Perempuan ini ditangkap kerana tunjuk buntut ke polis

on 22 Mac 2012

TENNESSEE - Seorang perempuan di Amerika Syarikat (AS), ditangkap oleh pihak polis kerana mempamerkan buntutnya  kearah anggota polis. Kejadian ini dilakukannya setelah dia melihat polis menangkap adiknya yang melanggar lalu lintas.

Rita Zambrano, melihat adiknya ditangkap oleh polis ketika bermasalah dengan pelanggaran lalu lintas. Tiba-tiba saja perempuan berusia 45 tahun itu mengangkat skritnya dan mempamerkannya kepada polis dengan maksud mengejek.

Polis pun akhirnya menangkapnya atas tuduhan melakukan tindakan tidak senonoh. Ironisnya, disaat dirinya  di penjara, adik Zambrano dibebaskan dengan jaminan.
Petugas polis menceritakan kegilaan yang dilakukan Zambrano terjadi ketika adiknya ditangkap diluar apartemen milikanya. Gulley pun menangkap adiknya perempuan itu ketika melakukan pelanggaran lalu lintas yang dianggap berat.

“Dia berdiri di pintu apartemennya dan mempamerkan buntutnya kepada kami,” kata Gulley seperti dikutip Orange,

Inilah Gaun Sampah ala RatuCantik


VIVAnews - Mengenakan gaun mewah layaknya seorang puteri selalu dikaitkan dengan pertandingan ratu kecantikan. Seolah hendak melawan kebiasaan itu, sebuah pertandingan ratu kecantikan di Inggris justru membalut tubuh para peserta dengan baju rycycle.

Seperti dikutip dari Daily Mail, para peserta menukar aneka sampah dan perkakas bekas menjadi kreasi busana yang cantik. Dengan baju ‘sampah’ itu, mereka bersaing demi merebut mahkota Miss England.

Seorang kontestan asal Birmingham, Natalie Cutler, 21, merancang busana cantik dari bagian mobil bekas. Berkat bantuan temannya seorang mahasiswa mode, ia berhasil memanfaatkan busa kerusi kereta untuk bantalan bahu, detail tikar kereta untuk krah, dan bahan bekas lainnya menjadi kasut boot.

“Aku mencuci semua bahagian minyak mesin terlebih dahulu,” ujar Cutler. “Saya tidak akan menyebutnya sampah kerana hasilnya benar-benar bagus dan bermanfaat mendorong banyak orang melakukan recycle sebagai bentuk peduli lingkungan.”

Peserta asal London, Rissikat Bade, 21, juga tak mahu kalah. Diilhami oleh kecintannya terhadap musik, ia menciptakan gaun yang semua bahagian dari detail pakainnya terbuat dari piring hitam.

Sementara pesrta asal Essex, Betania Tamsett mereka skrit dari payung dan Miss Middlesex Laura Gregory menjadikan sudu garpu sebagai penghias gaunnya.

Peserta asal South Yorkshire, Hannah Higgins, tetap setia dengan akar budayanya dengan korset yang terbuat dari kotak-kotak teh celup Yorkshire, lengkap dengan skrit berbahan uncang teh. Ada pula kontestan yang mengenakan gaun berbahan dasar lembaran halaman majalah.



Bagi mereka yang terpilih menjadi Miss Enggland akan diikutsertakan dalam pertandingan Miss World, yang pertama kali digelar di Inggris sejak beberapa dekad terakhir, November mendatang. Pertandingan ini cukup menarik perhatian penonton di seluruh dunia, yang diperkirakan mencapai dua juta peonton.

Lelaki adakan hubungan seks dengan landak..apa yang terjadi?

Cukup unik dan luar biasa juga membuat kita ketawa dengan kejadian ini.Seorang lelaki Serbia terpaksa menjalani pembedahan setelah dirinya melakukan hubungan sex dengan landak.


Lelaki bernama Zoran Nikolovic yang berasal dari Belgrade tersebut mengatakan pada doktor bahawa apa yang dia lakukan diyakini boleh menyembuhkan kelainan ejakulasi yang dia derita. Bukannya sembuh, lelaki ini malah harus berurusan dengan pisau bedah kerana duri landak tertinggal di dalam alat kelaminnya. Salah seorang juru cakap hospital mengatakan, “Landaknya mungkin hanya menderita sedikit, tapi pelakunya masuk hospital. Kami harus segera memperbaiki kerosakan pada alat kelamin lelaki itu secepatnya.”. Ada-ada saja.

sumber : http://www.thesun.co.uk

Jaket boleh buat lelaki boleh merasakan bagaimana rasanya hamil.


INILAH.COM, London – Di semua buku dan pelajaran sekolah, disebutkan hanya wanita yang boleh hamil. Namun kini,lelaki juga boleh merasakan bagaimana rasanya hamil. Bagaimana?

Peneliti berhasil menciptakan jaket yang dikatakan mampu meniru bagaimana rasanya memiliki bayi di dalam tubuh. Jaket ‘Mummy Tummy’ ini meniru efek penambahan berat badan selama sembilan bulan di sekitar perut dan dada seperti ditulis Dailymail.

Bahkan, jaket ini mampu meniru sensasi bayi menendang dan orang yang mengenakan jaket ini boleh menenangkannya dengan mengelus perutnya. Namun jaket yang tampak seperti jaket tentera ini tak bisa meniru perasaan mual, ngidam atau melahirkan itu sendiri.

Pasukan kajian dari Kanagawa Institute of Technology (KAIT) di Atsugi, Jepun mengatakan, jaket ini paling mendekati kenyataan. Selama pengujian, ketua peneliti Takayuki Kosaka menemukan, 80% ibu mengatakan jaket ini sesuai seperti saat hamil.

Meski masih dalam tahap prototip, Kosaka berharap jaket ini boleh segera diedarkan di hospital untuk mendorong lelaki lebih bersimpati pada pasangannya.

Jor-jor ikan yang boleh main alat muzik

WISCONSIN – Mungkin akan terdengar aneh namun unik. Tapi memang itulah yang terjadi.

Seekor ikan mas yang diberi nama Jor Jor ternyata memiliki kemampuan lain yang tak dimiliki ikan lainnya. Ikan mas ini mampu bermain muzik.

Mungkin Jor Jor adalah ikan yang pertama yang boleh bermain musik di dunia ini.



Haiwan yang hidup di air itu dapat memainkan  lonceng yang dipasang di atas akuariumnya.

Uniknya, ikan tersebut hanya memainkan lonceng, ketika si ikan mendengar penyanyi Barbara Streisand melantunkan lagu Moon River.

Ketika mendengar lagu, si ikan segera menarik tali loceng yang dibiarkan menjuntai ke dalam akuarium.

Lalu ditariklah tali tersebut, dan Jor Jor akan membunyikan bel sesuai dengan harmoni lagu yang dibawakan penyanyi tersebut. Demikian seperti diberitkan dari The Sun.

Pemilik ikan bernama Diane Rains yang berasal dari Hudson, Wisconsin, Amerika Syarikat mengatakan Jor Jor memang sudah dua tahun ini dilatih untuk memainkan nada melalui lonceng tersebut.

Ikan itu memainkan akord dan harmoni hanya dengan menggunakan mulutnya. Diane mengaku bangga dengan haiwan peliharaannya tersebut.

“Jor Jor adalah pemuzik yang unik. Dia sangat suka mendengarkan dan kemudian mendapatkan inspirasi untuk memberikan kontribusi,” kata Diane memuji ikannya tersebut.

Wanita berusia 54 tahun ini sedang berpikir untuk mempersiapkan kompilasi musik Jor Jor itu ke CD.  www.suaramedia.com

Peratutan aneh di dunia tentang seks

Keanehan yang terjadi di berbagai dunia ini dapat dijadikan renungan atau pemikiran bahawa kita hidup di dunia dengan kejadian yang beragam dan aneh. Janganlah kita ikut tingkah laku aneh ini.Kejadian di bawah ini sudah cukup untuk dijadikan pelajaran bagi kita semua.

1. Di Lebanon, pemuda diperbolehkan ‘bercinta’ dengan binatang, asalkan binatang itu betina. Hukuman mati dikenakan bagi pemuda yang didapati berhubungan dengan binatang jantan.

2. Di Bahrain, doktor lelaki sah secara hukum untuk memeriksa alat vital wanita, tetapi dilarang secara langsung melihatnya selama pemeriksaan. Mereka hanya diperbolehkan melihatnya melalui sebuah cermin.

3. Di Guam ada pekerjaan full-time bagi para pemuda untuk melayani gadis-gadis, yang membayar mereka untuk melakukan hubungan seks pertama kalinya..
Alasannya: Menurut hukum di Guam, wanita yang masih virgin dilarang menikah.

4. DiHong Kong, isteri yang dikhianati sah secara hukum membunuh suaminya yang curang, tetapi hanya dengan menggunakan tangan kosong. Sedangkan pasang curangnya, boleh dibunuh dengan cara apapun.

5. Di Cali, Colombia, wanita hanya diperbolehkan berhubungan seks dengan suaminya, dan pada malam pertama,  ibu dari wanita harus berada di dalam bilik untuk menyaksikan adegan tersebut.

6. Di Santa Cruz, Bolivia, adalah tindakan melawan hukum jika seorang pemuda melakukan hubungan seks dengan seorang wanita dan anak perempuannya pada saat bersamaan.

Kunci pintu rumah yang hanya menggunakan ketukan untuk membukanya

Semakin canggih tekanologi sekarang ini...
Hanya melalui ketukan pintu yang berkunci dapat di buka...
Ketukan adalah kod rahsia untuk membuka kunci ini....
saksikan video...





Manusia akuarium

Christopher Schauman layak mendapat jolokan sebagai manusia akuarium. Bukan kerana warga AS itu tinggal dalam akuarium.

Tetapi, pemuda berkaca mata tersebut menempatkan kepalanya dalam akuarium. Aksi itu dilakukannya saat Comic-Con International di Kota San Diego, California, AS. Comic-Con merupakan konvensyen buku komik yang berlangsung setiap tahun di San Diego Convention Center. Tahun ini konvensyen pada itu telah dihadiri ratusan ribu pengunjung. Kerana tak mungkin menjadi manusia ikan, Schaumanmendapat idea untuk memasang akuarium di kepalanya.

Pengsan 100 kali sehari

 Seorang saintis wanita di Britain, Claire Allen menghidap sejenis penyakit ganjil yang menyebabkan dia pengsan sehingga 100 kali sehari, lapor sebuah akhbar semalam.

Allen, 35, yang menetap di sini, England, menghidap penyakit tidur dikenali sebagai katapleksi.

Penyakit saraf itu menyebabkan dia lumpuh antara 30 saat hingga lima minit setiap kali Allen ketawa, teruja, berasa takut, terkejut atau gembira.

Sewaktu diserang katapleksi, Allen akan kehilangan kawalan badannya tetapi berada dalam keadaan sedar.

Lebih teruk, Allen pernah pengsan 100 kali dalam masa sehari.

"Saya akan rebah setiap kali ketawa," katanya.

Allen menghidap penyakit ganjil itu sejak beberapa tahun lalu tetapi dia terpaksa mengambil ubat untuk melakukan rutin harian.

Terdapat kira-kira 25,000 penyakit tidur di Britain.

Fesyen terlebih canggih di Jepun








Inilah yang dikatakan fesyen dunia serba canggih di Jepun dan
kemajuan...semua nya maju tak pernah mundur....
nak salah kan siapa?

Terselamat walaupun tertusuk 13 batang besi

Terselamat walaupun setelah tertusuk 13 batang besi akibat pencetak besi meletup. Seorang pemuda China berhasil sembuh secara menakjubkan setelah tertusuk 13 batang logam dalam suatu kemalangan di kilang besi. Wang Tao, 24, dari Xian, China barat, sedang membuat blok besi tembok bertulang besi waja untuk bangunan  saat sebuah cetakan meletop dan melontarkan batang besi cerucuk ke paha dan pinggulnya.


Keadaan pemuda itu sungguh kritikal. Beberapa batang besi itu begitu panjang, sehingga rakan  sekerjanya harus memotong batang besi itu dengan mesin pembentuk agar Wang Tao dapat dimasukkan dalam mobil ambulans.
Setelah menjalani pembedahan mengeluarkan besi itu,Wang Tao kembali beransur pulih dan tidak sabar untuk bekerja semula.(link)

Inilah gambar ibu yang sanggup melemparkan bayinya dari tingkat 7

Ini adalah gambar pertama seorang wanita 53 tahun yang melemparkan anaknya hingga mati dari tingkat tujuh sebuah blok apartment di New York. Xiao Aiu Cai dikatakan melemparkan bayinya yang berusia antara dua atau tiga tahun dari jendela apartmentnya dan dia dikatakan membuat perkara itu dalam keadaan tertekan.


Saksi mengatakan dia mendengar suara orang menjerit seperti terkena histeria dan apabila mereka melihat seorang wanita cuba melemparkan anknya kebawah. (link)

Perlukah dibuat apron macam ni?



Artis ni pun nak jugak pamer tubuh ketika hamil


infospesial.net -  Tak hanya bintang Hollywood saja yang berani pamer tubuh ketika hamil, artis Tanah air Sheila Marcia pun tampil topless dengan mempamerkan perut besarnya yang usia kehamilan 7 bulan. 


Sheila dan suaminya Kiki Mirano memuat naik foto toplessnya ke Facebook peribadinya. Dalam foto tersebut terlihat Sheila dalam keadaan bogel dengan posisi menyampingi kamera ia berpose dengan satu tangganya menutupi bahagian payu darannya. 


Dan dalam beberapa foto lain pasangan muda ini memperlihatkan kemesraannya dengan masih tetap mengekspos perut hamil Sheila. Salah satu foto terlihat Sheila mengenakan bikini berpose berada disamping sang suami Kiki, dan dalam pose lain Sheila terlihat bogel berbaring miring bersandar pada sang suami yang juga bertelanjang dada .

Gila..syarikat ini hanya memberi kerja kepada orang yang mempunyai zodiak tertentu sahaja


WUHAN, KOMPAS.com — Kesempatan melamar pekerjaan seharusnya terbuka bagi semua orang, bukan hanya untuk orang berzodiak tertentu.

Sebuah perusahaan pelatihan bahasa Inggris di Wuhan, China, di kritik kerana dalam iklan mencari pekerjaan mereka dinyatakan, orang berzodiak Scorpio dan Virgo tidak perlu melamar. Perusahaan yang tidak disebutkan namanya itu memasang iklan mencari pekerjaan di Universit Wuhan. Dengan jelas, mereka menyatakan tidak menerima pelamar yang terlahir dalam naungan zodiak tertentu.

”Kami tidak ingin mempekerjakan orang dengan zodiak Scorpio, Virgo, dan Capricorn. Sementara itu, orang berzodiak Pisces dan Libra akan diutamakan,” demikian bunyi iklan tersebut.

Manager perusahaan itu yang bermarga Xia mengatakan, menurut hasil penelitian yang mereka buat, orang berzodiak Scorpio memiliki keperibadian yang keras dan berangin, sedangkan warga Virgo cenderung melancarkan kritik dan tidak kekal pada satu pekerjaan dalam waktu lama. Banyak orang melancarkan kritik atas iklan tersebut. Iklan itu juga menjadi topik pembicaraan di Weibo, situs sejenis Twitter di China. (UPi/Joe)

Sumber : Kompas Cetak

[GILA] Remaja sanggup ceroboh kedai kerana nak tengok laman porno

Seorang remaja yang ingin  memeriksa akaun MySpace-nya sanggup menceroboh satu kedai perabot dan kemudian ditangkap polis yang berjaya menjejakinya  melalui petunjuk yang tertinggal di komputer kedai itu.

Polis di kota kecil Kennewick, Washington, menyatakan bahawa remaja laki-laki yang berusia 17 tahun tersebut menceroboh masuk kedai perabot  Bella Office Furniture.


Setelah berhasil masuk, dia melayari internet selama lima jam untuk mengunjungi jejaring porno di internet dan menjajakan barang curian di akaun MySpace-nya.

Remaja laki-laki itu dilaporkan mengaku melakukan pencurian tersebut setelah ditangkap dan dibawa ke tahanan polis.

Nama remaja laki-laki itu tak disebutkan kerana  masih di bawah umur. (Kompas.com)

Pernikahan boss mafia di China

Beginilah keadaannya jika boss mafia melangsungkan perkahwinannya ......
















Kerana 'Kentut' Jalan Jadi Sesak


Aneh memang, tapi kesesakan singkat yang terjadi di Twinsburg memang disebabkan oleh seorang lelaki yang kentut di tengah jalan.

Polis Twinsburg mendapat laporan bahawa seorang lelaki yang memandu di Darrow Road tiba-tiba memberhentikan keretanya di tengah jalan, ia lalu keluar dan berteriak "Saya mahu kentut" sambil berlari mengelilingi keretanya.

Lelaki itu kemudian kembali masuk ke dalam kereta dan pergi. Polii menemukan keretanya di parking menara air.

Ketika disoal polis, lelaki itu bercerita dirinya sedang mencari pekerjaan di dekat daerah Solon. Ditengah jalan, ia terpaksa harus membuang gas dari isi perutnya kerana "rasanya terlalu menyakitkan."

Setelah melihat sejarah kesihatan pria tersebut, polis memutuskan membawa lelaki itu ke hospital Universiti di Twinsburg untuk dirawat.

sumber: twinsburgh.patch.com

Lampu Terang yang Menyala dengan Darah


Lampu dengan nama Blood Lamp ini adalah sebuah lampu yang dirancang khusus untuk digunakan dalam situasi yang darurat.Jika pemilik lampu ini tersesat ditempat yang gelap dimana tidak ada energi yang boleh digunakan sebagai penerang,mungkin inilah lampu alternatifnya.Energinya dari darah,sulit dipercaya..






 Sesuai dengan namanya, lampu ini menyala selama 24 jam bila kita meneteskan darah kita ke dalam tabung ini.






 Penggunaannya cukup mudah (tapi mengerikan), pertama lampu yang berbentuk tabung dari kaca ini harus dipecahkan bahagian atasnya kemudian dengan sisa bahagian atas yang tajam,kita harus menggoreskan salah satu jari kita sehingga darah akan keluar.Darah segar itu akan membuat lampu ini menyala terang.


sumber 

Wow! Anak 13 Tahun Menemukan Model Panel Suria Paling Efektif



Alam sekali lagi menunjukan keajaibannya yang luar biasa, siapa sangka kalau desain ranting dan cabang pohon yang terlihat oleh kita ternyata merupakan sebuah desain paling genius yang pernah ada dari sebuah teknologi panel suria?

Inilah panel suria buatan Aidan. Foto: anmh

Nampaknya ras manusia perlu berterimakasih oleh seorang anak Genius bernama Aidan Dwyer yang berhasil menemukan model panel suria paling efektif yang pernah manusia temukan. Panel suria buatannya mampu menyerap tenaga suria 20 hingga 50% lebih besar daripada panel suria konvensional! Untuk usahanya ini, Aidan telah mendapat penghargaan utama dari "Young Naturallist Awards"

Sulit dipercaya memang, ketika banyak ilmuwan dan orang terdidik menghabiskan jutaan dollar serta waktu penelitian yang lama untuk menemukan desain tersebut, ternyata hasil penelitian seorang anak yang masih berusia 13 tahun justru dapat mengalahkan segala usaha dan penemuan mereka.

Aidan menceritakan bahwa desain panel suria temuannya terinspirasi oleh bentuk serta pola dahan dan ranting dari pepohonan. Ia merasa ada yang unik dari pola setiap dahan dan ranting tersebut. Rasa penasarannya membawa Aidan kesebuah penelitian yang melibatkan hasil penemuan dari seorang penulis puisi sansekerta India hingga ke penemuan formula matematika pada alam oleh ilmuwan pada abad ke 18. Akhirnya ia menemukan keterkaitan pola spiral pada dahan dan ranting tersebut dengan pola yang ditemukan oleh Leonardo dari Pisa, atau kita kenal dengan nama Fibonacci.


Sebahagian rasa keingintahuannya berhasil oleh penemuan ini, namun pertanyaan awalnya masih belum memiliki jawaban; Mengapa pohon memiliki pola ini?

Aidan pun mulai melakukan eksperimen di kebun belakang rumahnya, ia mereka sebuah pohon tiruan dengan daun yang ia ganti dengan panel surya, dan dari eksperimen inilah akhirnya panel surya rancangannya tercipta.

Bagi yang tertarik mendalami penelitian Aidan lebih lanjut boleh melihat laporan lengkap miliknya di sini. Dari cara penulisannya saja kamu bakal tahu betapa pintarnya anak ini.


sumber: anmh via gizmodo

Tolak Berhubungan Seks, Remaja Cantik Dibunuh Bekas Banduan


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki bernama Daniel Robert Lehi Ferry (31) ditangkap setelah dituduh membunuh Anne Kasprzak (15) kerana menolak berhubungan badan. Demikian dilansir Fox News, Rabu (21/3/2012).
Ferry ditangkap, Isnin (19/3/2012),dengan tuduhan melakukan pembunuhan tingkat pertama saat mayat Anne ditemukan pada 11 March lalu di Sungai Jordan, Utah, Amerika Syarikat (AS).
Menurut pernyataan yang dikeluarkan pihak berwajib, seorang saksi mengatakan kepada polis bahwa dirinya melihat Ferry memukuli Annie saat menolak berhubungan intim dengan dirinya.
Saksi juga mengatakan, ia melihat Ferry mengangkat mayat Annie yang tak sedar dari rumahnya dan meninggalkannya di sebuah kendaraan. Kasprzak, pelajar baru di Summit Academy di Draper dilaporkan hilang oleh keluarganya pada 10 March. Ferry baru saja menyelesaikan masa 10 tahun penjara kerana menembak seorang lelaki di lokasi point-blank.
"Ia memang punya masa lalu yang kelam jadi saya tak boleh mengatakan itu tak mungkin. Namun, pada saat yang bersamaan saya tidak melihat (kemungkinan) itu," kata kakak tersangka, Timon Ferry, yang berada di rumah saat saudaranya ditangkap.

Terlalu Liar, Remaja Perempuan Dibunuh Ayah Kandungnya


TRIBUNNEWS.COM - Seorang remaja perempuan berusia 14 tahun dibunuh oleh ayah dan dua kakak perempuannya, masing-masing berusia 16 dan 18 tahun, kerana dianggap terlalu liar. Demikian dilansirMumbai Mirror, Selasa (19/3/2012).
Sang ayah bernama Agyaram Jaiswal (45) yang tinggal di Malad, Mumbai, India, dan bekerja sebagai penjual asinan membunuh anak kandungnya menggunakan kabel mesin jahit untuk mencekiknya. Remaja perempuan yang hanya diidentifikasi bernama Preeti ini menemui nasib malang setelah seorang tetangganya melihat dirinya bersama seorang pemuda di dalam rumah.
Si tetangga kemudian memberitahu dua kakak perempuannya. Preeti dipukuli sementara remaja laki-laki itu melarikan diri. Sang ayah marah besar dan menganggap Preeti merosak reputasinya.
Setelah membunuh anak kandungnya, ia kemudian membawa mayatnya ke RS dan mengatakan jika Preeti bunuh diri.Kebohongan itu terungkap ketika hasil otopsi menemukan penyebab kematian sebenarnya dan memaksa Agyaram dan dua anak perempuannya mengaku.
Dalam pernyataannya di depan polis, Agyaram mengaku dirinya muak diejek tetangganya kerana gaya liar Preeti yang tak pernah patuh dan mendengarkan nasihatnya. Ia juga mengaku tak pernah bermaksud untuk membunuh Preeti.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved