Kereta BMW daripada batu-bata

on 20 Februari 2012

Seorang seniman China dengan tekunnya membuat sebuah kereta mewah BMW daripada batu bata. Hasilnya pun luar biasa, dengan ratusan batu tersebut kereta yang dibuatnya nampak serupa dengan yang asli.

Dai Geng menghabiskan selama lebih dari 1 tahun menyatukan batu batu yang kemudian dia pahat menjadi sebuah model kereta sport BMW Z4. Lebih hebat lagi, Dai bahkan mampu membuat pintu kereta batu bata itu terbuka seperti sebuah kereta pada umumnya.

"Hanya bahagian kaca keretanya yang tidak terbuat dari batu bata. Keseluruhan kereta termasuk, tayar kereta, stereng, knalpot serta lis kereta terbuat dari batu bata," ucap Dai.

Kereta bata tersebut kini dipamerkan di Shenzeng, Daerah Guangdong dan menarik perhatian banyak orang. "Kereta itu saya pamerkan selama setahun lebih. Kini saya ingin menjualnya," lanjut Dai.

Dai menghargai mobilnya itu sebesar 80 ribu poundsterling.Dia mengaku keretanya kemungkinan besar akan dibeli oleh seorang orang kaya baru China, yang ingin menjadikannyakereta batu itu sebagai hiasan tamannya.

Ada mouse kaki untuk orang cacat tangan

 Lazimnya sebuah tetikus atau yang sering disebut dengan mouse digunakan dengan menggunakan tangan. tapi, ada sebuah mouse yang didesign oleh Liu Yi yang cara penggunaannya tidak menggunakan tangan melainkan menggunakan kaki.


Penggunaan mouse ini menggunakan kaki ini dibuat bagi orang cacat yang tidak boleh menggunakan tangan mereka untuk menggunakan mouse. sehingga dengan adanya mouse yang disebut toe mouse ini seorang cacat mampu menggunakan mouse.

Cara penggunaan toe mouse ini pun  mudah. tidak berbeza dengan mouse biasa , mouse ini juga memiliki tombol klik kiri dan juga tombol klik kanan. cukup meletakkan mouse ini diantara ibu jari kaki dan jari sebelahnya maka mouse kaki ini pun boleh digunakan.

Mouse ini pun juga dilengkapi dengan wireless sehingga penggunaannya boleh semakin mudah kerana tidak adanya kabel yang mengganggung. berikut ini adalah beberapa gambar dari design toe mouse ini :


Bunuh untuk ambil lemak untuk dibuat kosmetik

Lima - Mengerikan! Setidaknya 60 orang dibunuh untuk diambil lemak tubuhnya dan jaringan kulit lainnya. Lemak tersebut kemudian dijual untuk dipakai dalam pembuatan kosmetik di Eropah.

Empat orang telah ditangkap di Peru atas kecurigaan melakukan pembunuhan tersebut. Orang-orang yang disyaki itu ditangkap di Peru tengah bulan ini. Operasi pencarian ketika ini masih terus dilakukan untuk memburu tujuh orang lainnya, termasuk dua warga Itali yang menjadi pembeli lemak tubuh manusia tersebut.

"Lemak tersebut dibeli untuk diperdagangkan di laboratorium-laboratorium kecantikan Eropah," kata ketua pendakwa awam Jorge Sans Quiroz

Dalam dakwaan jaksa dituliskan, komplot tersebut disyaki memperdaya para petani dan penduduk asli di jalan-jalan terpencil Andean, Peru. Mereka akan memberikan pekerjaan sebelum membunuh mangsa.

Jaringan perdagangan lemak manusia itu kemungkinan berkait dengan hilangnya 60 orang di wilayah Andean. Polis mula melakukan penangkapan setelah awal bulan ini menemukan sebuah kontainer berisi lemak tubuh manusia yang sedang dikapalkan ke Lima (ibukota Peru) dari Kota Huanuco di Andean, sekitar 400 kilometer timur laut Lima.

Tanda-tanda akan adanya jaringan perdagangan antarabangsa lemak manusia pertama kali muncul  dua bulan lalu. Demikian menurut Jenderal Felix Burga, ketua bahagian jenayah polisPeru.

Lemak-lemak tersebut khabarnya dijual dengan harga US$ 15.000 per galon di negara-negara Eropah.

Kerana tak puas mahasiswa saman agensi pelacuran US1.8 juta

 Lantaran tidak puas atau merasa dikecewakan, seorang mahasiswa, warga New York, Amerika Syarikat menyaman sebuah agen penyalur pekerja seks komersial  Las Vegas sebesar US1,8 juta. Masalahnya dia merasa dirugikan lantaran PSK yang disewanya tak memberi kepuasan ketika bercinta. Padahal wanita tersebut, sesuai perjanjian, akan menemaninya selama satu jam tapi malah cuma setengah jam.

Hubert Blackman, mengatakan sangat kecewa kerana wanita yang dikirim agensi itu hanya melayaninya setengah jam dari waktu yang dia bayar. Bahkan, entah berlebihan atau tidak, Blackman menyebut kejadian yang dia alami itu sebuah “kejadian tragis” yang menyebabkan dia menderita trauma.

Dalam saman disebutkan, Blackman membayar ke pihak agensi sebesar 155 dolar AS untuk menemaninya dalam sebuah pesta dansa, juga menambah sebesar 120 dolar AS untuk bercinta.

Atas kekecewaannya itu, Blackman semula menghubungi pihak agensi dan menuntut pengembalian separuh wang yang dia bayar. Ironisnya, pihak agensi menolak membayar yang membuat Blackman mengadu ke polis tapi polis  mengingatkannya kalau lelaki ini boleh  ditangkap kerana pelacuran merupakan kegiatan haram di Las Vegas. Namun, atas saran polis Blackman mengadu ke lembaga konsumen.

“Saya ingin pengadilan menutup agensi itu. Saya juga menuntut pengembalian wang yang saya bayarkan, serta ganti rugi 1,8 juta dolar AS untuk kejadian tragis yang saya alami,” tegas Blackman dalam gugatannya. Ganti rugi sebesar itu, menurutnya, untuk membayar perawatan kesihatan yang harus dia jalani akibat kejadian tidak mengenakkan itu yang membuatnya trauma.

sumber : http://www.poskota.co.id

[Aneh] Ulat bulu berbulu kucing

Ulat kucing atau Puss caterpillar adalah ulat bulu yang paling beracun di Amerika Syarikat. racun tersebut terdapat di duri yang tersembunyi di antara rambut-nya. ulat berbulu ini dapat ditemukan di negara-negara selatan bahagian Amerika, mulai dari sebahagian besar Texas utara ke Maryland dan Missouri. makan pada pohon peneduh seperti elm, oak, dan sycamore. Ukuran ulat ini bervariasi dari 1.2 in (32 mm) sampai 1,4 inci (36 mm).


Ulat ini memiliki rambut-rambut halus oleh kerana itu disebut ulat kucing,kerana bulu-bulunya menyerupai kucing persia
Ulat ini merupakan haiwan beracun,jangan sekali-kali memegangnya dengan tangan kosong,beberapa jenis keracunan dapat ditimbulkan oleh ulat ini. antara lain pembengkakan, mati, bercak merah pada kulit, mual, muntah, demam, sakit kepala, kejang otot, dan masih banyak gejala keracunan lainnya.







Ganas! pembunuh yang berdarah dingin










Comel jugak bila harimau bermata juling

Jarang jumpa binatang bermata juling...


BERLIN - Seekor harimau jaguar yang mempunyai sepasang mata juling menjadi tumpuan para pengunjung Zoo Delitzscher di Jerman, lapor sebuah akhbar semalam.

Harimau jantan berusia 14 tahun itu tinggal dekat sebuah zoo di Leipzig yang turut menempatkan haiwan possum bermata juling bernama Heidi.

Jurucakap zoo tempat harimau jaguar itu dipelihara menyatakan, pihaknya tidak mengetahui kenapa ia memiliki sepasang mata juling.

"Ia amat gembira tetapi haiwan itu tidak akan dapat hidup lama dalam hutan kerana mata tersebut," katanya.

Dia menjelaskan, kesan daripada mata juling itu, haiwan tersebut tidak suka memburu dan memanjat. - Agensi

Di denda kerana guna bahasa kasar berbaur seks ketika bertukar mesej di Facebook

Akibat terlampau ghairah menggunakan bahasa kasar,akhirnya
diri sendiri yang merana...

DUBAI: Mahkamah mengenakan denda terhadap seorang wanita dan lelaki sebanyak 2,000 dirham (RM1,661) kerana saling menggunakan bahasa kasar berbaur seks ketika bertukar mesej di Facebook. 

Mahkamah Jenayah Dubai kelmarin mensabitkan seorang jurutera Amerika Syarikat berusia 35 tahun dan ahli perniagaan wanita Britain berusia 44 tahun kerana bertukar mesej bahasa kotor di Facebook. 

Hakim Ebrahim Khalil Abu Shamma mengenakan denda itu warga Amerika terbabit yang dikenali sebagai QT sementara warga Britain, AK dikenakan denda tanpa kehadirannya. 
Apabila QT hadir di mahkamah dia mengaku bersalah tetapi menjelaskan bahawa dia hanya memarahi AK kerana dia  
menjatuhkan air mukanya dulu. – Agensi

Lupa zip Jeans, Miley Cyrus Pamer Underwear

LOS ANGELES - Miley Cyrus selalu tampil bergaya dalam beberapa kesempatan. Namun ada kalanya, penyanyi Can't be Tamed ini tak percaya diri. Salah satunya, saat dia tidak nyaman mengenakan seluar denim yang membuat underwear-nya terlihat.

Lantaran merasa nyaman mengenakan seluar longgar, Miley Cyrus lupa mengancingkan kembali seluarnya saat tampil di depan publik. Ketika turun dari kereta dan menuju salah satu restoran pizza di Los Angeles, Miley tampak melangkah dengan kancing seluar yang terbuka.

Beruntung, Miley cepat menyedari kesalahannya saat melihat kamera paparazzi. Bintang televisyen Hannah Montana itu langsung menutupi bahagian yang terbuka, dan buru-buru mengancingkannya. Demikian dikutip dari Dailymail.

Setelah situasi terkendali, Miley pun berjalan lagi dengan santai menuju restoran bersama seorang temannya. Miley berjalan lagi seolah tidak pernah terjadi apa-apa, hingga keduanya selesai makan siang dan kembali ke kereta.(nsa)

Masya Allah, Bayi 8 Bulan Hidup Tanpa Hidung

Hidup dengan organ tubuh lengkap tentunya menjadi anugerah terbesar bagi siapa pun. Namun, tidak demikian dengan Junianto Patra. Bayi itu selama lapan bulan hidup tanpa hidung.

Sejak lahir anak dari pasangan Benteng Situmorang (28) dan Tika Noprianingsih (20) ini tidak pernah merasakan bagaimana indra ciuman dan hanya menggunakan mulut untuk bernafas.

“Ketika lahir, ternyata ada kelainan pada wajahnya. Dia tidak punya hidung. Mungkin memang ini takdir dari Tuhan, ya mahu bagaimana lagi,” ungkap sang ibu, Tika saat ditemui okezone di rumahnya, Desa Namubatang, Kecamatan Namorambe, Kabupaten Deli Serdang, Sumatera Utara,.

Padahal, menurutnya selama hamil dia selalu rajin datang memeriksakan diri ke klinik kesihatan di kampungnya. Selama pemeriksaan, petugas selalu mengatakan bahawa janin dalam kandungannya sihat dan tidak terjadi kelainan apapun.

Tika sendiri mengaku tidak pernah terjatuh saat hamil atau mengalami hal-hal yang aneh. Dia juga tidak pernah minum jamu atau obat-obatan. Namun, bayinya memang lahir prematur dengan usia kandungan delapan bulan dan berat 1 kg. Sedangkan saat ini, berat sang bayi mencapai 5 kg.

Hingga kini, Junianto terpaksa harus bernafas melalui mulut. Sejak usia satu bulan, dia juga tidak bisa lagi meminum ASI, dan terpaksa diganti dengan minuman susu formula. Karena, jika minum ASI, nafasnya selalu sesak akibat tidak bisa bernafas melalui mulutnya yang minum susu.

Tika dan suaminya Benteng terpaksa harus mengeluarkan biaya tambahan untuk membeli susu formula senilai Rp60.000 perminggu. Padahal, Benteng hanya bekerja sebagai penderes pohon aren milik orang dengan penghasilan Rp700.000 perbulan.

“Banyak yang suruh kita ke doktor. Tapi, kita tidak punya wang. Kita juga belum punya Kartu Jamkesmas. Kartu Keluarga kami saja sampai saat ini belum siap sejak tahun lalu,” tutur Benteng lirih.

Mereka berharap uluran tangan dermawan dan bantuan pemerintah daerah agar boleh memberikan perubatan untuk kesembuhan anak pertamanya itu. Mereka berharap anaknya dapat segera sembuh jika ada bantuan dari para dermawan atau pemerintah.

“Sampai ketika ini belum ada titik terang. Anak saya masih saja seperti ini. Kami kasihan juga melihatnya, karena tidak bisa bernafas dengan hidung,” tambah Tika.

Perempuan Ini Melahirkan Seekor Biawak. Boleh Percaya Boleh Tidak !

KENDARI, RIMANEWS – Aneh tapi nyata. Benar apa yang dikatakan orang bahawa di dunia ini banyak yang mungkin terjadi, semuanya bukan hal yang mustahil. Salah satu misal adalah seekor biawak ternyata memiliki ibu kandung perempuan.

Ini terjadi di Kota Bau-Bau,  Sulawesi Tenggara. Warga setempat digegarkan oleh kemunculan seekor biawak dengan panjang 1,5 meter. Dan ternyata setelah ditelusuri biawak jantan ini diyakini memiliki ibu kandung seorang manusia dan memiliki saudara kembar

Seorang ibu bernama Normarasni mengakui biawak tersebut adalah buah hatinya (anaknya) yang lahir pada 22 tahun silam dan memiliki saudara kembar manusia. Biawak tersebut berjenis kelamin laki-laki pada ketika lahir diberi nama Mansur, sedangkan saudara perempuan yang seorang manusia bernama Masrianti.

Mansur sang biawak ini ditemukan warga di sekitar tanggul Kota Bau-Bau, Sulawesi Tenggara dan dibawa ke rumah ibunya, Normasrani di Kelurahan Bataraguru, Kecamatan Wolio, Kota Bau-Bau, Sulawesi Tenggara.

Menurut Normarasni, enam bulan yang lalu, sepasang biawak yang diketahui sebagai orang tua Mansur telah menjemput Mansur untuk ikut mereka saja, namun Mansur menolak dan memilih tinggal bersama Normasrani. “Meski begitu, Mansur berjanji akan menyusul ke Bau-Bau,” kata Normarasni yang ditemui Isnin (14/2).

Ia menjelaskan Mansur dilahirkan di Palopo, Sulawesi Selatan pada  22 November 1989. Mansur memiliki saudara kembar manusia bernama Masrianti. Karena Mansur jelmaan seekor biawak dilepas maka dia dilepas di alam bebas dengan diadakan acara adat.

Normasrasni menambahkan bahawa seminggu sebelum kedatangan Mansur, dia kerap bermimpi bertemu Mansur dan akan rencana ke Bau-Bau. Mansur sempat meminta izin kepada saudara kembarnya yang berada di Palopo, Sulawesi Selatan, dimana  Mansur datang, sang ibu boleh menjemputnya di tanggul kali Bau-Bau.-namakugusti.wordpress.com

bk-macam-macam manusia ni....

Video Cut Memey Buka Baju di TV diklik 2 juta kali

berita2.com: Video berjudul Cut Memey Buka Baju di TV telah dklik lebih dari 2 juta kali.Ertinya video tersebut sudah banyak yang lihat. Dalam video itu terdengar suara Cut Memey, "Sekarang saya buka baju..." Lalu dia benar-benar membuka bajunya.

Sampai pukul 08.02, video di YouTube tersebut telah dklik 2.326.245 kali. Video tersebut diposting pada 13 JulAI 2010. Dalam vidio itu terlihat Cut Memey mengenakan baju warna pink. Baju itulah yang dilepaskan dari badannya dengan cara mengangkatnya pelan-pelan lalu melepaskannya melalui kepalanya.

Aksi buka baju tersebut sepertinnya pernah disiarkan oleh sebuah stesen televisyen dalam acara kuis SMS. Berbagai komen pun muncul. "Astaghfirullah hal'adzim,,,smoga mereka cpt sadar," komen  seseorang bernama TheHeemawary empat hari yang lalu.

Pelari yang sesat di Sahara terpaksa minum air kencing sendiri

Seorang pelari marathon Des Sables pada tahun 1994 di Marocco. Setelah  6 hari dan jarak 233 kilometer di padang pasir menyebabkan dia kehilangan jalan. Akhirnya dia binggung dan belari ke arah yang salah, akhirnya berjalan beberapa  kilometer ke Aljazair. Setelah 36 jam dia kehabisan makanan dan air. Dia bertahan hidup dengan meminum air kencing sendiri dan memakan kelawar yang tinggal disebuah masjid yang telah ditinggalkan dan kadang-kadang ular yang ditemukan di padang pasir.

Tidak ingin mati di padang pasir, dia cuba bunuh diri di masjid dengan mengelar pergelangan tangannya dengan pisau kecil yang dimilikinya. Usahanya gagal kerana kekurangan air yang menyebabkan darahnya menebal dan bergumpal sebelum dia sempat mati.

Setelah 9 hari sendirian di padang pasir, dia ditemukan oleh keluarga nomaddan dibawa ke sebuah kem tentera Aljazair dan dari sana dibawa ke hospital Dia telah tersesat sejauh 186 km dari jalan marathonnya, dan dlaporkna telah kehilangan berat badan sekitar 30-40 paun.

Beginilah jadinya jika suka buang sampah dalam kereta










Iklan Seram Kereta Hyundai Veloster Dilarang Ditayangkan


Video iklan Hyundai Veloster dihkabarkan telah ditolak diputar pada stesen televisyen di Belanda. Penolakan ini datang dari dewan kehormatan Hyundai di Korea kerana menilai materi cerita pada tayangan tersebut menyeramkan.


 Menurut Fitzroy, video yang diarah oleh Tom Rijpert ini merupakan iklan yang bagus. Veloster dianggap sebagai kereta yang luar biasa. Dengan hanya memiiki dua pintu di sisi kiri (sisi kanan hanya satu pintu untuk pemandu), kereta ini menyimpan aspek keselamatan yang baik. Video iklan itu sendiri memang tampak menyeramkan. Dalam tayangan dilukiskan sebuah susuk mahluk tanpa wajah lengkap yang menggenggam tongkat sabit sebagai malaikat pencabut nyawa.


Seorang wanita, yang turun dari pintu kiri sebuah kereta secara tiba-tiba dihantam trak. Lalu, dalam scene berbeza wanita ini dilukiskan akan melakukan hal yang sama, namun dengan Veloster, ketika ingin membuka pintu sisi kiri, dia lupa bahawa tak ada tangkai pembuka pintu. Kerana itu, dia lalu keluar kereta dari pintu sisi kanan. Dengan begitu, si pencabut nyawa tak boleh menjempul ajal. Seperti apa videonya? Jom lihat sama-sama videonya di bawah ini


Tikus disaman 1 juta dollar sebabkan kebakaran

Tikus adalah binatang suka mengigitt. Dia akan menggigit apa saja dengan giginya yang kuat. Bahkan kabel elektrik sekalipun.


Timbalan Ketua Kebakaran, Marsekal Ron Melcher mengatakan seekor tikus telah menggigit kabel elektrik dan menyebabkan terjadinya kebakaran dan menghanguskan sebuah gedung veteran terkenal bernama Veteran of Foreign Wars Post 379.

“Seekor tikus yang telah lama bersarang di dalam sebuah piano tua ini menggigit kabel l yang menghubungkan jukebox dan menyebabkan kebakaran besar di ruangan ini,” kata Ron setelah menemukan seekor tikus gosong di dekat titik sumber api.

“Jika dia masih hidup, dia boleh disaman 1 juta dollar atas kerusakan ini!” katanya.-

Berikut ini foto-foto akibat kesalahan si tikus.






bk-nasib baik tikus tu dah mati,kalau tak kat mana
dia nak cari duit bayar saman....

Natijah buruk dekati zina


KUALA LUMPUR: Islam bukan sekadar mengharamkan umatnya melakukan seks di luar pernikahan, tetapi menghampiri unsur-unsur zina pun dilarang di dalam al-Quran kerana perbuatan itu memberi kesan sangat buruk kepada pelakunya.
Penasihat Pertubuhan Kebajikan Sahabat Insan dan Iman Malaysia (Sidim), Hanafi Abdul Malek berkata, agama lain turut melarang penganutnya melakukan hubungan seks luar nikah disebabkan keburukannya termasuk penyebaran HIV dan Aids. “Jadi apabila ada individu yang dijangkiti HIV atau Aids disebabkan melanggan pelacur, ia berlaku kerana mereka melanggar hukum agama,” katanya yang dihubungi, semalam.

Beliau mengulas muka depan Metro Ahad semalam mengenai perbuatan sebahagian pekerja seks dari China yang ‘berkhidmat’ di negara ini walaupun sedar mereka bakal dijemput ajal pada bila-bila masa kerana disahkan menghidap Aids atau pembawa HIV semata-mata untuk mengumpul duit mati sebanyak mungkin. Pelacur China itu tidak menghadapi kesukaran untuk mengumpulkan sekurang-kurangnya RM30,000 dalam tempoh kurang sebulan kerana sebahagian besar memiliki pakej sebagai wanita idaman lelaki hidung belang di Malaysia seperti kulit putih gebu, montok dan tinggi lampai. Mendedahkan perkara itu, Ketua Penolong Pengarah Cawangan Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7) Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan berkata, wanita terbabit dikategorikan sebagai gred C iaitu sudah lama ‘berkhidmat’ sebelum ke Malaysia manakala wanita gred A dan B lazimnya menawarkan khidmat di negara sendiri atau negara maju yang mempunyai kuasa beli lebih tinggi. Hanafi berkata, terdapat empat faktor seseorang itu melanggan pelacur iaitu memuaskan nafsu serakahnya, tetapi pada masa sama enggan memikul tanggungjawab, hendak berpoligami tetapi dihalang isteri, tiada kekuatan agama dalam diri serta ajakan rakan.



sumber : mymETRO

Ferrari dijadikan kereta polis dipamerkan


BOGOTA, Colombia - Sebuah kereta Ferrari yang dijadikan sebuah kereta polis selepas ia dirampas daripada seorang penyeludup dadah, Hernando Gomez dipamerkan kelmarin.
Kereta Ferrari 348 model 1991 itu kini berwarna hijau dan putih berbanding warna asalnya merah.
Kenderaan tersebut yang juga mempunyai logo polis dipamerkan kepada orang ramai di sebuah pusat komersial di sini.
Kereta itu dirampas daripada Gomez pada satu operasi polis yang dilakukan pada 2004.
Ferrari itu mempunyai enjin 300 kuasa kuda V8 dan mempunyai kelajuan 275.2 kilometer sejam.
Dalam operasi itu, barang-barang yang bernilai £60 juta (RM289.12 juta), termasuk ladang, rumah dan hasil seni turut dirampas.
Gomez telah diekstradisi ke Amerika Syarikat atas tuduhan penggubahan wang haram dan dadah. - Agensi

sumber : kosmo online

Melancong untuk melacur


KUALA LUMPUR – Kegiatan pelacuran membabitkan wanita dari negara-negara Asia Tengah yang pernah dibanteras pada 2009 kini dikesan cuba dihidupkan kembali di kawasan Bukit Bintang di sini.
Risikan polis mendapati, pelacur dari negara Asia Tengah termasuk Kazakhstan, Uzbekistan dan Turkmenistan berusia lingkungan 20-an itu dibawa ke sini oleh sindiket tertentu dengan menggunakan pas pelajar atau pas pelancong.
Mereka kembali digilai atas beberapa faktor termasuk cantik, bertubuh tinggi lampai, berkulit gebu dan seksi.
Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7), Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan berkata, ia terbukti apabila pihaknya menahan 15 wanita dari negara-negara itu baru-baru ini.
Katanya, kemasukan semula wanita itu disebabkan permintaan tinggi dari lelaki warga asing dan tempatan.
“Aktiviti persundalan sejak hujung tahun lalu itu mula dikesan pada awal tahun ini. Pelacur-pelacur itu akan ‘dibela’ oleh seorang bapa ayam yang akan menghantar mereka ke sebuah pub di Bukit Bintang di sini pada pukul 9 malam untuk mencari pelanggan,” katanya kepada Kosmo!.
Tambahnya, dalam serbuan itu, 13 gadis dari Asia Tengah tersebut gagal menunjukkan dokumen perjalanan dan polis percaya pasport mereka dipegang oleh pihak sindiket.
Menurut Abdul Jalil, gadis berkenaan mengenakan caj di antara RM500 dan RM1,000 bagi sekali perkhidmatan seks.
“Pelacur China pula dicari kerana caj perkhidmatan seks yang murah iaitu RM150 hingga RM200 manakala wanita Vietnam pula dipilih kerana pandai berbahasa Inggeris,” katanya.
Ujar Abdul Jalil, pihaknya percaya sindiket-sindiket itu tidak akan berputus asa dan sentiasa mencari jalan untuk menghidupkan semula kegiatan tersebut walaupun polis kerap melakukan serbuan.
“Kita akan tetap mengekang kegiatan itu walaupun mereka menggunakan pelbagai taktik termasuk mengubah tempat operasi,” katanya.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved