[Pelik] Lelaki nikah dengan pokok Krismas kerana taksub

on 23 Februari 2012

Seorang lelaki berasal dari  Witshire,Englang menjadi terkenal di  negerinya kerana dia memutuskan untuk menikahi pokok Krismas Sebelum ini, dia pernah menjadi buah mulut orang sejak memutuskan untuk merayakan Krismas setiap hari sejak 17 tahun lalu.

Andy Park yang sangat menyukai hal yang berkaitan dengan perayaan Krismas dan tahun ini memutuskan untuk menikahi pokok Krismas.

Andy Park, 47 tahun, selalu menyediakan hidangan khas Krismas setiap hari selama 17 tahun ini.Lelaki yang sudah bercerai ini yang dikenal sebagai Bapak Krismas, mengakui bahawa dia jatuh cinta  pada Krismas. “Dan aku cinta pokok Krismas lebih dari apa pun, dan itu sebab aku ingin menikahinya,” ujarnya. “Aku sudah punya cincin,  aku belum yakin di cabang yang nama cincin itu akan aku gantungkan.”

Park mengatakan bahawa meskipun dia hanya memiliki pokok plastik selama dua tahun ini, ia merasa sudah seperti memiliki teman hidup. “Aku tak pernah bosan melihatnya duduk di ruang tamu.”

Andy mulai merayakan Natal pada tahun 1993 dan sejak itu dia dikatakan makan lebih dari 6.000 jenis makan malam Krismas. Dia mula melakukan kebiasaan itu pada Julai 1993 ketika dia merasa damai setelah menghiasi rumahnya dengan tradisi Krismas, sehingga dia memutuskan untuk meneruskan sehingga hari ini.-ruanghati.com

Magic Twins








inilah dia antara kembar-kembar yang tidak dapat dibedah
semasa kecil kerana risiko yang tinggi...


Runding dan adakan hubungan seks sekaligus

Sampai macam tu sekali perkhidmatan yang ditawarkan oleh sepasang kekasih
ini.Menolong atau mengambil kesempatan atas kelemahan orang
lain? Cuba kita fikirkan....mungkin bagi mereka itu perkhidmatan 
professional tapi bagi aku itu satu kesempatan untuk memuaskan
nafsu sendiri......


GEOFF dan Sarah

LONDON - Sepasang kekasih, Geoff Daniels, 55, dan Sarah Moore, 39, menjadi perunding seks dengan memberikan khidmat nasihat selain melakukan hubungan seks dengan pelanggan mereka, lapor sebuah akhbar semalam.

Geoff pernah meniduri 2,162 wanita termasuk 49 anak dara manakala Sarah pula telah melakukan seks bersama 3,323 orang lelaki termasuk 52 orang yang mendakwa masih teruna.

Mereka memberikan khidmat nasihat kepada pelanggan lelaki dan wanita di kebanyakan negara seperti di United Kingdom, Amerika Syarikat, Perancis dan Australia yang mengalami masalah dalam melakukan hubungan seks.

Kedua-duanya turut melakukan hubungan seks bersama pelanggan bagi meyakinkan mereka supaya lebih berkeyakinan dalam hubungan itu.

Sarah pernah tidur bersama seorang pesakit lelaki berusia 76 tahun yang dihantar oleh isterinya untuk meningkatkan ketahanan seksnya.

"Kami tidak dibayar sebarangan untuk memuaskan nafsu orang lain dan kami juga bukan pelacur," kata Sarah yang mengakui telah kehilangan dara pada usia 15 tahun.

Bagi menjamin kesihatan mereka, pasangan itu wajib menggunakan kondom semasa mereka melakukan hubungan seks.

Menurut Sarah, dia dan kekasihnya berasa bangga dengan pekerjaan itu dan tidak pernah berasa bersalah kerana tidur dengan orang lain.

Bayaran yang dikenakan pasangan itu untuk mendapatkan khidmat nasihat seks ialah antara £150 (RM737.37) hingga £300 (RM1,474) untuk satu pertemuan. -

Pemain segan nak bergambar kerana pasukan kalah 55-0

Adat permaianan sukan ada menag ada kalah tapi
kalau dah kalah sampai 55-0 apa ceritanya.....????


PENJAGA gol Madron FC, Gavin Hall mengambil bola yang masuk ke dalam gawangnya dalam satu perlawanan baru-baru ini. 


LONDON - Kelab bola sepak Britain yang selalu kalah dengan jaringan besar, Madron FC menunjukkan sedikit peningkatan apabila ia hanya kalah 22-0 pada Sabtu lalu selepas mencipta sejarah tewas 55-0 pada minggu lalu, lapor sebuah akhbar semalam.

Walaupun terdapat peningkatan, cuma penjaga gol, Gavin Hall dan tujuh lagi pemain sahaja yang bersetuju untuk merakamkan gambar berpasukan manakala tiga lagi tidak mahu kerana terlalu malu.

Kelab itu kalah kesemua 11 perlawanan dengan memberikan 227 gol kepada pihak lawan namun ia bukannya pasukan tercorot dalam Liga Cornish Mining kerana terdapat beberapa kelab lain yang dipotong mata. - 

Dibakar kerana sentuh payudara

Seorang perempuan marah kerana teman lelakinya menyentuh payudaranya ketika ia sedang tidur.

Gary Stewart

Untuk membalas kekurangajaran itu, Kerry Anne McNiven (43) kemudian menyiramkan minyak ke tubuh  Gary Stewart (50) dan membakarnya sehingga menderita luka bakar yang serius dan akhirnya meninggal di hospital.

 McNiven mengaku  dia yang bertanggung jawab ke atas serangan yang dilakukan terhadap Stewart. “Saya katakan, semua ini terjadi karena ia menyentuh payudara dan kemudian menggerayanginya (malam itu) sementara saya sedang tidur,” jelasnya tentang insiden yang terjadi di tepi Sungai River sekitar pukul 6.20 sore waktu setempat.

“Saya sudah dilperlakukan sebegini rupa sejak beberapa tahun lalu dan saya tak akan membiarkan hal ini terjadi lagi ” katanya. Namun,temannya bernama Anita Saunders mengatakan, McNiven dalam keadaan mabuk dan menghisap marijuana pada ketika itu. Stewart meninggal di hospital setelah mengalami luka terbakar sebanyak 72 peratus. (link)

[Gambar]Mangsa pembunuhan yang mayatnya di masukkan kedalam tong dan disimen

Dahsyat betul mangsa pembunuhan..mayatnya di masukkan kedalam tong drum
minyak,Kemudian simen yang sudah di bancuh dimasukkan kedalam tong tersebut.Beginilah
keadaan mayat mangsa setelah tong itu di buka...





sampai macam ni sekali kelakuan penjenayah untuk menutup bukti....


[Aneh] Kerana transplant gigi lelaki buta akhirnya dapat melihat wajah isteri tersayang

Martin Jones tidak boleh menutup betapa dia merasa bahagianya ketika penglihatannya pulih. Selama 12 tahun, dia mengalami kebutaan dan selama itu juga lelaki yang berusia 42 tahun ini tak pernah melihat wajah isteri yang dinikahinya empat tahun lalu.

"Aku bertemu dengan isteriku ketika buta. Ketika aku tahu ada kesempatan untuk boleh mengembalikan penglihatan, isteriku adalah orang yang pertama ingin aku lihat," kata Jones.

Lelaki yang bekerja sebagai tukang bangunan ini mengalami buta akibat ledakan  aluminium putih ketika sedang bekerja. Dia menderita luka terbakar 37 peratus. Matanya buta dengan keadaan mata kiri hancur.

Jones baru boleh melihat kembali setelah melakukan transplant gigi. Melalui pembedahan yang memakan waktu selama lapan jam, satu gigi depan Jones dicabut untuk digunakan sebagai lensa di mata kanannya.

"Aku merasa sangat bahagia penglihatanku boleh kembali pulih. Aku tidak boleh menggambarkannya, tidak boleh dilukiskan dengan kata-kata. Aku buta selama 12 tahun dan bila penglihatanku kembali semuanya berubah," Jones menambahkan.

 Christopher Lui, ahli bedah kornea, Sussex Eye Hospital, Brighton, yang melakukan transplant gigi revolusioner itu. Dia mengambil satu gigi taring Jones yang diubah menjadi tempat khusus untuk lensa optik, dengan  lubang di dalamnya.

Lui kemuian memasukkan gigi itu ke dalam pipi selama tiga bulan untuk menumbuhkan jaringan baru dan pembuluh darah. Prosedur selanjutnya adalah melakukan operasi rumit untuk memasukkan 'gigi' itu ke bola mata Jones.

"Saat aku dengar pertama kali teknik tersebut aku tidak percaya. Begitu juga teman-temanku. Tetapi ketika aku melepaskan kacamata, Oh Tuhan, mataku seperti dalam film sains fiksyen, mereka pun percaya aku boleh melihat," ujar Jones.

Cara unik doktor gigi menarik perhatian budak yang takut cabut gigi



mungkin cara ini boleh menarik perhatian kanak-kanak itu
atau mungkin juga lebih takut....


Ada ikan berenang terbalik (kuak lentang)

Ikan yang berenang terbalik ini namanya synodontis . Ikan synodontis merupakan jenis ikan hias air tawar yang berasal dari daerah sungai Nil di benua Afrika. Ikan ini termasuk dalam golongan catfish dari famili Mochokidae. Nama synodontis berasal dari bahasa Yunani, iaitu syn bererti bersama dan odon bererti gigi kerana ikan synodontis senang berkelompok bersama sejenisnya dan memiliki gigi-gigi mandibular.
Ikan synodontis memiliki keindahan pada sirip dorsalnya yang tegak dan menjulur panjang sehingga sering dijuluki featherfin catfish. Ikan synodontis juga memiliki keunikan iaitu dapat berenang dengan posisi terbalik. Terkait dengan keunikannya tersebut ikan ini memiliki daya tarik dan digemari para penggemar ikan hias. Ikan ini memakan beberapa makan seperti cacing, larva nyamuk, pellet, dll




[Pelik] Pencuri curi tukul besi 25 tahun dulu ,hantar duit untuk bayar

 Inilah agaknya pencuri budiman! Seorang pencuri mengirim sampul surat berisi duit ke satu kedai  milik sekeluarga di Pennsylvania Barat untuk membayar satu tukul besi yang dia curi beberapa dekad lalu, kata seorang pemilik kedai tersebut.

Duit  tersebut tiba di Central Contractors Supply Co. di Johnstown, Pennsylvania, dengan surat tulisan tangan yang mengatakan tukul besi itu dicuri anatara 25hingga 30 tahun lalu, kata Lynne Gramling, yang memiliki kedai tersebut bersama ayahnya.

"Saya tahu itu salah, tapi saya melakukannya juga. Di dalam sampul surat ada wang 45 dolar untuk membayar harga tukul besi tersebut ditambah sedikit bunga," demikian bunyi surat yang tak ditandatangani dan bertarikh 6 Disember itu. "Ma`af saya mencurinya, tapi itu telah mengubah jalan hidup saya."

Meskipun banyak barang yang telah hilang sejak keluarga itu membeli kedai tersebut sekitar 50 tahun lalu, itu adalah untuk pertama ada orang yang telah membayar barang yang dicuri, kata Gramling.

Gramling membawa wang tersebut ke pusat pasukan keselamatan dimana tempat ayahnya menjadi sukarelawan.

"Saya pergi dan mendermakan wang tersebut," kata Gramling. Katanya lagi wang itu "benar-benar jauh lebih banyak daripada harga satu tukul itu"."Dia baik hati sekali," katanya.(link)

[Aneh] Ada kambing yang suka makan anak ayam

Kambing aneh milik seorang warga di Sukabumi Indonesia ini kalau dilihat penampilannya nampak biasa-biasa saja. Berbeza dengan kambing pada umumnya yang menyukai rumput dan daun-daun, kambing milik Kang Asep agak pelik keranana memakan semua makanan termasuk makan daging ayam.

Menurut Kang Asep kambingnya yang berumur 9 bulan ini aneh kerana lebih menyukai makanan yang di makan manusia dibandingkan daun-daun. “Rumput dimakan, makanan manusia dimakan seperti pisang apa aja dimakan. Untuk minumannya kadang-kadang minta kopi,” tambahnya.

Yang lebih menjengkelkan dengan  nafsu makan kambing milik Kang Asep, kambing ini mulai menceroboh kandang ayam tetangganya  kerana kambing ini menyukai anak ayam sebagai makanannya. Oleh kerana itu banyak anak ayam yang menjadi korban.

Aminah, tetangga Kang Asep menjelaskan “Anak ayamnya yang berjumlah 7 ekor kini cuma tinggal 3 sahaja, setelah dimakan sama kambing. Kerana dia melihat kambing itu memakannya.”

Meskipun perlu mengeluarkan belanja yang banyak untuk melayan karenah kambing ini, termasuk menggantikan semula anak ayam yang telah dimakan kambingnya, Kang Asep cukup senang setidak-tidaknya kambing itu menjadi pusat perhatian warga sekitarnya.-video.okezone.com

Isteri di pukul suami kerana tidak perawan lagi

Gara-gara mengetahui isterinya tidak perawan lagi pada malam pertama, seorang suami mengamuk membabi buta. Dia memukul isterinya. Polisi Trenggalek, Jawa Timur, telah menahan lelaki tersebut .

"Laporannya sudah kami terima dan kesnya ketika ini sedang ditangani oleh unit khusus perlindungan wanita dan kanak-kanak ," kata pihak polis.

Dijelaskan Siti, wanita muda berasal Desa Tulungrejo, Kecamatan Besuki Tulungagung bernama Imroatus Solikah (25), tersebut di hadapan polis mengaku telah dipukul oleh suaminya, Ema Suwito hingga mengalami luka lebam di bahagian muka dan kening.

"Korban mengatakan suaminya marah ketika dia mengaku bahawa sudah tidak perawan sejak sebelum menikah," ujarnya.

Peristiwa penganiayaan itu sendiri terjadi di rumah keluarga tertuduh,  di Desa Ngadisuko, Kecamatan Durenan, Kabupaten Trenggalek.

Sama seperti pengakuan mangsa, polis menduga peristiwa penganiayaan itu disebabakan oleh kemarahan tertuduh ketika mengetahui korban yang baru dinikahinya sudah tidak perawan lagi.

Awalnya, tertuduh sempat meminta maaf kepada Imroatus atas perlakuan kasarnya.

Namun mangsa yang baru saja mengalami tindakan kekerasan itu tidak menerima dan kemudian memberitahuk peristiwa yang dialaminya ke orang tuanya.

"Dari pengaduan itulah akhirnya orang tuanya melaporkan tindakan menantunya tersebut ke polis," kata Siti Munawaroh

Pertandingan kecantikkan yang aneh pesertanya bogel berkaki empat

Ramygala, sebuah kota yang terletak 150 kilometer Lithuania dari ibukota Vilnius, mengadakan satu pertandingan kecantikan yang aneh di mana pesertanya ialah kambing Warga Ramygala berkumpul di pinggiran desa untuk melihat keindahan pertandingan kecantikakan kambing tradisional dan di anjurkan untuk memperingati ulang tahun ke 640 desa, yang merupakan ibukota Lithuania .







[Terkutuk] Ibu dan anak meninggal dunia kerana bersetubuh (melekat))

Kejadian ini sungguh terkutuk. Ibu dan Anak meninggal dalam keadaan sedang bersetubuh. Kisah kejadian ini adalah, persetubuhan antara Ibu yang berusia 30 tahun, dengan anak lelakinya berusia 15 tahun. Keduanya tetap melekat seperti terkunci. Pasangan ini sempat dilarikan ke sebuah hospital di kota Gorontalo Indonesia. “Namun malang, pasangan ini meninggal beberapa jam setibanya di hospitalt,” kata seorang petugas hospital tempat pasangan persetubuhan itu dirawat kepada wartawan Gorontalo Post.

Di Gorontalo, kes ini menjadi aib besar. Baik keluarga mahupun pihak hospital sama-sama menutup kes daripada diketahui orang awam.Namun, dari penyiasatan wartawan Gorontalo Post (Group JPNN) ketika sampai di hospital pasangan bersetubuh ini memang sudah dalam keadaan lemah. Tidak jelas, sudah berapa lama pasangan persetubuhan melekat sehingga tak boleh dilepaskan.

Beberapa sumber lain yang dekat dengan keluarga menyebutkan, sebenarnya pasangan ini sempat bertahan beberapa hari sebelum akhirnya diputuskan untuk membawanya ke hospital dan akhirnya meninggal dunia. Di hospital pasukan perubatan memutuskan untuk membedah untuk memisahkan keduanya.”Pembedahan itu terpaksa dilakukan kerana keadaannya memang memaksanya begitu. Mereka kelihatan sudah lemah, dan terus memburuk,” jelas petugas hospital.

Sayangnya, informasi bila dilaksanakannya pembedahan terhadap keduanya, Gorontalo Post tak berhasil mendapatkan informasi yang pasti. “Kami kurang tahu bila dilakukan pembedahan hanya yang jelas sudah dibedah,” kata sumber Gorontalo Post .”Kami dengar sudah meninggal dunia. Tapi kami tidak tahu bagaimana selanjutnya,” sambung sumber tersebut.

Lebih lanjut informasi yang diperolehi,  setelah meninggal jasad ibu dan anak tersebut sempat diletakkan di bilik mayat. Jasad keduanya dibawa pulang oleh pihak keluarga. Proses pengeluaran jasad itu pun dirahsiakan juga. Beberapa sumber mengatakan, jasad keduanya dibawa dengan van ambulance ketika tengah malam. Dan ada sumber mengatakan mayat mereka tidak disimpan di bilik mayat tetapi terus dibawa balik melalui pintu yang dirahsiakan.

Apakah memang ini semua tanda-tanda nyata akhir zaman semakin dekat, kiamat sudah diambang pintu kedatangan, Wallahu a’lam semoga Tuhan senantiasa membawa kita pada jalan yang lurus dan benar.-ruanghati.com
  

Kesian perempuan ni…gara-gara panjat pagar

11719womancantdriveorju
memang ngeri…inilah akibat gi panjat pagar…tengok batang besi yang tembus tu…

Wow! Kesetian anjing ini sungguh luarbiasa menjadi terkenal di dunia maya


Seekor anjing menjadi terkenal setelah dia dengan setia menunggu pemiliknya ketika sebuah apartment terbakar di Shanghai, China.

Menurut satu laman web dsqq.cn, anjing jenis golden retriever bernama Jingjing berjalan bolak-balik di dekat gedung apartment yang terbakar Ia menolak diberi makanan oleh orang-orang yang ada di sekitarnya.

Ketika malam tiba, si anjing terlihat duduk menunggu pemiliknya di sisi jalan. Seorang petugas pemadam kebakaran kemudian membawa ke rumahnya kerana sang pemilik tak boleh ditemukan. Foto Jingjing yang terlihat panik dan bolak-balik mencari pemiliknya beredar di dunia maya.

Tersentuh atas kesetiaan  anjing ini, para surfer di dunia maya berusaha mencari  pemiliknya. Seseorang mengenai Jingjing yang merupakan anjing mak ciknya. Jingjing baru bolewh makan setelah bertemu dengan pemiliknya.

Bayi tabung...pasangan kecewa bukan sperma suami yang di gunakan

Bukan cuma kes bayi di hospital saja yang boleh tertukar,tapi bayi tabung pun boleh tertukar. Kes ini terjadi di Singapura, bayi seorang pasangan suami isteri ternyata spermanya bukan milik si suami.

Inilah yang terjadi pada sepasang suami isteri di Singapura. Pasangan ini menemukan bayi yang telah dikandungnya melalui in-vitro fetilisation (IVF) atau bayi tabung, ternyata bukan anak biologisnya kerana embrio yang ditanamkan tertukar.


IstEri yang keturunan China dan suaminya keturunan Kaukasia ini awalnya curiga kerana melihat bayi yang dilahirkannya memiliki warna kulit yang berbeza dari mereka.

Pasangan ini semakin terkejut ketika doktor di Thomson Fertility Centre Singapura, tempat mereka melakukan program bayi tabung, memberitahukan bahawa golongan darah bayinya adalah B.

"Pasangan ini baru tahu setelah beberapa hari kelahiran bahawa bayinya bergolongan darah B. Padahal golongan darah mereka adalah A dan O, jadi tidak mungkin keturunannya berdarah B," jelas S. Palaniappan, pengacara pasangan yang tidak mahu menyebutkan identiti pasangan tersebut.

Keraa khuatir, menurut Palaniappan, pasangan ini akhirnya memutuskan melakukan ujian DNA. "Mereka semakin terkejut kerana terjadi DNA ibu sma tetapi tidak dengan DNA ayah. Dengan kata lain, embrio yang ditanamkan bukan berasal dari sperma suami pasangan ini," jelas Palaniappan lebih lanjut.

Pasangan ini sekarang ingin jawaban dari Thomson Fertility Centre dan juga berusaha meminta nasihat secara hukum.

Palaniappan mengatakan bahawa kliennya telah memberitahukan kepada Jabatan Kesehatan setempat yang tengah menyelidiki masalah ini.


Menanggapi masalah ini, Dr Cheng Li Chang, pengarah perubatan Thomson Fertility Centre dan ketua eksekutif wakil Thomson Medical Centre mengatakan bahawa dia dan rakan-rakannya sepenuhnya bersimpati dengan pasangan tersebut, serta menyatakan sangat menyesal dan sedih atas apa yang telah terjadi.

"Kami telah bertemu dengan pasangan itu untuk menjelaskan situasi dan akan terus memperbarui serta menawarkan segala dukungan yang memungkinkan," jelas Dr Li.

Menurutnya, ini merupakan insiden pertama dalam 22 tahun Thomson Fertility Centre beroperasi. Dan kelalaian ini akan sangat serius.

"Bayi tabung pada dasarnya adalah proses manual yang memerlukan keterampilan yang sangat terlatih dan khusus. Insiden tersebut sangat jarang kerana ada banyak tingkat pemeriksaan ketat pada semua tahap proses. Kelalaian ini akan kami ambil tindak," katanya.

Seni menyediakan minuman teh yang sungguh unik





sungguh unik...


Penjahat Ini Sudah 40 Kali Masuk Penjara


Bercakap soal masuk keluar penjara,lelaki asal Florida ini boleh dikata sebagai pakar. Kerana, pada Selasa (21/02) adalah yang ke-40 kalinya Stephen Brewster ditangkap di Sarasota, Florida.
 Berdasarkan keterangan  dari polis, lelaki berusia 32 tahun tersebut ditangkap atas tuduhan melakukan pencurian kereta.
 Menurut laporan WTSP, catatan jenayah Brewster antara lain adalah, penipuan, pencurian, perompakan, pengrusakan fasiliti umum, pencurian kad kredit, dan banyak lagi.
 “Dia telah melalui sistem peradilan yang begitu banyak. Mungkin dia lebih tahu daripada saya,” tutur Sheriff Sarasota, Tom Knight.
 Belum jelas berapa lama Brewster akan duduk di penjara pada kejahatannya yang ke-40 ini. Namun pastinya jaminan untuk dirinya ditolak penjara wilayah keraa sembilan tuduhan pelanggaran masa percubaan, menurut Herald-Tribune.
 Masalah ini juga membuatkecewa bagi sang sheriff, yang secara teratur harus memproses Brewster dan menghabiskan wang daerah.
 “Jika ada orang yang memiliki jawaban untuk masalah ini, kami akan sangat senang menerimanya. Kerana ini membuat kami kecewa dengan menangkap orang yang sama berulang-ulang.” tambah Knight.
 Sementara itu, menurut laporan The Gainesville Sun, seorang Florida lain, Lisa Riley, ditangkap untuk yang ke-41 kalinya pada Minggu (19/02), meskipun tidak semua dari penangkapannya berada di daerah yang sama.

Restoran Iblis yang Memanggang Makanan dengan Panas Bumi



Restoran El Diablo (si Iblis) menggunakan panas api dari perut bumi yang merupakan salah satu sumber panas gunung berapi.Mereka menggunakan panas itu untuk memasak berbagai jenis makanan seperti steak,ayam,dsb.Tak percaya?Cuba lihat video berikut ini:

Chef Australia Pecahkan Rekod Menyusun Pancake Tertinggi

Andy Wróbel, seorang chef dari Australia berhasil meletakkan namanya ke buku rekod dunia, setelah pada Selasa (21/02) berhasil menyusun Pancake tertinggi di dunia.
 Wróbel berhasil memecahkan rekod sebelumnya yang diciptakan di Crotia pada 2008 setelah ia berhasil menyusun 60 buah pancake setinggi 76 cm, di Parlour Pancake, Melbourne.
 Meskipun menara pancake ini akhirnya runtuh, namun hal tersebut terjadi setelah rekod dikonfirmasi oleh para pegawai dari Guinness World Records.
 Dia telah membuat pancake lebih dari 100.000 buah setiap tahunnya, di sebuah restoran populer Australia dimana ia  bekerja selama lebih dari 25 tahun.
 “Pada tahun lalu kami telah cuba dan mencapai ketinggian 61 sentimeter, dan itu tidak cukup baik. Ketika cuba lagi pada tahun ini, kami benar-benar berhasil melakukannya.” tutur Wróbel.
 “Untuk menciptakan rekod dunia ini kami telah banyak berlatih, dan menghabiskan sekitar 50 jam, dan mungkin telah menggunakan seperempat ton adunan, dan akhirnya sampai ke titik dimana kami percaya akan berhasil dan melakukannya.” tambahnya.


Bayi Belajar Mengunyah dari Anak Anjing (video)

Klip video lucu dimana seekor anak anjing kelihatannya sedang mengajar seorang bayi untuk mengunyah telah menjadi sensasi internet terbaru, dan menarik ribuan pasang mata untuk menontonnya di video YouTube.
Video yang berjudul ‘anak anjing mengajari bayi mengunyah’ ini diawali dengan adegan seekor anak anjing yang lucu yang dengan gembiranya mengigiti sebuah tulang.
Lalu kamera berpindah dan menujukan seorang bayi yang menatap tajam pada anak anjing tersebut.
Tanpa sedikitpun memalingkan matanya dari anak anjing tersebut, sang bayi kemudian meniru tindakannya dengan mengunyah mainan plastik. Dan kamera kemudian menujukkan keduanya, iaitu sang bayi dan anak anjing mengunyah bersama-sama.
Hanya dalam waktu seminggu setelah dimuat naik video lucu ini telah dilihat lebih dari 170.000 kali di YouTube.




Bekas banduan geletar mengaku rogol adik kandung


KUALA TERENGGANU - Seorang bekas banduan menggeletar ketika membuat pengakuan bersalah terhadap pertuduhan merogol dan mengugut adik kandungnya dengan pedang, di hadapan Hakim Mahkamah Sesyen Wan Fadilah Nor Wan Idris di sini hari ini.

Tertuduh yang melakukan kesalahan sumbang mahram itu selepas dua hari dibebaskan daripada penjara akibat kesalahan dadah, kemudiannya dijatuhi hukuman  penjara 12 tahun dan lima sebatan bagi kedua-dua kesalahan itu.
Dia dihukum penjara 11 tahun dan lima sebatan bagi kesalahan merogol dan penjara setahun bagi kesalahan mengugut tetapi perlu menjalani hukuman penjara 12 tahun dan lima sebatan selepas Hakim Wan Fadilah Nor memerintahkan hukuman penjara berjalan secara berturutan.

Terdahulu, tertuduh yang berumur 37 tahun hanya tunduk dan mengangguk faham ketika kedua-dua pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Wan Fadilah Nor.

Dalam keadaan menggeletar, dia kemudiannya mengaku salah. Dia didakwa telah secara paksa merogol adik perempuannya yang berumur 24 tahun di belakang sebuah rumah di Kuala Besut pada 10.30 malam, 10 Februari lalu mengikut Seksyen 376A Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara tidak kurang enam tahun dan tidak melebihi 20 puluh tahun serta boleh dikenakan sebatan.
Bagi pertuduhan kedua, dia didakwa telah mengugut mangsa dengan sebilah pedang dengan tujuan menakutkan mangsa supaya tidak membuat laporan polis bersabit kejadian itu mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya.

Tertuduh tidak diwakili peguam manakala pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Nazlyza Mohd Nazri. - Bernama

sumber : sinar harian

Denda berlengan pendek


KOTA BHARU - “Saya tak tahu kalau pakai baju pendek dan tidak menutupi lengan salah di sisi undang-undang di Kelantan.” Demikian kata seorang remaja perempuan selepas dikompaun RM500 dalam operasi Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandar Raya Islam (MPKB-BRI),, semalam.
Gadis itu adalah antara lima individu yang dikompaun kerana tidak menutup aurat, membuang puntung rokok di kawasan terbuka di samping tidak mempunyai lesen berniaga di kaki lima dan tidak menjaga kebersihan premis.
 
Operasi pembersihan yang diketuai Inspektor Bahagian Penguatkuasaan MPKB-BRI, Mohamad Ali bersama empat pegawai itu bermula pada jam 10 pagi dan tamat pada jam 1 tengah hari.
 
Kompaun yang dikenakan termasuk kesalahan tidak tutup aurat dan berniaga di kali lima tanpa lesen dikenakan denda RM500 maksimum di bawah Undang-undang Kecil Tred Perniagaan dan Perindustrian 27 (A) dan buang puntung rokok di tempat awam di bawah Seksyen 10 (d) 1983 (Pindaan 1987).
 
Yang Dipertua MPKB-BRI, Fauzi Mat berkata, sepanjang tahun lalu, MPKB-BRI berjaya mengumpul RM70,000 daripada 460 kompaun yang dikeluarkan iaitu 330 kes merupakan kesalahan membuang sampah di merata tempat yang dilakukan premis perniagaan dan 130 merupakan kesalahan individu.

sumber : sinar harian

Ibu cubit anak dijel


MELAKA – Tindakan seorang ibu yang mencubit tangan anaknya sampai lebam kerana malas menukarkan baju mangsa menyebabkan wanita itu dijatuhi hukuman denda RM7,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam.
Hakim Zaharah Hussain menjatuhkan hukuman itu ke atas Maszuridah Kuming, 34, selepas tertuduh mengaku salah atas pertuduhan yang disabitkan.
Mengikut pertuduhan, Maszuridah yang bekerja sebagai pembantu sebuah kedai makan di sini didakwa menyebabkan anak lelakinya yang berumur lima tahun mengalami kecederaan.
Perbuatan itu didakwa dilakukan tertuduh pukul 9 malam pada 20 Julai 2011 di sebuah rumah di Batu 7 1/2, Bukit Rambai di sini.
Maszuridah didakwa mengikut Seksyen 31 (1)(a) Akta Kanak-Kanak 2001 yang memperuntukkan hukuman penjara tidak lebih 10 tahun atau denda tidak lebih RM20,000 atau kedua-duanya sekali.
Tertuduh yang tidak diwakili peguam dalam rayuannya memohon supaya hukuman terhadapnya diringankan dan berjanji tidak akan mengulangi perbuatan itu.
“Saya menjaga empat orang anak, saya turut menanggung keluarga dengan bekerja sebagai pembantu kedai makan selain anak bongsu saya yang berusia enam bulan masih menyusu badan,” kata Maszurida

sumber : kosmo online

Aksi lucah Adele di pentas


LONDON: Penyanyi Britain yang baru saja memenangi enam anugerah Grammy minggu lalu, Adele, menjadi perhatian media selepas dia menunjukkan isyarat lucah di depan orang ramai, semalam.
Menghadiri majlis anugerah pop terbesar Britain, Brit Awards, Adele mengangkat jari hantunya sejurus selepas pengacara majlis, James Corden, menamatkan ucapan diberinya atas faktor masa.

Adele, 23, ketika itu menyampaikan ucapan penghargaan atas kejayaannya memenangi kategori Album Britain Terbaik.


Disebabkan majlis itu semakin lewat dan ia disiarkan secara langsung di televisyen, Corden terpaksa meminta Adele berhenti berucap bagi memberi ruang kepada artis lain membuat persembahan.

Tindakan itu dibalas Adele dengan menunjukkan isyarat lucah kepada penonton.


Akhbar paling laris di Britain, The Sun menyiarkan gambar aksi Adele itu di muka depan dengan tajuk “Someone dislikes you” sebagai sindiran untuk lagu popularnya ketika ini, Someone Like You.



Pesaing akhbar itu, Mirror, juga menampilkan gambar sama diiringi tajuk “Adele: Go to hell!!” (Adele: Pergi mampus!!).

Bercakap kepada media di belakang pentas selepas insiden itu, Adele berkata, dia berang kerana diganggu ketika berucap di pentas.


Katanya, isyarat itu bukan ditujukan kepada peminatnya dan meminta maaf jika tindakan itu menghina sesiapa.

“Ia reaksi yang wajar atas tindakan yang menyakitkan hati saya,” katanya. Insiden itu berlaku hanya beberapa minggu selepas saluran televisyen Amerika Syarikat, NBC dan NFL meminta maaf atas perlakuan sama ditunjukkan penyanyi rap Britain, M.I.A. ketika Madonna beraksi dalam pertandingan Super Bowl. - Reuters



sumber : myMetro

Datuk ghairah janda


ALOR SETAR: Seorang lelaki bercucu empat yang menjalin hubungan sulit dengan seorang janda muda berusia 30 tahun sejak dua tahun lalu, dicekup kerana berkhalwat di rumah wanita berkenaan di Kampung Ulu Melaka, Langkawi, awal pagi semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi, lelaki berusia 56 tahun itu dan pasangannya dicekup anggota penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Langkawi (Padal) ketika mereka berdua-duaan dalam rumah berkenaan ditemani anak perempuan janda terbabit yang berusia 11 tahun.

Difahamkan, isteri warga emas itu sebelum ini pernah membuat laporan di pejabat agama daerah mengenai perbuatan curang suaminya selepas mengesyaki hubungan mereka.


Penolong Pegawai Agama Daerah, Rosyadah Ramli berkata, sepasukan anggotanya ke rumah berkenaan dan dan mendapati rumah itu tertutup rapat serta berkunci dari dalam.

Beliau berkata, selepas mengetuk pintu dan memberi salam beberapa kali, seorang wanita berbaju blaus pendek yang jarang membuka pintu dan membenarkan pemeriksaan dijalankan.


“Wanita itu kelihatan terkejut dengan kehadiran kami, tetapi memberi kerjasama selepas kami memperkenalkan diri sebagai penguat kuasa Padal.



“Kami menemui seorang lelaki dalam rumah berkenaan yang berpakaian seragam sebagai pemandu pelancong sebuah syarikat di pulau ini duduk di kerusi dalam keadaan terkejut. Mereka gagal menunjukkan sebarang bukti mempunyai hubungan mahram atau suami isteri,” katanya.

Menurut Rosyadah, wanita yang bekerja sebagai tukang cuci di sebuah hotel empat bintang di pulau itu mendakwa sudah berpisah dengan bekas suaminya sejak 2007 dan berkenalan dengan lelaki berkenaan sejak lima tahun lalu.


Katanya, lelaki itu pula mengaku kerap datang ke rumah yang disewa wanita itu dengan alasan menemani wanita itu makan atau melawatnya dua beranak selepas habis kerja.


sumber : myMetro

Anak Amir Ukays meninggal


KUALA LUMPUR: “Abah, ini nombor telefon baru abang. Itulah, kata-kata terakhir, arwah ketika bercakap dengan saya empat hari lalu. Walaupun arwah tinggal dengan bekas isteri di Taman Tun Dr Ismail, hubungan kami cukup rapat,” kata penyanyi Amir Ukays yang kehilangan seorang anak kembarnya, malam kelmarin.
Amir berkata, anaknya, Mohammad Imran, 15, yang mempunyai komplikasi jantung sejak lahir meninggal dalam perjalanan ke Hospital Gleneagles, Ampang.

“Dia memang kurang selera makan sejak kebelakangan ini. Arwah sudah menjalani tiga pembedahan sejak lahir hingga berusia tiga tahun,” katanya.


Bagaimanapun, katanya, keadaan kesihatan anaknya itu baik selepas pembedahan itu hingga sekarang.

Jenazah dikebumikan malam tadi di Tanah Perkuburan Islam Taman Tun Dr Ismail kerana menunggu kepulangan bekas isterinya, Nini yang bertugas sebagai pramugari.


“Ketika anak saya menghembuskan nafas terakhir bekas isteri berada di London kerana tugas dan meminta dikebumikan lewat sikit kerana mahu menatap wajah anak,” katanya.



Sebelum ini, masalah komplikasi jantung yang dideritai Allahyarham mendapat liputan luas di akhbar.


sumber : myMetro

Pelik...Mentua paksa langkah al-Quran


KUCHING: Tidak sanggup menanggung dosa besar angkara syarat pelik keluarga mentua yang memaksa melangkah al-Quran sebelum dibenar mendapatkan kembali isteri dan anak-anak, seorang saudara baru mengadu kejadian itu kepada Jabatan Agama Islam Sarawak (Jais), selain membuat laporan polis.
Sebelum ini, Mohd Ikmal Hakimie Abdullah, 32, sudah tujuh kali melangkah al-Quran di depan pintu utama rumah mentuanya selepas dipaksa berbuat demikian oleh keluarga mentuanya yang beragama Islam.
Dia mendakwa, setiap kali berbuat demikian kejadian itu turut disaksikan dua penduduk kampung mentuanya di Trusan Jaya, di sini, termasuk seorang daripadanya berbangsa Cina.

Mohd Ikmal mendakwa, syarat pelik keluarga mentuanya itu kali pertama berlaku pada Disember 2008 ketika dia bertandang ke rumah mereka bagi menjemput isteri berusia 27 tahun dan dua anak lelaki berusia tiga serta lima tahun selepas wanita berkenaan melarikan diri dari rumahnya di Sematan.



“Saya dipaksa melakukan perbuatan itu sebagai syarat mendapatkan semula isteri dan anak serta membuktikan saya tidak mengamalkan sihir. Ini kerana keluarga mentua menuduh saya mengamalkan sihir ketika datang mengambil isteri dan anak di rumahnya.



sumber : myMetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved