Hantu Bantu Bersihkan Kafe

on 15 Mac 2012

INILAH.COM, Scotland – Pemilik kafe di Scotland mengaku mendapat bantuan ghaib dari hantu. Hantu yang mendiami kafenya membantu pemilik kafe membereskan kafenya. Seperti apa?

Menurut pemilik kafe, hantu ini membantunya menggeser toples permen dan barang-barang lain di sekitarnya. Laura McKirdy dan ibunya, Fiona, menjuluki hantu itu ‘Nanny Goony’.

Pemiliki kafe mengaku seperti dilaporkan Scottish Daily Record, terkadang hantu ini juga boleh nakal.

“Suatu malam, saat saya meninggalkan kafe dan mendapati toples permen terjatuh dan memutuskan pulang dan membereskannya besok, ketika kembali ke kafe di pagi harinya, toples itu sudah berada di tempatnya semula,” paparnya.

Kejadian usil lain dari hantu ini termasuk, gula-gula bergerak sendiri, lukisan jatuh dari dinding dan munculnya sisa makanan tanpa diketahui asalnya, lanjutnya.

“Hantu ini nampaknya tak bermaksud jahat. Meski kadang nakal, hantu ini bersahabat,” tuturnya lagi.

Fiona juga mengaku pernah didekati hantu ini.

Sleeping bag ku yang seksi gila

Sleeping bag fungsinya pasti sama,sebagi alas sekaligus pelindung badan. Akan tetapi, ada sejumlah sleeping bag yang bentuknya tak lazim, namun saat digunakan terasa beza dan gempak. Anda ingin tahu seperti bagaimana rupanya? Silakan lihat di bawah ini:

Si Seksi Georgia Salpa Kembar Kim Kardashian


infospesial.net -  Kecantikan dan Keseksian Kim Kardashian sangat khas, namun ternyata selebriti yang populer dengan KEEPING UP WITH KARDASHIANS memiliki kembaran yang sangat seksi juga. Siapa dia ? 


Georgia Salpa, dikatakan kembar Kim Kardashian. Georgia berambut panjang gelap tersebut sempat mengejutkan penonton acara CELEBRITY BIG BROTHER kerana kemiripannya dengan bekas isteri Kris Humpries tersebut.




Georgia bintang reality show dari Ireland ini juga memiliki kulit berwarna zaitun dan bibir sensual yang membuatnya menawan. Dengan mata besar cokelat, tulang pipi tinggi dan dada yang berukuran besar yang dimiliki keduanya, sepintas orang akan menyangka Georgia sebagai Kim.


Perbezaaan mereka adalah Georgia empat tahun lebih muda. Wanita 26 tahun ini tidak memiliki simpanan uang sebanyak Kim di akaun banknya. Georgia yang juga berdarah Greek itu popular dengan acara CALUM BEST yang dibawakannya di Ireland.


Beberapa penonton yang melihat penampilan Georgia di CELEBRITY BIG BROTHER pun memberikan reaksi yang bermacam-macam tentang hal ini. Lewat twitter, beberapa mengungkapkan bahawa mungkin saja keduanya terpisah saat lahir, atau ada juga yang menganggap bahawa Georgia jauh lebih menarik dari Kim.


"Kukira Georgia Salpa jauh lebih menarik dari Kim Kardashian. Susuknya jauh lebih baik!" ungkap salah satu penonton CELEBRITY BIG BROTHER.

Ups, Skirt Mini Kim Kardashian Tertiup Angin

infospesial.net -  
Sepertinya angin di Los Angeles juga menyukai Kim Kardashian. Kim Kardashian yang mengenakan skirt mini berwarna hitam dari bahan tipis tampak terkejut kerana skirt mininya tertiup angin.

Dirinya pun sibuk memegangi skirtnya agar tidak semakin terbuka, Kim Kardashian sekilas nampak seperti gaya 'Marilyn Monroe'. Dilapor dari DailyMail, Kim yang mengetahui dirinya menjadi intipan para paparazzi hanya boleh pasrah dan tersenyum ke arah kamera, saat paparazzi mendapatkan gambarnya. 

Sebelumnya, Imogen Thomas mengalami hal yang sama. Namun, Imogen Thomas nampak santai ketika angin meniup gaun yang ia kenakan, bahkan memperlihatkan pakaian dalamnya. 

Hebat! Ilmuwan Buat Robot Serupa Gurita Asli

INILAH.COM, – Perkembangan teknologi robotik makin maju dan bentuknya makin beragam. Ilmuwan pun membuat robot yang diklatakan sangat mirip denag sotong asli. Seperti apa?

Pasukan Reading University di Inggris mengatakan, robot gurita ini akan digunakan untuk membantu operasional pemeliharaan bawah laut seperti, penyelamatan terumbu karang dan pengambilan benda-benda seperti black box dari pesawat jatuh.

Kebanyakan robot memiliki gerakan yang kaku. Namun, ilmuwan robot gurita ini sangat menarik. Dalam rakaman video ujicubanya, tentakel atau tangan robot ini tampak lentur membelit botol air mineral.

Tentakel robot gurita ini diciptakan tanpa menggunakan kerangka. Alhasil seperti dikutip teknorev, gerakan yang dihasilkan sangat menyerupai tentakel gurita asli. Tentakel robot ini dilapisi semacam alat penghisap untuk menghisap benda agar mendekat.

Tim mengatakan, pengembangan robot masih jauh untuk dikatakan sempurna dan butuh waktu cukup lama untuk menyelesaikannya. Tim ini terus mengembangkan dan menambah fungsi pada robot ini.

Sejauh ini, robot gurita itu tampak sangat menjanjikan untuk operasional bawah laut.



Alkohol selamatkan lelaki telanjang ini daripada beku

Seorang lelaki yang mabuk terlihat terkapar di bangku taman yang membeku dengan hanya mengenakan pakaian dalam dan dia berhasil selamat kerana alkohol yang dia minum.

Aleksander Andrzej (32), dilihat berada di taman di Warsawa, Polandia, suhu ketika  itu mencapai minus 5 darjah, tapi akhirnya dia berhasil selamat dan dibawa ke hospital oleh polis.

Pada ketika ujian pernafasan diketahui bahawa kandungan alkohol dalam tubuhnya sangat tinggi hingga mencapai 30 kali dibandingkan batasan bagi seorang pemandu

Para doktor meyakini bahawa alkohol dalam darah yang menolongnya tidak membeku, sehingga tidak membuat lelaki tersebut menjadi sebahagian dari hiasan taman tersebut. Demikian laporrkan Orange,

Doktor mengatakan bahawa lelaki tersebut sangat beruntung masih boleh selamat, bahkan dengan kandungan alkohol dalam tubuhnya itu bioleh menyebabkan kematian, tapi doktor mengatakan bahawa lelaki tersebut akan selamat.

Bagaimana perasaan anda jika menghadapi situasi begini?

Mungkin kita akan panik jika menghadapi keadaan begini...

Kerana nak tebus dosa bekas banduan cipta alat kunci khas untuk mangsanya

Seorang bekas pencuri yang berhasil menciptakan kunci khas yang hanya boleh dibuka dengan cap jari .Alat ini akan dipasang  di rumah mangsa kejahatan secara percuma.




Mr. Yang Sang Perompak Budiman


Yang Guihua, 29, mendapat idea penemuan itu ketika menjalani hukuman selama empat tahun penjara kerana merompak.


Dia telah mendapatkan hak paternnya hasil penemuannya itu semasa didalam tahanan lagi dan ketika dia keluar dari penjara, dia mendirikan sebuah perusahaan untuk mengeluarkan produk kunci penemuannya.


Yang memutuskan bahawa dia akan memasang kunci itu secara percumadi rumah mangsanya yang konon berjumlah 100 korban di Chongqing sebagai bentuk penyesalan atas kesalahannya.


DIa telah memasang kunci pertamanya itu secara percuma di rumah Zhou Xinbing, salah satu mangsa  kejahatannya.


“Aku merasa sedikit lebih baik, dapat membantu para korban dengan membuat rumah mereka jadi lebih aman,” jelasnya.


“Kunci spcesial ini tak memerlukan kunci. Pasalnya gembok akan terbuka secara otomatis tatkala sensor mengenali cap jari pemilik rumah.


“Bahkan bila sensor gembok itu rosak, pemilik rumah masih dapat membuka pintunya dengan menghubungi sebuah nomor dari handphonel mereka dan menekan passwordnya.”

Wanita ini mengalami pendarahan dan pengsan guna toy sex vibrator


Hati-Hati dengan alat bantuan seks. Seorang wanita dari California Utara, April Bonjour, menggugat pembuat alat bantu seks setelah vibrator yang digunakannya menyebabkan dia mengalami pendarahan berat dan kehilangan kesadaran (pengsan).

Saat menggunakan alat bantuan ini, April merasakan 'nyeri tajam' dan akhirnya darah mulai keluar dari viginanya.Dia harus dilarikan ke hospital dan diberi 'beberapa liter darah' kerana kerosakan yang disebabkan oleh vibrator.

Bonjour telah mengambil tindakan hukum terhadap pengeluar toy sex- Pipedream products kerana salah satu produk dari perusahaan ini menyebabkan cedera di bahagian peribadi dan tekanan emosional.

Insiden terjadi pada 3 November tahun lalu. Menurutnya:"Selama penggunaan, saya merasakan nyeri tajam yang intens dalam vagina saya. Kekasih saya menarik keluar mainan itu dan ternyata mainan itu berlumuran darah.

"Saya fikir bahawa saya mulai haid tapi perdarahan terus semakin berat dan akhirnya saya sedar itu bukan haid. Saya mengambil pembalut saya.Perdarahan melambat tetapi ketika saya harus bangun untuk mengganti pembalut saya, darah keluar lagi.Akhirnya perlahan saya pengsan dan dilarikan ke hospital. Saya mengalami tekanan emosional ekstrim begitu juga keluarga saya.Kami mengajukan komplain ke perusahaan tersebut dan meminta kompensasi atas kejadian ini,tapi mereka menolak klaim saya."

Padahal perusahaan ini disitusnya menuliskan bahawa produk mereka adalah produk paling komprehensif di dunia dengan moto:" Kami Tidak Membuat Orgasme itu ... Kami
Membuat Orgasme LEBIH BAIK!" [sumber]

5jenis makanan yang menjijikkan

Ada sesuatu yang pelik dengan dunia yang kita duduki ini kerana ada  yang makan sesuatu yang menurut orang kita adalah sesuatu yang menjijikkan tetapi tidak pada yang lain Berikut adalah diantaranya.


1. Balut (Filipina)




Telur-telur ini sengaja dibiarkan hingga embrio di dalamnya wujud. Kemudian dimasukkan kedalam air mendidih. Memakannya dengan diberi garam sedikit. Makanan ini digunakan untuk suatu upacara di daerah setempat.


2. Blood Pudding (England)




Sosej yang dimasak dengan darah, lalu di bekukan. Ini adalah makanan untuk sarapan pagi.


3. Surstromming (Sweden)




Ikan yang dibusukkan di dalam tin dalam jangka waktu yang lama. Mereka mengatakan bahawa baunya sangat membangkitkan selera. Apalagi rasanya....hmmm


4. Baby Mice Wine (Korea)




Ini adalah minuman tradisional Korea dan China yang digunakan untuk kesihatan. Minuman ini dibuat dengan cara memasukkan hidup-hidup anak tikus yang baru lahir dan belum terbuka kelopak matanya ke dalam botol sake.


5. Scrapple (Amerika)




Inti roti ini adalah semacam agar agar yang dibuat dari bahagian tubuh babi yang dimasak sebentar lalu dituangkan dalam cetakan untuk dikeraskan.

Hebat..Sekolah di Texas guna kamera untuk ukur kadar kalori yang diambil pelajar

SAN ANTONIO – Sebuah sekolah di Texas, Amerika Syarikat melakukan inovasi untuk memantau pelajarnya. Projek memantau makan tengahari bernilai USD2 juta ini dilakukan dengan cara memasang kamera berteknologi tinggi. Sekolah akan memantau makanan apa yang dimasukkan para pelajar ke pinggan makan tengahari mereka dan melihat makanan apa yang tidak dihabiskan.

Kemudian, foto akan menganalisa dengan cara menghitung berapa banyak kalori yang dimakan tiap pelajar. Pejabat kesihatan setempat mengatakan program yang didanai dari hibah Jabatan Pertanian AS ini, merupakan yang pertama diterapkan di sekolah AS, seperti dikutip dari Straits Times.

Peneliti berharap melalui hasil analisa, para orang tua akan mengubah kebiasaan makan anak mereka di rumah. Data tersebut juga akan digunakan untuk memelajari makanan apa yang cenderung dipilih anak dan berapa banyak yang mereka makan jika memilih makanan itu.

“Hal ini sangat canggih,” kata Direktur Pusat Penelitian Sosial dan Kesihatan San Antonio, Dr Roberto Trevino. Dia yang merupakan pengawas program ini menyatakan, orang tua akan diminta untuk menyetujui agar anak mereka ikut program ini. Secara berkala, orang tua akan menerima laporan makanan apa yang dipilih anak saat makan tengahari. Trevino mengatakan yang difoto hanya pinggannya dan bukan wajah sang pelajar.

Berikut adalah cara kerjanya: para siswa akan membawa pinggan makan tengahari dengan kode bar yang unik. Setelah siswa mengisi piring mereka ke bawah garis dan memilih makanan, kamera di atas juruwang akan mengambil gambar setiap pinggan.

Ketika makan siang selesai dan pelajar mengembalikan piring ke dapur, kamera lain akan mengambil gambar apa yang tersisa di pinggan. Software kemudian akan menganalisa sebelum dan sesudah foto, untuk menghitung kalori yang dimakan dan membuat laporan nutrisi dalam makanan.
(rhs)

Presenter Berita Breakfast BBC Tertangkap Kamera “Tertidur Di Meja” Ketika Siaran Berlangsung


Mungkin berita ini agak terdengar unik sekaligus aneh. Tapi memang kenyataannya pengalaman antik ini benar-benar dialami oleh salah seorang presenter yang bernama Simon MC Coy, berusia 50th pada jam 08.30 pagi kelmarin yang bertepatan pada sesi bulletin” Program Sarapan BBC” sampai pada saluran berita. Dengan gaya melipat tangan di atas meja kemudian meletakkan kepalanya di atas tumpuan tangan tersebut sungguh posisi yang sangat aman ?




Tak Sedar Simon Mc Coy Dalam Lelap Mimpinya Disorot Kamera Saat Membawakan Berita Tempatan


Cukup apa yang terganggu tidurnya tetap menjadi misteri, tapi dia tiba-tiba duduk tegak dan tampak malu saat ia  cuba menenangkan di samping co-presenter Martine Croxall.’Setelah sejumlah mengejek pesan dari pengikutnya Twitter menanyakan apakah ia memiliki malam yang berat, akhirnya McCoy tweeted: “Aku tidak tidur!”



Gadis Ini Rela Menghabiskan $ 10.000 Hanya Ingin Menjadi “Seorang Boneka Plastik”


Tak hairan jika seorang wanita sangat mengagumi sebuah boneka terlebih boneka itu cantik dan sangat mengagumkan. Tapi kalau kegemarannya itu menjadi motivasi untuk menjadi seperti d boneka plastik Bagaigimana ya? Apa Anda juga rela menghabiskan hampir seluruh harta Anda untuk menjadi seorang manusia Barbie? Ini Fakta terbarunya…


Charlotte Hothman punya  hidung, kolagen pada bibir dan mengecat rambutnya pirang untuk berubah menjadi Barbie manusia.Dia juga menghabiskan semua wang lsimpananya pada pakaian untuk melengkapi penampilan sebanyak $ 10.000.



Gadis promosi, dari Manchester, mengatakan kepada The Sun: “Saya mengatakan kepada klinik saya akan senang untuk terlihat seperti Barbie.


“Itu benar-benar menyakitkan.Wajahku memar setelah itu dan perlu berminggu untuk pembengkakan untuk turun..Lalu aku mengecat pirang rambutku.


“Ini benar-benar berubah dengan penampilan dan saya fikir itu terlihat cukup baik.


“Beberapa orang berfikir itu sedikit aneh, tapi saya fikir itu bagus.”



Charlotte telah mengoleksi Barbie sejak berusia tiga dan memiliki ‘satu untuk setiap kesempatan.’


Dia terus menyimpan semua di rumah, dan telah menghabiskan ribuan pound pada pemeliharaan hobinya.


Dia berkata: “Aku dan adikku akan memiliki koleksi  Barbie besar. ” Saya kira saya baru saja tidak pernah berubah. “


Tapi meskipun bangga obsesinya, Charlotte mengakui itu telah mempengaruhi kehidupan cintanya.Dia berkata: “Anak laki-laki tidak suka, bahwa aku mengasihi Barbie begitu banyak.  Tapi aku tidak keberatan.


“Jika lelaki yang tepat datang, dia akan mencintaiku dan dengan Barbie.”


Ternyata Gaya Seks Seorang Pasangan Boleh Terungkap Dengan Buah Favouritenya Lho…!!!


Masih bingung meneka-neka atau bahkan teruja dengan gaya si dia waktu di ranjang? Mengenali sikapnya atau seberapa agresifkah dia bukan prioriti untuk mengetahui seberapa hebat saat bercinta dengan Anda nanti. 




Karakter Pasangan Saat Bercinta



Pisang


Wanita yang gemar memakan pisang dapat diklasifikasikan sebagai wanita yang besar nafsu seksualnya, baginya kehidupan rumah tangga tanpa seks hanyalah kehampaan, pokoknya tiada hari yang terlewati tanpa adegan asmara. Lelaki yang memiliki isteri jenis ini haruslah selalu menjaga stamina tubuhnya.


Appel


Wanita yang gemar makan buah appel, amat gemar menjaga tubuh dan organ seksualnya. Jarang lelaki yang dapat berpaling darinya.


Papaya


 Wanita yang suka sekali makan buah papaya, biasanya tubuhnya akan tumbuh subur, dan agak malas menjaga keserasian tubuhnya. Hm, sepertinya kamu harus memotivasinya!


Tembikai


 Wanita yang gemar memakan buah tembikai adalah jenis yang tertutup bahkan menutup untuk membicarakan hubungan badan di depan umum. Baginya hubungan badan adalah sesuatu yang sangat peribadi. Ini bukan hal buruk, Kamu pun tak perlu risau kerananya. Bila tahu jurus untuk menaklukannya, maka ia pasti akan mendapatkan kehangatan dan sekaligus pelayanan yang amat luar biasa.


Durian


Meski selintas wanita jenis ini terkesan keras dan acuh, bahkan kadang terkesan sulit untuk didekati, namun bila ada lelaki yang mampu menaklukannya maka ia sangatlah romantis di dalam urusan bercinta.


Kelapa Muda


 Kerana perasaanya amat sensitif, sebagai pasangan kamu harus ekstra hati-hati di dalam menjaga perasaannya. Selain itu hatinya sangat kecil, penakut dan pasif, namun bila ada lelaki yang berhasil menaklukan wanita jenis ini, maka dapat dipastikan ia akan mendapatkan paduan pelayanan seksual yang menyentuh perasaan dan lembut.


Terung.


Dalam olah asmara, wanita seperti ini sangat dingin, bahkan sampai frigid. Hanya lelaki yang benar-benar ahli yang mampu mengobarkan ghairah seksualnya. Menghadapi wanita semacam ini, diperlukan kesabaran, kelembutan dan rayuan maut.




Nangka


Hati-hati dengan wanita seperti ini, sekali lelaki jatuh ke pelukannya, maka dapat dipastikan ia akan sulit lepas darinya. Pesonanya seolah memiliki daya perekat yang amat luar biasa bagai Super Glue. Ia adalah jenis wanita penakluk lelaki, meski kadang wajahnya biasa saja, namun yang dapat membuat lelaki bertekuk lutut adalah permainan seksualnya yang amat luar biasa.


Carrot


 Tipe wanita seperti ini biasanya memiliki daya pikat di matanya, kadang tampak jernih berkilau, dan sesekali tampak sayu, mengundang ghairah.


(Sumber: krang kut)

Orangtua Protes Gambar Wanita Telanjang di Depan Sekolah

TRIBUNNEWS.COM - Sebuah galeri seni diNew York, Amerika Syarikat (AS), menuai protes, setelah memasang gambar wanita telanjang bulat di jendela galeri mereka, yang menghadap sebuah Sekolah Rendah (SD).

Protes itu, dilayangkan oleh Orangtua pelajar SD PS 42, terletak di seberang jalan, Galeri Dino Eli, yang terletak di Lower East Side, Manhattan, New York. 

"Itu sangatlah berbau cabul dan dipasang disekitar sekolah," kata Yvonne Tsang, 28, ibu yang memiliki anak kelas pertama di sekolah itu, seperti dikutip dari Upi.com, Rabu (14/3/2012)

"Sangat memalukan, seharusnya mereka tidak berada di sekitar sekolah ini. Seni adalah seni untuk mengekspresikan diri, tetapi tidak di sekitar sekolah. Saya akan sangat marah jika anak perempuan saya melihat foto ini," lanjutnya.

Dino Eli, pemilik galeri, mengatakan pameran gambar seniman Lea Jeffire, berjudul "Squirrel Soup," tidaklah senonoh.

"Kami tidak mempamerkan pornografi di sini, ini adalah payudara, setiap wanita memilikinya," katanya.

Eli mengatakan ia telah bertemu dengan pihak sekolah, namun tidak ada kesepakatanyang dicapai. "Kami mengadakan pertemuan di dalam sekolah, pertemuan singkat di mana kita berdua tidak mencapai kesepakatan," kata Eli.
 

‘Dia ni bapak hang’, anak pura-pura tak kenal

KULIM - “Kalau hang tak mahu pada orang tua ni, hang bunuh dia. Bagi aku tanam. Dia ni bapak hang,” antara ungkapan kecewa diluahkan penjaga seorang lelaki warga emas berusia 68 tahun yang merupakan anak saudara kepada mangsa ketika berlaku pertengkaran di hadapan rumah anak perempuan mangsa di sini kira-kira jam 5.30 petang kelmarin.

Kejadian berlaku apabila mangsa menyatakan hasrat untuk tinggal di rumah anak perempuan tunggalnya kerana setelah sekian lama dijaga adik-beradiknya.

Waris yang juga anak saudara mangsa buntu dan membawa mangsa ke Balai Polis Kulim apabila mangsa tidak mahu lagi tinggal di rumah mereka.

Seorang waris berkata, mangsa berada bersama keluarganya lebih 30 tahun lalu tetapi berhasrat untuk tinggal bersama anaknya di sebuah taman perumahan di sini dan untuk memenuhi hasratnya, mereka menghantar mangsa ke rumah anak kandungnya.

Menurutnya, sebelum menyerahkan mangsa kepada keluarganya, mereka meminta nasihat polis untuk mengiringi kerana khuatir berlaku sebarang kejadian tidak diingini.

“Apabila tiba di rumah anak mangsa, polis terpaksa menunggu kira-kira 15 minit sebelum pintu rumah dibuka. Malang bagi mangsa apabila anaknya itu berpura-pura tidak mengenalinya.

“Perkara ini menimbulkan tidak puas hati dan kemarahan anak saudara mangsa dan berlaku pertengkaran mulut. Anak mangsa terus mendesak supaya bapanya itu tidak ditinggalkan di rumahnya kerana dia tidak mahu menjaganya,” katanya.

Waris mangsa berkata, sejak dulu lagi anak mangsa tidak pernah menjaga kebajikan bapanya itu sebaliknya segala tanggungjawab itu diberikan kepada keluarganya.

Katanya, memandangkan kasi­han­ dengan nasib menimpa mangsa, mereka setuju untuk menjaganya sejak 30 tahun lalu.

“Tok sudah tidak mahu tinggal bersama kami dan meminta kami menghantarnya ke rumah anak perempuannya. Kami semua sudah berkahwin tetapi masih boleh menjaganya. Seingat saya, sekarang saya sudah berusia 28 tahun. Sebelum itu pun tok sudah tinggal bersama kami. Sejak akhir-akhir ini, tok memberontak mungkin kerana dia nyanyuk.

“Dia sering mencederakan dirinya sendiri. Bagaimanapun kami terus menjaganya walaupun bersikap keanak-anakan. Memandangkan dia mahu tinggal bersama anak perempuannya maka kami setuju untuk menghantarnya ke sana. Malangnya anak tok enggan menerimanya,” katanya.

Sebelum itu, jiran yang tinggal berdekatan dengan rumah anak mangsa memaklumkan kepada waris berkenaan bahawa bapanya telah meninggal dunia. Waris yang mendengar pengakuan dibuat jiran terpinga-pinga dan memperkenalkan kepada mereka bahawa warga emas itu merupakan bapanya.

Polis yang mengiringi waris mangsa kemudiannya memapah mangsa keluar dari kereta dan menunjukkan kepada anaknya, namun anaknya itu masih tidak membuka pintu pagar dan membenarkan bapanya masuk ke dalam rumah.

Atas sikap prihatin, polis meminta anak mangsa untuk memberikan kerusi kepada bapanya kerana mangsa tidak tahan berdiri lama kerana sudah tua.

Pertengkaran antara keluarga itu berterusan di mana anak mangsa tetap tidak membenarkan bapanya masuk ke rumah. Polis kemudiannya menasihatkan supaya permasalahan yang berlaku dapat diselesaikan secara aman kerana ini merupakan permasalahan keluarga.

Polis memaklumkan, anak mangsa datang ke Balai Polis Sungai Kob kira-kira jam 9 malam untuk mencari rumah sepupunya bertujuan menghantar mangsa kepada mereka.

Sinar Harian kemudiannya menghubungi pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan dia mengarahkan supaya anak mangsa menyerahkan mangsa ke JKM sebelum dibawa ke mahkamah untuk arahan penempatan tinggal di rumah orang tua.



sumber : sinar harian 

Pencabul dibelasah


SUNGAI PETANI - Sebuah kafe di Taman Tunku Haminah di sini kecoh semalam apabila seorang lelaki yang dipercayai mabuk bertindak memegang dan meraba punggung seorang wanita yang sedang mengambil makanan di kafe itu.
Semasa kejadian pada pukul 1 pagi, seorang wanita Cina berusia 30-an pergi ke kafe itu bersama teman lelakinya untuk makan tengah malam.
Namun, semasa leka memilih makanan, mangsa terkejut dan berasa amat malu apabila punggungnya didakwa dipegang dan diraba oleh seorang lelaki bertubuh besar.
Sebelum mencabul mangsa, lelaki itu didakwa asyik memerhatikan wanita itu yang berdiri ketika memilih makanan.
Wanita berkenaan yang terkejut dengan kejadian itu membatalkan hajatnya mengambil makanan dan pergi ke meja sebelum mengadu kepada kekasihnya mengenai insiden tersebut.
Kekasih mangsa yang geram dengan tindakan lelaki Cina itu terus membelasahnya sebelum pelanggan lain di restoran tersebut turut memukul lelaki yang didakwa mencabul itu.
Ada antara pelanggan membelasah lelaki itu menggunakan topi keledar.
Selepas kira-kira lima minit menjadi mangsa belasahan, lelaki yang berusia 30-an itu cedera teruk di kepala, muka bengkak dan berdarah beberapa anggota badan. Dia diselamatkan oleh beberapa orang awam lain yang melihat kejadian itu.
Dia yang dipercayai berada dalam keadaan mabuk kemudian dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim di sini dengan ambulans.
Difahamkan, wanita itu mengenali lelaki berkenaan. Semasa kejadian wanita itu dan lelaki tersebut yang dipercayai tinggal di kawasan sama datang secara berasingan.

sumber : kosmo online

Budak sekolah maut terkena bola ragbi


ESSEX: Seorang budak sekolah maut di padang permainan semalam, selepas dadanya terkena bola ragbi, lapor media tempatan.
Leonie Nice dikatakan cuba menangkap bola berkenaan yang dilontar rakannya ketika mereka mengikuti kelas pendidikan jasmani.

Bagaimanapun, akibat hentakan kuat bola itu di dadanya, Leonie, 12, rebah dan sukar bernafas.


Pelajar dan guru di Sekolah Woodlands di Basildon, Essex, melihat bagaimana paramedik bertungkus-lumus menyelamatkan Leonie tetapi usaha itu gagal.

Kejadian itu berlaku dua minggu selepas seorang budak lelaki terbunuh akibat terkena bola kriket. Sumber berkata, semua pelajar dan kakitangan di sekolah itu sedih dengan kematian rakan mereka itu.


Kata sumber itu, tiada sesiapa yang mampu berkata-kata kerana mereka sangat terkejut dengan kejadian itu.



“Satu-satunya bunyi yang kedengaran di padang permainan ketika waktu rehat tengah hari adalah tangisan kanak-kanak yang meratapi kehilangan rakan mereka,” katanya. - TS


sumber : myMetro

Adik-beradik Trump dikecam


LOS ANGELES: Anak lelaki bilionair hartanah, Donald Trump, mencetuskan kemarahan orang ramai ekoran tindakan mereka memburu haiwan liar dan dengan megah bergambar bersama bangkai haiwan berkenaan.
Aktivis hak asasi haiwan menyelar Donald Trump Jr, 34, serta adiknya, Eric, 28, yang membunuh pelbagai binatang liar, termasuk seekor gajah, buaya, musang dan rusa.

Mereka berburu di Zimbabwe, tahun lalu, dan gambar itu dipaparkan syarikat pengendali aktiviti berkenaan, Hunting Legends.


Satu daripada imej itu menunjukkan Eric memegang bangkai seekor harimau bintang sambil berdiri di sebelah abangnya.

Gambar lain memaparkan Trump Jr menunjukkan ekor gajah yang dipotong pada satu tangan, manakala tangannya yang lagi satu memegang pisau.


Kumpulan pencinta haiwan menganggap aktiviti berburu sebagai kejam dan tidak sensitif.



Bagaimanapun, adik-beradik itu mempertahankan tindakan itu dengan mendakwa, daging haiwan berkenaan diberi kepada penduduk setempat untuk dijadikan makanan mereka.

Melalui Twitter, Trump Jr berkata, dia tidak rasa bersalah langsung atas tindakannya itu.


“Ia adalah aktiviti memburu dan memberi makan. Saya seorang pemburu dan tidak perlu saya meminta maaf,” katanya.

Menurut Trump Jr, semua hasil buruan itu tidak dibuang begitu saja.


“Penduduk kampung sangat gembira kerana dapat makan daging yang jarang-jarang diperoleh.


“Tambahan pula, buruan kami bukan haiwan diancam kepupusan,” katanya.


Sebagai pemburu, katanya, dia juga menyayangi hidupan liar, tetapi yakin bayaran yang dikenakan untuk mendapat lesen berburu memberi banyak manfaat.


“Sumbangan kami jauh lebih besar berbanding apa diberikan aktivis hak asasi haiwan,” katanya. - TS



sumber : myMetro

Tumbesaran Sultan berjaya dihentikan


ANKARA: Proses tumbesaran lelaki paling tinggi di dunia, Sultan Kosen, akhirnya berhenti selepas dia menjalani rawatan, lapor media semalam.
Sultan Kosen, 29, mempunyai ketinggian 2.51 meter akibat menghidap penyakit acromegaly yang berpunca daripada ketumbuhan pada kelenjar pituitary.

Keadaan itu mendorong penghasilan hormon berlebihan dan menyebabkan tumbesaran berlebihan jika berlaku sebelum akil baligh.


Namun, Sultan bernasib baik kerana dia dapat dibantu saintis di Universiti Charlottesville di Virginia, Amerika Syarikat.

Sejak mendapatkan rawatan di situ pada Mei 2010, Sultan diberi ubat bagi mengawal penghasilan hormon tumbesarannya. - TS



sumber : myMetro

Budak sekolah maut terkena bola ragbi


ESSEX: Seorang budak sekolah maut di padang permainan semalam, selepas dadanya terkena bola ragbi, lapor media tempatan.
Leonie Nice dikatakan cuba menangkap bola berkenaan yang dilontar rakannya ketika mereka mengikuti kelas pendidikan jasmani.

Bagaimanapun, akibat hentakan kuat bola itu di dadanya, Leonie, 12, rebah dan sukar bernafas.


Pelajar dan guru di Sekolah Woodlands di Basildon, Essex, melihat bagaimana paramedik bertungkus-lumus menyelamatkan Leonie tetapi usaha itu gagal.

Kejadian itu berlaku dua minggu selepas seorang budak lelaki terbunuh akibat terkena bola kriket. Sumber berkata, semua pelajar dan kakitangan di sekolah itu sedih dengan kematian rakan mereka itu.


Kata sumber itu, tiada sesiapa yang mampu berkata-kata kerana mereka sangat terkejut dengan kejadian itu.



“Satu-satunya bunyi yang kedengaran di padang permainan ketika waktu rehat tengah hari adalah tangisan kanak-kanak yang meratapi kehilangan rakan mereka,” katanya. - TS


sumber : myMetro

Pesakit culas solat


SUNGAI BULOH: Tidak tahu cara menunaikan solat ketika sakit termasuk kaedah bertayamum dengan betul menyebabkan hanya 15 peratus daripada pesakit Muslim yang dirawat di wad hospital di negara ini menunaikan tanggungjawab itu.
Pensyarah Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad, Azhar Yahya, berkata lebih ‘parah’ apabila mereka yang terlantar sakit hanya menaruh ‘pengharapan’ tinggi kepada Allah untuk sembuh, sedangkan tidak berusaha mendekatkan diri kepada penciptaNya.

“Pengalaman ini saya lihat ketika berada lama di hospital selepas anak menghidap meningitis (radang lapisan otak). Bila sampai di wad, saya lihat orang lain dalam keadaan tekanan, tetapi dia mengharap pada Allah dan pengharapannya tidak sempurna...dia tidak solat, tapi berharap.


“Bila saya kaji mengenai senario berkenaan, hampir 15 peratus pesakit ditempatkan di wad hospital saja yang solat dan 85 peratus pula tidak berbuat demikian,” katanya selepas Majlis Pelancaran buku Pedoman Pesakit di Auditorium Hospital Sungai Buloh, di sini, semalam.

Buku edisi khas penulisan Azhar bersama isterinya, Fadilah Yaacob bertajuk ‘Panduan Bersuci, Solat, Puasa dan Motivasi Pesakit’ dihasilkan dengan kerjasama Masjid Kota Damansara merangkumi enam bab termasuk wuduk, tayamum, solat, puasa, ubat dan motivasi pesakit.


Pada majlis berkenaan, 20 naskhah buku terbabit diedarkan secara percuma kepada pesakit Muslim yang ditempatkan di Wad 5A, Wad Ortopedik, dalam usaha memberi kesedaran kepada golongan berkenaan untuk melakukan solat dalam kaedah paling mudah.



Hadir sama merasmikan program berkenaan, Ketua Penolong Pengarah Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), Mohd Rais Rasid; Pengarah Hospital Sungai Buloh, Dr Khalid Ibrahim dan Nazir Masjid Kota Damansara, Ustaz Taib Pa.

Menurutnya, kejahilan mengenai bab bersolat menjadi faktor ramai pesakit yang ditempatkan di wad hospital tidak menunaikan kewajipan bersolat lima waktu, sedangkan Islam memberikan banyak kemudahan kepada golongan berkenaan untuk melaksanakannya.


“Mungkin mereka (pesakit) jahil dan tidak tahu cara yang sebenar, pada hal Islam memberikan suatu keringanan yang amat besar kepada mereka yang sakit ini untuk bersolat dengan cara yang mudah dan sehubungan itu perlu dipaparkan kemudahan terbabit.

“Islam tawarkan kepada pesakit dari segi sembahyang paling mudah dalam mazhab Shafie terutama ‘Kitab Al-Muktamad’, menyebut kita boleh solat duduk, dan jika tak boleh duduk boleh baring, menggunakan badan, suara, mata dan hati, manakala tahap paling rendah sekali adalah mata dan hati,” katanya.


Mengulas mengenai senario berlaku di hospital, beliau berkata, perasaan ceria ketika mula dimasukkan ke dalam wad menyebabkan emosi berkenaan bertukar kepada tahap marahkan Allah hingga akhirnya tidak reda menghadapi penyakit.


“Di situlah nanti maki-hamun keluar dari mulut mereka serta menyalahkan doktor dan jururawat. Mereka perlu tahu, sakit dihadapi sebenarnya menghilangkan dosa. Orang yang sakit adalah mereka yang paling mudah untuk beribadat. “Bab tayamum juga ramai tidak tahu, sedangkan ada caranya untuk melaksanakannya walaupun keutamaan kepada pandangan mazhab Shafie, tetapi pandangan kontemporari digunakan untuk memudahkan amalan,” katanya.


Sementara itu, Dr Khalid berkata, 500 naskhah buku ‘Pedoman Pesakit’ akan ditempatkan di wad hospital berkenaan bagi dijadikan bahan bacaan dan rujukan kepada pesakit Muslim untuk mengetahui kemudahan bersolat ketika di hospital.



sumber : myMetro

Suami Nadia Mustafa masuk ICU


KUALA LUMPUR: Penerbit filem yang juga suami kepada dramatis Nadia Mustafa, Hazil Izham Ismail, 38, dikejarkan ke hospital malam kelmarin selepas mengalami pendarahan di kepala.
Sewaktu dihubungi di sini, semalam, Nadia berkata, suaminya terpaksa menjalani pembedahan di salah sebuah hospital swasta di Bangsar.

“Menurut laporan doktor, keadaan Hazil kini stabil, tetapi masih ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU),” katanya.


Menceritakan apa yang berlaku, kata pelakon utama drama Tersungkur di Kaki Cinta itu, sebaik keluar hospital selepas mendapatkan rawatan akibat dipukul 20 lelaki tidak dikenali, Hazil selalu mengadu sakit kepala. “Bukan itu saja, dia juga sudah beberapa kali pitam dan mengalami masalah seperti serangan strok ringan. Risau dengan keadaan itu, kami kembali merujuk kepada doktor yang merawatnya. “Selepas pemeriksaan rapi dibuat, doktor mendapati ada darah beku di kepala dan bagi menyelamatkan nyawanya, pembedahan terpaksa dilakukan,” katanya.

Masalah kesihatan dialami Hazil dipercayai berpunca daripada peristiwa penerbit filem itu dipukul 20 lelaki tidak dikenali bersenjatakan botol kaca dan kayu di sebuah pusat hiburan di Jalan Sultan Ismail, 1 Mac lalu.


Pergaduhan berpunca akibat perselisihan faham antara krew penggambaran produksi Hazil dengan ‘bouncer’ pusat hiburan tersebut mengenai zon larangan merokok. Hazil yang cuba menenangkan keadaan dihentak dengan botol kaca.



Pada peringkat awal selepas kejadian itu, pihak hospital mendapati Hazil mengalami patah tulang pipi kanan dan terseliuh di bahu kiri.


sumber : myMetro

Bapa siram dengan tangan bergari


SERI ALAM: Jenazah kanak-kanak berusia lima tahun yang dibunuh sebelum dibakar, Nurul Nadirah Abdullah atau Dirang, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Pertanian Masai di sini, dalam keadaan hujan renyai dan cuaca mendung pada jam 1.20 tengah hari, semalam.
Suasana hiba menyelubungi tanah perkuburan itu selepas bapa kandung Dirang, juga antara empat individu direman bagi membantu siasatan kes terbabit, menyiram air ke pusara anaknya dalam keadaan tangan bergari serta diawasi beberapa anggota polis.

Lelaki berusia 30-an itu hanya berkemeja-T putih, berkain pelikat serta berselipar, terus dibawa pergi polis sejurus pengebumian Dirang selesai.


Ibu Dirang, Roselyn Alan, 25, neneknya Milnah Jul, 52, datuknya, Alan Alip, 49, bapa tirinya, Lima Medang, 25, keluarga serta lebih 150 yang hadir.

Roselyn menitiskan air mata ketika talkin dibacakan imam kampung berkenaan, Abdul Rahman Ismail, manakala Alan yang sebak terduduk sejurus jenazah cucunya itu dimasukkan ke liang lahad.


Terdahulu, keluarga Dirang menuntut jenazahnya di Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru kira-kira pada jam 11.45 pagi selepas dimandi dan dikafankan pegawai Majlis Agama Islam Johor (Maij).



Turut hadir di HSA untuk menatap kali terakhir wajah Dirang ialah bapa kandungnya yang tiba dengan memakai baju lokap dan tangan bergari sambil dikawal tiga anggota polis.

Lelaki berkenaan dilihat tiba lebih awal, namun menunggu di dalam kenderaan polis sementara menanti giliran untuk menziarah jenazah anaknya itu.


Roselyn dan Milnah pula meluangkan masa kira-kira 20 minit di Unit Forensik HSA sebelum bapa kandung Dirang dibenar menatap buat kali terakhir jenazah anaknya itu.

Suasana pilu mula terasa apabila Milnah memeluk bekas menantunya itu ketika dia sampai di pintu masuk bangunan berkenaan, manakala Roselyn yang tidak dapat menahan kesedihan terpaksa ditenangkan saudaranya. Bapa kandung Dirang itu terus dibawa masuk ke dalam bangunan berkenaan sebelum keluar kira-kira 10 minit kemudian dalam keadaan sugul dan beredar bersama anggota polis yang mengiringinya.


Jenazah Dirang dibawa ke Masjid Nurhidayah, Jalan Tasek, Bandar Seri Alam, untuk disembahyangkan sebelum dihantar ke tanah perkuburan dengan van jenazah.


Pada 1 Mac lalu, Dirang dilaporkan hilang ketika ke kedai runcit di flat kediamannya untuk membeli mi segera dan telur.


Seminggu kemudian, satu rangka seorang dewasa ditemui dalam keadaan rentung di ladang kelapa sawit di Nusa Damai dan ujian deoxyribonucleic asid (DNA) dijalankan terhadapnya mendapati ia sepadan dengan DNA Roselyn.



sumber : myMetro

Bayi berusia 15 bulan yang baru belajar berjalan, mati lemas di sungai


KOTA BHARU: Seorang bayi berusia 15 bulan yang baru belajar berjalan, mati lemas di Sungai Kuala Besar, berhampiran rumah keluarganya Kampung Pantai Mek Mas, di sini, selepas keluar dari rumah seorang diri tanpa disedari ibunya yang sibuk membasuh pakaian, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira 1 tengah hari itu, Nik Mohamad Iqbal Hazim Nik Roslan yang baru boleh berjalan sejak dua bulan lalu, dikatakan keluar melalui pintu depan rumah sebelum mayatnya ditemui terapung di sungai yang terletak kira-kira lima meter dari rumah.
Ibunya, Lini Abdullah, 27, berkata ketika kejadian, dia membasuh pakaian di bilik air, anak kedua, Nik Mohamad Ikram Amir, 9, turut berada di dalam rumah manakala anak sulung, Nik Nadia Izzati, 10, bermain di luar.

“Apabila selesai membasuh, baru saya sedar kehilangan Iqbal dan segera mencarinya di sekitar kawasan rumah hingga ke rumah sepupu, tetapi gagal menemuinya.



“Selepas 15 minit mencari, saya ke sungai dan terkejut apabila mendapati mayat bayi terapung di permukaan air. Saya terus meluru dan mengangkat mayat itu. Luluhnya hati saya apabila mendapati ia memang jasad anak saya,” katanya.



sumber : myMetro

Pilih penjara kerana takut


KANGAR: Seorang lelaki yang dituduh memiliki mercun dan bunga api di Mahkamah Majistret di sini, semalam, memilih hukuman penjara dipercayai bagi mengelak risiko bakal mengancam keselamatannya jika dibebaskan kerana berhutang dengan beberapa orang sebagai ‘rakan kongsinya’ bagi menjalankan kegiatan menyeludup mercun serta bunga api.
Malah, kekecohan berlaku apabila beberapa orang dipercayai rakan kongsinya itu mengerumuni tertuduh ketika dia dibawa dari lokap mahkamah untuk dibicarakan tetapi keadaan dapat dikawal anggota polis dan peguamnya.

Difahamkan mereka mengugut memukul tertuduh malah ada sanggup mengeluarkan wang menjaminnya agar dia dibebas sementara.


Tertuduh, Zaid Idrus, 40, yang tiada pekerjaan tetap membuat pengakuan bersalah terhadap tuduhan mengikut Seksyen 8 Akta Bahan Letupan 1957 di hadapan Majistret Zuhair Rosli.

Zuhair menjatuhkan hukuman penjara dua minggu dan denda RM3,000 terhadap tertuduh kerana memiliki mercun dan bunga api di Pusat Kuarantin Lama, Padang Besar pada 14 Ogos tahun lalu.


Zaid diwakili peguam, Zuhair Ahmad Zakuan manakala pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya, Noor Syazwani Mohd Sobrey.



Pada perbicaraan tahun lalu, tertuduh tidak mengaku bersalah dan meminta dibicarakan, tetapi menukar pengakuan kepada bersalah semalam, dipercayai selepas memikirkan keselamatannya berhadapan dengan pemiutang yang menunggu di luar mahkamah.

Ketika prosiding, Zuhair memohon mahkamah meringankan hukuman terhadap anak guamnya bagi membolehkan dia segera dibebaskan dan bekerja semula bagi menjelaskan hutangnya.


“Anak guam saya berhutang lebih RM90,000 daripada beberapa orang dan mohon mahkamah meringankan hukuman,” katanya.

Katanya, tertuduh sedar hukuman bakal dihadapi apabila membuat pengakuan bersalah selepas memikirkan keselamatannya jika berada di luar terutama melihat beberapa individu hadir untuk menuntut hutang



sumber : myMetro

Supermarket Jadi Pilihan Wayne Dan Susan Brandenburg Mengikat Tali Pernikahan

Umumnya s orang ingin menikah di tempat-tempat romantis atau di tempat keagamaan seperti pantai atau tempat ibadah atau juga di gedung atau hotel, tapi pasangan Wayne dan Susan malah memilih supermarket untuk menikah - kerana keduanya ingin melakukan sesuatu yang berbeza.


Pastinya keputusan untuk menikah di supermarket Walmart yang ada di Brunswick County, Carolina Utara itu kerana mereka memiliki alasan iaitu  di tempat itu keduanya pertama kali bertemu sekitar 7 tahun lalu.




"Dia seorang cashier waktu itu.




Aku terus saja datang dan melihatnya ....isteriku sebelumnya meninggal beberapa tahun yang lalu, dan aku mengajak Susan pergi  dating. Untuk beberapa alasan, dia mengatakan ya dan dari situlah kemudian hubungan terus berlanjut hingga kami menikah," jelas Wayne.


"Kami hanya duduk di sana minum teh panas dan aku tak ingin pergi ke pantai. Aku tak ingin menikah di rumah. Ini adalah tempat yang aku suka.


Aku mencintainya dan aku akan tinggal bersamanya untuk waktu yang sangat lama...," ujar Susan seperti dilansir dari Dailymail.










"Kami bertemu di sini, dating di sini. Teman-temannya ada di sini," tambah Wayne. 


Adapun keduanya menikah di supermarket tersebut di hari Valentine dan  para tamu adalah para pekerja supermarket itu, keluarga dan juga teman-teman mereka.






Pasangan itu khabarnya berencana untuk bulan madu ke pegunungan jika cuaca menjadi lebih hangat.

Tikus Tidur ini Menjadi Hit Internet

Sebuah klip tikus yang tidur mendengkur di tangan staf hidupan liar ini telah menjadi hit di internet. Petugas Surrey Wildlife Trust, Dave Williams menemukan haiwan tersebut selama survei di hutan dekat Leatherhead, Inggris.


Dave menjelaskan bahawa tikus kecil tersebut bernafas seperti “peluit keras” tetapi sayangnya kamera gagal merakam suaranya.

Dormice, yang merupakan spesies langka, menghabiskan sepertiga hidup mereka berhibernasi. Mereka hanya aktif pada akhir musim semi, musim panas dan musim gugur ketika ada banyak makanan, dimana mereka berpesta buah, serangga dan hazelnut untuk menggemukkan tubuh guna tidur musim dingin mereka yang panjang.



Waduh…Remaja Ini Dilarang Sekolah Gara-gara Berjanggutt


VIVAnews - Harrison Cerami, 15 tahun dari Inggris dilarang masuk kelas gara-gara membiarkan janggutnya memanjang. Ia ditempatkan di sebuah ruang lain di sekolahnya agar segera mencukur janggutnya.

Seperti dikutip dari mirror.co.uk, ia sengaja membiarkan janggutnya memanjang kerana pisau cukur akan membuat masalah jerawat di kulit wajahnya.

Sang ibu pun protes atas perlakukan sejumlah guru terhadap Harrison. “Saya boleh memahami hukuman ini untuk sesuatu yang lebih serius, tetapi dimasukkan ke dalam sebuah ruangan kecil seharian untuk kes semacam Harry menurut saya menyedihkan,” kata sang ibu.

Sang ibu melarang Harrison masuk sekolah sampai ada perubahan peraturan yang mendiskriminasikan anaknya. “Di sekolah ada banyak anak laki-laki yang menggunakan anting, tindik hidung, tinding alis, dan kebetulan Harry satu-satunya yang memanjangkan janggutnya,” kata sang ibu.

Kepala Sekolah Ribblesdale High School, Simon Smith, mengatakan, tak akan mengubah peraturan yang ada. Sudah menjadi peraturan bahawa murid laki-laki dilarang memanjangkan janggut selama sekolah. “Harrison boleh kembali sekolah jika sudah mencukur janggutnya.”


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved