[Pelik] Berniaga tapi tak payah tunggu

on 06 April 2012





Ini ialah gerai-gerai  yang di usahakan oleh petani-petani di Jepun.
Uniknya gerai ini tiada siapa yang menjaganya kerana petani-petani itu sibuk
menguruskan tapak pertanian mereka.Mereka hanya meletakkan hasil tanaman untuk
dijual.Pelanngan yang hendak membeli perlu memasukkan wang kedalam peti yang
di sediakan.Ini memerlukan kejujuran daripada pelanggan.Petani itu telah mengira semua
jumlah barangan mereka.Menurut mereka belum pernah kejadian barangan mereka di curi.

bk-agak-agaknya boleh kita berniaga secara begini di negara kita?

Mahu Lihat 'Burungku'? Bayar dulu £ 5

Ratusan orang sudah berbaris sejak pukul 06:30 pagi di depan sebuah rumah yang berlokasi di Chipping Norton, Oxfordshire - England. Mereka semua berbaris untuk melihat 'burung' si pemilik rumah, Steve Akers (56 th)

Tulisan ini mengundang para pengamat burung langka yang bersenjatakan kamera terkini untuk datang dan mengambil gambar 'burung' yang kebetulan ada di belakang rumah Steve.


Mahu Lihat 'Burungku'? Bayar dulu £ 5

Burung apa yang ditawarkan untuk dilihat?

Adalah jenis burung 'oriental turtle dove' yang biasanya banyak ditemukan di daerah Russia dan Siberia. Ini merupakan yang kedua kalinya di mana jenis burung  ini muncul di England.



Setelah membayar £ 5 per orang, setiap kelompok kecil 10 orang dipersilakan masuk ke dapur dan  hanya 5 minit saja diberikan untuk mengambil gambar burung ini.

"Ini suatu pengalaman sekali untuk seumur hidup saya," kata Steve, yang merencanakan untuk menyumbangkan semua hasil dari tiket masuk ini ke yayasan perlindungan burung RSPB (Royal Society of Protection of Birds).

"Ketika (Sabtu 12Feb) itu kami sekeluarga sedang menikmati sarapan sekeluarga di belakang rumah," ayah kepada dua anak ini bercerita. "Tiba-tiba datang seekor burung bermata merah dan memakan sisa roti di bawah meja. Saya langsung menelpon RSPB."


Burung Oriental Turtle Dove, juga dikenal sebagai Rufous Turtle Dove, ini  sering ditemukan di negara-negara seperti Russia, Siberia dan Afghanistan. Di musim dingin burung-burung bermigrasi menyeberang ke Pakistan dan India, Asia Tenggara dan Jepun di bahagian selatan.

Shawl Multifungsi Dari China [Video]


Seorang peniaga dari China menunjukan bagaimana produk shawl multifungsinya bekerja. Entah memang shawlnya yang ajaib atau gadis ini yang super kreatif, tapi bagi kamu yang menuntut penampilan baru setiap hari, shawl ini dapat menjadi solusi praktik bukan?


Versi telur masin dari China

Pernah tak tengok telur masin dari negeri China? Special ...warnanya menarik..rasa tak tau......














Kerana marah remaja ini sanggup lelong gambar bogel ibunya dilaman web

Seorang remaja dari Auckland, New Zealand kini  menghadapi masalah serius kerana telah menjual foto-foto seksi ibunya secara online melalui laman web lelong. Remaja berusia 18 tahun ini mendaftarkan lima buah foto telanjang ibunya kerana marah pada ibunya.

gambar hiasan

Dia mengaku sangat marah setelah bertengkar kerana  ibu menyuruhnya membersihkan garaj. Untuk membalas dendam, dia pun kemudian melelong foto-foto telanjang ibunya pada web lelong TradeMe.
Namun tindakan anak nakal itu dapat diketahui. Ibunya segera menghubungi pihak TradeMe untuk menarik lelongan foto-fotonya yang telah dilihat sebanyak 11.000 kali oleh para pengakses laman web tersebut.

Ibu remaja itu mengatakan sangat tertekan dengan perbuatan anaknya. Dia mengakui beberapa hari sebelumnya anaknya sempat mengambil foto dirinya dalam keadaan setengah bogel. Namun  ibu remaja itu sama sekali tidak menyangka jika foto itu akan disebarluaskan di internet.

“Dia sangat keterlaluan. Anak saya mengedit foto-foto itu sehingga membuat saya nampak telanjang dan menyebarkannya ke orang ramai” katanya.


Sementara itu, juru bicara TradeMe mengatakan pihaknya lain kali akan lebih berhati-hati menyelidik barang lelong yang masuk dalam daftar mereka.

“Kami tidak ingin memasukkan foto-foto bogel seorang ibu yang diposting oleh anaknya,” kata juru cakap tersebut.
from:zonamaya.info

Baca Fikiran Orang Dengan Pakai Kacamata Ini


INILAH.COM, London – Pergi berkencan boleh jadi mimpi buruk bagi banyak orang. Namun kini, berkat kacamata ‘sosial sinar-x,’ Anda boleh mengetahui apa yang difikirkan orang lain.

Kacamata ini memiliki kamera mengawasi ekspresi wajah seseorang dan menyesuaikannya dengan 24 fitur wajah yang mewakili emosi. Kacamata ini akan memberitahu Anda apa yang sedang difikirkan teman melalui earpiece dan lampu. Lampu pada kacamata ini menggunakan sistem lampu lalu lintas.

Merah berarti negatif, kuning berarti cukup tertarik dan hijau berarti teman kencan senang. Namun jangan terburu-buru, pasalnya kacamata ini sedang dalam tahap pengembangan peneliti Media Lab Massachusetts Institute of Technology.

Mengenakan kacamata ini boleh memberi Anda ‘indera tambahan’ untuk mengetahui keadaan pasangan. seperti dilaporkan Dailymail, Kacamata ini dikembangkan untuk para penderita autisme yang memiliki kesulitan berinteraksi dengan orang lain.

Untuk saat ini, prototip kacamata ini baru memiliki tingkat keakuratan 64%. Namun para ilmuwan yakin mampu meningkatkannya melalui uji lebih lanjut. Teknisi elektrik MIT Rosalind Picard mengaku, kacamata ini berpotensi mendapat peringatan dari beberapa pengamat.

Baik Punya Boss


Seorang boss hari mempunyai mood yan begitu baik.Sesiapa yang balik awal hari  ini,dia bagi tapi dengan mesti dengan alasan yan munasabah.Alasanya mengenai sembahyang sahaja.Maka ada empat orang pekerja datang untuk minta balik awal.

pekerja 1 : Boss boleh saya pulang?Saya nak sembahyang kat rumah, boleh tak boss?

boss        : Tak boleh!!!Kat sini kan ada surau.sembahyang jemaah lagi,banyak dapat pahala....!

pekerja 2 : Saya nak balik awai jugak boss?

boss         ; Hang apa pasai pulak?

pekerja 2 :Saya nak tengok anak sembahyang zohor atau tak? Ntah-ntah dia ponteng?

boss         :Tak boleh,hang telepon saje bini hang ,suruh dia tengok!

pekerja 3 : Salam boss!Saya nak balik awal jugak!

boss         :Wsalam! Hang nak balik awai jugak.Apa lak alasan ko nie?

pekerja 3 :Saya nak balik sembahyang jenazah...Ada orang kampung saya meninggai pagi tadi...!Boleh kut saya pulang awai?

boss         :Tak boleh!! Tu fardu kifayah jer.Orang kampung yang lain kan ada...lagi ramai..nak doa  kat sini aje.Dah-dah  giii keje!

pekerja 4  : Asalamualaikum Boss!Saya nak balik awal gak hari nie boleh tak?

boss          : Waalaikumussalam.naper!

pekerja 4   :Isteri saya telefon dia dah boleh sembahyang dah!

boss          : Yer ke !!! Kalau gitu awak balik lah ..kesian awak dah seminggu nunggu!!!

pekerja 4  : Ima kacih bosss!!...hehehe

Wanita ini diam-diam guna sperma beku bekas suaminya

TEMPO Interaktif, London - Seorang ayah dipaksa untuk membayar bekas isterinya 100 ribu poundsterling untuk membesarkan dua anak yang dikandungnya tanpa persetujuan lelaki itu. Wanita itu telah diam-diam mengambil sperma beku bekas suaminya.

Lelaki 57 tahun itu telah menyimpan spermanya di klinik kesuburan terkenal setelah diberitahu bahawa rawatan ubat untuk arthritisnya boleh membuatnya mandul.

Namun, dua bulan setelah mereka berpisah, dia mengatakan bekas istrinya, 51 tahun, memalsukan tanda tangannya dan menggunakan dana perceraian £ 25 ribu untuk melahirkan seorang anak lelaki dan perempuan melalui bayi tabung di Klinik Bourn Hall, Cambridge.

Lelaki itu mengetahui tentang anak-anaknya tiga tahun kemudian, ketika adik bekas isterinya menelefon untuk mengatakan anaknya sakit di hospital. Pada ketika itu, ia telah menikah lagi dan memiliki dua anak lain.

Lelaki yang tidak disebutkan namanya kerana alasan hukum itu telah memiliki akses terbatas kepada anak-anaknya sejak itu dan menghabiskan hampir £ 200 ribu dalam pertikaian hukum berlanjutan dengan bekas isterinya.

Ketika wanita itu jatuh dalam hutang kerana merawat anak-anak, seorang hakim memerintahkan lelaki itu untuk membayar £ 100 ribu untuk membantu mereka.

Ayah empat anak itu sekarang menyerukan perubahan dalam hukum untuk memastikan tidak ada orang tua lain menderita cubaan yang serupa dirinya.

“Saya terkejut ketika saya mengetahui bahawa dia telah menarik sperma saya tanpa persetujuan saya. Saat itu kami telah berpisah dan akan melalui perceraian,” ujar pria itu.

“Itu adalah tindakan yang disengaja untuk membawa dua anak-anak ke dunia ini tanpa seorang ayah untuk merawat mereka. Saya tidak pernah ke klinik saat itu dan saya tidak pernah menandatangani dokumen.”

“Saya mencintai anak-anak itu. Saya menghabiskan wang untuk membawa mereka keluar dan membeli mereka pakaian. Namun, ini sebuah biaya yang seharusnya tidak ada. Biaya ini besar.”

Lelaki itu menyimpan spermanya di klinik pada tahun 1999 untuk memastikan bahawa dia dan wanita yang dia nikahi pada tahun 1979 itu masih boleh punya anak bersama-sama, seandainya terapi ubat arthritis membuat dirinya mandul.

Mereka bercerai pada Juni 2000. Namun, beberapa minggu kemudian wanita itu mengunjungi klinik dan memalsukan tanda tangannya. Tindakannya memungkinkan dokter untuk menciptakan embrio dari sperma beku dan telurnya.

Dia melahirkan putri mereka pada bulan Juni 2001 sebelum kembali ke klinik dan melahirkan anak mereka pada bulan September 2003.

Pria itu, yang menikah kembali pada tahun 2002, dipaksa untuk memberitahu istrinya saat ini, 32 tahun, yang telah memberinya dua anak perempuan berusia delapan dan tujuh, tentang anak-anak yang lain.

Ia mengatakan saat pertama kali bertemu dengan anak-anak itu-kini berusia sembilan dan tujuh-setelah sang mantan istri menghubungi dirinya dan mengatakan putri mereka telah meminta untuk melihat ayahnya.

Pria itu berkata ketika anak-anak mulai bertanya pada mantan istrinya dari mana mereka berasal, dia mengatakan kepada mereka “kulkas”.

Awalnya, ia hanya diizinkan untuk melihat anak-anak itu di sebuah pusat kontak. Namun, sekarang kunjungan rumah setiap dua minggu diizinkan dan mereka menikmati hubungan yang harmonis dengan anak-anak itu

Blogger cantik ini dipermalukan kerana ada vibrator dalam bagasinya


INILAH.COM, Washington – Gara-gara membawa vibrator, penumpang di sebuah lapangan terbang Amerika Syarikat (AS) dipermalukan dan seorang petugas direhatkan. Bagaimana ceritanya?

Pihak berkuasa Keselamatan Transportasi AS (TSA) memutuskan memberi tindakan disiplin kepada seorang petugasnya, terkait keberadaan vibrator tersebut.

Si petugas yang tak disebut namanya, memeriksa bagasi yang dibawa oleh blogger perempuan, Jill Filipovic. Di dalam begasi Filipovic, terdapat ‘mainan’ tersebut.

Selepas memeriksa bagasi Filipovis, si petugas menuliskan kata-kata tak senonoh di dokumen milik perempuan itu. “Get your freak on girl,” tulis si petugas.

Merasa kata-kata itu tak sopan dan jelas tak profesional, Filipovic mengambil gambar tulisan itu dan mempostingnya ke situs blog mikro, Twitter.

“Baru saja membongkar beg dan menemukan catatan ini dari TSA. Sepertinya mereka menemukan barang peribadi milik saya di beg. Wow,” demikian caption foto.

Malang bagi si petugas kerana Filipovic ternyata juga seorang peguam. TSA langsung mengadakan penyelidikan mengenai insiden ini.

“Petugas yang menuliskan kata-kata itu kami pindahkan dari bahagian screening dan memberinya tindakan disiplin,” kata TSA di blog resminya. Filipovic tak menyaman TSA atas insiden ini.

Parah..Atok dan nenek nekad curi kereta polis untuk berhubungan seks segera


WEST PALM BEACH, KOMPAS.com - Nekad betul pasangan ini. Mereka mencuri sebuah kereta polis agar boleh berhubungan seks dengan cepat.

Setelah meninggalkan sebuah restoran di Lake Worth, Florida, AS, pasangan Alexander Pratt, 59 tahun, dan Clara Pearson, 53 tahun, melompat ke dalam sebuah sedan honda civic hijau yang diparking di pinggir jalan. Kereta itu tidak berkunci dan enjinnya masih hidup. Mereka lalu melarikannya tetapi tidak jauh. Mereka berhenti di lokasi yang dinilai tepat buat mereka melakukan hubungan seks cepat.

Ternyata honda civic itu merupakan kereta polis yang sedang menyamar. Daily Mail, Ahad (6/11/2011), melaporkan, dua polis berpakaian preman dari unit pencurian kereta dari Pejabat Sheriff Palm Beach County di Florida tengah menyelidiki sebuah kes ketika kereta itu diparking dengan keadaan mesin menyala. Kerana sedang melakukan penyamaran, kereta itu memang tidak dipasang tanda sebagai kereta polis.

Kerja tak senonoh Pratt dan Pearson tak berlangsung lama. Kereta milik departemen sheriff Palm Beach, yang dilengkapi perangkat video, audio dan GPS itu kemudian dihentikan petugas dan pasangan itu ditangkap.

Pratt mengaku kalau ia melarikan kereta itu tapi dia tidak menyesal kerana dia ingin 'melakukan hubungan intim dengan Pearson'. Keduanya didakwa telah melakukan pencurian kereta.
Sumber : Daily Mail

Awas,Kutu Kelamin Paling Bahaya Hinggap di Kemaluan Remaja


Kutu tak hanya hinggap di rambut kepala. Makhluk kecil menjengkelkan itu juga suka hinggap di bahagian tubuh lainnya yang ditumbuhi rambut seperti ketiak, janggut, dada termasuk rambut kemaluan. Kutu kelamin paling suka hinggap di kemaluan remaja.


Kutu kelamin (Pediculosis pubis) atau sering disebut dengan kutu kepiting (crabs) adalah serangga parasit yang ditemukan terutama di daerah kemaluan atau alat kelamin manusia. Istilah kepiting diberikan kerana tampilan mikroskopiknya yang menyerupai kepiting.


Kutu kelamin dapat mempengaruhi semua orang, namun tingkat tertinggi ditemukan pada remaja, biasanya pada remaja yang sudah aktif secara seksual, baik lelaki mahupun wanita. Hal ini mungkin terjadi kerana remaja kurang peduli dengan kebersihan kelamin, di seperti dilapor nlm.nih.gov. 


Remaja dengan kutu kelamin sebaiknya juga harus memeriksakan diri untuk infeksi seksual lainnya, kerana berdasarkan etiologi penyakit, infeksi kutu kelamin diklasifikasikan sebagai infeksi menular seksual (IMS).


Penularan biasanya terjadi selama aktiviti seksual. Namun, hal itu juga dapat terjadi melalui kontak fisik dengan objek yang terkontaminasi seperti kerusi toilet , cadar dan selimut. Bahkan, beberapa wanita mendapatkan kutu kelamin ketika mencuba pakaian renang.


Berikut penyebab dan penularan kutu kelamin, seperti dilansirEmedicinehealth:



  1. Sumber infeksi kutu kelamin adalah kontak intim dengan orang yang terinfeksi
  2. Kerana penularan terjadi selama hubungan intim, hubungan seksual yang sebenarnya tidak diperlukan untuk penyebaran kutu kelamin
  3. Kutu kelamin juga dapat ditularkan melalui kontak dengan barang-barang yang terkontaminasi seperti tuala, cadar atau pakaian.
  4. Kutu tidak melompat atau terbang, maka kontak sebenarnya diperlukan untuk transmisi. Seorang individu mungkin memperoleh infeksi kerana tidur bersama atau dari tuala.
  5. Kucing, anjing dan haiwan peliharaan lainnya tidak terlibat dalam penyebaran kutu manusia



Gejala infeksi kutu kelamin:



  1. Gatal dan terbakar di daerah kemaluan
  2. Gatal dapat menyebar kerana kutu kelamin bergerak ke daerah basah lain dari tubuh seperti ketiak
  3. Gatal akan memburuk pada malam hari
  4. Menggaruk intens dan lama dapat mengakibatkan kulit terluka dan dapat menjadi terinfeksi oleh bakteria
  5. Demam, terbakar ketika buang air keci atau keluarnya cairan kelamin.



Sedangkan tindakan perawatan yang dapat dilakukan untuk mengatasi infeksi kutu kelamin adalah:



  1. Mengeramasi rambut kemaluan dan wilayah sekitarnya sedikitnya selama 5 minit
  2. Bilas dengan baik
  3. Menyikat rambut kemaluan dengan sikat bergigi halus untuk menghilangkan telur
  4. Beberapa doktor menyarankan menggunting rambut kemaluan dengan pisau cukur elektrik  nonsharp untuk mengurangi jumlah kutu dan telur.



Sumber :http://www.detik.com/

Apa reaksi anda bila melihat sepasang 'kekasih' bercumbuan?


terpaksa sensorkan kerana geli sangat melihatnya..
sumber gambar : fathur-net.blogspot.com

Gambar ini dikatakan diambil disebuah kebun.Projek makhluk yang keliru
dengan selera nafsunya.Kesian kepada mereka ini kerana terkeliru mencari
pasangan cinta.Apakah reaksi anda bila mereka beraksi begini....


Aneh... Lelaki Ini Sudah Berhubungan Seks Dengan 1000 Kereta

Kita sering mendengar macam-macam kelainan sex, namun bagaimana jika ada yang mengaku pernah berhubungan sex dengan 1000 buah kereta.

Edward Smith, yang tinggal dengan "pacarnya sekarang" - sebuah Volkswagen Beetle putih bernama Vanilla, berkeras bahawa dia tidak "sakit" dan tidak memiliki keinginan untuk mengubah cara hidupnya.

"Saya menghargai keindahan dan saya lebih dari mengagumi keindahan kereta sampai saya sedar itu adalah ekspresi cinta," katanya.

"Mungkin aku sedikit aneh tetapi ketika saya melihat filem seperti Herbie dan Knight Rider, di mana kereta menjadi memikat, karakter yang dapat dipeluk itu sungguh luar biasa.

"Aku seorang romantis. Aku menulis puisi tentang kereta, saya bernyanyi untuk mereka dan berbicara dengan mereka sama seperti kekasih. Aku tahu apa yang ada di hati saya dan saya tidak punya keinginan untuk berubah."

Dia menambahkan: "Saya tidak sakit dan saya tidak ingin melukai siapa pun,kereta hanya preferensi saya."

Mr Smith, 57, pertama kali berhubungan seks dengan kereta pada usia 15, dan dia mengatakan tidak pernah tertarik pada perempuan atau laki-laki.

Tapi tidak hanya dengan kereta namun juga "jenis" kendaraan lain. Dia mengatakan bahawa pengalaman seksual yang paling kuat adalah "bercinta" dengan helikopter TV Hit dari tahun 1980-an Airwolf.

Seperti halnya Vanilla, dia menghabiskan waktu secara teratur dengan kendaraan yang lain - sebuah 1973 GT Opal, bernama Cinnamon, dan 1993 Ford Ranger Splash, bernama Ginger.

Sebelum Vanilla, dia memiliki hubungan lima tahun dengan Victoria, sebuah VW Beetle 1969 yang dia beli dari keluarga Saksi-Saksi Yehuwa.

Tapi dia mengakui bahawa kereta-kereta yang telah "dinodainya" kebanyakan milik orang asing atau kereta showroom.

Hubungan terakhirnya dengan seorang wanita 12 tahun yang lalu - dan ia tidak boleh membawa dirinya puas, meskipun ia berhubungan seks dengan gadis di masa mudanya dulu.

Mr Smith, dari Washington di AS, menyimpan rahsia selama bertahun-tahun, tetapi setuju untuk diwawancara sebahagian dari dokumenteri channel Lima diacara "mechaphilia".

Berbicara tentang bagaimana ghairah sex yang tidak biasa ini muncul, Mr Smith mengatakan: "Ini adalah sesuatu yang tumbuh sebagai bahagian dari saya ketika saya masih kecil dan tidak dapat dijelaskan.

"Saya hanya mencintai kereta kecil awalnya, tetapi selama bertahun-tahun itu dorongan itu semakin kuat terutama ketika masa remaja.

"Ketika saya berumur 13 dan Corvette Stingray muncul, kereta itu sangat menarik dan saya benar-benar menginginkannya.

"Saya sendiri tidak menyedari diri saya sendiri, namun yang aku tahu bahawa aku tidak menyakiti siapapun dan tidak berniat melakukannya."

Dia menambahkan: "Ada saat-saat dimana ditempat asing dan melihat kereta diparking aku menjadi sangat ingin berhubungan seks.

"Ada kereta tertentu yang menarik saya dan saya akan menunggu sampai malam hari, merayap mendekati mereka dan hanya memeluk dan mencium mereka.

"Sejauh wanita pergi, mereka tidak pernah benar-benar tertarik kepada saya, Dan aku tidak gay.."
Mr Smith sekarang merupakan sebahagian dari komuniti global lebih dari 500 "pecinta kereta" disatukan oleh forum-forum internet.



Akak leka tengok kamera sampai spender terselak pun tak perasan


Pakai tudung tapi punggung tunjuk pulak kat orang

image
Orang kata kalau nak buat sesuatu buat bersungguh-sungguh dan betul,
jangan ambil sambil lewa saja.Contohnya kakak didalam gambar diatas tutup kepala sudah
bagus tapi punggung tak nak cover….

sumber gambar : mran3238.wordpress.com

Perempuan ini sanggup buat pembedahan plastik menyeluruh demi bekas kekasihnya

Seorang perempuan China ingin mendapatkan kembali cinta bekas kekasihnya dengan cara yang aneh. Perempuan tersebut merancang melakukan pembedahan plastik menyeluruh, untuk merubah dirinya menjadi artis idola bekas kekasihnya iaitu Jessica Alba.

Xiaoqing yang baru saja putus cinta tiba-tiba berfikiran untuk merubah tubuhnya secara keseluruhan. Perempuan berusia 21 tahun tersebut  mengaku telah menemui seorang ahli bedah plastik yang menawarkan operasi plastik tersebut tanpa bayaran.

"Saya sudah membuat keputusan dan ingin melakukannya untuk diri sendiri bukan hanya untuk bekas kekasihnya. Secara psikologis diriku memang lemah, untuk itu saya ingin melakukan sesuatu yang boleh menentang diri sendiri dan menciptakan peribadi yang kuat melalui pembedahan plastik,"kata Xiaoqing

Sementara doktor di hospital Shanghai Time Plastic Surgery, Liu Qi berkata perempuan tersebut memerlukan pembedahan di pada alis mata, kelopak mata serta pembedahan pada hidung agar bentuknya seperti Jessica Alba. "Hal ini boleh dilakukan dan secara teknik mudah dilakukan."

Namun yang menjadi perhatian doktor yang berpengalaman ini adalah wajah Xiaoqing tidak dapat diubah. Untuk itu wanita  tersebut harus berfikir serius mengenai pembedahan pada bagian wajah. Hospital Shanghai Time Plastic mengaku permintaan Xiaoqing, tetapi hingga kini mereka belum memastikan bersedia untuk melakukan pembedahan itu.

Keinginan Xiaoqing sendiri memang berdasarkan kepada keinginanbekas kekasihnya. Dia menceritakan bagaimana obsesinya dia kepada Jessica Alba yang telah mempengaruhi dirinya.Bekas kekasihnya pernah meminta dirinya untuk merias wajahnya seperti bintang Hollywood tersebut.

Bahkan pada ketika tidur bekas kekasihnya Xaioqing mendesak dirinya untuk menggunakan wig perang seperti rambut Jessica Alba, yang diberikan sebagai hadiah . Wanita muda tersebut terus mengikuti keinginan mantan pacarnya.

Gila ini artis Indon yang mahu orang yang datang ke majlis kahwinnya nanti pakai pakaian dalam sahaja



infospesial.net -  Merancang menikah tahun depan, aktris Cynthiara Alona dan kekasihnya, Ferdy menggadakan pesta pernikahan yang unik dengan tema mengenakan lingerie, dimana yang menghadiri acara tersebut hanya diperbolehkan mengenakan pakaian dalam saja. 

“Kalau cowok yang datang pakai celana pendek aja. Underware. Kalau cewek pakai lingerie. Kita berpesta deh,” ujar Alona

Diakui Alona, Idea yang unik itu datang  dari sang kekasih. Menurutnya, pernikahan yang hanya sekali seumur hidup, oleh kerana itu ia ingin membuat acara yang berkesan dan tak kan terlupakan. 

“Setuju aja, nggak masalah. Kalau aku sih sebenarnya pengen yang konsepnya meriah, karena menikah buat aku seumur hidup sekali. Jadi buat aku, konsep dia luar biasa, aku ikut aja deh. Yang terpenting asal jangan nikah siri aja. Itu paling pantang buat aku,” paparnya. 

Sementara Alona sendiri juga mempunyai idea yang tak kalah uniknya. Ia ingin membuat ingin membuat sebuah pernikahan di dalam gua. 

“Pengen nikah di sebuah gua yang dengan glester tajam-tajam gitu, kalau masuk harus punya mental yang kuat, nggak punya asma. Ya semacam seperti pecinta alam gitu deh,” katanya.

Lelaki 203 Kg Turunkan Berat Badan Kerana Tersepit di Kerusi Kereta


Maidstone, Kent, Rasa malu mungkin dapat memotivasi orang untuk hidup lebih sihat. Seorang lelaki dengan berat 203 kg akhirnya mahu menurunkan setengah dari berat badannya setelah mendapatkan malu kerana punggungnya tersepit di kerusi kereta hingga harus membayar denda.

Brandon Mower (33 tahun) bersumpah akan menurunkan berat badannya setelah mengalami kejadian memalukan. Punggungnya yang besar terjebak selama 15 minit di kerusi kereta dan harus mengemis bantuan pada konduktor hingga akhirnya dikenakan biaya kerana perjalanan kereta yang tertunda.

5 tahun kemudian Brandon sudah berhasil menurunkan hampir setengah dari berat badannya. Dengan tinggi badan 193 cm kini berat badannya hanya 104 kg. Brandon kini bahkan menjadi seorang pelatih penurunan berat badan.

"Kerusi itu memiliki sandaran tangan yang fix dan punggungku terjebak disana. Aku terkejut, punggungku juga sangat besar. Aku tidak boleh keluar dan harus menghabiskan waktu 15 minit untuk membantuku keluar," kenang Brandon yang bekerja sebagai desainer grafik di Maidstone, Kent, seperti dilapor Mirror.co.uk, Rabu (9/11/2011).

Rasa malu duduk di kereta itu terjadi pada tahun 2005 dalam perjalanan dari Maidstone ke Bromley. Brandon mengakui bahawa saat itu ia sering makan di restoran junk food dan memesan semua yang ada di menu namun tetap merasa lapar.

Saat itu ia berhasil menurunkan berat badan 63,5 kg dalam 2 tahun dan mengikuti diet makan sihat serta memperbanyak latihan.

"Saya pergi ke pesta dia bulan lalu dan ibuku tak mengenaliku," ujar Brandon dengan senang melihat badannya yang ideal.


sumber : detikhealth.com

( Kisah Nyata ) 'Kejamnya Ibuku, Aku Diperlakukan seperti anjing"

 "Ibuku sendiri memperlakukan diriku seperti seekor anjing," begitulah pengakuan seorang anak yang kesehariannya diwarnai dengan dipukuli ibunya, dikunci di ruangan, tidak diberikan tempat tidur hingga berjualan di pasar gypsy. Apa yang membuat seorang ibu sanggup berbuat seperti itu pada darah dagingnya sendiri?

Andrew Clappison, 18 tahun, melaporkan ibunya, Linda Clappison, 46 tahun ke pengadilan kerana perlakuan yang tidak lagi boleh diterimanya. Andrew mengaku kepada pengadilan Hull Crown bahawa ibunya dulu baik-baik saja dan penyayang sampai ayahnya meninggalkan ibunya saat dirinya berusia sepuluh tahun.

Dilapor Dailymail, remaja lelaki ini merasa hidupnya bagaikan teror dengan kelakuan ibunya yang kadang melarang dirinya pergi sekolah namun memaksanya untuk berjualan di pasar gypsy. Sepulang sekolah iapun dikurung di bilik dan hanya tidur di lantai tanpa cahaya lampu atau pemanas. Di hari-hari tertentu, ibunya juga sering memukuli dan menendangnya tanpa ada alasan tertentu.

Bekerja di pasar Gypsy di area Whitby dan Hull Fair diakuinya ia tak menerima bayaran sesen pun, ia hanya dijadikan pesuruh di pasar tersebut oleh para penjual lepasan. Jika para penjual itu mengeluh pada ibunya, maka ia langsung dipukul, ditampar atau ditendang oleh ibunya di rumah.

Perlakuan aneh dari ibunya tidak hanya sampai di situ. Setelah ia dikurung di bilik, ia harus mengetuk pintu jika ingin pergi ke toilet atau minum air. "Aku diperlakukan seperti anjing pada dasarnya," akunya.

Sejak bulan Januari 2010, ibunya mengeluarkan tilamdan selimut dari biliknya. Iapun mengakali kedinginan di musim dingin dengan mengangkat kotak dan menjadikannya selimut. Saat bangun pagi, kakinya sudah membiru dan membeku. Meskipun ada pemanas di biliknya, tapi alat itu tidak boleh digunakan tanpa radiator.

Pihak sekolah juga mengakui ke pengadilan, di periode usia Andrew yang menginjak 10 hingga 16 tahun, cuti sekolahnya hanya mencapai 43%. Saat pihak sekolah menelefon ayah atau ibunya di rumah, tidak ada yang menjawab.

Hingga saat ini, Linda Clappison yang tinggal di Keyingham Marsh, Inggris, menolak tuntutan anaknya sendiri yang mengatakan bahawa dirinya menyiksa anaknya. Sidangpun masih terus berlanjut. 

sumber 

Miskin, Perempuan Lanjut usia Tinggal di Toilet 5 Tahun

Kerana miskin, seorang perempuan lanjut usia di Kota Makassar, Sulawesi Selatan, terpaksa menghabiskan waktu di bilik mandi. Dia bahkan sudah tinggal di bilik mandi sejak lima tahun terakhir.

Perempuan bernama Halifah Daeng Nginga, warga Bantoala Tua, Kecamatan Bantoala, Kota Makassar, itu hidup sebatang kara tidak memiliki keluarga.

Bilik mandi itu pun sebenarnya bukan milik Halifah, melainkan milik tetangganya.

Perempuan berusia 80 tahun itu tidak punya pilihan lain selain menetap di tempat sempit, bau, dan kotor. Di samping tidak memiliki tempat tinggal dan keluarga di Makassar, Halifah mengaku tidak ingin membuat repot orang lain ketika buang air. Maklum Halifah menderita kelumpuhan sehingga dia susah jika berjalan sendiri ke bilik mandi.

Untuk mencukupi keperluan sehari-hari, para tetangga secara bergantian memberi makan kepadanya.

Sementara itu, Cia, pemilik rumah mengaku iba dengan Halifah. Dia berinisiatif mengajak Halifah tinggal di rumahnya. Namun kerana keadaan ekonomi keluarganya juga susah, Cia tidak boleh menyediakan bilik khusus untuk Halifah.

Cia berharap ada perhatian pemerintah untuk mencarikan Halifah tinggal yang layak.

sumber 

Cammi Tse Bukukan Skandal Seksnya denga Edison Chen


infospesial.net -  
Ditahun lalu 2011, dunia maya kembali dihebohkan dengan foto-foto vulgar antara Edison Chen dan Cammi Tse. Pada saat itu Cammi sendiri terlihat shock dan depresi mengetahui skandal seks nya menjadi konsumsi publik. Namun berbeza drastis dengan kini, seolah dengan bangga Cammi merancang akan bukukan skandalnya tersebut.


Seperti dilapor dari Sina, Khamis (5/4/2012) model yang masih berusia sweet seventeen ini, akan melancarrkan buku otobiografinya di tahun ini. “Buku ini berisi cerita romantis gadis remaja, tentang jalinan asmara dengan mantan kekasih di masa lalu.” tuturnya dengan percaya diri.



Edison sendiri sempat menggemparkan dunia intertainment denga beredarnya sex tape dirinya bersama banyak artis cantik dan terkenal Hong Kong, sebut saja seperti Cecilia Cheung dan Gillian Chung. Oleh kerana itu, buku Cammi yang mengisahkan skandalnya seksnya dengan Edison banyak manarik perhatian.

Hanya untuk sekali Facial, Madonna Habiskan 10 ribu euro


MANADOTODAY – Ternyata kecantikan seorang diva tak selamanya kerana operasi plastik dan botoks. Hal ini dibuktikan diva pop dunia, Madonna. Wanita berusia 53 tahun yang masih kelihatan cantik nan muda itu, mengaku tidak memakai dua metode tersebut untuk kelihatan cantik dan seksi.
Lalu, apa yang digunakan perempuan ini agar selalu kelihatan muda? Dilpor telegraph.co.uk, perempuan yang lahir di Bay City, Michigan, Amerika Syarikat ini hanya menggunakan facial intraceuticals Rejuvenate Daily Serum yang dipakai dengan sebuah alat khusus.
Uniknya alat rawat tersebut ada diharganya. Dimana untuk intraceuticals Rejuvenate Daily Serum seperti yang tercantum disitusnya, harganya sekitar 192,9 euro.
Sedangkan untuk alat bantunya, 9.000 euro . Mesin ini, dibeli 6 sekaligus untuk sekali pakai . Jadi  total harga yang dikeluarkan penyanyi lagu ‘American life’ lebih 10 ribu euro hanya untuk alat memakai cream harian itu. Anda berminat seperti Madonna?

Drama cemas suami mahu kelar isteri


BANGKOK - Seorang lelaki, Sakdawut Hamsiri mengacukan pisau dekat leher isterinya dalam drama tebusan yang berlaku selama enam jam di Thailand.
Sakdawut yang bersenjatakan sebilah pisau menawan isterinya, Thawee Naiyanit di sebatang jalan raya di sini semalam.
Lelaki berusia 30 tahun itu nekad menjadikan wanita berkenaan sebagai tebusan dan berulang kali menolak permintaan polis supaya mangsa tersebut dibebaskan.
Insiden tersebut hanya berakhir apabila polis menggunakan pistol renjatan elektrik terhadapnya.
Dia ditangkap dan dibawa ke sebuah balai polis untuk disoal siasat selepas rebah terkena renjatan itu.
Polis kemudian memberitahu, Sakdawut berada di bawah pengaruh dadah ketika insiden tersebut berlaku. - Agensi
sumber : myMetro

Serbuk tanduk sumbu popular di Vietnam


HANOI, Vietnam - Seorang wanita, Nguyen Huong Giang gemar berparti tetapi dia benci kesan alkohol yang menyebabkan kepalanya berasa sakit.
Bagi menghilangkan kesakitannya, dia menenyeh-nenyeh tanduk badak sumbu di atas permukaan pinggan seramik sehingga menjadi serbuk dan meminum ramuan itu bersama air.
Giang memiliki tanduk berwarna coklat sepanjang 10 sentimeter itu yang diberikan oleh bapanya.
Ia dipercayai dapat menyembuhkan pelbagai penyakit termasuk sakit kepala dan kanser.
"Saya tidak tahu harga sebenar tanduk ini," kata Giang, 24, selepas menunjukkan tanduk badak sumbu itu di apartmennya di sini.
"Saya cuma tahu ia mahal," tambahnya.
Tanduk badak sumbu terdiri daripada keratin, bahan protein yang turut ditemui dalam rambut dan kuku manusia.
Beberapa pakar menyatakan sebahagian tanduk badak sumbu yang dijual di Vietnam didapati palsu.
Giang meminum serbuk tanduk badak sumbu bersama air apabila dia mengalami alahan atau selepas mengambil terlalu banyak minuman keras.
Serbuk berkenaan popular dalam kalangan penduduk di Vietnam.
Seorang penjual ubat tradisional memberitahu bahawa setiap paket serbuk tanduk badak sumbu dijual pada harga 200,000 dong (RM30.65) di Vietnam.
Beberapa pegawai Amerika Syarikat pula menyatakan serbuk itu berharga sekitar AS$55,000 (RM168,575) bagi setiap satu kilogram di Asia sekali gus menjadikan ia lebih mahal daripada kokain. - Agensi

sumber : kosmo online

Murid, 9, tertembak rakan tulis surat minta maaf


WASHINGTON: Seorang kanak-kanak lelaki berusia 9 tahun dari Bremerton di sini menulis surat meminta maaf kepada rakan sekelasnya yang cedera parah selepas pistol yang dikeluarkan dari beg galasnya meletup ke arah tulang belakangnya.
Surat tulisan tangan itu dialamatkan kepada Amina Bowman, 8, yang keluar dari hospital Selasa lalu. “Saya minta maaf saya cederakan kamu kerana saya bawa pistol ke sekolah. Saya tidak bermaksud mencederakan sesiapa. “Saya harap semua orang baik-baik saja. Saya buat pilihan yang buruk,” tulisnya.

Enam minggu selepas diterbangkan ke Pusat Perubatan Harborview, Amina menunjukkan tanda beransur pulih.


“Mahu makan sup, berjalan setapak dua dan meminum milk shake selepas keluar dari hospital adalah perkembangan yang ditulis ibunya di laman Facebook. Pada 22 Februari lalu, Amina ditembak dalam kelas di Sekolah Rendah Armin Jahr di Bremerton. Sekolah itu ditutup serta-merta selepas kejadian itu.

Pendakwaan ke atas kanak-kanak akan ditangguhkan. Ibunya, Jamie Lee Chaffin dan teman lelakinya, Douglas L Bauer tidak mengaku bersalah atas tuduhan serangan tahap ketiga dan memiliki senjata api secara haram. Ibu bapa Amina berkata, anak mereka akan kembali ke sekolah pada musim luruh kelak. - AP



sumber : myMetro

Wanita simpan mayat bayi dalam peti dingin beku 5 tahun


MOSCOW: Seorang wanita Russia didapati bersalah membunuh anaknya yang baru lahir dan menyimpan mayat bayi terbabit dalam peti dingin beku selama lima tahun.
Mahkamah di Arkhangelsk di utara negara itu mengesahkan Lyudmila Smirnova, 37, melahirkan anak perempuan di kediamannya pada Januari 2007 dan menekap bayi itu dengan kain hingga mati.

Dia kemudian meletakkan mayat bayi berkenaan dalam peti dingin beku hingga 29 Disember tahun lalu sebelum dikeluarkan teman lelakinya yang menyangka ia daging lembu. - Agensi



sumber : myMetro

Budak 10 tahun lahirkan anak


BOGOTA: Seorang kanak-kanak Colombia berusia 10 tahun mencetuskan kemarahan selepas dia menjadi antara ibu paling muda di dunia setelah melahirkan seorang anak perempuan.
Kanak-kanak itu, anggota suku kaum Wayuu di Semenanjung La Guajira, mengandung 39 minggu apabila menjalani pembedahan Caesarean.

Ia kali pertama kanak-kanak itu yang berasal dari bandar Manaure, mengunjungi doktor berhubung kehamilannya.


Dia dilapor tiba di hospital itu dalam keadaan berdarah sambil menangis kerana kesakitan disebabkan deria untuk bersalin.

Doktor mengambil keputusan untuk menjalankan pembedahan yang mengancam nyawa kanak-kanak itu kerana usianya. Bagaimanapun, kanak-kanak itu dan anaknya yang hanya seberat lima paun, sihat walaupun si ibu enggan menyusukan bayinya.


Mereka kini berada di hospital yang lokasinya tidak didedahkan.



Walaupun polis Colombia boleh mengenakan tindakan undang-undang terhadap si bapa atas tuduhan melakukan seks bawah umur, perlembagaan negara itu menjamin autonomi masyarakat Wayuu.

Ia membenarkan suku kaum itu mengekalkan kedaulatan mereka dan beberapa warisan budaya yang antaranya melahirkan anak ketika usia amat muda.


Namun, suku kaum itu enggan mendedahkan identiti si bapa. Beberapa akhbar Colombia meramalkan dia berusia 15 tahun. Ada yang percaya dia berusia 30 tahun.

Kes itu diselar oleh Pengarah Hospital tempat kanak-kanak itu bersalin.


“Ini bukan kali pertama kami menerima kes seperti ini. Kanak-kanak itu sepatutnya bermain anak patung, tetapi sebaliknya, mereka menjaga anak mereka,” kata Efrain Pacheco. - DM



sumber : myMetro

Cina buta perlu taubat


KUALA LUMPUR: Haram dan berdosa besar bagi seorang lelaki yang mempunyai niat untuk menjadi cina buta terutama bagi menjadikan kegiatan itu sebagai suatu yang menguntungkan, meskipun pernikahannya dengan pasangan adalah sah di sisi agama.
Penasihat Agama Islam Johor, Datuk Noh Gadut berkata, Allah SWT melaknat lelaki yang berkahwin dengan niat begitu dan sesungguhnya perkahwinan yang dilangsungkan walau untuk tempoh sementara tidak pernah mendapat keberkatan daripada-NYA.

“Memang nikahnya sah, tetapi ingatlah sekiranya perkahwinan diasaskan dengan niat begitu, tetap dilaknat Allah dan hendaklah mereka yang terbabit bertaubat dengan kadar segera tidak kiralah sama ada lelaki cina buta atau individu lain yang mengupahnya. “Dan kegiatan ini pun tidak sepatutnya berlaku dalam kita sedang giat berdakwah mengajak dan mendidik umat Islam. Saya mahu ingatkan semua pasangan terutama suami supaya jangan bermain dengan perkahwinan dan perceraian,” katanya ketika dihubungi, semalam.


Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan muka depan Harian Metro semalam mengenai sekumpulan lelaki di Johor yang menjadi pak sanggup atau cina buta semata-mata mengidamkan imbuhan lumayan mencecah RM10,000.


sumber : myMetro

Kepala nenek dihentak besi


KODIANG: Seorang warga emas bukan saja kehilangan barang kemas bernilai RM3,000, malah menerima 15 jahitan pada dahi akibat dipukul dengan benda keras dipercayai besi dalam kejadian samun di Kampung Meribut, dekat sini, kelmarin.
Kejadian berlaku jam 3 petang ketika mangsa, Ku Timah Ku Ibrahim, 74, yang tinggal seorang diri tidur di atas kerusi malas di ruang tamu rumah tanpa menyedari seorang lelaki memasuki kediamannya.

Katanya, dia terkejut apabila tiba-tiba berasa lehernya dicekik dan cuba menjerit meminta pertolongan, namun tidak berupaya kerana tiada suara.


“Saya tidak sempat bertindak, malah tidak melawan ketika suspek mencekik leher dan cuba merampas gelang tangan emas bernilai RM3,000 pada tangan kiri.

“Mungkin dia terkejut apabila saya cuba menjerit, lantas menghentak sesuatu dipercayai benda keras di kepala hingga saya pening, tetapi masih tidak sedar darah sudah mengalir keluar dari dahi,” kata ketika ditemui di sini, semalam.


Bimbang dengan keselamatannya, Ku Timah membuat laporan di Balai Polis Kodiang sebelum dirujuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu.



Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kubang Pasu, Superintendan Ibrahim Mohamed Yusoff ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berkenaan dan siasatan masih dijalankan untuk mengesan suspek.


sumber : myMetro

Isteriku lelaki,setahun tertipu


KUALA LUMPUR: Selepas setahun melayari bahtera perkahwinan, barulah si suami mengesyaki isteri ketiganya, pengusaha butik kecantikan adalah seorang lelaki.
Ini menyebabkan bekas dekan di sebuah institusi pengajian tinggi awam, Dr Bahrom Sanugi, 61, memfailkan faraq (membubarkan perkahwinan) dengan Sri Wani Choo Abdullah, 37. 
Peguam Syarie, Muhammad Hafiz Ab Rashid yang mewakili Bahrom memberitahu wartawan di Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam, Bahrom selaku plaintif memfailkan permohonan faraq itu pada 17 Januari 2011 di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur.

Katanya, anak guamnya juga hanya menyedari dia mengahwini seorang lelaki pada penghujung 2010 iaitu setahun selepas mereka berkahwin di Songkhla, Thailand, 19 Ogos 2009.



Anak guamnya turut mempunyai bukti, termasuk sijil lahir serta nombor kad pengenalan Sri Wani yang menyatakan dia adalah lelaki berdasarkan nombor terakhir iaitu nombor ganjil.



sumber : myMetro

Tok Ayah ijab kabul tepi jalan


IPOH: Di tepi jalan pun boleh asalkan bayar. Khidmat jurunikah palsu ini bergiat aktif di Perak dan beberapa negeri lain untuk pasangan yang tidak mendapat restu ibu bapa atau suami yang ingin berpoligami tanpa kebenaran isteri.
Sindiket nikah palsu itu yang didalangi warga tempatan menawarkan khidmat berkenaan dengan bayaran RM2,000 hingga RM5,000 dan mengambil masa kurang 10 minit untuk proses pernikahan sebelum pasangan diberi sijil nikah.
Sumber Jabatan Agama Islam Perak (Jaip) berkata, khidmat jurunikah palsu itu dipercayai diiklankan sindiket melalui Internet menggunakan laman sosial dan iklan di kaki lima selain disebarkan individu yang pernah menggunakan perkhidmatannya.

Menurutnya, sindiket dikenali ‘nikah 10 minit’ itu didalangi seorang lelaki tempatan digelar ‘Tok Ayah’ berusia 50-an yang berperanan sebagai jurunikah.



“Tok Ayah dibantu beberapa individu lain dikesan menawarkan khidmat nikah itu bergerak dari satu lokasi ke lokasi. Malah, mengadakan majlis nikah itu di sebarang lokasi, termasuk di tepi jalan.


“Pelanggan diberikan taklimat seringkas mungkin sebelum ijab kabul dilakukan. Setakat ini, maklumat mendapati Tok Ayah yang berasal dari Kedah, aktif menjalankan kegiatan itu walaupun menyedari menyalahi undang-undang,” katanya



sumber : myMetro

Gadis kembali ke pangkal jalan


KUALA LUMPUR: “Saya serik dan takkan sesekali kembali ke keadaan itu. Saya lebih tenang kini walaupun hidup tidak mewah,” kata Amirah, 19, bekas pelacur yang diselamatkan beberapa minggu lalu.
Dia mendakwa mampu memperoleh pendapatan hampir RM10,000 seminggu dengan melacurkan diri, tetapi semua itu tidak memberi sebarang makna kepadanya. 
“Kini saya hanya memperoleh RM350 sebulan saja sebagai pembantu kedai, namun saya cukup bahagia,” katanya.

Selepas hampir dua tahun bergelumang dosa, dia kembali ke pangkal jalan selepas menghubungi Unit Kebajikan dan Sosial Bekas Anak Jabatan Kebajikan Masyarakat, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (Perbak) yang kemudian mengeluarkan dia daripada ‘sarang’ pelacuran di ibu negara.



Kisah hitam hidupnya bermula selepas melarikan diri daripada rumah keluarga angkatnya di Tampin, Negeri Sembilan dua tahun lalu sebelum dinodai beberapa lelaki dikenali sewaktu menjadi pelayan di sebuah kelab malam.



sumber : myMetro

Ni memang designnya atau seluar akak ni terkoyak?


Kemaruk betul pasangan ni






Kemaruk betul pasangan ni..sampai dah tak pedulikan orang lain...

Berani betul awek ni pakai macamni






Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved