Tak pasal-pasal kena flying kick

on 06 Mac 2012

TAK PASAL-PASAL KENA FLYING KICK..


Air kencing termahal dan boleh di minum

Selain susu dan dagingnya, kini kencing unta  dicari orang. Kencing unta dikatakan boleh dijadikan ubat untuk berbagai jenis penyakit.

Seorang pekerja peternakan unta menunjukkan kencing unta yang akan dijualnya. Kencing unta 250 mililiter dijual dengan harga 100 riyal .

Selain kencing ramai juga orang yang meminum susu kerana susu unta mempunyai khasiat yang tersendiri.
Pekerja penternakan sibuk menyaring susu unta untuk dijual kepada orang ramai. Satu botol susu unta dengan ukuran 500 mililiter dihargai 5 riyal.

Seorang pekerja  sedang menjaga unta di sebuah ladang unta di kawasan Abu Duud.

Unta-unta diberi makan rumput serta roti. Bila dijual, unta yang besar dihargai sekitar 12 ribu sampai 15ribu riyal. Yang kecil sekitar 5 ribu sampai 7 ribu riyal.

Bungkusan susu segera seperti payudara

Macam tak ada lain bentuk nak di buat bungkusan susu segera ini..






Ngeri....





Kereta-kereta mewah yang dijadikan sate

Spindle of Cars adalah tugu yang dibuat pada tahun 1989 oleh seniman Dustin Shuler (1948-2010). Ini terdiri dari lonjakan 50 kaki dengan lapan kereta tertusuk di atasnya. Dari tahun 1989 sampai diruntuhkan pada 2 Mei 2008, itu terletak di taman kereta Cermak Plaza pusat perbelanjaan, di sudut Jalan Cermak dan Harlem Avenue (Illinois Route 43) di Berwyn, Illinois, USA

Ini pada awalnya ditugaskan oleh pemilik pusat perbelanjaan, David Bermant, yang menyumbangkan keretanya BMW untuk ditempatkan kedua dari atas tugu. Landasan patung mencapai hampir 30 meter ke tanah.Kos mendirikannya adalah lebih dari $ 75.000. Tugu ini telah ditampilkan di Dunia Wayne filem, di sampul buku, pada kad pos, buku pelancungan dan peta.




Berikut adalah Jenis kereta-kereta yang di tusuk dari atas ke bawah :

1. 1967 Volkswagen Beetle, merah
2. 1976 BMW Kelas Baru, Plat Lisensi perak berbunyi "DAVE"
3. 1981 Ford Escort, biru
4. 1974 atau 1973 Merkurius Capri, hijau
5. 1978 Ford Mustang, putih di atas biru
6. 1981 Pontiac Grand Prix, merah marun atau merah anggur
7. 1980 atau 1979 Ford LTD, cahaya kuning
8. 1981 atau 1979 Mercury Grand Marquis, hitam

Sepanjang keberadaannya tugu ini penuh kontroversi di kalangan warga Berwyn, dan pada tahun 1990 mereka memilih untuk diruntuhkan. Namun datuk bandar Berwyn membiarkannya dan Spindle dijadikan sebagai "ikon di komuniti kami", namun kerana desakan terus menerus dari warga Spindle pun akhirnya diruntuh .

Dicerai kerana sekotak tomato

 Seorang ibu empat anak warga Saudi diceraikan suaminya yang berang selepas dia membeli sekotak tomato.

Lelaki yang bertugas sebagai pengawal keselamatan di Al Ahsa di timur Arab Saudi itu naik berang selepas isterinya yang berusia 28 tahun membeli sekotak tomato yang dikatakan terlalu mahal untuk gaji bulanannya sebanyak 2,000 riyal (RM1,658).

“Saya tidak mampu membayar 40 riyal (RM33) untuk sekotak tomato dibeli tiga hari sekali,” kata lelaki itu.

Lelaki itu menjerit berulang kali menyalahkan isterinya yang boros berbelanja di hadapan jiran sebelum pertengkaran bertukar menjadi pergelutan.

 Isterinya yang marah meminta diceraikan dan tanpa teragak-agak lelaki itu memenuhi permintaan isterinya.-

BK-bila perasaan marah menguasai diri,kadang-kadang keputusan yang dibuat boleh memakan diri sendiri.

Besarnya cybercafe ni

besarnyecybercafe ni..begitu ramai orang....

sampai tertidur penyelianya....


Festival lompat bayi





Perkosa anjing jiran

Entah apa yang merasuki fikiran seorang lelaki separuh umur di Amerika Syarikat (AS) ini. Mungkin kerana punya kelainan orientasi seksual, lelaki bernama Mitchell Marsicano itu melakukan perbuatan yang menjijikan, iaitu memperkosa anjing jirannya yang dilakukan di sebuah apartment di Kota Long Beach,Nassau New York.


Mitchell Marsicano, bakal di penjara 16 tahun karena memperkosa anjing

Marsicano dua kali menceroboh ke apartment yang dia sewakan dan melakukan kekerasan seksual kepada seekor anjing  bernama Snowball ketika sedang sendiri. Anjing jantan berusia dua tahun itu memiliki berat 23 paun (10,43 kg). Peristiwa pertama berlaku pada 12 Oktober 2010. Namun, aksi Marsicano yang terakhir, pada 21 Oktober 2010 diketahui  pemilik anjing dan  melaporkannya ke polis.

Pada  22 Oktober 2010, Marsicano didakwa melakukan pencerobohan keatas tempat tinggal orang lain.Walaupun apartment itu miliknya yang di sewakan dan sekaligus melakukan penyerangan seksual.

Sambil menunggu hari perbicaraan lelaki berusia 55 tahun itu dibebaskan dengan membayar jaminan US$10.000. Namun, dia boleh menerima hukuman penjara maksima selama 16 tahun. Pertama menceroboh yang dikenakan hukuman 15 tahun dan serang seksual 1 tahun penjara.

 Sementara itu, Snowball menunjukkan tanda-tanda trauma dan menderita luka pada kaki-kakinya ketika diperiksa di kilinik haiwan. Anjing ini ditempatkan di Pusat Perlindungan Haiwan Freeport.(link)

Sembahyang di atas salji

Sebagai insan yang mempunyai tanggungjawab yang wajib
dilaksanakan,kita mesti menunaikannya walaubagaimanapun halangannya.
Cuba lihat gambar dibawah walaupun dalam keadaan sejuk dan bersalji
mereka ini terus menunaikan kewajipan mereka.....




tiada alasan untuk kita meninggalkan sembahyang....


Kanak-kanak sanggup mengabdikan diri kepada ayahnya

Seorang kanak-kanak di China telah mendapat penghargaan tinggi dari pemerintah kerana telah melakukan “PERBUATAN LUAR BIASA”. Yang membuatnya dianggap luar biasa adalah perhatian dan pengabdian pada ayahnya, sentiasa kerja keras dan pantang menyerah, serta kelakukan dan tutur kata yang menimbulkan rasa simpati.

Sejak ia berusia 10 tahun anak ini ditinggalkan oleh ibunya yang sudah tidak tahan lagi hidup bersama suaminya yang sakit keras dan miskin. Dan sejak hari itu Zhang Da hidup dengan seorang ayah yang tidak boleh bekerja, tidak boleh berjalan serta selalu sahaja sakit. Keadaan ini memaksa seorang kanak-kanak hingusan yang  belum genap 10 tahun ketika itu untuk mengambil tanggungjawab yang sangat berat. Dia harus ke sekolah dan mencari makan untuk ayahnya dan juga dirinya sendiri, dia juga harus memikirkan untuk membeli ubat-ubat yang mahal harganya untuk keperluan ayahnya.

Dia masih terlalu kecil untuk menjalankan tanggung jawab yang susah dan pahit ini. Dia adalah salah satu dari sekian banyak kanak-kanak yang harus menerima kenyataan hidup yang pahit di dunia ini. Tetapi yang membuat Zhang Da berbeza  ialah dia tidak menyerah.

Hidup harus terus berjalan, tapi tidak dengan melakukan kejahatan, melainkan memikul tanggungjawab untuk meneruskan kehidupannya dan ayahnya.

Kehidupannya semakin mencabar apabila dia sudah bersekolah. Dari rumah sampai sekolah harus berjalan kaki melalui hutan kecil. Dalam perjalanan ke sekolah itulah, dia mula memakan daun, biji-bijian dan buah-buahan yang  ditemui. Kadang-kadang dia juga menemukan sejenis akar atau rumput dan cuba memakannya. Sehinggakan dia mengetahui yang mana boleh dimakan atau tidak. Setelah balik dari sekolah , dia dengan beberapa tukang batu untuk membelah batu-batu besar dan memperolehi upah dari pekerjaan itu. Hasil kerja sebagai tukang batu ia gunakan untuk membeli beras dan ubat-ubatan untuk ayahnya.

Selama lima tahun dia menjalani kehidupan sebegini tetapi badannya tetap sihat, segar dan kuat untuk ZhangDa merawat ayahnya yang sakit.

Sejak umur 10 tahun ini  jugalah, dia mula bertanggungjawab untuk merawat ayahnya. Dia mendukung ayahnya ke tandas dan sekali-sekali memandikan ayahnya, dia membeli beras dan membuat bubur.Segala urusan ayahnya,  dia kerjakan dengan rasa tanggungjawab dan penuh kasihsayang. Semua pekerjaan ini menjadi tanggungjawabnya sehari-hari.

Zhang Da menyuntik sendiri ayahnnya.Ubat yang mahal dan jauhnya tempat berubat membuat Zhang Da berfikir untuk menemukan cara terbaik untuk mengatasi semua ini. Sejak umur sepuluh tahun ia mulai belajar tentang ubat-ubatan melalui sebuah buku terpakai yang belinya. Yang membuatnya luar biasa adalah ia belajar bagaimana seorang jururawat memberikan injeksi/suntikan kepada pesakitnya. Setelah ia rasa ia mampu,ia nekad untuk menyuntik ayahnya sendiri. Sekarang pekerjaan menyuntik papanya sudah dilakukannya selama lebih kurang lima tahun,maka Zhang Da sudah biasa dengan pekerjaannya itu.

Ketika acara penganugerahan penghargaan tersebut berlangsung, pembawa acara bertanya apa yang diinginkan Zhang Da ” Apakah wang atau lainnya. Disini ada banyak pejabat, pengusaha, juga ada ratusan juta penonton telivisyen.Mereka boleh membantu mu!” Namun apa yang dikatakan Zhang Da sungguh mengejutkan siapapun, ia hanya berkata, ” Aku hanya ingin ibu ku kembali!.”

Kisah di atas bukan saja mengharukan namun juga menimbulkan kekaguman. Seorang anak berusia 10 tahun dapat menjalankan tanggung jawab yang berat selama 5 tahun. Kesulitan hidup telah menempa anak tersebut menjadi dia seorang anak yang tabah dan pantang menyerah.

Humban bayi perempuan pramatang keluar tingkap

Entah apa yang difikirkan oleh emak bayi ini sehingga sanggup menghumban bayinya
sendiri keluar tingkap.Binatang pun sayang anak.Bayi yang tak tahu apa-apa
yang menjadi mangsa.Walaupun dilahirkan pramatang tapikan dia ada hak untuk hidup...


MUMBAI: Seorang wanita India yang melahirkan sepasang kembar pra-matang ditahan di Mumbai kerana disyaki melemparkan seorang daripada bayinya keluar dari tingkap hospital, kata sumber polis dan hospital.

Wanita terbabit menghumban bayi perempuannya dari tingkat bawah tingkap bilik air Hospital KEM di tengah-tengah bandaraya Mumbai awal pagi, semalam. Bayi itu yang ditemui dengan kecederaan di kepala kemudian meninggal dunia.


Ibu bayi itu pada awalnya mendakwa anaknya dicuri tetapi kamera keselamatan menunjukkan wanita berkenaan yang pergi ke bilik air bersama bayinya keluar seorang diri sejurus kemudian.

Pihak polis menahan wanita itu kerana disyaki membuang bayinya. Akhbar Indian Express yang memetik kenyataan Inspektor Vikram Patil melaporkan, wanita itu mungkin akan didakwa dengan tuduhan lebih berat iaitu membunuh.

 Dekan Hospital KEM, Sanjay Oak berkata kepada agensi berita Press Trust of India: “Kami tidak tahu apakah faktor yang menyebabkan wanita itu melakukan tindakan drastik sedemikian.” Media India melaporkan pasangan kembar itu seorang lelaki dan perempuan yang dilahirkan pra-matang pada usia tujuh setengah bulan dengan kekurangan berat badan dipindahkan ke hospital kerajaan berkenan awal bulan ini.











Adakah anda sanggup disuruh berbaris sepanjang ini?










Bekas pekerja McDonald's diberi ganti rugi kerana gemuk

Bekas pekerja McDonald's memenangi pampasan sebanyak AS$17,500(RM54,468) selepas mendakwa makanan yang diberikan percuma semasa dia bekerja selam 12 tahun menyebabkan dia gemuk dan tidak gembira.Sebuah mahkamah Brazil mengarahkan McDonald's membayar bekas pengurus francaisnya itu.

Pekerja itu memutuskan untuk menyaman majikannya selepas badannya naik sebanyak 25.4kg.Pekerja yang berusia 32 tahun itu mengatakan dia seperti dipaksa untuk merasai makanan restoran tersebut setiap hari bagi memastikan kualiti makanannya mencapai piawaian standard yang tinggi dan dia juga mengatakan makanan percuma yang diberikan kepada pekerja boleh meningkatkan pengambilan kalori senmasa bekerja.-



Benar-benar gila abang ni








Pengemar sejati makanan segera

Cakap makanan segera apa sahaja semua di gemarinya...
lihat tatoo di badannya,,,segala jenis makanan segera di tatookan
di badannya...tak kisah gemuk,kalori tinggi...
yang penting dapat makan...


Kerana bercerai isteri dapat separuh kereta

Kejadian ini berlaku kerana penceraian..si suami telah membahagi @ memotong
kereta ini kepada 2 bahagian....







Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved