Inilah artis yang disuruh kecikan payudara jika ingin berjaya di Hollywood

on 25 Mac 2012




LOS ANGELES- Sofia Vergara mengaku pernah diminta mengecilkan payudaranya. Hal itu dilakukan sebagai syarat agar dirinya boleh terus berkarier di Hollywood. 


"Ketika aku pindah ke Amerika, aku merasa hairan dan merasa sedikit berbeza," katanya seperti dikutip Dailymail. 


Namun, Sofia memutuskan tidak melakukan saranan merombak payudaranya. Terbukti, payudara Sofia banyak dipuji dan disebut salah satu yang terbaik di Hollywood. 


"Satu tahun lalu ada yang berkata agar aku mengecilkan payudara kerana tidak akan membuatku benar-benar serius di dunia ini. Tapi aku fikir, Tuhan akan menghukum Anda. Anda tidak memotong payudara Anda," tegasnya.(rik)

Alasan Ilmiah di Balik Larangan Khalwat Lelaki dan Wanita


Perintah untuk tidak berkhalwat (berdua-duaan) antara seorang lelaki dan wanita yang bukan mahram selama ini dipatuhi seorang mukmin sebagai ketaatan kepada Allah dan Rasul-Nya. Tapi, jarang dari kita yang mengetahui alasan ilmiah di balik perintah itu.

Kenapa hal tersebut dilarang dan dianggap berbahaya oleh syariat Islam? Bahagian tubuh kita yang mana yang ternyata berpengaruh terhadap keadaan khalwat itu?

Baru-baru ini, sebuah penelitian membuktikan bahaya berkhalwat tersebut.

Para peneliti di Universiti Valencia menegaskan bahawa seorang yang berkhalwat dengan wanita menjadi daya tarik yang akan menyebabkan kenaikan sekresi hormon kortisol. Kortisol adalah hormon yang bertanggung jawab terjadinya stres dalam tubuh. Meskipun subjek penelitian mencuba untuk melakukan penelitian atau hanya berfikir tentang wanita yang sendirian denganya hanya dalam sebuah simulasi penelitian. Namun hal tersebut tidak mampu mencegah tubuh dari sekresi hormon tersebut.

“Cukuplah anda duduk selama lima minit dengan seorang wanita. Anda akan memiliki proporsi tinggi dalam peningkatan hormon tersebut,” inilah temuan kajian ilmiah baru-baru ini yang dimuat pada Daily Telegraph!

Para ilmuwan mengatakan bahawa hormon kortisol sangat penting bagi tubuh dan berguna untuk kinerja tubuh tetapi dengan syarat mampu meningkatkan proporsi yang rendah, namun jika meningkat hormon dalam tubuh dan berulang terus proses tersebut, maka yang demikian dapat menyebabkan penyakit serius seperti penyakit jantung dan tekanan darah tinggi dan berakibat pada diabetes dan penyakit lainnya yang mungkin meningkatkan nafsu seksual.

Bentuk yang menyerupai alat proses hormon penelitian tersebut berkata bahwa stres yang tinggi hanya terjadi ketika seorang laki-laki berkhalwat dengan wanita asing (bukan mahram), dan stres tersebut akan terus meningkat pada saat wanitanyamemiliki daya tarik lebih besar! Tentu saja, ketika seorang lelaki bersama dengan wanita yang merupakan saudaranya sendiri atau saudara dekat atau ibunya sendiri tidak akan terjadi efek dari hormon kortisol. Seperti halnya ketika lelaki duduk dengan seorang lelaki aneh, hormon ini tidak naik. Hanya ketika sendirian dengan seorang lelaki dan seorang wanita yang aneh!

Para peneliti mengatakan bahawa lelaki ketika ada perempuan asing disisinya, dirinya dapat membayangkan bagaimana membangun hubungan dengannya (jika tidak emosional), dan dalam penelitian lain, para ilmuwan menekankan bahawa situasi ini (untuk melihat wanita dan berfikir tentang mereka) jika diulang, mereka memimpin dari waktu ke waktu untuk penyakit kronis dan masalah psikologis seperti depresi.


Kita semua tahu hadits yang terkenal yang mengatakan: “Tidaknya ada orang yang seorang laki-laki berkhlawat dengan wanita kecuali setan adalah yang ketiga, hadits ini menegaskan diharamkannya berkhalwat bagi seorang lelaki dengan wanita asing atau bukan mahramnyaI . kerana itu Nabi s.a.w melalui syariat ini menginginkan kita menghindari banyak penyakit sosial dan fizik.

Ketika seorang beriman mampu menghindari diri dari melihat wanita (yang bukan mahram) dan menghindari diri dari berkhalwat dengan mereka, maka ia mampu mencegah penyebaran amoralitas dan dengan demikian melindungi masyarakat dari penyakit epidemi dan masalah sosial, dan mencegah individu dari berbagai penyakit …


Hajat di hati nak tegangkan payudara tapi tak pasal-pasal payudaranya jadi empat

Mimpinya memiliki payudara indah terkandas di meja pembedahan. Memiliki bentuk payudara indah adalah dambaan setiap wanita. Ketika bra atau penyangga payudara tak lagi tegang sebahagian wanita nekad melakukan bedah plastik demi menyempurnakan bentuknya.


Inilah yang dilakukan Maria Alaimo, 40, pada 2003. Wanita berasal Staten Island, New York, itu rela mengeluarkan US$ 7.000  untuk membuat payudaranya lebih berisi. Dia menjalani pembedahan plastik memperbesar payudara.

Namun, mimpinya memiliki payudara indah  terkandas . Kepercayaan dirinya pun hilang lantaran di dadanya kini tumbuh empat payudara. Dua gumpalan daging tumbuh di bawah payudara aslinya yang berukuran C.

Melalui penguamnya, Michael J. Kuharski, dia mendakwa Dr. Ken Keith Berman yang menjalankan pembedahannya telah melakukan kesalahan. “Pembedahan itu membuat payudaranya menjadi empat,” kata Kuharski, penguam Alaimo, kepada hakim di pengadilan setempat.

Ketua bahagian pembedahan plastik pusat kesihatan Universiti George Washington, Dr. Michael Olding, mengatakan, kes Alaimo merupakan salah satu risiko akibat kegagalan pembedahan. Di dunia perubatan kes semacam itu disebut sebagai double bubble. “Payudara implan tak menyatu, dan tumbuh di bawah atau di atas payudara asli,” ujarnya.

Dr. Jeffrey Kenkel, juru cakap American Society for Aesthetic Plastic Surgery, menambahkan, kes Alaimo harus menjadi pelajaran berharga, baik untuk para calon pasakit mahupun doktor. Sebelum memutuskan melakukan pembedahan pesaki harus benar-benar fpaham mengenai risikonya. Doktor juga harus berhati-hati menanganinya.(link)

Gara-gara Facebook, Ayah Tembak Laptop Anak


Seorang Ayah di Amerika Syarikat membuat kontroversi, terkait video rakaman saat ia memarahi dan menembak laptop anak perempuannya hanya kerana sebuah posting status Facebook.


Seperti diwartakan PCR, dalam video yang telah megumpulkan 20 juta view dan lebih dari 220 ribu 'likes', Tommy Jordan duduk di hadapan kamera dan menjelaskan posting kasar yang dibuat oleh anak perempuannya di Facebook.


Anak perempuan tersebut berusia 15 tahun dan dalam status Facebook, mendeskripsikan pekerjaan rumah tangga yang dilakukannya merupakan sebuah perbudakan dan pantas menerima upah.


Ayahnya kebetulan sedang menghabiskan waktu untuk meng-update dan memasang perangkat lunak baru di laptop milik remaja putri itu, dan menemukan postingan berisi ejekan terhadap orangtuanya, dengan pengaturan privasi agar orangtuanya tidak boleh melihat posting tersebut.


Sang Ayah, Tommy Jordan, membaca surat itu dari sebuah print out, menegur anak perempuannya, kemudian mengatakan bahwa akan ada konsekuensi yang mengerikan. Konsekuensi itu adalah pistol semi automatik kaliber 0.45 milimeter.


Jordan mengatakan bahawa satu-satunya laptop yang akan dapat digunakan oleh anak perempuannya adalah laptop yang dibeli sendiri lewat kerja separuh waktu. Tampaknya, duit  peluru yang ditembakkan juga boleh jadi tanggungan anak perempuannya itu.


Meskipun banyak yang komen dan mempertanyakan apa gunanya senjata api dalam perselisihan keluarga, banyak juga yang nampaknya mendukung tindakan keras terhadap perilaku menyimpang di jejaring sosial seperti Facebook.


Sumber : http://techno.okezone.com

Parah..budak 4 tahun tembak pengasuh kerana memijak kakinya


Kanak-kanak yang berumur 4 tahun ini menembak pengasuhnya gara- gara memijak kakinya.

Nathan Beavers, remaja 18 tahun, yang mengasuh si kanak-kanak 4 tahun itu akhirnya dibawa ke hospital setelah tertembak di bahagian lengan dan juga samping badannya.

Nathan yang mengawasi kanak-kanak itu melalui telefon tangan di rumah bayi di Jackson, Ohio mengira si kanak-kanak hanya bergurau saat mengatakan kalau dirinya hendak mengambil pistol. Namun ternyata dia serius saat dirinya membawa senjata yang ditemukan dari laci.

Orang tua Nathan tak mengambil langkah hukum berkait penembakkan yang dilakukan oleh si kanak-kanak itu.

Dan seperti yang diberitakan Femalefirst.co.uk, John Shashteen, Sheriff dari Jackson County memastikan kalau si kanak-kanak yang tak disebutkan namanya itu tak akan didakwa.

Doktor gigi dan pekerja pakai seksi untuk tenteramkan pesakit

Macam-macam cara digunakan untuk tarik pelanggan...


MUNICH - Seorang doktor gigi wanita dan beberapa kakitangannya memakai pakaian seksi dengan tujuan untuk menenteramkan para pesakit yang mengunjungi kliniknya, lapor sebuah akhbar semalam.

Doktor gigi itu, Marie-Catherine Klarkowski berkata, melalui cara itu, para pesakit akan dapat melupakan seketika perasaan akan berasa sakit semasa dirawat.

Sejak dia dan kakitangannya memakai pakaian seksi itu, bilangan pesakit ke kliniknya, Relax & Smile di sini semakin meningkat.

Namun, peningkatan pesakit itu terdiri daripada lelaki.

Menurut doktor gigi tersebut, dia mendapat idea pakaian seksi itu dalam majlis Oktoberfest selepas melihat golongan lelaki merenung wanita yang memakai skirt tradisional yang ketat. 

- Agensi

Kerana tak mahu pergi kerja tikam diri sendiri

Mungkin lelaki ini mempunyai majikan yang sangat garang ataupun diberikan tugas yang banyak dan tidak berupaya dia lakukan. Atau mungkin dia sedang tidak bersemangat untuk bekerja kerana mengalami tekanan mental dan sebagainya. Walau apa pun, jangan cuba lakukan seperti apa yang dia lakukan ini.


Lelaki dari Denver, Amerika Syarikat ini mengambil tindakan drastik akibat tidak mahu pergi kerja dengan menikam dirinya dengan pisau, kemudian mendakwa bahawa ianya telah dilakukan oleh 3 lelaki yang menyerangnya.

Aaron Siebers, 29, membuat laporan pada Isnin lalu pada kedai video tempat dia bekerja. 5 orang anggota polis bergegas ke tempat kejadian siap dengan unit-unit anjing polis.

Siebers mengatakan bahawa dia telah ditikam oleh 3 lelaki yang berpakaian hitam dan mereka ialah Hispanic atau Skin head. Walaubagaimana pun, setelah ditanya bertubi-tubi oleh pihak polis, akhirnya Siebers mengaku bahawa cerita itu diada-adakan olehnya.

Siebers kemudiannya ditahan dan dituduh memalsukan laporan dan mengganggu pegawai polis.

Via - Metro.co.uk

Hubungan Sponge Bob dengan alat pencegahan kehamilan

Syok punya pasal spender nampak pun tak kisah

Anak lapor ibu ke polis gara-gara berus gigi


Seorang ibu dari Pennsylvania, AS, dituduh melakukan pelecehan terhadap anaknya. 


Permasalahannya adalah si ibu telah menggunakan berus gigi anaknya untuk memberus bilik mandi. Setelah selesai membersihkan , si ibu mengembalikan berus gigi itu ke tempatnya kembali.


Polis di Lower Saucon mengatakan, Deborah Woist (52) menggunakan berus gigi anaknya pada  18 Jun untuk membersihkan bilik mandi di rumahnya. Menurut ibu itu, dia memerlukan berus yang baik kerana sudah dua bulan bilik mandinya tidak dibersihkan.


Anaknya, Justin Novack (26), mengatakan, setelah ibundanya selesai memberus bilik mandi, dia mengembalikan berus gigi miliknya. Novack yang marah langsung menelefon polis untuk melaporkan apa yang telah diperbuat ibunya.

Wanita tuntut ganti rugi kerana trailer filem tak sama dengan filem original


Seorang wanita dari Michigan merasa dikecewakan dan menuntut ganti rugi dari distributor filem 'Drive' kerana trailer filem tersebut dianggap tidak sesuai dengan filem aslinya.

Sarah Deming, mengajukan tuntutan hukum melalui pengacaranya kepada distributor film Drive, FilmDistrict, dan panggung wayang tempat dia menonton film tersebut, Emagine Novie Theater. Ia menganggap keduanya bersalah kerana telah melanggar akta perlindungan pengguna Michigan, iaitu menipu pelanggan dengan merilis trailer yang berbeza dengan filem aslinya.

Yang membuat Sarah kecewa dengan trailer filem terbaru dari Ryan Gosling tersebut adalah kerana setelah menonton trailernya, ia mendapat persepsi bahawa filem ini akan penuh dengan aksi kebut-kebutan seru seperti di film 'Fast and Furious', yang pada kenyataanya sama sekali tidak.

Selain masalah trailer tersebut, Sarah juga melemparkan tuduhan bahawa filem ini memiliki unsur rasis terhadap orang Yahudi. Sarah meminta wangnya dikembalikan dan berencana akan melakukan tuntutan class action atas kekecewaannya ini.-idbite.com



sumber: clickondetroit via Gizmodo

Lelaki ada 86 Isteri dan 170 Anak, Seperempat Isterinya masih gadis!

Cuba Anda bayangkan bagaimana rasanya jika memiliki isteri 86 orang dan punya 170 anak? Itulah yang dialami Mohammed Belo Abubakar yang menikahi 86 perempuan dan memiliki 170 anak.



Kendati demikian, Belo menyarankan agar lelaki lain tidak mengikuti jejaknya. “Hanya kerana bantuan Tuhan saya boleh mengatasi persoalan keluarga,” kata Belo.

Dia mengaku para perempuan itulah yang mendatangi dirinya dan minta dikahwini. Menurut Belo, mereka minta dikahwini lantaran kemampuan dirinya yang boleh menyembuhkan pelbagai penyakit.

“Saya hanya berfikir bahawa Allah telah menakdirkan saya menjadi begini,” ujar Belo.

Sebahagian besar isteri-isteri Belo adalah seperempat usianya. Dan bahkan beberapa di antaranya lebih muda dari anaknya sendiri alias gadis yang masih perawan.

Surat kabar Nigeria ramai membicarakan Belo. Sementara Belo sendiri dikhabarkan setuju untuk memulangkan 82 isterinya kepada keluarga mereka, kerana dalam agama Islam, seorang lelaki hanya boleh menikahi empat perempuan asalkan dalam keadaan mendesak dan boleh berlaku adil.


Tetapi, berita tersebut justru dibantah oleh Mohammed Tahir, juru bicara Belo Abubakar. “Belo tidak akan menceraikan isteri-isterinya, dan bahkan Belo akan menikah lagi,” ujar Tahir.

Suratkhabar Nigeria pun mewawancarai Belo Abubakar beberapa waktu lalu, saat dia menyatakan bahawa tidak ada ada ketentuan di dalam Al-Quran yang berisi larangan memiliki istri lebih dari empat orang. Dalam wawancara dengan BBC, Belo Abubakar mengemukakan bahawa Allah telah memberinya kekuasaan untuk mengontrol 86 istrinya.

Meski demikian, pihak otoritas Islam Nigeria, Dewan Agung Nigeria Urusan Islam (NSCIA), mengeluarkan kecaman kepada Belo yang dianggap melakukan perbuatan syirik kerana menyatakan diri dapat berbicara dengan Allah.

“Sultan mendesak kaum Muslimin agar jangan menghiraukan kelakuan Bello Abubakar yang melanggar syariah Islam, yang hanya memperbolehkan seorang lelaki beristeri empat saja,” kata salah seorang anggota NSCIA.

Siapa yang benggong striker,keeper atau bek?




Entah siapa yang harus disalahkan. Bek yang melakukan backpass konyol, goalkeeper dengan blundernya, atau striker lawan dengan finishing horornya?
 Momen lucu ini terjadi pada perlawanan Eredivisie Belanda antara Vitesse vs Graafschap.



Gila punya mak tinggalkan bayinya 16 bulan untuk berpesta selama lima hari


INILAH.COM, London – Ibu yang satu ini memang keterlaluan. Ia berpesta selama lima hari dan malam, meninggalkan bayinya yang baru berusia 16 bulan sendirian di rumah.
Tetangga perempuan berusia 20 tahun itu mendengar teriakan bayi perempuan dan memanggil polis. Polis kemudian  masuk ke rumah yang kotor itu.
Mereka menemukan bayi berusia 16 bulan itu di katinya. Pakaian dan pampers si bayi tak diganti selama berhari-hari dan terdapat bpercik darah di selimut si bayi.
Bayi ini begitu lapar, ia langsu tin bir kosong.
Menurut media Inggris, ibu si bayi yang tak disebutkan namanya itu malah asyik berpesta di rumah kawannya.
Ia mengaku sengaja meninggalkan bayinya di rumah agar boleh berpesta. Namun ia mengaku, sesekali pulang untuk memberi makan bayinya dengan roti dan sereal.
Saat muncul di Pengadilan Merthyr Tydfil Crown Court, si ibu mengaku bersalah atas tindakannya itu.
“Kes ini amat serius, kerana menyebabkan seorang bayi menderita. Pelakunya harus dihukum penjara,” ujar Hakim Richard Twomlow.

Foto Facebook Cerminkan Keperibadian Anda


INILAH.COM, Jakarta – Hasil kajian terbaru menemukan, foto yang Anda muat naik di jejaring sosial memberitahu pengguna lain tentang diri Anda. Foto-foto ini membentuk kesan tentang Anda tanpa perlu kata-kata.
Para mahasiswa yang melihat foto Facebook teman sesama kampusnya sedang bersenang-senang dengan teman lain akan dinilai sebagai extravert atau peduli pada lingkungan sosial dan fisik. “Foto nampaknya menjadi cara utama orang membuat kesan pada orang-orang di situs jejaring sosial,” kata asisten profesor komunikasi Brandon Van Der Heide di Ohio State University yang memimpin penelitian ini, baru-baru ini.
Namun ada pengecualian saat foto itu di luar hal biasa atau menunjukkan seseorang dalam cahaya yang negatif. Dalam hal ini, orang menggunakan teks profil untuk membantu menafsirkan orang macam apa yang ada di profil itu.
“Orang akan menerima foto positif Anda sebagai petunjuk siapa Anda sebenarnya. Namun, jika foto itu aneh atau negatif dilihat dari berbagai cara, orang ingin mengetahui lebih lanjut sebelum membentuk sebuah kesan,” katanya. Van Der Heide yang melakukan penelitian ini bersama Jonathan D'Angelo dan Erin Schumaker yang merupakan mahasiswa pascasarjana di bidang komunikasi di Ohio State University.
Para peneliti ini melakukan dua studi. Dalam studi tersebut, 195 mahasiswa melihat profil Facebook tiruan dari orang yang diduga sesama mahasiswa. Profil itu sendiri memasukkan foto dan pernyataan tertulis mengenai ‘tentang saya’. Para partisipan diminta menilai seberapa extravert mahasiswa yang ada dalam profil tersebut dengan skala 1 (paling tidak extravert) hingga 7 (paling extravert) berdasarkan foto dan teks.
Para partisipan melihat salah satu dari empat profil yang menunjukkan foto ia sedang bersosialisasi dengan teman-teman dengan teks bertuliskan ‘Saya paling bahagia saat bergaul dengan kelompok besar teman’, ini menandakan orang itu ekstrovert.
Profil kedua memiliki foto sedang sendiri di bangku taman dan teks ‘Saya paling bahagia meringkuk di dalam bilik bersama sebuah buku bagus’ yang menandakan penggunanya merupakan orang yang introvert. Dua prodil sisanya dicampur dengan foto yang menunjukkan extravert dan teks menutup diri dan sebaliknya.
Pertanyaan para peneliti untuk menjawab mana yang lebih penting, foto atau teks dalam memutuskan apakah orang itu ekstrovert atau introvert. Hasil penelitian menunjukkan, foto pada umumnya merupakan hal terpenting dalam membentuk kesan pada orang lain, tegas Van Der Heide. [mdr]

Sampai macam ni sekali budak ni didera




Apa saja alasan..budak kecil ini tidak sepatutnya diperlakukan seperti ini.Bayangkan trauma yang akan dihadapi apabila ia membesar.Anak yang sepatutnya diberikan kasih sayang dengan teguran dan nasiaht bukan dengan pukulan yang berparut dibadan dan hatinya.Kesian adik ni...

Kakak ni bikin panas di jalanraya


Konsert Katy Perry Pegang Payudaranya


infospesial.net -  Katy Perry menarik perhatian semua penggemarnya ketika dirinya memegang salah satu payudaranya yang seksi itu saat konsert. Bintang pop cantik ini mengenakan gaun transparan dengan warna perak yang sedikit mempamerkan tubuhnya yang seksi. 

Dirinya dikelilingin para penari laki - laki dan membawakan lagu - lagunya dan mempamerkan susuk seksi tubuhnya saat konsert di Jerman. Para penari juga terlihat memeluk dirinya dari belakang yang merupakan bagian dari aksi mereka di atas pentas. 



Penyanyi kontroversial ini mengubah rambutnya, dirinya menegaskan hal ini tidak ada hubungannya dengan mantan suami Russell Brand nya. 

Rihanna Merasa Lebih Nyaman Jika Tampil Telanjang

LOS ANGELES- Penampilan Rihanna di atas pentas dan kesehariannya selalu terlihat seksi. Penyanyi We Found Love inipun mengakui dirinya sangat nyaman jika tampil telanjang. 

"Cara yang aku lakukan mungkin tidak akan berhasil bagi kebanyakan orang. Tapi semakin aku telanjang, aku semakin merasa nyaman. Aku hanya harus menghadapi ketakutanku," kata Rihanna seperti dikutip Femalefirst, Sabtu (24/3/2012).

Pakaian yang digunakan mantan kekasih Chris Brown ini memang selalu membuat kontroversi. Salah satunya, aksi Rihanna yang sering memakai baju transparan dan tak memakai bra sehingga payudaranya tembus pandang.

"Anda selalu menemukan sesuatu yang salah, Anda selalu menemukan sesuatu yang membuat Anda tidak nyaman. Anda merasa malu dan sedar diri tentang itu. Anda seperti semua orang melihat apa yang Anda lihat," katanya.(rik) 

Dilempar Tepung, Kim Kardashian Siap Ambil Tindakan

LOS ANGELES- Kim Kardashian hanya tersenyum ketika seorang wanita melemparnya dengan tepung di sebuah acara miliknya. Namun, Kim disebut telah berubah fikiran dan berniat menempuh jalur hukum. 

Kim sedang mempertimbangkan untuk menuntut wanita yang disebut berasal dari Asia itu. Kim sepertinya ingin cuba memberi pelajaran untuk siapa pun yang bertindak sama dengan wanita yang belum diketahui identitinya itu.

"Aku sudah katakan sebelumnya kalau aku tidak akan melakukannya. Tapi kerana aku tidak ingin seseorang berfikir bahawa mereka boleh lolos begitu saja. Jadi kita akan menanganinya," kata Kim seperti dikutip Aceshowbiz, Sabtu (24/3/2012).

"Bagaimana jika seseorang memiliki senjata berbahaya. Ini menakutkan dan lebih menakutkan lagi adalah wanita ini bertindak seolah-olah dia sebahagian dari wartawan Entah dia datang dari mana," lanjutnya.(rik) 

Seorang Bayi di India "Mengandung" Janin Saudara Kembarnya di Dalam Perut


Betapa terkejutnya ibu asal India ini begitu mengetahui bahawa anak laki-laki nya yang baru saja lahir "mengandung" saudara kembarnya. Dalam istilah kedoktoran, kejadian ini disebut dengan 'foetus in fetu' atau 'janin di dalam janin,' sebuah kelainan medis yang sangat jarang terjadi.
Untuk mengangkat janin kembarannya, sekelompok pasukan doktor di RS dan Universiti Kesihatan Rajarajeshwari Nagar di Kengeri, Bangalore, mengoperasi perut bayi yang masih berusia 2 bulan itu. Si bayi itu sendiri lahir pada  31 Desember 2011 yang lalu lewat proses Caesar.
Awalnya, janin tersebut dikira sebuah "kista besar," tetapi setelah diperiksa , Dr Keshav Murthy, asisten profesor bedah di Rajarajeshwari menyatakan kista tersebut ternyata "memiliki struktur yang tampak seperti anggota badan di bahagian hujung atas dan juga memiliki tulang yang berkembang baik, tulang rawan, area pucat yang rapuh dan struktur kista."
"Janin ini mungkin saja saudara kembarnya yang tidak berkembang selama kehamilan di dalam rahim ibunya dan turun ke dalam perut si anak," jelas Dr Murthy.
Ibu bayi, Sahana SP, 20 tahun, mengira kelainan yang dialaminya tidak lebih dari adanya zat seperti fibroid pada hujung ginjalnya yang boleh dihilangkan setelah melahirkan setelah diberitahu oleh dokter di rumah sakit swasta di Kamakshipalya.

Belanja kahwin di AS mahal, sekitar RM83,140


NEW YORK, Amerika Syarikat (AS) - Purata kos perkahwinan di AS kini mencecah AS$27,021 (RM83,140), tidak termasuk belanja percutian bulan madu, menurut laman web perkahwinanTheKnot.com dan Wedding Channel.com.
Kota metropolitan ini yang mencatat perbelanjaan perkahwinan sekitar AS$65,824 (RM202,701) muncul bandar raya termahal untuk berkahwin di AS.
Negeri Virginia Barat pula merekodkan kos perkahwinan paling murah di negara kuasa besar berkenaan iaitu purata AS$14,203 (RM43,716).
Senarai itu dibuat berdasarkan kaji selidik oleh dua laman web tersebut terhadap 18,000 pengantin yang mendirikan rumah tangga pada tahun lalu di AS.
"Buat kali pertama sejak 2008, bajet perkahwinan kini meningkat," kata pengasas bersama The Knot, Carley Roney.
"Pada tahun 2011, satu dalam setiap lima pasangan di AS membelanjakan lebih AS$30,000 (RM92,394) manakala 11 peratus pula membayar lebih AS$40,000 (RM123,192) untuk berkahwin," tambahnya.
Editor laman web TheKnot.com, Anja Winikka berkata, faktor ekonomi AS yang semakin pulih menyumbang kepada kenaikan kos perkahwinan di negara itu. - REUTERS

sumber : kosmo online

Doktor psikik bedah pesakit tanpa ubat bius


ABADIANIA, Brazil - Seorang lelaki berusia 69 tahun, Joao Teixeira de Faria dikenali sebagai pakar bedah psikik ekoran dia melakukan pembedahan ke atas pesakit tanpa menggunakan ubat bius.
Baru-baru ini, Faria cuma menggunakan sebilah pisau dapur untuk membuang sesuatu seperti selaput pada kedua-dua belah mata seorang lelaki Colombia, Juan Carlos Arguelles.
Arguelles, 29, kabur penglihatan selama 12 tahun kerana menghidap penyakit keratokonus yang menyebabkan kornea matanya menipis.
Menurut Arguelles, penglihatannya pulih sebanyak 80 peratus seminggu selepas menjalani prosedur tersebut dan bertambah baik pada setiap hari.
"Doktor-doktor perubatan moden boleh berkata apa sahaja tentang kaedah perubatan ajaib ini tetapi saya tidak peduli," katanya.
Namun, de Faria menafikan dia memiliki sebarang kuasa ajaib ketika ditemu bual oleh agensi beritaAssociated Press (AP) di sini.
"Tuhan yang menyembuhkan pesakit saya. Saya cuma perantara yang mengubati mereka," katanya.
De Faria yang berasal dari sini, barat daya ibu kota Brazil, Brasilia memberitahu, dia sudah lima dekad melakukan pembedahan psikik.
Kata de Faria, dia akan menggunakan kebolehannya untuk memukau pesakit agar tidak merasa sakit semasa dibedah.
Menurutnya, dia tidak mengenakan sebarang bayaran terhadap pesakitnya tetapi menerima sumbangan dalam bentuk derma daripada mereka. - AGENSI

sumber : kosmo online

Rihanna kian mesra dengan Kutcher


LOS ANGELES: Rihanna dilaporkan menjalin hubungan sulit dengan bekas suami Demi Moore, dan kini mereka semakin akrab kerana berkongsi minat sama.
Penyanyi berusia 24 tahun itu didakwa bertemu Ashton Kutcher secara rahsia di rumah seorang rakan karib aktor terbabit di Los Angeles Disember tahun lalu.

Sumber semalam berkata, Rihanna mendapat galakan daripada Kutcher untuk menyertai kumpulan anutan mistik Kabbalah.


Katanya, Rihanna dan Kutcher bertemu beberapa kali pada lewat malam selepas penyanyi itu pulang daripada merakamkan album terbarunya di Los Angeles.

“Hubungan itu bermula sebaik saja Rihanna dan Kutcher bertemu dan bertukar-tukar nombor telefon.


“Pada awalnya, mereka berbalas-balas mesej pesanan ringkas tetapi tidak lama kemudian, mereka mengatur pertemuan dan bersemuka di sebuah hotel di Santa Monica beberapa minggu lalu,” katanya.



Menurut sumber itu, semua pihak sepatutnya memahami mengapa kedua-dua selebriti itu mudah menjalin hubungan mesra.

“Mereka kini tiada pasangan,” katanya.


Bagaimanapun, sumber itu berkata, terlalu awal untuk menganggap hubungan Rihanna - Kutcher kini memasuki fasa serius.

Katanya, Rihanna ternyata menyenangi Kutcher kerana aktor terbabit “comel dan lucu.” “Nampaknya ketika ini mereka masih terlalu sibuk untuk membawa hubungan berkenaan menjadi lebih serius.


“Cuma, Rihanna semakin berminat mendalami Kabbalah daripada Kutcher,” katanya. Kutcher, 34, berpisah daripada Demi sejak November tahun lalu selepas aktres berkenaan memfailkan perceraian. - TS



sumber : myMetro

Guru wanita digantung tugas kerana hormati penyerang Yahudi


ROUEN (Perancis): Kerajaan semalam menggantung tugas seorang guru kerana dituduh meminta pelajarnya bertafakur seminit bagi menghormati Mohamed Merah sehari selepas penyerang bersenjata api itu ditembak mati.
Menteri Pendidikan Perancis, Luc Chatel, mengarahkan guru wanita terbabit dikenakan tindakan selepas dia berkata kepada pelajarnya, Mohamed seorang “mangsa” dan hubungan lelaki itu dengan al-Qaeda direka media serta “Sarko” - gelaran yang merujuk kepada Presiden Nicolas Sarkozy.

Pegawai pendidikan tempatan, Florence Robine, berkata langkah penggantungan serta-merta itu diputuskan serentak dengan perintah melarang guru terbabit memasuki sekolahnya.


“Bagaimanapun, penggantungan ini tidak bermakna guru terbabit bersalah,” katanya.

Perwakilan pelajar yang menduduki tahun akhir di utara bandar Rouen menulis kepada pengetua sekolah berkenaan bagi menyatakan rasa “terkejut” dengan pendirian guru terbabit.


Insiden itu dilaporkan berlaku ketika guru wanita itu mengajar subjek bahasa Inggeris.



Dia didakwa memberi penghormatan kepada Mohamed - yang mendakwa dirinya sebagai anggota al-Qaeda dan bertanggungjawab membunuh tujuh orang, termasuk tiga tentera dan kanak-kanak Yahudi.

Sebahagian besar pelajar kelas itu keluar, manakala selebihnya tidak berganjak da “cuba memahami apa yang diperkatakan” guru terbabit. - AFP



sumber : myMetro

Mangsa serakah abang


KUALA LUMPUR: Tidak pernah terlintas di fikiran siswi institusi pengajian tinggi awam (IPTA) berusia 25 tahun ini untuk menjalin hubungan dengan rakan sama jantina, namun memori pahit zaman kanak-kanak ketika menjadi hamba seks kepada abang kandung menghantui diri, sekali gus merubah penampilannya kepada pengkid.
Menjadi mangsa sumbang mahram tatkala usia menjengah lapan tahun adalah igauan ngeri dialami anak keempat daripada enam beradik dikenali sebagai Leen.
“Sejak kecil, penampilan saya macam tomboi. Hubungan rapat dengan sepupu lelaki turut mempengaruhi imej ketika itu.


“Tambahan pula, kedua-dua kakak saya bersekolah di asrama penuh. Malah, mak dan ayah memberi kepercayaan kepada saya untuk melakukan pekerjaan dilakukan lelaki, termasuk berkebun. 


“Namun semuanya berubah apabila satu-satu abang kandung yang sepatutnya bertanggungjawab melindungi adik meragut ‘mahkota’ saya ketika berusia lapan tahun. 
“Kejadian itu berlanjutan enam bulan. Saya kemudian nekad memberitahu mak dan ayah, malangnya mereka seakan-akan tidak percaya, menyebabkan penderitaan saya dibiarkan tanpa sebarang pembelaan.

“Lebih mengecewakan, ayah yang saya hormati curang terhadap mak dan sanggup menjalin hubungan sulit bersama pembantu rumah Indonesia,” katanya. 



sumber : myMetro

Doktor Malaysia bersalah melakukan serangan seksual


MELBOURNE: Seorang doktor berasal dari Malaysia didapati bersalah bagi dua tuduhan melakukan serangan seksual terhadap wanita di Adelaide.
Mahkamah Majistret Elizabeth pada Selasa lalu mendapati Dr Mohd Zaki Ibrahim, 36, melakukan kesalahan itu pada 31 Mac 2010 dan 16 Julai tahun sama.

Jurucakap mahkamah memberitahu Bernama, kes itu ditangguhkan ke 27 April depan untuk pembentangan hujah bagi hukuman ringan.


Doktor itu, pemegang biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA), dipercayai bekerja di pekan di Australia Selatan, sebelum bepindah ke Elizabeth di Adelaide bersama keluarganya. — Bernama


sumber : myMetro

Irma bertunang


SUNGAI BULOH: “Semuanya bermula dengan pertemuan secara tidak disengajakan ketika menunaikan umrah di Makkah sebelum kami memutuskan untuk mengikat tali pertunangan,” kata pengacara dan pelakon, Irma Hasmie Ibrahim yang bertunang dengan ahli perniagaan, Rezza Shah Azmeer Radzuan, di sini, semalam.
Irma, 30, berkata, ketika menunaikan umrah pada 14 Februari lalu, dia bertemu keluarga Rezza, 31, yang turut sama menunaikan ibadat tu.

“Ibunya memperkenalkan saya kepada Rezza. Saya selesa dan mudah berkomunikasi dengannya. Kami tidak mengambil masa lama untuk memutuskan mengikat tali pertunangan.


“Alhamdulillah, saya sangat bersyukur kerana semua urusan pertunangan ini berjalan lancar dan dipermudahkan Allah,” katanya yang ditemui semalam.

Sementara itu, ibu Rezza, Datin Azizah Osman berkata, mengikut perancangan, pasangan itu bakal melangsungkan pernikahan pada 1 Julai depan.


“Bagi saya, Irma seseorang yang bersopan santun dan berbudi bahasa,” katanya.



sumber : myMetro

Nenek lakukan aksi songsang depan anak


KUALA LUMPUR: Sebagai wanita bergelar nenek, dia sepatutnya menunjukkan teladan baik kepada anak dan cucu, namun apa dilakukan Latifa, 46, sangat mendukacitakan anak perempuannya.
Wanita mempunyai empat cucu itu dikatakan bernafsu untuk menjalin hubungan songsang dan belaian manja dengan seorang wanita berperawakan lelaki atau lebih dikenali sebagai pengkid berusia 32 tahun.
Demi menjaga maruah dan mengelak ibunya terus bergelumang dosa, seorang daripada tujuh anak wanita berkenaan dikenali sebagai Lily, 23, mengambil keputusan mendedahkan insiden yang mengaibkan keluarganya kepada Metro Ahad dan berharap ada pihak membantu menyelesaikan kebuntuan itu.

“Memang saya pernah melakukan dosa kerana melahirkan anak luar nikah, tapi anak mana sanggup melihat ibunya terus bergelumang dosa dan melakukan maksiat depan mata.



“Jika hanya mendengar cerita mungkin tak mengapa, tapi saya tak tahan lagi melihat perbuatannya di depan mata saya. Dia ibu saya dan saya akan terus menyayanginya.


“Jika dia berkasih dengan lelaki tulen, saya mungkin tak kisah kerana selepas lima tahun ditinggalkan bapa, kami anak beranak hilang kasih sayang seorang ayah, namun yang dikesalkan, ibu menjalin hubungan songsang dengan pengkid,” kata Lily.



sumber : myMetro

Tujuh bulan di neraka


KUALA LUMPUR: Seorang wanita berusia 25 tahun terpaksa menempuh detik hitam dalam hidupnya apabila bukan saja dikurung sejak tujuh bulan lalu, malah dibelasah dan diperkosa seorang lelaki warga Bangladesh di sebuah rumah berhampiran sebuah pasar raya di Kepong, di sini.
Lebih kejam, mangsa mendakwa dipukul hampir setiap hari sepanjang tempoh itu disebabkan keengganannya menjadi pelacur biarpun dipaksa lelaki terbabit.

Bagaimanapun, wanita terbabit bernasib baik apabila berjaya meloloskan diri daripada ‘neraka’ berkenaan, jam 10 malam Isnin lalu, sebelum tampil membuat laporan di Balai Polis Kepong, Khamis lalu.


Menceritakan semula kejadian itu, sumber berkata, mangsa yang mengenali lelaki terbabit mendakwa ditawarkan pekerjaan di sebuah restoran dengan gaji lumayan.

“Mangsa yang tertarik dengan tawaran berkenaan kemudian dibawa lelaki itu ke sebuah rumah di Kepong sebelum dikurung,” katanya.


Sumber berkata, mangsa kemudian dipaksa menjadi pelacur dan keengganannya berbuat demikian menyebabkan suspek berang lalu memukulnya.



“Penderitaan mangsa tidak berakhir di situ apabila dia mendakwa turut dirogol lelaki terbabit lebih 10 kali sepanjang tujuh bulan dikurung,” katanya.

Mangsa yang berjaya meloloskan diri daripada kurungan berkenaan jam 10 malam kemudian segera menghubungi rakan dan meminta bantuan.


Katanya, selepas dinasihati rakannya, wanita itu membuat laporan di Balai Polis Kepong, di sini, menuntut tindakan tegas dikenakan terhadap lelaki terbabit.

Dalam laporannya itu, wanita terbabit mendakwa lapan lagi wanita turut dikurung dan dipaksa menjadi pelacur oleh lelaki terbabit.


Sementara itu, Ketua Penolong Pengarah Jabatan Siasatan Pencegahan Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Bukit Aman, Datuk Abd Jalil Hassan ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan dan siasatan lanjut dilakukan.



sumber : myMetro

Hah…Ada Pertandingan Hias Batu Nisan, Berhadiah Perbelanjaan Pemakaman

CHAFFENBURG – Sesuatu pertandingan biasanya memberikan hadiah yang hebat untuk ke pertunjukan muzik atau pergi bercuti, tapi bagaimana jika suatu pertandingan itu memberikan hadiahnya perbelanjaan untuk pemakaman?

Pemenang yang beruntung tersebut akan mendapatkan wang untuk pemakaman penuh dari penganjur yang diadakan Radio Galaxy di Aschaffenburg, Jerman.

Sudah 600 orang yang sudah memberikan ukiran nama untuk di batu nisan mereka. Pemenangnya akan diumumkan pada Rabu ini.

Salah seorang pengacara, Jens Pflueger, mengatakan bahawapertandingan tersebut dibuat untuk menyingkirkan ‘tabu’ mengenai kematian dan agar kaum muda mahu membicarakannya.

“Kami ingin meningkatkan kesedaran tentang susahnya topik tersebut dibahas di kalangan kaum muda,” ujarnya seperti dilansir BBC.

Hadiah utama pun cukup lumayan USD2,578 , yang harus dihabiskan untuk pembiayaan pemakaman.

Dalam pernyataannya, Kesatuan Pengurus Pemakaman Jerman mengutuk adanyapertsndingan tersebut.

“Aktiviti ini sangat tidak beriman dan tidak penting, serta tidak bermoral kerana telah melanggar hukum mengenai pertandingan yang tidak sihat,” demikian pernyataan tersebut.

Sumber : http://www.okezone.com

Jururawat cantik ini sudah 10 kali berhubungan seks dengan budak sekolah


berita2.com: Seorang jururawat daerah masyarakat di Wales Utara berumur 36 tahun memiliki hubungan dengan remaja laki-laki yang berumur 14 tahun. Ia dilaporkan telah berhubungan seks 10 kali dengan remaja yang masih bersekolah.

Victoria Horsley, sudah menjalin hubungan selama 3 tahun dan harus berakhir kerana orang tua dari remaja laki-laki tersebut mengetahui hubungan ini dan melaporkan ke pejabat berwajib.

Sebuah sumber menyebutkan pernah melihat pasangan ini telanjang di bilik jururawat dan tidak mengenakan pakaian dalam di bangku taman. Setidaknya mereka sudah berhubungan seksual 10 kali. Atas hubungan ini sebenarnya sang remaja takut jururawat ini akan hamil.

Namun Victoria Horsley menafikan pernah melakukan hubungan seksual dengan remaja ini. Ia menafikannya saat hadir di pengadilan disiplin.

Pengadilan disiplin diberitahu, ibu dua anak - yang tinggal bersama pasangannya - telah bekerja sebagai jururawat daerah masyarakat di Wales Utara, Inggris sejak Julai 2003.

Di tahun 2005 ia diduga mulai menjalani hubungan dengan remaja ini dan sering bertemu untuk pertemuan seksual rahsia. Victoria ‘mengundang’ remaja ini dan teman-temannya untuk masuk ke keretanya. Kadang-kadang mereka akan pergi ke sebuah pantai di Anglesey di mana teman-temannya akan dipaksa untuk menunggu didalam kereta sementara jururawat dan remaja pasangan menghilang untuk berhubungan seks.

Atas informasi-informasi tersebut, lagi-lagi Victoria Horsley menafikannya:"Saya ingin menyangkal tuduhan secara keseluruhan. Saya telah diberitahu tentang insiden di bilik tidur rumah saya di mana dia dilaporkan menanggalkan pakaian dan aku berbaring telanjang di sampingnya. Aku ingin
menyangkal insiden yang terjadi. Tuduhan anak itu sepenuhnya tidak benar dan mengatakan semua adalah 'kebohongan dan terbuat dari kedengkian'. “

Walau demikian, hasil penyelidikan menyebutkan semua tuduhan tersebut terbukti dan Victoria dipecat. Ternyata bukan hanya remaja wanita saja yang dapat menarik perhatian, ternyata remaja laki-laki pun menarik di mata wanita dewasa.

Guru kena tindakan disipilin kerana kata muridnya sendiri bakal penjenayah di Facebook

Seorang guru terpaksa diambil tindakan disiplin dari pihak sekolah dan harus menjalani cuti tanpa menerima gaji. Semua itu kerana perbuatan tak menyenangkannya kepada salah seorang muridnya di Facebook.

Guru sekolah rendah yang tak dikenali identitinya ini, sanggup mengata anak didiknya sendiri sebagai calon penjenayah. Dia rupanya tidak senang dengan gaya rambut  muridnya. Foto murid itu diposting di akaun Facebook miliknya, lengkap dengan kata-kata tersebut.

Murid yang jadi korban bernama Ukailya Lofton. Dia masih berusia 7 tahun. Penghinaan  guru di Facebook rupanya diketahui oleh beberapa ibubapa murid sehingga mereka memprotes kelakuan guru itu. Akhirnya guru itu dikenakan tindakan disiplin.


"Anda tak boleh begitu saja memecat seseorang kerana apa yang mereka punya di Facebook. Alasan mengapa dia dibericuti adalah kerana insiden ini menciptakan masalah serius," ucap pejabat sekolah, Theodore Best, seperti detikINET kutip dari Dailymail, Ahad (3/4/2011).

Kejadian ini terjadi di sekolah Overton Elementary School yang berlokasi di New Jersey, Amerika Syarikat. Para orang tua memang sangat marah dengan kelakuan sang guru sehingga tidak mahu lagi anak mereka diajar olehnya.

Penyiasatan lebih lanjut kini sedang dilakukan terhadap guru tersebut untuk mengetahui apa saja pelanggaran yang dilakukannya. Dia agaknya hanya boleh menyesali perbuatan mengejek muridnya sendiri yang masih remaja.

Berhubungan Seks dengan Robot di 2050 ?

BAGAIMANA mungkin seorang manusia berhubungan seksual dengan sebuah robot? Meski secara nalar hal tersebut sangat aneh, namun seorang pakar memastikan robot seks itu akan terwujud pada tahun 2050.

 Seperti dikutip Ananova,David Levy mengatakan robot tersebut akan dirancang menyerupai manusia sesungguhnya dan akan diciptakan serupa mungkin.

 Menurutnya, robot seks ini akan sangat bermanfaat, khususnya bagi mereka yang memiliki masalah dalam percintaannya dan sulit menemukan pasangan hidup. Dia yakin, robot ini akan disukai masyarakat.

 "Bagi mereka yang kesepian, yang menderita, saya rasa akan merasa lebih nyaman ketika mereka memiliki pilihan alternatif pemuas hasrat seksual tanpa melukai perasaan orang lain," ungkapnya.

 Andai robot itu benar-benar ada saat ini, Levy sangat ingin mencubanya. "Saya hanya penasaran saja. Bukan dalam rangka mencari teman intim baru, saya cukup bahagia dengan perkahwinan say," ungkapnya.(pie)


sumber:http://international.okezone.com

Gila..datuk 72 tahun ini ditelefon bekas kekasihnya sebanyak 65,000 kali


TEMPO Interaktif, Amsterdam - Seberapa banyak anda boleh menerima telefon dalam satu hari? Bagaimana kalau yang menelelefon hingga ribuan kali itu adalah bekas kekasih anda? Boleh jadi, anda akan seperti lelaki Belanda berusia 72 tahun ini. Kesal kerana penat melayan telefon bekas kekasihnya, yang menelelefon hingga 65.000 kali dalam setahun, datuk ini akhirnya mengadukan masalah ini ke polis.

Lelaki warga Den Haag yang enggan disebutkan namanya itu, merasa terganggu atas aksi bekas kekasihnya itu. Ia mengajukan pengaduan ke polis pada Ogos tahun lalu.

Polisi akhirnya menahan perempuan bekas kekasih si datuk. Seperti dikutip sumber di Associated Press, wanita itu ditangkap di rumahnya, di Rotterdam, Belanda. Lengkap dengan beberapa telefonyang dipakai menelefon, serta t komputer di rumahnya, Isnin 5 September 2011 lalu.

Kisah teror ‘putus cinta’ itu kini disidangkan di Pengadilan Den Haag. Pihak berwajib Belanda mendakwa wanita berusia 42 tahun itu dengan tuduhan menganggu bekas kekasihnya kerana menelefon sebanyak 65.000 kali.

Juru bicara kejaksaan Den Haag, Nicolette Stoel, Khamis 8 September 2011 mengatakan, saat persidangan awal, sang wanita mengaku kepada hakim jika ia memang pernah memiliki hubungan dengan sang lelaki itu. Namun jumlah panggilan telefon yang dilakukan, dianggap sang wanita tidak berlebihan.

Sebaliknya, lelaki itu membantah bahawa mereka pernah memiliki hubungan. Datuk itu malah menafikan fakta, ia ditelefon hampir saban menit sejak tahun lalu. Setelah dihitung, telepon itu berdering sebanyak 65 ribu kali yang dilakukan melalui telepon geganggam bekas kekasihnya mahupun komputer di rumahnya.

Hakim pengadilan lalu memerintahkan wanita itu untuk tidak menghubungi datuk itu lagi.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved