Gadis Remaja Diperkosa Ayah Kandung Lalu Dijual Kepada 200 Lelaki

on 16 Mac 2012

TRIBUNNEWS.COM - Seorang ayah kandung sanggup memperkosa anak perempuanya yang baru berusia 17 tahun lalu kemudian dipaksa melacur ke lebih dari 200 lelaki. Hal ini disampaikannya di depan media setelah melapor ke polis.

Gadis yang tinggal di Kerala, India, ini mengatakan kepada polis jika sang ayah mengancam akan membunuh seluruh keluarga kecuali jika si ibu mendiamkan perbuatan laknatnya. Sang ayah kemudian ditangkap polis bersama 29 lelaki lainnya pada dua minggu lalu.

Gadis malang ini mengatakan ia diperkosa oleh ayahnya kemudian dibiarkan kelaparan lalu dipaksa berhubungan seks dengan lelaki lain. Polis bersumpah akan mencari lelaki yang membayar saat melakukan seks dengan gadis yang identitinya dirahsiakan ini.

Bahkan, untuk menangkap lelaki lainnya, polisi menurunkan pasukan khusus untuk menemukan 70 lelaki yang disebutkan gadis muda itu.

"Ayah memperkosa saya ketika ibu tak ada di rumah. Ia kemudian membawa saya ke lokasi berbeza dan menambahkan jika saya memiliki kesempatan berlakon filem," kata si gadis ketika diwawancarai sebuah stesen televisyen tempatan.

Ia mengungkapkan, ketika sang ibu tahu, ayahnya kemudian mengancam akan membunuh seluruh keluarga kecuali jika si ibu memilih menutup mulut.

Ketua Kementerian Kerala Oommen Chandy mengatakan jika ia akan memberikan hukuman yang berat kepada para pejahat tersebut. "Polis sedang menyelidiki kes tersebut. Pemerintah tak akan membiarkan para penjahat lari dari hukum," katanya.

Sumber: BBC News

Lelaki Ini Nekad Jual Ginjalnya setelah Dijanjikan Bekerja di AS

TRIBUNNEWS.COM, SANTIAGO - Ibu Luis Picado ingat betul hari itu, ketika anaknya mengatakan bahawa dia baru saja memenangi sebuah loteri. Ia mengatakan kepada ibunya akan menemukan cara untuk keluar dari jurang kemiskinan dan memulai hidup baru di Amerika Syarikat. Picado, selama ini memang tinggal di daerah miskin di Managua, Nicaragua.

Seorang lelaki Amerika telah menjanjikan anak yang tak habis sekolah berumur 23 tahun ini untuk bekerja sebagai buruh pembinaan di AS. Ia pun dijanjikan  diberi sebuah apartment di New York, asalkan ia bersedia menyumbangkan ginjalnya.

Tiga minggu kemudian, pada bulan Mei 2009, Picado keluar dari ruang bedah di RS Militer Managua dengan keadaan pendarahan parah ketika doktor berusaha mengeluarkan ginjalnya. Ibunya, Elizabeth Tercero, hanya boleh berlutut di samping tempat tidur anaknya di ruang pemulihan sambil berdoa untuk kesembuhan anaknya.

“Saya berbisik ke telinga anak saya, bahawa semua akan baik-baik saja. Tapi nyatanya semua terlambat, dia sudah banyak kehilangan darah dan harus meregang nyawa,” ujar sang ibu.

Menurut sang ibu, Picado memang sangat berhasrat mengejar mimpinya untuk boleh pindah ke AS. Dan sampai akhirnya, ia harus kehilangan nyawanya untuk mimpinya itu.

Matthew Ryan, lelaki putus asa akan penyakitnya yang berasal dari Amerika ini juga bernasib sama. Tanpa mempertimbangkan akibatnya, ia menerima transplantasi ginjal milik Picado, secara ilegal. Dua bulan setelah transplantasi itu, ia meninggal di hospital yang sama.

Transplantasi organ yang sering terjadi di Nicaragua ini telah menyebabkan banyak kematian laki-laki di sana. Otoritas hukum disana sedang menyelidiki apakah aktiviti ini melanggar undang-undang atau tidak.

Cerita  nasib kanak-kanak miskin ini, merupakan satu dari ribuan cerita mengenai pasar bebas jual beli organ yang terjadi di seluruh dunia. Francis Delmonico, profesor dan ahli bedah dari Harvard ini mengatakan, tiap tahun terdapat 5.000 orang mati di AS, Israel, dan Arab Saudi akibat aktiviti transplantasi organ seperti ini. “Praktek ini ilegal di seluruh dunia, kecuali di Iran,” ujarnya.

Penderma organ tubuh biasanya berasal dari orang-orang miskin yang memerlukan wang. Ramai pesakit yang sakit mencari organ di Mesir, Peru dan Filipina. Di Amerika Latin, transplantasi biasanya diatur oleh broker tanpa izin. Mereka bekerjasama dengan doktor bedah yang terakreditasi, diantaranya adalah ahli bedah yang telah dilatih di sekolah-sekolah medik ternama di dunia.

Pelacur sekolah ini layan pelanggan sambil tutup mata kerana jijik


Beberapa hari lalu, Polis Mojokerto berhasil mengungkap kes pelacuran remaja di kawasan Gondang Kabupaten Mojokerto. Polis Mojokerto langsung menetapkan Suharso (48) warga Dusun Kesono, Desa Bakalan, Kecamatan Gondang tersebut sebagai tersangka.

Tersangka membuka pusat pelacuran dengan memperdagangkan gadis-gadis belia yang masih duduk di bangku Sekolah menengah untuk melayani tamu hidung belang. Yakni dengan cara membuka bilik di rumah miliknya untuk digunakan kegiatan pelacuran tersebut.

Tanpa perantara tersangka, pelacuran tersebut tidak boleh dilakukan di luar rumah tersangka. Para korban tersangka tersebut hanya melayani tamu hanya di hari Jum'at dan Sabtu saja. Kegiatan ini berlangsung ketika anak gadis itu pulang sekolah.

Salah satu korban tersangka, Si (16). Gadis belia yang masih duduk di bangku SMA tersebut mengaku sudah lapan kali melayani tamu dari perantara tersangka. ''Saya tidak tahu siapa-siapa tamunya, kerana yang mengatur semua Pak Darso (tersangka),'' ungkapnya, Sabtu .

Menurut gadis warga Gondang ini, perbuatan tersebut terpaksa ia lakukan lantaran terhimpit masalah ekonomi. Ayahnya hanya seorang tukang batu, dengan bermodal wajah manis dan tubuh mudanya, iapun mencari kesenangan dengan imbalan wang tersebut.

''Wang hasil saya melayani tamu Pak Darso, saya gunakan untuk membeli handphone dan kredit. Terkadang saya juga melayani Pak Darso sendiri, sudah tiga kali saya melayani dia. Saya terpaksa melakukan ini semua, lagi pun saya juga sudah tidak perawan sejak kelas dua SMP,'' ucapnya.

Keperawanannya, masih kata Si diragut kekasih pertamanya. Meski sudah melayani tamu hingga lapan kali, ia mengaku tidak pernah melihat wajah para lelaki hidung belang tersebut. Ini lantaran, saat melayani para tamu tersebut ia menutup kedua matanya dengan tangannya.

''Tamunya tua-tua, saat saya harus melayani mereka, saya tutup wajah saya dengan tangan kerana saya jijik. Saya biarkan mereka menciumi leher saya hingga ke bawah tapi saya tidak melihat mereka. Semua saya lakukan demi wang, kerana orang tua saya hanya tukang batu,'' lanjutnya.

Akibat memperdagangakan anak di bawah umur, Polres Mojokerto menetapkan Sudarso (48) sebagai tersangka. Tersangka dijerat dengan pasal 2, 9, 10, 11 dan 12 UU nombor 21 tahun 2007 tentang tindak pidana perdagangan manusia. Selain melanggar UU tentang tidak pidana perdagangan manusia, tersangka juga terjerat Undang-undang Perlindungan Anak dengan acaman hukum penjara 15 tahun serta denda Rp 600 juta.

http://www.ikadanewsonline.com

Ada yang aneh di papan amaran ini


Pelik dia punya ayat....
so ini jawapan
dari
kucing

v

v

v


Wanita Ini Ketagihan Air Kencingnya Sendiri [Video]


Seorang wanita bernama Carrie memiliki kebiasaan aneh dimana ia tak bisa hidup tanpa air seni-nya sendiri. Kebiasaannya ini sudah berlangsung selama 4 tahun. Jangan tonton bagi kamu yang punya perut lemah.
Note: Tidak mengandung konten lucah, tapi sebaiknya jangan ditonton ketika kamu sedang makan.


sumber: TLC via Buzzfeed 

Tragis Isteri Bakar Diri di Depan Suami

Seorangan ibu nekad mengakhiri hidupnya dengan membakar diri kerana himpitan ekonomi. Tragisnya hal itu dilakukan di depan suaminya sendiri.

Warga Kampung Babakan Sirna RT05/13, Kelurahan Cibadak, Kecamatan Cibadak, Sukabumi, itu nekat dilakukan Ucum . Hingga Selasa siang, ibu dengan dua akan ini masih menjalani perawatan intensif di ruang bedah H Rasuna Said, RSUD Sekarwangi, dengan keadaan tubuh yang melecur.

Peristiwa itu terjadi ketika Sigit Wijaya (21), suami Ucum, pulang mencari nafkah sebagai pengamen jalanan. Pasangan suami-istri yang telah menikah dua tahun ini terlibat pertengkaran, dipicu keterbatasan penghasilan Sigit.

Semasa bertengkar Ucum nekad membakar tubuhnya yang telah dilumuri minyak tanah. Menurut Sigit, ketika isterinya membakar diri, dia tengah berada di dalam bilik untuk menidurkan anak bungsunya, “Ketika saya keluar dari bilik, sudah mendapati tubuhnya dipenuhi api,” kata Sigit.

Api berhasil dipadamkan, setelah Sigit menyeret tubuh Ucum ke dalam kolam ikan yang terletak di belakang rumah.Ucum akhirnya dilarikan ke RSUD Sekarwangi.

“Saya hanya mempunyai penghasilan dari mengamen tidak lebih dari Rp20 ribu. Jumlah ini relatif kecil dibandingkan jumlah keperluan hidup kami sehari-hari, terutama untuk mencukupi keperluan susu dan makan dua anak. Sudah berulang kali isteri mengancam akan bunuh diri, tapi saya selalu mengingatkannya,” jelas Sigit.

Namun keterangan Sigit ini dibantah Ucum. Ibu dari Gilang Ramadhan (2) dan Andra Wijaya (3 bulan) ini mengaku luka bakar yang memenuhi tubuhnya itu akibat ledakan dapur masak. Bencana itu terjadi ketika dia hendak memasak air. “Saya tidak membakar diri, luka ini akibat ledakan ketika akan memasak air,” ungkap Ucu

BILA BMW DAN LEXUS BERLANGGAR



Menangis woo..kereta mewah tu

[Pelik] Mangsa bunuh hidup kembali selepas 11 tahun

BEIJING, RIMANEWS- Siapa sangka seorang lelaki yang telah dinyatakan mati dalam kes pembunuhan tiba-tiba muncul kembali dalam keadaan segar bugar.

Lelaki itu dibunuh, lalu kepalanya dipotong dan mayatnya dimasukkan ke dalam perigi tua. Pelaku pembunuhan itu dijatuhi hukuman mati, lalu dikurangi menjadi penjara seumur hidup, diringankan lagi menjadi penjara 20 tahun. Dalam masa menjalankan hukumannya itu, tiba-tiba mangsanya hidup lagi. Republik Rakyat China (RRC) gempar.

Akibat hidupnya kembali orang yang sudah dibunuh itu, polis di China sedang memeriksa kembali kes seorang lelaki yang dihukum keranna membunuh tetangganya 11 tahun lalu setelah si "mangsa" tiba-tiba muncul lagi dalam keadaan sihat .

Telegraph, yang mengutip Beijing News,  melaporkan, Zhao Zuohai dinyatakan bersalah dan dijatuhi hukuman mati oleh sebuah pengadilan di Daerah Henan atas tuduhan membunuh tetangganya, Zhao Zhenxiang, dalam perselisihan terkait seorang perempuan pada tahun 1999. Hukumannya kemudian diringankan menjadi penjara seumur hidup dan kemudian dikurangi menjadi penjara 20 tahun.

Zhao Zuohai mengaku telah melakukan pembunuhan setelah susukk tubuh tanpa kepala ditemukan di sebuah perigi di daerah Zhecheng, di mana dia tinggal.

Namun, "mangsa"-nya itu tiba-tiba kembali ke daerah itu pekan ini setelah menghilang selama 11 tahun. Tentu saja kemunculannya menghairankan polis.

Dilaporkan, Zhao Zhenxiang tampaknya melarikan diri dari wilayah itu setelah perseteruan pada tahun 1999 itu dan dia pindah tanpa memberitahu siapa pun. Keadaan itu menyebabkan keberadaannya dinyatakan sebagai orang hilang.

Polis kini berfikir apakah si "pembunuh" harus dibebaskan—juga mencuba untuk memastikan identiti mayat tanpa kepala itu.

Laporan tersebut mengatakan, belum jelas mengapa Zhao Zuohai telah mengaku bersalah atas pembunuhan itu. Namun, laporan itu menambahkan, ada kecurigaan bahawa polis telah melakukan penyiksaan sehingga pengakuan itu muncul.(Ach**/Pelbagai Sumber)

Seluruh Penghuni Pulau Ini Berbadan Gemuk

VIVAnews - Bukan keunikan budaya atau keindahan alam membuat Nauru terkenal. Negara kecil yang hanya berpenduduk sekitar 10 ribu orang ini menjadi perbincangan dunia kerana ciri tubuh penduduknya yang gemuk.

Berdasar catatan Badan Kesihatan Dunia atau WHO, sekitar 95 peratus warga negara di kawasan Samudra Pasifik itu menderita obesiti. Sebahagian besar  menderita diabetes.

Mereka yang tergolong obesiti memiliki indeks massa tubuh (BMI) lebih dari 30. Sedangkan orang gemuk dibatasi pada skala 25-30, dan tubuh ideal sebesar 18,5-24,9. IMT dihitung dari berat badan (kilogram) dibagi tinggi badan kuadrat (meter persegi).

Secara sejarah, warga Nauru mengenal tradisi penggemukan dengan memberi makan berlebihan sejak kecil. Namun, itu bukan satu-satunya pemicu meledaknya angka obesiti di negara seluas 21 kilometer persegi itu.

Kegemaran masyarakat memakan makanan berlemak dan mengandung gula juga turut andil menghantarkan Nauru sebagai negara berpenduduk gemuk terbanyak di dunia. Keadaan pun semakin buruk dengan minimnya pengetahuan masyarakat mengenai gaya hidup sihat.

Masyarakat Nauru mengalami perubahan gaya hidup sejak menemukan cadangan fosfat melimpah di awal 1900-an. Mereka menjadi sangat konsumtif seiring kehadiran sejumlah perusahaan tambang di negara yang berbentuk pulau itu.

Perbaikan tingkat ekonomi mengubah gaya hidup masyarakat setempat. Buah dan ikan yang tadinya menjadi makanan kesukaan menjadi makanan ‘sampah’ import. Kehidupan masyarakat Nauru ketika ini sangat bergantung import makanan dari Amerika, Jepun dan Australia.

Ledakan obesiti membuat pemerintah Nauru harus bekerja keras menyelamatkan warganya dari risiko penyakit terkait obesiti. Berbagai program pelangsingan diluncurkan, mulai dari kelas senam , olahraga, seminar gizi, hingga menganjurkan pertandingan penurunan berat badan.

Predikat yang diraih Nauru itu diikuti Mikronesia dengan 92 peratus penduduk mengalami kelebihan berat badan, Kepulauan Cook (92%), Tonga (92%), Niue (84%), Samoa (83%), Palau (81%), Amerika Syarikat (79%), Kiribati (77%), dan Dominic (76%).

Wow, Ibu dan Anak Memenangkan Undian Loteri Sampai 3 Kali!


Hampir semua orang pasti merasa bahawa memangkan loteri adalah keberuntungan yang cuma sekali seumur hidup, tapi hal seperti itu tidak berlaku untuk Ibu dan Anak dari Charlotte, North Carolina, ini.

Dilaporkan oleh The Charlotte Observer, Kimberly McCauley baru saja memenangkan $100.000 bulan ini dari sebuah permainan 10X the Money.

Kemenangan ini hanya terpaut 4 tahun yang lalu ketika Ibunya, Amy McCauley, memenangkan wang lebih dari $160.000 dari jenis permainan yang berbeza. Padahal pada tahun 1991, Amy McCauley pernah mendapat hadiah undian terbesarnya dari New York Lotto senilai $15.5 juta!

Tak hanya itu, sang ibu juga mendapatkan keberuntungan 'kecil' sebanyak 2 x $1.000 pada permainan lainnya di tahun 2009.

Kimberly mengatakan bahawa ia merasa ibunya memiliki keberuntungan loteri yang berlimpah dan berhasil mendapatkan kemenangan sebesar $100.000.

sumber: The Charlotte Observer / AP

Wow..Kejuaraan Menghisap Air Melalui Hidung Di Russia [Video]


Sulit dipercayai bagaimana para peserta sanggup melakukan pertandingan ini. Apa yang dilakukan para lelaki ini memang nampak sedikit menggelikan buat kita, tapi tidak untuk ahli yoga. Teknik ini cukup diminati oleh para ahli yoga, kerana menurut mereka dengan memasukan air ke hidung dari satu rongga dan mengeluarkannya melalui rongga yang lain dapat membantu kita untuk mengubati berbagai gangguan kesihatan seperti infeksi sinus, alergi, sakit kepala, bahkan stress. Mereka menyebutnya Jala Neti.





sumber: konkyukof-jala-neti

Nenek 103 tahun dedah rahsia panjang umur dan kekal dara

Panjang umur nenek ni..kekal dara lagi...


CONVENTRY: Seorang wanita berusia 103 tahun semalam mendedahkan rahsia panjang umur - kekal dara.

Gladys Gough berkata, dia tidak pernah tergerak untuk menjalinkan hubungan cinta.


Dia juga tidak menghisap rokok, minum arak atau mengambil ubat.


“Saya tidak pernah berkahwin atau mempunyai teman lelaki. Ia mungkin menyumbang kepada umur saya yang panjang. “Saya langsung tidak pedulikan lelaki. Saya sentiasa makan malam. Saya sentiasa memastikan saya makan secukupnya. “Lelaki tidak pernah menjadi sebahagian daripada hidup saya,” katanya.


Gladys yang berasal dari Conventry berkata, dia menghabiskan hidupnya dengan melancong ke seluruh dunia bersama adiknya, Edna yang mati pada 1996 ketika berusia 85 tahun.


Katanya: “Kami sering didekati oleh lelaki tetapi memilih untuk melancong dan berbual sesama kami.” - DM

Ultraman Kini Jadi Penjual Mi di China


SHIJIAZHUANG - Kini pahlawan super pembela kebenaran Ultraman, tidak lagi memerangi para monster raksasa yang jahat, tapi kini menjadi tukang mi di kota Shijiazhuang, China.

Bintang televisyen terpopuler dari Jepun itu tertangkap kamera sedang mengaduk adunan sebelum dimasukkan ke dalam kuali panas.

Ultraman tersebut diketahui merupakan robot yang dipekerjakan oleh pemilik warung mi untuk membantu mereka membuat kerja tersebut.

Seperti dilansir China Daily, Jumaat (12/8/2011), para penggemar Ultraman mungkin bertanya-tanya kenapa Ultraman masih membutuhkan kuali yang panas, sedangkan dia mampu mengeluarkan tekanan panas yang tinggi dari tangannya.

Namun, tetap saja hal itu tidak menghalanginya untuk mendapatkan label sebagai "Pekerja Teladan" dari bos barunya.(rhs)

Wanita yang sanggup bergambar telanjang dengan babi

Kita mungkin tidak percaya. Apakah ini sesuatu kejadian benar? Ini adalah gambar  seorang wanita, hidung bertemu hidung, kulit ketemu kulit, telanjang,dengan ratusan babi seberat 500-pound ditempatkan dalam sebuah kandang pertanian industri. Mereka berfikir manusia dan haiwan saling berhubung dan dirasakan melalui sentuhan kulit.(http://www.mirukim.com)





Tampal gambar tunang berlatarbelakang payudara wanita di stesen keretapi kerana tunangnya peluk wanita lain di facebook


Valeria A,dari Itali, telah memutuskan pertunangan mereka setelah dirinya melihat tunangannya, yang dihanya diketahui bernama Antonio M, memeluk wanita lain di Facebook.


Valeria yang marah langsung menampalkan ratusan poster tunangnya dengan berlatar belakang payudara wanita lain di stesen kereta api dan di blok-blok pejabat dimana tunangannya dan teman-temannya bekerja.

Dalam poster itu terlihat Antonio sedang menyandarkan kepalanya diantara payudara si wanita itu.

"Thank goodness there's Facebook! At least I've discovered you're a traitor pig before the wedding! Signed, your former betrothed bride and the 548 guests of our wedding."

548 guests? I wonder how many of those are still Antonio's Facebook friends.

seperti diberitakan Metro,co.uk.

Sepupu Kate Middleton Bogel di New York

Bukan rahsia lagi bahawa Kate Middleton memang memiliki sepupu yang berprofesi sebagai penari striptis. Kini gadis bernama Katrina Darling benar-benar menggoncang kota New York dengan aksi bogelnya di sebuah nightclub.

Seperti dilapor dari Dailymail, gadis berusia 21 tahun tersebut berhasil membuat publik terpukau dengan tarian yang bertajuk God Save the Queen tersebut. Dengan gayanya yang menggoda, pengunjung yang hadir di Soho nightclub pada Selasa (13/3) malam pun dibuat terpesona dengan kecantikannya.

Memang tak hanya kecantikannya saja yang memukau publik malam itu. Pertama tampil, Katrina tampil dengan busana merah yang dipadu dengan sarung tangan panjang warna emas. Mahkota kecil yang bertengger di atas kepalanya pun memperkuat kesan ratu dalam dirinya.

Sedikit demi sedikit, Katrina pun melepaskan pakaian yang dikenakannya. Publik pun terus dibuat penasaran, sampai akhirnya tidak ada apapun yang melekat di tubuhnya selain mahkota di atas kepalanya. Gadis tersebut hanya menutup puting dada dan bagian kewanitaannya dengan lembaran stiker bergambar mahkota.
Katrina Darling sendiri adalah sepupu jauh Kate dari nenek mereka. Sebelumnya, keduanya belum pernah bertemu atau saling kenal. Katrina baru tahu kalau dia masih punya hubungan dengan Kate setelah wanita yang bergelar Duchess of Cambridge tersebut menikah dengan Pangeran William.

"Aku mahu lepas baju, tapi aku tak akan menyerahkan sesuatu yang harusnya kujaga untuk seseorang," demikian prinsip yang pernah diungkapkan Katrina. 

Sumber : http://www.kapanlagi.com 

Nenek sanggup habiskan wang simpanan untuk buat bedah wajah pada anjingnya

SEORANG nenek di Australia, Amanda Booth, menghabiskan duit tabungannya demi membayar bedah wajah anjing Shar Pei miliknya. Bedah wajah itu dilakukan untuk menghilangkan lipatan-lipatan pada wajah peliharaannya.

Anjing Shar Pei sengaja dibiakkan untuk memiliki lipatan-lipatan daging yang terkulai di wajah mereka.

Namun lipatan-lipatan itu justru menyebabkan kebutaan pada anjing. Lapan dari 10 anjing tercatat menderita cacat mata karananya.

Begitu besar hati nenek yang berasal dari Melbourne, Australia ini. Dia merelakan tabungan hidupnya 10 ribu poundsterling untuk menyelamatkan haiwan yang memiliki sifat setia tersebut.

Nyonya Booth, yang juga memiliki sebuah kelompok penyelamat Shar Pei dengan nama The Rescue Pei Shar Inc, mengatakan, bahawa anjing-anjing itu dibiakkan para peternak dengan banyak lipatan pada wajahnya.

Para peternak lebih memilih anjing dengan lipatan yang banyak kerana dapat lebih memberikan untung. Namun, ratusan anjing banyak yang akhirnya diterlantarkan oleh pemiliknya setelah si anjing mengalami kebutaan dan bahkan banyak yang dibuang oleh pemiliknya.

“Para peternak gagal memperingatkan kepada calon pemilik Shar Pei perihal masalah yang dapat dialamai haiwan peliharaan ini,” katanya, seperti dikutip Orange, Khamis (5/5/2011).

Vet Scot Plummer dari South Eastern Animal Hospital mengatakan, kulit yang berat pada kepala Shar Pei membuat kelopak mata mereka menekuk ke dalam sehingga bulu mata mereka mengganggu kornea mata yang menyebabkan rasa gatal. Hal inilah yang menjadi penyebab kebutaan pada anjing jenis Shar Pei, kerana mereka tak henti menggaru mata.

Sumber :http://www.okezone.com/

Pesaing Lady Gaga sapu jalan raya dengan berus gigi

Apa nak buat..inilah akibat kalah dengan Lady Gaga..
sapu jalan dengan berus gigi...


Nekad Tiduri Isteri Orang, Inilah Akibatnya

Jangan pernah cuba-cuba untuk meniduri isteri orang jika tidak ingin seperti nasib Abdul Tholib (22). Lelaki asal Bulak Banteng Wetan, Surabaya, Jawa Timur, ini tewas gara-gara dilibas parang oleh Sawaludin (31).


Informasi yang dihimpun, kejadian nahas yang menimpa Tholib bermula saat berduaan dengan Siti Azizah (35) yang tak lain adalah Isteri Sawaluddin.


Saat itu, Sawaludin yang tinggal di Jalan Dukuh, Bulak Banteng Patriot, Surabaya ini hendak berangkat kerja. Namun, selang satu Jam kemudian Sawaludin kembali ke bilik sewanya kerana telefon selulernya tertinggal. 


Dia terkejut saat membuka pintu bilik mengetahui isterinya sedang tidur dengan seorang laki-laki yang tidak dikenalnya. Sempat terjadi pertengkaran antara Sawaludin dengan laki-laki yang biasa disapa Bang Tholib itu.


Setelah terjadi saling pukul, Tholib mengeluarkan sebilah parang. Dengan sigap, Sawaludin merebut parang dan langsung memlibas Tholib di bahagian perut.


Tholib pun langsung tewas di lokasi kejadian dengan berlumuran darah. Setelah melakukan aksinya itu, Sawaludin langsung lari dan ditahan oleh petugas Resmob Polrestabes Surabaya. 


"Dia kami tangkap di Pasar Tanah Merah Bangkalan. Tersangka tidak melawan saat ditangkap," kata Kasat Reskrim Polrestabes Surabaya AKBP Farman kepada Wartawan di Mapolrestabes Surabaya, Jalan Taman Sikatan I. 


Untuk sementara, kata Farman, motif pembunuhan yang dilakukan oleh Sawaluddin adalah marah kerana melihat isterinya tidur dengan laki-laki lain.


Polisi juga mengambil sejumlah barang bukti berupa sebilah parang, seluar, dan tshirt milik Tholib yang masih terdapat noda darah. Di hadapan petugas, Sawaludin mengakui semua perbuatannya.


"Saya lihat dia dan isteri saya tidur. Siapa yang tidak murka kalau istrinya tidur dengan lelaki lain," akuannya kepada petugas. Atas pebuatannya itu, Sawaludin harus dijerat dengan Pasal 338 KUHP dengan ancaman hukuman maksima 20 tahun.


Sumber : http://news.okezone.com

Hebat…Penjaga gol Ini Telah Menjaringkan 100 Gol

Liputan6.com, Sao Paulo: Sulit dibayangkan seorang penjaga gol menjaringkan 100 gol dalam kariernya. Ketidakmungkinan itu dipatahkan penjaga gawang senior Brasil, Rogerio Ceni. Sebuah gol Ceni ikut membantu Sao Paulo mengalahkan Corinthians 2-1 (1-0) dalam pertandingan kejuaraan wilayah, Minggu (27/3) malam waktu setempat.

Ceni menjaringkan gol melalui tendangan bebas yang memang menjadi kepakarannyanya. Tendangannya melengkung melewati pagar betis lawan dan menusuk ke pojok kanan atas gawang tanpa bisa dijangkau kiper Corinthians Julio Cesar pada menit ke-54 di Arena Barueri, Sao Paulo, Brasil.

“Sungguh momen yang indah,” kata Ceni yang merupakan kiper ketiga Timnas Brasil saat menjuarai Piala Dunia 2002 di Korea Selatan-Jepun. Sebagai penjaga gol, kata Ceni lagi, dia tidak membayangkan oleh menjaringkan gol ketika memasuki padang

Gol itu, menurutnya, terjadi secara spontan. Kebanyakan gol-gol Ceni datang dari tendangan bebas. Jumlahnya mencapai 56 gol. Lebihnya datang dari eksekusi penalti.

Penghitungan Ceni bebeza dengan FIFA. Induk asosiasi sepakbola dunia itu menghitung Ceni menjaringkan 98 gol. Dua gol yang tambahan menurut Ceni, yakni gol ketika dalam pertandingan persahabatan yang memang tidak masuk hitungan FIFA. Meski menggunakan penghitungan FIFA, Ceni tetap merupakan pemegang rekod penjaga gol dengan jumlah gol terbanyak.

Gol Ceni juga sangat bererti banyak buat Sao Paulo yang menghentikan catatan tidak pernah menang 11 kali berturut-turut atau dari Februari 2007 dari Corinthians, musuh tradisi mereka. Gol pembuka Sao Paulo dijaringkan Dagoberto pada minit ke-39, sedangkan gol Corinthians dijaringkann Dentinho pada minit ke-67.

Gadis Marocco Bunuh Diri Setelah Dipaksa Menikahi Pemerkosanya


Seorang gadis Marocco berusia 16 tahun melakukan bunuh diri setelah hakim memerintahkan dia untuk menikahi pemerkosanya, menurut laporan media massa di Maroko.
 Diberitakan oleh English.alarabiya.net, kedua orang tua Amina tahun lalu mengajukan tuntutan terhadap pemerkosa putri mereka, iaitu seorang lelaki yang berusia 10 tahun lebih tua darinya.
 Namun, bukannya menghukum sang pemerkosa, seorang hakim di kota utara Tangier dalam vonisnya baru-baru ini malahan menyuruh sang gadis untuk menikahi lelaki tersebut.
 Menurut media setempat, keputusan pengadilan yang menikahkan Aminah secara paksa menikah dengan pemerkosanya tersebut seharusnya “menyelesaikan” pelanggaran seksual terhadap dirinya. Tetapi ternyata hal ini menyebabkan lebih banyak penderitaan kepada sang gadis, akibat perlakuan yang tidak ramah dari keluarga suami yang juga pemerkosanya.


Akibat trauma dengan pengalaman menyakitkan serta perkosaan terhadap dirinya, Amina kemudian memutuskan untuk mengakhiri hidupnya dengan memakan racun tikus di rumah keluarga suaminya, menurut harian Maroko al-Massae.


Menurut surat khabar tersebut, jenis perkahwinan paksa tersebut berakar pada tradisi tempatan pedesaan untuk menjaga kehormatan perempuan yang diperkosa.
 Selain itu, kod jenayah di Marocco juga memungkinkan untuk membebaskan sang pemerkosa dari hukuman jika dia setuju untuk menikahi korbannya.
Hafida Elbaz, Direktur Asosiasi Solidaritas Perempuan mengatakan kepada al-Massae bahawa artikel tersebut memberikan kesempatan bagi para pelaku pemerkosaan untuk menghindari hukuman terhadap mereka.
 Kisah pilu Amina ini telah menyebar luas ke jejaring sosial seperti Twitter dan Facebook, dan menuai dukungan masyarakat Marocco untuk menuntut hakim yang mengeluarkan putusan tersebut.

Restoran dengan Prinsip Makan Sepuasnya, Bayar Seikhlasnya


Konsep restoran 'all you can eat' atau buffet dengan hanya membayar
 harga tertentu, mungkin sudah biasa dimana mana. Tapi resto yang satu ini
 unik, karena berani mengambil resiko merugi.




 Deewan Resturant, sebuah restoran masakan Pakistan di Wina menawarkan konsep 'makan sepuas Anda, bayar semau Anda'. Bayangkan, Anda makan banyak, tapi hanya bayar sedikit. Wah, apa jadinya restoran seperti itu?




 Namun ternyata nasib Deewan tak sejalan dengan logik prinsip ekonomi untuk memaksimakan keuntungan. Buktinya, dari tahun ke tahun, Deewan terus beroperasi. Para pelanggannya pun datang, makan, dan membayar dengan harga lebih dari yang diharapkan.




 Berlokasi di Schottentor, restoran ini pun menjadi favourite para mahasiswa yang berkuliah di daerah tersebut. Tentu saja, untuk ukuran mahasiswa yang tak mempunyai banyak bujet jajan diluar, restoran ini memang menjadi pilihan utama.Tapi diluar mahasiswa, resto ini bahkan menjadi tempat kuliner favourite turis
 dan *backpacker* .




 Didirikan oleh seorang lulusan filsafat, Natalie Deewan, konsep restoran ini terinspirasi akan nilai nilai kedermawanan manusia baik dari sisi pemberi mahupun penerima.




 "Pada minggu-minggu awal kami tak yakin, tapi ternyata pelanggan makin antusias, dan membayar banyak", ujar Natalie.




 Lalu berapakah 'fair fare' yang masuk akal jika makan di sini? Jika melihat menunya, memang Deewan tak terlalu banyak menyediakan macam-macam masakan.Di meja buffenya, hanya ada 2 pilihan makanan utama.




 Pertama, kelompok makanan kari dari bahan ayam, kambing hingga lembu dan kedua, makanan vegetarian saja serupa kebab sandwich. Diluar buffet utama,disediakan makanan pencuci mulut bernama Halla, yaitu sejenis nasi manisyang diolah menggunakan susu dan minyak.




 Selain itu, Deewan juga menyediakan nasi dan juga kentang. Sementara, untuk minum, Deewan telah meletak harga tersendiri.




 "Saya membayar 5 Euro untuk ini semua", ujar Khan, salah satu pelanggan keturunan Pakistan yang telah beberapa kali datang di Deewan.




 Tak hanya warga keturunan Pakistan yang menjadi pelanggan di Deewan, tampak para penduduk tempatan dan orang Asia juga duduk ikut menikmati kuliner Pakistan.Bagaimana dengan rasa dan kualitinya?




 "Untuk konsep seperti ini (pay as you wish), rasa menjadi nombor dua, yang penting rasa lapar teratasi", kelakar Lena Weiss salah satu warga Austriayang datang ke Deewan jika tak memasak.




 Pernahkan Deewan pernah mengalami krisis keuangan selama menjalankan usaha semacam ini?




 "Belum, terus terang selama ini para pelanggan cukup tahu diri dengan banyaknya yang mereka makan," sindir salah satu staff Deewan yang tak mahu disebut namanya.





Dijadikan Iklan Operasi Plastik, Kim Kardashian Emosi


infospesial.net -  Kim Kardashian memang dikenal sebagai bintang realiti dengan keseksian semulajadi. Dan tak terima dengan papan iklan milik Dr. Victor Remirez, yang dianggap merosakan reputasinya, dengan memampangkan gambar dirinya dalam sebuah iklan operasi plastik di Mexico, Kim pun marah.

Selain marah kerana iklan tersebut dapat merosak kariernya, ternyata Ramirez pun memasang gambar Kim dalam iklan juga tanpa izinnya. Dalam gambar iklan tersebut terlihat Kim tengah berjemur dan memakai bikini pink. 

"Jelas saya tidak melakukan pembicaraan apapun dengan Kim kerana saya tak mempunyai nombor teleponnya." tutur Remirez, seperti dilapor dari TMZ.

Dalam papan iklan tersebut terpampang pula tulisan yang berbunyi 'don't risk your beauty or your health' yang berada diatas gambar Kim. Kim yang merasa tak pernah melakukan operasi plastik tersebut pun, membantahnya. 


Jennifer Lopez Punya Kembar Lelaki ?


infospesial.net -  Penyanyi seksi Jennifer Lopez terlihat tengah sibuk menggarap video klip untuk single terbarunya yang berjudul Follow The Leader. Namun dalam  pembuatan video klip tersebut, terlihat seorang lelaki dengan wajah dan gaya mirip J-Lo. Benarkah J-Lo punya kembar lelaki?

Lelaki tersebut memang memiliki gaya rambut dan juga wajah J-Lo, meski tak secantik penyanyi ini, namun lelaki tersebut cukup boleh menipu seseorang yang melihat keduanya. Dalam video klip single J-Lo yang terbaru memang terdapat beberapa adegan-adegan berat, oleh kerana itu J-Lo memerlukan seorang stuntman.

Ya! lelaki yang mirip J-Lo tersebut memang bukanlah kembar J-Lo, melainkan seorang stuntman yang sengaja didandani menyerupai J-Lo. Sutradara video klip ini, Jessy Terrero, sukses memilih seorang stuntman, kerana sang lelaki ini sangat menyerupai J-Lo secara spesifik, termasuk gaya rambut.

Anggota AKB48 Nyaris Saling Berciuman di Iklan Baru


AKB48 membintangi iklan? Sudah bukan hal baru. Namun selalu saja ada hal yang menarik untuk dibicarakan pada setiap iklan yang mereka bintangi.
Seperti dalam iklan gula-gula Puccho versi baru.
Dalam iklan  keluaran UHA Mikakuto ini masing-masing anggota saling memberikan gula-gula, tapi tidak memakai tangan.
Mereka berbagi melalui mulut. Tak hairan jika mereka terlihat seperti hendak berciuman.
Para anggota merasa tegang ketika menjalani shooting iklan ini.
“Biasanya kami tidak pernah sedekat itu dengan wajah member lain. Makanya kami sangat gugup ketika proses shooting berlangsung,” ungkap mereka seperti ditulis Tokyohive, Rabu (14/3).
Anggota AKB48 mengaku kesulitan memberikan gula-gula dari mulut ke mulut tanpa melakukan kesalahan.
Mereka pun berlatih dan harus take berkali-kali. Beruntung mereka memiliki teamwork yang kuat, sehingga shooting selesai dengan baik.

Video Ciuman 2 Artis Korea Bikin Fans Marah

Penyanyi Korea Selatan, IU, bikin terkejut para penggemarnya. Video IU yang memperlihatkan dia sedang mencium personel boyband Big Bang, Taeyang, beredar di dunia maya. Video itu segera menjadi perhatian penggemar kedua artis tersebut.

Rakaman itu sebetulnya merupakan potongan gambar acara "Inkigayo" yang ditayangkan SBS. IU yang membawakan acara tersebut menceritakan jenis lelaki idealnya kepada Taeyang yang menjadi bintang tamu. Seperti dikutip Allkpop, kemudian IU bertanya kepada Taeyang, "Siapa yang akan kamu beri hadiah untuk White Day nanti?"

Pertanyaan IU direspons meriah oleh personel Big Bang yang lain. Mereka berteriak, "Cium, cium, cium!"

Tanpa diduga, Taeyang kemudian memeluk penyanyi muda tersebut dengan sepenuh hati. IU yang mendadak dipeluk nampak sedikit terkejut. Namun, dia berhasil menguasai keadaan dan kemudian tersenyum bahagia. 

Tak cuma itu, di akhir acara, saat mereka membawakan lagu "I Need A Girl" di atas pentas, IU gantian buat Taeyang terkejut. Dengan penuh semangat, dia mencium pipi Taeyang.

Aksi peluk cium itu rupanya bikin penggemar keduanya benci dan cemburu.

"Kalian berdua, stop!" seru seorang penggemar dalam komennya di media sosial.

"Apakah hubungan mereka akan benar-benar menjadi hubungan yang real?" komen fans yang lain, khuatir.

Sumber : http://showbiz.vivanews.com 

Pasukan Anak Kalah, Ayah Gigit Cuping Telinga Jurulatih

Seorang ayah yang marah menyerang jurulatih basketball setelah pasukan anaknya kalah. Polis Massachusetts menyatakan, ia menggigit cuping pelatih itu hingga nyaris putus.

Serangan itu terjadi selepas perlawanan di Holy Name School di Springfield, stesen TV WWLP melaporkan. Setelahpasukan putranya yang duduk di kelas 6 SD kalah di final, Timothy Lee Forbes menyerang jurulatih pasukan pemenang, dan menggigit telinganya, kata asisten jaksa Marie Angers. Beberapa anak-anak berusia 10-12 tahun, yang telah berkumpul untuk berjabat tangan, menangis setelah kejadian.

Penonton lain kemudian menarik Forbes. Sang pelatih segera dilarikan ke hospital untuk menjalani serangkaian operasi penyambungan kembali telinganya. Setelah menjalani perawatan di Baystate Medical Center, pelatih yang namanya dirahsiakan itu kembali ke rumah, menurut NBCConnecticut.com.

Western Massachusetts CYO Basketball League dalam siaran  menyatakan "terkejut oleh tindakan terhadap salah seorang jurulatih kami yang paling berdedikasi" dan bahawa insiden itu pertama kali terjadi dalam sejarah liga.

Forbes, 34, menyerahkan diri kepada pihak berwajib di pengadilan Springfield. Dia mengaku bersalah atas perilaku tidak tertib dan penyerangan. Ia menghadapi sidang minggu ini. Pengacaranya Philip Lauro mengatakan kliennya tidak memiliki catatan kriminal sebelumnya.

Sumber : http://www.tempo.co/ 

Anak tembak diri sendiri ketika ayah isi minyak

Akibat kecuaian seorang ayah yang meninggalkan pistol, seorang anak kecil tiga tahun kehilangan nyawanya. Anak itu menembakan peluru ke arahnya sendiri saat ayahnya tidak ada didekatnya.

Anak laki-laki berusia tiga tahun itu ditinggalkan di dalam kereta bersama dengan adik perempuannya yang masih bayi di Washington, Amerika Syarikat. Sementara sang ayah keluar dari kereta untuk mengisi minyak dan sang ibu pergi berbelanja di pasaraya yang masih berada di kawasan pam minyak itu.

Anak laki-laki itu tiba-tiba saja menemukan pistol milik sang ayah yang dengan mudah boleh dijangkaunya. Tidak lama setelah bermain-main dengan pistol milik ayahnya, anak laki-laki itu pun mengarahkan pistol ke kepalanya dan langsung menarik pemetik.

"Ini adalah kejadian luar biasa tragik. Orang tua kedua anak ini telah melakukan tindakan kecuaian," ujar salah seorang petugas polis Naveed Benjamin seperti dikutip Emirates247 Khamis, (15/3/2012).

Ditambahkan Benjamin, polis setempat telah mengajukan beberapa pertanyaan terkait dengan insiden yang disebabkan kecuaian sang ayah  tersebut.

Insiden ini merupakan yang ketiga kalinya terjadi di Washington. Sebelumnya seorang anak perempuan berusia tujuh tahun dilaporkan tewas ketika saudaranya menemukan sebuah pistol dan menembak dirinya.

Insiden penembakan terakhir terjadi pada 22 Februari lalu dimana seorang anak perempuan berusia lapan tahun terluka parah saat salah seorang temannya mengeluarkan pistol dan tanpa sengaja menembak dirinya.

Sumber : http://international.okezone.com 

Jangan salahkan ibu Dirang


PASIR GUDANG – Mangsa bunuh dan bakar, Nurul Nadirah Abdullah, 5, tidak pernah bersendirian ke kedai runcit atau ke taman permainan di Flat Seri Delima Bandar Seri Alam, di sini, kecuali pada hari kejadian itu.
Peniaga, Anisah Kalam, 35, berkata, dalam sehari mesti dua atau tiga kali mangsa, yang lebih mesra dipanggil Dirang, pergi ke kedai runcitnya, tetapi bersama abang atau ibu saudaranya.
Anisah yang sudah berniaga di flat itu enam tahun berkata, Dirang juga tidak keseorangan ketika bermain di taman permainan berhampiran rumahnya.
“Saya minta tolong janganlah salahkan ibunya (Roselyn Alan) kerana sepanjang berniaga di sini Dirang tidak pernah (dibiarkan) bersendirian membeli gula-gula atau barang pesanan ibunya,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.
Anisah berkata, Walaupun Dirang baru berumur lima tahun, kanak-kanak itu petah bercakap dan mesra dengan semua orang sehingga keletahnya diingati penduduk flat itu.
Menurutnya, Dirang tidak pergi ke kedainya tiga hari sebelum itu.
“Pada hari itu saya pelik lihat Dirang sendirian ke kedai, malah baki wang 20 sen selepas membeli dua bungkus mi segera dan lima biji telur tidak dibelanjakan untuk membeli gula-gula seperti biasa.
“Keletahnya seperti biasa yang gemar memberi salam sebelum masuk ke kedai. Saya juga suka mengusik dia kerana petah bercakap walaupun baru berusia lima tahun,” 

sumber : sinar harian

Temui anak tidak bernyawa


KOTA BHARU- Cukup sayu apabila pencarian seorang ibu, Lini Abdullah, 27, selama setengah jam akhirnya terjawab setelah menemui sekujur tubuh bayinya di dalam kuala sungai kira-kira 10 meter belakang rumah.
Paling memilukan, bayi berkenaan, Nik Muhd Iqbal Azim Nik Roslan, satu tahun dua bulan itu, didapati terapung di sungai berdekatan rumah setelah dipercayai terjatuh di permukaan kuala Pantai Mek Mas, Pantai Cahaya Bulan (PCB), di sini, kira-kira jam 1.30 petang, kelmarin.
Dengan longlai, Lini yang penat mencari anak bongsu lelakinya di merata-rata kawasan rumah bersama seorang sepupu dikenali sebagai Imah, 30-an, mengangkat anak ketiganya itu di dalam air separas 0.5 meter.
“Setengah jam sebelum menemuinya di dalam sungai, saya sempat melihatnya bermain-main keseorangan di ruang tamu rumah, manakala saya pula membasuh pakaian di dapur.
“Dia pernah turun dari rumah, tetapi tidak pernah turun ke kuala sungai berdekatan, namun kali ini saya hanya temui tubuhnya terapung dan sudah kaku,” katanya ketika ditemui di rumah mertuanya di Pantai Mek Mas, PCB, di sini.
Menurutnya, anaknya yang dipanggil Azim itu baru pandai berjalan (bertatih) dan sentiasa mengawasi pergerakannya, namun semuanya cepat berlaku.
Lini berkata, semasa kejadian, dia langsung tidak mendengar sebarang jeritan dan pada mulanya tidak mengesyaki anaknya turun ke sungai terbabit.
Sejurus melihat sekujur tubuh kanak-kanak itu, kata Lini, dia bergegas ke muka kuala, menarik tubuh berkenaan dalam keadaan pilu dan tidak sanggup melihat wajah anak kecil itu, lalu segera menyerahkannya kepada Imah.
“Tidak ada perkataan untuk saya gambarkan perasaan ketika menemuinya. Saya masih ingat keletahnya yang sudah pandai menyebut ‘Ma’ (panggilan untuk dirinya),” katanya.
Setelah ditemui, anak berkenaan disahkan meninggal dunia apabila dibawa ke Klinik Kesihatan Badang, PCB, di sini, petang kelmarin.
Sementara itu, bapa kanak-kanak malang itu, Nik Roslan Nik Mat, 32, yang bekerja sebagai nelayan tiada di rumah kerana mengambil upah membuat bubu di kawasan berdekatan.
“Saya menerima panggilan telefon daripada adik saya mengatakan anak bongsu saya lemas.
“Saya reda dengan pemergian Azim, sekurang-kurangnya kami menemuinya biarpun dalam keadaan menyedihkan,” katanya bapa kepada dua lagi anak, Nik Nadia Izati, 10 dan Nik Muhd Iqbal, 9, yang belajar di Sekolah Kebangsaan Che Latif, di sini.
Bagi nenek mangsa, Azizah Mamat, 47, dia diberitahu kehilangan cucu tersebut kira-kira jam 7 pagi semalam.
“Ketika kejadian, talian telefon bermasalah dan kali terakhir saya menemui Azim pada Ahad lalu ketika melawatnya di rumah,” katanya.
Jenazah Nik Muhd Iqbal Azim selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Che Latiff, di sini.
Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman mengesahkan menerima laporan kejadian lemas bayi berkenaan.
sumber : sinar harian

Saintis klonkan anak kambing Kashmir


SRINAGAR, India - Sekumpulan saintis di wilayah Kashmir yang dikuasai India telah mengklonkan seekor anak kambing Kashmir dengan tujuan untuk meningkatkan bilangan haiwan yang sukar ditemui itu.
Kambing Kashmir hidup di beberapa bahagian Banjaran Himalaya dan dataran Tibet.
Bulu kambing itu yang dinamakan bulu pashmina digunakan untuk membuat baju panas Kashmir.
Mengulas tentang kejayaan projek tersebut, seorang saintis, Riaz Ahmad Shah berkata, klon seekor anak kambing Kashmir betina yang lahir pada 9 Mac lalu itu akan membolehkan program pembiakan kambing berkenaan dilakukan di beberapa kawasan lain di Banjaran Himalaya bagi tujuan komersial.
Menurutnya, klon anak kambing betina itu dinamakan Noori yang bermaksud cahaya.
Pasukan saintis yang diketuai oleh Riaz di Universiti Sher-i-Kashmir mengambil masa selama dua tahun untuk menghasilkan klon kambing tersebut. - Agensi

sumber : kosmo online

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved