Budak hampir buta dibaham anjing

on 28 Mac 2012



Maleeka Smyth 7 tahun cedera teruk di muka kerana dibaham anjing baka Staffordshire bull terrier menyebabkan kulit berhampiran matanya.Dia juga mengalami kecederaan dibelakuang kepala.


Doktor memberitahu otot pada matanya terkoyak akibat serangan itu.Anjing yang menyerang Maleeka diluar rumah itu dikatakan terlepas daripada kandanganya yang tidak jauh daripada rumah Maleeka.(link)



Jijik..wanita terbeli roti yang berisi tikus lengkap dengan sarangnya


BRISBANE - Hati-hati membeli roti di pasaraya, boleh jadi roti itu berisi tikus yang lengkap dengan sarangnya. Hal ini dialami oleh seorang perempuan di Australia saat membeli roti tawar.

Perempuan yang sedang berbelanja di Aitkenvale, Queensland, itu terkejut ketika roti tawar yang dia beli di sebuah pasaraya berlubang pada bahagian tengah. Dia menyedari hal tersebut ketika sedang memasukan barang belanjaannya ke dalam kereta.

"Saya memberitahukan teman saya, roti ini berlubang. Roti ini seperti habis dimakan tikus," ucap perempuan yang tidak mahu disebutkan namanya seperti dikutip AAP.

Ketika dirinya mengangkat roti itu, dirinya menemukan seekor tikus hidup sedang enak mengunyah roti itu. "Melihat tikus hidup dalam bungkusan roti saya. Itu sebuah pemandangan yang menjijikan," lanjutnya.

"Saya ingin muntah. Saya hanya ingin segera membuang roti itu. Benar-benar menjijikan," tuturnya.

Usai mengeluarkan tikus tersebut, perempuan itu pun membawa roti kembali ke pasaraya Cole. Tetapi pihak pengurusan pasaraya Cole tidak mahu bertanggung jawab atas insiden ini.

Namun juru cakap pihak pasaraya pun mengetahui insiden ini dan khuatir dengan insiden tersebut. Singkat cerita, kes ini diselesaikan namun tetap dilakukan penyelidikan.
(faj)

BEN ASHAARI DAN RAKAN BOGGER


Ayat pertama yang akan muncul bila aku bertemu akan aku lafaz ialah "Assalamuaaikum,apa khabar?"

Melalui Facebook Lelaki Ini Buat Wanita Datang Berjumpanya Tanpa Seluar Dalam


Sebuah peringatan lagi bagi para orang tua agar lebih waspada dengan semakin maraknya kes melarikan anak gadis oleh pemuda lain dengan perantara jejaring sosial.

Entah apa yang ada di benak Marini (bukan nama sebenarnya) hingga boleh jatuh cinta kepada Yusuf, pemuda 21 tahun asal Desa Wates, Kecamatan Campur Darat, Tulungagung. Selain jarak umur mereka yang jauh, keduanya baru berkenalan melalu situs jejaring sosial, facebook dan belum sekalipun bertemu.


Perbualan ringan di facebook selama beberapa hari itu membuat Marini jatuh hati dengan Yusuf. Selama berkomunikasi melalui jejaring sosial itu, Yusuf memperlihatkan perangai sebagai lelaki dewasa yang boleh memberikan kenyamanan bagi Marini. Kerana itulah gadis 17 tahun tersebut berharap Yusuf boleh menjadi tambatan hatinya.

“Yusuf memujuk rayu korban hingga akhirnya korban merasa Yusuf ini benar-benar mencintainya. Bahkan, kerana Yusuf-lah korban memilih lari dari rumah lantaran orang tuanya tak merestui hubungannya dengan Yusuf,” ujar Kasat Reskrim AKBP Farman melalui Kanit Jatanum Iptu Yunus Saputra.

Yusuf dan Marini sepakat untuk lari. Marini menginggalkan rumah 11 hari lalu. Orang tua Marini pun dibuat pusing nasib anaknya hingga membawa kes ini ke polis. Dari pemeriksaan diketahui kalau Yusuf sudah empat kali berhubungan badan di semak-semak di kawasan Wonorejo, Rungkut. Bahkan, Yusuf sempat melayangkan permintaan khusus agar Marini tak mengenakan seluar dalam saat pertemuan pertama mereka.

Yusuf sendiri membantah kalau persetubuhan itu dilakukan dengan memaksa Marini. “Semuanya kami lakukan atas dasar suka sama suka. Saya mahu bertanggungjawab dengan menikahinya,” ujar Yusuf di Mapolrestabes Surabaya. Petualangan terlarang Yusuf dan Marini berakhir setelah gadis yang masih duduk di bangkus SMA itu memutuskan pulang setelah diberitakan di sejumlah media.

Kepada orang tuanya, Marini membuat pengakuan kalau sudah bersetubuh dengan Yusuf. Pengakuan ini sontak membuat keluarga Marini semakin yakin memperlanjutkan kes ini. (Sumber)

Game Ini Boleh Buat Semua Orang Merasakan Kehamilan [Video]

Semua orang yang menghadiri Tokyo Game Show 2011 boleh merasakan bagaimana rasanya hamil dengan menggunakan game simulator kehamilan ini. Ya, semua orang, baik itu wanita ataupun lelaki.

Kita punya simulator tarian seperti DDR, Gran Turismo untuk simulator litar lumba atau The Sims sebagai simulator kehidupan sehari-hari. Lalu kenapa kita tidak membuat game simulator kehamilan?

Idea itu akhirnya direalisasikan oleh developer dari Jepun yang mengembangkan sebuah game bernama "Mommy Tummy". Mommy Tummy adalah game yang menggunakan semacam balon karet, vibrator, kantung air, sensor sentuhan dan berbagai macam perangkat lainnya untuk memberikan pemainnya sebuah simulasi yang dirasakan oleh seorang wanita ketika hamil.

Di layar kaca akan diperlihatkan sebuah janin. Janin tersebut adalah calon bayi yang harus kamu besarkan berdasarkan interaksi output dan input dari berbagai perangkat yang kamu pakai. Contohnya, ketika ukuran janin semakin membesar, kantung air berisi air hangat yang terpasang di perut -dan dada- mu akan ikutan membesar. Dan ketika janin sudah mencapai tahap akhir, kamu mulai boleh berinteraksi secara nyata dengan calon bayimu, seperti ketika kamu bergerak terlalu cepat, bayi diperutmu akan ngambek, dan ia mungkin akan mulai menendang-nendang perutmu, tetapi jika sering diusap perut bayi itu akan merasa nyaman dan tenang.-idbite.com





sumber/foto: diginfo.tv

Gadis Remaja Minta Dirinya Dijadikan Seorang Lelaki

CANBERRA – Seorang gadis berusia 17 tahun di Australia akhirnya memenangkan haknya untuk mendapatkan perawatan hormon menjadi seorang lelaki.

Gadis remaja yang diberi nama Rosie tersebut didiagnosa mengalami gangguan jenis kelamin dan diyakini bahwa pada ketika masih bayi dirinya adalah seorang laki-laki.

Pengadilan pun mendengarkan kesaksian dari Rosie yang mengatakan bahawa pada ketika usianya dua tahun dia meminta agar dirinya dioperasi agar mendapatkan penis.

Pada usia tiga tahun dia pun menolak dipakaikan pakaian perempuan dan meminta orang tuanya memberinya nama laki-laki.

Pada saat dirinya beransur dewasa, Rosie merasa makin tertekan, dia selalu mengenakan pakaian ketat agar payudaranya tidak tumbuh.

Hakim Linda Dessau mengatakan bahwa Rosie mulai merasa dirinya tersiksa, marah dan anti sosial, demikian lapor Strait Times.

Dia mengatakan bahawa dia memutuskan Rosie untuk memulai perawatan hormon menjadi lebih mudah kerana didukung orang tua dan doktornya. Tapi keputusan tersebut tetap tidak boleh membuat Rosie mengganti jenis kelaminnya.

Sumber : http://www.okezone.com

Jasad wanita yang di katakan hilang 42tahun ,ditemui sedang duduk menonton tv

Jasad seorang wanita CroaTia bernama Hedviga Golik ditemukan sudah menjadi mummy, duduk di depan TV hitam-putih rumahnya setelah 42 tahun lalu dilaporkan menghilang.

Pihak polis Croatia mengatakan bahawa wanita yang lahir pada tahun 1924 itu, sepertinya membuat secangkir teh dan duduk menonton televisyen yang pada waktu itu merupakan sebuah barang mewah.

Para tetangga terakhir kali melihat Hedviga pada tahun 1966. Menurut mereka, di suatu hari ia seperti hilang begitu saja dan mereka kira Hedviga pindah ke rumah  di Zagreb.

Ketika polis  masuk setelah pemerintah daerah ingin memeriksa status pemilikan rumah milik Hedviga, jasad wanita itu ditemukan dalam keadaan duduk.

Seorang juru bicara pihak polis berkata, “Hingga saat ini kami masih belum mengerti bagaimana  seseorang yang telah dilaporkan menghilang beberapa puluh tahun lalu dan tidak ditemukan, boleh ditemukan di rumah susun yang ditinggalinya dulu.”(link)

Kalendar Mc Donalds yang patut kita tengok















Aksi lelaki yang cuba menyelamatkan diri daripada kebakaran







Aksi jantan yang kemaruk nak masuk pertandingan ratu cantik





Gila..Doktor Ini Masukkan Alat Kemaluannya ke Mulut Pesakit Ketika Bedah Gigi


Shanghai, China, Seorang pesakit perempuan di hospital Shanghai China datang ke doktor gigi kerana ada masalah dengan gigi dan mulutnya sehingga harus dibedah. Ketika diminta menutup mata dan membuka mulutnya, pesakit ini menurut saja kerana mengira memang demikian prosedurnya.

Tapi sang pesakit merasakan ada benda asing dengan ukuran tidak wajar masuk ke dalam mulutnya yang sedang terbuka lebar. Betapa terkejutnya ia ketika membuka mata, ternyata benda yang ada di mulutnya adalah kemaluan sang doktor yang sengaja dikeluarkan dari seluar.(diedit:borakkosong)

Kejadian memalukan itu terjadi di hospital Qinpu Zhongshan yang terletak di Qinpu, Shanghai. Pelakunya adalah seorang doktor gigi berusia 28 tahun, bergelar master dan telah bekerja di hospital tersebut selama 2 tahun.

Perilaku dokter gigi yang sungguh keterlaluan ini membuatnya harus ditahan di pusat tahanan polis. Pihak hospital sendiri mengaku belum boleh memberikan kronologis yang lebih detail kerana kes ini masih dalam penyiasatan.

Namun yang jelas peristiwa ini mengejutkan semua orang yang pernah mengenal doktor tersebut. "Dia adalah dokter gigi yang sangat berkualitai, belum pernah menunjukkan perilaku seperti ini," ungkap Wang, salah seorang staf di hospital itu seperti dikutip dari Shanghaidaily.

Diduga kuat sang doktor gigi itu sedang mengalami masalah kejiwaan, semacam depresi pada tingkat yang cukup berat kerana memang sedang mengurus proses pernikahan dengan kekasihnya. Namun dugaan ini belum boleh dipastikan kerana masih dalam penyelidikan polis.

Kalaupun terbukti bahawa doktor gigi tersebut mengalami depresi, maka hubungannya dengan perilaku seks yang menyimpang itu tetap akan membuat perdebatan. Dalam banyak kes, depresi justru menurunkan ghairah seks dan bukan malah membuat penderitanya menjadi hiperseks.

Sumber : detikhealth.com

Dahsyat..hadang rumah yang disewakan dengan tong sampah kerana penyewa tak bayar sewa

SEORANG pemilik rumah menghadang rumahnya dengan mesin, batu, tong sampah, bahkan tilam yang usang, agar orang yang tinggal di rumahnya tersebut tidak lari.

Pemilik rumah mengaku bahawa keluarga berkewarganegaraan Amerika tersebut masih menunggak pembayaran rumah dan dia terpaksa melakukannya kerana takut keluarga tersebut melarikan diri.

Simon Everingham mengatakan bahawa Dan dan Christina Herring, menunggak pembayaran dan telah menyalahi perjanjian sewa selama 30 bulan yang ditandatangani November lalu.

Dan Herring yang bekerja di bidang bisnis teknologi di pangkalan AS, Menwith Hill, Britain, harus kembali ke Amerika Syarikat.

Everingham khuatir bahawa keluarga tersebut akan melarikan diri dan ia tidak mendapatkan wang sewa yang belum dibayar sebesar tiga ribu poundsterling.

“Saya sudah menghadang jalan keluar sehingga mereka tidak boleh pergi sebelum membayar wangnya. Setiap pembayaran telat, perusahaan pengembang mengenakan denda yang kini jumlahnya mencapai enam ribu poundsterling,” ujarnya seperti dilapor Telegraph

Sumber :http://www.okezone.com/

[Aneh] Hilangkan AIDS dengan menyetubuhi bayi

Selain terkenal dengan kejadian jenayah yang tinggi, Afrika Selatan juga dikenali sebagai salah satu kawasan di dunia dengan angka penghidap HIV/AIDS tertinggi.

Di negeri ini, seks memang sesuatu yang biasa dan jumlah pemerkosaan pun amat tinggi. Bahkan, Afrika Selatan disebut sebagai “Ibu kota Pemerkosaan”. Berbagai isu tentang AIDS dikatakan ada dinegara ini. Selama Piala Dunia 2010, isu semakin kencang. Dan yang turut merebak isu aneh tentang cara menghilang penyakit ini dengan  mandi shower.

Dan ada juga yang mengatakan AIDS akan hilang jika pesakit menyetubuhi bayi. Bahkan, Presiden Jacob Zuma sendiri yang mengatakan AIDS boleh hilang dengan mandi shower.

Namun, isu menyetubuhi bayi untuk menyembuhkan AIDS muncul secara tiba-tiba dari masyarakat. Ini tentu menghebohkan. Masyarakat  semakin khuatir akan terjadi pemerkosaan yang meningkat, terutama kepada anak remaja “Ini memang sudah gila. Akhirnya, Nelson Mandela  meredakan kekhuatiran itu. Dia memberitahu  bahwa AIDS tetap penyakit berbahaya yang belum ada ubatnya,.

 AIDS sudah merebak dan menjadi perhatian di Afrika Selatan. Bahkan di  Swaziland, 3 dari 4 orang terjangkit virus HIV penyebab AIDS.

sumber : http://www.ngobrolaja.com

Lelaki Paksa Ukir Namanya di Tangan Kekasihnya


OAK HILL - Seorang lelaki terpaksa ditahan setelah memaksa kekasihnya untuk mengukir namanya ditangan setelah adanya petengkaran dan perkelahian.

Hank Watson mengalami perselisihan dengan kekasihnya, Amanda Telson. Hank pun memukul tangan kiri Amanda dan meletakkan pisau ke leher Amanda. Lelaki itu langsung meminta kekasihnya agar mengukir kata "HANK" di tangannya.

Menurut harian The Daytona Beach, Hank terus menerus memukul Amanda di bahagian kepala. Hank pun dikhabarkan sedang dalam keadaan mabuk berat kerana menggunakan kokain. 

Hank juga menuduh Amanda berselingkuh, meski demikian, Amanda tidak memberitahu peristiwa ini ke polis kerana dirinya takut Hank akan mengamuk. Namun Hank akhirnya ditahan keesokan harinya setelah dirinya memukuli sepupu Amanda, Kevin Watson dengan sebilah kayu.

Kevin yang menggunakan kaki palsu dan menderita hernia pergi memancing bersama puterinya. Hank pun datang dan meminta wang kepada Kevin. Ketika Kevin menolak, Hank langsung memukulnya.

Hank pun dibebaskan dari penjara kerana ibunya membayar denda ke polis. Menurut ibu Hank, anaknya tidak bersalah kerana tindakan yang dilakukannya adalah mebela diri. Meski demikian, polis mendakwanya atas tuduhan melakukan penyerangan dengan senjata ke Amanda.(rhs)

Cerita seorang blogger tentang pertandingan vagina terindah yang ditontonnya




Seperti dikutip dari Fashionista, salah satu penonton pertandingan itu menceritakan pengalamannya di sebuah blog. Menurut keterangan si penonton, kelab yang mengadakan pertandingan itu bernama, Club Rouge di Portland.


 Sebelumnya pertandingan itu sudah dipromosikan oleh seorang DJ bernama DJ Dick Hennessy. Sang DJ berkeliling dengan keretanya yang di belakang kacanya ditampal poster promosi pertandingan tersebut.


 2nd Annual Vagina Beauty Pageant, itulah nama pertandingan vagina terindah yang diadakan pada Julai 2011 lalu. Dalam blognya sang penonton menceritakan bagaimana pertandingan tersebut berlangsung.




 Dikisahkannya, pertandingan tersebut berlangsung cukup adil kerana juri-jurinya bukan berasal dari penonton. Ada enam orang selebriti tempatan yang menjadi juri. Mereka semua memberikan penilaian bukan dalam keadaan mabuk.


 Setelah para juri duduk di kerusi masing-masing, peserta pun muncul. Nampak barisan wanita menari-nari bak penari striptis dengan gerakan membuka kakinya secara berlebihan.


Peserta itu kemudian dieliminasi hanya menjadi tujuh orang saja. Ketujuh orang itu menari-nari lagi dengan gerakan serupa untuk menarik perhatian juri.


 Akhirnya hanya ada dua wanita yang berhasil masuk ke  final. Kedua wanita tersebut mengenakan bikini dan kemudian juri melihat area intim mereka dengan kaca pembesar.


 Setelah itu, juri memberikan penilaiannya. Seorang wanita mengenakan bikini berwarna pink terpilih sebagai pemenang. Ia dinobatkan menjadi Miss Beautiful Vagina 2011.

Lady GaGa Posting Foto 'Wajah Tanoa Make Up' nya di Twitter


infospesial.net -  Dia biasanya terlihat dengan pakaian yang aneh dalam setiap kesempatan. Tapi kali ini Lady Gaga memutuskan untuk menunjukkan kepada para penggemarnya tentang penampilan langkanya dengan bertelanjang wajah, melepaskan make-up berat yang menjadi ciri khasnya.


Penyanyi berusia 25 tahun itu,  memposting sebuah foto ke akaun Twitter-nya. Foto tersebut menunjukkan wajah aslinya tanpa mengenakan riasan wajah. Foto tersebut diposting dengan disertai pesan : ‘Have a beautiful day!!’.

Foto tersebut nampaknya diambil GaGa di bilik mandi dan bercermin di kaca dengan mempamerkan wajah segar nya. GaGa terlihat mengambil gambarnya dengan menggunakan Blackberry-nya.

Loh! Kim Kardashian Dilempar Tepung, Sang Ibu Merasa Senang

infospesial.net -  Beberapa waktu lalu, Kim Kardashian mengalami hal yang memalukan. Saat ia melancarkan produk parfumenya, seorang wanita misteri melemparinya dengan tepung. Namun sang ibu, Kris Jenner mengaku senang dan bangga melihat insiden pelemparan tepung yang dialami anaknya. Kenapa ?



Seperti dikutip Digitalspy, Selasa (26/3/2012), Kris menngaku bangga oleh sang anak Kim, yang menurutnya dapat mengatasi kejadian memalukan tersebut dengan profesional. Kim tidak marah, sehingga acara tetap berjalan lancar. 

"Aku sangat bangga dengan puteri ku yang menangani situasi itu dengan cara profesional dan bersikap tenang. Kim tidak terganggu oleh serangan itu dan hanya berjalan menjauh dari karpet merah, merapikan dirinya dan menjauh ke belakang," tulis Jenner di blognya.



Jenner yang pada saat insiden pelemparan tepung tersebut tengah berada tepat di belakang Kim, mengaku sangat terkejut melihatnya. Namun melihat ketenangan Kim menghadapinya, ia menjadi sedikit tenang. Adik Kim, Khloe Kardashian juga menyatakan rasa bangganya dengan sikap yang ditunjukkan Kim. 

"Aku berharap boleh bersama Kim malam ini. Aku yakin wanita itu tidak akan berani mencuba melakukan sesuatu," tulis Khloe sesaat setelah insiden terjadi.

Gaya Rambut Baru 2012 Ala Victoria Beckham


infospesial.net -  Victoria Beckham memang dikenal sebagai artis sekaligus desainer yang menyukai inovasi baru dalam berpenampilan. Setelah gaya rambut bob runcing nya dulu yang menjadi tren. Kini isteri David Beckham ini kembali membuat gaya rambut barunya. Dan akankah rambutnya kini sepopuler yang dulu ?

Beberapa waktu lalu, Victoria Beckham sempat memposting foto bekas pemotongan rambutnya di Twitter dengan keterangan, "Chopped it off!". Dan untuk pertama kalinya Victoria terlihat eksis berbelanja dengan gaya rambut barunya.

Untuk rambut barunya kali ini Victoria memilih warna kecoklatan, dengan potongan rambut asimetris dimana bahagian belakang tepat di bawah leher dan bagian depan hampir menyentuh dada, dan teksturnya ikal.

Terinspirasi ? Tak ada salahnya mencuba tampilan rambut baru Victoria.

Parah..Malas Bekerja, Warga Austria Menggergaji Kaki Sendiri


Diduga kerana malas tak ingin bekerja, seorang warga Austria nekad menggergaji kakinya sendiri. Wow, ini baru yang namanya bekerja sepenuh hati agar tidak bekerja.
Sejam sebelum bertemu petugas tenaga kerja untuk melakukan pemeriksaan kesihatan, seorang lelaki berusia 56 tahun dari Styria di Austria memutilasi bahagian tubuhnya sendiri.
Meggunakan peralatan gergaji mesin di gudangnya, lelaki ini memotong kakinya tepat diatas pergelangan kaki.
Sambil berdarah-darah, lelaki tersebut melemparkan kakinya ke dalam oven, berjalan tertatih-tatih ke gudang dan meraih telepon untuk memanggil ambulan.
Dokter yang melakukan operasi menyatakan tidak berhasil memasang kaki  ini kembali.
Lelaki ini sepertinya lupa bahawa ia masih boleh bekerja dengan kedua tangannya.

Anak anjing bernama Beyonce mungkin terkecil di dunia


SACRAMENTO, Amerika Syarikat (AS) - Seekor anak anjing betina yang diberi nama penyanyi terkenal, Beyonce mungkin yang terkecil di dunia.
Beberapa penyelidik haiwan di California Utara menyatakan anjing tersebut terlalu kecil sehingga ia boleh diletakkan di atas sebatang sudu.
Semasa berumur dua minggu, haiwan itu mempunyai saiz sebesar sekeping kad perniagaan.
Yayasan Grace menyatakan pihak agensi kawalan haiwan menjaga ibu Beyonce.
Ibu haiwan itu melahirkan lima anak anjing termasuk Beyonce pada 8 Mac lalu.
Semasa dilahirkan, degupan jantung anak anjing itu tidak kedengaran.
Pakar-pakar haiwan terpaksa menekan dada dan melakukan pernafasan dari mulut ke mulut untuk menghidupkan anak anjing tersebut.
Pihak yayasan itu telah membuat permohonan kepada Guinness World Records untuk disenaraikan sebagai anjing terkecil di dunia. - AGENSI

sumber : kosmo online

Kim Kardashian mahu beli ‘Istana Beckingham’


LONDON: Kim Kardashian mahu membeli Istana Beckingham. Bintang realiti yang berusia 31 tahun itu dikatakan merancang melihat rumah kepunyaan David dan Victoria Beckham yang bernilai lebih 18 juta pound (RM88 juta) itu.
Pasangan Beckham yang berpindah ke Los Angeles supaya David boleh bermain untuk LA Galaxy kira-kira lima tahun lalu, mahu menjual rumah yang mempunyai tanah seluas 17 ekar untuk memutuskan hubungan dengan Britain.
Dan Kim pula dikatakan mahu membeli hartanah itu, yang lengkap dengan sebuah landasan helikopter, zoo kecil, kolam renang dan studio rakaman, sebagai ‘pangkalan’ Eropah untuk keluarganya termasuk adik-adiknya Khloe dan Kourtney serta ibunya Kris Jenner.

Sumber berkata, apabila keluarganya tiada di situ, Kim berharap dapat menyewakan rumah agam itu untuk peminat Beckham.




Pasangan Beckham membeli rumah agam itu pada 1999, tidak lama selepas berkahwin.

Pasangan itu juga dikatakan mahu menjual vila mereka di Perancis yang berharga RM12.23 juta. - AFP



sumber : myMetro

Minta kerja guna pakaian curi bakal majikan


CAPE TOWN: Seorang pencuri di Afrika Selatan di tangkap ketika mengetuk pintu sebuah rumah untuk meminta kerja dengan memakai pakaian yang dicuri daripada pemilik rumah tersebut.
Pemilik rumah yang tidak mahu namanya disiarkan, berkata dia terkejut apabila membuka pintu dan melihat lelaki itu memakai pakaiannya. 
Lelaki itu mengetuk pintu rumah di East London di Eastern Cape, Ahad lalu dan meminta pekerjaan sebagai tukang kebun.

Dia memakai baju, kasut, stokin, tali pinggang dan seluar panjang kepunyaan tuan rumah dan sehelai blaus kepunyaan tunangnya.




Pemilik rumah itu kemudian memeriksa stor tempat dia menyimpan barang sebelum berpindah, dan mendapati ia telah dicuri.

“Saya tak percaya yang lelaki ini sungguh berani. Saya terus menahannya dan menelefon polis tetapi 45 minit kemudian, polis masih tidak datang,” katanya.

Pencuri itu berjaya melarikan diri tetapi akhirnya ditahan oleh pengawal keselamatan. - AFP



sumber : myMetro

Gila..Makan, jual daging rakan


MOSCOW: Seorang lelaki Russia membunuh dan memakan mayat rakan minumnya, selepas dia dan rakan yang lain kehabisan makanan dalam satu pesta arak.
Lelaki itu kemudian menjual lebihan mayat rakannya itu di pasar dengan mengatakan ia daging babi.

Lelaki itu, 35, mengaku menikam rakan minumnya yang berusia 41 tahun itu hingga mati sebelum melapah, memasak dan makan mayat mangsa.


Keesokan harinya, lelaki itu membawa lebihan daging ke pasar tempatan di Pulau Russky, Vladivostok dan menjual lebihan mayat mangsa. Seorang lelaki tempatan membeli “daging” itu dan memasaknya tetapi merasa loya dengan baunya.

Jurucakap polis, Avrora Rimskaya, berkata ketika memasak “daging” itu, lelaki itu berkata, baunya berlainan dengan daging babi yang pernah dimakannya.


Walaupun demikian, lelaki itu tetap memakan daging yang dimasak dan rasanya juga berlainan.




Dia membawa daging itu kepada seorang pakar yang kemudian mengesahkan ia bukan daging babi.

Lelaki terbabit membawa daging berkenaan ke balai polis.


Anggota polis menyerbu rumah lelaki yang menjual mayat itu dan suspek kemudian mengaku membunuh dan memakan mayat rakannya.

“Kami kehabisan makanan untuk dimakan bersama vodka,” katanya kepada polis.


Angota polis menemui kepala manusia di dalam peti sejuknya. Bahagian tubuh yang lain disimpan di pondok menyimpan kelengkapan taman.


Avrora berkata lelaki itu kini ditahan.


Katanya lagi, ada dua pembeli yang membeli daging manusia itu tetapi tidak membuat aduan kepada polis.


Dalam satu kes lain, juga di Russia, seorang pembunuh bersiri yang memakan hati mangsanya, mengaku melakukan beberapa pembunuhan. Suspek itu pada mulanya disoal siasat oleh polis kerana disyaki merompak.


Aleksandr Bychkov, 24, dari Penza di tengah Russia, ditahan kerana cuba merompak kedai menjual barang perkakasan rumah. - DM.



sumber : myMetro

Jiran ganas


KOTA KINABALU: Hanya kerana merakam gambar rumah kongsi untuk dibaik pulih, tiga beranak dibelasah jiran menggunakan topi keledar hingga mengakibatkan tangan kiri seorang daripada mereka hampir putus ditetak di ladang kelapa sawit di Kampung Tandek Asin-Asin, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian pertama jam 8 pagi, Mopinshiew Kundihor, 50, dibelasah lima lelaki selepas mereka tidak berpuas hati tindakan mangsa merakam gambar rumah kongsi berkenaan.

Difahamkan, mangsa diarahkan majikan merakam gambar rumah kongsi bagi membolehkan ia dibaik pulih tetapi jiran menyangka ia akan diroboh sebelum nekad menyerang lelaki terbabit menyebabkannya cedera di kepala sebelum membuat laporan polis.


Kejadian itu tidak berakhir di situ apabila kumpulan lelaki terbabit menyerang rumah mangsa lalu mencederakan isteri, Lainah Ajob, 50, dan anak, Zaki Mopinshiew, 19.

Tangan kiri Zaki hampir putus akibat ditetak.


Menurut seorang anak mangsa, Raimah Mopinshiew, 34, dia mengetahui kejadian itu ketika di rumah di Taman Ketiau, Putatan



“Kumpulan lelaki terbabit cuba menyerang ayah di hospital, tetapi tidak berjaya sebelum menyerang rumah kami dan mencederakan ibu serta adik saya sehingga parah,” katanya ketika ditemui di Hospital Queen Elizabeth II, di sini, semalam.


sumber : myMetro

Warga emas ditampar kerana RM14


KAJANG: Hanya kerana RM14, seorang warga emas bukan saja ditampar berulang kali malah ditolak hingga terjatuh dari basikal ditunggangi di depan Klinik Kesihatan Kajang, di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 9.30 pagi itu, mangsa yang berusia 78 tahun dikatakan sedang menaiki basikal untuk pulang ke kampung di Semenyih sebelum dia ditahan sebuah motosikal ditunggangi seorang lelaki.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab berkata, sebaik mangsa memberhentikan basikalnya, suspek terus menampar pipi kanannya dipercayai lebih sekali sebelum dia ditolak hingga terjatuh dari basikalnya.


“Sebaik mangsa terjatuh, suspek yang berusia 27 tahun itu mengambil kesempatan merampas wang saku milik mangsa berjumlah RM14 yang disimpan dalam poket kemeja kiri,” katanya.


sumber : myMetro

Ayah Pin lumpuh


BACHOK: Pemimpin ajaran sesat ‘Kerajaan Langit’, Ayah Pin yang ghaib selepas digempur pihak berkuasa kini muncul kembali, tetapi dalam keadaan menyedihkan apabila lumpuh separuh badan bahagian kanan akibat angin ahmar dan hanya mampu berjalan dengan dipimpin orang.
Bagi mengubati penyakitnya itu, Ayah Pin atau nama sebenarnya Ariffin Muhammad, 75, kini dikatakan berulang-alik dari tempat tinggalnya di Batu 13, Hulu Besut ke Bachok untuk berurut dengan seorang tukang urut.
Setiap kali datang berurut, Ayah Pin ditemani dua isterinya serta seorang anak perempuan berusia belasan tahun dengan menaiki sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) berwarna gelap.

Keadaan terbaru Ayah Pin itu disahkan adiknya, Abdul Rahman Muhamad, 64, yang kerap dikunjungi abangnya itu ketika datang berurut di Bachok.



Abdul Rahman berkata, abangnya itu diserang angin ahmar ketika minum di sebuah gerai di Batu 13, Hulu Besut bulan lalu.


sumber : myMetro

Balik rumah tubuh berasap


RAWANG: "Tanpa menghiraukan tudung dan pakaian serta beg sekolah yang terbakar, saya lari pulang ke rumah untuk meminta bantuan kerana tidak tahan perit," kata Nur Aqilah Osman, 14, mangsa simbahan asid di pondok menunggu bas di pekan Batu 17 di sini, kira-kira jam 7 pagi semalam.
Menurut pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Batu 16 itu, dia sedang menunggu bas untuk ke sekolah bersama seorang rakannya apabila terkena asid yang disimbah dua lelaki meragut rantai emas seorang guru wanita yang turut menunggu bas.
"Sebelum kejadian, dua lelaki terbabit dilihat bersandar di palang pondok menunggu bas itu sebelum mereka menegur seorang wanita berumur. Malah, saya juga nampak seorang daripada lelaki terbabit memegang botol tetapi menyangkakan ia minuman.

"Ketika wanita itu sedang bercakap dengan kedua-dua lelaki terbabit tiba-tiba mereka meragut rantai emasnya dan dia cuba melawan tetapi disimbah asid dari botol yang dibawa seorang daripada lelaki itu," katanya ketika ditemui di rumahnya di sini, malam tadi.



sumber : myMetro

Joget mabuk disko desa


PARIT: Ibarat pesta maksiat apabila ratusan remaja lelaki dan perempuan menjadikan persembahan kugiran sempena majlis perkahwinan di sebuah kampung, di sini sebagai pentas untuk menari dalam keadaan mengghairahkan sambil berpeluk dan bercumbuan.
Lebih menghangatkan suasana apabila pihak penganjur turut menjemput sekumpulan 10 mak nyah sebagai ‘perempuan joget’ bagi merancakkan persembahan di Kampung Parit 13 di sini, malam kelmarin. 
Majlis yang mendapat jolokan ‘disko desa’ itu mendapat sambutan lebih 500 remaja Melayu termasuk sekumpulan Mat Rempit yang sanggup datang dari jauh termasuk dari Ipoh, Manjung, Batu Gajah dan Kuala Kangsar semata-mata mahu menyertai majlis gila itu.

Lebih memalukan ada sekumpulan remaja menari dalam keadaan mabuk selepas meneguk arak kerana mahu mendapatkan lebih keseronokan ketika menari.




Pengunjung yang hadir dihiburkan dengan lebih 20 lagu dinyanyikan silih berganti oleh beberapa penyanyi wanita dan lelaki kugiran berkenaan tanpa henti selama hampir tiga jam.


sumber : myMetro

Remaja lelaki berpelukan dengan dua remaja perempuan dalam MRT



sumber : stomp.sg.com


This boy was photographed in the embrace of two girls on the MRT. STOMPers were taken aback by the photo that has been circulating online. 

STOMPer Shin wrote:

"One is not enough, two is better.

"I came across this picture of a guy hugging two gals on MRT. 

"I was shocked as it is a public place and this guy should not behave like this in public. 

"What example is he setting for the kids? 

"He definitely has no qualms about his actions.

"Isn't bigamy illegal in Singapore?"

STOMPer Jason also commented: 

"I chanced upon this picture at a social network site.

"Apparently, this guy has two girls hugged on him in the public on a train. 

"WOW! Looks at Singapore is getting more 'open'."

Dik..jangan pegang tak malu

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved