Isteri jual suami di Craigslist kerana suami kaki game

on 23 Mac 2012


TRIBUNNEWS.COM - Kerana banyak bermain game, Modern Warfare, seorang perempuan bernama Alyse Baddley (21) memasang iklan di Craigslist dengan bermaksud menjualnya. Sang suami yang bernama Kyle Baddley (22) tentu saja tidak tahu tindakan sang istri tersebut.

Dilansir ABC News,  Alyse kecewa kerana suaminya tidak peduli dengan dirinya dan lebih banyak menghabiskan waktu dengan video game. " Saya akan menjual anakmu di Craigslist," demikian kata Alyse kepada ibu mertuanya. Tak disangka sang ibu mertua menjawab," oh, silakan saja".

Alyse yang tinggal di Logan, Utah, Amerika Syarikat (AS) kemudian memberikan tawaran ia rela menukar sang suami dengan "suasana rumah yang nyaman".

"Kyle suka makan dan sangat senang bermain video game sepanjang hari. Ia sangat mudah diurus, hanya beri makan dan air setiap 3-5 jam sekali," demikian bunyi iklan tersebut. Ia menambahkan, si penawar harus memiliki internet dan waktu untuk bermain game.

Namun, Alyse tak menyangka akan mendapatkan respon yang luar biasa. Kebanyakan dari mereka memberikan respon humor bahkan ada perempuan yang rela memberikan latihan ke Kyle dan akan mengembalikannya. Lebih lucu, ada lelaki yang mahu menjadi suami Alyse untuk ditukar dengan Kyle, sangat suka membaca daripada bermain game.

Namun Alyse, yang menikahi Kyle pada tahun 2010 sebelum ditugaskan ke Afganistan, mengaku hanya bergurau saja. "Saya sangat mencintai suami saya dan demikian pula dia adanya. Saya tidak pernah jangka jika mereka akan membalas iklan ini. Saya kira ini sangat hebat," katanya.

Lelaki Ini Malu Kena Kanser Payudara Bukan Takut


Malu, begitulah yang dirasakan Mark Doel saat divonis kena kanser payudara. Jika memiliki kanser paru atau otak,lelaki ini mengaku mungkin ia boleh lebih terbuka. Tapi stigma kanser payudara identik dengan perempuan membuatnya hanya boleh mengatakan 'Saya menderita kanser di dada saya'.

Kanser payudara identik dengan perempuan, kerananya Mark Doel tidak menyangka laki-laki boleh terkena kanser payudara hingga akhirnya ia harus melakukan masektomi (pengangkatan payudara).

Ketika Mark Doel pertama kali melihat percik darah di cadarnya dan menemukan beberapa bintik darah di kemejanya ia tidak khuatir. Hingga akhirnya beberapa bulan kemudian ia mengunjungi doktor dan didiagnosis itu penyakit kulit.

Namun obat tersebut ternyata tidak membantu mengatasi masalah yang dihadapinya. Ketika bercuti pada tahun 2007, putingnya mulai berdarah setelah tergaruk. Ia pun menemui konsultan bedah payudara, Dibyesh Banerjee di St Anthony’s Hospital, Surrey.

Ia pun harus melakukan beberapa pemeriksaan, USG dan juga mengambil biopsi jaringan dari puting. Namun Mark masih merasa yakin bahawa tidak ada yang salah dengan payudaranya.

Dua minggu kemudian saat hasilnya sudah ada, Mark pun kembali dipanggil ke rumah sakit dan ia didiagnosis memiliki bentuk kanser payudara yang sangat awal iaitu ductal carcinoma in situ (DCIS).

"Aku tidak tahu laki-laki boleh mendapatkan ini, ada rasa malu yang sangat besar. Perlu beberapa saat bagi saya untuk boleh berbicara tentang hal ini dengan siapa pun," ujar Mark (41 tahun), seperti dikutip dari Dailymail, Sabtu.

Mark menuturkan jika ia memiliki kanser paru atau otak, mungkin ia boleh lebih terbuka. Tapi ada stigma bahwa kanser payudara terjadi pada perempuan, kerananya ia hanya boleh mengatakan 'Saya menderita kanser di dada saya'.

Diperlukan beberapa waktu bagi Mark untuk memahami situasi tersebut. Dr Banerjee pun memberikan pilihan pengubatan operasi untuk menghilangkan kanser payudaranya. Beberapa hari kemudian Mark pun akhirnya setuju untuk melakukan operasi tersebut.

"Masektomi yang dilakukan Mark untuk mengangkat puting dan sedikit jaringan payudara di bawahnya lalu mengirimkan ke patologi. Ahli patologi nanti akan melihat apakah sel kanser sudah mencapai tepi atau belum, jika sudah maka diperlukan operasi lagi untuk mengangkat sel-sel yang telah menyebar," ujar Dr Banerjee.

Dr Banerjee menuturkan jumlah jaringan pada payudara laki-laki tergantung dari individunya. Jika payudaranya menonjol maka hal ini setara dengan ukuran payudara cup-A pada perempuan, tapi jika payudaranya rata maka jumlah jaringannya lebih sedikit.

Hal yang terjadi pada Mark ia tidak perlu melakukan operasi kembali, kerana sel kansernya belum menyebar. Secara fizik Mark telah sembuh setelah operasi dan kansernya tidak menyebar sehingga tidak perlu kemoterapi atau radioterapi. Tapi gangguan emosional baru saja dialaminya.

"Saya merasa stres telah memukul saya, setelah operasi itu saya harus mengambil beberapa bulan untuk berhenti bekerja kerana kecelakaan emosional yang saya alami," ujar Mark.

Mark merasa sulit untuk membicarakan penyakitnya itu pada siapa pun, dan ia mengalami mimpi buruk serta sulit tidur selama 2 tahun setelah perawatan. Namun secara bertahap ia mulai mampu untuk menjadi lebih terbuka dan keadaan ini cukup membantunya dalam mengatasi masalah emosional.

Dr Banerjee menuturkan tidak ada data statistik mengenai kes laki-laki dengan DCIS, tapi ada kecenderungan meningkat kerana mulai adanya kesedaran dalam diri laki-laki.

"Umumnya laki-laki memiliki sedikit jaringan payudara di belakang puting. Jika ia lembut dan halus maka kemungkinan tidak berbahaya, tapi jika keras dan perlahan-lahan memperbesar selama beberapa bulan, maka konsultasikan dengan spesialis dan jangan menunda," ujar Dr Banerjee.

Selain benjolan pada payudara, laki-laki dan perempuan yang memiliki kanser payudara boleh memiliki gejala seperti keluarnya cairan dari puting, perubahan bentuk atau ukuran salah satu puting atau mengalami pembengkakan kelenjar di ketiak.

(ver/ir)

Pelincir dan minyak urut beraroma daging babi


Sebuah perusahaan di Amerika Serikat membuat produk yang awalnya hanya berupa lawak.Perusahaan J&D di Seattle, AS, membuat “pelincir dan minyak urut” beraroma bacon atau daging babi.

“Pelincir yang dapat membantu kegiatan hubungan seks anda dan pasangan menjadi berbeza,” ungkap juru bicara perusahaan itu. Pelincir bernama Baconlube itu akan memberikan aroma seperti sarapan di tempat tidur anda.

Pelincir beraroma bacon itu adalah peluincir pertama yang memiliki wangi seperti itu. Pelincir unik itu dibuat terhad, hanya tiga ribu botol. Ternyata selain pelincir bacon, J&D juga menyediakan minyak urut dengan aroma serupa.

[Video] Reaksi budak kecil bila tahu perempuan itu pondan





"The Musalman",Surat Khabar yang Ditulis Tangan

CHENNAI, KOMPAS.com — Ketika banyak surat kabar gulung tikar diterjang media online, surat kabar The Musalman bertahan dengan caranya sendiri. Suratkhabar petang yang terbit di Chennai, Tamil Nadu, India, itu ditulis tangan.

Terbit empat halaman setiap hari, suratkhabar berbahasa Urdu itu berharga 21.000. Diperlukan waktu tiga jam bagi tiga "katib" reporter dan kaligrafer untuk menulis berita di setiap halaman sebelum diproses hingga menjadi suratkhabar yang siap dikirim ke pelanggan.

Jika ada breaking news, seluruh halaman itu harus ditulis ulang. Namun, kini mereka sudah menyediakan sebuah kolom kecil di halaman muka untuk berjaga-jaga apabila ada berita baru.

Lain lagi yang terjadi apabila ada kesalahan tulis. Satu halaman tersebut harus diganti dan ditulis ulang.

Dengan ditulis tangan, surat khabar ini sekaligus melestarikan tradisi kaligrafi rakyat India. Bagi Pemimpin Redaksi The Musalman Syed Arifullah, mempertahankan tradisi adalah urusan hidup atau mati.

"Kami mempertahankan tradisi ini selama 84 tahun dan setelah tahun ketiga tahun pertama memimpin suratkhabar ini, saya memutuskan untuk mendedikasikan hidup saya untuk Musalman," kata Arifullah yang memimpin surat khabar itu sejak ayahnya meninggal.

"The Musalman adalah tentang kaligrafi, dan setiap orang tertarik pada kaligrafi. Jika Anda menyalakan komputer, ada perbedaan antara kami dan suratkhabar lain. Kaligrafi adalah jantung Musalman. Jika Anda mengeluarkan jantung itu, tidak ada lagi yang tersisa," ujar Arifullah.

Surat khabar itu diterbitkan pertama kali pada 1927 oleh datuk Arifullah, Syed Azmatullah, yang kemudian mewariskannya kepada Syed Faizullah. Ayah Arifullah itu meninggal pada usia 76 tahun akibat infeksi paru-paru. Sejak itu Arifullah menjadi penanggung jawab surat khabar ini.

Bagi para pekerjanya, The Musalman menjadi simbol seni yang hampir punah. Dengan bekerja di sini mereka tidak hanya melestarikan tradisi kuno, tetapi juga bahasa Urdu.

Karyawan Musalman tergolong setia. Salah satu reporternya, Rehman Hussain, kini berusia 50 tahun dan sudah bekerja di situ selama lebih dari 30 tahun. "Kerana boleh berbahasa Urdu, kami dihormati. Dan saya akan bekerja bersama Musalman sampai nafas penghabisan," kata Hussain.

Pejabat The Musalman sangat sederhana, bahkan cukup tidak nyaman untuk bekerja. Pejabat itu suram kerana penerangan yang buruk. Suasananya juga bising kerana mesin cetak berada di pejabat yang sama.

Belum lagi gaji mereka yang sangat kecil. Suratkhabar itu hampir tidak menghasilkan laba kerana biaya produksi yang cukup tinggi. Namun, bagi para kaligrafer Musalman, bekerja di situ merupakan dedikasi.

"Kecintaan kami terhadap pekerjaan inilah yang membuat saya terikat kepada Musalman," kata Usman Gani, salah satu editor.




Dimana letaknya porno pada gambar ini?

Ramai Lelaki Panggil Ambulans Cuma untuk Urusan Kemaluan


Tahun lalu banyak mencatatkan kejadian unik bagi para petugas ambulans di  Victoria, Australia. Panggilan darurat yang masuk selama tahun 2011 didominasi oleh keluhan  yang tidak mendesak, termasuk urusan kemaluan.


Keunikan yang dikeluhkan oleh sebahagian besar petugas unit darurat ini dirasakan sangat mengganggu dan buang-buang waktu. Beberapa masalah yang disampaikan melalui panggilan darurat sebenarnya kadang boleh diatasi sendiri dan tidak harus buru-buru.


Menurut data Emergency Services Telecommunications Authority (ESTA), sepanjang 2011 tercatat 100 pesakit laki-laki memanggil layanan unit darurat hanya untuk urusan kemaluan. Tidak dijelaskan lebih spesifik apa masalahnya, tapi tidak menutup kemungkinan hanya masalah susah ereksi.


Masalah  lainnya yang banyak disampaikan melalui layanan unit darurat sepanjang 2011 adalah sembelit atau susah buang air besar, yang jumlahnya mencapai 637 panggilan. Selain itu, ada juga 178 panggilan kerana sakit telinga dan 233 panggilan kerana sakit gigi.


Di luar panggilan-panggilan unit darurat dengan keluhan tersebut, ada juga panggilan yang sama sekali tidak relevan bagi petugas paramedis. Misalnya dalam salah satu kes, seorang laki-laki menelepon ambulans hanya untuk mengatakan dirinya baru saja menemukan mesin waktu.


Data yang dihimpun ESTA tersebut diambil berdasarkan catatan panggilan masuk dalam 12 bulan terakhir, terhitung sejak Oktober 2010 hingga Oktober 2011. Dikutip dari Ninemsn, Minggu (1/1/2012), ESTA menerima tak kurang dari 1.000 panggilan kecemasan.


Selain buang-buang waktu, panggilan untuk masalah remeh dianggap boleh membahayakan pesakit dalam keadaan darurat yang sebenarnya. Misalnya ketika kereta ambulans habis untuk menangani masalah remeh, pesakit dengan masalah serius yang mengancam jiwa boleh tidak tertolong.


Sumber : http://www.detikhealth.com

Remaja Belum Sunat Perkosa Gadis 17 Tahun di Bojonegoro


Entah apa yang mempengaruhi remaja lelaki berumur 13 tahun ini. Dia nekad memperkosa perempuan yang 4 tahun lebih tua. Padahal, remaja berinisial DPW ini juga belum sunat.

Korban yang dikenali ZNI (17), pelajar Desa Senganten Kecamatan Gondang Bojonegoro. Dia ini tak lain adalah tetangga pelaku sendiri.

Kini pelaku langsung ditahan di Polsek Gondang dan di rujuk Ke Unit Perlindungan Perempuan dan Anak (UPPA) Polres Bojonegoro untuk dimintai keterangan lebih lanjut.


Kejadian itu terjadi kelmarin pagi, Jumaat. Pertama kali diketahui oleh adik korban. Ketika itu, mereka bertiga menonton televisyen bersama di rumah ZNI. Selanjutnya kerana korban merasa mengantuk, dia langsung masuk ke dalam bilik untuk beristirahat.

Tak lama, setelah korban sudah dalam keadaan terlelap tidur, pelaku menyusul masuk bilik. Mungkin kerana melihat kemolekan tubuh korban hingga timbul nafsu bejatnya.

Pelaku kemudian menyekap korban dengan menggunakan bantal. Selanjutnya dia memperkosa korban dengan leluasa.

Setelah puas melampiaskan nafsu bejatnya, remaja yang masih hingusan itu juga mengancam korban untuk tutup mulut. Bahkan dia mengancam akan membunuh korban jika menceritakan apa yang sudah dilakukannya kepada orang tuanya.

Tapi saat orang tua korban pulang dari sawah, ZNI langsung menceritakan semua yang telah dilakukan remaja itu. Kerana tidak terima atas perlakuan tetangganya, orang tua korban langsung melaporkan yang baru saja diceritakan anaknya ke Mapolsek Gondang.

Polis yang mendapat laporan tersebut langsung mendatangi rumah terlapor, kemudian langsung dibawa ke balai polis untuk diminta memberi keterangan lebih lanjut.

”Keadaan rumah saat itu sedang sepi kerana kedua orang tua korban sedang pergi ke sawah, jadi tinggal bertiga dirumah melihat tv,” kata Subarata, Kasubag Humas Polres Bojonegoro..

”Dari hasil pengembangan pemeriksaan petugas UPPA, terlapor saat ini memang tidak bersekolah, meskipun usianya masih 13 tahun,” tambah Subarata.(gambar sekadar hiasan)

Suku primitif telanjang jadi tontonan,kereta berbaris panjang

berita2.com: Seperti penghuni taman safari, suku Jarawa menjadi tontonan para pelancung dari dalam kereta. Mereka masih telanjang. Ketika kereta lalu dengan pelahan mereka mendekat, lalu orang di dalam kereta memberi mereka makanan atau wang. Mereka pun menarti-nari atau sekadar berdiri. Pemandangan ini terjadi setiap hari, kereta berbaris memanjang untuk melihat mereka.

Suku Jarawa. Mungkin agak asing terdengar. Suku tersebut berdiam di Kepuluan Andaman yang terpencil, sebelah utara Khatulistiwa di Samudra Indonesia.

Itu adalah salah satu suku di dunia yang paling primitif.  Mereka setiap hari menjadi tontonan pelancung yang membayar untuk safari manusia dan memperlakukan mereka seperti binatang di zoo binatang.



Ratusan pengunjung ke Kepulauan Andaman berbaris setiap hari saat fajar untuk melewati hutan cadangan yang disisihkan untuk suku Jarawa. Mereka kemudian melemparkan sisa-sisa makanan ke penduduk asli setengah telanjang, yang hanya mulai melakukan hubungan dengan dunia luar pada akhir 1990-an. Imbalannya, mereka diminta untuk menari.

Suku tersebut berjumlah 403, dalam teori, mereka dilindungi oleh hukum yang ketat di kepulauan tersebut. Sebuah tanda di pintu gerbang ke negara-negara bertuliskan: "Jangan memberikan makanan kepada Jarawas. Jangan mengambil gambart dan mengambil gambar dengan video. Jika tidak, Anda akan bertanggung jawab untuk tindakan hukum termasuk perampasan kamera."



Tetapi pelancung dapat membayar calo £ 350 atau sekitar Rp 500 ribu untuk mengambil bahagian dalam konvoi, dengan polii setempat mengambil potongan £ 200 dapat dengan senang melanggar peraturan tersebut..

Pengunjung terlihat melempar pisang dan biskuit kepada orang-orang suku Jarawas yang menunggu di sisi jalan. Adegan serupa terlihat di tempat lain sebagai orang yang memberi makan haiwan di zoo.

Bagaimana cara mengunjungi pulau tersebut. Wartawan foto Gethin Chamberlain dari Inggris menceritakan pengalamannya yang dimuat di dailymail. Ia bertemu dengan sebuah agen perjalanan. Kunjungan pelancungan itu tidak ada dalam iklan,  yang ada hanya  kunjungan ke gua lokal, di pulau-pulau 'ibukota Port Blair. Ia bergabung dengan tour yang dijalankan oleh Rajesh Vyas yang mengatakan tour itu 'sangat popular' dengan Inggris.

Vyas mengatakan: "Biaya 15.000 rupee (£ 182). Itu sudah pakej untuk  membayar polis, kereta, pemandu,hadiah untuk Jarawa, biskuit, makanan ringan."



Polis di pulau-pulau diberitahu untuk menangkap siapapun yang tertangkap mengambil gambar suku suku tersebut.  Tetapi polis boleh disuap dengan £ 200. Polisi itu kemudian memerintahkan sekelompok gadis topless menari bagi pelancung. Sebuah video menunjukkan anak-anak menolak pada awalnya, tetapi bergoyang setelah ia berkata: "Aku memberimu makanan."

Ajai Saxena, pejabat pemerintah yang bertanggung jawab untuk perlindungan suku Jarawa, mengatakan: "Ini tour tidak menghormati Jarawa. Kami telah memberitahu operator tour bahawa mereka tidak harus menghentikan kendaraan ketika bertemu Jarawa, tetapi kita tidak dapat mengawal setiap kendaraan."

Suku Jarawa hidup terpisah dari dunia modern sampai 1998, ketika salah satu dari mereka yang memerlukan perawatan di rumah sakit - dan mengatakan kepada seluruh suku tentang kehidupan jauh lebih baik. Mereka sekarang secara teratur mengunjungi kota-kota lokal dan permukiman.

Akibat kontaknya dengan dunia luar, ada wanita suku Jarawas yang hamil dengan orang luar. Kehamilan itu tidak diterima oleh kelompok suku itu. Akhirnya bayi itu terbunuh.

Berpakaian Ketat Dan Seluar Super Pendek, Sooyoung 'SNSD' Hebohkan Fans!


infospesial.net -  Sebuah situs online di Korea memuat naik foto Sooyoung 'SNSD' yang terlihat seksi dalam sebuah sesi pemotretan, foto tersebut dimuat naik dengan judul 'Girls Generation Sooyoung’s untouched photo shoot‘. Hal ini mengundang banyak perhatian penggemar Sooyoung yang heboh melihat foto seksi ini.  


Seperti dikutip dari Allkpop, dalam foto tersebut terlihat Sooyoung mengenakan pakaian ketat berwarna hitam dan seluar yang sangat pendek bahkan hingga terkesan seperti seluar dalam. Namun kehebohan para penggemarnya bukan kerana memprotes foto seksinya, melainkan foto seksi Sooyoung tersebut malah pmenerima pujian.

"Daebak (hebat)," kata seorang fans. "Saya kagum. Dan apakah benar, ia mendapatkan tubuh indahnya kerana berenang?," tanya fans lain. 

PUSING, HIDUNG TERSUMBAT, SAKIT GIGI ? ATASI DENGAN SEKS !


Selain boleh memperat hubungan sepasang kekasih, seks juga punya sejuta manfaat. Aktiviti penuh intensitas itu boleh menjadi pengganti ubat depresi, menyembuhkan hidung tersumbat sampai membuat gigi kuat.

1. Seks ternyata boleh dijadikan untuk terapi kecantikan. Para peneliti menemukan saat wanita bercinta, mereka akan memproduksi hormon estrogen yang boleh membuat rambut berkilau dan kulit semakin halus.

2. Bercinta ternyata boleh mengurangi risiko tertular penyakit dermatitis, yaitu radang pada permukaan kulit. Seks juga mengurangi risiko gangguan kulit kering dan kusam. Keringat yang dikeluarkan saat berhubungan seks dapat membersihkan pori-pori kulit serta membuat kulit bersinar.
3. Setelah makan malam romantis, bakar kalori yang masuk dengan bercinta. Sebagai contoh, foreplay yang panas selama 1 jam boleh membakar kalori satu potong kue cokelat. Sedangkan bercinta selama 25 menit nonstop membakar kalori setara makan dua potong pizza dengan keju dan jamur. Nyam!

4. Seks merupakan alternatif olah raga paling aman dan menyenangkan yang boleh Anda ambil. Gerakan bersetubuh, sama dengan melakukan peregangan-peregangan yang berguna bagi otot-otot Anda.

5. Seks adalah pengobatan instan untuk meredakan depresi ringan. Dengan berhubungan seks, hormon endorphin akan dilepaskan ke aliran darah, sehingga dapat meredakan ketegangan dan menimbulkan mood yang positif bagi tubuh.

6. Semakin sering Anda ngeseks, maka cairan peromon yang dihasilkan tubuh semakin banyak. Cairan kimia tersebut dapat merangsang indera penciuman yang akan membangkitkan keinginan untuk melakukan hubungan seks lagi.

7. Seks adalah obat penenang paling aman dan efektif.. Terbukti seks 10 kali lebih efektif dari valium. Wow…

8. Malas ke doktor gigi? Ganti rutini ke doktor gigi Anda dengan berciuman. Saliva atau air liur yang diproduksi saat berciuman akan membersihkan gigi Anda dari sisa-sisa makanan dan mengurangi kadar asam yang dapat menimbulkan gigi rapuh. Selain itu air liur tersebut juga dapat mengurangi pertumbuhan plak pada gigi. Tentu saja gosok gigi dulu ya…

9. Berhubungan seks juga dapat menyembuhkan sakit kepala. Seks akan mengurangi tensi pada darah dan melancarkan aliran darah ke otak.

10. Hidung tersumbat juga dapat disembuhkan dengan melakukan seks. Ngeseks juga terbukti dapat membantu penyembuhan penyakit asma dan demam.

Demikian dikutip detikhot dari 1stholistic, Tapi tentu saja seks boleh jadi senjata makan tuan, jika dilakukan dengan pasangan yang berbeza-beza dan tanpa pengaman yang tepat. So, do it wisely! [Link]

Wanita Ceroboh Rumah Lelaki untuk Memperkosanya


TRIBUNNEWS.COM - Didorong nafsu membara, seorang wanita di Australia, menceroboh masuk ke dalam rumah seorang lelaki, dan memaksa untuk melayani birahinya.
Rebecca Helen Elder, (39), diseret ke Pengadilan Distrik Adelaide, Australia, untuk mempertanggung jawabkan perbuatannya. Ia didakwa masuk ke rumah milik orang lain tanpa izin, juga pemerkosaan.

Namun dalam persidangan lanjutan yang diadakan pada hari ini, Khamis (22/3/2012), Rebecca mengaku tidak bersalah.
Di dalam persidangan, jaksa penuntut mengunkapkan Rebecca yang tinggal di Parkside, Adelaide itu, masuk ke rumah seorang lelaki, dengan maksud untuk memperkosanya.

Setelah ia berada di dalam rumah, ia kemudian melakukan oral seks kepada lelaki itu, tanpa dengan persetujuannya. 

Di akhir sidang, Hakim Wayne Chivell, mengingatkan kepada Rebecca untuk membayarkan jaminannya, dan kemudian menunda sidang pada bulan depan.(dailymail)

Cemburu, Lelaki Ini Ceraikan Isterinya di Mall

RIYADH - Cemburu buta dapat membuat orang melakukan apa saja bahkan hal aneh sekali pun. Mungkin ini lah ungkapan yang tepat untuk menggambarkan apa yang dilakukan oleh seorang lelaki berasal dari Arab Saudi ini.

Dengan menggunakan peembesar suara di sebuah pusat perbelanjaan, lelaki Arab Saudi itu diHkabarkan menceraikan istrinya.

"Ketika sang suami meninggalkan sebuah kedai pakaian lelaki, dia melihat istrinya tengah berbicara dengan seorang lelaki," demikian dilaporkan Emirates247 Khamis, (22/3/2012). 

"Kemudian lelaki itu pun menyerahkan secarik kertas bertuliskan nombor telefonnya. Sang suami yang melihat kejadian itu bergegas menuju alat pembesars suara dan langsung berteriak menceraikan istrinya," imbuh suratkabar tersebut.

Sang suami yang tengah diliputi emosi itu pun bergegas membawa ketiga anaknya pergi dari pusat perbelanjaan tersebut.(rhs) 

Starbucks Dikecam kerana Sokong Pernikahan Gay


TRIBUNNEWS.COM, WASHINGTON -Starbucks terancam diboikot. Gara-garanya, kafe penyedia kopi mendukung pelegalan pernikahan sesama jenis di Washington, Amerika Syarikat (AS).
Seperti dilapor Thenewstribune.com, Khamis (22/3/2012), sekelompok antigay mengancam memboikot Starbucks,  mendukung pernikahan gay.
Setelah pegawai tinggi Starbucks rapat di pejabat pusat di Seattle, Kesatuan Aksi Nasional Washington DC mendatangi pejabat tersebut, untuk mengecam Starbucks.
Kelompok ini juga akan memasang iklan di seluruh negara, termasuk Timur Tengah dan Asia Tenggara, untuk mengajak pelanggan meninggalkan Starbucks.
"Kami tidak akan membiarkan sebuah perusahaan internasional (Starbucks) mendukung pelegalan hubungan sesama jenis, kerana telah menyalahi norma-norma dalam masyarakat," kata Brian Brown, Ketua Kesatuan Aksi Nasional Washington DC.
CEO Starbucks Howard Schultz, cuba membela keputusan perusahaannya di hadapan para demonstran. Menurutnya, ketetapan tersebut disandarkan pada pandangan yang mengatasnamakan kemanusiaan.
Starbucks adalah salah satu perusahaan terkenal yang mendukung pernikahan sesama jenis. Microsoft Corp dan Nike Inc juga mendukung hal tersebut. (*)

Rihanna Juga Terjangkit Virus Kaki Angelina Jolie

infospesial.net -  Nampaknya virus kaki Angelina Jolie beredar begitu cepat dan menjangkiti para selebriti lainnya. Sebelumnya virus kaki ini berawal dari gaya pose Jolie red carpet Oscar tahun ini, Jolie yang mengenakan gaun hitam berbelahan kaki tinggi berpose dengan memeaerkan kakinya.

Dan akhirnya hingga kini gaya tersebut menjadi sorotan, bahkan gaya yang disebut sebagai virus kaki Angelina Jolie ini pun menjadi banyak guyonan di internet. Dan kini Rihanna pun terjangkit virus kaki ini. Seperti dilaporr dari Dailymail, penyanyi berusia 23 tahun ini memakai gaun dengan belahan setinggi berwarna gold pada acara amal para korban badai Katarina di New Orleans. 



Dan yang menjadi bahan pembicaraan adalah gaya Rihanna diatas panggung, penyanyiYou da One itu terlihat menjulurkan kaki kirinya saat bernyanyi. Akibat gayanya  tersebut, Rihanna disebut-sebut telah terjangkit virus kaki Jolie. 

6 Selebriti Terburuk Menurut Survey The London Vision


infospesial.net -  Meraih puncak kepopularan ternyata tak menjamin seorang selebriti menjadi yang terbaik di mata publik. Hal ini terbukti seperti hasil survey di Inggris mencatat jika penyanyi muda berbakat yang kini tengah berada dipuncak populariti ternyata juga berada dipuncak chart teratas selebriti yang dianggap terburuk.

Bieber berada di puncak chart dengan 78% suara dari peserta survey. Kemudian disusul oleh penyanyi lagu You Da One, Rihanna yang dikenal dengan penampilan seksi nya ini menduduki posisi kedua sebagai selebriti terburuk dengan total suara 10%.
Dan sahabat Rihanna, Katy Perry menyusulnya diurutan ketiga dengan meraih 4% suara, lalu Justin Timberlake berada dibawah Katy dengan suara 3%. Dan David Beckham dengan jumlah suara yang sama yaitu 3%, dan penyanyi cantik Cheryl Cole menduduki posisi terakhir dengan 2% suara.
Survey diadakan oleh The London Vision yang diikuti oleh 1.027 peserta yang berusia antara 16 hingga 64 tahun.

Loh, Kancing Seluar Kate Moss Terbuka


infospesial.net -  Sepertinya Kate Moss telah memakan keripik terlalu banyak dan makan malam mewah? 

Supermodel kurus ini terlihat mengenakan tali pinggang dan kancing seluarnya yang terbuka saat jalan - jalan dengan suaminya Jamie Hince. Entah dia merasa kembung setelah makan atau kerana ghairah pada tamasya London mereka.

Dia berbagi tawa di bawah sinar matahari musim semi dengan Jamie, mereka menikah Julai tahun lalu. Tapi ia nampaknya tidak menyedari bahawa skinny jeans-nya terbuka. 



Pasangan ini bertemu di Mexico saat mereka merayakan ulang tahun ke-60 Sir Philip Green. 

Kalahkan Internet Explorer, Chrome jadi Raja Sehari

Google Chrome berhasil menjadi menjadi top internet browser dunia untuk satu hari, pada hari Minggu (18/03), mendorong Internet Explorer ke tempat kedua untuk pertama kalinya.
Diketahui, Microsoft Internet Explorer telah menjadi web browser yang paling populer di dunia sejak tahun 1999.
Browser handalan Google tersebut tidak mampu mempertahankan posisinya, namun dalam statistik yang dikeluarkan oleh perusahaan pemantau web Statcounter, pada minggu ini, Internet Explorer kembali menduduki peringkat pertama.
“Meskipun hanya satu hari, ini adalah tonggak sejarah,” kata Aodhan Cullen, CEO perusahaan monitoring web, Statcounter .
Angka Chrome cenderung melonjak di akhir minggu, didorong oleh pengguna rumahan yang memilih browser Google tersebut dari Microsoft IE.
“Apakah Chrome dapat memimpin dalam perang browser dalam jangka panjang masih harus dilihat, namun kecenderungan penggunaan Chrome di akhir minggu tidak boleh disangkal. Pada akhir minggu, ketika orang bebas memilih browser apa yang ingin mereka gunakan, banyak dari mereka yang memilih Chrome,” tambah Aodhan Cullen. 






Untuk satu hari pada Minggu 18 March, Google Chrome menjadi web browser yang paling populer di dunia
Salah satu versi Chrome, yaitu Chrome 15, telah menjadi browser yang paling populer dunia, menurut penelitian yang dirilis oleh Statcounter pada 15 Desember lalu. Namun semua versi Internet Explorer masih berada di depan Chrome.
Sementara itu, Firefox diharapkan mengambil mahkota dari Internet Explorer, ternyata versi terbarunya lebih besar dan lambat.
Berdasarkan statistik global StatCounter, Chrome menduduki puncak jajak pendapat di India, Rusia dan Brasil, sedangkan di wilayah Amerika, Cina dan Jerman, Chrome menduduki peringkat ke 2 dan 3.

Venus Angelic, si "Boneka Hidup" yang Menghebohkan London

Setelah tampil di YouTube dan televisyen seorang gadis berusia 15 tahun penggila gaya lolita menjadi perhatian masyarakat London. Apakah ini akan menjadi trend baru di sana? 



Melihat para remaja yang bergaya lolita mungkin sudah bukan hal asing lagi bagi warga Tokyo. Tapi melihat remaja yang suka berpakaian seperti boneka, memakai make-up agar mata terlihat besar, bersuara  imut, dan berperilaku seperti anak kecil, bukanlah sesuatu yang mudah ditemukan di London.
Kerana itulah ketika Venus Angelic, remaja berusia 15 tahun dari London mengupload video tutorial untuk berdandan gaya lolita seperti dirinya di YouTube, banyak publik London yang menepuk dahi kehairanan.
Kepopularan video tersebut membuat sebuah acara di Inggris, RightThisMinute (sebuah acara yang menganalisa video unik ydi internet) penasaran, dan mereka kemudian meliput Angelic sebagai fokus pada salah satu sesi acara tersebut.
Menurut pembawa acaranya kepada Huffigtonpost, Betsy Gessell, Angelic pernah tinggal di Jepun selama beberapa tahun. Di negara inilah Angelic merasakan jatuh cinta dengan budaya anime yang kemudian mempengaruhi gaya berpakaian, berperilaku, bahkan sampai gaya berbicaranya di kemudian hari.
Di YouTube sendiri, banyak pandangan miring yang mengatakan Angelic seperti mengalami kelainan mental dan gaya bicaranya terlalu dibuat-buat, namun jika melihat bar 'like / dislike' dalam video itu, secara kasar boleh dibilang jumlah pendukung Angelic masih lebih banyak. Salah satu pendukung ini termasuk ibunya, yang merasakan dandanan putrinya itu masih cukup 'aman' untuk saat ini.
Angelic juga punya halaman fans club tersendiri yang boleh kamu kunjungi di Facebook. Saat ini anggotanya sekitar 5000 orang, dan kemungkinan akan terus meningkat pesat kerana pemberitan mengenai dirinya yang semakin hangat belakangan ini.
Sekarang bagaimana pendapatmu? Cute? atau justru Freak? Sini untuk melihat videonya

Inilah pelajar yang dapat booking bintang filem porno

berita-beritadotcom Berawal dari kegelisahan seorang remaja lelaki, yang sering berfantasi dengan gadis-gadis di sekolahnya. . Remaja itu adalah Mike Sote (18 tahun), seorang pelajar di Oakdale, Minnesota, Amerika Syarikat. 


Mike kemudian berburu wanita di twitter. Dia sudah menghubungi wanita dengan 600 tweets. Seorang wanita yang usianya lebih tua 19 tahun darinya kemudian menyambutnya. Ia adalah Megan Piper (37 tahun), bintang porno kelas atas yang paling disukai para lelaki hidung belang.

Berapa Mike harus membayar Megan? Cukup dengan tiket pulang-pergi Los Angeles-Oakdale ia sudah boleh mendapatkan Megan. "Saya akan ke sana (Oakdale)," katanya. 



Tetapi Mike tidak memiliki wang, ia pun berharap mendapatkan sumbangan sebesar 400 dolar dari teman-temannya. Sekolahnya pun memperbolehkan dia bertemu Megan. 


Setelah berita tentang dirinya menjadi posisi atas di Redditch, situs  berita sosial pada akhir minggu, Mike menerima lebih dari 750 pengikut Twitter  hanya dalam satu hari. 

Lihat Bagaimana Cara Orang Syria Membuat Sumber Energi Tanpa Batas [Video]

Genius! Orang Syria ternyata selama ini menggunakan trick khusus agar elektrik di rumah mereka dapat terus menyala tanpa bantuan dari sumber tenaga elektrik. Caranya juga ternyata sama sekali tak sulit. Modal yang kamu perlukan cuma satu unit penyambung dan pemetik api. Cara lengkapnya boleh kamu saksikan pada video ini. 






credits to patternfall

bk-boleh ke????

Liyana Jasmay kahwin Januari

Siapa sangka, dalam tempoh dua bulan perkenalan, timbulnya bibit-bibit cinta sehingga aktres Liyana Jasmay, bersetuju untuk menerima lamaran Fathuddin Mazlan, 28.

Kata orang, inilah yang dinamakan jodoh. Apatah lagi, mereka yang selama ini hidup berjiran dan pernah belajar di sekolah yang sama, akan mengakhiri zaman bujang Januari tahun depan.

Jelas gadis berusia 24 tahun ini, majlis perkahwinan dijangka berlangsung selepas tamat kursus jangka pendek di New York, Amerika Syarikat (AS).

"Memang dari awal perkenalan kami, dia sudah maklum bahawa saya berhasrat untuk mengambil kursus jangka pendek dan dia sedikit pun tidak menghalang saya untuk menimba ilmu.

"Kelas akan tamat pada awal Januari (2013) dan lepas itu akan terus kembali ke Malaysia untuk berkahwin. Bagi saya, inilah yang dinamakan jodoh. Tidak perlu bercinta lama-lama, jika sudah pasti dan benar-benar suka, terus sahaja berkahwin.

"Kalau nak bercinta-cintun, bagi saya zaman sekolah bolehlah," katanya yang ditemui semasa menghadiri majlis pelancaran drama bersiri 3 Janji di Sri Pentas, kelmarin. 



sumber : sinar harian

Pencuri ‘terculik’ cucu mangsa


MELAKA – Seorang warga emas melalui detik yang mencemaskan selama kira-kira tujuh minit apabila cucu kesayangannya dilarikan secara tidak sengaja oleh seorang lelaki yang mencuri keretanya di Jalan Syed Abdul Aziz di sini semalam.
Abu Semah Othman, 62, berkata, kejadian berlaku pada pukul 2.15 petang selepas dia memberhentikan kereta jenis Proton Gen2 miliknya di tepi jalan berkenaan tanpa mengunci pintu untuk menjelaskan insurans nyawa di sebuah syarikat insurans yang terletak di Jalan Melaka Raya 8 di sini.
Pada waktu yang sama, cucunya Nor Abdullah Afiq Abdullah, 8, yang sedang tidur ditinggalkan dalam kereta berkenaan seorang diri.
Jarak antara kereta Abu Semah dan syarikat insurans itu adalah kira-kira 20 meter.
“Saya tidak membawa Afiq bersama kerana dia sedang nyenyak tidur, malah saya memasang pendingin hawa tanpa menghidupkan enjin bagi keselesaannya.
“Bagaimanapun, saya tidak mengunci pintu kerana beranggapan urusan saya di syarikat insurans tersebut hanya sekejap,” katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Daerah Melaka Tengah di sini.

sumber : kosmo online

Pasangan gay asmara di dek


ROSEAU (Dominica): Dua lelaki California yang menyertai pelayaran kapal khas untuk golongan gay di Laut Caribbean ditahan di Dominica negara yang mengharamkan hubungan seks sejenis semalam.
Polis berkata, mereka menaiki kapal berkenaan dan menahan dua lelaki terbabit kerana disyaki berkelakuan sumbang dan meliwat.

Lelaki terbabit dikenali sebagai John Robert Hart, 41, dan Dennis Jay Mayer, 43, tetapi tiada sebarang maklumat mengenai tempat tinggal mereka.


Kata polis, suspek didakwa melakukan hubungan seks di atas dek kapal Celebrity Summit.

Mereka didakwa di mahkamah dan boleh didenda RM1,140 dan penjara sehingga enam bulan jika didapati bersalah. Celebrity Summit berlepas dari Puerto Rico dengan membawa kira-kira 2,000 pelancong pada Sabtu lalu dan tiba di Dominica semalam. - AP



sumber : myMetro

Remaja cuba cederakan bayi luar nikah


JAKARTA: Seorang ibu tunggal murung diletak di bawah pengawasan pihak polis setelah mencederakan bayi yang baru dilahirkan dengan pisau.
Ibu bayi itu, Siti Sundari, 18, melahirkan anaknya sendirian di bilik sewa di Cikeas Udik di Bogor, Jawa Barat, Jumaat lalu. 
Seorang anggota polis Gunung Putri yang tidak mahu namanya disiarkan, berkata Siti, seorang pembantu rumah, dikatakan malu kerana melahirkan anak luar nikah.

“Nasib baik, jirannya terdengar suara bayi menangis lalu bergegas untuk menyelamatkan bayi itu. Dia kemudian melaporkan kes itu kepada polis,” katanya.




Bayi itu dirawat di Hospital Permata Cibubur kerana luka sepanjang 11.5 sentimeter di bahagian belakang tubuhnya sebelum dipindahkan ke Hospital Bandar Cibinong.

Jururawat di Hospital Bandar Cibinong, berkata bayi seberat 2.17 kilogram itu dalam keadaan baik. - Jakarta Post



sumber : myMetro

Cuma 8 hari belai kembar 3


LONDON: Kegembiraan pasangan Paul dan Isabel Mason mendapat anak kembar tiga hanya bertahan kira-kira seminggu apabila bayi berkenaan ditakdirkan membesar tanpa ibu mereka.
Selepas lapan hari dilahirkan, Mattias, Lukas dan Sarah kehilangan ibu mereka kerana Isabel meninggal dunia akibat masalah jantung yang dipercayai terjejas akibat kehamilan.

Mason berkata, mereka begitu teruja apabila anak kembar terbabit dilahirkan.


“Saat seminggu kami bersama-sama begitu berharga.

“Mattias, Lukas dan Sarah adalah anak pertama kami dan kemungkinan besar yang terakhir,” katanya selepas pengebumian Isabel, semalam.


Menurut Mason, dia dan isterinya tidak sabar-sabar membesarkan anak mereka bersama dan berkongsi pelbagai minat seperti memasak, bermain gitar, bersiar-siar, berkhemah dan mendengar hujan turun.




Di sebalik keriangan itu, kata Mason, dia tidak menyangka Isabel, 34, tiba-tiba jatuh dan dikejarkan ke Hospital Royal Hampshire - tempat dia melahirkan Mattias, Lukas dan Sarah minggu lalu.

Isabel kemudian menghembus nafas terakhirnya pada 10 Mac lalu.


Doktor berkata, Isabel mungkin meninggal dunia akibat kebocoran darah ke pundi yang mengelilingi jantung akibat masalah salur darah.

Seorang perunding kardiologi berkata, insiden itu biasanya menyebabkan kematian dan sering berlaku ketika seseorang wanita hamil.


Pasangan itu tinggal di Weeke, Winchester, dan bekerja di Southampton.


Mereka bertemu ketika bekerja dan berkahwin pada 2010.


Isabel bertugas sebagai pengurus projek teknologi maklumat dan berasal dai Zeulenroda-Triebes di tenggara Jerman. Kehamilannya berlaku selepas dia menjalani rawatan IVF. - DM



sumber : myMetro

Tulisa mengaku terbabit klip “intim” dengan pasangan


LONDON: Juri program realiti X Factor, Tulisa Contostavlos, semalam memohon maaf kepada peminatnya dan mengaku klip video seks yang tersebar di Internet beberapa hari lalu adalah dirinya.
Penyanyi kumpulan N-Dubz berusia 23 tahun itu berkata, rakaman “detik intim” itu dibuat bersama bekas kekasihnya, Justin Edwards.

Kata Tulisa, deejay dikenali sebagai MC Ultra itu “mengkhianati” dirinya kerana memuat naik rakaman berkenaan di Internet.


“Saya benar-benar kecewa,” katanya. Menurut Tulisa, apabila seseorang sanggup berkongsi “detik intim” bersama pasangan yang dicintai dan dipercayai, mereka tidak pernah bimbang rakaman itu akan dikongsi dengan orang lain.

Rakaman itu menggunakan kamera telefon berkualiti tinggi memaparkan Tulisa melakukan aksi seks lebih enam minit. Sebuah firma Internet mengenakan caj 3.90 (RM19) untuk sesiapa yang ingin memuat turun rakaman berkenaan, tetapi perkhidmatan laman sesawang itu didapati digantung beberapa jam kemudian. - TS



sumber : myMetro

Lelaki beli motor guna laman web tertipu


KUALA LUMPUR: Malang bagi seorang perunding produk apabila wang simpanannya selama setahun untuk membeli motosikal idaman habis ditipu selepas terpedaya dengan iklan jualan kenderaan itu dalam satu laman web tempatan yang terkenal memasarkan barangan terpakai.
Mangsa, Mohd Azahar Osman, 26, kerugian RM1,850 Selasa lalu, selepas memasukkan jumlah wang itu ke dalam akaun seorang lelaki yang menawarkan motosikal terpakai jenis Yamaha LC135 dengan harga lebih murah berbanding pasaran. Katanya, walaupun berwaspada termasuk menyemak nombor pendaftaran kenderaan itu dengan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan polis mengenai status pemilik serta saman, dia tetap tertipu.

“Mungkin wang sejumlah itu tidak banyak...tapi saya sangat memerlukan kenderaan untuk bekerja. Nasib baik saya tidak membayar penuh harga motosikal yang ditetapkan iaitu RM3,700.


“Saya mencari motosikal dengan melayari laman web dan terbaca iklan ditawarkan seorang lelaki dari Kampung Haji Razali, Zon Selatan Jamaluang, Johor, sebelum menelefonnya untuk proses pembelian motosikal bernombor pendaftaran JMH 142,” katanya di sini, semalam.

Katanya, dia berurusan dengan lelaki itu melalui telefon dan percaya pemilik motosikal itu jujur selepas memberikan nombor kad pengenalan untuk disemak dengan JPJ serta polis, tetapi lelaki itu tidak dapat dihubungi sebaik dia memasukkan separuh daripada harga motosikal itu.



sumber : myMetro

Biawak punya fasal


REMBAU: Empat kenderaan termasuk sebuah lori tangki terbabit dalam kemalangan di Kilometer 28.5, Jalan Seremban-Tampin, di sini, petang kelmarin.
Difahamkan, selain lori, kejadian kira-kira jam 3.20 petang itu membabitkan Proton Saga BLM, Perodua Kancil dan Proton Saga jenis lama.

Mangsa, Mohd Firdaus Abu Bakar, 24, yang memandu Proton Saga BLM mendakwa, ketika kejadian, dia bersama tunangnya berusia 21 tahun dalam perjalanan dari Nilai menuju ke kampungnya di Johol.


“Sejurus tiba di lokasi kejadian, sebuah Perodua Kancil berhenti secara tiba-tiba kerana mendakwa cuba mengelak daripada melanggar anak biawak yang melintas jalan.

“Pada masa sama, sebuah lori tangki melanggar belakang kereta saya. Berikutan keadaan jalan licin, saya yang berada di belakang Perodua Kancil itu hilang kawalan lalu melanggar belakang kereta terbabit,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, kelmarin.


Menurutnya, kereta dipandunya berpusing dua kali sebelum berhenti di bahu jalan.




“Tunang saya yang berada di bersebelahan turut menjerit ketakutan, namun saya bersyukur kerana kami tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, siasatan awal mendapati pemandu lori gagal mengawal kenderaan lalu melanggar belakang Proton Saga BLM berkenaan.


“Proton Saga BLM itu seterusnya melanggar belakang Perodua Kancil di depannya. Pada waktu sama, kepala lori berkenaan memasuki laluan bertentangan dan bergesel pula dengan Proton Saga jenis lama yang datang dari arah bertentangan,” katanya.

Ketua Polis Daerah Rembau, Deputi Superintendan Mizan Md Dom ketika dihubungi mengesahkan mengenai kejadian berkenaan.



sumber : myMetro

PARAH DILENYEK KERETA IBU,BADAN TERLIPAT DUA


JOHOR BAHRU: “Jantung saya hampir terhenti apabila melihat dia terperosok di bawah kereta dan tidak menyahut panggilan saya,” kata Salinda Kamisan, 38, menceritakan kemalangan menimpa anak bongsunya, Mohd Ilman Sadiq Mohd Abdul Hakim, 18 bulan, petang kelmarin.
Dalam kejadian jam 6.30 petang itu, kanak-kanak yang mesra dengan panggilan Ilman itu terperosok di ruang bawah kereta ibunya selama hampir lima minit sebelum berjaya dikeluarkan, namun cedera parah dan kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Sultanah Aminah (HSA), di sini.
Salinda berkata, pemeriksaan doktor mendapati anak keempatnya itu mengalami kecederaan dalaman yang serius di bahagian paru-paru apabila tubuhnya terlipat dua akibat insiden berkenaan.

Menurutnya, kejadian berlaku apabila Proton Iswara itu mengundur tanpa disengajakan selepas kakak Ilman, Norizati Nafisah, 14, tertolak brek tangan ketika ingin mengeluarkan makanan daripada dalam kereta.



Sebelum kejadian, kereta itu diparkir di depan rumah keluarga berkenaan di Jalan Cengal 3, Taman Desaru Utama, Bandar Penawar, Kota Tinggi. 


sumber : myMetro

Misteri mati badan berasap


KAJANG: “Saya terkejut sebaik melihat lelaki yang terbakar seluruh badan di depan rumah saya adalah anak saudara sendiri,” kata Badrul Shah Sahak, 45.
Anak saudaranya, Mohd Farid Hassan, 27, maut selepas melecur hampir 90 peratus badannya dalam kejadian di Kampung Sungai Ramal Dalam, di sini, awal pagi kelmarin.
Mangsa yang bekerja sebagai pemandu dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Serdang, dekat sini, pada jam 2.30 pagi, namun disahkan meninggal dunia beberapa jam kemudian.

Mangsa datang ke rumah bapa saudaranya itu mungkin untuk meminta pertolongan selepas tubuhnya terbakar.



Setakat ini, polis mendapati tiada kesan jenayah di tempat kejadian seperti penemuan petrol atau pemetik api yang boleh mencetuskan kejadian itu. 


sumbe r : myMetro

Belasah pelajar menang pingat emas


KOTA BHARU: Seorang remaja lelaki berusia 18 tahun layak dipanggil samseng apabila membelasah pelajar lelaki berusia 17 tahun sehingga patah tulang belakang semata-mata tidak berpuas hati kerana pelajar itu memenangi pingat emas dan perak kejohanan olahraga Majlis Sukan Sekolah Daerah (MSSD) di sebuah sekolah menengah di Jeli, kelmarin.
Dalam kejadian jam 5.30 petang itu, mangsa, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Batu Melintang, Jeli, ditahan remaja berkenaan selepas tamat kejohanan kerana tidak berpuas hati dengan pencapaian cemerlang mangsa memenangi satu pingat emas dan dua pingat perak. Remaja itu yang juga bekas pelajar sekolah menengah yang menjadi tuan rumah kejohanan berkenaan berang apabila wakil sekolahnya tidak menang lalu memukul serta menendang belakang mangsa sebelum melarikan diri.

Seorang guru yang melihat mangsa terbaring kesakitan membawanya ke Hospital Jeli untuk dirawat dan doktor mengesahkan pelajar itu patah tulang belakang.


Ketua Polis Daerah Jeli, Deputi Superintendan Sheik Azhar Sheik Omar, berkata mangsa kini menerima rawatan lanjut di Hospital Jeli.

“Selepas kejadian, rakan perempuan mangsa berusia 13 tahun membuat laporan polis dan kita segera melakukan siasatan.


“Dalam tempoh dua jam selepas laporan diterima, suspek ditahan di rumahnya di kawasan perumahan dekat Bandar Jeli dan kes disiasat mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan,” katanya ketika dihubungi, semalam.



Menurut Sheik Azhar, siasatan awal mendapati suspek tidak berpuas hati dengan mangsa kerana dia memenangi banyak pingat dalam kejohanan berkenaan.


sumber : myMetro 

JutawanTewas Selepas Makan Kucing


Polis China menangkap seorang lelaki yang diduga membunuh jutawan dengan cara memberi makan daging kucing beracun.


Jutawan yang menjalankan bisnis hutan di Guangdong China itu, Long Liyuan. Ia meninggal setelah menikmati daging kucing bersama dua rakannya.


Isnin (2/1/2012) lalu, pejabat Kota Yangjiang mengkonfirmasikan, polis telah menahan satu dari dua rakan Liyuan, yakni Huang Gang. Huang diduga meracuni daging santapan Liyuan pada jamuan makan malam.


Menurut laporan polis setempat, Huang meracuni Liyuan setelah kesepakatan bisnis dua pihak itu gagal.


"Huang yang membantu Liyuan menyewakan hutan itu menggunakan dana milik Liyuan. Terjadi perselisihan antara kedua pihak dan Huang meracuni Liyuan," ungkap pejabat Kota Yangjiang, seperti dikutip tribunpontianak.co.id dari AFP, Selasa (3/1/2012).


Saudara Liyuan mengatakan, keluarganya siap memberikan ratusan ribu Yuan bagi siapapun yang sanggup membingkar misteri di balik tewasnya Liyuan.


Menurut informasi, Liyuan menyantap daging kucing bersama dua tersangka. Sebelumnya, Huang menyelinap ke dapur restoran untuk meracuni santapan Liyuan.


Racun yang digunakan Huang diduga adalah racun yang berasal dari tanaman yang tumbuh di pedalaman China.


Sumber : http://www.tribunnews.com/

Gila..beri percuma minuman beralkohol kepada pelajar yang mahu mendema darah


Sebuah perusahaan minuman menawarkan para murid atau pelajar minuman alkohol jika mereka memberikan darah mereka sebagai gantinya.

Para remaja itu harus mendaftarkan online ke bank darah sementara di Leeds, Inggris untuk memenuhi syarat untuk mendapatkan Turbo, minuman dengan kadar alkohol 4 peratus secara percuma.

Namun pihak perusahaan itu sekarang telah menghentikan promosi itu setelah petugas kesihatan mengecam idea tersebut.

Jubir NHS, menjelaskan pihak berkuasa "tidak menyambut atau memaafkan aktiviti promosi seperti ini."

Dan pihak organisasi itu mengaku perihatin dengan pesan kesihatan yang disampaikan oleh tawaran.

Kerana terburu-buru artis ini terupload gambar telanjang yang tak disensor


LOS ANGELES - Bermaksud mengirimkan foto seksi pada fans melaluiTwitter, bintang siri Beverly Hills 90210 AnnaLynne McCord malah mengalami kesialan. Kerana terburu-buru, foto telanjang dadanya tidak disensor sama sekali.


Bintang berusia 24 tahun itu bermaksud mengirimkan foto topless pada salah satu follower dengan akaun @meganreee. 


Namun kerana terburu-buru, dia tidak sengaja mengupload foto yang belum diedit di situs jejaring sosial sosial tersebut. Peristiwa memalukan itu terjadi pada Jumaat (6/1) lalu. Demikian yang dinukil dari Aceshowbiz, Rabu (11/1/2012).


"This is for you @meganraee You rock!," tulis AnnaLynne lewat akaun Twitter-nya.


Fans yang belum diketahui identitinya tersebut lalu berusaha mengingatkan AnnaLynne tentang gambar tersebut. 


"Aku tidak boleh membalas pesanmu kerana kau tidak follow Twitter-ku, tapi gambar itu sudah kuterima! Tapi apakah kau menyedari apa yang telah kau posting?," kata penggemarnya. 


Mengenai insiden ini, Anna berbicara kepada Global Grind, "Respon saya kepada semua orang, jika Anda belum pernah bersalah atau melakukan sesuatu yang salah dalam hidup. Saya seorang manusia dan kita membuat kesalahan."


Setelah wawancara, kekasih Dominic Purcell berkomen ke Twitter, "Terima kasih untuk semua respon kalian terhadap hasil wawancara saya @globalgrind. Dan dukungan yang memungkinkan saya untuk bangun setiap pagi, dan melakukan apa yang saya impikan sejak berusia sembilan tahun. Terima kasih, terima kasih, terima kasih untuk kalian semua. Ini kerana Anda."


Anna mengupload foto topless-nya di Twitter, Jumaat, 6 Januari lalu. Namun, dia tidak menyedari bahawa puting payudaranya terekspos.


Anna pun menurunkan gambar tersebut, dan menggantinya dengan gambar yang sudah diedit. Sayangnya, gambar itu sudah terlanjur tersebar di dunia maya.(nsa)

Mayat seorang wanita muda yang dipermalukan di bilik mayat (disturbing picture)




Mayat seorang wanita muda yang dipermalukan di bilik mayat oleh penjaga kamar mayat di (San Paolo, Brasil).


 Maaf dan awas disturbing picture..!! Bagi yang tidak kuat dan tidak suka jangan mengintip... Bagi yang kuat dan berani, silakan.Dan jangan kata tidak diberitahu....






Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved