Video orang tamak selalu rugi

on 01 Mac 2012

Video yang simple tapi besar pengajarannya.Cuba perhatikan.....





Rumah Nana Berhantu


Sukar untuk penyanyi Siti Nordiana (Nana) mempercayai bahawa rumah tiga tingkat yang disewanya itu berhantu.Ini kerana Nana tidak pernah di gaanggu oleh perkara-perkara misteri.Walaubagaimanapun disebabkan hampir semua tetamu yang tidur di situ sering memberitahu mereka di ganggu ketika malam menjelam,ini menyebabkab Nana mengambil keputusan untuk berpindah.
Kejadian ini berlaku ketika dia masih belum berkahwin lagi.Ramai teman atau saudara mara yang menumpang mengatakan mereaka mendengar bunyi orang mencakar dinding.Oleh kerana perkara tersebut menyebabkan dia mengambil keputusan untuk berpindah.- seleksi

Ada wanita umur 107 tahun masih perawan

Clara Meadmore lahir pada tahun 1903. Kin berusia 107 tahun. Namun hingga sekarang, Clara mengaku masih perawan..

Clara bersikukuh bahwa dia tidak pernah kecolongan berhubungan badan dengan siapa pun. Meski dia mengaku banyak berteman dengan kaum pria.

"Saya tidak pernah tertarik atau  berhubungan seks. Saya membayangkan berhubungan seks melibatkan banyak masalah dan saya sibuk melakukan hal lain," kata Clara

Menurut Clara, dia menghabiskan masa kecil sehingga dewasa di Mesir, Kanada, dan New Zealand. Di New Zealand, dia menjadi setiausaha. Clara mengaku, pada usia 12 tahun dia pernah memutuskan tidak mahu berkahwin.

"Saya tidak pernah punya teman lelaki atau  ingin memiliki hubungan seks. Saat saya masih muda, ketika itu hanya yang sudah bersuami yang boleh berhubungan seks," jelas dia.

Clara saat ini menghabiskan waktunya di rumah orang tua di Perranporth, Cornwall, dan menghabiskan waktunya dengan mendengarkan radio. Sahabtnya, Josie Harvey yang berusia 72 tahun tiap hari mengunjunginya.

"Seseorang berasa muda sebagai mana dia berjiwa muda. Clara selalu berjiwa muda meskipun dia berusia 107 tahun. Dia memang tidak pernah memiliki teman lelaki, tapi mungkin itu yang membuatnya terus terlihat muda,"jelas Josie.

Perompak yang sopan

Mungkin inilah perompak yang paling sopan di dunia. Dia meninggalkan nota yang mengucapkan kata ”terima kasih”,walupun hampa kerana tidak dapat wang yang di kehendaki kerana bank tidak mempunyai wang yang secukupnya.


Melvin Jesse Blain (31) merompak Bank Wachovia di Charleston, South Carolina, AS. Dia menyerahkan secebis kertas kepada petugas bank bahawa dia hendak merompak bank itu. 


Dia meminta 30.000 dollar AS. Ketika petugas mengatakan tidak memiliki wang, perampok itu terus keluar dengan tangan hampa. Namun, dia sempat meninggalkan kertas berisi ucapan terima kasih walau tidak mendapat sesen wang pun. 


Tidak lama setelah itu, Blain ditangkap di sekitar bank itu. Menurut polis, Blain baru saja lepas dari penjara setelah menjalani hukuman selama empat tahun. Blain akhirnya kembali lagi ke penjara  dengan tuduhan niat merompak bank.(link)

Wanita pemburu sperma kerana terdesak nak dapat anak

Cornwall, England, Hamil dan memiliki anak adalah impian bagi setiap perempuan dan kerana inilah seorang perempuan berusia 25 tahun menjadi pemburu sperma  untuk hamil dan memiliki anak.


Lara Carter berusia 25 tahun mengaku sebagai 'pemburu sperma' dengan meniduri 20 laki-laki yang baru dikenalinya di bar sejak tahun 2009. 


Lara menjadi pemburu sperma kerana memiliki keinginan yang kuat untuk hamil. Menjadi pemburu sperma menurutnya juga lebih murah kosnya daripada mencari penderma sperma yang memerlukan kos 2.000 poundsterling untuk satu penderma Kos itu akan terus bertambah jika satu penderma itu gagal. 


Menjadi pemburu sperma Lara cukup hanya mengeluarkan perbelanjaan untuk minum di beer menurutnya ramai pemuda yang bersedia melakukan hubungan satu malam (one-night stand) dengannya. 


Lara menjadi pemburu sperma ketika sedang dalam masa subur. Dengan menggunakan bantuan alat dia tahu bila dirinya sedang berada dalam masa subur. 


Ketika ia berada dalam masa subur, maka ia akan berpura-pura mabuk dan menunjukkan keinginannya berhubungan seks dengan laki-laki yang ditemuinya. Lara mengaku hanya minum minuman ringan agar tak mabuk. 


Jika laki-laki tersebut ingin menggunakan kondom, maka ia akan memberikan kondom miliknya yang sudah dilubanginya. 


Lara begitu bersemangat ingin hamil dan punya anak kerana melihat 17 dari 20 teman sebayanya sudah mempunyai anak. Namun masalahnya Lara belum memiliki suami dan mampu bayar penderma sperma, sehingga akhirnya memutuskan untuk menjadi pemburu sperma.(link)



Orang utan pon syok dengan awek seksi

Bukan saja manusia orang utan syok bila tengok awek seksi....Tak caya saksikan gambar ini...







SUPERMAN ATAU SPECIALMAN

INILAH DIA JENAMA-JENAMA TIRUAN YANG DATANG DARIPADA NEGARA CHINA.....












Gara-gara baju daging Lady Gaga

Kerana fesyen baju dibuat dari daging oleh Lady Gaga kini semuanya hendak dibuat daripada daging...macamni daging akan menjadi lebih mahal...





Mak rogol teman lelaki anak

Stephanie Finnerty di tuduh melakukan hubungan seks dengan seorang budak lelaki di bawah umur 18 tahun yang merupakan teman lelaki anaknya.
Ibu anak tiga itu menyerah diri kepada polis di daerah Nassau untuk berdepan dengan dakwaan melakukan jenayah seks.


Budak lelaki itu telah berkawan dengan anaknya selama setahun dan wanita itu kemudiannya mengadakan hubungan seks dengan budak lelaki itu antara Jun dan November 2009.
Budak itu memberitahu kejadian itu kepada bapanya yang kemudian membuat laporan kepada polis.(link)





Akibat tak pernah gosok gigi

Inilah keadaan gigi apabila tak pernah menggosok gigi.....









Kantoi

Akhirnya kantoi jugak..macam tak ade tempat lain....













[Gila] Ada sarung tangan khas untuk beronani

image

Gila betul dia orang ni..sampai sarung tangan untuk beronani pun dia orang cipta
macam dah jadi satu perkara mainan bagi mereka ini……

image

Siap dah dapat kelulusan daripada persatuan (Persatuan Beronani Amerika)..
Ada jugak persatuan macam tu…..memang gila betul pemikiran dia orang ni..

Nenek Umur 100 Tapi Baru Rayakan Ulang Tahun ke-25


TRIBUNNEWS.COM - Seorang nenek berusia 100 tahun bernama Margaret Ware baru saja merayakan ulang tahunnya yang ke-25. Lebih unik lagi kerana si nenek asal Inggris ini mendapatkan kad ucapan selamat ulang tahun dari Ratu Elizabeth II. Demikian dilansir Daily Mail, Rabu (29/2/2012).


Ibu tiga anak ini lahir pada  29 Februari dan hanya terjadi pada empat tahun sekali. Sehingga, ia merayakan ulang tahunnya setiap empat tahun sekali pula. Ia juga dinobatkan sebagai orang tertua di Inggris yang lahir pada tahun ganjil.


Nenek dari lima cucu dan moyang dari tujuh cicit ini akan merayakan ulang tahunnya pada 29 Februari dan masih saja tetap aktif ketika ia sudah berusia 80, sekitar 20 tahun lalu.


Ware berasal dari Crediton, Devon, Inggris, namun menikah di Lymington, Hampshire. Saat ia berusia 14 tahun, ia langsung ikut wajib militer dan kemudian bekerja di kedai penjualan ikan.


Nenek  ini mengaku terlalu muda untuk mengingat Perang Dunia I, namun ia menambahkan jika dirinya masih ingat sekilas Perang Dunia II. Suaminya bekerja di perusahaan pembuat pesawat terbang, Southampton Airport, saat perang.


"Saya tidak tahu jika ada orang yang berusia 100 tahun namun baru merayakan ulang tahun mereka yang ke-25," kata satu dari anaknya yang bernama Sylvia dan berusia 72 tahun.

Ulang tahun, Sahid Kapoor Adakan Pesta Bogel (Foto)

infospesial.net - Selepas putus cinta dari artis Kareena Kapoor, kelihatannya kehidupan Shahid Kapoor menjadi berubah drastik. Sahid lebih berfikiran menghabiskan waktunya untuk bekerja dan bersenang-senang dengan berpesta. Hal tersebut terbukti saat ia baru saja merayakan ulang tahunnya yang ke-31 tahun.

Shahid menggadakan pesta ulang tahunnya dengan acara bogel. Beredar foto-foto dirinya saat merayakan pesta ulang tahunnya yang terkesan liar. Foto tersebut tersebar kerana diposting secara online oleh fotografer Atul Kasbekar.






Dalam foto tersebut Shahid terlihat berpose duduk di sisi sebuah kolam dengan gadis-gadis yang tak nampak wajahnya, terlihat bogel dengan hanya mengenakan bikini hitam. Dan dalam foto lain terllihat sepasang sandal japit di tepi kolam renang dengan bertuliskan, "Hidup itu singkat" di sandal sebelah kiri dan "Pesta bogell" di sandal sebelah kanan.

Jose Telanjang Bulat di Depan Bengkel Minta Pekerjaan


TRIBUNNEWS.COM - Polis Sacramento California, Amerika Syarikat (AS), menangkap seorang lelaki yang telanjang bulat saat memasuki ke sebuah bengkel  di wilayah California.


Jose Ayala, menurut polis  Sacramento, membebel tak jelas ketika memasuki bengkel  tersebut,Selasa (28/2/2012), sekitar pukul 12.30 waktu setempat.


Saat mereka datang, Jose sedang berdiri di luar bengkel. Ketika cuba 'diamankan' Jose melawan, namun tak berlangsung lama.


Ia diyakini mengunakan narkoba saat melakukan aksi gilanya tersebut. Hal itu diketahui dari tingginya kadar metamfetamin pada dirinya saat itu.


Menurut pemilik bengkel, Chris Johnson, Jose awalnya meminta pekerjaan kepada dirinya. "Saya berbalik, dan dia mengatakan sesuatu tentang dia mencari pekerjaan, tetapi saya tidak tahu kenapa ia telanjang di depan bengkel saya," ucapnya, seperti dikutip dari Upi.com, Rabu (29/2/2012). (upi.com)

Ini Dia Foto 'Tanpa Make Up' Taylor Swift


 infospesial.net - Kamera paparazi menangkap gambar Taylor Swift  tanpa make-up, saat di lapangan terbang  LAX ketika akan terbang menuju Los Angeles. Penyanyi country terkenal ini pun sama sekali tak terlihat seperti seorang diva. Ia bahkan membawa barang-barang bawaannya sendiri termasuk gitar kesayangannya.
Dan yang mengesankan penyanyi muda itu terlihat cantik alami meskipun tanpa bedak diwajahnya. Dengan mengenakan pakaina casual, dilengkapi sweater bergaris merah maron dan kream serta seluar panjang coklat, Swift melenggang menuju lapangan terbang.

Tujuan wanita berusia 22 tahun ini ke Los Angeles adalah untuk mengajarkan  salah satu bintang High School Musical cara bermain gitar, sebelum memulai duet lagu Pumped Up Kicks dari Foster The People.

Ditangkap Kerana Bertanya Apakah Presiden Boleh Meniup Balon


TRIBUNNEWS.COM - Sekelompok peguam independen di Zimbabwe mengabarkan informasi 'pelik' sekaligus menggugat rasa keadilan. Mereka menyebut,polis Zimbabwe menahan seorang tukang kayu hanya kerana tukang kayu tersebut melawak.


Dilapor Sowetanlive, lawak tersebut berupa pertanyaan, apakah Presiden Zimbabwe Robert Mugabe masih mampu meniup belon saat perayaan ulang tahun Mugabe ke-88.


Kelompok peguam tersebut menginformasikan tukang kayu ditangkap polis sesaat setelah menyaksikan pesta perayaan Ultah Mugabe melalui layar televisyen di sebuah bar, Sabtu (25/2/2012) lalu. Lelaki tersebut ditangkap atas tuduhan penghinaan terhadap presiden.


Si tukang kayu harus bersiap menghadapi tuntutan di pengadilan pada 12 March nanti. Ancaman denda selangit disebutkan akan dikenakan terhadap si tukang kayu.

Doktor Perkosa Gadis Bisu Dan Tuli


Seorang gadis yang bisu dan tuli diperkosa oleh doktor muda di sebuah hospital pemerintah di Benggala Barat, India. Setelah kejadian, gadis berumur 19 tahun itu ditemukan terbaring tak sedarkan diri dalam keadaan telanjang di hospital tersebut.


"Kami telah menerima laporan bahawa seorang gadis yang bisu dan tuli telah diperkosa oleh seorang doktor muda di Bankura Sammilani Medical College. Korban telah diperiksa secara medik oleh pihak lokal dan kami tengah membawanya ke Kalkuta untuk menjalani ujian lainnya," ujar Ketua Polis Bankura, Pranav Kumar, seperti dilapor oleh The Times of India, Rabu (29/2/2012). 


Baju yang dikenakan korban serta juga cadar yang berada di lokasi kejadian juga ikut diperiksa di laboratorium.


Pada Isnin (27/2) malam waktu setempat, diketahui bahawa korban mendatangi hospital untuk memeriksakan sakit dada yang dideritanya. Namun yang terjadi selanjutnya, gadis malang itu ditemukan telanjang dan tak sedarkan diri di sebuah bilik di hospital tersebut.


Pihak keluarga pun segera melapor ke pihak polis. Namun pihak hospitaljuga tidak tinggal diam. Mereka menunjuk pasukan khusus untuk menyiasat insiden ini.


"Kami menerima aduan terkait hal ini. Dilaporkan bahwa doktor bersangkutan memeriksa pesakit  tanpa didampingi oleh staf perempuan rumah sakit mahupun sjururawat perempuan lainnya. Tim penyelidik akan menyiasat lebih jauh tudingan tersebut," terang Kepala RS, Panchanan Kundu.


Insiden ini terjadi di saat pemerintahan negara bahagian Benggala Barat yang dipimpin oleh menteri perempuan, Mamata Banerjee, menghadapi kritikan keras soal kes pemerkosaan yang terus meningkat. 


Tercatat bahawa pada awal bulan Februari ini, seorang wanita India keturunan Inggris diperkosa di taman Kalkula. Kemudian pada 24 Februari lalu, seorang wanita pemulung di Baranagar diperkosa sejumlah lelaki dan kemudian dibunuh oleh seorang pemandu  trak. Lalu di distrik Burdwan, seorang wanita diperkosa oleh para perampok setelah cuba melawan mereka.


Sumber : http://news.detik.com

Gengster Wanita Ikhlas Diperkosa Demi Status


Isha Nembhard, perempuan muda, yang merupakan seorang bekas anggota geng jalanan di Ibukota Inggris, London mengungkapkan fakta yang mengejutkan. Ia mengatakan seorang wanita yang menjadi anggota geng jalanan, harus menerima pelecehan seksual bahkan pemerkosaan yang dilakukan oleh para anggota geng lelaki.


 Hal itu, menurutnya merupakan hal yang lumrah terjadi di dalam dunia gengster. Seperti yang ia alami ketika masih menjadi anggota geng terkuat di wilayah Peckham, Selatan Kota London, Inggris. 
Menurut Isha, dirinya kerap menerima pelecehan dan pemerkosaan yang dilakukan oleh anggota geng lelaki. Hal itu ia terima, agar dirinya diterima di dalam geng.


 "Ini tentang rasa percaya diri yang rendah, dan keinginan untuk mendapatkan perhatian. Bahkan jika mereka tahu itu salah, mereka akan melakukannya untuk mendapatkan penerimaan," ujar Isha seperti dikutip dari Dailymail.


 "Banyak anak perempuan, seperti melacurkan diri mereka, dan memiliki hubungan seksual di dalam geng dan diperlakukan dengan cara yang buruk. Misalnya, gadis itu mungkin tahu tentang apa yang terjadi pada anak perempuan yang ada di geng, tapi mereka tetap tidur dengan semua lelaki anggota geng hanya untuk status," lanjutnya.
Ironisnya, kata Isha, para wanita gengster itu tidak boleh berbuat banyak, hal itu, ungkapnya harus diterima oleh mereka dengan lapang dada.


The Met memperkirakan 250, kelompok kriminal aktif di London, Inggris, bertanggung jawab untuk satu dari tujuh kes perkosaan yang dilaporkan.


NSPCC mengatakan sepertiga remaja putri telah dipaksa terlibat aktif dalam aktiviti seksual, sedangkan berdasarkan penelitian yang dilakukan oleh Race On The Agenda charity, mengungkapkan  pemerkosaan digunakan sebagai bentuk hukuman bagi anggota geng wanita.


Pemerintah Inggris telah membelanjakan 1.2 juta Pounsterling untuk mengatasi masalah ini.


Source: http://www.fashingnet.com/

Foto ..Pertama Kalinya Yu Makan Ikan Yu

Peneliti Australia memfoto pemandangan yang luar biasa pada Ogos tahun lalu ketika mereka sedang melaksanakan penelitian ikan di Pulau Great Keppel di Great Barrier. Bukan hanya menakutkan tapi predator kanibal juga! Foto pertama kali ikan yu memakan yu yang lain, dengan memakan kepalanya pertama kali.


Foto menunjukkan jenis yu karpet disebut wobbegong tasselled, mengunyah pertama kali kepala yu coklat. Yu karpet terlihat datar dan memiliki karpet-seperti pola pada tubuh mereka. Mereka menghabiskan banyak waktu mereka berbaring di dasar laut menunggu makanan lalu..


Tidak seperti biasanya ya, si yu karpet makan makanan besar kali ini, kerana biasanya yang dimakan, adalah jenis mangsa kecil, kali ini masih dari saudara tuanya yang sama-sama yu walau beza jenisnya.



Anjing Pintar yang Menjaga Basikal Majikannya


Gara-gara kebiasaannya menjagai basikal milik majikannya, seekor anjing golden retriever telah berubah menjadi selebriti baru di China.
 Luo Wencong dari Nanning, ibukota Propinsi Guangxi tak perlu susah payah membeli rantai untuk menjaga basikalnya dari para pencuri, sebab Li-Li anjingnya selalu siap mengamankan sepedanya.
 Kerana kebiasaannya yang unik saat menjaga basikal sang majikan, para penduduk lokal di Nanning menjuluki Li-Li sebagai ‘anjing pemeluk basikal’, kerana ia meletakkan kaki depannya pada basikal ketika Lou memakingnya.


Selain itu, Lou mengatakan bahawa Li-Li merupakan anjing yang pintar, dan juga dapat menghitung, membantunya membawa beg belanjaan.


“Dimanapun saya meletakkan basikal, ia (Li-Li) memeluknya dengan kedua kaki depan untuk menjaga basikal saya dicuri orang. Li-Li adalah anjing yang sangat pintar. Aku bercerita dengannya setiap hari, dan nampaknya ia cukup memahami apa yang saya katakan,” tutur Lou yang dikutip Orange.
 Pada malam hari, Li-Li membantu sang majikan untuk membuang sampah pada sebuah tong sampah yang berjarak sekitar 200 meter dari tempat tinggalnya.
 Meskipun ada orang yang menawarkan wang sebanyak 10.000 yuan untuk membeli Li-Li, namun Lou menolak tawaran itu.

Wajah licin jadi menggerutu

JOHOR BAHRU - Seorang suri rumah mengakui terpaksa menanggung kesakitan apabila wajahnya bengkak dan menggerutu selepas menjalani rawatan laser di sebuah pusat kecantikan di Ulu Tiram, di sini, akhir tahun lalu.

Menurut Teng Ann Moi, 49, dua hari selepas menjalani rawatan kecantikan bagi menghilangkan jeragat wajahnya dengan kos sebanyak RM1,888, juru kecantikan berkenaan turut memberikannya sebotol cecair helium untuk digunakan setiap hari.

“Saya hanya menuruti apa yang diarahkan, apabila berasa perubahan menyakitkan, saya menghubungi juru kecantikan berkenaan, wanita itu berjanji datang ke rumah saya keesokan harinya untuk membuat rawatan susulan,” katanya.

Beliau berkata, wanita berkenaan hanya bertindak memecahkan gelembung di wajah Ann Moi menggunakan jarum dan memaklumkan ianya akan sembuh selain menganggap perubahan itu hanya bersifat sementara.

“Selepas 10 hari masih tidak sembuh, saya nekad bertemu pakar kulit profesional untuk mendapatkan rawatan lanjut. Hasil pemeriksaan mendapati kesan laser berkenaan menembusi lapisan bawah kulit menyebabkan ianya membengkak,” katanya.

Ann Moi dinasihatkan mendapatkan rawatan seperti yang disyorkan pakar berkenaan selama tiga bulan dengan kos sebanyak RM23,000. Beliau bersetuju dengan cadangan itu asalkan wajahnya dapat dipulihkan.

“Saya nekad untuk memfailkan tuntutan di Mahkamah Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM), bagi menuntut ganti rugi sebanyak RM23,000 kepada pemilik pusat kecantikan terhadap kerugian yang saya tanggung akibat rawatan mereka,” katanya.

Pada prosiding kelmarin, Presiden TTPM, Mohd Nasrim Datuk Mohd Salleh berkata, jumlah tuntutan Ann Moi sebanyak RM23,000 hanya boleh difailkan melalui tuntutan di mahkamah sivil manakala pemilik pusat kecantikan bersetuju membayar ganti rugi sebanyak RM5,000.

Kedua-duanya bersetuju menyelesaikan kes berkenaan secara baik, Mohd Nasrim mengeluarkan perintah bahawa bayaran ganti rugi perlu dijelaskan dalam masa 14 hari dari tarikh award dikeluarkan.

“Saya terima tawaran berkenaan kerana saya tidak mahu ‘turun naik’ mahkamah, saya berharap ianya menjadi pengajaran kepada semua wanita untuk berhari-hati ketika membuat rawatan kecantikan,” katanya kepada Sinar Harian selesai prosiding.


sumber : sinar harian

Waspada...Jerat cinta Aisha Saeed’

KUANTAN - Seorang penjawat awam hampir diperdaya seorang kenalan wanita yang dikenalinya me lalui laman sosial awal Februari lalu.

Menggunakan nama ‘Aisha Saeed’, wanita kacukan Sabah dan dia memperkenalkan diri sebagai Pengurus Pemasaran yang bertugas di England.

Sulaiman (bukan nama sebenar), 45, berkata, dia berkenalan wanita yang menggunakan nama ‘Aisha Saeeda’, mengaku anak kacukan Sabah dan memperkenalkan diri sebagai Pengurus Pemasaran yang bertugas di England, melalui laman sosial, Facebook.

Menurutnya, selepas tiga hari berbalas pesanan melalui laman sosial tersebut, Aisha memberitahunya dia berminat bercuti ke Malaysia selama dua minggu.

“Melalui pesanan itu, dia memberitahu mahu menghantar bungkusan hadiah kepada saya sebagai tanda persahabatan.

“Saya dimaklumkan bungkusan tersebut mengandungi wang tunai 100,000 pound, bunga, telefon blackberry, t-shit Manchester United, jam tangan dan komputer riba jenama Hp,” katanya kepada Sinar Harian.

Sulaiman berkata, ketika itu dia sudah mula mencurigai tindakan wanita itu, namun tetap mengikut rentak untuk melihat sejauh mana penipuan dibuat.

Katanya, Aisha memaklumkan sebahagian wang tunai daripada 100,000 pound iaitu 40,000 pound digunakan sebagai deposit untuk bayaran penginapan, manakala 60,000 pound untuk perbelanjaan ketika berada di Malaysia.

“Bagaimanapun, pada minggu lalu, saya menerima panggilan daripada seorang lelaki yang mendakwa dirinya daripada syarikat penghantaran barangan.

“Dia memaklumkan kepada saya bahawa bungkusan dihantar atas nama saya sudah tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA),” katanya.

Namun begitu, disebabkan bungkusan melebihi berat yang ditetapkan, dia diminta membayar RM2,500 supaya bungkusan itu dapat dikeluarkan daripada Kastam Diraja Malaysia.

“Lelaki tersebut mendesak saya supaya memasukkan duit ke dalam nombor akaun yang diberikan bagi memudahkan urusan.

“Saya menjadi lebih curiga dan hairan apabila nama pemilik akaun itu adalah ‘Daud Musa’ dalam masa sama cuba melengah-lengahkan perkara tersebut, tetapi Aisha menghantar pesanan melalui Facebook kepada saya dan merayu supaya menjelaskan bayaran tersebut malah, berjanji akan membayar semula kepada saya sebanyak dua kali ganda.

“Dia juga cuba menelefon saya sebanyak tujuh kali pada hari yang sama, tetapi saya tidak menjawabnya kerana mula sedar tentang penipuan tersebut,” katanya.

Sulaiman berkata, dia membalas pesanan dihantar dan memberitahu tidak percaya helah wanita itu.

“Selepas itu, dia tidak lagi menghubungi saya, malah akaunnya juga sudah tidak aktif lagi.

“Saya harap, mereka di luar sana lebih berwaspada apabila ‘didekati’ lelaki atau wanita yang mahu menawarkan sesuatu yang tidak masuk akal seperti itu,” katanya.



sumber : sinar harian

Farmasi online jual dadah kepada remaja


VIENNA: Farmasi haram atas talian menggunakan media sosial untuk menarik pelanggan muda dan menjual dadah dan ubat terlarang kepada mereka.
Dalam laporan tahunannya yang diterbitkan semalam, Presiden Lembaga Kawalan Narkotik Antarabangsa, Hamid Ghodse berkata, kegiatan itu mendedahkan ramai orang awam, khususnya orang muda kepada bahaya, Menurutnya, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) mendapati separuh daripada farmasi haram Internet adalah palsu.

Hamid berkata, pihaknya mendapati farmasi haram di Internet sering menyamar sebagai famasi sah tetapi hakikatnya, mereka menyeludup produk haram kepada pelanggan.


Sehubungan itu, pihaknya menggesa kerajaan menutup farmasi terbabit.

Agensi itu juga menggesa supaya usaha ditingkatkan bagi menangani kemiskinan, keganasan, jenayah terancang dan rasuah kerana ia mewujudkan suasana penyalah gunaan dadah dan penyeludupan dengan golongan muda menjadi mangsa terbesar.


“Golongan muda di kalangan masyarakat kurang bernasib baik seharusnya diberi peluang yang sama seperti dalam masyarakat lain dan mempunyai hak untuk dilindungi daripada dadah dan penagihan dadah,” kata Hamid. - AFP



sumber : myMetro

Makin ramai pelajar perubatan Britain melacur


LONDON: Lebih ramai pelajar perubatan di Britain beralih kepada pelacuran untuk membiayai pengajian mereka di universiti.
Seorang daripada 10 bakal doktor mempunyai rakan yang menjual tubuh mereka untuk menangani kos pengajian dan kehidupan yang semakin meningkat.

Ia meningkat daripada hanya empat peratus pada 2000 dan enam peratus pada 2006.


Jurnal Pelajar Perubatan Britain bimbang pelajar tertarik kepada kehidupan melacur menerusi rancangan televisyen ITV2 oleh Billie Piper, Secret Diary of a Call Girl, yang mengisahkan mengenai kehidupan glamor dan canggih pelacur kelas atasan.

Pelajar muda tidak mempeduilkan kesan pelacuran ketika mereka bergelut dengan hutang berjumlah antara RM150,000 hingga RM250,000 untuk pengajian lima tahun.


Beban itu mungkin meningkat kepada RM350,000 apabila yuran pengajian meningkat.



Pelajar perubatan di Universiti Birmingham, Jodi Dixon dalam artikel untuk jurnal itu menulis: “Bagi pelajar yang berpendapat mereka tidak ada pilihan kecuali melacur adalah sesuatu yang tidak boleh diterima.

Sarah Walker dari Badan Kebajikan Untuk Pekerja Seks berkata: “Pekerjaan di kedai dan pub semakin sukar dan gajinya kecil.


“Semakin ramai yang menimbang untuk melacur atau yang sudahpun terlibat menghubungi kami.” - DM


sumber : myMetro

Jururawat cantik kemaruk span


LONDON: Seorang jururawat pergigian semalam mendedahkan bagaimana dia memakan 4,000 span kerana penyakit ganjil.
Kerry Trebilcock, 21, juga memakan lebih 100 ketul sabun.

Dia menghidap pica, sejenis penyakit yang menyebabkan mangsa suka memakan barangan bukan makanan.


Kerry yang berasal dari Mylor, Cornwall berkata: “Satu hari kelak, saya akan mengatasi masalah ini dan mandi atau membasuh baju tanpa merasa lapar.” Menurut Kerry, dia suka mencicah ‘snek’ ganjilnya dengan sos cili atau mustard.

Kadang-kala dia memakannya dengan mencicah span itu ke dalam minuman teh atau coklat panas.


Dia juga memakan ketulan sabun, tetapi yang berperisa buah organik. Yang menjadi kegemarannya ialah sabun berperisa lemon dan limau nipis.



Kerry berkata: “Saya memberi tumpuan khusus mengenai jenis span dan sabun yang saya makan dan cara saya menyediakannya.

“Jika saya keluar bersiar-siar, saya akan membawa plastik kecil berisi span yang sudah dipotong dan dicampurkan dengan sos tomato atau BBQ. Saya tidak pernah meninggalkan makanan itu.” Ada penghidap pica lain memakan besi, arang, pasir atau kapur. Malah ada yang memakan mentol lampu dan perabot.


Kerana tabiat pemakanannya, Kerry pernah mengalami sakit perut yang teruk dan cirit-birit.

Meskipun dia sudah mengurangkan memakan span, dia gagal untuk menghentikan tabiat itu sama sekali.


Pernah dia memakan lima span sehari bersama-sama sos cili, BBQ, jem dan madu.


“Sos itu akan melembutkan span berkenaan. Begitu juga jika ia dicicah ke dalam minuman panas. Saya akan mengunyahnya sehingga perisanya hilang dan kemudian menelannya.” Menurut jururawat itu, dia mulanya gemar memakan makanan remeh. Tetapi sesuatu peristiwa ganjil berlaku.


“Selepas makan lasagna dan satu bekas ais krim pada satu malam, saya masih lapar.


“Untuk mengalihkan perhatian, saya ambil keputusan untuk membasuh pinggan mangkuk dan mengeluarkan span baru daripada bungkusan. Tiba-tiba datang keinginan untuk memakannya.


“Saya duduk dengan segelas air dan mengunyah span itu hingga habis.


“Ia tidak mempunyai rasa tetapi saya mendapati keseronokan untuk memakannya. Akhirnya, saya tidak lapar lagi dan perut saya rasa puas.


“Selepas itu, saya merasa malu dan takut serta menangis sehingga tertidur. - DM



sumber : myMetro

Penyamun jadi tetamu


BAU: Sekumpulan tujuh hingga 10 penyamun bukan saja melarikan wang tunai dan barangan berharga bernilai lebih RM10,000, malah turut menghabiskan juadah sarapan keluarga seorang subkontraktor dalam kejadian samun bersenjata di sebuah rumah di Jambusan, di sini, semalam.
Sebelum kejadian, kumpulan penyamun bersenjatakan parang itu dikatakan menyerbu masuk rumah mangsa, Chin Poo Kiong, 52, sebelum mengikat tangan isteri dan dua anaknya dengan tuala tangan, jam 6 pagi. 
Chin berkata, dia berasa pelik apabila mendengar anjing peliharaannya tidak berhenti menyalak sebelum keluar melakukan pemeriksaan di sekitar kolam ikan diusahakan tidak jauh dari rumahnya.

“Saya dihampiri sekumpulan lelaki berparang yang mengacu senjata itu ke leher dan meminta saya menyerahkan wang,” katanya.



Menurutnya, lelaki terbabit membawanya ke dalam rumah sebelum menahan isterinya berusia 48 tahun yang menyediakan sarapan serta dua anak lelaki masing-masing berusia 20 dan 16 tahun sebelum mengikat tangan mereka menggunakan tali nilon dan tuala tangan.



sumber : myMetro

10 tahun merangkak bawah kolong


SEGAMAT: “Saya berharap orang ramai tidak salah faham. Selagi hayat dikandung badan, saya tetap menjaga abang walaupun dia sudah 10 tahun hidup merangkak di bawah kolong rumah kerana terlalu malu berdepan orang lain,” kata Lina Saho, 38, adik seorang lelaki orang kelainan upaya (OKU), Sariat Saho, 52.
Sariat mempunyai tabiat pelik melampau apabila dikatakan gemar memencilkan diri dan pemalu hingga menjadikan kolong di bawah rumah keluarganya di Felda Kemelah, di sini, sebagai tempat tinggal sejak 2002.

Menurut Lina, dia bertanggungjawab menjaga abangnya walaupun tabiat lelaki itu pelik hingga menjadi bualan penduduk tempatan.


“Apapun, saya bangga dengan sikap abang yang masih cuba berdikari seperti makan, mandi, membuang air kecil dalam botol sendiri, cuma dia memerlukan bantuan untuk menyikat rambut dan membasuh pinggan. “Abang menghidap penyakit ganjil sejak lahir apabila buih keluar daripada mulut menyebabkan ibu dan bapa kami yang ketika itu masih hidup berusaha mengubatinya dengan pelbagai cara termasuk perubatan tradisional, namun keadaannya tetap sama.

“Apabila meningkat remaja, sikap ganjil dan pemalunya untuk berdepan tetamu yang datang ke rumah kami semakin terserlah lalu dia mula memencilkan diri dan bersembunyi di bawah meja dalam rumah,” katanya.


Menurutnya, pada 2002 ketika arwah ibu masih hidup, abang mula menukar ‘tempat persembunyian’ dari bawah meja ke kolong di bawah rumah hingga sekarang.



Katanya, ketika itu, kolong di bawah rumah itu hanya berlantaikan tanah serta tidak mempunyai dinding, namun disebabkan kasihan dengan keadaan itu, dia terpaksa menyimen lantai manakala ruang di sekeliling kawasan itu dibina dinding, berkipas dan berlampu.


sumber : myMetro

Lydiawati rugi RM1,380 dijemput acara majlis


KUALA LUMPUR: Pelakon, Lydiawati atau nama sebenarnya Salina Zaimon, 46, kerugian RM1,380 selepas diperdaya seorang lelaki yang menawarkannya menjadi pengacara majlis makan malam anjuran sebuah syarikat petroleum di Singapura, Sabtu lalu.
Lydiawati berkata, lelaki yang tidak dikenalinya itu menghubunginya jam 9 pagi dan menjemputnya mengacara majlis terbabit di sebuah hotel di Jalan Orchard, Singapura, Ahad lalu dengan bayaran AS$7,000 selain bakal bergandingan dengan dua selebriti negara itu. 
“Ketika dihubungi saya di Perlis dan dalam perjalanan pulang ke ibu kota. Dia memberitahu segala urusan mengenai tiket penerbangan ditanggung sepenuhnya dan meminta bayaran pendahuluan RM1,380 sebagai cukai pertukaran mata wang asing.

“Atas dasar percaya, saya memasukkan wang ke dalam akaunnya sebanyak RM690, namun dia memberitahu jumlah itu tidak mencukupi dan saya memasukkan semula RM690 pada petangnya,” katanya.



Lydiawati berkata, selepas memasukkan wang itu baru dia terfikir tidak perlu membayar wang pendahuluan sedangkan dia dijemput mengendalikan majlis berkenaan.


Kata Lydiawati, sejurus menyedari ditipu, dia menghubungi adiknya di Singapura untuk memeriksa lokasi majlis berkenaan dan terkejut apabila dimaklumkan majlis itu tidak wujud.

“Saya memeriksa senarai penumpang untuk penerbangan ke Singapura dan mendapati nama tiada dan lelaki itu gagal dihubungi,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Presiden Seniman, Zed Zaidi menasihati selebriti tempatan supaya memeriksa latar belakang individu yang menawarkan pekerjaan bagi mengelak ditipu. 



sumber : myMetro

Datuk dikuasai tangkal black money


KUALA LUMPUR: Jika dulu mereka menggunakan taktik mirip silap mata untuk membohongi orang ramai kononnya duit mampu digandakan, kini sindiket Black Money yang didalangi warga Afrika dipercayai menggunakan tangkal dan azimat bagi memperdayakan mangsa.
Pada masa sama, mereka dikesan menggunakan khidmat rakyat tempatan sebagai ‘rakan kongsi’ supaya usaha mencari dan memperdaya mangsa menjadi lebih mudah.
Kaedah terbaru dalang sindiket Black Money itu dibongkar Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) selepas menerima aduan dua mangsa yang kerugian RM760,000 selepas melaburkannya kepada seorang lelaki bergelar Datuk berusia 60-an.

Pengerusi Majlis Penasihat PPIM, Tunku Azwil Tunku Abdul Razak berkata, berdasarkan aduan dua mangsa lelaki berusia 40-an itu, pihaknya mengesan Datuk terbabit.



“Hasil pertemuan, kami dibawa ke rumahnya dan dia menunjukkan empat beg besar mengandungi ribuan wang kertas palsu dalam Ringgit Malaysia, Dolar Amerika Syarikat dan Pound Sterling dipercayai hasil kegiatan penipuan Black Money.


“Lebih mengejutkan, turut ditemui di dalam satu daripada beg itu ialah dua tangkal yang diperbuat daripada kain yang ditulis dengan potongan ayat al-Quran atau lebih dikenali sebagai wafak,” katanya, semalam. 



sumber : myMetro

Lapor diugut pelakon,siapakah?


KUALA LUMPUR: Seorang pengurus produksi wanita berusia 25 tahun dan rakan sejawatnya membuat laporan polis mendakwa pelakon popular yang juga pengarah, Fauzi Nawawi mengugut untuk mencederakannya selain merampas kereta miliknya dalam kejadian di pejabatnya di Wangsa Melawati, Ampang, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, mangsa mendakwa Fauzi dan beberapa rakannya menaiki empat kereta pergi mencarinya di rumah. 
Mangsa yang enggan namanya disiarkan berkata, dalam kejadian itu, Fauzi bertindak di luar kawalan dengan memberi banyak ugutan terhadapnya sedangkan perselisihan yang berlaku bukanlah disebabkan hutangnya dengan pelakon berkenaan sebanyak RM14,000.

“Memang kami ada berhutang dan belum melunaskan separuh daripada bayaran pelakon termasuklah RM14,000 membabitkan Fauzi, tetapi mereka harus faham lambat laun kami akan melangsaikan juga hutang itu dan tidak pernah sesekali melarikan diri.



“Untuk pengetahuan, kami baru saja melunaskan bayaran RM28,000 kepada seorang warga Iran itu dan akan melangsaikan semua baki hutang kepada semua terbabit termasuk Fauzi dalam masa terdekat,” katanya enggan mengulas lanjut mengenai jenis ugutan diterima daripada Fauzi dan rakan-rakannya ketika dihubungi, semalam.



sumber : myMetro

Lelaki cacat yang gunakan kerusi roda gagalkan cubaan merompak

AKSI HEBAT Seorang pemuda lumpuh yang berkerusi roda  menangkap perompak sebuah kedai. Pemuda ini lumpuh akibat kemlangan yang mengakibatkan kecederaan dipunggungnya sepuluh tahun lalu. Tapi ketika Larry Skopnik melihat seorang pelanggan yang mengancam pembantu kedai, ia tidak memperdulikan cacatnya dan berkelahi dengan perompak tersebut.



Larry Skopnik mendorong kerusi rodanya ke arah orang itu, Larry Skopnik terus menyerang perompak tersebut sehingga keduanya terjatuh dan berkelahi di lantai. Dia mampu bertahan sampai dua pelanggan lain datang membantunya. Perompak tersebut kemudian ditangkap oleh polis.Ketika kejadian dia sedang berbelanja di Food Store tersebut.





Gigit telinga hingga putus kerana dipanggil 'gemuk'

Gurauan yang keterlaluan boleh mendatangkan kemudaratan. Seorang pemuda 24 tahun telah digigit cuping telinganya sehingga putus oleh seorang gadis yang dipanggilnya "gemuk"

Dia telah dibawa ke hospital.Pemuda itu telah mengejek dengan panggilan 'gemuk' keatas seorang gadis Anna Godfey 21 tahun.Akibat tidak boleh menerima panggilan gurauan itu Anna telah menggigit sehingga putus cuping telinga pemuda itu.

Sehingga kini cuping telinga yang terputus belum dijumpai dan Anna telah ditahan atas tuduhan menyerang si mangsa.(link)

Polis pakai pedang laser lawan lelaki mengamuk

dahsyat teknologi polis negara ini...guna pedang laser....


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved