Paksa teman wanita tandatangan perjanjian supaya boleh didera??

on 14 Mac 2012

Graydon Smith telah memaksa teman wanita (19 tahun) yang sedang mengandung supaya menandatangani satu surat perjanjian yang mana dia boleh di dera olehnya.Di dalam kontrak perjanjian itu menyatakan dia boleh memukul teman wanita bila -bila masa yang dia hendak dan boleh memukul ,menedang,menampar di semua tempat kecuali dibahagian perut.
Perjanjian pelik ini telah di jumpai sewaktu rumahnya di Seattle Washington di geledah polis.Bapa tiri budak perempuan itu telah melaporkan kejadian itu kepada polis.Budak perempun itu telah menyatakan semua semua kesan lebam dan luka itu disebabkan oleh penderaan teman lelakinya.
Ada juga manusia yang begitu pelik kelakuannya dan tak bertamadun lansung serta kelakuan lebih teruk daripada binatang.

Foto Anak dan Pelangi Gempar di Internet


INILAH.COM,  Tak diragukan lagi, ini mengharukan bagi seorang ibu yang mencintai anaknya. Nampak pelangi menghiasi seorang anak muda yang tengah berdiri di atas batu dan memandang laut.

Avena Singh menyedari bahawa dirinya hanya memiliki waktu beberapa detik untuk merakam gambar anaknya yang berusia tiga tahun di kawasan Shore Acres State Park, Oregon, Amerika Syarikat. Meskipun anaknya sedang membelakangi Singh, foto itu tetap tidak kehilangan keindahannya.

Singh, 35, bekerja di perguruan tinggi dan fotografer amatur dari Oregon sangat senang melihat gambar itu. “Taman ini hanya beberapa km dari rumah kami dan laporan cuaca menyebutkan adanya gelombang tinggi di kawasan itu. Saya sempat melihat sisa-sisa pelangi,” kata Singh.

Setelah melihat foto itu, banyak teman Singh memintanya mengunggah ke internet untuk mempamerkan keindahan itu.

“Ini sangat luar biasa. Anak-anak merupakan segalanya bagi dunia saya,” tegas Singh.

Cara Paling Gila Dan Gempak Seseorang Ketika Melamar Kekasihnya


Jika menjalani suatu hubungan yang serius selama bercinta tentu tujuan akhirnya adalah menikah. Sebelum melakukan pernikahan biasanya ada prosesi lamaran yang mempertemukan orang tua kedua belah pihak atau menyewa sebuah kafe mahal dengan temaram lampu sambil mengejutkan sang kekasih dengan sebuah cincin. Bentuk lamaran seperti ini sudah umum terjadi.

Nah, ternyata ada segelintir orang yang memiliki idea yang menakjubkan dan terkadang terkesan nekat untuk melamar sang kekasih. Demi cinta, apapun dilakukan.


1. Melamar di Grafiti Kosong

Alex, seorang arkitek dari Manhattan, melamar tunangannya, Graciela, di ketinggian ribuan kaki diatas tanah saat mengudara di kabin pesawat. Pesawat yang mereka tumpangi merupakan Boeing 727 yang mampu bekerja di ketinggian 24.000 hingga 35.000 kaki di atas permukaan. Tingkat ketinggian seperti ini merupakan tingkat ketinggian yang nyaris tak bergraviti alias graviti kosong! Wihh...hebat ya?

Sempat ada gangguan saat Alex berusaha memasangkan cincin kepada tunangannya itu kerana sangat sulit mengatur pergerakan di keadaan tanpa graviti. Namun, semua boleh terlewati dengan lancar. Lamaran pun berakhir bahagia kerana akhirnya mereka menikah dan berencana merayakan ulang tahun pernikahan ke tiga belas di lintasan orbit. Wow! Manusia memang selalu tidak pernah puas ya? Inilah bukti bahawa cinta mengalahkan segalanya. Love is in the air.

2. Menerobos Api Demi Sang Kekasih

Cinta itu membara sebesar api yang menggelora. Inilah yang dirasakan oleh Eric Todd. Tapi, api yang dimaksud bukanlah api cinta melainkan api sesungguhnya. Yup! Eric Todd merupakan seorang stuntman terkenal yang sering melakukan adegan berbahaya. Profesinya ini ternyata cukup membantu ketika ia memutuskan untuk melamar kekasihnya dengan cara menerobos api sebelum berlutut mengutarakan “Will you marry me?” dan memakaikan sebuah cincin di jemari sang pacar.

Todd melakukan aksinya di sebuah kolam renang di saat seluruh keluarga berkumpul merayakan hari kemerdekaan Amerika Syarikat. Seluruh keluarga terkejut melihat tiba-tiba ada satu susuk berjalan di dekat kolam renang menuju ke arah mereka. Itulah aksi nekat Todd yang untungnya berkahir dengan bahagia. Pacar Todd speechles tapi langsung mengiyakan ajaklan Todd.

3. Skydiving Proposal

Proses lamaran adalah satu fase yang teramat penting dalam mengembangkan suatu hubungan. Oleh kerana itu, setiap lelaki selalu menginginkan momen yang unik dan tak terlupakan untuk meminang sang pujaan hati ke pelamin. Inilah yang dilakukan oleh Mateo Martinez. Ia dengan nekadnya melamar sang kekasih di ketinggian 20.000 di atas kaki. Proses ini terjadi saat ia dan sang pkekasih sedang melakukan olahraga skydiving.

Begitu mereka terjun dari pesawat yang membawanya, Martinez langsung mengeluarkan ajakan untuk menikah. Sang kekasih pun terkejut-kejut tak terkira di atas udara saat bersama-sama melakukan olahraga diving ini. Cincin pun langsung dipasangkan Martinez ke jemarinya begitu mereka mendarat di permukaan. Inilah moment yang tidak terlupakan bagi Martinez dan pasangannya dan awal bagi kebahagiaan mereka.

4. Beli Iklan di TV Buat Lamaran

Seorang marketer bernama Rand telah bercinta dengan Geraldine selama lima tahun. Di tahun kelimanya ini, Rand ingin melamar Geraldine dengan suatu bentuk lamaran yang unik, memorable, dan original. Sebagai penggemar berat NFL, Rand memutuskan untuk memasang iklan lamaran di Superbowl Commercial. Mahu tau berapa harga iklan tersebut? $2.5 juta dollar!

Rand pun mencari stesen TV yang mahu menyiarkan iklannya tersebut sampai akhirnya program acara favorit Geraldine, Veronica Mars mahu mensponsori iklan lamarannya tersebut. Dan begitu iklannya ini disiarkan, sang kekasih pun langsung terpana dan mengiyakan ajakan Rand untuk menikah. Usaha Rand yang super heboh ini sempat diliput oleh Entertainment Tonight, MSNBC, Good Morning America, dan Fox News. Semua khalayak memberikan dukungan kepada Rand.

5. Lamaran di Teater

Memang kalau sudah jatuh cinta, orang boleh saja berbuat nekat dan tiba-tiba jadi super niat dalam melakukan suatu hal. Inilah yang terjadi pada Gennady Zaleskiy, 38, yang rela mengeluarkan wang sebesar £10,000 hanya untuk mendapatkan sebuah peranan utama dalam satu pementasan drama. Ia juga mengatur semua posisi duduk penonton agar sang kekasih bersama teman-temannya berada pada posisi yang paling strategik yang boleh melihat aksinya bermain teater dengan jelas.

Penampilan Gennady malam itu juga tidak diketahui oleh sang kekasih kerana dia memang sengaja merahsiakan dan menutupi mukanya dengan topeng. Tapi, ternyata Gennady tidak bermain habis dari awal sampai akhir kerana ditengah permainan drama yang berjudul “The Romantics” ini, ia justru sengaja menurunkan topengnya sambil berujar "No, the woman I love is called Victoria and she is in the sixth row. Will you marry me Victoria?" Sontak seluruh penonton pun bergemuruh dan Victoria pun hanya boleh terperanjat dan akhirnya mengiyakan.

Well, inilah bukti betapa kuatnya cinta berpengaruh pada seseorang hingga mahu merelakan apa saja demi membuat sebuah proposal untuk menikah yang tidak akan pernah terlupakan. Mungkin Anda tertarik untuk mengikutinya? Atau memiliki idae lain yang lebih gila? Itu semua sah-sah saja demi membuat suatu momen yang tak terlupakan.

sumber : http://jelajahunik.blogspot.com

IP man sedang traning di MRT station


sumber gambar : stomp.com.sg

Lewis, Seekor Kuda yang Pandai Yoga


CANADA - Demi mengatasi kekakuan pada sendinya, seekor kuda asal Mesir yang telah berusia17 tahun, rutin melakukan yoga. Tanpa disedari, rutin tersebut membuatnya menjadi seekor kuda yang pandai melakukan gerakan-gerakan yoga.

Kemahiran Lewis melakukan serangkaian gerakan yoga setelah dia meniru pemiliknya Linda Guanti (35). Linda memang selalu melakukan yoga untuk membantu kesihatan punggungnya.

"Saya merasa hairan ketika pertama kali melihat dia beryoga. Dia seperti nampak menyukai gerakan-gerakannya dan sungguh suatu hal yang luar biasa kerana kita dapat melakukan yoga bersama dan menghabiskan waktu untuk itu bersama-sama," ujar Linda sebagaimana dikutip Dailymail, Rabu (7/9/2011).

Dalam sehari Linda dan Lewis menghabiskan beberapa jam untuk melakukan yoga bersama. Lewis kini sudah dapat melakukan posisi "the bow" dan "the neck side stretch".

Bahkan Lewis sudah tahu bagaimana mengkolaborasi sebuah gerakan bersama Linda. Lewis dapat berlutut ke depan untuk mendorong hidung ke tanah dan meregangkan punggungnya sementara Linda berdiri di sampingnya dan mengangkat sebelah tangannya seakan-akan hendak menyentuh langit.

Sesi yoga bersama yang mereka lakukan diakui Linda ampuh membantunya mengatasi sakit di punggung yang sudah lama Linda rasakan, serta manfaatnya bagi Lewis, sendi-sendinya yang kaku reda sehingga dapat kembali berkompetisi.

"Lewis adalah kuda yang hebat. Aku sudah memilikinya sejak dia baru berusia lima tahun setengah dan dia memang suka mencuba sesuatu yang menyenangkan," ungkap wanita yang berprofesi sebagai teknologi sinar-X ini. "Melakukan yoga dengan kuda Anda adalah cara yang mengagumkan untuk menjalin hubungan dengan mereka," dia mengimbuhkan.

Linda rutin beryoga setelah dia mengalami keretakan tulang punggung akibat jatuh dari kuda ketika dia berusia 14 tahun.(rhs)

Semak Keputusan SPM 2011 Secara Online Dan SMS

Kepada calon-calon yang telah mengambil SPM pada 2011,Semakan Keputusan SPM 2011 boleh dibuat, selepas diumum secara rasmi pada 21 Mac 2012 ini dengan mendapatkan keputusan SPM 2011 tersebut di sekolah masing-masing dan juga melayari laman web Lembaga Peperiksaan Kementerian Pelajaran Malaysia di www.moe.gov.my. Untuk sebarang bantuan mengenai semakan SPM 2011 ini, calon-calon boleh menghubungi Talian Bantuan khas, 03-5569 2840 ataupun emel ke careline@15888.my. 


atau

 
  Semakan Secara SMS, anda boleh menggunakan perkhidmatan semakan keputusan SPM 2011 melalui mySMS 15888 seperti panduan yang disertakan di sini. Anda Cuma perlu taip :

SPM [No KP] [No Angka Giliran] dan SMS ke 15888

CONTOH:

SPM 940209045125 ABC147896321 dan SMS ke 15888

Ternyata Gereja juga memberkati Barang Elektronik


Photobucket
 Terkadang agama berkembang seiring kemajuan teknologi. Seperti sebuah Gereja Kristian di Kanada, yang mengadakan layanan pemberkatan alat elektronik seperti BlackBerry, iPad dan laptop. Apa esensinya?

 Pendeta Lisa Vaughn selaku pemimpin Gereja tersebut menjelaskan bahawa zaman dahulu pemberkatan alat-alat kerja adalah hal yang biasa. Bajak, peternakan haian, dan lain sebagainya biasanya selalu diberkati sebelum umat menggunakannya untuk bekerja.

 Nah, bagi masyarakat yang tinggal di perkotaan, hal itu tentu sudah tak relevan lagi. Sebagai gantinya, alat elektronik berteknologi tinggi seperti BlackBerry, iPad, atau laptop bakal kembali diberkati.

 "Pada minggu hari buruh ini, kita akan melakukan pemberkatan bagi alat-alat elektronik berteknologi tinggi,"

 Beberapa penganut Gereja pun meyakni hal itu bakal berdampak bagi mereka. Seperti salah seorang umat bernama David Gray sebagai sorang bisnis real estate, yang membawa unit GPS serta laptopnya untuk menerima berkat di akhir minggu nanti.

 Gray mengatakan ia ingin memiliki gadget terpercaya yang dirahmati, kerana barang-barang tersebut merupakan alat sehari-hari yang digunakan untuk membantu orang lain.

 Hal yang sama terjadi di sebuah Gereja Kristian di Britain awal tahun ini. Pendeta Canon David Parrott sebagai pemuka Gereja tersebut mengatakan, hal itu untuk mengingatkan para pekerja pejabat yang sibuk bahawa berkat dari Tuhan dapat menyentuh mereka dalam banyak cara, sesuai perkembangan zaman.

Ternyata Burung Juga Boleh Homoseksual


Walau sesama jantan, burung zebra finch punya hubungan dekat satu sama lain. Perilaku mereka sama intimnya seperti hubungan antara jantan dengan betina.

Ilmuwan Universiti California Berkeley menemukan fenomena “homoseksual” pada burung zebra finch.

Seperti dilaporkan di jurnal Behavioural Ecology and Sociobiology via BBC, Julie Elie dari universiti tersebut mengatakan, “Hubungan antara haiwan boleh jadi lebih rumit, tidak sesederhana jantan bertemu betina, lalu kahwin. Hubungan semacam itu juga ditemukan pada burung."

Awalnya Elie hanya meneliti hubungan dan interaksi sosial antara burung. Tapi ia melihat temuan mengejutkan, pasangan burung sesama jantan berinteraksi seperti layaknya pasangan heteroseksual.

Saat dikurung di kandang yang sama, Dr. Elie melihat keduanya juga memberi salam dengan cara menyundul paruh, seperti perilaku seksual yang dilakukan jantan kepada betina.

Ia juga melakukan percubaan memasukkan betina ke kandang jantan. Dari lapan jantan yang saling berpasangan itu, ternyata lima ekor burung benar-benar mengabaikan si betina.

Saat si betina masuk, mereka terus asyik berinteraksi dengan sesama jantan. Ini menunjukkan bahawa interaksi antara sesama burung zebra finch lebih dari sekadar keperluan untuk reproduksi.

Hajat Hati Ingin Sembuh dari Kecanduan Pornografi tetapi jadi Gila


Bermaksud mengubati kecanduan pornografi, seorang lelaki malah mengalami gangguan mental lainnya yang lebih mengerikan. Ia nyaris gila akibat efek samping ubat pemberian doktornya, yang ternyata ubatnya memang sudah dilarang di banyak negara.

Selama berbulan-bulan sejak mendapat ubat tersebut, seorang pesakit lelaki asal Inggris berusia 25 tahun mengalami berbagai masalah kejiwaan yang serius. Selain muntah-mutah, pesakit itu juga mengalami insomnia atau susah tidur, paranoia atau ketakutan berlebih dan berbagai gejala psikosis termasuk halusinasi.
Awalnya, pesakit yang tidak disebutkan namanya itu hanya mengeluh kecanduan pornografi. Tiap malam, selama berjam-jam lelaki yang juga tidak memiliki partner seksual itu selalu menghabiskan waktunya untuk menonton gambar-gambar atau filem porno.

Kerana tidak boleh mengawal perilakunya sendiri, ia berinisiatif memeriksakan diri ke doktor pada Februari 2009. Setelah beberapa kali konsultasi, pesakit ini diberi ubat psikotropika Ibogaine yang harganya 1.900 poudsterling pada Ogos 2009.

Dr Peter Brackenridge, doktor asal London utara yang menangani pesakit tersebut sudah memberitahu di awal bahawa efek sampingnya akan membuat kepalanya agak melayang dalam 36 jam ke depan. Namun yang terjadi pada pesakit ini, jauh lebih buruk.

"Sejak minit pertama, saya sudah halusinasi melihat benda-benda di dalam mata dan kepala saya lalu saya tidak tahu saya ada di mana. Mengerikan, saya panik dan mulai kejang-kejang. Jantung saya ke mana-mana tidak boleh dikawal, lalu tiba-tiba denyutnya melemah dan rasanya seperti neraka," ungkap pesakit tidak karuan seperti dikutip dari Dailymail.

Kes tersebut baru-baru ini diajukan ke konsil kedoktoran setempat dan hasilnya sang doktor dinyatakan bersalah. Dr Brackenridge terbukti bersalah tidak memberikan peringatan atau informed consent yang lengkap kepada pesakit soal efek samping ubat yang diberikan.

Selain itu, ubat yang diberikan yakni Ibogaine ternyata memang diharamkan di banyak negara termasuk Amerika Serikat, Switzerland, Denmark, Sweden dan Belgium. Pengharaman dilakukan setelah beberapa tahun lalu ubat ini dilaporkan terkait kematian beberapa pesakit yang menggunakannya.

Ibogaine merupakan ubat psikotropika yang dibuat dari akar tanaman asal Afrika, Tabernanthe iboga yang masih berkerabat dengan tanaman kopi. Secara tradisional, tanaman ini dipakai dalam ritual-ritual dan saat berburu agar seseorang boleh berdiam diri dalam waktu sangat lama.

Anjing ini bernasib baik

Nasib anjing ini memang baik...nasib baik
ada pihak bomba yang selamatkannya...












Wajah wanita yang boleh melakukan hubungan seks 12 kali sehari



Meski menolak disebut sebagai pekerja seks komersil (PSK), Terri Hunter mengaku telah tidur dengan 1.000 lelaki dan dia dapat berhubungan badan hingga 12 kali dalam sehari. "Saya bukan PSK," aku perempuan berusia 25 tahun itu walaupun ia mengakui tak kuasa terhadap dorongan seks yang menghimpitnya.



Oops…Terlalu Besar, Lobster Ini Selamat dari dimasak


VIVAnews - Seekor lobster raksasa yang diperkirakan berusia 75 tahun selamat dari ancaman dimasak oleh tukang masak sebuah restoran di San Fransisco, Amerika Syarikat. Lobster tersebut dianggap terlalu besar dan tidak ada piring mana pun yang muat untuk menghidangkannya.

Lobster yang seberat sembilan kilogram itu kini dibebaskan oleh perusahaan seafood yang membelinya, New England Lobster Co, ke New York Aquarium yang dikelola Lembaga Konservasi Margasatwa.

“Banyak pelanggan yang meminatinya, tapi masalahnya tak ada tempat yang cukup besar,” kata Jennifer Vargas, salah satu pekerja New England Lobster, seperti dikutip dari The Daily News, 19 Ogos 2011.

Disebutkan, lobster ini ditangkap dua minggu lalu di perairan Kanada sebelum kemudian dikirim ke New England Lobster Co. Menurut salah satu pegawai perusahaan, si lobster akan dicarikan rumah baru di New York Aquarium setelah menerima masukan pelanggan secara online.

“Lihat sepitnya. Seperti yang sering kita lihat di filem fiksi ilmiah,” ujar Patrick Moffa, salah satu pelanggan restoran itu.

Menurut Jon Dohlin, Direktur New York Aquarium, lobster ini masih akan terus tumbuh besar. “Makhluk yang masuk ke dalam kelompok arthropoda ini juga bakal menarik lebih banyak pengunjung. Dia memancarkan suatu karisma tertentu,” ucapnya.

Baju Tembus Pandang, Rihanna Pamer Payudara Lag

LOS ANGELES- Rihanna sepertinya tak pernah serik menuai kontroversi. PenyanyiWe Found Love itu kembali memakai baju tembus pandang sehingga payudaranya terlihat. 

Semasa makan malam di sebuah restoran di New York, Rihanna memakai sweater hitam dan seluar jeans. Bekas kekasih Chris Brown itu memakai baju jala sehingga tubuhnya yang tak memakai bra boleh terlihat. 

Sesekali Rihanna cuba menutupi payudaranya dengan tangannya. Tapi lama-lama akhirnya dia sepertinya pasrah dan  menghadapi kerumunan para paparazzi yang mengintainya. 

Ini bukan pertama kalinya Rihanna terlihat tidak memakai bra dan pamer payudara di depan umum. Minggu lalu dia memposting foto telanjang dada di Twitter untuk mempamerkan rambut barunya. Demikian dikutip dari TMZ, Selasa (13/3/2012).(rik) 

15 Selebriti Yang Menginsurankan Tubuh Mereka


infospesial.net -  
Fizik seorang selebriti, atau model yang lenggak lenggok diatas catwalk, ahli  olahraga, ataupun memiliki keahlian bermuzik membawa ke popular seseorang.

Beberapa selebriti pun akhirnya menginsuranskan bahagian tubuh mereka yang dianggap berharga. Jika bahagian tubuhnya itu mengalami sesuatu yang tidak diinginkan - misalnya cedera atau cacat - paling tidak mereka mendapatkan sejumlah wang pengganti dengan angka yang fantastik..

Heidi Klum : Kaki

"Bukan aku yang menginsuranskan kaki ini, tapi klienku yang memintanya. Jadi waktu itu aku sedang di London, dan aku harus pergi ke sebuah tempat pemeriksaan kaki," Heidi Klum bercerita. Model Victoria's Secret ini menambahkan, "Mereka memeriksanya dan ternyata aku memiliki bekas luka saat aku memnjak pecahan kaca. Jadi kaki ini (sebelah kiri) tidak semahal yang ini (kaki sebelah kanan).

America Ferrara 'Ugly Betty' : Senyuman

Pemeran Betty dalam drama serial Ugly Betty, America Ferrara, menginsuranskan senyumannya dengan nilai yang fantastik.

Bruce Springsteen : Suara

Bruce Springsteen mengainsuranskan suaranya .

David Beckham : Kaki

David Beckham menginsuranskan kedua kakinya.

Daniel Craig : Seluruh Tubuh

Pelakon James Bond, Daniel Craig, menginsuranskan seluruh tubuhnya.

Dolly Parton : Payudara

Dirinya menginsuranskan payudaranya.

Jamie Lee Curtis : Kaki

Dia menginsuranskan kakinya.

Jennifer Lopez : Punggung

Dia menginsuranskan punggungnya.

Julia Roberts : Senyuman

Senyumanya diinsuranskan

Keith Richards 'The Rolling Stones' : Tangan

Personel The Rolling Stones Keith Richards menginsurakan tangannya.

Kim Kardashian : Punggung

Belum diketahui berapa harganya.

Kylie Minogue : Punggung

Penyanyi seksi asal Australia Kylie Minogue menginsuranskan punggungnya

Madonna : Payudara

Madonna menginsuranskan payudara

Mariah Carey : Kaki

Mariah Carey menginsuranskan kaki.

Rihanna : Kaki

Rihanna juga menginsuranskanikan kakinya.

Kalau kamu, bagian mana dari tubuhmu yang dianggap paling berharga dan ingin diinsuranskan?

Gaun Seksi 'Lee Hyori' Jadi Sorotan (Foto)


infospesial.net -  Setelah hangat jadi perbincangan kerana perut gendutnya yang tertangkap kamera, kini artis Korea, Lee Hyori kembali jadi bahan perbincangan. Gaun seksi yang dikenakannya saat menjadi host dalam acara You and I, menjadi sorotan publik. 


Seperti dilaporr dari Soompi, dalam cuaca yang  dingin serta keadaan yang sedang flu, Lee Hyori terlihat santai mengenakan gaun seksi dengan atasan model kemban dan di bahagian belakangnya terbuka.


"Meski saya sedang flu, saya tetap mengenakan gaun ini. Jika saya dapat menghibur, saya bersedia untuk mengenakan bikini dan tampil di TV," kata Lee Hyori dengan santai.


Hal tersebut langsung saja menjadi pembicaraan hangat publik, tak terkecuali Jung Jae Hyung, yang merupakan teman dari Lee Hyori mengungkapkan keprihatinannya terhadap gaun terbuka temannya. Namun sebagai seorang teman Jung Jae Hyung juga memuji penampilan rakannya tersebut.

"Kamu sangat mempesona," ucap Jung Jae Hyung sambil memberikan buket bunga dan ubat herbal untuk Lee Hyori. 

Bilik pameran unik Volkswagen


WOLFSBURG, Jerman - Bilik pameran futuristik di kilang Volkswagen di sini memiliki menara setinggi 60.96 meter bagi menyimpan kenderaan baharu yang disusun secara bertingkat.
Dua menara kaca bersebelahan bilik pameran berkenaan boleh menyimpan sebanyak 800 kenderaan menjadikan ia pusat penghantaran kereta terbesar di dunia.
Pada setiap hari, sebanyak 600 kereta baharu dikeluarkan dari menara berkenaan untuk diserahkan kepada pembeli. - Agensi
sumber : kosmo online

Imam mati ketika masjid dibakar


BRUSSELS, Belgium - Sebuah masjid dekat sini yang dibakar dengan sengaja telah mengakibatkan seorang imam mati, kata pihak berkuasa kelmarin.
Jurucakap Pejabat Pendakwa Raya Brussels, Jean-Marc Meilleur berkata, seorang lelaki telah ditangkap.
Menurutnya, lelaki yang yang ditangkap itu merupakan seorang Muslim yang dilahirkan pada tahun 1978.
Beliau berkata, lelaki berkenaan yang bersenjatakan pisau dan kapak turut menyimbah bahan bakar dipercayai sebagai petrol.
Meilleur berkata, para jemaah berjaya menangkapnya dan lelaki itu dikurung di dalam sebuah bilik di masjid tersebut.
Beliau menjelaskan kejadian itu berlaku di antara pukul 6 dan 7 petang pada waktu tempatan.
Akhbar Le Soir melaporkan bahawa imam tersebut yang berusia 47 tahun mati semasa dia cuba untuk memadamkan kebakaran.
Menurut akhbar itu, ratusan orang berhimpun di luar masjid itu dan berada dalam keadaan terkejut ekoran kejadian tersebut. - Agensi
sumber : kosmo online

Penyampai radio BBC tayang kereta baru


LONDON: Kelembapan ekonomi menyebabkan ramai orang terpaksa berjimat, tetapi keadaan itu tidak berlaku terhadap sesetengah personaliti stesen penyiaran BBC.
Penyampai radio BBC yang dikenali sebagai peminat tegar kereta mewah, Chris Evans, misalnya, menarik perhatian ramai apabila mempamerkan koleksi terbarunya, Maserati MC12.

Bernilai lebih RM1.9 juta, Evans memandu kereta mewah dua tempat duduk buatan Itali itu selepas menamatkan tugasnya pagi semalam.


Pemerhati berkata, kereta yang mampu dipandu sehingga 335 kilometer sejam itu tidak sesuai dipandu di London kerana masalah kesesakan jalan raya.

Diperbuat sepenuhnya daripada gentian karbon, Maserati MC12 adalah kenderaan yang diilhamkan daripada kereta lumba dan hanya ada 50 unit kereta itu di dunia. - DM



sumber : myMetro

Suami isteri nafi layan amah macam hamba


BANDAR SERI BEGAWAN: Sepasang suami isteri tidak mengaku bersalah atas dakwaan melayan pembantu rumah warga Indonesia mereka yang berusia 37 tahun sebagai hamba, selain mendera dan turut menipu wanita itu.
Kedua-duanya dibebaskan dengan ikat jamin mahkamah.

Mahkamah tinggi menetapkan kes itu untuk praperbicaraan pada 31 Mac ini di kamar mahkamah. Dalam dakwaan pertama, suami isteri itu dituduh melayan pembantu rumah mereka seperti hamba dengan menggunakan kekerasan, mendera dan menipu mangsa antara November 2009 dan 14 Mac tahun lalu di kediaman mereka di Kg Kiarong.


Kedua-duanya boleh dikenakan hukuman penjara tidak kurang dari empat tahun dan tidak melebihi 30 tahun serta sebatan dan denda sebanyak BND$1 juta (RM2.4 juta) jika sabit kesalahan.


sumber : myMetro

Jurujual teruja jadi ‘anak patung’ Barbie


LONDON: Peminat Barbie, Charlotte Hothman, membelanjakan RM50,000 semata-mata untuk menampilkan dirinya seperti anak patung keluaran jenama berkenaan, lapor media semalam.
Bekerja sebagai jurujual, Charlotte, 24, mengubah suai hidung dan bibirnya supaya menyerupai anak patung.

Dia turut mewarnakan rambutnya, selain menggunakan wang simpanan membeli pakaian serupa dengan anak patung Barbie.


Kata Charlotte, walaupun pengalaman pembedahan itu menyakitkan, dia menganggap ia berbaloi.

“Saya memerlukan beberapa minggu untuk menghilangkan kesan bengkak akibat pembedahan itu,” katanya.


Dengan perubahan fizikal itu, Charlotte berkata, dia sangat berpuas hati.



“Gadis mana yang tak mahu menjadi seperti Barbie?” katanya. - TS


sumber : myMetro

Banduan menyusup ke sel wanita untuk seks


PORTLAND (Maine): Seorang banduan lelaki di bahagian keselamatan maksimum di penjara Maine melepasi tahap keselamatan dengan menyusup ke sayap lain penjara itu untuk mengadakan hubungan seks bersama seorang tahanan wanita.
Pejabat sherif berkata, lelaki berusia 23 tahun dari Biddeford itu ditangkap ketika merangkak antara sel pada malam Sabtu lalu ketika kembali ke selnya di Penjara Daerah Cumberland. Pihak berkuasa berkata, rakaman video menunjukkan dia memasuki sel wanita melalui empat pintu untuk menemui tahanan wanita berusia 25 tahun yang dikenalinya itu. Kedua-duanya berkomunikasi melalui sistem pengalihan udara dan memalsukan kunci di sel mereka.


sumber : myMetro

Isteri ‘degil’ pergi kerja diserang


KUALA LUMPUR: Hanya kerana mahu ke tempat kerja walaupun dilarang menyebabkan seorang isteri hampir ditikam suaminya dalam kejadian di rumah mereka di Setapak, di sini kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi itu, mangsa yang berusia 28 tahun sedang bersiap untuk ke tempat kerja sebelum suaminya tidak membenarkan mangsa keluar dari rumah.

Menurut sumber, mangsa enggan menurut arahan itu sebaliknya memberitahu mahu juga ke tempat kerja tambahan pula dia sudah lewat.


“Geram dengan tindakan itu, suami mangsa naik angin sebelum segera berlari ke dapur membawa sebilah pisau dan terus menyerang mangsa.

“Akibatnya, mangsa cedera di bahu dan dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk rawatan,” katanya.


Sumber berkata, kebetulan ketika kejadian, bapa mangsa singgah ke rumah anaknya itu dan membantu menenangkan menantunya.



“Mangsa sempat menghubungi polis memaklumkan kejadian itu sebelum suaminya ditahan.

“Mangsa membuat laporan di Balai Polis Setapak,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan mengesahkan menerima laporan dan kes disiasat mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan.


sumber : myMetro

Pura-pura hamil curi susu tin


PETALING JAYA: Tiga orang terdiri daripada seorang lelaki dan wanita serta seorang kanak-kanak dikesan menyamar sebagai pelanggan di sebuah pasar raya di Seksyen 11, di sini, sebelum melarikan pelbagai jenis susu dalam tin dianggarkan bernilai lebih RM600, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 7 malam itu, mereka yang berusia 20-an dan 40-an bersama seorang kanak-kanak lelaki itu dilihat mundar-mandir dalam pasar raya berkenaan.

Menurut sumber, kelakuan mencurigakan keluarga terbabit disedari pengurus pasar raya berkenaan sebelum mengarahkan seorang kakitangannya memerhatikan tindak-tanduk mereka.


“Keluarga terbabit yang menyedari tingkah-laku mereka diperhatikan segera keluar dari pasar raya berkenaan.

“Pemeriksaan mendapati beberapa produk susu pelbagai jenama hilang membabitkan nilai kerugian lebih RM600,” katanya.


Katanya, suspek wanita yang menyamar sebagai perempuan mengandung berpura-pura memilih barang sebelum mengambil produk susu pelbagai jenama dan menyembunyikan dalam baju.



Sumber berkata, pengurus berkenaan membuat laporan di Balai Polis Sea Park.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, mengesahkan kejadian berkenaan dan siasatan lanjut sedang dilakukan.



sumber : myMetro

‘Kami tak putus harap’


KUANTAN: “Kami harap, apa yang berlaku ke atas Dirang (Nurul Nadhirah Abdullah) tidak berlaku ke atas anak kami walaupun hingga kini, anak kami itu belum ada khabar berita,” kata G Chandramohan, 26, yang masih lagi tertanya-tanya nasib anaknya, Nisha, dua tahun, yang dilaporkan hilang pada 4 Jun 2010 dan belum ditemui hingga kini.
Harapan serupa turut diluahkan Lee Chee Keong, 35, bapa Lee Xin Ru, dua tahun, yang hilang sejak 21 September 2010 dan insiden menyayat hati yang berlaku ke atas Dirang membuatkan Chandramohan dan Lee tidak senang duduk.

“Sekurang-kurangnya mereka (keluarga Nurul Nadhirah) tahu apa yang terjadi kepada kanak-kanak itu sedangkan saya masih tidak mengetahui nasib Nisha. Walaupun isteri saya bakal melahirkan anak kedua kami bulan depan, namun ia tidak dapat menggantikan Nisha dan kami tetap merindui keletahnya,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.


Katanya, walaupun polis sudah menghentikan gerakan mencari anak sulungnya itu, dia dan isterinya, Wong Lai Lan, 23, masih tetap meneruskan usaha mencari Nisha.

Nisha dilaporkan hilang selepas dibawa bersiar-siar oleh nenek saudaranya, J Balasaraswaty, 54, yang mempunyai masalah mental pada 4 Jun dari rumahnya di Taman Bukit Bendera, Mentakab.


Sementara itu, Lee pula masih menaruh harapan agar Xin Ru atau lebih dikenali sebagai Lulu, akan kembali semula kepadanya dalam keadaan yang selamat.



Katanya, dia percaya Lulu dilarikan oleh seorang wanita yang mempunyai ikatan kekeluargaan, namun sehingga kini kehilangannya tidak dapat dikesan.


sumber : myMetro

Terpelanting, putus kaki


PENAMPANG: Seorang ibu yang baru membeli makanan di restoran untuk anaknya di rumah, parah termasuk putus kaki kiri apabila dirempuh sebuah motosikal dalam kemalangan berhampiran sebuah pasar raya di Jalan Putatan, di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 10.40 malam, mangsa, Faridah Mohd Taib, 56, parah dirempuh motosikal ditunggangi seorang lelaki yang hanya dikenali sebagai Mohd Saiful, 24, yang turut patah kaki kiri dan kedua-dua mereka mendapatkan rawatan di Hospital Queen Elizabeth II (HQEII), Kota Kinabalu.
Difahamkan, ketika kejadian mangsa melintas jalan untuk perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Ulu Putatan sebelum motosikal ditunggang Mohd Saiful gagal mengelak lalu merempuh mangsa.

Akibat rempuhan itu, kedua-dua mereka terpelanting dan mengalami cedera parah.



Menurut seorang rakan mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Aida, 34, sebelum kejadian dia bertemu Faridah ketika menjamu selera di restoran berhampiran.



SUMBER :myMETRO

Azab tersepit 20 minit


SEREMBAN: Seorang lelaki terpaksa menanggung azab menahan kesakitan selama hampir 20 minit akibat kakinya tersepit dalam lori simen dipandunya yang terbabit kemalangan di Jalan Seremban-Labu berhampiran Makam Tok Botok di sini, semalam.
Difahamkan, dalam kejadian jam 10 pagi itu, mangsa, Mohd Firdaus Hakim Musa, 28, cedera teruk kaki kirinya selepas lori berkenaan terbalik ke dalam longkang.

Jurucakap polis berkata, siasatan pihaknya mendapati mangsa yang memandu bersendirian dalam perjalanan dari arah Nilai menuju ke daerah ini.


“Sejurus tiba di sebuah selekoh di lokasi itu, mangsa dipercayai tidak dapat mengawal stereng lalu menyebabkan lori berkenaan terbalik ke sebelah kanan.

“Akibat kemalangan itu, mangsa tersepit hampir 20 minit sebelum pasukan Bomba dan Penyelamat serta Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) sampai untuk mengeluarkannya,” katanya di sini, semalam.


Menurutnya, ketika kejadian keadaan cuaca baik dan permukaan jalan kering, namun laluan itu dikenal pasti antara kawasan kerap berlaku kemalangan.



Kata jurucakap itu, mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar Seremban (HTJS) untuk menerima rawatan.

“Mangsa masih dirawat dan kami akan menemuinya dalam tempoh terdekat bagi mengambil keterangan,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamarudin mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.


sumber : myMETRO

[Gila] Pasangan Ini Kumpul 240 Patung Seks

Wacky Bob dan koleksi patung seksnya

VIVAnews - Ada-ada saja hobi pasangan suami isteri ini. Bob dan Lizzie Gibbins memenuhi rumah mereka dengan koleksi patung seks. Jumlah patung yang mereka miliki sekitar 240 buah.

Setiap boneka mereka beli dengan harga £7.000.

Pasangan eksentrik ini memilih, dan menamakan boneka bersama, bahkan mereka membelikan tiap boneka pakaian, wig, dan make up setiap bulan. Tak hairan jika mereka telah menghabiskan £100.000  untuk hobi mereka ini. Lihat foto koleksi boneka mereka :






Uniknya, hobi yang mereka  ini bukan kerana ketagiahn seks.

“Banyak dari pemilik patung seks menggunakan mereka untuk memuaskan ghairah seks, tapi saya tidak pernah tertarik menggunakan mereka untuk seks,” ujar lelaki berusia 60 tahun dan memiliki dua orang anak ini.

Hobi ini tidak membuat sang isteri cemburu. “Ini hobi yang kami bagi bersama. Kami sangat menikmatinya,” ujar Lizzie.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved