Kenali Lelaki yang sudah berpunya (berkahwin)

on 08 Februari 2012

  • Tidak akan pernah mengajak kamu kerumah untuk bertemu oarang tuannya
  • Mempunyai pengetahuan yang lebih mengenai wanita krana di asendiri sudah berkahwin
  • Miangnya yang sangat luarbiasa terutama apabila melihat kamu,matanya kelihatan menakutkan
  • Perunya buncit atau boroi kerana segalanya makan dan minumnya terjaga oleh isterinya di rumah
  • Selalunya akan menghubungi kamu pada waktu-waktu tertentu sahaja kerana mungkin dia berada bersama keluarganya
  • Penampilan yang luarbiasa bila bersama kamu walupun dah beruban
  • Segala permintaan yang dibuat pastiakan ditunaikannya walupun isterinya terabai dirumah
  • Selalunya akanberjumpa dengan kamu ditempat yang tidak ramai orang agar rahsianya tidak terbongkar

Potong Hidung Telinga Isteri

Gara -gara kesempitan hidup seorang suami sanggup memotong hidung,telinga dan membotakkan kepala isterinya.Tidak cukup dengan itu  dia juga menyimbah isterinya dengan air panas menyebabkan kedua belah kakinya cedera.
Kejadian ini berlaku di sebuah daerah di Pakistan.Suaminya itu berjaya melarikan diri apabila kejadian itu disedari oleh keluarga isterinya.Wanita itu telah dibawa ke hospital dan kini mengalami trauma akibat di serang bertubi-tubi ole suaminya yang panas baran.

Mahasiswa Dipukul Akibat Curi Duit Dari Kotak Amal Masjid Buat Biayai Kuliah

Seorang mahasiswa di salah satu perguruan tinggi swasta di Banda Aceh, tertangkap ketika sedang mencuri wang dari kotak tabungan amal di Masjid Baitussalihin, Ule Kareng, Banda Aceh, Selasa (12/4). Akibatnya, YN di pukul orang ramai Beruntung beberapa anggota polisi segera mengamankan mahasiswa yang mengaku anak asrama ini.

Ilustrasi 

Kaetua Polis Murthala Abdullah mengatakan, aksi YN mencuri wang dari kotak tabungan infak dilakukan saat warga sedang melaksanakan soat Zuhur berjamaah. “Saat warga sedang solat, pelaku mencongkel kotak sumbangan dengan menggunakan dawai” kata Kapolsek.

Kini, polii menahan YN serta wang senilai Rp110.000 yang diambil dari tabungan amal. Polis juga menyita dua utas dawai yang digunakan pelaku untuk menarik wang dari kotak sumbangan itu. Kepada polis, YN mengaku menyesal atas perbuatannya. Dia mengaku nekad mengambil wang kerana desakan ekonomi untuk membayar wang kuliah. “Saya sangat menyesal, Pak,” sebut YN dengan kepala tertunduk malu. (Sumber)

Selamat Hari Jadi??


Seorang anak bertanya pada ibunya.

Anak : " Mama bila harijadi saya yang ke 17 nanti boleh buat pesta di rumah?

Mama : "Boleh..boleh nanti mama aturkan."

Anak :  "Boleh ajak kawan-kawan sekali tak?

Mama : "Boleh nanti mama jemputkan."

Anak ; " Boleh belikan baju pink tak?

Mama : " Boleh nanti mama belikan."

Maka tiba masa yang dinantikan berpestalah mereka  di rumah,Ramai kawan-kawanya datang,Anakya itu pun memakai baju warna pink yang di beli oleh emaknya dan dia punya pemintaan yang lain

Anak ;"Ma boleh saya pakai lipstik tak?"

Mama :" Tak boleh!"

Anak : " Ma boleh la..hari jadi ke 17nikan haya sekali seumur hidup takan pakai lipstik pun tak boleh..."

Mama : "Tidak boleh! kamu boleh adakan pesta kat rumah.Kamu boleh jemput kawan -kawan.Kamu boleh pakai baju pink.tapi pakai lipstik tak boleh...?

Anak ; 'Alaaa..boleh lah mama...please."

Mama : "Azwan!!!! kali ni mama tak mahu kompromi..TIDAK BOLEH, KAMUKAN LELAKI!


''Kerana syaitan apabila makan ,makan dengan tangan kiri "


makan makan! Pictures, Images and Photos


Mungkin ramai yang tidak peka tentang saranan dan larangan Rasulullah tentang makan dengan menggunakan tangan kiri. Apatah lagi apabila makan menggunakan sudu.Ramai yang ambil mudah tentang itu.Ramai yang tidak tahu,makan dengan tangan kanan seperti yang di maksudkan Rasulullah ialah apabila mengambil makanan dan mahu menyuap ke mulut tidak dengan jari atau sudu/garpu.

Rasulullah bersabda yang bermaksud,

'Apabila salah seorang dari kalian makan,maka hendaklah makan dengan tangan kanan dan apabila dia minum,minumlah dengan tangan kanan.Kerana syaitan apabila makan ,makan dengan tangan kiri dan apabila minum ,minum dengan tangan kiri."(HR Muslim)

Bagaimanakah kalau ia seorang yang KIDAL?

Dari Abdullah bin Muhammad dari seorang wanita di antara mereka berkata; Rasulullah SAW masuk menemuiku ketika aku sedang makan dengan tangan kiriku kerana aku seorang wanita KIDAL. Maka Baginda memukul tangan ku sehingga sesupa makanan jatuh.Lalu Baginda bersabda : "Janganlah engkau makan dengan tangan kirimu,sedangkan Allah telah menjadikan tangan kanan untukmu."(HR Ahmad dan Thabarani)

Tentera Israel Lapah Mayat


Kekejaman tentera Israel bukan sekadar menyekat kemasukan makanan ke wilayah gaza malah mereka dipercayai melapah organ penduduk  Palestin untuk diperdagangkan. Wujud  kaitan antara tuduhan tersebut atas penahanan lelaki yahudi warga Amerika Syarikat berhubung dengan  penyeludupan organ manusia.
Sebuah akhbar Sweden Aftonbladet ada menyiarkan gambar seorang warga Palestin yang dipenuhi jahitan pada dadanya.Ketika kempen menderma organ yang di anjurkan Israel menyebabkan ramai Pemuda Palestin hilang dan jenazah mereka ada kesan di lapah.

Puisi Dari Suami Kepada Isteri Untuk Kahwin Lain

lilin Pictures, Images and Photos

Isteriku,
jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinarmu kerana
engkau mengharapakn sinaran dari
ku....
Ingatlah bahtera yang kita kayuh,
begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi,
hingga kadang -kadang
bumi terasa akan silauan ku
Lantas aku ingat akan satu hal bahawa
Tuhan mencipta bukan hanya bumi
malah ada planet lain yang mengharapkan
sinarku
Lalu....
Relaknlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Ilahhi
sinaranku di perlukan di planet lain

BALASAN PUISI SANG ISTERI..

Suamiku,
andai kau memang mentari
sang suria yang membri cahaya
aku merelakan engkau berikan
sinarmu kepada segala planet
yang telah Tuhan ciptakan kerana
mereka juga seperti aku
perlukan cahaya mu
akupun juga tidak akan merasa
kekurangan dengan sinaranmu

AKAN TETAPI!!!
Bila ku hanya sejengkal lilin 
yang berkekuatan 5 watt saja
janganlah kau bermimpi untuk
menyinar planet lain
Kerana bilik tidur kita yang kecilpun
belum sanggup kau terangi
Lihatlah dirimu pada cermin kaca di
sudut kamar kita,
ditengah remang pancaran
cahaya mu yang telah aku mengerti
Cuba lihat siapa dirimu.....
MATAHARI atau lilin
ataujangan-jangan cuma mancis
saja!!
OH,''PLEASELAH' abang....!!
NAK KAHWIN LAIN KONON!!!!

Remaja dihentak dengan tukul bernasib baik hidup

Ben Maycock 17tahun bernasib baik hidup setelah di hentak dengan tukul di kepalanya.Kesan hentakkan itu meninggalkan kesan lekuk yang sangat besar di kepalanya.Doktor terpaksa membuang sedikit tengkorak kepalanya untuk menggelakan otaknya bengkak.Dia juga koma selama 3 minggu dan lumpuh dibahagiankanan tubuhnya.

Bayi 7 bulan nyaris hilang kaki kerana anjing peliharaan lompat ke dalam kereta


Bayi berusia 7 bulan nyaris kehilangan kakinya apabila anjing peliharaan mereka melompat secara tiba -tiba melalui tingkap kereta yang terbuka.William Jaundrell di tinggal oleh ibunya didalam kereta keranahendak mengambil sesuatu di dalam rumah dan pada masa itulah anjing itu memasuki kereta.Ibunya hanya mengetahui anaknya disrang anjing itu selepas kedengaran jeritan anaknya.Anaknya kemudian di bawa kehospital untuk mendapatkan rawatan.

Nafsu Di ikat DENGAN Sihir


Perasaan dendam dan sakit hati akibat putus tunang telah mendorong seorang lelaki mengenakan ilmu hitam untuk mengunci nafsu suami bekas tunangnya.Sejak hari pertama dia (suami bekas tunangnya) tidak mampu memberi nafkah batin kepada isteri mudanya kerana tenaga lelakinya hilang sama sekali akibat disihir.

Kemana guru mereka ini sampai murid selamba je berkelakuan begini?






Kemana guru mereka ini?Beginilah keadaan murid-murid sekarang...
walaupun bukan berlaku dinegara kita tidak mustahil kejadian ini boleh berlaku
kepada pelajar-pelajar kita....

sumber : stomp.com.sg

Budak belum sunat rogol remaja 17 tahun


Umurnya baru 13 tahun, tapi sungguh kurang ajar moral anak lelaki yang dikenali DPW ini. Meski kemaluannya belum disunat, anak. Dia berani memperkosa gadis belia yang masih berstatus pelajar






 Peristiwa ini terjadi di Kelurahan Senganten Kecamatan Gondang Kabupaten Bojonegoro. Mangsa pemerkosaan adalah tetangganya sendiri yang dikenali ZNI (17), gadis yang berusia empat tahun lebih tua dari pelaku. Kronologis peristiwa, kala itu rumah mangsa dalam keadaan sepi kerana kedua orang tua sedang pergi ke sawah. DPW, ZNI dan Adik korban, mereka bertiga menonton televisyen di ruang tengah. Mangsa merasa lelah dan mengantuk kemudian masuk bilik untuk merebahkan badan dan beristirahat. Setelah korban terlelap sejenak, DPW yang menjadi pelaku ini menyusul masuk ke bilik.


 Kerana melihat tubuh  mangsa yang menawan, anak lelaki yang kemaluannya belum disunat ini pun terpancing nafsunya lantas membekap mangsa dengan bantal kemudian memperkosa sepuasnya.


 Tidak hanya itu, setelah puas melampiaskan nafsu birahinya, DPW juga mengancam ZNI untuk tidak menceritakan kejadian tersebut ke orang tuanya, jika ia menceritakan maka DPW akan membunuhnya, begitulah kira - kira ancaman yang diucapkan DPW kepada ZNI.kerana tak kuasa, setelah orang tua korban pulang ke rumah ZNI pun kemudian menceritakan seluruh kejadian yang baru saja dialaminya.


 Orang tua mangsa langsung melaporkan kejadian tersebut ke pejabatPolsek Gondang. Polis pun dengan  segera meluncur dan menangkap pelaku.

Gambar lelaki meraba di pasar borong







Sesedap tangan dia jer nak meraba budak perempuan ni. Akibatnya… kena terajang. Nasib baiklah hanya kena terajang. Bodo punya olang. Tak der penyakit cari penyakit


sumber : bestoneoffour.wordpress.com

Aisha Bhutta, Mualaf yang berjaya mengislamkan keluarga dan 30 kawannya

Aisha Bhutta, yang juga dikenal sebagai Debbie Rogers, duduk dengan tenang di sofa di ruang depan rumah petak besarnya di Cowcaddens, Glasgow Scotland. Dinding rumahnya digantung dengan kutipan dari ayat Alquran, sebuah jam khusus untuk mengingatkan keluarganya waktu sholat dan poster Kota Suci Mekah.

Mata biru Aisha penuh dengan keceriaan, dia tersenyum dengan cahaya keimanan yang dia miliki. Wajahnya yang merupakan wajah gadis Scotland yang kuat - ia masih tetap memiliki cita rasa humor - meskipun wajahnya tetap ditutupi dengan jilbab.

Bagi seorang gadis Kristian yang baik untuk masuk Islam dan menikah dengan seorang Muslim adalah sesuatu yang luar biasa cukup. Namun lebih dari itu, ia juga telah mengislamkan orang tuanya, sebagian besar  keluarganya dan setidaknya 30 teman dan tetangganya. Subhanallah.

Keluarganya adalah penganut Kristian yang kuat di mana mereka secara teratur menghadiri pertemuan Salvation Army. Ketika semua remaja lainnya di Inggris mencium poster George Michael untuk mengucapkan selamat malam, Debbie Rogers alias Aisha punya foto Yesus di dinding biliknya. Namun dia menemukan bahawa Kekristianan tidak cukup, ada terlalu banyak pertanyaan yang belum terjawab dan dia merasa tidak puas dengan kekurangan struktur disiplin untuk keyakinannya itu."Masih ada yang membuat saya ragu untuk mematuhi daripada hanya melakukan doa ketika saya merasa seperti itu."

Aisha pertama kali melihat calon suaminya, Muhammad Bhutta, ketika dia masih berusia 10 tahun dan merupakan pelanggan tetap di kedai, yang dijalankan oleh keluarganya. Dia sering melihat lelaki itu secara sembunyi-sembunyi, sewaktu melakukan sholat. "Ada kepuasan dan kedamaian dalam apa yang dia lakukan. Dia bilang dia seorang Muslim. Saya berkata: Apa itu seorang Muslim?

Kemudian dengan bantuan Mohammad Bhutta ia mulai mencari lebih dalam tentang Islam. Pada usia 17 tahun, ia telah membaca seluruh Alquran dalam bahasa Arab. "Semua yang saya baca", katanya, "Semuanya bisa diterima."

Dia membuat keputusan untuk masuk Islam pada usia 16 tahun. "Ketika saya mengucapkan kalimat syahadat, rasanya seperti beban besar saya telah terlempar. Saya merasa seperti bayi yang baru lahir. "

Masuk Islamnya dirinya tidak serta merta orang tua Muhammad Bhutta setuju mereka untuk menikah.

Namun, orang tua Muhammad menentang mereka menikah. Mereka melihat dirinya sebagai seorang wanita Barat yang akan memimpin putra sulung mereka dengan kesesatan dan memberikan nama keluarga yang buruk, ayah Muhammad percaya, dirinya "musuh terbesar."

Namun demikian, pasangan ini tetap menikah di masjid setempat. Aisha memakai baju yang dijahit oleh ibu Muhammad dan saudaranya yang menyelinap ke upacara perkawinan melawan keinginan ayahnya yang menolak untuk hadir.

Nenek Muhammad-lah yang membuka jalan bagi sebuah ikatan pernikahannya. Neneknya tiba dari Pakistan di mana perkawinan ras campuran bahkan sangat tabu, dan bersikeras untuk bertemu Aisha. Dia begitu terkesan oleh fakta bahwa Aisha telah belajar Alquran dan bahasa Punjabi dan dia yakin, perlahan-lahan, Aisha akan menjadi salah satu anggota keluarga.

Orang tua Aisha, Michael dan Marjory Rogers, meskipun tidak menghadiri pernikahan itu, lebih peduli dengan pakaian putri mereka yang sekarang dipakainya (tradisional shalwaar kameez) dan apa yang tetangga mereka pikirkan. Enam tahun kemudian, Aisha memulai misi untuk mengislamkan mereka dan seluruh keluarganya, serta adiknya. "Suami saya dan saya mendakwahkan Islam kepada ibu dan ayah saya, memberitahu mereka tentang Islam dan mereka melihat perubahan dalam diri saya sejak memeluk Islam.

Ibunya segera mengikuti jejaknya. Marjory Rogers mengubah namanya menjadi Sumayyah dan menjadi seorang Muslimah yang taat. Dia memakai jilbab dan melakukan shalat tepat pada waktunya dan tidak ada yang penting baginya, kecuali hubungan dengan Allah.

Ayah Aisyah terbukti lebih sulit untuk diajak masuk Islam, sehingga ia meminta bantuan ibunya yang baru saja masuk Islam (yang telah meninggal karena kanker).

"Ibu saya dan saya kemudian berbicara kepada ayah saya tentang Islam dan kami duduk di sofa di dapur pada satu hari dan ayahnya berkata: "Apa kata-kata yang Anda katakan ketika Anda menjadi seorang Muslim? Saya dan ibu saya hanya terkejut. "Tiga tahun kemudian, saudara Aisha mengucapkan syahadat melalui telepon - maka istri dan anak-anaknya menyusul, diikuti oleh putra kakaknya.

Hal ini tidak berhenti di situ. Keluarganya telah masuk Islam, Aisha mengalihkan perhatiannya untuk warga Cowcaddens. Setiap Senin selama 13 tahun terakhir, Aisha telah mengadakan kelas pelajaran Islam untuk wanita Skotlandia. Sejauh ini ia telah membantu orang masuk Islam lebih dari 30 orang. Para perempuan yag masuk Islam ditangannya berasal dari latar belakang yang berbeda-beda. Trudy, seorang dosen di Universitas Glasgow dan mantan Katolik, menghadiri kelas Aisha justru awalnya secara murni karena ia ditugaskan untuk melakukan penelitian.

Tapi setelah enam bulan mengikuti kelas pelajaran Islam yang Aishah bikin dia memutuskan untuk masuk Islam, dan memutuskan bahwa agama Kristen itu penuh dengan "inkonsistensi logis".

"Saya tahu dia mulai terpengaruh oleh pembicaraan saya", Aisha mengatakan.

Suaminya, Muhammad Bhutta, tampaknya tidak begitu terdorong untuk mengislamkan pemuda Skotlandia untuk menajdi saudara muslim. Dia kadang-kadang membantu di restoran keluarga, tetapi tujuan utamanya dalam hidup adalah untuk memastikan lima anak-anaknya tumbuh sebagai Muslim yag baik.

Putri tertuanya, Safia, hampir 14 tahun, juga mengikuti jejak ibunya mendakwahkan Islam. menolak untuk tempat merekrut dirinya. Suatu hari Safia bertemu dengan seorang wanita di jalan dan membantu membawa belanjaannya, wanita itu kemudian menghadiri kelas Aisyah dan sekarang menjadi seorang Muslim.

"Saya bisa jujur mengatakan saya tidak pernah menyesal", Aisha mengatakan masuk Islamnya dirinya. "Setiap pernikahan memiliki pasang surut dan kadang-kadang Anda perlu sesuatu untuk menarik Anda keluar dari kesulitan apapun. Tapi Nabi Muhammad berkata: "Setiap kesulitan ada kemudahan." Jadi, ketika Anda akan melalui tahapan yang sulit, Anda bekerja untuk itu kemudahan akan datang. "

Muhammad suaminya lebih romantis: "Saya merasa kami sudah saling kenal selama berabad-abad dan seakan-akan tak pernah menjadi bagian dari yang lain. Menurut Islam, Anda tidak hanya mitra seumur hidup, Anda bisa menjadi mitra di surga juga, selama-lamanya. Ini sesuatu hal yang indah, anda tahu itu."

sumber : eramuslim.com

[Gila] Bakar wang lebih AS$1.63 juta untuk memastikan anak perempuannya tidak sejuk

BOGOTA – Bakar wang lebih AS$1.63 juta (RM5.60 juta)! Itulah yang dilakukan oleh ketua kartel dadah Colombia, mendiang Pablo Escobar untuk memastikan anak perempuannya tidak kesejukan, lapor sebuah akhbar semalam.



Pendedahan itu dibuat oleh seorang anak lelaki Escobar, Sebastian Marroqumn yang menyatakan bahawa apabila bapanya melihat anak gadisnya, Manuela menggeletar kesejukan semasa mereka bermalam di sebuah kawasan pergunungan setelah melarikan diri daripada pihak berkuasa, Escobar sanggup membakar banyak wang kertas Amerika Syarikat (AS) bagi memanaskan badan.

Api wang itu turut digunakan oleh mereka untuk memasak makanan.

Sebastian, yang berhijrah ke Argentina selepas kematian bapanya 15 tahun lalu, membuat pendedahan berani itu dalam wawancara dengan sebuah majalah Colombia, Don Juan.

Menurutnya lagi, Escobar turut membeli sebuah firma teksi untuk mengesan ketibaan orang asing di bandar kelahiran mereka, Meddelin dan dia akan memindahkan anggota keluarganya ke-15 buah tempat persembunyian setiap 48 jam.

Escobar yang merupakan ketua kartel dadah Medellin, ditembak mati pada Disember 1993 ketika dia cuba melarikan diri daripada pihak polis.

Ketika era kegemilangannya pada 1989, Escobar disenaraikan sebagai manusia ketujuh terkaya di dunia dengan nilai kekayaan mencecah AS$29.9 bilion (RM102.5 bilion).

- Agensi

Polis bakar kemaluan remaja

Penduduk Guyana terkejut dan marah selepas kemaluan seorang budak lelaki berusia 14 tahun melecur akibat dibakar dalam insiden terbaru melibatkan kekejaman polis di negara Amerika Selatan itu, lapor sebuah akhbar semalam.

Saudara mara mangsa dan beberapa pertubuhan hak asasi berkata, budak lelaki itu disiksa di balai polis Leonora, pedalaman Guyana setelah dia ditahan pada minggu ini berhubung satu kes bunuh.

“Polis mencurah sedikit cecair mudah terbakar pada kemaluan budak itu dan membakarnya. Mereka kemudian mencucuh api rokok pada mulutnya. Tidak cukup dengan itu, mereka turut membelasah mangsa hingga lembik,” kata kenyataan Persatuan Hak Asasi Manusia Guyana.

Susulan insiden kejam itu, dua pegawai polis telah ditahan untuk soal siasat kelmarin.

Polis di negara yang diperintah oleh Presiden Bharrat Jagdeo itu sebelum ini kerap dikecam kerana didakwa gemar menyiksa suspek.

Guyana iaitu bekas tanah jajahan British, dihuni oleh 750, 000 orang penduduk. – Agensi

Ibu disiasat kerana gambar anak di FB dengan botol hisap ganja


Seorang Ibu cuma ingin meletak gambar anaknya memegang botol ganja untuk tatapan kawan-kawan di FB tetapi  gambar itu menyebabkan dia disiasat oleh jabatan perlindungan kana-kanak.Budak itu baru berusia 11 bulan dan ibunya berusia 19 tahun.Siasatan di jalankan samada ibu itu ada memberikan anakya ganja.

Mati Dalam Pesta

Kisah ini berlaku keatas seorang pemandi mayat yang belum pernah terjadi sepanjang dia memandikan jenazah.Ketika dia membuka selimut yang menutupi mayat seorang wanita ,dia jatuh pengsan.Beberapa orang telah datang menyedarkannya.Setelah sedar si pemandi jenazah tadi segera menemui ibu si mati  dan bertanya,"Wahai ibu,seumur hidupku aku belum pernah melihat keadaan jasad yang sedemkian,aku melihat jasad anakmu dalam keadaan menari.Apa yang dilakukan oeh anakmu semasa hidup,"tanya si pemandi jenazah.
Sibu pun menceritakan sambil menangis teresak-esak bahawa anaknya suka muzik dan nyanyian.Hidupnya penuh dengan muzik dan  nyanyian sahaja.Suatu hari dia pergi ke pesta .Didalam pesta itu dia menari dengan riang dan sungguh gembira.Dalam keadaan riang itu  tiba -tiba dia terjatuh dan tubuhnya melanggar meja didepan.Ia tidak sedarkan diri dan mengalami pendarahan yang banyak di kepala dan dia meninggal dunia.Dan tubuhnya kaku  tidak dapat digerakkan.Dengan posisi tangan meliuk di kepala seperti orang berjoget.
Setelah mendengar cerita si ibu ,pemandi jenazah  berusaha memandikan mayat gadis malang itu dan cuba memperbetulkan si mayat sebagaimana mayat biasa tetapi jasad itu benar-benar kaku seperti batu dan tidak dapat diperbetulkan tangaan si mayat.Akhirnya dia pasrah dan membungkus mayat dalam keadaan sebagaimana adanya.
Kisah ini mengajar kita tentang perlunya kita melakukan perkara yang baik semasa hidup dan jangan melakukan perkara yang tidak elok.Alngkah sedih jika Allah menunjukkan perkara  semasa kita di dunia.

Budak Dua Muka


Lali lahir bersama 4 mata ,sepasang hidung,telinga dan mulut.Ia sesuatu keajaiban.Ini kuasa tuhan dan kelahiaran ini mungkin ada petanda baik.Sehingga kini tahap kesihatan Lali semakin baik.
Kelahiran bayi perempuan yang mempunyai dua muka menjadi perhatian penduduk desa Saini Sunpura, di Utara India.Bagi masyarakat Hindu bayi ini di anggap  'Anak Dewa' kerana ia dikaitkan dengan Dewa Durga yang mempunyai banyak muka.

Mary Carey lelong payudara


LOS ANGELES - Ada banyak cara menggumpul dana. Tengok saja, Mary Carey (27), bintang porno yang namanya tersohor setelah sama-sama bertarung menjadi Gubernor California dengan Arnold Schwarzenegger dan juga kerana namanya yang dianggap meniru artis Mariah Carey itu. Demi mengumpulkan dana untuk penderita kanser, ia memilih melelong payudara implannya, yang baru  dua minggu lalu.


 Sebagai bukti kepemilikan atas payudara tersebut, Carey meletakkan tandatangannya di atas payudara implan berukuran 36-D itu. Sebagai penggantinya, Carey menggantikan payudara implannya dengan ukuran yang lebih besar, yakni 36-DDDs.


 "Ketika doktor bertanya kepada saya hendak diapakan payudara implannya itu, saya berkata saya akan menyimpannya dan mencuba menjualnya," kata Carey dalam sebuah wawancara dengan Reuters.


 Penderitaan yang pernah dirasakan sang nenek akibat kanker payudara, memberi inspirasinya untuk melakukan aksi lelangnya itu. Bekas implan payudaranya itu, kata Carey, telah diiklankan di eBay.




 Jika laku terjual, sembilan puluh peratus hasil penjualan akan disumbangkan kepada the Susan G. Komen Breast Cancer Foundation. Sisanya, akan ia gunakan untuk membiaya perawatan ibunya yang terjatuh dari tingkat empat hingga mengalami luka serius sejak beberapa waktu lalu.








sumber:

Suami biarkan anak isteri buka aurat


Suami adalah pemimpin dalam keluarga.Suami mempunyai hak yang cukup besar untuk mentadbir rumahtangganya sendiri.Baik buruknya rumahtangga itu adalah datang dari keupayaan  suami memerintahnya.Sebagai ketua keluarga di dalam rumahtangga,segala prosuder dan perundangan terletak pada suami.
Bagi yang beragama Islam,seharusnya lah si suami memerintah keluarganya mengikut undang -undang Islam.Undang -undang yang telah termaktub sejak zaman Rasulullah lagi.Si suami hendaklah menetapkan perkara dasar kepada ahli keluarganya seperti memerintah isteri dan anak-anak perempuannya menutup aurat,mengajar solat kepada semua ahli keluarganya dan memberi makan yang secukupnya.Sekiranya si suami gagal untuk memerintah isteri dan anak-anaknya menutup aurat,maka kredibiliti si suami sebagai ketua keluarga cukup tergugat dan lemah.
Jadi sekiranya hal itu pun gagal dilaksana oleh suami maka kehidupan sehariannya di luar gagal,Bagaimana mungkin si suami boleh menjadi pemimpin  di luar sekiranya di dalam rumah tangga sendiri itu dia gagal.

Melihat Rumah Avril Lavigne di Beverly Hills

Baru-baru ini Avril Lavigne menjual rumah mewahnya ke bintang basketball Los Angeles Clippers seharga US$ 8,5 juta .

 Rumah yang dibeli pada tahun 2006 ini berlokasi di jalan Beverly Hills, rumah itu adalah milik Avril dan bekas suaminya Deryck Whibley.

 Avril Lavigne dan Deryck Whibley berpisah pada 2010 setelah empat tahun menikah. Meski sudah bercerai, keduanya masih berhubungan baik.

 Bahkan Deryck Whibley ikut terlibat dalam penggarapan album baru Avril, "Ia (Deryck) tetap menghormati saya. Ia adalah pemuzik yang sangat berbakat, keraa telah banyak memberi lagu dalam album terbaruku," ujar Avril Lavigne.

 Rumah mewah Avril Lavigne ini cukup luas dan dilengkapi berbagai fasiliti terbaik, seperti lapan tempat tidur, bilik tidur utama (dilengkapi dapur, perapian, teras, dan bilik mandi ganda), sepuluh bilik mandi, dua pejabat  peribadi, garaj berkapasitas sepuluh kereta wine cellar, tempat gym yang besar dengan bak mandi dan tempat sauna, binatu dan halaman peribadi yang mewah.

 Berikut ini video suasana kenyamanan dan kemewahan rumah Avril Lavigne di Beverly Hills


Pakai Topeng Obama, Lelaki Ini Rompak Restoran


FLORIDA - Entah kerana kagum atau justru sebaliknya, seorang lelaki memilih untuk mengenakan topeng Presiden Barack Obama dalam menjalankan aksi perompakan.

Polis Florida mengatakan, saat ini pihaknya tengah bekerja keras untuk memburu seorang perompak yang mengenakan topeng unik itu ketika merompak sebuah restoran cepat saji di Broadway, Amerika Syarikat.

"Kami sedang melakukan penyelidikan terhadap seorang lelaki yang mengenakan topeng Presiden Obama saat tengah merompak restoran cepat saji McDonald," ujar polis setempat seperti dikutip upi.com Selasa, (7/2/2012).

Lelaki yang mengenakan topeng Obama itu masuk kedalam restoran cepat saji McDonald dan memaksa manager untuk membuka  almari  penyimpanan wang dan meletakkanya ke dalam beg kain yang dibawanya.

Takut aksinya itu dilaporkan ke polisi, lelaki itu pun sempat menodongkan senjata ke arah pekerja restoran lainnya.

Aksi lelaki yang sempat tertangkap CCTV itu memiliki tinggi 182 cm dan berat tubuh 77 kg. Dengan senjata ditangannya, lelaki  itu dapat dengan mudah membawa lari wang sebesar USD1000 .

Wow..dapat lebih 1 juta komen di Facebook




INILAH.COM, Washington – Wanita inisangat mendedikasikan dirinya untuk memecahkan rekod dunia ini. Cathy Mattews bersama 106 orang lainnya akan bersaing.


Dalam upayanya memecahkan rekod Guinness World Record (GWR), wanita ini mengunggah 1.001.291 komen pada satu posting Facebook. Matthews dan teman-temannya telah mengajukan posting ke GWR dan kini sedang menunggu khabar dari lembaga rekod dunia itu.


Posting asli wanita ini yang dipostkan pada 30 Oktober 2011 itu terus dibanjiri kome setelah ia mengajukannya ke GWR. Terdapat 100 orang yang mengikutinya, tiap orang mengirim komen pad posting itu dengan rata-rata komen 9.300 kali.


Rekor komen terbanyak saat ini hanya memiliki 529.335 komen yang dipegang Roberto Esposito pada 29 Jun 2011. Demikian seperti dikutip HuffPost.

Latihan Para Ninja Wanita di Iran [Video]

Seni beladiri ninjutsu, meskipun hebat, bukan termasuk beladiri yang secara umum dipelajari. Bahkan di negara asalnya sendiri, orang Jepun lebih memilih mempelajari karate atau judo. Tapi kita tak perlu khuatir ninjutsu bakal punah, kerana setidaknya sudah ada 24.000 ninja dan calon ninja di Iran.



Sekolah ninjutsu di Iran pertama kali dibuka oleh Sensei Akbar Faraji pada tahun 1989. Menurut sang Sensei, hingga detik ini sudah ada sekitar 24.000 murid ninja dan kunoichi (ninja wanita) yang berlatih di sekolah miliknya tersebut.  Dan jumlah ini terus meningkat pelan namun pasti.
Iran memang terkenal kerana memiliki beberapa wanita muslim yang tangguh. Tahun 2005 lalu, dua wanita Iran berhasil menjadi wanita muslim pertama yang berhasil menaklukan puncak gunung Everest. Wanita-wanita muslim Iran lainnya juga memiliki prestasi bagus di berbagai gelanggang olahraga, seperti bolasepak dan rugby.

Seakan sebiji bola ping pong

TUNJANG - Pasangan suami isteri dari Kampung Teluk Keluang di sini bimbang dengan bonjol di belakang kepala anak bongsu mereka, Muhammad Aidil Afifi Othman yang dipercayai mempunyai kandungan air dalam otak sejak dilahirkan.

Keadaan bonjolan di kepala bayi berusia enam bulan itu semakin hari semakin membesar seakan-akan sebiji bola ping pong.

Ibunya, Norain Ridzuan, 25, berkata, pada mulanya mereka tidak menyedari mengenai bonjolan itu namun selepas seminggu kepala anaknya itu mula membengkak.

Menurutnya, mereka segera membawa Muhammad Aidil Afifi ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) dan selepas pemeriksaan doktor mengesahkan terdapat kandungan air dalam otak anaknya itu.

“Bagaimanapun doktor tidak boleh berbuat apa-apa kepada Muhammad Aidil Afifi memandangkan usianya yang masih kecil dan ia perlu menunggu kira-kira setahun lagi untuk mengambil keputusan sama ada ia perlu dibedah atau sebaliknya.

“Kini setiap bulan kami terpaksa berulang-alik ke HSB bagi menjalani pemeriksaan untuk melihat perkembangannya kerana doktor juga masih belum pasti sama ada ia benar-benar kandungan air atau nanah,”katanya.

Bapanya, Othman Ahmad,32, yang bekerja sebagai pembantu kedai makan di sini berkata, selain itu doktor memberitahu lekuk yang terdapat di pipi bersebelahan telinga kanan anaknya itu juga berkemungkinan memberi kesan kepada buah pinggang bayinya itu.

Menurutnya, mereka semakin bimbang dengan keadaan bayi mereka yang sering kali menangis kerana bonjolan belakang kepala itu bukan sahaja lembik namun menyukarkan anaknya itu untuk tidur.

“Buat masa ini kami memberikannya ubat untuk saraf otak yang dibeli di farmasi selain mendapatkan khidmat rawatan tradisional namun setakat ini tiada lagi perkembangan positif mengenai keadaan kepala anak saya itu,” katanya.

Othman berkata, pada masa sama dia berhasrat memohon bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) memandangkan pendapatannya antara RM500 hingga RM550 sebulan tidak mencukupi untuk menampung perbelanjaan ubat-ubatan untuk anaknya itu.

Sementara itu, Pegawai JKM Kubang Pasu, Mohd Shabbri Othman berkata, pihaknya akan menyiasat kes itu dan permohonan bantuan akan dipertimbangkan sekiranya layak.



sumber : sinar harian

Jururawat dapat kembar empat


MUAR - Penantian sepasang suami isteri untuk menimbang cahaya mata sejak tiga tahun lalu berbaloi apabila mereka tanpa dijangka dikurniakan bayi kembar empat.
Norbazilah Amin, 27, dan suami, Mohd. Sazalee Mohd. Hilal, 35, mendapat kembar empat tidak seiras itu yang dilahirkan pada 14 Oktober tahun lalu di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).
Bayi kembar empat itu terdiri daripada tiga perempuan iaitu Sherlea, Seliesha, Shazrica dan seorang lelaki Shazrick, yang semuanya dilahirkan tidak cukup bulan.
Menceritakan pengalaman mengandung dan melahirkan keempat-empat bayinya, Norbazilah yang bekerja sebagai jururawat di PPUM berkata, dia terpaksa mengambil cuti setahun sepanjang tempoh itu.
"Ia berikutan keadaan kesihatan saya yang tidak menentu dan dalam tempoh itu saya terpaksa berulang-alik ke PPUM serta mendapat pengawasan rapi daripada doktor.
"Saya juga tidak boleh makan dan hanya boleh minum untuk mengalas perut yang lapar, akhirnya saya bersalin menerusi pembedahan pada usia kandungan mencecah tujuh bulan empat hari," katanya ketika ditemui pada majlis cukur jambul bayi kembar itu di rumah ibu bapanya di Taman Sri Mas di sini semalam.
Norbazilah yang tinggal di Petaling Jaya berkata, kesukaran itu bermula pada minggu ke-10 kehamilan sehingga saat untuk bersalin dan selepas itu melalui pula pengalaman baru menguruskan empat bayi sekali gus.
"Pada mulanya saya agak kelam kabut kerana anak-anak saya akan terjaga bergilir-gilir selang 10 minit setiap seorang untuk minum susu," katanya.
Mereka memperoleh bayi kembar empat itu selepas menjalani rawatan permanian berhadas (IUI) di PPUM selepas tiga tahun tidak dikurniakan cahaya mata.
Katanya, doktor sebelum itu memberitahu potensi untuk hamil melalui IUI hanya 10 peratus tetapi amat terkejut apabila dia dimaklumkan mengandung bayi kembar empat.
sumber : kosmo online

Nora Danish simpati nasib Apek


KUALA LUMPUR - Pelakon Nora Danish Mohd. Hanif, 29, melahirkan rasa simpati dengan nasib pemain bola sepak kacak, Khairul Fahmi Che Mat atau Apek, 23, kerana sering dikaitkan mempunyai hubungan dengan ramai wanita termasuk dirinya.
Nora ketika dihubungi Kosmo! semalam juga menafikan dakwaan dia dan Apek saling berbalas pesanan di Twitter atau Facebook dan pernah keluar bertemu janji.
"Saya simpati dengan nasib dia (Apek) kerana sering sahaja dikaitkan mempunyai hubungan dengan ramai wanita termasuklah saya.
"Satu demi satu cerita mengenai dia dengan beberapa wanita keluar tetapi semua berita tersebut tidak benar dan nampak sangat ada orang yang cuba menjatuhkan dia," katanya ketika dihubungi Kosmo!semalam.
Kosmo! pada Ahad, 5 Februari lepas pernah melaporkan di ruangan gosip Diva mengenai Nora dan Apek pernah bertemu dan berkenalan.
Berita ini juga boleh merosakkan reputasi dia sebagai pemain bola sepak yang bagus.
"Berita mengenai saya saling berbalas Twitter dan mesej di Facebook Apek juga tidak benar. Saya cuma bangga dan menghormati dia sebagai pemain bola sepak yang bagus," ujarnya.
sumber : kosmo online

Pawang minum darah ayam jantan


JAKARTA - Seorang pawang tempatan bernama Rusdi Jam Toni dari Sambas menghirup darah seekor ayam jantan semasa festival Cap Goh Meh di sini kelmarin.
Seorang lagi pawang yang dikenali sebagai Fasidami menyemburkan darah ayam jantan selepas dia menghirupnya daripada haiwan itu.
Cap Goh Meh merupakan hari penutup sambutan Tahun Baru Cina. - AFP
sumber : kosmo online

Ayah pilu tergilis anak bongsu


KUALA LIPIS: “Maafkan ayah nak... ayah tak sengaja,” hanya itu yang mampu diluahkan Jais Selamad, 45, selepas terlanggar anak bongsunya menyebabkan kanak-kanak perempuan berusia satu tahun itu meninggal dunia akibat kecederaan parah di kepala.
Kejadian berlaku ketika Jais mengundurkan pacuan empat roda miliknya di rumahnya di Kampung Dusun, dekat sini, jam 6.05 petang kelmarin, tanpa menyedari mangsa, Nurfazliyana berada di belakang kenderaan itu. Mengimbas detik menyedihkan itu, Jais berkata, sebelum kejadian dia bersama isteri, Rosaida Mustafa, 39, serta empat anak mereka termasuk Allahyarham Nurfazliyana menikmati juadah bubur sebagai hidangan minum petang.

“Selepas selesai, saya memaklumkan isteri mahu ke kebun. Selepas menghidupkan enjin pacuan empat roda di depan rumah, saya mengundurkan kenderaan itu.


“Tiba-tiba saya terasa seperti melanggar sesuatu dan belum pun sempat berbuat apa-apa, isteri menjerit memberitahu saya terlanggar anak di belakang kenderaan,” katanya.

Jais berkata, dia segera keluar dan memeriksa bawah kenderaannya dan ketika itu sukar digambarkan kesedihan apabila melihat mangsa terbaring tidak sedarkan diri.“Hanya Allah yang tahu perasaan saya, sedihnya sukar untuk diceritakan. Saya segera memangkunya di riba saya dan ketika itu kepalanya berlumuran darah.


“Selepas saya periksa, sah dia meninggal dunia. Saya rasa sangat bersalah, tapi apa yang saya mampu katakan kerana saya tak sengaja dan tak akan maafkan diri atas apa yang berlaku,” katanya.




Jais membawa mayat anaknya itu ke Hospital Kuala Lipis (HKL) sebelum membuat laporan polis dan jenazah mangsa dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam di Kampung Dusun, jam 11 pagi semalam.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, polis mengambil keterangan bapa mangsa bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.



sumber : myMetro

Terdesak demi anak dalam perut


SEGAMAT: Akibat terdesak membesarkan dua anak dan bakal melahirkan anak ketiga selepas ditinggalkan suami beberapa bulan lalu, seorang wanita bertindak nekad melarikan beberapa keperluan bayi, kanak-kanak dan barang dapur bernilai RM855 dari sebuah pasar raya besar di sini, Jumaat lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 6.30 petang, wanita berusia 37 tahun itu hampir berjaya meloloskan diri dan menuju ke tempat letak motosikal dengan troli penuh barangan berkenaan, namun tindakannya disedari kakitangan pasar raya berkenaan sebelum ditahan pengawal keselamatan.

Pemangku Ketua Polis Daerah Segamat, Deputi Superintendan Anuar Ismail, (gambar), berkata kejadian berlaku di sebuah pasar raya besar di Jalan Syed Abdul Kadir di sini, apabila seorang pekerja menjual peralatan hiasan diri memberitahu pengawal keselamatan dia melihat seorang wanita sarat mengandung menolak troli penuh pelbagai keperluan harian tanpa membayar di kaunter dan menuju ke parkir di luar bangunan. “Pengawal keselamatan bertugas bergegas ke kawasan parkir dan melihat wanita itu menolak troli sejauh kira-kira 50 meter dari bangunan dan menghala di tempat letak motosikal berhampiran sebuah hotel.


“Bagaimanapun, wanita itu sedar dia diekori sebelum menukar arah ke parkir kereta di kawasan berhampiran sebelum ditahan anggota pengawal keselamatan terbabit.

“Apabila ditanya, wanita itu pada mulanya memberitahu barang di dalam troli itu bukan miliknya bagaimanapun, apabila diberitahu pasar raya diawasi kamera litar tertutup (CCTV), barulah wanita itu akur.


“Wanita itu kemudian memberi kerjasama dan mengikut pengawal keselamatan berkenaan ke pejabat pasar raya itu untuk memberi keterangan,” katanya.




Menurutnya, hasil soal siasat akhirnya wanita berkenaan mengaku mengambil 58 pelbagai barangan keperluan harian seperti ikan bilis, minyak masak, tepung gandum, kacang, garam halus, ubat gigi, bawang, telur dan kayu manis.

Selain itu, katanya, wanita berkenaan mengaku mengambil keperluan bayi seperti mandian bayi, syampu, lampin, bedak dan tuala wanita dewasa dengan jumlah keseluruhan RM855.


“Wanita itu mendakwa terpaksa berbuat demikian kerana terdesak dan terpaksa menanggung beban menyara dua anaknya yang masih kecil selepas ditinggalkan suami beberapa bulan lalu.

“Dia mengakui tidak mempunyai pekerjaan tetap dan pada masa sama, perlu membayar sewa rumah di Bandar Putra Segamat.


“Pengurusan pasar raya itu kemudian menghubungi polis dan kami menahan wanita berkenaan untuk mengambil keterangannya sebelum dibebaskan atas jaminan polis.


“Kes akan diteruskan selepas wanita berkenaan melahirkan bayinya dan siasatan dilakukan mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan,” katanya.



sumber : myMetro

Profesor auta


KUALA LUMPUR: Hanya bermodalkan temberang dan dakwaan konon dirinya saintis dalam bidang perubatan menggunakan teknologi nuklear, seorang lelaki licik memperdaya beberapa pengusaha produk kosmetik untuk mendapatkan keuntungan.
Selain mendakwa dia saintis berdaftar dengan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), lelaki itu juga memberitahu di dalam tubuhnya tertanam cip khas menyebabkan dia sentiasa menjadi buruan banyak pihak yang ingin menggunakan kepakarannya.
Berbekalkan semua dakwaan palsu itu, lelaki terbabit yang berusia 60 tahun meyakinkan mangsa untuk membeli secara pukal produk kosmetik yang kononnya dihasilkan daripada formula istimewa ciptaannya.

Akibatnya, seorang daripada mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Azman berkata, dia kerugian RM300,000 selepas bersetuju membeli produk daripada lelaki terbabit yang mereka gelar Profesor B.



Menurutnya, lebih mengejutkan, selepas aduan polis dibuat, Profesor B disahkan memiliki rekod jenayah dan namanya berada dalam senarai individu dikehendaki kerana terbabit kes tipu.


sumber : myMetro

Isteri lari ikut pengkid


PORT DICKSON: Seorang wanita pengantin baru 14 hari berkahwin dikatakan lesap dari rumah keluarganya di bandar ini dipercayai dilarikan kekasihnya, seorang pengkid sejak lebih empat bulan lalu.
Badariah Abd Karim, 29, yang baru dua minggu bergelar isteri dikatakan gagal dikesan hingga kini selepas dikatakan keluar bertemu rakan di Stesen KL Sentral, Kuala Lumpur pada 6 Oktober tahun lalu.


Suami wanita terbabit, Mohd Izhammuddin Alias, 29, berkata, isteri yang baru dikahwininya selepas berkenalan setahun lalu mula berubah sikap selepas menerima panggilan telefon daripada pengkid berkenaan yang juga anggota pasukan keselamatan bertugas di ibu negara.

“Selepas tiga hari bersanding di rumah keluarga saya pada September lalu, isteri menerima panggilan telefon daripada seorang wanita yang mahu menemuinya di Stesen KL Sentral. Saya tidak membenarkannya dan memberitahunya jika mahu berjumpa, biar saya hantarkan.



“Isteri bersetuju sebelum saya menghantarnya ke KL Sentral untuk menemui rakannya itu. Pada hari kejadian, isteri meminta saya menunggu sebentar dalam kereta manakala dia keluar menemui seseorang di seberang jalan di situ,” katanya ketika ditemui di rumah mentuanya di Taman Setia, Pasir Panjang, di sini, semalam




sumber : myMetro

Wanita diserang anak tiri


GOMBAK: Tragedi di pagi Thaipusam. Itu dilalui seorang wanita apabila diserang anak tiri bersama rakannya di Batu Caves, kelmarin gara-gara berang selepas wanita itu mengahwini lelaki lain kerana beranggapan mangsa mengkhianati cinta bapanya yang meninggal dunia, lima tahun lalu.
Dalam kejadian jam 5.30 pagi itu, wanita terbabit yang berusia 33 tahun baru bangun dari tidur dan ingin bersiap ke kuil untuk menyambut Thaipusam apabila tiba-tiba anak tirinya berusia 20-an bersama rakan dan saudaranya datang memarahi mangsa.

Menurut sumber, mangsa pada mulanya meminta anak tirinya itu bertenang dan meminta penjelasan namun tidak diendahkan sebaliknya dihamburkan kata-kata kesat.


“Tidak cukup dengan itu, mangsa ditumbuk beberapa kali di muka hingga hidungnya berdarah.

“Terkejut dengan tindakan anak tirinya itu, mangsa cuba masuk semula ke dalam rumah untuk menyelamatkan diri namun gagal sebaliknya dikepung rakan anak tirinya itu,” katanya.


Sumber berkata, mangsa merayu supaya dilepaskan dan memaklumkan jika ada perkara yang tidak disenanginya, mereka boleh berbincang tambahan pula akan menyambut Thaipusam.




“Namun, rayuan itu langsung tidak dipedulikan sebaliknya anak tiri mangsa terus menampar muka dan menarik rambut mangsa sebelum menendangnya beberapa kali.

“Ketika kejadian, rakan mangsa yang kebetulan turut bersiap untuk di kuil datang membantu namun dia pula menjadi sasaran apabila diugut dicederakan jika mencampuri urusan keluarga mereka,” katanya.


Menurutnya, selepas hampir 10 minit, mereka semua beredar dan meninggalkan mangsa yang cedera di muka dan badan sebelum dibantu rakan ke klinik untuk menerima rawatan.

“Bimbang dengan keselamatan diri selepas melihat sikap panas baran anak tirinya yang tidak dapat menerima hakikat perkahwinan barunya itu, mangsa membuat laporan di Balai Polis Selayang.


“Difahamkan, ini bukan kali pertama berlaku sebaliknya sebelum ini anak tirinya beberapa kali mengganggunya dengan menuduhnya melupai bapanya sehingga sanggup menikahi lelaki lain,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah mengesahkan menerima laporan kejadian.



sumber : myMetro

‘Semua itu fitnah’,Rozita Che Wan


PERAI: Pelakon Rozita Che Wan kesal apabila ada pihak cuba mengaibkannya apabila mendakwa dia merancang melancong ke Eropah bersama teman lelaki.
Malah, dakwaan disiarkan beberapa blog itu membuatkannya menjadi lebih tidak selesa apabila menuduh dia sengaja tidak membawa dua anak lelakinya semata-mata mahu meluangkan masa bersama pasangannya itu. 
“Sampai begitu sekali fitnah dilemparkan kepada saya. Semua itu tidak benar sama sekali dan saya tidak tahu apa tujuan sebenar tuduhan sebegitu dibuat kepada saya.

“Tidak terfikir pun saya untuk berbuat demikian, terutama meninggalkan anak semata-mata mahu bersama lelaki lain. Anak menjadi keutamaan saya,” katanya kepada Harian Metro ketika dihubungi melalui Blackberry Messenger (BBM), semalam.



Bagaimanapun, pelakon jelita itu mengaku dia memang merancang bercuti ke luar negara tidak lama lagi, terutama sekitar Eropah termasuk Monte Carlo, Monaco, Florence, Nice, Milan dan Switzerland.


sumber : myMetro

Peluklah setiap hari..


Berikan anak anda pelukan setiap hari.Ada kajian yang menunjukkan anak yang di peluk setiap hari akan mempunyai kekuatan IQ yang lebih kuat daripada anak yang jarang dipeluk.
Apabila dipeluk setiap hari terutamanya seorang ibu,anak tahu kita sayang dia.Dia akan tahu kita menjadi penyokong paling kuat.Anak akan sedar bahawa kita sentiasa ada jika dia kurang berjaya.Emosinya akan terbela.

sumber : Pa&ma

Kisah Beruang (Mencari Sahabat Sejati)


Dua orang sahabat memasuki sebuah hutan untuk berkhemah.Tanpa mereka sedari,tiba-tiba seekor beruang keluar daiprada belukar di hadapan mereka.Reaksi keduanya amat berbeza.
Lantaran ketakutan seorang melarikan diri dengan segera memanjat pokok tanpa mempedulikan nasib sahabatnya yang seorang lagi.Yang seorang berasa ditinggalkan dan terpaksa menghadapi haiwan buas itu seorang diri tanpa senjata.Apa yang dilakukannya? Ia menjatuhkan dirinya diatas tanah dengan menahan nafas berpura-pura mati.Kononnya beruang tidak tertarik pada orang yang sudah mati.Setelah si beruang menghidu kepala ,telinga,hidung dan dadanya ,beruang itu terus pergi menyangka dia sudah mati.
Ketika haiwan tersebut hilang dari pandangan sahabat yang bersembunyi di atas pokok turun dan mendekati rakannya yang masih tergolek di bawah.Dia bertanya apa yang dikatakan beruang kepadanya dan kenapa haiawan itu pergi?
"Dari atas tadi aku lihat beruang itu membisikkan sesuatu ke telingamu cukup lama."tanya sahabatnya.
"Oh itu tidak penting.Ia hanya membisikkan kepada ku agar berhati-hati memilih teman.Beruang itu mersa hairan kenapa aku mempunyai sahabat yang meninggalkan aku sendirian ketika mendapat kesusahan."jawabnya.

p/s Anda termasuk dalam golongan yang mana?Sipura-pura mati atau si pemanjat pokok?

Cemburu baik atau tidak ?


CEMBURU ? Ada cemburu yang mendatangkan kebaikan dan ada cemburu yang mendatangkan keburukkan.Jadi kita seharusnya pandai untuk mengawal perasaan cemburu.
Sekiranya kita cemburu dengan kejayaan orang lain dan kita berusaha untuk sampai kejayaan seperti orang yang kita cemburukan itu dengan menggunakan cara yang betul,cemburu itu bagus kerana membawa kita  ke arah kebaikan buat diri kita.Menjadikan kita lebih kuat berusaha untuk mencapai kejayaan.
Tetapi  sekiranya cemburu pada seseorang dengan kelebihan yang mereka ada atau dengan apa yang mereka ada,seterusnya bertindak menzaliminya,itu dikira sebagai cemburu yang tidak baik dan mendatangkan keburukan.

Kisah Haiwan


Pada suatu hari, ayam telah menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik -manik yang berkilauan pada sertiap helaian bulunya.Tajinya diasah hingga berkilauan dan berjalanlah dia ke kediaman kambing.Tiba di kediaman kambing,ayam pun menyapa sahabatnya itu 

Ayam : Kambing ,pekabo?

Kambing : Baik.WaH !Ayam bukan main lagikau.Kau nak ke mana hensem -hensem ni ?

Ayam : Tak de kemana,Sesajalah nak tengok reaksi kau.

Kambing : Tapi kan  ayam ,macammana pun kau berhias,ko jalan tetap kaki ayam,kan?

Ayam : Ko kutuk aku ye..kau pun ape kurangnya.....

Kambing : Pe pasal lak..?

Ayam : Nampak macam alim,Bela janggut....Tapi telur nampak...

Manusia balik ke zaman batu,ada realiti show peserta kena bogel

Rupanya manusia hari ini balik semula kezaman batu..kenapa?
akan terbit satu rancangan realiti show di Amerika Syarikat dimana pesertanya
akan berbogel sepanjang rancangan itu...cuma mereka tak duduk kat gua..duduk hotel beb!

peserta sedang di uji bakat....

TASIK LAND O,' Amerika Syarikat (AS) - Seramai 125 orang termasuk wanita menyertai uji bakat dalam satu program realiti yang memerlukan mereka tidak memakai sebarang pakaian di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Program realiti itu menjalani penggambaran di sebuah resort untuk golongan suka berbogel, Resort Caliente di sini.

Seorang peserta, Horace Tidwell berharap dia akan berjaya dalam uji bakat yang diadakan kelmarin.

Ada di antara peserta uji bakat itu berasal dari negara luar selain penari bogel.

Dalam program itu, tujuh peserta berumur 20 tahun hingga 35 tahun akan berbogel selama 30 hari semasa mereka bekerja di sekitar resort tersebut.

Temu ramah peserta dibuat di laman web Caliente dan para penonton boleh mengundi untuk memilih peserta pilihan mereka.

Penerbit program yang berjudul The Nak'd Truth itu berharap uji bakat tersebut akan berakhir semalam. -

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved