Paku juga punya perasaan

on 25 Januari 2012

Lihatlah paku juga punya perasaan....











Kesian nenek 70 tahun terkunci dalam toilet selama 12 jam


Yorkshire - Kejadian unik terjadi di Yorkshire Utara ketika seorang nenek berusia 70 tahun, Gwyneth Coles terkunci dalam sebuah tandas selama 12 jam.

Nenek malang tersebut terkunci setelah penjaga toilet tersebut menguncinya ketika malam dan hendak pulang ke rumah. Sang penjaga sempat menanyai apakah ada orang di dalam tandas tersebut namun dari dalam jawapan sang nenek untuk menunggu sebentar tidak terdengar oleh sang penjaga.

Menurut situs Ananova, si nenek malang tersebut akhirnya lepas setelah sang penjaga membuka kembali tandas tersebut pada pagi esoknya.

sumber : dailymail

Solusi hebat buat CPU tahan panas




Lelaki cipta limousin terpanjang dan terlaju diancam Ferrari


Dan Cawley berhasil menciptakan limousin tercepat sedunia setelah memodifikasi 360 Modena dan membuatnya menjadi lebih panjang dengan menambahkan hand-built carbon fibre sepanjang 9.5 kaki sehingga menjadikan kereta ciptaannya itu menjadi limosin dengan panjang 20 kaki dan boleh ditempati 8 orang.

Untuk membuat limousin 400 bhp itu dirinya bekerja sama dengan bekas ahli carbon fibre McLaren, Chris Wright, dan menghabiskan wang sekitar 200 ribu Poundsterling.

Namun kini pihak Ferrari mengancam bakal membawa Dan ke  hukum kerana menggunakan bahan-bahan dari Ferrari dan nama Ferrari itu sendiri – meski sebelum dirinya membuat limousin yang memiliki berat 160 kg itu dirinya sudah meminta izin kepada pabrikan kereta super itu dimana Ferrari menyetujui rencana Dan tersebut.

Adapun dalam ancamannya itu,  pihak Ferrari memerintahkan Dan untuk menyingkirkan segala yang berbau Ferrari dari limousin itu sejak para pengacara Ferrari menyatakan Dan telah melanggar trademark mereka. 

Seperti yang dilansir dari situs Metro, Dan baru-baru ini mengungkapkan rencananya menciptakanlimousine Audi R8 yang pertama di dunia.

Suami Dijual Isteri Di Web Jual Beli

Seorang wanita asal Utah, Amerika Syarikat (AS), menjual suaminya di situs Craiglist. Hal ini ia lakukan kerana sang suami terlalu lama bermain game.

Alyse Baddley dari Logan, Utah, AS, ini mengatakan, kerana suaminya, Kyle, menghabiskan banyak waktunya untuk bermain game ‘Call of Duty: Modern Warfare,’ ia pun memutuskan menjual suaminya di situs tersebut.

“Saya jarang melihatnya. Jadi suatu hari saya berkata pada suami saya akan menjualnya di Craiglist dan ibu mertua saya menyuruh saya melakukannya,” papar Alyse.

Alyse mengaku menerima beberapa respon dalam beberapa jam setelah memposting ‘Satu suami untuk penawar tertinggi’ di Craiglist.

“Kami tak mengira akan mendapat respon begitu banyak. Seseorang bahkan mengajak barter dengan beg biru Skittles,” katanya seperti dikutip sltib.

Kyle yang mengaku telah menamatkan game itu dalam beberapa hari mengatakan menikmati membaca respon-respon yang muncul.

“Saya mencintai isteri saya. Ia mendukung saya saat mendapat game. Kami bergaduh untuk mendapat game baru. Ini benar-benar lucu,” katanya.

Abang-Adik Adakan Hubungan Intim Sedarah di Lift



Adik beradik dari Scotland tertangkap ketika sedang berhubungan intim di dalam sebuah lift di stesen kereta. Mereka tak sedar ada kamera pengawas keamanan di dalam lift itu.


 Richard Finlayson (21)  dan adik perempuannya, Kirsty (18) melakukan tindakan tak senonoh itu di Stesen Motherwell, di luar Ibukota Glasgow pada 27 Jun tahun lalu. Keduanya mengaku melakukan hal tak senonoh saat diseret ke Pengadilan Hamilton Sheriff.


 Si Abang menerima hukuman dua tahun masa percubaan, sementara adiknya satu tahun. Richard juga dimasukkan dalam daftar pelanggar seksual. Kirsty tidak dimasukkan ke daftar itu kerana pada saat kejadian masih berusia 17 tahun atau di bawah umur.


 Dalam sidang dengar pendapat baru-baru ini, Kirsty diwajibkan menerima layanan kesihatan dan kaunseling kejiwaan. Saat kejadian, ia tinggal di hostel  dan menemui abangnya untuk meminjam wang.


 “Saat itu saya sendirian, mabuk dan memerlukan bantuan. Saya menunggunya bus stop sebelum dia naik kereta untuk pulang dan saya naik kereta lainnya. Memang bukan alasan, tapi saya tak ingat apa yang terjadi setelah itu,” ujar Kirsty.


 Kirsty juga mengaku muak dan jijik dengan dirinya sendiri. Richard juga mengakui hal sama dan berkata saat itu merupakan masa-masa yang gila. “Kirsty datang kepada saya, tapi ini bukan sepenuhnya salah dia. Kami berdua sudah dewasa dan membuat keputusan bodoh,” katanya.


 Sheriff Ray Small menyatakan, kedua kakak beradik ini tentunya mengerti masyarakat tak boleh menerima apa yang mereka lakukan. Meski begitu, ia mengatakan, kedua tersangka masih muda dan tak dipenjara kerana tak pernah melakukan tindak kriminal.


 “Kes semacam ini mendapat perhatian besar dari masyarakat. Saya yakin, kes seperti inilah seseorang berpotensi besar merosak hidupnya,” ujar Sheriff, menyatakan Kirsty sedang bersiap pindah ke Britain

Rambut Unik Dan Gila Ala Rusia


Seorang model berpose di belakang pentas ‘Alternative Hair Show’ di Benteng Kremlin, Moscow, Rusia 
 Hampir 29 tahun acara ini diadakan di Britain, Jepun, Austria, Itali, Korea, dan AS. Biasanya, semua hasil dari acara ini akan disumbangkan untuk membantu anak-anak penderita leukimia. Hal ini dilakukan untuk mengingat anak pendiri AHS Tony Rizzio yang meninggal 30 tahun yang lalu. 


“Tujuan kami adalah membuat perbezaan, dan menunjukkan bahwa kecantikan dapat menyembuhkan,” ujar Rizzio, dikutip Russia Behind The Headlines.


AHS tahun ini menampilkan karya pasukan Dmitry Vinokurov. Dmitry Vinokurov adalah peserta pertama yang mewakili Rusia di London AHS dan dia telah terbukti menjadi inspirasi tidak hanya dalam menunjukkan diri sendiri tetapi juga dalam ghairah unik sebagai penata rambut Rusia untuk pertama kalinya.







'Naked News' pun ada,parah

Sebuah situs yang menyajikan acara televisyen berita berlangganan iaitu 'Naked News', merupakan sebuah siri berita televisi yang paling banyak diminati para lelaki. Berita yang dibawakan oleh mereka adalah beberapa berita yang sama seperti kita lihat pada umumnya sebuah berita. Namun, hal unik yang membezakan acara berita di dalam 'Naked News' dibanding dengan yang lain adalah para wanita yang menjadi pembawa acara berita di 'Naked News' mereka akan bogel sambil membaca naskah berita.

Biar benar adik kecil ni transeksual





Kalau adik ni lelaki baikdipakaikan dengan cara berpakaian lelaki

Berhenti Mencari, Menurut Ilmuwan G-spot Tidak Pernah Ada


Lokasi anatomi yang menjadi misteri selama ini, akhirnya terpecahkan sudah. Wanita ternyata tidak pernah punya yang namanya G-spot, aku para ilmuwan.
Ada sekitar 100 penelitian yang dilakukan selama 60 tahun terakhir, tak satupun yang berhasil menjelaskan secara pasti seperti apa titik pernuh misteri tersebut. Sampai akhirnya pada penelitian terakhir yang melibatkan 1.800 wanita dari King's College London, disepakati sebuah kesimpulan bahawa titik itu memang tidak pernah ada.
"Pengamatan secara objektif telah gagal untuk menemukan bukti kuat dan konsisten atas eksistensi sebuah lokasi anatomi yang terkenal dengan nama G-spot," Ujar ketua penelitian Dr Amichai Kilchevsky dari rumah sakit Yale-New Haven di Connecticut.
Para ilmuwan mengatakan bahawa titik yang pertamakali diperkenalkan pada tahun 1850 oleh ginekolog Jerman, Ernst Grafenberg tersebut menjadi popular kerana pengaruh pornografi dan para terapis seks.
"Banyak wanita merasa bahawa itu adalah kesalahannya ketika mereka tidak mampu menemukan titik tersebut. Pada kenyataannya, (apa yang mereka cari) bukanlah sesuatu yang baik secara historis mahupun evolusionis benar-benar ada."
Penemuan mengejutkan ini dipublikasikan pada jurnal ilmu pengetahuan Journal of Sexual Medicine.

sumber: Telegraph via Digital Spy

Lelaki Setia Nikahi Kekasih yang Menderita Kanser Dan Tumor


 Lelaki ini boleh dikatakan kekasih yang paling setia. Saat pasangannya terbaring di hospital kerana kanser payudara dan tumor otak, dia mengajukan lamaran. Keduanya pun menikah di hospital.


Jimmy New dan kekasihnya Heather Taylor mengikat janji sehidup semati di St Anthony Hospital, Lakewood, Colorado, Minggu (22/1/2012). Pernikahan yang diadakan di chapel hospital itu sangat sederhana dan hanya disaksikan oleh perawat serta staf rumah sakit.


 Pernikahan diadakan di hospital, kerana Heather sedang dirawat di sana. Ia sedang berjuang melawan penyakit tumor otak dan menderita kanser payudara.


 Saat menikah, Heather tidak mengenakan gaun pengantin indah seperti mempelai wanita pada umumnya. Wanita 26 tahun itu hanya mengenakan t-shirt bertuliskan 'bride' di bahagian depan baju tersebut.


 Heather duduk di kerusi roda yang dihiasi balon berwarna pink. Putranya (9 tahun) dari pernikahannya sebelumnya memberikan bouquet bunga pada sang ibu sebelum pernikahan berlangsung.




 Heather tentunya merasa sangat bahagia. Kekasihnya, Jimmy memutuskan melamarnya setelah dia mengalami masa-masa sulit di ruang ICU.


 Doktor memberitahu Jimmy kalau tumor otak Heather sudah menyebar ke tulang belakang. Menurut dokter, kedaan tersebut cukup parah.


 Setelah diceritakan soal keadaan kekasihnya itu, Jimmy pun langsung memutuskan melamar. "Aku masuk ke biliknya dan merendahkan tempat tidurnya supaya aku boleh bersimpuh dan melamarnya," kisahnya, seperti dikutip Daily Mail.

 Heather perlu diyakinkan dulu sebentar sebelum menerima lamaran Jimmy. "Tidak ada orang lain yang aku ingin habiskan hidupku selain dengan wanita yang duduk di depanku saat ini," begitu katanya pada Heather.


Pasangan Heather dan Jimmy bertemu pertama kali pada Februari 2010. Pada Julai 2010, Heather didiagnosa menderita kanser payudara stage tiga. Dia kemudian menjalani serangkaian kemoterapi dan radiasi. Beberapa bulan setelah diagnosa kanser tersebut, dokter juga memberitahu kalau dia menderita tumor otak.

Seorang Anak di China Memiliki Mata Biru yang Dapat Bercahaya dan Melihat dalam Kegelapan [Video]

Kalangan medik telah dikejutkan dengan sepasang mata biru milik seorang anak bernama Nong Youhui. Mata biru anak ini mampu melihat dalam gelap dan memancarkan cahaya biru kehijauan seperti layaknya mata kucing.



Ketika anak itu berumur 2 bulan, Ayahnya, Ling, baru menyedari bahawa sang anak memiliki mata yang berbeza. Ketika Ling membawa putranya ke doktor, dokter mengatakan tidak ada yang perlu dikhuatirkan, mereka berkata mata Youhui akan kembali tidak bercahaya serta berubah menjadi hitam seiring anak itu beranjak dewasa. Tapi hingga sekarang belum terlihat adanya perubahan.
Ketika diuji secara medik, terbukti mata Youhui juga mampu melihat secara sempurna di tempat yang gelap. Tapi hal ini sekaligus memberinya penglihatan yang sangat sensitif ketika hari terang.

sumber: ADG

Situs Porno Menyewa Mahasiswi Kampus Untuk Adegan Lucah


Michigan,AS - Beberapa situs porno di Amerika Syarikat ternyata menyewa mahasiswa dan mahasiswi untuk beraksi di video mesum. Bahkan lokasi pengambilan gambar kadang dilakukan di bilik asrama universiti.


 Seperti dikutip detikINET dari Click on Detroit, Jumaat (20/1/2012), sebuah website mengaku terang-terangan memasang iklan untuk merekrut mahasiswa yang berminat main di film lucah. Produsernya menyatakan, mereka akan menampilkan mahasiswi dari University of Michigan.


 Ketika diminta keterangan, beberapa mahasiswa di University of Michigan mengakui hal tersebut. Anthony Kalil, mahasiswa setempat, mengaku mendengar ada mahasiswa ditawari wang sampai USD 10 ribu untuk main video cabul.


 "Jika ada yang membiarkan dirinya dirakam dalam filem seperti itu, dia merosak hidupnya. Ini bukan idea yang bagus. Keputusan untuk main tersebut akan membayangimu seumur hidup," demikian pendapat Kalil.


 Produser website porno tersebut mengakui mereka memang menawarkan mahasiswa untuk berhubungan intim di bilik asramanya dan rakaman videonya diposting ke website. Bahkan kru untuk shooting juga kadang menyewa mahasiwa.


 Namun demikian, kecil kemungkinan pihak universiti akan mengizinkannya sehingga mungkin pihak website harus sembunyi-sembunyi untuk melaksanakan niatnya. Bagaimanapun, tugas mahasiwa adalah untuk menuntut ilmu, bukan menari nafkah di website porno.


Sumber

Pegawai polis dipecat kerana merokok di dalam pejabat


NEWBERN (Tennessee): Jabatan Polis Tennessee berkata, pihaknya memecat seorang pegawai yang sudah berkhidmat selama 17 tahun kerana dia berulang kali merokok di dalam pejabat dan melanggar polisi larangan merokok di bandar raya itu.
Sarjan James Bishop dipecat minggu lalu kerana melanggar polisi larangan merokok yang dikuat kuasa sejak 2007 di bandar raya itu, yang melarang merokok di dalam semua pejabat dan bangunan kerajaan.

Menurut surat pemecatan yang dilaporkan media, Ketua Polis, Harold Dunivant berkata, beliau mendapat aduan kakitangannya merokok di dalam pejabat dan mengeluarkan amaran tindakan disiplin akan dikenakan. Dunivant berkata, beliau terus mendapat aduan mengenai BiNEWBERN (Tennessee): Jabatan Polis Tennessee berkata, pihaknya memecat seorang pegawai yang sudah berkhidmat selama 17 tahun kerana dia berulang kali merokok di dalam pejabat dan melanggar polisi larangan merokok di bandar raya itu.

Sarjan James Bishop dipecat minggu lalu kerana melanggar polisi larangan merokok yang dikuat kuasa sejak 2007 di bandar raya itu, yang melarang merokok di dalam semua pejabat dan bangunan kerajaan.


Menurut surat pemecatan yang dilaporkan media, Ketua Polis, Harold Dunivant berkata, beliau mendapat aduan kakitangannya merokok di dalam pejabat dan mengeluarkan amaran tindakan disiplin akan dikenakan. Dunivant berkata, beliau terus mendapat aduan mengenai Bishop yang merokok di dalam pejabat dan terpaksa memecatnya. - APshop yang merokok di dalam pejabat dan terpaksa memecatnya. - AP


sumber : myMetro

10 tahun dikurung dalam bilik mandi


RAMALLAH: Seorang wanita Palestin berusia 21 tahun memberitahu, dia dikurung bapanya dalam bilik mandi sejak sedekad lalu dan hanya dibebaskan pada awal pagi untuk membersih rumah.
Menurut Baraa Melhem, bapanya sentiasa mengajarnya supaya menganggap orang lain sebagai penjahat.

Menurut pekerja sosial yang menguruskan kes itu, Hala Shreim, Baraa diselamatkan polis Palestin dari bilik mandi sempit itu di Qalqilya, Tebing Barat, kelmarin “Polis bertindak selepas menerima maklumat daripada seseorang yang tidak dikenali,” katanya.


Sementara itu, polis berkata, bapa Baraa - yang memiliki kewarganegaraan Israel - ditahan dan diserahkan kepada pihak berkuasa negara itu.

Jurucakap polis Israel berkata, lelaki terbabit dijadual dihadapkan ke mahkamah hari ini.


Ketika diwawancara stesen radio Voice of Palestine, Baraa berkata, dia berusia 11 tahun apabila mula dikurung bapanya di dalam tandas.




Baraa juga dilarang ke sekolah atau bertemu ibunya yang diceraikan bapanya sebelum itu.

“Bapa mencukur kepala dan bulu kening saya.


“Dia hanya membenarkan saya mandi sekali sebulan,” katanya.

Hala berkata, Baraa sering dipukul dengan belantan dan wayar, selain hanya diberi satu selimut untuk memanaskan badan.


“Bilik mandi itu hanya seluas satu setengah meter dan ia kelihatan seperti bilik kurungan,” katanya.


Menurut Hala, Baraa hanya dibenarkan keluar dari bilik mandi itu pada jam 1 pagi hingga 4 pagi untuk mencuci rumah.


Dia juga, kata Hala, selalu menggalakkan Baraa membunuh diri.


“Satu-satunya hubungan Baraa dengan dunia luar adalah radio,” katanya.


Kenyataan polis Palestin berkata, bapa Baraa mengaku mengurung anaknya atas alasan “masalah keluarga.” Dia juga mengaku memberi Baraa hanya roti sebagai makanan utama. - Reuters



sumber : myMetro

Pajak motor bapa sesuka hati


KULIM - Anggota Polis dari Cawangan Pencegahan Jenayah (CPJ) Balai Polis Kulim berjaya menahan sepasang suami isteri warga asing berusia 20-an kerana menunggang motosikal yang dilaporkan hilang di kawasan perindustrian Taman Cendana kira-kira jam 2 petang.


 Ketua Balai Polis Kulim, Cif Inspektor Mohd Azlan Abdul Kadir berkata, motosikal yang ditunggang suspek ditahan untuk pemeriksaan kerana tidak mempunyai nombor pendaftaran. Setelah pemeriksaan dibuat melalui nombor chasis dan enjin, polis mendapati motosikal itu dilaporkan hilang.


 Pasangan suami isteri itu memaklumkan mereka memperoleh motosikal itu dari seorang teman sehari sebelum ditahan polis. Motosikal itu digunakan untuk membawa isterinya yang sarat mengandung untuk membuat pemeriksaan di klinik.


 Mohd Azlan berkata, hasil siasatan yang dijalankan mendapati anak pemilik motosikal memajak motosikal bapanya kepada seorang rakan kerana tidak mempunyai wang dengan harga RM1,200 tanpa pengetahuan bapanya.


 “Menyedari motosikalnya itu tidak ada di rumah, pemilik motosikal membuat laporan polis dan beranggapan ia dicuri.


 “Sipemajak kemudiannya membenarkan suspek menggunakan motosikal itu bagi tujuan rawatan tanpa menyedari motosikal yang digunakan itu sudah dilaporkan hilang., “ katanya.


 Polis kemudiannya menahan anak pemilik motosikal dan pasangan suami isteri itu untuk siasatan lanjut.


sumber : sinar harian

Remaja hilang ikut teman lelaki


KULAIJAYA – Seorang ibu dari Kampung Melayu Sengkang, di sini merayu agar anak gadisnya pulang ke pangkuan keluarga selepas empat hari didapati hilang tanpa sebarang khabar berita.
 Tukinah Mahmood, 49 berkata, anaknya, Nurul Shafiqa Abu Amin, 16, tidak pulang ke rumah sejak Jumaat lalu selepas dia dikatakan mahu bermalam di rumah rakan baiknya di Taman Manis, Kelapa Sawit, di sini.
  
 “Jumaat lalu dia pulang ke rumah seperti biasa selepas balik dari sekolah, tetapi kemudian kira-kira jam 2.30 petang, dia keluar menaiki bas sekolah yang sering dinaiki dan turun di Pekan Kulai.
  
 “Sudah puas kami menghubungi telefon bimbitnya namun gagal, malah rakannya yang berada di Taman Manis memberitahu Shafiqa tiada di rumahnya,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, semalam.
  
 Tukinah berkata, salah seorang rakan Shafiqa yang tinggal berhampiran, menceritakan bahawa anak bongsunya itu ada memberitahu mahu lari dari rumah sambil menangis teresak-esak pada hari kejadian, sebelum dia menghilangkan diri.
  
 “Sebelum ini dia berkelakuan seperti biasa, malah tidak pernah merungut atau menceritakan sebarang masalah yang dihadapi,” katanya.
  
 Katanya, akibat resah dengan kehilangan anaknya itu, dia dan suami bergegas ke rumah salah seorang buruh ladang warga Indonesia di kawasan berhampiran yang dikatakan mempunyai hubu­ngan dengan anaknya.
  
 “Saya diberitahu, Shafiqa ada berkawan dengan buruh Indonesia bernama Mahsup yang bekerja di ladang berhampiran dan segera mencarinya di rumah buruh berkenaan.
  
 “Namun setibanya di sana, kami dapati Mahsup sudah keluar dari rumah berkenaan dengan membawa semua pakaian dan telefon bimbitnya,” katanya.
  
 Tukinah berkata, susulan kejadian itu beliau mengesyaki anaknya mungkin keluar dari rumah bersama lelaki berkenaan dan telah membuat laporan polis di Balai Polis Kulaijaya pada 21 Januari lalu.
  
 Dia berharap orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai anaknya agar segera menghubunginya di talian 019-7364955.


sumber : sinar harian

Intelek merempat


KUALA LUMPUR: “Sebelum ini semuanya berjalan lancar, malah kehidupan saya sebagai pegawai bank agak stabil, tetapi semuanya hancur berkecai selepas menjadi mangsa pukau sebelum dipaksa menganut agama lain,” kata lelaki yang hanya mahu dikenali sebagai Anwar, 30-an, di sini, semalam.
Anwar, lulusan ijazah sarjana muda kewangan dari sebuah universiti tempatan pada 1993, kini mendapatkan perlindungan di Anjung Singgah, di sini, dan kini dalam proses mencari kerja bagi membina kehidupan baru.
Dia seorang dari beberapa gelandangan berkelulusan universiti yang hidup merempat dengan mendapatkan bantuan makanan dan tempat tinggal daripada beberapa pertubuhan sukarela di ibu kota.

Menceritakan kejadian yang memusnahkan hidup dan kerjayanya, Anwar berkata, kerjaya perbankan diceburi hampir 13 tahun musnah selepas dipukau sebelum dibawa ke merata negeri termasuk negara jiran, dua tahun lalu



Masalah itu, katanya, bermula dengan perkenalan dengan seorang mubaligh yang kerap datang berurusan di bank tempat kerjanya.


sumber : myMetro

Ibu bimbang keselamatan anak gadis lari ikut tomboy


KEMAMAN – Ibu kepada seorang gadis sunti berusia 15 tahun yang didakwa melarikan diri dari rumah mengikut kekasihnya yang merupakan seorang ‘tomboy’ berusia 19 tahun mula bimbang dengan keselamatan anak keduanya itu.
Anita Othman, 44, dari Bandar Chukai berkata, sejak meninggalkan rumah pada 9 Januari lalu, Wan Suhana Wan Rohin (gambar kecil) yang bersekolah di tingkatan tiga langsung tidak dapat dihubungi malah usahanya untuk menjejakinya sehingga ke Kuantan dan Pekan di Pahang tidak berhasil.
“Saya sudah bertanya kepada beberapa orang dan bomoh, mereka kata anak saya masih hidup tetapi tidak tahu di mana dia berada ketika ini.
“Apa yang saya bimbangkan adalah keselamatannya. Saya sendiri tidak tahu bagaimana keadaannya dan di mana dia tinggal,” jelasnya ketika dihubungi kelmarin.
sumber : kosmo online

Mayat berkemban di atas katil


KUALA TERENGGANU: “Kebiasaannya, arwah akan datang ke rumah saya setiap petang. Bagaimanapun, saya mula mengesyaki sesuatu apabila sudah dua hari tidak melihat kelibatnya.
“Kali terakhir saya melihatnya petang Khamis lalu menyebabkan tergerak menjenguknya dan tanda tanya ketiadaan arwah terjawab apabila melihat keadaannya yang terbujur kaku atas katil di ruang tamu rumahnya,” kata Azizah Mohamad, 45, jiran kepada Lijah Abdullah, 67, yang ditemui mati di Taman Perumahan Wakaf Tengah, Batu Rakit, , Ahad lalu.

Dalam kejadian jam 7 malam itu, mayat Lijah yang berkemban ditemui atas katil di ruang tamu dalam keadaan kebiruan dan kembung.


Menurutnya, dia mula mengesyaki sesuatu menimpa jirannya itu apabila tidak melihat kelibat mangsa sebelum mengambil keputusan menjenguknya.

“Biasanya, jika arwah tidak ke rumah, saya atau jiran lain akan nampak kelibatnya menyapu di luar rumah atau membeli keperluan harian di pasar. “Petang itu (Ahad), saya bersama seorang rakan, Khotijah Zainun, 52, pergi ke rumah arwah dan tidak sedap hati apabila salam diberikan tidak disambut selain keadaan pintu tidak berkunci.


“Sebaik menolak pintu, kami terhidu bau busuk dan terkejut apabila melihat arwah sudah tidak bernyawa dengan keadaan mayatnya sudah kembung dan kebiruan sebelum menghubungi polis,” katanya.




Difahamkan, mangsa yang kematian suami sejak tiga tahun lalu tinggal berseorangan di rumah berkenaan dan mempunyai empat anak, tiga lelaki dan seorang perempuan.

Bagaimanapun, dua anaknya sudah meninggal dunia manakala anak perempuannya yang sudah berkahwin tinggal di Johor dan seorang lagi anak lelaki dipercayai tinggal di kawasan berhampiran.


Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Zamri Shamsuddin yang dihubungi semalam mengesahkan kejadian berkenaan.

Katanya, mangsa dipercayai sudah meninggal dua hari sebelum ditemui dan pihaknya mengklasifikasikan kes itu sebagai kematian mengejut.



sumber : myMetro

Lelaki Vietnam cabul pembantu penyelia


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki warga Vietnam bukan saja didakwa menunjukkan kemaluan kepada pembantu penyelia di tempat kerjanya, malah turut mencabul wanita berkenaan ketika bersiap untuk pulang di Jalan Raja Laut, di sini, Rabu lalu.
Dalam kejadian jam 9.30 malam itu, pembantu penyelia berusia 20 tahun itu mendakwa lelaki warga asing terbabit mengekorinya hingga ke tandas sebelum menayangkan kemaluannya.

Menurut sumber, akibat terkejut, mangsa menjerit hingga pekerja lain datang melihat apa yang berlaku.


“Ketika pekerja lain sampai, suspek sudah beredar namun mereka kemudian menanyakan perkara itu kepada suspek dan dia menafikan kejadian itu,” katanya.

Menurut sumber, tidak berpuas hati dengan suspek, mangsa memaklumkan perkara itu kepada majikannya yang mengarahkan gaji suspek dipotong.


Katanya, mangsa yang menyangkakan semua sudah selesai meneruskan pekerjaannya.




“Bagaimanapun, mangsa sekali lagi didatangi suspek ketika ingin pulang pada jam 11 malam dan kali ini lelaki terbabit bertindak lebih berani apabila menyentuh kemaluan wanita itu.

“Sebaik menyentuh kemaluan mangsa, suspek beredar seolah-olah tiada apa berlaku.


“Geram dengan perbuatan suspek, mangsa menerpa ke arahnya dan memarahi lelaki terbabit,” katanya.

Mangsa yang tidak berpuas hati dengan perbuatan biadab suspek membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi pada hari sama jam 1 pagi, Khamis lalu.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zulkarnain Abdul Rahman ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian.



sumber : myMetro

Nenek Fifi dicekik, diugut bunuh jika jerit


KUALA LUMPUR - Nenek kepada kanak-kanak perempuan Fifi Ramadani Syafrudin dicekik terlebih dahulu oleh lelaki yang menjadikan cucunya sebagai tawanan selama enam jam, semalam.


 Asmah Abdul Hakim, 70, berkata pada masa kejadian pukul 9.45 pagi semalam, dia sedang menyapu sampah di laman rumahnya di Jalan Raja Muda Musa, Kampung Baru, apabila tiba-tiba dicekik dari belakang oleh seorang lelaki.


 "Masa itu nenek tengah menyapu laman rumah dan menunduk untuk membuang sampah dan tiba-tiba ada seseorang dari belakang mencekik leher nenek dengan kuat.


 "Nenek minta dilepaskan tetapi dia mengugut untuk membunuh dan mencederakan nenek jadi nenek menjerit minta tolong," katanya kepada Bernama di sini, hari ini.


 Asmah berkata, dia terus menjerit dan lelaki itu menjadi panik lalu menolaknya hingga dia jatuh tersungkur.


 "Nenek tengok lelaki tersebut masuk ke dalam rumah tanpa berpakaian dan terus ke dapur serta membaling makanan dan minuman yang ada di atas meja makan dan membuang air kecil di dalam rumah," katanya.


 Asmah berkata jiran kemudian membantunya bangun dan membawanya ke rumah jirannya setelah melihat keadaan yang tegang di rumahnya.


 Dia berkata, selepas kejadian itu, mereka mendapati lelaki itu juga didapati turut membuang air kecil di beberapa tempat dalam rumahnya, termasuk di atas tilam.


 "Alhamdulillah semuanya selamat... nenek rasa trauma sedikit disebabkan kejadian semalam dan malam tadi nenek tidak dapat tidur," katanya.


 Sementara itu, dua orang kanak-kanak yang berada bersama Fifi Ramadani di dalam bilik sebelum lelaki itu menjadikan Fifi Ramadani sebagai tebusan, Nurul


 Nabilah Norizal, 11, dan Nazreena Hakim Hermansyah, 11, juga tidak dapat tidur kerana terbayang-bayang kejadian yang dialami mereka.


 "Dia mengacukan pisau pada leher Fifi dan Fifi terus mengundur ke belakang kerana ketakutan dan saya cuba hendak menarik tangan Fifi tetapi Fifi mengundurkan diri" kata Nazreena Hakim, yang merupakan sepupu kepada mangsa.


 "Saya masih terbayangkan kejadian itu, rasa seolah-olah dia masuk ke bilik melalui tingkap rumah dan sentiasa berada di belakang saya," katanya.


 Jiran mangsa seorang suri rumah Rosnah Ahmad Awang, 50, berkata, dia ternampak lelaki berkenaan melalui hadapan rumahnya tanpa berpakaian dan membawa satu beg plastik di tangannya sebelum kejadian itu.


 "Saya nampak lelaki itu berjalan di depan rumah dan orang ramai mengejar dia kemudiannya dia berpatah balik masuk ke lorong di kawasan rumah mangsa dan saya terdengar orang menjerit meminta tolong," katanya.  - Bernama


sumber : sinar harian

Tukar cat pulih trauma


KUALA LUMPUR: Keluarga kanak-kanak perempuan yang menjadi mangsa culik di Kampung Baru, di sini, bercadang mengecat semula kediaman dengan warna berlainan bagi memulihkan trauma dialami anak mereka.
Ibu mangsa yang ditemui Harian Metro berkata, doktor menasihatkan mereka berpindah dari rumah itu supaya peristiwa itu tidak menghantui kehidupan kanak-kanak terbabit.

“Syukur anak saya selamat. Doktor berpesan agar kami tidak bercakap mengenai kejadian itu walaupun kadangkala dia ada meluahkan perasaan dan bercerita mengenainya,” ” katanya ketika ditemui di Hospital Kuala Lumpur (HKL), semalam.


Wanita berusia 29 tahun itu berkata, bimbang keadaan anaknya berterusan kerana akan kekal tinggal di rumah sama, dia berharap tindakan mengecat semula rumah itu dapat membantu. “Memang sukar untuk dia melupakan detik cemas sepanjang menjadi tebusan lelaki itu dan ia pasti mengambil masa lama, namun kami akan tetap berusaha setakat mampu,” katanya.

Dalam kejadian jam 9.50 pagi kelmarin, seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun terpaksa mengharungi detik cemas selama enam jam apabila menjadi tebusan seorang lelaki disyaki penagih dadah di rumahnya.


Difahamkan, suspek berusia 34 tahun yang dalam keadaan separuh bogel menceroboh masuk ke dalam rumah itu sebelum mengambil pisau di dapur dan mengugut mencederakan mangsa.




Ketika kejadian, mangsa bersama empat ahli keluarga yang lain sedang menonton televisyen di ruang tamu rumah.

Suspek mengacukan pisau ke leher mangsa sebelum mengheretnya masuk ke dalam sebuah bilik dan menutup pintu dengan menjadikan sebuah almari sebagai penghadang.


Polis tiba jam 10 pagi dan mengambil pelbagai langkah memujuk suspek sebelum drama tebusan itu berakhir pada jam 4.10 petang apabila sepasukan polis dipercayai dari unit khas menyerbu masuk ke dalam bilik itu dan melepaskan empat das tembakan yang mengenai suspek.


sumber : myMetro

Jangan jadi hero selesai kes tebusan, nasihat polis


KUALA LUMPUR - Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zulkarnain Abdul Rahman berkata, pihak polis masih meneruskan siasatan dan sedang menunggu laporan bedah siasat ke atas lelaki yang menjadikan seorang kanak-kanak perempuan tawanan di rumahnya di Kampung Baru di sini, semalam.


 Beliau menasihatkan orang ramai supaya bersikap lebih peka dengan keadaan sekeliling dan tidak meletakkan diri pada 'zon selesa' sehingga tidak menghiraukan sebarang ancaman di sekitar yang berkemungkinan boleh menjadi satu kejadian jenayah.


 Orang ramai perlu melaporkan segera sebarang kejadian jenayah atau perkara yang membawa kepada unsur-unsur jenayah bagi memastikan pihak polis dapat bertindak awal, katanya kepada Bernama di sini.


 Zulkarnain juga mengingatkan orang ramai supaya tidak bertindak sendiri ketika berhadapan dengan sebarang kejadian jenayah, tanpa menunggu kehadiran polis yang lebih bertanggungjawab untuk menangani kes.


 "Jangan sesekali mengambil langkah awal sebelum pihak polis tiba di tempat kejadian, hal ini tidak boleh dipandang remeh ia berbalik kepada kejadian tebusan kanak-kanak semalam. Semasa kejadian, saya dimaklumkan bahawa orang ramai telah terlebih dahulu bertindak memujuk mangsa dan sebagainya sebelum menghubungi polis, jangan cuba hendak jadi hero, ini perkara yang serius," katanya.


 Keadaan kanak-kanak terbabit, Fifi Ramadani Syafrudin, 10, dilaporkan berada dalam keadaan stabil tanpa sebarang kecederan serius.


 Ibu mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Santi, 29, berkata hanya terdapat kesan calar pada leher anak sulungnya yang masih dirawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL).


 Dia berkata anaknya juga beransur pulih daripada perasaan ketakutan, dan sudah mula bercakap berikutan rawatan kaunseling dan nasihat yang diberikan oleh doktor kepada anaknya bagi meredakan trauma dialaminya.


sumber : sinar harian

Jangan Kahwin Suami Orang




Ada beberapa alasan kenapa jangan berkahwin @ ambil suami orang.......




1. SI DIA TIDAK AKAN BERANI MEMBUAT SEBARANG KOMITMEN DENGAN KAMU


  • Seorang lelaki yang tidak bahagia dalam rumah tangganya akan pasti terasa amat gembira dengan kehadiran kamu apatah lagi dia terasa dirinya diberi sepenuh perhatian yang mungkin tidak diperoleh dari isterinya sendiri. Pasti saban masa dia akan melahirkan rasa bahagianya berada di sisi kamu. Ini mungkin kelihatan seperti komitmen terhadap masa depan kamu. Tapi, percayalah itu hanyalah kata-kata manis sekadar untuk mendapatkan cinta kamu saja!



2. SANGGUP MENIPU ISTERINYA

  • Sikapnya yang tak jujur terhadap isterinya sendiri sudah cukup untuk dijadikan bukti jelas kepada kamu sikap sebenar si dia yang tak jujur. Dia sanggup mencari hiburan di luar rumah apabila mendapati ada masalah atau perkara yang tidak memuaskan hatinya di rumah, tanpa cuba untuk mengatasi masalah itu. Tambahan pula, kamu menjadi punca sebenar si dia menipu kepada isterinya. Ingat, si dia mungkin akan mengulangi sikap menipu ini terhadap kamu apabila kamu berdua menghadapi masalah dalam perhubungan kamu kelak.



3. HUBUNGAN SECARA SULIT

  • Merahsiakan sesebuah perhubungan itu sememangnya suatu perkara yang meletihkan. Melibatkan diri di dalam perhubungan sulit seperti ini akan membuatkan kamu kehilangan keyakinan diri kerana kamu akan ketinggalan dalam pelbagai aspek perhubungan yang indah. Kamu tidak boleh berjalan berdua-duaan dengan bebas dan bangga. Ini kerana kamu akan sentiasa diselubungi oleh perasaan takut dan bimbang. Takut orang lain terlihat kamu berdua-duaan lalu mengadu kepada isteri si dia. Mati kamu kena serang!



4. LELAKI LEBIH BERUNTUNG

  • Apa yang dimaksudkan di sini, dia dianggap lebih bertuah dalam masa yang sama tetap mempunyai sebuah keluarga yang akan tetap menyayanginya. Sebaliknya dalam diam kamu pula yang mengalami “kerugian” kerana terpaksa berkongsi kasih dengan keluarganya yang sah. Bayangkan, kamu tidak boleh menemaninya ke majlis-majlis formal kerana sudah pasti dia akan membawa isterinya. Kamu hanyalah sebagai teman di kala ingin mengubat kesunyian atau mencari hiburan jika ada masalah di rumah saja! Kamu kena ingat, mereka boleh berkahwin lebih daripada empat!



5. MAMPUKAH KAMU MENCINTAINYA?

  1. Persoalannya, apakah kamu masih sanggup menersukan perhubungan dengan seorang lelaki yang tidak jujur dan tidak hormat kepada isterinya? Dengan menjalinkan perhubungan secara sulit dengan kamu sudah jelas menunjukkan bahawa dia menganggap perempuan mudah untuk dipikat dan diperlakukan sewenang-wenangnya. Jika dia benar-benar menyayangi dan jujur dengan isterinya, sudah pasti dia sanggup berterus-terang. Alasan untuk tidak melukai hati isterinya bukannya alasan yang kukuh memandangkan dia sememangnya sudah melukai hati isterinya di saat dia menjalinkan hubungan dengan wanita lain!



6. SI DIA AKAN HILANG HORMAT TERHADAP KAMU

  • Jangan terkejut! Walaupun dia yang jatuh cinta pada kamu dan menarik minat kamu, di dalam hati lelakinya dia pasti akan pandang rendah terhadap wanita seperti kamu yang mudah terpedaya dengan kata-kata lelaki sepertinya. Siapa tahu, mungkin pada awalnya dia sekadar nak “test market” saja. Tak sangka pula kamu benar-benar terpikat. Lelaki pula, mana yang sanggup menolak tuah kan? Dalam keadaan seperti inilah yang selalunya akan timbul soal dipermainkan.



7. PEMUSNAH RUMAH TANGGA ORANG LAIN

  • Ingat! Sebagai wanita, kamu seharusnya lebih memahami perasaan dan naluri kaum sejenis kamu. Dengan menjalinkan hubungan dengan suami wanita lain, menunjukkan bahawa kamu tidak menghormati hak kaum kamu sendiri. Bayangkan jika hak kamu diganggu atau cuba dirampas oleh orang lain? Sebaliknya ada pula yang sanggup berkomplot dengan si lelaki untuk menipu isterinya. Ingat, jika hari ini kamu mengambil hak orang lain, tak mustahil orang lain pula akan mengambil hak kamu suatu hari nanti! Renungkan!



8. KAMU MENIPU DIRI SENDIRI

  • Si dia sentiasa mengucapkan kata-kata manis pada kamu tetapi masih tidak menamatkan perhubungannya dengan isterinya dan pada masa yang sama masih tidak memulakan perhubungan yang sah dengan kamu. Inilah yang dikatakan sebagai “Action that speak louder than words” (pandai cakap tapi buatnya tidak!)



9. BERWASPADALAH DENGAN “BOOMERANG KESALAHAN”

  • Kebanyakan orang tak kira sama ada wanita tahu lelaki mempunyai sikap sukar untuk bertanggungjawab terhadap keputusan dan tindakan yang mereka lakukan secara terburu-buru. Manusia lebih mudah untuk mencari kesalahan orang lain daripada menanggung malu. Jika perbuatan si dia diketahui oleh isterinya atau saudara-mara, jangan terkejut jika dia menyalahkan kamu lalu membuatkan kamu terpaksa menanggung segala derita.  Kasih ke mana, sayang ke mana. Tinggal kamu seorang yang menderita !



10. MASA ITU EMAS! DAN KAMU TIDAK SEPATUTNYA MENSIA-SIAKANNYA

  • Hubungan dengan lelaki yang telah berkahwin boleh berlanjutan selama beberapa tahun. Sedar tak sedar, usia kamu semakin meningkat. Apabila kamu sudah tua baru kamu sedar yang kamu terjerat dan tak boleh melarikan diri lagi. Jika boleh melarikan diri pun, kamu sudah tidak tahu apa yang patut kamu lakukan. Terasa begitu lama kamu mempersiakan zaman muda kamu menjalinkan hubungan yang TAK BERMAKNA!

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved