Pakai Bikini, Wanita China Dilatih Jadi Bodyguard

on 11 Januari 2012


 Para perempuan China nampak menjalani pendidikan semi-militer di sebuah pantai yang terletak di Sanya, Provinsi Hainan, China. Dengan menggunakan bikini, mereka dipaksa untuk berlatih untuk menjadi seorang bodyguard yang profesional.


 Sebanyak 20 orang perempuan China yang umumnya adalah lulusan perguruan tinggi, dipukuli, ditendang, dipaksa berendam di laut, dan dipaksa mengangkat kayu gelondong yang sangat berat di sebuah kem pelatihan. Para pelatih mereka adalah lelakiyang merupakan pengawal-pengawal pegawai di China.







Program pelatihan itu diadakan oleh seorang pelatih dari Konsultan Pasukan Khusus Tianjiao. Mereka berniat untuk membuka pelatihan bagi pengawal profesional khusus perempuan. Pelatihan ini muncul seiring dengan meningkatnya perekonomian dan permintaan terhadap jasa keamanan oleh para pengusaha China.








 Setiap peserta akan menjalani masa pelatihan 10 bulan untuk mengembangkan kemampuannya dalam lingkup pengamanan anti-teror, pengintaian, bela diri, dan etika bisnis. Bagi peserta yang memiliki prestasi akan diundang untuk berlatih di Akademi Keamanan Internasional di Israel. Demikian seperti diberitakan Daily Mail, Selasa (10/1/2012).



 Para pengawal yang lulus dari pelatihan ini akan dibayar dengan upah yang cukup besar, bahkan lebih besar dari seorang pengawal laki-laki pada umumnya.


Perempuan itu juga akan direkrut oleh seorang pengusaha yang kaya raya. Selain untuk beladiri, para pengawal perempuan juga sanggup untuk menjadi sekretari dan pekerjaan lainnya.

Bayi Berusia 1 Tahun Berfoto Dengan 130 Selebriti


Di usianya yang baru menginjak satu tahun, Tyler Sercombe, barangkali adalah salah seorang bayi paling beruntung. Apabila bertemu dengan artis pujaan adalah pengalaman langka bagi sebahagian besar orang, maka lain halnya dengan Tyler.


Tak hanya bertemu, Tyler pernah berfoto dengan sederet aktor dan aktris Hollywood ternama dunia, seperti Johnny Depp, George Clooney, Anne Hathaway, Reese Witherspoon, Tom Cruise, Tom Hanks, Meryl Streep, Elijah Wood, Robert Downey Jr., hingga pemain bola sepak John Terry.


Dikutip dari laman The Sun, bayi perempuan ini telah bertemu dengan sekitar 130 selebriti ternama . Mulanya sang ibu, Donna, mulai membawa Tyler yang masih berusia satu bulan ke acara tayangan perdana sebuah filem. Setelah itu, Donna pun rajin membawa sang buah hati ke acara-acara serupa.


"Tyler senang bertemu dengan seluruh orang yang saya suka kerana ia memberikan mereka senyum spesial, khususnya jika mereka memberikannya (Tyler) ciuman," kata Donna.


Artis pertama yang pertama kali menggendong dan berfoto bersama Tyler adalah Liz Hurley. Tyler berfoto bersama Hurley saat tayangan perdana 'Gnomeo & Juliet'. Pada kesempatan yang sama, Tyler juga bertemu dengan penyanyi favourite Donna, yakni Elton John.


"Liz sangat baik, saya bertanya apakah boleh jika ia memberikan Tyler pelukan. Elton memberikannya (Tyler) sebuah ciuman," ujar Donna.


Donna menderita pain syndrome, yang membuatnya harus menggunakan kerusi roda. Oleh sebab itu, ia kerap mendapatkan tempat strategik yang berdekatan dengan selebriti ketika menghadiri acara tayangan filem.


Meski sudah berfoto dengan lebih dari seratus selebriti, rupanya masih ada satu aktor yang belum pernah berfoto dengan Tyler, yakni Brad Pitt. Padahal nama Tyler terinspirasi karakter Brad Pitt di filem 'Fight Club', yakni Tyler Durden.


Sumber : http://showbiz.vivanews.com

Lelaki Ini Makan 2011 Chicken Wings Selama Tahun 2011



Bagaimana prestasi Anda di tahun 2011? Apakah resolusi Anda tercapai semua? Jika tidak, ada baiknya belajarlah pada Ryan Hohman, lelaki yang menepati janjinya untuk memakan 2,011 keping chicken wings sepanjang tahun 2011.


Idea ini berawal dari gurauan antara Ryan dan temannya via sms. Sejak saat itu, ia membulatkan niat untuk menghabiskan tepat 2,011 keping chicken wings selama tahun 2011. Ryan mulai sejak  1 Januari 2011 dan berhasil menyelesaikan misinya pada 20 Disember 2011 yang lalu.


Lelaki berasal New York ini membuat strategi agar resolusinya tercapai. Chicken wings mengisi 65% dari porsi makannya setiap hari. Pada hari kerja, Ryan memakan 15-20 keping sayap ayam. Sementara di akhir minggu, lelaki berumur 28 tahun ini mencari tempat makan baru untuk membeli 30 keping chicken wings.


“Kadang-kadang saya makan chicken wings saat menonton televisyen di siang hari. Misalnya sambil menonton sinetron atau apapun. Makan buffalo wings ini boleh dilakukan bila saja,” kata Ryan seperti dikutip dari Time.


Bagaimana dengan keadaam kesihatannya setelah memakan begitu banyak chicken wings, yang diketahui memiliki kandungan lemak tinggi? Setelah menyelesaikan cabaran tersebut, anehnya berat badan Ryan turun 7 kilogram dibanding saat mulai. Tekanan darahnya juga turun, walaupun kadar kolesterolnya belum sempat diperiksa.


Mungkin hal ini disebabkan oleh hobinya berolahraga. “Saya suka bermain bolasepak, basket, dan masih banyak lagi,” ujar Ryan.


Selama perjalanannya mewujudkan niat, Ryan selalu mencatat perkembangannya melalui blog dan Facebook. Di Twitter, ia membuat page khusus dan mencantumkan hashtag #WINGING di setiap tweet-nya.


Ia juga menilai rasa buffalo wings yang ia makan dengan skala 1-5. Ryan pun menyebut dirinya sendiri sebagai 'Ultimate Wingman'. Ternyata, jurnal tersebut menjadi buah bibir yang menyebar luas di dunia maya.


Ryan mendapat berkah. Pada bulan Februari 2011, ia diminta menjadi juri di pertandingan 'Best Wings in Brooklyn'. Prilosec OTC, ubat pereda rasa panas di dada, setuju menajanya pada bulan Jun. Ia kembali diminta merasa buffalo wings terbaik di National Buffalo Wing Festival pada bulan September. Esoknya, ia berkeliling ke 6 restoran di New York City bersama majalah Bon Appetit, tak lain untuk berperanan sebagai pakar chicken wings.


Di akhir misinya, Ryan mendapat apresiasi tinggi dari pengguna Twitter, Facebook, dan blog. Bahkan ia diterima di sebuah perusahaan kerana mencantumkan keberhasilannya menaklukkan cabaran dan menjadi popular di dunia maya.


Ryan kini sering dimintai pendapat terkait resolusi di tahun baru. “Saya tidak peduli apakah resolusi tersebut hebat atau tidak. Buat resolusi, tulis di blog, Twitter, dan Facebook. Lalu, wujudkanlah,” ujar Ryan.


Di tahun 2012 ini, Ryan tidak berniat menambah tantangannya menjadi 2,012 buah buffalo wings. Ia justru ingin memanfaatkan julukan 'Ultimate Wingman'-nya untuk menghadiri pertandingan atau acara terkait chicken wings. Tujuannya adalah mencari sponsor untuk mencuba 50 chicken wings di 50 negara bahagian Amerika Syarikat.

Dendam punya pasal curi seluar dalam dan bra bekas kekasihnya


 Tak kuasa menahan dendam kepada Dedeh Juwita, Samsu Alam (39) akhirnya membawa pakaian dalam bekas kekasihnya itu secara diam-diam. Sayang hanya kerana perkara seluar dalam dan Bra. Samsu didakwa dengan tuduhan kes pencurian.


 Dalam sidang perdana pembacaan dakwaan yang diadakan di Pengadilan Negeri Jakarta Timur, Selasa (10/1/2012), dalam tuntutannya Jaksa Efri Nofiza Wallad, mengatakan Samsu mengambil pakaian dalam Dedeh tanpa izin.


 "Terdakwa masuk ke bilik Dedeh tanpa izin dan mengambil satu helai seluar dalam brand SOREX warna cokelat dan bra warna hijau," ujarnya dalam sidang di ruang 5 Pengadilan Negeri Jakarta Timur, Jalan Soemarno, Penggilingan, Jakarta Timur.


 Jaksa Penuntut Umum juga mengatakan, bahawa Samsu dengan sengaja memasukan 'pakaian dalam wanita' itu ke dalam beg sandang  dengan cap Naval berwarna abu-abu.



 Akibatnya, Dedeh merasa dirugikan terdakwa kerana pakaian dalam miliknya yang ditaksir senilai Rp 550 ribu  atau setidaknya lebih dari Rp 250 ribu, hilang.


 Atas perbuatannya, Samsu sebagaimana diatur dan diancam dengan pasal 362 KUHP, dengan ancaman 5 tahun penjara.


 Seperti yang diberitakan sebelumnya, kes pencurian seluar dalam dan Bra ini berawal dari perkenalan Samsu dan Juwita melalui facebook. Keduanya lalu bertem pada April 2011. Meski belum menikah, keduanya tinggal satu rumah. Mereka menyewa rumah di Ciracas, Jakarta Timur.

Bintang Dancing on Ice biarkan payudaranya diramas


LOS ANGELES - Bintang Dancing on Ice Jennifer Ellison membuat sensasi. Dia tampil di atas pentas dengan membiarkan payudaranya diramas pasangan di acara tersebut.


Ternyata, insiden itu terjadi lantaran Jennifer ingin meningkatkan performacenya dengan gelang "power balance". Sementara itu, saat Christopher Dean melihatnya menarik gelang yang keluar dari belahan dadanya, bintang Olimpiade itu membiarkan buah dadanya dipegang.


Tapi isteri peninju Robbie Tickle ini menjelaskan, dia telah memakai tiga gelang "power balance", sementara satu yang terbesar terus lepas dari tangannya. Kemudian dilepas oleh pasangannya, Dan Whiston. Itu terjadi kerana mereka berlatih langkah baru, sehingga dia memasukkannya ke dalam bra-nya.


"Kami melakukan ini, bergerak di mana saya harus melalui kaki. Sementara itu, dia memegang tangan saya, dan terus melepas gelang yang saya pakai. Jadi saya menempatkan satu ke dadaku, dan satu ke bawah kasutku," kata Jennifer yang dikutip dari The Sun, Selasa (10/1/2012).


Peminat gelang hologram teknologi, termasuk legenda bola sepak David Beckham, percaya bahawa gelang tersebut dapat meningkatkan tenaga.(nsa)

Kerana menipu tentang kehamilan,wanita ini curi bayi dari hospital


WELLINGTON: Seorang wanita New Zealand yang memperdaya keluarganya dan membuatkan mereka percaya dia hamil dituduh melarikan bayi selepas menceroboh masuk ke dalam hospital dan mencuri seorang bayi baru lahir, kata polis, semalam. 


Neha Narayan ditahan selepas dia ditemui bersama bayi terbabit menuju ke parkir hospital di mana pasangannya sedang menunggu untuk membawa dia dan bayi yang disangkakan anak mereka pulang.




Jurucakap polis, Ana-Mari gates-Bowey berkata kepada wartawan, Neha memalsukan kehamilannya selama sembilan bulan sebelum memberitahu pasangannya supaya menghantarnya ke Hospital Middlemore di Auckland kerana sudah sampai masanya untuk dia bersalin.




Di dalam hospital terbabit, wanita berusia 24 tahun itu yang berketurunan Fiji dan India berjaya memasuki wad bersalin.




Menurut Ana-Mari, pada satu ketika, Neha ditemui menggendong bayi yang dikatakannya ingin ditenangkan sebelum diberikan bayi berketurunan India oleh kakitangan hospital yang mempercayai dia ibu kepada bayi itu.




Neha kemudian menuju ke parkir kereta di mana pasangannya dan seorang lagi penumpang sedang menunggu. Kedua-dua mereka menyangka Neha hamil.







Ibu bapa bayi berkenaan membunyikan butang kecemasan sebaik melihat Neha meninggalkan wad bersama anak mereka dan memberitahu kakitangan hospital mengenai hal itu. “Ketika keluar dari hospital membawa bayi berketurunan India yang berusia dua hari yang dilarikan dari wad bersalin, seorang jururawat menghalang dan menyuruh Neha masuk semula ke dalam wad,” kata Ana-Mari.




Polis kemudian dihubungi dan Neha didakwa kerana cuba melarikan bayi.




Dia dibebaskan dengan ikat jamin dan akan tampil di mahkamah hujung bulan ini. - AFP


sumber : myMetro

Parah...remaja 17 tahun baru 2 hari melahirkan ambil dadah


KLANG: Seorang remaja berusia 17 tahun yang baru dua hari melahirkan anak ditahan selepas pelbagai jenis dadah ditemui di rumahnya di Bayu Perdana, di sini, Ahad lalu.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Mohamed Mat Yusuf, berkata suspek yang diberkas bersama empat lelaki serta dua wanita lain kini direman hingga 15 Januari ini untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya.

“Pada jam 12 tengah hari pada 8 Januari lalu selepas melakukan risikan, polis menyerbu sebuah apartmen di Bayu Perdana, Klang, yang dijadikan tempat pembungkusan dadah.

“Sebelum diserbu, penghuni di dalam pangsapuri berkenaan enggan bekerjasama menyebabkan polis memecahkan pintu.

“Sehubungan itu, polis menahan empat lelaki dan tiga wanita warga tempatan berusia 17 hingga 40 tahun dan menemui pelbagai jenis dadah termasuk 11 peket plastik lut sinar berisi syabu seberat lebih 170 gram dan lima peket plastik lut sinar berisi 1,480 pil ecstasy.

“Semua dadah berkenaan yang dirampas itu ditemui di ruang tamu apartmen berkenaan,” katanya dalam sidang akhbar di sini, semalam.

Menurutnya, ujian air kencing mendapati semua suspek termasuk remaja yang baru dua hari melahirkan anak serta tidak mempunyai pekerjaan itu positif dadah jenis methaphetamin dan amphetamin.

Beliau berkata, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 dan sabit kesalahan boleh dihukum mati mandatori.

sumber : Harian Metro

Seorang lelaki Arab Saudi cuba menjual anaknya di Facebook dengan harga AS$20 juta


RIYAHD: Seorang lelaki Arab Saudi cuba menjual anaknya di Facebook dengan harga AS$20 juta (RM60 juta) bagi mengelak untuk hidup dalam kemiskinan selepas perniagaan yang dijalankannya secara haram ditutup.


Saud bin Nasser Al Shahry mendakwa langkah itu adalah satu-satunya cara untuk membolehkannya terus menyara isteri dan anak perempuannya.


Menurutnya, dia bersedia ke mahkamah untuk menjual anaknya.


Saud bagaimanapun menetapkan satu syarat iaitu dia mahu tahu di bandar mana pembeli itu menetap.







Lelaki berkenaan mengambil keputusan itu selepas bertanya sama ada pihak berkuasa boleh membantunya dari segi kewangan apabila perniagaan memungut hutang yang dijalankannya ditutup, katanya kepada cawangan akhbar Qatar di Riyadh, Al-Sharq.




 Permohonannya ditolak kerana usianya sudah melebihi 35 tahun.


Setakat ini tidak jelas sama ada tindakannya hanya gimik, atau jika benar, adakah beliau boleh menjual anaknya tanpa tindakan undang-undang.


Pemerdagangan manusia adalah satu kesalahan di Arab Saudi tetapi negara itu tidak memenuhi standard minimum antarabangsa, menurut Jabatan Negara Amerika Syarikat.


Dalam laporan terbaru yang dipetik dalam Venture Bear, jabatan itu berkata, Arab Saudi masih tidak mempunyai undang-undang pemerdagangan manusia secukupnya dan walaupun terdapat bukti kegiatan pemerdagangan yang berleluasa, negara itu tidak melaporkan sebarang pendakwaan jenayah, hukuman atau hukuman penjara untuk jenayah itu yang dilakukan terhadap pembantu rumah asing.


Dalam pada itu, Facebook tidak mungkin membenarkan penjualan seumpama itu dilakukan menerusi laman webnya.


Menurut kenyataannya mengenai Hak dan Tanggungjawab, pengguna tidak dibenarkan meletakkan kandungan atau mengambil sebarang tindakan dalam Facebook yang melanggar hak asasi orang lain atau yang melanggar undang-undang.


Hampir separuh daripada kanak-kanak Saudi berdepan dengan keganasan rumah tangga atau penderaan lain, kata kumpulan hak asasi negara itu, Persatuan Kebangsaan Untuk Hak Asasi. - AN


sumber : myMetro

Maksiat dari bumbung


ANAK tak sah taraf atau lebih tepat lagi anak luar nikah iaitu anak dilahirkan tanpa ibu bapa yang sah kini menjadi masalah kepada negara. Anak dilahirkan itu tiada dosa, ibu bapa yang berdosa atas perbuatan mereka.


 Bagaimanapun, kelahiran anak-anak ini menimbulkan masalah kepada masa depan mereka, sekali gus menimbulkan gejala sosial dalam masyarakat jika tidak diurus dengan baik.




 Kajian mendapati banyak faktor menyebabkan anak tak sah taraf ini dilahirkan antaranya pengaruh rakan sebaya, pergaulan bebas, pasangan rela melakukan hubungan seks, tidak mempunyai pengetahuan berhubung dengan kesihatan reproduktif dan seksual, kurang perhatian ibu bapa, menonton, kurang didikan agama dan diperkosa saudara sendiri.




 Pergaulan bebas berpunca daripada kemudahan telefon pelbagai guna dan juga Internet telah memudahkan kalangan remaja berhubung antara satu sama lain. Nabi s.a.w. bersabda: “Aku melihat berbagai jenis maksiat (bala dan musibah) turun dari langit, masuk ke rumah-rumah melalui bumbungnya dan merosakkan penghuni rumah itu.” (Riwayat Usamah bin Zayd).




 Difahamkan ahli hadis tidak dapat memberikan penjelasan tepat dan wajar kepada peringatan ini sehinggalah kira-kira 65 tahun lalu. Hanya sekarang makna hadis itu jelas iaitu berbagai-bagai jenis maksiat, bala dan musibah itu dapat disaksikan melalui dasar langit terbuka walaupun ada berbentuk positif. Pelbagai program tidak sihat dipancarkan ke udara melalui antena dan masuk melalui bumbung rumah sebelum dapat dilihat melalui televisyen atau komputer.




 Justeru, pengaruh televisyen dan Internet sudah mempengaruhi minda remaja dan sesetengahnya menggalakkan mereka terjebak dalam pergaulan bebas. Statistik menunjukkan seramai 152,182 anak tak sah taraf direkodkan bagi 2008 hingga tahun lalu dengan Sabah merekodkan jumlah tertinggi dengan 41,490 orang.







 Bayangkan anak yang dilahirkan tidak berdosa menghadapi masalah dalam hidupnya pada masa depan.




 Mereka terpaksa menghadapi masalah dalam pendidikan, kehidupan bermasyarakat dan juga rasa rendah diri akan wujud dalam diri.




 Bagi mengelakkan anak remaja terjebak dengan gejala seks bebas dan juga terbabit dengan kebebasan melampau, ibu bapa mestilah tidak membiarkan anak remaja keluar dari rumah sesuka hati. Ibu bapa juga mesti berwaspada terhadap bala dan musibah turun daripada langit iaitu akibat langit terbuka yang masuk melalui bumbung rumah dan merosakkan penghuni rumah.




 Semua ancaman dan kemusnahan yang berlaku berkaitan akhlak banyak membabitkan hubungan remaja lelaki dan wanita tanpa batasan yang membawa kepada seks bebas seterusnya mengandung anak luar nikah, iaitu melalui pergaulan dengan kutu-kutu jalanan dan samseng, mencuri, menagih dadah, melepak yang seharusnya boleh dihindarkan ibu bapa. Mencegah kemungkaran tanggungjawab bersama yang seharusnya dilakukan semua pihak.




 Kemungkaran membabitkan seks bebas adalah perbuatan diharamkan syarak yang seharusnya dicegah. Orang Islam wajib mencegah segala kemungkaran bagi mewujudkan masyarakat aman dan sejahtera.




 Lantaran itu, kemungkaran boleh dicegah mengikut keupayaan masing-masing dengan tindakan atau dengan hati. Sebagai ibu bapa yang prihatin terhadap anak remaja mereka bertanggungjawab menghalang mereka daripada terbabit dengan pelbagai kemungkaran.




 Mencegah dengan hati adalah selemah-lemah iman. Antara hikmah mencegah kemungkaran adalah menjamin kesejahteraan dalam masyarakat, mewujudkan masyarakat sejahtera, dapat membaiki kehidupan masyarakat dan ummah mengikut apa yang dituntut Islam.




 Sebenarnya, tak semua rancangan televisyen tidak baik. Begitu juga dengan Internet. Banyak rancangan televisyen dan Internet yang berfaedah. Tetapi sebagai manusia yang mempunyai akal fikiran dan iman harus menepisnya dengan pemikiran matang dan waras.




 Ibu bapa seharusnya bertindak dan memberikan pendidikan dalam hal ini.




 Pengaruh era globalisasi dan langit terbuka bukan sahaja kepada kalangan remaja, malah kepada kanak-kanak kecil yang dapat memahami. Justeru, dengan menanamkan rasa takut kepada Allah sejak kecil lagi, anak dididik menjauhi perbuatan maksiat dan kemungkaran yang boleh merosakkan akhlak.




 Menurut tokoh Islam, Syaikh Muhammad Al-Ghazali dalam kitabnya Khuluq Al-Muslim, “Kuat atau lemah iman seseorang dapat diukur dan diketahui daripada perilaku akhlaknya, kerana iman yang kuat mewujudkan akhlak baik dan mulia, sedangkan iman lemah mewujudkan akhlak jahat dan buruk laku, mudah terjerumus pada perbuatan keji yang merugikan diri seseorang itu dan orang lain.” Melalui langkah ikhlas dan penuh tanggungjawab ini dalam memelihara dan mendidik anak-anak ibu bapa dapat membentuk anak dan tidak akan menjadi liar serta terlalu bebas.




 Kajian psikologi personaliti mendapati, personaliti anak dipengaruhi oleh baka, rakan sebaya, dan persekitaran. Pemantau dan pendidikan berterusan dapat mengekalkan keperibadian anak.




 Pendekatan membentuk personaliti baik mestilah bermula di rumah diikuti di sekolah dan juga melalui rakan sebaya. Pendidikan roh dan akal yang baik akan mengarah tingkah laku dan personaliti yang baik.




 Melalui pendidikan akidah, ibadah dan akhlak akan dapat membentuk akal budi, ilmu dan iman dengan menanamkan keyakinan kepada manusia terhadap keesaan Allah dengan mengabdikan diri kepada-Nya, menjadi insan soleh yang mendekatkan diri kepada Allah dan merealisasikan segala tujuan hidup manusia di dunia ini.


Oleh Dr Aminudin Mansor
Penulis berkelulusan PhD Persuratan Melayu


sumber : myMetro

Nenek Super dengan Ratusan Cucu dan Cicit


Merayakan ulang tahun di tengah keluarga merupakan kebahagiaan yang bermakna. Seperti yang dirasakan nenek Beryl O'Flynn, yang merayakan hari jadi ke-85 di tengah 126 keturunannya. 


Beryl memiliki 10 anak, 48 cucu, 73 cicit, dan lima canggah atau piut. Bahkan, ada yang segera menyusul lahir. Nenek super ini mengundang mereka semua di perayaan ulang tahunnya yang ke-85. dari jumlah yang hadir itu, 89 di antaranya ikut berfoto bersama.


Keturunan Beryl sampai empat generasi dengan jumlah136 orang. Hebatnya, Beryl masih hafal satu per satu cucu, cicit, dan canggah meski di usia senja. Setiap perayaan ulang tahun dan Natal, Beryl memberi anak, cucu, cicit, dan canggah uang angpau sebesar £5. 


Ertinya, janda ini mengirim kad ucapan ulang tahun rata-rata tiga kali sehari dan mengeluarkan wang lebih dari £1.500 setahun untuk hadiah dan kad. 


Beryl sebenarnya memiliki 13 anak namun, tiga diantaranya meninggal. "Saya senang jadi kepala dari sebuah keluarga yang besar. Dan sebahagian besar, mereka mirip saya," kata dia, seperti dikutip dari laman Mirror. 


Dia mengaku takjub saat merenungkan awal permulaan keluarga yang dia mulai dengan suaminya, puluhan tahun silam. "Saya memiliki anak-anak yang baik dan mereka merawat saya dan membuat saya bahagia. Saya mencinta mereka semua," kata dia lagi. 


Rumah Beryl yang terletak di Splott, Cardiff, Wales ditampal dengan foto-foto anggota keluarga. Cucu tertua Beryl seumuran dengan  anak bongsunya, Kevin (40). Sedangkan canggah termuda adalah Shea Curtis yang berusia empat hari. 


Sebahagian besar anggota keluarga besar ini tinggal berdekatan dan kerap berkumpul untuk sekadar berbual. "Perlu beberapa perencanaan untuk mengumpulkan hampir semua keluarga ini. Tapi, semua terbayar dengan melihat senyum nenek," kata cucu Beryl, Jodie Cordina, 30. “Nenek saya terkenal di sekitar sini." 


Sumber : http://dunia.vivanews.com

Mr T, Burung Kakaktua Yang Suka Ucapkan Kata-kata Kasar


Mr T adalah seekor burung kakaktua dengan sayap berwarna hijau ini memiliki kebiasaan buruk- burung ini hobi suka mengeluarkan kata-kata kasar alias sumpah serapah.


Mr T tadinya dibesarkan di sebuah rumah selama 7 tahun dimana disana si burung itu diajarkan kata-kata kasar.


Seperti yang dilansir dari situs Metro sih, Mr T ini punya kata-kata kasar favourite iaitu antara lain "b*gger off", "sh*t" dan "you b*stard".


Untungnya , saat ini si burung kakaktua itu tinggal di rumah yang lebih baik dengan sejumlah kakaktua lainnya.




Mr T saat ini juga sedang menjalani rehabilitasi  atau dididik kembali  oleh penjaganya, Steve, agar gak lagi mengeluarkan sumpah serapah sehingga jika Mr T sudah boleh menahan mulutnya, maka si burung kakaktua satu ini boleh bergabung dengan teman-temannya yang lain yang melakukan tour untuk membantu mengajarkan anak-anak di sekolah dan juga universiti tentang lingkungan.

Hilang akal.. Ibu Perkosa Anak Perempuannya Untuk Pendidikan Seks


Queensland  - Sungguh keterlaluan! Seorang ibu di Australia sanggup memperkosa anak perempuan kandungnya yang berumur 11 tahun. Perbuatan laknat itu dilakukannya dengan dalih memberikan pendidikan seks! Sang ibu pun diseret ke pengadilan dan di hukum 4 tahun penjara.


Tidak dijelaskan berapa kali pemerkosaan tersebut terjadi. Namun diketahui bahawa ibu 4 anak ini menggunakan telefon genggamnya untuk merekam 3 adegan dirinya memperkosa putri bungsunya itu. 


Wanita berumur 37 tahun yang tinggal di Sunshine Coast, Queensland, Australia ini bahkan mengeksploitasi darah dagingnya itu untuk melakukan aktiviti seks lainnya. Demikian seperti diberitakan oleh sunshinecoastdaily.com, Selasa (10/1/2012).


Dalam persidangan di Pengadilan Distrik Maroochydore, Hakim John Robertson menyatakan sang ibu bersalah atas 'kejahatan kriminal yang menguntungkan dirinya sendiri' dan kejahatan seksual terhadap anak. Menurut hakim, sang ibu telah merampas hak putrinya sendiri yang berhak mendapat kasih sayang seorang ibu secara sihat.


Hakim Robertson menilai, kejahatan seksual terhadap anak oleh ibunya sendiri memang tergolong langka. Banyak pihak yang terkejut dengan perbuatan sang ibu ini. Mereka juga meminta agar dia dihukum setimpal dengan perbuatannya.


Hakim Robertson pun menjatuhkan hukuman 4 tahun penjara terhadap wanita itu. Namun dikurangi masa tahanan yang telah dijalaninya selama 1 tahun, maka sang ibu hanya tinggal menjalani hukuman penjara selama 3 tahun, plus 3 tahun masa percubaan.


"Konteks utama kes ini adalah telah terjadi kejahatan 'tidak wajar' dan sangat mengganggu yang melibatkan anak anda sendiri. Tindakan anda terhadap puteri anda ini merupakan pelanggaran sangat serius. Bagaimana sang anak akan mengingat kejadian ini ketika dia dewasa kelak, tentu menjadi perhatian khusus. Tapi sepertinya sangat sulit untuk melihat bahawa kejadian ini tidak memiliki konsekuensi jangka panjang untuknya. Anda sekarang mengakui apa yang Anda lakukan adalah salah," jelas Hakim Robertson.


Di persidangan juga terungkap, wanita itu  sejak umur 14 tahun berhubungan dengan ayah keempat anaknya. Dia bahkan melahirkan anak pertamanya pada usia 16 tahun. 


Sang ibu juga diketahui pernah menjalin hubungan cyber-sex dengan seorang lelaki di Melbourne, Australia dan dia pun menjadi terobesi dengan seks. Mereka bahkan saling mengirimi video seks satu sama lain.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved