Inilah orang yang fanatik dengan sesuatu warna

on 03 April 2012

4833093388_11b8cd8d97_o
inilah yang baru di katakan fanatik..serba kuning lagi….

Aksi gay tua yang menggelikan

selamba je atuk-atuk gay ni.....

Peraturan baru buat pasangan di China fikir dua kali untuk bercerai


BEIJING, KOMPAS.com - Mungkin warga China akan berfikir semula jika hendak bercerai. Biasanya, pasangan yang bercerai membagi hartanya untuk suami dan isteri. Tetapi, belakangan muncul peraturan baru dari pengadilan tinggi China bahawa rumah yang dimiliki suami atau isteri sebelum menikah tetap menjadi hak suami atau istri sepenuhnya.

Tentu hal ini ditentang kaum perempuan China, yang menganggap peraturan ini menguntungkan lelaki, yang secara tradisional mempunyai rumah. ”Dengan peraturan baru ini, lelaki tidak lagi harus bertanggung jawab dengan apa yang terjadi pada perempuan setelah bercerai,” ujar Xu Weiqin (40), penduduk Beijing.

Lelaki China memang diharapkan membelikan rumah jika mereka hendak menikah. Pernikahan tanpa rumah disebut ”pernikahan telanjang”. Sejumlah orangtua bahkan mulai mencari rumah setelah mengetahui anaknya lelaki.

”Orangtua yang membelikan rumah untuk anaknya biasanya khuatir, jika anaknya bercerai, harta keluarga akan hilang,” ujar juru bicara pengadilan Sun Jungong.

Ternyata, para isteri tidak kalah cerdik, mereka meminta suami menambahkan nama istri di sijil kepemilikan rumah. Perceraian sekarang menjadi hal biasa di China, dengan sekitar 5.000 orang bercerai setiap hari. (Reuters/Joe)

Kenapa wanita ini tak ada cap jari?


INILAH.COM, Jakarta – Ada penyakit langka yang penderitanya tidak punya cap jari. Penyebabnya?

Tahukah Anda, bahawa ternyata ada orang yang tidak memiliki sidik jari? Pada 2007, seorang perempuan Switzerland tidak boleh masuk ke Amerika Syarikat, kerana saat harus scan jari tangan, petugas bandara tidak boleh mendeteksi cap jarinya.

Dikutip dari Sciencemag,Eli Sprecher, ahli dermatologi di Sourasky Medical Center, Tel Aviv, Israel, mengatakan keadaan ini disebutadermatoglyphia. Penderita penyakit ini punya jemari mulus dan telapak tangannya jarang berkeringat jika dibandingkan dengan orang pada umumnya.

Setelah diteliti, ternyata sembilan orang di keluarga perempuan ini juga berkeadaan sama. Sprecher menduga hal ini adalah penyakit turunan. Jadi ia mengumpulkan DNA keluarga tersebut.

Ia pun menemukan bahawa ada kelainan genetik pada protein gen SMARCAD1. Gen ini diduga mengakibatkan terjadinya mutasi.

Hasil temuannya itu dilaporkan di The American Journal of Human Genetics. Namun saat ini Sprecher masih harus mencari tahu fungsi gen SMARCAD1,dan apa perannya terhadap pembentukan cap jari.

[Kesian] 18 Tahun Menderita Penyakit Membusuk

Seorang pemuda di Ponorogo, Jawa Timur, menderita penyakit aneh. Hampir seluruh tubuhnya membusuk. Suroso yang tinggal bersama dengan Tukijah, neneknya, juga hidup di lingkungan miskin. Sudah 18 tahun pemuda lulusan sekolah menengah pertama ini terjangkit penyakit aneh yang terus menerus membiak ditubuhnya.

Awalnya penyakit ini hanya benjolan hitam. Namun benjolan itu terus membesar dan kemudian pecah dan membusuk. Di beberapa bahgian tubuhnya, luka itu mengakibatkan lubang hingga tembus ke organ lain.

Suroso tidak memiliki wang untuk berubat. Jangankan ke doktor untuk makan sehari-haripun mereka hanya  mengharap belas kasihan tetangganya. Dan yang lebih memprihatinkan hingga saat ini belum pernah sekalipun ada perhatian apalagi pertolongan dari Dinas Kesihatan mahupun pemerintah daerah setempat. Sumber : Liputan6

Tujuh jiran yang tak kenal baik kini semakin akrab setelah lahirkan anak secara berturutan

SOUTH WALES – Ada yang unik dari tujuh orang ibu yang berjiran di Jalan Miskin, Pontypridd, South Wales. Kerana ketujuh ibu ini melahirkan anak secara berturutan selama tujuh minggu tujuh minggu.

 Pada awalnya mereka tidak mengetahui bahawa akan melahirkan bayi-bayi mereka secara berturutan seperti ini, kerana sebelumnya mereka tidak akrab satu sama lainnya.

 “Awalnya kita tidak mengenal baik satu sama lain, kerana ada 30 rumah di sepanjang jalan ini. Namun, kelahiran bayi-bayi kami ini sangat menarik,” ujar Nia Edwards, ibu dari sepasang bayi kembar, Mali dan Elen yang lahir pada 10 April 2010.

 Nia Edwards adalah yang pertama melahirkan di antara tujuh ibu rumah tangga itu, kemudian disusul secara berurutan oleh Karen Hulse ibu dari bayi Catrin, Kirsty Davies ibu bayi Macsem, Jane Prentice-Jenkins ibu bayi Brook, Sharron Bateman ibu bayi Poppy, Jo Morgan ibu bayi Ava and Angela Fomison ibu dari bayi Harriet, demikian lapor Dailymail, Rabu (27/4/2011).

 “Kini kami menjadi sangat akrab, setiap satu minggu sekali kami selalu berkumpul dan mengajak bayi-bayi kami. Kami bahkan merancang akan menyekolahkan mereka nanti di satu sekolah yang sama dan pada satu kelas yang sama,” ujar Nia.(rhs)

Nenek nekad seludup iPhone 4 dalam stockingnya

Nenek Nekad Seludup 44 iPhone Dalam Stocking  - Seorang wanita berusia 60 tahun ditangkap petugas lapangan terbang di Tel Aviv, Israel kerana nekad menyeludupkan 44 iPhone 4. Cerdiknya, wanita tua ini menyembunyikan 44 iPhone 4 itu di dalam di stocking-nya.

Si nenek memang berhasil lepas kektika penerbangannya dari London, Britain. Namun ketika tiba di lapangan terbang Ben-Gurion, Tel Aviv, petugas keamanan curiga kerana iPhone 4 yang diseludupkan di stocking membuat gerak gerik wanita itu terlihat janggal.

iPhone 4
"Dia nampak sulit ketika berjalan. Ketika ditanya, wanita itu mengatakan dirinya sedang merasa tidak enak badan," ujar salah satu petugas keamanan seperti dikutip detikINET dari The Register.

Petugas keamanan lantas menggiringnya ke tempat scan seluruh tubuh. Dan benar saja, mereka menemukan 44 buah iPhone 4 tersembunyi di dalam stocking di balik bajunya.

Para petugas keamanan tidak habis berfiikir, bagaimana mungkin nenek ini boleh dengan senang melelaui pemeriksaan di lapangan terbang keberangkatannya di London. Ketika ini nenek itu tengah menjalani proses tahanan untuk menentukan apakah akan dihukum penjara atau denda.

Inilah cara sunat perempuan Ala Afrika yang banyak memakan korban

Ngeri ! Inilah Sunat Khusus Perempuan Ala Afrika yang Banyak Memakan Korban . Doktor Olayinka kos-Thomas beberapa tahun terakhir ini selalu berkempen agar dihapuskan keharusan sunat terhadap perempuan diAfrika. Bukunya, the circumcision of women : A Strategy for eradication, terbit di London.

Thomas kini aktif di Inter Africa Committe khususnya tentang amalan tradisional yang bersangkut dengan kesihatan perempuan dewasa dan anak-anak di Afrika. Organisasi ini lahir di Dakar, Senegal, tahun 1984. Kini kumpulan itu beranggotakan 25 negara dengan pejabat pusatnya di Addis Abba dan Janewa. Sedangkan Thomas sendiri sebagai presiden untuk kawasan Siera Leone.

Muhamad Mustafa Khalil, pemimpin organisasi Mesir untuk urusan HAM di Beijing, menyebutkan bahawa 130 juta wanita dari 30 negara di Afrika sebagai korban penyunatan, sedangkan dalam kebudayaan Afrika selama 500 tahun ini merupakan keharusan bagi kaum wanita Afrika. Maksud utamanya adalah untuk meredam nafsu bersenggama, jadi ketika istEri ditinggal suaminya berburu ia tidak akan meyeleweng kerana nafsu birahinya sudah padam.

Menurut keterangan Thomas sunat pada wanita Afrika memiliki tiga macam yang masih diamalkan hingga saat ini. Pertama yang disebut “sunna”, iaitu terjadi clitorydectomy-pemotongan habis seluruh klitoris wanita yang disunat, Cara yang kedua ialah “eksisi” atau pemotongan seluruh klitoris dan seluruh bahagian dari labia minora, bibir kelamin. Dan yang ketiga jauh lebih parah, yaitu dipotongnya semua bagian klitoris, labia minora, berikut labia majora, dan dijahitnya vulva, lubang kelamin. hanya sedikit yang tersisa, sekedar untuk aliran urine dan mensturasi.

Cara penyutan juga menyeramkan. Dilakukan tanpa Sterilisasi dan tidak dilakukan anestesia, sehingga boleh mengakibatkan pendarahan, infeksi urinisasi, keracunan darah, gangrene, dan tetanus. Ribuan wanita meninggal kerana female genital mutilation, iaitu sunat gaya Afrika ini, dan jangan ditanya betapa sakitnya para wanita yang merasakan sunat ini.

Sunat gaya Afrika ini memang sudah mentradisi. Menurut Thomas, semula wanita yang marah kerana dia dianggap menghancurkan kebudayaan Afrika kepada barat, namun, semua usaha kempennya itu berhasil menghilangkan kebiasaan sunat Menyiksa gaya Afrika.




Gila..Cari Sensasi Pasangan Bogel Datangi Restoran




GALESBURG- Sepasang muda-mudi ditangkap di  Illinois, Amerika Syarikat (AS), menyusul tindakan tidak senonoh yang mereka lakukan.


Pasangan lelaki dan wanita berusia muda ini, ditangkap ketika mereka berhenti di restoran cepat saji McDonald dalam keadaan tanpa pakaian.


"Aku melihat lelaki itu sedang membungkuk sedangkan wanita berusaha menutupi tubuhnya dengan selimut," ujar petugas polis Galesburg  seperti dikutip Telegram.


Dalam keterangannya pada pihak berwajib, sepasang muda-mudi itu mengaku mereka melakukan hal tersebut kerana menurut mereka itu adalah sebuah hal yang lucu.


Setelah ditahan beberapa waktu, pasangan ini akan menjalani persidangan dengan tuduhan melakukan perbuatan tidak senonoh.

Boss Power?


Kisah seorang pemuda yang baru di naikkan pangkat dan dihantar ke sebuah anak syarikat yang mempunyai pekerja yang agak kurang motivasi dan selalu cuai serta pemalas.Hari pertama bekerja dia telah memberikan taklimat dan dia berkata kepada pekerjanya akan memecat sesiapa yang malas akan di pecat on the spot.
Malang tidak berbau dia ternampak seorang pekerja dok menyandar kat tepi dinding." yang berbaju biru" dia menjerit.Jeritan yang kuat meyebabkan semua pekerja tersentak dan memandang kepada lelaki berkenaaan.
"Berapa gaji awak?"bos muda bertanya dengan agak keras. ''Dalam RM 800'' pekerja itu menjawab.
"Nah ambik RM800.Keluar dari sini ,kalau malas-malas jangan kerja kat sini." Pemuda itu pun mengambil duit itu dan pergi dengan selamba.
Bos merasa bangga dengan tindakkannya dan berharap pekerja lain faham,siapa malas akan di pecat serta merta.Dia merasa puas dapat menunjukkan kuasanya.Boss Power?.
Sebelum masuk pejabatnya bos itu bertanya kepada setiausahanya " Budak kena pecat tu kerja departmen mane?"
Jawab setiausaha "Owwh dia tu pekerja kantin kat bawah hantar kuih tadi.tak kerja sini pun."

 P/S JANGAN SUKA TUNJUK KUASA.......BERFIKIR SEBELUM BERTINDAK

Penyakit Baru: Alergik Wi-Fi


Penggunaan jaringan internet tanpa kabel atau Wi-Fi yang meluas menandai perkembangan teknologi di era digital. Di balik kecanggihan yang tercipta, signal yang terpancar di hampir semua sudut ruang publik boleh jadi mulai membuat masalah kesihatan baru: alergik Wi-Fi.
Di Amerika Syarikat, alergik terhadap pancaran signal elektromagnetik tersebut diperkirakan menimpa sekitar lima peratus warganya. Penyakit yang dikenal sebagai Electromagnetic Hypersensitivity (EHS) itu ditandai dengan gejala sakit kepala, kejang otot, kulit terbakar, dan sakit kronik.

Selain pancaran signal Wi-Fi, keadaan itu juga diperkuat pengaruh paparan signal telefon selular yang terlampau kuat, dan satelit.

Diane Schou, salah satu penderita, berkisah kepada BBC, "Wajahku berubah merah, kepala rasanya sakit, penglihatan terganggu, dan terasa sakit saat berfikir. Dan, belakangan aku juga mulai merasa pedih di dada. Bagi saya, rasanya seperti mengancam jiwa."

Demi mengurangi penderitaannya, ia sempat tinggal di sebuah bilik kayu yang didesain kedap dari gelombang elektromagnetik. Namun, cara itu tak cukup melindunginya. Bersama suaminya, ia terpaksa pindah dari kediamannya di Iowa ke sebuah desa terpencil di Green House, Virginia Barat, di mana hanya dihuni sekitar 143 penduduk.

Kes serupa dialami Janice Tunnicliffe. Wanita 55 tahun ini kesakitan setiap berdekatan dengan perangkat yang memancarkan medan elektromagnetik, seperti Wi-Fi, televisyen, lampu, radio, televisyen. "Wi-Fi membuat saya merasa memiliki penyepit di belakang kepala yang menarik paksa kehidupan saya," ucapnya seperti dikutip Daily Mail.
Pemerintah Sweden dan Switzerland percaya keadaan ini. Tetapi, UK Health Protection Agency mengatakan bahawa para peneliti gagal dalam mengembangkan hubungan antara gelombang elektromagnetik dan penyakit. Banyak doktor bahkan percaya bahawa keadaan seperti yang dialami Tunnicliffe hanya sebuah psikosomatis.

Graham Lamburn, dari Powerwatch, sebuah organisasi yang meneliti efek medan elektromagnetik, mengatakan tiga sampai empat peratus dari populasi melaporkan sensitiviti terhadap electrosensitivity. "Ke semacam ini jarang, tetapi ada beberapa orang yang harus melepaskan rumah dan pekerjaan kerana electrosensitivity."

Sementara Organisasi Kesehatan Dunia atau WHO mengatakan bahawa sejumlah kes hanya kasuistik. "EHS tidak memiliki kriteria diagnostik yang jelas. Tidak ada dasar ilmiah untuk menghubungkan gejala EHS dengan medan elektromagnetik. EHS bukanlah diagnosis medik," demikian pernyataan resmi WHO. (umi)

Si mondok yang terperangkap

Inilah nasib si mondok yang terperangkap...





Alamak monk pun dah berperangai begini



Foto..badan wanita berkecai akibat kemalangan









[Hebat] Cara itik dewasa manghukum itik kecil




Gambar ini diambil oleh  Arman Werth, di wetlands park,  Beaverton, Oregon, U.S..Dikatan itikyang kecil ini berenang terlampau jauh daripa kelompok keluarganya.Kejadian ini dilihat oleh itik dewasa yang lain yang kemudian mengejar anak itik tersebut.Kerana ibu itik tiada dekat dengannya ,dia kemudian memberi pengajaran kepada anak itik ini.Untuk mengetahui cerita ini sila klik open di spoiler

Spoiler:

To the little duckling, it may have seemed a good idea to go off exploring his pond on his own. Until this happened.

The youngster was spotted straying too far from his family by another mother mallard who immediately swam into action.

Because the duckling’s own mother wasn’t around to teach him a safety lesson, the older bird picked him up by a leg before pushing him underwater at the wetlands park in Oregon.
Now young whippersnapper: A bossy mallard grabs a misbehaving duckling by the leg at a wetlands park in Oregon, USA

Now young whippersnapper: A bossy mallard grabs a misbehaving duckling by the leg at a wetlands park in Oregon, USA

The duckling chirped for help as she carried on dunking him for more than a minute before releasing him back to his mother following the harsh punishment.

The incident was captured on camera by photographer Arman Werth, at a wetlands park, in Beaverton, Oregon, U.S..

Arman, a 23-year-old tutor from Portland, Oregon, said: 'I had been watching a few mallard mother ducks swimming in a large pond, with ducklings of different ages bobbing around them.
Going under: The duckling chirps for help as it's taught a lesson by the mallard in an incident captured by photographer Arman Worth

Going under: The duckling chirps for help as it's taught a lesson by the mallard in an incident captured by photographer Arman Worth

'This particular female had two older ducklings, which means she is likely to have lost at least a couple of younger ones in their early life.

'My own hypothesis is that this mother saw first hand what happens when young ones run off on their own and wanted to teach this younger one a lesson.

'She saw this youngster swimming towards her all by itself, away from its brothers and sisters and without a mother nearby to protect it.

'The next thing I heard was a duckling chirping very loudly and some splashing.
Bubbling under: The mallard completes its short sharp lesson before handing the duckling back into the care of its mother

Bubbling under: The mallard completes its short sharp lesson before handing the duckling back into the care of its mother

'I looked up and saw this mother with a tiny duckling in her mouth and just stood there in shock for a few seconds before raising my camera to take a burst of shots.

'She had the duckling by a leg and was repeatedly dunking it for over a minute.

'At some point she thought that she must have taught the young one its lesson and let it go, and it rushed in the direction that it came from chirping very loudly trying to find its mother.

'It looked like it eventually met up with a group of ducklings around its age so I am guessing it found its brothers and sisters.

'I've never seen anything like it before, but I'm hoping the little one has learnt its lesson.'
Mallard and duckling

Help! The duckling chirps as the mallard raises her head out of the water

Alison Enticknap, spokeswoman for the RSPB, said: 'Generally it's the better mothers that are very protective over their own ducklings, and will occasionally attack the young of others.

'They will sometimes pick them up and shake them very vigorously, so this little one got off relatively lightly.

'It looks to be around a week old, so fortunately it was strong enough to deal with it.

'Hopefully it will have learned its lesson and will stay safely with mum from now on.'





Pemasangan Saluran Getah Dari Otak Ke Perut, Menyelamatkannya Dari Kebutaan

Seorang gadis berusia 17 tahun nyaris buta akibat tekanan berlebih di kepalanya. Penglihatannya terselamatkan setelah doktor membuatkan saluran di kepala, yang mengalirkan cairan otak langsung ke perutnya.

Melissa Peacock, gadis asal Bradford Inggris ini mengalami keadaan langka yang disebut intracranial hypertension. Tekanan tinggi akibat kelebihan cairan otak itu memberi impak pada salah satu saraf mata.

Keadaan itu awalnya diketahui dari penglihatannya yang mulai kabur di usia 9 tahun. Selanjutnya dia mengeluhkan pusing dan sakit kepala, sehingga ibunya, Carolynne membawanya ke doktor untuk berubat.

Mendapati tekanan yang tinggi di otak, doktor sempat mengatakan Melissa menderita tumor mematikan di otak. Namun setelah hasil scan keluar, bukan jaringan tumor yang teramati di kepalanya melainkan kelebihan cairan otak.

Keadaan itu kemudian diatasi dengan prosedur standard yakni menyedut cairan dari dalam kepala. Sayangnya, tak lama setelah disedut cairan itu muncul lagi sehingga penyedutan harus dilakukan sampai 8 kali.

Tak tega melihat Melissa yang kesakitan setiap kali cairan kepalanya disedut, doktor berfikir untuk melakukan prosedur yang sifatnya permanen. Dokter akan memasangkan saluran getah penghubung untuk mengalirkan cairan itu ke perut.

Salah satu ujung saluran itu ditanam di otak, sedangkan ujung yang lain berada di lambung Melissa. Dengan adanya saluran yang dipasang menyusuri tulang belakang itu, kelebihan cairan di kepala langsung dialirkan ke perut untuk dicerna.

"Teman-temanku merasa aneh mendengar aku mencerna cairan otakku sendiri. Tapi aku tidak peduli, sebab kualiti hidupku membaik sejak ada alat itu di kepalaku," ungkap Melissa seperti dikutip Dailymail,

Kini remaja yang mempelajari fotografi itu boleh menjalani hidupnya secara normal seperti pelajar yang lain. Gangguan penglihatan dan sakit kepala yang dulu dialaminya, kini tinggal kenangan berkat idea cemerlang para doktor yang menanganinya.

Seorang Remaja Saman Ibu Kandungnya di Pengadilan gara gara Facebook

Seorang Remaja Saman Ibu Kandungnya di Pengadilan gara gara Facebook.. Ternyata Facebook boleh menjadi salah satu penyebab hubungan antara ibu dan anak, yang berhujung di pengadilan Seorang remaja belasan tahun baru-baru ini menyeret ibu kandungnya ke muka pengadilan hanya gara-gara ibunya mengintip isi Facebooknya.

, Lane, 16 tahun, meminta kepada pengadilan Arkansas agar menghukum ibunya, Denise New, kerana ‘mengintip’ akaun Facebook-nya. Lane menuduh ibunya tak hanya mengintip akaunnya, melainkan juga memposting komen yang bernada memfitnah atas nama dirinya.


Bahkan Lane menuduh ibunya juga mengubah email dan password, sehingga dia tak mendapatkan notifikasi dari Facebook dan tak boleh masuk kembali ke akaun Facebook miliknya. Merasa geram, Lane akhirnya mendaftar tuntutannya ke pengadilan dengan tuduhan ibunya telah mengintipnya. Tuduhan itu pun terus diperoses oleh pengadilan.

Jaksa penuntut Todd Turner tak bersedia memberi komen perselisihan antara ibu dan remaja itu, namun, mengatakan bahawa hukum Arkansas menyatakan bahawa seseorang melakukan perbuatan ofensif bila dia melakukan tindakan yang sangat mengganggu orang lain.

Denise sendiri melakukan aksinya ‘mengubah’ Facebook Lane, ketika anaknya itu sedang mengunjunginya di kota Arkadhelpia. Lane, memang tinggal bersama neneknya, kerana bapa-ibunya sudah lama berpisah.

Wanita 42 tahun itu tergerak untuk ‘mengintip’ Facebook anaknya, ketika anaknya tak sengaja meninggalkan komputer. Denise mengaku menaruh perhatian besar terhadap kehidupan Lane, setelah membaca beberapa entri di Facebook yang penting.

“Saya membaca Facebook-nya bahawa suatu malam dia memandu kenderaan ke Hot Springs dengan kelajuan 95 km/ per jam kerana kecewa dengan seorang gadis. Saya ingin tahu apa yang sedang terjadi lewat Facebook,” kata Denise membela diri.

Denise berpendapat, yang dia lakukan adalah dalam rangka menunaikan kewajibannya sebagai orang tua. Dia juga menyamakan aktiviti masuk ke Facebook anaknya sama seperti masuk ke bilik tidur anaknya itu.

“Anda memiliki hak untuk memonitor anak Anda dan melakukan percakapan dengan anak Anda lewat Facebook. Apakah itu lewat akaun peribadinya, lewat akaun Anda, atau akaun siapapun,” kata Denise berhujah..

Namun, Lane berpendapat lain. Baginya kehidupan peribadinya di Facebook lebih penting daripada hubungannya dengan ibu kandungnya. Kini Lane tak sudi lagi bertemu dengan ibunya.

Denise sendiri masih harus menghadapi saman anaknya di pengadilan. “Saya akan melawan tuntutan itu, bahkan bila harus naik banding. Saya fikir ini boleh menjadi tauladan kepada para orang tua.”

VIVAnews

Ilmuwan Jepun Mengembangkan Poster yang dapat Bereaksi Jika Dicium [Video]



Salah satu keuntungan kemajuan teknologi adalah membuat hal-hal yang dulu terlihat gila menjadi normal. Salah satu contohnya seperti poster 'kissable' yang masih dalam tahap pengembangan ini.


Loh, Paris Hilton Melorotkan Seluar Dalam di Depan Umum


infospesial.net -  Merasa tak nyaman dengan seluar dalamnya, Paris Hilton melorotkan seluar dalamnya didepan umum. Dilansir dari Dailymail, selebriti kontroversi ini tak ragu melorotkan seluar dalam untuk membetulkan seluar dalamnya yang  terselit. 

Hal ini membuat publik dibelakangnya mampu melihat jelas belahan Paris saat itu. Hal ini pun tidak disia-siakan paparazzi yang ada disana. Gambar yang menunjukkan aksi gila Paris itu pun beredar luas di dunia maya. 



Paris sendiri tampak menikmati hal yang ia lakukan, dirinya yang mengenakan bikini putih dengan motif hitam itu sempat tertawa dan tersenyum sebelum akhirnya berbalik dan memulai aksinya.



Paris pun berjalan dengan penuh percaya diri untuk bergabung dengan teman-temannya. Paris sendiri saat itu sedang berada di Sydney, Australia untuk percutian

Boneka Barbie Botak untuk Anak-anak Penderita Kanser


TRIBUNNEWS.COM - Perusahaan pembuat boneka Barbie, Mattel, akan segera mengeluarkan sebuah boneka perempuan, tanpa rambut, sebagai bentuk dukungan terhadap para anak-anak penderita kanser.

Menurut Juru Bicara Mattel, Alan Hilowitz, boneka itu, akan mereka namai Teman Barbie, dimana ia akan dilengkapi dengan wig, topi, syal, dan asesoris.
Ia mengatakan, boneka itu akan memberikanpengalaman bermain busana tradisional, dimana ada pilihan untuk melepaskan wig, dan penutup kepala.

Menurutnya, boneka tidak akan dijual di kedaisebaliknya akan disumbangkan kerumah sakit dan Yayasan US National Alopeciaareata Foundation.

"Melalui pendekatan yang bijaksana, kami membuat keputusan untuk tidak menjualboneka tersebut di kedai, melainkan memberikannya langsung ke tangan anak-anak yang memerlukannya, sehingga mereka boleh mendapatkan pengalaman bermain yang unik," katanya.


Boneka itu, dikeluarkan untuk mendukung kempen, bertitle "Botak dan indah", Kempen yang popular di Facebook, dan digagas oleh dua orang ibu yang puterinya kehilangan rambut kerana pengubatan kanser, pada bulan Januari kemarin. 
"Kami pikir itu akan populer, dan disukai ramai orang, tetapi kami tidak terlalu mengharapkan akan laku di pasaran,di seluruh dunia," ujar   Jane Bingham, seperti dikutip dari Oddnews.org, Isnin (2/4/2012).
Maksud dari kempen itu adalah untuk mengikis stigma buruk bagi anak-anak yang menjalani pengubatan atau bagi mereka yang menderita keadaan alopecia, dan trikotilomania.

Lelaki Kuwait Telefon Polis kerana Mimpi Buruk

TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki Kuwait, menelefon polis, hanya kerana dia bermimpi buruk, disaat tidur malamnya.

Menurut pemberitaan Upi.com, Isnin (2/4/2012), lelaki yang tinggal di Bahrain itu, yang namanya tidak dirilis, berteriak minta tolong saat meghubungi pihak berkuasa, di hari Minggu kelmarin.
Namun ia keburu menutup telefonnya, sebelum pihak polis menanyainya lebih lanjut. 

Pihak polis tetap mengirimkan anggotanya untuk memeriksa laporan itu. Mereka tiba di kediaman lelaki itu bersama dengan awak ambulan. 
Tetapi ketika mereka tiba, lelaki itu mengatakan kepada mereka tentang sebuah teror pada mimpinya. 

Menurutnya, menghubungi nombor darurat satu-satunya cara untuk mendapatkan bantuan. "Saya minta maaf untuk semuanya ini, tapi itu mimpi buruk mengerikan," katanya, namun ia tidak meperinci mimpi buruknya tersebut. 

Turkish Viagra, Bikin Kuat Bercinta 5 Kali Semalam

Jika pergi ke Istanbul, Spice Bazaar jadi salah satu tempat yang harus dikunjungi. Bermacam bumbu, buah kering, permen, kacang, bijian, dan juga si kenyal lokum jadi belanjaan utama. Tak ketinggalan yang paling khas, Turkish Viagra!

Viagra yang satu ini bentuknya bukan seperti pil atau kapsul. Jika melihatnya sekilas, terlihat seperti  manisan dengan kacang di bahagian tengah. Memang, viagra ini dibuat dari setengah bahagian buah ara atau figs yang di dalamnya diisi dengan kacang almond.

Ada yang menyebut jika sebutan Turkish viagra sebenarnya hanyalah strategi marketing belaka. Biasanya, nama yang unik  memancing rasa teruja orang lain hingga akhirnya berniat membeli. Namun ternyata, anggapan tersebut salah.

Turkish viagra dibuat dari dua bahan utama, iaitu buah ara dan almond. Buah ara sudah lama dikenal sebagai salah satu buah andalan untuk meningkatkan libido. Figs atau buah ara mengandung asam amino tinggi, yang dipercaya mampu tingkatkan gairah seks. Buah ini juga boleh meningkatkan stamina, dan bikin se berlangsung lebih lama.

Buah ara yang dikeringkan punya berbagai macam nutrisi lain, seperti mineral, vitamin, tembaga, kalsium, potassium dan antioksidan di dalamnya. Potassium adalah komponen yang membantu mengatur tekanan darah. 100 gram buah ara kering mengandung 640 mg potassium, 162 mg kalsium, juga 249 kalori.

Kacang almond dalam Turkish viagra juga tak kalah dahsyat efeknya. Nutrisi dalam almond mampu membantu tingkatkan ghairah seks pada lelaki, dan membuatnya tidak mudah loyo. Almond juga mengandung asam amino yang juga bisa meningkatkan sirkulasi darah ke ke alat kelamin lelaki.

Kerana nutrisi yang dikandung keduanya, maka Turkish viagra memang boleh memberikan efek yang baik bagi aktiviti bercinta. Nutrisinya mampu tingkatkan stamina tubuh, membuat badan jadi lebih bersemangat.

 Seperti halnya bumbu, kacang dan bijian lain, Turkish viagra disusun menumpuk tinggi dalam satu wadah. Kerana ada embel-embel "viagra", banyak penjual yang menuliskan kata-kata seperti "kuat lima kali dalam semalam" ataupun "dijamin tidak mengantuk di malam hari" untuk meyakinkan pembeli.

Turkish viagra ini teksturnya krenyes kacang dengan rasa manis legit. Dengan rasa dan tekstur seperti itu, sepertinya Turkish viagra tak hanya dimakan orang dewasa, namun anak-anakpun juga suka. Viagranya lazat, 

Sumber : http://food.detik.com/read

Penumpang pesawat diberi makanan berulat


MELBOURNE: Seorang wanita Australia semalam memberitahu bagaimana dia ketakutan apabila menemui ulat yang masih hidup dalam makanan ringan dimakannya ketika berada dalam penerbangan Qantas dari Los Angeles ke Melbourne.
Victoria Cleven, 42, mula membuka makanan ringan terdiri daripada kacang dan buah-buahan kering untuk dimakan ketika dalam penerbangan pulang Khamis lalu. Ketika itu, dia tidak membuka lampu dalam kabin pesawat yang gelap.

“Ia rasa pelik dan apabila saya membuka lampu kabin serta melihat isi peket itu, saya mula nampak ulat keluar dari bungkusan itu,” katanya kepada akhbar Herald-Sun. “Saya terkedu dan hampir muntah,” katanya.


Anak lelakinya yang berusia 15 tahun kemudian memeriksa dua lagi bungkusan makanan ringan itu dan turut menemui ulat di dalamnya. Sementara itu, Qantas meminta maaf kepada Victoria dan berjanji akan menyiasat bagaimana kejadian itu boleh berlaku. - AFP


sumber : myMetro

Bakar diri kerana keluarga tak mampu beli pakaian seragam baru


ISLAMABAD: Seorang pelajar mati selepas membakar dirinya apabila keluarganya gagal untuk membelikan pakaian seragam sekolah kerana tidak mampu.
Pelajar pintar, Kamran Khan, 13, belajar di sebuah sekolah swasta atas pembiayaan biasiswa, malu apabila ibu bapanya tidak mampu menggantikan pakaian seragam sekolah yang sudah lusuh.

Apabila ibu bapanya enggan membelikan pakaian seragam baru, dia mengancam membunuh diri sebelum menyiram tubuhnya dengan petrol dan kemudian membakar dirinya. Dia melecur teruk dan meninggal dunia di hospital.


Abangnya Saleem Khan memberitahu, Karman tidak pernah meminta apa-apa sebelum ini, tetapi sejak beberapa hari lalu, merayu ibu bapanya membelikan pakaian seragam baru. Saleem berkata, Karman berkelahi dengan ibunya, yang bekerja sebagai pembantu rumah. Ibunya hilang sabar dan menampar anaknya itu sambil memberitahu dia tidak mampu untuk membelikannya pakaian seragam baru. - DM


sumber : myMetro

Lelaki lumpuh didakwa merogol


KUALA TERENGGANU – Bekas jurulatih skuba yang lumpuh daripada paras pinggang ke bawah berdepan dengan tiga tuduhan merogol seorang pelajar berusia 15 tahun di Mahkamah Sesyen di sini semalam.
Tertuduh, Mohd. Sapawi Ismail, 27, yang lumpuh secara tiba-tiba ketika melakukan latihan skuba di Pulau Redang di sini pada 2010 tenang ketika pertuduhan dibacakan ke atasnya di hadapan Hakim Zainal Abidin Kamarudin.
Menurut pertuduhan pertama, Mohd. Sapawi dituduh merogol seorang gadis berusia 15 tahun pada 27 November 2011 antara pukul 8 hingga 11 malam di rumah bernombor 1403, Kampung Beting Lintang, Kampung Raja, Besut di sini.

sumber : kosmo online

Kaki nyaris putus dilibas parang


IPOH: Seorang jurujual bukan saja berdepan saat mencemaskan akibat diserang dua lelaki bersenjata yang memecah masuk premisnya di Taman Pakatan Indah, petang kelmarin, malah kaki kirinya hampir putus akibat dilibas parang panjang.
Dalam kejadian jam 7 malam itu, Lee Kwee Fah, 57, dari Bandar Baru Pengkalan, di sini, dikejarkan ke hospital dan menerima 13 jahitan akibat tetakan itu.

Difahamkan, ketika kejadian, mangsa bersama isteri, Wong Sew Chan, 50, sedang menutup kedai apabila dikejutkan dua lelaki bersenjatakan pisau dan parang panjang.


yang tiba-tiba muncul.

Katanya, ketika kejadian dia di belakang kedai apabila dikejutkan dengan jeritan isterinya lalu meluru ke hadapan kedai dan mendapati dua lelaki bersenjata sedang mengugut isterinya.


“Saya tidak mampu berbuat apa-apa dan meminta mereka melepaskan isteri. Mereka melepaskannya sebelum dia keluar menyelamatkan diri dan mendapatkan pertolongan.



“Saya mencapai kayu bagi mempertahankan diri kerana seorang daripada mereka menghayun parang panjang ke arah saya,” katanya.

Menurutnya, dia merayu supaya penyamun berkenaan tidak mencederakannya, namun seorang daripada mereka menghayun parang panjang ke arahnya.


Lee cuba menahan serangan itu dengan kayu dipegangnya dan ketika pergelutan, kaki kirinya ditetak.

Dia rebah akibat tetakan itu dan terbaring di atas lantai kedai sambil menutup luka kaki kirinya.


“Pada masa sama, penyamun berkenaan menggeledah meja kaunter dan melarikan sejumlah wang tunai," katanya.


Sementara itu, Penyelia Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) cawangan Lahat Baru, Jimmy Liew berkata dia menerima panggilan daripada isteri mangsa kira-kira jam 7.15 petang lalu bergegas ke tempat kejadian bersama beberapa anggota dan wakil Persatuan Keselamatan Bandar Baru Pengkalan.


Beliau berkata, sebaik tiba pihaknya terserempak dengan empat suspek yang cuba menaiki dua motosikal untuk melarikan diri.


“Beberapa anggota kami berjaya menghalang seorang daripada suspek yang cuba melarikan diri itu dan memberkasnya. Namun, tiga suspek lain berjaya melarikan diri dengan dua motosikal.


"Suspek berusia kira-kira 30-an itu di bawa ke Balai Polis Simpang Pulai,” katanya.


Jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian.



sumber : myMetro

Nenek dipijak kepala, dicekik serta dicampak


BACHOK: Seorang warga emas bukan saja disamun sehingga kerugian RM30,000, tetapi turut diperlakukan seperti haiwan apabila dipijak kepala, dicekik serta dicampak ke kebun getah enam kilometer dari rumahnya dalam kejadian di Kampung Gunung, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 12 tengah hari itu, Mek Mat Dam, 70, didatangi dua lelaki tidak dikenali yang masuk ke dalam rumahnya dan mencekiknya sebelum dibawa masuk ke dalam sebuah kereta.
Ketika kejadian, cucunya, Mohd Afiq Fakrul Anuar, 5, turut berada di rumah, namun dia tidak diapa-apakan.

Cucunya memaklumkan kejadian itu kepada suami Mek, Mat Yusof Che Lah, 75, yang berada di sebuah kedai berhampiran rumahnya.




Menurut Mek, dua lelaki terbabit membawanya masuk ke dalam kereta Proton Inspira berwarna hitam dan meletakkannya di bahagian bawah kerusi tempat duduk penumpang belakang dalam keadaan kepala dipijak dan lehernya dicekik.


sumber : myMetro

‘Nama saya Aaron bukan Mat Haron’


KUALA LUMPUR: “Nama saya Aaron Aziz Mustafa, bukan Mat Haron Mustapha Mat Aziz Mustafa.
“Saya kecewa dengan tindakan individu tidak bertanggungjawab mereka-reka nama baru itu sebelum menyebarkannya di Internet,” kata pelakon, Aaron Aziz, 36 yang berang dengan ‘permainan’ individu yang menyiarkan keratan kad pengenalan ‘buatan sendiri’ didakwa miliknya di sebuah forum hiburan, semalam.

Kata Aaron, sejurus membuka laman hiburan itu, dia terkejut selepas mendapati tuduhan mengatakan nama sebenarnya ‘Mat Haron Mustapha Mat Aziz Mustafa’ dan dia difitnah menipu peminat dengan nama sebenarnya.
Wartawan Harian Metro yang turut melayari forum terbabit dan melihat kad pengenalan itu mendapati Aaron dikritik hebat di rangkaian laman sesawang terbabit sebelum namanya itu dipermainkan.

Menurut Aaron, perbuatan individu itu sangat dikesali kerana memperlekehkannya dan dia menegaskan nama sebenarnya Aaron Aziz Mustafa bukan seperti didakwa.

Aaron berkata, kad pengenalan tiruan itu turut disebarkan di beberapa laman sosial lain seperti facebook dan twitter sehingga mendapat perhatian ramai.

sumber : myMetro

Ngeri..kepala di potong dan kemaluan disumbat dalam mulut kerana merogol (full pic)




Beginilah padah yang diterima oleh siperogol,kepalanya dipotong serta kemaluannya juga turut dipotong kemudian disumbat kedalam mulut.Betapa ngerinya hukuman ini.Tetapi patutkah hukuman sebegini dikenakan kepada si Perogol???

sumber gambar : bestoneoffour.wordpress.com

Wow..payudara adik ni dah macam payudara orang dewasa

betul ke ni?

Hakim perintah tutup mulut tertuduh dengan salotape kerana tak reti diam


Seorang hakim AS memerintahkan menutup mulut tertuduh dengan salotape.

Hakim negeri Canton, Stephen Belden memerintahkan seorang polis untuk menampal salotape ke mulut tertuduh perampokan setelah frustrasi kerana gangguan-gangguan yang dilakukannya berulang-ulang.

Harry Brown, 51 tahun, yang khabarnya mengeluhkan peguam yang disediakn untuknya itu kurang persiapan dan dia secara terus menerus mengganggu perjalanan pengadilan.

Setelah memberikan peringatan beberapa kali namun tak dihiraukan, Hakim Belden memerintahkan untuk menutupi mulut Brown dengan salotape sebagai usaha terakhir.

Ketika salotape itu dilepaskan beberapa saat kemudian, Brown mengeluhkan kalau tindakan tersebut tidak terhormat.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved