Budak baru 20 bulan kuat makan cili

on 05 Mac 2012

Naaman Amer yang masih berusia 20 bulan, dari kota Nablus, Tebing Barat nampak begitu menikmati makan cili pedas dan sepertinya dia adalah pemakan cili pedas termuda di dunia. Anak laki-laki Palestin ini mula memakan cili hijau pedas ketika dia berusia  14 bulan. Naaman selalu makan bersama cili dan tidak ada kesan sampingan sehingga saat ini.



Gila..Seorang Suami Memasukkan Steroid Dalam Makanan Isteri Agar Isterinya Tetap di Rumah


Bagi kebanyakan wanita, keputusan untuk bekerja di luar atau tinggal di rumah dengan anak mereka adalah keputusan yang penuh dilema. Walaupun begitu, para suami mungkin lebih senang jika isteri mereka berada di rumah untuk mengurus anak dan rumah tangga. Namun, apa yang dilakukan Dalwara Singh yang tinggal di Leichester, Inggris, untuk membuat isterinya berada di rumah sungguh keterlaluan.

Ia memasukkan ubat steroid ke dalam makan malam sang isteri sehingga isterinya bisa menderita efek samping yang buruk dari ubat tersebut seperti penambahan berat badan, tumbuhnya rambut di muka dan punggung, dan gatal berbintik yang memenuhi seluruh tubuh.

Alasan Singh melakukan hal tersebut sederhana: Agar istri yang telah dia nikahi selama 17 tahun akan menjadi jelek dan merasa malu untuk keluar rumah, berhenti dari pekerjaannya, dan akan berada di rumah untuk mengurusnya dan kedua anak mereka, masing-masing berusia 15 dan 16 tahun.

Tindakan Singh ini diketahui pertama kali ketika anak perempuannya mendengar suara penggiling ketika dia sedang menggiling pil. Isterinya kemudian menemukan steroid yang disimpan dalam almari dan langsung menelefon polisi.

Singh mendapatkan hukuman 12 tahun penjara, dikenakan masa percubaan 2 tahun dan diperintahkan untuk mengikuti program kekerasan dalam rumah tangga. Ia juga dilarang berhubungan isterinya tanpa melalui penguam ataupun petugas sosial.-idbite.com

Sumber: up2datenews via thestir.cafemom.com

Pemuda ini hobinya makan ulat bulu

INILAH.COM, Garut – Ketika orang-orang di sejumlah daerah seperti Probolinggo Jawa Timur serta Sumedang dan Garut dilanda ketakutan akibat serangan ulat bulu, lain halnya dengan Nurdin (30).

Warga Kampung Cimuncang, Desa Karangtengah, Kecamatan Kadungora, Kabupaten Garut ini malah mempunyai hobi memburu berbagai jenis ulat, termasuk ulat bulu.

Ironisnya lagi, selain tak mengenal rasa takut terhadap ulat, Nurdin juga malah kerap menjadikan ulat sebagai ubat. Ia tak segan-segan memakannya mentah-mentah. Anehnya, Nurdin tak pernah terkena impak dari kesukaannya bermain-main dengan ulat atau memakan ulat. Tak hairan, kalau ia digelar “Pawang Ulat” oleh orang yang mengenalnya.

“Saya terbiasa bermain-main dengan ulat bahkan memakannya mentah-mentah. Sedikitpun tak ada rasa takut saya jika melihat ulat. Justru saya setiap hari mencari dan mengumpulkan ulat. Jika sudah banyak, ulat-ulat yang terdiri dari berbagi jenis, baik ulat berbulu ataupun tidak berbulu, saya letakkan di tubuh. Saya juga bahkan sering memakan ulat mentah-mentah sebagai ubat,” ujar Nurdin, Selasa (12/4/2011).

Benar saja, di hadapan wartawan, tanpa ragu Nurdin mengambil puluhan ekor ulat dan meletakkannya ke seluruh bahagian tubuhnya. Bahkan Nurdin nampak begitu menikmatinya saat memasukkan ulat itu ke dalam mulutnya dan mengunyahnya untuk kemudian ditelannya.

“Bagi saya ulat bukan hanya menjadi sahabat tapi juga menjadi ubat untuk kesegaran tubuh. Selain itu, setiap kali sakit perut, saya selalu mengubatinya dengan memakan ulat, pasti sembuh,” tuturnya.

Nurdin mengaku melakukan kebiasaannya itu sejak duduk di bangku sekolah rendah Semula kebiasaannya ini mendapat larangan dari orangtua serta saudara-saudaranya. Namun lama-lama, keluarga akhirnya memaklumi kebiasaan Nurdin yang sangat aneh tersebut.

Gif yang unik tak menyesal kalau tengok







LETAK MAKLUMAT IKLAN

Anak robocop







inilah anak robocop

Remaja boleh tidur 13 hari atau 312 jam


Tidur adalah aktiviti manusia yang dilakukan umumnya apabila sudah larut malam untuk menghilangkan rasa penat  ,tidur pada umumnya 8 atau 6 jam dalam semalam,namun aneh bagi remaja ini dia boleh  tidur selama 13 hari atau 312 jam. Wanita bernama Louisa Ball ,berumur 15 tahun  yang berasal daripada England.
Dia ingat apa-apa perkara selepas bangun daripada tidur.


Menurut  doktor Lisa menderita sindrom Klein Levin yang membuat penderita boleh tertidur dalam waktu lama ,kemudian ketika dia bangun akan terasa dalam keadaan khayal.(link)

Pencipta font yang kita gunakan selalu

Selama ini kita selalu menggunakan font (bentuk huruf) untuk menulis
tanpa mengetahui siapa penciptannya.Mari kita kenal pencipta-pencipta font ini...


Arial
Robin Nicholas

Tahoma, Georgia & Verdana
Matthew Carter

Lucida
Charles Bigelow


Book Antiqua
Hermann Zapf

Impact
Geoffrey Lee

Comic Sans
Vincent Connare


Calibri
Lucas de Groot

Helvetica
Eduard Hoffmann

Times New Roman
Stanley Morrison

Boyfriend tampar awek dan disuruh melutut di MRT Station





Several STOMPers sent in a picture showing a girl kneeling in front of a guy, apparently taken at Woodlands MRT Station. The guy was also said to have slapped the girl.


STOMPer Eileen, who said she witnessed the incident, told STOMP in an email last night (Mar 4):


"Today, while I was on my way home from work, I saw this couple waiting for a train.


"Apparently they were having some kind of argument over something.


"The guy slapped the girl and made her kneel in front of him! 


"This is ridiculous. I would like every girl to see this, to let them know, if they ever have this kind of boyfriend, please break up with him. 


"Please educate all the girls out there!"


The photo seemed to have been circulated online, as other STOMPers have sent it in to STOMP.


STOMPer Daisuke, one of those who shared the photo with STOMP, said:


"Guy made girlfriend kneel in front of him at Woodlands MRT Station and slapped her. 


"He should not have made her kneel in public no matter what She did. Learn some respect."


STOMPer Pierre, who also sent the photo, said:


"The boyfriend slapped his girlfriend at Woodlands MRT Station and made her kneel down then threw all her belongings on the floor."


sumber : stomp.com.sg

Gila..Guru Menari Striptease, Di depan Murid


Guru yang berparas cantik ini mempertontonkan tarian yang seharusnya tak layak disaksikan oleh murid-muridnya yang masih remaja itu. Dengan gaya yang menggoda, ibu guru ini terus melepas baju yang dikenakan di tengah sorakan para murid-muridnya.

Ibu guru ini melepaskan bajunya untuk mempertontonkan bahagian payudara yang masih tertutup pakaian dalamnya sebelum kemudian membuka skritnya. Seorang pengajar lain yang mendapati aksi itu bergegas mengurungkan niat si ibu guru dan menutupi tubuhnya dengan alas meja. Namun sebelum tarian yang diiringi alunan musik itu selesai, salah seorang murid yang terbelalak menyaksikan apa yang ada di depan matanya sempat mengabadikan pertunjukkan itu di kamera ponselnya.

"Sungguh menjijikkan. Guru macam apa bertindak seperti itu di depan murid. Ia seharusnya menari seperti itu di bar, bukan di sekolah," ucap salah satu orang tua yang melepaskan amarahnya.

"Saat anak-anak mencabarnya untuk menari striptease ia malah mulai melucuti bajunya. Guru yang cantik jelita di usia 20-an tahun itu menyuguhkan tarian yang tak disangka-sangka akan dilakukan di hadapan muridnya," keluh beberapa orang tua lain.

Namun, guru besar sekolah di Zalaegerszeg, Hungry barat, menolak untuk memecat guru yang tak disebut namanya itu meskipun mendapatkan tekanan dari kalangan orang tua dan beberapa guru lain."Saya terpaksa memberikan teguran ke guru berasal dari Jerman tersebut, namun aku tak akan memecatnya kerana ia merupakan guru berprestasi di sekolah kami," kata guru besar sekolah Sandor Rozman.
"Ia tak sampai melucut seluruh pakaiannya seperti yang dilakukan oleh sejumlah orang di pantai," demikian alasan Sandor Rozman untuk tak memecat salah seorang gurunya itu.

Lelaki 68 tahun dibunuh kerana adakan hubungan seks dengan keldai

Jaime Pires (68), warga Portugal yang memiliki hobi menyetubuhi dengan haiwan ternak. Keranaperbuatan buruk Jaime Pires dia telah dibunuh oleh Jaime Domba penduduk kampungnya di Proenca-a-Velha, Portugal.

 Jaime telah lari dari kampungnya kerana penduduk kampung muak melihat tingkah lakunya.Namun dia telah kembali dan cuba mengoda seekor keldai betina bernama Russo milik Jose Gomes Pinto (55).

Tanpa pikir panjang, Jaime cuba memperkosa binatang yang mirip kuda kecil itu di kandang pemiliknya tetapi aksinya diketahui Pinto si pemilik keledai.Pinto yang geram dengan tingkah laku Jaime terus menikam leher Jamie.

Pinto mengatakan tindakanya membunuh manusia adalah demi membela binatang daripda tindakan rakus manusia seperti Jamie.Dia membunuh Jamie dengan pisau cukur.

Saat melakukan hubungan seks dengan keledai, Pires mengenakan pakaian dalam perempuan dan bersandal.

Pires dikenal oleh masyarakat setempat sebagai leleki yang hobinya suka melakukan hubungan seks  dengan haiwan ternakan.

Hobi Pires sudah sejak 12 tahun lalu. Pires selalu dilihat mengadakan hubungan seks dengan ayam, keldai serta haiwan lain.(link)

Awek Ditelanjangi di Jalan Kerana Mencuri

Kerana ketahuan mencuri HPawek ini ramai-ramai dipukuli dan bahkan ditelanjangi dengan paksa oleh sekelompok awek lainnya. Usaha perlawanan nampaknya sia-sia, dengan cara paksa sekelompok awek tersebut mengoyak pakaian awek tersebut.









Mengerikan ! proses penyambungan jari





Jenny Thompson: Menyesal ML dengan Rooney!


TiraiMaya - Wanita  yang ditiduri Wayne Rooney, Jenny Thompson membuat pengakuan jika dirinya cuba bunuh diri seminggu lalu, kerana tidak tahan menerima pelecehan dari beberapa orang asing, salah satunya, striker Manchester City, Mario Balotelli.


 Jenny Thompson ditemukan overdose kerana penggunakan kokain, sebagai akibat dari pelecehan yang dia terima.


 Pesan dari ibunya, seperti dilapor dari offthepost, mengatakan, Jenny Thompson kini ibarat lagu dari Coldplay, Fix You, yang merasa depresi, dan itulah yang membuat anaknya cuba bunuh diri.


 Kepada the News of the World, Jenny yang berusia 22 tahun, mengatakan, “Saya boleh jujur mengatakan sekarang jika saya berharap tidak pernah ML dengan Wayne Rooney. Saya berharap saya tidak pernah bertemu dengan dia.”


 “Saya selalu melihat foto dia di surat khabar, menikmati percutian indah bersama isteri yang dia khianati. Isterinya, keluarganya, temannya, bahkan fans sudah memaafkan dia sekarang,” aku Jenny sesenggukan.


 “Tapi selama sembilan bulan terakhir sejak cerita ini terbongkar, saya sudah tersiksa dan menuai pelecehan setiap hari dari orang yang asing yang berpikir, OK dengan memanggil saya berbagai julukan.


 “Mereka mengikuti saja, meneriakkan, ‘Pelacur Wayne Rooney!. Mereka memanggil saya pelacur dan budak seks,” imbuhnya menangis.


sumber

Duit Syiling Emas Termahal di Dunia Pukau Rakyat Inggris

LONDON - Sebuah duit syiling emas yang diperkirakan menjadi yang termahal di dunia, dipamerkan di London, InggrisDuit syiling "Double Eagle" tersebut dicetak oleh Pemerintah Amerika Syarikat (AS) saat menderita depresi.

Duit syiling pecahan 20 dolar "Double Eagle" ini dipamerkan di Goldsmith Hall, di London. Hampir dari 500 ribu juta duit syiling ini awalnya dicetak saat depresi ekonomi AS yang dimulai sejak 1929.

Hanya sekira 13 duit syiling tersebut yang diketahui masih utuh hingga sekarang. Sementara sisa duit syiling lainnya dihancurkan, bahkan sebelum depresi ekonomi saat itu belum usai. 

Pada 2002 lalu koin "Double Eagle" ini dijual pada sebuah lelong. Hasilnya pun amat mencengangkan. Duit syiling ini laku terjual dengan seharga USD7,6 juta . Demikian diberitakan Associated Press, Minggu (4/3/2012).

Depresi ekonomi AS memang membuat Negeri Adi Daya tersebut terpuruk. Krisis tersebut berlangsung pada 1929 hingga menjelang dimulainya Perang Dunia II.

Krisis tersebut juga memicu terjadinya krisis di beberapa negara lain di dunia. Depresi ekonomi ini dianggap yang memiliki imbas terluas dan terlama yang pernah terjadi di abad-20.

Parasit ‘Alien’ ini Menyerang Ikan Dengan Memakan Lidahnya

Sejenis parasit yang mirip alien yang memakan lidah ikan air tawar dan kemudian ‘menggantikan’ posisinya di mulut korban telah menyebar di Mediteranian.

Hampir setengah populasi ikan di beberapa daerah telah terinfeksi parasit ini, yang masuk melalui insang ikan muda, kemudian menempel di bahagian atas lidah, menghisap darah dan memakan lidah dari korbannya.



Para peneliti menemukan bahwa parasit ‘cerathotoa Italica‘, yang dinamakan ‘Betty’ oleh para ilmuwan, telah menyebar pesat di daerah perairan tempat warga memancing.
Meskipun tidak menimbulkan resiko bagi manusia, namun parasit ini menghambat pertumbuhan ikan, dan menurunkan panjang hidup mereka.



Para peneliti menemukan bahawa ‘Betty’ berkembang pesat di daerah penangkapan ikan berlebihan. Dalam kawasan yang dilindungi di dekat Sepanyol, hanya 30 peratus dari ikan terinfeksi, sementara itu di perairan Itali yang mengalami penangkapan ikan berlebihan, 47 peratus telah menjadi korban parasit.

“Ini adalah bukti lebih lanjut bahawa eksploitasi berlebihan manusia terhadap ikan memiliki efek samping dan lebih besar. Daerah dengan peraturan penangkapan yang kurang memiliki ikan yang lebih kecil dan lebih muda, dan tingkat infeksi parasit yang sangat berbahaya.” tutur Dr Stefano Mariani dari University of Salford.


Stefano Mariani dan rakan-rakannya dari University College Dublin dan University of East Anglia memeriksa kawanan ikan air di dua daerah di Mediterania, suatu daerah di Sepanyol yang dilindungi dari penangkapan ikan dan perairan Itali yang mengalami penangkapan ikan secara berlebihan.

Ana teruja berbulan madu di Kelantan


KOTA BHARU - Penyanyi Ana Raffali yang menamatkan zaman bujangnya baru-baru ini, gembira apabila hasratnya untuk berbulan madu bersama suaminya, Ahmad Aznaim Abdullah di negeri Cik Siti Wan Kembang menjadi kenyataan.

Lebih membahagiakan pasangan yang dinikahkan pada 25 Febuari lalu kini melayari saat-saat yang paling bermakna dalam hidup dengan melakukan perkara yang sangat diidamkan setelah berada di Kelantan.
Ana yang tidak lekang daripada senyuman itu memberitahu, dia sangat teruja dan seronok dapat menghabiskan masa bersama dengan insan tersayang di negeri ini selepas bergelar suami isteri.

“Saya bercuti selama dua minggu dan dengan peluang yang ada ini saya gunakan untuk melawat sanak saudara di Kelantan. Saya sangat gembira,” katanya ketika ditemui media hari ini sempena majlis meraikan perkahwinannya di Kelantan Trade Center (KTC).

Ana Raffali yang masih dalam proses menyiapkan album barunya dengan mempertaruhkan single “Lisa Jatuh Cinta” itu juga sangat bertuah kerana dia dapat menunaikan keinginannya untuk menikmati keistimewaan masakan orang Kelatan.

“Sejak sampai di sini, pelbagai manakan tradisi orang Kelantan saya sudah makan, sedapnya menikmati hidangan nasi kerabu, nasi dagang, jeruk mame, solok lada dan banyak lagilah.

“Saya akui orang Kelantan sangat ramah dan pandai memasak,” katanya yang ayu menggayakan baju kurung berwarna gelap.
Ana yang mengakui masih dalam proses menyesuaikan diri dengan panggilan mesra terhadap suaminya itu kini melupakan seketika tentang kerjayanya kerana selepas habis cuti nanti dia sudah mempunyai jadual yang ketat termasuk memenuhi pelbagai undangan.

Sebagai tanda meraikan pasangan pengantin baru itu, pihak KTC menawarkan pakej berbulan madu di hotelnya selama empat hari dan turut diselitkan dengan beberapa aktiviti menarik untuk dinikmati sempena Tahun Melawat Kelantan 2012.

Ketua Pegawai Operasinya, Aziz Desa berkata, sempena kedatangan penyanyi berkenaan pihak hotel akan menamakan bilik tersebut sebagai Kamar Ana Raffali dan Naim.

Katanya, selain Ana Raffali pihaknya juga berhasrat untuk memberikan tawaran yang sama kepada penyanyi yang popular dengan lagu Bunga-bunga Cinta juga, Misya Omar bersama pasangannya dan juga Malek Noor.
sumber : sinar harian

Susah mati pakai ‘Susuk Pencinta’


KUALA LUMPUR: “Setahu saya susuk digunakan wanita itu dikenali sebagai ‘Sihir Marhabah’ atau ‘Susuk Pencinta’ yang mampu membuatkan orang lain mudah jatuh cinta dan senang hati dengan pemakainya.
“Hukum memakainya haram kerana ia perbuatan syirik dan khurafat,” kata Pengamal Perubatan Islam, Pusat Rawatan Pakar dan Terapi Al Quran Darul Hikmah, Abdul Malek Ladzim al-Azhari.

Menurutnya, Sihir Marhabah sangat bahaya kerana ia boleh mengkhayalkan pandangan orang lain sehingga mampu membuatkan mereka terpesona dan mahu mendekatinya selain berniat sesuatu yang tidak baik.
“Susuk Marhabah adalah sesuatu yang dimasukkan ke dalam badan menggunakan jarum, bertujuan tertentu, menggunakan kaedah tertentu dan ia dikawal seekor Jin Qarin yang sentiasa mahukan unsur syirik,” katanya.

Menurut Abdul Malek, kesan yang akan timbul sekiranya tidak meninggalkan susuk itu adalah susah untuk mati kerana jin Qarin memakan tuannya di waktu tua dan menjejaskan keturunan.

“Ini perbuatan yang memesongkan akidah dan buruk akibatnya di akhirat kelak. Untuk membuang susuk itu, maka wajar wanita berkenaan melakukan perkara yang melanggar pantang larang di awal perjanjian,” katanya ketika dihubungi.

sumber : myMetro

Kenyataan bapa Ashraf dapat liputan di Britain


LONDON - Akhbar Mail On Sunday semalam melaporkan Rosli Harun yang merupakan bapa pelajar yang diserang dan disamun semasa rusuhan di London, Mohd. Ashraf Raziq Rosli menyatakan negara berkebajikan Britain menggalakkan rakyat menjadi malas.
Menurutnya, pemuda berusia 17 tahun yang menyerang anaknya tidak bekerja dan memperoleh wang daripada kerajaan.
"Sistem di Britain membuatkan rakyat menjadi malas. Di Malaysia, jika anda ingin mendapatkan wang, anda harus bekerja. Jika anda mahu wang yang lebih, anda harus belajar bersungguh-sungguh.
"Di Britain, rakyat yang bekerja membayar cukai dan ia disalurkan kepada orang yang tidak bekerja. Saya tidak faham tentang perkara itu," katanya seperti yang disiarkan di akhbar The Mail on Sunday.
Kenyataan itu disiarkan selepas dua lelaki didapati bersalah merompak Ashraf dengan berpura-pura membantunya dalam insiden rusuhan di sini pada musim panas tahun lalu.
Ashraf, 21, diserang di Barking ketika rusuhan berlaku di sini pada 8 Ogos tahun lalu.
Sebelum itu, pelajar jurusan perakaunan tajaan Majlis Amanah Rakyat (Mara) dari Kuala Lumpur itu sedang berbasikal ke rumah seorang rakannya di sini apabila dia ditumbuk sehingga menyebabkan rahangnya patah manakala basikalnya turut dilarikan.
Ketika dia terbaring cedera, John Kafunda, 22, dari Ilford dan Reece Donovan, 24, mencuri beberapa barangan di dalam beg mangsa termasuk sebuah konsol per mainan video bersama 10 permainan video bernilai sekitar £500 (RM2,376).
Kedua-duanya didapati bersalah di Mahkamah Diraja Wood Green di sini pada Jumaat lalu kerana melakukan rom pakan dan berkelakuan ganas.
Pada 16 Februari lalu, suspek ketiga, Beau Isagba, 17, didapati bersalah menyerang Ashraf dan mencuri basikal mangsa.
Menurut Rosli yang merupakan bekas pegawai tentera, kejadian itu meninggalkan kesan psikologi ke atas Ashraf.
"Apabila dia melihat orang ramai datang ke arahnya di jalanan, dia akan menyeberangi jalan raya dan berjalan di bahagian lain," katanya. - Agensi

sumber : myMetro

‘Ninja’ serang pesilat


NGAWI : Anggota polis sedang mengumpul maklumat mengenai serangan yang dilakukan oleh kumpulan yang tidak dikenali yang memakai pakaian ala ‘ninja’ ke atas anggota remaja Sekolah Persilatan Kera Sakti Indonesia, di Jawa Timur, semalam.
Ketua Polis Ngawi, Pesuruhjaya Kanan Adjutan, Eddy Djunaedi berkata, mereka melakukan siasatan di tempat kejadian untuk mencari bukti dan menyoal saksi. 
“Kami masih menyiasat motif serangan itu,” katanya.

Sekurang-kurangnya 10 anggota Sekolah Persilatan Kera Sakti cedera. - Jakarta Post



sumber : myMetro

Pelik...Lebih empat juta tonton video remaja pakai topi


NEW YORK - Seorang remaja perempuan yang muncul di laman perkongsian video YouTube dengan memakai topi beruang koala telah mempersoalkan dirinya sama ada dia cantik atau hodoh.
"Kebanyakan orang memanggil saya hodoh dan saya berpendapat saya hodoh. Saya menganggap saya hodoh dan gemuk," katanya apabila dia mengalu-alukan pengguna Internet dari seluruh dunia untuk memberikan jawapan kepadanya.
Video itu yang berjudul Am I pretty or ugly? dimuat naik pada 17 Disember 2010 dan ditonton lebih empat juta kali di YouTube.
Seorang ahli psikologi keluarga, Profesor Nadine Kaslow dari Universiti Emory di Atlanta berkata, dunia golongan muda kini berada pada satu peringkat baharu.
"Ia (dunia baharu itu) boleh mengaibkan, mungkin memalukan dan anda mula menjadi objek awam berbanding menjadi diri sendiri," katanya. - Agensi

sumber : kosmo online

Salah guna kepetahan berbicara untuk menipu


KUALA LUMPUR: “Terdesak untuk menjadi kaya dengan mudah dan cepat menjadi punca segelintir wanita memberanikan diri untuk menipu orang lain bagi mengaut keuntungan tanpa perlu bersusah payah untuk bekerja.
“Wanita lebih mudah mencari mangsa untuk menipu berbanding lelaki kerana wanita dilahirkan dengan sifat kepetahan dan kelancaran berbicara menyebabkan ada di antara mereka menggunakan kelebihan itu untuk melakukan perkara yang salah,” kata pakar motivasi, Datuk Dr Fadzilah Kamsah.

Beliau mengulas laporan muka depan Harian Metro kelmarin mengenai enam wanita tempatan yang mengaut keuntungan ratusan juta ringgit hasil penipuan membabitkan pelaburan haram dan skim cepat kaya tersenarai dalam carta penjenayah paling dikehendaki polis.


Keenam-enam mereka berusia 33 dan 51 tahun yang boleh digelar ‘ratu putar alam’ itu sukar dijejaki kerana dipercayai sudah menyusup keluar negara dan Polis Antarabangsa (Interpol) turut membantu bagi menjejak mereka.


sumber : myMetro

‘Spider-man’ patah kaki


GOMBAK: Bimbang diri dicekup pihak berkuasa, beberapa warga Afrika nekad mempertaruhkan nyawa mereka dengan bergayut ala ‘Spider-man’ pada balkoni rumah setinggi empat tingkat bagi melarikan diri dalam serbuan Jabatan Imigresen di Taman Aman Siara, Selayang.
Tindakan itu bagaimanapun tidak berjaya dan mengundang padah apabila seorang daripada warga Afrika yang cuba melarikan diri itu patah kaki kanan akibat terjatuh sebelum dicekup.
Dalam operasi bermula jam 12 tengah malam kelmarin itu yang diketuai Pengarah Jabatan Imigresen Selangor, Amran Ahmad, seramai 44 warga asing diperiksa dan 17 daripadanya ditahan kerana pelbagai kesalahan.

Amran berkata, serbuan itu dijalankan hasil maklumat daripada penduduk taman yang mendapati kebanyakan rumah di kawasan itu didiami warga asing terutamanya warga Afrika.



“Operasi dijalankan berdasarkan aduan penduduk di taman ini dan berdasarkan dari aduan itu kita mengumpul maklumat terutamanya mengenai rumah-rumah yang didiami warga asing sebelum membuat serbuan.



sumber : myMetro

Ibu HIV perdagang 'dara' anak gadisnya


JOHOR BAHRU: Seorang ibu yang juga penghidap HIV tergamak memaksa anak dara suntinya melacur, malah bercadang menjual remaja berusia 13 tahun itu kepada mana-mana lelaki yang berminat, semata-mata untuk mendapatkan wang dengan cara mudah.
Bagaimanapun, remaja itu bernasib baik apabila seorang lelaki yang berniat melanggannya, simpati akan nasibnya selepas mangsa menceritakan keadaan sebenar lalu menyerahkannya kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk diberi bantuan.

Pengarah JKM Johor, Khatijah Abdullah (gambar) yang mendedahkan kejadian itu berkata, wanita penghidap HIV terbabit tergamak bertindak demikian sebagai jalan mudah untuk melepaskan tanggungjawab sekiranya dia ditimpa perkara tidak diingini selain meringankan bebannya.


“Semuanya terdedah selepas kami menerima maklumat berkaitan cubaan menjual mangsa daripada pelanggan gadis itu yang simpati dengan nasib malangnya.

“Itu kali pertama mangsa dipaksa melacur, jadi dia merayu kepada lelaki terbabit supaya jangan mengapa-apakannya serta menceritakan nasib malangnya. “Lelaki itu yang simpati kepada mangsa tidak jadi melanggannya, sebaliknya menyerahkan mangsa kepada kami,” katanya ketika ditemui Harian Metro.


Khatijah berkata, pihaknya melakukan intipan selama beberapa hari dan mendapati dua beranak berkenaan menyewa bilik sebuah rumah kedai di sekitar bandar raya ini.



“Kami kemudiannya menyerbu bilik berkenaan. Selepas diselamatkan, gadis berkenaan kemudiannya ditempatkan di sebuah pusat perlindungan di sekitar bandar raya ini,” katanya.

Menurutnya, hasil soal siasat remaja perempuan itu didapati keciciran sekolah dan sebelum ini ibunya juga memaksanya mengemis untuk mendapatkan wang. “Mangsa mendakwa ibunya juga pernah cuba memujuknya untuk melacur beberapa kali namun gadis berkenaan berjaya mengelak.


“Ibunya yang turut kami tahan kini ditempatkan di sebuah pusat perlindungan pesakit HIV di Taman Abad. Ketika disoal siasat, pada mulanya dia enggan mengaku cuba menjual anak gadisnya tetapi akhirnya mengubah pengakuan,” katanya.

Khatijah bagaimanapun enggan mendedahkan harga yang ditetapkan ibu gadis terbabit ketika dia mahu dijual. Menurutnya, mangsa kini sudah menyambung persekolahan malah sentiasa diberikan kaunseling selain didedahkan dengan aktiviti berfaedah baginya meneruskan kehidupan baru.


Khatijah berkata, mana-mana ibu bapa atau penjaga yang mengabaikan anak atau individu yang dijaga boleh dikenakan tindakan mengikut Seksyen 33, Akta Kanak-kanak 2011.


Orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan kes pengabaian kanak-kanak mahupun remaja berusia kurang 18 tahun diminta untuk menyalurkan aduan kepada JKM di talian 07-2282971.



sumber : myMetro

Pengamal susuk taubat lihat ajal rakan


KUALA TERENGGANU: Melihat rakan karib mati dalam keadaan ngeri apabila wajah berubah hodoh dengan kulit seolah-olah hangus akibat memakai susuk, seorang wanita insaf dan nekad membuang susuk dipakainya lebih 20 tahun.
Wanita berusia 48 tahun itu yang hanya mahu dikenali sebagai Hayati berkata, kematian sahabatnya menginsafkannya menyebabkan dia bertaubat dan kembali ke pangkal jalan kerana tidak sanggup mengalami nasib serupa.
“Bagaimanapun, bukan senang untuk membuang pelbagai susuk yang lebih 20 tahun tertanam di beberapa anggota tubuh kerana prosesnya amat menyeksakan.
“Saya terpaksa berendam seminggu dalam kubang kerbau dengan bantuan bomoh yang membuang debu-debu susuk di dalam tubuh. 


“Sepanjang seminggu itu, makanan dihantar bomoh berkenaan kerana kubang kerbau tempat saya berendam jauh daripada orang ramai,” katanya yang sedia berkongsi keterlanjuran silamnya sebagai iktibar kepada masyarakat.
Hayati berkata, dia mula memakai susuk ketika berusia 25 tahun berikutan ingin kelihatan cantik supaya kedai makan diusahakannya menarik pelanggan.


sumber : myMetro

Pecah muka akibat lawan arus


SHAH ALAM: Tindakan nekad seorang Mat Rempit melawan arus dalam cubaannya mengelak sekatan polis dalam Ops Samseng Jalanan, berakhir tragedi apabila dia maut selepas terlanggar sebuah kereta, di Persiaran Masjid, Seksyen 11, di sini, awal pagi semalam.
Dalam kemalangan tragik kira-kira jam kira-kira 2.15 pagi itu, mangsa berusia 33 tahun berasal dari Negeri Sembilan, mati serta-merta di tempat kejadian selepas parah di kepala dan pecah muka akibat terhantuk di lampu kiri kereta jenis Perodua Myvi.

Mangsa yang menunggang motosikal jenis Yamaha LC135 datang dari arah Bulatan Setia Jasa dipercayai cuba berpatah balik ke bulatan itu selepas menyedari terdapat sekatan polis kira-kira 200 meter di hadapan.


Namun, akibat panik, mangsa tidak mempedulikan bahaya menongkah arus sebelum melanggar sebuah kereta Perodua Myvi yang dipandu seorang lelaki berusia 27 tahun dan seorang penumpang lelaki berusia 20-an.

Mangsa yang bekerja sebagai pemandu peribadi sebuah syarikat swasta disahkan mati di tempat kejadian sebelum mayatnya dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya yang bergegas dari Negeri Sembilan, semalam.


Ketua Operasi Ops Samseng Jalanan, Penguat Kuasa Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor, Asisten Superintendan Hambazi Abd Rahmat berkata, kejadian itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.



Sementara itu, dalam operasi bermula jam 1.30 pagi semalam sebelum berakhir satu jam kemudian, pihaknya memeriksa lebih 250 motosikal dan beberapa pelajar sekolah antara yang ditahan kerana melakukan pelbagai kesalahan dalam sekatan jalan raya itu.

“Sebanyak 115 saman dikeluarkan dan sembilan motosikal turut disita membabitkan pelbagai kesalahan termasuk tiada lesen, tiada cukai jalan, nombor pendaftaran tidak mengikut spesifikasi, lampu brek tiada, pemandu kereta tidak memakai tali pinggang keledar dan tiada brek ketiga.


“Kebanyakan penunggang motosikal yang didapati melakukan kesalahan berusia antara 16 hingga 20-an.

“Ops Samseng Jalanan ini bagi membanteras dan mencegah samseng jalan raya yang bukan saja membahayakan diri mereka, malah tmembahayakan nyawa pengguna lain,” katanya ketika ditemui selepas operasi.


Sementara itu, semua penunggang motosikal yang ditahan kemudian diarah menolak motosikal ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam sebelum dibenarkan pulang.



sumber : myMetro

Bersetubuh di Luar Nikah, Bekas Striptease Ditangkap di Dubai

TRIBUNNEWS.COM - Seorang bekas penari telanjang berkewarganegaraan Inggris ditangkap dan ditahan di Dubai, Uni Emirat Arab (UEA) kerana berhubungan seks di luar nikah dan dianggap melanggar moral di negara itu. Demikian dilapor The Sun, Khamis (23/6/2011).

Danielle Spencer (31) ditangkap bersama kekasih dan bekas kekasih teman lelakinya ketika ia sedang telanjang di bilik bankir bernama Toby Carrol. Setelah berhubungan seks, bekas kekasih Carrol bernama Priscilla Gomez (24) datang dan melihat Spencer telanjang dan mulai merosak apartment dan mengancam akan membunuh pasangan itu.

Carrol kemudian menelefon polis dan ketiganya dikenai dakwaan melanggar undang-undang melakukan hubungan seks di luar nikah dan menjalani hukuman penjara 30 hari. Spencer dan Carrol, yang merupakan eksekutif Bank HSBC, mengatakan mereka hanya berciuman.

Tetapi kesaksian mereka ditolak oleh pengadilan moral Dubai. Spencer dipenjara sebulan kerana berhubungan seks di luar hubungan nikah dan kemudian dideportasi. Gomez dan Carrol juga mendapat hukuman penjara selama sebulan.

"Ini adalah contoh bagaimana orang-orang Barat gagal menghargai hukum Islam. Berhubungan seks di luar nikah mungkin diterima di Inggris sementara di sini haram," kata seorang sumber

Cara tidur dalam LRT

Agaknya cara ni sesuai untuk mereka yang suka tidur...


Kandang lembu pakai tv LCD





Betul-betul hebat lembu generasi sekarang....
Kandang siap dilengkapi tv LCD lagi....
Apakah tujuan mereka ini meletakkkan LCD ini?
Tujuan penternak lembu ini adalah untuk memperbanyakkan susu lembu
semasa di perah.....
Penternak Russia  ini beranggapan dengan memasang tv LCD yang memaparkan gambar
di sebuah padang rumput akan membuat lembu-lembu berasa mereka seolah-olah
berada di padang rumput itu.Dengan itu lembu-lembu itu berasa gembira dan banyak 
susu akan diperolehi apabila di perah......


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved