Peluk Islam walaupun 8 ahli keluarga terkorban pada 11 September

on 19 Februari 2012

Dia masih kerap dipanggil dengan nama lahirnya, Elizabeth. Walau kini, dia telah mengganti semua dokumen rasminya menjadi Safia Al-Kasaby, identiti barunya setelah menjadi seorang Muslimah.

Berita dia berpindah agama sempat menjadi kontroversi di Amerika Syarikat. Maklumnya, ramai yang tak menyangka mengapa kemudian memilih Islam.

 Safia, 43 tahun, adalah keturunan Yahudi dan Puerto Rico. Datuknya adalah korban Holocaust yang kemudian melarikan diri ke Puerto Rico. Mereka bersembunyi di sebuah rumah ibadah.

Dia juga bekas sarjan pertama dalam Angkatan Udara AS. Dan dia, Safia kehilangan lapan kerabat – satu pak cik dan tujuh sepupunya – dalam serangan 11 September yang mengatakan orang Muslim sebagai “tersangka” pada 2001.

Setelah duka Tragedi 11 September, Dia mencari tahu tentang Islam. Dalam dirinya tumbuh keyakinan semakin Islam disudutkan di AS, Dia merasa adalah yang salah di sana.

“Saya tidak peduli siapa yang melakukannya,” ujarnya. “Saya hanya peduli kenapa Islam tiba-tiba dibenci. Saya tidak pernah membenci Islam, atau membenci Muslim. Bagi saya untuk marah tentang apa yang terjadi pada menara kembar akan menjadi seperti saya membenci semua orang Jerman yang menewaskan orang-orang Yahudi.”

Semakin dia membaca buku-buku tentang Islam, semakin dia jatuh hati pada agama yang disiarkan oleh manusia agung, Muhammad SAW. Dia makin gelisah. Akhirnya timbul keberanian, tahun 2005 atau empat tahun setelah tragedi yang meragut keluarganya itu, dia bersyahadat.

Seperti Muslim lainnya, Safia merasa ketegangan di sekelilingnya: tatapan penasaran kerana dia mengenakan jilbab atau kerudung dan penjaga kedai yang tiba-tiba meminta identifikasi tambahan tiap kali ia pergi ke pusat perbelanjaan.

Bahkan pejabat di Kedutaan Besar AS di Cairo menolak permintaan awal dari calon suaminya, seorang lelaki asal Mesir, untuk visa sementara. Safia dianggap punya agenda tersembunyi lain dengan menikahi lelaki Mesir.

Agama barunya juga telah memperluas jurang antara dia dan keluarganya. Ibunya, tiga saudara perempuan dan salah satu anak perempunya, Sylvia, mempertanyakan pilihannya.

Sylvia bahkan ingin tak ada hubungannya dengan dia. Sylvia memarahi Safia habis-habisan ketika dia muncul di pemakaman suaminya mengenakan jilbab dan membawa Alquran.

Namun dia beruntung, satu anaknya yang lain, Natalia, mendukung pilihannya. “Agama yang dipilih mama sungguh cool,” ujarnya.

Gadis 18 tahun ini menghargai transformasi keyakinan Safia. Dia kerap tidak tahan dengan orang-orang yang mengolok-olok Islam atau stereotip Muslim. “Saya berkata,” Tunggu sebentar. ibu saya seorang Muslim,” ujarnya menirukan kalau dia memotong pembicaraan rakan-rakannya. “Dan dia bukan teroris.”

Satu kilogram logam dalam perut

INILAH.COM, Lima – Lelaki berasal dari Peru ini mengejutkan para doktor dan pasukan perubatan ketika mereka menemukan berbagai logam seberat 1 kilogram di perutnya.

“Pesakit tersebut datang dengan keluhan sakit perut parah. Setelah pemeriksaan, kami menemukan ratusan paku dalam perutnya,” kata ahli bedah di hospital di kota kecil Cajamarca, Carlos Delgado.

Doktor yang menemani Delgado tak mampu berkata apa-apa ketika mengeluarkan hampir satu kilogram paku,duit syiling dan potongan logam dari perutnya. Bahkan, ada satu pisau kecil dalam perut lelaki bernama Requelme Abanto Alvarado itu.

“Saya tak pernah menghadapi kes seperti ini. Setelah membedah pesakit, melihat begitu banyak benda di dalam satu perut benar-benar bukan peristiwa biasa,” lanjut Delgado

Alvarado berada dalam keadaan stabil setelah operasi tersebut. Delgado mengatakan, pesakit aneh itu kini sedang menjalani pemeriksaan dengan para ahli kesihatan mental.




Ibu masukkan anak dalam tong sampah untuk pulih daripada sindrom ketakutan

Macam-macam cara ibu mengajar anak..



LONDON - Seorang gadis di Britain pulih daripada sindrom berasa takut apabila berada di dalam ruang
yang sempit, lapor sebuah akhbar semalam.

Gadis itu, Kirsty Nicholson, 23, pulih selepas ibunya memasukkan dia ke dalam tong sampah. Kejadian itu berlaku semasa dia masih kecil kerana anaknya itu mampu melenturkan tubuhnya.

Disebabkan dia turut berbakat melenturkkan tubuhnya di dalam balang kaca, gadis itu kini menunjukkan kemahirannya itu dalam pertunjukan sarkas. 

Dia kini merupakan anggota kumpulan The Circus of Horrors yang menjelajah ke seluruh dunia.

Nicholson amat takut berada di ruang kecil dan tertutup sejak dia berusia enam tahun.

Beberapa tahun lalu, dia mendapat tawaran bekerja dengan sarkas berkenaan dan perlu mengadakan persembahan melenturkan badan di dalam botol sepanjang 0.6 meter dan lebar 45 sentimeter.

"Saya tidak tahu apa yang hendak dilakukan sehinggalah ibu saya mendapat idea untuk saya berlatih di rumah dengan memaksa saya masuk ke dalam tong sampah dan raga pakaian," kata Kirsty. - Agensi

[Pelik] Pencuri bunuh ikan yang di anggap sebagai saksi utama

TEMPO Interaktif, Chicago - Seorang pencuri di Amerika Syarikat membunuh tiga ikan mas koki di rumah yang dimasukinya. Dia membunuh dengan cara meracuni tiga ikan itu kerana dia menganggap ikan itu sebagai saksi utama.

Pencuri 16 tahun itu memasuki rumah di kawasan Arlington Heights, Chicago. Menurut sarjan Mike Hernandez, si pencuri melihat ikan-ikan di aquarium lalu berkata, “Kita tak boleh meninggalkan saksi,” kata Mike menirukan percakapan pencuri itu.

Bersama dua orang temannya, pencuri  remaja itu menngambil svideo game, alat pemutar cakera padat, 30 DVD, senapang angin, perhiasan dan kotak besi.

Ketika pemilik rumah datang mereka sangat terkejut. Selain banyak barang yang hilang, aquarium milik mereka keruh dan penuh dengan sossambal, mustard, sos tomat dan bumbu-bumbu.Ketika dilihat lebih lanjut, ternyata tiga ekor ikan mas koki sudah mengambang.
Tiga pencuri remaja yang tidak disebutkan namanya itu kini menghadapi tuduhan pencurian dan melakukan kekejaman terhadap binatang.

Dendam Membara 20 tahun.. Guru Besar Sekolah Dipukuli Bekas Muridnya Sampai Hampir Mati..

Dendam Membara 20 tahun.. Guru Besar Sekolah Dipukul Bekas Muridnya Sampai Hampir Mati.. Seorang guru besar telah menjadi tuli dan meninggalkan bekas luka seumur hidup setelah dipukul oleh bekas murid yang menyimpan dendam selama 20 tahun kerana pernah dihukum pukul dengan rotan semasa dia anak kecil. Kieran Heakin, 58, menderita luka wajah  ketika dia diserang di sebuah restoran India.

Bekas muridnya Jermaine Bullen, 26, mendekati dia dan berkata: “Apakah kamu masih ingat saya? Anda memukul saya ketika saya berumur enam tahun dan saya telah menunggu bertahun-tahun untuk bertemu dengan Anda.” Bullen seorang buruh, kemudian melancarkan serangan di restoran itu, memukul dan menendang kepala guru itu ke tanah.Dia berdendam terhadap Mr Heakin selama dua dekad setelah dia meronta-ronta dipukul gurunya kerana nakal di sekolah.


Bullen dipenjarakan selama tiga tahun setelah dia mengaku bersalah  dengan maksud membalas dendam. Serangan itu terjadi  setelah dia melihat Mr Heakin menunggu  makanan kari yang dipesan di Kabana di Rochdale, Greater Manchester.

Mr Heakin, guru besar sekolah St John’s RC Primer, di Burnley, menderita patah hidung, sebuah tulang pipi patah dan tulang rusuk, soket mata retak dan patah rahang. Isterinya Angela, 57, mengatakan wajah suaminya tidak dikenali lagi .Dia dan anak-anak mereka Rebecca, 36, Damien, 31, dan Edward, 22, telah terkejut oleh serangan balas dendam yang dahsyat ini dan  bekas luka-lukanya.

Bekas Walikota Whitworth, dekat Rochdale, yang telah mengajar selama 34 tahun, menghabiskan dua minggu di hospital dan dua bulan memulihkan diri di rumah. Empat plat logam dimasukkan ke dalam tengkoraknya dan kini pekak di satu telinga dan kehilangan indra ciuman dan rasa.

Tapi Mr Heakin berkata: “Meskipun cedera saya, saya telah memaafkan Jermaine dan aku tidak ingin ada dendam. “Dia kehilangan kawalan diri sejenak dan akan membayar untuk itu selama bertahun-tahun mendatang. “Aku ingat dia sebagai bayi tapi saya tidak melihatnya selama 19 tahun.

“Dia dikeluarkan dari sekolah berkali-kali. Aku tidak suka memikirkan insiden atau kesan. Sebagai seorang insan saya telah memutuskan untuk memaafkannya. Itulah pekerjaan saya – saya menghabiskan banyak waktu menceritakan anak-anak tentang pengampunan.”

Sebelumnya Bolton Crown Court mendengar bagaimana Bullen dihadapan Mr Heakin, mengatakan: “Anda akan ingat saya dan Anda akan ingat ayah saya – yang digunakan untuk menggertak saya di sekolah.”

Bullen, yang ditahan , memiliki serangkaian kesalahan dalam catatannya termasuk perkelahian di depan umum, GBH dan biaya ubat-ubatan. David Farley, membela, berkata: “Ketika serangan itu terjadi, katanya semua boleh dia lakukan adalah menggambarkan diri pada usia itu dan dia kehilangan kawalan.”

sumber : daily mail

[AJAIB!!] Ditembak Tiga Kali, di Kepala, Jantung dan Lengan Kanan, Tetap Hidup dan Selamat

[AJAIB!!] Ditembak Tiga Kali.. di Kepala, Jantung dan Lengan Kanan.. Tetap Hidup dan Selamat!!.. Seorang wanita ditembak di kepala oleh kekasihnya telah selamat dari serangan itu setelah doktor mengeluarkan peluru dari otaknya. Lulusan seni 24 tahun dari Delhi, yang hanya dikenal sebagai Heena, ditembak tiga kali – di kepala, jantung dan tangan – setelah dia menolak tawaran pernikahan.

Salah satu dari tiga peluru masuk telinga kirinya mematahkan tulang tengah dan telinganya sebelum berakhir tertanam di otak. Dua lainnya terbenam di lengan kanannya dan jantung. CT Scan menunjukkan peluru tertanam di bahgian dalam otak.


Doktor di Lok Nayak Hospital di ibukota India mengatakan Heena sangat ‘beruntung’.  Dr Amit Banerjee berkata: “Kami terkejut melihat kes seperti itu. ‘ Dia beruntung telah selamat. ” Heena masih belum pulih dari trauma setelah dia dirawat dihospital.



Dr PN Pandey, ketua bedah saraf, berkata: “Peluru itu masuk otak melalui telinga kiri dan menekan tengkorak. Tapi untungnya peluru itu tidak merosak bahagian manapun dari otak yang mengawal fungsi tubuh. ” Dia banyak kehilangan darah kerana patah tulang rusuk, pembedahan menjadi lebih kompleks dan pesakit harus diberikan beberapa unit darah.

Meskipun doktor telah menyatakan pembedahan ‘sukses’, kemungkinan infeksi dan komplikasi masih mungkin terjadi di masa depan. “Peluru itu telah merosak telinga bahagian tengahnya. ini dapat menyebabkan tuli konduktif ”, adanya penurunan getaran suara yang tidak mencapai telinga dalam akibat gangguan di telinga luar, di masa mendatang, “kata Dr Pandey. “Dia juga dapat menderita pening kepala,” tambahnya.

sumber : daily mail

Ada hidangan air mani kuda di New Zealand

pelik-pelik...







WELLINGTON: New Zealand yang dikenali sebagai destinasi sukan ekstrem seperti terjunan bungee dan luncur salji kini mengubah haluan kepada hidangan makanan apabila menyediakan air mani kuda kepada penggemar makanan eksotik. 

Sajian itu akan disediakan dalam majlis tahunan Festival Makanan Eksotik di bandar Hokitika di Pulau Selatan bulan depan bersama hidangan lain seperti kala jengking, kumbang disalut cokelat dan ulat goreng. “Sajian air mani kuda dapat memberi anda kekuatan seperti haiwan itu selama seminggu,” ujar penternak kuda lumba di Christchurch, Lindsay Kerslake. - AFP

Suami patahkan tangan isterinya kerana tukar siaran TV


TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan yang baru saja menikah meminta cerai dari suaminya setelah dia dipukul kerana menukarkan rancang muzik televisyen kesukaan sang suami.

Perempuan Arab Saudi ini mengatakan kepada suaminya jika dirinya tidak suka atas acara televisyen kesukannyanya, Ghinwa TV, yang memutar muzik Arab dan gadis muda menyanyi serta menari secara seksi.

Seperti ditulis media online, emirates247.com, sang isteri mengatakan akan menukar siaran televisyen tetapi diperingatkan oleh suaminya agar tidak melakukan hal itu dan mengancam akan mematahkan tangannya.

Mengira suaminya tidak serius, sang isteri mengambil remote control dan menukarkan acara televisi. Suaminya pun marah dan memukuli serta mematahkan tangannya. Sang istri kemudian mengajukan gugatan cerai setelah dirawat di rumah sakit.

Bebas Dari Hukuman Penjara.. Kerana Terlalu Gemuk.

Bebas Dari Hukuman Penjara.. Kerana Terlalu Gemuk.. Punya badan gemuk terkadang ada untungnya juga. Setidaknya, itu dialami George Jolicur. Dia bebas dari dipenjarakan kerana berat badan yang mencapai 273 kilogram.Lelaki yang tinggal di Sandford, Florida, itu dikhuatirkan hanya akan menghabiskan perbelanjaan penjara karena dana kesihatannya terlalu besar.

Kes tersebut bermula ketika Jolicur memesan daging  di sebuah restoran. Bila daging  yang diinginkan disajikan, dia langsung memakannya. Ketika ada lebihan sedikit, lelaki 38 tahun itu mengembalikan potongan akhir seraya menngatakan bahawa daging seharga 30pound itu  tersebut sudah basi, tak enak dimakan.


Pemilik restoran berang dan melaporkan kepada polis. Apalagi itu bukan yang pertama Jolicur melakukan begitu. Sebelumnya, dia pernah memesan lima  milkshake yang langsung diminumnya. Dia meniggalakan sisa sedikit saja, dan kemudian komplain bahawa minuman yang sudah masuk ke perutnya tersebut tidak enak. Jolicur menolak membayar.

Polis ldatang kerumah Jolicur. . Dengan menirukan suara perempuan, dari balik pintu dia mengatakan bahawa orang yang dicari polis tidak ada. Namun, kebohongannya tebongkar. Jeff Sabounji, polis itu, kemudian mendengar tetangga Jolicur mengatakan,”George, serahkan dirimu!”


Masalah lain menanti. Ketika Jolicur harus menghadiri sidang, kesihatannya terganggu. Jangankan berdiri menghadapi pertanyaan hakim di pengadilan, untuk bernafas saja dia harus dibantu alat bantuan pernafasan. Jolicur tersandar tak berdaya di ranjang.

Jaksa Kyan Ware mengatakan memerlukan biaya ribuan dolar hanya untuk menghadirkan lelaki obesiti itu ke pengadilan. Lima tuduhan menanti Jolicur, namun akhirnya pengacaranya ditawarkan ”jalan tengah” untuk melepaskannya dari penjara. Penasihat hukum setuju Jolicur didenda 800 pound

”Dia sudah mendapatkan penjaranya sendiri. Dia tidak boleh bergerak daripada katilnya ,” ujar Jaksa Ware.

sumber : daily mail

66 Tahun Peluru Bersarang di Kaki.. Fred Gough Mengira Radang Sendi

66 Tahun Peluru Bersarang di Kaki.. Fred Gough Mengira Radang Sendi.. SEORANG veteran perang dunia kedua, tidak menyedari jika sebuah peluru telah tertanam selama bertahun tahun di kakinya selama ini.

Selama 66 tahun veteran perang tersebut berjuang melawan rasa sakit pada kakinya. Fred Gough merasa jika rasa sakitnya tersebut tidak lebih seperti radang sendi. Namun setelah diperiksa oleh doktor ternyata dia telah membawa peluru tersebut di dalam tubuhnya sejak perang dunia kedua.

Lelaki yang kini bermukim di Darlaston,England sebelumnya menjalani rawatan di  hospital untuk melakukan pengimbasan dengan sinar rontgen, untuk memeriksa rasa sakit yang dideritanya pada kaki sebelah kiri.

Dia terkejut jika di kakinya tersebut tersimpan sisa peluru pada masa perang dunia kedua lalu. “Takjub melihat peluru itu, saya tidak menyedari peluru itu ada ditubuh saya selama ini. Tapi saya ingat bila peluru tersebut bersarang di kaki saya,” ungkap Fred Gough.

“Saya hanya ikut berperang pada tahun 1944 ketika masih berusia 18 tahun. Saya ingat pasukan itu bergerak maju ke garis depan dan peluru itu memang mengenai saya namun tidak menjatuhkan saya,” lanjut Gough.

Gough sendiri yakin jika peluru tersebut berasal dari tembakan pasukan Jerman. Dia ingat jika seseorang menutup lukanya tersebut dengan plester dan menyuruhnya untuk kembali mundur.

Namun Gough sepertinya ingin menjadikan peluru tersebut sebagai kenang-kenangan. Buktinya ia tidak ingin mengeluarkan peluru tersebut dari kakinya. Veteran perang itu ingin tetap peluru itu berada di sana hingga dia merasa tidak nyaman lagi pada kakinya.

Belgium akan adakan pesta telanjang sempena 249 hari tanpa pemerintah

Brussels - Banyak orang melihatnya sebagai penghinaan, tetapi bagi warga Belgium merupakan alasan untuk berpesta, kerana selama 249 hari mereka tidak memiliki pemerintah!


Negara yang memiliki 6 juta warga berbahasa Belanda serta 4,5 juta berbahasa Perancis, menyisihkan perbezaan mereka untuk merayakan kosongnya pemerintahan.

Organisasi Ghent yang berbahasa Belanda, akan mengerahkan sebanyak 249 orang untuk bertelanjang ria, untuk menandai hari-hari krisis sebagai sebahagian dari pesta, dengan harapan akan menarik ribuan warga lainnya untuk berpesta. Akan ada kentang goreng istimewa (makanan nasional Belgium) di Leuven serta bir Belgium di kota pelajar berbahasa Perancis, Louvain-la-Neuve.

“Akhirnya juara dunia,” demikian headline suratkabar De Standaard .

“Tentu saja adalah hal serius bahawa kita tidak memiliki pemerintah federal,” ujar Kris Peeters, salah seorang warga. “Tapi di sisi lain, saya sangat menghargai humor pada tindakan tertentu,” tambahnya.

Masih diperdebatkan apakah 249 hari benar-benar catatan rekod dunia. Sebab negara Iraq juga tidak memiliki pemerintah selama 249 hari, ditambah 40 hari mendapatkan persetujuan pembentukan pemerintahan.

Setelah pemilihan umum pada 13 Jun tahun lalu, sejumlah parti besar Belgium memulai pembicaraan untuk melakukan reformasi konstitusi terbesar selama 10 tahun terakhir. Tapi kerana kepentingan mereka sering bertentangan, pembicaraan menemui jalan buntu.

Lepas dari itu, warga Belgia mengklaim memiliki kewajiban moral untuk mengolok-olok diri mereka sendiri.

“Kami tidak pernah menganggap diri kami serius.  Kami adalah negara dari Smurf, Tintin, Rene Magritte dan surealisme.. Jadi kami berani jika dibandingkan dengan England atau Perancis, kami berani mengolok-olok diri kita sendiri,” tegas politisi Luckas Vander Taelen.

Ditembak kerana telalu bising makan popcorn semasa menonton wayang

RIGA – Jika Anda gemar menonton film, tampaknya Anda harus berhati-hati jika terlalu bising memakan bertih jagung (popcorn). Seorang lelaki ditembak mati kerana makan popcorn terlalu bising.

Polis menangkap seorang lelaki  berusia 27 tahun yang telah menembak mati seorang penonton di panggung wayang berusia 42 tahun kerana terlalu bising ketika makan popcorn.

Peristiwa tersebut terjadi padaketika penayangan filem Black Swan di Latvia, demikian lapor Telegraph

Saksi  mengatakan bahawa pada saat itumangsa edang memakan popcorn-nya tapi dia terlalu bising.

Lelaki itu pun ditembak  di ibukota Latvia, Riga, setelah filem tersebut selesai dityangkan.

Kejahatan dengan menggunakan senjata api sangat jarang terjadi di Latvia, sebua negara Uni Eropah yang hanya berpenduduk 2,2 juta orang

Sumber : http://www.okezone.com/

Ada Gajah Pemakan Manusia di India

Manusia bukanlah mangsa yang selalu di cari gajah dan macan, tapi di wilayah kepulauan Sundarban dari Bengali barat, India, orang-orang diserang oleh kedua haiwan ini, bahkan dimakan.

Biasanya, gajah hanya menyerang tanaman dan perumahan penduduk, bahkan di belahan dunia lain gajah dilaporkan menewaskan sekira 200 orang pada tahun lalu. Tapi anehnya, gajah yang seharusnya makan tumbuhan ini dilaporkan memakan manusia.

Laporan mengenai haiwan pemakan manusia pun di India meningkat. Tahun lalu dilaporkan bahwa 14 orang mati kerana dimakan oleh binatang liar.

“Gajah bukanlah pemakan manusia. Ini sebuah anomali yang membuat hewan-hewan tersebut memutuskan untuk memakan manusia,” ujar ahli hewan Dave Salmoni, seperti dilaporkan ABC News.

Para ahli yakin bahawa permasalahan lingkunganlah yang menyebabkan permasalahan ini dan dengan cepatnya pertumbuhan populasi manusia di wilayah tersebut yang akhirnya mengurangi jumlah asupan makanan para haiwan tersebut, sehingga akhirnya membuat para penduduk yang menjadi mangsa.

Banyaknya penduduk yang membuka penempatan baru di hutan Sundarban juga diperkirakan jadi penyebab melanggar batas wilayah bagi  gajah tersebut.

Sumber : http://www.okezone.com/

[Gila] Ibu Paksa Anak Berpura-pura Sakit Demi Sumbangan

Sanggupnya ibu ini memaksa anak lelakinya yang kini berusia lapan tahun untuk menggunakan kerusi roda, memakai tiub oksigen, dan memakan ubat-ubatan yang sebenarnya tak diperlukan agar dikira sakit parah dan mendapat sumbangan sosial dan simpati dari kalangan selebriti. Kerana perbuatan yang sudah dilakukan selama enam tahun itu, Lisa Hayden-Johnson dipenjarakan.


Hayden-Johnson telah mendapat perhatian media nasional Inggris kerana “keadaan” anaknya itu. Dia sempat bertemu keluarga kerajaan Inggris dan bekas PM Tony Blair di samping mendapatkan sumbangan tunai, tiket  menonton acara X Factor, bercuti di kapal mewah, dan juga berhasil melobi agar anaknya mendapat penghargaan keberanian “Anak Pemberani” pada 2005.


Namun seperti yang terungkap di pengadilan Exeter Crown, demi semua itu anaknya tersiksa sepanjang hari bahkan juga mengira dirinya memang sakit parah. Jaksa penuntut Andrew Macfarlane mendakwa, “ Tertuduh mengatur, menjalankan, dan memastikan rawatan mediK, fisiologi, dan psikologi yang menjadi siksaan 24 jam sehari pada tiap aspek kehidupan  anaknya.”

“Hasil dari kepura-puraan sadis ini,  tertuduh mendapatkan banyak perhatian publik dan nasional,” kata pendakwa, “Tak boleh dipastikan apa pengaruh jangka panjangnya bagi mental sang anak.”


Hayden-Johnson telah menyertakan anaknya pada 325 pemeriksaan dan prosedur medik, termasuk juga pemasukan tiub kepada anak di bawah pengaruh ubat bius, serta mengaku bahawa anaknya menderita diabetes, alergi makanan, gangguan otak, cystic fibrosis, dan kerentanan terhadap sinar matahari. Untuk meyakinkan pihak kedoktoran, ibu itu sengaja memanipulasi keadaan fizik anaknya, contohnya dengan menaikkan kadar gula darah sang anak sebelum pemeriksaan diabetes.


Jumlah sumbangan yang dia terima dikirakan sebanyak 130.000 poundsterling . Kini anaknya diasuh oleh ayahnya yang telah berpisah dengan wanita tersebut.

Suara kucing ini setaraf boeing 737

INILAH.COM, Jakarta- Bagi pencinta kucing, tindakan paling menyenangkan adalah mendengar peliharaan mereka berdengkur puas. Tapi, ini tidak terjadi bagi Smokey. Kenapa?

Jika mendengar kucing bernama Smokey ini mengeluarkan suara, siapapun memerlukan penutup telinga. Suara yang dihasilkan Smokey mencapai 92 desibel, tingkat yang setara dengan pesawat Boeing 737 ketika lepas landas. Bahkan, jika Anda berada lima meter dari Smokey, suara kucing itu berasio 80 desibel.Suara kucing rata-rata 25 desibel.

Pemilih Smokey, Ruth dan Mark Adams mengaku kucing jenis british shorthair berusia 12 ini boleh melenyapkan suara televisyen radio dan bunyi percakapan telefon jika sedang mendengkur.

“Dia bahkan mendengkur ketikamakan. Satu-satunya waktu Smokey mampu tenang adalah ketik tidur,” kata Ruth Adams yang berasal dari Northampton, England, soal kucing betinanya itu.

Guinness World Records mengatakan pihaknya memiliki kategori kucing paling bising tapi belum ada yang mengajukan diri. “Jika Smokey mampu mendengkur lebih dari 80 desibel, ini menjadi prestasi yang mengagumkan,” ujar juru cakap organisasi itu.

Diana Johnson dari Lembaga Perlindungan Kucing Northampton yang telah bertemu dengan Smokey mengaku belum pernah melihat kucing yang memiliki kemampuan bersuara menakjubkan.

“Ini sangat luar biasa dan saya tidak pernah menemukan kucing yang mampu mendengkur begitu keras,” kata Johnson

Iklan Unik The Walking Dead di Panggung wayang [Video]



Menggunakan tiga resepi berikut: Trailer filem romantis, penonton yang tak tahu apa-apa dan satu zombie, Top TV membuat satu iklan unik untuk para penggemar siri populer mereka The Walking Dead di Afrika Selatan. Check this out.


Restoran Bagi yang Ingin Cepat Mati (Foto + Video)



"Efek buruk menu kami antara lain meningkatkan berat badan mendadak, sakit punggung, pertumbuhan payudara lelaki, kehilangan kekasih, kanser paru-paru, sakit liver, stroke. Bahkan kematian."


 Lawak iklan restoran 'The Heart Attack Grill' itu tampaknya menjadi kenyataan. Akhir minggu lalu, seorang pengunjung mengalami serangan jantung saat menyantap salah satu menu restoran tersebut: 'Bypass Burger Triple'




"Pria itu beroeluh, gementar, dan mengeluh sakit di bagian dada," kata Bridgett, pelayan restoran yang segera mengabarkan kejadian itu kepada pemilik restoran, Jon Basso, seperti dikutip Fox News.


 Basso mulanya menganggap khabar itu lawak. Apalagi sejumlah pengunjung lain juga memainkan kamera telefon untuk mengabadikan kejadian itu. "Sejumlah pengunjung mengira kejadian itu sebahagian dari aksi yang kami buat," kata Basso.




Basso segera tersedar setelah seorang pelayan kembali dan meyakinkan bahawa kejadian betul-betul genting. Ia pun bergegas menghubungi 911 untuk meminta bantuan darurat paramedik. "Lelaki itu selamat setelah dilarikan ke hospital, dan kini mulai menjalani pemulihan."


Restoran yang kini berlokasi di Las Vegas, itu memang menuai kontroversi sejak muncul pertama kali di Arizona. Di tengah gempuran restoran yang menawarkan beragam menu seihat, restoran ini justru melawan arus dengan beragam sajian tinggi kalori.


 Seolah mengajak pengunjung berlumba menggemukkan badan, restoran ini menggratiskan bersantap untuk mereka yang memiliki berat badan minimal 150 kilogram.




Menu-menu tak sihat yang mereka tawarkan antara lain kentang goreng berlumur lemak, minuman bersoda mengandung gula, dan burger bertumpuk empat, bahkan rokok tanpa filter.


 Tanpa ragu, pengelola restoran ini mendekor dinding dengan sejumlah peringatan mengerikan untuk pengunjung. Di antaranya: "Peringatan. Makanan ini tidak baik untuk kesehatan Anda" dan "Makanan terbaik mempercepat ajal".




Memperkuat kesan angker, pengelola sengaja menciptakan atmosfer restoran menyerupai rumah sakit. Seluruh pramusaji mengenakan baju ala perawat yang siap memperlakukan pengunjung layaknya pasien. Jika pramusaji memperkenalkan diri sebagai suster, Basso menyebut dirinya dokter.


 Sebagai seorang pakar nutrisi, pemikiran Basso ini memang di luar akal sehat. Namun, semua 'kegilaan' yang ia ciptakan  membuat 'The Heart Attack Grill' tampil sebagai restoran populer yang sangat diminati warga Amerika Syarikat.



Inilah ‘Art Squad’, Girl Band Pertama Korea Utara


Meskipun para gadis mungkin harus memperbaiki cara berpakaian dan nama band, namun mereka adalah girl band pertama Korea Utara.


Dengan menggunakan seragam militer dan ekspresi wajah yang hampir menangis, ‘Art Squad’ menyanyikan lagu mereka secara langsung di ibukota Korea Utara, Pyongyang, guna merayakan ulang tahun ke-70 bekas pemimpin Kim Jong il, yang meninggal dua bulan lalu.


Perayaan peringatan hari ulang tahun Kim Jong Il ini dipimpin oleh putra dan sekaligus penggantinya Kim Jong Un, yang menggunakan acara ini untuk memberikan pandangan lain terhadap media dunia, yang belum pernah terjadi sebelumnya pada bangsa tertindas itu.


Pada perayaan tersebut, Kim Jong Un secara khusus memberikan peranan utama kepada kaum wanita, termasuk girl band ‘Art Squad’ dan perenang perenang muda berbakat bangsa tersebut.

Gila..Lelaki Rusia Mentato Kucing Peliharaannya



Seorang lelaki Rusia telah memicu kemarahan para pencinta haiwan setelah melakukan hal keji terhadap kucing peliharaannya, dengan mentato haiwan malang tersebut dengan tato yang sama pada tubuhnya.


Timur Rimut, dari Tatarsan, Rusia, memfilemkan dirinya mentato  kucing sphinx-nya, Coco, dengan kalimat latin ‘Carpe Diem’.


Artis berusia 24 tahun tersebut memiliki tato yang sama di dadanya dan membuat desain yang sama pada kucingnya dengan pena sebelum membius haiwan itu dan mentatonya secara permanen. Namun, rupanya ia salah mengeja kalimat dan mentato ‘Carpe Deem’ di dada Coco.


“Kami terkejut melihat gambar-gambar tersebut. Kami tidak setuju dengan orang-orang yang memperlakukan haiwan peliharaan sebagai aksesoris fashion dengan cara apapun, ” kata juru bicara Perlindungan Kucing Inggris.


“Ini adalah tindakan yang paling kejam terhadap haiwan. Saya tidak dapat memahami bagaimana seorang pemilik boleh melakukan ini untuk haiwan peliharaannya. Benar-benar memuakkan, “kata seorang wanita.


Sedangkan yang lain menambahkan bahawa “Kucing itu tidak memberikan persetujuan untuk ditato. Anda merampas hak haiwan itu dengan membuatnya dibius sehingga boleh menghiasnya dengan apa yang Anda inginkan. Kucing itu bukanlah sebuah buku gambar.”



Adele Saman Majalah Perancis Sebarkan Foto Porno


Sebuah majalah Perancis meriliskan beberapa foto dan mengatakannya sebagai potongan gambar dari video porno milik Adele. Merasa tidak memiliki video porno, Adele pun segera menyaman pihak berkenaan.


Penyanyi 'Someone Like You' itu dikhabarkan membantah bahawa foto yang ada pada sampul majalah Public adalah dirinya. Kini, peguam  Adele sedang berusaha menempuh jalur hukum untuk menuntut majalah yang mengaku memiliki tiga juta pembaca tiap minggunya.


Dalam pernyataan yang dikirimkan kepada MailOnline, peguam Adele menuliskan, "Kami diberitahu bahawa majalah Perancis, Public yang terbit pada hari ini mempamerkan gambar yang dikatakan sebagai potongan video porno milik klien kami. Klien kami tidak muncul dalam rakaman seks yang diklaim dalam artikel. Klien Kami tidak ada pada foto-foto tersebut."


Menurut peguam, klaim yang dilayangkan oleh majalah Public adalah fitnah, dan mereka akan segera mengambil tindakan hukum untuk mengatasi masalah tersebut. Seperti yang dikutip dari Daily Mail, Adele  dikatakan sangat malu atas pemberitaan yang tidak benar tentang dirinya itu.


Sumber : http://wolipop.detik.com

Syabu dalam anu


IPOH: Bagai menempah maut apabila seorang wanita ‘keldai dadah’ warga Malaysia ditahan polis Indonesia kerana cuba menyeludup syabu dengan menyembunyikannya di dalam kemaluan.
Wanita berusia 25 tahun itu ditahan di Lapangan Terbang Sepinggan, Balik Papan, Kalimantan sebaik tiba dengan menaiki pesawat melalui penerbangan dari Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Menurut sumber, suspek ditahan selepas pemeriksaan polis mendapati dia menyumbat tiga ketulan syabu di dalam plastik seberat 175 gram ke dalam kemaluannya.


“Suspek dipercayai keldai dadah ditahan pihak berkuasa lapangan terbang selepas didapati dalam keadaan gelisah ketika melepasi pemeriksaan kastam.

“Dia kemudian diarah membuka pakaian untuk pemeriksaan rapi oleh anggota polis wanita dan dicekup selepas satu daripada tiga bungkusan dadah itu terjatuh sebaik seluar dalam dipakainya dilucutkan,” katanya.


Menurutnya, suspek kemudian dibawa untuk ujian x-ray sebelum polis mendapati dua lagi bungkusan dadah tertinggal dalam kemaluannya.



Polis tidak menolak kemungkinan suspek diupah sindiket dadah warga Afrika dan usaha dilakukan bagi mengesan dalang yang memperguna gadis Malaysia itu untuk menyeludup dadah.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bukit Aman, Datuk Mohd Noor Rashid Ibrahim yang dihubungi berkata, kebanyakan wanita ‘keldai dadah’ yang ditahan di luar negara menyedari risiko ditanggung dan melakukannya secara sukarela.


Menurutnya, kebanyakan mereka sedar kesalahan dan kandungan dadah yang cuba diseludup, namun lebih tertarik kepada kemewahan dijanjikan sindiket.

“Taktik penyeludupan digunakan semakin licik apabila sindiket memilih wanita berperwatakan lemah lembut untuk mengelak rasa syak pihak berkuasa di lapangan terbang. Malah, biasanya keldai dadah mendaftar masuk di lapangan terbang pada saat akhir bagi mengelak pemeriksaan terlalu ketat.


“Aktiviti gadis Malaysia yang dijadikan keldai dadah makin meningkat kebelakangan ini berikutan syabu diseludup dari negara ini dijual dengan harga tinggi di Indonesia dan Australia,” katanya.


Menurutnya, syabu biasanya dijual RM250,000 sekilogram di Malaysia, namun boleh meningkat kepada RM1 juta di Indonesia dan RM3 juta di Australia.


“Faktor ini mungkin menjadikan sindiket dadah di Malaysia berlumba-lumba cuba menyeludup dadah ke dua negara ini berikutan keuntungan tinggi bakal diperoleh.


“Berdasarkan kajian, wanita yang berdepan masalah kewangan paling mudah dipujuk menjadi keldai dadah. Lebih serius, mereka dipergunakan pula sindiket didalangi warga Afrika untuk melatih wanita tempatan lain untuk turut dijadikan keldai,” katanya.


Menurutnya, seramai 49 wanita Malaysia yang ditahan sepanjang tahun lalu di luar negara membabitkan kes dadah, menyedari kesalahan menyeludup syabu yang dilakukan.



sumber : myMetro

Bersepai otak


REMBAU: Seorang anggota tentera yang bakal melangsungkan perkahwinan Jun depan, maut selepas motosikal ditunggangnya bergesel dengan motosikal lain di Kilometer 230, Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah selatan, di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 8.30 malam, Khairulddin Abdullah, 29, yang menunggang motosikal jenis Honda Wave dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Taman Pengkalan Indah, Alor Gajah, Melaka, meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala.

Penunggang sebuah lagi motosikal jenis sama, Zulhilmi Mohd Zain, 23, cedera parah dan dikejarkan ke Hospital Tuanku Ja’afar Seremban (HTJS) untuk rawatan lanjut.


Kemalangan dipercayai berlaku apabila motosikal dinaiki kedua-dua mangsa bergesel antara satu sama lain.

Lebih mengerikan, serpihan otak anggota tentera itu bersepai di atas jalan, dipercayai akibat terkena besi penghadang.


Ibu mangsa, Habibah Idris, 54, berkata, dia sempat menemui anak bongsunya pada pagi sebelum kejadian.



“Anak saya pulang bercuti untuk menyiapkan kerja mengecat rumah. Dia bagaimanapun hanya sempat mengecat separuh kerana bergegas pulang ke kem selepas menerima panggilan dari tempat kerja.

“Arwah tidak menunjukkan sebarang perubahan, tetapi yang meruntun hati saya apabila semua persiapan kahwinnya siap dilakukan.


“Nampaknya hasrat saya untuk melihatnya bersanding tidak kesampaian apabila Allah lebih menyayanginya,” katanya di sini, semalam.

Sementara itu, Pegawai Memerintah Rejimen ke-4 Artileri Diraja Kem Sikamat, Leftenan Kolonel Majdi Kamarudin berkata, mangsa bertugas sebagai pemandunya sejak lebih tiga tahun lalu.


“Sikap arwah berubah minggu lalu ketika dalam perjalanan ke kem Sungai Besi apabila kelihatan mengelamun, menyebabkannya terlepas beberapa lokasi yang ingin dituju.


“Berita kematiannya sangat mengejutkan, apatah lagi dia bakal melangsungkan perkahwinan. Saya berharap ahli keluarga arwah tabah dan kami turut merasai kehilangan anggota yang rajin dan hormat pada ketua,” katanya.


Tinjauan Metro Ahad mendapati, lebih 100 anggota tentera daripada pelbagai jawatan, pangkat dan pegawai memberi penghormatan terakhir kepada mangsa di pekarangan Bilik Mayat Hospital Tampin, pagi semalam.


Ketua Polis Daerah Rembau, Deputi Superintendan Mizan Md Dom berkata, siasatan awal mendapati kedua-dua motosikal dipercayai bergesel antara satu sama lain.



sumber : myMetro

Luahan Ika Nabila


Lahir menerusi program Akademi Fantasia musim keenam (AF6), nama Ika Nabila mungkin tidak segah rakan seangkatannya seperti Stacy, Nubhan, atau Saida. Namun Ika merupakan antara produk AF6 yang masih bertahan dalam industri seni sehingga kini.
Namun dalam meniti perjalanan sebagai anak seni, nama Ika tidak terlepas daripada kontroversi yang sedikit sebanyak mencalarkan namanya. Lebih membuatkan Ika kesal, orang sekeliling seolah-olah hanya ingin tahu kisah kontroversi berbanding karier seninya.
 
Dikait dengan 'pengkid', berpakaian seksi, kaki sosial dan terbaru dikatakan meminum arak, Ika mengakui terpaksa menelan satu persatu tohmahan orang luar hanya kerana beberapa keping gambar yang tersebar.
 
"Bila saya tahu orang kaitkan saya bercinta dengan 'pengkid' bernama Adlin, saya hanya ketawa. Hakikatnya, dia adalah pengurus saya yang dipanggil 'kak long' dan dia bersama saya sejak saya keluar AF lagi.
 
"Saya dengan kak long memang rapat dan dia sentiasa menemani saya ke mana sahaja. Malah, apabila berita itu keluar di akhbar mingguan tersebut, ayah saya sendiri yang memaklumkan kepada saya mengenai berita tersebut," katanya.

 
Bukan 'kaki minum'
 
Mengulas mengenai fotonya yang memegang minuman yang dipercayai arak, Ika mengakui tersilap sehingga membuatkan ramai pihak keliru. Jelasnya, air dalam gelas tersebut bukanlah arak sebaliknya, jus sparkling. Ika berkata, dia tidak pernah minum arak apatah lagi mabuk di depan khalayak seperti yang digambarkan pada foto itu.
 
"Sebenarnya air dalam gelas tersebut adalah jus sparkling. Saya tak tahu macam mana gambar itu boleh tersebar kerana ia hanya dipaparkan dalam gambar profil mesej Blackberry (BBM) saya.
 
"Malah, saya bersama Mimi Haris (penyanyi) ketika itu di sebuah pusat karaoke. Saya percaya ini perbuatan­ khianat individu yang tidak berpuas hati dengan saya.
 
"Bagaimanapun, saya mengakui silap kerana meletakkan gambar itu di profil BBM saya, sekali gus menyebabkan ada pihak salah faham,” jelasnya.
 
Masih aktif menyanyi

 
Menyentuh mengenai karier nyanyiannya yang dilihat semakin suram, Ika berkata, dia masih aktif memenuhi undangan pentas. Namun tidak mempunyai single terbaru.
 
"Kalau ikutkan, saya banyak mengi­kuti program anjuran Kementerian Belia dan Sukan (KBS) dan tahun lalu saya kerap terbang ke Sarawak, bagi memenuhi undangan pentas.
 
"Mungkin kerana jarang muncul di program nyanyian yang disiarkan di televisyen (TV), orang anggap saya kini hanya aktif berlakon," katanya yang kini menjalani penggambaran drama Apa Celop yang bakal disiarkan, 20 Februari ini di TV3.
 
Ika berkata, biarpun karier nyanyiannya tidak sebaik karier lakonannya, dia tidak pula berasa kecewa dan percaya pada rezeki.
 
"Buat masa ini fokus utama saya terhadap bidang lakonan dan jika ada kelapangan saya tidak kisah untuk memenuhi persembahan pentas.
 
"Tapi untuk membuat album atau single, saya belum ada perancangan lagi kerana saya tidak mahu membazir wang yang keluar, tetapi tiada hasilnya," katanya.
 
Namun Ika berkata, dia lebih kecewa apabila ada pihak cuba memburukkan namanya dengan cerita kontroversi yang mengarut.
 
"Saya tidak kisah jika karier nyanyian tidak bergerak sebaik lakonan. Tapi saya kecewa bila saya diam, orang pijak maruah saya, seolah-olah saya tidak ada ibu bapa yang mempunyai perasaan apabila membaca kisah negatif anak mereka," akhirinya.

Melia: 'Itu bukan saya'

BARU saja berkecimpung dalam dunia lakonan, bintang Karipap-Karipap Cinta, Melia Aimellia, kini sudah terpalit beberapa cerita negatif.

Jika sebelum ini, gadis bertubuh genit ini pernah didakwa hamil dan menggugurkan kandungan, kini namanya kembali panas apabila video bogel dikatakan miliknya, tersebar di beberapa portal hiburan.

Tidak mendiamkan diri, Melia menafikan bahawa gadis dalam video itu dirinya.

"Saya rasa ia super impose yang dilakukan pihak tertentu untuk menjatuhkan saya.

"Saya akui agak terkilan kerana ada pihak suka melihat saya jatuh dalam industri ini dengan melemparkan pelbagai cerita buruk, walaupun saya bukanlah sepopular pelakon lain," katanya kepada Zass.

Melia atau nama penuhnya, Noor Melia Aimiellia Zaidi, turut menjelaskan persoalan mengenai persamaan cincin dalam gambar screenshot video yang tersebar di portal hiburan itu.

"Saya pernah memakai cincin hitam yang diberi bekas teman lelaki. Tetapi cincin itu saya buang selepas siri jelajah Festival Filem Malaysia (FFM24) yang lalu, atas sebab kami sudah berpisah.

"Saya juga ada menghubungi portal hiburan itu dan mereka sendiri tidak dapat memastikan bila video itu diambil kerana tidak mengetahui sumber yang menyebarkan video tersebut.

"Jadi sepatutnya, orang lain tidak boleh menilai hanya kerana cincin itu. Lagipun wajah wanita dalam screenshot itu jauh berbeza dari saya. Saya tidak kisah mengenai hati dan perasaan saya, tetapi kesianlah pada keluarga yang turut mendapat tempias," katanya.


Ambil tindakan tegas

Ditanya adakah dia akan mengambil tindakan undang-undang terhadap tuduhan ini, Melia tidak menolak jika isu ini menjejaskan maruah dan kerjayanya dalam bidang seni.

"Orang kata, kalau melenting, maknanya betul. Diam juga maknanya betul. Tapi buat masa ini, kalau ada yang tanya saya akan beri penjelasan.

"Tetapi jika tuduhan ini melampau sangat, saya tidak teragak-agak mengambil tindakan tegas. Berani kerana benar, takut kerana salah," katanya.

Dalam pada itu, Melia juga sempat mengulas mengenai dakwaan hamil dan menggugurkan kandungan sebelum ini kerana risau menjejaskan maruahnya. Jelas Melia, spekulasi itu tersebar apabila ada seorang dari produksi drama lakonannya menegur bentuk badannya yang kelihatan berisi ketika itu.

"Mungkin ada pihak yang dengar dan mengambil serius mengenai perkara itu. Tetapi sejujurnya saya tidak pernah hamil. Cuma badan berisi kerana terlebih makan," katanya.

Walaupun diduga pelbagai cerita negatif, Melia berkata, dia tidak berhasrat berundur dari bidang yang sudah diceburi sejak tiga tahun lalu.

Katanya, dia percaya rezeki yang diberikan ALLAH SWT dan tidak sesekali berputus asa dengan mudahnya kerana kontroversi seperti itu.



sumber : kosmo online

Sundal hitam tetap ada pelanggan


KUALA LUMPUR: Kemasukan pekerja seks dari pelbagai negara, terutama Afrika dan Timur Tengah, adalah untuk memenuhi selera lelaki benua berkenaan yang bekerja atau menuntut di negara ini, selain segelintir rakyat tempatan.
Ketua Penolong Pengarah Cawangan Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7) Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan berkata, setakat ini kehadiran kumpulan itu masih terkawal, malah dilihat seakan-akan dikekang sepenuhnya kerana selepas beberapa siri tangkapan baru-baru ini, tiada lagi kelibat mereka dikesan.

“Memang ada wanita bersaiz lebih besar berbanding orang kita, terutama dari Timur Tengah, Uganda, Uzbekistan, India dan beberapa negara lain dilaporkan, selain negara yang sering dikesan sebelum ini, namun jumlahnya tidak terlalu besar.


“Mereka didapati hanya menjalankan operasi di Kuala Lumpur, mungkin cuba mencari pasaran tapi kami berjaya mengekang kegiatan mereka,” katanya.

Menurutnya, antara pelanggan wanita asing dari negara yang jarang ditemui ini adalah lelaki tempatan dan ia secara tidak langsung menunjukkan sikap masyarakat tempatan yang mula menunjuk minat yang pelbagai.



sumber : myMetro

RM 250 upah bogel


JOHOR BAHRU: “Memang saya tak bertamadun, sebab itulah kerja macam ini,” demikian pengakuan selamba seorang pelayan pelanggan (GRO) apabila dia dan rakannya ditahan dalam serbuan selepas mempersembahkan tarian bogel di sebuah pusat hiburan di Jalan Datuk, di sini, jam 1 pagi semalam.
Bagaimanapun, janda berusia 26 tahun itu merayu dibebaskan dengan memberi alasan terpaksa menjadi GRO untuk membesarkan dua anaknya.

Difahamkan, janda itu dan rakannya berusia 27 tahun sanggup berbogel di pentas tarian atas permintaan pelanggan dengan upah RM250.


Mereka menari di pentas dengan membuka satu demi satu pakaian diiringi rentak muzik disko hingga berbogel selama 15 minit.

Ketika ditahan, kedua-dua GRO itu dalam keadaan mabuk serta mengaku tidak keberatan menawarkan khidmat seks kepada pelanggan dengan caj RM500.


Difahamkan, khidmat seks dilakukan di dalam tandas pusat hiburan terbabit tanpa menghiraukan bau busuk dan keadaan tidak selesa, malah pemeriksaan polis turut menemui kondom yang sudah digunakan.



Pegawai Turus, Cawangan Kongsi Gelap Maksiat dan Perjudian (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor, Deputi Superintendan Mohammad Abd Hamid berkata, ujian dilakukan terhadap dua wanita itu menunjukkan mereka berada di bawah pengaruh alkohol yang tinggi.

Katanya, turut ditahan ialah seorang wanita yang juga pelayan dan didapati berada di bawah pengaruh alkohol serta seorang penjaga premis, termasuk ibu ayam berusia 46 tahun.


“Siasatan awal mendapati wanita berkenaan baru beberapa bulan bekerja sebagai GRO, namun dia cuba menafikannya dan mendakwa datang bersama pelanggan bagi mengelak dicekup.

“Semua itu hanya helah kerana kami ada bukti dia bekerja di pusat hiburan terbabit dan turut disyaki menawarkan khidmat seks serta tarian bogel kepada pelanggan,” katanya.


Mohammad tidak menolak kemungkinan wanita terbabit sedia dibawa keluar pdengan membayar hingga mencecah RM1,000 semalam.


“Walau apa alasan diberi, kami tetap menahan wanita terbabit. Resit, wang tunai RM500 serta kondom turut dirampas, manakala semua wanita tempatan itu ditahan untuk diambil keterangan bagi membantu siasatan,” katanya.


Kes disiasat mengikut Seksyen 372 b Kanun Keseksaan kerana mencari langganan bagi maksud persundalan serta melakukan perbuatan lucah, manakala penjaga premis disiasat mengikut Seksyen 372 (1) (F) kanun sama.


Operasi turut disertai sepasukan pegawai dan anggota Jabatan Agama Johor (JAJ) dan mereka menahan empat GRO dipercayai mabuk mengikut Seksyen 19 (1) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor 1997 kerana meminum minuman keras.

Lisa,Yusry berpantang


KUALA LUMPUR: Berbaki tiga hari lagi bergelar dara, pelakon Lisa Surihani masih mengamalkan pantang larang ‘darah manis’ apabila tidak bertemu bakal suaminya, Yusri KRU sejak selesai penggambaran filem gandingan bersama, Ular, 10 Februari lalu.
Lisa, 25, bakal diijabkabulkan dengan Yusry, 38, Khamis ini di Masjid Tuanku Mizan, Putrajaya, selepas setahun berkenalan.

Majlis resepsi pula akan berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada 26 Februari ini.


“Kali terakhir saya menemui Yusry dua minggu lalu, itu pun atas urusan kerja. Pertemuan itu bukan sekadar suka-suka nak ‘dating’, malah kami juga tidak keluar berdua-duaan.

“Namun apabila menyentuh bab urusan perkahwinan, kami berdua lebih senang berhubung menerusi telefon. Syukur, Yusry sangat memahami keadaan itu.


“Mengenai persiapan majlis pernikahan dan resepsi, Alhamdulillah semuanya berjalan lancar setakat ini. Cuma ada beberapa perkara yang perlu disempurnakan,” katanya ketika dihubungi Metro Ahad, semalam.



Dengan nada ceria, Lisa berkata, dia baru selesai mengikuti upacara mandi bunga dan berinai bersama sepupu rapat serta teman baiknya.

“Esok (hari ini), saya akan ke rumah nenek di Petaling Jaya bagi majlis khatam al-Quran yang dijangka bermula selepas solat Maghrib.


“Semua barang hantaran saya yang pilih sendiri, begitu juga di pihak Yusry. Namun minta maaf, saya tidak boleh beritahu apa yang dibeli kerana ia kejutan khas buat Yusry,” katanya yang memberi tujuh dulang hantaran berbalas sembilan.

Mengulas warna tema bagi majlis pernikahan, Lisa berkata, Yusry pernah meminta pandangannya dan dia mengakui lebih selesa jika persalinan berwarna bersih iaitu putih, sekali gus melambangkan kesucian.



sumber : myMetro

Seksi beracun,AIDS untuk dijual


KUALA LUMPUR: Mereka tahu bakal dijemput ajal pada bila-bila masa kerana disahkan menghidap Sindrom Kurang Daya Tahan Penyakit (Aids) atau menjadi pembawa virus HIV.
Bagaimanapun, persiapan sebelum dan selepas mati memerlukan perbelanjaan besar. Justeru, selagi ada hayat, mereka perlu mengumpul wang sebanyak mungkin walaupun tindakan itu menyebarkan virus maut kepada orang lain.

Itulah tindakan sebahagian wanita pekerja seks dari China yang sanggup ‘berkhidmat’ di negara ini semata-mata untuk mengumpul duit mati sebanyak mungkin.


Mereka mudah berbuat demikian kerana sebahagian besar memiliki pakej sebagai wanita idaman lelaki hidung belang di Malaysia seperti kulit putih gebu, montok dan tinggi lampai.

Ini dibuktikan apabila siasatan polis mendapati ada antara wanita terbabit mampu memperoleh lebih RM30,000 sebulan dengan hanya ‘bekerja’ 20 hari walaupun mengaku menghidap Aids/HIV.


Lebih bahaya, wanita terbabit sebenarnya dikategorikan sebagai gred C iaitu sudah lama ‘berkhidmat’ sebelum beralih angin ke Malaysia, manakala wanita gred A dan B lazimnya menawarkan khidmat di negara sendiri atau negara maju yang mempunyai kuasa beli lebih tinggi.



Fenomena menakutkan itu didedahkan Ketua Penolong Pengarah Cawangan Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7) Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan berdasarkan operasi dan serbuan polis sebelum ini.

“Mereka mengaku ke Malaysia untuk mencari duit sebanyak mungkin dan berbuat demikian hingga penghujung nyawa, walaupun menyedari menghidap Aids atau pembawa virus HIV,” katanya ketika ditemui Metro Ahad.


Berdasarkan siasatan, katanya, kebanyakan wanita terbabit menguruskan sendiri kemasukan ke negara ini dan dengan kos tidak sampai RM500, mereka mampu membawa pulang RM36,200 selepas hanya ‘bekerja’ 20 hari. Itu juga menjadi punca ramai wanita asing gemar ‘cari makan’ di Malaysia.

“Lazimnya wanita, terutama dari China, diberikan gred iaitu A, B atau C. Di Malaysia, kebanyakan wanita terbabit sebenarnya cuma gred C, manakala gred A atau B mengisi keperluan di negara sendiri atau negara maju lain.


“Golongan gred C paling ramai membawa musibah, terutama jika tahap kesihatan mereka tidak diperiksa.


“Bayangkan ada antara mereka melayan sehingga 10 lelaki sehari tanpa mengetahui status lelaki ditiduri, sekali gus mendedahkan mereka kepada pelbagai penyakit berjangkit.


“Lebih mengecewakan, ada antaranya terus menjalankan aktiviti itu walaupun menyedari mereka berpenyakit.


“Ini tidak termasuk status kesihatan lelaki asing yang meniduri mereka ketika masih dikategorikan gred A atau B di negara lain sebelum ini,” katanya.


Menurut Abdul Jalil, setakat ini warga China, Thailand, Indonesia dan Vietnam masih mendominasi kegiatan maksiat di negara ini berdasarkan statistik diperoleh D7 hasil tangkapan pada 2010 dan 2011, meskipun wujud pekerja seks dari negara baru seperti Uganda dan beberapa negara Timur Tengah.


Katanya, ada antara negara terbabit mencatatkan penurunan, manakala ada juga yang menunjukkan peningkatan dan ia dipercayai didorong beberapa faktor, terutama bahasa.


“Sebagai contoh pada 2010, jumlah tangkapan membabitkan wanita China sebanyak 6,199 orang manakala pada 2011 jumlahnya menurun kepada 5,795 berbanding Vietnam yang mencatat peningkatan kepada 812 tangkapan (2,823 orang) pada 2011 berbanding 2,105 orang pada 2010,” katanya.


Secara kasar, katanya, polis mendapati kebanjiran wanita Vietnam disebabkan mahir berbahasa Inggeris atau sekurang-kurangnya boleh berkomunikasi dalam bahasa itu yang memudahkan mereka berurusan dengan pelanggan.


“Jika wanita China, pelanggan yang tidak pandai berbahasa Mandarin atau Hokkien terpaksa membuat tawaran melalui kalkulator (menaip angka) untuk meminta diskaun dan ia merumitkan, berbanding hanya menyebut angka dalam bahasa Inggeris dengan wanita dari Vietnam.


“Ia seakan-akan lucu, tetapi itulah fenomena yang berlaku berdasarkan pengamatan polis dalam beberapa serbuan sebelum ini,” katanya.


Metro Ahad difahamkan, berdasarkan hitungan kasar, wanita warga asing menawarkan perkhidmatan serendah RM180 untuk sekali perkhidmatan dan jika didarab dengan 10, ia menjadi RM1,800 jika mereka ‘bekerja’ dari jam 12 tengah hari hingga 12 tengah malam.


“Jumlah RM1,800 jika dikumpul selama 20 hari menjadikan pendapatan mereka RM36,000 dan selepas ditolak perbelanjaan makan, minum serta sewa rumah, mereka masih mampu membawa pulang RM30,000.


“Itu bagi mereka yang tidak mengamalkan cara hidup mewah dan jika berbelanja RM10,000 sebulan sekalipun, mereka masih mampu membawa wang ke negara asal sebelum kembali semula ke Malaysia untuk mengumpul kemewahan,” katanya.


Sehubungan itu, beliau berharap kehadiran pelancong sebegini, terutama yang mempunyai cop keluar masuk lebih daripada dua kali ke negara ini, dipantau supaya kegiatan seperti itu dapat dibendung, selain merekodkan cap jari pelancong bagi mengelak identiti mereka dipalsukan.


“Kita tidak nafikan ada antara mereka benar-benar melancong dan berminat dengan keindahan negara kita, tapi pada masa sama kita harus berwaspada dan mengawasi pergerakan dengan memantau aktiviti dan mengetahui lokasi mereka.


“Mungkin kita perlu memperkenalkan sistem penjamin, iaitu mereka yang ingin ke negara ini perlu ada sekurang-kurangnya seorang penjamin bagi memastikan golongan ini tidak melanggar undang-undang negara dan jika ingkar, penjamin boleh dikenakan tindakan,” katanya.



sumber : myMetro

Sembunyi bersama wanita


ALOR GAJAH: Polis yakin seorang lelaki yang melarikan kereta peronda (MPV) di pekarangan Balai Polis Cawangan Trafik daerah ini Khamis lalu masih bersembunyi di negeri ini.
Timbalan Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Deputi Superintendan Abd Rahman Jid berkata, suspek dipercayai bersembunyi bersama seorang wanita dipercayai isteri keduanya di satu lokasi.

“Siasatan awal polis mendapati, lelaki itu mempunyai dua isteri di mana seorang daripada isterinya ketika kejadian berada di hospital menemani anaknya berusia empat bulan yang menerima rawatan,” katanya.


“Polis juga memaklumkan semua hospital kerajaan dan swasta serta klinik kesihatan di daerah ini supaya memantau pergerakan individu mencurigakan yang datang untuk merawat kecederaan akibat kemalangan,” katanya.


sumber : myMetro

Biarawati diusir kerana facebook


TEMPO Interaktif, Jakarta – Seorang biarawati Sepanyol telah diusir dari biara tempat dia tinggal selama 35 tahun  setelah menghabiskan terlalu banyak waktu di  jejaring sosial Facebook.

María Jesús Galan, dijuluki “Sister Internet” oleh rakan-rakannya, mengumumkan pada halaman Facebook-nya bahwa dia telah diminta untuk meninggalkan biara setelah perselisihan berkait aktiviti online-nya.

Wanita 54 tahun yang menulis hobinya: membaca, musik, seni, berteman, memiliki hampir 600 teman Facebook pada ketika pengusiran dan sekarang memiliki ribuan pendukung dari seluruh dunia di halaman fan yang meminta dia diperbolehkan kembali ke biara itu.

Komputer pertama kali dibawa ke biara dari abad 14, Santo Domingo el Real, di Toledo, pusat Sepanyol, 10 tahun lalu setelah pimpinan biara menilai alat itu akan mengurangi kebutuhan biarawati untuk keluar biara.

“Ini memungkinkan kita melakukan hal-hal seperti online perbankan dan menghindarkan kita dari keharusan perjalanan ke kota,” jelas Sister Maria, yang masuk  pada usia 21.

Namun, biarawati itu dengan cepat melihat berbagai kemungkinan dan segera memulai mendigitalkan arsip yang terkandung dalam tembok biara kuno dan membuat mereka dapat diakses ke seluruh dunia.

Pada tahun 2008, dia memenangkan hadiah pemerintah tempatan untuk karyanya memindai halaman-halaman teks berharga yang ada di perpustakaan biara.

Penghargaan ini menjadi berita utama dan dia segera memiliki puluhan teman-teman di seluruh dunia yang terhubung melalui halaman Facebook-nya.

Tetapi meskipun mengakui bahawa dedikasinya sama kuatnya seperti sebelumnya, dia diusir dari biara oleh rakan-rakan biarawati yang tidak setuju dengan aktiviti cyber-nya.

Pimpinan biara telah menolak untuk memberi komen alasan di balik pengusiran itu dan Uskup Agung Toledo mengatakan hal itu adalah “masalah internal”.

Sister Maria, yang sekarang tinggal di rumah ibunya, mengatakan dia siap untuk memulai babak baru dalam hidupnya. “Saya ingin mengunjungi London dan New York,” ujarnya yang di-posting pada halamannya. “Hal-hal seperti itu tidak mungkin, bahkan untuk memimpikannya, ketika di biara.”

Ini bukan pertama kalinya internet telah menyebabkan masalah bagi otoritas keagamaan di Toledo. Tahun lalu, seorangpaderi paroki telah dibuang dari jabatannya setelah terungkap bahawa dia telah menggunakan internet untuk mengiklankan dirinya sebagai pelacur lelaki.

Samuel Martin Martin, 27, mem-posting gambar dirinya hanya mengenakan seluar abu-abu dan mengatakan dia siap untuk sesi seks dengan wanita dan pasangan untuk 120 euro per jam.

Dia juga terbukti menghabiskan 17.000 euro dari wang gereja untuk membiayai kecanduannya terhadap seks internet dan pornografi.

[Brutal] Potong kaki jenazah kerana keranda kecil

Semua ini terjadi kerana sikap lepas tangan seorang pengurus sebuah perusahaan pelayanan kematian di Allendale, South Carolina, AS, ini. Ketika ada jenazah orang yang tidak muat ke dalam peti  keranda yang sudah disiapkan kerana tingginya memang melebihi orang kebanyakan iaitu sekitar 1,82 meter, dengan selamba sahaja pengurus itu memerintahkan anak buahnya memotong kaki  jenazah itu  untuk ”memendekkannya” sehingga jenazah itu boleh muat di peti kerandanya.


Ann Hines, isteri orang yang meninggal itu, James Hines, mengakui kalau dia memang memesan peti mati ukuran standard untuk jenazah suaminya. Namun menurut dia, tak seorang pun dari perusahaan pelayanan kematian itu yang memberitahunya agar menggantikan dengan peti yang lebih besar ketika jenazah suaminya tak muat di peti yang sudah dipesan itu. Ann juga belum curiga meski sejumlah teman dan salah satu anaknya mengadau keranda itu nampak kecil.

Kes ini baru terbongkar ketika ada orang yang melaporkan aksi potong kaki jenazah  itu pada polis. Kubur Michael Hines akhirnya digali semula dan kejahatan pengurus perusahaan pelayanan kematian itu pun terbukti. Pengurus itu pun akhirnya dijatuhi denda dan surat izinnya ditarik semula.

Walupun menang loteri 2.3 juta pounds,lelaki ini tetap mahu jadi pemandu bas

TEMPO Interaktif, London – Meskipun memenangi loteri sebanyak 2.3 juta pounds,  Kevin Halstead memilih untuk kembali menjadi pemandu bas. Lelaki berusia 47 tahun tersebut mengaku tidak boleh meninggalkan kerjaya yang dia cintai itu.

Kevin kembali bekerja sebagai pemandu bas Stagecoach 125 kerana dia merindukan rakan-rakan sekerjanya. Dia memandu bas untuk pertama kali sejak memenangkan loteri 2.3 juta pounds pada March tahun lalu.

“Saya rindu bekerja di bas. Ketika anda melakukan profesi anda selama 17 tahun lalu anda berhenti melakukannya, rasanya aneh,” ujar Kevin. “Saya sangat merindukan gurauan bersama rakan-rakan saya. Saya akan kembali beberapa bulan ke depan seperti biasa jika saya mahu.”

Ayah satu orang ini memandu bas dari Bolton ke Preston setiap hari sejak 1994. Dia kini kembali memandu bas untuk mempromosikan lotto.

“Hidup saya telah berubah, tetapi saya tidak berubah sedikit pun,” ujar Kevin. “Saya kini memang memiliki Range Rover, tetapi saya juga masih mempunyai Renault Laguna.”

Meski sudah menang loteri, Kevin masih bermain loteri setiap minggu dan keberuntungannya menular ke ibunya. Menurut Kevin, sebulan lalu ibunya memiliki lima nomor yang sesuai dengan loteri. Ibu Kevin menang 2.500 pounds  Jika ibunya itu memiliki satu nombor lagi yang sama, dia mungkin boleh memenangkan 10 juta pounds .

Sementara itu, rakan kerja Kevin tidak sabar untuk kembali bekerja lagi dengan Kevin. Andy Stuart mengatakan, “Kevin adalah orang pendiam yang terus melanjutkan pekerjaannya. Dia masih seperti sebelumnya.”

Bunuh kawan sebilik yang kuat berdengkur

BEIJING, KOMPAS.com — Jika Anda punya kebiasaan mendengkur, hati-hati pilih teman sebilik Seorang mahasiswa di China, yang sudah muak dengan teman sebilikya yang sering berdengkur, menikam temannya itu hingga mati pada suatu malam.

Pejabat berita Xinhua, melaporkan, Zhao Yan (22) ditikam di dada dan punggungnya akhir tahun lalu di biliknya di Universiti Pertanian Jilin di timur laut Daerah Jilin. Menurut Xinhua, yang mengutip keterangan dari sebuah pengadilan di Changchun, teman sebilik Zhao, Guo Liwei yang berusia 23 tahun, mengaku bahawa dia menikam Zhao setelah muak dengan dengkuran kawannya itu.

Guo sebelumnya telah memberitahu kepada Zhao tentang dengkurnya itu dan mem-posting video tentang dengkuran Zhao dalam website universiti yang justeru menambah ketegangan di antara mereka berdua. ”Saya mengatakan kepada Zhao tentang hal itu (dengkur) dan dia jadi marah. Dia beberapa kali menyalahkan saya. Hal itu mendorong saya untuk membunuhnya,” kata Guo, sebagaimana dikutip Xinhua.Guo ketika ini sedang menunggu keputusan pengadilan.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved