Pakaian Untuk Kucing yang Unik

on 26 Januari 2012




Make-up artis Melanie Manson, 38, yang tinggal di Los Angeles, mengambil langkah mundur dari pekerjaan penuh waktu dia 13 bulan lalu, untuk memulai bisnis sendiri menjual pakaian hangat untuk kucing berbulu. Dia sekarang di kapal -memenuhi permintaan pakaian kitty untuk 32 negara berbeza di seluruh dunia.


sumber http://www.dailymail.co.uk/home

Pasangan Ini Rahsiakan Jenis Kelamin Anaknya Selama Bertahun-tahun


SAAT seorang anggota keluarga baru saja melahirkan, apa yang pertama kali Anda tanyakan? Sebahagian dari Anda mungkin akan bertanya, bayinya laki-laki atau perempuan? Sang ibu tentu akan menjawab dengan senang hati. Tapi tidak bagi Beck Laxton dan Keiran Cooper.


Mereka memilih untuk merahsiakan jenis kelamin anaknya hingga bertahun-tahun. Mengapa?


Suami-isteri asal Sawston, Inggris itu merahasiakan jenis kelamin sang anak, Sasha Laxton, hingga berusia lima tahun.


Alasannya, Beck dan Keiran ingin anaknya memiliki ‘gender neutral’ atau tidak dikategorikan dalam gender tertentu, lelaki atau wanita.


Seperti diberitakan Mirror, Beck dan Keiran ingin anaknya memilih sendiri peranan gender yang akan dijalaninya. Keputusan ini mereka ambil kerana banyaknya orang yang merasa terjebak dalam tubuh dan jenis kelamin yang salah sehingga menjadi transgender. Beck dan Keiran ingin Sasha memilih ingin menjadi laki-laki atau perempuan sejak kecil.




Sasha memakai baju ala peri di hari Natal 

Beck dan Keiran bahkan memakaikan pakaian laki-laki dan perempuan pada Sasha. Pada hari Natal Sasha berdandan seperti seorang pari-pari  dengan skirt tutu, kasut balet dan hiasan sayap. Terkadang, Sasha juga memakai jaket dan kasut sneakers yang khas anak laki-laki.


Menurut Keiran, stereotype gender dapat berbahaya bagi perkembangan mental anak.


“Pemilihan gender berpengaruh pada apa yang harus mereka pakai dan mainan apa yang harus dimainkan, juga membentuk karakteristik mereka saat dewasa nanti,” tutur perempuan 46 tahun itu seperti dilansir Oddity Central.


Saat ini, Sasha berusia lima tahun dan mulai masuk sekolah. Beck dan Keiran pun mahu tak mahu membeberkan jenis kelamin anaknya. Walau memiliki nama seperti anak perempuan, Sasha ternyata laki-laki.

Abang Bangladesh dicekup khalwat


AMPANG - Berperwatakan menarik, hidung pula mancung bak pelakon ternama Bollywood! Mungkin itulah persona dimiliki seorang lelaki warga Bangladesh sehingga membuatkan wanita tidak keruan.


 Berbekalkan kelebihan yang ada, daya penarik itulah digunakan untuk memikat kaum hawa tanpa mengira status mangsa sama ada bujang atau isteri orang.


 Malangnya, hubungan terlarang pastinya tidak berpanjangan dan itulah yang berlaku kepada pasangan kekasih di sebuah hotel bajet di sini, awal pagi semalam.


 Hubungan intim seorang wanita warga Indonesia berstatus isteri orang dengan seorang warga Bangladesh sejak enam bulan lalu hingga terlanjur ke bilir tidur berakhir selepas dicekup penguat kuasa agama.


 Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi itu, wanita berusia 34 tahun dan teman lelakinya berusia 30 tahun itu hanya memakai tuala ketika penguat kuasa Jabatan Agama Islam (Jais) dan Pegawai Masjid Al-Azim Pandan Indah menyerbu bilik hotel berkenaan.


 Pegawai Masjid Al-Azim, Ahmad Nawi Osman berkata, wanita yang bekerja sebagai pembantu rumah itu berkenalan dengan lelaki terbabit yang bekerja sebagai kontraktor mengubah suai rumah majikan wanita berkenaan.


 “Difahamkan wanita yang mempunyai empat anak itu lari daripada majikannya, manakala suaminya tinggal di Indonesia bersama anak mereka,” katanya.


 Di hotel berasingan, seorang ahli perniagaan dicekup bersama seorang pelajar yang menuntut di salah sebuah kolej di Ipoh, Perak.


 Ahmad Nawi berkata, duda berusia 42 tahun bersama wanita yang berusia 28 tahun itu berpakaian lengkap ketika ditahan.


 Kedua-dua pasangan terbabit ditahan mengikut Seksyen 29, Enakmen Jenayah Syariah Jais 1995, jika disabit kesalahan boleh di denda sebanyak RM3,000 atau penjara dua tahun atau kedua-duanya sekali.


sumber : sinar harian

PENTING ...tolong sebarkan. Moga Allah SWT akan membalas jasa baik anda.

Image.1269920614664
Yang pasti............ ini bukan ayat al-Quran 
                                                   
Semoga kita semua berhati-hati jangan sampai terbeli dan digantung di rumah kita. Sebarkan dan maklumkan kepada semua saudara-saudara kita.                                       
                         
Tolong Baca.Jangan biarkan kita di perbodohkan oleh orang-orang KAFIR.
Perhatian kalau ternampak penghujungnya ditulis "Surah Injilu Matay" (Terus reject).            
                         
Sila baca dan edarkan kepada sesiapa yang tiada blog melalui e-mail. Jika ada blog, copy dan paste ke blog anda. Itulah agenda Kristian, maka berhati-hatilah.
Jangan terpedaya pada rupanya sahaja tetapi tengok dan selidiklah isinya juga. Tengok keseluruhan. Memang ianya nampak cantik sekiranya dibuat untuk menghiasi dinding rumah.
Sekali pandang macam ayat dan kalimah  Al-Quran. Sebenarnya ayat dari kitab Bible.  


sumber : http://resepirahsiaku.blogspot.com

Jangan dibuang barang atau hadiah dari bekas kekasih kerana kini boleh dijual


Membuang atau membakar benda-benda kenangan mungkin cara termudah melupakan kekasih. Tak peduli nilainya mahal atau tidak, yang penting benda-benda itu tak lagi muncul di hadapan mata.


Fenomena jamak di kalangan mereka yang patah hati itulah yang menginspirasi Annabel Acton, 28, wanita dari Australia yang bermukim di New York, untuk menggarap cara bisnis baru.


Acton merasakan betul hasrat untuk mengenyahkan setumpuk hadiah pemberian bekas kekasihnya. Namun, wanita yang mengalami kehancuran hubungan menjelang Natal lalu itu merasa tak sanggup jika hadiah-hadiah itu harus berakhir di tempat sampah.


Naluri bisnisnya mula miuncul. Ia segera membangun sebuah website untuk menjual dua tiket perjalanan ke London, sejumlah benda seni dan perhiasan pemberian dari bekas kekasih Tak hanya menjual benda peribadinya, ia juga memfasilitasi orang-orang senasib yang ingin menjual hadiah menyedihkan.


Mengintip situs bertajuk neverlikeditanyway.com tersebut, Anda akan menjumpai beragam benda-benda khas seperti, paket perjalanan, kalung, gelang, anting, cincin, boneka, dan gaun. Yang paling banyak adalah cincin permata dan gaun pengantin.


Salah satunya adalah gaun pengantin putih seharga US$700 . Meski belum terpakai, gaun itu dijual dengan harga US$400 . "Aku jatuh cinta dengan gaun ini, tapi sayang hubungan kami berakhir. Dia rupanya penipu!" kata pemilik akaun beccey0609, yang menjual gaun ini, dikutip Daily Telegraph.


Benda lain yang ditawarkan adalah pakej pernikahan selama tiga hari di New York, kalung silver Tiffany, dan boneka Teddy Bear yang disertai keterangan 'Hadiah Pertama Valentine-ku!!!'.


"Melihat semua benda ini memang menyedihkan. Lebih baik pernah mencintai dan kehilangan daripada tidak mencintai sama sekali. Aku ingin sesuatu yang tak cengeng," kata Acton kepada New York Post. "Mereka harus melanjutkan hidup dan tak boleh menangis."


Pendirian website semacam itu sebenarnya bukan idea baru. Di Milan, Italia, ada pasar 'Ex and The City', yang khusus menampung dan menjual barang-barang bekas pemberian bekas kekasih. Ideanya sama, agar pemilik cepat melupakan bekas kekasih, dan terbebas dari patah hati.




Sumber : http://kosmo.vivanews.com

Anonymous rancang lancarkan serangan ke atas rangkaian sosial popular, Facebook, pada Sabtu minggu ini


WASHINGTON: Penggodam internet yang terkenal menggunakan nama Anonymous, mengumumkan pelan untuk melancarkan serangan ke atas rangkaian sosial popular, Facebook, pada Sabtu minggu ini. 


Kumpulan berkenaan menyiarkan video di laman YouTube mengumumkan rancangan itu. 

 “Perang online sudah bermula antara Anonymous, orang ramai dan kerajaan Amerika Syarikat,” menurut video berkenaan. Laporan CBS News menyebut, pengumuman dibuat menggunakan akaun YouTube, AnonymousVoice777. 


Ancaman terbaru kumpulan berkenaan menyerang Facebook bukanlah yang pertama. 
Tahun lalu, kumpulan itu berikrar ‘membunuh Facebook pada Hari Guy Fawkes, iaitu pada 5 November. 


Setakat ini, tiada apa yang berlaku. Menurut laporan, penggodam berkenaan meminta orang ramai membantu mereka menyerang Facebook hujung minggu ini, menyatakan mereka tidak akan berdepan masalah jika turut sama dalam rancangan itu. – Agensi


sumber : berita harian

Warga emas dituduh cabul kehormatan cucu perempuan


KUALA LUMPUR: Seorang warga emas,74, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini, hari ini, terhadap empat pertuduhan mencabul kehormatan cucu perempuannya yang berumur sembilan tahun. 


Warga emas itu dituduh mencabul kehormatan cucunya di empat tempat berasingan termasuk di dua buah hotel dan dalam sebuah kereta di sini antara jam 1 tengah hari hingga 6 petang, antara April 2010 dan Oktober 2011. 

 Dia dituduh mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun, denda atau sebatan atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan. 
 Ketika pertuduhan dibacakan oleh jurubahasa mahkamah, ibu kanak-kanak perempuan itu yang juga pengadu dalam kes berkenaan, dilihat menangis dan ditenangkan oleh anggota keluarganya. 


Majistret Zulkpli Abdullah membenarkan warga emas itu diikat jamin RM15,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 28 Februari untuk sebutan semula kes. 


Tertuduh diwakili peguam Muhammad Fauzi manakala pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya, S Malini Anne. - BERNAMA


sumber : berita harian

Gadis ini Hanya Makan Chicken Nugget Selama 15 Tahun


Setiap orang tentunya mempunyai makanan favourite yang paling disukai. Namun, bagi Stacey Irvine (17) asal Castle Vale, Birmingham, Inggris, tak ada yang lebih disukainya selain Chicken Nugget. Bahkan, akibat kecanduannya, gadis ini hanya makan Nugget saja selama 15 tahun.


Sejak berumur dua tahun, Stacey hanya makan Nugget ayam dan tidak pernah memakan apapun selain itu selama 15 tahun. Inilah yang membuat doktor memperingatkannya bahawa kecanduannya tersebut dapat membunuhnya secara perlahan.


Para doktor menjadi ngeri ketika mengetahui kecanduan kronik  remaja tersebut setelah ia pengsan dan dilarikan ke rumah sakit akibat tak boleh bernafas.


Stacey yang belum pernah memakan sayuran atau buah selama hidupnya, didiagnosis mengalami anemia serta pembengkakan pembuluh darah pada lidahnya.


Setelah pulih, Stacey kemudian diberi suntikan vitamin oleh hospital, dan disarankan untuk mengubah pola makan.


“Saya mulai menyedari ini benar-benar buruk bagi saya. Nugget ayam McDonald adalah favourite saya, tapi aku juga suka dari KFC dan merek supermarket. Makanan utama saya adalah nugget ayam setiap hari.” tutur Stacey, yang dikutip Thesun.


Kecanduan Stacey berawal saat sang ibu membawanya makan di McDonald saat ia berusia dua tahun. Setelah merasa Nugget Ayam, Stacey  pun langsung menyukainya dan kemudian menolak makan apapun selain Nugget Ayam.

Perompakk Bank Tembak Kaki Sendiri (video)


‘Senjata makan Tuan’ adalah kata-kata yang pantas menggambarkan kebodohan perampok ini yang secara tidak sengaja menembak kakinya sendiri saat sedang merompak sebuah Bank di Brasil.


Dalam sebuah rakaman video dari Reuters, perompak yang terlihat canggung itu menembak kakinya sendiri saat sementara menjaga pintu saat rakan-rakannya menjarah bank.


Menurut laporan 9 News, tiga lelaki bersenjata menyerbu sebuah bank di utara Parana, Brasil pada Isnin (23/01).


Awalnya segalanya berjalan lancar, dimana juruwang menyerahkan 30.000 real Brasil  kepada para perompak, dan seorang anggota perompak berjaga didepan pintu bank.


Tiba-tiba, senjata sang perompak meletup dan mengenai kakinya sehingga ia berjalan terpincang-pincang meninggalkan tempat kejadian. Namun akhirnya ia  ditangkap oleh pihakpolis di sebuah hospital setempat, sehari setelah perompakan.


Menurut pihak berwajib, diduga ada enam orang yang terlibat dalam aksi perompakan ini, namun hanya tiga yang terakam kamera.




Melihat Bagaimana Proses Microwave Menghancurkan Benda-benda di Dalamnya [Video]

Restoran Moe's Southwest Grill membuat video ini dalam rangka menunjukan kebijakan non-microwave yang diusungnya. Ini memang iklan, tapi iklan yang terlalu menarik untuk dilewatkan. Terutama buat kamu yang suka memakai microwave, video ini memberi cukup informasi mengenai barang apa saja yang sebaiknya tidak kamu masukan ke dalam alat memasak tersebut.


Generasi baru gengster kampung pisang

Bila lihat gambar remaja bertato siap dengan parang ni terfikir apa akan jadi pada
generasi akan datang jika inilah budaya yang di amalkan oleh para remaja...

Hacker yang berjaya ceroboh PlayStation 3 keluar dari Facebook dan kerja dengan Lady Gaga



Masih ingat dengan GeoHot? Hacker yang namanya terkenal setelah berhasil memceroboh proteksi PlayStation 3 dan iPhone itu kini tak lagi bekerja di Facebook, ia memilih bekerja dengan  Lady Gaga.


George Hotz atau yang biasa dipanggil GeoHot, pada Jun 2011 lalu rasmi direkrut oleh Facebook. Di jejaring sosial terbesar ini hacker fenomenal itu bertanggung jawab untuk membuat aplikasi Facebook untuk smartphone.


Kini Hotz tak lagi bekerja di Facebook, melainkan di Backplane, salah satu startup setempat yang didana oleh Lady Gaga dan Eric Schmidt.


Entah apa alasan GeoHot meninggalkan Facebook, namun yang jelas kini ia bertekad untuk keluar dari aktiviti hacking dan berusaha mencari nafkah dengan cara yang sah.


Sumber : http://www.detikinet.com

Hebat..Ibu Ini Melahirkan Normal di Usia 53 Tahun


KEHAMILAN di atas usia empat puluh keatas menjadi saat yang menegangkan sekaligus mengkhuatirkan bagi para wanita.


Bagaimana tidak, semakin bertambah usia, semakin tinggi pula risiko yang mengancam kesihatan janin dan sang ibu.


Tapi tidak bagi Debbie Hughes, seorang ibu dari Inggris. Alih-alih khuatir, Debbie  merasa terkejut dan senang kerana masih boleh hamil di usianya yang menginjak 53 tahun.


Debbie tercatat sebagai ibu tertua yang hamil dengan cara semulaja di Inggris setelah melahirkan seorang bayi laki-laki bernama Kyle.


Hebatnya, persalinannya pun dijalani dengan cara normal tanpa melalui proses operasi caesar.


Awalnya Debbie tak menyangka akan kembali memiliki anak, ditambah lagi Debbie rutin memakan pil perancang.


Namun setelah berat badannya semakin bertambah, Debbie memberanikan diri untuk menjalani ujian kehamilan dan hasilnya positif.


“Saya sudah punya 3 anak dan saya fikir saya tidak akan menambah anak lagi. Saya sudah punya cucu, saya tidak pernah menyangka akan punya bayi lagi,” kata Debbie pada Daily Mail.


Kecurigaan muncul pada March 2011, saat Debbie secara tidak sedar tengah hamil lima bulan. Dugaan ini pertama kali dilontarkan putra pertamanya, Mark.


“Mark sedar, perut saya sangat buncit, dia bilang saya agak gemukan. Sambil bercanda, dia bilang saya hamil. Tapi saya rasa itu mustahil, kerana saya masih mengalami kedatangan haid,” ujarnya.


Kerana perutnya semakin membesar, Debbie segera memeriksakan diri ke doktor kandungan. Debbie mengaku terkejut, tidak percaya dengan hasil ujiannya.


Perempuan asal Daventry, Northamptonshire itu berkata sang dokter pun nyaris jatuh dari kerusi  terkejutnya dengan kehamilan Debbie.


“Rasanya seperti menang loteri,” ucapnya.


Debbie dan pasangannya, Paul Clarke, tidak pernah berencana menambah anak.


Sebelumnya, Debbie memiliki 3 orang anak, di antaranya Mark (26), Brandon (11), serta Hayley yang meninggal seminggu sebelum ulang tahunnya yang ke-18. Dari Mark, Debbie dikaruniakan 2 orang cucu, Lydia (2) dan Nicole (3).


(rere/gur)

Inilah foto Miley Cyrus masa kecil yang kutuknya sendiri


infospesial.net -   Penyanyi sekaligus artis Miley Cyrus terlihat menunjukkan foto masa kecilnya, dan lucunya dia pun mentertawakan foto dirinya sendiri. Bintang filem Hannah Montana itu memposting foto dirinya saat ia masih menjadi seorang gadis kecil. Miley memposting fotonya di Twitter untuk foto profil dan menulis sebuah tweet, "Bagaimana menakutkan adalah gambar profil baru saya! Sebagai bayi saya tampak seperti boneka (sic) Chucky! ".


Miley menganggap foto masa kecilnya sangat menyeramkan bahkan ia menggambarkan dirinya sendiri saat itu seperti boneka chucky yang menyeramkan. Namun sepertinya tidak semua orang sependapat dengan Miley, kerana faktanya foto tersbeut terlihat sangat comel. Miley juga bercanda dengan ibunya melalui Twitter, dengan menulis, "@ Tishcyrus mengapa ketika saya masih bayi Anda tidak menempatkan saya pada diet!??! Lihatlah lengan gemuk saya! Bagaimana seseorang bahkan memiliki roll pergelangan tangan! ".

Kanak-kanak 4 Tahun Berbekal Ganja ke Sekolah


Seorang anak berusia empat tahun membuat heboh Hanover Elementary School, Meriden, Amerika Syarikat, Reuters melaporkan, Rabu (25/1/2012). Gara-garanya dia mengeluarkan sembilan bungkusan berisi ganja dan mengatakan kepada gurunya akan membahagi "snack" itu kepada teman-temannya.


Menurut kepala sekolah, Miguel Cardona, sang guru cukup terkejut. Dia langsung mengambil bekal muridnya itu sebelum murid-murid lain mengetahuinya. Cardona menyebut insiden itu "sangat menyedihkan" dan tidak ada pelajar lain yang mengetahuinya.


Pengawas sekolah Meriden, Mark Benigni, dalam sidang akhbar menyatakan, kank-kanak itu tidak bersalah dan tidak mendapat hukuman. "Pelajar itu tidak tahu apa yang dibawanya ataupun benda apa itu," jelas Benigni.


"Yang menyedihkan adalah masalah dan tingkah laku orang dewasa, ini menempatkan seorang pelajar dalam bahaya," tutur Mark Benigni.


Pihak berwenang tidak mengeluarkan nama kanak-kank ataupun orangtuanya. Sementara itu menurut polis, kemungkinan ada penahanan selama penyelidikan berlangsung. Jabayan Keluarga dan Anak-anak pun menyelidiki kes itu. 


Sumber : http://internasional.kompas.com

Benggong cara nak berhubungan intim pun nak dipostkan di Facebook




From scolding one's mother, to posing with a chopper, one facebook user even reveals intimate bedroom details online. STOMPers write in to question the things people do on the social networking site.


Said STOMPer ahlibaba:


"What sex position also need to post on facebook?


"What's wrong with these people?


"Have sex? Need to let the whole world know?


"Somemore position too?"


sumber : stomp.com.sg

Inilah gambar nakal Manohara dan ibunya yang dikatakan diedit


Marak beredarnya foto nakal para selebriti diduga Manohara Odelia Pinot, merupakan perbuatan dari orang yang memang berusaha menghancurkan citra dan mental para artis tersebut. Dirinya pun pernah mengalami hal serupa pada tahun 2011 lalu.


 Beredarnya foto Manohara tengah bersama ibunya dan dua orang lelaki, diduga diambil saat mereka sedang berpesta. Dalam foto tersebut, Mano tampak mengenakan baju yang super minim, begitu pula dengan ibunya yang terlihat seksi tanpa mengenakan hijab-nya.


Dalam foto lain, diduga Mano sedang berpesta bersama teman-temannya. Nampak di sana Mano mengenakan busana yang juga minim, serta terlihat dari ekspresi wajahnya kalau dia memang benar-benar menikmati pesta.





"Ya nggak hanya waktu foto aku. Tapi juga teman-teman artis. Itu hanya rekayasa orang jahil buat hancurkan nama baik sang artis," ujarnya seperti yang dilansir dari jpnn.com. "Bikin begitu kan juga human rights. Tapi emang terkadang ada orang iseng, yang nyebar. Maybe, biar dapat fee atau memuaskan keinginannya," imbuhnya kemudian.


Mano sendiri menanggapi tersebarnya foto-foto seksi drinya dengan santai. Dia memang meyakini kalau semua itu hanyalah perbuatan orang iseng atau berkepentingan. Foto dia dan ibunya sendiri, diyakininya telah mengalami proses editing pada bagian tertentu.  sumber: kapanlagi (kpl/dew)

Apakah reaksi anda jika dapat isteri kaki pukul macam ni?




LETAK MAKLUMAT IKLAN
pasti anda terkedu jika mempunyai isteri jenis kaki pukul begini

Gila kakak ni selamba je buang hajat di supermarket (video)



Wanita ini benar-benar nekad, mungkin kerana tidak tahan dia benar-benar buang air besar didalam supermarket dan tidak sedar kalau aksinya ini terakam cctv.


Indahnya Tarian 1000 Tangan yang Dibawakan Oleh Penari-penari Pekak di China [Video]




 Ini benar-benar luar biasa. Bagaimana boleh para penari dapat bergerak begitu sinkron dan indahnya jika mereka bahkan tidak boleh mendengarkan suara musik? Lihat keajaiban itu terjadi dalam performa tarian 'Guanyin dan Seribu Tangannya' yang dibawakan oleh penari-penari hebat ini.




Jika kamu pusing, agar boleh sinkron seperti itu gerakan penari-penari ini dibimbing oleh para pembantu berbaju putih yang bolehkamu lihat di kedua video. 





 
sumber: Geekologie

London Membuat Matahari Palsu untuk Mengatasi Sindrom Depresi Musim Dingin

 
Sekumpulan seniman dari London, Inggris, yang bergabung dalam sebuah kelompok bernama Greyworld membuat sebuah matahari buatan yang disebut Trafalgar Sun (Matahari Trafalgar).


Mereka menggantung matahari palsu berukuran raksasa ini di lokasi Trafalgar Square, London, Inggris. Matahari tersebut beroperasi mulai pada jam 6.51 pagi dan tetap menyala sampai dengan pukul 7.33 malam. Tujuan pembuatannya adalah untuk mengalahkan sindrom depresi di pagi hari yang menyerang orang-orang sekitar.

Trafalgar Sun khabarnya berukuran 30.000 kali lebih besar dari sebuah bola sepak dan 60.000 lebih terang dari bola lampu. Tropicana, perusahaan yang terkenal kerana produk jus buahnya, adalah sponsor penyelenggara dibuatnya Trafalgar Sun ini.
Beberapa penduduk London dan bahkan pelancung ramai mendatangi tempat ini dan mereka duduk bersantai di atas kerusi yang disediakan untuk berjemur.



Andrew Shoben, pendiri Greyworld menjelaskan, "Kami telah mencuba untuk menangkap sifat dasar yang menggugah dari fenomena alam ini dengan Tropicana Sun (sic); karya seni umum kami yang terbaru, yang telah dilancarkan untuk meningkatkan suasana hati orang-orang yang merasakannya."
sumber: Newslite

Ingin putus cinta tapi tak berani nak luahkan,hubungi lelaki ini


PENYEDIA khidmat  untuk mencari jodoh, itu sudah biasa. Bagaimana dengan penyedia khidmat untuk memutuskan hubungan?


Tak sedikit orang yang tidak punya cukup keberanian untuk memutuskan pasangannya. Inilah yang melatarbelakangi idea gila Jonathan Kiekbusch, seorang lelaki dari Brighton, Inggris.


Cukup membayar 5 poundsterling  belum termasuk tips, Kiekbusch akan menghubungi pasangan Anda dan memberitahu keinginan Anda untuk putus.


Untuk kes yang lebih rumit, Kiekbusch mengenakan bayaran 20 poundsterling per jam.


Seperti diberitakan Oddity Central, klien pertama Kiekbusch bernama Stuart, sahabatnya yang sering bertengkar dengan sang kekasih.


Suatu hari, Kiekbusch cuba menengahi pertengkaran keduanya dan menjelaskan kepada kekasih Stuart bahawa mereka tidak sesuai satu sama lain.


Sejak saat itu, Kiekbusch seringkali menjadi perantara teman-temannya yang ingin memutuskan pasangan.


Tapi bukan itu yang mendorong Kiekbusch memulai bisnis sampingannya ini.


Bermula saat Kiekbusch harus putus dengan kekasihnya sendiri, dia merasa perlu seseorang yang boleh dijadikan perantara untuk mengungkapkan semua unik-unik kepada pasangannya.






Iklan yang dipasang Jonathan Kiekbusch di FiveSquids (dok. FiveSquids.co.uk)


Inilah yang membuat pemuda 21 tahun itu nekat membuat iklan di situs FiveSquids.


“Saya akan menghubungi pasangan Anda melalui surat atau telefon atau keduanya dan memberitahu dia bahawa hubungan kalian sudah berakhir,” tulis Kiekbusch dalam iklannya.


Seperti diberitakan Daily Mail, kebanyakan klien Kiekbusch ialah kaum Adam.






(rere/gur)

Makan Mee Instant yang Dituangkan Air Panas Secara Langsung Oleh Artis Idola Jepun, Mahu?

 Hanya di Jepun kamu boleh menemukan sebuah kafe yang melayani pengunjungnya dengan cara unik seperti ini. Dan kafenya masih baru baru secara rasmi kelmarin .
Makan mee instan di dalam kafe memang terdengar aneh, seaneh jika seseorang menonton dvd di dalam pangung wayang. Tapi bagaimana jika orang yang menuangkan air panas ke dalam mangkuk mie instan-mu adalah bintang-bintang remaja wanita cantik yang menjadi idola kaum hawa di Jepun, atau bahkan dunia?

Jika kamu mahu mengeluarkan wang sebesar 800 yen untuk sebuah mee instan atau sebotol minuman ringan dan dapat berbual selama 3 minit dengan bintang idolamu, maka kunjungilah Noodol Cafe yang terletak di kawasan syurga para otaku, Akihabara.
Setiap hari kafe tersebut akan menyediakan 5 pilihan idola yang berbeza pada setiap harinya. Mereka semua adalah idola baru yang berada di bawah naungan agensi Platinum Production, agensi yang menaungi Yuko Ogura. Idola-idola ini akan hadir di sana menurut jadual yang telah mereka sediakan.
Seandainya suatu hari kamu berada di kafe ini, inilah langkah-langkah yang harus kamu lakukan:
1. Piilih artis idola mana yang kamu suka
2. Membeli tiket di mesin automatik
3. Menunggu staff yang akan menghantarmu ke kerusi
4. Berikan tiket ke sang artis dan pilih mee segera yang kamu inginkan
5. Mohon segera keluar dari area makan setelah waktu berjalan selama 3 minit
Berikut video kafe tersebut yang diambil oleh RocketNews24:


Lihat Apa yang akan Otakmu Lakukan Setelah Melihat Foto Ini

Walaupun selalu bersamamu selama 365 hari per-tahun, 7 hari per-minggu, dan 24 jam per-hari. Terkadang ada hal-hal dimana otak-mu dapat melihat sesuatu yang sebenarnya tak kamu lihat. Cuba buktikan dengan foto ini.



Sekarang fokuskan matamu kepada 3 titik berwarna yang ada di hidung wanita ini selama 30 saat. Setelah itu segera alihkan pandangan matamu ke permukaan putih seperti dinding, kertas putih, atau layar baru browser yang berwarna putih. Lalu kedipkan matamu dengan cepat dan terus menerus untuk melihat apa yang terjadi.
Whoaaaaaa! Otak-mu baru saja memproses sebuah gambar negatif!
Mahu lihat gambarnya secara digital? Buka di Photoshop dan tekan Ctrl + i

sumber: Petapixel via Gizmodo

Sedih...Tak Percaya Sudah Meninggal, Masih Diberi Susu


Kecelakaan maut yang terjadi di daerah Tugu Tani menyisakan duka yang mendalam bagi para keluarga mangsa dan seluruh warga Indonesia juga bersimpati dengan kejadian yang memilukan ini.






 Ketika melihat video amatur yang beredar di internet, ada salah salah satu peristiwa yang membuat hati penonton sangat tersentuh. Dalam salah satu cuplikan video tersebut terlihat seorang ayah membawa anaknya yang bernama Yusuf (2,5 tahun) telah terbujur kaku dalam gendongannya, ayah Yusuf berusaha memberikan botol berisi air susu kepadanya.


 Saya tidak habis fikir melihat cuplikan video tersebut, "Lha orang adeknya udah meninggal kok masih mau dikasih minum susu?".


 Ayah Yusuf seakan tidak percaya bahwa putranya yang baru berusia 2,5 tahun ini telah meninggal.


 Dari beberapa informasi, saat tertabrak, Yusuf bahkan berada dalam pelukan dan gendongan orang tuanya yang akhirnya terpelanting kemudian mengalami gegar otak berat.


 Mengenai pelaku, Afriani Susanti, pengemudi yang menggunakan dadah dan telah menewaskan 9 orang tersebut seolah tidak menyesal atas perbuatan berbahaya yang dilakukannya sehingga menewaskan pengguna jalan lainnya.




 Apriani Susanti ( Pelaku Pelanggaran )


 Terlihat dari ekspresi wajahnya, Afriani Susanti seolah acuh dan tak peduli meski telah menghabisi nyawa 9 orang. Bagai pembunuh berdarah dingin, sikapnya pun sampai saat ini tetap tertutup dan dingin.


 Para keluarga mangsa menuntut agar Apriani Susanti untuk segera dihukum yang seberat - beratnya sesuai dengan tindakan yang telah dilakukannya. Apriani Susanti melanggar rombongan pejalan kaki yang ada di tepi jalan (trotoar) dengan menggunakan kereta xenia, dia bahkan sama sekali tidak menginjak pedal brek kerana saat itu Apriani Susanti masih kabur dalam pengaruh sabu - sabu dan ekstasi, hasilnya, belasan orang terlempar bagai permainan bowling dilanggar bolanya.


 Keluarga mangsa mengancam, jika Apriani Susanti hanya dihukum ringan, mereka akan berdemo. Menurut mereka, minimal hukuman penjara seumur hidup untuk Apriani Susanti.
sumber

ELIXIR OF LIFE, Pil Panjang Umur Dari Australia


 Sebuah pil ajaib yang dapat memperlambat proses penuaan akan segera dijual di pasaran dalam lima tahun mendatang. Pil ajaib ini mampu memperpanjang harapan hidup orang hingga mencapai usia 150 tahun ke atas.


Prof Peter Smith dari Universitas New South Wales di Australia mengatakan ubat yang disebutnya elixir of life itu, tak hanya akan membantu hidup orang lebih lama, tapi juga sihat.


"Tujuannya bukan hanya untuk memperpanjang usianya dengan upaya yang sulit, tapi untuk memfasilitasi hidupnya agar usianya lebih panjang dan sehat," jelasnya.


Prof Peter menambahkan, ubat temuannya itu akan membantu regenerasi sel dan regenerasi proses dalam tubuhnya. "Jadi kita mengharapkan orang-orang yang memakan ubat ini nantinya akan hidup dengan baik dan lebih lama," katanya lagi.


Sementara itu Prof David Sinclair, seorang ahli anti-aging dari Harvard University, mengatakan jaringan gen bertanggung jawab untuk laju penuaan. "Tubuh kita memiliki kemampuan luar biasa untuk memperbaiki diri," imbuhnya.


Penelitian yang dilakukan Prof Sinclair menunjukkan, bahawa resveratrol, senyawa tanaman yang ditemukan dalam anggur merah, dapat memperpanjang umur ragi, cacing, lalat buah dan tikus lemak, dengan mengaktifkan protein yang disebut sirtuins.


"Kami melihat awal dari teknologi yang di makan sehari memungkinkan manusia boleh hidup hingga usia 150 tahun." tutupnya.

Isteri hampeh habiskan duit yang diberi suami untuk bayar gigolo


Bayangkan, hati suami mana yang tidak luka seperti di robek-robek bila menemukan isterinya sedang bermesraan dengan lelaki lain di sebuah bilik yang sengaja disewa untuk melampiaskan nafsu birahinya. Itulah yang dialami BO (48), ia menangkap isterinya RE (39) sedang tidur bersama selingkuhannya HC. Kemudian BO pun langsung melaporkaan apa yang dilihatnya ke Polis Jakarta Selatan.

Alangkah semakin bergejolaknya amarah sang suami, ketika bersama anggota Unit Perlindungan Perempuan dan Anak (PPA) Polis Jakarta Selatan, BO mendatangi bilik sewa di jalan Pedurenan,Pancoran pagi tadi. Di dalam bilik itu, BO mendapati sang isteri bersama selingkuhannya.

“Lelaki itu pakai seluar pendek, singlet. Sedangkan isteri saya telanjang bulat,” kata BO di balai polis Jakarta Selatan. Sebenarnya sudah sejak tiga bulan lalu BO merasa curiga dengan tingkah laku isterinya. RE kerap kali pulang malam dalam keadaan mabuk. “Bila ditanya, ia tidak boleh menjawab, malah jadi bertengkar,” ujar BO. Kecurigaan semakin kuat ketika pembantu dan pemandu BO, mengatakan pernah melihat RE bermesraan dengan HC.

“Pembantu saya pernah lihat mereka ciuman. Pemandu saya pernah disuruh hantar kasut ke rumah pemuda itu,” ungkap BO. Semenjak isterinya berhubungan dengan HC yang diketahui sebagai gigolo kelas atas, wang bulanan yang diberikan suaminya selalu habis. Bahkan isterinya sering tak pulang ke rumah. “Wang bulanan Rp 50 juta habis. Sepertinya kasih gigolo itu,” ucapnya.

Kini pintu maaf bagi sang istEri sudah tertutup, meskipun sudah dikurniakan tiga anak, BO tetap akan memenjarakan RE bersama selingkuhannya tersebut. Bahkan dalam waktu dekat ini BO merancang menceraikan istrinya. “Saya ingin ceraikan dia, biar proses hukum tetap berjalan,” ujarnya.

Pantauan wartawan, hingga malam tadi, polis masih berada di rumah sewa yang dijadikan tempat RE dan HC bercumbu layaknya suami isteri untuk kepentingan penyiasatan. Juru cakap polis AKP Fitri mengakui kejadian tersebut. BO melaporkan RE dan HC dengan pasal 284 KUHP tentang Penzinaan. “Saat ini kita masih lakukan penyiasatan,” katanya singkat. (ruanghati.com)

Lelaki curi lebih 11,000 pasang pakaian dalam wanita


BANGKOK: Polis Thailand semalam berkata mereka menahan seorang pencuri dengan lebih 1,000 pasang pakaian dalam wanita di but keretanya.
Polis turut menemui lebih 10,000 pasang barangan sama di kediaman suspek berusia 48 tahun itu yang ditahan bersama seorang rakannya selepas memecah masuk sebuah bangunan di kawasan Chinatown di bandar raya ini.

Polis berkata, lelaki itu mengakui mencuri dan mengumpul pakaian dalam wanita sejak dia berusia 18 tahun.


“Dia mencium semua pakaian dalam itu sepanjang masa, malah juga ketika memandu,” kata Mejar Jeneral Saroj Promcharoen. - AFP


sumber : myMetro

Bintang Hollywood, Liam Neeson, bercadang peluk Islam


LAS VEGAS: Bintang Hollywood, Liam Neeson, bercadang meninggalkan kepercayaan Katoliknya untuk memeluk Islam.
Laporan media semalam menyatakan, Neeson, 59, mengaku dia “diresapi semangat” itu selepas mendengar laungan azan ketika menjalani penggambaran filem di Istanbul, Turki.

Kata Neeson, azan dilaungkan lima kali sehari dan untuk minggu pertama, dia “gila” mendengarnya.


“Tiba-tiba seruan itu meresapi jiwa dan ia menjadi sesuatu yang paling indah,” katanya.

Neeson berkata, ada kira-kira 4,000 masjid di Istanbul dan sesetengahnya begitu indah.


“Ia menyebabkan saya benar-benar berfikir untuk menganut Islam,” katanya.



Neeson dibesarkan di Ireland Utara sebagai penganut Katolik yang taat.

Bagaimanapun, dia beberapa kali mempertikaikan keyakinannya.


“Saya diajar mengenai Katolik, tetapi saya tertanya-tanya setiap hari secara tidak sedar - apa yang kita lakukan di dunia ini sebenarnya? “Saya sentiasa membaca buku mengenai Tuhan dan fahaman atheis,” katanya. - TS


sumber : myMetro

Tembak kereta sendiri kerana enjin tak boleh hidup


INILAH.COM, Kingman – Begitu emosinya lelaki ini kerana enjin keretanya tak mahu hidup, ia menembak keretanya.

Si lelaki itu, seperti diberitakan Straits Times, menembak keretanya dan menolak keluar dari rumah setelah membuat beberapa orang tidak senang dengan tindakannya.

Suratkhabar Kingman Daily Miner melaporkan, lelaki bernama Lauriano Lawrence Lovato hendak keluar dengan Camaro-nya pada 13 April lalu.

Kereta itu mogok dan tak mahu hidup. Lovato yang emosi, keluar kereta dan berdiri di depannya. Kemudian ia menembak dua kali ke kereta itu, memecahkan kaca depan dan menembus dasboard.

Tetangga yang ketakutan menelefon polis dan setelah sembunyi di dalam rumah selama beberapa lama, akhirnya ia menyerah dan diseret ke penjara.

Lovato mengaku bersalah kerana menembakkan senjatanya tanpa izin di dalam kota. Ia dihukum masa percubaan tiga tahun dan 90 hari kurungan.

2 tahun kena belasah dengan teman wanita


LONDON: Seorang ahli perniagaan yang dibelasah teruk oleh teman wanitanya dan hampir kehilangan tangan akan menjalani pembedahan kosmetik bagi menghilangkan kesan penderaan itu.
Ian McNicholl, 49, dari Hull, menderita selama dua tahun akibat didera Michelle Williamson, termasuk satu daripadanya disembur dengan cecair peluntur pada mata.

McNicholl juga menderita retak tengkorak, rahang, hidung dan tiga rusuknya patah, selain kesan melecur pada tangan akibat ditekap dengan seterika panas oleh teman wanitanya yang hanya mempunyai ketinggian 1.5 meter.


Tidak cukup dengan itu, McNicholl juga diseksa dengan puntung rokok pada hidungnya kerana disyaki bercinta dengan wanita lain.

Michelle kini menjalani hukuman penjara tujuh tahun kerana menyebabkan kecederaan ke atas McNicholl.


Dalam satu kejadian, Michelle, 34, mencurah dua cerek air mendidih ke atas McNicholl dan pernah menyerang teman lelakinya itu dengan pencuci hampa gas.




Bersedia menjalani pembedahan kosmetik, McNicholl berkata dia mula disyaki berlaku curang di antara sambutan Krismas dan tahun baru pada 2006.

“Ketika itu Michelle mencederakan saya kali pertama dengan menumbuk muka sehingga menyebabkan mata saya lebam,” katanya.


Menurut McNicholl, Michelle kemudian meminta maaf dan berjanji insiden itu tidak berulang lagi.

Percaya dengan janji itu, McNicholl membenarkan Michelle berpindah ke rumahnya di Grimsby.


Bagaimanapun, beberapa minggu kemudian Michelle sekali lagi menyerangnya dengan pencuci hampa gas.


Kata McNicholl, Michelle mula merungut dan mengungkit hubungannya dengan pasangan sebelum ini.


Pengalaman paling perit dialami McNicholl berlaku apabila Michelle mencurahkan secerek air mendidih ke ribaannya.


“Ketika saya menjerit kesakitan, Michelle mengisi semula cerek berkenaan, memanaskan air dan mencurahnya untuk kali kedua,” katanya.


McNicholl berkata, Michelle juga suka menunjuk-nunjuk kesan kecederaan dialami kepada rakannya.


Ditanya mengapa dia tidak cuba melarikan diri, McNicholl berkata, dia takut kerana Michelle pernah mendakwa keluarganya terbabit dalam kegiatan jenayah dan tidak teragak-agak membunuhnya.


Sejurus sebelum ditahan polis, Michelle sempat menyerang McNicholl dengan batang besi dan tukul besi dalam kejadian selama hampir tujuh jam.


Michelle ditahan selepas polis menerima maklumat daripada pihak tidak dikenali. - DM



sumber : myMetro

Datuk nyaris serah RM1.5j pada penipu


TANGKAK: Seorang ahli perniagaan hartanah berstatus Datuk nyaris kerugian RM1.5 juta selepas didatangi seorang lelaki yang menyamar sebagai wakil Jabatan Perdana Menteri (JPM) di rumahnya di sini, pada malam Tahun Baru Cina lalu.
Ketika kejadian, ahli perniagaan dikenali sebagai Datuk Chia (bukan nama sebenar), 49, menikmati jamuan besar bersama keluarganya apabila seorang lelaki berusia 40-an dikenali sebagai Datuk Azhar Ahmad datang dengan kereta mewah.

Sejurus bertemu Chia, lelaki itu menunjukkan surat JPM menyatakan Chia dikenakan tahanan mengikut Ordinan Darurat dan mahu menahannya di depan keluarga.


Malu dengan keluarga, mangsa berbincang dengan lelaki itu yang kemudian meminta Chia menyerahkan RM3 juta bagi melepaskannya dan wang itu sumbangan membantu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menjelang pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Mangsa terkejut dengan jumlah diminta, merayu dikurangkan dan menghubungi rakannya untuk berbincang sebelum bersetuju menyerahkan RM1.5 juta.


Selepas persetujuan dicapai, mangsa menyerahkan RM30,000 sebelum berjanji melunaskan bakinya apabila mereka bertiga bertemu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ledang nanti.




Sumber berkata, selesai jamuan makan besar, lelaki itu membawa Chia dan rakannya ke IPD Ledang jam 3 pagi untuk menyambung perbincangan mereka. “Ketika itu, Chia mula sangsi dengan dakwaan lelaki terbabit lalu meminta polis menyiasat dan lelaki berkenaan ditahan,” katanya.

Polis yang memeriksa kereta digunakan suspek menemui pil Eramine 5, sepasang gari, sepucuk pistol disyaki palsu serta beberapa dokumen palsu ditandatangani Perdana Menteri.


Menyedari dia terpedaya, Chia membuat laporan polis.

Menurut sumber, Chia terbabit dalam perniagaan pembangunan hartanah dan baru seminggu mengenali Datuk Azhar selepas diperkenalkan seorang rakannya.


Sementara itu Ketua Polis Daerah, Superintendan Harun Idris yang dihubungi enggan mengulas lanjut.



sumber : myMetro

Kempen ‘Rasulullah Tokoh Seks Suci Islam’ boleh cemar imej Nabi Muhammad s.a.w


IPOH: Lima puluh ahli Kelab Taat Suami (KTS) disoal siasat Jabatan Agama Islam Perak (JAIPk) ketika mahu melancarkan kempen ‘Rasulullah Tokoh Seks Suci Islam’ di sebuah banglo mewah di sini, semalam.
Sepasukan penguat kuasa JAIPk menyerbu banglo itu kira-kira jam 4 petang selepas mendapat maklumat mengenai program berkenaan yang dikhuatiri boleh menimbulkan imej negatif kepada Nabi Muhammad s.a.w.
KTS diketuai Khadijah Aam atau lebih dikenali sebagai Ummu Jah dan beliau adalah isteri kepada Allahyarham Ashaari Muhammad, pengasas pertubuhan Al-Arqam yang diharamkan kerajaan sebelum ini.

Pengarah JAIPk, Mohd Yusop Husin berkata, dalam serbuan itu, pihaknya turut merampas poster kempen dan risalah selain memeriksa komputer riba yang terdapat di ruang pameran majlis berkenaan.



“Kami menyoal siasat semua ahli KTS untuk mendapatkan maklumat mengenai program yang diadakan dan siasatan lanjut berhubung kes ini masih dilakukan,” katanya ketika dihubungi, semalam.


sumber : myMetro

Umrah MLM haram


KUALA LUMPUR: Niat halal cara haram. Itu ungkapan paling sesuai apabila sebuah koperasi dikesan menggunakan kaedah pemasaran pelbagai peringkat (MLM) yang lazimnya diamalkan syarikat jualan langsung untuk menawarkan pakej umrah dengan harga amat murah.
Dengan modal RM1,700, koperasi terbabit mempromosi jumlah berkenaan sudah mencukupi untuk umat Islam mengerjakan umrah dengan syarat mereka perlu menaja tujuh peserta lain untuk berada di bawah mereka.
Peserta terbabit juga disyaratkan mengeluarkan modal dalam jumlah sama dan ia berturutan menjadi rantaian tanpa had, malah pakej itu juga boleh dihadiahkan kepada sesiapa saja termasuk bukan ahli skim berkenaan.

Penolong Pengarah Kanan Pusat Pengurusan Aduan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), A Mogan berkata, pihaknya melakukan siasatan terhadap kegiatan koperasi itu selepas menerima aduan orang ramai.



“Siasatan awal setakat ini mendapati kegiatan mereka itu bertentangan dengan undang-undang. Antara kesalahan paling ketara ialah mereka tidak memiliki lesen untuk menganjurkan pakej umrah seperti yang dipromosikan,” katanya ketika dihubungi.


sumber : myMetro

Ribut ‘sedut’ bangunan sekolah


IPOH: “Saya mungkin buta jika serpihan kayu dan batu siling itu menikam ke mata kiri saya. Bagaimanapun, saya bersyukur kerana masih terselamat dan hanya cedera ringan,” kata murid Sekolah Agama Rakyat (SAR) al-Ansari Ulu Chemor, Ubaidilah Mohd Zamri, 12, yang terselamat dalam kejadian ribut taufan petang Isnin lalu.
Dalam kejadian jam 7 malam itu, bangunan sekolah yang menempatkan 39 pelajar tahfiz terbabit seolah-olah ‘disedut’ ke udara sebelum ranap menyembah bumi. Mangsa berkata, kejadian ribut dan hujan lebat itu berlaku ketika semua pelajar berehat dan menunggu masa untuk menunaikan sembahyang Maghrib.

“Ketika itu saya bersama pelajar lain berada di ruang rehat sekolah untuk bersembahyang kerana ruang solat basah terkena tempias hujan lebat.


“Ustazah mengarahkan saya melaungkan azan. Ketika itu ribut menggoncang bangunan sekolah sebelum siling jatuh menimpa kami,” katanya.

Menurutnya, serpihan siling dan batu itu melayang mengenai mukanya menyebabkan dia menahan sakit sambil mencari tempat berlindung.


“Kami kelam-kabut lari menyelamatkan diri apabila sebatang pokok kelapa tumbang dan menimpa pula bangunan sekolah serta empat rumah berhampiran.



“Saya yang berada di bawah runtuhan itu, bagaimanapun amat bernasib baik kerana tidak ditimpa batang pokok kepala itu,” katanya.


sumber : myMetro

Muak dengan seluar dalam superman


JOHOR BAHRU: Penduduk beberapa kawasan perumahan di sekitar Tampoi, di sini, kurang senang dengan ‘penularan’ iklan produk dinamakan Seluar Dalam Superman (SDS) yang kononnya mampu merawat masalah tenaga batin lelaki.
Ini berikutan kawasan perumahan mereka menjadi sasaran ejen jualan SDS mempromosikan produk berkenaan menerusi iklan yang ditampal di merata tempat. 
SDS yang dikatakan dilengkapi magnet kononnya boleh merawat masalah lemah tenaga batin serta mampu mengubah saiz kemaluan penggunanya dan ia dijual dengan harga antara RM350 dan RM900 setiap satu.

Seorang pesara, Mohd Ilham Samudin berkata, dia terkejut apabila iklan seluar dalam menggunakan nama Superman itu ditampal di tempat awam hingga memalukan selain mencemarkan pemandangan.




“Bagi saya iklan itu bukan saja mencacatkan pemandangan, malah boleh mengakibatkan pelbagai pengaruh buruk di kalangan masyarakat.

“Mungkin peminat Superman terutama lelaki, mudah terpedaya hingga sanggup membelanjakan ribuan ringgit bagi mendapatkan seluar dalam itu dengan anggapan mendapat kuasa luar biasa,” katanya yang tinggal di Taman Bahagia, Tampoi. 



sumber :myMetro

Anak mati tercampak


SEREMBAN: “Sejurus van itu terbalik, semua ahli keluarga termasuk saya menyahut apabila nama kami dipanggil kecuali arwah yang kemudian disedari sudah tidak bernyawa lagi,” kata mangsa yang juga saksi kejadian kemalangan, Suhana Sofia Omar, 27.
Ketika kejadian jam 6.45 pagi, semalam mereka dalam perjalanan ke Johor Bahru selepas di Langkawi.

Sebaik tiba di Kilometer 254.1 Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan, Senawang, tiba-tiba van yang dinaiki terbabas menyebabkan seorang kanak-kanak, Danish Abdul Latif, 6, tercampak keluar sebelum dihempap van itu.


Mangsa mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala. Kemalangan itu turut menyebabkan ibu mangsa, Zurina Omar, 36, yang mengandung dan bapanya, Abdul Latif Abdul Rahim, 38, enam ahli keluarga lain termasuk dua kanak-kanak lelaki berusia setahun dan 10 tahun tercedera. Suhana berkata, mereka sekeluarga bercuti di Langkawi selama beberapa hari terlebih dulu pergi ke Pulang Pinang.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, saya nyenyak tidur terkejut apabila mendapati van dinaiki berpusing dan terbalik. Saya kemudian berasa pelik apabila arwah tidak menyahut,” katanya.


Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Abdul Halil Hamzah mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian itu.



SUMBER  : myMetro

Sembunyi atas loteng elak ditangkap


KUALA LUMPUR – Seorang lelaki yang bersembunyi atas loteng ditahan pihak berkuasa bersama pasangannya di sebuah hotel bajet di Pandan Indah, awal pagi semalam.


 Serbuan itu dilakukan sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), pegawai Masjid Al-Azim, Pandan Indah dan anggota Ikatan Relawan Rakyat (Rela) selepas menerima maklumat orang awam.


 Ketika ditahan, lelaki berusia 20-an itu berpakaian lengkap, bersama pasangannya berusia 22 tahun, yang hanya memakai baju tidur, kira-kira jam 4 pagi.


 Pegawai masjid berkenaan, Ahmad Nawi Osman berkata, gadis itu bekerja sebagai pegawai pemasaran insurans. Pasangannya baru bekerja di syarikat yang sama.


 “Gadis itu mendakwa dia seorang sahaja di bilik itu, tetapi kami mengesan lelaki berkenaan menyorok di loteng. Mereka antara dua pasangan lain yang ditahan selepas disyaki berkhalwat di hotel berkenaan,” katanya.


sumber : sinar harian

Peluk erat mayat teman wanita yang jatuh daripada tingkat 17


GEORGETOWN - Polis mengambil masa kira-kira sejam untuk memujuk seorang lelaki melepaskan mayat teman wanitanya daripada pelukannya, yang maut selepas dipercayai terjatuh dari tingkat 17, Flat Taman Utara, Batu Uban, awal pagi ini.


 Jurucakap polis berkata kira-kira pukul 1.15 pagi, polis menerima laporan daripada orang awam bahawa terdapat dua mayat yang dipercayai terjatuh dari bangunan flat berkenaan.


 "Namun bila polis tiba di sana, hanya ada satu mayat wanita yang sedang dipeluk erat seorang lelaki berusia 20-an sambil terbaring di sebelah mayat itu dan dia dipercayai teman lelaki si mati," katanya ketika dihubungi pemberita di sini hari ini.


 Katanya polis terpaksa mengambil masa kira-kira sejam untuk memujuk lelaki itu melepaskan mayat teman wanitanya itu.


 Pemangku Ketua Polis Daerah Timur Laut, Supt Ahmad Baktiar Kassim ketika dihubungi berkata mayat wanita berumur 22 tahun itu dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk bedah siasat dan kes itu setakat ini diklasifikasikan sebagai kematian mengejut.- Bernama


sumber : sinar harian

Tabah betul abang ni





Bersemangat walaupun hidup dengan separuh badan

 Peng Shuilin  yang setengah badannya dibuang kerana hancur dilanggar trak,tetapi masih hidup. Walaupun menjalani proses penyembuhan yang panjang, namun pemuda dari China berusia 37 tahun ini tidak pernah menyerah dan tetap semangat sehingga dia mampu pulih serta cuba untuk hidup seperti biasa.


Menurut jurucakap hospital yang merawatnya, Peng Shuilin memiliki daya tahan tubuh yang sangat mengagumkan dan mungkin ialah satu-satunya orang di dunia yang hidup dengan setengah badan.




















Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved