Adik ni pelik apa punya bentuk ais krim?

on 05 Januari 2012


macam tak ada bentuk lain nak dibuat aiskrim..sampai adik tu naik
bentuk apa ais krim yang dimakan kakaknya?

Video Kejadian Sebuah Bas Jatuh ke Jurang Sedalam 50 Meter

Sebuah video mengejutkan ketika sebuah bas jatuh ke jurang sedalam 50 meter saat cuba melintas di ‘jalan paling berbahaya di dunia’.


Rakaman ini menunjukkan pemandu bas cuba melalui tepi tebing berbahaya di Bolivia, sementara beberapa orang membantu arah jalan baginya. Namun nahas, akibat beban yang terlalu berat Bas tersebut terjerumus kedalam jurang sedalam 50 meter.


Meskipun ke-50 orang penumpang selamat kerana telah turun dari bas lebih dahulu, namun tidak demikian dengan nasib sang pemandu yang tewas dalam kecelakaan mengerikan tersebut.


Kecelakaan ini terjadi di Camino de la Muerte atau ‘Jalan Kematian’ di Bolivia, dimana jalan sepanjang 38 mil (sekita 60 km) yang menghubungkan La Paz dengan Coroico, wilayah Amazon Bolivia.


Menurut laporan The Sun, jalan ini mengorbankan setidaknya 200-300 nyawa dalam setahun. Bahkan pada tahun 1995, Bank Pembangunan Antar-Amerika ‘membaptis’ rute ini sebagai  ‘jalan paling berbahaya di dunia.’




Ada khidmat sewa kekasih di China


  
Para wanita yang kesepian di China kini boleh mendapatkan kekasih sementara dengan harga yang sangat terjangkau.


Di situs jual beli Taobao, harga menyewa seorang kekasih lelaki dibuka dengan harga 10 yuan. Layanannya sendiri bervariasi, dengan harga segitu, rata-rata servis yang didapat adalah makan siang selama 1 jam. Jika mahu lebih dari itu, maka siap-siap saja harus menyiapkan modal yang lebih banyak. Misalnya untuk menemani belanja selama satu jam, bayarannya akan meningkat menjadi 20 yuan.


Harga servis rata-rata sejauh ini berkisar di angka 100 yuan untuk booking penuh selama sehari penuh. Tapi ada juga yang memasang tarif jauh lebih tinggi dari itu. Contohnya Huang dari Guangdong, lelaki ini memasang harga sewa 500 yuan . Dengan catatan harganya boleh di runding jika wanita yang mengencaninya benar-benar serius dan ingin menikahinya.
Motivasi para lelaki sewaan ini juga bervariasi, ada yang melakukannya untuk wang, dan ada juga yang melakukannya demi cinta. Demi cinta? Hahaha.... 
 
sumber: wantchinatimes

Seorang Bapak Tak Peduli Teriakkan Seseorang Yang Tenggelam, Tak Tahu Bahawa Itu Anaknya Sendiri


Kerana sikap tak pedulinya, seorang bapak di China harus membayarnya dengan harga yang sangat-sangat mahal.


 Meskipun ia mendengar teriakan seorang anak yang meminta tolong kerana tenggelam, lelaki ini memilih untuk tidak ambil pusing dan kembali berjalan begitu saja.


 Setelah anak tersebut meninggal, barulah ia tahu bahwa yang menjadi korban tak lain adalah anaknya sendiri.


 Parahnya lagi, orang ini malah melempar kesalahan pada insiden tersebut kepada pengurus di daerah tempat tinggalnya (mungkin semacam RT/RW). Ia menuntut wang ganti rugi sebanyak 470,000 yuan.


 Tuntutannya ini ditolak oleh pengadilan setempat dan terdaftar sebagai Top 10 Kes Tipikal di Pengadilan Wuxi.


  


sumber: Asiaone

Ibu dan Anak Bertemu Setelah Berpisah Selama 77 Tahun


CALIFORNIA - Seorang perempuan berusia 100 tahun di California, Amerika Syarikat (AS) bertemu kembali dengan puteri yang diserahkannya kepada orang lain. Puterinya tersebut diserahkan untuk diadopsi kira-kira 77 tahun lalu. 


Minka Disbrow yang hamil kerana diperkosa pada 1928lalu, terus mencari tahu apa yang terjadi terhadap anaknya. Baru enam tahun lalu, dirinya mengetahui keberadaan puterinya yang hilang tersebut dari seorang lelaki.


Disbrow terpaksa menyerahkan anaknya untuk diadopsi, setelah dirinya diperkosa saat masih berusia 17 tahun. Anak imigran Belanda itu, dikirim oleh orang tuanya untuk melahirkan ditempat khusus bagi remaja yang hamil muda.


Ketika puterinya lahir, dia beri nama Betty Jane. Seorang pendeta dan isterinya berjanji untuk memberikannya kehidupan yang lebih baik, saat mengadopsi Betty Jane.


"Saya sangat mencintainya. Saya ingin yang terbaik untuknya," ungkap Disbrow seperti dikutip Associated Press, Rabu (4/1/2012).


Pertemuan ibu dan ini terjadi setelah mendapatkan telefon dari seorang lelaki dari Alabama yang ternyata salah satu anak dari Betty Jane yang telah berubah nama menjadi Ruth Lee. Ternyata, puteri Disbrow sudah mencarinya selama bertahun-tahun.


Tidak beberapa kemudian, Disbrow pun dipertemukan dengan puterinya. "Sepertinya kami tidak pernah tidak berpisah sama sekali," jelas Disbrow.


Sementaranya Lee sendiri mengakui pengalaman ini tidak boleh dibayangkan. Dirinya mengaku seperti tengah bermimpi kerana dapat bertemu dengan ibunya. 
(faj)

Akaun palsu isteri taikun,twitter minta maaf


WASHINGTON - Laman jaringan sosial Twitter memohon maaf selepas mengesahkan akaun Twitter dengan nama Wendi Deng Murdoch, isteri pemilik firma media terbesar dunia, Rupert Murdoch didapati sebenarnya adalah palsu.


Dalam satu e-mel kepada agensi berita AFP, seorang jurucakap Twitter berkata: "Kami tidak membuat komen berhubung proses pengesahan kami tetapi boleh mengesahkan bahawa akaun @wendi_deng (isteri Murdoch) tersilap disahkan untuk tempoh yang singkat. 


"Kami memohon maaf disebabkan kekeliruan itu."


Sementara itu, menurut jurucakap firma rangkaian akhbar milik Murdoch, News International di London, akaun palsu tersebut dibuat pada tahun baru sehari selepas taikun media itu membuat kemunculan pertamanya di Twitter. 


Twitter pada Selasa lalu turut mengesahkan akaun milik Murdoch. 


Ketika menggunakan Twitter tersebut, Murdoch itu tidak menyebut mengenai penyamar isterinya tetapi hanya menyentuh isu politik, filem, percutiannya dan cuaca.


Namun, pemilik misteri akaun palsu isteri Murdoch akhirnya membuat pengakuan bahawa akaun tersebut memang palsu pada Selasa lalu.


"Helo Twitter. Oleh kerana News International telah menyedarinya, sudah tiba masa untuk mengesahkan bahawa ya, ini adalah akaun palsu. Saya bukan Wendi," kata penyamar yang tidak dikenali menerusi Twitter kelmarin.


"Kepada sesiapa yang terus mengatakan akaun palsu itu walaupun setelah disahkan, baik untuk anda kerana mencurigainya," tambah pemilik misteri akaun @Wendi_deng menerusi mesej yang mempunyai 10,000 pengikut. 


"Ini merupakan satu keseronokan kecil. Jika anda tidak mempercayainya, kemudian lebih baik anda meminta Twitter untuk mengeluarkan setiap akaun palsu juga," kata pemilik akaun palsu tersebut.


Murdoch, 83, ialah bilionair kelahiran Australia manakala Wendi, 43, berketurunan Cina berkahwin pada Murdoch, tahun 1999 iaitu dua tahun selepas pasangan itu bertemu pada satu parti di Hong Kong.


Pada Julai tahun lalu, Wendi menjadi perhatian apabila bangun dari kerusi untuk menyerang balas seorang lelaki yang membaling suaminya dengan menggunakan sepinggan pai ketika mereka hadir di hadapan satu jawatankuasa Parlimen Britain berhubung kes pengintipan perakam suara telefon bimbit melibatkan wartawan di akhbar News of the World yang dimiliki Murdoch. - AFP


sumber : kosmo online

Salam gengster


KUALA LUMPUR: Awasi dan perhatikan cara anak remaja anda bersalam dengan rakan, rantai kunci digunakan serta pelekat yang ditampal pada beg sekolah atau motosikal kerana itu semua petanda penting untuk mengesan kemungkinan mereka menjadi ahli kumpulan kongsi gelap.


 Itu mesej penting disampaikan Ketua Penolong Pengarah Bahagian Siasatan Jenayah Perjudian, Maksiat dan Kongsi Gelap (D7) Bukit Aman, Datuk Abd Jalil Hassan kepada ibu bapa selepas siasatan polis mendapati beberapa kumpulan kongsi gelap kini aktif merekrut ahli termasuk di kalangan pelajar sekolah.


 Menurutnya, biarpun kegiatan itu masih dalam kawalan pihak berkuasa, kesedaran dan kerjasama ibu bapa serta pihak sekolah penting bagi menyekatnya daripada terus berleluasa. 


 “Pengetahuan ini penting kepada ibu bapa bagi membolehkan mereka mengesan pembabitan anak masing-masing dalam kegiatan kongsi gelap. Kalau ibu bapa tidak tahu, macam mana mereka hendak menghalang dan mengawal pergerakan anak,” katanya ketika ditemui Harian Metro di pejabatnya, di sini.






 Menurutnya, antara kumpulan kongsi gelap yang dikesan cuba meluaskan pengaruhnya di kalangan remaja termasuk geng Double Seven (77), 36, 08, 04 dan 108

sumber : myMetro

Bayi ini ada kemaluan extra di belakang badannya



Apa yang akan anda lakukan jika anda mempunyai penis kedua yang tumbuh di belakang badan anda? Seorang bayi di China telah dilahirkan dengan kelainan seperti itu. Ia mempunyai penis kedua yang terletak di belakang badannya.




 Anak dari Li Jun (30) yang tinggal di Kota Hejian Propinsi Henan ini segera di bawa ke Hospital Kanak-kanak  Tianjin oleh orang tuanya yang merasa terkejut melihat adanya penis ekstra tersebut. Doktor terpaksa mengoperasi bayi tersebut untuk menghilangkan penis keduanya tersebut. Para doktor menyebut kelainan ini sebagai Fetus in Fetu (FIF)


 Doktor memerlukan waktu lebih dari tiga jam untuk mengoperasi dan membuang penis ekstra tersebut. Keadaan bayi ini kini dalam keadaan sihat selepas pembedahan.

Ditangkap Kerana Punya 8 Anak



24 bebeschinos
ilustrasi
Guangzhou – Pepatah banyak anak banyak rezeki rupanya tidak berlaku bagi pasangan asal Guangzhou, China ini. Gara-gara diketahui memiliki lapan orang anak, Pasangan suami isteri ini terpaksa ditangkap dirumah mereka dan diharuskan membayar denda yang cukup besar.
Hal itu dilakukan oleh pihak berwajib setempat kerana peraturan di China melarang pasangan suami isteri memiliki anak lebih dari satu. Pasangan itu memiliki empat orang anak laki-laki dan empat orang anak perempuan. Kelapan anak tersebut sebelumnya dirahsiakan keberadaannya, Rahsia itu terungkap setelah pasangan suami isteri tadi membawa anak-anaknya untuk berfoto bersama di sebuah studio foto.
Dari kelapan anak tersebut, lima diantaranya dilahirkan oleh ibu pengganti. Pasangan suami isteriitu memang sempat menggunakan ibu pengganti setelah menurut pemeriksaan doktor si wanita tidak boleh memiliki anak. Namun tidak beberapa lama kemudian wanita tadi ternyata mengandung kembar tiga. Kelapan anak tersebut lahir dalam selang waktu dua bulan di tahun 2010 lalu.
"Mengapa mereka harus mempekerjakan begitu banyak orang untuk memiliki bayi untuk mereka? Apakah mereka fikir mereka punya hak untuk melahirkan anak hanya kerana mereka kaya? Kedua, apa yang ingin mereka tunjukkan? Kehamilan seperti sangat berisiko. “ ujar Kepala Deputi Kesihatan setempat seperti yang dilansir dari Daily Mail. Dalam keterangannya, Pasangan suami isteri yang termasuk keluarga kaya itu mengaku sebelumnya tidak pernah berfikir untuk memiliki banyak anak.

Paris Hilton Bogel di Majalah FHM


infospesial.net -  Melepas pakaian di depan kamera bukanlah sesuatu yang biasanya berhubungan dengan Bangsawan. Dan setelah enam tahun lalu, kini Paris Hilton kembali tampil telanjang untuk cover majalah FHM edisi 5 januari 2012. Tak hanya tampil seksi, Paris juga berbagi cerita mengenai lelaki dan bisnins.


Sosial yang merupakan pewaris hotel bintang lima itu bicara mengenai lelaki Inggris yang menurutnya sangat sopan dan dewasa. "Saya suka suasana, orang-orangnya dan aksinya. Orang Inggris benar-benar berbeza dengan orang-orang di Amerika. Mereka semua lelaki seperti itu dan mereka jauh lebih matang," puji Paris, seperti dikutip Dailymail.

Lelaki Kanada Ini Pakai iPad Sebagai Pasport


New York - Zona Malam - Seorang warga Kanada yang lupa membawa paspornya mengaku berhasil melewati perbatasan untuk masuk ke Amerika Syarikat menggunakan salinan dokumen pasport yang ia pindahkan ke dalam iPad miliknya.


 Martin Reisch dari Montreal memperlihatkan salinan pasportnya yang ada dalam iPad kepada petugas perbatasan Amerika Syarikat. Itu dilakukan setelah sedar ia tidak membawa pasportnya.


 Reisch mengatakan kepada petugas perbatasan bahawa dia sedang menuju Vermont, Amerika Syarikat, untuk menghantarkan hadiah Natal. Menurut Reisch, sang petugas akhirnya membolehkan dia masuk ke Amerika Syarikat.


 “Saya berfikir, setidaknya saya mencubanya,” ujar Reisch. “Dia (petugas) mengambil iPad itu ke pos kecil penjagaan di perbatasan. Dia ada di sana sekitar lima sampai enam minit. Bagi saya, itu rasanya sangat lama. Tetapi ketika ia kembali, ia terdiam sejenak lalu mengucapkan selamat Natal kepada saya.”


Reisch mengatakan sang petugas membuat pengecualian.


 Warga Kanada perlu lebih dari sekedar lesen memandu sebagai identiti untuk masuk ke wilayah Amerika Syarikat sejak 2009. Badan Perlindungan Perbatasan dan Bea Cukai Amerika Syarikat mengatakan mereka hanya menerima pasport, Lesen MEMANDU khusus, atau kad Nexus bagi warga Kanada yang ingin masuk ke Amerika Syarikat. Akan tetapi, dalam daftar tersebut tidak disebutkan salinan pasport.


 Juru bicara Badan Perlindungan Perbatasan dan Bea Cukai Amerika Serikat belum merespons pertanyaan dari Associated Press mengenai salinan paspor diperbolehkan.


 Reisch, 33 tahun, mengaku memindahkan pasportnya beberapa tahun lalu sebagai antisipasi pasport tersebut dicuri orang saat ia pergi. Ia juga mengaku salinan pasport di dalam iPad miliknya juga dipakai untuk masuk kembali ke Kanada. Namun, ia ragu itu akan boleh berlaku kembali.

Charmian Chen Bogel di Majalah Usexy dan Digelar Ratu Seks Asia Baru


 MONYET di Monkey Forest Ubud, Bali, sedikit banyak telah mengubah hidup Charmian Chen, model dari Taiwan. Nama Charmian mendadak jadi topik hangat di dunia maya gara-gara memposting fotonya sedang memegangi baju yang ditarik-tarik monyet di Ubud, Bali.




 Setelah sempat menghiasi situs berita dunia berkat fotonya bersama monyet, minggu lalu Charmian tampil di variety show yang popular di  Taiwan, Kang Xi Lai Le (Here Comes Kang Xi).


 Situs Maydaily pada Rabu (4/1) menulis bahawa Charmian berfoto telanjang untuk Usexy.
Maydaily juga menjuluki Charmian sebagai Ratu Seks Asia Baru.


 Melalui akaun Facebook-nya, Charmian menulis ingin berkonsentrasi pada kuliahnya. Namun jika ada peluang yang baik di dunia hiburan, dia berniat mencuba.


 Tentang pengalaman jadi bintang tamu Kang Xi Lai Le, ia bertanya-tanya mengapa penampilannya terlihat berbeza. Menurut Charmian, susuknya di TV jadi mengerikan.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved