Sembunyikan HIV dari Pasangan, Lelaki Dipenjara

on 19 Januari 2012


INILAH.COM, Singapura – Seorang lelaki yang mengidap HIV dihukum penjara kerana melakukan hubungan seksual sesama jenis, tanpa memberi tahu pasangannya soal virus tersebut.


Lelaki berusia 27 tahun ini, diberitakan Straits Times, dijatuhi hukuman penjara 18 bulan. Ia berhubungan seksual dengan seorang lelaki yang kini berusia 37 tahun.


Keduanya melakukan tindakan itu di sebuah apartment pada Januari 2009 lalu. Terdakwa yang tak disebut namanya, didiagnosa mengidap HIV pada March 2008.


Pada satu waktu, Januari 2009, keduanya saling melakukan aktiviti seks oral saat berada di sebuah apartment.


Sebelum melakukannya, terdakwa tidak memberitahu pasangannya mengenai resiko tertular HIV serta meminta persetujuan atas resiko tersebut.


Sidang dengar pendapat menyatakan, pasangannya tertular HIV. Namun jaksa tidak menyatakan apakah benar pasangannya itu tertular HIV dari terdakwa.

Miliki Lidah Besar Lelaki Ini Tak Boleh Tutup Mulut


BEIJING - Wang Youping tidak mampu menutup mulutnya selama 21 tahun terakhir kerana ukuran lidahnya yang sangat besar. Hal ini menimbulkan kesulitan bagi lelaki China tersebut.


Otot wajahnya juga ikut membesar kerana ukuran lidahnya ini. Bahkan keadaan ini menyebabkan Youping merelakan gigi-giginya di buang, kerana disebabkan deformitas wajah yang parah.


Semenjak lahir bibir Youping memang telah mengalami pembengkakkan dan berwarna kehitaman serta telinga kirinya juga tampak menonjol.


Lidah dan wajah Youping semakin terlihat aneh pada saat dia berusia enam tahun. Lalu di usia 13 tahun Youping merasa lidahnya semakin bertambah besar sehingga membuat dia tidak boleh menutup mulutnya.


Selain tidak boleh menutup mulutnya, lidah Youping yang memiliki panjang 25 cm, lebar 10 cm dan ketebalan 7 cm juga membuatnya kesulitan untuk berbicara dengan jelas dan makan dengan normal. Demikian diberitakan Mirror, Khamis, (19/1/2012).


Keadaan fizik Youping yang memprihatinkan itu juga beresiko membuat pembuluh darahnya pecah hingga bisa menyebabkan pendarahan fatal. 


Selama bertahun-tahun Youping telah mengunjungi berbagai  hospital terkenal baik di dalam mahupun di luar negeri. Namun pihak hospital selalu mengatakan keadaannya terlalu kompleks untuk diubati.


Baru pada tahun lalu, sebuah hospital militer bersedia untuk melakukan operasi terhadap Youping. Pihak hospital mengatakan, perlu waktu tiga tahun dan lima kali operasi yang berbeza dalam kes Youping.(rhs)

Heboh, Beredar Video Dua Awek Rentap Kerana Rebut Boy friend


Rakaman berdurasi 2 minit lebih ini terlihat dua orang awek yang satu masih dengan seragam sekolah dan yang satunya pakaian biasa. Untuk lebih jelasnya silakan lihat videonya berikut :


Foto-foto Kreatif untuk Menyatakan “I LOVE U”

Kata-kata “I love u” buat sebahagian orang paling cocok diungkapkan pada hari tertentu sahaja, tapi lebih bagus menyatakan rasa cinta itu setiap hari.  













Inilah Tampilan ‘Kuno’ Web Raksasa Dunia

Ini merupakan tampilan  halaman web dari raksasa-raksasa internet seperti Google, Facebook, Amazon dan Twitter sebelum situs tersebut menempati urutan teratas dunia dengan keuntungan jutaan dolar.

Mesin pencari Google telah berubah secara dramatik menjadi raksasa internet dunia dilancarkan pada tahun 1998, namun versi awal homepage-nya dapat langsung dikenali.


Twitter lama setelah dilancarkan pada tahun 2006. Batas 140-karakter dari jejaring sosial tersebut sesuai dengan batas pesan teks pada telefon.


Amazon membanggakan satu juta judul buku pada tahun 1994 saat situs itu dilancarkan, tetapi sekarang mereka menjadi  kedai online yang menjual jutaan item yang berbeza.


Halaman awal Thefacebook pada tahun 1994. Situs jejaring sosial milik Mark Zuckerberg ini awalnya hanya untuk para mahasiswa di Harvard. Namun jejaring sosial tersebut menyebar melalui perguruan tinggi lainnya, kemudian menjadi terbuka untuk semua orang di 2006

Pemblog RBF mohon maaf, mahu tutup isu Wardina


SHAH ALAM - Pengendali blog RuangBicaraFaisal (RBF) memutuskan untuk menamatkan kontroversi berhubung kejadian samun melibatkan pelakon dan pengacara, Wardina Safiyyah dan keluarganya, Khamis lalu dengan memohon maaf atas tulisannya baru-baru ini.


 Semalam, Wardina menjemput penulis blog  ruangbicarafaisal.blogspot.com itu agar menemuinya jika ingin mengetahui sama ada kejadian samun yang dilalui keluarganya minggu lalu lakonan atau pun kisah benar.


 Mohd Faisal berkata, beliau tidak berhasrat untuk memanjangkan lagi isu berkenaan.


 "Atas dasar menghormati nasihat seorang pemimpin besar yang sampai ke pengetahuan saya melalui khalifah-khalifahnya, maka dengan ini saya tidak berhasrat untuk memanjangkan lagi tulisan saya berhubung kes pecah rumah dan samun yang menimpa Wardina dan keluarganya," kata Mohd Faisal dalam entri terbaru di blognya.


 Mohd Faisal menambah, beliau juga telah mengeluarkan tulisan-tulisannya sebelum ini berhubung persoalan-persoalan ditimbulkan.


 "Tujuannya agar ia tidak terus menjadi perdebatan di ruangan komen yang boleh mengeruhkan keadaan," katanya.


 Beliau menambah, "ada komen yang menyokong saya, ada komen yang menyokong Wardina. Apabila dibiarkan berterusan ia menjadi perdebatan hingga meleret-leret, dan keluarlah komen-komen yang menggunakan bahasa tidak sopan serta macam-macam cerita lain yang tidak ada kena mengena."


 Beliau juga berkata, sepertimana yang dijelaskan olehnya semalam, kejadian yang menimpa Wardina benar-benar berlaku dan bukannya lakonan atau dirancang.


 "Saya tamatkan isu tersebut disini dan sekali lagi saya mohon maaf kepada Wardina dan suaminya," katanya.


 Laporan media semalam menyebut bahawa Wardina menjemput Mohd Faisal agar menemuinya jika ingin mengetahui sama ada kejadian samun yang berlaku terhadapnya baru-baru ini adakah lakonan atau pun kisah benar.


 Bagaimanapun laporan itu menggunakan nama Exco Pergerakan Pemuda Umno itu Tun Faisal Ismail Aziz.


 Wardina berkata, dia tidak mempunyai sebarang keperluan untuk menjawab persoalan yang ditimbulkan itu.


 "Jika dia mahu jawapan kepada semua persoalan yang bermain di dalam mindanya sila datang berjumpa saya. Tidak ada sebab mengapa saya perlu membalas dengan menulis kenyataan saya untuk dia meletakkan jawapan saya itu di dalam blognya.


 "Biarlah orang ramai sendiri yang membuat penilaian terhadap semua perkara yang ditimbulkan kerana saya sudah penat untuk bercakap mengenai hal tersebut," ujar Wardina mengulas mengenai tulisan menerusi ruangbicarafaisal.blogspot.com yang mempersoalkan kononnya dia memperbesar-besarkan kejadian rompakan yang berlaku di rumahnya semata-mata untuk menagih simpati orang ramai bagi mendapatkan publisiti.


 Penulis blog itu juga mempertikaikan tindakan Wardina yang mendakwa berada dalam keadaan trauma tetapi sempat meminjam komputer milik jiran untuk menulis kejadian yang berlaku menerusi Twitter miliknya.


sumber : sinar harian


sumber

Orang Buta Memandu Ferrari Dengan Kecepatan Tinggi

Metin Senturk yang seorang penyanyi Pop asal Turki memiliki kekurang dalam dirinya iaitu tidak dapat melihat. Namun walaupun dia buta, dia memiliki kehebatan yang sangat luar biasa. Selalin piawai mahir dalam mengolah suaranya, ternyata dia juga mampu memecah rekod sebagai  tunanetra yang mampu memandu kereta dengan mata buta. Metin memecahkan rekod dengan memandu Ferari F430, ia memacu si kuda merah dengan kecepatan rata-rata 292,89 km/jam.






Dengan matanya yang buta, Metin Senturk memandu Ferrari dengan dipandu oleh Volkan Isik melalui radio. Dan ia pun berhasil memecahkan rekod sebelumnya yang dipegang oleh seorang banking asal Inggris dengan rekod kecepatannya 284 km/jam. “Tidak ada kata lain yang dapat mencabarkan rasa ini sekarang, saya sangat bahagia. Seperti menari dengan kematian,” ujar Metin yang sudah menjadi tuna netra semenjak usianya tiga tahun. Seperti dikutip realitycentre, Selasa 17 Januari 2012.


Majlis serah wang BR1M PJU kecoh


PETALING JAYA – Penyerahan wang Bantuan Rakyat 1 Malaysia  Parlimen Petaling Jaya Utara  di  SMK Perempuan Sri Aman dekat sini  kecoh  selepas 150 pemohon yang layak tidak dapat  menuntut wang masing-masing kerana ketiadaan surat pengesahan.


 Beberapa insiden baling kerusi dilaporkan berlaku menyebabkan polis terpaksa dipanggil untuk mengawal keadaan.


 Rata-rata pemohon kesal dengan pihak penyelaras parlimen kerana gagal menyerahkan surat pengesahan  kepada 150 pemohon menyebabkan mereka  terpaksa menunggu lama.


 Keadaan kecoh mula  reda selepas  pihak Bank Simpanan Nasional membenarkan pemohon menggunakan kad pengenalan untuk menuntut wang masing-masing.


 Mengulas lanjut mengenai insiden itu, Penyelaras Dun Kampung Tunku Kelvin Chong memberitahu dia tidak mempunyai kuasa untuk menyerahkan surat terbabitkan melainkan ianya diuruskan oleh penyelaras parlimen.


 “Kami faham penduduk marah tentang hal ini, jadi saya bagi pihak parlimen turut memohon maaf di atas kesulitan yang berlaku,”katanya


 Menurutnya lagi, mereka yang menghadapi kesulitan boleh menghubungi pejabatnya selepas ini.


 Difahamkan seramai 2948 pemohon BR1M Fasa 1 Dewan Undangan Negeri (Dun) Kampung Tunku layak menerima bantuan melalui permohonan yang dibuat dari 10 Disember hingga 20 Disember tahun lalu.


sumber : sinar harian

Mayat lelaki ditemui di tempat pembuangan sampah


GEORGE TOWN - Mayat seorang lelaki dipercayai berusia 50-an ditemui di kawasan pembuangan sampah di Bandar Sri Pinang berhampiran Lebuh Raya Tun Dr Lim Chong Eu hari ini.


 Mayat itu ditemui oleh beberapa pekerja Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) ketika menjalankan tugas pembuangan sampah pada pukul 8.30 pagi tadi.


 Polis berkata, mayat lelaki itu ditemui dalam keadaan lengkap berpakaian dan tidak mempunyai dokumen pengenalan diri.


 "Kita minta waris terdekat yang kehilangan ahli keluarga tampil untuk memberi keterangan dan menuntut mayat lelaki itu di Rumah Mayat Hospital Pulau Pinang," kata jurucakap polis ketika dihubungi di sini.


 Beliau berkata lelaki itu mempunyai tanda tatoo burung merak pada lengan kanannya serta berkulit gelap.


 Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Gan Kong Meng ketika dihubungi mengesahkan polis menerima laporan mengenai penemuan mayat itu.- Bernama


sumber : sinar harian

Staf Sekolah "Sambil" Jadi Pelacur High Class


KOMPAS.com — Karyawan sebuah sekolah Katolik yang ketat di Inggris ketahuan punya "pekerjaan sambilan" sebagai pekerja seks komersial (PSK). Tarifnya 150 poundsterling  per jam atau 800 poundsterling  semalam.


Kerri Mallier (40) yang sudah menikah sesumbar di sebuah situs khusus orang dewasa bahawa dia perempuan "berkelas, mempersona, dan sangat nakal". Siang hari dia bekerja sebagai ketua administrasi di Trinity Catholic School di Leamington Spa, Warwicks, Inggris. Namun, di luar jam kerja di sekolah itu, dia boleh mendapat penghasilan tinggi untuk pemesanan selama semalam dengan nama Keri Ann.


Dia membual kepada seorang wartawan bahawa kerja "ekstrakurikulernya" itu merupakan "hobi". Kerja sampingannya itu terungkap setelah salah satu orangtua murid melihat foto-foto perempuan berambut coklat itu di situs khusus orang dewasa. Dalam keterangan pada foto-foto telanjangnya, dia menjelaskan dirinya sebagai "perempuan biseksual yang menawarkan pengalaman yang sungguh luar biasa".


"Saya menyukai apa yang saya lakukan, memberikan layanan untuk lelaki, perempuan, dan pasangan," tambahnya. Dia juga bersumbar tentang seorang "teman perempuan seksi yang akan senang untuk bergabung bersama kita". Di situs itu dia menawarkan jasa dan tarifnya serta meminta pembayaran "dalam 5 minit pertama".


Harian The Sun, Selasa (17/1/2012), melaporkan, seorang wartawan yang menyamar sebagai klien mengatur pertemuan dengannya di sebuah hotel. Mallier kemudian muncul disertai seorang lelaki kekar yang menunggu di kereta di luar hotel. Mallier mengatakan kepada wartawan itu, "Saya bekerja di sebuah sekolah. Kerana itulah, mengapa saya melakukan ini. Jadi, saya boleh lolos dari anak-anak."


Dia sudah bekerja selama lima tahun di kolese yang punya kekhususan di bidang seni dan teknologi. Sekolah itu memiliki 1.145 murid berusia 11-18 tahun.


Mallier menolak untuk berkomen kepada The Sun. Ketika diperlihatkan sebuah foto telanjang dirinya yang diambil dari situs khusus orang dewasa itu, dia berkata, "Itu saya, tapi saya tidak tahu dari mana itu berasal." Tak lama kemudian, profilenya di situs tersebut dihapus.


Kepala Trinity Catholic School Dr Jim Ferguson mengatakan. "Untuk saat ini tidak ada komentar. Saya harus mencari saran atas hal ini." 
Sumber :
The Sun

Wanita lahirkan anak dalam kereta api


NEW YORK: Seorang wanita New Jersey mendapat kejutan seumur hidup, apabila melahirkan anak pertamanya dalam kereta api komuter Pihak Berkuasa Pengangkutan Hudson (PATH) ke bandar raya ini. 


Wanita berusia 31 tahun itu, Rabita Sarkar dari Harrison, New Jersey, berkata dia mula berasa sakit hendak bersalin namun, tidak terfikir sudah sampai masanya untuk melahirkan anak kerana belum cukup tempoh. 
 Beliau dan suaminya, Aditya Saurabh yang berusia 30 tahun memutuskan untuk pergi ke bandar raya ini bagi membuat pemeriksaan, kelmarin. 
 Mereka tidak mahu memandu dan membuat keputusan menaiki kereta api dari Harrison ke bandar, memikirkan mereka boleh mengambil teksi ke Hospital Roosevelt di Manhattan. 


“Ia disebabkan anak saya tidak sabar-sabar untuk lahir ke dunia,” kata Sarkar ketika memeluk erat bayi lelakinya di hospital. Pasangan itu enggan mendedahkan nama bayi mereka atau tarikh sebenar kelahiran. 


Ketika menaiki kereta api itu, Sarkar mula berasa sakit hendak bersalin dan dia memberitahu Saurabh untuk memeriksa apa yang berlaku kepadanya. Beliau melihat kepala anaknya sudah keluar. 


Dengan bantuan seorang wanita lain dalam kereta api itu dan suaminya, Sarkar akhirnya menyambut kelahiran bayi itu jam 10 pagi waktu tempatan. 
Penumpang lain turut memberi galakan dan pasangan itu berkata, seorang gadis menawarkan jaketnya bagi memastikan bayi mereka dalam keadaan selesa. 


Pihak berkuasa PATH menukar kereta api kepada ekspres, melepasi kebanyakan hentian supaya pasangan sampai ke destinasi akhirnya di 33rd Street di tengah Manhattan secepat mungkin. 


Kakitangan perkhidmatan kecemasan membawa keluarga berkenaan ke hospital. 


Pegawai polis yang memberi maklum balas berkata, ia bukan sesuatu yang luar biasa bagi seorang wanita melahirkan anak dalam kemudahan yang dikendalikan pihak berkuasa. 


Isu terbesar adalah suhu musim sejuk, kira-kira -1 darjah celcius di luar dan kami perlu memastikan bayi dalam keadaan panas, kata Sarjan Mike Barry. – AP


sumber : berita harian

Inilah Joypad Game Terbesar di Dunia


Kontroler video game terbesar dunia yang ukurannya 30 kali joypad standard, dirasmikan sebagai salah satu pemenang di Guinness World Records edisi Gamer.


Menariknya lagi, bukan hanya bentuknya yang besar, tapi kontroler raksasa replika konsol Nintendo NES ini berfungsi penuh, dan sekarang dipamerkan di Liverpool St Station, London.


 Jika anda ingin menggunakannya seperti sebuah kontroler biasa, maka anda setidaknya mempunyai tinggi 51 meter untuk dapat menggenggamnya.






Joystik raksasa ini adalah ciptaan oleh mahasiswa dari Delft University of Technology di Belanda, dan dipamerkan untuk mempromosikan Guinness World Records 2012 edisi Gamer.


Ben Allen (23), mahasiswa teknik asal Inggris, adalah salah satu dari tiga orang yang membangun perangkat yang merupakan projek dari universitas.


“Ini benar-benar tenaga pekerjaan yang penuh cinta. Kami sangat menyukai apapun tentang game dan ingin menghormati perangkat yang paling ikonik; NES (Nintendo Entertainment System) joypad.” tutur Allen yang dikutip Mail Online.


Joypad tersebut berukuran 366cm x 159cm x 51cm, dan beratnya diperkirakan 265 pon (120 kg), dan memerlukan waktu lima bulan dan 4.000 pound dalam pembuatannya.

Perempuan Terkaya China Dihukum Mati




SHANGHAI, KOMPAS.com — Sebuah pengadilan di China menguatkan hukuman mati bagi seorang pengusaha yang berada dalam daftar perempuan terkaya negara itu setelah dinyatakan terbukti melakukan penipuan senilai 380 juta yuan (atau 60 juta dollar AS ), lapor media pemerintah, Khamis (19/1/2012).


Pengadilan Tinggi Provinsi Zhejiang di China bahagian timur, Rabu, menolak banding Wu Ying, bekas pemimpin Bense Holding Group, yang dihukum kerana melakukan penggalangan dana secara ilegal, lapor Shanghai Daily. Wu merupakan perempuan terkaya di urutan keenam pada tahun 2006, menurut laporan Hurun Report, yang menerbitkan majalah-majalah mewah di China. Perusahaan peribadinya, Bense, memiliki jaringan bisnis mulai dari hotel hingga bahan konstruksi, lapor pejabat berita rasmi Xinhua. 


Wu menggalang dana dengan menjanjikan pengembalian yang sangat tinggi, hingga 80 peratus per tahun, kepada para investor. Namun pada praktiknya, ia menggunakan dana tersebut untuk membayar hutang-hutang yang lainnya. Dia berhasil menggalang dana, yang merupakan hutang, lebih dari 700 juta yuan dari tahun 2005 sampai 2007.


Dalam putusannya, pengadilan mengatakan, Wu pantas mendapat hukuman 'berat' mengingat jumlah dana yang digunakan.  Hukuman mati itu masih akan ditinjau oleh Mahkamah Agung China, sesuai dengan peraturan hukum China.


Pihak berwenang menangkap Wu pada 2007. Dia pertama kali dinyatakan bersalah pada Disember 2009 dan kemudian diadili kembali sejak April tahun lalu setelah dia mengajukan rayuan. 
Sumber :
AFP

Nik Aziz: Serang dasar bukan peribadi manusia


KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas menyelar tindakan pihak tertentu yang masih menyerang keperibadian Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, beliau berpendapat apa diperkatakan Anwar ketika ditemubual stesen televisyen antarabangsa berlainan laporan akhbar tempatan.
"Anwar sebut benda lain, tetapi akhbar kita tidak serik-serik tuduh benda lain. Sudahkan kes liwat bertahun-tahun musnah dalam sekelip mata.
"Jika hendak berpolitik mesti serang dasar bukan peribadi manusia, serang manusia itu mengumpat," katanya selepas menerima rombongan delegasi China di pejabatnya, semalam.
Beliau berkata demikian ketika mengulas laporan temu bual wartawan BBC, baru-baru ini bersama Anwar yang mempertikaikan undang-undang bersifat diskriminasi terhadap golongan homoseksual di negara ini.
Sambil menyifatkan undang-undang berkenaan sebagai lapuk, Penasihat PKR itu dilaporkan berkata, ia tidak boleh diterima sebagai relevan.
Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan wartawan BBC mengenai sokongan diterima beliau daripada gay seluruh dunia berikutan pembebasannya daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan, 9 Januari lalu.
Sementara itu, Nik Abdul Aziz berkata, terpulang kepada bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Hasan Ali mengenai rancangannya untuk mengadakan ceramah seluruh negara.
"Beliau sudah dipecat dari Pas. Ikut dialah. Kes sudah tamat. Pedulikanlah beliau hendak buat apa pun," katanya.
Menteri Besar Kelantan itu turut mengucapkan tahniah kepada Adun Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor.

sumber : sinar harian

Isteri ragui punca kematian suami

KOTA BHARU - “Saya hanya tahu mengenai suami yang terlibat dalam kemalangan apabila diberitahu oleh jiran dan saya terus naik kereta bersama dua anak saya ke tempat kejadian,” kata isteri mangsa kemalangan, Zaiponi Lah, 43.

Menurut Zaiponi, sebelum kejadian suaminya baru pulang dari madrasah selepas solat Isyak dan sempat menjamah nasi di rumah sebelum keluar semula menuju ke rumah mertua yang juga terletak tidak jauh dari rumahnya.

“Sampai di tempat kejadian berhampiran masjid Badang, saya terus mencari suami dan saya dapati dia dibawa naik ke dalam ambulans sebelum dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II). Pada ketika itu dia masih hidup namun dalam keadaan nazak dan saya nampak dia cedera di bahagian kepala dan lengan,” katanya.

Zaiponi berkata, suaminya disahkan meninggal dunia kira-kira jam 8.15 pagi.

“Apa pun saya masih ragu-ragu dengan kematian suami saya ini kerana kecederaan yang dialaminya begitu teruk. Saya harap polis melakukan siasatan segera mengenai kes ini bagi mengetahui punca sebenar kematiannya,” katanya semalam.

Mangsa, Idris Mamat, 54, yang dipercayai dilanggar dari bahagian belakang oleh sebuah kenderaan ketika menunggang motosikal bersendirian mengalami kecederaan serius di bahagian kepala.



sumber : sinar harian

Inilah Wajah Ayah Kandung Sebenarnya Khloe Kardashian


infospesial.net -   Baru-baru ini beredar khabar jika Khloe Kardashian bukanlah anggota keluarga Kardashian. Dan kini berita tersebut berlanjut, seorang lelaki yang bernama O.J mengaku jika Khloe adalah anaknya. O.J sendiri khabranya adalah sahabat dari Robert Kardashian, dan kini ia sedang  di penjara akibat kes penculikan dan pembunuhan atas isterinya sendiri, Nicole Brown serta temannya Ron Goldman pada tahun 1995. Keterangan itu diperoleh dari beberapa sumber yang mengaku sempat diberitahu oleh O.J. 


"O.J bilang Khloe itu anaknya," ungkap salah satu sumber pada The National Enquirer.






The National Enquirer juga menyebutkan bahawa Kris Jenner dan O.J memang terlibat perselingkuhan sekitar tahun 1983, dan waktu itu berdekatan dengan waktu Kris mengandung Khloe. Hal itu juga diperkuat dengan sejumlah kemiripan yang terlihat antara Khloe dan anak O.J yang bernama Sydney. Sayangnya, khabar ini pun segera dibantah oleh pihak dekat Khloe yang menyatakan bahawa tuduhan itu aneh dan konyol.


"Ini adalah rahsia besar yang tidak akan pernah dibualkan oleh anggota dua keluarga tersebut," ungkap salah satu sumber. "Dia selalu berkata pada kami, bahkan sebelum dia bercerai dengan Nicole, bahawa dia punya anak dengan isteri salah satu keluarga kaya. Namun dia khuatir anaknya akan tahu suatu saat nanti dan menjadi sangat marah kepadanya," tambah oleh sumber tersebut.

Facebook, Netflix dan Nokia Masuk Daftar 10 Perusahaan Paling Dibenci di AS


Perusahaan besar seperti Facebook, Nokia dan Netflix ternyata masuk dalam daftar 10 perusahaan yang paling dibenci di Amerika Syrikat berdasarkan situs 24/7 Wall Street .


Mail Online menulis bahawa, beberapa perusahaan high-profile di negara tersebut juga menempati peringkat, yang didasarkan pada beberapa kriteria, dari data survei kepuasan pelanggan.


Facebook masuk kedalam daftar kerana para pengguna berfikir bahawa situs jejaring sosial terbesar di dunia itu menyerang privasi mereka, dan Netflix yang menaikkan harga sebesar 60 peratus serta Nokia yang sahamnya merosot serta tergelincir dari pasar ponsel.


Daftar ini disusun oleh situs berita keuangan 24/7 Wall Street sebagai ukuran kuasi-ilmiah dari perusahaan dengan reputasi terburuk di negara itu.


Inilah 10 Perusahaan Paling Dibenci di Amerika Syarikat :


 Website 24/7 Wall Street mendaftar ke-10 perusahaan ini tanpa menempatkan mereka dalam urutan tertentu.


 -Facebook: Untuk privasi dan layanan pelanggan
 -American Airlines: Kepuasan pelanggan terendah dalam industri penerbangan
 -AT & T: dinilai terburuk dalam layanan pelanggan, mempunyai tingkat kepuasan pelanggan
 terendah dan gagal menyalip T-Mobile
 -Nokia: Kinerja saham yang buruk dan tergelincir dari pasar ponsel
 -Goldman Sachs: Meraup keuntungan tinggi pada saat kesulitan ekonomi dan menjadi objek kemarahan di massa Occupy Wall Street
 -Best Buy: Pesanan online Dibatalkan sebelum Natal dan kepuasan pelanggan yang rendah
 -Bank of America: Layanan pelanggan yang buruk dan masalah hukum dari pemerintah federal dan perusahaan jasa keuangan lainnya
 -Johnson & Johnson: Memiliki masalah kawalanl kualiti pada beberapa obat, termasuk Tylenol
 -Sears: Penjualan menurun, miskin kepuasan pelanggan belanja online dan baru mengumumkan rencana untuk menutup 120 kedai
 -Netflix: Mengejutkan pelanggan dengan kenaikan harga sebesar 60 peratus dan kesulitan re-branding produk telah membawa perusahaan yang dulu dicintai ini ditinggalkan 810.000 pelanggan.

VIDEO: Produser Televisyen Nikahi Jenazah Kekasih

Kekasih Ann Kamsuk meninggal kerana kemalangan pada 3 Januari lalu.Lelaki ini bernama Chadil Deffy seorang produser telivisyen


BCL Curi-Curi Waktu Pacaran Tengah Malam

Di tengah-tengah jadual kerja yang padat, Bunga Citra Lestari (BCL) selalu mencuri waktu berpacaran dengan suaminya, Ashraf Sinclair.

Meski telah memiliki anak, Noah Sinclair, namun BCL mengaku masih seperti orang pacaran bila bersama sang suami.

"Kalau pacaran sama Ashraf suka banget, tapi bukan kerana aku juga ibu, tapi malah jadual dia kayak orang gila," kata wanita yang akrab disapa Unge saat ditemui di Studio Hanggar, Pancoran, Jakarta Selatan, Rabu (18/1/2012) malam.

Untuk pacaran dengan suami, Unge pun memanfaatkan momen saat semua anggota keluarga sudah tidur.

"Kalaupun ada waktu kosong, ya sama Noah. Tapi kalau pun kosong malam, ya kita pacarannya midnight sejam dua jam," ungkap pelantun Sunny (Cinta Pertama) itu.

Kerana kesibukan yang padat, keduanya terkadang sulit untuk boleh berduaan. Namun sebagai isteri, Unge mengerti pekerjaan suaminya.

"Kerana kita kerja di dunia yang sama akhirnya aku mengerti," tegasnya.

Sumber : http://celebrity.okezone.com

Nenek Selamat dari Tragedi Titanic, Cucunya Selamat dari Costa Concordia

Valentina Capuano masih terkejut dengan musibah karamnya kapal Costa Concordia. Saat kapal mulai kandas, salah seorang  penumpang kapal pesiar Itali itu berharap dirinya akan selamat seperti neneknya. Sang nenek selamat dari tragedi Titanic, 100 tahun lalu.

"Itu seperti menghidupkan sejarah, itu mengerikan, saya benar-benar terkejut," kata Capuano seperti dilansir pejabat berita AFP, Rabu (18/1/2012).

Wanita Itali itu berhasil menyelamatkan diri ketika kapal Costa Concordia melanggar batu karang besar dan kandas di wilayah lepas pantai Itali pada Jumaat, 13 Januari lalu.

Nenek Capuano selamat dari tragedi tenggelamnya kapal legenda Titanic dalam pelayaran perdananya dari Southampton, Inggris menuju New York, Amerika Syarikat pada 1912. Namun saudara laki-laki sang nenek, Giovanni tewas dalam peristiwa itu.

Giovanni yang bekerja sebagai pelayan di Titanic dan berharap untuk memulai hidup baru di Amerika, termasuk satu di antara 1.517 orang yang tewas dalam tragedi seabad lampau itu.

"Saya masih terguncang dan sangat kesal ketika saya berfikir tentang apa yang telah saya alami, saya punya masalah jantung," tutur Capuano. Wanita itu selamat dari musibah Costa Concordia bersama tunangannya beserta saudara laki-lakinya dan kekasihnya.

Sejauh ini 11 orang telah ditemukan tewas menyusul kandasnya kapal Costa Concordia yang dijuluki sebagai 'Titanic' Itali itu. Sekitar 20 orang lainnya hingga kini belum ditemukan. Sebanyak 60 orang lainnya terluka saat mereka melompat dari kapal ke sekoci ataupun ke laut dingin.

Sumber : http://www.detiknews.com

iPad Palsu Dari Tanah Liat Muncul di Kanada

Menurut sebuah laporan, sebanyak 10 iPad 2s palsu yang terbuat dari tanah liat, mungkin telah dibeli oleh pelanggan di Kanada. Akibatnya, dua kedai yang menjual perangkat tersebut saat ini sedang melakukan penyelidikan. 


Dilaporkan, situs berita CTV mengatakan bahawa kedua tkedai yakni Future Shop dan Best Buy telah memulai penyelidikan, setelah perangkat palsu tersebut di jual di kedai mereka di Vancouver. Nampaknya penipu melakukan aksinya dengan sangat teliti, diduga mereka membeli iPad yang asli dari kedai, kemudian menukarnya dengan perangkat yang terbuat dari tanah liat.


 Lalu setelah menukarnya, kemasan tadi dibuat kembali nampak seperti asal. "Pelanggan kami tidak mengharapkan untuk menerima produk semacam ini dari Future Shop. Jadi ini merupakan masalah yang sangat serius dan harus segera kita atasi bagi siapa saja yang terkena impaknya," ujar juru biacara Future Shop, seperti dikutip dari Tech Central, Khamis (19/1/2012)


 Sedangkan pembeli yang menjadi mangsa iPad palsu ini nampaknya dipercaya ketika menyampaikan kejadian yang menimpanya. Bahkan menurutnya, dia diperlakukan seperti penjahat, ketika cuba mengembalikan kemasan. Lalu dia cuba menghubungi pejabat pusat retail, Apple dan polis setempat tapi tak mendapatkan respons, hanya setelah menghubungi CTV dia baru boleh mendapatkan tanggapan yang serius. Akhirnya dia mendapatkan wangnya kembali, dan mendapatkan ipad 2 yang asli.


 Sumber : http://techno.okezone.com

Berpose Bogel, Artis Iran Terancam Tak Boleh Pulang

Seorang artis Iran yang berpose telanjang untuk sebuah majalah Perancis telah diperingatkan untuk tidak kembali ke negaranya. Golshifteh Farahani pindah dari Iran ke Paris tahun lalu. 


Dia muncul dalam majalah berita Madame Le Figaro sebagai protes terhadap kebijakan budaya yang ultra-konservatif, yang membatasi peranan wanita dalam industri filem Iran. "Saya diberi tahu oleh Jabatan kebudayaan bahawa Iran tidak memerlukan aktor atau artis dan 'Anda mungkin boleh menawarkan layanan artistik Anda di tempat lain'," katanya. Farahani adalah aktris Iran pertama yang muncul dalam produksi filem Hollywood.


 Seperti dilapor The Independent, dia berlakon bersama dengan aktor Leonardo DiCaprio dan Russell Crowe dalam peranannya sebagai seorang agen CIA yang dikirim ke Jordan untuk menjejaki jaringan Al-Qaeda.


  Beberapa penggemar memuji keberaniannya dalam menangani suatu hal yang tabu di kalangan perempuan muslim. Namun setiap sepak terjangnya selalu diawasi negara. Bukan kali ini saja Farahani membuat marah otoritas berwenang negeri itu.


Dia  pernah dicegah ke Hollywood, di mana dia dijadualkan membincangkan kontrak filem baru, setelah dia tampil dalam Body of Lies. Ia ditahan dari pesawat yang akan menerbangkannya ke Los Angeles pada 20 Ogos 2008. Alasannya, "tak bisa membintangi sebuah filem Hollywood tanpa izin dari pihak berwajib Iran." Nama Farahani berkibar setelah bermain dalam film Santouri, terutama kerana beberapa anggota garis keras dari Komisi Sensor Film Iran menghendakinya ditangkap atau dilarang muncul dalam filem lain. 


 Sumber : http://www.tempo.co

Lelaki ini tersangkut lengan dalam lubang jamban saat cuba untuk mengambil telefonnya

Seorang lelaki di Provinsi Jiangsu, China, terjebak di toilet ketika ia menjatuhkan teleponnya ke dalam lubang jamban dan berusaha mendapatkannya kembali. 


Ketika para pasukan penyelamat tiba di lokasi di provinsi Jiangsu di China timur, mereka menemukan orang itu membungkuk di toilet di bilik mandi, seluruh lengannya terendam sampai ke bahu di saluran pembuangan. 


Pasukan penyelamat memecahkan porselen dengan linggis dan menghentam paip, sambil berhati-hati agar jangan sampai melukai orang itu.


 Setelah 10 minit, orang itu bisa perlahan-lahan menarik lengan memarnya dari toilet dan mengambil telefonnya yang sudah tergenang air.

Kesian..Tubuh Kanak-kanak Ini Bengkak Dan Lebam Jika Terkena Sinar Matahari


 Kanak-kanak ini lebih menyukai cuaca hujan atau pagi yang gelap saat musim dingin. Kerna setiap kali ia terkena sinar matahari biarpun sedikit saja, maka ia akan merasakan sakit yang luar biasa di kulitnya dan keadaan ini tidak boleh disembuhkan.


Sarah Chapman yang berasal dari West Bolton diketahui menderita keadaan kulit genetik langka iaitu Protoporphyria Erythropoietic (EPP) yang membuatnya harus benar-benar tertutup dari bahaya sinar matahari setiap kali ia akan meninggalkan atau keluar rumah.






Setiap hari Sarah harus memakai tabir surya, topi dan sarung tangan untuk melindungi kulitnya dari sinar matahari dan menggunakan payung ketika keluar rumah. Di sekolah pun Sarah dijuliki 'Sarah Weather's' kerana hanya pada saat-saat tertentu saja ia boleh keluar rumah tanpa menggunakan alat yang melindungi tubuhnya.


"Saya pertama kali menyedari ada yang aneh dengan Sarah ketika ia berusia 3 tahun dan tangannya mulai membengkak," ujar Gillian, sang ibu, seperti dikutip dari Dailymail.


Tangan sarah mengalami bengkak seperti cakar sehingga ia dibawa ke South Tyneside District Hospital. Di situ ia menjalani ujian, tapi akhirnya dipindahkan ke Newcastle's Royal Victoria Infirmary yang mana doktor awalnya mengira ia menderita alergi sesuatu.


Keluarga pun harus menyiapkan buku harian untuk menemukan apa yang membuat wajah dan tangannya membengkak serta menyakitkan. Hingga akhirnya dokter mendiagnosis Sarah dengan kondisi EPP dan harus terus dilindungi dari sinar matahari.


"Kami harus memberinya perlindungan secara menyeluruh termasuk kaca kereta yang gelap sehingga Sarah boleh melakukan perjalanan dengan aman.


Keadaan yang dialami oleh Sarah dipengaruhi oleh faktor genetik, diperkirakan Gillian dan sang suami Brian memiliki gen yang rosak dan masuk ke dalam genetik Sarah tapi tidak mempengaruhi keadaan anak-anaknya yang lain.


EPP adalah suatu keadaan yang sangat menyakitkan dan disebabkan oleh kekurangan enzim ferrochelatase. Keadaani ini menimbulkan rasa gatal yang tidak tertahankan, bengkak yang sebagian besar menyerang bahagian lengan, kaki dan wajah. Jika sangat serius boleh menyebabkan tubuh kehilangan lapisan kulitnya.


Pengubatan utama untuk keadaan ini adalah mencegahnya dari sinar matahari dengan memberikan perlindungan menyeluruh. Hal ini kerana sinar mathari yang menyerang penderita EPP boleh menyebabkan kerosakan saraf pada penderita yang membuat kelemahan ototnya

Budak kecil ini terjebak dalam mesin arcade




Mereka mengatakan kesenangan adalah di bahagian saat pengambilan hadiah. Tapi tak seorangpun akan berharap hadiah dari mesin arcade ini adalah seorang anak laki-laki. Dan ketika ibunya mengajak anaknya yang berusia 3 tahun untuk permainan di pusat percutian keluarga di Skegness, dia benar-benar ingin menang di mesin arcade. Untuk sementara, ia telah bermain dengan gembira pada mesin derek, cuba untuk mengambil sebuah boneka beruang dengan lengan mekaniknya.


Tapi ia tidak berhasil, dan saat ibunya pergi untuk menukar 20 £ supaya dia boleh mencuba lagi, Christopher cuba dengan tangannya sendiri. Agak mirip adegan dalam filem Toy Story, ia melihat flap di mesin, tempat hadiah diserahkan, dan menyusup masuk ke dalam. Tapi ternyata lebih sulit untuk keluar daripada masuk. Dan lebih parah pemilik arcade tidak dapat menemukan kuncinya

Sarah Burge Beri Anak 7 Tahunnya Voucher Sedut Lemak $11,000


Sarah Burge memberikan anaknya yang masih berusia 7 tahun, Poppy, sebuah hadiah berupa  liposuction voucher atau voucher sedut lemak bernilai $ 11,000 saat Natal ..


Menurut Sarah dirinya memberikan voucher itu kerana anaknya selalu minta bedah plastik setiap saat.


“Dia minta bedah plastik setiap saat. Dia ingin terlihat bagus dan sedut lemak adalah salah satu prosedur yang selalu tersedia dengan gampang dan membantu.”


 Bahkan Sarah, yang dikenal dengan sebagai Human Barbie kerana menjalani begitu banyak prosedur bedah plastik kerana mengalami insiden dalam  kekerasan rumah tangga, juga pernah memberikan voucher untuk memperbesar payudara dimana voucher itu boleh digunakan Poppy saat dirinya berusia 18 tahun.


“Aku hanya mendukungnya dan membuat impiannya menjadi nyata,” ujar Sarah.




“Menurutku itu hebat kerana kamu boleh mengubah dirimu sendiri jika kamu tak bahagia,” ujar Sarah.


“Aku melihat voucher-voucher ini sebagai pelaburan masa depannya – seperti menabung wang buat pendidikkannya,” tambah Sarah yang juga pernah mendukung dua anaknya yang lain melakukan bedah plastik.

Seorang Wanita Diserang Zebra Kerana Kerepek



Setiap orang yang berkunjung ke sebuah taman safari tentunya berharap mereka dapat berada sedekat mungkin dengan para haiwan, namun tidak sedekat yang dialami wanita ini.


Wanita yang diketahui bernama Megan ini menangis tersedu setelah ia diserang oleh seekor zebra di bahunya saat berada dalam kereta selama kunjungan di sebuah resort di Texas, Amerika.









Rakaman itu tertangkap oleh salah satu rakannya di yang berada di kerusi belakang dan meng-upload video tersebut ke YouTube.


Haiwan itu tampaknya tertarik pada kerepek yang hendak dimakan Megan, namun malah berakhir dengan gigitan pada bahu  wanita itu.



Parah..lelaki terperangkap dalam lumpur selama 4 jam kerana malu minta pertolongan


Xiao Chen, 25 tahun, terbenam sampai ke pinggang dalam lumpur di tepi Sungai Chang Jiang di China pada suatu malam. Meskipun ia memiliki telefon bimbit, dia terlalu malu untuk meminta bantuan pertolongan.


Dia cuba mengeluarkan dirinya keluar selama 4 jam sebelum meminta bantuan dari nelayan yang lalu. Para nelayan kemudian memanggil bantuan profesional. Hal itu kemudian memerlukan masa 7 jam lagi untuk benar-benar membebaskannya. Tugas Pasukan Penyelamat dibuat lebih sulit kerana pemuda ini malu saat diminta untuk melepas celananya sendiri supaya ia boleh lebih mudah ditarik dari lumpur.

Rimicaris Hybisae, Udang Yang Tak Mati Walaupun Direbus


Sebuah ekspedisi yang dilakukan ilmuwan Inggris untuk meneliti mata air-mata air bawah laut yang mendidih juga menemukan jenis udang yang baru di kedalaman 5000 meter di dasar laut Carabean,  di bawah lubang-lubang vulkanik laut dalam - dimana diperkirakan bersuhu lebih dari 450 C atau 4 kali lebih panas dari air mendidih.


 Seperti yang dilapor dari situs dailymail, udang Rimicaris hybisae ini memiliki organ yang menyala di bahagian punggung mereka yang mungkin berfungsi untuk membantu membimbing mereka di lubang-lubang dasar laut yang gelap.  Selain itu, udang jenis ini  nyaris tak punya mata-mata yang normal layaknya udang. 


 Adapun udang-udang ini diberi  nama Rimicaris hybisae, sama persis dengan kendaraan bawah laut yang digunakan para peneliti untuk mengambil udang-udang itu.

Dah macam anjing pulak abang ni

ni kes Queen control agaknya sampai dah rupa anjing

Beredar, Foto Taeyeon 'SNSD' Pakai Lingerie Transparant

SEOUL- Girlband SNSD dicintai lewat imej manisnya, baru-baru ini mengejutkan penggemarnya dengan beredarnya foto mirip salah satu personelnya, Taeyeon, yang menggenakan lingerie hitam.


Foto yang berjudul “Taeyeon Wants to Shed her Girly Image. Going for Lingerie Look Now?”, menunjukkan transformasi Taeyeon dari gadis biasa menjadi seorang wanita seksi. Lingerie hitam transparant dengan renda di bahagian belakang, dipakai Taeyeon saat menggelar konsert Asianya yang bertajuk "12 GIRLS’ GENERATION TOUR in HONG KONG", pada 15 Januari lalu. 


 Foto-foto seksi itu langsung membuat para penggemarny terkejut, kerana dianggap menunjukan Taeyeon yang berbeza dari yang mereka lihat selama ini. Bahkan beberapa netizen menyayangkan Taeyoen memakai lingerie tersebut.


 Demikian seperti dilapor Soompi, Rabu (18/1/2012). "Jangan biarkan Taeyeon mengenakan pakaian seperti itu." "Ini bukan seperti imejnya Taeyeon yang kami kenal. Dia Taegoo kami." "Apa yang terjadi dengan SNSD yang berpakaian seksi tiap jauh dari rumah." Begitu keluhan para netizen. (efi)


http://celebrity.okezone.com

Idea gila..."Menciptakan Dinosaurus Dari DNA Ayam"


Sebuah idea gila yang hanya dihasilkan dari ilmuwan gila atau mungkin eksentrik. Namun idea aneh ini datang dari seorang ilmuwan kelas dunia Jack Horner yang menyatakan bahwa DNA pada ayam dan species unggas mengandung memori Genetis Dinosaurus yang boleh direkayasa untuk menciptakan Moster purba itu. Dia dia berencana mewujudkan hal tersebut,  ingin menciptakan Dinosaurus dengan memodifikasi DNA Ayam.


 Menurut Jack Horner sebagaimana dituturkan kepada LiveScience, bahawa untuk membuat dan menciptakan kembali Dinosaurus, yang dia perlukan adalah genom (informasi lengkap DNA) dari Emu. Diyakininya Emu memiliki semua fitur yang diperlukan untuk merangkai DNA dinosaurus seperti Velociraptor.


 Pendapat Jack Horner ini mendapat dukungan dari beberapa ilmuwan lain, seperti Sean Carroll, seorang ahli genetik dari University of Wisconsin. Menurut Sean, Gen dalam burung sangat mirip dengan gen dalam dinosaurus. Namun begitu, perbezaan sedikit saja dari inventarisasi DNA Gen dalam pengembangan, akan menghasilkan perbezaan menonjol antara ayam dan tyrannosaurus.


 Hans Larsson, seorang paleontolog di McGill University di Kanada berpendapat bahawa blue print dari DNA Dinosaurus terdapat dalam DNA unggas saat ini. Dia berpendapat bahawa seratus tahun kedepan atau bahkan lebih cepat, akan tercipta genetika identik Dinosaurus asli dari pengembangan DNA ayam sekarang.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved