Melawan Sensor Internet, Grup Hacker Merancang Melancarkan Satelit Sendiri

on 01 Januari 2012

Ditengah maraknya protes terhadap program sensor internet dari pemerintah AS, SOPA, sekumpulan hacker mencuba melawannnya dengan merancang melancarkan satelit milik sendiri ke angkasa. 


Nick Farr, dan konco-konconya dari Jerman yang berencana mengeksekusi program "Hackerspace Global Gird." Sebuah program yang tujuan akhirnya memberikan akses internet independen untuk keperluan komunikasi antara mereka.


 Farr mengatakan bahawa motif utama meoleh beroperasi di angkasa, dan sekaligus meluncurkan alat transportasi yang dapat membawa alat-alat elektronik tersebut ke orbit. Tanpa bantuan dana yang cukup, projek ini memang terdengar sebagai mimpi, tapi dalam beberapa tahun terakhir, para penggemar hal-hal semacam ini telah berhasil mengangkut sesuatu ke luar angkasa sana dengan menggunakan balon khusus rancangan mereka.


 Tapi masalah belum selesai sampai disitu, kerana dana besar tetap diperlukan untuk men-tracking satelit yang sudah mengorbit di angkasa. Sebagai solusi sementara, para hacker berencana menggunakan sistem GPS terbalik yang bekerja menggunakan sebuah jaringan dari beberapa stesen murah di daratan yang dapat dibeli oleh perorangan. 


 Masalah lainnya yang belum teratasi adalah kenyataan bahawa satelit berorbit rendah tidak boleh diam di satu lokasi, negara dimanapun satelit itu melintas diatasnya dapat saja menonaktifkan satelit tersebut ketika berada di wilayah mereka.


 Masyarakat pengguna internet Amerika saat ini sedang berusaha memboikot SOPA. SOPA dianggap akan merosak dan menghancurkan sistem kebebasan yang dimiliki oleh Internet. Pihak manapun yang berusaha meloloskan SOPA diancam dengan boikot serius. Baru-baru ini perusahaan registrar domain dan webhosting GoDaddy mengalami kerugian tinggi setelah puluhan ribu domain dialihkan ke registrar lain kerana mendukung SOPA. Domain yang pindah diantaranya Wikipedia dan situs-situs grup icanhascheesburger. 


 sumber: BBC

Peristiwa Penting Dunia 100 Tahun Terakhir Dalam Video 10 Minit [Video]

User derDon1234 dari YouTube memposting sebuah video menarik yang merangkum berbagai peristiwa penting dari seluruh dunia yang terjadi pada kurun waktu 1911 - 2011.


 Ini adalah periode yang menarik, didalamnya ada berbagai kejadian-kejadian besar seperti tenggelamnya Titanic, perang dunia 1 dan 2, hancurnya pesawat ulang-alik Challenger, runtuhnya tembok Berlin dan masih banyak lainnya. Jika kamu ingin merefresh ulang pengetahuan sejarahmu, ini adalah video yang cukup menarik untuk ditonton.


sumber : Youtube

Olive: Filem Independen Pertama Yang Dirakam Hanya Menggunakan Sebuah Kamera Handphone

Semua orang boleh membuat fielm dengan kamera hp, tapi tidak semua orang mengerjakannya seserius produser filem ini untuk menyiarkannya di 2000+ teater.


Apakah filem ini nantinya boleh menembus target tersebut? Kamu boleh turut membantu jika tertarik. Teknologi memang mampu membuat segalanya jadi serba mungkin dan mudah. Dulu, kemampuan kamera hp untuk merakam gambar sangat-sangat terbatas.


 Sedangkan sekarang, adalah sebuah masa dimana kamera hp mengambil porsi kamera saku dan camcorder. Dan kini, seorang produser dan sutradara filem indie dari San Francisco, Hooman Khallili, akan membawanya bahkan lebih jauh.


 Dalam mengerjakan sebuah filem yang berjudul Olive, Khallili hanya akan menggunakan kamera hp dari Nokia N8 yang dipadukan dengan lensa 35-mm yang sudah dimodifikasi. Untuk membantu pengambilan gambar yang lebih luas dan variatif, ia juga memasang hp tersebut ke RC Helikopter dan motosikal.




sumber: Webpronews

Reaksi Lelaki diperiksa Dokter Seksi


 
 Acara tv Naked Funny , kali ini menampilkan reaksi para lelaki jika diperiksa doktor yang sangat seksi.

Hilang 17 Tahun, Cincin Kahwin Ini Akhirnya Ditemukan


STOCKHOLM- Kehilangan cincin kahwin tentu menimbulkan kesedihan tersendiri bagi si pemiliknya. Begitu juga yang dirasakan oleh Lena Pahlsson. 


Wanita asal Sweden ini kehilangan cincin kahwinnya pada tahun 1995 lalu. Lena meninggalkan cincin kahwinnya di meja dapur ketika dia sedang sibuk menyiapkan makanan untuk perayaan Natal. Namun tiba-tiba saja cincin kahwin itu hilang.


Lena dan suaminya sudah mencarinya ke berbagai tempat selama dapurnya mengalami renovasi,namun mereka tidak berhasil menemukannya.


Kejutan menyenangkan terjadi Oktober lalu ketika Lena tengah berada di perkebunan sayur milik keluarganya. Tanpa sengaja Lena melihat cincin kahwin miliknya terlilit di sebuah carrot.


"Mungkin cincin itu terjatuh di dalam pupuk kompos atau ke dalam tempat sampah dan tanpa sengaja dimakan oleh binatang yang biasanya menyelinap ke dapur untuk memakan makanan sisa," ujar Ibu Lena, Ola seperti dikutip upi.com, Jumaat, (30/12/2011).


Setelah menemukan cincin kahwin miliknya, Lena akan akan membawa cincin tersebut ke kedai perhiasan untuk menyesuaikan ukuran cincin dengan jarinya yang telah berubah sejak tahun 1995 lalu. (kha)
(rhs)

Bercuti di Pantai, Miley Cyrus Minta Dicium Terus


LOS ANGELES- Layaknya pasangan yang sedang dimabuk cinta, Miley Cyrus dan Liam Hemsworth selalu terlihat mesra. Termasuk saat mereka bercuti di Hawaii. 


Miley yang mengenakan bikini orange mempamerkan tubuhnya yang seksi. Disela waktu menikmati ombak pantai, Miley dan Liam berpelukan dan berciuman penuh ghairah. Bahkan, Liam sendiri terlihat sangat terganggu dengan sikap Miley yang sepertinya tak mahu berhenti ciuman. 


Kedatangan Miley dan Liam di Hawaii memang untuk menikmati cuti tahun baru setelah merayakan Natal dengan keluarga masing-masing. Mereka pun melepas rindu dengan saling bermesraan. Demikian dikutip dari Dailymail, Sabtu (31/12/2011).


Pasangan remaja itu pertama kali berkasih sejak tahun 2009. Artis yang memulai karier akting sejak kecil itu mengakui Liam merupakan kekasih pertamanya. Mereka sempat putus pada bulan Ogos 2010, namun kembali bersama sebulan kemudian.(rik)

Katy Perry Cerai Gara-Gara Rihanna?


LOS ANGELES- Belum jelas apa penyebab pasti perceraian Katy Perry dan Russel Brand. Namun,  Russel dikhabarkan tidak suka dengan kebiasaan Katy yang sering pesta. Salah satunya dengan Rihanna. 


Russel menggugat cerai isterinya setelah 14 bulan menikah. Komedian asal Inggris itu rzsmi mengajukan gugatan di pengadilan Los Angeles, Jumaat (30/12) kelmarin. Dalam gugatannya, Russel hanya menyebut rumah tangganya mengalami perbezaan yang tak boleh lagi didamaikan. 


Tapi sebuah khabar baru menyebutkan, Russel tak suka dengan kebiasaan Katy yang selalu pesta sepanjang malam dengan teman-temannya. Russel juga tak suka dengan teman-teman pergaulan Katy seperti Rihanna.


Russel khabarnya memang orang yang tidak suka  pesta. Bahkan, jika sedang menemani Katy dalam sebuah majlis penghargaan, Russel jarang menemani sampai acara benar-benar habis. Dia baru datang kembali menjemput Katy jika acara sudah selesai. Tak hairan, Russel selalu terlihat tak nyaman ketika tampil di karpet merah sebuah acara. 


Russel tak mahu istrinya malah mengikuti gaya hidupnya dulu yang suka pesta, kecanduan alkohol dan meniduri pelacur atau fansnya. Perbezaan itulah yang membuat mereka sulit menemukan titik temu.


Sejak menikah pada bulan Oktober 2010 di India, Russel dan Katy sudah sering digosipkan bercerai. Kerana itulah, perceraian mereka tak membuat orang terkejut. Demikian dikutip dari Dailymail, Sabtu (31/12/2011).(rik)

FBed, Tempat Tidur Buat Kamu Yang Tak BolehTidur Tanpa Facebook [Foto]

Dengan bentuk seaneh konsepnya, tempat tidur ini sepertinya sesuai buat kamu yang sehari-hari kerjanya kebanyakan tidur dan berfacebook


 Katil rekaan Zvonaric ini bahkan dibuat berbentuk huruf 'f' dari Facebook! Sekarang, cuba dengarkan konsepnya yang terdengar jujur : "Ideanya adalah agar kamu dapat melompat langsung dari katil ke depan layar komputer ketika kamu bangun dan sebaliknya (melompat ke katil) ketika kamu lelah dan ingin tidur," ujar Zvonaric.




 Jika kamu tak memiliki smartphone atau iPad yang boleh mengakses Facebook dari samping tempat tidur, idea diatas sebenarnya cukup menarik.Apalagi ada bahagian dimana kamu boleh melakukan kerja .  
.
sumber: Digital Trends 
gambar: The Design Home

Video Pengalaman Hampir Mati Remaja Heboh di Youtube




Setelah tiga kali berhasil terlepas dari kematian, Ben Breedlove (18), akhirnya menghembuskan nafas terakhir di malam Natal akibat serangan jantung. Video remaja ini pun heboh di internet.


 Sebelum meninggal, remaja ini membuat rakaman mengenai kehidupannya dan pengalaman hampir mati yang ia alami serta bagaimana tenangnya ia saat yakin akan meninggalkan dunia.



Remaja ini memiliki keadaan yang membuat dia harus melawan keadaan mengancam hidupnya tiap hari sejak ia membesar. Ia pernah mengalami pengalaman hampir mati pada usia empat tahun, 14 tahun, dan kurang dari sebulan lalu.


 Dalam video, ia berbagi mengenai sejummlah pengalaman yang ia alami, termasuk cahaya terang yang membuatnya tenang dan saat ia mengenakan baju putih dan berdiri di ruang putih bersama rapper favouritenya, Kid Cudi.


Di  video yang ia post pada 18 Disember di YouTube itu menceritakan bagaimana ia hidup dengan masalah jantungnya. Ia juga mengaku tak menyesal tak seperti orang pada umumnya.


“Saya tak pernah diizinkan bermain olahraga seperti teman saya. Ini bahagian tidak seronok dari hidup saya,” katanya seperti dikutip Dailymail.



Budak perempuan maut kena panah dikepala


SYDNEY: Polis Australia semalam berkata, seorang budak perempuan maut selepas kepalanya dipanah secara tidak sengaja.


Menurut jurucakap polis New South Wales, mangsa berusia lapan tahun dipanah pada 26 Disember lalu.




“Kemalangan berlaku di sebuah rumah di bandar kecil Manilla di utara New South Wales,” katanya.




Selepas kemalangan, mangsa dikejarkan ke hospital Sydney menaiki helikopter tetapi meninggal dunia kelmarin.




Bagaimanapun, polis tidak mendedahkan identiti mangsa serta butiran kejadian kerana menganggap insiden itu adalah kemalangan.




Polis juga tidak bercadang untuk menahan atau mendakwa sesiapa - AP


sumber : myMetro

Belaian pulau, tidak sampai 500 meter dari balai Islam dan balai polis




KLANG: Jaraknya tidak sampai 500 meter dari balai Islam dan balai polis, namun sebuah rumah pelacuran dikesan beroperasi secara bebas dan menjadi ‘port’ rahsia untuk lelaki hidung belang dari tanah besar memuaskan nafsu bersama ‘adik’ daripada pelbagai negara.


 Golongan itu biasanya memberikan pelbagai alasan kepada keluarga, terutama isteri, seperti kononnya untuk memancing ke pulau berkenaan bagi mengaburi aktiviti gelap mereka.
 Difahamkan, rumah pelacuran itu mengenakan caj antara RM100 hingga RM180 bergantung kepada rupa paras dan fizikal gadis berkenaan.


 Lebih mengejutkan, lelaki berkenaan bukan saja membabitkan eksekutif muda, malah warga emas dan pesara yang masih tidak insaf serta gemar mencari keseronokan dunia dengan dibelai gadis muda, terutama dari Thailand, China dan Indonesia.
 Selain itu, ada lelaki membawa kekasih gelap ke pulau berkenaan untuk memadu kasih kerana percaya lokasi itu selamat berikutan didiami sebahagian besar penduduk bukan Islam.
 Bagi lelaki gatal yang mahukan khidmat urut batin atau lebih dikenali sebagai ‘ping-pong’, tiga pusat urut dikesan kira-kira dua kilometer dari pusat pelacuran yang beroperasi di kawasan rumah kedai.




 Sebagai pelengkap pakej pulau maksiat, sekurang-kurangnya dua pusat perjudiannya menggunakan mesin slot, manakala kedai menjual nombor ekor haram serta judi mahjong yang dimain secara terbuka turut beroperasi di situ.
 Perkembangan itu tidak menggembirakan penduduk tempatan, khususnya yang beragama Islam, kerana ia menjejaskan nama baik dan kredibiliti pulau itu di kalangan pelancong dalam dan luar negeri.



 Abdul Hisham Hamzah, 55, berkata, walaupun penduduk bukan beragama Islam tidak ambil kisah perkembangan itu, namun bagi individu sepertinya, situasi itu sesuatu yang kurang enak kerana ia menjejaskan imej masyarakat Melayu di mata penduduk tempatan.


 “Sebagai seorang Muslim, saya terpanggil untuk bersuara tetapi tiada kuasa untuk mencegah sekalipun melihat pasangan Melayu berkelakuan mencurigakan dan bermalam di sini,” katanya kepada Metro Ahad.
 Abdul Hisham orang pertama memperdengarkan azan dari Balai Islam Pulau Ketam yang diasaskannya pada 1990, namun selepas 2007 tiada lagi suara azan berkumandang hingga kini, malah aktiviti agama juga kian terhad.
 Menurutnya, pulau berkenaan bakal muncul sebagai pulau pelancongan dan jika kegiatan maksiat tidak dikawal, ia pasti sukar dibanteras selepas pulau itu dibangunkan sepenuhnya.


 “Memang penguatkuasaan sukar dilakukan di sini tetapi jika aktiviti agama rancak dijalankan, saya yakin pelancong yang datang ke sini pasti segan-silu untuk melakukan maksiat kerana mereka pasti berfikir dua kali untuk berbuat demikian,” katanya.


 Sementara itu, tinjauan Metro Ahad sekitar pulau berkenaan mendapati pusat pelacuran itu beroperasi di tingkat bawah bangunan rumah kedai tiga tingkat.
 Pelanggan didapati masuk menerusi pintu depan premis itu yang ditutup separuh bagi mengaburi pihak berkuasa, terutama polis dan imigresen, sebelum memadu kasih kira-kira sejam.


 Tinjauan turut mendapati sekurang-kurangnya tiga pusat urut menggunakan pekerja dari China dan Thailand, namun pekerja yang menawarkan perkhidmatan mengurut pada harga antara RM40 hingga RM50 itu tidak menawarkan perkhidmatan seks kecuali khidmat ‘ping-pong’ atau urut batin.


 Bagaimanapun, jika ada individu berminat, mereka boleh menawarkan khidmat itu dengan bayaran antara RM100 hingga RM150, asalkan tembelang mereka tidak pecah kerana kebanyakan pelanggan adalah penduduk tempatan yang kehadiran mereka ke rumah urut mudah dikesan isteri masing-masing.
 Seorang tukang urut hanya mahu dikenali sebagai Non, 28, berkata dia bekerja di pusat urut berkenaan hanya untuk menyara diri dan dua anaknya di Thailand dan tidak berhasrat melakukan maksiat atau mengganggu rumah tangga orang lain.


 “Kebanyakan pelanggan adalah penduduk tempatan dan pulau ini kecil saja. Jika kami melakukan sesuatu pasti padah menimpa, maklumlah anak dan isteri mereka boleh mencari kami bila-bila masa,” katanya.


 Ditanya sama ada beliau menawarkan perkhidmatan seks, Non berkata, ada kalanya dia dan rakan lain hanya menyediakan perkhidmatan ‘ping-pong’ untuk memuaskan nafsu lelaki kerana tidak mahu menghampakan mereka, manakala jika pengunjung luar ia bergantung pada tawaran.


 “Kami hanya mencari makan mengikut cara kami dan tauke hanya ambil RM10 bagi setiap pelanggan yang menggunakan khidmat tukang urut di sini, malah penginapan juga disediakan,” katanya.


 Non berkata, kebanyakan tukang urut di situ tidak suka suasana kerja di tanah besar kerana sering dipaksa dan dipermainkan sindiket, selain mengelak dicekup pihak berkuasa yang kerap melakukan operasi penguatkuasaan.


sumber : myMetro

Foto Hot Julie Estelle (artis Indon) di Majalah Fashion TV


Fashion TV memposting video behind the scene pengambaran cover Julie Estelle untuk Fashion TV Magazine ke situs YouTube.


Julie Estelle terpilih sebagai cover Fashion TV Magazine edisi Fame, yang edar November/Disember 2011.


 Fotografer kelahiran New Zealand,  Peter Bannan, menangani Julie dalam sesi foto yang bertempat di Hotel Gran Mahakam Jakarta ini.





 Dalam sebuah pose, bintang sinetron Kasih dan Cinta ini terlihat cantik dan anggun mengenakan gaun putih dengan aksesoris kalung mutiara.


 Pose lain menampilkan Julie di atas tempat tidur. Adik Cathy Sharon ini terlihat seksi memakai blouse putih yang tidak dikancing sehingga menampakkan lingerie putih yang dikenakannya.

Pertandingan Unik Lumba Seluncur Sambil Bogel


Pada saat musim salji memang saat menyenangkan untuk bermain, tapi bagaimana jika salji dijadikan pertandingan meluncur tanpa pakaian, alias bogel?


 Para lelaki dan wanita di Jerman turut serta dalam mengikuti kejuaraan dunia berseluncur bogel. Ada puluhan orang yang ikut terlibat di pertandinagn yang diselenggarakan di Braunlage, dan disaksikan oleh 1,700 penonton.





 Hanya dengan menggunakan helmet dan seluar dalam, lumba seluncur bogel ini dimenangkan oleh tiga pegawai hotel.

 Para peseluncur yang bertelanjang dada ini meluncur di sepanjang 90 meter demi memperebutkan hadiah wang tunai dan juga gelaran Juara Dunia Peseluncur Bogel

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved