Pemain bolasepak remaja ini meninggal dunia setelah menjaringkan 5 gol

on 10 Januari 2012


Seorang pemain bolasepak remajakejang dan pengsan sesaat setelah ia merayakan gol kelima di hadapan keluarganya. Meski mendapatkan bantuan CPR dari keluarganya, nyawa remaja tersebut tak boleh diselamatkan.


Liam Wood (13 tahun) yang bermain bolasepak untuk pasukan AFC Saints, tiba-tiba saja pengsan setelah berlari  untuk merayakan keberhasilannya menjaring 5 gol dihadapan ayah dan datuknya. Disyaki ia kelelahan dan mengalami masalah dengan jantung.


Ia juga sempat mengalami kejang-kejang sehingga langsung dilarikan ke University Hospital of North Staffordshire dengan ambulans. Sayangnya, nyawanya tak boleh diselamatkan dan meninggal beberapa saat setelah sampai di hospital.


"Dia sangat brilian, ia sangat mencintai bolasepak. Ini adalah tragedi dan kami semua masih terkejut," ungkap manager kelab, Mark Lawton, seperti dilapor metro.co.uk, Selasa (10/1/2012).


Manager pasukan lawan Stafford Falcons, Geoff Green, menceritakan kronologi tragik yang menimpa Liam. Menurutnya, Liam menjaringkan gol dan dia berlari di padang untuk merayakannya. Namun tak lama berselang, ia pengsan dan jatuh , bahkan hal tersebut terjadi di depan keluarga yang sedang menonton pertandingannya.


Ia menjaring gol kelima sebelum pengadil meniup wisel akhir pertandingan dengan jaringan 5-0.


"Dalam waktu singkat, ia tak juga sedar. Ia nampak seolah-olah berhenti bernafas, jadi kami mulai memberinya  (CPR) saat menunggu ambulans tiba. Itu semua berlangsung begitu cepat," ujar Geoff Green.


Ratusan orang berkabung atas kepergian pelajar St John Fisher School itu dan sebuah Facebook page 'RIP Liam Wood' telah dibentuk untuk menghormati Liam.


Sumber : http://www.detikhealth.com

Perompak bengong, terserah pistol kepada juruwang bank



LONDON - Seorang perompak bank di London, sedang dicari oleh polis setempat kerana kesalahah konyol. Setelah merampok, pelaku justru menyerahkan senjata yang digunakannya kepada juruwang bank. 


Pelaku perompakan ini melakukan aksinya di Bank Halifax di London. Saat itu dirinya menyuruh juruwang bank untuk memindahkan wang sebanyak 700 ribu poundsterling ke dalam beg miliknya.

.

Juruwang yang terpegun dengan aksi perompakan, tidak berbuat apapun. Tetapi perompak itu menyedari kesalahannya, dan lari dengan merebut senjatanya. 


Pegawai bank pun langsung membunyikan alarm dari bank, tetapi perompak itu berhasil menjauh dengan merampas basikal milik salah satu pegawai bank. Polis pun menilai perompak tersebut tidak berpengalaman dalam melakukan aksinya.


Kini pemilik bank berusaha mencari perompak tersebut dan pihak polis pun sudah merilis rakaman video keamanan. Proses pencarian perompak pun masih berlanjut hingga saat ini.
(faj)

Lelaki ini ditangkap kamera lagi berhubungan seks dengan kuda!


TEXAS – Seorang lelaki telah didakwa berhubungan seks dengan kuda setidaknya dua kawasan peternakan yang berbeza. 


 Cirilo Castillo, 41, dari Edinburg, Texas, dikenakan dua tuduhan, antara lain kekejaman terhadap haiwan dan dua tuduhan pelanggaran jenayah. Untuk itu, dia dikenai denda $ 60.000. 


 Menurut catatan pengadilan, sistem video CCTV yang dipasang pemilik kuda betina itu, telah menangkap susuk tetangganya, Castillo, memasuki gudang itu. 


 Para penyiasat di pejabat Sheriff Hidalgo County, rakaman itu menunjukkan dia mengikat kuda cokelat ke pagar dan mengikat kaki kembali bersama-sama. Tak lama kemudian pelaku berhubungan seks dengan binatang itu. 


 Castillo kemudian ditangkap polis setelah setelah mengidentifikasi dirinya dalam video . Demikian diberitakan dailymail 


 Polis mengatakan bahawa selama pemeriksaan, Castillo juga mengaku berhubungan seks dengan kuda lain, dan di kawasan peternakan lain. 


Catatan pengadilan menunjukkan bahawa peternak lain di Alberta  bertemu dengan penyiasat ​​setelah  tertangkap Cirilo Castillo berhubungan seks dengan kuda sebanyak empat kali. Dia mengatakan bahawa dia telah menyaksikan Castillo mengikat kuda-kuda dan melakukan seks dengan mereka . (DM/dms

LeAnn Rimes pamer punggungnya


PENYANYI LeAnn Rimes nampak santai berbikini di Hawaii. Meski bikini mungil yang dikenakannya membuat punggung indahnya terbuka lebar, Rimes tetap asyik memadukasih bersama suami, Eddie.


 LeAnn Rimes menikmati percutian bersama sang suami. Kali ini pantai Hawaii menjadi pilihan lokasi percutian romantis mereka. Cuaca yang cerah siang itu membuat Rimes dan suami dapat menikmati pemandangan menakjubkan sambil berjalan-jalan di pinggir pantai memadu kasih.


 Di pantai tersebut, Rimes mengenakan bikini mungil berwarna pink dan ungu bermotif zig zag berbentuk two piece. Namun berhubung bikini yang digunakan Rimes begitu mini, maka sepertiga payudaranya serta punggung seksinya pun terbuka lebar, seperti dirilis Dailymail, Isnin  (9/1/2012).


 Bahkan, terlampau mininya, item tersebut pun tak sanggup menutup punggungnya secara keseluruhan. Layaknya g-string, bikini tersebut hanya menutup belahan punggungnya semata.


 Tetapi mengingat beberapa bulan terakhir, artis 29 tahun tersebut menjalani hidup sihat dan rajin berolahraga, maka lekuk tubuhnya terlihat sangat indah. Tak hairan, penyanyi tersebut seakan ingin mempamerkannya ke publik.


 Siang itu, tak hanya tubuh seksinya yang dipamerkan. Rimes dan suami pun tak henti memerlihatkan kemesraan dengan sang suami. Setiap waktu yang terlewat, sentuhan sayang mereka selalu terlihat. Rimes dan suami nampak saling bergandengan dan berpelukan sambil menikmati keindahan pantai di Hawaii.

Kera tunggang kambing sambil curi sayur


GUANGDONG - Seorang petani di China mengatakan bahawa tanamannya selalu dicuri oleh seekor kera yang menunggangi kambing ke kebunnya.


Ye Shu yang berasal dari desa Donguan,  Guangdong mengatakan, kedua haiwan tersebut ternyata milik tetangganya yang mengelola pertunjukan sarkis.


Dia mengaku bahawa kedua haiwan tersebut hampir setiap hari menyelinap ke  kebunannya dan memakan sayuran serta merosak ladangnya.


"Hal ini sudah terjadi selama hampir dua minggu sejak kelompok akrobatik tersebut berada di sini," ujarnya saat dilapor Orange, Isnin (9/1/2011).


Ye mengatakan kera pintar tersebut berdiri di punggung kambing dan memantau keadaan sekitar untuk melancarkan aksinya.


"Jika kera itu melihat tidak ada orang yang bekerja di ladang, dia menunggangi kambing itu dan langsung memakan sayuran dan membuat kerosakan." 


Sementara juru cakap sarkis mengakui bahawa tidak ada yang mengawasi haiwan-haiwan tersebut setelah melakukan aksi mereka.


"Kami akan memberikan ganti rugi kepada Ye Shu, kami meminta maaf atas kejadian ini," ujar Wu Jun, pemimpin rombongan sarkis itu.


Wu juga kini mulai merekrut pekerja baru untuk menjaga haiwan-haiwan tersebut agar tidak keluar lagi.(rhs)

Tali bungee putus wanita masuk sungai yang dipenuhi buayaa


SYDNEY - Seorang wanita Australia, Erin Langworthy terselamat selepas terjatuh ke dalam Sungai Zambezi yang dipenuhi buaya setelah tali yang mengikat kakinya putus semasa dia melakukan terjun bungee pada ketinggian 111 meter dari atas Jambatan Jeram Victoria di Zambia, Afrika.


Menurut akhbar Australia, Sydney Morning Herald, wanita berkenaan Erin Langworthy cuma mengalami luka kecil dan sedikit calar dalam kemalangan pada petang menjelang Tahun Baru. 


Jambatan tersebut terletak di sempadan Zambia dengan Zimbabwe.


"Saya merasakan seperti seluruh badan saya telah ditampar," kata wanita berusia 22 tahun itu yang berasal dari Perth dalam satu wawancara dengan stesen televisyen Channel Nine.


Rakaman video menunjukkan tali yang mengikat kakinya putus pada akhir terjunan tersebut dengan menyebabkan dia terjatuh ke dalam sungai.


"Saya terpaksa menyelam dan membuka tali yang mengikat kaki saya sebelum dapat berenang ke permukaan sungai," kata Langworthy.


"Ya, saya yakin satu keajaiban berlaku kerana saya terselamat dalam kemalangan ini," tambahnya.


Langworthy dirawat di sebuah klinik berdekatan sebelum dibawa keluar ke Afrika Selatan. - Reuters


sumber : kosmo online

Parah..Chef selebriti mengaku mencuri



LONDON: Chef selebriti, Antony Worall Thompson semalam memohon maaf kerana ‘tindakan bodoh dan tidak bertanggungjawab’ yang mengecewakan keluarganya selepas ditangkap mencuri keju dan wain dari sebuah pasar raya Tesco.


Bintang rancangan Ready Steady Cook, berusia 60 tahun itu ditangkap mencuri lima kali dalam masa 16 hari di pasar raya berkenaan di Henley-on-Thames, Oxfordshire.


 Worrall Thompson berkata, dia ‘kecewa’ dan akan berusaha mendapatkan rawatan yang amat diperlukannya ekoran perbuatannya itu.


Dia juga secara terbuka memohon maaf kepada Tesco dan kakitangannya di cawangan itu.








Perbuatan Worrall Thompson dirakam kamera dalam pasar raya itu.




Dia gagal mengimbas kod bar beberapa barangan dan memasukkannya ke dalam beg sebelum cuba keluar dari pasar raya berkenaan.


Pasukan keselamatan kemudian menahan bapa empat anak itu dan memeriksa begnya sebelum memanggil polis.


“Saya memohon maaf kerana perbuatan bodoh dan tidak bertanggungjawab saya baru-baru ini.


“Saya sudah pasti kecewa kerana memalukan keluarga dan rakan. Saya akan mendapatkan rawatan yang amat saya perlukan.


“Saya bukan orang pertama dan sudah pasti bukan orang yang terakhir yang melakukan perbuatan seperti itu.


“Sudah tentu saya juga memohon maaf secara ikhlas kepada Tesco dan kakitangannya di cawangan Henley.


“Ramai di kalangan mereka yang saya kenal sejak beberapa tahun lalu kerana saya sudah mempunyai hubungan kerja dengan pasar raya itu sejak sekian lama.


“Sekali lagi saya memohon maaf dan berharap akan mengubah tabiat buruk saya pada masa depan,” kata Worall Thompson.


Satu sumber berkata: “Dia memesan keju di kaunter, mengambil beberapa botol wain, kemudian meletakkan beberapa barang di mesin pengimbas sebelum berjalan dengan beberapa barangan lain.”


Bekas bintang siri ‘I'm A Celebrity... Get Me Out Of Here! itu ditangkap kerana disyaki mencuri dan diberi amaran. - Daily Mail


sumber : myMetro





Order Samsung Galaxy S yang dapat lesung


JOHOR BAHRU: Seorang kakitangan swasta yang membeli tiga telefon bimbit dengan harga RM3,250 secara dalam talian terkejut apabila hanya menerima lesung batu berharga RM14.50, sehari selepas melunaskan pembayaran.


 Lebih menyakitkan hati, tulisan RM14.50 berkenaan masih ada pada lesung batu berkenaan dan mangsa, Mohd Hazirul Hisham, 30, tergamam ketika menerimanya.




 “Saya membuat pembelian itu selepas melayari satu laman web dan tertarik dengan tawaran telefon bimbit Samsung Galaxy S bernilai RM1,100 seunit berbanding harga pasaran semasa iaitu RM1,900.




 “Saya membeli tiga telefon bimbit berkenaan secara talian pada 6 Disember lalu dan membuat bayaran ke akaun seorang lelaki bernama Lim Tham Kim,” katanya, semalam.




 Menurut Hazirul, dia kemudian menerima SMS daripada kakitangan sebuah syarikat menjual peralatan komunikasi yang menawarkan barangan percuma atau diskaun RM50.




 Hazirul memilih tawaran diskaun berkenaan dan sehari kemudian, dia menerima bungkusan barangan dibeli.







 “Saya gembira kerana telefon bimbit berkenaan tiba tepat pada masanya, tetapi terkejut apabila mendapati kotak bungkusan berkenaan cuma mengandungi lesung batu.




 “Saya menghubungi nombor telefon tertera seperti dalam SMS diterima sehari sebelum itu, tetapi individu terbabit enggan menjawab panggilan saya,” katanya.




 Hazirul kemudian melakukan pemeriksaan di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan mendapati syarikat terbabit tidak wujud.




 “Saya yakin dengan pembelian menerusi dalam talian kerana pernah membeli beg tangan dan tidak timbul masalah seperti ini,” katanya yang membawa perkara terbabit ke Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TT PM).




 Sementara itu, Presiden TTPM, Quaik Chong Yu menegaskan penuntut perlu memfailkan kes hanya terhadap satu pihak saja kerana pasti timbul masalah pada peringkat penguatkuasaan jika perintah dikeluarkan.




 “Pihak penuntut perlu pilih satu pihak untuk failkan tuntutan kerana invois dikeluarkan syarikat manakala wang bayaran dimasukkan ke akaun peribadi Lim, mereka akan saling menolak,” katanya.




 Hazirul bersetuju menggugurkan tuntutan ke atas syarikat berkenaan dan meneruskan tuntutan terhadap Lim atas alasan lelaki itu menerima wang terbabit.




 Quaik mengarahkan Lim mengembalikan RM3,250 kepada Hazirul dalam tempoh 14 hari selepas perintah dikeluarkan manakala tuntutan terhadap syarikat digugurkan.




 “Lesung tu pula boleh disimpan di rumah,” katanya.




 Wakil pihak penentang iaitu Lim dan syarikat terbabit tidak hadir pada perbicaraan.


sumber : mymetro

Adegan Ranjang Kim Hyung Jun SS501 dan Song Hyo Bi Bikin Heboh


infospesial.net -   Kim Hyung Jun 'SS501' dan Song Hyo Bi menghebohkan para penggemar dengan beradegan ranjang dalam drama siri She's Completely Insane.


Adegan di drama siri TV KBS She’s Completely Insane ini tentunya langsung menarik perhatian para penggemarnya, kerana tidak menyangka sang idola yang dianggap masih remaja mahu melakukan itu.


Selain beradegan ranjang, perubahan imej Kim berubah drastis dari seorang bintang top menjadi arogan. Padahal selama ini, imej Kim dikenal sangat manis. Demikian seperti disitat Allkpop, Isnin (9/1/2012).






Menurut agensi Kim Hyung Joon, alasan disetujui adegan ranjang itu, kerana ingin meninggalkan imej Kim Hyung Joon sebagai remaja.


"Adegan ini adalah salah satu yang diperlukan untuk perkembangan plot, jadi kami berharap orang-orang hanya akan melihat ini sebagai akting saja," jelas agensi

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved