[Aneh] Empat hari ayam disembelih sampai urat putus tetap hidup

on 17 Februari 2012

Afriadi, warga Semerah di Indonesia merasa bingung. Sudah empat hari ayamnya disembelih tidak juga  mati. Keanehan itu membuat sejumlah doktor hewan berkunjung ke rumahnya. Dokter haiwan pun juga menjadi bingung. Ayam jantan yang baru berusia lapan bulan tersebut, dipotong oleh mertuanya pada Minggu (30/1/2011).Kerana di daerah itu, penduduk menjadi panik adanya virus flu burung.


Walaupun lehernya sudah terbuka selepas disembelih, sudah empat hari ayam ini tak mahu mati. Malah masih makan. 

Perancangannya setelah disembelih, ayam jantannya itu akan dinikmati bersama keluarga. Namun setelah disembelih, ayam tersebut langsung berkeliaran mencari makanan. “Kami sedikit terkejut melihat peristiwa tersebut. Biasanya kalau sudah dipotong ayam langsung rebah dan terlihat meronta kesakitan, namun anehnya ayam ini malah langsung pergi mencari makan,” ujar Afriadi.

Anehnya lagi, setelah empat hari disembelih ayam tersebut tetap hidup dan sihat. Meskipun makanan yang dia makan tidak  masuk ke tubuhnya, kerana saluran makanannya sudah putus. “Kalau secara syariat syarat-syarat memotong haiwan sudah kami ikuti, seharusnya ayam tersebut sudah mati, namun ditunggu-tunggu sampai saat ini belum mati juga, sehingga kami merasa menyesal menyembelih ayam tersebut,” katanya.

Afriadi juga menjelaskan, sudah pernah mencoba menyambung saluran makananan yang sudah dipotong tersebut, agar makanan yang dimakan ayamnya tidak keluar. Namun ideanya tersebut tidak boleh, kerana meskipun dipasang saluran makanan ayamnya tetap saja keluar.  “Saya juga pernah terpikir untuk menjahit kembali leher ayam tersebut, namun tentunya memerlukan belanja yang cukup besar. Kalau sekarang serba salah, mahu dibiarkan hidup kasihan, tapi kalau dibunuh tidak tahu dengan cara apa lagi,” jelasnya-ruanghati.com

Anjing dengar vuvuzela sampai terkencing




LETAK MAKLUMAT IKLAN

Ada imam yang gay dan laris dijemput oleh kaum homosksual untuk berkempen

Hidayatullah.com—Jika mahu terkenal dan laris, maka perlu jadi lain daripada yang lain. Boleh jadi inilah cara yang dipakai lelaki Afrika Selatan, Muhsin Hendricks (43).  Meskipun Islam telah menyatakan homoseksual sebagai perbuatan terlarang dan haram, dia jpulak sibuk berkempen ke mana-mana dengan mengatakan hubungan sesama jenis diperbolehkan.

Sebaba itu dia diangkat menjadi seorang imam untuk kalangan penganut seks abnormal, homoseksual atau gay.

Dia yang juga penganut gay ini juga membuat Yayasan The Inner Circle, yang digunakan membantu orang-orang Muslim bergelut dengan seksualiti mereka.

Dengan motto “Muslim dan homo boleh!” dia akhirnya rajin diundang kalangan homo. Baru-baru ini, ia berada di Belanda atas undangan organisasi homoseksual Belanda COC di Amsterdam.

“Menjadi Muslim dan menjadi homo, keduanya identiti yang kuat. Keduanya menjadi sebahagian dari siapa saya. Saya berhasil mendamaikan keduanya,” ujarnya dikutip Radio Nederland.

Muhsin Hendricks,  berasal dari keluarga Muslim di Afrika Selatan. Datuknya adalah imam di Masjid Agung di Capetown. Sejak kecil Muhsin menyedari dirinya berbeza. Pada usia muda, dia lebih suka bermain dengan boneka dan bukan kereta .Dia juga dipandang sebagai keperempuan-perempuanan sehingga sering diolok-olok. Di saat besar Hendricks tetap memilih menjadi Muslim dengan berpraktik kehomoan-nya yang jelas-jelas dilarang dalam agamanya.

Hukum Islam

Dia memutuskan untuk mencari tahu apa kata al-Quran mengenai homoseksualiti dia mengambil studi Islam di Pakistan, tepatnya di Jamia Dirasat Al-Islamia.

Sebagaimana diketahui, Islam dan al-Quran sangat keras menentang praktik homoseksualiti. Dalam al-Quran surat Al A’raf ayat 80-84, misalnya mengatakan, penganut gay/homoseksualitas dan lesbian sebagai ‘kaum yang melampaui batas’, sampai ketika dalam sejarah di zaman Nabi Luth, Allah menurunkan hujan batu pada mereka.

Kecaman al-Qur’an serupa juga disebutkan dalam Surat An-Nisa: 15 – 16,  Al-’Ankabut: 28-35 dan beberapa hadits. Dalam Kitab Minahul Jalil , Imam Malik pernah menyebut, homoseksual dikategorikan zina dan hukuman yang setimpal untuk pelakunya adalah direjam, baik pelakunya muhshan (sudah menikah) atau ghair muhshan (perjaka). Senada dengan Imam Malik, Imam Syafii  dalam Al Majmu’ mengatakan,  homoseksual  merupakan hubungan seksual terlarang dalam Islam.

Entah bagaimana ceritanya, Muhsin Hendricks justru menyimpulkan, al-Quran tak menyebut ada pelarangan homoseksual. Entah kerana tak boleh mencari atau berusaha menutup hukum itu, dia rupanya hanya bersandar pada feeling (perasaannya) semata.

“Saya tidak boleh mempercayai apabila Allah yang maha kasih dan penyanyang mengutuk saya untuk sesuatu yang saya sendiri tidak memilihnya,” ujarnya.

Keraa keanehan inilah membuat Hendricks tiba-tiba diangkat menjadi imam di masjid-masjid Capetown. Sementara di saat yang sama, perasaan menyukai sesama jenis tidak pernah luntur hingga kini. Oleh kaum homo, Hendricks bahkan dijuluki ‘imam merah muda’.

Mengaku pernah enam tahun menikah dan memiliki tiga anak, Hendrick akhirnya bercerai dan kembali pada tabiat semula yang dilarang al-Quran.

Melalui yayasan The Inner Circle nya, dia kini laris-manis  diundang kaum  homo dan terus menyebarkan kekeliruannya. *

Pelajar ponteng di beri handphone yang ada GPS

SAN FRANCISCO, KOMPAS.com – Sebuah sekolah di California, AS, Anaheim Union High School District, menerapkan cara baru mengatasi masalah kebiasaan pelajar yang suka ponteng. Bukannya dihukum, pelajar yang sering ponteng diberi ‘hadiah’ sebuah handphone ber-GPS.

Tentu bukan hadiah dalam erti sebenarnya. Perangkat tersebut pada dasarnya hukuman, namun dinilai lebih mendidik dibandingkan hukuman fizik atau mental secara langsung. Setiap pelajar yang ketahuan ponteng minimal empat kali dalam setahun akan dibekali alat tersebut. Mereka wajib melapor secara automatik dengan menu yang ada di perangkat tersebut lima kali sehari, yakni ketika  berangkat ke sekolah, ketika  tiba di sekolah, ketika makan siang, ketika pulang sekolah, dan setiap jam 20.00 setiap hari.

“Ideanya agar mereka tidak merasa dihukum, namun intervensi tersebut boleh membantu mereka memulai kebiasaan yang lebih baik dan selalu menuju ke sekolah,” kata Miller Sylvan, pengarah AIM Truancy Solution, penyedia perangkat tersebut seperti dilapor  web PC Magazine.

Tidak hanya harus melakukan laporan lima kali sehari, setiap pelajar yang menjalani program tersebut juga akan mendapat telefon dari pembuatnya setiap hari jika belum menjalankan kewajibannya itu. Pembuat juga akan menelefon tiga kali dalam seminggu untuk memberikan penerangan untuk memastikan program berjalan baik.

Untuk pengadaan solusi tersebut tidaklah murah. Satu buah alat memerlukan belanja 300 hingga 400 dollar AS. Biaya yang harus ditanggung setiap hari rata-rata juga mencapai 8 dollar AS per siswa selama program percontohan yang berlangsung selama enam minggu. Namun,ketika ini semua biaya ditanggung pemerintah. Usaha tersebut juga tidak sia-sia kerana tingkat kehadiran siswa naik dari rata-rata 77 peratus menjadi 95 peratus.Orangtua pelajar di sana selama ini d dikenakan denda hingga 2.000 dollar jika anaknya ponteng.

Astaghfirullah, Anak Sanggup Cangkul Orangtuanya Yang Sedang Solat Asar


MEDAN – Entah apa yang merasuki fikiran W. Tiba-tiba saja perempuan berusia 25 tahun ini sanggup mencangkul ayah dan ibunya yang sedang beribadah.

Peristiwa itu terjadi di rumah anak mereka, Yuyi (32) yang juga keluargat W di Dusun Manggis, Desa Tumpatan, Kecamatan Beringin, Kabupaten Deli Serdang, Sumatera Utara.

“Sekarang kami masih menyiasat kejadian ini, kerana tersangka melarikan diri,” jelas Kapolsek Beringin AKP Pantas Sinaga ketika dihubungi melalui telefon.

Ketika itu,mangsa bernama Sukarnen (63) dan Nurhayati (55), warga Pasar VI Dusun Lestari, Desa Pasar V Kebun Kelapa, sedang berkunjung ke rumah Yuyi yang baru saja melahirkan anak. Tersangka W juga ikut bersama mereka.

Ketika pasangan suami-isteri itu mengerjakan solat Asar di bilik tidur Yuyi, tiba-tiba W mendatangi orangtuanya dengan membawa cangkul. Seperti hilang kendali, W langsung mencangkul tubuh bapaknya Sukarnen beberapa kali.

Melihat hal itu, ibunya Nurhayati yang berada di belakang berusaha menghalangi perbuatan W. Namun, malah giliran Nurhayati yang dicangkul anaknya itu hingga beberapa kali. Selepas itu W meninggalkan orangtuanya yang berlumuran darah.

Mendengar adanya suara jeritan dari rumah tersebut, salah seorang tetangga Yuyi mendatangi rumah dan mendapati kedua mangsa terkapar berdarah dan mereka terus melarikan keduanya ke RSUD Deli Serdang untuk mendapatkan rawatan.

Selepas melakukan tindakan itu, W lari dari rumah. W diduga stres kerana baru diceraikan suaminya. Hingga kini, polis masih melakukan pencarian, kerana W masih belum diketahui di mana dia bersembunyi.

Sumber : http://www.okezone.com

Toilet untuk orang yang jenis muka selamba

image
ini mungkin toilet untuk mereka yang jenis muka selamba atau tak kisah….

Anjing dipanggil jadi saksi pandai ucap 'sama-sama' dalam bahasa anjing

REPUBLIKA.CO.ID,LONDON – Ruang sidang Pengadilan Gloucester dipecahkan oleh gelak tawa hadirin ketika hakim mengucapkan terima kasih kepada seekor anjing polis atas jasanya menangkap seorang pencuri. Sang anjing, yang bernama Shepherd Zak, menggong-gong ‘guk guk’ seakan ingin mengucapkan ‘sama-sama’ atas ucapan terima kasih hakim Julian Lambert tersebut.

John Davies, pemuda berusia 35 tahun, dimasukkan ke penjara selama sembilan bulan di Pengadilan Gloucester. Dia terbukti bersalah setelah mengaku cuba mencuri sebuah patung perunggu bernilai 3.000 poundsterling  di Taman Kota Cheltenham pada bulan Ogos.

Sepasang anak muda bersembunyi di semak telah melihat dan menelefon polis untuk memberitahukan aksi kejahatan yang sedang dilakukan oleh Davies. Ketika mengetahui kedatangan polis, lelaki dari Evesham, Worcs, itu langsung melompat pagar untuk melarikan diri. Tetapi, untung ada Zak yang langsung mengejar dan menggigit  Davies.

Di ruang sidang Pengadilan Gloucester, peguam pendakwa memberitahu kepada hakim Julian Lambert tentang aksi hero anjing berasal Jerman berusia lapan tahun tersebut. Sambil tersenyum, Lambert memberikan ucapan selamat kepada Zak. “Baik. Saya harap gigitanmu sangat sakit. Bagus, Zak, ” ujar Lambert.

Seisi ruang sidang pecah oleh gelak tawa ketika Lambert mengucapkan terima kasih kepada Zak. Ruang sidang pun semakin riuh ketika Zak menjawab ucapan terima kasih sang hakim dengan gong-gongannya. Guk guk

“Itu gigitan terakhirnya sebelum Zak pencen” kata penjaga Zak. (mirror.co.uk

Hnusp L-DDC, Kereta Aneh Dari China

Memanfaatkan  Beijing Auto SHow (BAS) 2010, mahasiswa China menampilkan kereta ciptaan mereka. Mahasiswa dari Hunan University misalnya, mereka mempamerkan kereta dengan design mereka yang cukup unik, Hnusp L-DDC.






Kereta ini aneh kerana satu roda di belakang, dua di tengah, dan dua di depan. Radius putar mobil ini adalah 5,2 meter.
Hebatnya, mobil ini dikatakan mampu mencapai kecepatan maksimum 120 km per jam berkat mesin empat silinder yang tidak disebutkan mesin apa namanya.Kereta ini bahkan juga memenuhi standard pembuang gas Euro 5.

Astaghfirullah…Tiap Kali Lupa Menyembah Suami, Masriah Disiksa

KOMPAS.com – Penderitaan fizik dan psikis sudah dirasakan selama bertahun-tahun oleh Masriah, 35. Namun, dia berusaha tabah sebagai isteri ke-4 Zainuddin, 55, demi satu-satunya anak hasil perkahwinan mereka. Tapi, kelmarin kesabaran Masriah sudah mencapai batas.

Andai Masriah tak melawat saudaranya di kampung halamannya la, mungkin saja kes kekerasan dalam rumah tangga (KDRT) yang dialaminya tak akan masuk ke pengadilan.

Pada hari itu, Masriah tiba di Desa Banasare, Kecamatan Rubaru, Sumenep, untuk mengucapkan takziah ke salah-satu anggota keluarganya yang baru saja meninggal dunia. Meski berkerudung, lebam-lebam pada wajah dan matanya nampak jelas ketika dia berkumpul dengan sanak saudaranya.

Melihat itu, seorang saudaranya bertanya ada apa. Sebab, tak mungkin hanya kerana tangisan duka akibat meninggalnya saudara, mata Masriah lebam menghitam seperti itu. Akhirnya Masriah memberitahu segalanya. Dia bahkan menunjukkan pula bengkak di kepala dan punggungnya.

Dia mengatakan, dua hari sebelumke sini dirinya dipulul oleh Zainuddin dari pukul 7 pagi hingga pukul 7 malam. Penyebabnya ternyata hanya. “Saya menyediakan sarapan pagi ke suami tapi lupa menyediakan air minum,” kata Masriah,

Akibatnya Zainuddin memanggil dan memarahi habis-habisan Masriah. Ia dituding sudah tidak setia dan tidak ikhlas dalam melayani keperluan suaminya.

Saat itu juga, Masriah mengaku salah dan minta maaf. Dia berjanji tidak akan mengulangi perbuatannya. “Namun ketika saya mengakui salah dan minta maaf, suami langsung membentak dan mendorong tubuh saya hingga terjatuh,” kata dia.

Tatkala Masriah berusaha bangkit untuk bersimpuh memohon ampun kembali, suaminya justru tambah emosional. Zainuddin menarik rambutnya, memukul lagi wajahnya dan kembali menendang sampai Masriah terjatuh semula.

Tidak kuat menahan sakit, Masriah menangis sehingga mengundang kedatangan anaknya, berikut isteri pertama dan ketiga Zainuddin. Tapi, walau anaknya menangis dan isteri-isteri yang lain berusaha melerai, Zainuddin tidak mempedulikan. Malah mereka diancam agar tidak ikut campur.

Beberapa tetangga yang mendengar kejadian itu juga hanya mampu melihat dari luar. Mereka tidak berani masuk ke rumah Zainuddin kerana lelaki itu memegang sebilah pisau yang diletakkan ke leher Masriah.

“Hari itu saya masih ingat, sepanjang hari hingga malam saya mendapat siksaan. Saya sudah tidak kuat lagi hidup serumah dengan suami penyiksa isteri. Saya mohon kepada polis agar suami saya ditangkap dan ditahan,” kata Masriah saat melapor ke markas Polres Pamekasan.

Sejak dinikahi Zainuddin, Masriah tinggal bersama suaminya itu di Desa Batubintang, Kecamatan Batumarmar, Kabupaten Pamekasan.

Dari penuturan Masriah lebih lanjut, cara suaminya memperlakukan isterinya ternyata seperti kebudak-budakkan. Misalnya, setiap Masriah ke luar rumah, baik pergi ke pengajian, ke toko, pasar atau ke rumah tetangga, dirinya diwajibkan mencium tangan dan menyembah Zainuddin lebih dulu, seperti perajurit menyembah raja.

Kewajiban menyembah itu hanya tidak berlaku jika Masriah pergi ke kamar mandi. “Suami saya itu ingin diperlakukan bagai seorang raja,” paparnya.

Jika dia lupa melakukan “tata cara” yang diterapkan suaminya itu, maka tamparan dan tendangan, termasuk dengan kayu, akan diterima Masriah. “Tidak peduli ada isteri-isteri yang lain dan dilihat banyak orang, suami saya tetap marah dan memukul saya. Jika tidak kasihan pada anak, dari dulu saya sudah minta cerai,” ungkap Masriah yang memiliki anak berusia 8 tahun dari pernikahannya pada tahun 2000 dengan Zainuddin. “Saya sudah tidak tahan, makanya saya melapor,” ucapnya.

Sementara itu, Kepala Satuan Reskrim Polres Pamekasan, AKP Nuramin, mengatakan, dia sudah meminta keterangan Masriah. Pihaknya masih akan menyelidiki kes ini, termasuk memanggil beberapa saksi.

Jika kasus penyiksaan ini terbukti, polisi akan menjerat Zainudin Undang-Undang Nomor 23 tahun 2004 Pasal 84 tentang Kekerasan Dalam Rumah Tangga. “Ancaman hukumannya 5 tahun penjara,” kata Nuramin.

Kejamnya manusia

Saksikan video dibawah...
betapa kejamnya manusia yang perangai
lebih teruk daripada haiwan.Sanggup buang kedalam sungai 
bayi yang tak berdosa...




[Sedih] Anak kecil baru pandai berjalan meninggal dunia dihempap buah kelapa


Malang  nasib Aira Putri Dwi Agustin (1 tahun 7 bulan). Putri pasangan Susiono (35) dan Kristiyanti (33), berasal Desa Jajag, Kecamatan Gambiran, Kabupaten Banyuwangi ini tak sempat merasakan indahnya hidup. Dia meninggal dunia akibat kejatuhan sebiji kelapa. Dia meninggal dunia setelah koma selama tujuh jam.

Peristiwa memilukan itu terjadi, Kala itu, anak kecil yang baru belajar jalan itu sedang bermain ditemani oleh ibu, datuk, dan juga pak ciknya. Tanpa diduga, Aira dengan segala keluguan dan kelucuannya, mendekati sebuah pohon kelapa setinggi 30 meter yang berada di depan rumah keluarga itu.

Entah apakah sudah memiliki firasat, kerana khuatir, sang ibu spontan  memanggil Aira seraya mendekatinya. “Nak, ke sini, ,” ujar sang ibu.

Kristiyanti sudah berhasil memegang tangan Aira dan hendak mengangkatnya,  tiba-tiba saja sebiji kelapa muda jatuh dan menimpa kepala anak kecil itu. Aira langsung tidak sedarkan diri.

Melihat kejadian itu, ibunya menjerit. Keluarga yang menyaksikan pun bergegas menolong Aira.

Anak kecil yang sedang lucu itu langsung dilarikan ke Hospital Ar-Rohmah Jajag. Namun malang,sekitar pukul 24.00 WIB, Aira meninggal dunia setelah koma selama tujuh jam.

“Kelapa itu mengenai kepala bahagian belakang dan bahu kirinya,” ujar Sunarno, pak cik Aira.

Buah kelapa yang jatuh mengenai Aira sebenarnya masih muda. Warnanya hijau. Tetapi ukuran kelapa tersebut besar dan jatuh dari pohon yang tinggi.

Ini membuat luka yang dialami Aira di kepala bahagian belakang dan bahu kiri tersebut serius. Dia  tidak dapat diselamatkan, meskipun paramedis sudah berusaha memberikan pertolongan.

Kedua orangtua Aira sangat terkejut dan tergaman dengan meninggalnya anak kedua mereka tersebut. Sang

ibu  berkali-kali pengsan setelah Aira dikebumikan, di perkuburan awam desa setempat.

Ayahnya nampak berusaha tabah dengan menemui para tamu yang menziarahi. Namun dia tidak banyak berbicara tentang kejadian yang menimpa anak perempuannya itu.

[Wow!!] Suami Izinkan Isteri Memukulinya Seminggu Sekali

Seorang lelaki China menandatangani sebuah kontrak yang dianggap unik dengan isterinya. Isinya, mengizinkan sang isteri menyerang suaminya itu sekali seminggu. Lelaki berusia 32 tahun itu, yang disebut  sebagai Mr Zhang, mengambil langkah yang tidak biasa itu setelah dia menderita penyiksaan intensif dari isterinya yang belajar kungfu.


“Saya tidak bermaksud memukulinya, tetapi perlecehan tidak terhindarkan dan saya tidak boleh menahan diri,” kata isterinya kepada koran itu. Dia menambahkan, pada minggu sebelum mereka menandatangani kontrak, dia telah memukul suaminya lebih dari tiga kali.

Zhang mengatakan, istrinya yang bekerja sebagai sales manager di sebuah perusahaan perdagangan itu telah belajar kungfu sejak masih kecil, dan Zhang terpesona oleh “kekuatan dan tabiatnya yang mandiri”. Dia juga mengakui bahawa dirinya telah mengalami pemukulan dalam enam bulan percintaan mereka. “Sebelum kami menikah, dia punya model rambut yang liar dan saya mengejeknya bahawa itu membuat dia kelihatan seperti harimau betina. Dalam pertengkaran yang kemudian terjadi, saya mengatakan sejumlah kata kasar dan saya lalu merasakan kungfunya untuk pertama kalinya,” kata lelaki itu.

Zhang mengatakan, dia telah mencuba untuk mengigit bibirnya sendiri demi menghindari hukuman, tetapi dia tidak pernah mahu kehilangan percekcokan, yang kemudian lalu berakhir dengan  lebam di tubuhnya. Dalam upaya untuk meredakan agresif isterinya, Zhang lalu membuat sebuah kontrak. Jika isterinya melanggar kontrak itu, dia harus kembali ke rumah orang tuanya selama tiga hari. “Dia sangat patuh pada orangtuanya, dan orangtuanya akan mendukung saya dan menyalahkan dia,” katanya.

Isterinya mengatakan, dia selalu merasa menyesal ketika melihat suaminya dengan mata lebam. “Sekarang kami punya kontrak. Saya akan memaksa diri saya untuk mengurangi menggunakan kekerasan,” katanya. Orangtua Zhang mengatakan bahwa walau mereka merasa sedih anak lelakinya  secara rutin dipukul, pasangan itu merupakan jodoh yang baik. “Mereka memiliki perkahwinan yang baik, jadi kami tidak dapat mengatakan apa-apa tentang hal itu,” kata ayah Zhang.

Di Honduras, Merokok di Rumah Sendiri Boleh Didenda

TEMPO Interaktif, Tegucigalpa - Pemerintah Honduras menerapkan Undang-undang baru yang membolehkan anggota keluarga atau tamu yang terganggu dengan asap rokok di rumahnya melaporkan kepada polis. Undang-undang yang disahkan kelmari menempatkan gangguan asap rokok sebagai satu aduan. Termasuk jika yang merokok adalah salah satu anggota keluarga sendiri.

Jika baru sekali melanggar peraturan ini, akan diberi teguran lisan. Namun jika ingkar dan masih saja mengulangi, si perokok akan ditangkap dan dikenai denda US $ 311.Jumlah ini setara dengan upah minimum bulanan di negara Amerika Tengah ini.

Walaupun begitu, beberapa aktivis anti-merokok meragukan aturan ini boleh dijalankan.. “Nampaknya niatnya adalah untuk mendidik dengan cara aduan,” kata Armando Peruga, seorang pengurus program di World Health Organization’s Tobacco-Free Initiative.

Peruga memuji langkah Honduras yang mengadakan undang-undang anti-merokok yang sudah diadopsi di beberapa negara. Tapi Peruga mengatakan, klausul yang memungkinkan anggota keluarga untuk memanggil polis kerana saudaranya merokok, membingungkan. ”Tak masuk akal, kerana hukum jelas tidak melarang merokok di rumah-rumah,” kata dia.

Selama ini larangan merokok hanya berlaku di ruang publik atau kawasan tertutup. Jika merokok di tempat terbuka, perokok juga harus berdiri minima enam meter dari orang yang tidak merokok.
Beberapa pihak menilai aturan ini hampir mustahil untuk dilaksanakan di negara dengan 8 juta penduduk yang rimbun dengan masalah kejahatan bermaharajalela namun hanya ada 12 ribu petugas polis. “Polis sudah repot dengan kejahatan yang besar. Apalagi untuk dapat mengejar perokok di rumah,” kata Jose Martinez, 38 tahun, pensyarah komputer yang telah merokok selama 20 tahun.

Undang-undang Honduras juga melarang semua iklan produk tembakau dan kewajiban meletakkan foto paru yang terkena kanser untuk ditempatkan pada bungkus rokok. Menurut pihak berkuasa kesihatan Honduras, sepertiga penduduk Honduras adalah perokok. Sembilan dari 10 warganya menderita bronkitis akut, tinggal di rumah bersama perokok. Untuk setiap dolar memproduksi rokok di Honduras, negara menghabiskan 10 dolar untuk melawan penyakit berhubungan dengan merokok, menurut Jabatan Kesihatan.

Kanak-kanak 11 tahun berjaya selamatkan ibunya yang cacat dalam kebakaran

TRIBUNNEWS.COM – Seorang kanak-kanak berusia 11 tahun berhasil menyelamatkan nyawa ibunya yang cacat dan saudara laki-lakinya dalam kebakaran yang terjadi pada hari Isnin. Demikian dilaporkan KTLA.com dan dikutipTribunnews.com.

Jamie Ward,   berasal North Carolina, Amerika Syaikat (AS), membangunkan saudara laki-lakinya dan ibunya yang cacat dan kemudian mendorongnya menggunakan kerusi roda dari rumah mereka. Petugas pemadam kebakaran menduga kebakaran disebabkan kerana tiupan angin membuat wayar elektrik terputus dan membakar rumput.

Petugas pemadam kebakaran berhasil mencegah kebakaran menyebar namun tak berhasil menyelamatkan rumah Ward. Meski rumahnya hangus kerana kebakaran namun seluruh anggota keluarga berhasil diselamatkan.

Fantasi Seks, 30 Tahun Kumpulkan 11.000 Pakaian Dalam Wanita


Lelaki Thailand ini sudah 30 tahun menderita fantasi seks dengan cara mengumpulkan pakaian dalam wanita. Pakaian dalam itu diciuminya sepanjang waktu saat ada kesempatan termasuk saat sedang memandu. Tapi si lelaki akhirnya harus berurusan dengan hukuman kerana ia mengumpulkan pakaian dalam itu dengan mencuri.


Memiliki fantasi seks memang terjadi pada hampir setiap orang, terutama kaum lelaki. Tapi orang yang mengalami fetisisme akan memuja suatu benda secara berlebihan untuk kepuasan seks. Seorang lelaki  mengumpulkan 10.000 pasang lebih pakaian dalam wanita.


Lelaki Thailand yang tidak disebutkan namanya itu kini berusia 48 tahun dan didiagnosis menderita fetisisme seksual. Bagaimana tidak, lelaki tersebut mencuri dan menyimpan lebih dari 10.000 pasang pakaian dalam wanita di kereta dan rumahnya.


Polis setempat menemukan tumpukan mengejutkan yang ternyata merupakan 1.000 pasang pakaian dalam di kereta lelaki tersebut. Dan yang paling mengejutkan ada lebih dari 10.000 pasang lainnya di dalam rumahnya.


Lelaki tersebut ditangkap setelah masuk ke sebuah bangunan yang terletak di Chinatown Bangkok. Ia mengaku telah mencuri dan mengumpulkan celana dalam sejak berusia 18 tahun.


"Dia menciumi pakaian dalam wanita sepanjang waktu, bahkan saat memandu," kata polis Majer Jenderal Saroj Promcharoen, seperti dilapor weirdasianews, Khamis (16/2/2012).


Fetisisme merupakan kelainan yang menggunakan benda non-seksual, benda mati atau bahagian dari tubuh seseorang untuk mendapatkan kenikmatan seks. Dan menurut American Psychiatric Association (APA), fetisisme merupakan bentuk gangguan jiwa.


Pengubatan untuk orang dengan fetisisme tidaklah mudah dan sering tidak dapat dicari. Banyak orang yang pasrah menerima dan membiarkan keadaan fetisisme tersebut, serta berusaha untuk mengelolanya untuk mencapai kepuasaan seksual.


Tapi ada beberapa pilihan cara yang dapat digunakan untuk terapi fetisisme, iaitu:


 1.Psikoanalisis dan psikoterapi
 2.Hipnosis
 3.Terapi perilaku
 4.Terapi kognitif
 5.Terapi ubat




Sumber : http://health.detik.com/read

Kematian Mary Reeser Yang Masih Misteri Dan Tiada Jawapan

Kejadian Kematian Mary Reseer ini adalah kejadian luar biasa yang tidak boleh di jelaskan dengan akal sihat,

Mary wanita yang lahir pada tahun 1881 ini di temukan dalam keadaan meninggal dunia dengan seluruh tubuh yang hangus terbakar oleh api di Florida pada tahun 1951,tapi yang membuat hairan kaki kirinya masih utuh mulus dan tanpa cacat sedikitpun meskipun seluruh tubuhnya hangus,dan tentunya ini sangat tidak masuk akal dan mustahil.
Lebih jelasnya api hanya membakar tubuh Mary saja kerana ketika ditemukan diruangan dimana  dia meninggal,ruangan itu tidak terbakar,padahal suhu api begitu tinggi sama dengan suhu api yang seharusnya membakar semua ruangan bukan hanya tubuh wanita itu.

Hal ini telah di tangani FBI untuk menyelidiki kes ini dan meminta bantuan ahli Forensik untuk membantu penyelidikan namun tetap saja tidak boleh menjelaskan kenapa boleh terjadi kejadian seperti ini,sungguh diluar dugaan mereka," Saya benar-benar sulit mempercayainya tubuh wanita yang terbakar dengan suhu yang sangat tinggi namun tidak membakar kaki yang masih sangat utuh dan mulus" .Apa yang sebenarnya terjadi di malam 1 Julai 1951 tersebut ?? Hanya pertanyaan besar yang ada di dalam fikiran penyelidik dan orang orang yang mengetahui kes ini," ini benar benar suatu misteri yang tidak boleh di fikir dengan akal sihat,seharusnya dengan suhu tinggi seperti itu ruangan ini seluruhnya habis terbakar.ini benar-benar kejadian yang sangat luar biasa yang pernah saya lihat " ungkap Profesor Krogman dari University of Pennsylvania’s School of Medicine rambutnya pendek dengan wajah nampak ketakutan. Saya merasa seperti tinggal di abad pertengahan dimana orang orang banyak membicarakan tentang sihir dan black magic " tambahnya lagi.

Kejadian ini termasuk diantara Misteri-misteri dunia yang tak terpecahkan hingga sekarang

Kelakuan jururawat yang buat orang lain marah

Gambar-gambar itu menunjukkan  dua jururawat melemparkan yoghurt dan jus satu sama lain dalam perang makanan diadakan. Adegan itu dianggap buruk oleh masyarakat.

Gambar ini, diambil oleh seorang rakan mereka dan kemudian diupload ke halaman Facebook-nya sehingga ramai orang yang melihat.Gambar itu diambil di Hospital Stafford, yang menurut laporan tahun lalu menemukan 1,200 pesakit kehilangan hidup mereka sebagai akibat daripada jururawat yang kurang perhatian, kelalaian dan kekurangan staf.


Pertarungan lempar makanan diadakan di  ruang  Acute Medical Unit, yang tentunya dikecam keras oleh Komisi Kesihatan, menunjukkan kelakuan yang mengerikan jururawat di hospital. Kejadian ini dikatakan diadakan untuk merayakan staf perawat Victoria Cooper – berpakaian dengan warna biru – yang akan pindah pekerjaan ke sektor swasta.


Foto-foto menunjukkan Miss Cooper yang direndam dalam minuman energi yoghurt, yang sepatutnya disediakan untuk pesakit, oleh pembantu kesihatan Kim Pointon, dan mereka didapati melakukan gurauan yang keterlaluan tanpa menghiraukan pesakit.


Julie Bailey, yang mendirikan group setelah kematian ibunya di Hospital Stafford, berkata: “Ini mengejutkan, perilaku tidak profesional yang tidak boleh terjadi di hospital. “Hal ini mencerminkan standard jururawat kita di hospitalt harus ditingkatkan.

"Mereka jelas tidak menghormati pekerjaan mereka, pesakit atau hospital mereka.”

sumber : daily mail

Sembilan Pasangan Ini Pilih Pernikahan Bogel


NEGRIL - Selayaknya pasangan yang akan melangsungkan pernikahan, busana pengantin tentu merupakan bahagian penting yang menjadi perhatian. 


Namun hal itu ternyata tidak berlaku bagi sembilan pasangan pengantin yang  melangsungkan pernikahan di Negril, Jamaica. 


Mereka yang menikah tepat di hari Valentine itu menyelenggarakan pernikahan unik yang jarang terjadi sebelumnya, yakni menikah tanpa mengenakan sehelai benang pun.


"Kami berdua suka melakukan hal-hal gila dan nakal," ujar salah seorang pasangan pengantin seperti dikutip Daily Mail Khamis, (16/2/2012).


Pernikahan bogel ini awalnya terjadi setelah Resor Hedonisme II di Negril, Jamaica mengundang sepuluh pasangan untuk menyelenggarakan pernikahan bogel di resort itu. 


Pihak pengurusan mengatakan, pasangan yang tertarik dengan pernikahan bogel ini tidak perlu mengeluarkan biaya sesen pun kerana semuanya ditanggung oleh pihak penyelenggara. 


Untuk memilih pasangan yang berhak menikah di resort mereka, manajemen resort Hedonisme II melakukan seleksi ketat. Sampai akhirnya terpilih sembilan pasangan yang memiliki jawaban menarik terkait pertanyaan kenapa mereka memilih menikah secara bogel.


"Ini adalah pernikahan yang indah, seperti di dalam dongeng," ujar salah seorang peserta pernikahan  lainnya selesai upacara pernikahan berlangsung.


Upacara pernikahan bogel ini adalah yang pertama kalinya terjadi sejak tahun 2003 lalu yang juga terjadi di Jamaica.(rhs)

Foto Facebook BekasTentara Bikin Gempar


JERUSALEM, Zona Malam -Foto-foto di Facebook seorang bekas tentara perempuan Israel yang berpose di depan para tahanan Palestine yang matanya ditutup dan dipersendakan membuat kegemparan di Israel, Isnin.


 Televisyen awam Israel menyiarkan foto-foto itu dan pihak tentara mengeluarkan pernyataan yang mengutuk "perilaku memalukan" dari perempuan itu, Eden Abargil, yang dikatakan telah menyelesaikan tugas militernya setahun yang lalu.


 Abargil mem-posting foto-foto di halaman Facebook-nya yang memperlihatkan tersenyum sementara di latar belakang terdapat tiga tahanan Palestine yang ditutup matanya dan dipersendakan. Sebuah keterangan pada foto terbaca, "Militer, menjadi waktu terbaik dalam hidup saya." 


 Ketua Komite Anti Penyiksaan Israel, Yishai Menuchim, dalam sebuah pernyataan mengatakan, "Hal itu mencerminkan sebuah sikap yang telah menjadi norma dan memperlakukan orang Palestine sebagai objek, tidak sebagai manusia.

Bau Kereta Baru Boleh Mandulkan Laki-laki yang Menghirupnya


Salah satu yang bisa dibanggakan dari mobil baru adalah baunya yang khas, yang sering diistilahkan sebagai 'bau toko'. Meski membanggakan, bau-bauan tersebut rupanya mengandung racun yang bisa mempengaruhi kualitas sperma seorang lelaki.


Keberadaan racun-racun berbahaya itu terungkap dalam sebuah penelitian yang dilakukan oleh Ecology Center dan HealthyStuff. Penelitian tersebut dilakukan terhadap 200 jenis kereta baru di seluruh dunia yang diproduksi antara tahun 2011-2012.


"Penelitian ini menunjukkan bahawa interior kereta merupakan campuran unik dari ratusan senyawa beracun, yang menyatu dengan gas di ruangan tertutup," kata Jeff Gearhart, salah seorang peneliti dari Ecology Center seperti dikutip dari CBS News, Khamis (16/2/2012).


Tepatnya, Gearhart menemukan lebih dari 275 senyawa berbeza di dalam kabin kereta dan semuanya boleh memberikan efek beracun saat dihirup. Senyawa-senyawa itu berasal dari berbagai jenis pelapis interior, mulai dari stereng, dashboard hingga keseluruhan kereta.


Dari sekian banyak senyawa, beberapa di antaranya adalah bromin yang dipakai dalam interior berbahan Brominated Flame Retardant (BFR) dan klorin dalam Polyvinyl Chloride (PVC). Keduanya dipakai untuk melapisi getaht atau material lain, antara lain supaya tidak mudah terbakar.


Saat terhirup dalam jangka waktu lama dan kemudian terakumulasi, BFR boleh memicu efek negatif berupa gangguan tiroid. Pada laki-laki khususnya, bahan ini juga dikaitkan dengan risiko penurunan kualitas sperma yang akibatnya boleh menyebabkan mandul.


Meski masih ditemukan ratusan racun dalam interior kereta baru, peneliti mengatakan bahawa keadaan saat ini sudah jauh lebih baik dibandingkan beberapa tahun silam. Saat ini 17 peratus kereta baru sudah bebas PVC dan 60 peratus bebas BFR, sementara sebelum tahun 2006 tidak ada satupun kereta baru yang bebas dari kedua senyawa beracun ini.




Sumber : http://health.detik.com

Kalah Taruhan Dengan Murid, Seorang Guru Terpaksa Mencium Seekor Babi


Seorang wakil ketuasekolah di sebuah sekolah rendah di Ohio terpaksa harus mencium seekor babi akibat kalah taruhan dengan muridnya.


Vicki Hudepohl terpaksa melakukan ciuman ini di depan ratusan murid, ketika dia kalah taruhan selama membaca jam di sekolah rendah Fairborn, Ohio. Tapi rupanya sang babi kurang terpikat dengan adegan ciuman tersebut, sehingga menggeliat dan menjerit saat Hudepohl memeluknya.


Diketahui, siswa di sekolah tersebut berhasil mencatatkan 87.841 jam membaca hanya dalam waktu dua minggu, dan mengumpulkan lebih dari 7.000 dolar untuk membeli buku baru, menurut laporan wdtn.com.


Akibatnya,  Hudepohl harus memenuhi janjinya dan mencium anak babi didepan anak-anak.


“Anak-anak telah begitu bersemangat. Aku belum pernah melihat begitu banyak kegembiraan dalam hidup saya.” tuturnya.


Rupanya, pihak sekolah tertarik dengan hal ini dan mengatakan bahawa mereka berencana untuk kembali mengadakan hal serupa tahun depan.

Posh Spice Berpose ‘Nakal’ Dengan Gambar Beckham



Berdiri didepan gambar billboard suaminya di New York, Victoria Beckham membuat sebuah pose ‘nakal’ dimana ia menadahkan tangannya seakan-akan memegang (maaf) ‘barang’ milik pemain handalan LA Galaxy tersebut.

Pemuda Pekosa Nenek Umur 95 Tahun


Parah. Seorang pemuda berusia 21 tahun di Inggris sanggup memperkosa nenek berumur 95 tahun. Tindakan bejat pemuda bernama Scott Sorby dilakukan di sebuah ruang perawatan.Saat kejadian, Sorby masuk ke ruang perawatan yang didalamnya terdapat mangsa. Entah kenapa, nafsu berahi Sorby muncul. Ia cuba menyetubuhi perempuan tua itu. Demikian dilansir dalam laman Dailymail.


 Perkosaan yang dilakukan Sorby mengakibatkan nenek Elizabetta Pecka mengalami patah tulang di wajah. Tidak hanya itu sang nenek juga mengalami trauma yang sangat mendalam.


 Dalam perjalanan saat akan dibawa ke rumah sakit, Pecka menangis. Ia meminta pasukan medik membiarkannya mati. Sesampainya di rumah sakit, keadaannya makin parah. Sang nenek meninggal setelah dirawat dua bulan.
 Akibat perbuatannya, Sorby kini  di penjara. Dalam persidangan, ia mengaku melakukan percubaan perkosaan dan pembunuhan terhadap Pecka. Pengadilan memutuskan hukuman percubaan 24 tahun kepada Sorby.


sumber 

Anuar Zain fail rayuan



KUALA LUMPUR - Penyanyi yang popular dengan lagu Lelaki Ini, Anuar Zain memfailkan rayuan­ berhubung kes tuntutan royaltinya terhadap syarikat rakaman­ Synchrosound Records Label Music Sdn Bhd (Synchrosound) di Mahkamah Tinggi pada 10 Februari lalu.
Peguam, Aizul Rohan Anuar berkata, rayuan itu difailkan kerana tidak berpuas hati dengan keputusan­ Penolong Kanan Pendaftar, Nurul Nazdia Abd Aziz yang memutuskan bahawa penyanyi tersebut wajar menerima royalti RM18,850.83.
Sementara itu, Synchrosound memfailkan rayuan selepas beberapa­ hari Anuar failkan permohonannya atas alasan sama.

Pada 3 Februari lalu, Nurul Nazdia memutuskan jumlah tersebut sebagai royalti penjualan album Anuar atau nama sebenarnya Shahrul Annuar Zain, 42, bagi tempoh 2001 sehingga tarikh penghakiman.

Dalam penghakiman itu, Nurul Nazdia berkata, pengiraan ke atas royalti sebanyak 10 peratus tersebut dibuat bagi unit album ke 15,000 ke unit terakhir dan bukannya dari jualan unit pertama.

Jumlah itu merupakan taksiran yang dibuat, selepas adik kepada penyanyi Ziana Zain itu berjaya dalam kes tuntutan saman balas bagi menuntut bayaran royalti daripada Synchrosound pada 14 Mei 2010.

Synchrosound menyaman Anuar pada 21 April 2006 dengan dakwaan, penyanyi itu memungkiri perjanjian apabila menamatkan kontrak tanpa merakamkan tiga album lagi dengan syarikat tersebut.

Bagaimanapun, pada 27 Disember 2007, Penolong Kanan Pendaftar, Siti Aishah Ab Rashid membatalkan tuntutan Synch­rosound tersebut.


sumber : sinar harian

Cuba rasuah polis kerana 'takut bini'


PUCHONG - Seorang pemilik bengkel yang mempunyai perangai 'takut bini' sanggup mencederakan diri dan cuba merasuah polis dengan harapan dia tidak ditahan sekali gus dapat menutup tembelangnya mengunjungi premis hiburan daripada pengetahuan isterinya.
Bukan itu sahaja, lelaki itu turut memarahi anggota polis yang membuat serbuan sebelum berlari ke sana sini.
Dia juga cuba mencederakan dirinya dengan memecahkan botol-botol arak dan hendak merasuah RM150 kepada polis agar dia dilepaskan kerana bimbang akan dimarahi isteri jika kegiatannya terbongkar.
Bagaimanapun, tindakan lelaki berusia 35 tahun itu langsung tidak memberi kesan kepada sepasukan polis dari Cawangan Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Bukit Aman yang menyerbu premis berkenaan di Bandar Puteri di sini pada pukul 12.30 pagi semalam.
Ketua Unit D7 Bukit Aman, Asisten Superintendan Shahrul Nizam Jaafar berkata, untuk meredakan keadaan, pihaknya terpaksa menahan lelaki itu mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang tugas penjawat awam.
"Ketika serbuan dibuat, dia sedang minum arak bersama seorang rakannya dan bertindak agresif apabila pemeriksaan dibuat.
"Pada awalnya, rakannya cuba menenangkannya namun gagal apabila dia mula hilang kawalan," katanya ketika ditemui di sini semalam.

sumber : kosmo online

Ancam bunuh diri selepas tahu akan dibuang kerja


ATHENS, Greece - Seorang pekerja wanita mencetuskan detik-detik cemas apabila dia mengancam untuk terjun dari bangunan tempat dia bekerja di sini kelmarin.
Pekerja wanita itu duduk di tepi balkoni bangunan Pertubuhan Perumahan Pekerja seperti dia mahu terjun.
Seorang saudara wanita itu kelihatan menangis sambil ditenangkan oleh beberapa anggota polis.
Dia mengancam untuk terjun selepas pemerintah memutuskan untuk menutup pertubuhan tersebut dan membuang pekerja.
Bagaimanapun, wanita itu dilaporkan tidak bertindak untuk terjun dari tingkat dua menyebabkan drama tersebut berakhir selepas lebih empat jam rundingan dibuat antara para perunding dengannnya.
Greece kini berdepan dengan masalah hutang negara sebanyak AS$350 bilion (RM1.07 trilion) yang menyebabkan pihak pemerintah melaksanakan dasar berjimat- cermat termasuk mengurangkan pekerja bagi mengelakkan negara daripada menjadi bankrap. - Agensi

sumber : kosmo online

Buka pintu kecemasan pesawat kerana budak menangis


HANOI: Gara-gara mahu membantu seorang ibu bersama anaknya yang meragam segera keluar dari pesawat, seorang lelaki mencetuskan kekecohan di Lapangan Terbang Ho Chi Minh, semalam.
Media Vietnam melaporkan, sejurus selepas pesawat berkenaan berhenti, wanita terbabit meminta bantuan kepada Le Van Thuan yang duduk di sebelahnya supaya membuka pintu.

Tanpa berfikir panjang, Le, 29, membuka pintu kecemasan sekali gus mengaktifkan getah gelongsor pesawat itu.


Bagaimanapun, tiada sesiapa terjun dan menggunakan laluan kecemasan itu.

Tidak dapat dipastikan jika ada mana-mana kru kabin cuba menghalang Le bertindak begitu, Sementara itu, Le berkata, wanita di sebelahnya meminta bantuan untuk keluar lebih cepat kerana anaknya menangis.


Pegawai lapangan terbang itu berkata, Le akan didenda RM2,900, manakala kos memasang semula gelongsor itu dianggarkan bernilai RM30,000. - AP



sumber : myMetro

Pembantu rumah bunuh majikan kerana dipanggil bodoh


SINGAPURA: Seorang pembantu rumah remaja warga Indonesia, berdepan dengan hukuman penjara setelah mengaku bersalah memukul dan mencekik majikannya seorang balu berusia 87 tahun kerana memanggilnya bodoh.
Vitria Depsi Wahyuno, sekarang berusia 19 tahun, berbohong mengenai umurnya pada 2009, dan berkata dia berusia 23 tahun untuk melepasi usia minimum yang dikenakan untuk bekerja di Singapura sebagai pembantu rumah dan bekerja di rumah Sng Gek Wah. 
Vitria yang baru diambil bekerja selama lima hari sebelum membunuh majikannya, mengaku bersalah menyebabkan kematian dan pihak pendakwa raya memohon supaya dia dikenakan penjara 20 tahun.

Pihak peguam bela pula memohon mahkamah memberi hukuman ringan kepada Vitria kerana dia mempunyai tahap kecerdesan rendah dan tidak mampu bekerja di bawah majikan yang mendesak dan memanggilnya dengan panggilan yang menyakit hati seperti “bodoh”. - Straits Times



sumber : myMetro

Gigi tercabut, muka terbakar


PENSACOLA (Florida): Seorang lelaki yang cuba menyingkirkan tabiat merokok dengan menyedut rokok elektronik, ditimpa malang apabila ia meletup dalam mulutnya akibat kerosakan bateri. Ekoran letupan itu, beberapa batang gigi depannya tercabut, secebis lidahnya terputus dan wajahnya turut terbakar teruk, kata pegawai bomba, semalam.
“Analogi terbaik adalah ia seperti meletakkan botol berisi roket dalam mulut anda lalu ia meletup,” kata Ketua Bahagian Jabatan Bomba North Bay, Joseph Parker.

“Bateri tercampak daripada tiub dan menyebabkan alat itu terbakar,” katanya.


Pegawai bomba tidak mendedahkan identiti mangsa berikutan polisi jabatan itu, tetapi laman Facebook di bawah nama Tom Holloway, 57, dipenuhi dengan pengunjung yang memberikan komen mengenai kecederaan itu dan pencarian di pangkalan data menunjukkan alamatnya pada laporan di jabatan bomba berpadanan dengan namanya.

Holloway berada di pejabat di kediamannya apabila alat itu meletup menyebabkan kusyen kerusi, gambar, permaidani dan alatan pejabat terbakar.


Kotak bateri hangus yang ditemui di atas cebisan permaidani cair kelihatan seperti alat untuk merokok. - AFP



sumber : myMetro

Pelakon Diva dibelasah suami


KUALA LUMPUR: Angkara cemburu buta, seorang pelakon, Balkisyh Semundur Khan, 25, bukan saja ditampar, kepalanya dihentak pada almari malah turut dicekik suaminya berusia 28 tahun di rumah mereka di Wangsa Maju, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 10.30 malam itu, pelakon yang membintangi filem Diva selain tercalon sebagai pelakon harapan wanita pada Festival Filem Malaysia ke-20 itu bernasib baik apabila melarikan diri dari rumah sebelum membuat laporan di Balai Polis Wangsa Maju, di sini.

Balkisyh yang juga pemenang tempat ketiga pencarian Gadis Metro pada 2004 ketika dihubungi berkata, kejadian itu berlaku disebabkan perselisihan faham kerana sikap cemburu buta suami.


Pelakon berkenaan dikatakan baru menamatkan sesi penggambaran drama bertajuk Landasan Cinta yang akan ditayangkan pada 25 Februari ini menerusi slot Samarinda di TV3.

“Suami saya seorang yang cemburu buta dan gagal mengawal kemarahan menyebabkan saya dipukul. “Namun, selepas mengetahui kebenaran, suami kembali bertenang dan kami berdua berbaik semula,” katanya yang enggan mengulas lanjut mengenai kisah cemburu buta suaminya itu sejak berumah tangga pada 2007.


Menurut sumber, pelakon itu dipukul suami sebaik tiba di rumah.



“Mangsa bertanyakan punca kejadian itu, tetapi dijawab dengan tamparan dan wanita itu cuba menolak suaminya dalam usaha melepaskan diri.

“Bagaimanapun, suaminya menarik baju mangsa sebelum menghentak kepala di almari menyebabkan pelakon terbabit jatuh,” katanya.


Sumber berkata, mangsa kemudian cuba mengambil telefon bimbitnya namun dicekik suaminya itu.

“Suami mangsa yang melihat isterinya itu mengalami kesukaran bernafas berhenti berbuat demikian dan kesempatan itu diambil pelakon terbabit keluar dari rumah bersama anak perempuannya yang berusia dua tahun,” katanya.


Katanya, pelakon berkenaan membuat laporan di balai polis berhampiran kediamannya dan difahamkan, kejadian seumpama itu bukan kali pertama berlaku.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.



sumber : myMetro

Perkosa wanita balik bersawah


KENINGAU: Seorang wanita yang baru pulang mengerjakan sawah bukan saja diacu parang di leher sebelum dirogol, malah turut diugut akan ditembak mati menggunakan senjata api bakakuk dalam kejadian sebuah kampung di Sook, di sini, 10 Februari lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 petang itu, mangsa berusia 39 tahun yang trauma dengan kejadian itu, akhirnya membuat laporan polis, kelmarin, selepas didesak suaminya.

Difahamkan, ketika kejadian mangsa dipercayai berjalan kaki untuk pulang ke rumahnya sebelum terserempak dengan suspek dikenalinya berusia 54 tahun yang menetap di kampung berhampiran.


Secara tiba-tiba suspek terus memeluk mangsa daripada belakang termasuk mengacukan parang ke leher supaya tidak melawan atau melarikan diri.

Mangsa yang ketakutan hanya mendiamkan diri sebelum diseret ke hutan berhampiran sebelum dirogol.


Sebaik pulang ke rumah, mangsa menceritakan kejadian itu kepada suami sebelum mereka membuat laporan polis.



Ketua Polis Daerah Keningau, Deputi Superintendan Zahari Mohamed ketika dihubungi mengesahkan mangsa membuat laporan di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Keningau, lima hari selepas kejadian itu berlaku.

“Mangsa membuat laporan polis selepas didesak suaminya dan dia mendakwa diugut dan dirogol lelaki dikenali.


“Sebaik menerima maklumat, sepasukan polis bergegas ke rumah lelaki terbabit dan suspek berjaya diberkas kira-kira jam 6.35 petang, hari sama,” katanya.

Katanya, polis turut merampas dua senapang angin, dua bakakuk, 11 peluru dan lima peluru hidup untuk siasatan lanjut.


“Suspek kini ditahan mengikut Seksyen 376, Kanun Keseksaan kerana merogol.


“Jika disabitkan kesalahan boleh dipenjara sehingga 20 tahun dan sebatan,” katanya.



sumber : myMetro

Doktor cari tangan tercicir


KUALA LUMPUR: Lapan jam masa diambil sekumpulan doktor Hospital Gleneagles bagi menyambung semula pergelangan tangan kiri seorang pengurus syarikat insurans yang terputus selepas ditetak seorang lelaki yang cuba menyamunnya dalam kejadian di Jalan Ampang, malam 3 Februari lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 9.15 malam itu, mangsa yang berusia 40-an dalam perjalanan untuk bertemu rakan di sebuah restoran memberhentikan keretanya sebaik tiba di tempat kejadian selepas melihat sebuah kereta Perodua Kancil dinaiki dua lelaki dan seorang wanita mengalami kerosakan dan menawarkan khidmat untuk membantu.

Bagaimanapun, sebaik berhenti dan keluar dari kereta, tiba-tiba seorang daripada lelaki terbabit yang bersenjatakan parang menyerang dan menetak pergelangan tangan kirinya hingga putus.


Mangsa sempat melarikan diri dengan masuk semula ke dalam keretanya sebelum memandu ke Hospital Gleneagles sejauh kira-kira dua kilometer dari tempat kejadian dalam keadaan tangannya berlumuran darah. Pakar Trauma, Bedah dan Mikro Surgeri hospital berkenaan, Dr R Palani yang mengetuai pembedahan itu, berkata dia bersama seorang lagi doktor bersama-sama dua jururawat, seorang pembantu perubatan dan pemandu ambulans mengambil masa setengah jam untuk mencari tangan mangsa yang tertinggal di kawasan kejadian.

“Keputusan untuk mencari tangan itu dibuat Pegawai Perubatan di Jabatan Kecemasan, Dr Marry Anne yang mendesak mangsa memberitahu lokasi kejadian memandangkan kami percaya tangan itu masih boleh diselamatkan.


“Sebaik mangsa memberitahu lokasi, kami segera ke sana untuk mencari dan berjaya menemui tangan itu di atas laluan pejalan kaki kira-kira 100 meter dari tempat kejadian,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.



Menceritakan kejadian itu, Dr Palani berkata, sebaik menerima panggilan telefon daripada rakan setugasnya di wad kecemasan mengenai keadaan mangsa, dia bergegas ke hospital.

“Sebaik tiba, saya mendapati tangan lelaki itu ditetak dengan sekali tetakan dan percaya kejadian itu baru berlaku kerana darah masih memancut-mancut dari tangannya,” katanya.


Dia berkata, melihat keadaan itu, mereka menghubungi polis dan meminta pasukan keselamatan itu mengesan tangan mangsa yang terputus di pergelangan tangan.

Katanya, selepas lebih setengah jam menunggu, polis memaklumkan gagal mencari tangan, mangsa sekali gus memaksa mereka mencarinya sendiri.


“Keadaan gelap-gelita di kawasan itu dan petunjuk yang diberikan pesakit menyukarkan kami untuk mencari tambahan pula kami hanya berbekalkan lampu telefon bimbit,” katanya.


Menurut Dr Palani, setakat ini keadaan mangsa stabil dan masih menerima rawatan fisioterapi untuk memastikan tangan yang disambungkan itu kembali berfungsi dengan baik.


Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa ketika dihubungi, menafikan dakwaan doktor terbabit yang mengatakan pihak berkuasa tidak mengambil tindakan selepas dimaklumkan mengenai insiden berkenaan oleh pengawal keselamatan yang berada di kawasan berkenaan.


Menurutnya, kelewatan itu berlaku disebabkan maklumat yang diberikan pengawal keselamatan itu kepada pihak berkuasa tidak lengkap.


Mengulas mengenai insiden itu, Khairi berkata, disebabkan sikap mangsa yang suka menolong orang yang mengalami kesusahan, kejadian itu menimpa dirinya.


“Mangsa adalah seorang lelaki yang suka membantu jika melihat orang mengalami masalah dan dalam kejadian itu, mangsa memberhentikan kenderaannya selepas menyangkakan dua lelaki dan seorang wanita yang sedang memeriksa kereta Perodua Kancil di kawasan kejadian mengalami masalah bagi menghulurkan bantuan.


“Seorang daripada suspek yang bersenjatakan parang menyerang mangsa dan cuba menyamunnya sebelum menetak tangan mangsa,” katanya.


Khairi berkata, dalam keadaan tangannya sudah terputus, mangsa berlari masuk ke dalam kereta sebelum bergegas mendapatkan bantuan.


Ketika ditanya mengenai perkembangan kes itu, Khairi mengakui pihaknya sudah merakam percakapan mangsa selain memberitahu, pihaknya sedang meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di kawasan berkenaan.



sumber : myMetro

Kelab sosial galak murtad di Facebook


KUALA LUMPUR: Biadab. Itu perkataan paling tepat untuk menggambarkan sikap pihak tertentu yang menggelarkan diri mereka kumpulan penyokong murtad di Malaysia dan Singapura apabila menubuhkan kelab di laman sosial, facebook (fb) bagi meraih sokongan masyarakat.
Penyertaan terbuka kepada mereka yang murtad di negara ini, pengendali fb terbabit dikesan turut mempelawa mana-mana individu supaya menyumbangkan sokongan moral kepada golongan ini.
Bukan itu saja, mereka juga secara terbuka mengemukakan objektif kumpulan berkenaan sebagai medium kepada sistem sokongan moral untuk golongan terbabit dengan perbincangan mengenai persoalan murtad di Malaysia, termasuk agama Islam serta bangsa Melayu.

Bagaimanapun, bagi mereka yang memasuki laman berkenaan dan cuba berdakwah atau menentang perbuatan serta perbincangan ahli kelab yang menghina dan merendah-rendahkan agama Islam itu segera disekat daripada menjadi ahli.



Pemerhatian wartawan Harian Metro ke atas fb berkenaan sehingga jam 4 petang semalam mendapati 843 orang menyukai pautan dinding kelab terbabit yang mula mencetuskan kebimbangan umat Islam berikutan pandangan dikemukakan keterlaluan termasuk menghina junjungan besar Nabi Muhammad s.aw.



sumber : myMetro

Mayat bayi dalam tandas hospital

 BUKIT MERTAJAM: “Mulanya saya nampak kesan darah dalam tandas, tetapi tidak mempedulikannya kerana mahu meneruskan kerja mencuci. Saya ke kolah dan terkejut apabila ada bayi di dalamnya,” kata seorang pekerja pembersihan yang menemui mayat bayi perempuan dalam tandas Wad Kanak-Kanak Hospital Bukit Mertajam (HBM), di sini, semalam.
Pekerja warga Indonesia itu memaklumkan penemuan itu kepada jururawat wad berkenaan. 
Jururawat terbabit ke tandas berkenaan dan memeriksa keadaan bayi itu dan mendapatinya tidak bernyawa.

Difahamkan, hanya terdapat sedikit air dalam kolah berkenaan dan bayi perempuan ketika ditemui jam 12.30 tengah hari itu masih bertali pusat.



Pemangku Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Superintendan Baharudin Mustapha berkata, bayi yang ditinggalkan dalam kolah itu dipercayai baru dilahirkan.


Menurutnya, ada saksi memaklumkan seorang wanita dalam keadaan pucat dan keletihan keluar dari tandas berkenaan jam 7.30 pagi.

Bagaimanapun saksi berkenaan tidak mengesyaki apa-apa sebelum kecoh mengenai penemuan mayat bayi dalam tandas itu.


Katanya, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran.

“Mayat bayi itu dihantar ke Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk dibedah siasat bagi mengenal pasti punca kematiannya,” katanya.

Bagaimanapun, Harian Metro difahamkan seorang wanita berusia 20-an ditahan semalam bagi membantu siasatan.



sumber : myMetro

Astaga.. Orangtua Memperlakukan Anak angkatnya Seperti Anjing


REPUBLIKA.CO.ID,LONDON – Kelakuan orangtua yang satu ini benar-benar tidak seperti manusia. Mereka dituduh memperlakukan ketiga anak angkatnya seperti anjing dengan memberi mereka makanan haiwan peliharaan dan mengunci mereka dalam kandang.

John dan Sonja Kluth teratur memukul dan menyiksa anak-anak yang dijaganya. Dua anak laki-laki berusia 15 tahun dan 11 tahun. Seorang lagi adalah gadis berumur sembilan tahun.

‘’Mereka dipaksa untuk hidup seperti binatang,’’ kata jaksa.

Nyonta Kluth, yang kini berusia 57, diduga menjadi pelaku yang paling kejam. Sementara John, suami Kluth yang lebih muda tujuh tahun, hanya berdiri dan tidak melakukan apa-apa.

Mereka ditangkap di Oklahoma, Amerika Syarikat. Namun, mereka telah dibebaskan dari penjara setelah membayar wang jaminan.

Ini dia babysitter yang berhubungan seks dengan anak yang diasuhnya


Summer Nelson, babysitter dari Amerika Syarikat berusia 28 tahun, ditangkap kerana berhubungan seks dengan anak usia 14 tahun yang diasuhnya. Nelson mengatakan jatuh cinta dengan anak itu. Dia bahkan berani meminta restu kepada ibu anak itu agar mereka dapat menjadi pasangan seperti orang dewasa.

Pada Ogos 2007 dia diupah untuk mengawasi anak 14 tahun tersebut beserta adik laki-lakinya yang berusia 12 tahun, dan adik perempuannya yang berusia 9 tahun.

Dalam dokumen pengadilan yang dilaporkan media-media di sana Nelson disebutkan banyak menghabiskan waktu bersama ketiga anak asuhnya ketika orangtua mereka tidak berada di rumah. Polis mengatakan, hubungan seks itu terjadi pada 2007, tetapi baru dilaporkan ke polis pada Disember 2008.

Hasil pemeriksaan menyebutkan, Nelson setidaknya empat kali berhubungan seks dengan anak tersebut pada Ogos 2007. Polis menegaskan, Nelson hanya berhubungan seks dengan anak berusia 14 tahun itu, tidak dengan adiknya. Anak itu kini telah berusia 19 tahun, tetapi ia masih berusia 14 tahun saat kejadian berlangsung.

Nelson kini masih ditahan di penjara Kootenai County, Post Falls, AS, dan didakwa melakukan pelecehan seksual terhadap anak-anak. Jika terbukti bersalah, dia terancam hukuman maksima penjara seumur hidup.

Tikus sebesar anak kambing

Tikus raksasa sebesar anak kambing tertangkap di Fuzhou, sebelah Selatan China. Ekornya saja panjangnya dua jengkal orang dewasa. Tikus itu memilki berat enam paun. Penangkap tikus itu yang hanya disebut namanya sebagai Pah Xian mengatakan berhasil menangkap tikus itu ketika dikepung oelh orang ramai.



Dia memperkirakan tikus itu spesies yang bernilai tinggi. Tikus itu melawan ketika ekornya  ditangkap dan baru tenang setelah dipegang lehernya. "Tikus ini sebesar anak kambing," katanya.

Pejabat kehutanan China mengidentifikasikan tikus itu sebagai tikus bambu. Tapi petugas itu mengatakan masih perlu meneliti lebih lanjut. Tikus bambu China jarang ditemui berukuran lebih dari 10 inci. Tikus ini sering ditemukan di sebelah selatan China, utara Burma dan Vietnam.

Sementara tikus bambu Sumatera sering ditemukan di barat daya China Yunnan. Di semenanjung Malaysia tikus boleh membesar hingga panjangnya mencapai 30 inci termasuk ekor dan beratnya boleh mencapai lapan paun.

Tikus raksasa Sumatera pernah diangkat dalam cerita Sherlock Holmes dengan judul the Adventure of a Sussex Vampire. Semua tikus bambu biasanya bergerak kurang lincah dan menghabiskan waktunya di liang. Tikus bambu China sering disajikan sebagai makanan. Tikus terbesar adalah tikus Afrika yang boleh besar dengan panjang mencapai 36 inci.

[Aneh] Muka kambing seperti muka datuk (orang tua)


PROBOLINGGO - Seekor anak kambing di Probolinggo, Jawa Timur, menjadi perhatian penduduk.kerana kambing itu memilik wajah seperti datuk(orang tua).

Warga Desa Patokan, Kecamatan Kraksaan, Kabupaten Probolinggo, terus datang ke rumah Suwondo (45) kerana  ingin melihat anak kambing berbulu putih itu.

Suwondo, Minggu (23/7/2011) menjelaskan, anak kambing tersebut baru dilahirkan 2 hari lalu.

Bentuk wajah kambing jauh berbeza dari lainnya. Bahkan mulutnya lompong seperti orang tua. Namun untuk badan dan kakinya sama seperti kambing biasa.

Suwondo berkata tidak ada yang istimewa ketika ibu kambing itu mengandung. Hanya saja sehari sebelum kambing itu lahir, isteri Suwondo bermimpi diberi orangtuanya kepala kambing.

Suwondo mengaku tidak akan menjual kambing aneh ini. Dia akan terus menjaganya sampai besar.

Sementara itu Kepala Dinas Peternakan Kabupaten Probolinggo, Zaini, ketika diberitahu melalui telefon mengatakan bahawa kemungkinan kambing tersebut memiliki kelainan genetik.

Menurut Zaini, pertumbuhan organ tubuh seperti tulang rahang tidak sempurna. Kambing tersebut juga tidak memiliki saluran pernafasan di hidung sehingga harus bernafas melalui mulut.

Sumber : http://www.okezone.com

Maut kerana besarkan buah dada

Tak bersyukur dengan apa yang ada.....

BERLIN: Seorang daripada peserta program televisyen realiti Big Brother mati akibat kegagalan pembedahan membesarkan buah dada, lapor media semalam.

Aktres filem lucah, Sexy Cora, disahkan mati akibat kegagalan otak dan berada dalam koma selama sembilan hari di sebuah klinik di Hamburg, Jerman.


Keluarga Sexy - atau nama sebenarnya, Carolin Berger - dihubungi pihak hospital pada minggu lalu.


Sumber berkata, otak wanita itu tidak mendapat bekalan oksigen selama 15 minit sebelum keadaannya menjadi kritikal.


Dia mencipta nama dalam program berkenaan apabila mandi berbogel di depan kamera. - TS

Pelajar meninggal kerana terlebih mastubarsi (beronani)

Seorang pelajar yang tinggal di asrama Miyagi, Jepun, ditemukan meninggal dunia dalam keadaan separuh telanjang di biliknya sendiri. Menurut diagnosa hospital pelajar itu dikatakan telah mengeluarkan banyak sperma dari kantung testisnya, sampai pengsan dan terkena serangan jantung.

Hasil bedah siasat menunjukkan pada hari itu pelajar tersebut telah melakukan masturbasi berkali-kali, dimana pengeluaran hormon seks secara berlebihan dikatakan penyebab kematiannya yang mendadak. Menurut perubatan pengeluaran hormon seks secara berlebihan umumnya disebut "techno break".

Kematian akibat techno break dari tahun ke tahun cenderung meningkat. Pada tahun 1997, 0.01% dari remaja berusia 12-16 tahun mengalaminya. Sedangkan tahun ini sudah mencapai 0.3%. Meskipun tidak begitu dikenal, di distrik 23, Tokyo saja, dalam satu tahun terjadi 20-30 kes. Di skala nasional diperkirakan ada 200-300 kes.

Jadi, bagaimana seseorang boleh meninggal akibat masturbasi?
Sebenarnya bukan masturbasinya yang menyebabkan kematian, namun latar belakang orang tersebut seperti penyakit kronik, umur serta kenikmatan seksual yang dituding sebagai penyebabnya. Kesimpulannya, orang yang berumur lanjut, orang yang mempunyai riwayat penyakit otak atau jantung, orang yang bertekanan darah tinggi, mereka termasuk dalam kategori rawan. Bahkan yang merasa sihat namun tidak menyedari ada penyakit kronik dalam tubuhnya juga boleh mengalami kematian mendadak ketika sedang melakukan masturbasi.

Khususnya bagi lelaki, ketika ejakulasi dengan gerakan-gerakan yang berlebihan dapat menimbulkan beban yang berat bagi jantung. Oleh karena itu mari kita jauhkan diri dari melakukan masturbasi.

Sumber: Itai News.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved