Animasi Hebat Hari Ini: Claymation oleh Peter Sluszka [Video]

on 26 Disember 2011


Berikan warna, kertas dan kamera ke Peter Sluszka, dan orang ini akan membuatnya menjadi sebuah karya animasi yang indah dan dinamik. Tak hairan jika banyak perusahaan terkenal memintanya untuk membuat iklan. 

LAND ROVER CLAYNATION

 

 MORPHOLOGY

 

 SHERGAR

 
sumber : Vimeo via Colossal

Gara-gara sifat bodohnya, seorang pencuri dengan mudah dapat ditahan polis




DUBLIN - Gara-gara sifat bodohnya, seorang pencuri dengan mudah dapat ditahan polis.


Seorang pecandu narkoba Jason Glennon, 36, dengan mudah dapat ditangkap oleh polis setelah dia mengmbil gambar dirinya dan menyimpannya begitu saja di telefon Nokia berwarna pink yang dicurinya.


Sebelumnya, Glennon dilaporkan telah mencuri telefon Nokia berwarna pink dan sebuah bag sandang dari kereta yang tidak terkunci di parking sebuah rumah di daerah Blanchardstown, Dublin.


Aksi Glennon tertangkap oleh pemilik rumah dan pemilik rumah berusaha mengejarnya. Panik, Glennon menjatuhkan telefon  dan beg hasil curiannya.


Sebulan kemudian, Glennon berhasil ditangkap setelah polis mengidentifikasi foto dirinya yang terdapat dalam telefon berwarna pink tersebut.


Glennon melakukan kejahatan hanya 24 jam setelah dirinya dibebaskan dari penjara atas kejahatan yang sama. Glennon juga didakwa atas 53 kes pencurian lainnya yang serupa.


Hakim Ireland menyebut Glennon merupakan ancaman selama dia berada di masyarakat dan menggunakan ubat-ubatan terlarang.


"Ini adalah tugas saya untuk melindungi masyarakat dan untuk kes ini mengirimkannya ke penjara Mountjoy adalah solusi tepat," ujar Hakim Patrick McCartan sebelum menunda persidangan sampai March mendatang seperti dikutip dari Daily Mail, Minggu (25/12/2011).(rhs)

Kesian kanak-kanak tak boleh bergembira kerana alergik Krismas


Worcester, AS, Saat keluarga dan teman-temannya bersuka ria di hari Krismas, seorang kanak-kanak di Amerika  hanya boleh terangkap di dalam rumah tanpa boleh merasakan kemeriahan Krismas. Perhiasan Krismas termasuk makanan khas dan pokok Krismas boleh membuatnya alergi parah dan asma.






 Charlie Smith (3 tahun) tidak boleh menikmati cokelat, mince pie, kek, kacang atau bahkan pokok krismas. Semua perhiasan itu boleh membuat Charlie kecil mengalami reaksi alergi yang parah. Bahaya mengintai kanak-kanak asal Worcester, AS, ini bila musim Krismas tiba. Ia bahkan boleh terbaring di hospital hanya kerana menyentuh teman yang telah makan kacang.


 Keluarganya pun terpaksa harus berkorban dengan menukar pokok asli dengan pohkok Krismas buatan yang bebas debu, kerana pokok asli boleh membawa serangan asma bagi Charlie.


 "Alergi dan asma Charlie berarti bahawa Krismas adalah waktu yang berbahaya baginya. Kami harus sangat berhati-hati untuk membuatnya tetap aman sepanjang tahun, tetapi lebih khusus pada saat Krismas" jelas ibundanya Jo Smith (33 tahun), seperti dilapor Dailymail, Sabtu (24/12/2011).


 Menurut Jo, Krismas tahun ini menjadi Krismas terberat bagi keluarga Smith, kerana ia tak boleh memiliki makanan apapun yang mengandung kacang untuk merayakan Krismas, termasuk kekl, puding  dan mince pie (pie khas Krismas).


 "Orang-orang membeli sekotak cokelat tanpa berfikir panjang, tapi berbeza dengan keluarga kami. Ini bukan kerana Charlie tak boleh makan cokelat apapun, hanya saja saya harus yakin untuk membeli cokelat yang tidak mengandung kacang didalamnya," jelas Jo.


 Kakak Charlie, Harry (6 tahun), sering mendapatkan kad Krismas dengan cokelat kecil dari teman-teman sekelasnya di sekolah. Jo memberitahu Harry untuk memastikan ia mencuci tangan segera setelah makan cokelat, untuk berjaga kalau-kalau ia menyentuh adiknya, Charlie.


 "Pesta Krismas juga menyulitkan bagi kami. Kebanyakan makanan cenderung diletakkan di meja prasmanan. Untuk itu, saya harus memperingatkan tuan rumah terlebih dahulu tentang alergi Charlie. Saya telah mengirimkan menu makan siang sendiri kepada pihak tuan rumah sebelumnya," lanjut Jo.


 Masalah alergi Charlie dimulai sejak ia berusia 18 bulan. Saat itu ia sedang duduk di pangkuan datuknya yang sedang makan kacang. Tiba-tiba saja tubuh Charlie membengkak dan mulai menggaruk-garuk dirinya sendiri sedemikian parah hingga berdarah.


 "Itu begitu menakutkan. Kami bahkan tidak berfikir tentang kacang. Kami tidak tahu apa yang terjadi. Kami hanya bergegas memandikannya dan memberinya tablet antihistamin dan krim. Itu sangat mengerikan dan kami tidak dapat memahami apa yang telah terjadi," jelas Jo.


 Setelah dibawa ke doktor dan menjalani ujian tusukan alergi, keluarga Smith baru tahu bahwa Charlie memiliki alergi kacang. Alerginya boleh menimbulkan reaksi parah hanya dengan menyentuh orang yang sedang atau telah makan kacang.


 "Kami beruntung bahawa reaksi itu hanya mempengaruhi kulit dan tidak menyebabkan tenggorokannya membengkak, yang dapat mempengaruhi nafasnya. Saya ngeri membayangkan apa yang akan terjadi jika dia benar-benar makan kacang," ungkap Jo.


 Jo dan suaminya Dave (42 tahun) harus membawa krim khusus, tablet antihistamin dan EpiPens kemanapun mereka pergi, sehingga dapat mengubati putra mereka boleh tanda pertama reaksi mulai nampak.


 Sumber : detikhalth.com

Lelaki menyamar jadi patung dalam toilet untuk mengintip

Seorang lelaki berusia 22 tahun di Bullring, Birmingham bernama Joel Hardman, menyamar menjadi patung lengkap dengan rambut palsu dan topeng di dalam toilet wanita di pusat perbelanjaan setempat. Di sana ia mengambil foto dari bawah kaki para wanita dan merakam suaranya.














Bermodalkan wig dan topeng getah mahasiswa cabul menyelinap ke dalam toilet wanita untuk melihat kegiatan didalamnya






Saat kelakuannya ditemukan oleh pengawal setempat, dia membela diri dengan mengatakan kalau dia memang sedikit aneh. Ia mengaku bahwa dia telah melakukan tindakannya tersebut sejak masih sekolah dan melakukannya di dalam mall kerana menurutnya tempat tersebut lebih ramai dari sekolah.






Seperti dikutip ruanghati.com dari Mail Online menceritakan bahwa Joel memang sepertinya memiliki kelainan seksual, dia merasa menikmati kegiatannya mengintip para wanita yang dilihatnya di dalam toilet sejak para wanita ganti baju juga melakukan kegiatan lainnya.






Anehnya, dia  senang tertangkap ketika sedang melakukan aksinya. Alasannya, mungkin itu salah satu cara agar dia berhenti berkelakuan aneh.  Joel akan dihadapkan kemuka pengadilan pada  10 Mei nanti.-ruanghati.com

Suami lama menghilang sms ugut bunuh,culik anak


KUALA LUMPUR: Akibat ugutan bunuh dan culik oleh suami yang sudah lama menghilang, seorang kakitangan swasta dan anaknya berusia lima tahun hidup dalam ketakutan dan trauma dalam kejadian di Jalan Seri Sentosa, di sini.


 Mangsa yang mahu dikenali sebagai Marie, 36, berkata, dia mengalami masalah rumah tangga dengan suaminya yang berusia 38 tahun kerana tidak mempunyai pekerjaan sejak tiga tahun lalu.




 Menurutnya, selepas berlaku perselisihan faham, lelaki berkenaan meninggalkan isteri dan anak perempuan berusia lima tahun itu.




 Malangnya, dua hari lalu, lelaki itu menghantar e-mel kepada wanita berkenaan dan mendakwa akan kembali tinggal bersama selepas menghilangkan diri selama ini.




 Katanya, bukan itu saja, lelaki itu sudah mengumpul segala maklumat mengenai anaknya itu dan mengugut akan menculik anak tunggalnya jika dia tidak menuruti kemahuannya untuk tinggal bersama.




 “Saya bertambah bimbang dengan keselamatan kami berdua selepas keluarga suami turut memberikan peringatan mengenai lelaki itu yang dipercayai berada di bawah pengaruh dadah, selain mencari tempat perlindungan daripada dijejaki along,” katanya kepada Harian Metro, di sini.






 Beliau berkata, tidak cukup dengan itu, suaminya turut menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur lucah dan ugutan serta secara terang-terangan mengancam keselamatan mereka berdua.




 Akibat risau dengan keselamatan diri dan anaknya, mangsa membuat laporan di Balai Polis Petaling untuk tindakan lanjut.


sumber : myMetro

Kodok bersuara kucing [Video]


Seorang anak menemukan kodok besar yang boleh mengiaw seperti kucing.


Game Show Tergila Dan Terfavourite Di Rusia



The Intercept, Gameshow ini memiliki rating yang sangat tinggi.. iaitu 2x melebihi American Idol.Kira-kira  85 juta orang Rusia yang menonton waktu bersamaan..Seperti apa game show ini?


 Si peserta akan diberikan sebuah kereta. Tapi kereta itu akan dilaporkan ke polis telah dicuri..! PENGAKHIR dari gameshow ini adalah jika peserta boleh menghindari polis selama 35 minit..! Dengan cara menembus keramaian jalan,, masuk ke underpass,, dan banyak lagi.. 


 Ada beberapa peserta yang  gagal ketika keretanya masuk ke sungai atau rosak setelah melanggar pagar pembatas.. Pihak polis tidak mengetahui tentang gameshow ini sedang blangsung.. Tidak hairan jika acara ini berakhir dengan peserta yang dipukul atau disuruh tiarap di jakan atau ditendang polis.. 



Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved