Berbohong boleh sebabkan stroke

on 21 Februari 2012

Berbohong memang selalu mendatangkan perasaan bersalah dan membuat seseorang merasa gelisah. Bukan hanya membuat anda tidak tenang, berbohong juga boleh membawa kesan buruk bagi kesihatan. Tahukah Anda, bahawa beberapa komplikasi kesihatan boleh anda alami kerana berbohong, salah satunya adalah stroke.


Menurut Saundra Dalton-Smith M.D, penulis "Set Free to Live Free", sebagai permulaan, dengan berbohong sebenarnya anda melepaskan hormon stress. Ini adalah hormon yang juga memicu apa yang disebut "Fight or Flight Response".


"Berbohong dapat meningkatkan stress hormon yang boleh mengakibatkan degup jantung dan tarikan nafas meningkat, pencernaan melemah, serat saraf dan otot menjadi sangat sensitif," kata Smith seperti dikutip dari Bettyconfindential.com.


Hal ini mungkin tidak berpengaruh serius. Tapi, jika sering terjadi, dapat menyebabkan penyakit seperti jantung koroner, stroke, dan gagal jantung kongestif. Itu kerana tekanan darah di jantung meningkat ketika anda berbohong.


"Ini dapat mengancam kehidupan jika terjadi dalam waktu yang lama," kata Dr Smith.


Itulah sebabnya ujian detektor kebohongan atau Polygram boleh akurat, kerana mengukur tekanan darah. Berbohong sesekali memang tidak langsung membuat anda terkena stroke. Tetapi, jika kebohongan menjadi kebiasaan, itu boleh jadi bencana bagi anda dalam hal risiko stroke yang semakin besar.


Menurut hasil penelitian yang dipublikasi dalam "Journal Consciousness and Cognition" oleh Jabatan Psikologi Ghent University di Belgium, selalu mengatakan kebenaran membuat seseorang makin sulit melakukan kebohongan. Dan, sebaliknya makin sering orang berbohong, makin sulit dia mengatakan kebenaran.


Mereka yang berbohong setiap hari atau telah menyimpan rahsia besar selama bertahun-tahun mungkin akan lebih berisiko mengalami gangguan kesihatan dibandingkan yang jarang berbohong.


Seiring dengan komplikasi dari tekanan darah tinggi, "pembohong kronis" juga dapat berisiko terkena penyakit yang sama dengan seseorang yang mengalami stress kronis, seperti kanser, diabetes, dan penyakit jantung.


Dengan pemikiran ini, berbohong nampaknya memang berisiko tinggi bukan hanya bagi kesihatan psikis tetapi juga fizik. Sebiaik mungkin jangan menyakiti seseorang secara emosional dengan membohonginya. Mengatakan kebenaran dan bersikap jujur adalah hal terbaik yang dapat anda lakukan untuk kesihatan diri sendiri.


"Daripada terjebak dalam lingkaran  kebohongan, yang terbaik adalah konsisten mempraktikkan kebenaran," kata Dr Smith.

Salah Pijak Pedal, Kereta Tembus Dinding

CHONGQING – Seorang lelaki China melanggar dinding gedung parking kerana salah ketika menekan pedal minyak yang disangka brek. Bahagian depan kereta tersebut menembus dinding tingkat kedua parking tersebut dan berhenti tergantung di atas jalan kota Chongqing.

“Saya berada di kemiringan ke bawah dan hanya menekan pedal gas, bukan menekan brek” ujar pengemudi, yang tidak menyebutkan namanya tersebut.

Ia dibawa ke hospital untuk diperiksa tetapi doktor memberikan hasil negatif pada uji alkoholnya. Demikian lansir Orange.

Huang Xiaoping, seorang petugas kebersihan yang tinggal di sebelah tempat parkir, mengatakan ia baru saja bangun dan siap-siap untuk berangkat bekerja ketika ia mendengar suara hantaman mobil itu.

“Saya mendengar dua ledakan dari arah gedung parking kemudian saya berlari untuk melihat apa yang terjadi di gedung itu, awalnya saya kira sedang ada shooting filem di sekitar taman, tetapi kerana  ingin tahu ada apa, saya berlari keluar dan saya mendapati pemandangan sebuah kereta menembus tembok gedung parking di lantai dua dan menggantung sebahagian badan kereta di atas gedung itu dengan roda depan masih berputar,” ungkapnya,

Seorang petugas mengatakan bahawa lelaki tersebut tinggal di dekat taman dan selalu menggunakan parking di gedung tersebut.

“Dia sudah lama meletakkan keretanya di sini, dia pasti bukan pemandu baru,” katanya.

Untungnya pemandu dan penumpangnya yang merupakan seorang wanita, tidak mengalami luka parah.

Sumber : http://www.okezone.com

Pemain bola sepak yang teramat kejam

Entah apa yang bermain difikiran pemain bola ini..tak ada lansung
sifat belas kesian dan hasil daripada tindakan bodohnya itu
dia  dikritik hebat oleh orang ramai....




Kanak-kanak gemar makan pasir dan batu

Sekali pandang tak ada yang aneh daripada anak pasangan Yusran dan Salma, warga  Sulawesi Selatan. Namun jangan terkejut jika mengetahui benda yang dimakan oleh kanak-kanak berumur lima tahun bernama Panji ini.

Menurut orangtuanya, sejak berusia satu tahun, Panji memiliki kebiasaan buruk. Anaknya itu gemar makan pasir dan batu. Walaupun telah duduk di bangku taman kanak-kanak, kebiasaan buruknya ini tidak berubah. Keluarga dan teman-temanya pun tidak boleh berbuat apa mencegah Panji mengambil batu.

Menurut teman-temannya, Panji hanya mahu makan batu ketika tidak ada yang memperhatikan kebiasaan buruknya ini. Jika dilihat orang, dia merasa malu. Keluarga mengetahui Panji masih terus melakukan kebiasaan buruk ini setelah memeriksa kotoran kanak-kanak yang mengandung batu dan pasir.

Ironisnya, jika Panji tidak makan batu dan pasir dalam sehari, menurut keluarga, ia akan sakit dan badannya lemas. Keluarga pun hanya boleh pasrah, pasalnya selama ini Panji pun tidak pernah mengadu sakit perut akibat kebiasaan buruknya ini. Hingga kini Panji belum pernah menjalani pemeriksaan kesihatan.(ACH/L6)

Gadis Ini Suka Memakan Dagingnya Sendiri, 11 Tahun Habiskan 10 Jari

Di rumah yang sederhana iti tinggal seorang anak remaja yang suka memakan dagingnya sendiri. Dia adalah Ningsih (19), warga Dusun Gumuk, Desa Gelung, Kecamatan Panarukan. Situbondo. Selama sebelas tahun, sepuluh jarinya habis dimakan.


Nining - panggilan akrab gadis ini, selain memiliki gangguan jiwa, suka memakan dagingnya sendiri, sejak  berusia 8 tahun.. Bahkan, sampai saat ini, sepuluh jarinya telah habis dimakan. Kebiasaan tersebut  sudah tidak lagi dilakukun, setelah keluarganya membungkus tebal-tebal kedua tangannya.


Namun baru-baru ini, kebiasaan tersebut datang lagi. Bukannya tangan yang dimakan, Nining sudah mulai memakan daging  di kedua bahunya.


Nining tinggal di rumah itu bersama ayahnya Munasip (40), dan Bunira (60)  nenek yang setiap hari setia merawatnya. Sedangkan Ernanik, ibu kandungnya, sudah sejak lima tahun silam, merantau bekerja ke negeri jiran Malaysia .


“Saya kasihan. Kadang kalau saya marahi supaya tidak makan dagingnya sendiri, dia ketawa, itu yang membuat hati saya semakin teriris-iris rasanya,” tutur Bunira dengan mata berkaca-kaca


Untuk memenuhi keperluan makanan, selain memohon belas kasihan para dermawan, Bunira juga mencari dengan berjualan sayuran keliling. Keadaan Nining anak pasangan Munasib (50) dan Ernanik (40) ini sangat memerlukan perhatian. Sebhaagian jarinya hilang di bahagian tangan kanan dan kirinya.


Anehnya, menurut Bunira, Nining tidak pernah merasasakan kesakitan saat menmakan dagingnya sendiri. Beberapa cara perubatan sudah dilakukan, bahkan sempat dirawat di hospital. Namun hasilnya tetap saja kosong.


Keluarga ini mengaku sudah tidak mampu lagi membawa Nining untuk berUbat, dan terpaksa membiarkannya. Keluarga ini terpaksa hanya menjaga gadis manis itu, agar tidak memakan dagingnya lagi.


Kalau adiknya normal-normal saja. Gadis yang seusia dengan dia sudah ada yang berkeluarga, mungkin ini cubaan bagi keluarga dia,” tutur Ahmadi, tetangga Ningsih. Ahmadi juga berkata selama ini, Nining, tidak pernah mengganggu orang lain. Bahkan, ketika diajak berkomunikasi, dengan tutur bahasa yang terbatas-batas, Ningsih berusaha menjawabnya.

Lelaki ini terpaksa makan tikus untuk bertahan hidup

Bambang Saptono berhasil mengabadikan aktiviti seorang lelaki di kawasan Sondakan Laweyan, Kota Solo, Jawa Tengah, yang dihimpit dalam kesusahan hidup melalui kamera handphonenya.

Beban hidup yang menghimpitnya menyebabkan lelaki bernama Parmidi ini bertahan hidup dengan cara memakan tikus. Menjijikan memang, tapi itulah kenyataannya.

Tak ada yang boleh dibayangkan Parmidi selama ini hanya boleh meminta belas kasihan pemberian orang. Bambang yang memgambil gambar mengaku sengaja mengabadikan peristiwa ini hanya ingin menyampaikan pesan, bahawa sehingga saat ini masih ada warga yang hidup serba kekurangan.

“Bagi saya kok ada sesuatu yang saya tak mengerti mengapa  masih ada masyarakat yang seperti itu (makan tikus),” keluh Bambang.
sumber : situslakalaka.blogspot.com

Ikan berkaki dan mirip hamster di Mexico








Axolotl (Ambystoma mexicanum) is a type of salamander that spends its life in the form of larvae. Exotic animals unique nan is sometimes referred to as "Mexican Walking Fish" because he looks like a fish that has hands and feet. However, the Axolotl is not actually a kind of fish, but rare type of salamander found in Mexico City. Axolotl length can reach 30 cm, but the average size is only 15 cm. The color of their bodies the average black or brown kepirangan and many are albino with such funny colors pink. These animals have gills that are outside his body. Gill seems to be beside her head so that a cursory look like horns. Eastern people often creates a fantasy that is associated to a legend of the dragon, so they often referred to as dragon fish.

sumber: www.cornermystery.com

Inilah orang yang buat kapal selam sendiri

Tao Xiangli,  34 tahun dari China, menghabiskan masa selama dua tahun untuk membuatbkapal selam  sendiri berfungsi secara penuh.
Tao bukanlah orang pertama untuk membangun sebuah kapal selam buatan sendiri, tapi itu tidak membuat prestasinya pun kurang mengesankan. Terutama kerana dia melakukannya dengan menggunakan tong minyak dan alat-alat yang dibeli dari tempat buangan barang.
Dia membuat ujikaji di sebuah tasik di luar Beijing. Kapal selam buatan sendirinya memiliki periskop, motor elektrik, manometer, dua kipas, pusat kawal dan hanya memerlukan $ 4.385 untuk membuatnya.
Foto oleh Reuters




Foto seekor zebra tersenyum mesra




Foto-foto lucu ini diambil oleh Irina Koehler sewaktu dia memandu di Pine Mountain Wild Animal park bersama keluarganya. Keluarga ini telah mengambil gambar binatang di taman sepanjang hari ketika mereka melihat sebuah Zebra mendekati mereka. Mereka membuka tingkap kereta mereka untuk mengambil gambar tetapi mereka terkejut ketika Zebra cheeky menjulurkan kepala lmelalui jendela dengan mulut terbuka lebar melemparkan senyum manisnya dengan gigi besarnya.

Wu seorang petani membuat robot yang canggih

Wu Yulu, seorang petani berusia 49 tahun dari luar kota Beijing, menjadi perbincangan di negaranya karena robot rumahan buatannya.

Saat ini robot ciptaan Wu, yang disebut sebagai anaknya, selangkah lagi mendapat pengakuan internasional. Robot itu terbuat dari barang bekas seperti kawat dan sekrup. Wu telah menciptakan lebih dari 47 robot yang dapat menuangkan teh, memberi api kepada perokok, dan mengecat.

Wu yang tidak sekolah lagi setelah lulus sekolah rendah menjadi pahlawan di media massa China atas kreativiti dan penemuannya.Media massa asing juga tertarik mewawancaranya sebelum dia muncul di Shanghai World Expo.

”Saya menjadi terkenal sekarang. Padahal, saya telah melakukan ini lebih dari 20 tahun. Di ekspo nanti saya dapat menerima pengiktirafan yang lebih luas lagi. Saya akan mewakili para petani dan saya senang sekali,” katanya.

Wu mengakui, untuk membiayai hobinya membuat robot memang memerlukan perbelanjaan besar. Dia sampai bercerai dengan isterinya kerana menghabiskan wang terlalu banyak untuk hobinya itu. Robot buatannya telah diperlihatkan di Jepun, Korea, dan Hongkong. Hebat juga petani ini.

sumber: kompas.com

AS Heboh Kerana Gadis Kecil Makan Sampah


VIVAnews - Kota Temecula, California, Amerika Syarikat digemparkan adanya seorang anak perempuan berusia 12 tahun yang terlihat memakan makanan dari dalam tempat sampah. Anak perempuan itu didapati telanjang bulat saat sedang memungut makanan dari tong sampah.


Seperti dilansir Washington Post, 18 Februari 2012, kejadian itu diketahui saat pegawai pengamanan wilayah setempat mendapat panggilan darurat 911. Panggilan darurat itu melaporkan ada seorang anak perempuan yang ditinggalkan ibunya yang berusia 40 tahun. 


Si pelapor itu mengatakan, anak perempuan malang itu ditinggalkan di dalam kereta Si pelapor adalah Domique Prado, warga setempat. Prado dan suaminya saat itu berada di halaman rumah saat melihat ada anak perempuan bogel yang sedang menyelongkar tempat sampah.


Anak itu dibiarkan begitu saja di dalam kereta BMW. Di dalam kereta, anak perempuan ini hanya tidur beralaskan karpet kereta. Melihat keadaan gadis kecil yang kelaparan itu, akhirnya Prado memberinya makan.


Dia memberikan sebuah apel, makanan ringan dan sebotol air minum. Saat ini, gadis kecil itu sudah dalam perlindungan pemerintah setempat.


Gadis kecil yang ditelantarkan itu sudah mendapatkan perawatan medik. Belum diketahui apakah si gadis kecil itu menghidap penyakit akibat memakan sampah.


Saat ini laporan terakhir menyebutkan, sang ibu gadis itu akhirnya ditahan polis. Belum diketahui motif penelantaran anak perempuan itu. Ibu yang dinilai tidak bertanggungjawab itu dikenakan pasal membahayakan anak.

Sniper wanita terhebat didunia

Lyudmila Pavlichenko

Kalau soal semangat gigih wanita,Rusia memang terkenal. Ketika wanita lain masih sibuk pada hal-hal dapur ,wanita Rusia sudah punya pahlawan. Lyudmila Pavlichenko adalah salah satu dari sekian tentera merah wanita Rusia yang bertempur pada era perang dunia kedua. Yang membuat dia sangat luar biasa adalah kemampuan menembaknya sangat luar biasa, dimana pada masa itu Lyudmila membunuh dengan tepat sebanyak 309 jiwa, termasuk 36 sniper musuh! Namun sayang, dia terkena serangan mortar dan tidak dapat lagi berada dari medan pertempuran.


Pada masa pemulihan luka itu, Lyudmila berkunjung ke negara Amerika Syarikat dan Kanada dalam rangka propaganda  Soviet. Dia pun bertemu dengan Franklin D. Roosevelt di White House dan menjadi warga Rusia yang pertama kali bertemu presiden AS di White House. Setelah sembuh  Lyudmila tidak berada medan pertempuran lagi, hanya dijadikan jurulatih untuk sekolah sniper, sehingga perang selesai Dia dianugrahi medali Gold Star of the Hero of the Soviet Union dan wajahnya dijadikan gambar setem..

Bukti sambil berblog boleh bersenam

Rupanya sambil kita berblog kita juga boleh bersenam.
Gambar dibawah ini membuktikannya...




yang penting itu semua atas dasar kemahuan...

Percaya tak kos cari ular yang hilang 100,000 euro

Kealpaan itu harus dibayar mahal. Pihak berkuasa di Kota Muelheim, Jerman, menghabiskan kos sebanyak 100.000 euro  untuk mencari seekor ular yang hilang.

Ketika ditemukan pun, ular itu sudah mati. ”Kami mesti berbuat apa pun untuk menemukan ular cobra itu,” ujar Volkter Wiebels, juru cakap di pejabat datuk bandar.

Setelah ular berbisa itu lepas dari kandangnya,bomba memeriksa seluruh apartment. Mereka juga memindahkan seluruh macam perabot dari apartment pemilik ular tersebut. Tidak hanya itu, mereka juga menutup semua jalan yang mungkin akan dilalui ular itu

Akhirnya, setelah pencarian selama beberapa minggu, ular itu ditemukan mati di atap apartment pemiliknya. Ketika itu, biaya operasi pencarian ular telah mencapai 100.000 euro.

Nampaknya kos 40.000 euro akan diambil dari dana kota kerana ular yang lepas dianggap membahayakan keselamatan umum dan yang selebihnya akan  ditanggung oleh pemilik ular. Padahal, si pemilik yang berusia 19 tahun itu membeli ular tersebut hanya dengan harga 70 euro. Belum jelas lagi apakah pemilik ular itu akan membayar sebahagian kos tersebut kerana saat ini dia tengah menganggur. Wah….

sumber: http://internasional.kompas.com

Swimming pool 3D yang cool habis












Rupanya pemilik disko berbentuk masjid ialah bekas penjaga gol Real Madrid


Siapa pemilik disko di Sepanyol yang menyerupai masjid dengan nama La Meca? Ternyata dia seorang bekas penjaga gol Real Madrid, Santiago Canizares.

La Meca merupakan disko yang paling popular di kota pesisir Aguila, di Murcia, Sepanyol, pada 1980-an dan 90-an sebelum ditutup satu dekad lalu. Kemudian disko ini kembali dibuka pada 18 Jun 2010 dengan nama yang sama, sehingga mengundang kontroversi di kalangan umat muslim di negara tersebut.

Kontroversi tersebut semakin besar setelah hacker masuk ke website disko tersebut, kemudian memposting videonya. Tentu saja hal tersebut akan mengancam peperang besar antara Sepanyol dan orang-orang Islam di seluruh dunia, jika tempat tersebut tidak mengganti namanya.

Akibat kontoversi tersebut, akhirnya ketua perisik memperingatkan pemilik disko Santiago Canizares. Karena saat ini mereka menjadi target ekstrimis muslim yang mengklaim diskotek tersebut telah menghina agama islam.

Kemudian Santiago Canizares pun setuju untuk mengganti nama disko miliknya setelah bertemu dengan para pemimpin Muslim di Sepanyol.

Sebelumnya badan perisik Sepanyol, National Intelligence Centre , memperingatkan para pemilik atas ancaman yang dilakukan secara online yang dilakukan umat muslim moderatSepanyol yang meminta supaya nama disko tersebut diubah.

KetuaFederasi Entitas Agama Islam Sepanyol Mohamed Ali, mengatakan bahawa Mekah merupakan tempat suci orang Islam, dan tempat Nabi Muhammad menerima kitab suci Al-quran.

“Menggunakan nama La Meca untuk memanggil tempat yang digunakan untuk menari dan minum, itu menghina perasaan umat Islam ,” katanya. , “Padahal umat Islam selalu peka terhadap perasaan non-Muslim,” ujarnya.-TRIBUNNEWS. COM,

[Amaran]Jangan minum air ini nanti jadi homo

3878
taste like homo..parah ni kalau minum air ni..sampai macam tu sekali….
(untuk lawak selingan aje)

Itik yang pantang menyerah kalah

Seekor itik jantan telah membuktikan bahawa dia masih kuat setelah mengambil risiko dengan kembali ke kolam kesukaannya, hanya satu minggu setelah dibuang sebelah kepak.

Charlie menderita patah kepak yang parah setelah ditembak ketika berenang di kolam. Cedera yang dialaminya sangat parah sehingga doktor haiwan tidak memiliki pilihan selain harus membuang kepaknya.Charlie dibawa ke Kedoktoran Bedah Haiwan Grove Lodge di Worthing .




Itik ini seperti mendapat kepuasan sendiri dan nampaknya  itik ini baik-baik saja dan menjadi seperti selebriti sekarang.

 bk -itik pun pantang menyerah kalah,apalagi kita manusia harus bersikap begitu

Raja penipu dapat tidur dengan 2,500 wanita

Seramai 2,500 wanita dapat ditiduri oleh lelaki yang digelar 'Raja Penipu'


Paul Bint

LONDON - Seorang penipu di Britain, Paul Bint, 48, mendakwa dia memperoleh lebih £2 juta (RM9.4 juta) milik sejumlah wanita yang diperdayakannya untuk membeli kereta sport, barangan kemas serta tinggal di hotel-hotel mewah, lapor sebuah akhbar semalam.

Digelar raja penipu kerana kelicikannya, Bint, 48, turut meniduri 2,500 wanita dengan menyamar sebagai seorang perunding hospital, peguam dan eksekutif bank untuk menggoda dan membawa mereka ke ranjang.

"Saya juga pernah menjalin hubungan dengan 10 wanita sekali gus dan menggunakan identiti berbeza apabila bersama mereka," katanya.

Lelaki itu memiliki rekod jenayah seawal usia 15 tahun tetapi menyedari dia pandai menipu selepas mencuri sebuah stetoskop ketika berusia 21 tahun untuk menyamar sebagai seorang doktor di beberapa wad hospital.

Bagi mengelak disyaki oleh mangsanya, Bint banyak membaca buku mengenai pelbagai kerjaya selain memiliki daya ingatan yang baik.

Dia yang dibebaskan setelah separuh jalan menjalani hukuman penjara tiga tahun beberapa hari lalu bagaimanapun, berikrar untuk tidak lagi menipu dan mahu menjalani kehidupan berlandaskan undang-undang. - Agensi

Ingin Jadi Perempuan, Seorang Anak Lelaki Mahu Potong Kemaluannya


Seorang anak laiki-laki berusia lima tahun divonis dokter jika dirinya adalah seorang perempuan yang "terjebak" dalam tubuh anak laki-laki.


 Zach Avery begitu yakin jika seharusnya ia bukanlah berjenis kelamin laki-laki. Bahkan ia sempat cuba untuk memotong kemaluannya sendiri.


 Saat ini, penampilan Zach lebih feminim, seperti seorang anak perempuan. Rambut pirangnya diikat dan seringkali mengenakan baju Sekarang dengan bangga boleh mengenakan skirt. Ia telah hidup sebagai seorang anak perempuan lebih dari satu tahun kebelakangan ini.


 "Saat berusia tiga tahun, dia (Zach) menangis kepada saya dan berkata kalau dia i adalah seorang anak perempuan," ujar Theresa, seperti dikutip dari situs The Sun. 


 "Saat itu saya menganggap hal tersebut biasa saja dan merupakan fase anak-anak yang akan berhenti dikemudian hari," imbuhnya. 


 "Tapi, hal tersebut ternyata menjadi serius. Zach marah jika ada yang menyebutkan anak laki-laki," terang ibunda Zach.


 Zach menghidap Gender Identity Disorder (GID) untuk pertama kali di usianya yang menginjak tiga tahun. Hal itulah yang membuat, Zach selalu menolak hidup sebagai seorang anak laki-laki. 


 Seperti diceritakan Theresa, ibunda Zach, anaknya itu dahulu suka sekali dengan cerita Thomas the Tank Engine. Namun kemudian Zach meminta untuk hidup sebagai seorang anak perempuan di akhir 2010. 


 Ia rupanya terobsesi dengan tokoh Dora the Explorer dan mulai berpakaian seperti layaknya seorang anak perempuan. 


 Theresia sebenarnya mengaku, jika dirinya merasa kehilangan susuk anak lelakinya. Kerana itu ia ingin sekali banyak belajar tentang ganguan yang menyebabkan GID tersebut. 


 Ibu empat orang anak tersebut berharap, kisahnya dapat membantu keluarga lainnya yang memiliki masalah serupa untuk bersikap dan bagaimana memberikan dukungan kepada anak-anak mereka. 


 "Saya sebenarnya sangat senang jika Zach dapat kembali sebagai anak laki-laki, tapi saya ingin Zach bahagia. Dan apabila apa yang dia inginkan membuatnya bahagia, saya akan mendukungnya," ujar Theresia. 


 "Masyarakat perlu menyedari keadaan ini karena boleh saja terjadi kepada mereka. Mungkin saja banyak kes serupa dengan saya di luar sana, tapi mereka tidak ingin membicarakannya," terang Theresia. 


 Tahun lalu, zach merupakan anak termuda yang didiagnosis dengan gangguan tersebut. 


 Saat mengetahui keadaan anaknya, Theresia dan Darren Avery, suaminya bergegas membawa Zach ke seorang doktor spesialis di Tavistock dan Patman Foundation Trust di London. 


 "Mereka mengatakan kepada kami bahawa meskipun dia memiliki tubuh laki-laki, otaknya mengatakan bahawa ia adalah seorang anak perempuan," ujar Theresia menirukan ucapan doktor yang memeriksa anaknya.


 Mengetahui diagnosis terhadap Zach, pihak sekolah, Purleet Primary di Essex berusaha untuk memahaminya. Bahkan pihak sekolah membuat satu buah toilet khusus untuk Zach, yakni toilet neutral. 


 Theresia juga tanpa malu dan sungkan menjelaskan kepada teman-teman Zach di sekolah perihal keadaan Zach. 


 "Kami menjelaskan kepada anak-anak lain di sekolah bahawaa tubuh Zach adalah  seorang anak lelaki tetapi di otaknya dia adalah seorang anak perempuan," terang Theresia. 


 Menurut Theresia, sejauh ini teman-teman Zach di sekolah cukup mengerti dengan keadaan yang terjadi. Bahkan hingga kini, ia tidak pernah mendengar adanya masalah dengan Zach di sekolah, terkait dengan keadaannya saat ini.


 Saat ini Zach mengenakan seragam sekolah seperti anak perempuan dan dengan kasutberwarna merah muda. 


 Di rumah, orang tua Zach bahkan mengubah bilik tidur Zach. Disesuaikan dengan keadaannya yang ingin terlihat sebagai seorang anak perempuan. 


 "Kami menyerahkan sepenuhnya kepada Zach untuk memutuskan apa yang ingin ia lakukan. Kami juga akan mendukungnya, andaikan Zach kembali memilih sebagai anak laki-laki," ujar Theresia. 


 Menurut NHS Tavistock dan Patman Foundation, terdapat 165 anak telah didiagnosa mengalami GID tahun ini. Tahun lalu, hanya tujuh anak di bawah usia lima tahun didiagnosis dengan GID.


sumber 

Bayi yang di culik ditemukan semula setelah 23 Tahun

 Mungkin ini yang disebut keajaiban! . Seorang perempuan 23 tahun yang diculik dari sebuah hospital ketika masih bayi kembali kepada orangtuanya setelah dia curiga tentang perempuan yang membesarkan dirinya.

Carlina White, baru berusia 19 hari ketika dia diculik dari Harlem Hospital pada 4 Ogos 1987 oleh seorang perempuan yang menyamar sebagai jururawat. Dia kini mulai terbiasa dengan kehidupan barunya. "Saya sangat bahagia, tetapi pada saat yang sama ada perasaan aneh kerana segala sesuatunya baru. Ini seperti dilahirkan kembali," katanya .

Seorang pengguna dadah Pettway telah membesarkan White,  di Bridgeport, Connecticut, sekitar dua jam dari New York. Pettway sekarang ditahan FBI berkait dengan kes penculikan itu. White, yang dibesarkan dengan nama Nedra Nance, mengatakan kepada keluarganya bahawa dirinya sering dipukuli ketika masih kanak-kanak. Ketika remaja, dia mula curiga dengan "ibu"-nya, terutama ketika si "ibu" menolak untuk menyerahkan sijil kelahiran ketika dia ingin mendapatkan surat izin mengemudi.

 Pettway akhirnya mengaku bahawa dia bukan ibu kandung White. Akan tetapi, dia menceritakan kisah yang bertentangan, termasuk bahawa ibu kandungnya seorang penagih dadah dan telah meninggal dunia kerana AIDS. White, menurut Pettway, telah diserahkan ibunya kepadanya.

"Saya selalu mencari hal-hal yang menjadi kesamaan kami, tapi saya tak punya persamaan dengan dia," kata White. Dia menambah, dirinya akhirnya menyedari bahawa dia tidak punya kemiripan fizik dengan Pettway.

Setelah pindah ke Atlanta bersama anaknya yang berusia enam tahun, Disember lalu White menelefon National Centre for Missing and Exploited Children ) dan mengatakan, "Saya merasa sepertinya saya tidak tahu siapa saya."

Para penyelidik, yang akrab dengan kes terpanjang yang belum terpecahkan di daftar mereka, menunjukkan foto-foto White sebelum diculik, kemudian disesuaikan dengan foto-foto diri White ketika masih bayi, yang diambil oleh "keluarga"-nya.

Ibu kandungnya, Joy White, yang meletakkan gambar anakya di almarinya, dihubungi pada 5 Januari. Joy yang baru berusia 16 tahun ketika anaknya  dilahirkan diberi khabar yang gembira bahawa bayinya masih hidup.  "Saya langsung tahu itu adalah dia. Saya sedang bekerja ketika itu. Saya menjerit dan menangis, lalu lari ke lantai bawah." Sebuah ujian DNA smengatakan bahawa Carlina White adalah putrinya.

Joy White mengatakan tentang penculik anaknya, "Saya ingin dia menderita. Saya ingin dia merasakan penderitaan sebagaimana yang saya alami selama 23 tahun."

[Berita Gila] Doktor sanggup bunuh 7 bayi dan seorang wanita

Betul-betul kejam doktor ini...

PHILADELPHIA: Seorang doktor dituduh membunuh tujuh bayi yang baru dilahirkan dengan menggunting saraf tunjang tubuh mereka di sebuah klinik pengguguran bayi.

Doktor Kermit Gosnell, 69, didakwa melakukan pembunuhan secara tidak bertamadun itu dengan bantuan sembilan pekerja - seorang daripada mereka ialah pelajar sekolah tinggi berusia 15 tahun yang diarah melakukan pembedahan dan suntikan ubat bius. Pendakwa raya mendakwa bayi berkenaan dibunuh selepas mereka dilahirkan melalui kaedah pengguguran ketika berusia enam, tujuh atau lapan bulan kehamilan.


Gosnell didakwa membunuh tujuh bayi dan seorang ibu berusia 41 tahun yang mati selepas disuntik dengan ubat bius berlebihan.


Pihak berkuasa mengesyaki doktor itu mungkin sudah membunuh beratus-ratus bayi ketika bertugas selama 30 tahun. Dia memperoleh AS$1.8 juta (RM5.58 juta) dalam setahun hanya melakukan prosedur itu.

Dia merawat wanita imigran atau miskin yang tidak mampu melakukan pengguguran di tempat lain.

Pihak berkuasa berkata, klinik yang menjijikkan, menakutkan dan meloyakan itu mendapat gelaran ‘Pusat Kesihatan Menyeramkan’ daripada Persatuan Perubatan Wanita. “Terdapat beg dan botol yang mengandungi janin bersepah di dalam bangunan itu,” kata Ketua Pendakwa raya Philadelphia, Seth Williams.

 “Terdapat juga kaki bayi disimpan dalam balang kaca yang bukan untuk tujuan perubatan.

“Sesetengahnya disimpan dalam peti sejuk di mana pekerja menyimpan makanan tengah hari,” katanya. - DM

Dua wanita tawarkan payudara mereka demi dapatkan bir percuma


TRIBUNNEWS.COM - Dua orang wanita ditangkap oleh polis Florida, Amerika Syarikat, setelah 'menawarkan' payudaranya kepada tamu lelaki di sebuah restoran sebagai alat tukar untuk bir percuma.





Pekerja di Restoran Waterfront, di St James City mengatakan, Alicia Martin, (28), dan Kathryn Rayannic (23), kedua wanita itu telah meminum bir dalam jumlah berlebihan, Jumaat (17/2/2012). "Mereka menawarkan untuk menunjukkan payudara mereka untuk minuman," kata seorang pelayan, Shaun Bassett, seperti dikutip dari UPI.com, Isnin (20/2/2012).


Kedua wanita itu, menjajakan asetnya tersebut, kepada para tamu restoran lainnya, dimana walaupun terus menerus ditolak, kedua wanita itu masih ke degil.


"Lima orang menolaknya, kedua wanita itu pergi dari meja ke meja dan menawarkannya, walaupun ada pelanggan yang beserta istrinya disana," ujarnya.


Setelah tak ada seorangpun yang menerima tawaran kedua wanita itu, pihak restoran kemudian mengusir keduanya keluar, dengan mengutus dua pekerjanya, iaitu seorang laki-laki dan perempuan. Namun kedua wanita itu melawan, Alicia diduga menolak seorang pekerja perempuan ke dinding dalam perjalanan keluar dari restoran kemudian menyerang wanita itu setelah mereka berada di tempat parking.


Menurut para pekerja restoran, seorang dari wanita itu membawa pisau, dan sempat dihunuskannya kepada seorang pekerja lelaki, sebelum melanjutkan serangan-nya kepada pekerja wanita.


Atas perbuatannya, polis menahan Alicia menggunakan pasal penyerangan dengan senjata mematikan, dan alat elektronik, sementara Kathryn menggunakan pasal menggangu ketertiban umum.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved