Jangan lacurkan makanan

on 29 Januari 2012

makanan
Bagi mereka yang menghiasi makanan ini sebegini rupa mungkin ia satu daya penarik atau kreativiti tetapi tidak ke mereka terfikir sensitiviti setengah-setengah golongan.Apa perlunya ? Rasa-rasa perlu tak makanan dihiaskan sebegini?

[Aneh] Tak ada toilet tak boleh kahwin

Sebahagian besar ibu di India ingin anak perempuannya menikah dengan seorang lelaki yang memberikan kehidupan yang baik. Kerana itu, di sebuah desa di India, perempuan yang akan menikah meminta mahar pernikahan yang pelik iaitu toilet.


"Tidak ada toilet maka tidak ada mempelai wanita" hal ini menjadi sesuatu yang biasa di India. Hal ini disebabkan oleh rendahnya kualiti kebersihan di sana. Untuk itu, memiliki toilet sendiri ketika ini menjadi sebahagian dari hak asasi manusia, terutama di desa-desa dimana mendapatkan air bersih sangat sulit.


Kempen ini dijalankan oleh seorang wanita bernama Sunariyan Kalan yang tinggal di utara negara bahagian Haryana. Anggota dewan Sumitra Rathi mengatakan bahawa wanita desa tidak memiliki pilihan selain menyerah dengan tidak adanya privasi kerana tidak memiliki toilet dalam rumah mereka.


Bagi wanita desa, mereka harus mandi ketika matahari belum terbit atau ketika kegelapan malam sudah menutupi bumi. Atau mereka harus keluar mandi di ladang dan menanggung malu. Oleh kerana itu mereka tidak ingin anak perempuan mereka mengalami hal yang sama.


Sebagai anggota dari dewan daerah setempat, Rathi telah membantu membangun toilet di 250 rumah di Snariyan Kalan sejak 1996.


Keperluan toilet sangat besar di India. Mereka harus membangun 112.000 toilet setiap hari jika ingin mencapai tujuan yang telah mereka tetapkan untuk mengentaskan masalah inii pada 2012 nanti, demikian keterangan dari Kementrian Pembangunan Desa.


Selain menjadikan toilet mahar bagi mereka yang ingin menikah, pemerintah juga memberikan insentif untuk mereka yang membuat toilet dirumahnya. Setiap toilet yang mereka buat, sebagai gantinya mereka akan menerima 2,200 Rs.


Walaupun meminta toilet sebagai mahar kahwin itu sangat pelik bagi kita tetapi tidak bagi mereka yang sangat memerlukan....

Di Rusia, ada Kotak Khas Meninggalkan Bayi yang Tak Diinginkan


Akibat makin banyak bayi malang yang ditinggalkan kerana tidak diinginkan, Rusia kemudian menciptakan sebuah kotak khusus untuk para ibu meninggalkan bayinya tanpa harus diketahui identitinya, dan wilayah Krasnodar di selatan Rusia telah membeli lima buah kotak di awal November tahun lalu




Seorang jururawat di memperagakan kotak bayi di Rusia


Tiga kotak pertama dipasang di daerah Armavir, Sochi dan Novorossiysk, dan pada akhir bulan telah satu anak yang ditinggalkan dalam kotak tersebut.


Menurut pegawai kesihatan setempat, Ria Novosti. Langkah ini ditujukan untuk memberikan keadaan sanitasi yang lebih baik bagi anak-anak yang tidak diinginkan, mencegah mereka dibuang ke tempat sampah.




Di Sochi, kotak meninggalkan bayi ini disertai dengan sepanduk besar 


Sementara itu, Elena Redko, ketua Jabatan Kesihatan Krasnodar mengatakan kepada pejabat berita bahawa anak pertama yang ditinggalkan adalah seorang bayi perempuan, dan berada dalam keadaan sihat yang saat ini sementara dalam perawatan pejabat kesihatan setempat.


“Bayi perempuan itu akan dimasukkan ke pusat asuhan anak-anak, namun saya berfikir bahawa ia segera akan di ambil sebagai anak angkat kerana di wilayah ini jumlah anak lebih sedikit dibandingkan dengan keluarga yang ingin memiliki anak,” tuturnya yang dikutip Mail Online.


Diketahui, projek Rusia ini dijadualkan melibatkan kota-kota di Siberia seperti Perm, Tomsk, Omsk, Novosibirsk dan kota Kirov.

Alat Anti Penuaan Yang Pelik Dari Jepun

Jepun memang terkenal sebagai negara yang penuh inovasi canggih dan kreatif, tapi terkadang ada juga satu-dua produk yang entah apakah kerana terlalu kreatif atau terlalu canggihnya, terlihat begitu sulit dipercaya.




Benda yang nampak seperti hujung botol aqua ini menurut penciptanya, Chikako Hirama  seorang suri rumah tangga--, dapat membantu menghilangkan kedutan di pipi dan leher. Caranya cukup dengan mengenyot benda tersebut sambil bernafas 10 - 20 tarikan per-sesi. Untuk mengurangi kedutan leher, kamu perlu mengadahkan kepalamu keatas sambil melakukan ritual tersebut.





Buat kamu yang mengharapkan sesuatu yang lebih, tak perlu khuatir, dalam alat ini juga terdapat aroma spot! Sebuah tempat dimana kamu boleh memasukan aroma terapi kedalamnya. Satu paket produk ini terdiri dari dua set alat kenyot dengan warna sejenis, ada dua pilihan warna, pink atau kuning. Harganya  cuma 40 yen.
Untuk saat ini, tak ada keterangan ilmiah yang mampu menjelaskan bagaimana cara alat aneh ini bekerja. Rahsianya hanya  Chikako yang tahu. 

sumber: Book of Joe via Boing Boing

Kreativiti yang tak pernah kita fikirkan




















[Sadis] Budak dirogol 100kali dalam tempoh 3 bulan

 Seorang budak perempuan berusia 11 tahun mendakwa dirinya telah diperkosa lebih 100 kali dalam tempoh tiga bulan. Kejadian itu berlaku pada tahun 2006 namun hanya didedahkan kepada umum beberapa hari lalu oleh ibu budak itu dalam blog mininya.


Ibu budak itu, Tang Juan dari Yongzhou China merayu pengamal perubatan untuk membantu anaknya, Lele, yang kini menghidap penyakit kelamin dan masalah mental selepas kejadian yang berlaku kira-kira empat tahun lalu.


Menurut ibunya, Lele mengikut seorang lelaki berusia 23 tahun yang dikenal sebagai Zhou Junhi ketika di arena luncur ais sebelum kedua-duanya pergi makan malam bersama pada 1 Oktober 2006. Selepas itu, Zhou membawa anaknya ke pusat video sebelum merogol anaknya beberapa kali.


Selepas kejadian itu, lelaki itu mengugut Lele agar merahsiakan kejadian itu atau dia akan memberitahu hal itu kepada rakan dan guru di sekolahnya. Lelaki itu turut mengugut untuk membunuh ahli keluarganya.


Dua hari selepas itu, Zhou memaksa anaknya untuk "bekerja".  Lele dipaksa melacurkan diri di sebuah kelab sosial. Setiap pelanggan dikenakan bayaran sebanyak RM47 (100 yuan). Sebanyak RM14 diberikan kepada Lele, selebihnya diambil oleh pemilik kelab sosial tersebut. Wang RM14 yang diterima oleh Lele itu walaubagaimanapun diambil oleh Zhou.


Selepas berjaya diselamatkan, Lele mendakwa dirinya telah diperkosa lebih 100 kali. Setakat ini, sebanyak tujuh orang didakwa kerana terlibat dalam kes yang amat menyentuh hati ini.


SUMBER : duniacacamerba.blogspot.com

Alamak dia cuma pakai bra dan seluar dalam saja



seksi gitu....

Video yang wajib tonton (pengajaran untuk yang nak buat filem)




bk-pengajaran kepada mereka yang hendak menceburi bidang perfileman

[Hebat] Polis wanita ini menjadi ibu susu kepada 9 bayi ketika gempa

Jiang Xiaojuan  mendapatkan kenaikan pangkat dan promosi daripada jabatan kerana naluri keibuannya. Dia yang berusia 30 tahun itu juga menerima pingat pahlawan kerana  menyusui sembilan bayi yang telantar akibat gempa yang melanda Daerah Sichuan, Tiongkok..


Lima di antara sembilan bayi itu ditinggal  ibunya yang mati ketika gempa melanda. Empat bayi lainnya tidak mendapatkan susu ibu kerana ibu mereka mengalami kejutan akibat gempa. Berkat air susu ibu wanita ini, kesembilan bayi korban gempa tersebut mendapatkan cukup nutrisi.


Kerana  ini jugalah Jiang yang digelar 'police mum' tersebut dipromosikan menjadi wakil pasukan di Jiangyou Public Security Bureau. Partai Komunis Tiongkok juga menunjuk dia menjadi anggota Komite Jiangyou Public Security Bureau.


Namun, promosi jabatan tersebut mengundang kontroversi. ”Sebahagian orang berkeberatan atas tawaran pemerintah kota terhadap Jiang. Menurut mereka, promosi jabatan harus diberikan sesuai jasa dan pengabdian seseorang, bukan kerana aktiviti kemanusiaan,” demikian yang dilaporkan kantor berita Tiongkok Xinhua.


Meski begitu, ramai orang yang menyambut gembira anugerah yang diberikan pemerintah  dan Parti Komunis Tiongkok tersebut. Mereka menegaskan, tindakan wanita ini membuktikan bahawa dia adalah abdi masyarakat yang baik. ”Kontroversi tidak akan mempengaruhi promosi. Dia memang layak,” tegas pejabat polis.


Sebagai tugas, Jiang tergerak menolong mangsa. Kebetulan, mangsa pertama yang dia temui adalah seorang bayi. Bayi tersebut ditinggal mati ibunya. Jiang yang memang masih menyusui bayinya sendiri tersebut langsung meneteki bayi korban gempa. Setelah itu, ada lapan bayi lagi yang  menjadi ”anak susu” Jiang.

[Gila] Buang air besar di pasu bunga hotel

Apa motif dan tujuan lelaki ini?Pada hal hotel itu mempunyai tandas
yang canggih dan bersih tetapi pasu bunga jugak jadi sasarannya....
pelik...pelik....











Cal Lane,wanita buat besi buruk menjadi indah














Bila orang seni memegang sesuatu barang maka terjadilah
sesuatu yang indah.....


Kenapa kulit mereka ini?







inilah kesan melecur akibat terbakar..kesian mereka...

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved