Rakam bekas kekasih sedang berhubungan seks kerana dendam

on 04 Januari 2012


Gadget perakam video semacam camcorder bermanfaat untuk merakam momen-momen berharga. Akan tetapi lelaki yang satu ini malah memakainya sebagai alat balas dendam kerana telah ditinggalkan kekasihnya.


Terlintas dalam fikiran Troy Puetz, lelaki usia 41 tahun itu untuk merakam bekas kekasihnya berhubungan intim dengan kekasih barunya. Berbekal camcorder, ia menghendap-hendap di taman bekas kekasihnya yang berdekatan dengan ruang bilik.


Troy yang tinggal di Arizona, Amerika Syarikat itu berhasil melakukan rencananya. Dia merakam video bekas kekasihnya sedang berhubungan seks melalui celah-celah jendela.


Namun dia rupanya kurang waspada. Sebab, ada tetangga yang merasa curiga dengan kelakuan aneh Troy. Tetangga itu pun melapor pada polis setempat untuk memeriksa lelaki itu.


Polis segera ke  kediaman Troy. Mereka berhasil menemukan camcorder berisi video hubungan seks itu di belakang keretaTroy sebagai barang bukti. Troy pun tidak dapat mengelak dan ia mengakui semua perbuatannya. 


Ketika ditanya, Troy mengaku hanya bergurau. Namun kelakuannya itu melanggar hukum sehingga dia dipenjara dan akan menjalani proses hukum di pengadilan setempat.


Polis pun menyarankan agar penduduk waspada sehingga kejadian serupa tidak terulang kembali. Misalnya dengan menutup jendela dan pintu rapat-rapat pada petang dan malam hari.




Sumber : http://www.detikinet.com

Wow..Hacker penemu bug di Facebook akan diberikan kad debit unlimited




Kad ini bukan kad debit biasa. Ia khusus dikeluarkan oleh Facebook untuk para hacker yang berjasa bagi situs pertemanan ini.


Menindaklanjuti program bertajuk bug bounty yang dilancarkan Facebook pada bulan Julai tahun lalu, Facebook kini melancarkan Visa debit card 'White Hat'.


Ia diberikan untuk orang-orang yang berhasil menemukan bug  di situs Facebook. Sesuai fungsinya, kad ini boleh dipakai untuk belanja, atau mengeluarkan wangdari ATM.


Berapa batasan total belanja yang boleh dibelanjakan? Tidak ada. Hacker penemu bug akan boleh leluasa belanja dengan kad debit tersebut tanpa batasan, selagi Facebook menambahkan wang di akaun mereka.


"Peneliti yang menemukan bug dan membantu perbaikan keamanan sangat langka. Kami menghargai dan memberikan reward pada mereka," ujar Ryan McGeehan, Manager Keselamatan Facebook seperti yang dikutip detikINET dari Cnet, Selasa (3/2/2012).


"Memiliki kad eksklusif ini adalah cara lain untuk mengenali mereka. Kartu ini bisa dipamerkan di sebuah konferensi sembari mengatakan 'aku telah melakukan sesuatu yang istimewa untuk Facebook'," tambah McGeehan.


Kad White Hat agaknya benar-benar dipakai Facebook sebagai magnet untuk lebih mendorong hacker membantu keamanan situs jejaring populer ini. Selain untuk belanja sepuasnya, kad ini direncanakan juga boleh dipakai sebagai kad masuk ke pesta.


Program memburu bug dilancar Facebook mengikuti jejak Mozilla dan Google. Facebook memberikan wang minimal USD 500 untuk tiap bug yang ditemukan, dan tidak ada nominal maksimum.

Buktikan Teman Bukan Gay, Kim Kardashian Buka Baju


LOS ANGELES- Kim Kardashian bertingkah konyol dengan membuka baju di depan temannya, Jonathan Cheban. Artis bertubuh seksi itu tahu apakah Cheban benar-benar gay atau tidak.


Hal itu terjadi dalam sebuah reality show kehidupan keluarga Kardashian episode Kourtney & Kim Take New York. Selama ini, Kim diceritakan suaminya, Kris Humphries kalau Cheban adalah seorang gay.


Kim tak mahu percaya begitu saja. Dia pun menguji dengan membuka baju sambil melakukan tarian kecil. Kim ingin tahu apakah dengan tingkah nakalnya itu, hasrat Cheban akan bergejolak melihat tubuh Kim yang hanya dibalut bra.


Meski sempat memalingkan wajahnya, Cheban sempat terlihat tergaman melihat tubuh indah Kim Kardashian ada di depannya. Namun, Kim belum boleh menyimpulkan apakah Cheban benar gay atau tidak.


Kim berbaik sangka kalau Cheban merasa tidak enak, dan cuba berbuat sopan ketika di depannya. Demikian dikutip dari Dailymail, Selasa (3/1/2012).(rik)

Dua Nenek Di China Mati Demi Masjid


Kejadian berdarah meletus di Ningxia, China. Seramai lima warga tewas ketika ratusan umat Muslim berkelahi dengan polis yang mengamankan penggusuran masjid di Desa Taoshan, Ningxia.


Kejadian ini  terjadi, Jumaat (30/12/2011) lalu. Namun, peristiwa kelabu ini baru dilapor South China Morning Post, Selasa (3/1/2012).


Menurut saksi , warga Desa Taoshan yang majorii etnik Hui, marah saat masjid mereka hendak dirobohkan. Pemerintah setempat menyatakan  masjid itu dibangunkan di Taoshan secara haram


Saksi , Jin Haitao mengungkapkan, polis menyerang warga menggunakan gas pemedih mata, tongkat dan pisau. Lima warga dilaporkan tewas, termasuk di antaranya dua nenek tua. 


"Mereka hanya melakukan aktiviti keagamaan, tapi tidak memperboleh. Mereka menceroboh masjid dan polis menumpahkan banyak darah ke tanah," kata Jin Haitao.


Sejak tragedi ini meletus, seluruh akses informasi tentang desa terputus. Seorang warga desa tetangga mengaku jaringan telefon menuju Taoshan mati. Seorang pemilik kedai di Tongxin, sekitar tiga kilometer dari masjid yang diroboh, mengaku desa diisolir.


"Teruk sekali. Saya muslim dan muslim perlu masjid. Mereka hanyalah orang biasa, datang ke masjid untuk urusan agama, bukan untuk menggulingkan Parti Komunis," tegas pemilik kedai tersebut.


Terdapat lebih dari 10 juta etnik Hui di China, menjadikan mereka sebagai kelompok Muslim terbesar di negara Tirai Bambu. Di beberapa tempat, etnik Hui melebur dengan kebudayaan Han. Mereka memegang teguh tradisi Han, namun tetap menjaga nilai-nilai keislaman, seperti tidak memakan daging babi dan kewajiban khitan bagi lelaki.


Etnik Hui pernah terlibat bergaduh dengan etnik Han 2004 lalu, menewaskan tujuh orang. Pergaduhan antara polis dan etnis Hui juga sebelumnya terjadi pada 2003, tepatnya saat insiden kartun yang menghina Islam.


Etnik Muslim lainnya yang kerap terlibat kejadian yang sama adalah etnik Uighur di wilayah Xinjiang. Pertumpahan darah terparah antara etnis Uighur dan Han terjadi 2009, meragut 197 nyawa.


Sumber : http://pontianak.tribunnews.com

Dua Pasang Bayi Kembar Lahir di Tahun Berbeza (Foto & Video)



 Kejadian unik di Tahun Baru 2012 dialami dua ibu dari Amerika Syarikat. Keduanya dikaruniakan bayi kembar yang waktu kelahirannya berbeza tahun.


 Seperti dikutip Daily News, wanita pertama yang melahirkan bayi kembar berbeza tahun merupakan asal Minnesota. Si ibu melahirkan bayi kembarnya yang berjenis kelamin laki-laki dan perempuan akhir minggu lalu.


Darryl Humenny dan Stephanie Peterson bersama Beckett dan Freya


Bayi pertama yang diberi nama Beckett Humeny lahir di malam pergantian tahun sekitar pukul 18.40. Sedangkan bayi kedua yang berjenis kelamin perempuan dan dinamai Fraeya, lahir tidak lama setelah Tahun Baru pada pukul 00.26.


Bayi kembar tersebut lahir prematur di usia 34 minggu. Bayi kembar Freya dan Beckett lahir dalam keadaan sihat di Hennepin County Medical Center, Minnesota.


Brighid dan Thomas Rosputni bersama putra kembar mereka, Ronan dan Rory


 Kejadian serupa juga dialami seorang ibu di Buffalo, New York. Brighid dan suaminya, Thomas Rosputni dikaruniaikan bayi kembar laki-laki yang waktu kelahirannya berbeza tahun. Ronan dan Rory, itulah nama bayi kembar mereka.


Bayi kembar pertama Brighid dan Thomas lahir, Sabtu (31/12/2011) pukul 23.37. Sedangkan bayi kembar kedua lahir Minggu (1/1/2012) pukul 00.10.



Suami kahwin lain,isteri minum racun


JAKARTA: Seorang wanita berusia 28 tahun dikatakan minum racun serangga kerana marah apabila mengetahui suaminya, seorang anggota polis, bernikah sekali lagi.


Ketua Detektif Polis Pamulang, Didik Putra Kuncoro semalam, berkata polis masih menyiasat kes itu. 


Seorang jiran, Rusdi berkata, wanita yang dikenali sebagai Ina, yang berada dalam dalam keadaan lemah, telah dikejarkan ke Hospital Sari Asih di Pamulang, Tangerang. 


Rusdi berkata, sebelum minum racun serangga itu, Ina dan suaminya bergaduh. 






Dia sering murung sejak suaminya bernikah lagi dan jarang pulang ke rumah. - Jakarta Post


sumber : myMetro

Banduan larikan diri dengan kereta bomba


SAN DIEGO: Seorang pegawai kerajaan berkata, seorang banduan melarikan diri dari penjara negeri di wilayah San Diego dengan mencuri kenderaan bomba milik penjara pada hari tahun baru.


Pihak berkuasa kini memburu Thomas Kelly, 51, pencuri kereta yang dipenjarakan di penjara negeri Donovan November lalu kerana melanggar parol. Jurucakap penjara, Leftenan Patrick Logan berkata, Kelly bekerja sebagai anggota bomba di penjara berhampiran sempadan Mexico itu. Dia didapati hilang malam semalam dari seksyen keselamatan minimum. - AP


sumber : myMetro

Siang jual nasi ayam,malam jual 'ayam'


KUALA LUMPUR: Siang menjalankan perniagaan nasi ayam dan malam pula menyediakan perkhidmatan ‘ayam’ kepada pelanggan mereka.


 Itu taktik digunakan sebuah restoran berhampiran Jalan Inai, Bukit Bintang, di sini, yang dipercayai turut menyediakan perkhidmatan seks kepada pelanggan dengan berselindung di sebalik operasi restoran.


 Difahamkan, lokasi restoran terletak di kawasan kurang strategik menyebabkan pemiliknya mengambil jalan mudah menyediakan khidmat pelacur bagi menarik pelanggan.


 Kebanyakan pelacur disediakan mengikut permintaan pelanggan, malah mereka boleh membawa wanita terbabit keluar dari premis dengan kadar bayaran tertentu.






 Malah, pemilik restoran itu turut menggunakan cermin gelap di seluruh bahagian restorannya bagi mengaburi pihak berkuasa.


sumber : myMetro

Mati akibat keluar dengan isteri rakan


OHOR BAHRU: Padah keluar dengan isteri kenalan baik, seorang lelaki maut dibelasah dan ditikam suami kepada wanita terbabit menggunakan objek tajam di sebuah pasar raya di Plentong di sini, malam kelmarin.


 Dalam kejadian jam 9.30 malam itu, mangsa, Sarmin Arsad, 40, dikatakan baru selesai membeli-belah bersama wanita berusia lingkungan 30-an terbabit.




 Difahamkan, suspek yang terserempak dengan isterinya bersama Sarmin di perkarangan tempat letak kenderaan pasar raya berkenaan terkejut melihat gelagat dan aksi mereka ketika berjalan bersama.




 Suspek yang berang menyaksikan perkara itu terus menyerang mangsa dan menghamburkan kata-kata kesat sebelum nekad menyerang serta menikam Sarmin.




 Akibat panik dengan tindakannya sendiri, suspek melarikan diri manakala Sarmin dibawa ke Hospital Sultan Ismail (HSI) Johor Bahru untuk rawatan.




 Sarmin bagaimanapun disahkan mati sejurus tiba di HSI.






 Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Roslan Zainuddin berkata, mangsa mati ketika dalam perjalanan ke HSI akibat pendarahan teruk selepas dibelasah dan ditikam di dada sebelah kiri menggunakan objek tajam.




 “Suspek yang berusia 41 tahun melarikan diri sejurus kejadian namun kami berjaya menahannya beberapa jam selepas itu. Dia kini direman untuk siasatan lanjut.




 “Mayat mangsa dihantar ke Unit Forensik HSI untuk bedah siasat dan kejadian terbabit mencetuskan suasana panik di kalangan pelanggan pasar raya berkenaan,” katanya.




 Menurut Roslan, pihaknya masih menyiasat motif sebenar kejadian dan orang ramai mempunyai maklumat berkaitan kes diminta tampil membantu siasatan.




 Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.


sumber : myMetro

Hebat..Kanak -kanak Ini Buat Badan Amal untuk Bantu Pesakit Kanser Anak


Inspirasi boleh datang dari mana saja, termasuk dari seorang anak kecil yang baru berusia 7 tahun. Kerana tahu benar rasanya menderita tumor otak, ia membuat badan amal sendiri untuk membantu kanak-kanak lain penderita kanser.


Mason Fountain (7 tahun) baru saja menyelesaikan 20 bulan pengubatan kemoterapi setelah didiagnosis menderita tumor otak pada April 2010. Dan sejak pertama kali mulai pengubatan, anak kecil ini juga telah berhasil mengumpulkan wang ribuan poundsterling yang nanti akan disumbangkannya untuk anak-anak lain yang juga menderita kanser.


Mason's Magic merupakan badan amal baru yang Mason dirikan sendiri untuk menggalang dana bagi anak-anak yang juga merasakan penderitaan kanser sepertinya. Ia memutuskan untuk membantu anak-anak lain setelah diberi kesempatan untuk bertemu penyanyi pop idolanya N-Dubz dan mengunjungi Disneyland Paris.


"Ibuku kewalahan kerana begitu besarnya dukungan yang kami terima hanya dalam hitungan minggu," jelas Mason Fountain, yang berasal dari Ipswich, Suffolk, seperti dilansir Dailymail, Selasa (3/2/2012).


Murid sekolah dasar ini sudah boleh mengumpulkan 3.000 follower sejak bergabung di Twitter pada hari Rabu (28/12/2011).


Pendukungnya bahkan juga dari kalangan selebriti seperti Kym Marsh, Clare Nasir, Dani Harmer, serta Kirk dan Mick Norcross.


"Saya tidak boleh percaya ini. Saya tidak pernah berfikir akan boleh mengumpulkan ini dengan sangat cepat. Mason sangat bersemangat. Telepon saya tidak berhenti berdering. Ini semua mengurangi waktu saya untuk menangis (kerana penyakit Mason)," jelas Shelley Fountain (27 tahun), ibunda Mason.


Bulan depan rincian badan amal ini akan keluar pada pertemuan komitee dan Mason's Magic akan rasmi dilancarkan.


Badan amal ini didirikan di bawah payung Brain Tumour UK, organisasi terkemuka yang menyediakan dukungan, pendanaan penelitian dan meningkatkan kesadaran untuk semua orang yang terkena tumor otak.


Bagi Mason, akhir pengubatan kemoterapi hanyalah awal dari tahap lanjut penyakitnya. Dalam 2 minggu ini, Mason dan keluarganya akan mendapatkan hasil scan untuk memeriksa kemajuan tumornya.


"Mason melakukan dengan sangat baik, dia merasa baik dalam dirinya sendiri. Saya tidak ingin dia menghadapi kemoterapi lagi," tutup Shelley.




Sumber : http://www.detikhealth.com

Perkosa Anak, Pak Arab Dihukum Sebat 2.080 Kali


Seorang lelaki yang divonis bersalah memperkosa anak perempuannya diganjar hukuman sebat 2.080 kali selama masa tahanan 13 tahun.


Menurut surat khabar di Arab, pengadilan di Mekah menyatakan lelaki tersebut bersalah memperkosa anak perempuannya yang masih remaja. Aksi bejat itu terjadi pada masa interval tujuh tahun. Sang ayah memperkosa darah dagingnya sendiri saat di bawah pengaruh dadah.


Surat khabar Okaz mewartakan, Sabtu, 10 Disember 2011, terdakwa akan disebat sepanjang masa tahanannya. Nama terdakwa tidak disebut dalam surat khabar tersebut.


Polis agama Arab mengatakan mendapat informasi mengenai pemerkosaan itu melalui bapa saudara sang anak perempuan.


Hukum sebat merupakan hukuman yang biasa dijatuhkan ulama yang menjadi hakim di Arab Saudi. Hukuman tersebut berlaku berdasarkan penafsiran Kerajaan Arab terhadap hukum Islam.




Sumber : http://www.tempo.co

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved