tempat berbeza,” katanya.


Menurutnya, Samsudin dipasung kaki kanannya dan diletakkan dalam rumah usang sejak 10 tahun lalu.



Disebabkan terlalu lama dikurung dan kurang makan, katanya, keadaan Samsudin amat menyedihkan.

“Bapa dua anak itu kelihatan sangat terseksa tetapi keluarganya tak mampu membawa dia ke hospital di Lawang, Malang,” katanya.


Sementara itu, Munir yang juga sepupu Samsudin dipasung tangan dan kakinya di sebatang pokok mangga di sebelah rumahnya.

Penduduk kampung berkata, sejak lima tahun lalu Munir diikat begitu dan ditinggalkan dengan berbumbungkan khemah plastik.


“Antara Munir dan Samsudin dipisahkan jarak kira-kira 100 meter,” katanya.


Isteri Samsudin, Saodah, berkata dia memilih pasung kerana tidak mempunyai pilihan lain selepas gagal mengubati penyakit itu sejak 12 tahun lalu.


“Pada mulanya, suami saya mengalami masalah saraf dan kami sering berjumpa doktor di Situbondo.


“Selepas makan ubat, dia sembuh tetapi kembali meracau tidak lama kemudian,” katanya.


Disebabkan biaya perubatan tinggi, Saodah dan Samsudin terpaksa menjual rumah mereka dan berpindah ke tempat lain.


Kata Saodah, 35, dia percaya masalah dialami Samsudin bukan disebabkan faktor keturunan kerana tiada sesiapa ahli keluarga mereka mengalami nasib sama.


“Akhirnya pada 2006 keadaan suami makin parah dan kami terpaksa memasungnya,” katanya.


Mengenai Munir, Saodah berkata, dia mengalami tekanan perasaan selepas bercerai dengan isterinya. - Kompas



sumber : myMetro

Ditanduk lembu naik minyak


KLANG: Seorang lelaki yang membaiki sebuah kandang lembu maut beberapa jam selepas ditanduk haiwan berkenaan yang naik minyak dalam kejadian di kawasan perindustrian Bukit Raja, di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 7.30 malam itu, mangsa berusia 69 tahun membaiki kerosakan kandang milik penternak berusia 71 tahun.

Namun, ketika leka melakukan kerja baik pulih itu, seekor lembu datang meluru ke arah mangsa dan menanduk perutnya hingga menyebabkan mangsa terjatuh.


Ketua Polis Daerah Klang Utara, Superintendan Mohamad Shukor Sulong berkata, mangsa, Tan Chai Tiam, 69, disahkan meninggal dunia kerana sesak nafas akibat ditanduk haiwan berkenaan.

Katanya, ketika kejadian, pemilik kandang yang terkejut dengan kejadian menimpa mangsa menawarkan khidmat untuk menghantarnya ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang.


“Namun, mangsa enggan berbuat demikian dan berkata masih mampu menahan kesakitan sebelum meneruskan kerja baik pulih untuk seketika. “Mangsa mengalami kesakitan teruk selain sesak nafas sebelum pemilik kandang menghubungi ambulans dan mangsa disahkan meninggal dunia di kandang berkenaan jam 10 malam,” katanya.



Mohamad Shukor berkata, hasil bedah siasat mengesahkan mangsa meninggal dunia akibat sesak nafas kerana ditanduk lembu berkenaan.

Katanya, mayat mangsa kini sudah dituntut anaknya dan upacara pengebumian dijalankan hari ini (semalam).




sumber : myMetro

Pemuda tanpa tempurung kepala


PASIR MAS: Pelbagai gelaran diberikan terhadap dirinya, termasuk ‘makhluk asing’, namun, ia tidak mematahkan semangat Mohd Izanuddin Hisham Muhamad, 24, dari Kampung Kubang Panjang, Jalan Rantau Panjang Lama, dekat sini, untuk meneruskan kehidupannya.
Bayangkan, bahagian hadapan kepalanya yang berbeza berbanding insan normal menyebabkan ada kanak-kanak menangis apabila terserempak atau melihatnya dari dekat.

Bagaimanapun, di sebalik kekurangan itu, dia mempunyai daya ingatan yang sangat kuat dan mampu mendendangkan lagu Hindustan dengan baik walaupun rangkap dinyanyikan tidak sepenuhnya.
Anak sulung daripada tiga beradik itu mampu menceritakan secara terperinci kemalangan menimpa dirinya tiga tahun lalu yang menyebabkan separuh tempurung kepalanya dibuang doktor.

Dia yang membahasakan dirinya, Hisham berkata, kejadian pada tengah hari Jumaat pada 2009 merubah kehidupannya dalam sekelip mata.

Katanya, ketika itu, dia dalam perjalanan pulang dari tempat kerjanya di Kuala Krai melalui Tanah Merah menuju Pasir Mas.
“Sebaik tiba di Kangkong, tiba-tiba, sebuah Honda Jazz dari arah Pasir Mas dipandu seorang warga Thailand cuba memotong sebuah kenderaan lain, namun, gagal lalu bertembung motosikal saya.

“Akibat pertembungan itu, saya melayang ala ‘Superman’ sejauh dua meter dan melanggar sebatang pokok sebesar pemeluk di tepi jalan menyebabkan topi keledar dipakai terbelah dua. Akibat kemalangan itu, saya koma tiga bulan di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HPRZ II), Kota Bharu,” katanya.
Katanya, sebaik sedar, dia hairan melihat pesakit lain termasuk pengunjung wad memandangnya, seolah-olah ada benda pelik berlaku ke atas dirinya.

“Saya meraba seluruh tubuh, namun, tiada yang ganjil sehinggalah saya memegang bahagian atas kepala dan terkejut apabila ada lekuk besar di situ.

“Saya minta ibu yang berada di sisi katil menghulurkan cermin dan sebaik memandang cermin, saya hampir ‘hilang akal’ kerana tidak menyangka kepala yang sebelum ini sempurna, kini cacat,” katanya.

Bagaimanapun, sebaik ditenangkan ibunya, Shamsiah Yatim, 57 dan ayahnya, Muhamad Mohd Noor, 52, barulah dia akur serta pasrah dengan takdir Ilahi.

Selain kehilangan separuh tempurung kepala, Hisham turut juling mata kirinya, namun, mengakui penglihatannya masih jelas.

Menurutnya, pertama kali keluar rumahnya sebaik dibenarkan pulang dari hospital, dia panik apabila anak jiran menangis ketakutan sebaik melihat kepalanya.

“Ketika itu, kepala saya botak menyebabkan ketiadaan tempurung kepala itu boleh dilihat dengan jelas,” katanya yang terkenal dengan gelaran Hisham Lekuk.

Mengenai kos rawatan bagi menggantikan tempurung kepalanya, Hisham menjelaskan, ibu bapanya yang bekerja kampung tidak mampu membiayainya kerana kos pembedahan agak tinggi iaitu antara RM8,000 hingga RM12,000, tidak termasuk kos perubatan.

Sehubungan itu, Hisham merayu sesiapa yang ingin membantunya boleh menghubungi ayahnya menerusi talian 017-9335461.

sumber : myMetro

Padah guna telefon bimbit


KUALA LUMPUR: Niat seorang lelaki memberhentikan kereta di tepi jalan untuk membantu mangsa kemalangan membawa padah apabila dia disambar petir sebaik menggunakan telefon bimbit untuk menghubungi peronda lebuh raya bagi memaklumkan kejadian itu, kelmarin.
Berikutan kejadian dalam hujan lebat kira-kira jam 4 petang itu di Kilometer 9.3 Lebuhraya Elite arah Putrajaya selepas susur USJ Subang Jaya, mangsa, Herman Zulkarnaen, 29, yang sedang menggunakan telefon bimbit tiba-tiba disambar petir sebelum rebah tidak sedarkan diri.
Dia sebelum itu melihat sebuah kereta dinaiki seorang wanita, ibunya dan tiga anaknya terbabas dan melanggar besi penghadang jalan di tempat kejadian.

Herman dikatakan dalam perjalanan ke Melaka atas urusan kerja kini dilaporkan kritikal dan dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Putrajaya.



Menurut pemandu kereta terbabit, Rosanita Azizan, 44, ketika kejadian, dia bersama ibu dan tiga anaknya dalam perjalanan dari Sungai Petani ke Nilai sebelum keretanya hilang kawalan dan melanggar besi penghadang jalan.



sumber : myMetro

Wanita kudung dalang jual bayi


KLANG: Wanita ini kudung kaki kiri, tetapi dipercayai mendalangi sindiket jual bayi warga tempatan kepada pasangan yang tiada anak untuk dijadikan anak angkat.
Dia yang juga warga Singapura dikesan menghantar gambar bayi berkenaan melalui MMS dan menawarkannya mengikut harga tertentu bergantung kepada kedudukan kewangan pasangan yang berminat membeli.
Malah, sindiket terbabit yang disyaki bergiat aktif sejak dua bulan lalu itu turut menggaji tiga wanita rakyat tempatan sebagai pengasuh bayi berkenaan sebelum dijual.

Kegiatan sindiket itu dibongkar dalam satu serbuan oleh sepasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan di sebuah pusat beli-belah, di sini selepas mereka cuba menjual dua bayi berusia 22 hari dan tiga bulan kepada dua pasangan suami isteri, pagi semalam.



Sebelum serbuan, sindiket terbabit sudah menjual dua bayi.


Dalam serbuan jam 11.30 pagi itu, sepasukan anggota menyerbu sindiket terbabit selepas mendapat aduan orang awam mengenai kegiatan penjualan bayi di kawasan itu.



sumber : myMetro

Bayar RM100 untuk berbogel


KUALA LUMPUR: “Antara pengalaman tidak dapat dilupakan ketika bekerja sebagai tukang urut adalah memberi khidmat urutan batin kepada remaja lelaki berusia 15 tahun dan seorang ‘datuk’ berusia 70 tahun.
“Memang menjijikkan, tetapi saya membuat pilihan bekerja di sini kerana mahu membesarkan anak yang kini berusia tujuh tahun,” luah Hani, 29, tukang urut tradisional dan batin yang mendedahkan kisah hidup serta pengalaman di tempat kerjanya, di sini. 
Menurut Hani, lebih setahun bekerja di pusat urut berkenaan, dia ditugaskan memberikan khidmat urutan tradisional kepada pelanggan selain sanggup melakukan urutan batin dan berbogel demi mendapatkan wang tambahan.

“Pendapatan bekerja di sini memang lumayan kerana saya mampu meraih lebih RM4,000 sebulan. Sebelum ini hanya bekerja di hotel di Shah Alam dengan pendapatan RM1,000 sebulan namun ia tidak mencukupi bagi saya,” katanya.



Hani berkata, selepas bercerai dengan suaminya yang juga kaki judi pertengahan tahun lalu, dia berhenti kerja di hotel terbabit sebelum bekerja di pusat urut berkenaan selepas memikirkan masa depan dan persekolahan anaknya.



sumber : myMetro

Ha..ha..ha abang tu pakai G-string

Dahsyat abang ni pakai G -string lagi....



[Gila] Minuman mengandungi ganja akan dilancarkan

Seorang pengusaha yang berasal dari California, AS, merancang akan memasarkan minuman ringan yang mengandung ganja.

Clay Butler mengatakan dia merancang akan memasarkan minuman ringan yang mengandung ganja.

Minuman ganja sudah mula muncul, tapi dia mengatakan bahawa minuman miliknya akan menjadi terkenal.

Dia juga mahu  membuat minuman dengan berbagai rasa lainnya. Minuman tersebut akan dijual  dengan harga USD10 hingga USD15.

Pengusaha muda dari Soquel ini mengatakan bahawa dia tidak memproduksi ubat-ubatan atau ganja medis untuk segala penyakit.- Associated Press,

Kesian...Peragawati tak sedar kain terkoyak


kesian dia....

Ini cincin khas untuk orang yang dah bercerai


SETIAP orang yang ingin bertunangan atau menikah tentu akan mencari cincin sebagai simbol. Namun, tidak ada seorang pun yang membeli cincin cerai. Padahal, jika Anda ingin berpisah dengan pasangan, telah ada cincin khusus sebagai penanda simbol perceraian.

Sebuah perusahaan perhiasan dari New York, Spritzer and Furman telah menciptakan cincin untuk perceraian. Cincin tersebut terbuat dari emas 18 karat dan dihiasi empat butir berlian.

Sebagai simbol perceraian, cincin unik ini memiliki bentuk hati yang terbelah dua. Pada celah di antara retakan, tersemat berlian dengan kilauan yang indah sehingga bila dilihat sekilas, nampak seperti sambaran petir yang membelah hati tersebut.

Cincin tersebut dijual Spritzer and Furman dengan harga USD3.200 . Demikian yang dikutip dari Time.

Cincin dengan rekaan hati yang terbelah telah menerima banyak kritikan dan menyebutnya murahan. Ada pula yang bertanya-tanya, apa sebenarnya manfaat memakai cincin perceraian. Sebagai pengumuman kalau pernikahannya kandas, atau memberitahu ketika ini seseorang tengah singel.

Meski menerima banyak kritik, namun tak sedikit juga yang berminat memilikinya. Cincin perceraian atau disebut juga cincin anti-pernikahan termasuk item cukup laku di pasaran negara Barat.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved