Melukis di iPad dengan iPen

on 02 Januari 2012



Menggunakan jari untuk menggambar, atau menulis di atas iPad, tentunya hasilnya tidak akan memuaskan. Nah, untuk memperoleh hasil maksimal, Cregle Inc mengembangkan iPen.


iPen memungkinkan Anda melukis, mengambar dan menuliskan catatan layaknya menulis di buku di layar touchscreen tablet Anda.


Teknologi ini mengkombinasi teknologi inframerah dan ultrasonik bersama dengan touchscreen iPad untuk memberikan akurasi yang sama dengan berdiri sendiri gambar tablet.


Rencana produk akan diedarkan bulan Januari 2012 dan dijual sebesar $ 89. Mereka saat ini bekerja dengan berbagai pengembang aplikasi untuk mengintegrasikan teknologi mereka.


Sumber : http://www.tribunnews.com/

Inilah Wajah Asli Jessica SNSD




infospesial.net -  Beberapa waktu lalu, beredar foto-foto masa lalu Jessica SNSD. Beredarnya foto tersebut bukan tanpa sebab melainkan seorang penggemarnya yang sengaja mengupload foto-foto Jessica ke salah satu situs online komuniti Korea, dengan caption Foto Masa Lalu Jessica. Foto tersbeut diambilnya dari acara SNSD Girls Go to School, yang mana dibuat ketika personil SNSD tersebut baru memulai debutnya. 


Dalam salah satu sesi interview dengan Mnet, Jessica tampil dengan wajah alaminya tanpa make up sedikit pun bedak dalam sesi shooting acara tersebut. 


"Meski terlihat berbeza, tetapi sebenarnya sama","Jessica tetap memiliki pandangan yang tajam," dan Meski sebelumnya terlihat innocen, saat ini ia begitu glamour," komen para fans.

Tragis! Bekas Ketua Perisik Argentina Tewas Ditembak Isterinya


Seorang bekas Ketua Perisik Argentina tewas ditembak oleh isterinya sendiri saat tahun baru. Diduga terjadi pertengkaran rumah tangga antara suami-istri tersebut sebelum penembakan terjadi.


Carlos Soria (61) yang baru beberapa minggu menjawat sebagai Gabernor Provinsi Rio Negro, dilaporkan tertembak pada Minggu (1/1), sekitar pukul 05.00 waktu setempat. Insiden tersebut terjadi di rumah Soria yang ada di daerah pedesaan dekat Kota General Roca, Patagonia. 


Demikian seperti disampaikan oleh pegawai setempat dan dilaporkan pejabat berita AFP, Isnin (2/1/20112). Setelah penembakan, Soria dilarikan ke hospital erdekat namun sayang nyawanya tak tertolong.


Dalam sebuah wawancara radio, Wakil Gabernor, Alberto Weretilneck, yang kini menggantikan posisi Soria menuturkan, penembakan tersebut tampaknya disebabkan oleh 'kecelakaan domestik'. Dia memastikan kes ini akan dibawa ke pengadilan untuk mengetahui apa yang sebenarnya terjadi.


Weretilneck juga mengatakan, isteri Soria dicurigai sebagai pelaku kerana dia merupakan satu-satunya orang yang ada di rumah tersebut saat terjadinya penembakan. Menurutnya, polis setempat telah mengesampingkan dugaan bunuh diri.


Namun, polis juga mengungkapkan fakta bahawa salah satu anak lelaki Soria ada di  rumah tersebut, namun berada di bangunan yang berbeza saat insiden tersebut terjadi.


Beberapa media tempatan di Argentina menyebut, penembakan tersebut dilakukan oleh isteri Soria. Menurut mereka, sang isteri menembak Soria tepat di wajah ketika pertengkaran antara keduanya terjadi. Hasil bedah siasat menunjukkan, Soria terkena tembakan di bahagian mata sebelah kiri.


Saat ini, isteri Soria telah dibawa ke balai polis setempat untuk dimintai keterangan.


Carlos Soria merupakan anggota Parti Peronis yang kini berkuasa di Argentina. Dia juga bekas Ketua Badan Perisik Argentina pada masa pemerintahan Presiden Eduardo Duhaldo pada tahun 2002. Soria dan isterinya memiliki empat anak, yakni Martin yang juga Walikota General Roca, German, Carlos, dan Emilia.


Sumber : http://www.detiknews.com

Bayi 18 Bulan Telan Kokain

Sepasang suami isteri ditangkap setelah didapatan mabuk ubat-ubatan terlarang. Apalagi tingkah mereka membuat putranya yang masih berusia 18 bulan menelan kokain.


Polis di Atascadero, California, mengatakan anak kecil itu kemungkinan mengambil kokain yang masih berhampiran di jangkauannya, seperti dikutip dari Daily Mail.


 Setelah melihat tanda-tanda mabuk,kanak-kanak itu segera dilarikan ke hospital untuk menjalani perawatan lebih lanjut di Twin Cities Community Hospital, di Templeton. "Sungguh malang ketika seorang anak kecil terpapar zat narkotik yang cukup berbahaya, namun untungnya dia selamat meski orangtuanya harus berada di tahanan," kata Juru Bicara Kepolisian Atascadero, Gregg Meyer. 


 Pasangan itu, Priscilla Tabarez, 20, dan Daniel Sanchez, 27, kini harus mempertanggungjawabkan tingkahnya di pengadilan. Selain hukuman penjara, mereka juga terancam hukuman denda senilai US$100 ribu 


 Sumber : http://dunia.vivanews.com

-Seorang pelukis Brasil mengundang kontroversi,lukis gambar dirinya bunuh 9 pemimpin dunia


SAO PAOLO - SAO PAOLO - Seorang pelukis Brasil mengundang kontroversi dengan dikeluarkannya karya-karyanya yang menggambarkan dirinya membunuh sembilan pemimpin dunia.


Lukisan yang dibuat dengan arang oleh Gil Vicente ini menjadi kontroversi ketika lukisan-lukisan tersebut dipamerkan di Sao Paolo Art Biennial pada Sabtu kelmarin.

Bekas presiden Amerika Syarikat (AS) George W Bush terlihat sedang berlutut di lantai dengan kedua tangannya terikat di belakangnya Vicente menggenggam senjata api sambil ditodongkan ke pelipisnya.

Sementara Ratu Inggris terlihat sedang menggenggam tangannya dan secara tidak sedar Vicente di belakangnya mengacukan senjata.


Paus Benedict XVI berhadap-hadapan dengan sang pembunuh sambil mengangkat tangannya, sementara presiden Brazil Luis Inacio Lula de Solva dengan kedua belah tangannya terikat sambil ditodongkan pisau ke tenggorokannya.


Pemimpin dunia lainnya adalah bekas Perdana Menteri Israel Ariel Sharon, bekas Sekretari PBB Kofi Annan, dan presiden Iran Mahmoud Ahmadinejad.


Lukisan ini dimaksudkan untuk menyoroti kejahatan yang dituduhkan kepada para pemimpin tersebut baik secara langsung atau tidak langsung dengan memberikan gambaran bahwa mereka akan mendapatkan ganjarannya.

"Kerana mereka telah banyak membunuh orang, akan sangat membantu jika mereka juga terbunuh, faham? Mengapa orang-orang yang punya kuasa dan para elit tidak mati saja?" ujarnya.

Asosiasi bar Brazil meminta agar lukisan-lukisan tersebut untuk diturunkan kerana khuatir akan mendorong tindakan kriminal.

"Walaupun sebuah karya seni untuk menunjukkan kreatifitas sang pencipta, tanpa adanya batasan, tapi ini haruslah dibatasi agar tidak diperlihatkan ke publik," ujar juru bicara asosiasi tersebut seperti dilansir Telegraph.

Tapi pelukis tersebut dengan marah berkomentar tentang pelarangan pertunjukan lukisannya.

"Mereka mengatakan ini adalah kejahatan. Mencuri wang rakyat bukankah suatu kejahatan? Laporan di televisyen bukankah membenarkan kejahatan? Hanya karya saya yang membenarkan kejahatan?," ujarnya.dengan dikeluarkannya karya-karyanya yang menggambarkan dirinya membunuh sembilan pemimpin dunia.

Isteri Peter Crouch Menari Striptease Saat Shooting


Dalam sebuah sesi pengambaran majalah Love Magazine, Abbey Clancey, isteri Peter Crouch,pemain bolasepak Liga Primer Inggris Stoke City, menari striptease di depan kamera. Abbey tak segan menanggalkan pakaiannya satu per satu.


Seperti dikutip thesun.co.uk, Clancey melakukan hal tersebut saat shooting pengambilan sebuah video klip berdurasi 90 saat. Dalam video tersebut, kamera tidak bergerak dan hanya dipasang statitik ke arah Clancey.


Clancey menari sambil perlahan-lahan melepaskan kemejanya, seluar pendek, tank top, dan bra miliknya. Clancey memang tidak full naked pada video tersebut, kerana masih mengenakan seluar dalam serta sepatu.


Payudaranya Abbey juga tidak terlihat seluruhnya. Ia menutupi payudara-nya menggunakan lengan.


Sumber : http://www.tribunnews.com

Bawak anak masing-masing buat maksiat..hampeh

[BH] KLUANG: Seorang ibu muda yang masih dalam proses perceraian tergamak membawa anaknya yang baru berusia setahun ketika memadu asmara semasa menyambut tahun baru di sebuah bilik hotel bajet di sini bersama seorang duda beranak satu yang juga turut membawa anaknya yang berusia lima tahun, pagi semalam.

Namun, helah pasangan itu yang pada mulanya mengaku sebagai pasangan suami isteri gagal mengaburi pasukan penguat kuasa Majlis Agama Islam Daerah Kluang apabila mereka akhirnya ditahan kerana disyaki berkhalwat selepas gagal menunjukkan sebarang bukti ikatan perkahwinan mereka.

Ketika serbuan dijalankan sekitar hotel bajet itu, pasangan terbabit mengambil masa hampir 20 minit sebelum membuka pintu selepas pegawai bertugas mengetuk bilik mereka.

Sebaik pintu dibuka duda berusia 29 tahun itu dilihat hanya memakai seluar pendek dan kemeja yang tidak berbutang dan ibu muda 24 tahun itu memakai seluar ketat dan kemeja, manakala kedua-dua anak itu sedang tidur di atas katil.

Pegawai Penguat Kuasa Majlis Agama Islam Daerah Kluang, Ustaz Anuar Kosnin yang mengetuai operasi cegah maksiat ambang tahun baru itu berkata, pasangan terbabit yang mengaku dalam perjalanan dari Pahang ke Batu Pahat itu memberi alasan keletihan dan hanya singgah berehat di hotel berkenaan.

“Bagaimanapun mereka ditahan kerana disyaki berkhalwat apabila hasil soal siasat akhirnya mereka mengaku tidak mempunyai sebarang ikatan sah suami isteri, selain mengaku akan berkahwin tidak lama lagi,” katanya ketika ditemui pada operasi cegah maksiat selama enam jam di sekitar daerah ini.

Dalam operasi cegah maksiat bersepadu sempena sambutan tahun baru yang dijalankan bersama Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) dan Cawangan Penyiasatan Khas Kem Mahkota bermula jam 12 tengah malam sehingga 6 pagi, tiga pasangan lain termasuk dua pasangan warga Indonesia ditahan.

Sementara itu, dalam tangkapan berasingan yang dilakukan di Simpang Renggam, sepasang kekasih berusia 35 dan 24 tahun, masih tidak serik apabila ditangkap berkhalwat untuk kali ketiga.

Pasangan itu yang juga pekerja di sebuah kilang papan dikenali di kalangan penguat kuasa agama daerah ini kerana pernah diberi kaunseling dan nasihat di hadapan keluarga masing-masing sebelum ini.

Ketika ditahan pihak berkuasa, pasangan itu langsung tidak menunjukkan reaksi cemas, sebaliknya sanggup memberi alasan mahu melepaskan rindu.

Malah, turut memanggil nama timangan masing-masing iaitu 'papa dan mama' di hadapan semua 
pegawai operasi yang bertugas tanpa rasa bersalah dan janggal ketika soal siasat dijalankan.

Semua pasangan itu akan didakwa mengikut Seksyen 27 (1) (a) & (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Johor 1997, yang membawa hukuman denda maksimum RM3,000 atau penjara maksimum dua tahun, atau kedua-dua sekali, jika sabit kesalahan.



sumber : berita harian

Tampil Topless di Majalah Glamour, Kelly Brook Tidak Mahu Disamakan Gisele Bundchen


infospesial.net -  
 Kelly Brook dianggap sebagai salah satu wanita paling cantik di dunia. Kelly Brook menegaskan dirinya tidak sama dengan seperti beberapa model stereotipe, seperti Gisele Bundchen, dia bangga tubuhnya.






Kelly membuat pengakuan saat ia mempamerkan lekuk tubuhnya dan mengenakan skrit bermotif di majalah Glamour Inggris.

Perbezaan Antara Bunga Api Jepun dan Dubai [Video]



Cuba lihat dua video ini, yang satu dari Jepun satunya lagi dari Dubai. Keduanya sama-sama mengagumkan, namun dengan 'style' unik yang berbeza. Kira-kira apa  yang menjadi inspirasi dari pembuat dua bunga api ini?




DUBAI



JEPUN

FOTO: Julia Perez Rela Boge di Filem Barunya


JIKA tak ada perubahan, bulan Februari 2012 nanti filem baru Julia Perez tayang di pawagam.


Sebenarnya filem berjudul Rumah Bekas Kuburan itu dijadualkan tayang November 2011. Tapi sepertinya tidak mendapat slot dari jaringan pawagam, hingga harus di undur ke 2012.


Dalam filem yang diproduseri Shanker itu, Jupe berakting dengan Fifi Buntaran dan Toddy Taufan Wahyudi (pernah main sinetron Cinta Fitri dan film ML: Mau Lagi/Cintaku Selamanya).


Seperti filem-filem horor yang ia bintangi sebelumnya, Jupe tampil seksi di filem produksi Sentra Films (juga memproduksi Arwah Goyang Jupe Dupe) itu. Boleh Anda lihat dari trailernya yang sudah beredar di Youtube.


Dalam sebuah adegan, Jupe terlihat sedang melakukan ritual mandi kembang. Dia melucuti pakaiannya sampai tubuhnya telanjang bulat.


Well, adegan itu memang tidak diambil dari depan, tapi dari belakang dan dari jarak yang cukup jauh. Namun itu tak menghalangi Anda untuk melihat punggung  perempuan dalam adegan itu.


Pertanyaannya, benarkah itu Jupe? Atau Jupe memakai peranan pengganti? 

ARTIS CANTIK KOREA NEKAD TELANJANG DEMI FILEM




Artis cantik Korea, Oh In Hye menjadi pusat perhatian saat ia mengenakan gaun malam berwarna orange dalam Festival Film Internasional Busan beberapa waktu lalu. Gaun itu nyaris memperlihatkan tubuh bahagian atas artis ini. Kini, ia kembali menjadi pembicaraan kerana lakonan beraninya di film 'Red Vacance Black Wedding'.


Dalam filem itu, Oh In Hye berperanan sebagai Susie. Ia memiliki peranan abu-abu di filem yang diproduksi Park Chul Soo dan Kim Tae Sik itu. Ia memiliki sifat baik dan juga jahat. Dan yang paling menjadi sorotan adalah keberanian artis berusia 27 tahun ini untuk tampil 'bogel dan beradegan ranjang'. Ia beradu akting dengan aktor, Jo Sun Mook yang berperanan sebagai guru.


"Aku merasa takut dan saya merasa banyak tekanan saat shooting adegan ranjang dan telanjang di filem pertama saya. Tapi saya tidak terlalu khuatir tentang hal itu," kata Oh In Hye seperti dikutip dari Soompi.


Artis berambut pendek ini menambahkan dirinya tak mengalami kesulitan untuk melakukan adegan tersebut. "Saya memutuskan untuk melakukannya dalam satu hari. Produser menjelaskan saya dengan detail tentang adegan ini," ucapnya.


. Dan ia mengaku siap menghadapi pro dan kontra yang akan timbul akibat adegan tersebut.


"Saya harap Anda semua akan mendukung saya. Terima kasih," ujarnya sambil tersenyum. [sumber berita]

Inilah gadis yang didera suami kerana enggan menjadi pelacur


KABUL: Seorang remaja teruk didera, dibelasah dan dikurung dalam tandas oleh keluarga suaminya selama lima bulan kerana enggan menjadi pelacur.


Ketika diselamatkan dari sebuah rumah di wilayah Baghlan minggu lalu, Sahar Gul, 15, dilaporkan berada dalam keadaan kritikal.




Media semalam melaporkan, Sahar bernasib baik kerana jiran terdengar dia menangis dan mengerang kesakitan di rumah berkenaan.




Menurut polis, keluarga ipar Sahar mencabut kuku dan rambut mangsa, selain menguncinya dalam tandas gelap bilik bawah tanah selama lima bulan.




Sepanjang tempoh itu, kata polis, Sahar hanya diberikan sedikit makanan dan minuman.




Untuk menambah seksaan, Sahar juga dicucuh dengan puntung rokok serta mengepit dagingnya dengan playar.






Walaupun terlalu lemah, Sahar mampu menceritakan pengalamannya kepada media.




Kata Sahar, antara yang paling kuat mendera ialah ibu mentuanya.





Pemeriksaan kesihatan menunjukkan, mangsa mengalami kecederaan fizikal dan mental, serta memerlukan beberapa minggu untuk pulih.




Pegawai kerajaan di Baghlan, Rahima Zafiri, berkata Sahar berasal dari wilayah Badakhshan dan baru kahwin tujuh bulan lalu.




“Dia dipaksa keluarga suaminya menjadi pelacur untuk mendapat wang,” katanya.




Walaupun dirawat di hospital di Kabul, Sahar mungkin terpaksa dipindahkan ke India untuk rawatan lanjut.




Menteri Kesihatan, Suraya Dalil, berkata Sahar adalah satu daripada kes paling serius berlaku terhadap wanita Afghanistan.




Sementara itu, polis Baghlan berkata, ibu mentua dan ipar Sahar berjaya ditahan, manakala suami dan bapa mentuanya sempat melarikan diri. - DM


sumber : myMetro

Mat rempit simpan pisau dalam beg kekasih


KUALA LUMPUR: Dua pisau lipat dan seutas rantai besi berukuran 104 sentimeter yang disimpan di dalam beg tangan dan motosikal membawa malang kepada sepasang kekasih yang dicekup ketika sambutan tahun baru 2011 di Jalan Ipoh, di sini, awal pagi semalam.


Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, pasangan berkenaan sedang leka bergembira di kawasan belakang sebuah stesen minyak di kawasan itu bersama beberapa pasangan kekasih lain.




Ketua Unit Penguatkuasaan Khas Trafik Kuala Lumpur, Asisten Superintendan Azmi Wahid, berkata pasangan terbabit yang berusia 20-an ditahan sepasukan anggota Unit Kuat Kuasa Khas (U3K) Trafik Kuala Lumpur yang menjalankan pemeriksaan Ops Samseng Jalan Raya di kawasan itu.




Menurutnya, ketika pemeriksaan, pasangan itu berada dalam keadaan mencurigakan dan pemeriksaan badan ke atas mereka menemui senjata berbahaya iaitu sebilah pisau berukuran 11 sentimeter di dalam beg tangan milik pasangan wanita.




“Pemeriksaan lanjut ke atas motosikal jenis Yamaha 125Z yang ditunggang pasangan itu pula membawa kepada penemuan sebuah pisau lipat berukuran 20 sentimeter dan seutas rantai besi berukuran 104 sentimeter yang dipercayai digunakan untuk tujuan jenayah.




“Selepas disoal siasat, pasangan itu mendakwa senjata berbahaya itu bukan milik mereka. Bagaimanapun mereka ditahan dan dibawa ke balai,” katanya.






Beliau berkata, mereka ditahan di Balai Polis Dang Wangi untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 6(1) Akta Bahan Kakisan, Letupan dan Senjata Berbahaya.


sumber : myMetro

Yu dan paus berkelahi di tepi laut, ditonton orang ramai

 berita2.com: Haiwan laut,yu dan paus pembunuh bertarung sengit di tepi laut. Orang-orang yang melihatnya berusaha mengabadikan dengan kamera  peristiwa yang sangat langka tersebut.


 Kedua haiwan itu terlihat muncul dipermukaan air sambil saling terkam. Percikan air  ke udara dan menimbulkan buih-buih serta gelombang kecil di sekitarnya.

 Peristiwa di Pantai Biru, Tuatapere, New Zealand itu terjadi pada Selasa 27 Disember 2011, saat warga setempat merayakan Boxing Day.

 Saat kedua binatang laut itu bertarung tidak satu pun warga yang berani masuk ke laut. 

Diketahui, bukan hanya satu yu yang diserang oleh paus raksasa itu, tetapi ada sejumlah yu. Ikan Yu kemudian berhamburan melarikan diri. Satu ekor yu terperangkap ke laut dangkal dan tak berdaya di pasir tanpa air. Yu tak berdaya itu kemudian digonggong oleh seekor anjing dan berusaha menggigitnya, tapi kemudian yu itu berhasil melarikan diri setelah ombak membawanya kembali ke dalam laut.

Hadiah yang ditunggu Peter Crouch pada hari Krismas


London - Peter Crouch dipastikan tak sabar menanti datangnya Hari Krismas, ini tak lain kerana pose seksi sang isteri dalam kalender edisi Natal yang lucu sekaligus menghairahkan.

 Abbey Clancy, sang isteri, dipotret hanya mengenakan pakaian dalam berwarna merah muda pucat dan boots sewarna, mengenakan hiasan tanduk rusa Natal, untuk kalender Natal majalah Love Magazine, yang akan terbit Disember pertengahan Disember nanti.

 Selain perempuan berusia 25 tahun tersebut, kalender tersebut ‘dipanaskan’ pula oleh pose-pose seksi Kelly Brook dan Alessandra Ambrosio, model pakaian dalam terkenal, Victoria’s Secret.

 Abbey, yang baru melahirkan Sofia, March tahun lalu tak hanya mempamerkan keindahan tubuhnya dalam gambar diam. Tarian seksinya juga menghiasi situs rasmi majalah tersebut.

 Seorang sumber, seperti dinukil The Sun, mengatakan, “Abbey benar-benar bergembira dalam sesi pengambilan gambar tersebut. Dia terus tersenyum.”

 Menurut sumber tersebut, Abbey juga meminta dirinya difoto dengan pose khusus yang tidak dipublikasikan. Foto tersebut akan menjadi hadiah Natal bagi sang suami. Hmmm, senangnya menjadi Peter Crouch!

Tanda Pada Perempuan Ketika Sedang Terangsang


Stimulasi yang diberikan pada titik-titik tertentu di tubuh boleh membuat seorang perempuan terangsang. Lalu apa saja tanda-tanda yang muncul ketika tubuh perempuan sedang terangsang?


Beberapa perempuan kadang memiliki titik rangsangan yang berbeza-beza, namun sebahagian besar perempuan mudah teransang ketika diberikan rangsangan seksual dan hanya sedikit orang yang sulit terangsang.


Dr Andri Wanananda, MS dalam tulisannya menuturkan ada 2 perubahan yang terjadi pada perempuan ketika sedang terangsang, iaitu perubahan di organ genital serta di tubuhnya.


Perubahan yang terjadi pada organ genital:

  • Sekitar dua pertiga bahagian dalam vagina memanjang dan merekah
  • Lubrikasi dari vagina secara automatik meningkat
  • Warna vagina boleh berubah menjadi agak gelap seperti ungu
  • Serviks dan tubuh rahim (uterus) akan tertarik ke belakang dan terdorong ke atas hingga ke dalam rongga panggul (pelvis)
  • Bibir vagina dalam (labia minora) dan bibir vagina luar (labia majora) akan meningkat ke atas dan terbuka
  • Klitoris akan membesar dan menegang



Perubahan yang terjadi pada tubuh:



  • Pupil mata akan melebar
  • Keringat yang keluar akan meningkat
  • Puting susu mengalami ereksi atau tegang
  • Frekuensi nafas meningkat
  • Denyut jantung menjadi lebih cepat
  • Payudara akan membesar



Umumnya respons pertama yang muncul ketika perempuan menerima rangsangan seksual adalah adanya perasangan hangat yang menjalar di seluruh tubuh, yang nantinya diikuti oleh perubahan tubuh lainnya.


Jika rangsangan ini terus berlanjut, maka akan lebih mudah bagi perempuan untuk mencapai orgasme saat berhubungan seksual. Ketika seseorang mencapai orgasme maka beberapa hormon di tubuh akan turut aktif seperti prolaktin, serotonin, oksitosin, endorfin, adrenalin dan phenylethylamine. Namun hal itu belumlah berakhir, sebagian besar perempuan akan mendapatkan manfaat lain berupa perasaan lebih bahagia dan juga santai serta lebih mudah menerima rangsangan. 


Sumber :detikHealth

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved