Pelik...mak saman pihak hotel setelah anaknya mengandung selepas guna kolam renang

on 17 Mac 2012


 Seorang wanita Poland menyaman hotel di Mesir setelah menyatakan kalau anaknya hamil setelah memakai kolam renang buat lelaki dan perempuan  milik hotel.


Pernyataan yang aneh muncul setelah Magdalena Kwiatkowska meminta konpensasi setelah anaknya yang berusia 13 tahun  kembali dari percutiankeluarga dan sedang mengandung.


Pihak petugas pelancungan di Warsaw menyatakan mereka menerima keluhan,  yang menyebutkan si gadis mengandung keraana adanya sperma yang tersebar di kolam renang. 


“Sang  ibu berkeras kalau anaknya tidak bertemu dengan lelaki manapun saat dia ada di sana dan berkeras untuk melanjutkan kes ini,” ujar pihak sumber industri travel seperti diberitakan Ananova.com

Jangan pandang luarannya sahaja





walaupun luarannya monitor ini teruk tapi masih boleh digunakan...


Akibat terlebih 'berkicau' di Twitter perkahwinan terpaksa ditangguh

Jangan sembarang 'berkicau' di media sosial, seperti di Twitter kerana hal tersebut boleh menghancurkan acara penting dalam hidup Anda. Seperti yang dialami calon pengantin berasal China iaitu Cheng Jianping.

Pasangan Cheng dan tunangannya Hua Chuncui yang aktif sebagai aktivis hak asasi manusia dijemput secara paksa oleh tentera China akibat berbalas mesej soal politik di Twitter.

Kejadian bermula ketika tunangan Cheng, Hua Chunhui, menghantar sebuah tweet berbunyi: "Demonstrasi anti-Jepun, memboikot produk Jepun, semuanya sudah dilakukan bertahun-tahun lalu...."

Pesan  tersebut ditujukan bagi parti Nasionalis China yang memboikot produk Jepun kerana sengketa antara kedua negara memperebutkan pulau Diaoyu/Senkaku di Timur Laut China.

Cheng pun membalas 'kicauan' sang kekasih, "Gugat mereka wahai pemuda yang marah!!". Akibat postingan mereka, Cheng dan Hua 'hilang' pada malam pernikahan mereka .  Hua dibebaskan dari penjara, tapi Cheng dihukum kerja paksa di Sungai Shibali di kota Zhengzhou.

Akibat kejadian tersebut, pasangan aktivis ini pun terpaksa menunggu selama setahun untuk mengikrarkan niat suci mereka. Di China, media sosial, seperti Twitter dilarang.

Orang Rendah Pendek Umur


Hasil analisis data membabitkan tiga juta orang,para penyelidik dari Eropah membuat kesimpulan bahawa individu yang memilki struktur tubuh kecil berisiko 1.5 kali ganda lebig tinggi terkena serangan jantung dibandingkan individu yang tinggi.Ini kerana pembuluh darah yang menuju ke jantung lebih kecil menyebabkan ia mudah tersumbat.

Dengan penemuan ini,individu yang berbadan kecil diharap lebih menjaga kesihatan dengan mempunyai berat badan yang ideal,menjalani gaya hidup yang sihat,bersenam dan berhenti merokok.Kenyataan ini di berikan oleh Prof. Jaako Tuomilelito dari Universiti Helsinki Finland.


[Aneh] Ada hotel sediakan selimut hidup

 Edinburgh: Ada-ada saja perbuatan yang dilakukan bahagian pemasaran sebuah produk agar barang dagangannya laku. Salah satunya, ada hotel di Edinburgh, England menawarkan pelayanan selimut hidup kepada tetamunya. Selimut hidup di sini bukanlah wanita panggilan atau pelacur. Tapi, dua orang pekerja hotel yang mengenakan pakaian serba tebal dan duduk di samping Anda. “Selimut berjalan” ini dikirim untuk menghangatkan tempat tidur tetamu yang menginap di Holiday Inn sebelum para tetamu mendapatkan selimut yang sesungguhnya.

“Seperti memiliki botol air panas raksasa di tempat tidur Anda,” kata Jane Bednall juru cakap Holiday Inn. Jasa penghangat ini membantu orang tertidur ketika malam hari, terutama ketika mereka telah datang pada  hari bersalji. Ketika musim dingin seperti sekarang, hotel ini sangat laku. Para pengunjung merasa senang dengan pelayanan hotel yang memuaskan dan sangat unik.

Dr Chris Idzikowski, direktor Pusat Kesihatan Edinburgh, mengatakan idea itu boleh membantu orang tertidur. “Ada banyak bukti ilmiah yang menunjukkan bahawa tidur dimula pada awal malam hari, ketika suhu tubuh mulai menurun. Penurunan tersebut terjadi antara lain kerana pembuluh darah wajah, tangan dan kaki membuka dan melepaskan panas. “Ia menambahkan, “Sebuah tempat tidur yang hangat sekitar 20 sampai 24 darjah Celsius adalah cara yang baik untuk memulai proses ini. Sedangkan tempat tidur yang dingin akan menghambat proses tertidur.

Tembak remaja kerana pakai seluar baggy

Polis di Tennessee mengatakan Kenneth 45 tahun menjadi sangat marah pada remaja yang memakai seluarbaggy dan dia menembak anak muda itu di punggungnya.
 Pada 25 September,dia didakwa dengan dua tuduhan penyerangan, diduga melepaskan tembakan beberapa kali pada pemuda 17 tahun setelah mangsa menolak untuk menarik seluarnya melorot dan mengejekt kennet punggung gemuk..

Gila..jutawan ditangkap kerana tonton dan biarkan isteri lakukan hubungan s**s dengan lelaki lain di toilet


Seorang jutawan kenamaan dari Inggris ditangkap setelah ketahuan membiarkan sang isteri berhubungan dengan lelaki lain di sebuah toilet kelab malam. Demikian dilapor Daily Mail.

Polis menangkap Mary Gorman (43) kerana berhubungan seks dengan lelaki lain sementara sang suami yang bernama Chris (44) menonton adegan tersebut. Ibu empat anak ini sempat memaki polis yang hendak menangkapnya sebelum ia dan suaminya ditahan.

Pasangan yang memiliki kekayaan sekitar 45 juta poundsterling dari perusahaan Gadget Shop ini sedang melakukan percutian ke Disney world, Amerika Syarikat (AS) saat insiden memalukan itu terjadi di sebuah kelab malam di Florida, Ogos lalu, dan baru disiarkan pada minggu ini.

Polis mengatakan mereka menemukan pasangan ini dalam tandas lelaki yang dikunci dari dalam di Roxy Club. "Pekerja melapor jika seorang perempuan kulit putih, lelaki kulit hitam, dan lelaki kulit putih sedang berhubugan seks di dalam tandas lelaki" demikian disampaikan petugas bernama Noah Pruitt.

"Ketika saya meminta mereka pergi, seorang lelaki berteriak dan mengatakan itu isteri saya, jangan ganggu," kata Pruitt lagi.

http://www.tribunnews.com

[Gila] Ratusan Nenek Diperkosa Delroy Grant Selama 17 Tahun

Delroy Eston Grant, serial rappist Night Stalker (doc AP)

Setelah 17 tahun baru terungkap misteri pemerkosa-rompakan yang digelar Night Stalker. Delroy Easton Grant kelahirnan 1957 Jamaica terbuki bersalah dalam 29 tuduhan pemerkosaan dan rompakan berseri sejak 1992.Umur mangsa perkosaan sejak 1992 umumnya 80 tahun ke atas. Operation Minstead sejak 1999 menemukan bukti pelaku pemerkosaan bersiri itu dibantu  bekas isteri Delroy Grant yang menyimpan bekas sperma 15 tahun lalu untuk test DNA.

 Kejahatan Delroy Grant sejak 1992 adalah merompak lalu perkosa mangsa yang berusia lanjut. Termasuk lelaki juga diperkosa. Wilayah operasinya di London Selatan di antaranya: Shirley, Warlingham, Beckenham, Orpington. Dia menyelinap masuk melalui jendela, mangsa dibangunkan malam malam, dimintai wang, kabel telefon diputus, lampu dimatikan. Lalu dengan santainya korban diperkosa. Korban tak berdaya kerana umumnya menderita penyakit tua. Delroy menyamar dengan pakaian serba hitam tampak seperti kucing raksasa.
Woolwich Crown Court London (doc Daily Mirror/Getty Images) 

Kejahatan Delroy sudah diketahui sejak tahun 1999 namun polis gagal menjerat kerana DNA tertukar dengan lelaki lain yang punya nama sama iaitu Delroy Grant. Sejak itu dilancarkan Operation Minstead oleh Scotland Yard untuk menangkap pelaku yang diyakini berasal dari Amerika Tengah. Pelaku misteri tersebut oleh digelar Night Stalker. Mangsa adalah warga usia lanjut yang hidup sendirian dan menderita penyakit tua.

Sejak itu warga usia lanjut pada takut tidur malam, hingga selalu tidur dengan lampu dinyalakan. Kejadian ini berlangsung puluhan tahun hingga  24 March  2011 sudah dapat dipastikan bahawa pelaku adalah Delroy Eston Grant. Itu berkat test DNA yang diperoleh dari bekas sperma yang diserahkan oleh bekas isterinya yaitu Jennifer Watson yang sengaja menyimpannya. Selama ini polis gagal terus kerana terdapat banyak nama Delroy Grant di London dan  1999 DNA yang dijadikan bukti adalah milik Delroy Grant yang lain, dan baru disedari sepuluh tahun kemudian.

Delroy Easton Grant kelahiran  1957 Jamaica dikenakan 29 tuduhan kejahatan oleh pengadilan di  London. Komandan Scotland Yard Simon Foy mengatakan bahawa kes ini sangat berat dan telah menghabiskan dana 10 juta pound sterling untuk Operation Minstead sejak 1999. Sebagai  tambahan polisi sudah mengumpulkan 203 catatan kejahatan atas diri Delroy. Bahkan analis jenayah menyakini bahawa terdapat sekitar 1000 kejahatan termasuk lebih dari 200 pemerkosaan  oleh Delroy, yang mana para mangsa belum lapor polisi.

***

Guru Dipecat kerana Nyanyi Rock Metal


STUTGART - Bukan tanpa alasan dewan sekolah memecat guru berusia 29 tahun ini. Guru yang sehari-harinya mengajar filosofi itu adalah vokalis dari rock metal yang selalu tampil dengan berlumuran darah.

Guru yang berkepala botak ini jika di sekolah selalu mendiskusikan masalah etika kepada murid-muridnya yang berusia 14 tahun di salah satu sekolah di Stutgart.

Tapi ketika malam hari dia menyebut dirinya dengan julukan Bloodbeast, serta membasahi panggung dengan tubuhnya dilumuri darah haiwan. Penyanyi latarnya pun bertelanjang dada bersama band-nya yang bernama Debauchery.

"Kami sangat khuatir ketika mendengarkan muziknya dan kami menyedari bahawa dia mengajar anak-anak kami," ujar salah seorang orang tua. Seperti dilansir orange.co.uk,

Dewan sekolah yang terkejut pun memintanya untuk mengundurkan diri. Alasannya kerana penampilannya tersebut merupakan bentuk dari mental yang tidak stabil yang mungkin berbahaya kepada anak-anak.

Dia diminta untuk memilih antara muzik dan kariernya sebagai seorang guru, dia tidakboleh mengajar di manapun kecuali dia keluar dari band-nya.

Tapi Thomas Gurrath nampaknya menyukai musik metal seperti itu, dia pun melepas kariernya sebagai seorang guru.

Gadis Cilik Ini Tak Boleh Berhenti Tertawa Setelah Operasi Otak


VIVAnews - Seorang gadis cilik, Enna Stephens, tak pernah kehilangan satu hari pun untuk mengisi rumahnya dengan tawa. Itu semua terjadi setelah bkanak-kanak tujuh tahun menjalani pembedahan pembuangan tumor di kepalanya.

Sebelum masuk ruang bedah, doktor memperingatkan kedua orangtuanya bahawa operasi akan mengubah keperibadian Enna sementara. Dia akan menjadi cenderung depresi atau lebih cepat marah. Namun, dalam kes Enna, efek samping operasi adalah tawa tak berhujung.

Ibunya, Vana, 40, mengatakan, “Enna boleh tertawa selama 15 minit pada suatu waktu, atau seharian penuh. Saat pertama kali operasi, ia malah tertawa cekikikan,” ucapnya seperti dikutip dari The Sun.

“Suatu kali, neneknya menggenggam pisang dan menaruhnya seperti sedang menelepon agar Emma tertawa saat kepalanya masih dibalut jahitan. Dia malah tertawa sepanjang waktu.

“Begitu dia mulai tertawa, kami juga ikut tertawa kerana tertawa sesuatu yang menular. Dan, itu adalah cara yang bagus untuk melepaskan emosi,” ujarnya mengenang saat-saat Emma terbangun paska operasi.

Vana, seorang perwira polis, menambahkan, “Ketika dia masih terus tertawa cekikikan dan tak dapat berhenti, kami membawanya ke hospital. Di sana, dia malah histeria.”

Kanak-kanak New Marske, Cleveland, kini dinyatakan kian pulih dari operasi, yang merosak bahagian otak pengawal ekspresi emosinya untuk sementara.

Sang ayah, Dougie, 44, memiliki pendapat sendiri soal anaknya, “Enna sangat positif. Dia adalah seorang anak kecil yang berani.”

[Unik]Adik-beradik dibebaskan dari penjara setelah sumbang ginjal kepada kakak

Dua orang adik-beradik merayakan kebebasan mereka dari penjara setelah tertahan selama 16 tahun. Uniknya mereka bebas, setelah  adik menyumbangkan ginjalnya kepada  kakaknya.

Jamie dan Gladys Scott ditahan di Penjara Mississippi setelah mereka dinyatakan bersalah dalam melakukan perompakan di tahun 1994 lalu. Keduanya dipenjara dalam kes rompakan yang hanya senilai 7 poundsterling.

Gubernur Mississippi Haley Barbour setuju untuk melepaskan kedua mereka yang dijtuhkan  hukuman seumur hidup, dengan syarat Gladys menyumbangkan ginjalnya kepada kakaknya Jamie dalam waktu satu tahun.

Gladys yang mengajukan idea untuk melakukan pembedahan pemindahan itu, secara sukarela memberikan ginjalnya kepada Jamie sebagai ganti petision pembebasan awalnya. Sebelumnya, ratusan orang melakukan protes di Jackson, Mississippi pada bulan September menuntut kebebasan dua perempuan itu.

Begitu keluar dari tahanan, keduanya kemudian disambut oleh ibu serta anak-anak mereka yang sudah besar. Penguambela kedua perempuan tersebut mengharapkan pemerintah bersedia untuk menyediakan insurans kesihatan bagi mereka

Terlebih sudah...!


                  Memang terlebih sudah....memang tak patut???

Makan setiap 15 minit Tapi berat macam budak 8 tahun


Lizze Velasquez 21 thn seorang pelajar universiti terpaksa makan setiap 15 minit untuk mengekalkan kesihatannya.Walaupun di makan setiap 15 minit berat masih seperti budak 8 tahun.Dia bukan mengidap penyakit 'anorexic'.Hanya 3 orang  yang menghadapi masalah berat badan kronik di dunia ini.Dia yang dilahirkan hanya seberat 21 paun dan 4 minggu lebih awal.

Lelaki Menyaman Biro Jodoh China Kerana Merasa Diberi Pasangan Jelek

Lelaki muda ini dikecewakan oleh biro jodoh yang mengirimkan seorang wanita "jelek" sebagai pasangan terbaiknya. Ia-pun segera menempuh jalur hukum.

Li Zing, sarjana 27 tahun, kecewa kerana perusahaan itu telah memodifikasi foto wanita tersebut terlalu banyak, sampai-sampai ia tak mengenali wanita itu ketika bertemu dengannya di dunia nyata.

Dalam tuntutannya, ia meminta wang yang telah ia berikan ke perusahaan itu dikembalikan. Ia juga menuntut tambahan ganti rugi .

Di pengadilan, biro jodoh itu berkeras mereka telah memberikan kliennya pasangan terbaik.

"Kami memberikan wanita yang menurut kami sesuai. Dia (Li Zing) juga bukan bintang filem dan kami masih cuba mencari pasangan yang tepat untuk dirinya."

Kes ini masih berlanjut dan belum diketahui siapa yang diloloskan oleh hakim.


sumber: Mirror.co.uk via Digital Spy

Parfume antik berharga jutaan ringgit



Bulgaria adalah negeri penghasil minyak mawar terbaik di dunia, di sebuah tempat bernama Kazanlik inilah minyak mawar ini di produksi. Kazanlik memiliki luas 100KmX10 Km2. Merupakan sebuah lembah yang indah. Dipenuhi dengan perkebunan mawar.

Heboh! Orang Mati Kirim "E-mail Misteri" ke Keluarga dan Temannya


BBC-Jack Froese meninggal secara mendadak kerana aritmia jantung (gangguan irama jantung), Jun 2011, pada usia 32 tahun. Hal itu tentu saja menimbulkan duka bagi teman-teman dan keluarganya.
 Namun lima bulan setelah kematiannya, sejumlah orang terdekatnya mulai menerima e-mail misteri dari akaun e-mail Frose yang menyebutkan percakapan-percakapan peribadi mereka dengan dia sebelum dia meninggal. Keluarga lelaki dari Pennsylvania, AS, itu mengatakan, mereka tidak tahu password akaunnya dan mereka tidak percaya akaunnya telah diceroboh.

 Salah seorang penerima e-mail itu adalah teman masa kecilnya, Tim Hart dari Dunbar, yang mengatakan bahawa mereka sudah "tak terpisahkan" selama 17 tahun hingga saat kematiannya. "Dia tangan kanan dan teman terbaik saya," kata Hart kepada BBC.

 Hart terpana ketika menerima e-mail dari temannya beberapa bulan setelah kematiannya. "Suatu malam di bulan November, saya sedang duduk di sofa, membuka e-mail di telefon saya, dan itu (e-mail) muncul, "Pengirim: Jack Froese". Saya jadi pucat  ketika membacanya," katanya kepada BBC. "E-mail itu sangat singkat dan pendek, tapi langsung ke hal yang hanya Jack dan saya tahu tentang itu."

 Dalam  pesan itu terulis kata-kata, "Aku sedang menonton". Selanjutnya tertulis, "Apakah kamu mendengar saya? Saya ada di rumahmu. Bersihkan lotengmu!"

 Hart mengatakan, tidak lama sebelum kematian Froese, mereka berdua berbual di loteng rumahnya.  "Hanya dia dan saya di atas sana," kata Hart.

 Sepupu Froese, Jimmy McGraw, juga mengatakan bahawa ia menerima e-mail dari jenazah yang menyinggung soal cedera pergelangan kakinya yang terjadi setelah Frose meninggal. E-mail itu berbunyi, "Hei Jim, apa khabarmu? Saya tahu kamu mengalami patah pergelangan kaki. Sekadar untuk memperingatkanmu. Harus hati-hati."

 McGraw mengatakan, dia telah mengalami patah pergelangan kaki seminggu lalu sebelum ia menerima e-mail itu pada 21 November malam. "Saya lebih suka mengatakan, Jack yang mengirimkan itu, hanya kerana saya tahu dia sudah meninggal, tapi dia masih berusaha untuk berhubungan dengan saya," katanya. "(Ia) mencuba untuk memberi tahu saya terus maju, dan merasa lebih baik."

 E-mail itu juga mencakup pesan lain untuk seorang teman yang, menurut "Jack", gagal dia kirimkan.

 Sumber-sumber e-mail tetap menjadi misteri bagi keluarga Froese dan sejumlah teman yang mengatakan bahawa mereka "menerima pesan-pesan itu sebagai hadiah". Hart mengatakan, "Jika ada orang yang menilai sebagai gurauan, saya tidak peduli kerana saya terima apa pun yang saya inginkan. Hart telah membalas e-mail itu, tetapi belum menerima balasan."


sumber

Wanita Ini Telah Tiduri Ratusan Remaja

Alysia Flynn, 32 tahun, seorang ibu dan bekas polis, menghadapi ratusan tuduhan berhubungan seksual dengan remaja di bawah umur. "Nampaknya kita punya seorang wanita berusia 30-an aktif mencari anak REMAJA," kata juru bicara polis wilayah Brevard County, Florida, Tod Goodyear, seperti yang dikutip dalam laman Hufftingtonpost, Khamis, 14 March 2012.

Laporan ini dimulai dari kecurigaan seorang ibu atas hubungan anaknya dengan Flynn. Penyelidikan detektif menemukan Flynn sering melakukan hubungan badan dengan remaja berusia 15 tahun tersebut di rumahnya. "Dari apa yang telah ditemukan, kami yakin masih banyak korban lain."

Dari hasil penyitaan telepon genggam milik Flynn, ditemukan foto telanjang dari beberapa remaja yang menjadi kekasihnya. Ia juga diduga sempat mengandung anak dari kekasih remajanya.

Flynn juga kerap menyediakan minuman keras untuk pesta remaja di rumahnya dikawasan Viera, Florida. Saat ini Flynn sendiri telah ditahan pihak polis. Ia didakwa dengan 53 tuduhan aktiviti seksual, 42 tuduhan berbuat cabul terhadap kenakalan anak di bawah umur. Ia kemungkinan juga aka dijerat tuduhan berkaitan gambar pornografi yang terdapat ditelefonnya.

Sumber : http://www.tempo.co 

Gadis ini boleh mati jika sikat rambut

Menyikat adalah pekerjaan harian bagi setiap gadis. Tapi, itu tak berlaku bagi Megan Stewart. Gadis dari Scotland ini boleh mati bila menyikat rambutnya. Dia juga terancam mati bila menyentuh balon.

Megan Stewart memang menghidap penyakit langka, yakni hair brushing syndrome. Penyakit ini diketahui ibunya saat ia sedang mempersiapkan putrinya menghadapi hari pertamanya di sekolah rendah.

Ibu Megan, Sharon, menceritakan bagaimana ia mendapati putrinya sakit. Dia sedang menyikat rambut anak gadisnya di ruang tamu ketika tiba-tiba gadis itu terjatuh dan bibirnya membiru. "Saya fikir dia sedang mendapatkan serangan jantung tiba-tiba, sebagaimana pernah dialami sebelumnya, sehingga kami memanggil paramedis," ujar ibu berusia 41 tahun itu. Megan pun dilarikan ke rumah sakit.

Belakangan diketahui Megan itu "alergi" elektrik statik. Bila ada elektrik statik di tubuhnya, kerana aktiviti menyisir rambut atau menyentuh balon, akan muncul reaksi fatal. Doktor di Hospital Yorkhill di Glasgow mengatakan sindrom seperti ini sangat jarang terjadi. Mereka hanya pernah mendengar satu kes lain dari sindrom ini.

Megan lahir dengan berat hanya 1,05 kilogram dan sebesar telapak tangan seorang lelaki. Dia menderita hernia diafragma atau ada lubang di diafragmanya. Ini berarti perutnya bergerak sampai ke dadanya, yang hanya memungkinkan ruang bagi satu paru-paru berkembang.

Keadaan aneh itu menyebabkan saat ini Megan harus menghindari elektrik statik dalam kehidupan sehari-harinya. "Ketika kami menyikat rambutnya, kami harus membaringkannya dan menutupi kepalanya dengan air untuk menghentikan elektrik statik berkembang. Dia tidak boleh menggosok balon di kepalanya saat pesta."



Sumber : http://www.klikunic.com 

Ada Strawberry Biru yang Tahan Beku di Dunia


Strawberry biru di foto yang kamu lihat ini memang hanya photoshop, tapi tahukah kamu bahawa ilmuwan memang telah berhasil menciptakan buah strawberry berwarna biru?
Strawberry Biru adalah salah satu jenis buah hasil rekayasa genetik atau dalam bahasa Inggris lebih dikenal dengan nama Genetically Modified Organism (GMO). Pada dasarnya, spesies baru dapat diperoleh dengan cara penambahan atau pengurangan gen dari spesies yang berbeza untuk mendapatkan spesies baru.
Awalnya, para ilmuwan "mengahwinkan" jenis strawberry biasa dengan "Ikan Flounder Arktika." Ikan tersebut boleh menghasilkan zat anti-beku untuk melindungi dirinya dari perairan yang sangat dingin.
Dan ternyata perkahwinan ini cukup berhasil. Strawberry yang dihasilkan memiliki daya tahan tinggi terhadap suhu yang sangat dingin dan membeku sehingga buah tersebut tidak akan berubah menjadi lembek jika ditempatkan di dalam freezer. Dan sebagai bonus, warnanya juga berubah menjadi biru.
Namun sayangnya, belum ada pernyataan yang mendukung bahawa strawberry jenis ini aman untuk dimakan atau tidak.
Berbagai rujukan penelitian boleh kamu lihat langsung pada situs Strawberry Blu.

Drebar teksi jujur dapat RM19,200


BANGKOK: Seorang pemandu teksi Thailand semalam memulangkan 8.2 kilogram perhiasan emas bernilai AS$410,000 (RM1.2 juta) kepada pemiliknya selepas ia tertinggal di dalam keretanya tiga hari lalu, kata polis.
Saksri Ketsrikaew, 56, berkata dia meluangkan masa dua hari memandu di sekitar Bangkok mencari pemilik perhiasan itu.

Menurutnya dia menghubungi radio tempatan selepas mendapat tahu pemilik kedai emas Eakerat Kanokwattana, 60, membuat aduan mengenai kehilangan perhiasan emas itu di media dan berjanji untuk memberi ganjaran kepada sesiapa yang memulangkannya semula.


Berita televisyen semalam menyiarkan Eakerat memberi pemandu teksi itu emas bernilai $6,400 (RM19,200) sebagai ganjaran. - AFP


sumber : myMetro

Kereta pelajar terkandas di laut


BRISBANE, Australia – Sebuah kereta sewa yang dinaiki tiga pelancong Jepun terkandas di laut di Oyster Point, di sini semalam.
Menurut laporan akhbar The Redland Times, tiga pelancong itu terpedaya dengan maklumat daripada sistem penentu kedudukan global (GPS).
Mereka percaya kereta tersebut dapat melalui laluan berlumpur sepanjang 15 kilometer ke Pulau Stradbroke Utara berdasarkan maklumat GPS.
Namun, kereta itu yang dinaiki pelajar dari Tokyo, Jepun terkandas dalam lumpur.
Ketiga-tiga pelajar tersebut terpaksa membuat keputusan untuk meninggalkan kereta berkenaan kerana air laut mula pasang. – Agensi

sumber : kosmo online

Bobbi tunang abang angkat?


ATLANTA: Buat pertama kalinya, Bobbi Kristina dilihat di tempat awam bersama lelaki yang berjaya mengubat rasa sedihnya akibat kematian ibunya, sekali gus abang angkatnya.
Anak Whitney Houston berusia 19 tahun itu dilihat memakai sebentuk cincin di jarinya dan dikatakan bertunang secara rahsia dengan Nick Gordon, 22.

Namun begitu, nenek Bobbi, Cissy Houston, menganggap pertunangan itu adalah ikatan “sumbang.” Pasangan itu memang saling mengenali sekian lama kerana Bobbi dan Gordon membesar bersama-sama apabila Whitney mengambil pemuda itu sebagai anak angkat ketika dia berusia 12 tahun.


Ketika itu, bapa Gordon dipenjara dan ibunya tidak mampu membesarkannya.

Cissy menganggap hubungan cinta Bobbi dan Nick itu adalah satu kesalahan.


Cissy juga dikatakan pernah meminta Whitney campur tangan dalam usahanya untuk mengusir Gordon dari rumah Whitney yang berharga AS1.2 juta (RM3.6 juta) di Atlanta yang menjadi tempat pasangan itu tinggal.




Bobbi pula tidak mendengar nasihat neneknya dan memberi tahu rakannya, dia tidak peduli pandangan keluarganya terhadap hubungannya dengan Gordon. Sumber berkata, Bobbi tidak boleh memuaskan hati semua orang jadi buat pertama kalinya dia akan lakukan sesuatu yang dia mahu.

Seorang rakan memberitahu, Gordon melamar Bobbi pada hujung minggu lalu.


Seorang rakannya berkata, mereka bimbang Gordon hanya mengambil peluang ke atas Bobbi, apatah lagi dia bakal mewarisi harta ibunya sebanyak AS$10 juta (RM30.6 juta).

Gordon menambahkan lagi spekulasi mengenai status hubungan mereka apabila menulis di laman Twitter, “Ya, kami rapat!” Dia juga memuat naik gambarnya dan Bobbi di laman Twitter, minggu lalu.


Tidak cukup dengan itu, Gordon turut memberitahu peminat untuk mengikuti akaun Bobbi Kristina. - DM


Ratu cantik botakkan kepala


ANCHORAGE, Amerika Syarikat (AS) – Ratu Cantik Chugiak-Eagle, Debbe Ebben telah membotakkan kepalanya bagi memperoleh sumbangan untuk digunakan dalam penyelidikan penyakit kanser.
Dia setakat ini berjaya memperoleh sumbangan lebih AS$4,000 (RM12,235) selepas membotakkan kepalanya pada minggu lalu.
Ebben yang berusia 23 tahun melakukan perbuatan itu bagi membantu penyelidikan penyakit kanser dalam kalangan kanak-kanak.
Menurutnya, dia berasa gembira kerana membotakkan kepala itu untuk tujuan kebajikan.
Ebben berkata, peluangnya untuk memenangi pertandingan Ratu Cantik Alaska pada Jun depan tidak terjejas walaupun dia tidak mempunyai rambut.
Para peserta pertandingan itu dikehendaki melakukan kerja-kerja khidmat masyarakat menyebabkan dia memilih untuk membotakkan kepala untuk tujuan amal. – AGENSI

sumber : myMetro

Gadis parah terjun balkoni


AMPANG JAYA - Tiga beradik perempuan yang bimbang akan diapa-apakan penjenayah bertindak nekad terjun dari balkoni tingkat dua rumah yang mereka diami hingga mengakibatkan dua parah dalam kejadian di Taman Nirwana di sini semalam.
Kejadian pukul 5 pagi itu menyebabkan Nurul Aishah Nik Othman, 18, cedera parah di kepala; Nurul Athirah, 19, patah kaki dan Nurul Adawiyah, 21, cedera ringan selepas mereka bertindak terjun sebaik menyedari rumah dipecah masuk penjenayah.
Tinggi balkoni itu kira-kira lima meter.
Rumah tersebut merupakan milik bekas Ketua Polis Selangor, Datuk Johar Che Din dan mangsa merupakan ahli keluarga menantu perempuan Johar. Johar tidak tinggal di situ dan sekarang menetap di Taman Tun Razak (TAR), di sini bersama isterinya, Datin Hapsah Mohd. Yunus, 60.
Mengimbau semula kejadian itu, Hapsah memberitahu, dia dimaklumkan mengenai kejadian itu selepas dihubungi anak lelakinya, Rustam Izuddin, 25, pada pukul 5.15 pagi.

SUMBER : KOSMO ONLINE

Ayah aniaya anak


PUTRAJAYA: Niat murni seorang anak membantu ayahnya memohon pinjaman bank sebagai modal untuk membuka perniagaan, memakan diri apabila dia kini menanggung beban hutang berjumlah kira-kira RM80,000.
Lebih menyedihkan, rumah neneknya di Kuala Kubu Bharu, Selangor yang dipajak kepada bank bagi membantu kelulusan pinjaman itu akan dilelong, selepas lelaki terbabit gagal membayar pinjaman yang tertunggak selama enam bulan.

Ibu mangsa dikenali sebagai Aida, berkata, akibat tindakan tidak bertanggungjawab suaminya, nama anak gadisnya dikenali sebagai Nadia serta seorang lagi rakan yang menjadi penjamin disenarai hitamkan.


“Ketika memujuk anak membuat pinjaman berkenaan, suami berjanji akan membayar ansuran bulanan sebanyak RM500, selain berjanji mengeluarkan duit dari akaun Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) untuk mengurangkan jumlah pinjaman.

“Malangnya, suami tidak membuat bayaran secara konsisten menyebabkan bayaran tertunggak sehingga kami menerima surat merah dari pihak bank memaklumkan tunggakan RM7,566.


“Malah, kami turut menerima saman dari pihak bank, dan Nadia diminta hadir ke mahkamah pada 29 Mac ini untuk sebutan kes,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.




Aida yang sudah 15 bulan tidak tinggal bersama suaminya berkata, anak sulungnya itu sudah beberapa kali meminta ayahnya melunaskan tunggakan bagi mengelakkan namanya disenarai hitam dan rumah pusaka dilelong.

Bagaimanapun, katanya, pujukan itu tidak diendahkan lelaki terbabit, malah segala bebanan diletakkan ke atas Nadia, walaupun dia langsung tidak menggunakan duit pinjaman itu.


“Nadia kini tertekan kerana sekiranya dia gagal melunaskan tunggakan itu namanya akan disenarai hitamkan, dan mungkin akan menjejaskan kerjayanya sebagai pramugari.

“Namun paling menyedihkan, rumah pusaka emak saya yang sudah berusia 40 tahun mungkin akan dilelong,” katanya.


Aida berkata, Nadia sudah membuat laporan polis terhadap bapanya.



sumber : myMetro

Godaan RM70 ‘ting-ting’


KOTA KINABALU: Berbekalkan wajah cantik dan susuk tubuh menarik, dua wanita belasan tahun ligat memikat lelaki dengan menawarkan khidmat seks sebelum mengambil kesempatan untuk mencuri barangan dan wang mereka di Kampung Air, di sini.
Namun, kelicikan kedua-dua suspek yang berusia 16 dan 19 tahun yang popular dengan gelaran ‘ting-ting’ itu berakhir Selasa lalu apabila dicekup polis selepas pelanggan mereka membuat laporan polis kerana disamun. 
Terdahulu, dalam kejadian pada jam 7.45 malam, kedua-dua mangsa yang juga rakan sekerja dikatakan terpedaya dengan wanita berkenaan yang mengaku menawarkan perkhidmatan seks dengan harga murah iaitu RM70.

Selepas bersetuju, mangsa bersama suspek masuk ke bilik khas masing-masing sebelum wanita berkenaan berbaring di atas katil dan menutup lampu.



Ketika sedang asyik bermesra dalam keadaan separuh bogel, seorang lelaki yang juga kenalan suspek menyusup ke dalam kedua-dua bilik melalui pintu rahsia dan melarikan dompet dan telefon bimbit mangsa di dalam poket seluar. 


sumber : myMetro

Bunuh isteri hamil


KUALA LUMPUR: “Dia menelefon saya dan berkata aku dah bunuh isteri aku. Suaranya teresak-esak seperti menangis. dan selepas itu panggilan terputus,” kata rakan baik kepada seorang suami yang menikam isterinya bertubi-tubi hingga mati di rumah mereka di tingkat 8, Blok B, Pangsapuri Permai, Sungai Besi, petang semalam.
Rakan yang enggan identitinya didedahkan itu berkata, sebaik menerima panggilan daripada suspek berkenaan yang berusia 42 tahun, dia terus bergegas ke rumah lelaki itu.
Menurutnya, sebaik tiba, dia mendapati rakannya itu berada di dalam rumah manakala isterinya yang sudah meninggal dunia dibalut dengan selimut dan diletakkan di ruang tamu.

“Saya segera menghubungi polis bagi memaklumkan kejadian berkenaan,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.



Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, mangsa yang bekerja di bahagian kewangan sebuah syarikat swasta di Ampang dijemput suaminya yang bekerja sebagai penjaga tempat letak kenderaan di ibu kota untuk pulang ke rumah. 


sumber : myMetro

Ibu dapat balik anak


PASIR GUDANG: “Saya serik meninggalkan Ashraf dengan orang lain, cukuplah terpisah selama setahun hingga hampir membuatkan saya hilang pertimbangan kerana terlalu rindu kepadanya,” kata Wanchak Ibrahim, 43, selepas dipertemukan semula dengan anaknya, Muhammad Ashraf Abdullah, berusia dua tahun selepas terpisah lebih setahun lalu.
Hasil kerjasama polis, Ashraf kini dikembalikan ke pangkuan ibu kandungnya selepas diserahkan sepasang suami isteri berusia 20-an dan 30-an dalam satu majlis ringkas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seri Alam, di sini, Rabu lalu. 
Wanchak yang berasal dari Singapura berkata, dia menitiskan air mata kerana terlalu gembira dapat memangku semula Ashraf walaupun kanak-kanak berkenaan agak kekok kerana tidak mengenali dirinya berikutan terpisah sejak berusia 11 bulan.

Sepanjang terpisah dengan anak bongsunya itu, dia hanya memeluk gambar dan tuala digunakan Ashraf untuk melepaskan rindu.




“Kerana hilang pertimbangan, ada kalanya saya keluar dari rumah untuk mencari Ashraf hingga ke pagi walaupun tahu usaha itu sia-sia.

“Bagaimanapun, sebagai ibu hanya itu yang mampu saya lakukan kerana terlalu rindukan anak saya.

“Selain itu, saya tidak lalu makan dan tidur, malah terfikir jika saya boleh pusing semula waktu pasti ia akan dilakukan kerana tidak mahu terpisah dengan Ashraf, tetapi semua itu mustahil.

“Kini, saya amat bersyukur kerana dapat bertemu semula dengannya,” katanya ketika ditemui di Pasir Gudang di sini, semalam. 



sumber : myMetro

Dipecat kerana bergambar seksi dengan maskot kelab

Tracy Chandler wanita berumur 40 tahun yang biasa bekerja memakai kostum maskot kelab division Inggeris Doncaster Rovers harus kehilangan pekerjaannya akibat gambar seksinya dengan kepala kostum maskot itu yang dikenal dengan nama Donny Dog tersebut .



sanggup bunuh diri kerana tak dapat kerja

Vicky Harrison 21 tahun seorang pintar tetapi sanggup membunuh diri kerana tak dapat kerja.Dia telah memohon hampir 200 pekerjaan tetapi semuanya di tolak.Dia telah membunuh diri selepas beberapa hari menerima satu surat penolakkan kerja dari pusat jagaan kanak-kanak.Sebelum membunuh diri dengan menelan pil terlalu banyak  dan dia juga meninggalkan nota "I don't want to be me anymore".
Mungkin inilah tekan yang amat berat dihadapinya dan membuatnya mengambil keputusan yang salah dengan membunuh diri.

Lelaki sedang rakam gambar perempuan mandi di hospital di tangkap


TRIBUNNEWS.COM - Seorang lelaki berusia 40 tahun ditangkap kerana merakam secara diam-diam perempuan yang sedang mandi, ganti baju, dan melakukan aktiviti di bilik mandi. Lelaki Korea Selatan (Korsel) ini melakukannya selama enam tahun.

Lelaki bernama Lee ini ditangkap oleh polis di Gyeongsang Selatan. Lee mengambil gambar dari 1.014 perempuan dari tahun 2005 hingga tahun 2011 di kota Gimhae dan Busan.Dia ini selalu membawa kamera digital ke manapun dia pergi dan kadang-kadang merakam pakaian dalam perempuan.

Polisi menemukan driver eksternal disk dan CD di tempatnya dan disyaki berisi foto dan video yang dirakamnya selama enam tahun. Bahkan, ia pun masih sempat merakam perempuan ketika sedang dirawat di hospital.

Ia dipaksa meninggalkan hospitalketika ia tertangkap ketika sedang merakam perempuan di bilik mandi. Lee memasukkan rakaman itu ke dalam beberapa folder dan memisahkannya berdasarkan aktiviti misalnya "bagian tubuh", "Seluruh badan", ataupun "wajah".

Istri Lee mengaku suaminya suka menonton video porno namun tidak tahu jika sang suami hobi merakam perempuan. Lee berhenti bekerja dan mulai menjual foto-foto itu secara online dan mendapatkan keuntungan sebesar 2.024 dollar AS.

Sumber: Korea Herald/ANN

Panas..budak permpuan 7 tahun ajak budak lelaki 5 tahun berhubungan seks (full pic)

Sangat tak disangka dan sangat mengejutkan seorang anak kecil perempuan pula tu sanggup melakukan hal semacam ini! Budak perempuan yang berumur sekitar tujuh tahun membimbing seorang budak lelaki yang kecil dijangka umurnya 5 tahun untuk melakukan hubungan seks.......






Setelah selesai mereka selamba aje tanpa ada apa-apa yang berlaku.Terfikir dimanakah
mereka yang sekecil ini mempelajari aksi-aksi begini.Nampaknya semakin parah generasi akan datang jika mereka yang sekecil ini sudah sanggup melakukan aksi sebegini...

sumber : bestoneoffour.wordpress,com

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved