Atuk 99 tahun nak ceraikan isterinya 96 tahun setelah jumpa surat selingkuhan isterinya dalam peti tua

on 30 Disember 2011


Sepasang suami-istri dari Itali akan menjadi pasangan bercerai tertua di dunia. Suami yang berusia 99 tahun berniat menceraikan isterinya setelah sang isteri, 96 tahun, mengaku pernah berselingkuh pada tahun 1940-an.


Lelaki Itali yang dikenali sebagai Antonio C membongkar peti tua dan menemukan surat-surat milik isterinya beberapa hari sebelum Natal. Meskipun pengkhianatan itu telah berlangsung lebih dari 50 tahun lalu, ia merasa sangat marah. Tanpa berfikir panjang, lelaki ini langsung mengajukan tuntutan cerai pada isteri yang telah dinikahi selama 77 tahun.


Menurut dokumen pengadilan Roma yang dikutip dari Telegraph, Rosa C yang mengakui kesalahannya di masa lalu berusaha memujuk suaminya untuk mempertimbangkan kembali keputusannya. Dalam surat yang ditemukan, Rosa menulis surat kepada kekasih gelapnya pada tahun 1940-an. 


Pasangan ini kini bersiap menghadapi perpisahan setelah hampir selama lapan dekad bersama. Selama menikah kedua memiliki lima anak, sedozen cucu, dan satu orang cicit. 


Pasangan ini bertemu pada 1930-an. Ketika itu Antonio adalah seorang perwira Carabinieri muda yang datang ke Napoli, tempat lahir isterinya.


Pasangan bercerai tertua sebelumnya adalah pasangan Bertie dan Jessie Wood, keduanya berusia 98 tahun asal Inggris. Mereka menikah di Elstree, Hertfordshire pada 1972 dan berpisah pada 2009 setelah menikah selama 36 tahun. 


Sumber : http://kosmo.vivanews.com

Kalau dah kaki mabuk,pergi balai polis pun mabuk,akhirnya ditahan



BERLIN - Sungguh malang nasib seorang lelaki yang mendatangi sebuah balai polis di Jerman untuk mengambil lesen memandu miliknya. Dirinya  ditahan dipenjara oleh polis.

Sebelumnya lesen memandu lelaki itu ditahan kerana dia memandu kereta dalam pengaruh alkohol yang jauh melebihi batas normal yang ditetapkan. Namun lelaki berusia 47 tahun itu tidak menyedari, dia datang ke balai polis dalam keadaan mabuk.

"Dia bertanya, dimana lesen nya yang telah disita sehari sebelumnya," ujar pegawai polis setempat seperti dikutip abs-cbnnews.com, Khamis, (29/12/2011).

Melihat keadaanl elaki itu yang tengah mabuk, petugas polis segera memerintahkan ujian kadar alkohol.

Ujian itu menunjukkan kadar alkohol dalam tubuh lelaki itu mencapai 296 mililiter atau hampir enam kali batas normal, yakni 50 mililiter.

Tanpa ragu polis akan mendakwanya dengan dua tuduhan sekaligus, yakni memandu di bawah pengaruh alkohol serta memandu tanpa lesen.
(faj)

Wanita ini telefon 911 kerana terlalu banyak makan


FLORIDA - Berada di bawah pengaruh alkohol terkadang membuat orang kerap melakukan tindakan aneh. Seperti halnya yang terjadi dengan Mary Ellen Lisee.


Wanita asal Florida, Amerika Syarikat (AS) ini tiba-tiba saja menelefon  911 hanya untuk mengatakan dia terlalu banyak makan.


Petugas polis yang menjawab panggilan itu segera mencari keberadaan Lisse dan mendatanginya. Lisse yang tengah berada di Motel Travelers's Inn, Fort Pierce ditemukan bersama dengan kekasihnya dalam keadaan mabuk berat.


Lisse berteriak dan melompat-lompat dibilik 108 yang dihuninya bersama kekasihnya. Petugas polis yang menyaksikan kejadian tersebut segera membawa mereka ke balai polis.


"Dia berulang kali berteriak bahawa dia tidak menggunakan kokain," ujar petugas polis seperti dikutip upi.com, Khamis, (29/12/2011).


Lisse kemudian ditahan atas tuduhan penyalahgunaan panggilan terhadap 911 serta atas sikapnya yang dinilai tidak menyenangkan.(rhs)

Artis 17 Tahun Ini Senang Lakukan 4 Adegan Seks


LONDON - Meski sempat mengigil, Dakota Blue Richard senang boleh menjalani empat adegan seks dalam satu episode di serial televisyen. Namun, artis 17 tahun itu melarang neneknya untuk menonton.


"Aku cukup senang peranan yang aku mainkan berada dalam suatu hubungan, dan boleh bersenang-senang. Keluargaku belum menonton, tapi aku berkata kepada nenekku dia tak boleh nonton," kata Dakota seperti dikutip The Sun, Khamis (29/12/2011).


Dakota memang sempat panik di awal-awal adegan seks pertamanya. Namun dia oleh mengatasi kepanikannya itu dengan baik. Terbukti, adegan seks berikutnya, Dakota sudah boleh menghayati.


"Adegan seks yang pertama aku sedikit gigil. Aku fikir aku akan mengigil, kerana mungkin aku melakukan kesalahan adegan. Aku takut tidak terlihat nyata. Akhirnya aku lakukan saja sambil tertawa dan aku fikir aku tidak perlu khuatir," jelasnya.(rik)

Cikgu kemaruk rakam aksi pelajar mandi



NEW JERSEY: Seorang pendidik didakwa menggunakan kamera litar tertutup untuk merakam aksi pelajar lelaki mandi di sekolah tinggi Katolik selama tiga tahun.


Patrick J Lott yang ditahan minggu lalu, didakwa melakukan kesalahan itu di tempat mandi pelajar di Sekolah Tinggi Immaculata di Sommervile sejak Januari 2008. 
Dia tidak membuat rayuan.


Pejabat Pendakwa Raya berkata, kira-kira 22 mangsa dan sembilan pelajar lelaki yang dikenal pasti dalam rakaman video itu masih di bawah 16 tahun.


Untuk melindungi identiti semua mangsa, mereka hanya dikenali melalui abjad nama awal dalam fail mahkamah.




Lott, 54, adalah pembantu pengetua di sebuah sekolah menengah awam yang lain dan menjadi sukarelawan di sekolah tinggi Katolik itu.


Pihak berkuasa tidak memberi maklumat lanjut mengenai jawatan sukarelawan yang dipegang di sana.




Kakitangan sekolah memberitahu pendakwa, mereka menerima aduan mengenai perbuatan tidak sopan Lott dan kemudian menghalang dia daripada mengikuti aktiviti keagamaan di sekolah itu.


Pendakwa raya, Geoffrey Soriano, berkata video pelajar lelaki mandi itu ditemui setelah rumah Lott digeledah oleh polis pada 13 dan 16 Disember lalu. 


Polis kemudian menemui lokasi kamera itu diletakkan secara tersembunyi di sekolah itu.


Lott tidak bercakap banyak ketika berada di mahkamah. 


Peguamnya, James Wronko, tidak hadir dan tidak menjawab telefon untuk mendapatkan komen.


Lott adalah pendidik yang sudah lama berkhidmat dan sangat aktif dalam politik tempatan dan wilayah.


Dia juga dilaporkan pernah bertugas sebagai Pengerusi Jawatankuasa Republican Somerville.


Mahkamah meletakkan ikat jamin sebanyak RM1.6 juta dengan syarat dia tidak menghubungi kanak-kanak di bawah 16 tahun, pelajar lelaki di dalam video atau pengawai atau pekerja di Immaculata. 


Lott didakwa atas 22 kesalahan melanggar privasi, satu untuk setiap mangsa. Dia turut didakwa atas 24 kesalahan membahayakan kebajikan kanak-kanak, kata Jurucakap pejabat Pendakwa Raya, Jack Bennet. -AP


sumber : myMetro

Bapa jahanam,anggap anak macam anjing rantai mereka dalam toilet


BUTTERWORTH – Seorang bapa tergamak memperlakukan dua orang anaknya yang berusia dua dan enam tahun seperti anjing apabila bertindak mengikat kaki kiri mereka dengan rantai besi di dalam tandas rumahnya.


 Pasangan adik-beradik itu ditinggal seharian oleh bapa mereka ketika dia keluar bekerja dengan alasan anaknya itu nakal dan tiada orang menjaga mereka ketika dia tiada di rumah.


 Perbuatan lelaki berusia 40-an yang tidak berperikemanusiaan itu terbongkar apabila kedua-dua beradik tersebut menjerit dan menangis kelaparan pada pukul 6 petang kelmarin kerana mereka tidak diberikan makanan oleh bapa mereka.


 Jeritan kedua-dua beradik itu membongkar perbuatan kejam bapa mereka selepas jiran-jiran yang tinggal di kawasan rumah kedai dua tingkat itu memaklumkan perkara tersebut kepada polis.


 Bertindak atas maklumat, sepasukan polis menyerbu rumah tersebut di Taman Mawar, Raja Uda dekat sini dan menemui seorang budak perempuan berusia enam tahun bersama adik lelakinya berumur dua tahun dalam keadaan menyayat hati.


 Ketika ditemui pada pukul 8.45 malam, kedua-dua beradik itu yang diikat dengan rantai dan dikunci dengan mangga besi hanya memakai baju-T serta seluar dalam di dalam tandas.


 Ketika diselamatkan, bapa kanak-kanak tersebut yang bekerja sebagai buruh tiada di rumah kerana keluar bekerja sejak pukul 3 petang kelmarin, manakala ibu mereka yang merupakan warga Thailand pula dikatakan telah meninggalkan tiga beranak itu sejak sebulan lalu.


 Difahamkan, kedua-dua beradik itu diperlakukan sedemikian oleh bapanya sejak sebulan lalu setiap kali dia keluar bekerja selepas ibu mereka menghilangkan diri.


 Ketua Polis Daerah Seberang Prai Utara, Asisten Komisioner Zulkifli Alias berkata, seorang penduduk yang mendengar jeritan dan tangisan kanak-kanak itu cuba membantu mangsa tetapi malangnya pintu rumah tersebut dikunci dari luar.


sumber : kosmo online

Perkosa Anjing chihuahua, Lelaki Ini Dihukum 10 Tahun

Los Angeles – Seorang lelaki dihukum 10 tahun penjara kerana mencekik dan melakukan serangan seksual terhadap seekor anjing berjenis chihuahua. Jaksa Sacramento, California, menetapkan Robert Edwards De Shields sebagai pelaku kejahatan seksual. Lelaki yang duduk di kerusi roda ini didakwa bulan lalu kerana menyerang anjing peranakan chihuahua campuran berusia lapan bulan.


 Anjing itu milik keluarga tempatnya menyewa tempat tinggal di sebuah rumah di Sacramento Selatan. Saat melakukan tindakan itu, pelaku sedang mabuk kerana menggunakan methamphetamine. Pemilik, menemukan anjingnya sekarat dan nyaris mati. Setelah dibawa ke doktor haiwan, ditemukan jejak asphyxiation dan luka-luka serius di usus serta organ dalam haiwan itu. Si anjing selamat setelah mendapat perawatan intensif. Sedangkan tuduhan10 tahun penjara untuk pelaku diputuskan minggu ini.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved