Bunyi pelik di Kota Samarahan yang buat penduduk tak boleh tidur malam

on 16 Januari 2012

Penduduk Kampung Endap di Kota Samarahan, Sarawak tidak boleh tidur malam sejak beberapa hari yang lalu akibat bunyi aneh yang memenuhi ruang udara pada waktu malam yang hanya berhenti apabila menjelang subuh. Apakah ia?Cuba saksikan video dibawah...

Wanita Lebih Mudah Ubah Status "Single" di FB


Wanita cenderung segera mengganti status hubungannya setelah putus.


Setelah tak lagi menjalin hubungan asmara, apakah anda segera mengganti status di Facebook? Wanita mungkin akan segera menggantinya, namun lelaki perlu waktu lebih lama.


Lelaki, rata-rata baru akan mengganti statusnya dari 'in a relationship' menjadi 'single', dalam  waktu selama empat minggu atau lebih. Sementara wanita, cenderung segera mengganti status hubungannya setelah putus. Ini merupakan hasil kajian yang dilakukan oleh ALovingSpace.com, yang melakukan kajian pada 1.000 kajian dan wanita yang belum menikah.



Sebagai Rakyat Malaysia, Jom Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

Wanita cenderung akan segera mengumumkan kepada publik, saat statusnya sudah kembali single. Bahkan, mengubah foto profilenya yang menggambarkan kalau mereka dalam keadaan 'happy being single and available'.


Dari hasil kajian, terlihat kalau lelaki lebih sulit menghadapi reaksi sosial saat hubungan mereka berakhir. Hal ini mungkin kerana lelaki cenderung ingin terlihat lebih tegar di depan teman-temannya.


"Dalam menghadapi situasi sosial, lelaki dituntut untuk terlihat lebih kuat. Padahal, mereka juga merasa sakit seperti wanita, tetapi berusaha menekan emosi dan justru boleh berakhir lebih menyakitkan," kata juru bicara dari ALovingSpace.com, dikutip dari Daily Mail.


Ia juga mengungkap, wanita meskipun terlihat sedih, tapi di sisi lain, melihat berakhirnya hubungan dari sisi yang positif. Wanita cenderung menganggap putusnya hubungan sebagai sebuah kesempatan untuk segera mencari pasangan baru yang sesuai dengan mereka. Dan hal ini, boleh dilakukan dengan segera mengganti status hubungan di Facebook.


Sumber : http://kosmo.vivanews.com

Bayi 1 bulan yang diperkosa dan dipukul mulai pulih


Sungguh keji! Seorang bayi laki-laki berusia 1 bulan di Inggris diduga diperkosa dan dipukuli oleh seorang lelaki dan wanita yang tinggal bersamanya. Setelah mengalami masa kritikal kerana jantungnya sempat terhenti, sang bayi kini berangsur-angsur pulih.


Seperti diberitakan oleh Daily Mail, Isnin (16/1/2012), bayi tersebut mengalami luka cukup parah akibat dipukuli secara keras. Saat dibawa ke hospital, paru-paru sang bayi sobek dan semua tulang rusuknya patah, ditambah tulang leher dan lengan si bayi juga patah.



Sebagai Rakyat Malaysia, Jom Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

Tidak hanya itu, dari hasil pemeriksaan medik, si bayi juga dilaporkan mengalami kekerasan seksual dan sejumlah luka dalam. Kedaan ini memunculkan dugaan bayi tersebut juga telah diperkosa.


Kini sang bayi berhasil pulih setelah menjalani perawatan intensif di Hospital King's College, London selama hampir 5 minggu. Kejadian penganiayaan dan kekerasan pada sang bayi diperkirakan terjadi pada 1 Disember 2011 lalu di sebuah rumah yang ada di Gravesand, Kent, Inggris.


Doktor anak  menangani sang bayi telah memperbolehkan sang anak dirawat oleh orangtua angkat. Si doktor sendiri merasa terkejut dan hairan kerana sang bayi berhasil selamat dari keadaanya yang dinilai cukup fatal bagi anak seusianya.


Kes ini disebut-sebut sebagai kes kekerasan terhadap anak yang terparah dan terbrutal yang pernah terjadi di Inggris. Seorang lelaki berusia 35 tahun dan seorang wanita berusia 33 tahun sempat ditahan polis terkait kes ini. Namun kemudian, pasangan yang tinggal di rumah tempat sang bayi ditemukan dalam keadaan kritikal ini, telah dibebaskan setelah membayar wang jaminan.


Polis Distrik Kent masih melakukan penyelidikan tentang apa yang sebenarnya terjadi pada sang bayi. Para tetangga sekitar rumah menyebut pasangan yang tinggal bersama bayi yang baru dilahirkan tersebut sebagai 'orang baik, wajar dan sopan'. Tidak ada keterangan apakah pasangan tersebut merupakan orangtua kandung bayi tersebut.


"Sang bayi sekarang telah diperbolehkan keluar dari hospital dengan pengawasan petugas sosial dan kini dia tengah bersama dengan orangtua angkatnya. Sedangkan seorang lelaki berusia 35 tahun dan seorang wanita 33 tahun, yang ditangkap terkait kes kekerasan ini, masih bebas dengan jaminan," ujar juru bicara Polis Kent.


Kes yang menimpa sang bayi ini mendapat perhatian masyarakat. Mereka meletakkan bunga, lilin dan boneka serta mainan di dekat rumah sang bayi sebagai bentuk kepedulian. Namun bebasnya pasangan lelaki dan wanita yang diduga pelaku kekerasan sempat membuat kemarahan publik. Warga sempat menmbaling sebuah rumah yang diduga menjadi tempat tinggal pasangan tersebut setelah bebas dengan jaminan


Sumber : http://www.detiknews.com

Bayi Beyonce Jadi Ganja


Setelah nama Beyonce Knowles diambil ilmuwan untuk menamai salah satu spesies lalat, puterinya,Blue Ivy Carter rupanya tidak mahu kalah. Nama bayi kecil itu kini digunakan untuk menamai salah satu produk ganja.

Sebagai Rakyat Malaysia, Jom Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2



Seperti dilaporkan Aceshowbiz, nama bayi kecil yang baru lahir Sabtu (7/1) lalu itu kini diperjualbelikan dalam produk ganja bernama OG Blue Ivy. Keputusan penjual untuk menamai produknya tersebut sepertinya benar-benar berpengaruh, kerana produk tersebut kini tengah menjadi trend di kalangan penggunanya.


Namun demikian, jika nama Beyonce yang kini melekat pada lalat boleh berguna untuk pengetahuan, adopsi nama Blue Ivy ini jelas beza perkara,dan terkesan seperti bentuk penghinaan. Pasangan Beyonce dan Jay Z sendiri belum memberi keterangan rasmi tentang hal ini. Namun boleh saja mereka membawa ke pengadilan.


Sebelumnya, seekor lalat langka juga mendapat kehormatan menyandang gelar diva di kalangan para lalat. Lalat yang awalnya tidak punya nama ini akhirnya dinamai Scaptia (Plinthina) beyonceae, kerana banyak hal pada diri lalat ini yang menurutnya sangat mirip dengan Beyonce.


Terlepas dari kontroversi tentang kelahiran Blue Ivy, puteri pertama Beyonce berhasil meraih prestasi sebagai selebriti termuda yang masuk Billboard. Suara tangis, nafas dan celoteh Blue telah dirakam oleh Jay Z untuk menciptakan karya musik yang bertajuk Glory. 


Sumber : http://www.kapanlagi.com

Gadis Mengaku Melakukan Perbuatan Terkutuk Dengan Bapa Kandung



The Straits Times/ANN melaporkan seorang gadis yang mengadakan hubungan seks dengan ayahnya mengaku bersalah atas tuduhan sumbang mahram pada hari Rabu, sembilan bulan selepas bapanya dijatuhkan hukuman penjara
Gadis yang tidak didedahkan identitinya merupakan wanita pertama di Singapura didakwa atas tuduhan melakukan sumbang mahram, dan dipercayai kes konsensual pertama yang didakwa di republik itu. Gadis berusia 24-tahun ini mula didakwa awal tahun lepas kerana membenarkan bapanya berusia 46 tahun melakukan hubungan seks terhadap dirinya. Kejadian berahi-gila ini berlaku di dalam bilik tidur utama flat mereka di Serangoon pada bulan April 2008

Ragu menyeberang jalan remaja dilanggar,pemandu van cabut lari


VIVAnews - Seorang remaja berusia 15 tahun dilanggar sebuah van yang laju di Mishan, China. Peristiwa pelanggaran ini terakam kamera CCTV.


Berawal saat Lee Shao Shao terlihat ragu-ragu saat menyeberang bersama teman-temannya. Tiba-tiba sebuah van dari arah kiri melanggarnya hingga terseret beberapa meter.


Walau mengetahui telah melanggar seseorang, pemandu van tak berhenti dan meninggalkan korban.


Akibat peristiwa tersebut, wanita muda ini mengalami cedera pada bahagian tulang pinggul, wajah, telinga dan gigi. Keadaanya kini sudah mulai baik. Belum ada laporan mengenai pelaku langgar lari tersebut.






Peristiwa langgar lari di China bukan kali ini saja terjadi. Beberapa waktu lalu, bocah 2 tahun Yueyue juga mengalami hal serupa. Bahkan, Yue dihentam dua kali oleh dua kereta yang berbeza. Peristiwa tersebut disaksikan banyak orang, namun ironisnya, tak satu pun menolong bayi malang yang sudah luka parah.


Selama lapan hari koma, Yue akhirnya meninggal dunia. Dunia pun mengecam kejadian tersebut. Terlebih aksi tak acuh dari masyarakat China yang menyaksikan langsung kejadian tersebut.


Selain Yue, anak TK bernama Xiong Maoke yang baru pulang dari sekolahnya di Desa Yunfeng, Luxian tewas dilindas trak. Ini bukan kecelakaan biasa. Sebab, pemandu lori, Ao Yong diduga sengaja melanggar korban dua kali, untuk memastikan dia tewas. Motifnya, untuk menghindari biaya hospital.


• VIVAnews

Video ‘Hulk’ Merompak Bank Heboh di Internet


INILAH.COM, New York – Seorang lelaki merompak salah satu bank di barat New York minngu ini. Perompkan ini menjadi sorotan kerana tersangka perompakan adalah Hulk. Seperti apa?


Menurut laporan HuffPost, pihak polis sedang mencari tersangka perompak cawangan bank Northwest Savings pada 9 Januari lalu itu menggunakan pistol dan topeng dari tokoh komik.


Foto kamera keamanan yang dirilis polis menampilkan sang perompak berdiri di depan meja mengenakan jaket cokleat dan celana jeans biru. Namun jumlah wang yang berhasil dibawa pergi ‘Hulk’ ini belum diketahui.


Sebelumnya, kes perompakan serupa juga pernah terjadi namun karakter yang digunakan adalah Spiderman. Berikut videonya.

Penat korek terowong cuma dapat larikan RM28,973


MANCHESTER - Sekumpulan perompak menggali sebuah terowong sedalam 30 meter untuk melarikan wang tunai sebanyak £6,000 (RM28,793) dari sebuah mesin wang di sebuah kedai perkhidmatan penyewaan video di Levenshulme di sini pada 2 Januari lalu.


Menurut Perbadanan Penyiaran British (BBC) kelmarin, para perompak itu menggali terowong di bawah mesin tersebut.


Para perompak itu menggunakan mesin untuk menebuk lebih 38 sentimeter konkrit untuk mencuri wang tersebut.


Ketinggian terowong itu adalah 1.2 meter dan 30.5 meter panjang.


Namun, para perompak itu tidak dapat melarikan wang dalam jumlah yang banyak kerana mesin berkenaan tidak dimasukkan wang selepas cuti tahun baru.


Beberapa pegawai polis menyatakan terowong itu mungkin mengambil masa selama enam bulan untuk disiapkan. - Agensi


sumber : kosmo online

Tak cukup pelakon senior ,pelakon muda pun disuruh tayang tubuh

Tak cukup pelakon senior kini pelakon muda belasan tahun disuruh tayang badan didalam filem.Kini terasa pengiat filem di Malaysia semakin memualkan dan meloyakan.Atas nama seni semua boleh dilakukan betulkah?Sampai bila unsur tayang sana tayang sini ini berleluasa dalam filem kita?Sampai bila...


Gambar merujuk salah satu adegan  yang terdapat dalam filem KERAMAT.

sumber gambar : Eh gossip

Anak seorang bekas banduan menang Ratu Cantik AS


LAS VEGAS - Seorang anak bekas banduan, Laura Kaeppler menang pertandingan Ratu Cantik Amerika 2012 di Los Angeles kelmarin.


Dia yang berusia 23 tahun menang selepas menyanyi opera dan memakai bikini berwarna putih serta gaun berwarna gelap.


Gadis itu juga juga perlu menjawab satu soalan sama ada ratu cantik perlu mengisytiharkan fahaman politik mereka.


"Ratu Cantik Amerika mewakili setiap orang. Justeru, saya berpendapat, mesej untuk calon-calon politik adalah mereka (ratu-ratu cantik) mewakili setiap orang.


"Dan pada ketika keadaan ekonomi kini, kita perlu memandang ke hadapan tentang apa yang rakyat Amerika perlukan dan saya berpendapat, Ratu Cantik Amerika perlu untuk mewakili semua," katanya.


Peserta yang mewakili negeri Oklahoma, Betty Thompson menduduki tempat kedua manakala Kaitlyn Monte yang mewakili negeri New York berada di tempat ketiga. 


Kaeppeler memenangi biasiswa sebanyak AS$50,000 (RM156,649) dan memegang gelaran itu selama setahun.


Bapanya, Jeff Kaeppeler memberitahu agensi berita The Associated Press, dia pernah menjalani hukuman 18 bulan penjara kerana kesalahan penipuan.


Menurutnya, kemenangan itu merupakan hari terbaik dalam kehidupannya.


Bapa gadis itu menghadiri majlis tersebut dengan memakai tuksedo berwarna hitam dengan vest berwarna biru dan bow tie.


"Tuhan telah menukarkan setiap perkara menjadi baik jika anda minta," katanya.


Bandar kelahiran gadis itu ialah Kenosha di negeri Wisconsin, 65 kilometer ke selatan Milwaukee.


Gadis tersebut mempelajari muzik dan persembahan vokal di Kolej Seni Liberal Lutheran di Kenosha.


Kaeppeler memberitahu para pegawai bahawa dia merancang untuk memperoleh ijazah sarjana dalam patologi bahasa dan ucapan. 


Dia dinobatkan sebagai pemenang oleh tujuh panel hakim pada pertandingan tersebut. - Agensi


sumber : kosmo online

Dipijak engganbayar wang perlindungan RM5,000


KUALA LUMPUR: “Kepala saya dipijak bertubi-tubi, badan saya dipukul dan tangan kanan digores dengan pisau,” kata pekerja restoran, Mohd Akhtar, 20 yang diculik sekumpulan gengster selama tiga jam kerana majikannya enggan membayar wang perlindungan RM5,000.


 Detik ngeri Mohd Akhtar bermula jam 3 pagi Sabtu lalu selepas terpedaya helah dua ahli kumpulan gengster terbabit yang meminta pertolongannya, kononnya kenderaan pacuan empat roda milik mereka yang diletakkan depan restoran di Jalan Ipoh, di sini, rosak.




 “Saya mengekori mereka ke kereta, tapi sebaik sampai, saya ditolak masuk ke dalam kereta. Ada seorang wanita dalam kereta itu dan mungkin dia ketua mereka.




 “Mereka mengacukan pisau dan memberitahu mahu membunuh saya jika majikan tidak mahu membayar wang perlindungan,” katanya ketika ditemui, semalam.




 Menurutnya, dia diarah menghubungi majikannya yang hanya mahu dikenali sebagai Mohd Ramzan, 35, selain diberi tempoh lima minit untuk menyerahkan wang. “Sekiranya gagal mereka akan membunuh saya, tapi majikan enggan memberikan wang menyebabkan mereka memecut kereta dan membawa saya ke sebuah rumah.




 “Selepas lebih tiga jam diseksa, mereka menarik saya masuk ke dalam kereta sebelum mencampak saya di depan sebuah pusat beli-belah di Kepong pada jam 6 pagi,” katanya. Mohd Akhtar meminta bantuan seorang lelaki yang berada di kawasan berhampiran menghubungi Mohd Ramzan.







 Sementara itu, Mohd Ramzan berkata, kumpulan terbabit datang ke restorannya pada petang Jumaat dan memeras ugut supaya dia membayar wang perlindungan.




 “Bagaimanapun, saya enggan menyebabkan berlaku pertengkaran antara kami sebelum mereka beredar. Sangkaan saya perkara itu selesai namun tidak menyangka mereka datang lagi dan menculik pekerja saya.




 “Bimbang mereka mengapa-apakan Mohd Akhtar, saya bersama isteri membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi,” katanya.




 Mohd Ramzan berkata, tidak lama selepas itu, kumpulan terbabit sekali lagi menghubunginya.




 “Saya berkeras dan memberitahu sudah membuat laporan polis, malah memberitahu wajah mereka sudah dirakam kamera litar tertutup (CCTV) sebelum mereka mematikan talian,” katanya.


sumber : myMetro

Apek bakal jutawan


KOTA BHARU: Penjaga gawang skuad bola sepak negara, Khairul Fahmi Che Mat, 23, dilihat bakal bergelar jutawan kerana rezekinya tidak putus-putus sejak membantu negara memenangi Piala AFF Suzuki 2010. 


 Terbaru, Kelab Khairul Fahmi Che Mat (KKFCM) dan syarikat Khairul Fahmi Resources (M) Sdn Bhd (KFR) miliknya dilancarkan secara rasmi di sini, semalam, 
 Sebelum ini, Khairul Fahmi yang mesra dengan panggilan Apek memiliki sebuah banglo dihadiahkan kerajaan Kelantan bernilai RM200,000, menjadi duta beberapa syarikat dan kerap menghiasi muka depan beberapa majalah.




 “Alhamdulillah, saya sentiasa bersyukur dengan setiap rezeki diterima dan berharap perancangan syarikat serta kelab ini berjalan lancar,” katanya. 





 Apek berkata, menerusi KKFCM dan KFR yang menjalin kerjasama dengan Rakyat Travel (anak syarikat Bank Rakyat), beberapa pakej ditawarkan sebagai syarat keahlian dengan pakej paling tinggi membabitkan bayaran yuran RM750 (pakej Family Combo) dan paling rendah RM10 (pakej rakyat).


 Menerusi pakej itu, ahli kelab boleh menikmati pelbagai keistimewaan, termasuk perlindungan insurans bernilai RM40,000 setahun tajaan KFR, potongan menginap di Khairul Fahmi Villa Inn Kota Bharu, potongan pakej pelancongan dan pakej umrah selain menyertai aktiviti bersama Khairul Fahmi pada masa depan.

Diduga Jadi Tempat Projek, Sekolah di Texas Cabut Semua Pintu Toilet


Sebuah sekolah tinggi di McKinney, Texas telah mencabut semua pintu bilik  mandi di toilet sekolah, yang membuat protes keras dari para pelajar dan orang tua murid.
McKinney North High School mengatakan bahawa langkah mereka mengeluarkan semua pintu masuk ke bilik mandi adalah sebuah langkah pencegahan dan untuk ‘menjaga murid-murid tetap aman. ”

Berdasarkan rumor yang beredar di kalangan pelajar, langkah sekolah tersebut akibat adanya perilaku seksual pelajar di toilet.

Seorang pelajar mengatakan dia melihat beberapa kegiatan mencurigakan di toilet perempuan. “Aku berjalan ke bilik mandi dan melihat seorang gadis di bilik mandi dengan lelaki,” kata Sarah O’Kerke kepada KDAF-TV.


Pelajar lain setuju dengan pernyataan O’Kerke. “Aku mendengar alasan mereka mengeluarkan semua pintu kerana mereka menangkap beberapa pelajar sedang melakukan seks di bilik mandi,” kata Avniel Guerra.
Tetapi pihak sekolah membantah pernyataan tersebut. Juru bicara McKinney, Cody Cunningham mengatakan dalam hal ini, pihak mereka melakukan hal ini untuk mencegah para pelajar berkelahi.

Lelaki setan noda anak rakan baik isterinya berusia 3 tahun


CHUKAI: Seorang lelaki bernafsu syaitan apabila tergamak merogol seorang kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun yang juga anak rakan baik isterinya ketika mangsa ditinggalkan di rumahnya di Kampung Gong Pauh, di sini, kelmarin, Perbuatan lelaki berhati binatang itu terbongkar selepas ibu kandung kanak-kanak terbabit mendapati terdapat lendir pada lampin pakai buang dan melekit pada paha hingga ke paras lutut mangsa jam 12.30 tengah malam.


Bagi memastikan sama ada lendir itu adalah air mani atau sebaliknya, wanita itu yang juga ibu tunggal berusia 29 tahun, membuat laporan polis pada jam 3.34 pagi sebelum kanak-kanak itu dihantar ke Hospital Kemaman untuk pemeriksaan pada jam 4 pagi. 


Ketika di hospital, ibu mangsa mengesyaki anaknya dirogol, bertanyakan perkara itu kepada kanak-kanak terbabit dan terkejut apabila anaknya mendakwa suspek yang melakukan sesuatu tidak senonoh terhadapnya. 


Sumber berkata, lebih mengejutkan pemeriksaan hospital mengesahkan terdapat kesan koyakan lama pada kemaluan mangsa dan berikutan itu, siasatan berhubung kejadian itu kini dijalankan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana rogol


sumber : myMetro

Wow, Surat Cinta Tahun 1862 Ditemukan


STOCKHOLM- Seorang wanita Sweden, Susann Bollo, mengalami kejadian aneh yang membuatnya diliputi rasa penasaran. 


Bollo yang saat itu tengah menikmati waktu luangnya dengan berjalan santai bersama kekasihnya Roger Bengtsson, tanpa sengaja menemukan sepucuk surat. Surat itu terlihat sudah sangat usang. Sekilas Bollo dapat melihat tercantum angka 1862 dalam surat tersebut. 


Bollo yang penasaran dengan isi surat itu, mulai membuka dan membacanya. Surat misteri itu ternyata merupakan surat cinta yang dituliskan oleh seorang perempuan bernama Lina kepada kekasihnya yang bernama Otto. Namun Bollo lebih terkejut ketika mendapati surat cinta itu dikirimkan pada tarikh 24 Julai 1862.


"Saat itu cuaca sangat dingin dan tempat itu sangat kering. Surat itu sepertinya dibawa terbang oleh badai," ujar Bollo seperti dikutip upi.com, Minggu, (15/1/2012).


Lebih lanjut Bollo menjelaskan, dia menemukan surat itu tidak jauh dari parit dan Bollo yang penasaran dengan surat itu memutuskan untuk memungutnya sebelum angin menghembuskannya ke dalam parit.


"Tentu saja Saya bertanya-tanya siapa Lina dan Otto yang terdapat dalam surat ini. Dan akan sangat menyenangkan bagi saya untuk mencari tahu hal ini," imbuhnya.(rhs)

Diskaun RM25 untuk yang datang naik basikal cari pelacur

Sebuah pusat pelacuran di Berlin menawarkan diskaun kepada pelanggan yang datang dengan menggunakan pengangkutan awam seperti basikal. Menurut seorang bekas pelacur yang mengandalikan sebuah rumah pelacuran di sini, Regina Goetz, idea itu digunakan selepas terdapat rungutan bahawa kereta sukar diletakkan di tempat itu. 


"Kami kemudian mendapat idea untuk mengenakan diskaun sebanyak AS$7.40 (RM25) kepada pelanggan yang meninggalkan kereta di rumah," katanya. Menurutnya, krisis kewangan global yang melanda dunia menyebabkan pendapatan rumah pelacuran itu merosot pada tahun lalu. Regina berkata, diskaun itu menyebabkan bisnes di rumah pelacuran tersebut kembali berada di atas landasan yang betul.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved