[Gila] Belanja £ 20.000 untuk majlis pernikahan anjing

on 31 Mac 2012

TEMPO Interaktif, – Seorang pemilik anjing mengeluarkan £ 20.000 untuk memberikan anjing manjanya hari pernikahan yang sempurna.

Louise Harris, 32, mengaku menghabiskan ribuan poundsterling untuk belanja hari ulang tahun, designer pakaian, dan perhiasan untuk anjing peliharaannya, Lola.

Tapi sekarang dia melangkah lebih jauh dengan menggelar pernikahan anjing paling mahal di Inggris.

Louise, yang menjalankan butik anjing dan rumah perawatan Diva Dogs di Essex, mengundang 80 tamu ke upacara mewah untuk menonton Lola mengikat simpul dengan Mugly, seekor Crested Cina, yang memegang gelar anjing Inggris paling jelek setelah memenangkan gelar itu di 2005.

Pesta itu diadakan di sebuah tenda outdoor di halaman sebuah rumah di Essex, dengan biaya £ 2.500 hanya untuk tempat saja.

Dia juga menghabiskan £ 1.000 untuk bunga hias, £ 3.000 untuk desainer yang menghias tenda, £ 400 untuk wedding planner peribadinya sendiri, dan bahkan £ 400 untuk penjaga keamanan.

Louise, yang memiliki dua Yorkshire Terriers lainnya, Lulu, empat tahun, dan Larry, dua tahun, berkata, “Aku ingin Lola memiliki hari pernikahan yang sempurna.”

Louise menggelar kompetisi online pada situs web DivaDogs dan halaman Facebook agar dapat menemukan suami yang sempurna untuk Lola.

Ia menerima ratusan calon pelamar tapi hanya enam calon di final. Yang mengejutkan,  pilihan Lola adalah Mugly, yang dimiliki oleh ibu beranak empat Bev Nicholson, 47.

Sudah 10 tahun wanita ini tak duduk

Sejak sepuluh tahun lalu,  duduk menjadi sesuatu yang sangat menyiksa bagi Angela Whitbread. Sebuah kesenangan kecil yang kita anggap biasa ini bagaikan anugerah impian yang tak boleh lagi dimiliki wanita ini.

Penderitaan ibu beranak satu ini bermula sejak Januari 2000. Ketika itu dia menjalani histerektomi total. Malangnya, setelah pembedahan, dia merasa sakit dan rasa terbakar hebat pada pinggul, punggung bawah dan paha atasnya.

Angela hanya boleh berdiri tegak atau berbaring untuk menghindari rasa sakit tersebut. Sejak 'penyakit saraf ini menimpanya, dia mengaku banyak kehilangan waktu bersama anak perempuannya, Francesca, 14.

"Yang saya inginkan adalah boleh pergi menonton filem bersama anak saya. Tetapi saya tidak dapat berdiri di panggung wayang," ujarnya, seperti dikutip dari laman The Sun.

Angela, 57, bersama suaminya, Keith, 63 berusaha memperoleh pengubatan untuk meredakan rasa sakit namun tak banyak membantu. "Saya keluar-masuk hospital selama 10 tahun dengan kerusi kereta yang selalu diturunkan agar saya dapat berbaring."

Hingga kini, Angela dan keluarganya terus berusaha memperolehi pengubatan yang tepat untuk mengurangi deritanya.-(link)

Masjid Paling Aneh di Dunia








Bentuknya sederhana benar, namun ramai jemaah yang datang dari setiap penjuru desa sebelum waktu solat masuk .Mungkin kita tak percaya jika tidak melihat faktanya.kerana masjid ini di bina oleh seorang yang tidak kaya,  tergolong miskin, namun mampu membangun sebuah Masjid di Turki. Nama masjidnya pun paling aneh di dunia, iaitu “Shanke Yadem” (Anggap Saja Sudah Makan). 


Mati kerana pakai kondom di kepala

Gary Ashbrook ditemukan mati tanpa pakaian di dalam biliknya, dan kepalanya dipakaikan kondom hingga menutupi wajahnya.

Hasil penyelidikan menyebutkan, nyawa lelaki berusia 31 tahun  ini melayang kerana memakai kondom di kepalanya.

Selains fungsi utamanya kondom  sebagai alat  seksual, kondom juga bermanfaat menambah sensasi ketika berhubungan seks. Dan dikatakan Gary mencari sensasi itu.

Gary ditemukan mati dan di sekelilingnya, terdapat sejumlah tin nitrous oxide,  gas bius yang biasa digunakan untuk meningkatkan ghairah seks.

Gary disyaki sengaja membalut kepalanya dengan kondom demi mendapatkan kenikmatan seksual. Lelaki homoseksual dengan HIV positif ini melakukan aksinya setelah mendapat informasi dari temannya di internet.

"Dia memiliki kebiasaan membalut wajahnya dengan kondom sejak dua ,tiga bulan terakhir ini. Dia meniru aksi teman-temannya di Internet demi meningkatkan ghairah seksual," kata Michael Young, teman satu rumahnya.

Young melihat perkara aneh itu semacam sadomasokis, kecenderungan tidak normal untuk mendapatkan kenikmatan seksual. "Saya yakin apa yang terjadi adalah kemalangan. Saya yakin dia tidak bunuh diri, melainkan hanya melakukan  idea gilanya."(link)

Kesian..Kanak-kanak Yang Tertelan Bateri Lithium Harus Menjalani 18 Pembedahan


Akibat menelan bateri lithium dari remote control televisyen, kank-kanak ini harus menjalani 18 pembedahan dalam satu tahun untuk mengatasi luka bakar di dalam tubuhnya .

Emmett Rauch, dua tahun , menelan bateri lithium dari remote control dan sejak itu 18 operasi dalam satu tahun terakhir di Hospital Anak Phoenix di Arizona. Ibunya Karla Rauch mengatakan tidak seorang pun melihat Emmett menelan bateri dan gejala pertama mirip dengan flu.Kerana gejala inilah orangtuanya menyangka ini hanya flu dan menunggu hingga 3 hari sebelum ke doktor, padahal bateri sudah mulai membakar di kerongkongan dalam waktu dua jam.


Kanak-kanak ini telah menjalani operasi pemotongan empat inci dari esophagus (tabung kerongkongan yang mengangkut makanan ke lambung) akibat terbakar dari bateri.

Selain itu kanak-kanak ini menderita beberapa kes gagal paru-paru dan keadaannya sama dengan 200 sinar-Xray. Ia telah menghabiskan lebih dari 19 minggu di ICU anak.

Jadi sangat dimohon kepada orang tua yang memiliki anak masih kecil, untuk berhati-hati dalam mengawasi anak. Bateri ini sangat berbahaya dan jika tertelan , gejalanya mirip dengan flu biasa atau flu – demam, kurang nafsu makan, batuk dan meningkatnya produksi lendir.

Kanser Dalam Tubuh Wanita ini Sembuh Sepenuhnya Hanya Kerana Batuk


Claire Osborn merasa gatal di tenggorokannya. Ibu enam anak itu fikir, ada yang mengganjal di tenggorokannya. Saat batuk, tiba-tiba dari mulut Osborn keluar gumpalan darah sepanjang 2 sentimeter. 


 Setelah dibawa ke doktor, hasil biopsy menunjukkan gumpalan itu merupakan tumor penyebab metastatic adenacarcinoma, jenis kanser mulut dan tenggorokan yang cukup ganas.


 Sebelumnya, Osborn disahkan hanya memiliki 50% kesempatan untuk hidup setelah menghidap kanser. Tapi setelah tumor berhasil dikeluarkan hanya lewat batuk, doktor mengungkapkan Osborn kini sembuh sepenuhnya dari kanser.


 “Saya tidak percaya, hanya batuk saja boleh menyelamatkan hidup saya,” ujar Osborn kepada Daily Mail.


 “Seandainya saya tidak batuk, tumornya akan terus tumbuh dan merambat ke organ lain,” sambungnya.
Osborn menuturkan, peristiwa itu terjadi dua kali.


 Pertama saat Oktober lalu, Osborn tiba-tiba batuk dan mengeluarkan gumpalan kecil seperti hati. Acuh tak acuh, Osborn langsung membuangnya.


 Tapi kejadian itu kembali terulang, kali ini gumpalan yang keluar lebih besar, sekitar 2cm. Osborn langsung membungkusnya dengan tisu dan membawanya ke doktor.


 Para doktor di University Hospital Coventry sangat terkejut dengan hasil scan PET. Hasil scan menunjukkan tumor yang terletak di organ lain telah hilang.


 Hasil CT scan juga menunjukkan Osborn telah benar-benar bersih dari tumor. Untuk memastikan kesihatannya, Osborn melakukan operasi kecil untuk menghilangkan sel-sel kanser di balik lidahnya.


 “Pesakit ini benar-benar mengeluarkan tumornya saat batuk. Kami fikir dia masih punya tumor di bahagian tubuh lain, tapi hasil scan menunjukkan dia bersih,” papar Gary Walton, dokter bedah yang menangani operasi Osborn.


 “Mengeluarkan tumor melalui batuk memang pelik, tapi dia benar-benar mengalaminya,” tegas sang doktor.

Orgasme & Bayam, Rahsia Kulit Indah Dan Cantik Lady Gaga


KULIT cerah Lady Gaga ternyata tak diperoleh dari pemakaian krim wajah, melainkan sering mencapai kepuasan seksual. Wow!
Penyanyi “Born This Way” ini memang kerap melontarkan komen yang sensasional. Namun, ia tak segan membicarakan rahsia kecantikan kulitnya selama ini.
Saat ditanyakan rahsia kulit wajahnya yang selalu tampak segar, Gaga menjawabnya dengan singkat, “Orgasme, berkali-kali orgasme.”
Seperti dilaporkan Dailymail, Rabu (30/11/2011), Gaga yang diwawancara majalah Elle sambil meminum jus bayam menambahkan, orgasme dan bayam sebagai rahsia kulit indahnya. Meski ia mengakui bayam mungkin berpengaruh lebih sedikit dibandingkan orgasme.
Dalam cover majalah Elle yang terbit pada Januari mendatang, Gaga mengenakan gaun berwarna hijau pucat rekaan Simone Rocha.
Dan ketika berbicara mengenai para desainer muda, Gaga berkomen, “Saya senang mengenakan rekaan desainer muda dan memberikan mereka akses komersial, tapi saya bukan sekadar gantungan baju.
(tty)

Pasangan tertangkap tidur di tandas

image

Ngantuk punya pasal tidur kat mana pun tak kisah…macam pasangan diatas
dan brother kat bawah ini……

image

tengok cara dia tidur…sampai melorot kebawah….pasal ngantuk aja….

Tiada Wang, Seorang Anak kecil Hanya Diberi Kopi Sebagai Pengganti Susu

Liputan6.com, Polewali Mandar: Sungguh malang nasib Syawal, kanak-kanak berasal Kelurahan Madatte, Kecamatan Polewali Mandar, Sulawesi Barat, yang hanya boleh tergolek lemah dan terus menangis di pangkuan sang nenek. Sejak Hasna, sang ibu meninggal dunia beberapa bulan lalu, Syawal kini dirawat sang nenek, sedangkan sang ayah yang berprofesi sebagai tukang batu tidak diketahui dimana dia berada.

Dari pantauan SCTV, keadaan Syawal sungguh memprihatinkan. Walaupun sudah berumur 15 bulan lebih, namun berat badannya tak lebih dari lima kilogram. Padahal berat badan normal untuk anak-anak seusianya seharusnya lebih dari 10 kilogram. Hal itu terjadi kerana kurangnya vitamin yang cukup sejak lahir, sehingga pertumbuhan fizik anak malang ini terhambat. Badannya nampak kurus seperti tulang berbalut kulit. Padahal ketika lahir, berat badan Syawal tergolong normal, yakni 2,9 kilogram.

Melihat keadaan demikian, sang nenek, Tasia tidak membawa cucunya kehospitalt atau doktor dengan alasan tiada wang. Bahkan dari pengakuannya, anak malang tadi jarang diberi susu kerana harganya mahal. Sang nenek hanya memberikan segelas kopi jika sang cucu mmengaruk dan terus menangis.

Menurut sang nenek, Syawal pernah diperiksakan ke doktor setempat, namun kerana tiada duit dia tak mampu membeli ubat, sang nenek akhirnya memilih merawat sendiri cucunya di rumah dengan ubat seadanya, termasuk memanfaatkan jasa dukun kampung yang dipercaya boleh menyembuhkan sang cucu.

Syawal adalah salah satu potret anak dari keluarga miskin yang kesulitan mendapatkan pelayanan kesihatan yang layak dari negara. Ini semua kerana masalah kemiskinan.

Cuba perhatikan video kurang ajar ini

Bukankah cara mereka ini sengaja mempersendakan agama Islam...
Walaupun maksud mereka untuk bergurau tapi cara gurauan dengan
mempersendakan agama sangat kurang ajar...bertelekung dan mengaji..
APAKH MAKSUD MEREKA UNTUK MEMBUAT VIDEO INI???





tajuk video pun dah menunjukkan mereka ini memang kurang ajar


Pemain tenis wanita yang baru 17 tahun,saiz branya 34DD

Ternyata ada khabar buruk dari seorang pemain tenis wanita yang "terkenal", namanya Simona Halep. Cuba perhatikan data berikut ini yang membuat dia akan selalu dikenang sama para peminat tenis : Size Bra-nya 34DD walaupun umurnya baru 17 tahun.

Tapi sayangnya musim gugur nanti dia merancang untuk menjalani operasi pengecilan payudara sebab dirasa menghambat gerak dia. Ramai yang menentang terutama para peminat lelaki.

Datuk Ini Membakar Wang Demi Bertahan Hidup

Umurnya sudah 66 tahun, namun Yong Chun Kim pantang menyerah. Sabtu minggu lalu ia mempimpin sekelompok pendaki ke Mount Rainier di Washington DC yang sedang diselimuti salju tebal. Malang, ia terpeleset dan terpisah dari rombongannya. 


Selama dua hari ia bertahan hidup di tengah badai salju. Untung ia ingat, ada pemantik api dalam beg berisi perlengkapannya. Seperti diberitakan Daily Mail, Rabu 18 Januari 2012, Untuk menjaga agar tetap hangat, pencen asal Tacoma itu menggali tanah, membuat terowongan salju dan membakar dedaunan di sekitarnya. Saat tak ada lagi yang boleh dibakar, ia mulai beralih ke barang-barang peribadinya, stoking  kaki, plester luka, kertas pembungkus, dan wang kertas US$1 dan US$5 yang ada di dalam dompet. Ia tak takut sendirian berada di alam liar.


 "Saya hanya khuatir, itu kan taman nasional, tak seharusnya ada api. Aku khuatir sekali soal itu, tapi tak ada pilihan lain, ini cara supaya tetap bertahan hidup." Bekas tentara Korea Selatan dalam perang Vietnam itu juga rajin bergerak, sembari berharap ada helikopter lalu. Saat hari mulai gelap, ia berlindung di bawah pohon. Kim juga menggunakan kekuatan fikiran, berimajinasi, membayangkan dirinya sedang mandi sauna. Ia juga kerap memikirkan isterinya untuk membangkitkan semangat.


 Saat pasukan penyelamat akhirnya menemukannya, Kim sedang bergelung dibawah jaket dan beg tidurnya di wilayah lembah sungai yang berselimut salju tebal. Perlu sembilan jam untuk membawanya turun dari lokasi terpencil, kerana keadaan berbahaya. Namun, secara keseluruhan, ia baik-baik saja dan sihat sehingga tak perlu dilarikan ke hospital  Menurut Lee Taylor, juru bicara regu penyelamat, pihaknya sudah menduga, Kim akan ditemukan dalam keadaan selamat. 


" Kim adalah pendaki yang sudah berpengalaman dan selalu siaga. Ia berada dalam keadaan sedar dan stabil saat kami temukan," katanya. Usaha menemukan Kim bukannya tanpa kendala. Ia adalah pemimpin kelompok dan satu-satunya yang mengenal Gunung Rainier dengan baik. Teman-teman satu kelompoknya bahkan tak boleh mengingat persis titik di mana Kim jatuh dan menghilang. Selain itu, cuaca buruk dan suhu minus sembilan darjah Celcius juga menghambat pencarian.


 Kereta salju Sno-cat dipilih untuk mengantar pasukan penyelamat ke lokasi. Helikopter tak dapat digunakan di tengah badai. Perlu waktu sembilan jam untuk boleh menurunkannya kerana medan gunung yang terjal. "Para jagawana itu orang-orang yang baik, saya suka mereka," kata Kim, yang sudah 30 tahun menjadi warga negara AS. 
sumber : http://dunia.vivanews.com

Kim Kardashian Merasa Paling Seksi Ketika Ber-"High Heels"


fashingnet.com- Kim Kardashian (31) merasa paling seksi ketika ber-high heels atau berkasut tinggi. Menurutnya, mengenakan kasut itu memberinya rasa lebih percaya diri.

Bintang reality show televisyen ini dianggap sebagai salah seorang perempuan yang paling diidamkan di dunia. Namun, ia mengatakan, ia merasa tampil ok hanya dengan dandanan penuh, dari pangkal rambut hingga hujung kaki, tanpa meninggalkan high heels, kerana ia merasa tubuhnya pendek.

 "Saya merasa paling seksi sesudah benar-benar berdandan untuk sebuah pengambaran, dengan tata rambut dan rias wajah penuh. Saya tentu memerlukan high heels untuk merasa seksi, tapi itu kerana tinggi badan saya--saya pendek! dan saya terlihat lebih baik. Ketika saya dalam sebuah pemotretan, sekalipun Anda tak boleh melihat high heels itu (pada foto hasil pemotretan itu), saya tetap mengenakannya, kerana itu membuat saya merasa seksi," tuturnya.

 Kim Kardashian, yang telah bercerai dari Kris Humphries, mengatakan bahawa ia tidak terlalu sering becermin. Ia percaya keseksiannya berasal dari dalam dirinya.

"Saya menghindari cermin. Adalah rasa percaya diri dari dalam yang membuat Anda merasa seksi, terutama ketika Anda menjalani pemotretan dengan lingerie. Itu (pemotretan) selalu tak nyaman, kerana ada sejuta orang di sekitar mengerjakan tata cahaya dan lainnya. Jadi, itu bukan hal yang intim seperti yang Anda fikir ketika Anda melihat fotonya (hasil pemotretan). Anda hanya harus memberi yang terbaik dari Anda. Itu sebuah produksi yang melibatkan banyak orang, tapi tidak seorang pun memberi perhatian (kerana sibuk dengan urusan masing-masing)," tutur  Kim Kardashian kepada majalah Cosmopolitan terbitan Inggris.

Wanita telanjang selamatkan diri daripada kebakaran


fashingnet.com- Seorang wanita mengenakan seluar dalam merah muda saja berusaha untuk menyelamatkan diri apartmentnya di tingkat tujuh ketika  terbakar, di Harbin, Provinsi Heilongjiang. Dia turun ke jendela tingkat enam, memecahkan kaca dan cuba masuk ke apartment itu..

Wanita itu dikatakan memiliki masalah mental dan tertekan kerana dibuang oleh kekasihnya.

Dia menikah tahun ini, tetapi setelah suaminya meninggalkannya, perempuan itu bertengkar dengan ibunya dan kemudian sengaja menyalakan api.

Sumber: Jeff Lee





Gambar wanita yang melecur bontotnya akibat cecair misterilebur




A 27-year-old Malaysian woman sustained a burn wound on her buttocks after she sat on a wet seat on board an MRT last Saturday (Mar 24).

The unknown liquid on the seat left her with a 7cm wound. The woman, known only as Ms Law, works as a hairdresser in Tiong Bahru. She had been on her way home to Yishun at the time, and had boarded the northbound train at Raffles Place Station.

sumber : stomp.com.sg

Seorang Ayah Ubah Dirinya Jadi Indian

Mangas Colarada mengajukan permohonan kepada pengadilan tinggi di kotanya untuk diizinkan merubah hidupnya menjadi sebahagian dari suku Indian Apache.
Amat aneh melihatnya hidup sebagai seorang Indian, padahal ia tinggal di Wales.

Mangas kerap kali mengenakan aksesoris India setiap harinya. Perangai peliknya ini turut mengundang kecurigaan kerana dia diketahui memiliki bulu burung helang dan cakar musang yang dianggap dilindungi. 

Lelaki berusia 60 tahun cuba hidup sebagai warga asli Indian di rumahnya yang terletak di pinggiran kota Swansea. 

Ayah dari enam orang anak itu memakai pakaian tradisional Apache, suku asli Amerika dan mengikuti praktik kepercayaan mereka. 

"Saya berpakaian seperti ini sepanjang waktu, bukan hanya pada akhir minggu saja. Saya memakainya kerana saya menyukainya," ujar Mangas, seperti dikutip dari The Sun, Jumaat (30/3/2012). 

"Saya sangat menentang kehidupan moden kerana tidak ada yang peduli tentang orang lain, mereka hanya peduli kepada dirinya sendiri. Gaya hidup penduduk asli AS seharusnya setiap orang memperlakukan orang lain seperti mereka ingin diperlakukan," tambahnya.

Sumber : http://international.okezone.com

Seorang Lelaki Di Bawa Ke Hospital Setelah Digigit Oleh Ular yang Sudah Mat


Kes ular menggigit manusia memang sudah biasa, tapi bagaimana jika ular yang menggigit ternyata sudah mati? Pengalaman langka ini dialami oleh seorang lelaki di Alabama.
Seorang lelaki berusia 41 tahun terpaksa --setelah sebelumnya sempat menolak-- dijemput ambulan ke hospital setelah racun dari seekor ular yang telah mati mulai beraksi di dalam tubuhnya.
Teman mangsa menceritakan bagaimana peristiwa unik ini dapat terjadi:
"Saya melihat ular ini berenang di sepanjang sungai kecil. Saya berlari kearahnya dan memukul ular itu dengan golok, kemudian membawa bangkainya ke atas. Ia (mangsa) memegang kepala ular ini dan memasukan jarinya kesana."
"Ia memasukan jarinya kedalam sana dan tiba-tiba saraf ular itu, saya kira, (beraksi) dan menggigit jarinya."
Mangsa kemudian langsung membuang ular tersebut kembali ke sungai*.

*note: jika kamu pada suatu ketika digigit ular, mahu  ular hidup ataupun yang sudah mati, jangan buang bangkainya agar doktor dapat menganalisa jenis ular yang menggigit. Hal ini dapat membantu doktor untuk segera menemukan anti-venom yang tepat.

Lagu Bawaku Pergi nyanyian Zizan Raja Lawak digantung siaran


KUALA LUMPUR - Pencipta dan penulis lirik lagu Bawaku Pergi, Malique mengesahkan bahawa lagu berkenaan sudah digantung siarannya ekoran liriknya yang kontroversi.
Dalam satu kenyataan kepada media semalam, beliau yang mewakili syarikat penerbitan lagu tersebut iaitu Qarma Musiq memaklumkan, penyanyi lagu berkenaan iaitu pelawak Zizan Raja Lawak telah menerima sepucuk surat mengenai perkara itu daripada Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan pagi semalam.
"Kami mahu menuntut keadilan dan pertimbangan yang jelas terhadap tindakan untuk menghentikan seketika penyiaran lagu tersebut," katanya.

sumber : kosmo online

Bawah 18 tahun dilarang tonton konsert Lady Gaga di Korea Selatan


SEOUL – Rakyat Korea Selatan berusia di bawah 18 tahun dilarang menonton konsert bintang pop Amerika Syarikat, Lady Gaga ekoran ia didapati tidak sesuai untuk peminat remaja, kata pihak penganjur semalam.
Lady Gaga, 26, bakal memulakan konsert jelajah ketiganya, The Born This Way Ball, pada 27 April di Stadium Olimpik di sini.
Pada permulaannya, penonton berusia 12 tahun ke atas dibenarkan menonton konsert Lady Gaga.
Namun, menurut pihak penganjur, Hyundai Card, sebuah badan pengawasan negara itu, Lembaga Penarafan Media Korea meningkatkan had umur penonton.
“Syarikat kami akan menghormati keputusan lembaga pengawas ini dan mengembalikan wang pemegang tiket yang berusia 18 tahun ke bawah,” kata seorang pegawai Hyundai Card.
Konsert Lady Gaga di negara berkenaan ditentang beberapa pertubuhan agama Korea Selatan ekoran penyanyi lagu Poker Face itu didakwa menyokong homoseksual selain gaya persembahannya yang dianggap lucah.
“Komuniti Kristian kami perlukan tindakan bersepadu bagi mengelakkan golongan muda daripada dijangkiti penyakit homoseksual dan pornografi (yang dibawa oleh Lady Gaga),” kata Persatuan Perhubungan Gereja Korea dalam satu kenyataan.
Penyanyi berkenaan dijangka mengadakan 110 konsert tahun ini ekoran kejayaan lagu popularnya, Born This Way.
Bintang luar biasa itu yang mempunyai hampir 22 juta pengikut di laman sosial Twitter akan memulakan konsert jelajah dunianya di sini.
Dia kemudiannya akan mengadakan persembahan di Hong Kong, Jepun, Singapura, New Zealand dan Australia.
– AFP
sumber : kosmo online

18 tahun tak ada gaji


HAIL (Arab Saudi): Seorang warga India mendakwa tidak dibayar gaji selama 18 tahun bekerja sebagai penternak biri-biri.
Dia kini menuntut bayaran sebanyak SR85,000 (RM69,000) untuk membolehkannya pulang ke negara asalnya.

Bagaimanapun, majikannya yang ditahan di Balai Polis Amaayer Bin San’a memberitahu akhbar, dia tidak mampu membayar gaji lelaki berkenaan kerana dia sendiri miskin.


“Saya tidak mempunyai punca pendapatan kecuali elaun keselamatan sosial sebanyak SR3,000 daripada kerajaan. Jika saya membayar pekerja itu, saya tidak boleh menyara keluarga saya,” kata majikan berusia 72 tahun itu yang tinggal di sebuah kampung di tengah Padang Pasir Al-Nefud.

Lelaki rakyat India itu berkata, dia cuba beberapa kali untuk melarikan diri tetapi gagal kerana terlalu takut mati kerana kehausan di padang pasir yang luas itu. Kawasan kediaman paling dekat terletak 50 kilometer dari ladang ternak majikannya itu.


Dia mengaku tidak pernah melawan atau menyerang majikannya tetapi berulang kali merancang membunuh diri. “Saya minum racun serangga tujuh tahun lalu, tetapi majikan saya menyelamatkan saya,” katanya. - SG.



sumber : myMetro

Potong kemaluan bakal perogol


MUMBAI: Seorang wanita India di pinggir bandar Delhi, memotong zakar seorang lelaki yang cuba merogolnya.
Menurut laporan polis, wanita kematian suami yang berusia 37 tahun dan berasal dari Bakhtawarpur, mempertahankan dirinya daripada diperkosa. 
Suami mangsa meninggal dunia beberapa tahun lalu dan dia hidup bersendirian sejak itu. Wanita itu juga jarang keluar rumah.

Seorang anggota polis berkata, mangsa mendakwa, suspek, Jeevat, menyerbu masuk ke dalam rumahnya malam semalam dan cuba merogolnya,



Mangsa melawan dan apabila lelaki itu terjatuh, wanita itu meluru ke dapur dan mengambil pisau sambil menjerit meminta tolong sebelum memotong kemaluan penyerangnya.



Beberapa jiran meluru ke rumah mangsa dan seorang daripada mereka menelefon polis.

Jeevat dikejarkan ke hospital Maharaja Harischandra dan keadaannya disahkan stabil.

Bagaimanapun doktor berkata, mereka tidak dapat menyambung semula kemaluan lelaki itu. - Agensi



sumber : myMetro

Pemandu wanita langgar mati penunggang motosikal


JEDDAH: Seorang wanita semalam mengaku memandu kereta yang melanggar seorang penunggang motosikal, menyebabkan mangsa terbunuh.
Timbalan Pengarah Polis Trafik Jeddah, Brigadier Hamid Al-Raqeeb berkata, wanita itu menyerah diri dan mengaku menyebabkan kematian Muhammad Mansi yang meninggal dunia di tempat kejadian.

Wanita dilarang memandu di Arab Saudi.


Polis membebaskannya dengan ikat jamin dan akan mula menyiasat kes itu beberapa hari lagi.

Dalam kejadian itu, wanita terbabit memandu dengan laju sebuah kereta Kia dan melanggar Muhammad. Rempuhan kuat itu menyebabkan mangsa tercampak beberapa meter.


Wanita itu bagaimanapun tidak memberhentikan keretanya. Keluarga Muhammad berkata, mereka tidak akan memaafkan wanita berkenaan. - SG



sumber : myMetro

Anggota polis meninggal ketika baca doa


GEORGETOWN: Seorang anggota Unit Kereta Peronda (MPV) dari Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut (IPDTL) meninggal dunia akibat sakit jantung ketika membaca doa selepas menunaikan solat Jumaat di Masjid Jalan Hatin di sini semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 2 petang itu, Sarjan Sulaiman Chik, 54, baru selesai mengerjakan solat Jumaat sebelum tiba-tiba mengalami sesak nafas dan terus rebah di dalam masjid.

Mangsa diberikan bantuan kecemasan oleh jemaah, namun disahkan meninggal dunia beberapa minit kemudian.


Rakan mangsa, Sarjan Marzuki Abdul Rahman, 53, berkata, arwah baru selesai menjalankan tugas sebagai penyelia ronda dari jam 7 pagi hingga 1 tengah hari sebelum menunaikan solat Jumaat di masjid berkenaan.

Dia yang terkejut dengan kejadian itu berkata, arwah baru pulang dari mengerjakan umrah kira-kira seminggu lalu dan pemergiannya sangat dirasai kerana arwah mudah mesra dan rapat dengan anggota lain.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata jenazah arwah dibawa ke Jabatan Perubatan Forensik, Hospital Pulau Pinang (HPP) sebelum dibawa ke Balai Polis Sentral untuk disembahyangkan.



Menurutnya, arwah meninggalkan seorang balu dan enam anak berusia antara 14 hingga 28 tahun.


sumber : myMetro

Didera kekasih gelap ibu


KAJANG: Penderitaan yang ditanggung seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun terbongkar apabila guru kelasnya hairan dengan kehadirannya ke sekolah hanya tiga hingga empat hari sebulan.
Guru itu juga mengesan beberapa kesan terbakar pada tangan dan kaki apabila kanak-kanak berkenaan dipanggil ke bilik guru.
Sebaik mengesyaki anak muridnya didera, guru berkenaan segera menghubungi ibu saudara dan neneknya untuk dibawa pulang sebelum kanak-kanak malang itu ditahan di hospital bagi pemeriksaan lanjut.

Kejadian menimpa kanak-kanak itu didedahkan neneknya yang mendakwa kekasih gelap ibu mangsa disyaki melakukan perbuatan berkenaan.



Menceritakan kembali kejadian malang yang menimpa cucunya, warga emas itu berkata, dia mengetahui penderitaan yang ditanggung anak kecil itu dan pernah berulang kali menasihati lelaki berkenaan, namun tindakannya itu mengundang padah apabila dia dibelasah.



sumber : myMetro

Bayi maut tersedak susu ibu


ALOR GAJAH: “Sejak semalam (kelmarin) Zulaikha asyik menangis seolah-olah tidak mahu berpisah dengan saya. Puas saya memujuknya kerana menyangka dia menangis kerana disuntik, rupanya dia hendak meninggalkan kami,” kata Noradila Mohd Nor, 20, ibu bayi malang, Siti Zulaikha, yang mati dipercayai tersedak susu badan di rumahnya di Taman Inang Sari, Durian Tunggal, di sini, semalam.
Difahamkan Noradila yang masih dalam pantang, terlelap ketika menyusukan bayinya yang baru berusia sebulan.
Apabila terjaga kira-kira jam 6 pagi, dia mendapati mulut Zulaikha berbuih manakala mukanya kebiruan.

Noradila kemudian menyentuh badan anak sulungnya itu yang disangka tidur tetapi tiada tindak balas sebelum memeriksa nadi.



Dia turut mengejutkan suaminya, Norman Bahran, 25.



sumber : myMetro

MMS pelacur Timur Tengah


IPOH: Rupa paras persis artis Barat, bulu mata lentik dan bertubuh langsing menjadi modal kepada sindiket pelacuran untuk menawarkan wanita Timur Tengah kepada pelanggan di negara ini menggunakan SMS dan MMS.
Kumpulan wanita Timur Tengah dari pelbagai negara ini, termasuk Syria, Iran, Yaman dan Maghribi bergerak dari bandar ke bandar bergantung kepada tempahan pelanggan.
Rata-rata wanita yang diletakkan pada gred 1 itu yang masuk ke Malaysia menggunakan pas lawatan sosial menawarkan khidmat seks kepada lelaki tempatan yang sanggup membayar harga tinggi sehingga RM1,000 bagi sekali perkhidmatan.

Perkara ini didedahkan beberapa lelaki tempatan yang pernah mendapatkan khidmat mereka yang disifatkan unik walaupun perlu mengeluarkan modal besar.



Seorang eksekutif bank yang mahu dikenali sebagai Danny, 30, mendakwa menerima kiriman MMS dipercayai dihantar ke telefon bimbitnya oleh sindiket pelacuran tempatan yang menguruskan pelacur Timur Tengah



sumber : myMetro

Dirasuk 40 kali sehari


KOTA BHARU: “Ketika dirasuk, saya pernah memanjat pokok ubi kayu di belakang rumah seperti kera dan anehnya batang pokok itu tidak patah,” kata Suhaini Abdul Aziz, 30, yang menderita terkena sihir sejak Oktober tahun lalu.
Suri rumah itu juga mengakui pernah cuba mencekik anaknya sendiri, terjun tingkap dan berlari keluar meninggalkan rumah selain menyembah barangan berwarna kuning serta meracau dalam bahasa Siam, malah berperwatakan seperti orang tua. 
Katanya, masalah misteri itu berlaku selepas 40 hari ibunya meninggal dunia pada Oktober tahun lalu dan selepas berkahwin dengan suami baru sebelum berlarutan sehingga kini.

“Sejak disihir, apabila ada ‘benda’ memasuki badan, saya hanya mampu bercakap di dalam hati kerana dikunci di dalam, seolah-olah dikawal seseorang,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Mani, Kuala Besar, di sini.



Menurutnya, sebelum dirasuk dia boleh merasa beberapa tanda awal sebelum mendakwa ada ‘benda’ misteri yang akan memasuki tubuhnya.


sumber : myMetro

Foto wanita telanjang yang baru sebulan kahwin disebar kerana dendam

Foto seorang wanita dengan pose telanjang tersebar di kalangan warga Mojokerto. Foto telanjang itu jelas membuat gegar, kerana tersebar di jalanan Desa Mojorejo.

Penyebaran foto tersebut diduga dilatarbelakangi dendam antara penyebar dengan wanita yang ada dalam foto.

Tragisnya lagi, di setiap balik lembar foto yang disebarkan, tertera identiti wanita tersebut iaitu bernama AL, usia sekitar 23 tahun, warga Desa Mojorejo. AL sendiri berstatus pengantin baru. Dia baru sebulan melangsungkan pernikahan.

Kepala Desa Mojorejo, Nurindayanti mengakui jika foto wanita telanjang tersebut mirip dengan warganya. Namun dirinya tidak mengetahui pasti foto tersebut asli atau palsu.

"Foto tersebut memang sangat mirip dengan warga sini. Tapi untuk keaslian foto tersebut saya kurang tahu," kata Nurindayanti. kepada detiksurabaya.com di rumahnya.

Foto-foto wanita telanjang tersebut kini diamankan di Mapolsek Jetis. Polis hingga kini masih menyelidiki kes penyebaran foto bugil tersebut. Sejumlah saksi juga masih diperiksa untuk dimintai keterangan.

"Saat ini kita masih memeriksa sejumlah saksi terkait penyebaran foto-foto ini. Penyelidikan sudah kita lakukan," kata Kapolsek Jetis, Kompol Abdul Choliq kepada wartawan di pejabatnya.-Sumber:detik.com

Doktor AS Kata Dapat Ubah Warna Mata Cokelat Menjadi Biru Dengan Laser


Pernah anda berharap untuk mendapatkan seorang anak bermata biru? Dalam waktu dekat anda boleh mendapatkannya, setelah doktor mengungkapkan bahawa ia dapat mengubah warna mata seseorang secara permanen, hanya dalam 20 saat.


Dr Gregg Homer, dari Stroma Medical di California mengatakan teknologi Lumineyes nya menggunakan laser yang diset ke frekuensi tertentu untuk mengubah mata cokelat menjadi biru.

Energi laser menghilangkan pigmen cokelat, atau melanin, dari lapisan atas iris, dan warna mata biru muncul selama dua sampai tiga minggu berikutnya.


Dr Gregg Homer dari Stroma Medical di California, mengatakan bahwa prosedur tersebut akan tersedia dalam waktu 18 bulan.

Ini akan memberikan alternatif bagi mereka yang ingin mempunyai mata berwarana biru tanpa menggunakan kontak lens kosmetik. Namun prosedur yang telah dikembangkan Dr Homer lebih dari 10 tahun ini tidak dapat diubah kerana jaringan cokelat pada mata tidak dapat di regenerasi.

Stroma Medical telah memulai ujian terbatas pada manusia, tetapi masih memerlukan biaya lagi untuk menyelesaikan uji klinikal. Dan jika semuanya berjalan sesuaidengan rancangan, Dr Homer mengatakan prosedur tersebut dapat tersedia di luar AS dalam waktu 18 bulan dan di dalam AS dalam waktu tiga tahun, dengan biaya operasi sekitar 40 juta.

Homer mengatakan kepada KTLA Morning News bahawa ribuan klien telah menghubunginya melalui email untuk mengekspresikan minat mereka.

CEO Stroma Medis, Doug Daniels, mengakui bahawa ia tidak yakin tentang konsep tersebut saat Homer pertama kali menceritakan hal itu kepadanya.

“Terus terang saya sangat skeptis, tapi aku belajar bahawa dulunya semua idea-idea besar awalnya jadi bahan penghujatan,” katanya.

Warna mata diwariskan, namun mata cokelat yang dominan di seluruh dunia. Pigmen mata biru tidak benar-benar ada di alam. Sebaliknya, orang dengan mata biru memiliki pigmen coklat, yang dikenal sebagai melamin di belakang iris mereka, tetapi memiliki konsentrasi melanin yang rendah pada iris depan mereka.

Pada tahun 2008, ilmuwan dari University of Copenhagen, menemukan bahawa semua orang dengan mata biru itu keturunan dari nenek moyang tunggal dengan mutasi mata biru yang tinggal enam sampai sepuluh ribu tahun lalu.

Sumber : dailymail

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved