Budak ini miliki kaki kanan terbalik

on 26 Mac 2012

Pelik..pelik..


FOSTORIA, Ohio - Seorang budak berusia 13 tahun, Dugan Smith memiliki kaki kanan yang terbalik, lapor beberapa buah akhbar semalam.

Dia menjalani satu pembedahan semasa berumur 10 tahun untuk menyambung kakinya dalam keadaan terbalik di sebuah hospital.

Doktor-doktor membuat keputusan untuk memotong kakinya dari atas lutut dan menyambung dalam keadaan terbalik.

Tujuan kaki itu disambung dalam keadaan terbalik adalah bagi mengelak dia kehilangan terus kakinya akibat penyakit kanser.

Walaupun dalam keadaan terbalik, Smith kini masih boleh bermain besbol. - Agensi

Cara extreme nak hilangkan jerawat



lawak sampai macam ni sekali nak hilangkan jerawat...

Foto Tentang Hubungan Bebas Sepasang Remaja Sekarang





sumber gambar : dhaniels.com

Aneh..cicak berkepala seperti ikan lohan

SIDOARJO - Sekilas tak ada yang aneh dari seekor cicak berkulit burik itu. Yang sedikit mencolok adalah kepalanya yang menonjol layaknya ikan Lohan dan makannya nasi atau roti seperti manusia.

Cicak “Lohan” ini pertama kali ditemukan oleh Retno Purwaningsih, warga Jawa Timur. Retno menemukan cicak berkepala aneh itu merayap di dinding rumahnya.

Selain berkepala menojol, di tengah kepalanya juga terdapat lobang berwarna putih dan keempat kakinya memiliki lima jari layaknya jari manusia.

Menurut pemiliknya, setelah ditemukan, cicak aneh itu sempat hilang selama seminggu namun kembali lagi muncul di dinding rumahnya. Dia pun memelihara haiwan melata itu hingga sekarang.

“Cicak  ini juga tak nak makan nyamuk tapi saya beri makan nasi dan roti. Tapi dia doyan,” kata Retno. Yang lebih menghairankan, cicak ini kini mengalami pergantian kulit seperti  ular.

Kerana dianggap unik, cicak itu kini dipelihara oleh Retno dan menjadi bahan tontotan warga di sekitar rumahnya.

Sumber :http://www.okezone.com/

Hamba seks jin

Seorang wanita tidak mengesyaki yang 'suaminya' bukan manusia biasa tetapi merasa hairan kekuatan yang sangat luar biasa ketika bersama.Dia merasa hairan kenapa 'suaminya' ini sungguh luar biasa,pada hal dulu suaminya yang sebenar sering tewas dan cepat mengalah.
Makhluk halus itu selalu hadir ketika suaminya yang sebenar keluar bekerja dan wanita itu turut dipukau supaya mengikut kehendaknya.Sejak makhluk itu menjadi 'suaminya' dia mendapat kepuasan seks yang luar biasa.
Kejadian ini hanya terbongkar setelah  3 tahun itu ketika sedang melayan nafsu 'suaminya' tiba-tiba muncul suaminya yang sebenar.Dia terkejut dan makhluk itu tiba-tiba hilang dengan sekelip mata.Wanita itu baru sedar yang dia sering melayan nafsu makhluk halus yang bukan suaminya yang sebenar.

Makan cokelat boleh buat seseorang pandai matematik

INILAH.COM, Cokelat selalu dikreditkan sebagai pengurang stress hingga risiko penyakit jantung. Namun, ada fakta lain mengenai cokelat.

Menurut kajian peneliti Northumbria University Inggris pada 2009, cokelat boleh membantu orang mengerjakan matematik. Studi menunjukkan, orang boleh mengira mundur lebih baik setelah memakan cokelat panas yang mengandung 500 mg flavanols atau lima batang cokelat.

Selain itu, antioksidan pada cokelat boleh meningkatkan aliran darah ke otak. Kajian lain menunjukkan, sedikit cokelat hitam boleh mengubah tingkat protein C-reaktif yang berhubungan dengan peradangan di dalam tubuh.

“Pengaruh terbaik diperoleh ketika memakan rata-rata 6,7 gram coklat per hari atau setara kotak kecil coklat dua atau tiga kali sepekan,” papar penulis utama studi Northumbria Romina di Giuseppe.

Selama beberapa tahun, studi juga menguak manfaat cokelat bagi kesehatan. Menurut kajian pada 44 ribu orang baru-baru ini, orang yang tiap minggu makan coklat, 22% lebih kebal stroke. Temuan ini dipresentasikan di pertemuan tahunan American Academy of Neurology di Toronto.

Meski cokelat terbukti kaya antioksidan flavonoid yang boleh menangkal stroke, kajian Sarah Sahib dari McMaster University, Kanada, mencatat, penelitian ‘lebih lanjut diperlukan untuk menentukan cokelat benar-benar menurunkan risiko stroke, atau apakah orangt cukup dengan makan coklat”.

Pada 2009, kajian menemukan, orang yang dinilai sangat tertekan mengalami penurunan tingkat hormon stress setelah makan cokelat tiap hari selama dua minggu. Di  Nestle Research Center Swiss, 30 orang makan 40 gram coklat hitam tiap hari.

Kajian Sunil Kochhar ini menunjukkan, relawan mengalami ‘pengurangan kadar hormon stres dan normalisasi metabolik stres sistemik’ secara signifikan. Mungkin alasan ilmiah inilah yang membuat cokelat disebut sebagai ‘makanan para dewa’ di Yunani.

Aksi suami belasah isteri







tak patut...

Ini Dia,Cermin mata yang Mempermalukan Hitler


MUNICH - Adolph Hitler, seorang Pemimpin Jerman di era Perang Dunia II yang terkenal keras dan kejam ternyata dipermalukan oleh sebuah kacamatacermin mata ini.

Pemimpin Jerman ini tidak pernah difoto saat dirinya mengenakan cermin matanya kerana cermin mata ini akan membuat Hitler nampak lemah. Cermin mata ini dirancang untuk Hitler saat Hitler mulai menderita Presbiopi atau penyakit mata tua, pada awal Perang Dunia II.

Konon khabarnya, seluruh pidato Hitler ditaip oleh pegawainya dengan menggunakan sebuah mesin taip khusus. Huruf yang dihasilkan dari mesin itu lebih besar daripada mesin taip biasa, selain itu, jarak antara kata per kata juga lebih renggang. Demikian seperti diberitakan Dailymail, Sabtu.




Cermin mata bersejarah ini pun dilelong dimulai dengan harga GBP5000. Cermin mata ini ditempatkan dalam sebuah wadah kulit berwarna hitam yang didalamnya dilapisi pula oleh kain beludru warna biru.

Selain kacamata, beberapa barang milik diktator ternama ini juga dilelong, salah satunya adalah curut. Hitler bukanlah seorang perokok, curut tersebut diberikan kepadanya saat Hitler mengunjungi pejabat di sebuah pejabat kedutaan di Kota Berlin, sebelum pasukan sekutu membom pejabat tersebut.(rhs)

Tak mampu merawat ibubapanya wanita ini cuba bunuh diri

Kesempitan hidup boleh membuat seseorang itu bertindak
di luar kewarasan pemikiran..


JEDDAH: Seorang wanita cuba membunuh diri dua kali kerana tidak mempunyai wang untuk membiayai rawatan ibu bapanya yang sakit tenat.

Lebih buruk lagi, tuan rumahnya mengunci rumahnya apabila dia gagal membayar sewa rumah.

Ibu Wafa Muwallad yang tidak boleh berjalan sejak 17 tahun lalu kini tidak boleh bercakap dan mendengar. Bapanya pula lumpuh sejak lima tahun lalu. Mereka yang kini hanya terlantar di atas katil tidak layak menerima rawatan di hospital kerajaan kerana kerakyatan bapa Wafa ditarik balik 16 tahun lalu.

Wafa berkata dia bukan setakat tidak tahu bagaimana hendak mencari wang bagi membayar hutang dan menjelaskan sewa rumah yang sudah sekian lama tertunggak, malah tidak dapat bayangkan di mana hendak mendapatkan makanan untuk esok.

Tambahan pula, dia juga menghidap kencing manis.

“Kos rawatan dan makanan untuk kami bertiga menjangkau kemampuan saya,” katanya. - AN

Astaga, Ibu Hamil ini Melahirkan Saat Sedang Mengikuti Ujian Memandu


Seorang wanita hamil lulus ujian memandu. Mengejutkannya, saat ikut ujian tersebut, dia sebenarnya tengah merasakan kesakitan dan air ketubannya sudah pecah.

Emma French, dari Livingston. Dia mengaku mengalami empat kali kesakitan saat mengikuti ujian untuk mendapatkan lesen memandu.

Seperti dikutip dari Daily Mail, kontraksi yang dirasakan tersebut rupanya boleh diatasi dengan baik oleh Emma. Ia tetap dapat mengikuti ujian memandu dengan baik dan lulus.

"Semua orang mengatakan padaku untuk pergi ke hospital. Tapi aku sudah menunggu cukup lama untuk mengikuti ujian memandu jadi aku memutuskan untuk melakukannya," kisah wanita 20 tahun itu.

Pada pengujinya, Emma sengaja merahsiakan kesakitan yang dirasakannya. Dia khuatir sang penguji akan membatalkan ujian memandu tersebut.

Setelah lulus, Emma langsung memandu keretanya ke St John's Hospital di Livingston. Di sana dia melahirkan anak pertamanya.

"Jururawat di hospital sangat bingung kerana aku mendapatkan kad ucapan selamat untuk kelahiran anakku dan ujian memanduku," tuturnya.

"Saat aku memberitahu, mereka semua terkejut tidak dapat mempercayainya. Aku sangat bahagia boleh lulus. Ini memang sesuatu yang ingin aku dapatkan sebelum punya puteri untuk mempermudah aku saat dia lahir," katanya lagi.

Ketika akan mengikuti ujian memandu itu, Emma mengatakan dirinya bangun pukul 04.00. Saat itu air ketubannya pecah.

Namun meski air ketuban sudah pecah, Emma tidak merasakan kesakitan yang intens. Ia pun memutuskan untuk mengikuti ujian mengemudi pada pukul 08.40.

Setelah berhasil melalui ujian tersebut, ia menjalani proses melahirkan yang berlangsung selama enam jam. Puteri wanita itu yang diberi nama Eva MacFarlane lahir pada pukul 19.30.

Polis besar kepala

Inilah dia polis besar kepala......

Ayam Potong Berkaki 4 Dijual di China

BEIJING - Seorang perempuan China Tian Xiaoying bingung ketika dirinya melihat ayam potong yang dibelinya di supermarket ternyata memiliki empat kaki. Xiaoying berencana untuk memasak ayam itu sebagai santapan makan malam.
 
"Saya takut untuk memakan ayam ini," ujar Xiaoying yang baru saja membeli ayam berkaki empat itu, seperti dikutip Daily Mail, Minggu (25/3/2012).
 
 
Meski demikian, ilmuwan dari salah satu universiti pertanian dan teknologi China, Profesor Li Anping mengatakan bahawa ayam itu aman dimakan dan tidak berbahaya.
 
"Ayam itu mungkin menderita kelainan yang disebabkan oleh radioaktif atau penyebab lainnya," ujar Li.
 
Menurut Suratkhabar China Daily, media-media di China tidak dapat menyelidiki asal muasal ayam berkaki empat itu. Namun, pihak supermarket dan pemasok bahan makanan akan segera menyelidikinya.
 
Munculnya ayam berkaki empat bukan merupakan hal baru di dunia ini. Pada 2005, ayam berkaki empat di temukan di antara 36 ribu ayam yang ada di peternakan di Pennsylvania, Amerika Syarikat (AS).
 
Pada Julai lalu, muncul pula unggas misteri di China yakni itik berkaki tiga. Warga yang membeli itiktersebut akhirnya mengembalikan itik tersebut ke penjualnya. 

Joshua, Remaja Yang Boleh Meninggal Jika Ia Makan

Banyak anak laki-laki yang menginjak remaja memiliki pola makan yang tidak normal dan sering kali memilih-milih makanannya. Namun bagi seorang Joshua, menu bukanlah hanya sekadar masalah pilihan, tapi juga hidup dan mati.
Joshua (9) asal New York menderita penyakit langka yang disebut eosinophilic esophagitis, yang bererti bahwa ia mengidap alergi yang fatal terhadap hampir semua makanan.


Sebut saja pizza, hot dog, selai kacang, dan cemilan normal dapat membuat anak laki-laki ini muntah dan diare parah.
Bahkan aroma makanan dapat menjadi sesuatu yang mematikan bagi dia. Ini bererti bahawa orang tuanya harus memasak makanan untuk seluruh keluarga di luar rumah.
“Hal yang paling sulit bagi saya adalah bahawa dia tidak boleh makan apa yang kita makan.” tutur sang ayah, Brant kepada Anderson Cooper.


Satu-satunya yang boleh dimakan Joshua adalah makanan bayi. Selain itu ia mendapat nutrisi dari seorang doktor yang meresepikan susu formula yang dimasukkan melalui tabung ke dalam perutnya.
Akibat alerginya yang parah, Joshua tak boleh ke sekolah dan terpaksa diajari oleh ibunya di rumah.
“Setiap pagi Joshua bangun pukul 06.45 dan biasanya itu kerana ia mendengar bus sekolah,” katanya.
“Kadang-kadang ia menangis ketika ia melihat ke luar jendela kerana tidak boleh naik di bas sekolah. Ia tidak akan pernah boleh naik bas sekolah dengan anak-anak lain seusianya.” tambah sang ibu. 

Kereta tergantung jadi daya tarikan


MORITZBURG, Jerman - Sebuah kereta kecil digantung dengan menggunakan kabel di sebuah taman di sini.
Kereta itu digunakan dalam kursus memanjat di dalam hutan. Kursus itu ditawarkan kepada orang ramai di taman tersebut.
Dalam kursus itu, kereta Trabant itu menjadi pilihan untuk digantung kerana badan kenderaan tersebut diperbuat daripada plastik.
Kereta itu akan menjadi daya tarikan terbaharu di taman tersebut. - Agensi
sumber : kosmo online

Penganjur ratu cantik batal penyertaan lelaki tukar jantina


VANCOUVER - Pihak penganjur membatalkan penyertaan seorang lelaki, Jenna Talackova yang telah menjalani pembedahan pertukaran jantina untuk menjadi wanita pada pertandingan Miss Universe Kanada, lapor beberapa buah akhbar kelmarin.
Menurut akhbar dalam talian, Winnipeg Free Press, pihak penganjur mengesahkan pada Jumaat lalu bahawa Talackova, 23, tidak layak menjadi peserta.
Penyertaannya dibatalkan selepas pengarah pertandingan itu, Denis Davila mengesyaki Talackova bukan seorang wanita tulen.
Davila mendakwa, Talackova pernah melakukan pembedahan pertukaran jantina menyebabkan satu perbalahan berlaku antara mereka.
Semasa perbalahan itu, Talackova akhirnya mengaku dia dilahirkan sebagai seorang lelaki.
Dia sebelum ini merupakan antara 65 peserta yang akan bertanding pada pertandingan Ratu Cantik Universe Kanada di Toronto pada Mei depan.
Pemenang pertandingan itu bakal mewakili negara ini pada pertandingan peringkat dunia.
Menurut akhbar The Vancouver Province, dia perlu berbincang dengan peguamnya sebelum membuat keputusan untuk diwawancara selepas penyertaannya dibatalkan.
Namun, Talackova membuat kenyataan di laman Twitter dengan menyatakan dia tidak akan berputus asa selepas digugurkan daripada menjadi peserta.
"Saya tidak akan membiarkan pihak penganjur menggugurkan saya disebabkan (amalan) diskriminasi," katanya.
Dia menjalani pembedahan untuk menukar jantina semasa berumur 19 tahun.
Talackova pernah bertanding pada Ratu Cantik Transeksual di Bangkok pada 2010. - Agensi
sumber : kosmo online

Budak 9 tahun cuma boleh makan makanan bayi


NEW YORK: Ramai kanak-kanak lelaki yang meningkat remaja mengamalkan diet yang membosankan tetapi untuk seorang budak, dia tidak mempunyai pilihan lain kerana dia mungkin boleh mati.
Joshua yang berusia sembilan tahun, mengalami penyakit yang jarang ditemui, dikenali sebagai “eosinophilic esophagitis” yang bermaksud dia alah dengan pelbagai jenis makanan dan boleh membawa maut. 
Bagi kanak-kanak biasa makanan seperti piza, hot dog, sandwic mentega kacang dan jam adalah normal tetapi tidak bagi Joshua kerana dia mengalami alahan dengan muntah, cirit birit atau serangan anafilaksis.

Bau dari makanan juga boleh membawa maut kepadanya.



Ini bermakna, ibu dan bapanya mesti memasak untuk seluruh keluarga menggunakan gril di luar.


Bapanya, Brant berkata, “Yang paling sukar bagi saya, dia tidak boleh makan apa yang kami makan.”

Joshua hanya boleh makan makanan bayi setiap hari. Selain itu dia doktor memberikan formula untuk meningkatkan nutrien dalam badan melalui tiub di perutnya.

Joshua juga diberi pendidikan di rumah oleh ibunya, Cara, disebabkan penyakit yang membuatkan dia lesu.

“Setiap hari, Joshua akan bangun pada jam 6.45 pagi kerana dia mendengar bunyi enjin bas sekolah,” katanya.

Katanya, “Kadang-kadang dia akan memandang ke luar tingkap dan menangis kerana dia tidak boleh naik bas itu, dia tidak boleh naik bas sekolah dengan kanak-kanak lain.” - Daily Mail



sumber : myMetro

Pasangan enggan lakukan seks dianggap kejam


NEW DELHI: Pasangan kelamin yang enggan melakukan hubungan seks, dianggap zalim oleh Mahkamah Tinggi di Delhi dalam satu kes rayuan untuk perceraian.
Mahkamah mengisytiharkan keengganan melakukan seks itu berasas setelah si suami berkata isterinya enggan tidur bersama di malam pengantin dan hanya membenarkan melakukan hubungan 10 hingga 15 kali, dalam masa lima bulan. 
Agensi Press Trust of India melaporkan hakim Kailash Gambhir ketika memberi keputusan berkata: “Keterangan suami mengatakan isteri tidak memberi tindak balas dan seperti tunggul kayu ketika melakukan hubungan seks, tidak dibantah.”

“Sudah terbukti tiada kemahuan melakukan hubungan seks tanpa sebab munasabah dan ini adalah kejam,” katanya.



Mahkamah Tinggi menolak rayuan wanita itu untuk tidak bercerai.


Pada 2001, mahkamah rendah membenarkan keputusan tidak bercerai. Pasangan itu berkahwin pada 1991.

“Hubungan seks adalah asas dalam perkahwinan dan perkahwinan tanpa hubungan seks adalah perkara dibenci,” katanya.

“Perkahwinan tanpa hubungan seks akan menjadikan ia hambar. Mungkin ada kes di mana seorang daripada pasangan terlalu ghairah dengan seks atau pasangannya tidak mempunyai tahap keghairahan yang sama, tetapi ia sangat penting.”

Keputusan dibuat setelah penggubal undang-undang menjelaskan lagi rangka undang-undang untuk memudahkan perceraian.

India masih mempraktikkan perkahwinan yang diatur keluarga dan perceraian jarang berlaku, tetapi kadar perceraian dilaporkan semakin meningkat di bandar besar sejak kebelakangan ini. - AFP



sumber : myMetro

Dukung dalam kereta sebelum dinoda


SABAK BERNAM: Perjalanan pulang dua beradik ke rumah selepas membeli kad prabayar berakhir tragedi apabila seorang daripada mereka dirogol dalam kereta selepas motosikal yang mereka naiki dilanggar dalam kejadian di Parit 13, Sungai Panjang, di sini, kelmarin.
Ketika kejadian mangsa berusia 17 tahun yang menunggang motosikal bersama adiknya berusia 15 tahun dilanggar sebuah Proton Saga, kira-kira jam 9 malam di kawasan sunyi.

Berikutan perlanggaran itu, kedua-dua beradik itu terjatuh sebelum suspek berhenti dan menarik mangsa ke dalam kereta.


Suspek yang berusia 19 tahun dikatakan sanggup mendukung mangsa yang meronta-ronta ke dalam kereta sebelum membawanya lari dengan meninggalkan adik remaja itu kesakitan seorang diri di tepi jalan.

Adik mangsa bergegas pulang ke rumahnya kira-kira satu kilometer dari lokasi kejadian dan menceritakan kepada keluarga yang kemudian membuat laporan di Balai Polis Sabak Bernam.


Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Mohamad berkata, siasatan awal polis mendapati suspek membawa mangsa ke tempat sunyi sebelum merogolnya dalam kereta, kira-kira jam 10.30 malam.



Menurutnya, mangsa terpaksa menuruti kehendak suspek selepas diugut akan dirogol beramai-ramai jika enggan mematuhi permintaan itu.

Katanya, selepas dirogol, mangsa ditinggalkan di tepi jalan sebelum ditemui orang ramai.


“Suspek melarikan diri selepas menyedari menjadi buruan penduduk.

“Akibat gagal mengawal kenderaannya, kereta dipandu suspek terbabas, tetapi lelaki itu dapat meloloskan diri ke kebun sawit berhampiran dan meredah sawah padi bagi menyelamatkan diri.


“Suspek dikatakan turut meminta bantuan di rumah majikannya yang terletak berhampiran tempat kejadian.


“Bagaimanapun, usaha suspek meraih simpati majikannya gagal kerana selepas menceritakan kejadian yang berlaku, lelaki itu dipaksa menyerah diri kepada polis, semalam,” katanya. Beliau berkata, siasatan polis mendapati suspek menggunakan kereta milik majikannya ketika melakukan jenayah itu.



sumber : myMetro

Budak ‘berjambang’


BACHOK: Hampir keseluruhan tubuhnya dipenuhi bulu tebal sehingga wajahnya berjambang, malah suaranya juga garau. Itu keunikan seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun, Nurul Afida Batrisya Razi dari Kampung Canggong, dekat sini.
Walaupun berbeza, kanak-kanak itu menjalani kehidupan seperti rakan seusianya, malah bersekolah di prasekolah Taski Al-Yakubiah Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), Kampung Nipah, dekat sini.
Ibunya, Asliza Omar, 37, berkata walaupun keadaan anaknya luar biasa dan sering menarik perhatian sesiapa yang melihatnya, dia tidak malu, malah tidak menghalang anaknya itu menjalani kehidupan seperti kanak-kanak normal lain.

“Ketika dilahirkan, beratnya hanya dua kilogram dan hampir seluruh tubuhnya dipenuhi bulu yang lebat. Bagaimanapun, saya bersyukur dia sihat.



“Kekurangannya ketika ini lambat bercakap,” katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.



sumber : myMetro

Peluk tiang 2 kali seminggu


NILAI: Berbekalkan wajah cantik dan tubuh menawan, tiga wanita tempatan memperoleh pendapatan lumayan dengan melakukan persembahan ghairah tarian tiang sambil berpakaian seksi selama 10 minit di sebuah pusat hiburan di daerah ini.
Difahamkan, mereka yang berusia 23 hingga 25 tahun melakukan tarian itu dua kali seminggu di premis berkenaan dengan bayaran RM200 hingga RM250 seorang bagi sesi berasingan iaitu pada jam 1.20 pagi dan sejam berikutnya.
Wanita berasal dari utara dan selatan tanah air itu dipercayai melakukan persembahan mengikut tema berbeza, antaranya tarian ‘ballet’ yang seksi termasuk hanya berbikini untuk tontonan pelanggan.

Mereka termasuk seorang yang dikatakan menjadi ketua kumpulan itu yang menjadikan tarian tiang sebagai kerjaya, hanya menerima undangan daripada pemilik premis hiburan.



sumber : myMetro

Menantu hantu,lacur isteri dan dua adik ipar


KUALA LUMPUR: Seorang ibu hanya mampu menangis mengenang nasib tiga anak perempuannya yang didakwa dilarikan menantu lelaki sejak tiga tahun lalu dan kini dikatakan menjadi pelacur.
Wanita berusia 57 tahun itu kini hanya mampu berdoa supaya tiga anak perempuan yang berusia 30-an bersama enam cucu berusia antara dua dan 15 tahun pulang ke pangkuan keluarga.
Warga emas berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Rohaya, 57, berkata, sumber polis dan bomoh yang ditemuinya berkata, ketiga-tiga anaknya itu kini dipercayai berada di negara jiran.

Rohaya berkata, menantu mualaf berusia 40-an yang berniaga di pasar malam itu mengahwini anak perempuan sulungnya pada 2005 dan tembelangnya terbongkar pada September 2009 apabila mengambil kesempatan membawa lari adik iparnya berusia 31 tahun yang sudah bersuami bersama lima anaknya yang berusia di antara dua bulan dan tujuh tahun.



Bagai sudah jatuh ditimpa tangga, katanya, pada 2010 sekali lagi dia sekeluarga dikejutkan dengan berita kehilangan anak kedua berusia 34 tahun bersama tiga anak perempuannya yang dibawa lari menantunya itu dari rumah suaminya di Batu Kurau, Perak.



sumber : myMetro

Padah terajang sepupu


KUALA TERENGGANU: Seorang buruh yang menendang perut sepupunya menerima padah apabila dikenakan denda RM1,000 selepas mengaku bersalah atas kesalahan itu di Mahkamah Majistret di sini, semalam.
Mohamad Shahran Mohmad Salleh, 24, didakwa menyebabkan cedera ke atas Siti Anani Abdul Kadir di sebuah rumah beralamat 570 Kampung Alor Atas Tol, di sini, jam 12.15 tengah malam pada 26 Februari lalu.

Dia didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan dengan sengaja menyebabkan kecederaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum setahun atau denda maksimum RM2,000 atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.


Pendakwaan dikendalikan Pegawai Pendakwa, Asisten Superintendan Ngiam Ooi Ming di hadapan Majistret Rozianti Mohamed Hanaphi, manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Mohamad Shahran berkemeja-T kuning tenang ketika dikenakan hukuman denda RM1,000 atau berdepan hukuman penjara dua bulan jika gagal membayar denda berkenaan.


Mengikut fakta kes, pada petang 26 Februari lalu, Mohamad Shahran meletakkan kenderaannya di depan rumah pengadu, Siti Anani di Kampung Alor Atas Tol, sehingga menyebabkan dia tidak dapat mengeluarkan keretanya.



Suami Siti Anani yang pulang dari kerja kemudiannya meletakkan kereta di depan kenderaan Mohamad Shahran dengan harapan untuk mengetahui pemiliknya apabila datang kembali.

Kira-kira jam 12.15 tengah malam, mereka bertemu di depan rumah berkenaan dan Mohamad Shahran yang berang dengan keadaan itu terus menendang perut Siti Anani.



sumber : myMetro

Akibat terlalu gemuk





LETAK MAKLUMAT IKLAN

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved