Wanita ini ketagih diurut ular sawa

on 18 Mac 2012

Pernah merasakan di urut ular sawa? Membayangkan saja mungkin sudah ngeri, salah-salah  badan kita remuk dibelitnya.

Apalagi, jika ular sawa tersebut sedang lapar, ular raksasa ini boleh melahap manusia dewasa sekali telan.

Namun, ternyata ular sawa boleh juga diajak berteman dan dibuat perniagaan. Wanita dalam foto ini bernama Carly Shutes (24), karyawan dari  Chessington,


Curly Shutes ingin memperlihatkan kepada kita, ular sawa pun boleh diajak bersahabat, dia sedang menikmati diurut ular sawa.

“Sangat sensasional. Sebuah pengalaman yang luar biasa nikmat. Binatang itu memimicitt dan membelai tubuh kita hingga kita merasakan sensasi yang luar biasa,” katanya.

Urutan ular sawa ternyata juga mulai digemari ramai wanita. Bahkan, pada rumah-rumah perawatan tubuh atau spa, banyak yang menawarkan jenis urutan ini.

“Tidak hanya ular sawa, kami juga menggunakan ular-ular jenis kecil, seperti ular jagung dan ular kecil lainnya,” kata Liz, pemilik spa di Tamey El’Azar.

Kemalangan-kemalangan yang melibatkan penis yang brutal


Ungkapan hati-hati dengan kelaminmu mungkin sesuai untuk mengingatkan orang akan bahaya yang boleh timbul dari kemalangan. Selain penis patah atau ereksi yang terlalu lama, beberapa kemalangan seputar penis tercatat sebagai kemalangan penis yang paling gila.


Kemalangan-kemalangan penis yang paling gila yang pernah tercatat antara lain:


 1. Alih-alih ketika menggergaji kaki almari, seorang tukang kayu bernama Stuart Keen (54 tahun) tanpa sengaja menggergaji penisnya sendiri ketika sedang membuat beberapa perabot di tempat ibunya. Stuart Keen dan penisnya yang terlepas itu segera dilarikan ke hospital di Wantage, Inggris, dan untungnya ada seorang doktor yang  mampu menampalkannya kembali.


 "Stuart adalah seorang tukang kayu dan biasa menggunakan alat yang tajam dan kadang-kadang berbahaya. Kejadian ini merupakan kemalangan yang sangat ngeri tapi hal ini sering dialami orang-orang dalam profesi ini," kata ibunya yang membela anaknya.


 2. Pemain bolasepak dari Jerman Chavdar Yankow hampir kehilangan kejantanannya saat sebuah tackle lawan menghasilkan enam jahitan pada penisnya pada pertandingan tahun 2005. Yankow yang ketika itu berusia 21 tahun boleh pulih cepat dengan jahitan sepanjang tiga inci, berkat pasukan doktor yang menanganinya. 


 3. Banyak hal memalukan yang dapat terjadi pada remaja ketika berusia 14 tahun, tapi anak India ini benar-benar luar biasa. Ia mengatakan bahawa ketika ia membersihkan akuarium, ia merasa ingin buang air kecil. Daripada meletakkan ikan kecilnya, ia membawa ikannya ke toilet bersamanya dia. Tak sangka saat kencing si ikan tersebut melompat ke hujung penisnya dan tak mahu lepas. Doktor di unit gawat darurat boleh melepaskan ikan yang licin itu dengan  mengaitnya dan menariknya keluar.


 4. Tahun 2007, seorang lelaki berusia 30 tahun dari Australia tidak konsentrasi pada pekerjaannya. Penis lelaki yang bekerja di tempat penggergajian kayu itu terjebak dalam mesin gergaji. Meski kehilangan banyak darah, untungnya lelaki itu boleh selamat.


 5. Seorang atasan bercumbu dengan setiausahannya di tempat parking perusahaan. Ketika si setiausaha sedang melakukan oral seks, sebuah truk pengiriman tak sengaja melanggar kendaraannya. Seketika sang setiausaha terlempar sambil menggigit dan membawa penis bosnya bersamanya.


 6. Seorang korban serangan geng jalanan dirawat ke UGD India dengan kondisi sakit perut yang buruk tiga hari kemudian. Dia tak mahu mencari perawatan medik kerana dia adalah pekerja ilegal di India. Doktor tidak tahu apa masalahnya sampai melakukan rontgen pada penisnya. Ternyata, ada paku di dalam penisnya. Rupanya geng jalanan itu memasukkan paku sepanjang dua inci hingga uretra-nya. Untungnya, paku tersebut dapat diambil dan penisnya baik-baik saja.


 7.  Pada tahun 2006, penis seorang lelaki  China tidak berfungsi akibat kemalangan. Untungnya ia bernasib baik dengan menjadi penerima transplantasi penis pertama. Lelaki berusia 44 tahun yang telah menikah ini mendapat penis baru dari seorang lelakiseparuh baya. Meskipun transplantasinya sukses, doktor bedah yang menanganinya berkata ia ingin penis barunya itu diangkat kembali. Alasannya adalah kerana penolakan psikologis dari sang isteri melihat bentuk penis transplantasi yang lebih besar.


 8. Seorang lelaki berusia 34 tahun di New York menyuntikkan larutan kokain ke dalam saluran kencingnya. Ia kemudian mengalami pembekuan darah dan mengalami gangren yang mengakibatkan sembilan jari, kedua kaki, dan penisnya dibuang.


 9. Seorang lelaki di Arizona pergi ke kedai senjata dan dan kemudian tanpa sengaja menembak kemaluannya sendiri. Laki-laki ini ternyata tidak tahu bagaimana menggunakan pistol, yang ternyata pistol berwarna merah muda itu adalah milik kekasihnya.


sumber

Rakyat Venezuela dilarang nyanyi di bilik mandi

Rakyat Venezuela baru-baru ini disuruh untuk berhenti menyanyi sewaktu mandi di bawah pancuran air.Suruhan ini dikeluarkan secara peribadi oleh  presiden, Hugo Chavez.

Seiring situasi negara yang sedang mengalami kesulitan air bersih yang kronik dan krisis tenaga, presiden Chavez menyuruh warganya untuk memendekkan waktu yang mereka habiskan di bilk mandi.

"Beberapa orang dapat menghabiskan waktu lebih dari setengah jam berada di bawah pancuran air," katanya dalam mesyuarat kabinet yang disiarkan melalui salah satu stesen televisyen, dan dilaporkan Daily Mail.

Dia kemudian mengatakan bahawa ketika ini dia sedang memimpin satu pasukan untuk memerangi pembaziran tenaga.

"Saya tidak bergurau" tegasnya, "3 minit sudah lebih dari cukup untuk mandi. Saya sudah menghitung waktu mandi saya hanya 3 minit dan saya sama sekali tak bau."

Peningkatan permintaan dan kurangnya pelabur telahmembuat bekalan eletrik terputus dalam keadaan yang serius di Venezuela beberapa bulan terakhir. Situasi ini dipengaruhi oleh curah hujan yang rendah sehingga mempengaruhi takungan hidroelektrik yang menjadi penjana elektrik utama untuk negara tersebut.

Sebagai informasi, Presiden Chavez telah mengumumkan langkah-langkah untuk mengurangi penggunaan tenaga yakni dengan memerintahkan kementerian pemerintah dan perusahaan untuk mengurangi penggunaan tenaga sebanyak 20 peratus.

Hidayah Datang Ketika Myrto Menghadiri Pemakaman Teman

REPUBLIKA.CO.ID, “Pertanyaan itu saling mengganggu dalam fikiranku. Apakah ini akan membuatku menjadi seorang Muslim? Apa arti berislam setelah semua? Begitu baguskah menjadi seorang Muslim? Dan apa yang terjadi setelah itu? Bagaimana jika aku menyesal?” ujar Myrtho, menceritakan apa yang berkecamuk dalam benaknya beberapa minit menjelang bersyahadah.

Bagi Myrto — ia menolak menyebutkan nama belakangnya — menemukan agama bukan terjadi dalam semalam. “Aku perlu waktu hampir sembilan tahun untuk percaya bahawa sebenarnya ada Tuhan dan memilih Islam sebagai cara untuk menyembah Dia,” katanya.

Myrto memiliki kehidupan yang sangat keras. Ia mempunyai pengalaman traumatis peribadi yang membuatnya kerap tertekan. Lari pada agama seperti yang disarankan banyak orang padanya? Nonsense. “Aku hampir sepenuhnya menolak kehadiran Tuhan atau apapun namanya dalam hidupku,” katanya.

Hingga suatu hari, ia menghadiri pemakaman temannya. Pendeta di akhir ceramahnya berkata, “Istirahatlah dengan tenang, dan abaikan semua dosa.”

“Meskipun aku benar-benar tidak puas oleh perilaku agamawan di Yunani dan masih terngiang-ngiang kata-kata pendeta agama di pemakaman, aku memutuskan untuk mulai membaca tentang agama,” katanya.

Ia mulai meneliti agama Kristian dan terutama Dogma Ortodoks, juga Yudaisme, dan Buddha sebelum akhirnya Islam. “Aku mulai secara bertahap percaya pada Tuhan, imanku pada Tuhan menjadi kuat seiring waktu, walau aku belum memilih, akan memuja Tuhan dengan agama apa,” katanya.

Ketika makin dalam belajar, banyak pertanyaannya yang jawabannya ada dalam ajaran Islam. “Islam berarti perdamaian dan Muslim berarti orang yang menawarkan dirinya kepada Allah saja, tanpa penyesalan atau keuntungan peribadi,” ujarnya.

Ia juga menemukan anggapan publik Yunani tentang beberapa simbol Islam, ditafsirkan secara salah. Misalnya saja, kerana kirabnya menggunakan bahasa Arab, maka hanya ditujukan untuk orang Arab. Atau simbol bulan sabit yang diartikan sebagai simbol mandi darah dan balas dendam. “Bulan sabit merupakan peringatan bahawa orang Muslim menghitung waktu berdasarkan bulan, bukan matahari,” ujarnya.

Keinginannya berislam semakin mantap ketika ia meneruskan kajian ke Inggris. Sumber-sumber mempelajari Islam banyak dijumpai di negara ini. “Aku bertemu banyak Muslim, membaca lebih beragam literatur, menonton filem dokumenteri, menghadiri ceramah Islam, pergi ke muzium Islam, dan menghadiri kelas Islam,” katanya.

Maka bulat hati, ia bersyahadat, namun dengan syarat. “Aku memutuskan untuk memulai hidup sebagai seorang Muslim untuk jangka waktu tertentu, untuk melihat apa  apakah itu benar-benar begitu sulit. Seperti yang dinyatakan dalam Quran, lelaki dan wanita diciptakan sama-sama memiliki kehendak bebas untuk mereka sendiri,” katanya.

Apa ertinya hidup sebagai seorang Muslim? Apakah harus mengenakan abaya dan niqaab? Haruskah berdoa 10 kali sehari? Bagaimana dengan puasa ketat selama bulan Ramadhan? Terus, tinggal di rumah dan memiliki banyak anak? Menghindari segala macam pengalaman yang menyenangkan kalau-kalau Anda melakukan sesuatu yang terlarang? Pertanyaan itu terus berputar.

Hingga akhirnya ia menemukan: Islam bukanlah sistem yang ketat aturan atau semacam penjara. “Islam menuntun untuk melakukan perbuatan baik setiap hari, berusaha untuk menghindari tindakan buruk, berdoa sebanyak yang anda boleh, puasa sebanyak yang anda boleh, menunjukkan cinta dan kasih sayang, selalu berjuang untuk memperbaiki diri sendiri, maju dan berkembang dalam pengetahuan hari demi hari, cuba melakukan yang  terbaik setiap hari, hanya inilah yang diperlukan untuk menjadi seorang Muslim,” katanya.

Ia memperbaharui syahadahnya. Kini, Myrto telah kembali ke Yunani dan menikah dengan seorang Muslim Inggris. “Aku menyadari bahawa saya boleh hidup sebagai seorang Muslim, aku hanya mengubah cara dan frekuensi doa, berhenti makan daging babi atau minum alkohol, dan kini aku memakai jilbab. Itu saja.”

Konsert Rhythm Of the Soul: Di Bawah LangitMu



Konsert Rhythm Of the Soul:Di Bawah LangitMu , Merupakan satu inisiatif yang cukup berbeza apabila iLuvIslam Radio bakal menganjurkan konsert yang bertajuk “Rhythm Of The Soul: Di Bawah Langit Mu”, Satu langkah positif yang akan mencorakkan lagi

perkembangan muzik Nasyid yang telah terpinggir sejak kebelakangan ini .Namun, ada kelainan yang ingin mereka tampilkan kali ini, tidak seperti konsert nasyid yang biasa diadakan di segenap pelusuk negara. Konsert ini bakal diadakan pada 20 dan 21 April 2012 bertempat di Dewan Muktamar, Pusat Islam Kuala Lumpur. 




Mengambil konsep zikir sebagai tema konsert ini merupakan satu kelainan dan pertama kali diadakan di Malaysia.Konsert ini bakal menampilkan penyanyi lagu dakwah terkenal Indonesia iaitu Opick, juga merupakan komposer lagu 'Dealova' nyanyian Once. Penyanyi yang terkenal dengan lagu 'Ketika Cinta Memanggil' juga di nyanyikan oleh Dato' Siti Nurhaliza ini bakal bergabung dengan beberapa figura besar yang bakal muncul sama. Menariknya, konsert ini mencipta satu kelainan apabila konsep zikir
menjadi tema utama dalam persembahan kali ini. Lima figura besar tanah air yang terkenal dengan kemerduan album-album zikir mereka, Hafiz Hamidun,Ustaz Dzulkarnain, Ustaz Amal, Hazamin Inteam dan Munif Hijjaz turut terlibat dalam persembahan selama dua malam ini.


Menurut kenyataan yang diterbitkan di dalam laman web mereka (www.konsert-ros.com), Diantara objektif konsert tersebut ialah Menggalakkan ummat Islam untuk setiasa berzikir dan bertasbih kepada Allah. Menurut mereka lagi, Zikir adalah suatu jalan untuk mendekatkan kita dengan Allah dan menjadikan kita selalu diingat Tuhan kita walaupun berada di dalam sebuah konsert.


Tiket konsert berharga RM89 dan RM149 boleh didapati di laman web mereka, www.konsert-ros.com atau
dengan menghubungi talian 03-55232853




Iklan yang di haramkan

TERDAPAT IKLAN-IKLAN YANG DIHARAMKAN DI SELURUH DUNIA ANTARANYA :







                                  KREATIF YANG TAK KENA TEMPAT.

Di Bulgaria, Seorang Seniman Mengubah Monumen Pahlawan Menjadi Karakter Superhero



Saat rezim komunis masih berkuasa di Bulgaria, siapapun yang cuba menyentuh monumen di Ibukota Sofia ini mungkin akan ditembak. Monumen yang dimaksud adalah Tugu Perjuangan Tentara Merah (Red Army) Uni Soviet sewaktu Perang Dunia II.

Monumen itu menggambarkan pembebasan Bulgaria dari tangan pasukan Nazi Jerman oleh tentara Soviet pada tahun 1944. Oleh sebab itulah, semasa rezim komunis Bulgaria yang dikendalikan Soviet, monumen tersebut dianggap sakral.

Kereta di hiasi bulu mata

Bila kereta dah pakai bulu mata.....













Gagal merompak kerana tulisan cakar ayam



Seorang pencuri di New Castle gagal merompak kerana tulisan permintaannya terlalu sulit untuk dapat dibaca oleh petugas teller.
Pukul 3 petang, seorang lelaki berusia 40 tahun, Thomas J. Love mendatangi cawangan bank WSFS di Crossroads Shopping Center di New Castle.
Setelah ia berada di dalam, ia segera melakukan pekerjaanya dengan menyerahkan sebuah memo berisi permintaan sejumlah wang kepada petugas teller.
Love tak menduga bahawa petugas teller tak boleh membaca tulisan dalam memonya dan memintanya untuk menulis semula surat cintanya tersebut. Entah kerana kesal tulisannya dianggap jelek atau kerana takut polis datang, ia memutuskan untuk pulang 'kerja' lebih cepat.
Polis yang mendapat laporan dari bank lalu mengejar pelaku dan berhasil menemukannya di daerah antara jalan New Castle Avenue dan Rodney Drive.
Love dtuduh atas tuduhan perampokan dan dimasukan ke sebuah lembaga pembimbing masyarakat dengan jaminan wang sebanyak $2000 (Rp. 17.84 juta).

Bikini Bikini Bikini... Lucunya Kucing dan Anjing Pakai Bikini

Walapun tajuknya Bikini Bikini.. tapi jangan terperanjat.. anjing dan kucing pakai bikini... Seperti model berbikini hahaha





Gilalah...Pelayan Restoran Dapat Tips Kereta


Liputan6.com, Stockport: Terkejut dan gembira tengah dirasakan Carlos Alarcon, pelayan restoran di Stckport, Inggris. Baru-baru ini, mendapatkan tips dari seorang pelanggan berupa kereta.

Kisah bahagia itu berawal dari Alarcon yang kehilangan keretanya. Ia pun menceritakan kisah itu kepada bosnya. Lantas, kisah itu pun sampai ke telinga Tony Howard, pelanggan yang gemar makan siang di restoran tempat Alarcon bekerja.

Tiba-tiba, pemilik bengkel itu menghadiahinya sebuah kereta Mitsubishi. "Dia dalah orang baik dan pantas untuk memandu daripada mengejar bas. Aku rasa tidak ada yang berlebihan soal ini. Tetapi aku tahu, ini akan bererti banyak baginya. Kerana itulah, mengapa aku melakukannya," ungkap Howard.

Alarcon senang bukan kepalang. "Aku benar-benar tak dapat berkata-kata. Aku menawarinya sejumlah wang, tetapi dia menolaknya. Dibandingkan dengan kereta lamaku, kereta pemberiannya seperti limousine bagiku. Tony memang orang baik, tetapi aku tidak pernah menyangka ia akan melakukan hal besar ini," kata Alarcon.

Wanita Muda Ini Kerjanya Mencuba Kenyamanan Alat Bantu Seks Sebelum Dijual


Mulanya Anda fikir wanita muda ini punya kelainan seksual, wanita ini bukanlah seorang pecandu seks atau memiliki gangguan seksual, namun ia telah mencuba setidaknya lebih dari 1.000 alat bantu seks atau dikenal dengan sex toy. Tentu saja, kerana ia memang bekerja sebagai sex toy tester. Sex toy tester merupakan orang yang digaji untuk melakukan uji cuba terhadap keamanan dan kenyaman sex toy sebelum alat ini dijual di pasaran. Dan Nat Garvey (24 tahun) adalah salah satunya.




Nat Garvey, mencoba kenyamanan dan keamanan alat bantu seks sebelum dipasarkan


Nat Garvey telah menguji lebih dari 1.000 mainan seks sejak ia bekerja sebagai sex toy tester di kedai dewasa online 2 tahun yang lalu. Dengan pekerjaannya tersebut, ia mendapatkan gaji 25.000 poundsterling  setahun. “Saya bukan pecandu seks, saya hanya perempuan normal yang juga perlu membeli sex toy,” ujar Nat Garvey, yang tinggal di Truro, Cornwall, seperti dilapor Thesun, Sabtu (17/3/2012).


Untuk bekerja, Nat tidak perlu pergi ke pejabat dan berhadapan dengan komputer atau alat-alat pejabat lainnya. Ia boleh bekerja dari rumah dan menerima sekotak produk sex toy terbaru untuk diuji setiap minggunya. Ia telah mencoba berbagai alat bantu seks, termasuk yang aneh, mengerikan dan yang boleh sangat memuaskan.




“Saya yakin beberapa orang berfikir ini adalah pekerjaan yang cabul, tapi itu tidak terjadi dalam hidup saya. Keluarga dan teman- teman semua tahu apa yang saya lakukan. Teman-teman berfikir saya memiliki pekerjaan terbaik di dunia dan saya pikir ini adalah pekerjaan yang sempurna,” jelasnya.


Ada sekitar 4 juta sex toy yang dijual di Inggris tiap tahun dan penjualannya terus meningkat. Dengan penjualan global yang akan meningkat lebih dari 7 kali ganda dalam sepuluh tahun berikutnya, Nat menambahkan bahwa semua jenis orang boleh mendapatkan keuntungan dari keahliannya.


“Sex toy tidak tabu lagi. Seorang wanita tanpa atau dengan pasangan harus tahu berapa banyak mainan seks yang dapat memperkaya kehidupan mereka. Tugas saya adalah menemukan alat yang baik digunakan untuk orang-orang dari segala usia. Saya menilai sex toy dan mengajukan laporan secara mingguan,” tutupnya. (Sumber)

Inilah Kitler, Kucing Ber”kumis” Hitler


Liputan6.com, Godmanchester: Kitler adalah anak kucing berusia enam minggu di penampungan binatang Wood Green di Godmanchester, Inggris. Yang membuatnya menjadi istimewa, kerana kucing mempunyai “kumis” mirip tokoh fasisme Jerman, Adolf Hitler.

Namun, gara-gara keunikan itu, tak seorang pun berminat mengambil Kitler. Dan tatapan tajam Kitler pun tak jauh berbeza dengan Hitler. Menurut juru bicara Wood Green, Tara Dundon, sebenarnya Kitler merupakan kucing yang lucu dan menggemaskan.

“Keluarga yang mengadopsinya pastinya akan merasa bahagia,” yakin Dundon. “Kami menemukan Kitler di tepi jalan dekat Kempston, Bedfordshire, dalam keadaan kelaparan dan lemas.”

Gila...ada kilang jual bayi untuk ilmu hitam

TRIBUNNEWS.COM, ABUJA - Puluhan wanita remaja hamil yang sedang ditahan oleh penyeludup manusia di satu hospital, berhasil dibebaskan oleh kepolisian Nigeria.

Ketua polis di Abia, Nigeria timur, mengatakan anak-anak remaja perempuan yang berusia antara 15 hingga 17 tahun itu digunakan untuk memproduksi bayi yang kemudian diadopsi atau digunakan dalam ilmu hitam

Dilapor BBC, anak-anak remaja itu mengatakan pemilik hospital tersebut membayar mereka 170 dolar AS untuk seorang bayi.

Badan antipenyeludupan Nigeria mengatakan bayi-bayi tersebut dijual dengan harga lebih 6.000 dolar AS seorang Namun, pemilik hospital membantah tuduhan bahawa pihaknya mengelola "peternakan bayi".

Menurut data yang diungkapkan PBB, setidaknya 10 anak dijual setiap hari di wilayah Nigeria.

Wah, Ada Restoran Bertenaga Urine di Melbourne

iputan6.com, Melbourne: Sebuah restoran di Melbourne, Australia, yang tenaga elektriknya dihasilkan dari urine atau air skencing telah dibuka untuk bisnis. Menurut Smart Planet, baru-baru ini, Projek Greenhouse ini juga menggunakan produk pertanian untuk insulasi dan energi, serta dibangun dengan bahan--bahan buangan.

"Urine itu sangat bagus untuk nitrogen dan sangat berharga. Anda hanya memerlukan air kencing dari 25 orang untuk menyediakan bahan yang digunakan untuk satu hektar ladang," kata sang desainer asal Belanda, Joost Bakker. "Saya telah merancang restoran ini secara terbalik. Saya memulainya dengan bahagian akhir terlebih dahulu, dengan menilai produksi limbah, dan bekerja dari sana."

"Saya selalu bermimpi untuk membangun sebuah restoran yang tidak menghasilkan limbah dan sekarang akhirnya saya telah mencapai hal itu!". Setiap bahagian dari bangunan ini juga dibangun dengan materi yang 100% dapat dari bahan buangan.(JAY/ANS/Digitalspy) 

Inilah Manfaatnya Bila Perempuan Boleh Menjaga Keperawanan

Di zaman moden seperti sekarang, tidak sedikit perempuan yang sudah aktif berhubungan seksual meski belum rasmi menikah, bahkan diantaranya ada yang masih duduk di sekolah lagi. Padahal banyak manfaat kesihatan yang boleh dirasakan perempuan bila boleh menjaga keperawanannya.

Keperawanan masih sangat dihargai di negara dengan adat timur. Perempuan dianggap suci secara agama dan moral bila boleh menjaga keperawanannya sebelum menikah.

Sayangnya, pergaulan bebas yang sedang marak di kalangan anak muda, membuat perempuan boleh melepas keperawanannya bila masa saja, meski masih duduk di bangku sekolah sekalipun. Padahal keperawanan adalah salah satu hadiah paling istimewa yang Tuhan berikan pada seorang perempuan.

Berikut beberapa manfaat kesihatan bila perempuan boleh menjaga keperawanannya sebelum menikah, seperti dilansir Timesofindia:

1. Tak perlu takut hamil di luar nikah
Dari banyak keuntungan, yang satu ini adalah yang paling jelas. Banyak perempuan bujang yang rutin berhubungan seks selalu khuatir dengan kehamilan. Jadi jika Anda seorang perawan, Anda tidak perlu khuatir dengan hal ini. Anda juga tidak perlu pusing kerana harus rutin minum pil pencegah kehamilan bila tak ingin hamil sebelum menikah.

2. Tidak kena infeksi menular seksual (IMS)
Perempuan yang boleh menjaga keperawanan tentu saja tidak akan melakukan hubungan seksual yang berbahaya. Hal ini tentu saja akan menjauhkannya dari berbagai infeksi menular seksual, seperti HIV/AIDS, herpes dan kutil kelamin, sifilis (raja singa) dan gonorhea (kencing nanah).

3. Tidak ada trauma emosional dari hubungan
Cinta tidak melulu soal seks. Ada banyak hal yang boleh dilakukan pasangan belum menikah tanpa seks. Ingat, kekecewaan seksual dapat membuat Anda merasa sakit hati, stres, depresi, kesepian dan jadi pemarah.

4. Lebih bahagia
Faktanya, kebanyakan lelaki lebih menyukai menikahi perempuan yang masih perawan. Perempuan yang boleh menjaga keperawanannya sampai menikah nanti cenderung memiliki pernikahan yang lebih bahagia ketimbang yang melakukan seks pra nikah.
sumber 

Pembuat Filem Kony 2012 Telanjang dan Masturbasi di Jalan


TRIBUNNEWS.COM - Pembuat video dokumenteri yang melakukan kempenye untuk menangkap penjahat perang Uganda Joseph Kony,Jason Russell, dibawa ke hospital setelah ditemukan dalam keadaan telanjang dan sedang bermasturbasi. Demikian diberitakanSydney Morning Herald, Sabtu (17/3/2012).
Ketua Invisible Children Ben Keesey mengatakan Russel mendapatkan perawatan kerana kelelahan, dehidrasi, dan mengidap malnutrisi.
Juru bicara Ketua Polis San Diego, California, AS, yang bernama Andrea Brown mengatakan pihaknya menangkap seorang lelaki berusia 33 tahun, Khamis lalu, dan dibawa ke hospital setelah seseorang yang melintas di wilayah itu memasukkan laporan.
Petugas setempat memberikan respon terhadap laporan itu yang mengatakan seseorang menganggu arus lalulintas, berteriak, dan orang lainnya mengatakan lelaki misteri itu telanjang dan bermasturbasi di muka umum.

Datuk 89 Tahun Buat Makam Firaun Untuk Dirinya

Fred Guentert mempersiapkan prosesi pemakaman yang unik untuk dirinya sendiri. Datuk berusia 89 tahun itu, menghabiskan seperempat abad dari umurnya untuk membuat makam bagi dirinya sendiri.

Makam yang dia buat menyerupai sarkofagus atau peti mati yang biasa dipakai Firaun dari Mesir. Sarkofagus itu dibuat dengan ukuran panjang 2,1 meter dan terbuat dari kayu cedar. Lelaki lanjut usia tersebut juga merancang untuk memumikan tubuhnya setelah dia meninggal dan disimpan di dalam peti tersebut.

Dia mempelajari keterampilan memahat dan mengukir serta desain Mesir Kuno melalui buku.

"Ini menjadi sebahagian dari hobi saya dan hampir selesai. Saya punya satu keinginan terakhir sebelum saya ditempatkan ke dalam peti mati, yaitu setiap orang harus memastikan bahwa saya memang sudah benar-benar meningggal sebelum mereka menutupnya," ucap Guentert seperti dikutip dari Orange, Sabtu (17/3/2012). 


Sumber : http://international.okezone.com 

Pesakit Kanser yang Kecanduan Minum dan Mandi Urine Sendiri

Colorado Springs, Banyak pesakit kanser yang mencuba berbagai pengubatan alternatif untuk mengubati penyakitnya, tapi yang dilakukan Carrie mungkin adalah yang paling aneh. Kerana menuruti anjuran temannya, Carrie menjadi kecanduan minum dan mandi urinenya sendiri.

Sudah 4 tahun Carrie (53 tahun) melakukan kebiasaan anehnya. Ia boleh minum 5 gelas urine dalam sehari. Tak hanya itu, kebiasaan yang dianggapnya 'menghibur' ini juga dilakukan dengan mandi menggunakan urine sendiri.

"Minum urine hangat untuk pertama kalinya tidak membuat saya muntah. Jadi saya memutuskan untuk melakukannya," jelas Carrie, yang berasal dari Colorado Springs, dalam tayangan 'My Strange Addiction' di TLC, seperti dilansir Dailymail, Sabtu (17/3/2012).

Carrie didiagnosis dengan malignant melanoma (kanser kulit) stadium 3 pada 8 tahun lalu. Ibu dari empat anak ini pun mulai minum urinenya sendiri dengan harapan dapat membantu pemulihannya.

Tapi kerana harapan pengubatan alternatif itu justru membuat Carrie kecanduan minum urine. Menurutnya, rasa urine sangat menarik kerana rasanya akan berubah sesuai dengan makanannya.

"Bau urine saya tergantung apa yang saya makan. Hari ini rasanya jauh berbeda dari yang terjadi 4 tahun lalu. Kadang-kadang masin, kadang-kadang rasanya seperti  plum," jelasnya.

Kerana kecanduannya tersebut, Carrie bahkan berhenti makan beberapa makanan favoritnya seperti asparagus, kerana menurutnya makanan itu boleh merosak rasa dari 'minuman hangat' favoritnya.

Tak hanya meminumnya, Carrie pun menggunakan limbah cair tubuhnya itu untuk membilas mata, menggosok gigi bahkan menjadikannya air mandi untuk membasahi seluruh tubuh.

"Saya minum hampir semua urine yang keluar dari tubuh saya," akunya.

Urine merupakan sebuah produk limbah yang tidak diinginkan dan dikeluarkan oleh tubuh, tetapi merupakan produk sampingan dari proses penyaringan darah yang diketahui telah diminumoleh orang peradaban Mesir, China dan India untuk tujuan pengubatan.

Namun dalam laporan Independent pada tahun 2006, ahli medik membantah klaim ada bukti apapun dari urine yang sifatnya dapat menyembuhkan.

Sumber : http://health.detik.com 

Pengantin lelaki parah ditetak, rumah disamun awal pagi


PORT DICKSON – Tinggal beberapa jam sebelum majlis perkahwinan berlangsung, seorang lelaki terpaksa menunda hasratnya melayari bahtera rumah tangga selepas dia cedera parah ditetak oleh satu kumpulan, dipercayai penyamun, awal pagi semalam.

Dua lagi anggota keluarganya juga cedera.

Kejadian yang berlaku di Kampung Kuala Lukut di sini pada jam 6 pagi semalam menyebabkan mangsa, M. Ruben, 29, parah di bahagian tangan, perut dan kaki selepas diserang dan ditetak dengan senjata tajam.

Ruben yang sepatutnya naik pelamin pada sebelah petang dihantar ke Hospital Port Dickson untuk rawatan, sebelum dirujuk kepada Hospital Tuanku Ja'afar di Seremban.

Menurut seorang ahli keluarga mangsa yang enggan dikenali, ketika kejadian, kakak mangsa sedang menyidai pakaian di anjung rumah sebelum dua lelaki bertopeng muka dan berbadan besar menyerbu masuk rumah mereka dengan bersenjatakan parang.

“Semasa kejadian, terdapat 15 orang dalam rumah berusia antara enam bulan dan 80 tahun. Salah seorang dari lelaki berkenaan menerpa ke arah Ruben yang sedang tidur di ruang tamu dan merampas rantai emas dipakainya. 

"Penjenayah turut beri amaran supaya kami tidak membuat bising atau melawan," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di Unit Rawatan Kecemasan, Hospital Port Dickson.

Turut cedera, abang mangsa, M. Mahendran, 31, dan telah dikejarkan ke hospital sama manakala adik mangsa, M. Thelaga, 24, yang turut tercedera kini dirawat di Hospital Port Dickson.

Tambahnya, penjenayah terbabit turut meragut rantai emas yang dipakai ibu mangsa sebelum beberapa ahli keluarga cuba untuk melawan.

"Lelaki itu terus mengayunkan parang sehingga mengenai Ruben, Mahendran dan Thelaga sebelum mereka berjaya melarikan diri.

“Kami segera membawa ketiga-tiga mereka ke hospital untuk rawatan. Kejadian begitu pantas,” katanya.

Akibat kejadian itu, keluarga berkenaan mengalami kerugian lebih RM40,000.

Pengantin perempuan dan keluarganya yang berasal dari Bahau, Jempol sudah dimaklumkan berkenaan kejadian tersebut.

sumber : sinar harian

Lari dari asrama, gadis dirogol kekasih


BESUT – Gara-gara melarikan diri dari asrama sebuah sekolah menengah di Tanah Merah, Kelantan menyebabkan seorang pelajar perempuan Tingkatan Tiga dirogol teman lelakinya sendiri.
Ketua Polis Daerah, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, pelajar perempuan yang berasal dari Kemahang, Tanah Merah Kelantan itu telah melarikan diri dari asrama tersebut bersama kekasihnya.
Menurutnya, mangsa menaiki sebuah kereta Perodua Viva yang disewa lelaki itu kemudian dibawa ke rumah kekasihnya di Kampung Gong Pasir, Kerandang dekat Jabi.
“Suspek membawa mangsa ke rumahnya pada 4 Mac lalu pada jam 7 petang dan pada petang esoknya suspek dikatakan telah memujuk mangsa kemudian merogolnya di dalam sebuah bilik di rumah berkenaan,” katanya.
Kamaruddin berkata, keluarga mangsa yang melihat perubahan pada mangsa telah bertanya kepadanya, menyebabkan mangsa menceritakan apa yang berlaku.
Mangsa kemudiannya ditemaninya keluarganya kemudiannya membuat laporan polis di Balai Polis Kampung Raja kelmarin.

sumber : sinar harian

Seks oral punca kanser mulut


LONDON: Peningkatan kes kanser mulut dikatakan berpunca daripada amalan seks oral yang semakin meluas.
Dalam hasil kajian diterbitkan semalam, pakar di Pusat Kajian Kanser United Kingdom mendapati, seramai 6,200 orang dewasa disahkan menghidal penyakit itu tahun lalu.

Dua pertiga daripada penghidap itu pula terdiri daripada golongan lelaki.


Ketua penyelidik, Richard Shaw, berkata pada 2001, hanya 4,000 orang dewasa menghadapi kanser mulut.

Sebelum ini, katanya, pakar sering mengaitkan kanser mulut dengan amalan merokok dan minum arak berlebihan.


“Bagaimanapun, kajian terbaru menunjukkan peningkatan dramatik itu mempunyai kaitan dengan sejenis virus dikenali sebagai HPV (human papillomavirus) yang boleh disebarkan ketika seseorang melakukan seks,” katanya.



Shaw berkata, kajian terbaru juga mendapati, pesakit menghidap kanser akibat HPV juga kini semakin muda.

“Sebahagian daripada mereka mungkin tidak merokok,” katanya. - TS



sumber : myMetro

Payudara meletup


STOCKHOLM: Seorang peserta siri realiti televisyen Sweden terpaksa dikejarkan ke hospital apabila implan dalam buah dadanya meletup gara-gara aksinya bergusti dalam lumpur, lapor media semalam.
Lina Hellqvist (gambar) menyertai siri Djungelns Drottning (Ratu Hutan) yang mengisahkan kehidupan sekumpulan 10 peserta hidup dalam hutan tanpa bantuan sebarang teknologi.

Ketika kejadian, Lina, 24, sedang bergusti dengan beberapa peserta lain apabila dia berasa satu daripada buah dadanya berbunyi.


Sumber berkata, bimbang dengan keadaan itu, kakitangan produksi Djungelns Drottning menggunakan helikopter untuk memindahkan Lina ke hospital.

Menurut Lina, dia tidak menyangka sama sekali implan pada buah dadanya boleh meletup tiba-tiba.


“Apabila ia meletup, peserta lain benar-benar bimbang dan saya pula berasa sangat tidak selesa,” katanya.



Masih mendapatkan rawatan, Lina berkata, dia masih berasa ada yang tidak kena pada buah dadanya.

Lina - turut menganggap dirinya seorang bloger - kini menunggu masa sesuai untuk menjalani pembedahan bagi membetulkan semula implan berkenaan.


Djungelns Drottning adalah siri realiti yang mencabar kemampuan wanita hidup dalam serba kekurangan.

Antara tugasan mereka dalam hutan ialah menghidupkan api menggunakan perapi rambut.


Walaupun sesetengah media melaporkan insiden itu berlaku dalam hutan di Malaysia, media lain mendakwa, penggambaran dibuat di Thailand.


Ogos tahun lalu, seorang wanita Britain mengalami nasib sama apabila implan buah dadanya meletup terkena tembakan peluru paintball. - Mirror



sumber : myMetro

Pendam sampai mati


KUALA LUMPUR: “Sebelum ini kakak memang tak suka kongsi masalah, dia pendam saja. Memang dia selama ini begitu, malah hubungannya dengan abang ipar saya pun nampak biasa, seperti tiada masalah,” kata Mohd Azzumar, 24, adik Suzila Sabtu yang mati dipercayai dibunuh suaminya di Pangsapuri Permai, Sungai Besi, kelmarin.
Katanya, sifat arwah kakaknya yang suka menyimpan rahsia membuatkan mereka sekeluarga tidak tahu punca sebenar dia diperlakukan sebegitu, sedangkan sebelum ini tidak menunjukkan perubahan atau mengadu masalah.

“Mereka mendirikan rumah tangga setahun lalu dan sebelum ini semuanya kelihatan baik. Kami sekeluarga tidak pernah mendengar kakak mengadu mengenai masalah rumah tangganya, malah mereka kenal pun sudah lama serta bercinta sebelum mendirikan rumah tangga.


“Saya tidak tahu bagaimana kejadian ini boleh berlaku,” katanya ketika ditemui di pekarangan bilik mayat Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), di sini, semalam.

Dalam kejadian petang kelmarin, arwah Suzila yang bekerja di syarikat swasta ditemui dibalut dengan kain selimut di rumahnya selepas dipercayai dibunuh suaminya.


Kejadian itu dimaklumkan suaminya kepada seorang rakan sebelum menghubungi polis selepas mendapati suspek berada di dalam rumah dengan mayat isterinya diletakkan di ruang tamu.



Jenazah Suzila yang dimandi dan dikafankan di HUKM kemudian dibawa ke rumah keluarganya di Taman Krubong Jaya, Melaka menggunakan kenderaan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) untuk dikebumikan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Cheras Asisten Komisioner Mohan Singh Tara Singh berkata, hasil bedah siasat yang selesai jam 2.30 petang semalam mendapati beberapa kesan tikaman di badan mangsa dengan satu kesan kecederaan kecil di tangan, dipercayai akibat cubaan mempertahankan diri.


“Bedah siasat mendedahkan punca kematian mangsa disebabkan satu tikaman pada bahagian dada. Malah, doktor mengesahkan mangsa hamil lapan minggu.

“Jenazah mangsa dituntut warisnya dan dikebumikan di kampung halaman di Melaka, petang ini (semalam),” katanya ketika dihubungi.


Menurutnya, polis masih menyiasat motif kejadian dan mengumpul maklumat serta berharap orang ramai tampil memberikan kerjasama bagi membantu siasatan.


Katanya, suspek direman sehingga 23 Mac ini untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.



sumber : myMetro

Pakatan jijik kekasih, bekas kekasih


KUALA TERENGGANU: Polis menahan dua lelaki dipercayai kekasih dan bekas kekasih seorang pelajar berusia 15 tahun yang menjadi mangsa rogol di sebuah chalet di Kampung Raja, Besut, kelmarin.
Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, suspek pertama berusia 17 tahun yang tidak bersekolah adalah kekasih gadis itu berasal dari Kampung Keluang, Besut, manakala suspek kedua, bekas kekasihnya yang juga tidak bersekolah berusia 18 tahun dari Kampung Gong Pasir, Kerandang, Besut.

Menurutnya, mangsa, seorang pelajar tingkatan tiga berasal dari Kampung Tanah Merah, Kerandang, Besut mendakwa dirogol dua lelaki itu pada tarikh dan tempat berbeza.


“Mengikut laporan, kira-kira jam 9.45 malam Khamis lalu, mangsa keluar mengikut teman lelakinya, suspek pertama ke sebuah chalet di Kampung Bukit Keluang, Kampung Raja, Besut,” katanya.


sumber : myMetro

Pondan bogel di lebuhraya


KUALA LUMPUR: “Saya terkejut melihat rakaman dalam kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan seorang ‘wanita’ berambut panjang tanpa seurat benang di laluan itu sebelum keluar dari bilik kawalan untuk menyelamatkannya tetapi bila didekati, dia sebenarnya lelaki,” kata Anuar Borohan, 40, menceritakan kejadian seorang pondan bogel merayau berhampiran Plaza Tol Batu Lebuhraya Duta-Ulu Klang (Duke), di sini, semalam.
Anuar yang juga petugas bilik kawalan trafik Duke berkata, dia menerima panggilan daripada pengguna lebuh raya berkenaan yang mengadu ternampak kelibat pondan terbabit yang berbogel di Kilometer 3 arah timur, jam 1.45 tengah hari.

“Pengguna memaklumkan, ada orang jalan kaki memasuki lebuh raya dari Jalan Duta arah ke Sentul tanpa memakai baju sebelum saya memeriksa rakaman CCTV di laluan itu.


“Saya segera keluar dari bilik kawalan yang terletak tidak jauh dari tempat pondan terbabit merayau untuk menyelamatkannya kerana bimbang dia dilanggar kereta,” katanya.

Menurutnya, sebaik keluar, dia segera memujuk pondan terbabit supaya keluar dari lebuh raya.


“Bagaimanapun, dia bukan saja enggan, malah menumbuk saya tiga kali menyebabkan bibir saya berdarah.



“Walaupun kesakitan, saya meneruskan usaha memujuknya sebelum dia melibas kaki saya dengan besi penghadang jalan,” katanya.

Katanya, dia terpaksa bergelut dengan lelaki itu sehingga pakaiannya koyak direntap dan terpaksa meminta bantuan pengguna lebuh raya untuk menangkapnya.


“Mujur seorang pemandu memberhentikan keretanya dan membantu saya menangkap pondan terbabit. Dia juga menawarkan kenderaannya untuk menghantar pondan itu ke Plaza Tol Air Panas.

“Di plaza tol itu, pondan itu dipakaikan selimut untuk menutup tubuhnya sebelum diserahkan kepada polis peronda,” katanya.


Anuar berkata, kejadian itu kali pertama berlaku sejak tiga tahun bekerja dengan Duke dan akan dikenang sebagai pengalaman berharga.



SUMBER :MYMETRO

Dendam Pak sanggup


KUALA LUMPUR: Badan berbirat akibat dibelasah dengan tali pinggang manakala penampar dan sepak terajang menjadi ‘makanan’ harian seorang gadis sejak kecil, gara-gara dendam tidak berkesudahan lelaki dipanggil bapa.
Seksaan diterima Arisya (bukan nama sebenar), 24, hanya disebabkan lelaki berkenaan tidak dapat menerima hakikat dia terpaksa menjadi ‘pak sanggup’ dengan mengahwini ibunya selepas wanita itu hamil sebelum bernikah.

Menurut Arisya, zaman kanak-kanaknya tidak seperti rakan sebaya lain yang sentiasa disaluti kasih sayang ibu bapa serta kegembiraan.


Katanya, kehidupannya penuh kedukaan kerana didera ‘bapanya’ tanpa belas kasihan setiap kali melakukan kesilapan, biarpun tidak sebesar mana.

Disebabkan sering menerima layanan buruk ‘bapa sendiri’, Arisya sering tertanya-tanya, apakah dosa dilakukannya sehingga diperlakukan sedemikian.


Menginjak usia remaja, dia pernah terdengar pertengkaran besar di antara orang tuanya. Bapanya mengungkit yang dia terpaksa menjadi ‘pak sanggup’ kerana ibunya mengandung benih orang lain.



Akibat dendam kesumat itu, bapanya sering menjadikan ibunya sebagai mangsa deraan apabila cuba menyebelahi Arisya.

“Sebenarnya, ayah seorang yang panas baran terhadap emak, saya mahupun adik-adik. Namun saya paling teruk dibelasah walaupun kerana ingin bergurau, bergaduh kecil atau bermanja dengan adik-adik, seolah-olah melakukan kesalahan sangat besar.


“Saya tak tahu mengapa ayah terlalu baran dengan saya. Penampar yang diberi bertahun-tahun membuatkan jiwa saya tertekan.

“Terakhir ketika saya berusia 14 tahun apabila dibelasah dengan tali pinggang hingga menangis seharian akibat menanggung kesakitan yang amat sangat. Kesan daripada situ, saya membuat keputusan lari daripada rumah tapi tidak tahu ke mana hendak dituju.


“Ketika itu, yang terfikir ialah melarikan diri ke balai polis lalu membuat laporan saya didera ayah kandung. Polis kemudian membuat tangkapan dan ayah ditahan kerana kesalahan mendera berdasarkan laporan kesihatan oleh pihak hospital,” katanya kepada Metro Ahad.


Bagaimanapun, kesan psikologi terhadap Arisya sangat teruk kerana terpaksa melalui dugaan yang bukan sedikit apabila dihantar ke rumah perlindungan kanak-kanak dan berpisah dengan keluarga.


“Ia pengalaman sukar yang terpaksa diharungi bagi remaja yang masih mentah seperti saya. Disebabkan laporan itu ayah dibuang kerja, menyebabkan kebenciannya terhadap saya makin meluap-luap.


“Namun, saya mungkin selamat kerana berada di rumah perlindungan kanak-kanak tapi terfikir juga, apa akan jadi dengan emak dan adik lain sepanjang ketiadaan saya,” kata anak sulung itu.


Apabila ditempatkan di rumah perlindungan bawah pengawasan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), kedudukan tempat itu jauh daripada ibu kota dan di situlah bermula episod baru dalam hidup Arisya.


Keindahan hidup diimpikan Arisya tidak seindah disangka walaupun dia diterima masuk ke institusi pengajian tinggi awam (IPTA).


Ketika menuntut di IPTA, dia terpaut dengan rakan sekuliah dikenali sebagai Izzat (bukan nama sebenar) tetapi berlainan bidang pengajian dan hubungan mereka direstui kedua-dua keluarga.


Sebaik tamat pengajian mereka, Izzat menghantar keluarganya untuk meminang dan keluarga Arisya menetapkan tempoh pertunangan dua tahun kerana masing-masing ingin mengukuhkan kerjaya.


Sekali lagi Arisya diuji dengan peristiwa dahsyat apabila setahun selepas bertunang, Izzat meminta hubu ngan itu diputuskan tanpa sebab.


Puas memikirkan kesilapan dilakukan dan mendesak tunangnya menjelaskan perkara sebenar, akhirnya Izzat membuat pengakuan dan perkara itu benar-benar melukakan hatinya.


“Sebenarnya, emak Izzat yang meminta pertunangan diputuskan selepas dia mendapat tahu saya anak tidak sah taraf atau bahasa kasarnya, anak luar nikah.


“Bayangkan, luluhnya hati saya saat itu sehingga membuatkan jiwa tertekan, sekali gus jatuh sakit beberapa bulan. Walaupun Izzat meminta saya supaya tabah, apalah ertinya sebab dia sendiri tidak memberi sebarang harapan untuk memujuk emaknya.


“Akhirnya, saya terima hakikat yang Izzat sebenarnya ‘anak emak’ sebab apa saja keputusan ibunya diterima bulat-bulat, walaupun dia tidak mahu hubungan kami diputuskan,” katanya.


Lebih memilukan Arisya, bekas tunangnya berkahwin beberapa bulan selepas itu dengan gadis pilihan ibunya, tetapi sehingga kini lelaki itu masih menghubunginya.


Katanya, Izzat menyatakan rasa kesalnya terhadap apa yang berlaku tetapi lelaki itu kini dianggapnya kawan biasa.


Walaupun jauh di sudut hati, kasih sayang lelaki itu terhadapnya terlalu mendalam memandangkan Arisya cinta pertamanya, segala-galanya terpaksa dikorbankan kerana tidak sanggup memusnahkan rumah tangga Izzat yang dibina atas pilihan orang tuanya.


Kini Arisya tinggal bersama rakan di sebuah kondominium dan semangatnya semakin kuat menempuh setiap ujian hidup serta berhasrat untuk lebih berjaya dalam bidang diceburi walaupun kini belum ada pengganti.



sumber : myMetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved