Mahasiswa di China ini lihat kekasihnya di Kanada dibunuh secara lansung di webcam

on 27 Mac 2012


TRIBUNNEWS.COM - Seorang mahasiswa menyaksikan secara langsung kekasihnya dibunuh ketika mereka chatting lewat webcam.

Polisi menemukan mayat separuh telanjang mahasiswi bernama Qian Liu di apartmentnya yang terletak di York University Village, Toronto, Kanada, setelah sang kekasih menelefon polis. Sang kekasih tinggal di Beijing, China.

Dalam kesaksikannya, dia mengatakan dirinya sedang chatting dengan kekasihnya yang merupakan mahasiswi English Language Institute pada Jumaat dini hari saat mendengar ketukan di pintu. "Ia membuka pintu. Sepertinya korban mengenali lelaki itu namun saksi yang sedang online di webcam tidak mengenalnya," demikian kata Sersan Detektif Toronto Frank Skubic.

Sang saksi yang berbicara di Beijing mengatakan kepada polis jika dirinya melihat melalui webcam ketika lelaki berotot meminta ke mangsa untuk menggunakan hand set Sang kekasih menyaksikan perkelahian antara Qian Liu dan lelaki itu dan kadang-kadang tidak tertangkap kamera.

Lelaki yang disyaki yang digambarkan berkulit putih dan berusia 20-an dan tinggi 183 sentimeter kemudian mematikan laptop IBM ThinkPad T400 yang kini hilang.kekasih dengan menggunakan media sosial berusaha menghubungi polis di China dan Toronto. Sayangnya, polis baru tiba sekitar 10 jam kemudian.

Gila..Wanita ini jual anak melalui eBay

TEMPO Interaktif, Michigan - Polis mengatakan seorang wanita menjual anak berusia dua tahun melalui web jual-beli eBay. Wanita itu menjual anaknya kepada seorang lelaki.

The Holland Sentinel mengabarkan polis berhasil menjejaki tempat tinggal wanita berusia 20 tahun itu di Ottawa County. Wanita tersebut merawat anak perempuan yang memiliki hubungan keluarga dengannya.

Anak itu khabarnya ketika ini sudah diambil ibunya di Kent County.

Sheriff Ottawa County, Letnan Mark Bennett, mengatakan polis menerima telefon mengenai penjualan anak di internet pada Isnin. Penjualan anak tersebut diduga dari tempat yang jauh.

Bennett mengatakan salah satu penawar mengira penjualan bayi itu palsu. Namun, tawaran lelaki tersebut ternyata diterima. Sang penawar pun segera menelefon polis.

Berkat petunjuk sang penawar, polis menemukan wanita tersebut. Menurut Bennett, wanita tersebut diduga terpaksa menjual anak itu karena sedang memerlukan wang.

Pihak eBay sendiri belum memberi keterangan mengenai kejadian tersebut

Lawak ..pencuri pakai jaket yang dicuri kehari perbicaraannya

KENDAL - Entah apa yang ada di fikiran pencuri ini, dia malah mengenakan barang bukti ketika menghadiri sidang.

Kirkbride (46), dituduh mencuri jaket di Toko Olahraga di Kendal, Britain, dia pun menghadiri sidang atas dugaan pencurian tersebut.

Namun petugas tkedai mengenali jaket yang jatuh dari kerusi Kirkbride, petugas itu melihat bahawa jaket seharga 125 poundsterling  itu yang dicuri olehnya.

Manager kedai pun langsung memanggil polis dan menyita jaket yang terjatuh tersebut.

Namun Kirkbrad membantah telah mencuri. Dia berdalih jaket tersebut dibeli dari acara amal. Buktinya, ada bahagian jaket tersebut yang robek.

Polis tidak mudah percaya dengan pengakuan pelaku. Setelah didalami, ternyata bahagian jaket robek kerana Kirkbrad membuka segel baju dengan paksa.

Seperti  sebelumnya polis menemui kesulitan membuktikan bahawa Kirkbrad melakukan pencurian, hingga akhirnya dia muncul ke persidangan dengan mengenakan jaket tersebut.

Sumber :http://www.okezone.com/

Model Lingerie 'Alessandra Ambrosio' Post Foto Nakal di Twitter


infospesial.net -  Terlihat nakal namun sangat indah! Alessandra Ambrosio memposting foto nakalnya ke dalam akaun Twitter peribadinya. Dalam foto tersebut ia tak hanya sendiri, Alessandra yang merupakan model dari produk lingerie terkenal Victoria secret berpose bersama rakan modelnya Erin Heatherton dan Candice Swanepoel, mereka nampak mengenakan lingerie seksi dengan berselimut kain putih.


Foto tersebut sepertinya diambil disaat para model Victoria secret tersebut meluangkan waktu untuk beristirahat. Gambar seksi tiga model Victoria secret tersebut dipostkan pada awal bulan ini. Dan dalam Twitternya Alessandra pun sempat membalas Tweet teman seprofesinya tersebut.


'Having a great time!! RT @ErinHeatherton: working with my gorgeous angels @AngelAlessandra @angelcandice'. (Dailymail)

Wanita Ini Diragut Keperawanannya oleh Presiden Amerika


Wanita Ini Diragut Keperawanannya oleh Presiden Amerika - Mimi Alford, kini 69 tahun, mengaku masih ingat betul apa yang terjadi malam itu. Saat pegawai lain tengah menikmati pesta selepas kerja, ia diajak John F Kennedy, Presiden Amerika Syarikat saat itu, ke 'ruang Mrs Kennedy'. Di bilik itulah, keperawannya diragut Tuan Presiden itu.


 Setelah itu, keduanya kembali ke aula. "Saya sangat terkejut. Dia, di sisi lain, tampak tenang saja, seolah apa yang baru saja terjadi adalah hal paling alami di dunia. Pada perjalanan pulang, apa yang baru saja terjadi itu terus bergema di kepala saya: 'Aku tidak perawan lagi'," katanya, seperti tertulis dalam memorinya, berjudul 'Once Upon a Secret: My Affair with President John F Kennedy and Its Aftermath'. 


 Saat itu usianya masih 19 tahun, dan sedang bekerja di Rumah Putih. Menurut Daily Mail, saat diperawani, ia baru empat hari bekerja di bahagian akhbar. Dalam memorinya ia mengaku menjalin hubungan cinta terlarang dengan JFK selama 18 bulan.


 Pada bahagian lain , ia menceritakan pernah disuruh melakukan hubungan intim dengan teman lelakinya sementara JFK menonton. Ia juga pernah diminta menyedut nitrit amil, satu jenis narkoba, dengan hidungnya untuk meningkatkan keupayaan seks nya.


 Memori Alford menceritakan secara deatil, termasuk percakapan 'intim' dengan JFK. Ia menyatakan, setiap kali keduanya berenang, semua akan berakhir di tempat tidur. Wanita yang mengaku pernah hamil anak JFK ini mengatakan dirinya sebagai "pihak yang pasif" dalam hubungan terlarang itu. Ia sering dipesan untuk tetap berada di bilik hotel sampai JFK memanggilnya. 


 Ia mengaku tidak boleh berkata 'tidak' pada JFK. "Faktanya, saya tertarik pada orang yang paling terkenal dan berkuasa di Amerika," kata wanita yang mengaku satu sekolah dengan Jackie Kennedy ini. 


sumber:internet

Menggelikan, Lelaki ini Jadi "Awek" Cantik demi Kelabui Media

Tersangka atau pesalah kes korupsi yang ingin lari dari kejaran wartawan mungkin boleh mengimprovisasi apa yang dilakukan Martyn Crute berikut ini. Direktor perusahaan minyak ini muncul di pengadilan Britain dengan berpakaian seperti perempuan demi cuba untuk menghindari perhatian media yang menunggunya.

Tak hanya pakaian, Crute juga mengenakan aksesoris perempuan. Lihat saja, dia memakai pullover bergaris tanpa lengan, rok panjang selutut warna hitam dan kasut tinggi ketika meninggalkan Lincoln Crown Court, Inggris, sebagaimana dilapor The Telegraph, awal minggu ini, agar boleh menipu juru kamera.

Penyamarannya yang mengejutkan itu langsung diketahui oleh para fotografer yang menunggu dan siap memotret ketikadia keluar. Kerana para fotografer itu mengejar, ia lalu mengibaskan rambutnya ke wajahnya untuk menyembunyikan rahang dan bekas cukuran di pipinya.

Aksinya itu untuk memastikan bahawa identitinya sebagai Crute tidak diketahui wartawan. Crute, yang berasal Retford, Notts, Inggris itu, adalah seorang direktur UK Oil and Gas Ltd. Ia muncul di pengadilan atas tuduhan bahawa usahanya selama 15 bulan beroperasi tanpa terdaftar di badan keselamatan gas, Corgi. Hal itu telah menempatkan para pekerja dalam risiko kerana standard kerja yang buruk yang dilakukan selama jamgka tersebut.

Jaksa penuntut untuk Eksekutif Kesihatan dan Keselamatan Inggris, mengatakan perusahaan itu terus menggunakan logo Corgi dalam dokumennya dan memberi kesan kepada pelanggan bahawa perusahaan tersebut beroperasi secara legal.

Crute mengakui tuduhan telah melanggar ketentuan Kesihatan dan Keselamatan dalam Undang-Undang Kerja Inggris. Dia didenda sebanyak2.000 poundsterling dan diperintahkan untuk membayar 41.000 pound kos guaman dan dilarang menjadi direktor perusahaan selama tujuh tahun.

Wow..CEO termuda di dunia

VIVAnews – Di saat remaja seumurannya menghabiskan waktu bermain Facebook atau bergosip tentang remaja lelaki Sindhuja Rajamaran yang berumur 14 tahun pula berkarier sebagai CEO termuda dan animator 2D (dua dimensi). Aktivitinya ini membuatnya mendapatkan gelar Guinness World Record sebagai CEO termuda di dunia.

Sindhuja terlahir dari keluarga mencintai dunia kartun. Ayahnya seorang pembuat karikatur yang pertama kali mengenalkan Sindhuja karikatur digital. Sedangkan, adiknya adalah penulis haiku (puisi pendek) termuda di India.

Kini Sindhuja menjalankan perusahaan animasi bernama Seppan. Dari membuat filem animasi pendek dengan mengangkat isu global warming dan TBC sampai membuat design kad ucapan untuk Presiden Amerika Syarikat Barack Obama, Sindhuja yakin telah mencapai banyak hal. Di usia belia, ia telah menguasai banyak software komputer, seperti Flash, Photoshop,Corel Painter, After Effects dan Maya.

Ketika ini, gadis ini mengepalai perusahaan yang karyawannya berusia 18 sampai 25 tahun untuk membuat iklan digital animasi.

Semua kelebihan pada gadis ini di dapat dari sang Ayah, Tamil Nadu. Ayahnya yang seorang duta dari CorelDRAW, software pengolah gambar, didatangi oleh the Indian Territory Manager of Corel. Saat itu, Dia mengetahui bahwa Sindhuja dapat menggambar dengan Corel sejak 11 tahun.

“Saya diundang pada beberapa acara produk Corel dan merasa sangat bangga sebagai pembuat karikatur digital dan kartun termuda,” ujar gadis ini, seperti dikutip oleh laman Times of India.

Saat ini, Sindhuja sangat berkeinginan memiliki rumah produksi sendiri dan membuat filem-filem berkualiti yang diakui secara global. Dia membuat dirinya sebagai pencipta lapangan pekerja bagi para ahli dan pemula.

Sst… Ada Parfume Beraroma Buku Untuk 'Ulat Buku'

Liputan6.com, Los Angeles: Nampaknya trend aroma parfume telah berubah drastik. Setelah parfume beraroma darah dilancarkan, kini parfume beraroma buku baru dibuat.

Pereka fesyen dari Jerman Karl Lagerfeld menciptakan parfume berbau buku baru bagi para “kutu buku” atau pecinta buku.

Parfume bernama Paper Passion merupakan aroma yang dikhabarkan juga membawa bau lemak. Parfume ini akan dikemas seperti sebuah buku hardcover. Ciptaan parfume tersebut merupakan hasil kerja sama dengan perusahaan parfume Jerman Geza Schn untuk keharuman yang akan membangkitkan aroma halaman yang baru dicetak.

Lagerfeld mendapatkan idea itu kerana kecintaanya terhadap buku. Selain sebagai perancang busana kenamaan, Lagerferd ternyata juga memiliki dan mengelola perusahaan penerbitan yang terletak di Paris (Edition 7L) dan toko buku 7L yang terletak di Rue Lille.

Wanita paksa 22 murid jadi pelacur dan bantu suami rogol budak

Seorang wanita telah dihukum mati setelah menjebakkan 22 orang murid sekolah ke dalam jaringan pelacuran. Menurut laporan harian Guizhou, Zhao Qingmei dihukum mati di daerah Guizhou setelah permohonan rayuannya di tolak.

Zhao bersama enam yang lain lainnya dituduh memaksa 22 murid sekolah dan di antaranya berusia 6 tahun, di daerah pegunungan yang kotor itu. Zhao juga dituduh membantu suaminya memperkosa seorang kanak-kanak yang dipaksa menjadi pekerja seks komersial.


Sementara itu, terdakwa lainnya, termasuk suami Zhao, dijatuhi hukuman  penjara seumur hidup dan hukuman mati. Hukuman mati  di China merupakan yang tertinggi di dunia.

Tahun lalu, lebih dari 1.700 orang telah menjalani hukuman mati di China. Menurut Amnesti Internasional, angka tersebut merupakan sebahagian dari 2.400 orang yang menjalani hukuman mati di seluruh dunia. China tidak pernah menerbitkan data lengkap dari mereka yang telah dihukum mati, beberapa kumpulan hak asasi manusia yakin jumlah mereka yang telah dihukum mati di Negeri China ini mungkin lebih besar daripada data yang ada.


Giealfonsin.blogspot.com

'Raja Jenayah' yang tak mahu anaknya jadi penjenayah

 'Raja Jenayah' yang mempunyai panggilan 'Silly Face' ini bernama Lee Zhaoxiong [Lee Chao-hsiung]. Dia meninggal kerana kanser hati. 20.000 orang telah hadir pada upacara pengkebumiannya.Mereka terdiri daripada berbagai kelompok mafia.Polis telah mengawal sepenuhnya upacara pengkebumian ini.


























Ahli politik Taiwan, menteri dan bekas menteri serta pimpinan daerah turutt menghadiri upacara pengkebumian ini. Lee Chao-hsiung disebut sebagai Bos Mafia yang paling dihormati di Taiwan. Dahulu dia lahir dari keluarga miskin dan bergabung dengan kumpulan mafia untuk bertahan hidup. Dia dikenal sebagai mafia yang membenci kekerasan dan bisnes pelacuran.Dia sendiri melarang anaknya untuk masuk ke jaringan mafia dan menganjurkan  anak buahnya untuk menjalani bisnes secara sah.

Tetap "Berjilbab" Tidak Peduli Meski Dipukuli Ibuku

Meskipun Chechnya masih dikuasai oleh oleh kafir Rusia, namun Kebangkitan Islam di Chechnya semakin terlihat.

Desa Serzhen-Yurt merupakan kawasan yang menjadi satu bukti kebangkitan Islam. Desa ini memiliki sembilan masjid yang mampu menampung jamaah sebanyak 5.000 orang. Di desa ini pula terlihat banyak Muslimah yang mengenakan jilbab.

Contohnya, gadis remaja seperti Seda Makhagieva (15), ia semangat memakai Jilbab meskipun awalnya ia dilarang berjilbab oleh keluarganya dengan alasan masih terlalu muda.

"Keluarga ku tidak mengizinkan ku untuk memakai Jilbab pada awalnya," kata Muslimah mungil Chechnya itu kepada USAtoday dengan mengenakan kerudung berwarna pastel.

"Mereka bilang aku masih terlalu muda. Ibuku memukuli aku dan kakakku setiap hari, tapi aku tidak peduli," tambahnya. Seda mulai mengenakan Jilbab sejak satu tahun lalu.

Pada generasi terakhir, wanita di Chechnya menikah dengan menutupi rambut mereka dengan syal kecil berbentuk segitiga sebagai tanda hormat dan kesopanan."Aku seorang Muslim dan itu adalah kewajibanku untuk memakai Jilbab, tegasnya.

Tapi sekarang, sebagian besar Muslimah Chechnya mengenakan pakaian Muslimah.


Sekarang, setengah anak perempuan di kelas sembilan Seda di desa Chechnya Serzhen-Yurt, dekat ibukota Chechnya, Grozny, memakai jilbab, pakaian wajib bagi kaum Muslimah. Meskipun tidak semua warga di Chechnya bereaksi baik.

Islam masuk di kawasan Kaukasus Utara sekitar 500 tahun yang lalu. Penindasan agama di bawah komunisme membuat kaum Muslim sulit mengamalkan agama. Namun, kaum Muslimin masih bertahan. Kini masjid dipenuhi jamaah setiap hari. Jilbab menjadi semakin populer. Untuk kalangan kaum muda Chechnya, Islam kini menjadi landasan identiti.

Kini ada ruang sholat di hampir setiap sekolah. Aturan berpakaian yang ketat memaksa semua siswi untuk memakai Jilbab.

Tidak hanya soal jilbab, kaum Muslimah pun berusaha mematuhi ajaran Islam dalam soal pacaran. Para siswa tidak diperbolehkan untuk berpacaran. Meskipun beberapa siswa melanggarnya.

“Kami menyukai lelaki, tapi kami mengikuti aturan Islam. Allah akan memberikan pahala bagi kita dalam kehidupan selanjutnya,” kata Khedi Konchiyeva, gadis remaja (15). 

sumber 

Gambar Wanita Pengkhianat Perang Dunia II Ditelanjangi di Jalan

Inilah nasib para wanita pengkhianat saat negara mereka justru memihak negara penjajah. Negara-negara Eropah Barat pada Perang Dunia ke dua pada umumnya dapat dikuasai oleh Jerman. Diantara rakyat dan para pejuang yang ingin mengusir tentara pendudukan Jerman terdapat juga para pengkhianat yang justru memanfaatkan situasi dengan berpihak atau membantu Jerman. Namun malang kekuasaan Jerman akhirnya runtuh. Negara-negara Eropah Barat seperti Perancis dan Belanda akhirnya dapat dibebaskan oleh tentara sekutu, dan sial nasib para pengkhianat tersebut. Mereka dipukuli, disiksa, diarak keliling kota dan yang lebih parah digunduli dan ditelanjangi di tengah keramaian.






Jangan ditiru cara memanaskan pizza ni


Si model cantik ini rupanya bos ubat terlarang

Model seksi yang sering muncul sebagai model bikini, Simone Farrow, ditangkap setelah sebulan dalam pencarian kerana perdagangan obat-obatan terlarang. Demikian diberitakan Radar Online, awal minggu ini. 


Farrow dijuluki sebagai bos obat-obatan terlarang kerana menjalankan bisnis ini secara global. Perempuan berusia 37 tahun ini sempat menjadi bintang iklan untuk koleksi Ed Hardy serta dinobatkan sebagai satu dari perempuan terseksi di dunia versi Majalah FHM. Tak hanya itu, ia juga mendapat gelar Penthouse Pet.

Si cantik ini ditemukan bersembunyi di sebuah motel murahan di Gold Coast, Queensland, Australia.

Farrow kemudian dipindahkan ke Sydney di mana semua wartawan menunggu. Ia hanya mengatakan jika dirinya cuba melarikan diri kerana seseorang berusaha membunuhnya. Farrow dituduh menjual obat-obatan sejenis meth dari aparmentnya yang elagan di Sunset Blvd, Hollywood, Los Angeles, California, Amerika Syarikat (AS).

Polis mengatakan jika Farrow memiliki 19 nama samaran. Polis menuduh Farrow membuat perusahaan palsu dan kemudian mengirimkan barang-barang yang berisi obat-obatan dan disembunyikan di dalam produk mandi yang dibuatnya.

Ia kemudian mengirimkan barang-barang itu ke negaranya di Australia menggunakan FedEx dan  pos Amerika Syarikat (AS). Pihak  polis AS dan Australia sudah bekerjasama mengungkap kes ini sejak tahun 2009. Farrow memiliki satu anak perempuan yang sudah beranjak remaja namun mereka bermusuhan.

Terlahir tanpa tangan Gadis Cantik ini Menaip dengan Bibirnya


Tekad gadis muda yang satu ini patut dicontoh. Tubuhnya yang terlahir tanpa tangan, tidak menjadi halangan untuk mewujudkan cita-citanya menerbitkan novel.Wang Qianjin, mampu membuat sebuah novel walau menaip menggunakan bibirnya.

Kini gadis berusia 18 tahun ini, sedang bersiap menyambut hari di mana novel pertamanya siap dipublikasikan, demikian lapor Orange.

Qianjin tidak pernah belajar secara formal di sekolah. Namun dia mampu memahami beragam bahasa, mulai dari bahasa ibunya, yakni bahasa China, juga memahami bahasa Jepun dan Korea.

"Kemampuan multilangualnya dia dapatkan dari kegemarannya menonton tayangan drama di televisyen. Dia mempelajari cara pengucapan bersama dengan struktur karakter bahasanya"

Kepandaiannya mempelajari berbagai bahasa dia dapatkan dari kemampuannya mengingat segala hal walau dengan sekali lihat.

Awalnya, Qianjin adalah seorang penulis blog online di internet. Dia menggunakan nama samaran di blognya. Namun banyak yang tertarik dengan cerita bersambung yang dibuat olehnya.

“Banyak pembaca yang meminta saya menulis lebih banyak cerita lebih cepat, saya usahakan itu. Saya mulai menulis dari pukul 09.00 hingga pukul 01.00 dini hari di keesokan harinya. Saya menghabiskan banyak waktu saya di depan komputer,” ujar Qiajin.

Kini cerita dalam blognya akan dipublikasikan ke sebuah novel. Cerita fiksi yang mengisahkan tentang seorang gadis dari keluarga kaya yang jatuh cinta kepada seorang gangster.

Ayahnya, Wang Yunqi, tidak pernah tahu tentang bakat yang dimiliki putrinya ini hingga Qianjin akhirnya kini akan meluncurkan sebuah novel.

“Dia hanya tinggal di rumah dalam kesehariannya, tidak pernah sekolah. Sungguh luar biasa mengetahui dia boleh menulis dan bahkan menulis sebuah novel,” ujar Wang Yunq.


sumber  

Implan Payudara Racuni Bayi di Kandungan Hingga Meninggal

Widnes, Cheshire, Implan payudara sering dipilih wanita untuk dapat menambah rasa percaya diri dengan memperbesar ukuran payudara. Sayangnya gara-gara implan payudara beracun, seorang wanita harus kehilangan bayi yang belum dilahirkannya.

Suzanne Ellis (31 tahun) yakin putranya Ivan lahir mati (stillborn) gara-gara keracunan implan payudaranya yang pecah, kerana ia melakukan operasi implan payudara dengan bahan silikon Poly Implant Prosthese (PIP) buatan Perancis.

Bahan baku silikon Poly Implant Prosthese (PIP) bisa beracun kerana menggunakan bahan silikon industri yang biasa digunakan untuk mengisi  (mattress) dan bahan elektronik.

Suzanne mengatakan doktor tidak boleh menemukan penjelasan lain atas kematian bayi dalam kandungannya. Ia pun mendesak penyelidikan atas tragedi yang menimpanya.

"Ketika saya memutuskan untuk memasang implan, saya fikir saya tahu semua risikonya. Saya tidak pernah berfikir akan kehilangan putra saya," jelanya Suzanne Ellis, yang berasal dari Widnes, Cheshire, seperti dilansir Thesun, Senin (26/3/2012).

Suzanne memperbesar payudaranya di Manchester pada tahun 2007. Tapi enam bulan kemudian, satu payudaranya mulai membengkak. Suzanne pun mengalami infeksi dada, telinga dan tenggorokan.

Suzanne yang kini sudah memiliki seorang putri berusia 14 tahun, lalu menderita sakit kepala kronis sebelum ia dinyatakan hamil dan gejala kehamilannya semakin memburuk.

"Saya pernah hamil sebelumnya, tapi ini mengerikan," kenang Suzanne.

Suzanne juga mengembangkan rasa gatal di seluruh tubuhnya. Ia merasa seperti ada sesuatu mengerikan di bawah kulitnya. Dokter bingung, tetapi bayi yang belum lahir tampak baik-baik saja dan Suzanne memanggilnya Ivan. Tetapi pada 27 minggu dia lahir mati (stillborn).

"Saya butuh jawaban tapi tidak ada yang bisa memberitahu saya mengapa bayi yang sempurna bisa meninggal," papar Suzanne.

Pengujian menunjukkan plasenta sehat dan penyebab kematian tetap menjadi misteri bagi konsultan.

Setahun setelah kehilangan putranya, Suzanne melihat benjolan di payudaranya. Dokter mengatakan implan kanannya telah pecah dan silikonnya terbuat dari PIP.

"Tidak hairan saya begitu sakit dan tidak hairan bayi saya meninggal. Produsen implam PIP membuat kesihatan saya berisiko dan mempertaruhkan kehidupan anak saya. Ada berapa banyak wanita lain yang menderita?" tanya Suzanne kesal.

Suzanne pun kini tengah menunggu untuk membuang implan silikon yang telah dipasang di payudaranya.

Ruangan Seluas 2 Meter, Diubah Jadi Kedai Kopi

LINCOLN - Dengan ruangan yang hanya cukup untuk dua buah kerusi dan dua orang yang berbaris, boleh dikatakan bahawa kedai kopi ini adalah yang terkecil di dunia. 

Ulah Adam Lowiss ini memang luar biasa. Dirinya membuat kedai kopi yang ukurannya luar biasa kecil dibandingkan dengan kedai kopi yang ada pada umumnya.

Tetapi, meskipun kecil, Lowiss boleh melayani sekitar 35 pelanggan dalam sehari. Pada hari cuti, terkadang pelanggan rela berbaris sampai keluar kedai yang hanya memiliki luas 2 meter. 

"Banyak orang yang belum pernah melihat kedai sekecil ini. Mereka juga ada yang datang hanya sekedar untuk melihatnya," ujar pria yang berusia 28 tahun, seperti dikutip dari Daily Mail, Minggu (25/3/2012).  

Kedai bernama Little Espresso Co yang terletak di pusat kota Lincoln, Amerika Syarikat, mencatat rekor di Guinness World Records dengan mengalahkan rekod sebelumnya iaitu toko yang berukuran 5 meter di Norwich, Inggris.

Megan Fox Dituduh Hasut Suami untuk Pukul Fotografer

LOS ANGELES- Suami Megan Fox, Brian Austin Green dituntut seorang fotografer yang mengaku dipukuli Brian secara brutal. Megan pun ikut terseret dengan disebut menghasut Brian untuk bertindak kasar. 

Dalam gugatannya, fotografer bernama Delbert Shaw itu sedang mengambil gambar Brian dan Megan yang sedang asyik merokok di sebuah resort di Hawaii. Saat itu, Brian dan Megan diduga mengancam Shaw secara verbal. 

Megan disebut berteriak pada Brian, "Apakah kamu akan membiarkan dia pergi begitu saja?". Shaw menuduh Brian membela kehormatan isterinya dengan melakukan pemukulan secara membabibuta. 

Akibat dari serangan Brian yang terjadi bulan Desember 2011 lalu itu, Shaw mengalami luka cukup parah. Shaw juga menuduh Brian membuang iPhone miliknya ke laut. Demikian dikutip dari TMZ, Isnin (26/3/2012).(rik) 

Mengaku Nabi, Lelaki Afrika Selatan Lukis "Peta Surga"

Seorang lelaki Afrika Selatan mengaku telah menggambar sebuah "peta syurga" di dinding rumahnya. Lelaki bernama Sibusiso Mthembu, asal Mandeni, sebuah kota kecil dekat Durban, itu juga mengaku sebagai nabi.

Warga kota itu berduyun-duyun mendatangi rumah lelaki berusia 64 tahun itu untuk melihat peta yang dimaksud. Mthembu mengatakan, dia membuatnya setelah empat kali mengunjungi syurga, seperti dikutip harian Sowetan.

Tidak cukup dengan klaim itu, Mthembu mengatakan, ada 11 syurga dan dia sudah mengunjungi semuanya. Dia bahkan mengaku pernah bertemu Tuhan danan kunjungan keduanya ke syurga. Saat itu, katanya, dia singgah di sebuah planet Jadalem yang tertutup air dan ais.

"Yesus itu berkulit putih, sedangkan Tuhan itu agak abu-abu. Dan Tuhan itu masih muda," Mthembu menjelaskan.

Kepada Sowetan, Mthembu mengisahkan, pada 1993 seorang lelaki berkulit putih mendatanginya di rumah dan mengatakan bahawa syurga memerlukannya. Ketika "malaikat" itu kembali setahun kemudian, Mthembu diajak ke syurga.

"Saya diajak ke syurga kelima yang disebut Crista, di situ saya bertemu dengan Yesus di sebuah kota yang dinamakan Sharomy," katanya pada Sowetan.

Mthembu juga mengatakan, Harold Camping yang meramalkan bahwa dunia akan kiamat pada akhir Mei 2011 adalah hal yang benar, meskipun sampai hari ini ramalan itu tidak terjadi.

"Sebenarnya yang terjadi pada hari itu adalah terjadi pertemuan besar di surga, yang dsebut Il-Banta, untuk membicarakan perang besar melawan setan," terangnya.

"Nabi mengatakan satu hari menurut Tuhan setara dengan 891 tahun, jadi 23 Mei itu merupakan awal hitungan untuk kiamat," papar Mthembu.

Sejak kembali dari perjalanan terakhirnya ke surga, pada 2008, Mthembu menggambar peta surga dan penghuninya. Itulah yang ingin dia tunjukkan pada dunia.

"Saya tidak tahu mahu percaya atau tidak," kata seseorang yang melihat "peta syurga" di rumah Mthembu.

"Menurut saya, ini soal agama atau kepercayaan pribadi. Ada orang yang percaya itu benar-benar peta surga, sementara yang lain tidak memercayainya," lanjut pengunjung itu.

Mthembu mengajak orang-orang di seluruh dunia untuk melihat peta surga yang dibuatnya kerana suatu saat nanti pasti ada orang China, Inggris, atau Jepang yang mengaku membuat peta surga. "Afrika Selatan akan dilupakan sebagai tempat peta syurga pertama dibuat," katanya.

Selain membuat "peta syurga", Mthembu juga menulis beberapa buku yang berisi perjalanannya ke syurga.

Sumber :http://internasional.kompas.com 

Rambut Mohawk Josh Duhamel Bikin Fergie Berghairah

Aktor Josh Duhamel yang kerap bergaya rapi, memiliki potongan rambut baru. Rambut bintang 'Transformers' itu kini bergaya mohawk.

Bermacam-macam tanggapan pun datang dari fans aktor tampan tersebut. Cukup banyak yang tidak menyukai gaya rambut mohawk Josh.

Meski komen fans itu penting, tentunya bagi Josh, yang terpenting adalah pendapat dari isterinya, Fergie. Personel Black Eyed Peas itu mengaku menyukai rambut mohawk suaminya.

"Aku ingin dia mempertahankannya," ujar Fergie pada sejumlah media yang mewawancarainya minggu lalu di acara pelancaran Voli Light Vodkas di New York, seperti dikutip People.

Menurut Ferie, potongan rambut Josh membuatnya melihat sisi lain dari suaminya tersebut. "Dia sudah pasti suami North Dakota ku. Tapi dia kemudian bergaya mohawk untuk (perannya dalam film) Scenin Route-dia jadi punya penampilan rock'n'roll dan aku sangat berghairah," urai wanita yang dinikahi sang aktor pada 10 Januari 2009 itu.

Fergie kini memang tengah tidak terlalu sibuk dengan kegiatannya bersama Black Eyed Peas. Penyanyi dengan nama asli Stacy Ann Ferguson itu pun mengaku menikmati kebersamaannya bersama sang suami beberapa bulan terakhir ini.

"Aku menjaga hubunganku dengan keluargaku, bertemu mereka lebih sering," ucap wanita 36 tahun itu.

Sumber : http://wolipop.detik.com/read 

EnemyGraph, Aplikasi Baru Untuk Menambahkan Musuh di Facebook Anda

Suka atau tidak, jejaring sosial Facebook adalah tempat yang positif, dimana anda dapat menyukai (Like) hal-hal, tetapi tidak boleh membenci (Dislike), dan anda dapat memiliki banyak teman dan bukan musuh. Namun saat ini hal itu berubah.
Sebuah aplikasi baru yang diberi nama EnemyGraph, memungkinkan anda menambahkan ‘Musuh’ ke profile Facebook, termasuk dari daftar teman Anda, atau dari pengguna lain aplikasi ini.
Selain itu, anda juga dapat mendeklarasikan perang terhadap produk, orang atau perusahaan yang memiliki halaman mereka di Facebook.
Segera setelah anda menyatakan seseorang atau sesuatu menjadi musuh, mereka muncul pada daftar musuh pada profil anda, yang dapat dilihat oleh para pengguna aplikasi ini.
Sang pencipta aplikasi ini, Dean Terry dari University of Texas di Dallas, menggambarkan aplikasi ini sebagai entuk ‘penghujatan media sosial’, dan memprediksikan bahawa Facebook akan menghapus aplikasi buatannya tersebut.
“Ketika saya melihat daftar teman pertama di awal era media sosial, saya kemudian berfikir, dimana daftar musuhnya?” kata Terry.
Diketahui, sebuah petisi yang ditandatangani oleh tiga juta orang menyerukan Facebook agar menghadirkan tombol tidak suka (Unlike), tapi sejauh ini jejaring sosial itu belum menawarkan fasilitas tersebut.
Saat ini, sudah lima pengguna aplikasi yang membuka permusuhan dengan serial film Twilight, dua orang menyatakan penentangan mereka terhadap tomato dan satu orang telah menjadikan Thomas Mann, penulis Jerman yang merupakan pemenang hadiah Nobel sebagai musuhnya. 

Hon khas untuk kereta Audi di India


NEW DELHI, India - Pembuat kereta Jerman, Audi membuat hon khas untuk kenderaan jenama berkenaan yang dijual di India.
Ia dicipta kerana pemandu tempatan kerap membunyikan hon itu semasa mereka menempuh kesesakan lalu lintas pada setiap hari.
"Jelas di India, hon kereta perlu berada dalam kategori tersendiri," kata Pengarah Audi India, Michael Perschke kepada akhbar Mint semalam.
"Jika anda menggunakan hon kereta Eropah ia akan rosak dalam tempoh seminggu atau dua minggu. Di India, pemandu membunyikan hon pada setiap hari sama seperti kegunaan hon selama setahun di Jerman," tambahnya.
Menurutnya, hon berkenaan dibuat khusus untuk pemanduan di India yang merupakan pasaran memberangsangkan buat Audi dan jenama kereta Barat lain.
"Hon ini diuji dengan ia dibunyikan berterusan selama dua minggu," ujarnya.
Pemandu di negara berkenaan kerap menempuh kesesakan lalu lintas ekoran jalan raya yang kerap rosak selain gangguan daripada kereta lembu, lembu dan beca. - AFP

sumber : kosmo online

Miss Vancouver bukan perempuan


VANCOUVER: Pengurusan Miss Universe menggugurkan seorang peserta pertandingan itu, Jenna Talackova, semalam.
Tindakan menggugurkan Jenna daripada menyertai pertandingan ratu cantik itu ialah kerana dia dilahirkan sebagai lelaki. Jenna, 23, berjaya menyertai pertandingan Miss Universe Kanada selepas memenangi pertandingan Miss Vancouver.

Ketika sesi peragaan pakaian renang, pihak juri mendapati terdapat kelainan pada susuk tubuh Jenna.


Sebaik mengetahui Jenna dilahirkan sebagai lelaki, mereka sepakat menggugurkannya daripada menyertai pertandingan Miss Universe Kanada.

Pihak penganjur bagaimanapun membelanya dengan mengatakan Jenna seorang wanita tulen.


Namun, mengikut peraturan pertandingan yang menekankan setiap peserta perlu dilahirkan sebagai perempuan, maka pihak juri sepakat membatalkan penyertaannya.




“Dia mempunyai naluri seorang perempuan dan dia memang wanita asli. Dia tidak menjangka soal jantina akan menjadi persoalan dalam pertandingan ini,” kata Pengarah Kebangsaan Miss Universe Kanada, Denis Davila.

“Jenna berharap kita dapat memberinya peluang untuk dia bersaing dalam pertandingan itu, tetapi mengikut peraturan, dia tidak layak untuk kembali bersaing,” katanya.


Sementara itu, Jenna turut memberi ulasan mengenai pengggugurannya daripada menyertai Miss Universe melalui Youtube. Jenna menceritakan sejarah hidupnya yang dilahirkan sebagai lelaki tetapi mengubah jantinanya kepada perempuan.

Jenna berkata dia merasakan dirinya sebagai perempuan sejak berusia empat tahun. Dia mendapatkan suntikan hormon ketika berusia 14 tahun. Ketika berusia 19 tahun pula, Jenna memutuskan untuk menjalani pembedahan jantina. - DM



sumber : myMetro

Hasrat bertukar pasangan musnah


KAHERAH: Sepasang suami isteri yang mewujudkan laman Facebook bertukar isteri menghadapi hukuman penjara selepas polis menghantar anggota lelaki dan wanitanya untuk menyamar sebagai pasangan yang berminat untuk menyertai kumpulan itu.
Polis menerima maklumat bahawa beberapa pasangan yang menjadi ahli laman Facebook itu menganjurkan majlis seks dengan bertukar pasangan untuk mereka yang sudah berkahwin. Pegawai polis yang menyamar bertemu pasangan itu di Giza tetapi selepas mereka bersetuju untuk berjumpa di sebuah tempat kemudian, polis melakukan serbuan dan menahan pasangan berkenaan. Si suami, akauntan dan isterinya, pengetua pusat asuhan kanak-kanak mempunyai seorang anak perempuan berusia empat tahun. Mereka sudah berkahwin selama lima tahun.

Menurut pihak berkuasa Mesir, lelaki itu mendakwa dia mendapat idea berkenaan selepas melihat laman sama yang diwujudkan oleh seorang lelaki warga Qatar enam bulan lalu.


Dia menyarankan idea itu kepada isterinya yang kemudian bersetuju dengan cadangan itu. - DM


sumber : myMetro

Gila...Guru paksa murid cium kaki kerana perbezaan agama


MANAMA: Seorang guru digantung selama seminggu selepas dia dilaporkan memaksa seorang murid mencium kakinya sebagai menghormatinya.
Pihak pentadbir sekolah turut memutuskan untuk menggantung gaji guru terbabit bagi minggu itu ekoran insiden berkenaan, kata pengetua sekolah itu kepada Kementerian Pelajaran Bahrain selepas dia dipanggil untuk menjelaskan mengenai insiden itu.

Murid berusia empat tahun itu dipindahkan ke kelas lain bagi mengelak berurusan dengan guru itu. Kementerian Pendidikan menghadapi tekanan menerusi laman sosial Internet supaya mengambil tindakan tegas terhadap guru itu dan sekolah berkenaan.


Guru itu dikatakan bertindak demikian kerana mempunyai fahaman berbeza dari segi agama. - GN


sumber : myMetro

Mati terlentok di bahu ibu


ALOR GAJAH: Seorang penyelia kilang yang mengalami demam panas dan sesak nafas, mati terlentok di bahu ibunya beberapa minit selepas menerima rawatan di sebuah klinik swasta di Masjid Tanah, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah hari itu, Hasrul Md Yasin, 32, ke klinik berkenaan bersama ibunya.

Hasrul yang tinggal di Kampung Berembang Jaya, Lubok China, berbual dengan ibunya di sofa klinik berkenaan selepas menerima rawatan sebelum mati beberapa minit kemudian.


Ibunya, Aminah Kecut, 63, berkata anaknya demam sehari sebelum kejadian dan mendapatkan rawatan di klinik berkenaan pagi semalam.

“Ketika tiba di klinik, anak saya yang mesra dipanggil ‘Adik’ semakin lemah dan menunggu di sofa beberapa minit sebelum menemui doktor dan dipapah kerana pandangannya kabur. Malah, ketika dirawat dia hanya menundukkan kepala,” katanya.



sumber : myMetro

‘Drama’ ketua penyamun


KLANG: Kelicikan ketua geng ‘Robert Tee’ yang memiliki 20 rekod jenayah lampau membabitkan kes samun kereta mewah dan samun bersenjata di Klang dan Lembah Klang berakhir apabila ditahan ketika cuba untuk terjun dari sebuah hotel di sini, Sabtu lalu.
Episod penahanan bermula apabila lelaki berusia 34 tahun itu yang menyedari dirinya cuba ditahan polis di tingkat empat tempat letak kereta hotel berkenaan melarikan diri dengan berpaut pada palang papan tanda hotel hampir dua jam dan mengugut untuk terjun.

Namun, akibat kepenatan dan dipujuk ahli keluarga dan pihak berkuasa, lelaki itu membatalkan hasrat untuk terjun dan menyerah diri.


Selain lelaki itu, dua lagi anggota kumpulannya ditahan di hotel sama.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusop berkata, sebelum kejadian, polis menerima maklumat mengenai sebuah kereta Mercedes Benz yang dilaporkan hilang di Setapak, Jumaat lalu, berada di sebuah hotel di Pandamaran melalui sistem pengesanan global (GPS) kereta berkenaan.


Katanya, sepasukan polis bergegas ke hotel berkenaan dan mendapati dua lelaki baru keluar dari kereta itu yang diletakkan di tempat letak kereta di tingkat dua hotel terbabit.




"Kecekapan polis kemudian menahan suspek yang pada mulanya cuba melarikan diri ke kawasan hotel.

“Sebaik ditahan, tiba-tiba sebuah kereta BMW yang dipandu laju seorang lagi suspek menuju tingkat empat hotel berkenaan,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan, semalam.


Mohamad berkata, polis mengejar sebelum suspek yang terdesak memanjat tembok hotel dan berpaut pada papan tanda hotel sebelum membuang sebuah beg sandang miliknya.

Menurutnya, suspek yang sudah buntu untuk melarikan diri mengugut untuk terjun walaupun cuba dipujuk.


Difahamkan, suspek akur dan menyerah diri apabila ada individu yang dipercayai ahli keluarganya datang ke lokasi kejadian dan memujuk suspek daripada terjun.


Semua suspek kini direman sehingga 31 Mac ini untuk siasatan lanjut dan kes akan disiasat mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya (ADB), Seksyen 309 Kanun Keseksaan (KK) kerana cuba membunuh diri dan Seksyen 6(1) Akta Bahan Kakisan dan Senjata Berbahaya 1958



sumber : myMetro

Tetak rakan hiris telinga


KULIM: Seorang buruh warga Myanmar ditemui mati dengan beberapa kesan tetakan di kepala dan tengkuk manakala telinga kirinya dihiris dipercayai akibat pergaduhan di Taman Kemuning di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 3 petang itu, Toe Naing Tum, 22, mati serta-merta dipercayai dicederakan dengan mengggunakan senjata tajam dalam sebuah rumah di taman berkenaan.
Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Superintendan Law Tiang Huat berkata, pihaknya menerima panggilan daripada orang ramai memaklumkan berlaku pergaduhan di sebuah rumah menyebabkan seorang lelaki cedera parah.

Menurutnya, sepasukan anggota polis ke tempat kejadian dan menemui seorang lelaki terlentang berlumuran darah dipercayai sudah mati.

“Pemeriksaan awal mendapati mangsa ditetak dengan senjata tajam dipercayai pisau di kepala dan leher selain hirisan di telinga.

“Siasatan polis turut menemui sebilah pisau di tempat kejadian dipercayai ditinggalkan suspek,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, di sini.

sumber : myMetro

Parang di muka Mawi


KAJANG: Juara Akademi Fantasia ke-3 (AF3), Asmawi Ani atau Mawi hanya memikirkan keselamatan bayinya, Cahaya Malaika yang berusia sebulan sebaik dikejutkan perompak yang mengacukan parang ke mukanya.
Dia yang baru melelapkan mata sebaik tiba di kediamannya di Bangi Golf Resort, di sini, pada jam 2 pagi semalam selepas menyertai Konsert Jelajah Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2011 di Pasir Gudang, Johor, bimbang empat lelaki bersenjatakan parang itu mencederakan anak sulungnya itu.
Bagaimanapun, Mawi berkata, dia bersyukur apabila melihat perompak terbabit tidak mengapa-apakan anaknya yang tidur nyenyak.

Menceritakan detik cemas itu, Mawi, 31, berkata, empat lelaki warga asing terbabit dipercayai memecah masuk banglonya melalui tingkap tepi yang tidak mempunyai gril selain menggunakan tangga untuk memanjat pagar.



Menurutnya, dalam kejadian jam 4.30 pagi itu, dia, isteri, Nor’Ashikin Rahmat, 32, atau Ekin serta ibu mentuanya, Fatimah Saad, 55, tidur sebilik manakala nenek mereka, Salmah Sahan, 77, berada di bilik sebelah manakala seorang pembantu rumah di tingkat bawah. 


sumber : myMetro

Nenek hibur hati judi siber


KUALA LUMPUR: Seorang wanita warga emas berjudi Internet di kafe siber tanpa lesen di Plaza Puchong, Jalan Puchong, di sini, semata-mata bagi menghiburkan hati yang kesepian selepas berjauhan anak dan cucu, petang kelmarin.
Bagaimanapun, hasrat nenek berusia 83 tahun itu terbantut apabila premis terbabit diserbu sepasukan anggota Bahagian Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7) Bukit Aman selepas menerima aduan mengenai kegiatan itu di plaza berkenaan.

Ketika ditemui, nenek terbabit memberi alasan takut menjadi gila kerana fikirannya terganggu jika tinggal bersendirian di rumah sebelum menjadikan kafe siber itu sebagai tempat menghilangkan kesunyian selepas dipelawa rakan.


Katanya, walaupun tidak tahu menggunakan Internet, namun dia diajar penjaga premis selain diberi makanan dan minuman percuma menyebabkannya mula berjinak-jinak berjudi secara dalam talian menggunakan wang simpanan ketika bekerja sebagai pemandu bas sekolah.

Sementara itu, Pegawai D7 Bukit Aman, Asisten Komisioner Loi Yew Lik, berkata wanita warga emas itu antara 31 kaki judi dan lapan penjaga premis perjudian yang ditahan dalam operasi tiga jam bermula jam 5.30 petang.


Menurutnya, turut diserbu, satu lagi kafe siber tanpa lesen terletak berhampiran yang turut menjalankan kegiatan judi kasino Internet dan judi berkomputer.



sumber : myMetro

Ni gambar pencuri yang tewas digigit anjing Pitbull





akibat mencuri...

sumber gambar : xtremesick

Anak tidur bapak buat projek dengan mak...aduss!!!

parah semakin parah dunia ini...manusia semakin lupa adat dan susila
sesama manusia apa lagi antara mak,bapak dan anak....

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved