Mudah kerja kalau ada benda ni

on 03 Februari 2012

 Rasa tak takut nak potong bawang...

 Tangan tak rasa kebas bila tidur.....

 Air panas senang di tuang.....

 Tak ada bekas chewing gum bersepah-sepah...

 Sama rata..tak ada lagi..gaduh-gaduh pasal saiz tak sama..

 Bagus untuk blogger tegar...

Baru bagus dapat seat macam nie....



Suka menari dengan mayat

The Famadihana adalah salah satu festival yang paling popular di Madagaskar. Ini adalah festival tradisional dan dirayakan di seluruh daerah di negara itu. The Famadihana juga diadakan untuk memberikan penghormatan kepada orang mati melalui pemindahan tulang ke tempat tinggal tetap. Keluarga razana menyimpan wang  untuk merayakan festival itu. Pemakaman makam ini dibangun dengan hati-hati dan  bertindak sebagai penghubung antara orang mati dan hidup. Acara ini diadakan setiap 2 atau 7 tahun.


Festival ini juga terdiri dari pengorbanan binatang dan berbagai bentuk perayaan tradisional. Daging haiwan yang disembelih itu dibahagikan di antara kaum keluarga dan teman-teman. Ada lagu tradisional dan pertunjukan tari yang dilakukan oleh anggota keluarga  razana (orang mati). Motif utama di balik festival berasal dari kepercayaan masyarakat setempat bahwa mati akan dilahirkan kembali lagi. Orang mati yang sangat dihormati di masyarakat tempatan.Mereka dianggap suka menari dengan mayat.

















Ingin Beli Gigi Palsu, Wanita Nekad Rompak Bank


Seorang wanita di Pennsylvania ditangkap pihak polis setempat dalam upayanya merompak sebuah bank. Namun yang membuat mereka hairan adalah alasan Evelyn Marie Fuller merompak bank, iaitu untuk membeli gigi palsu untuknya.


Wanita berusia 49 tahun tersebut pada Selasa (31/01) didakwa dengan dua tuduhan rompakan menurut surat khabar Observer-Reporter.


“Selama pengakuan, dia menyatakan ia ingin menggunakan wang hasil rompakan untuk membeli gigi palsu dan untuk simpanan kesejahteraannya sampai tahun depan,” kata Tom Waynesburg Ankrom, petugas peronda yang menangkapnya.


Berdasarkan laporan polis, Fuller diduga memasuki minit First National Bank beberapa minit sebelum bank tersebut tutup dan menyerahkan teller catatan yang menuntut sejumlah wang tunai.


Dalam catatan tersebut tertulis agar juruwang tidak menelefon polis dan menyatakan dia mempunyai pistol. Tapi dia pernah benar-benar mempunyai pistol, menurut TheTimes-Tribune.com.

Hanya buang sampah dalam tong sampah ,dapat ciuman daripada perempuan cantik


Kerana prihatin dengan lingkungan seorang gadis remaja yang cantik rela melakukan kempen kebersihan agar orang-orang memiliki sikap prihatin terhadap lingkungan hidup terutama menjaga kebersihan dan kesegaran lingkungan.Yang unik adalah bentuk kempen sang gadis ayu ini. Dia memberikan ciuman pada siapa saja yang lalu dengan membuang sampah ke tong sampah, atau memungut sampah yang tercecer dan mengambilnya untuk dibuang ke tong sampah.






 Inilah yang dilakukan Li Xiaohe nama gadis manis ini yang masih kuliah di sebuah Universiti di Chengdu China. Menurut Harian Rakyat China yang menceritakan Li melakukan kempen ini bertepatan dengan hari kebersihan hidup 8 Jun lalu. Li hanya ingin dirinya memberikan sumbangan kepada masyarakat.






Bayi dilekat pada dinding oleh ibu dan kekasihnya

Gambar dipaparkan ini menceritakan kisah yang menyayat hati apabila seorang bayi lelaki dipercayai menjadi mangsa kekejaman ibu dan kekasihnya.




Bayi berusia 22 bulan itu dilekatkan ke dinding selepas ibu dan kekasih wanita itu seronok berparti di kediaman mereka di Lincoln, Nebraska, Amerika Syarikat. Jayla Hamm, 18, dikatakan membantu kekasihnya, Corde Honea,19, melekatkan lengan, kaki dan tubuh bayinya ke dinding menggunakan pita pelekat. Jayla dan Honea kemudian mengambil gambar bayi malang itu yang menangis kesakitan sambil mengacukan minuman kegemarannya. Perbuatan tidak berhati perut pasangan itu terdedah apabila Jayla menunjukkan gambar berkenaan kepada seorang rakan yang kemudian menghubungi polis. Polis merampas kamera digital yang digunakan pasangan itu untuk mengambil gambar bayi terbabit.






Menurut polis, bayi itu dilihat menangis kesakitan ketika dilekatkan ke dinding dengan pita pelekat.






Polis berkata, pasangan itu yang didapati khayal selepas seronok berparti melekatkan bayi berkenaan ke dinding untuk tujuan hiburan bukan mendisiplinkannya.




Perbuatan kejam itu berlaku selepas kisah seorang budak perempuan dilekat pada dinding tersebar di Internet sebelum ini.




Hakim Paul Korslund menjatuhkan hukuman penjara 10 hari ke atas Jayla dan tempoh percubaan selama dua tahun. “Apa yang mengejutkan mengenai kes ini ialah ia menyalahi fitrah semula jadi ibu bapa yang biasanya akan melindungi anak mereka daripada penderaan dan penghinaan,” kata Korslund. Bayi berkenaan kini ditempatkan di pusat perlindungan negeri.




Honea pula dihukum 3 hingga 5 tahun penjara kerana mendera kanak-kanak dengan niat. Dia juga dipenjara 2 hingga 5 tahun atas tuduhan berasingan iaitu melakukan rompakan dan 12 ke 24 bulan kerana memiliki senjata api curi.-


bk-inilah akibat terlampau mendewa-dewakan keseronokkan dunia sampai terlupa yang mana salah dan yang mana benar.





Gambar-gambar cara melapah manusia

Beginilah cara manusia karnibal melapah daging kaum sejenisnya....











Apa perasaan mereka ni?????



Wanita sanggupkah anda dibotakkan kepala?

Rambut adalah mahkota kepada wanita....
Lelaki botak normal....
Tapi sanggupkah wanita dibotakkan kepala mereka...






MASIH CANTIKKAH KALAU DAH BEGINI???


Sewa 'kotak ciuman' untuk bercium




Di taman selalu ramai pasangan yang mencari tempat tersembunyi untuk berciuman dengan pasangan tetapi tidak disebuah taman di China kerana seorang remaja yang berusia 13  telah membuat sebuah kotak khusus untuk mereka yang ingin berciuman dengan pasangan tanpa ada rasa malu dilihat orang.










Idea ini datang kerana banyak anak-anak muda yang masih malu  berciuman di depan orang ramai. Untuk mereka yang ingin menggunakan Kotak Ciuman tersebut dikenakan bayaran sebanyak 2 yuan  selama waktu 2 minit.


sumber : ruanghati.com


bk-jangan ada orang di negara kita membuat idea gila ini....



Balerina Rusia Nekad Berguling Tanpa Pakaian di Salji


Seorang bintang balet dari Rusia mebuat para fansnya terkesima saat dia menanggalkan bajunya setelah pertunjukkan dan berguling telanjang di atas salju.


Anastasia Volochkova menentang suhu minus 30 darjah celcius saat ia melepas bajunya selesai penampilannya dalam The Nutcracker di Kemerovo, Rusia.


Balerina berusia 36 tahun yang terkenal setelah dipecat oleh Bolshoi Ballet kerana terlalu berat bagi penari laki-laki untuk mengangkatnya, kemudian memposting gambar dirinya dengan dibalut tuala menutupi tubuhnya.


“Setelah acara saya merasa ingin mendinginkan diri dan kemudian melompat ke salji,” tulis Volochkova di blog-nya.


Diketahui, Volochkova merupakan seorang tokoh kontroversial di Rusia, di mana ia digelar sebagai Paris Hilton Moscow.

Hospital Crotia Koleksi Objek dari Tubuh Pesakit


Sebuah hospital di CroaTia telah mengoleksi berbagai objek yang telah dibuang dari tubuh pesakit selama 80 tahun terakhir serta menempatkannya dalam bingkai kaca.


Dalam kotak tersebut tersusun rapi berbagai jenis benda seperti Butang, Jarum, duit syiling, tulang haiwan dan bahkan bintang bintang komunis yang ditelan oleh pesakit.


Dan mereka sekarang akan mempamerkan koleksi tersebut di dinding hospital utama di kota selatan Sibenik. Namun dokter memutuskan untuk membatasi tampilan untuk item yang ditelan oleh pesakit.


Selain itu, hospital itu juga memiliki koleksi item yang diminta pesakit untuk dibuang dengan operasi setelah mereka tak sengaja duduk di atasnya. Ini termasuk remote TV, pot garam, mainan seks dan tin deodoran.


“Kami mulai mengumpulkan barang-barang tersebut pada 1930-an untuk menunjukkan mahasiswa kedoktoran hal-hal yang dapat mereka temukan dalam kes-kes seperti ini.” tutur seorang juru bicara hospital.

Gempak..Anak Terkuat Dunia Lakukan Push-Up Diatas Botol



Giuliano Stroe adalah seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun, namun ada sesuatu yang tidak anda ketahui bahawa ia merupakan menjadi pemegang Guinness Book of World Records sebagai anak terkuat di dunia saat ini.




Giuliano Stroe menunjukkan kemampuannya dalam melakukan Push-Up diatas botol kaca


Dalam sebuah klip YouTube ini, Giuliano mempertunjukkan kemampuan serta keseimbangan tubuhnya dengan melakukan Push-Up diatas botol kaca.


Diketahui, pada tahun 2009  Giuliano mencatatkan namanya kedalam buku guiness dengan melakukan hand-stand tercepat dengan bola pemberat diantara kedua kakinya sejauh 10 meter.


“Ia telah pergi ke gym bersama saya sejak lahir. Aku selalu membawanya ketika pergi berlatih,” tutur sang ayah Iulian Stroe (36).


Namun, layaknya seorang anak seusianya, Giuliano juga menyukai hal-hal seperti melukis menonton filem kartun dan bermain di taman saat ia tidak berlatih mengangkat berat.




The Pheromone Party: Mencari Jodoh Melalui Bau Badan


Pada suatu tempat di barat sana, muda-mudi berkumpul sambil membawa  T-shirt yang masih kental dengan bau badan dan peluh mereka. Mereka datang hanya dengan satu tujuan: Mencari pasangan yang merasa sesuai dengan bau badan satu sama lain.


 Pesta pencarian jodoh ini disebut The Pheromone Party.






 Setiap peserta yang ingin ikut serta diwajibkan untuk membawa  T-shirt yang sudah dipakai selama 3 malam tanpa pewangi mahupun deodoran. Mereka lalu memasukan baju itu kedalam sebuah beg transparan yang telah diberikan nombor dan  warna khusus, biru untuk lelaki dan pink untuk wanita. Beg-beg dari setiap peserta kemudian dikumpulkan di atas meja di tempat mereka semua berkumpul pada hari yang telah ditentukan.


 Ketika para tamu berkumpul dan berinteraksi, mereka akan membuka beg dari lawan jenis mereka satu persatu. Jika seseorang tertarik dengan salah satu aroma tubuh yang berasal dari dalam beg, seorang fotografer akan datang dan kemudian mengambil orang tersebut bersama dengan beg yang ia pilih.




 Pada akhir acara, foto-foto setiap peserta bersama beg pilihannya akan di tampilkan melalui projector ke dinding. Memberi informasi kepada para tamu siapa di antara mereka yang tertarik dengan bau badan satu sama lain.


 Hasil dari pertemuan pertama mereka yang terjadi di Brooklyn, New York pada tahun 2010 lalu ternyata cukup lumayan,  dari 40 tamu yang datang, 12 diantaranya berhasil menemukan pasangan yang sesuai keinginan mereka, dimana setengah dari jumlah itu hingga kini masih memiliki hubungan jangka panjang.


 Pendiri acara tersebut, Judith Pray, mengatakan ideanya berasal dari pengalamannya memilih pasangan hanya dengan mengandalkan ketertarikan fisik. Hubungan tersebut berjalan baik. "Saya sangat tertarik dengan bau badannya walaupun secara objektif sebenarnya menjijikan. Lalu saya berpikir, bagaimana jika saya dapat memilih orang berdasarkan bau badannya?"


 Bau badan memang diketahui mengandung zat kimia yang mampu menarik perhatian lawan jenis. Cara ini merupakan cara alami mamalia untuk memilih lawan jenisnya.
  


sumber/foto: The Daily via Laughingsquid

Gagal meragut wanita (full pic)

Dua orang peragut ini cuba meragut seorang wanita yang 
menaiki basikal.Tetapi gagal kerana wanita itu menjerit serta tali
beg itu tersangkut di 'handle' basikal itu...


















Kes saman yang tak masuk akal

Berikut ini hal saman tidak lazim dilakukan tetapi masih  ada segelintir manusia yang melakukanya :


 Seseorang menyaman Michael Jordan kerana merasa wajahnya serupa



Semua orang ingin menjadi seperti Michael Jordan, kecuali Allen Heckard of Portland.
Pada tahun 2006 dia menyaman Michael Jordan dan perusahaan kasut Nike lebih dari U$ 800 juta setelah ia menyatakan bahaa mukanya yang mirip dengan Michael Jordan menyebabkan ia menderita secara emosional. ” Aku terus dituduh seperti Michael,” kata Heckard pada waktu itu, “dan itu membuatnya sangat tidak selesa”




 Seseorang menyaman Budweiser kerana promosi yang salah.



Seoran pemuda menyaman Anheiser-Busch kerana iklan yang di siarkan di televisyen dianggap berbohong dan hal itu menyebabkan tekanan emosi, dan menyebabkan kerugian kewanagan. Harris mengatakan bahawa ketika ia minum beer yang di iklankan di televisyen kaum wanita tidak tertarik pada dirinya seperti iklan tersebut.Pihak Budweiser disaman sebanyak US$ 10.000.


Seorang Surfer menyaman seseorang yang dianggap mencuri ombak.



Melakukan tuntutan ke pengadilan kerana salah seorang peluncur dituduh telah mencuri ombak/gelombang yang sepatutnya dia yang melakukan luncuran kerana dia berada diposisi yang lebih baik dari pada peluncur lain.Pemuda itu mengatakan akibat peristiwa tersebut dia merasa sakit hati dan menderita, kerana gagal menaklukan ombak yang besar untuk meluncur.


 Mahasiswa menyaman kampusnya kerana bau kaki.



Di Belanda seorang mahasiswa menyaman kampus tempat kuliah setelah diusir dari kelas. Hal ini terjadi kerana bau kakinya sangat menyengat. Pensyarah dan pelajar yang lain terganggu kerana bau yang sangat yang sangat menyengat tersebut.Setelah lapan tahun bersidang, pada tahun 2009 hakim mengatakan tidak ada alasan untuk mengusir mahasiswa yang mempunyai kaki yang berbau.Setelah memberikan keputusan hakim mengatakan “Kami berpendapat bahAwa profesor dan mahasiswa lainya seharusnya menahan bau dan harus siap menanggungnya".


 Manusia menyamanTuhan

Pada tahun 2005, seorang tahanan di Romania bernama Pavel Mircea berusaha untuk menyaman Tuhan kerana dianggap telah lalai dan menipunya. Mircea, yang telah menghabiskan dua puluh tahun di penjara kerana kes pembunuhan.
Tuhan telah gagal mengingatkan dia agar tidak berbuat jahat seperti yang telah dijanjikan , " Ini sama saja dengan pelanggaran kontrak "katanya

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved