Aneh..kanak-kanak perempuan ini suka makan mancis

on 01 April 2012

INILAH.COM, Pemalang – Seorang kanak-kanak perempuan Tiara Handayani (2,5) warga Dusun Sirandu, Kelurahan Purwosari, Kecamatan Comal, Kabupaten Pemalang, Jawa Tengah, mempunyai kebiasan aneh, suka memakan mancis api. Dalam sekali makan mampu menghabiskan satu-dua kotak mancis.

Kebiasaan aneh putri ke tiga pasangan Bejo (34) dan Sri Handayani (28) tersebut berawal saat keluarga melihat Tiara berada di dapur seorang diri dengan mulut sedang mengunyah bagian coklat yang biasa terdapat di hujung mancis, sementara batang kayu korek api berserakan di sekelingnya.

“Saat itu kami terkejut melihat Tiara makan mancisi sampai habis satu kotak, namun kami lega kerana hingga esok harinya Tiara tidak mengeluh sakit perut atau kepala pusing akibat makan bahagian kepala mancis itu,” kata Handayani, ibunda Tiara.

Handayani mengatakan, Tiara memiliki kebiasaan aneh tersebut sejak berusia sekitar satu tahun. “Untuk mencegah kebiasaan itu tidak terus berlanjut, kami sering menyembunyikan kotak mancis ke almari atau tempat aman lainnya, namun Tiara malah pergi ke rumah tetangga untuk mengambil sendiri mancis kemudian memakannya,” katanya.

Ia mengatakan, jika kotak berisi puluhan batang mancisi tidak segera disingkirkan dari dapur atau disembunyikan di tempat yang tidak terjangkau olehnya, maka dalam sekali makan Tiara dapat menghabiskan mancis sebanyak satu-dua kotak.

Orangtua Tiara mengaku sudah kehabisan akal untuk melarang putri mereka melakukan kebiasaan anehnya, namun kerana selama ini Tiara tidak pernah ada keluhan sakit setelah makan mancis, maka mereka terpaksa membiarkan gadis kecil itu tetap menikmatinya.

Selain itu, kata dia, tidak jarang Tiara juga memujuk teman-teman bermainnya untuk ikut makan mancis  namun tidak ada yang mahu, kalaupun ada yang ikut makan langsung dimuntahkan kera na rasanya tidak enak.

Sementara itu, Tiara mengaku senang makan mancis kerana gurih dan renyah seperti rasa coklat, sehingga jika makan satu kali nak satu lagi.

[Gila] Di New Zealand ada pertandingan yang berhadiah seorang wanita

Wellington: Apa jadinya jika suatu pertandingan di media massa berhadiah wanita? Di New Zealand ada pertandingan yang di buat oleh sebuah radio The Rock FM yang memberikan hadiah seorang wanita. Wanita ini nantinya dapat dinikahi oleh  pemenang. Tentu saja, hadiahnya tak hanya itu. Masih ada hadiah wang yang bernilai 2 ribu dolar AS. Hadiah lainnya adalah pakej bercuti ke Ukraine selama 12 hari.



Petandingan ini telah mendapat kritikan dan protes keras dari para penggiat HAM. Banyak pihak mengecam pelanggaran hak asasi manusia dalam pelaksanaan pertandingan ini. Salah satunya adalah Aktivis Sosial , Sue Bradford, yang menganggap pertandingan itu telah melanggar norma-norma susila. “Ini benar-benar sangat mengganggu. Menawarkan seorang wanita sebagai hadiah merupakan tindakan yang sangat tidak terpuji,” kata Bradford.

Walaupun berbagai kritikan pedas di buat oleh berbagai organisasi, namun pihak pengelola radio tidak memperdulikan hal tersebut dan tetap mempromosikan pertandingan itu sampai akhir bulan ini. Pengurus ProgramThe Rock FM, Brad Raja, mengatakan pada pertandingan ini hanyalah acara untuk bersenang-senang sekaligus salah satu cara mereka untuk mempromosikan radio mereka.

“Keputusan untuk menikahi wanita tersebut atau tidak kami serahkan sepenuhnya pada pemenang pertandingan dan wanita itu. Kami tidak benar-benar menikahkan mereka dan memaksa wanita itu tinggal di New Zealand,” kata Raja.

Pembantaian Sadis Manusia Ala Kambing Kena Sembelih

Mangsanya di gantung dengan kepala menghadap bawah. Mangsanya masih hidup , terus di potong seperti memotong kambing .









Inilah Selebriti-selebriti Pilihan Hantu

Ternyata hantu juga tertarik terhadap selebriti. Mereka pun memilih-milih selebriti yang didekati. Berikut selebriti yang sudah sering didekati hantu.

1. Michelle Williams


Michelle punya pengalaman menakutkan dengan hantu. Dia pernah beberapa kali dikunjungi arwah bekas tunangannya yang telah meninggal, Heath Ledger. Michelle dikunjungi roh bintang filem Batman The Dark Night itu, tiga bulan setelah kematiannya.

Artis yang memiliki seorang anak dari Heath bernama Matilda ini mengaku, terbangun pada pukul 03.00 pagi dan melihat furniture di biliknya bergerak sendiri. Tak lama kemudian, dia melihat bayangan mirip Heath. Pada kunjungan kedua arwah Heath, dia meminta maaf kepada Michelle kerana tidak boleh ikut merawat Matilda hingga dewasa.

2. Matthew McConaughey

Matthew diganggu hantu ketika pindah rumah. Dia membuat khemah di depan bilik di lantai atas, lalu tidur bersama anjingnya. "Itulah kali pertama aku melihat Madame Blue. Aku mendengar suara bass, kayu yang bergerak-gerak, juga suara anjing hutan. Jadi, aku keluar dari khemah bersama anjingku. Tapi waktu itu aku dalam keadaan telanjang bulat. Aku tidak menemukan apa-apa. Rasanya, kami boleh akur kerana dia melihatku telanjang," kata Matthew.

3. Lady Gaga

Gaga dikenal sebagai 'pemburu hantu'. Tentu saja, penyanyi ini tidak memburu hantu dalam erti sesungguhnya. Dia menyiapkan serangkaian peralatan untuk menghalau hantu agar tidak dekat-dekat dirinya. Salah satu ajudan Gaga bercerita, alat itu mencakup pembaca medan elektro-magnetik. Kata ajudannya, gigi harus kuat kerana mereka mengambil itu di jalan. Mereka harus melakukan ritual 'pembersihan' dari hantu di setiap tempat di mana Gaga akan melakukan konsert.

4. Lisa Rinna

Lisa terlibat pembuatan episode Celebrity Ghost Stories di acara Biography Channel. Di situ dia berkisah tentang rumahnya yang berhantu. Ketika puteri pertamanya berusia 6 minggu, anak itu sering tertawa dan terlihat seperti menatap pada sesuatu yang tidak terlihat. Demikian juga halnya dengan anak kedua, Emilia. Ketika Emilia masih bayi, Lisa mendengarnya tertawa sendirian. Lisa lalu masuk ke bilik bayi dan melihat seorang perempuan asing berdiri dekat tempat tidur bayi.

5. Ke$ha


Lagu Tik Tok milik Ke$ha ternyata berkisah tentang kejadian ghaib di rumahnya. Kerana takutnya, Ke$ha sering memujuk kawannya agar mahu bermalam di rumahnya.

"Aku selalu cuba meyakinkan teman-teman untuk menghabiskan malam di rumahku. Sebab, aku tidak akan diganggu hantu kalau ada teman-temanku. Pernah aku terbangun suatu pagi dikelilingi oleh semua kekasihku. Aku terbangun dengan perasaan seperti P. Diddy!," ujarnya.

6. Shayne Lamas
Shayne berkisah, pernah terbangun pada suatu malam dan mendapati ada seseorang sedang menulis di dinding rumahnya. Kemudian di lain waktu, mendadak cermin di biliknya pecah tanpa sebab.

7. Keanu Reeves
Keanu pernah merasakan pengalaman dengan hantu ketika masih kecil. Saat itu, dia tinggal di New Jersey. Pada suatu malam, Keanu melihat baju tanpa lengan dan kaki melayang menuju biliknya, kemudian lenyap begitu saja.

"Yang melihat penampakan itu bukan cuma aku, pengasuhku juga. Dia tak kalah terkejut denganku. Setelah itu, aku tidak boleh tidur sampai pagi. Dan bayangan itu terus menghantuiku di malam-malam berikutnya," kata Keanu.

8. Anna Nicole Smith
Pengalaman dengan hantu yang dialami Anna agak beda dari lainnya. Artis yang telah meninggal dunia pada 8 Februari 2007 itu semasa hidupnya pernah bercerita, digauli hantu.

"Hantu merangkak naik ke kaki saya dan berhubungan seks dengan saya di sebuah apartment lama di Texas. Dulu saya fikir itu kekasih saya. Tapi ketika saya bangun, ternyata bukan. Saat itu, saya melihatnya seperti roh. Saya panik. Tapi dia tidak pernah menyakiti saya. Dia hanya memberi saya beberapa pengalaman seks luar biasa," tuturnya.

9. Taylor Momsen
Taylor bercerita, ibunya dibesarkan di Devil's Lake, ND. Tetangga sebelah rumahnya meninggal. Tetangga itu kaya dan barang-barangnya harus dimasukkan ke dalam muzium. "Aku pergi berburu hantunya. Aku mengambil gambar dan berbicara dengan semua barang-barangnya. Dan sebenarnya ada dua gambar yang saya ambil, salah satu tangannya di mesin tik dan seluruh tubuhnya ada di sebuah jendela," bebernya.

10. Maksim Chmerkovskiy
Kata Maksim, "Ada Hotel di North Carolina yang sebuah biliknya dihuni hantu seorang wanita. Semasa hidup, suami wanita itu berselingkuh sehingga membuatnya bunuh diri dengan melompat keluar jendela. Aku tinggal di bilik sebelah. Aku mendengar banyak suara dari bilik itu. Ketika aku menelepfon pelayan bilik, mereka memberitahu agar aku menenangkan diri. Mereka berkata, itu hantu. Aku langsung pindah bilik".

Remaja terselamat setelah buluh tertusuk ke leher semasa bermain ninja


TRIBUNNEWS.COM - Seorang remaja berusia 13 tahun dari Virginia, Amerika Syarikat (AS), berhasil selamat setelah lehernya tertusuk buluh. Demikian dilapor Huffingtonpost.

Remaja bernama Dez Heal sedang bermain-main dengan temannya dan berperanan sebagai ninja dan ia menyimpan buluh itu di dalam baju tshirtnya. Ketika dia melompat buluh itu menusuk tepat di leher sebelah kanannya.

Meski buluh itu dikeluarkan lima jam setelah kejadian, namun Heal tidak mengalami risiko apapun. Seorang doktor bernama Paul Pepe mengatakan jika siapapun tak boleh mengeluarkan buluh itu kecuali yang ahli. "Jika itu memutus artileri maka kemungkinan akan banyak darah keluar," kata sang doktor yang berproesi sebagai ketua unit darurat di University of Texas Southwestern Medical Center.

Wow! Iklan Serena Williams Terlalu Seksi

Selama ini tak ada komplen ataupun protes mengenai penampilan Serena Williams. Pemain tenis Amerika Syarikat ini memang sering tampil berpakaian sedikit "nakal" ketika mengayunkan raket di atas lapangan dalam sebuah pertandingan. Hal itu dimaklumi kerana dunia tenis zaman sekarang sudah setara dengan dunia model.

 Namun, kali ini penampilan Williams terlalu berlebihan kerana dia terlalu mengekspos keseksian tubuhnya. Bekas pemain nomor satu dunia tersebut melakukannya dalam iklan Top Spin 4, sebuah game tenis untuk Wii, PlayStation 3, dan Xbox 360. Iklan terbaru Williams ini akhirnya batal ditayangkan kerana dianggap terlalu seksi.

 Dalam tayangan komersil berdurasi kurang dari 60 saat tersebut, Williams mengenakan baju hitam ketat dan stoking jala. Dia diperkenalkan sebagai "pemain tenis tenis paling seksi di dunia". Peraih 13 gelar grand slam ini berhadapan dengan Rileah Vanderbilt, yang juga mengenakan pakaian serupa. Artis tersebut diperkenalkan sebagai "pemain game tenis paling seksi di dunia."

 Dari jenis pakaian, sudah boleh dibayangkan bagaimana penampilan kedua wanita tersebut. Setiap lekuk tubuh mereka terlihat jelas sehingga perhatian orang bukannya tertuju pada maksud iklannya, melainkan membawa fikiran orang untuk berfantasi.

 Malah, ada penyisihan suara yang semakin membuat iklan tersebut terkesan sebagai sebuah filem orang dewasa. Ketika Williams dan Verderbilt memainkan tenis, suara desahan mereka terdengar sebagai rintihan di bilik tidur dibandingkan dengan apa yang sering terdengar di atas lapangan.

 "Anda saedar bahawa ini adalah sebuah fantasi, benarkah?" ujar Williams pada akhir iklan tersebut.

 Menurut Joystix,com, iklan tersebut akhirnya ditolak oleh pembuat game, 2K Sports. Akan tetapi, Vanderbilt memposting  sendiri ke YouTube dan mencantumkannya di akaun Twitter-nya .Di akaun Twitter-nya, Vanderbilt menulis, "Lihat iklan terbaru saya bersama dengan @serenawilliams Disutradarai oleh: @waltercmay." Maka, tak hairan jika iklan tersebut sudah beredar luas di dunia maya.

 Sementara itu, 2K Sports  mengatakan, "Sebagai bahagian dari proses menciptakan kempenye pemasaran untuk mempromosikan produk, kami telah mencuba berbagai kreativiti. Video ini bukan hasil akhir dari segala kempenye pemasaran kami dan penayangan ini dilakukan secara tidak sah."

Budak 9 tahun tetap ditembak walaupun merayu supaya tidak ditembak

REPUBLIKA.CO.ID,ARIZONA – Masalah racial memakan korban seorang gadis cilik berusia sembilan tahun di Amerika Syarikat. Dari jarak dekat, gadis berdarah Mexicoo bernama Brisenia Flores itu ditembak mati oleh kelompok anti-imigran yang mengukum dengan hukuman sendiri.

Gina Gonzalez, ibu kandung Brisenia, menceritakan kejadian tragik tersebut di persidangan.  Dengan bercucuran air mata, Gina menceritakan anaknya memohon agar tidak dibunuh sebelum akhirnya ditembak mati bersama dengan ayahnya.

Gina pun tidak luput jadi sasaran tembakan. Dia tersungkur di lantai dan berpura-pura mati. Saat itulah hatinya terhiris mendengar anaknya memohon agar tidak dibunuh.

”Aku boleh mendengar hal itu terjadi,” kata Gina. ”Anak aku berkata,’Kenapa kamu menembak ayahku? Kenapa kamu menembak ibuku?. Aku juga  mendengar dia merayu,’tolong jangan tembak aku.”

Anti-Imigran
Fakta percakapan tersebut baru terungkap di makhamah  kelmarin. Brisenia dan ayahnya, Raul Flores Jr., dibunuh pada 30 Mei 2009 oleh sekelompok warga yang dibentuk untuk menangani imigran Mexico.

Shawna Forde, ketua kumpulan Minutemen Pertahanan Amerika, sedang diadili atas tuduhan dua pembunuhan t tersebut. Dia disyaki mengetuai n aksi serangan terhadap keluarga Flores bersama dua laki-laki.

Polis menyatakan bahawa Forde percaya Flores adalah seorang pedagang ubat dan menyimpan wang tunai serta barang-barang di rumah sehingga mereka boleh merampoknya.

Kronologis Kejadian
Aksi penyerangan itu terjadi pada pukul 1 tengahari. Flores bangun untuk membuka pintu ketika ada suara polis meminta dibukakan pintu. Tapi, dua orang tak dikenal itu langsung menerjah masuk. Brisenia yang kecil ketika itu sedang terjaga bersama anjing barunya di sofa di ruang tengah.

Satu orang, kata Gina, adalah seorang wanita bertubuh besar. Seorang lagi adalah laki-laki dengan wajah dicat hitam dan bersenjata. Lelaki itu mengatakan kepada Flores,”Peluru ini sudah ada namamu.”

Lelaki itu kemudian menembak bahu dan kaki Flores sebelum akhirnya menembaknya berkali-kali. Dia kemudian mengarahkan senapang ke Brisenia. Gina mendengar lelaki itu kembali mengisi peluru sebelum menembak Brisenia yang memohon untuk tidak ditembak.

Dalam keadaan luka tertembak, Gina mencoba menelefon 911. Tapi, lelaki itu tiba-tiba kembali ke rumah Gina. Gina berusaha mencari pistol suami lalu balik menyerang si pelaku yang diketahui bernama Jason Bush. Dalam keadaan terluka, Bush  melarikan diri.

Gambar buat orang pening melihatnya





Angka Numerik Ajaib Satukan Pasangan Ini


VIVAnews - Ericka Randall, seorang terapis urut dari New Jersey pertama kali bertemu Patrick Evans, dalam suasana hati yang buruk. Tepat di ulang tahunnya yang ke-30, tak ada ucapan selamat dari semua teman-temannya. Akhirnya, hari itu dihabiskan Ericka dengan berlayar di dunia maya.

Di sini, ia terhubung dengan Evans, sekarang 42, di situs jejaring sosial musik. Tanpa melihat profil Evans yang tak mencantumkan foto, Ericka pun mencurahkan soal kekecewaannya. Yang mengejutkan, si lelaki asing yang bertemu online dengannya bersusah payah menebus kekecewaan Ericka, dan merencanakan kejutan ulang tahun ke-30 itu.

“Dia mengucapkan selamat ulang tahun dengan bunga. Dan mengejutkanku dengan memesan makan malam di restoran,” ucap Ericka. Sikap manis Evans pada perayaan ulang tahun tepat 06-07-08, membuat pasangan ini secara rasmi mulai bercinta.

Kebetulan pasangan ini tak berakhir di sana. Saat mereka mulai mengenal satu sama lain, keduanya ternyata memiliki lagu kesukaan yang sama, iaitu Eric Benet, ‘The Last Time’.

Setahun kemudian, Randall terkejut dengan lamaran yang diajukan kekasihnya tepat pada pergantian tahun baru 2009. Randall menjawabnya “ya!” Diikuti oleh rencana pernikahan. “Kami memutuskan menikah di Ocho Rios, Jamaika,” kata Randall, 33. Demi mengikuti angka ajaib numerik pertemuan mereka, 06-07-08, keduanya memutuskan akan menikah pada 09-10-11.

Pasangan ini merasa keduanya terhubung dengan keajaiban angka numerik, meskipun dirinya tak dapat menahan untuk menciptakan kejutan lainnya pada 09-10-11. “Saya berencana mengirimkan hadiah pada pukul 12.13 sebelum menikah pada pukul 14.00,” katanya. “Ini adalah sebuah hal yang harus dilakukan.”

Aksi pasangan lakukan aksi tak 'senonoh' dalam keranda









This has been the exposure of the video, a couple came to a special place where the coffin, they look around, see no one, began kissing touching. Love to the depths, a man stripped naked the female controls, then the care of the household to hold the coffin ....... Last Online Video: Surveillance Photos of men and women actually in the coffin, ** the whole process.

Alamak...Cucu Tangkap Basah Datuknya Hendak Perkosa Seekor Anjing

TRIBUNNEWS.COM - Seorang datuk bernama Eugene Hickman dan berumur 54 tahun dikenakan tuduhan melakukan kejahatan terhadap haiwan setelah cucunya menangkap dirinya dalam keadaan telanjang dan hendak memperkosa anjing. Demikian dilapor AOL.

Si datuk yang berasal DeFuniak Springs, Florida, Amerika Syarikat (AS), ditangkap sherif dari Walton County Sheriffs setelah pihak keluarganya melaporkan jika sang cucu melihatnya di atas badan anjing mereka yang berumur tiga tahun.

Menurut laporan itu, Hickman mengatakan dia mencuba melakukan seks dengan anjing namun sayangnya gagal memasukkan penisnya ke lubang kemaluan anjing tersebut. Ia berjanji di depan polis tak akan melakukan kejahatan itu lagi sementara anjing jenis bulldog itu dibawa ke pusat kesihatan haiwan untuk diperiksa lebih detail.

Dipecat kerana Pakai Baju Warna Orange


TEMPO.CO Florida - Mereka tidak mengenakan seluar melorot atau pakaian seksi saat bekerja. Satu-satunya ‘dosa’ ke-14 orang pegawai hingga berhujung pemecatan, adalah kerana mengenakan baju warna orange bersama-sama.
Dalam wawancara dengan Sun-Sentinel, beberapa pekerja yang dipecat mengatakan mereka mengenakan baju warna senada dalam waktu bersamaan. Bos mereka khuatir  mereka akan diidentifikasi sebagai kelompok ketika keluar setelah bekerja. Namun seorang pekerja mengatakan, eksekutif yang memecat mereka awalnya menuduh mereka mengenakan warna senada sebagai bentuk protes terhadap pengurusan.
Orange dianggap sebagai salah satu warna yang paling terlihat oleh mata manusia. Rompi orange sering dikenakan untuk alasan keselamatan. Kebanyakan tahanan juga diharuskan untuk mengenakan seragam warna ini.
Sialnya, pada hari itu ke-14 karyawan mengenakannya bersama-sama. Kebetulan pula, pejabat firma hukum tempat mereka bekerja, tengah disorot terkait hak-hak karyawan. Ujungnya, pekerja yang mengenakan baju senada itu dapat surat pemecatan bersama-sama.
“Tidak ada aturan  yang melarang pemakaian baju warna tertentu, tidak ada peringatan sama sekali,” kata Lou Erik Ambert, sayah seorang pekerja. “Saya merasa disakiti.”
Setelah 14 karyawan dipecat, seorang eksekutif mengatakan siapa pun yang mengenakan baju warna oranye dengan “alasan yang tidak bersalah” untuk bicara. Setidaknya satu karyawan menyatakan tak tahu-menahu soal rencana mengenakan bajuoranye bersama-sama. Namun, ia tetap dipecat.
“Saya seorang ibu tunggal dengan empat anak, dan saya kehilangan pekerjaan hanya karena saya memakai kaus warna orange hari ini,” kata Meloney McLeod pada koran itu.
Pengacara Eric K Gabrielle menyatakan, akan mempelajari kes ini. Namun ia menyatakan sejauh ini tak ada hukum yang dilanggar terkait pemecatan itu. Menurutnya, tanpa kontrak, majikan boleh menghentikan pekerjanya bilapun.

NGERI.., Payudara Artis Ini Nampak Aneh Setelah Pembedahan Silikon

Operasi payudara bertujuan untuk tampil seksi dan memikat. Tapi foto-foto di bawah ini menampilkan kesan lain dari operasi silikon payudara.



Akibat Sperma Lembu Jalan Raya di Nashville Ditutup untuk Umum


Empat buah tabung yang berisi sperma lembu terjatuh dari bas Greyhound yang mengangkutnya di Nashville, Tennessee, Amerika Syarikat. Hal ini menyebabkan jalan raya di sekitar lokasi kejadian ditutup.

Peristiwa ini pertama kali dilaporkan ke pihak berwajib setelah adanya pemandu yang melintas mencium bau busuk yang menyebar di jalan.

Pemandu bas Greyhound yang membawa barang tersebut pun memberitahu pemadam kebakaran bahawa ia kehilangan beberapa barang ketika sedang berjalan di jalan raya dekat Nashville.

Ketika pemadam kebakaran tiba di jalan, mereka melihat tabung propana yang mulai memancarkan wap cahaya. Selain wap, tabung juga melepaskan bau yang tidak menyenangkan.

Pemandu bas akhirnya berbalik untuk mengambil tabung dan membawanya kembali menuju fasilitas perkembangbiakan di Loredo, Texas.

Akhirnya, Departemen Perhubungan Tennessee dan pemadam kebakaran membersihkan dan membuka kembali jalan raya di lokasi kejadian.


Sumber: Reuters, Metro Online

[AJAIB] Anjing Dalmatian Dilangggar Bas, Tersepit dan Keluar Tanpa Cedera

Ketika Chloe seekor anjing Dalmatian dilanggar sebuah bas bertingkat ketika berlari melintasi jalan  dan pemiliknya sungguh khuatir dengan keadaannya. Tapi Brian Levy hairan mendapati anjingnya telah selamat dari pelanggaran tersebut walaupun dia tersepit oleh roda depan di bawah kendaraan. Brian Levy, 70 tahun,  kehairanan tak percaya ketika petugas pemadam kebakaran akhirnya mengangkat  bas seberat 7,5 tan bas untuk mengeluarkan haiwan peliharaannya – dan ternyata dia benar-benar tak cedera. ‘ Mr Levy berkata: “Ini keajaiban.”



Kejadian ini berlaku semasa dia membawa anjing Dalmatian berusia empat tahun iaitu Chloe untuk berjalan- jalan di dekat rumahnya di Swiss Cottage, London Utara.Tali anjing itu terlepas tanpa disedarinya dan anjing itu berlari ke seberang jalan mengejar anjing lain. Kejadian mengerikan berlaku, Chloe dilanggar oleh bas No.31 ketika dia berlari ke seberang jalan. Pemadam kebakaran  menggunakan pengangkat hidrolik untuk mengangkat bas dan menyeret Chloe keluar dengan selamat.


Mr Levy berkata: “Chloe’s haiwan yang menakjubkan – dia hanya mengalami kejutan tetapi tidak memiliki luka sama sekali. “Dia tersepit antara dua roda depan.”  Dia menambah “Mereka mengangkat sisi bas supaya seorang petugas pemadam kebakaran boleh masuk di bawah bas dan membawanya keluar. “Chloe’s sangat terkejut, tetapi ini satu keajaiban bahawa dia tidak mengalami patah tulang. “Dia benar-benar terjebak dan bagaimana dia tidak terbunuh atau patah tulang adalah menakjubkan.

sumber : dailymail

Wow,Budak 4 Tahun Selamatkan Adiknya yang Tenggelam


TEMPO.CO, Tennessee - “Jika bukan kerana Neveah, saya mungkin akan kehilangan seorang anak saya yang lain,” kata Nikole Reynolds. Yang disebutnya, adalah anak yang berusia 4 tahun.
Neveah dan adiknya, Kazmirah (2), memandu kereta Barbie mereka saat  melakonkan sebuah dongeng di sekitar rumah. Mereka berhenti di sebuah kolam untuk mencari katak yang dalam dongeng mereka akan berubah menjadi putera. 
Tapi ketika Neveah berbalik, ia melihat adiknya menghilang, tercebur dalam air. “Ia tenggelam,” kata Neveah.
Tanpa membuang waktu, ia mencari cara menyelamatkan sang adik. “Aku mengambil tongkat dan menariknya. Aku pikir ia akan mati kalau aku tinggalkannya,” katanya. Saat Nikole datang, sang anak dalam keadaan basah.
Baginya, Neveah adalah pahlawan keluarganya. “Ini yang membuat saya menangis. Saya bangga dengan apa yang dilakukannya,” kata Nikole.

Jom Lihat.. Alat Khas Untuk Lelaki “ Power-Extender"




 Alat Khas Untuk Lelaki “ Power-Extender"

 Jika anda sedang mencari-cari alat bantuan pembesar zakar yang berkesan dan dapat memberikan hasil yang cepat tanpa memeningkan kepala atau berisiko seperti yang terdapat pada kaedah-kaedah yang lain, inilah dia, alat nombor satu  yang paling kami syorkan kepada anda iaitu sistem˜Power-Extender" .


 Untuk maklumat lanjut sila ke halaman kami : http://www.power-extender.com

Gajah Bermain Galaxy Note Hebohkan Dunia Maya


INILAH.COM, Washington – Seekor gajah bernama Peter secara mengejutkan dengan lihai memainkan Samsung Galaxy Note. Tak ayal, rakaman aksi Peter gegarkan dunia maya. 
Video ini menampilkan sang gajah menggunakan belalainya untuk mengakses foto-foto yang ada di dalam gadget tersebut. Tak hanya itu, Peter juga bermain xylophone dan bahkan, ia boleh menggambar di layar besar gadget itu.
Video yang deskripsi asli ini jelas sangat mengesankan mengingat kelihaian gajah ini memainkan gadget tersebut. Saat ini, video ini sudah mendapat hit sebanyak 1.354.266 dan terus bertambah.
Tahun lalu seperti dikutip HuffPost, ada seekor kadal bermain smartphone. Penasaran? Ini dia video Peter bermain smartphone.

Subhanallah, Lelaki Yahudi Ini MengIslamkan Jutaan Orang


REPUBLIKA.CO.ID, Jad adalah seorang lelaki keturunan Yahudi. Di pertengahan hidupnya, ia memeluk agama Islam. Setelah bersyahadat, ia mengubah namanya menjadi Jadullah Al-Qur’ani.
Jad pun memutuskan hidupnya untuk berkhidmat dalam dakwah Islamiyah. Dia berdakwah ke negara-negara Afrika dan berhasil mengislamkan jutaan orang.
Sejatinya, Ibunda Jadullah adalah Yahudi fanatik, seorang pensyarah di salah satu lembaga tinggi. Namun di tahun 2005, dua tahun setelah kematian Jadullah, ibunya memeluk agama Islam.
Ibunda Jadullah menuturkan, putranya menghabiskan usianya dengan berdakwah. Dia mengaku telah melakukan beragam cara untuk mengembalikan putranya pada agama Yahudi. Namun, selalu gagal.
”Mengapa seorang Ibrahim yang tidak berpendidikan dapat mengislamkan putraku,” ujar sang ibu kehairanan. Sedangkan dia yang berpendidikan tinggi tak mampu menarik hati putranya sendiri kepada agama Yahudi.
***
Kisah Jad dan Ibrahim
Lima puluh tahun lalu di Perancis, Jad bertetangga dengan seorang lelaki Turki berusia 50 tahun. Lelaki tersebut bernama Ibrahim. Ia memiliki kedai makanan yang letaknya di dekat apartment tempat keluarga Jad tinggal. Saat itu usia Jad baru tujuh tahun.
Jad seringkali membeli keperluan rumah tangga di kedai Ibrahim. Setiap kali akan meninggalkan kedai, Jad selalu mengambil coklat di kedai Ibrahim tanpa izin alias mencuri.
Pada suatu hari, Jad lupa tak mengambil coklat seperti biasa. Tiba-tiba, Ibrahim memanggilnya dan berkata bahawa Jad melupakan coklatnya. Tentu saja Jad sangat terkejut, kerana ternyata selama ini Ibrahim mengetahui coklatnya dicuri. Jad tak pernah menyadari hal tersebut, dia pun kemudian meminta maaf dan takut Ibrahim akan melaporkan kenakalannya pada orang tua Jad.
“Tak apa. Yang penting kamu berjanji tidak akan mengambil apapun tanpa izin. Lalu, setiap kali kamu keluar dari sini, ambillah cokelat, itu semua milikmu!” ujar Ibrahim. Jad pun sangat gembira.
Waktu berlalu, tahun berubah. Ibrahim yang seorang Muslim  menjadi seorang teman bahkan seperti ayah bagi Jad, si anak Yahudi. Sudah menjadi kebiasaan Jad, dia akan berkonsultasi pada Ibrahim setiap kali menghadapi masalah.
Dan setiap kali Jad selesai bercerita, Ibrahim selalu mengeluarkan sebuah buku dari laci , memberikannya pada Jad dan menyuruhnya membuka buku tersebut . Saat Jad membukanya, Ibrahim kemudian membaca dua lembar dari buku tersebut kepada Jad dan memberikan saran dan solusi untuk masalah Jad. Hal tersebut terus terjadi.
Hingga berlalu 14 tahun, Jad telah menjadi seorang pemuda tampan berusia 24 tahun. Sementara Ibrahim telah berusia 67 tahun.
Hari kematian Ibrahim pun tiba. Namun sebelum meninggal, dia telah menyiapkan kotak berisi buku yang selalu dia baca acapkali Jad berkonsultasi. Ibrahim menitipkannya kepada anak-anaknya untuk diberikan kepada Jad sebagai sebuah hadiah.
Mendengar kematian Ibrahim, Jad sangat berduka dan hatinya begitu terguncang. Kerana selama ini, Ibrahim satu-satunya teman sejati bagi Jad, yang selalu memberikan solusi atas semua masalah yang dihadapinya.
Selama 17 tahun, Ibrahim selalu mempelakukan Jad dengan baik. Dia tak pernah memanggil Jad dengan “Hei Yahudi” atau “Hei kafir” bahkan Ibrahim pun tak pernah mengajak Jad kepada agama Islam.
***
Hari berlalu, setiap kali tertimpa masalah, dia selalu teringat Ibrahim. Jad pun kemudian mencuba membuka halaman buku pemberian Ibrahim. Namun, buku tersebut berbahasa arab, Jad tak boleh membacanya. Ia pun pergi menemui salah satu temannya yang berkebangsaan Tunisia. Jad meminta temannya tersebut untuk membaca dua lembar dari buku tersebut. Persis seperti apa yang biasa Ibrahim lakukan untuk Jad.
Teman Jad pun kemudian membaca dan menjelaskan arti dua lembar dari buku yang dia baca kepada Jad. Ternyata, apa yang dibaca sangat sama pada masalah yang tengah dihadapi Jad. Temannya pun memberikan solusi untuk masalah Jad.
Rasa keingin tahuannya terhadap buku itu pun tak boleh lagi dibendung. Ia pun menanyakan pada kawannnya, “Buku apakah ini?” tanyanya. Temannya pun menjawab, “Ini adalah Alquran, kitab suci umat Isam,” ujarnya.
Jad tak percaya sekaligus merasa kagum. Jad pun kembali bertanya, “Bagaimana cara menjadi seorang Muslim?”
Temannya menjawab, “Dengan mengucapkan syahadat dan mengikuti syariat.” Kemudian, Jad pun memeluk agama Islam.
Setelah menjadi Muslim, Jad mengubah namanya menjadi Jadullah Al-Qur’ani. Nama tersebut diambil sebagai ungkapan penghormatan kepada Al-Qur’an yang begitu istimewa dan mampu menjawab semua permasalahan hidupnya selama ini.
Sejak itu, Jad memutuskan untuk menghabiskan sisa hidupya untuk menyebarkan ajaran yang ada pada Alquran.
Suatu hari, Jadullah membuka halaman Alquran pemberian Ibrahim dan menemukan sebuah lembaran. Lembaran tersebut bergambar peta dunia, ditandatangani Ibrahim dan bertuliskan ayat An-Nahl 125.
“Ajaklah ke jalan Tuhanmu dengan hikmah dan pengajaran yang baik…”  Jad pun kemudian yakin bahwa lembaran tersebut merupakan keinginan Ibrahim untuk dilaksanakan oleh Jad.
Jadullah pun meninggalkan Eropa dan pergi berdakwah ke negara-negara Afrika. Salah satu negara yang dikunjunginya yakni Kenya, di bagian selatan Sudan dimana mayoritas penduduk negara tersebut beragama Kristen.
Jadullah berhasil mengislamkan lebih dari enam juta orang dari suku Zolo. Jumlah ini hanya dari satu suku tersebut, belum lagi suku lain yang berhasil dia Islamkan. Subhanallah.

Lembu Berkaki Enam Selebriti Baru Swiss


INILAH.COM, GeneVa – Sapi berkaki enam asal Swiss ini menjadi selebritI lokal kerana tetap hidup meski doktor haiwan memprediksikan ia bakal tewas setelah dilahirkan.
Lembu bernama Lilli yang usianya baru tujuh bulan itu menjadi topik hangat di tempat asalanya, Weissenburg, sekitar 30 km di selatan Ibukota Bern.
Petani yang memiliki Lilli, Andreas Knutti, mengaku tak boleh membius sapi hingga tewas atau tindakan euthanasia.
“Lilli amat sangat hidup, saya tak boleh melakukannya,” kata Knutti, kepada harian Swiss, Blick.
Meski begitu, Knutti menyatakan dua kaki tambahan yang terletak di punggung Lilli itu berarti si sapi takkan menjadi lembu susu yang normal.

Kamera ini Boleh Mengambil Foto Dengan Tangan

Para peneliti di Institut Seni Media dan Ilmu Pengetahuan telah menciptakan sebuah prototipe untuk sebuah tipe kamera baru yang disebut Ubi-Camera, yang memungkinkan Anda mengambil foto hanya dengan menciptakan sebuah persegi panjang dengan jari tangan.

Cara kerja kamera ini dengan menghubungkan sebuah perangkat ke jari telunjuk, dan anda tinggal membentuk persegi panjang dengan jari. Persegi panjang jari inilah yang nantinya bekerja sebagai jendela bidik untuk kamera, dan foto diambil dengan cara menekan perangkat dengan kuat menggunakan ibu jari Anda.


Ubi-Camera memiliki sensor built-in yang dapat memberitahu jumlah ruang antara kamera dan wajah fotografer, dan menggunakan informasi tersebut untuk mengambil foto. Misalnya, ketika anda mengambil foto dengan wajah dekat ke kamera, Anda mendapatkan tembakan sudut lebar. Bila Anda memindahkan jari-jari lebih jauh, anda dapat mengambil foto close-up. Sedangkan zoom pada foto nantinya dilakukan pada PC.


Dikutip dari Mashable, sensor jarak kamera ini menggunakan teknologi inframerah, yang kadang-kadang mengalami kesulitan mendeteksi wajah dan dapat dipengaruhi oleh cahaya, sesuatu yang diharapkan pengembang untuk diperbaiki di masa depan nanti.
Dalam bentuk prototipe saat ini, Ubi-Camera masih harus terhubung ke komputer saat Anda mengambil foto. Namun, pengembang berharap untuk membuat kamera ini dapat berdiri sendiri, dan dapat digunakan tanpa bantuan komputer.

Guru di Australia Diblacklist kerana Bercinta dengan Murid


TRIBUNNEWS.COM, SYDNEY - Matius Rosevear, guru asal Hobart, Australia dihukum 18 bulan penjara, kerana berhubungan intim dengan salah satu siswinya yang masih berumur 16 tahun.
Seperti diwartakan ABC, Sabtu (31/3/2012), Peter Evans, hakim PN Tasmania, menjatuhkan hukuman satu setengah tahun kepada guru tersebut, namun ia akan dibebaskan bersyarat setelah menjalani hukuman enam bulan.
Dalam persidangan terungkap, ternyata sang murid mencintai Rosevear. Hubungan intim antara Rosevear dan muridnya pun dilakukan atas dasar suka sama suka.
Selain di penjara Rosevear juga dipecat dari SMU Ogilvie. Dewan Guru Nasional juga mem-blacklist Rosevear agar tidak mengajar lagi di sekolah lain di Australia. Tak hanya itu, guru berusia 45 tahun pun bakal dimasukkan dalam daftar pelaku kejahatan seks di Tasmania selama tujuh tahun. (*)

Pencen Polis Jadi Batman Bantu Basmi Kejahatan (Foto)


TRIBUNNEWS.COM - Seorang pencen polis di Brasil bernama Andre Luiz Pinheiro (50) berdandan ala superhero, Batman, ketika melakukan aksinya di Santa Terezinha Square, Sao Paulo, pada 26 March lalu. Demikian dilansir Yahoo! News, minggu ini.
Pinheiro dilibatkan untuk membantu polis melakukan patrol di jalan-jalan rawan kejahatan di Taubate, Brasil. Ia diperkenalkan secara rasmi pada 17 Maret di distrik-distrik dengan tingkat kejahatan di negara bagian Sao Paolo.
Ketua polis Warley Takeo, satu dari anggota polis yang memutuskan membawa karakter itu untuk membantu melawan perdagangan ubat terlarang. Ia mengatakan, ini akan membawa keuntungan jangka panjang.
Takeo menambahkan dengan membuat hubungan antara polis dan Batman akan membantu anak-anak memiliki gambaran antara baik dan buruk.

Penyanyi Jessie J hidup dalam ketakutan


LONDON: Penyanyi Jessie J dikatakan hidup dalam ketakutan selepas dia menjadi sasaran peminat gila yang mendakwa mencederakan kaki sendiri hingga patah untuk menjadi seperti Jessie.
Peminat itu berkata, dia mencacatkan kakinya supaya dia boleh memakai alat sokongan kaki seperti juri The Voice itu selepas penyanyi terbabit mengalami patah kaki tahun lalu.

Peminat itu kemudian menjejaki maklumat peribadi penyanyi terbabit dan menghantar gambar kakinya yang patah itu.


Peminat gila berkenaan yang tidak dapat didedahkan identitinya turut mengganggu bintang itu dengan pelbagai mesej termasuk: “Saya akan melakukan apa saja untuk menjadi seperti anda.” Satu sumber rapat dengan Jessie yang membantu The Voice menarik 9.3 juta penonton di saluran BBC1 minggu lalu berkata: “Dia takut perkara sebegini berlaku.

“Jessie wanita yang sangat sensitif yang gemar mendekati peminatnya.” “Tetapi insiden ini keterlaluan buatnya hingga dia dilanda ketakutan.” “Dia sedih apabila peminat mencederakan diri sendiri, tetapi dia juga takut terhadap keselamatannya.” Jessie, 24, yang menggelar peminat setianya sebagai “degupan jantungnya” kini lebih berhati-hati untuk beramah mesra dengan peminatnya. Jessie mengalami artritis selepas patah kaki akibat terjatuh dari pentas.


Bagaimanapun, dia tidak lagi memakai alat sokongan kaki mulai Oktober lalu walaupun berkata, dia tidak boleh lagi memakai kasut tumit tinggi tanpa rasa sakit. - TS



SUMBER : MYMETRO

Status lagu Bawaku Pergi diketahui seminggu lagi


KUALA LUMPUR - Keputusan sama ada lagu Bawaku Pergi nyanyian Zizan Raja Lawak dan Kaka akan diharamkan atau sebaliknya hanya akan diketahui dalam tempoh seminggu lagi.
Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Utama Dr. Rais Yatim berkata, setakat ini, lagu itu hanya digantung buat sementara waktu sehingga siasatan sepenuhnya selesai dijalankan.
"Kita masih menjalankan siasatan dengan mengenal pasti sama ada lagu tersebut secara langsung menghina agama, budaya atau moral.
"Kerajaan akan bersikap teliti dan adil sebelum sesuatu lagu itu diharamkan," katanya ketika dihubungiKosmo! Ahad di sini semalam.
Beliau berkata demikian ketika mengulas laporan Kosmo! semalam mengenai lagu tersebut yang digantung siaran buat seketika ekoran liriknya yang mendatangkan kon troversi.
Sementara itu, Presiden Persatuan Penyanyi, Pemuzik dan Pen cipta Lagu Tanah Air (Papita), Datuk M. Daud Wahid berkata, lagu tersebut wajar diharamkan jika liriknya boleh mendorong anak muda terutamanya remaja perempuan untuk lari dari rumah.

SUMBER : KOSMO ONLINE

2 mati kena karan


TANAH MERAH: Hasrat dua sahabat memasang bendera sebuah parti politik yang diikat pada buluh di papan tanda amaran talian voltan tinggi milik Tenaga Nasional Berhad (TNB) Kelantan berakhir dengan tragedi apabila maut selepas terkena renjatan elektrik di Kampung Tengah Bukit Panau, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 12 tengah malam, Rosli Husssin, 47, dari Kampung Tengah Bukit Panau dan Mohd Daisan Ibrahim, 37, dari Kampung Kusial Baru, di sini, dikatakan tercampak dan meninggal dunia di tempat kejadian selepas terkena renjatan elektrik akibat buluh digunakan bersentuhan dengan kabel elektrik TNB berkuasa 500 kiloVolt (kV).
Sebelum kejadian, Rosli dan Mohd Daisan, masing-masing bekerja sebagai kakitangan Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) Tanah Merah dan penoreh getah, pergi ke kawasan papan tanda itu bersama tiga lagi rakan dengan membawa sebatang buluh sepanjang 12 meter yang dipercayai baru ditebang.

Ketika cuba mengikat buluh itu pada papan tanda berkenaan, ia bersentuhan dengan kabel elektrik TNB yang berada pada ketinggian sembilan meter, menyebabkan mereka terkena renjatan elektrik.



Mayat mangsa dibawa ke Hospital Tanah Merah untuk dibedah siasat sebelum dituntut keluarga masing-masing untuk dikebumikan, petang semalam.


sumber : myMetro

1 maut, 20 terselamat


IPOH : Seramai 20 pelancong nyaris maut apabila sebuah lori 18 tan merempuh belakang sebuah bas persiaran yang berhenti di lorong kecemasan kerana mengalami kerosakan awal pagi semalam.
Kemalangan ngeri kira-kira jam 5.30 pagi di kilometer 274 (U), Lebuhraya Utara-Selatan berhampiran tol Jelapang di sini, bagaimanapun meragut nyawa seorang kelindan lori, Jamri Abu Bakar, 35. Mangsa dari Johor Bharu dipercayai mengalami cedera parah di kepala dan anggota badan.

Ketua Bahagian Ketenteraman Awam dan Trafik Daerah Ipoh, Deputi Suprintendan Wan Sharudddin Wan Omar berkata kemalangan membabit dua kenderaan berkenaan menyebabkan seorang kelindan lori terbunuh di tempat kejadian. Menurut beliau, lori yang membawa muatan pelbagai barang keperluan harian milik sebuah syarikat membeli-belah terkemuka tempatan itu dipercayai dalam perjalanan dari Klang menghala ke Sungai Petani sebelum berlanggar dengan bas persiaran berkenaan.


“Bas yang membawa lebih kurang 20 penumpang itu dari Singapura menuju ke Pulau Pinang dipercayai berhenti di lorong kecemasan kira-kira 10 kilometer daripada tol selepas mengalami kerosakan akibat tali kipas putus.

“Setiba di tempat kejadian, lori itu yang menyangka bas berkenaan mengalami kerosakan merempuh belakang bas menyebabkan kelindannya tersepit di sebelah tempat duduk pemandu,” katanya.


Kata beliau, akibat insiden itu mangsa meninggal dunia di tempat kejadian dan dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk dibedah siasat.



sumber: myMetro

Idam artis cun


KUALA LUMPUR: Pantang melihat ada artis baru memiliki pakej lengkap sebagai wanita idaman, segelintir orang kenamaan (VIP), pengarah, penerbit dan promoter konsert berlumba-lumba menjerat artis terbabit dengan pelbagai umpan seperti kemewahan dan kejayaan segera dalam industri seni tanah air.
Dasar lelaki hidung belang, mereka tidak mampu menahan naluri seks luar biasa sebaik menyedari kehadiran artis baru berwajah cantik, kulit putih gebu dan badan menggiurkan, sekali gus giat pasang jerat.


Jika tersilap langkah, boleh tergadai maruah. Itu risiko dihadapi artis wanita, terutama artis baru ‘bergetah’ yang terdedah dengan gangguan seksual dalam meneruskan karier seni mereka.

Memang ada pepatah, kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai, namun perkembangan negatif seperti itu sebenarnya tidak harus kekal dalam industri hiburan tanah air yang boleh mencerminkan imej tidak baik pada mata masyarakat.



sumber : myMetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved