Gila..ayah gigit jari anaknya sampai putus

on 04 April 2012


INILAH.COM, Guiyang – Seorang lelaki China menggigit jari puterinya hingga putus saat ia sedang mabuk.
Lelaki bernama Wang Ai ini menggigit dua jari puterinya, Leilei (2), hingga putus. Berita ini dilapor situs berita gog.com.cn dan dikutip Straits Times.


Leilei menerima perawatan medis untuk tangannya itu dan pipinya yang juga terluka kerana digigit sang ayah di Guiyang, barat daya Provinsi Guizhou.


Saat diatahan, Wang Ai mengaku sedang mabuk saat puterinya menangis dan mencakar wajahnya. Kesal, ia menggigit jari-jari Leilei dan pipinya.

Demi cinta pasangan ini sanggup berkahwin di sungai terdingin dengan memakai bikini

Sergei Kaunov dan Irina Kuzmenko membuktikan cinta mereka dengan menikah di Sungai Enisiei yang kedinginannya mencapai minus 30 darjah Celsius. (-30)




Akibat bergurau ceraikan isteri di laman Skype,pemuda menyesal

Seorang pemuda Muslim yang mengatakan kepada isterinya "Saya menceraikan kamu" hingga tiga kali dalam percakapan online melalui Skype diberitahu bahawa perceraian telah terjadi.

Keputusan itu, yang dibuat dalam sebuah fatwa online oleh pesantren Darul Ulum Deobandi di India utara, yang dianggap sebagai salah satu majlisIslam terkemuka dalam hukum agama, mengatakan perempuan tersebut harus menikah dengan lelaki lain sebelum dia boleh menikahi kembali dengan suami pertamanya. Pemuda itu, berasal dari Qatar, menulis surat kepada pesantren tersebut setelah ketelanjurannya di Skype untuk meminta penjelasan.

"Secara bergurau saya telah menaip perkataan 'talaq, talaq, talaq' (Saya ceraikan kamu, saya ceraikan kamu, saya ceraikan kamu) untuk isteri saya dalam percakapan di Skype. Saya tidak terlalu memahami Islam dan tidak tahu bagaimana talak itu boleh terjadi. Kami saling mencintai dan ingin bersama tapi sekarang ini (kami) terperangkap dalam hal ini. Saya ingin tahu jalan keluar," tulisnya.

."Ketika Anda memberikan talak tiga, isteri Anda menjadi 'haram' untuk Anda. Anda tidak lagi berhak untuk mengambil dia kembali atau melakukan pernikahan baru tanpa satu halalah (pernikahan kedua) yang sempurna. Setelah penyelesaian masa iddah (masa tunggu sekitar tiga bulan menyusul satu perceraian), perempuan itu boleh menikah sesiapa saja yang dia inginkan," bunyi fatwa tersebut .

Dengan putusan itu, pasangan tersebut harus menunggu setidaknya enam bulan untuk menikah lagi dan harus menerima kenyataan bahawa isterinya menikah lagi, berhubungan seks dengan pemuda lain, lalu menceraikannya lagi.

"Allah dan rasul-Nya telah mengatakan, hal terburuk yang pasangan lakukan adalah mencari perceraian. Ini sebuah tindakan yang dibenci, tetapi jatuht talak dalam Islam untuk keadaan yang tidak dapat dihindari, bukan untuk gurauan," kata Maulana Arshid Madani, Presiden Jamiat- Ulama-i-Hind, salah satu organisasi Muslim terbesar di India.-kompas online



Bas khusus untuk blind date dan mereka yang masih single

Penduduk dikota Fuzhou, Daerah Fujian di China ada bas khas untuk blind date dan mereka yang masih single.
Bas yang sudah dihiasi seperti bas pengantin ini memang khusus mengangkut warga kota yang masih single dan ingin mencuba mencari keuntungan dalam urusan asmara.



Rahsia mengenal Kegadisan



Rahsia mengenal Kegadisan

Sebenarnya, melalui tapak tangan kita boleh membuat penelitian berbagai aspek tentang perangai atau sikap seseorang itu sama ada lelaki atau perempuan. Melalui tapak tangan juga kita boleh merenung masa lampaunya dan apakah yang tersirat dihatinya. Sentuhan ini disebut sentuhan antara hati ke hati. Akan tetapi ilmu meneliti tapak tangan ini tidaklah perlu mempunyai ilmu firasat atau batin. Memadai dengan melihat beberapa perubahan fizikal tapak tangan seseorang itu, sama ada mereka yang kuat bekerja, malas atau bermacam-macam lagi.

Justeru itu untuk memastikan seseorang gadis itu masih dara melalui tapak ngannya. Retak pada bahagian kanan dan kiri tapak tangan kanannya menandakan gadis itu sudah tiada dara. Jika gadis itu masih dara, telapak tangannya samada sebelah kiri atau kanan tidak akan retak. Keretakan ini kelihatan jelas dengan urat-urat walaupun tangan gadis itu lembut. Sebalikknya gadis yang masih ada dara akan kelihatan kiri dan kanan telapak tangan kanannya licin dan lembut.

Sebaliknya mereka yang tiada dara, jika ditekan pada bahagian kiri dan kanan tapak tangan kanannya, warna pucat akan berlaku dan lekukan akan kelihatan terlalu mudah menolak balik ke asal. Walau bagaimanapun tidak semua gadis akan mempunyai sisi reka bentuk yang dinyatakan sedemikian. Ini selalunya berlaku pada gadis yang berkulit tebal dan agak kasar. Tetapi untuk mempastikan kedudukan sebenar gadis itu antara masih dara atau tidak, anda juga oleh memerhatikan pada bahagian tengah tapak tangan kanannya. Jika terdapat garisan yang terputus pada bahagian tengahnya bermakna gadis telah hilang daranya. Akan tetapi garisan itu tidak putus bermakna gadis itu masih suci.

Selain daripada tapak tangan, ibu jari dan jari kelingking juga boleh memberikan petunjuk sama ada gadis itu masih suci atau tidak. Untuk tujuan itu anda hanya perlu menyentuh ibu jarinya dan genggam selama satu minit. Jika ibu jarinya panas dan kelihatan merah apabila dilepaskan dari genggaman anda, gadis itu masih dara.

Akan tetapi jika jari itu kelihatan kecut dan pucat walaupun panas, gadis itu sudah tiada suci lagi.
Untuk melihat jari kelingking pula anda hendaklah memegang jari kelingking gadis itu dengan sedikit kuat selama seminit, kemudian lepaskan. Tanyakan kepadanya bagaimana rasa jari kelingkingnya setelah digenggam dan dilepaskan. Jika gadis itu mengatakan tiada rasa apa-apa, bermakna dia sudah hilang dara. Tetapi jika dia berkata sesuatu yang sebagai contohnya, berdenyut, berdebar jantungnya, tersentuh perasaan pada hatinya atau setidak-tidaknya sedikit sakit yang berdenyut pada jarinya, maka gadis itu suci.

Biasanya sentuhan yang saya maksudkan ini hanya boleh dilakukan antara lelaki dan perempuan sahaja. Jika perempuan dengan perempuan melakukannya ia tidak memberi kesan kepada yang melakukannya. Tetapi untuk tujuan meneliti tapak tangan, anda sendiri boleh melakukannya dengan memerhati garis-garis yang ada. Jangan risau jika terdapat garis-garis pecah pada telapak tangan anda jika anda masih dara. Sebenarnya ada kemungkinan oleh kerana anda bekerja agak keras, maka terdapat pada bahagian tapak tangan anda pecah-pecah atau berurat.

Walau bagaimanapun keperibadian yang mulia dan sentiasa menjaga kesucian diri tidak akan memberi sebarang kesan terhadap diri anda.

p/s benar tak benar .Wallahuallam. 

Seorang Suami Cuba Bunuh Isterinya yang Kecanduan Facebook


Gara-gara sang isteri terlalu lama menghabiskan waktu dengan Facebook, seorang laki-laki di Washington, Amerika Syarikat cuba membunuh isterinya. Laki-laki tersebut akhirnya dimasukkan ke penjara setempat, Washington County Correctional Facility.


Harry Hibbs Jr.,  juga didenda sebanyak US$500 ribu sebagai jaminan atas tuduhan percubaan pembunuhan, penyerangan, dan perbuatan tidak menyenangkan.

 Di hari kejadian, polis North Strabane menerima panggilan darurat sekitar pukul 19.30 pada malam Natal lalu. Disebutkan, seorang lelaki cuba untuk menembak isterinya di dalam rumahnya.


Anna, isteri Harry Hibbs kemudian mengatakan kepada polis bahawa suaminya itu telah mengacukan sebuah senapang ke wajahnya dan menembaknya. Namun untungnya, senapan itu tidak berfungsi.


 Dikutip dari Pittsburgh Post-Gazette,  Anna juga mengaku bahawa  Harry menolaknya ke katil saat ia berupaya menyelamatkan anak mereka yang berusia 2 tahun. Akibatnya, Anna mengalami memar dan memerlukan beberapa jahitan.


 Anak mereka yang lain yang berusia 10 tahun juga ada di rumah saat peristiwa tersebut terjadi. Untungnya juga tidak terluka. Saat polis tiba dan menemukan mereka,  Harry sedang berjalan keluar pintu dengan memegang senapang.


 Saat disoal, Harry mengatakan pada polis bahawa dia merasa muak kerana  melihat isterinya terus ada di depan Facebook. Dari tangan Harry, polis menyita beberapa  senapang.

Bila cikgu tak ada dalam kelas




Bila cikgu tak ada dalam kelas..apa lagi tidurlah...

Bunuh suami yang selalu minta adegan seks yang aneh

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan yang kini bercucu membunuh  suaminya kerana sering meminta adegan seks aneh selama bertahun-tahun. Perempuan bernama Eileen Mary Creamer (53) dari Victoria, Australia, menjadi perempuan pertama di Victoria yang dinyatakan bersalah membunuh kerana membela diri.

Suaminya bernama David ditikam dengan tongkat panjang Afrika Selatan di bahagian perut ketika mereka bergaduh di rumah mereka pada Februari 2008.

Dalam sidang itu, dia mengaku suaminya sering meminta adegan seks aneh seperti melihatnya berhubungan seks dengan lelaki lain di depannya dan sering memukulnya. Khamis , juri menyatakan Creamer tidak bersalah atas pembunuhan namun bersalah kerana membunuh untuk membela diri.

Hakim Paul Coghlan menyatakan jika pasangan itu memiliki masalah dalam hubungan pernikahan mereka. Ia menambahkan, David Creamer tewas setelah pukulan bertubi-tubi yang menunjukkan Eileen keluar dari kawalan diri. Atas kejadian itu, Eileen dihukum penjara selama 11 tahun.

Tidak hanya itu, hakim juga meminta agar Eileen dipenjara selama tujuh tahun sebelum akhirnya mendapatkan izin pengampunan. Eileen sudah dipenjara selama dua tahun selama menjalani masa persidangan.

Sumber: News.com.au

Suami patahkan tangan isteri kerana tukar siaran televisyen

TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan yang baru saja menikah meminta cerai dari suaminya setelah dia dipukuli kerana na menukar channel tv .

Perempuan Arab Saudi ini mengatakan kepada suaminya jika dirinya tidak suka atas acara televisyen kesukaannya, Ghinwa TV, yang menayangkan muzik Arab dan gadis muda menyanyi serta menari secara seksi.

Seperti ditulis media online, emirates247.com, sang isteri mengatakan akan mengganti siaran televisyen tetapi diperingatkan oleh suaminya agar tidak melakukan hal itu dan mengancam akan mematahkan tangannya.

Mengira suaminya tidak serius, sang isteri mengambil remote control dan menukar siaran televisyen Suaminya pun marah dan memukuli serta mematahkan tangannya. Sang istri kemudian mengajukan gugatan cerai setelah dirawat di hospital.

Cara Transform jaket jadi Starp bag






5 Kejadian Memalukan Selebriti Hollywood Saat di Red Carpet

infospesial.net -  Momen red carpet memang dikenal sebagai momen dimana para selebriti terkesan seperti perang fashion. Para selebriti ini berlumba-lumba menampilkan suatu hal yang berbeza, unik, hingg aneh hanya untuk berusaha tampil menjadi yang sempurna.

Namun terkadang tanpa sengaja mereka pun menghancurkan sendiri persiapan m mereka untuk tampil sempurna dengan sebuah hal lucu hingga memalukan. Siapa sajakah yang sempat mengalami hal memalukan di red carpet ? berikut daftarnya:

1. Pose kaki Angelina Jolie


Pose kaki Jolie di Academy Awards tahun ini membuatnya menjadi bahan lawak di dunia maya kerana posenya dianggap konyol. Akibatnya hancur sudah gelaran artis dengan berbusana terbaik yang saat itu disandanganya.

2. Kim Kardashian dilempar tepung


Saat berdiri di red carpet pelancaran produk parfumenya di London Hotel, West Hollywood, Kim Kardashian secara tiba-tibadilempar tepung oleh seorang wanita tak dikenal.

3. Sasha Baron Cohen permalukan Ryan Seacrest


Sasha Baron Cohen datang ke perhelatan Oscar dengan membawa sebuah bekas Sambil guyon, dia berkata isinya adalah abu Kim Jong Il, pemimpin Korea Utara yang telah meninggal dunia. Saat diwawancara tanpa sengaja Cohen menumpahkan abu ke tuksedo Seacrest, hingga Seacrest tampak marah dan kesal.

4. Zac Efron jatuhkan kondom



Saat menghadiri premiere filem terbarunya The Lorax, Zac Efron menjadi sorotan kerana tanpa sengaja dia menjatuhkan kondom dari saku seluarnya.

5. Madonna pijak gaun Jessica Biel


Saat Jessica Biel berpose di Golden Globe Awards, Madonna berada di belakangnya. Saat ia akan berjalan Biel merasa ada yang menarik gaun berendanya, dan saat ia menengok ke belakang, ternyata Madonna memnjak bajunya. Madonna pun buru-buru minta maaf dan akhirnya keduanya hanya tertawa.

Perang Design Empat Brand Fashion Mewah



Tak ada yang baru di dunia ini. Semua karya kreatif yang muncul tak dapat dikatakan 100 peratus original. Inilah yang kemudian menyulut gesekan-gesekan hak cipta di antara kompetitor, seperti perang antara antara dua merek fashion ternama, Gucci dan Guess.

Gucci America Inc., menuntut Guess kerana dianggap melanggar cap dagang, dengan membuat desain tas yang sangat mirip. Kemiripan itu di antaranya terlihat pada logo monogram G, hardware berbentuk Gs, motif pada material, serta garis hijau dan merah yang sangat khas.

Louboutin vs YSL
Tak hanya Gucci dan Guess, perang cap juga pernah berlaku fashion sepatu Christian Louboutin dan Yves Saint Laurent, April tahun lalu. Louboutin menutut YSL gara-gara menggunakan sol warna merah pada beberapa desain kasutnya. Maklum, red sole telah menjadi trademark desain kasut Christian Louboutin.

Dalam gugatannya, Louboutin menyatakan diri sebagai desainer pertama yang mengembangkan gagasan sol merah pada kasut wanita. Sementara YSL menegaskan Louboutin tidak berhak memonopoli warna. Meski putusan hukum awal mendukung argumen YSL, tapi peperangan masih berlanjut hingga kini.

Louis Vuitton vs Dooney & Bourke
Pada 2004, Louis Vuitton pun menuntut Dooney & Bourke karena menggunakan desain tas warna putih dengan motif multi-colored bertuliskan DB, mirip dengan desain Murakami yang bertabur motif tulisan multi-colored LV.

LV berpendapat, kemunculan beg Dooney Bourke akan membuat konsumen bingung. Hampir empat tahun kes ini bertaruh di meja hijau, hingga Dooney Bourke meraih kemenangan. Pertimbangan hakim, LV menggunakan ukuran font lebih besar dan terdiri dari kombinasi huruf dan bentuk, sedangkan Dooney & Bourke merancang huruf DB tanpa hiasan.

Hermes vs Thursday Friday
Perang cap dagang bahkan sempat mewarnai perjalanan desain beg Hermes yang paling fenomenal: Birkin Bag.

Hermes menggugat Thursday Friday atas pelanggaran hak cipta dan persaingan yang tidak sehat. Ini gara-gara merek fashion asal Los Angeles itu mencetak gambar Birkin di atas tote bag kanvas kreasinya.

Thursday Friday berargumen bahawa beg rancangannya tidak mirip dan tidak akan membingungkan konsumen. Birkin terbuat dari kulit, sementara mereka mencetaknya di atas kanvas. Kes ini akhirnya selesai secara kekeluargaan. Dan, Thursday Friday tidak menjual lagi beg kanvas bermotif Birkin di websitenya.

Sumber : http://kosmo.vivanews.com

Marah Gara-Gara TV Pemuda 18 Tahun Tusuk Ayah Hingga Tewas

Seorang pemuda di Inggris dijatuhi hukuman 5 tahun penjara kerana menusuk ayah tirinya hingga tewas. Pemuda berusia 18 tahun ini marah kepada sang ayah kerana dilarang memindahkan televisyen ke dalam bilik tidurnya.

Moynul Haque (18) mengaku bersalah atas dakwaan pembunuhan terhadap Mohammed Zillur-Rahman (43). Pengadilan Tinggi Wood Green, Inggris menjatuhkan hukum 5 tahun penjara kepada Haque.

Namun pengadilan menyatakan Haque hanya perlu menjalani masa tahanan selama 2 tahun kerana dia telah dipenjara selama 6 bulan terakhir. Demikian seperti dilansir oleh Daily Mail, Selasa (3/4/2012).

Peristiwa ini terjadi pada Oktober 2011 lalu ketika Haque yang masih berusia 17 tahun, terlibat pertengkaran dengan ayah tirinya, Zillur-Rahman, di rumah mereka di Melford Avenue, Barking. Saat itu, Haque berusaha memindahkan televisyen ke bilik tidurnya.

Namun kemudian sang ayah melarang dan mereka beradu mulut. Haque yang terbawa emosi kemudian pergi ke dapur dan mengambil pisau. Dengan pisau tersebut, Haque yang gelap mata lantas menusuk Zillur-Rahman sekali, tepat di bahagian dada. Penusukan tersebut terjadi setelah keduanya terlibat pergelutan.

Di persidangan terungkap, Zillur-Rahman sempat mengejar Haque turun tangga sambil mengacung-acungkan tiang gorden. Haque yang mengaku takut dipukul pun berlari ke dapur dan kemudian mengambil pisau tersebut.

"Dia sangat marah. Saya berlari ke dapur dan kemudian mengambil pisau untuk mencegah ayah memukul saya. Dia mendatangiku dan saya melihatnya jatuh ke lantai. Saya hanya membela diri saat itu," tutur Haque di persidangan.

Usai penusukan ini, Zillur-Rahman yang merupakan imam di Masjid Chadwell Heath, London bagian timur ini, dilarikan ke rumah sakit. Namun sayangnya, nyawa Zillur-Rahman tidak bisa diselamatkan usai menjalani perawatan di Rumah Sakit Royal London selama 5 hari.

Haque sendiri merasa terkejut dan terus menangis jika mengingat ayahnya meninggal di tangannya. "Apa yang telah aku lakukan?" ucapnya berulang kali di pengadilan. Hubungan Haque dengan ayah tirinya memang tidak akur sejak tahun lalu. Bahkan Haque pernah diusir keluar rumah oleh sang ayah.

Sumber : http://news.detik.com

Wow, Ada Tato Khusus di Payudara Bagi Penderita Kanser


TRIBUNNEWS.COM - Seorang seniman tato bernama Vincent 'Vinnie' Myers memiliki keahlian khusus dalam hal membuat tato di tubuh kliennya. Demikian dilansir Daily News, Selasa (3/4/2012).
Myers membuka toko khusus untuk tato di Finksburg, Baltimore, Amerika Syarikat (AS) bagi perempuan yang sudah menjalani operasi payudara dengan mentato pada bahagian puting dan sekitarnya.
Dengan menggunakan campuran pigmen, ia membuat ilusi tiga dimensi agar perempuan merasa memiliki payudara lagi. "Ini lebih memberikan penghargaan bagi saya ketimbang hal lain yang pernah saya lakukan," jelas Myers.
Lelaki berusia 49 tahun ini sudah mendedikasikan hidupnya selama 28 tahun untuk tato komestik setelah operasi.
"Perbaikan payudara tidak akan seperti payudara tanpa puting," jelas Myers yang tarifnya berkisar antara 350-1.000 dollar AS  tergantung dari tingkat kesukaran yang dihadapinya.

Terobsesi Filem Horor, Remaja Bunuh Ibunya Pakai Tukul


TRIBUNNEWS.COM - Diduga ingin mencontoh sebuah filem horor, seorang remaja asal Inggris, membunuh ibunya, dengan memukulnya hingga mati, lalu membakarnya.
Daniel Bartlam,  membunuh ibunya, Jacqueline, (47), masih berusia 14 tahun, dihukum hukuman penjara selama hidup oleh Pengadilan Nottingham Crown, Inggris, di hari Isnin (2/4/2012), kelmarin.

Dalam persidangan terungkap, Daniel, menghabisi ibunya, di rumah mereka yang terletak di 
Redhill, Nottingham, Inggris, di bulan Februari, tahun lalu.
Ia memukul kepala ibunya menggunakan tukul sebanyak tujuh kali hingga tewas. Guna menutupi jejaknya, ia menutupi mayat ibunya menggunakan kertas, menyiramnya dengan minyak dan membakarnya. Pihak berwajib berhasil mengidentifikasi jenazahnya, berkat catatan giginya. 

Remaja tanggung itu kemudian, menyelamatkan adiknya dan haiwan peliharaanya dari api yang sudah melalap rumah mereka. Kepada petugas polis yang datang ke lokasi beberapa saat kemudian, Daniel mengaku, ibunya dibunuh oleh perompak. 

Namun polis menemukan fakta berbeza, mereka menetapkan Daniel jadi tersangka setelah menemukan sebuah cuplikan rakaman video 
karakter film horor, berjudulCoronation StreetJohn Stapedi komputernya
Cuplikan film itu memperlihatkan John memukul seorang wanita menggunakan tukul hingga meninggal dunia, lalu kemudian menset kecelakaan trem dan meletakkan wanita itu di dalamnya untuk menutupi kejahatannya.

Polisi juga menemukan, catatan daftar pencarian situs tentang orang-orang yang berhasil lolos dari jeratan hukum, kendati diduga keras telah melakukan pembunuhan.

Daniel merupakan produk dari keluarga broken home, dimana ia telah terobsesi dengan filem horor sejak usia delapan tahun. 

Selama persidangan, juri menilai, Daniel, adalah seorang pemuda yang terbenam didalam dunia fantasi. Sementara Jaksa Penuntut, Sean Smith menambahkan, batas-batas fiksi dan realitas di kehidupannya sudah nyaris kabur.
Kepada polisi selama proses pemeriksaan, Daniel mengaku memiliki hubungan yang baik dengan ibunya.
Atas perbuatannya, pengadilan menghukum Daniel penjara seumur hidup dengan minimal hukuman 16 tahun penjara, kerana melakukan pembunuhan berencana tingkat tinggi, dan menyatakan Daniel sangat berbahaya. (dailymail)

'Universiti ganja' diserbu


OAKLAND, Amerika Syarikat (AS) - Sejumlah ejen Persekutuan AS kelmarin menyerbu Universiti Oaksterdam di Teluk San Francisco kerana menyediakan kelas penanaman dan perniagaan ganja.
Universiti Oaksterdam itu sebelum ini giat berkempen supaya ganja dibenarkan di AS.
Serbuan itu dilakukan oleh ejen-ejen Perkhidmatan Hasil Dalam Negeri (IRS) dan Pentadbiran Penguatkuasaan Dadah AS.
Universiti Oaksterdam itu diasaskan oleh Richard Lee.
Seorang jurucakap IRS, Arlette Lee memberitahu wartawan bahawa mereka melakukan serbuan selepas memperoleh waran geledah persekutuan.
Namun, dia enggan mengulas secara terperinci tentang tujuan serbuan tersebut dilakukan.
"Tempat ini telah ditutup," katanya.
Ejen-ejen itu turut menyerbu rumah Lee dan menahannya seketika semasa serbuan dilakukan tetapi lelaki berkenaan tidak ditangkap. - Agensi
sumber : kosmo online

‘Pemuda’ dibenar sertai pertandingan Miss Universe


TORONTO: Selepas disingkirkan daripada pertandingan ratu cantik Miss Universe Kanada minggu lalu, kini Jenna Talackova mampu menarik nafas lega apabila penganjur mengubah keputusan.
ABC News melaporkan, Jenna dibenarkan bertanding dalam Miss Universe Kanada 2012 selepas didapati dia memenuhi syarat ditetapkan.

Pegawai kanan pertandingan itu berkata, Jenna juga didapati memenuhi syarat sama dikenakan dalam pertandingan di peringkat antarabangsa.


Berusia 23 tahun Jenna disingkirkan daripada pertandingan anjuran Donald Trump itu minggu lalu apabila didapati dia lahir sebagai seorang lelaki.

Jenna dipilih daripada 65 finalis dalam pertandingan kali ini, tetapi gambar dan profilnya dibuang daripada laman sesawang rasmi penganjur apabila disingkirkan.


Penganjur berpendapat, walaupun undang-undang menyatakan peserta mesti warga Kanada berusia di antara 18 dan 27 tahun, ia tidak menyebut sebarang larangan mengenai pembedahan jantina.



Dalam temu bual dimuat naik di YouTube, Jenna berkata, dia mula mengambil terapi hormon ketika berusia 14 tahun sebelum menjalani pembedahan mengubah jantina lima tahun kemudian. - DM


sumber : myMetro

Depe bangga masih dara


JAKARTA: Penyanyi dangdut, Dewi Persik atau lebih dikenali sebagai Depe, sering dikaitkan dengan berita sensasi.
Hampir setiap tindak-tanduknya mencetuskan kontroversi. Walaupun begitu, Depe mengaku amat menjaga keperawanannya kerana baginya ia sesuatu yang suci.

“Saya bangga dapat memberikan keperawanan kepada suami. Itu bermakna saya mentaati ajaran agama,” katanya kepada detikhot, semalam.


Depe sebelum ini memang sudah bergelar janda selepas bercerai dengan Saipul Jamil. Selepas perceraian itu, ada khabar angin mengatakan dia berkahwin dengan kekasihnya, Jusuf Ferry Dzaatz. Bagaimanapun, Depe menafikan dakwaan itu. Belum pun berita mengenai perkahwinan itu reda, Depe mengaku pula menikah dengan Aldi Taher pada Julai 2008. Namun, perkahwinan itu tidak bertahan lama apabila dia kembali menyandang status janda pada November 2009. Sebelum ini, Depe dilaporkan melakukan pembedahan dara. Dia mengaku tidak peduli dengan kontroversi yang timbul ekoran berita sensasi yang dikaitkan dengan dirinya.

Apa yang penting buat penyanyi dangdut itu yang digelar Goyang Gergaji ialah menjaga keperawanannya.


“Memelihara keperawanan itu bererti menjaga akhlak yang suci dan kesempurnaan iman,” kata Depe. - Detikhot



sumber : myMetro

Pelajar Saudi tikam sepupu ketika mabuk


CHRISTCHURCH: Pelajar Arab Saudi yang menikam sepupunya berulang kali dengan serpihan kaca lampu dalam bilik sebuah hotel di Queenstown didenda AS$3000 (RM9,000).
Abdulraham Tariq Alghamdi, 19, didakwa mencederakan dengan niat dalam kejadian yang berlaku Februari lalu di Hotel The Mercure, walaupun ketika kejadian dia dalam keadaan mabuk.

Pelajar kursus bahasa Inggeris di Christchurch itu mengaku bersalah dan diberi amaran hukuman penjara.


Abdulraham pergi ke Queenstown dengan mangsa, Osama Mohammed Eidah, 21, dan dua lagi rakan lelaki.

Kedua-duanya keluar untuk minum dan kembali ke hotel sebelum pergaduhan tercetus apabila Abdulraham mahu berpatah semula ke pusat bandar.


Pelajar itu yang tidak mempunyai kesalahan jenayah lain sebelum ini, akan dihantar pulang ke negara asalnya beberapa hari lagi. - Agensi



sumber : myMetro

Anak disangka sakit diperkosa jiran tua


KUALA LUMPUR: Naluri seorang ibu yang menyatakan anak perempuannya yang berusia lapan tahun kelihatan sakit membongkar kejadian anak kecil itu menjadi mangsa nafsu jiran mereka yang berusia 50-an dalam kejadian di Sungai Besi.
Mangsa berusia lapan tahun itu mengalami kecederaan di bahagian sulitnya akibat tindakan kejam jiran itu yang merogol mangsa sejak sebulan lalu ketika ibu mangsa yang berusia 40-an keluar bekerja.

Sumber berkata, kejadian itu hanya disedari malam kelmarin ketika ibu mangsa yang baru pulang dari kerja melihat mangsa tidur di ruang tamu, namun dari riak muka mangsa ibunya melihat anaknya itu sakit.


“Pada mulanya, ibu mangsa tidak berniat mengejutkan anaknya itu dari tidur tetapi naluri keibuannya mendesaknya untuk membuat pemeriksaan ke atas kanak-kanak itu.

“Selepas memeriksa badan mangsa, ibunya terkejut apabila mendapati alat sulitnya anaknya bengkak. Selepas disoal siasat, anaknya mendedahkan dirogol jiran mereka yang berusia 50-an,” katanya.



sumber : myMetro

Culik adik sendiri minta tebusan RM50,000


KUALA LUMPUR: Gara-gara kalah berjudi hingga menanggung hutang mencecah puluhan ribu ringgit, seorang lelaki berusia 30-an mengupah dua rakan baiknya melarikan adik kandungnya sendiri dalam kejadian di Taman Cheras, kelmarin.
Dalam kejadian jam 7 pagi itu, mangsa berusia 15 tahun berada di rumahnya sebelum menerima panggilan telefon daripada individu tidak dikenali memaklumkan dia menerima sebuah bungkusan daripada kakaknya yang berada di luar negara.

Sumber polis berkata, mangsa diminta mengambil bungkusan itu di sebuah kedai serbaneka berdekatan rumahnya.


“Bagaimanapun, sebaik tiba di kedai serbaneka itu, dua lelaki dikenali sebagai rakan kepada abangnya melarikannya ke kawasan tidak dikenali.

“Mangsa dikurung dalam bilik di sebuah hotel sebelum seorang daripada mereka menghubungi ayah mangsa berusia 51 tahun memaklumkan anak bongsunya berada dalam kawalan mereka dan meminta wang tebusan RM50,000,” katanya.


Beliau berkata, bapa mangsa membuat laporan di Balai Polis Cheras kerana bimbangkan keselamatan mangsa.



“Mangsa bernasib baik kerana ketika berada dalam kurungan, rakan abangnya yang menjaganya itu tertidur dan peluang itu digunakan untuk melarikan diri.

“Bapanya menghubungi polis dan selepas disoal siasat abang kandung mangsa dicekup manakala dua lagi rakan mangsa sedang diburu,” katanya.


Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh Tara Singh mengesahkan menerima laporan kejadian itu.


sumber : myMetro

Datin Rugi RM500,00


KUALA LUMPUR: “Saya tidak pernah mempunyai masalah dengan mereka. Selama ini apa yang diingini saya beri dan tidak pernah abaikan tanggungjawab sebagai majikan.
“Tetapi lain pula yang dibalas. Saya terkilan dan sakit hati apabila mereka sanggup melarikan diri, malah turut mencuri barang berharga kami sekeluarga,” itu luahan jutawan kosmetik, Datin Ira Ghani, 35, yang kerugian lebih RM500,000 dipercayai dilarikan dua pembantu rumah di banglo mewahnya di Gombak dekat sini.
Difahamkan, ketika kejadian, beliau dan suami, Profesor Datuk Dr Ibrahim Ahmad berada di Singapura selama empat hari kerana urusan kerja.

Hanya tinggal dua anak lelakinya, Mohd Danish Irfan, 13, Mohd Danish Roshan, 8, dan seorang anak saudara perempuan bersama kedua-dua pembantu rumah terbabit.



Dua pembantu rumah mangsa berasal dari Jawa Barat dikenali Luluk Tanjiyah, 33, dan Udayati, 40, sudah bekerja dengannya setahun lalu dan diberi layanan baik.



sumber : myMetro

Gila..pakej gugur bayi ikut kaedah Islam


KUALA LUMPUR: Bagai membunuh kandungannya sendiri, namun masih memilih untuk menguruskan janin mengikut kaedah Islam.
Itu pilihan rata-rata ibu muda terlanjur yang memilih pakej ditawarkan dalam perkhidmatan mengugurkan kandungan secara haram di beberapa klinik swasta di ibu kota pada harga RM1,800 hingga RM2,000 mengikut usia kandungan.
Dengan berselindung di sebalik papan tanda hospital bersalin, beberapa klinik swasta di ibu kota kini dikesan ‘memancing’ pelanggan dengan menyediakan perkhidmatan menggugurkan kandungan secara haram bersama khidmat uruskan janin mengikut kaedah Islam dengan mendakwa mengupah seorang ‘ustaz’ pada harga RM100 setiap janin.

Hasil tinjauan dan penyamaran wartawan Harian Metro di beberapa klinik swasta mendapati klinik ini dilengkapi kemudahan wad dan didatangi pelanggan saban hari tanpa mengira waktu.

Perkhidmatan menggugurkan kandungan secara haram itu difahamkan dilakukan jururawat kanan.


sumber : myMetro

Beli Hot Dog


Kisah seorang perempuan bisu yang sudah pun berkahwin (bisu jugak).Pada suatu hari dia telah pergi ke supermarket untuk membeli daging tetapi di sebabkan dia bisu,dia mempunyai kesusahan untuk berkomunikasi dengan pekerja di sana.Disebabkan begitu dia memanggil pekerja supermarket masuk dalam bilik.
Pada hari itu dia hendak membeli dada ayam,dia bukak baju dia tujuk dada sambil buat aksi ayam.Pekerja itu pun paham dan memberikan dada ayam.
Pada hari kedua ,dia nak beli paha ayam.Dia pun panggil pekerja masuk bilik,dia angkat skrit dia,tunjuk kat paha dia,pastu buat aksi ayam.Pekerja pun paham,kasi dia paha ayam.
Pada hari berikutnya dia datang lagi tapi bersama suaminya.Dia nak beli hotdog.Dia pun panggil pekerja.
Soalannya ialah : Apakah isteri itu akan buat?
Fikirlah sendiri..........

Gilalah papan tanda jalan ini,pening kepala pak cik

Pelik..kakak ni pakai seluar ke tak pakai ni,macam bogel je ni



cubalah pakai seluar yang sopan sikit walaupun pakai tak jangan sampai orang anggap
macam tak pakai seluar...

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved