Lelaki Ini Dipenjara Kerana Miliki Pohon Natal dari Ganja

on 24 Disember 2011


Seorang lelaki Inggris akan menghabiskan Natal tahun ini di balik jeriji besi setelah membuat tanaman pot-nya favouritenya menjadi sebuah pohon Natal lengkap dengan hiasanya. Namun, yang menjadi masalah disini adalah pohon natal ini adalah sebuah tanaman ganja setinggi 1,5 meter.


Ian Richards (46), telah selesai mendekorasi pohon ganja-nya sebelum polis menemukan pohon natal aneh tersebut setelah menyelongkar rumahnya di Aylesham, dekat Canterbury, Kent.
Akibatnya, Richards harus meringkuk balik jeriji setelah hakim memenjarakannya selama 18 bulan kerana secara Ilegal menanam tanaman ganja di rumahnya.


Ketika polis memberinya surat perintah penggeledahan di rumahnya, mereka menemukan sebuah tempat membuat ganja.


“Richards sepertinya sedang bersemangat merayakan hari meriah dengan membuat pohon Natal khusus dari salah satu tanaman ganja yang ditanamnya, yang dihiasi dengan hiasan Natal. Selain itu, salah satu bilik tidur di rumahnya telah berubah menjadi sebuah kilang ganja sangat canggih.” tutur Derren Dennett, petugas polis yang menyelidiki kes ini, yang dikutip Mail Online.
Menurut Dennett, lelaki tersebut mengaku tanaman tersebut untuk penggunaan peribadi, tapi kilang yang ditemukan tersebut jelas memiliki potensi untuk menghasilkan ganja dengan kuantiti besar.


Diketahui, saat ini Richards dipenjara di Canterbury Crown Court.

Jururawat Brutal Dipecat Kerana Tampal Mulut Pesakit


Dua jururawat di unit perawatan intensif sebuah hospital di Utah dipecat minggu ini kerana menampal mulut pesakit Penny Artalejo dengan pita pelekat dan mengelakan pesakit itu, menurut para pegawai hospital tersebut pada Jumaat (23/12).


Penny Artalejo


Putri Artalejo, Brittany Bilson, mengatakan kepada stesen televisyen bahawa gigi ibunya bergemeletuk serta ia merintih dan gementar. Bilson mengatakan bahawa jururawat menyuruh ibunya diam, menampalkan pelekat untuk menutup mulutnya dan bercanda bahawa mereka akan dipecat jika tertangkap melakukan hal itu.
Dikutip dari Huffingtonpost, Penny Artalejo dirawat Utah Valley Regional Medical Center di Provo pada 17 Disember akibat mual dan kecemasan akibat meminum ubat untuk nyeri leher kronis.


“Ini tidak benar dan sangat tidak manusiawi. Kami menyerahkan hidup orang yang kami cintai ‘di tangan mereka, dimana saya meninggalkan hospital  kerana berfikir dia baik-baik saja kerana percaya ia berada di tangan yang baik, namun hal yang lebih buruk terjadi,” tutur Bilson.


Artalejo mengatakan bahawa para jururawat tahu apa yang mereka lakukan adalah salah. Meskipun sakit, dia berkata bahawa ia sepenuhnya sadar sepanjang waktu dan memberitahukan kejadian itu kepada putrinya pada hari berikutnya.


Janet Frank, juru cakap hospital  mengatakan bahawa mereka sedang melakukan penyelidikan penuh pada insiden ini, serta kedua jururawat (satu laki-laki dan satu perempuan) telah dipecat pada Rabu (21/12).
Frank mengatakan bahawa insiden tersebut telah dilaporkan ke Divisi Pekerjaan dan Perizinan Profesional Utah. Namun hospital tersebut menolak untuk memberitahu kedua nama perawat kerana menyebutnya sebagai masalah dalaman.

Ahli politik AS minta maaf kerana kata punggung isteri Obama besar


WASHINGTON - Tidak sepantasnya seorang lelaki mengeluarkan pernyataan yang mempermalukan perempuan. Apalagi jika hal tersebut dilakukan terhadap Wanita Pertama Amerika Syarikat (AS).  


Seorang ahli politik AS dari Parti Republikan, Jim Sensenbrenner, masuk ke dalam jurang kesulitan. Dirinya mengeluarkan komen memalukan, yang menyebut punggung Michelle terlalu besar.


Sensenbrenner mengeluarkan kritik yang melewati batas, dengan mengatakan Michelle Obama memberikan contoh buruk kepada anak-anaknya hanya kerana punggungnya terlalu besar. Anggota Kongres AS itu pun menganggap Michelle Obama bersikap munafik, dengan kempen menangkal obesiti pada anak-anak.


Padahal, Sensenbrenner sendiri dikenal sebagai penggemar makanan yang tidak sihat. Komennya itu dilayangkannya kepada temannya lewat percakapan telefon, tetapi dirinya tidak sedar dia berbicara terlalu keras dan didengar oleh orang lain.


"Dia (Michelle Obama) menguliahi kita tentang mengatur pola makan yang sihat, sementara punggungnya sendiri terlalu besar," ucap Sensenbrenner saat berbicara di telefon di Lapangan Terbang Reagan, Washington, seperti dikutip Daily Mail, Jumaat (23/12/2011).


Setelah komennya tersebar luas di media, juru bicara dari politisi berusia 68 tahun tersebut mengatakan bahawa anggota kongres itu akan menyampaikan permintaan maaf kepada Michelle Obama. 


"Meski dirinya (Sensenbrenner) tidak sepenuhnya setuju dengan inisiatif  Wanita Pertama, anggota Kongres Sensenbrenner akan menghubunginya meminta maaf atas komen tersebut," jelas juru bicara Sensenbrenner.


Sementara Michelle Obama sendiri tidak mengeluarkan komen apapun mengenai hal ini.

Cars of The Year 2012 versi Playboy


LOS ANGELES – Playboy bukan hanya piawai memilih gadis-gadis cantik dan seksi untuk dijadikan model. Kali ini Playboy juga ikut dalam memilih kereta apa saja yang dianggap terbaik dan menjadi Cars of The Year 2012 versi Playboy.


Beberapa  juri dari Playboy memilih Jaguar XKR-S dalam posisi teratas 2012 Playboy Car of the Year.


Jaguar XKR-S memiliki tenaga yang luar biasa. Kereta dibekali mesin V8 5.0-liter supercharged. Dengan mesin tersebut Jaguar XKR-S mampu menghasilkan daya 550 tenaga kuda dengan torsi 680 Nm (501 lb-ft).


Untuk kereta dengan harga mewah Lamborghini Aventador dan Bentley Continental GTC. Selanjutnya, di kategori sedan premium Audi A7 dan Mercedes AMG CLS63. Playboy juga memilih BMW 1M Coupe dan Ford Mustang Boss 302.



Sedangkan untuk crossover dipilih Range Rover Evoque, sementara Lexus CT 200h masuk dalam kategori kereta ekonomik. Bagi mereka dengan anggaran yang lebih terbatas, Playboy merekomendasikan Hyundai Veloster dan Fiat 500.
(zwr)

Mainan Baru Doktor Gigi Tahun 2012: Berus Gigi Plasma [Video]

Awal tahun depan nanti, percubaan menggunakan berus gigi plasma akan pertama kali dilakukan kepada pesakit manusia. Tapi yang menarik bukan kerana plasma-nya itu, melainkan kerana alat ini boleh dipakai untuk menampal gigi berlubang tanpa rasa sakit!


 Walaupun namanya Berus Gigi Plasma, berusini sebenarnya bukan berus gigi, melainkan sebuah alat seperti obor yang mampu memancarkan sinar plasma dari hujungnya. Lalu apa kegunaan alat futuristik ini? Menurut professor dari Universiti Missouri, alat ini memiliki dua kegunaan utama.


Pertama, sinar plasma yang hangat, yang bahkan tidak lebih panas dari temperatur ruangan, ampuh untuk melepaskan plak dari gigi. Kedua, alat ini juga boleh dipakai sebagai alat bantu pemasangan tampalan pada gigi berlubang. Menurut sang professor, ada beberapa jenis gigi berlubang yang harus ditambal secara rutin dalam waktu lima hingga tujuh tahun sekali.


 Itupun hanya boleh ditampal beberapa kali hingga akhirnya, mahu tak mahu, harus dicabut. Nah alat ini boleh dipakai dokter gigi untuk menjaga tampalan pada gigi bertahan lebih lama. Caranya dengan menggunakan obor tersebut untuk membentuk lubang khusus pada gigi berlubang. Dengan membentuk lubang yang pas, tambalan pada gigi dapat mencengkam 60% lebih kuat dibandingkan dengan teknik penambalan yang ada saat ini.


 Lihat bagaimana seorang dokter gigi mencuba alat canggih tersebut di video berikut:




sumber: Popsci

Video Anjing yang Syok Mandi ini Jadi Hit Internet


Waktu mandi bagi kebanyakan anjing adalah sesuatu yang menakutkan dan dihindari daripada harus dinikmati. Namun bagi Casper, seekor golden retriever, tidak ada yang lebih ia cintai daripada mandi air hangat serta urutan dari majikannya.
Ketika anjing-anjing lain cenderung melompat keluar dari air dan meninggalkan jejak gelembung di karpet, Casper dengan tenang menenggelamkan dirinya dalam air sabun dan membiarkan pemiliknya memandikannya sementar ia menikmati pijitan  lembut. Bahkan, seperti layaknya seorang manusia, Casper berbaring terlentang dengan kepala dibawah air.



Menurut sang pemilik, ia menggunakan shampoo khusus untuk Casper kerana shampoo yang digunakan manusia dapat menyakiti haiwan peliharaan.
Sejak diposting di Youtube pada 27 November lalu, video ini telah menjadi hit dengan 1,1 juta tayangan.


Gempak..budak tadika diajar lagu punk untuk mendalami bahasa Inggeris

Lagu adalah salah satu dari sekian banyak cara yang dilakukan sekolah-sekolah untuk mengajarkan bahasa Inggris kepada murid-muridnya. Namun anak-anak di sebuah Kelas Tadika di Korea akan membuat anda terkejut, sebab anda tidak akan mendengar lagu ‘Old McDonald Had A Farm’ keluar dari mulut mereka namun sebuah lagu dari band punk Ramones iaitu ‘Judy Is A Punk’.


Guru yang bernama Peter Strutt memutuskan untuk mengajarkan lagu di Sekolah Sullivan di Seoul, Korea Selatan guna membantu anak-anak untuk mempelajari bahasa Inggris.
“Selama setahun, saya akan mengajar pelajar saya lebih dari 40 lagu. Aku ingin (anak-anak) untuk mendengar dan menemukan kenikmatan dari berbagai genre muzik.” tutur Strutt kepada news.com.au.




“Saya diperkenalkan dengan punk rock agak terlambat, tapi sekarang saya benar-benar menikmatinya, sehingga dengan mengajarkan lagu Judy Is A Punk kepada murid, maka saya boleh mengambil langkah pertama ke genre dan mengamati apakah mereka menyukainya.” tambahnya.
Setelah diunggah ke YouTube pada 21 Ogos lalu, Video ini telah menjadi popular dan ditonton lebih dari 280.000 kali.


Kucing selamat setelah berada selama 4 jam dalam enjin kereta


Seekor kucing berhasil selamat dari kematian setelah berada dalam enjin kereta yang panas selama 4 jam, dan majikannya baru mengetahuinya setelah menempuh 320 km perjalanannya.
Wayne Polk seorang pengusaha berusia 41 tahun sedang melakukan perjalanan di truk Eclipse-nya melalui Ohio ketika ia menemukan kucing itu setelah berhenti di tempat rehat dan mencium sesuatu mencurigakan yang datang dari enjin.


(Eclipse selamat setelah empat jam berada didalam enjin kereta dan hanya menderita luka terbakar pada sisi kanan tubuhnya)



Ketika dia membuka bonet enjin, ia menemukan seekor kucing berwarna hitam putih duduk di kompartmen enjin, dengan sisi kanan tubuhnya yang hangus.
Kucing yang kemudian mereka panggil Eclipse ini dibawa ke sebuah klinik haiwan terdekat di mana doktor mengatakan bahawa kucing itu berada dalam keadaan baik.


“Eclipse berada didalam enjin sambil berpegang erat-erat. Seperti yang anda lihat, ia cukup baik dan sangat ramah. Dia juga sangat suka bermain dan saya fikir dia akan baik-baik saja.” tutur Dr Linda Randall dari Klinik Haiwan Cloverleaf, kepada Fox8 sambil menambahkan bahawa saat ini mereka  mencari siapa pemilik sebenarnya kucing ini.

Datin muda curang


LANGKAWI: Seorang Datin muda dicekup berkhalwat dengan pasangannya yang juga ahli perniagaan di sebuah bilik hotel empat bintang di Kuala Teriang, di sini, awal pagi kelmarin.


 Wanita berusia 25 tahun itu dicekup pada jam 1.30 pagi oleh sepasukan penguat kuasa Pejabat Agama Daerah Langkawi (Padal) hasil maklumat orang awam. 


 berhubung kegiatan maksiat pasangan itu. 


 Sumber Padal berkata, anggotanya bergegas ke lokasi sebaik menerima aduan dan memeriksa sebuah bilik di hotel itu yang disyaki disewa pasangan terbabit. 







 Menurutnya, selepas mengetuk pintu dan memberi salam, seorang lelaki yang berbaju tidur membuka pintu dan terkejut melihat kehadiran penguat kuasa sebelum membenarkan mereka masuk untuk membuat pemeriksaan.


sumber : myMetro

Perompak 'baik hati' beri minum kepada orang yang dirompaknya


AJIL: “Melihat keadaan saya yang semput dan dahaga ketika diikat, seorang daripada empat perompak yang memecah masuk rumah kami semalam (kelmarin), ke dapur mengambil air untuk saya. Malah, dia juga mengurut kaki dan dada manakala ikatan tangan dan kaki saya dilonggarkan,” kata Alias Ibrahim, 52, menceritakan mengenai perompak yang baik hati itu.


Alias yang ditemui semalam berkata, melihat dia dalam kesakitan, seorang lagi perompak mengarahkan rakannya meletakkan bantal agar dia selesa walaupun ketika itu mereka sedang merompak rumahnya.




“Dalam kesibukan perompak itu memberi bantuan kepada saya, seorang perompak membuka kain penutup mukanya untuk menggigit parang bagi memudahkannya membantu saya,” katanya sempat melihat muka penjenayah itu.




Pemilik rumah yang juga peniaga buah kelapa sawit, Mohamed Saat, 59, dari Kampung Tok Randok di sini berkata, dia menyedari kejadian itu apabila isterinya Tuan Sharifah Tuan Sulong, 59, meninggikan suara apabila perompak mengacukan sebatang kayu ke dadanya.




“Ketika kejadian jam 2.30 pagi itu, saya terjaga daripada tidur dan terdengar isteri berkata selamatkan keluarga aku. Selepas itu kami seramai 12 orang, diarah berkumpul dalam tiga kumpulan.




“Mereka yang bertopeng dan bersenjatakan batang kayu serta parang, memasuki rumah saya melalui pintu depan dan keluar melalui pintu dapur,” katanya yang turut terkena satu pukulan batang kayu di dahinya ketika rompakan berlaku.







Menurutnya, dia kerugian wang tunai RM206,000 yang digunakan untuk perniagaan membeli buah kelapa sawit, barangan kemas RM150,000, sembilan telefon bimbit dan sebuah komputer riba. Katanya, wang tunai berkenaan baru dikeluarkannya dari bank petang kelmarin untuk urusan perniagaan dan disimpan dalam peti besi yang turut diumpil perompak berkenaan.




Menurut isterinya, ketika kejadian dia sedang tidur di ruang tamu rumah dan apabila terjaga mendapati empat lelaki berada dalam rumah dengan seorang mengacukan sebatang kayu ke dadanya.





“Seorang perompak meragut rantai leher saya dan mengarahkan menanggalkan gelang tangan serta merampas semua barangan kemas dipakai lima ahli keluarga wanita yang berada dalam rumah.




“Kami sekeluarga diikat dengan pelbagai jenis wayar yang dipotong di dalam rumah dan mereka mengumpulkan kami dalam satu bilik. Tiga kanak-kanak berusia lapan bulan, empat dan enam tahun serta ibu saya Long Mamat, 86, yang terlantar sakit tidak diikat,” katanya.




Menurutnya, perompak terbabit berada dalam rumahnya kira-kira 30 minit dan mengarahkan ahli keluarganya tidak bising bagi mengelak jiran menyedari kejadian itu.




Pemangku Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Asisten Superintendan Mohd Rosli Mohd Amir berkata pihaknya menerima laporan mengenai kejadian itu dan siasatan lanjut masih dijalankan bagi mengesan suspek terbabit.


sumber : myMetro

Pelajar lompat dari angkot, lihat penumpang keluarkan penis

berita2.com (Bogor, Jawa Barat): Seorang gadis berusia 15 tahun, pelajar kelas 1 SMP, dengan pakaian seragamnya, sambil menangis melompat dari dalam angkot (pick up ambil penumpang) yang sedang berjalan. Perbuatan nekad itu dilakukan setelah melihat seorang lelaki mengeluarkan penisnya.

Peristiwa tersebut terjadi KHamis siang 22 Disember 2011, ketika ia tengah dalam perjalanan pulang sekolah dengan angkot 06 jurusan Ciheuleut-Ramayana. “Saya naik dari air mancur. Baru pulang sekolah. Niatnya mahu beli buku dulu,” ungkapnya. Menurutnya, saat itu angkot sepi penumpang.

“Di dalam angkot cuma ada 3 orang. Satu duduk di samping pemandu. Satu di belakang belakang pemandu dan berhadap-hadapan sama saya,” ujarnya.

Ia menceritakan, ejak awal sudah mencurigai gelagat seorang lelaki, penumpang yang duduk betul-betul di hadapannya. “Dari awal sih sudah curiga, kerana  di dalam angkot sudah senyum-senyum tak jelas gitu ke saya,” ungkapnya.

Lelaki itu memperlihatkan penis, ketika angkot yang ditumpangi memasuki Jalan Juanda, tepatnya di depan gedung Balaikota Bogor.

“Waktu itu, dia tendang-tendang kaki saya, seperti memberi isyarat biar saya melihat ke dia. Pas saya lihat, dia langsung keluarkan kemaluannya,” ungkap gadis itu.

Melihat pemandangan itu, ia langsung tertunduk malu dan menangis di dalam angkot.  Tanpa pikir panjang, ia langsung melompat dari angkot yang ketika itu sedang berjalan pelahan.

Pada saat bersamaan, pelaku juga ikut  melompat dari angkot dan berusaha melarikan diri. “Lepas turun dari angkot saya nangis. Terus warga ada yang menjarit kepada dia," katanya. 

Warga yang kemudian tahu bahawa lelaki itu telah berbuat cabul di dalam angkot, langsung mengejar dan menangkapnya. .

Beruntung saat kejadian, petugas Polis Bogor Tengah melintas dan langsung menahan Maswarento yang sudah dalam keadaan lemah kerana dipukul.

Polis  Bogor Tengah, AKP Viktor Gatot HS, membenarkan peristiwa tersebut. Menurutnya, pelaku hingga kini masih dimintai keterangan. Namun menurutnya, pihaknya akan langsung melimpahkan kes tersebut ke unit PPA (Perlindungan Perempuan dan Anak) Polres Bogor Kota.

“Kerana kesnya melibatkan anak-anak dibawah umur dan perempuan, maka kesnya akan kita limpahkan ke unit PPA,” ungkap AKP Viktor.

Lelaki itu bernama Maswarento.  Di Mapolsek Bogor Tengah, ia mengaku tidak ada niat untuk melakukan pelecehan. Ia berdalih hal tersebut ia lakukan kerana lupa kalau zip seluarnyaterbuka.  “Saya lupa habis kencing tak tutup zip seluar. ,” ungkap bapak dua anak ini.

Menurutnya, saat itu ia tengah dalam perjalanan menuju Pasar Bogor, untuk membeli pakaian. “Saya ini pedagang baju, mahu beli di Pasar Anyar. Di dalam angkot ketemu anak itu,” kata Maswarento membela diri. Mawarento 42, pedagang baju asal Kelurahan Ciheuleut, Kecamatan Bogo Timur, Kota Bogor.

Raba Pramugari Singapura,Lelaki Ukraine Terancam Hukum Sebatan




SINGAPURA - Seorang lelaki berkewarganegaraan Ukraine harus mempertanggungjawabkan perbuatan isengnya yang sengaja meraba seorang pramugari Singapura. Kini dia diancam terkena hukuman sebat. 


Lelaki berusia 35 tahun itu, masih dalam proses pengadilan atas dakwaan melakukan pelecehan seksual terhadap perempuan Singapura. 


Insiden ini terjadi di tengah penerbangan Singapore Airlines dari Moscow menuju Singapura. Saat penerbangan, lelaki ini dengan sengaja menyentuh punggung dari pramugari sebanyak dua kali. Dirinya bahkan dengan sengaja menyentuh dada dari pramugari berusia 34 tahun tersebut.


"Pelaku kejahatan itu ditangkap saat pesawat mendarat di lapangan terbang. Dakwaan diarahkan kepadanya atas tuduhan menghina martabat perempuan Singapura," ungkap juru bicara Kementerian Luar Negeri Ukraine Alexander Dikusarov seperti dikutip pejabat berita Interfax, Sabtu (24/12/2011).


"Kejahatan itu terjadi pada 15 November lalu, saat pesawat Singapore Airlines tengah berada di atas wilayah udara Thailand," imbuhnya.


Lelaki yang diketahui bernama Sergei Serkov ini diketahui bekerja sebagai manager pemasaran di sebuah perusahaan di Singapura. Bila pengadilan memutuskan dirinya bersalah, kemungkinan penjara dua tahun menunggunya. 


Selain penjara, Serkov juga dihadapkan pada ancaman hukuman sebat dan diharuskan untuk membayar wang denda.

Hebat..Lelaki bayar saman parking yang ayahnya teriama 58 tahn lalu



TEXAS - Membayar tiket parking bukanlah hal asing untuk dilakukan, namun bagaimana jika tiket yang dibayar adalah tiket parking 58 tahun yang lalu? Ayah dari Dale Crawford memarking kendaraannya di sebuah stesen pada 1953, dirinya pun disaman akibat memarking kendaraannya terlalu lama. Saman itu pun hingga saat ini tidak dibayar.


 Crawford pun menghubungi pihak berwajib dan mengatakan, dirinya ingin membayar saman parking seharga USD1 yang dia terima 58 tahun yang lalu. Crawford mengaku, dirinya menemukan saman parking tua yang terselip di antara barang-barangnya. "Aku ingin membayar hutang, meskipun dalam jumlah yang kecil dan tidak seberapa," ujar Crawford seperti diberitakan Orange Kamis, (22/12/2011). 


 Walikota Houston Annise Parker akhirnya menerima pembayaran saman yang diterima Crawford pada 58 tahun yang lalu. Parker pun berterima kasih kepada Crawford kerana memberikan contoh yang baik kepada masyarakat.(rhs)

Binatang Peliharaan Bergaya Tokoh Selebriti Hollywood



Anjing ini bergaya ala jack sparrows Pirates Of The Caribbean sang legendary Captain Jack


Koleksi selebriti pawtraits adalah haiwan peliharaan yang berpose layaknya selebriti terkenal. Gambar ini dibuat oleh perusahaan bernama Takkoda, yang foto-foto binatang yang di ambil ketika berekspresi yang kemudian dibuat sedemikian rupa layaknya selebritis idola.tidak ada haiwan yang disakiti dalam pembuatan fitur ini.



 Bergaya seperti saat Pernikahan Prince William and Kate Middleton's

 Lady Gaga


The Chews Brothers


Foto-foto tersebut juga digunakan dalam berbagai kad ucapan dan hadiah. Jadi, jika kucing atau anjing Anda adalah penggemar Johnny Depp atau tokoh selebriti lainnya, gambar yang mengkoleksi foto binatang mirip selebrti ini dijual dengan harga £ 19.95. di website nya www.teneues.com

Sales Promoter Girl ni lelaki atau perempuan


pelik tengok gambar ni..Sales Promoter Girl ni lelaki atau perempuan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved