Kisah Kembar Siam yang Penuh Kasih Sayang

on 08 Januari 2012


Sebuah kisah mengharukan dan membuat kita semakin sedar.Inikah yang namanya kasih sayang antara saudara,inikah yang namanya bantu membantu,dan inikah yang namanya saling mencintai.Stefan dan Tyler Delp dua orang kembar siam yang selalu menghabiskan waktu bersama.Selama 19 tahun,mereka bersama dalam satu kepala dimana yang satu menhadap ke depan dan yang satunya menghadap kesamping belakang.


 Semenjak lahir di Pennsylvania,dua kembar penderita autis dan cacat fizik ini tertutup dari sorotan media.Sekaranglah mereka mulai berbicara,




 dailymail


 Stefan dan Tyler Delp memiliki kegemaran bermain biola.Mereka juga bersekolah di sekolah luar biasa bagi yang mengalami keadaan cacat.Nancy Hoffman-Delp seorang ibu dua anak yang memiliki semangat memotivasi anaknya ini mengatakan,” Akademik penting, tetapi mereka lemah dalam bersosial, jadi ini adalah langkah besar bagi mereka”.Menekuni kegemaran merupakan salah satu cara mengembangkan kreativiti.


 Ketua sekolah mereka Joe Castellucci mengatakan bahawa kembar akan mengikuti program kehormatan semester berikutnya ini memiliki masa depan yang positif.


 Ketua sekolah mereka mengatakan,”Mereka memiliki tujuan.Satu menikmati membuat filem, yang satunya lagi lebih ke musik”.




 dailymail


 Mereka harus mampu beradaptasi dengan lingkungan,dimana yang satu berjalan maju dan yang satunya berjalan mundur.Jika ingin berbicara dengan orang lain,salah satu dari mereka harus berputar agar dapat melihat wajah pembicara.Berdasarkan penelitian hanya satu dari 2,5 juta kelahiran anak kembar yang dimana tengkorang mereka menyatu bersama-sama.Orangtua merekapun mengaku anaknya tidak pernah mengalami sakit pada tengkorang yang menyambung.




 dailymail


 Satu hal hikmah yang dapat diambil adalah,mereka mengukapkan mempunyai saudara yang dapat menemani belajar untuk berkembang menjadi sahabat,pergi ke sekolah bersama,bermain biola bersama dan merangkul kehidupan bersama.Benar-benar selalu bersama,berjalan bergantian dan saling mencintai meskipun harus berbagi  kepala bersama.Bersyukurlah pembaca yang diberikan kesempurnaan fizik,kisah diatas akan menginspirasi kita agar saling menghargai dan mencintai keluarga,saudara,sahabat dan orang lain.


sumber

Dj wika Szmyt,Dj Nenek Berusia 73 Tahun dari Poland

Manusia tak pernah terlalu tua untuk belajar hal baru. DJ Wika Szmyt dari Warsawa, Poland, berusia 73 tahun. Ia memainkan muzik disko, rumba, atau samba untuk orang-orang seusianya kerana menari membuat mereka merasa hidup. Tapi, nenek ini juga tampil di pesta-pesta yang didatangi anak muda.





Bunuh bayi hasil selingkuh kerana takut suami


BANDUNG (Pos Kota) – Zona Malam - Gara-gara takut katahuan sang suami anak yang dilahirkannya hasil selingkuh, surirumah Is,20, asal Pakenjeng - Kabupaten Garut, nekad membunuh bayi perempuannya di kebun ubi kayu, tak jauh dari rumahnya. 


Dia tekah ditangkap polis dan kini menjalanio pemeriksaan intensif. ” tersangka sudah mengakui semua perbuatannya. 
 Ketua polis AKP Mulyadi, kepada wartawan, Sabtu (7/1), mengungkapkan, aksi pembunuhan yang dilakukan tersangka berlangsung dua minggu lalu. 


 Kes ini terbongkar, berkat laporan warga yang menyebutkan, tersangka sempat melahirkan bayi perempuan di rumahnya sendirian namun bayi itu tak pernah dipangku apalagi diberi air susu ibu. 
 Dengan adanya keganjilan tadi, warga pun melakukan siasatan dan mereka memperolehi laporan jika bayi yang dilahirkan Is sudah tewas dibunuh di kebun ubi kayu. ” Warga lalu melapor ke polis,” katanya.

 Sabtu, tersangka ditahan di rumahnya kemudian kini tengah menjalani pemeriksaan intensif. Berdasar pengakuan sementara, tersangka Is melakukan pembunuhan terhadap bayinya itu dilakukan dua minngu lalu.

 Bayi itu dibunuh dengan cara dicekik . Tersangka mengaku ketakutan kerana bayi yang dilahirkan bukan hasil hubungan dengan sang suami . ” Tersangka hamil ketika suaminya berada di luar kota. Bayi itu hasil hubungan intim antara Is dengan lelaki yang menjadi selingkuhannya. Mereka melakukan saat suami tersangka sedang ada di luar kota,” katanya

Pelik..Nikita Mirzani Anggap Foto Telanjangnya Masih Wajar


Nikita Mirzani, artis hot yang wajahnya seringkali muncul dalam acara talk show 'Kakek Kakek Narsis' (KKN) di Trans TV, ternyata tidak terkejut setelah mengetahui foto telanjangnya beredar luas di internet.


 Maklum, Nikita pernah mengalami hal serupa sebelumnya. Waktu itu, ia dikerjakan oleh orang-orang  yang tidak bertanggung jawab dengan menyebarkan foto-foto bogelnya.


 "Iya, sama seperti dulu. Jadi, sudah tak terkejut," ujar Nikita, Sabtu (7/1/2012), saat dihubungi melalui telefon.


 Namun, Nikita menanggapi beredarnya foto tersebut dengan santai. Ia menilai hal itu sebagai sesuatu yang masih dalam tahap kewajaran.


 "Foto-foto aku yang beredar di internet itu aku nilai masih dalam tahap wajar. Sebab masih terlihat tertutup, jadi apa yang harus dipermasalahkan," ucapnya.


 Dalam foto tersebut, Nikita tidak sendirian. Ia tengah berpose mesra bersama seorang lelaki dalam keremangan cahaya. Llekaiitu bertelanjang dada. Jari tangan kanannya meramas payudara Nikita.


 Wajah Nikita mendongak ke atas. Matanya menatap tajam, bibirnya sedikit terbuka. Ekspresi tersebut seolah menunjukkan bahwa dirinya menikmati sentuhan jari-jari dari lelaki tersebut.


sumber

Ibu Memaksa Lahirkan Bayi Lebih Awal Agar Bertemu Kakaknya yang Sekarat


Ibu mana yang hatinya tidak akan terluka ketika menyedari bahawa salah satu anaknya sedang sekarat akibat kanser. Mungkin inilah yang menyebabkan Paula Holmes, berusaha sekuat tenaga untuk membahagiakan putrinya Katy (10), termasuk melahirkan bayinya Scarlet, tiga minggu lebih awal, agar sang kakak dapat melihatnya.


Diketahui, pada bulan Oktober 2011 lalu, Katy didiagnosa menderita tumor otak yang tidak dapat dibedah, dan kerana keadaannya kian memburuk Paula dan suaminya David, dilanda ketakutan bahawa putri kesayangan mereka ini tidak sempat melihat anggota baru dalam keluarga tersebut.
“Kenyataan bahawa saya sedang mengandung dan Katy mungkin tidak akan sempat melihat adiknya adalah sesuatu yang sangat mengerikan. Konsultan saya setuju untuk melakukannya tanpa ragu-ragu. ” tutur Paula yang dikutip Mail Online.


“Katy begitu mencintai Scarlet, dan tampaknya memiliki hubungan yang khusus dengannya. Ketika kami meletakkan Scarlet di lengannya, ia mulai tersenyum. ” tambahnya.
Katy adalah seorang gadis cilik yang sihat dan ceria sebelum didiagnosis menderita kanser otak, namun naluri keibuan Paula muncul dan membawa puterinya memeriksakan diri ke doktor keluarga.
Kecemasan timbul pada pasangan Paula dan David asal Penwortham, Lancashire, Inggris, ketika menyaksikan sesuatu yang janggal pada puetri mereka, kerana Katy yang selalu ceria mendadak menjadi sedih dan murung ketika menerima sijil sekolahnya.


“Katy adalah jenis anak yang wajahnya selalu dihiasi senyum. Tapi ketika guru besar sekolah memberinya sijil, ia tidak tersenyum atau bahkan bergembira. Dia hanya tampak sedih, dan benar-benar diluar karakternya,” jelas Paula.
“Naluri keibuan saya langsung timbul, dan aku tahu ada sesuatu yang tidak beres sehingga akhirnya aku membawanya ke doktor apalagi Katy pernah mengeluh sakit kepala dan penglihatannya yang berkurang. Awalnya doktor hanya berfikir bahawa itu migrain biasa, dan meminta kami untuk mencatat sakit kepala Katy selama seminggu”.
“Namun, hanya beberapa hari kemudian kami menghadiri pertemuan sekolah, dan kurangnya senyum pada wajah Katy membuat saya langsung kembali membawanya ke doktor.”



Katy kemudian dikirim ke Royal Preston Hospital untuk CT scan, namun hasilnya tidak ada yang aneh pada diri gadis cilik tersebut.
Barulah ketika Paula membawa Katy untuk menjalani MRI scan, selubung misteri yang menghapus senyum dari gadis tersebut akhirnya terungkap. Katy menderita divonis menderita tumor otak.
Penyelidikan lebih lanjut mengungkapkan bahawa tumor yang diderita Katy tertanam di batang otak, yang menyebabkan mengapa hal itu tidak muncul pada scan pertama.
Setelah Katy dibawa ke Hospital Anak Royal Manchester, barulah keluarga tersebut diberitahu tentang khabar buruk bahawa jenis kanser dan lokasinya tidak dapat dioperasi, serta satu-satunya pengobatan adalah radioterapi. Serta kenyataan bahawa Katy hanya memiliki antara enam dan sembilan bulan untuk hidup.
Saat ini Katy sementara dirawat di Hospital Anak Derian di Chorley, Lancashire Inggris.
“Puteri cantik kami sedang berjuang sekuat tenaga mengalahkan penyakitnya, sehingga kami akan melakukan segala sesuatu yang boleh kami lakukan untuk membantunya memerangi penyakit tersebut.” ucap Paula.

Derma ribuan selipar tanda sokongan


PALU - Ribuan penduduk di Indonesia, kelmarin sepakat mendermakan lebih 1,200 pasang selipar dan sandal di beberapa pusat pengumpulan di seluruh negara sebagai tanda sokongan terhadap kempen prihatin dengan nasib seorang remaja lelaki yang didakwa atas kesalahan mencuri.


 Tindakan itu diambil selepas Mahkamah Daerah Sulawesi Tengah mendapati remaja lelaki berumur 15 tahun tersebut bersalah kerana mencuri selipar milik seorang pegawai polis pada November 2010.


 Hakim Rommel Tampubolon berkata, dia bernasib baik kerana masih di bawah umur dan hanya diarahkan oleh mahkamah untuk menjalani sesi kaunseling, jika tidak remaja itu mungkin terpaksa meringkuk selama lima tahun di dalam penjara akibat kesalahan tersebut.


 Difahamkan, gara-gara dituduh mencuri sandal di luar balai polis, remaja itu bersama dua rakannya telah dipukul dengan teruk oleh pemilik sandal tersebut walaupun berkali-kali mereka menafikannya.


 Dalam satu kenyataan, Pengerusi Suruhanjaya Perlindungan Kanak-kanak Indonesia, Arist Merdeka Sirait berkata, mereka sepakat untuk mengumpulkan sandal dan selipar yang akan diserahkan kepada ibu pejabat polis sebagai sokongan kepada remaja lelaki itu.


 “Ini adalah antara contoh sikap tidak profesional dan penyalahgunaan kuasa oleh pihak berkuasa,” menurut timbalan koordinator aktivis hak asasi manusia, Indria Fernida.


sumber : sinar harian

Kepala pejalan kaki pecah akibat dirempuh


MELAKA TENGAH - Seorang lelaki maut dalam keadaan mengerikan selepas dipercayai dilanggar dua kereta di Jalan Tun Fatimah, kira-kira jam 11.40 malam, semalam.


 Mangsa yang berjalan kaki di garisan berkembar di tengah-tengah jalan terbabit dilanggar sebuah kereta jenis Mazda, sebelum dirempuh pula oleh Perodua Viva.


 Mangsa masih belum dikenali identitinya itu meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah dengan tengkorak kepala pecah dan mata terkeluar.


 Saksi, Azhar Ahmad, 31, berkata, ketika kejadian, dia memandu kereta bersama dua rakannya, dalam perjalanan ke Batu Berendam selepas menikmati makan malam di Malim.


 “Bagaimanapun, tiba-tiba di tengah jalan ada seorang lelaki tidak berbaju dan bajunya diletakkan di bahu kanan, tetapi saya tidak pasti sama ada mangsa hendak melintas atau tidak.


 “Keadaan jalan sangat gelap. Saya hanya sempat mengelak selepas terlalu hampir dengan mangsa. Terasa seperti tangan saya terkena mangsa, sama ada badan atau kepala.


 “Kemudian, apabila rakan saya menoleh ke belakang, dia lihat mangsa dilanggar pula oleh pemandu Perodua Viva,” katanya.


 Menurutnya, pemandu kereta terbabit tidak memberhentikan kenderaannya.


 “Saya memang tergamam apabila melihat mangsa terbaring berlumuran darah dan dikerumuni orang ramai.


 “Saya memang kesal dengan kejadian ini dan ia kali pertama berlaku,” katanya.


 Sementara itu, Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abdul Rahman mengesahkan kejadian tetapi enggan mengulas lanjut kerana masih dalam siasatan.


sumber : sinar harian

Buang syaitan,kaedah terkini montokkan tubuh,payudara



KOTA BHARU: Gabungan urutan ‘overhaul’, membuang syaitan di dalam badan, mandi bunga dan minum air penawar kini menjadi pilihan wanita yang mahukan payudara pejal, punggung montok, hidung mancung serta dagu runcing.
Tidak menghairankan apabila seorang wanita di daerah ini menjadi buruan pramugari dan golongan wanita VIP yang ghairah untuk kelihatan cantik dan memiliki bentuk badan menawan menerusi khidmat buang syaitan dan urut ‘overhaul’.

Wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Kak Mah, 50, menyediakan beberapa pakej dengan paling mahal RM400 untuk kecantikan seluruh tubuh, termasuk membuang kolesterol dan paling murah RM50 untuk kecantikan muka.


“Setiap manusia ada syaitan di badannya dan kerana syaitan itulah pelbagai keburukan berlaku kepadanya, seperti kelihatan tidak cantik dan berdepan pelbagai masalah.

Justeru, kaedah rawatan yang saya lakukan adalah membuang terlebih dulu syaitan di dalam badan dengan menghembuskan sebutan Allah SWT, doa dan bacaan tertentu kepada pelanggan.

sumber : myMetro

Unik!!! Restoran Ini, Politikus Dilarang Masuk

Wilayah New Hampshire, Amerika Syarikat, dalam sepekan terakhir dibanjiri politikus, staf kempen mereka, serta wartawan. Ternyata kehadiran politikus tersebut membuat geram seorang pemilik restoran.Hasilnya sang pemilik melarang politikus masuk ke restoran miliknya. 


 Kerana muak dengan kelakuan para politikus yang masuk ke restoran miliknya dan mengganggu pelanggannya, pemilik restoran Colby's Breakfast & Lunch, Jeremy Colby, menampal papan bertuliskan, "Politikus Dilarang Masuk, Tanpa Kecuali" Selama berbulan-bulan, politikus serta stafnya membanjiri berbagai restoran di New Hampshire untuk kempen menuju ke Rumah Putih. 


Kerana kehadiran para politikus tersebut nampak tidak kunjung berkurang menjelang pemilihan  presiden 10 Januari, Colby memutuskan untuk melarang politikus masuk ke restoran miliknya. "Tanpa isyarat, mereka tiba-tiba datang dan kami disesaki kamera dan lain-lain," ujar Colby kepada msnbc.com. 


"Kami mencoba membuka usaha di sini. Dan pertemuan politikus untuk menggalang suara bagi saya sangat mengganggu. Bukan hanya mengganggu staf kami, tetapi juga pelanggan kami." "Keadaannya jadi sangat sulit dan saya merasa ini sangat tidak menyenangkan," ujar Colby menambahkan. 


 Menurut Colby, Gubernur Texas Rick Perry dan bekas bakal calon Presiden Michele Bachman menjadi politikus terakhir yang mengunjungi restoran miliknya sebelum larangan diberlakukan. "Kami sudah muak," ujar Colby. 


 Sumber : http://www.tempo.co

Gila..Paramedik AS Perkosa Pesakit di Ambulans

 Seorang paramedik di Amerika Syarikat dituduh memperkosa seorang wanita yang terbaring tak sedarkan diri di dalam ambulans. Insiden itu terjadi saat wanita muda itu dilarikan ke hospital! Wanita berumur 22 tahun itu terjatuh dan mengalami gegar otak di sebuah pesta.


 Wanita yang tidak disebutkan namanya itu segera diangkut dengan ambulans menuju hospital. Di tengah perjalanan, wanita yang  pengsan itu tersedar dan mendapati petugas paramedik tengah menggagahi dirinya. Menurut wanita itu, dirinya saat itu tak boleh melawan kerana tubuhnya diikat ke tandu pesakit.


 Demikian disampaikan polis Hamden, New Haven County, Connecticut, seperti dilapor harian News.com.au, Sabtu (7/1/2012). Atas kejadian pada 25 Disember lalu itu, Mark Powell dari North Haven, Connecticut, menyerahkan diri pada Khamis, 5 Januari waktu setempat untuk menghadapi dakwaan kekerasan seksual tingkat pertama.


 Lelaki berumur 49 tahun itu saat ini bebas dengan jaminan US$ 25.000. Awalnya, polis merespons laporan mengenai seorang wanita yang mengalami gegar otak. Wanita itu pun diberikan pertolongan pertama di lokasi. Kepada polis, dia mengaku diperkosa dalam perjalanan menuju hospital Yale-New Haven Hospital. Wanita itu melapor ke polis beberapa hari kemudian setelah dirinya dibolehkan meninggalkan hospital.


 Menurut pejabat polis Hamden, Ronald Smith, saat kejadian, Powell satu-satunya orang yang berada di ambulans tersebut selain pemandu dan korban. Kes ini kini tengah diselidiki. Para penyidik saat ini masih melakukan wawancara dan menunggu hasil laboratorium. 


 Menurut paramedik AS, sesuai standard nasional, hanya satu orang petugas paramedik yang berada di belakang ambulans saat membawa pesakit ke hospital. Atas kejadian ini, Powell telah dikenakan sanksi administratif yakni diskors dari pekerjaannya hingga penyelidikan kesnya selesai.


 Sumber : http://www.detiknews.com

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved