Kejadian Aneh dan Ajaib Mengiringi Kepergian Kim Jong Il , Menurut Media Pemerintah Korea Utara

on 23 Disember 2011

Langit berubah menjadi merah, danau yang beku retak dan burung bangau terlihat mengelilingi patung Kim Il Sung. Itulah berita yang ditulis oleh media resmi milik pemerintah Korea Utara mengenai kejadian ajaib sesaat sebelum kematian sang 'Pemimpin Tersayang'.


 Diantara berbagai surat pernyataan duka cita dari berbagai negara yang boleh ditemukan di media pemerintah Korea Utara media berita online newser menemukan beberapa artikel yang cukup menarik. Disebutkan bahawa badai salju tiba-tiba berhenti dan langit diatas gunung keramat Paektu berkilau merah sesaat sebelum Kim Jong Il meninggal. Tak hanya itu, sebuah danau yang membeku tiba-tiba retak dengan suara yang bergemuruh dan burung-burung sejenis bangau mengelilingi patung ayah Kim Jong Il, Kim Il Sung, sebelum akhirnya terbang ke arah Pyongyang.


 Sayangnya, saat ini pemerintah Koea Utara melarang hampir semua orang asing yang ingin masuk kedalam negara mereka dengan alasan apapun, termasuk yang ingin menyampaikan  ucapan takziah. Jumlah yang diperbolehkan masuk pun mungkin boleh dihitung dengan jari. Jadi bagi kamu yang cukup percaya dengan isi berita media pemerintah Korea Utara, maaf, kita belum bolehmemberikan foto apapun.


sumber: newser

8 Penelitian Unik Tentang Cinta Sepanjang 2011


Banyak ilmuwan yang cuba mencari tahu sisi menarik dari sebuah  percintaan dan chemistry antara lelaki dan wanita dengan melakukan berbagai penelitian. Hasilnya pun bermacam-macam, mulai dari yang wajar hingga mengungkapkan fakta aneh dan menarik.


 Sepanjang tahun ini, sudah lebih dari ratusan penelitian tentang cinta yang dilakukan. Dari sekian banyak penelitian, ada beberapa yang menunjukkan hasil cukup menarik. Ini dia lapan penelitian aneh tentang cinta sepanjang 2011.


1. Lelaki Lebih Menyukai Wanita yang Diputuskan Kekasihnya


 Penemuan dari University of Michigan menyebutkan bahwa lelaki lebih tertarik mendekati wanita yang dicampakkan kekasihnya. Para ahli berspekulasi, ketika lelaki yang berinisiatif memutuskan hubungan, hal itu akan menunjukkan dominasinya terhadap lawan jenis. Dengan demikian, lelaki akan menganggap wanita yang diputuskan akan lebih mudah dikawal.


2. Anda Boleh Mendeteksi Tukang Selingkuh dari Suaranya


 Dalam sebuah kajian, para peneliti meminta sekitar 120 lelaki dan wanita untuk menyuarakan huruf vokal dengan nada yang berbeza-beza. Dari hasil penelitian diketahui, wanita cenderung mengasosiasikan suara rendah lelaki dengan perilaku berselingkuh. Sementara bagi responden lelaki, wanita bernada tinggilah yang suka selingkuh. Meskipun aneh, hasil penemuan tersebut dianggap masuk akal dalam perspektif biologis. Nada yang lebih rendah, bererti memiliki level testosteron yang tinggi. Dengan level hormon testosteron yang tinggi membuat lelakicenderung tidak pilih-pilih dalam menentukan pasangan (baca: mudah jatuh cinta).


3. Lelaki Dandan Lebih Lama daripada Wanita


 Penelitian yang dilakukan Travelodge --perusahaan jaringan hotel raksasa-- menemukan bahawa lelaki boleh menghabiskan waktu rata-rata 81 minit per hari untuk merawat tubuh, seperti membersihkan, menyegarkan dan melembabkan wajah, bercukur, menata rambut dan memilih pakaian. Sementara wanita hanya memerlukan waktu 75 minit sehari untuk menata rambut, memilih pakaian dan memakai make-up.


4. Wanita Lebih Mudah Mengingat Sesuatu Jika Dikatakan dengan Suara yang Dalam


 Wanita boleh lebih akurat mengingat sebuah objek, jika objek tersebut diperkenalkan oleh lelaki dengan suara yang dalam. Kajian yang dilakukan David Smith dan pasukannya dari University of Aberdeen, Inggris, menunjukkan bahawa suara lelaki yang dalam dan rendah lebih maskulin dan penting baik dalam pemilihan pasangan mahupun akurasi memori pada wanita.


5. 75% Wanita Habiskan US$ 782 Saat Patah Hati


 Berdasarkan kajian yang dilakukan situs belanja online di Inggris bernama Superdrug, 75% wanita menghabiskan US$ 782 a untuk mengubah penampilannya setelah putus cinta. Penelitian itu mengikutsertakan 2.000 responden wanita. Lebih dari setengah responden mengungkapkan mereka segera pergi ke salon untuk mendapatkan gaya rambut baru, manicure dan pedicure, membeli pakaian dan make-up, bahkan mendaftarkan diri ke pusat kecantikan. Wanita menganggap kekasihnya mencampakkannya kerana mereka kurang menarik sehingga berbagai langkah perawatan diri dilakukan.


6. 48% Llelaki Putuskan Kekasih kerana Gemuk


 Ternyata sekarang ini cukup banyak lelaki yang mementingkan penampilan fizik wanita. Hal itu terbukti dari survei terbaru, 48% lelaki mengaku mencampakkan wanitanya yang gemuk. Survei yang dibuat oleh situs AskMen dan Cosmpolitan tersebut diikuti oleh 70 ribu orang di Amerika Syarikat. Dari survei itu terungkap lelaki benar-benar tidak menerima jika pasangannya mengalami kenaikan berat badan.


7. Wanita dengan Karier Sukses Lebih Mudah Berselingkuh


 Penelitian dilakukan Joris Lammers, profesor dari Tilburg University di Belanda. Dia mempelajari perilaku lebih dari 1.500 pembaca majalah bisnis, mulai dari jawatan paling tinggi sampai rendah. Hasilnya, Joris menemukan bahawa wanita yang menduduki jawatan tinggi di pejabatnya tertarik pada tantangan dan risiko tinggi. Berselingkuh, jadi salah satu cara untuk memenuhi 'hasrat' tantangan tersebut. Penyebabnya bukan keraa rendah-tingginya kematangan moral, tapi kekuasaan dan kesempatan.


8. Senyuman Buat Lelaki Kurang Menarik


 Penelitian yang diterbitkan dalam jurnal American Psychological Association mengungkapkan, lelaki yang murah senyum dianggap tidak menarik bagi wanita. Responden diminta melihat foto lawan jenisnya. Kemudian, peneliti melihat reaksi responden pertama kali melihat foto tersebut.


 "Lelaki yang tersenyum dianggap kurang menarik bagi sebahagian wanita," jelas Jessica Tracy, pemimpin penelitian dan psikolog dari University of British Columbia, seperti dilansir iDiva.


 Wanita sepertinya lebih menyukai susuk lelaki yang dingin dan tidak banyak senyum. Seperti Rangga dalam film AADC atau si vampir Edward Cullen dalam filem 'Twilight'. Sebuah ekspresi sedikit tertunduk malu tanpa senyuman adalah sebuah sikap yang mengisyaratkkan memerlukan simpati. Bagi wanita ekspresi itu dapat sangat menarik.


sumber

Murid Sekolah Mainkan Lagu Justin Bieber Ditiap Akhir Mata Pelajaran Untuk $1,000


 Dua orang murid AS berhasil mengumpulkan wang $1,000 dengan memainkan lagu Justin Bieber berulang kali.


Charlotte Runzel dan Jesse Chatz memainkan lagu Justin berjudul Baby berkali-kali melalui speaker di akhir  mata pelajaran di sekolah mereka di Chicago dan bahkan memperingatkan kalau mereka tak akan berhenti sampai mereka berhasil mencapai jumlah target yang diinginkan.


"Hal itu membuatku tersenyum melihat apa yang boleh kami lakukan  dan melihat wang yang kami kumpulkan," ujar Charlotte seperti dikutip dari Femalefirst.


Namun sayangnya teman-teman sekolah mereka hanya mampu mendengarkan suara mereka hingga 3 hari, sejak murid-murid bergegas mendermakan wang mereka.

Kecewa Dengan Harta Warisan, Isteri Potong Lalu Panggang Penis Suami


Aksi sadis yang dilakukan Siti Mutjanah (51) yang memutilasi suaminya sendiri, Suyitno (57), diduga kerana masalah harta warisan. Ibu lima anak ini sanggup menghabisi nyawa suaminya dengan cara memotong menjadi tujuh bahagian. Pengakuan itu dilontarkan Mutjanah saat menjalani pemeriksaan di ruang Satreskrim Polres Jombang, Rabu (21/12/2011). “Tubuh Suyitno dipotong menjadi tujuh bahagian menggunakan bendo atau golok,” kata Kepala Sub Bagian Humas Polres Jombang, AKP Sugeng Widodo, menirukan cerita Mutjanah.


 Dia mengungkapkan, peristiwa itu berawal ketika Suyitno menerima harta warisan dari orang tuanya. Hanya saja, oleh Suyitno, wang hasil harta warisan itu tidak diberikan kepada isterinya. Mangsa memberikan wang tersebut kepada saudaranya. Akibatnya, Mutjanah sakit hati. Dan sejak itu, pasangan suami isteri ini sering terlibat dalam pertengkaran.




 Selain memotong alat kelamin suaminya, Siti Mutjanah (51), juga membakar alat vital tersebut. Alat kelamin milik Suyitno (57) itu dibakar di kandang lembu belakang rumahnya. Sedangkan, potongan tubuh lainnya, yakni sebanyak 8 buah (bukan tujuh seperti diberitakan sebelumnya) ditanam di saluran irigasi yang berjarak 150 meter dari rumah. “Saya memotong tubuh suami saya menjadi lapan bahagian. Selain itu, saya juga memotong alat kelaminnya. Setelah itu alat vital tersebut saya bakar dikandang sapi hingga jadi abu,” kata Mutjanah, dihadapan sejumlah wartawan, Kamis (22/12/2011).


 Meski telah berbuat keji terhadap suaminya, namun raut penyesalan tidak terlihat di wajah ibu lima anak ini. Berkali-kali ia mengaku jengkel dengan sang suami sehingga tega melakukan mutilasi. Kejengkelan itu, menurut Mutjanah, kerana Suyitno jarang memberi nafkah semenjak dua tahun terakhir. Bahkan ketika Suyitno mendapatkan warisan, wang tersebut justru diberikan ke saudaranya.


 Nah, sejak itulah hubungan pasangan suami isteri tak lagi harmonis. Puncaknya 24 Nopember 2011 dinihari, mereka kembali bertengkar. Mutjanah yang sudah gelap mata, mengambil tukul dan menghentamkan sebanyak dua kali tepas di pelipis kiri suaminya. Ketika Suyitno jatuh, ibu empat cucu ini kemudian menggorok leher suaminya dengan sebilah golok. “Setelah itu, saya memotong tubuh tersebut menjadi lapan bahagian. Saya melakukannya sendiri, kerana waktu itu anak saya bernama Slamet sedang tidur ,” kata Mutjanah dengan polos.


 Mutjanah menceritakan, bahtera rumah tangga yang ia bangun dengan suaminya sudah berlangsung lama, yakni pada tahun 1977. Dari pernikahan tersebut, Mutjanah dikurniakan lima anak. Namun biduk rumah tangga itu retak sejak dua tahun terakhir. “Saya mempunyai lima anak dan empat cucu,” ujarnya. 
sumber

Pramugari Menari Seperti Lady Gaga Untuk Mendemonstrasikan Keselamatan Penumpang


MANILA - Syarikat Penerbangan Cebu Pacific yang berbasis di Manila memiliki cara yang cukup unik untuk mendapatkan populariti dan mendemonstrasikan keselamatan penumpang. 


Perusahaan penerbangan Filipina itu mengatakan, melakukan tarian membantu penumpang lebih memperhatikan demonstrasi keselamatan yang selama ini sering diabaikan.


Mereka memperagakan cara menggunakan tali pinggang pengaman dan perangkat keselamatan lainnya sambil menari seperti  Lady Gaga. Tentunya hal ini mampu menarik perhatian para penumpang.


Untuk menyambut musim lpercutian Natal dan tahun baru, syarikat penerbangan tersebut sudah menyiapkan koreografi baru yang akan diperagakan oleh para pramugari.


"Natal sudah tiba, kami ingin menciptakan hal-hal menyenangkan dalam penerbangan," ujar juru cakap sayariakt penerbangan Candice Iyog seperti dikutip The Telegraph, Jumat, (23/12/2011).


Dalam sebuah video yang beredar di YouTube,nampak empat orang pramugari mengenakan seragam berwarna orange sedang menari. Video ini sudah disaksikan lebih dari 30.000 kali. 
(faj)



Tak laku lagi artis ini jual ganja


LOS ANGELES - Usia Heather Donahue mungkin belum terlalu tua. Namun, artis yang kini berusia 37 tahun ini memutuskan meninggalkan dunia lakonan untuk menjual ganja.


Heather Donahue pencen setelah tak lagi mendapat tawaran lakonan. Dia juga sedar usianya semakin bertambah tua, dan kalah bersaing dengan artis pendatang baru yang lebih muda.


"Aku mengemas semua barang-barangku yang berkaitan dengan karier lakonanku, dan aku membakarnya semua," kata Heather seperti dikutip Dailymail, Khamis (22/12/2011).


Kini Donna sibuk dengan usahanya menanam ganja, dan menjualnya. Tapi tentu, ganja yang dijualnya hanya untuk keperluan medik, dan pengubatan. Dia yakin, ganja merupakan tanaman yang sangat bermanfaat bagi kesihatan.


"Ganja itu sangat berkaitan dengan budaya manusia selama ribuan tahun. Ganja ada untuk keperluan medik, sebagai sebuah industri dan sebagai komponen budaya," jelasnya.(rik)

Wow...lelaki ini dapat ganti rugi buli sebanyak RM474.7 billion


CHICAGO, Amerika Syarikat (AS) - Juri di sebuah mahkamah di daerah Fayatte, negeri Texas pada Selasa lalu memutuskan ganti rugi sebanyak AS$150 bilion (RM474.7 bilion) diberikan kepada keluarga seorang budak lelaki yang terbakar pada ulang tahun kelahirannya yang kelapan akibat dibuli oleh seorang jirannya, kata seorang peguamnya kelmarin.


Budak lelaki itu, Robbie Middleton diserang oleh seorang jiran, Don Wilburn Collins yang berusia 13 tahun pada 28 Jun 1998.


Collins mengikat Middleton di sebuah hutan dan mencurahkan badan mangsa dengan minyak tanah sebelum membakarnya.


Middleton berjaya melepaskan diri dan meminta bantuan.




Selama lima bulan, Middleton sengsara kerana terpaksa berulang kali menjalani pembedahan untuk menggantikan kulitnya.


Dia meninggal dunia akibat kanser kulit pada 29 April lalu.


Seluruh badannya terbakar kecuali tapak kakinya. 


Middleton yang pernah memberikan keterangan menerusi rakaman video menyatakan Collins melakukan serangan seksual ke atasnya dua minggu sebelum serangan tersebut berlaku.


Middleton turut merayu kepada juri supaya memberikan keadilan kepadanya.


"Juri memberitahu kami selepas perbicaraan berakhir bahawa keputusan memberikan pampasan terbesar dalam sejarah AS itu bagi memastikan mesej mereka didengari (sebagai pengajaran supaya perkara yang sama tidak berulang lagi,)" kata peguam keluarga Middleton, Craig Sico.


Walaupun ganti rugi itu sudah diputuskan, keluarga Middleton memang mengetahui mereka tidak akan dapat memperoleh RM474.4 bilion itu daripada Collins yang telah merosakkan kehidupan anak mereka, kata Sico.


Tujuan sebenar tuntutan sivil berkenaan difailkan adalah untuk memberi tekanan kepada pihak pendakwa raya Daerah Montgomery, Texas supaya mendakwa Collins kerana membunuh.


Collins yang kini berusia 26 tahun masih berada di dalam penjara kerana kesalahan lain.


Dia tidak hadir dalam perbicaraan Middleton.


Collins dihukum penjara semasa dia berusia 16 tahun kerana didapati bersalah mencabul seorang budak lelaki lain yang berusia lapan tahun.


Dia menghabiskan masa empat tahun di sebuah penjara juvenil sebelum dibebaskan.


Namun, dia dipenjarakan semula tidak lama kemudian kerana mencuri dan enggan mendaftarkan diri sebagai pesalah seks.


Dia akan dibebaskan pada tahun depan.


Rekod ganti rugi terbesar sebelum ini di AS adalah berjumlah AS$145 bilion (RM458.9 bilion) ke atas sebuah syarikat tembakau oleh juri di negeri Florida pada 2000 tetapi keputusan tersebut kemudian diubah. - Agensi

Lawak...rokok boleh tolak bala harga RM15000 sekotak


KUALA LUMPUR: “Saya tak sanggup hidup mewah hasil bantuan syaitan dan tak sangka suami menyara keluarga dengan duit daripada amalan khurafat,” kata seorang isteri selepas mengesan suaminya menggunakan ‘rokok tolak bala’ berharga RM15,000 sekotak bagi menjamin keuntungan dalam perniagaannya.


 Wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Wahida, 29, itu berkata dia pelik dengan sikap suaminya kerana lelaki itu bukan perokok, namun dia hanya menghisap rokok pada setiap malam Jumaat dan membuka pintu rumah seluas-luasnya.




 “Bau asap rokok itu sangat busuk seperti bau bangkai menyebabkan saya bertambah curiga dengan perlakuannya,” katanya.




 Menurutnya, suaminya yang juga ahli perniagaan mula berkelakuan seperti itu selepas hampir muflis setahun lalu akibat gagal melangsaikan hutang.




 Bagaimanapun, selepas mula melakukan amalan menghisap rokok pada setiap malam Jumaat, lelaki itu memperoleh keuntungan sekelip mata dalam perniagaannya.




 Wahida berkata, apabila dia bertanya suami berhubung tingkah laku peliknya dia dimarahi selain diminta tidak mencampuri urusannya.







 “Selepas dia mula taksub dengan rokok itu, dia langsung tidak menunaikan solat. Saya pernah mengajaknya solat berjemaah, namun dia berang dan memarahi saya,” katanya ketika ditemui.




 Akibat tidak tahan dengan bau busuk asap rokok termasuk kelakuan pelik suaminya itu, Wahida memberanikan diri memeriksa beberapa rokok yang disimpan di dalam almari suaminya.





 “Selepas saya patahkan sebatang rokok, saya terkejut apabila mendapati kandungan ia dicampur dengan kemenyan yang sudah dihancurkan. “Berikutan itu, saya mendesak suami untuk memberi penjelasan dan suami memberitahu dia mendapatkan rokok itu daripada seorang bomoh di utara tanah air sebagai pelaris perniagaan,” katanya.




 Wahida berkata, suaminya memberitahu rokok itu dikenali sebagai ‘rokok tolak bala’ dan sesiapa yang memiliki serta menggunakannya seperti disyaratkan dikatakan boleh mendapatkan keuntungan berlipat kali ganda dalam bidang perniagaan.




 “Suami turut memaklumkan dia mengeluarkan hampir RM15,000 untuk mendapatkan sekotak rokok berkenaan yang mengandungi 20 batang, namun menyifatkan kos itu berbaloi kerana dia mendapat untung berlipat ganda dalam bidang perniagaan sehingga mampu membeli rumah mewah serta beberapa kereta,” katanya.




 Selain itu, katanya, suaminya disyaratkan memberikan wang kepada bomoh terbabit setiap bulan RM1,500 bagi memastikan pelaris dipakainya kekal berdampingan dengannya dan jika enggan pelaris itu akan hilang. “Saya cuba menasihatkannya untuk kembali ke pangkal jalan dan saya tidak kisah hidup susah asalkan wang diperoleh dari sumber halal tanpa bantuan syaitan, namun dia tidak menghiraukannya.




 “Saya juga hairan kerana setiap kali mendapatkan bantuan ustaz untuk memulihkan suami, dia pasti tahu dan memarahi saya,” katanya.

Gila..mak bapak biarkan anak OKUnya berkhalwat


LEDANG: Seorang ibu tergamak membiarkan anak perempuannya yang dikategorikan orang kelainan upaya (OKU) berusia 17 tahun berkhalwat dengan teman lelaki di rumah mereka di Taman Tangkak Jaya di sini, jam 1.10 pagi semalam.


 Lebih menjijikkan, suami baru kepada wanita terbabit yang bertugas sebagai guru di sebuah sekolah rendah di daerah ini juga hanya mendiamkan diri walaupun tahu perbuatan anak tirinya itu haram di sisi agama. 


 Kegiatan pasangan kekasih terbabit bagaimanapun terbongkar selepas Penguat Kuasa Pejabat Agama Daerah Ledang (PPADL) menyerbu kediaman itu selepas mendapat aduan daripada orang ramai. 


 Serbuan dijalankan lima pegawai PPADL yang diketuai Pegawai Penguat Kuasa, Mohd Zainal Kadiran bersama dua anggota polis. 







 Menurut Zainal, selepas pasukannya memberi salam dan mengetuk pintu, mereka terpaksa menunggu hampir 10 minit sebelum ibu remaja perempuan terbabit membuka pintu


sumber : myMetro

[Wow] Ibu Hamil yg Tidur Bedengkur Bayinya Lebih Ringan Daripada Berat Yang Normal


Berdengkur menandakan adanya gangguan nafas yang mengurangi kualiti tidur seseorang. Pada ibu hamil, berdengkur juga berimpak pada pertumbuhan janin dalam kandungan sehingga cenderung lahir dengan berat badan lebih rendah.


Untuk membuktikan hal itu, sebuah penelitian berskala kecil dilakukan oleh Dr Alison Fung dari Melbourne's Mercy Hospital for Women. Penelitian itu melibatkan 41 ibu hamil di  Victoria, 10 di antaranya dilaporkan berdengkur oleh suaminya saat tidur.


Dr Fung yang merupakan seorang doktor kandungan mengamati pertumbuhan janin melalui Ultrasonografi (USG) serta mengukur berat badan bayi saat lahir. Ia lalu membandingkannya dengan kebiasaan berdengkur yang dialami para isteri, berdasarkan laporan para suami.






Hasil analisis menunjukkan, kesepuluh ibu hamil yang kalau tidur selalu berdengkur akhirnya melahirkan bayi dengan berat badan rata-rata 30 peratus lebih rendah dari normal. Keadaan yang sama hanya dialami oleh 6 dari 31 isteri yang tidak berdengkur, atau kurang lebih hanya 20 peratus.


Temuan ini membuktikan, kebiasaan berdengkur pada ibu hamil berkaitan dengan perkembangan janin dan berat badannya waktu lahir. Meski demikian, Dr Fung mengimbau ibu hamil agar tidak terlalu cemas kerana temuan ini masih harus diteliti lebih lanjut.


"Kami membuktikan bahawa kecenderungan berdengkur saat hamil boleh menghambat pertumbuhan janin, tapi ini belum bisa dipastikan," ungkap Dr Fung yang akan mempresentasikan temuannya ini dalam Australasian Sleep Conference di Sydney, seperti dikutip dari Ninemsn.


Berdengkur dialami oleh 20-35 peratus ibu hamil, bahkan yang semula tidak pernah berdengkur. Diyakini, peningkatan berat badan saat hamil membuat otot pernafasan terdesak sehingga menyempit di bahagian tenggorokan lalu berbunyi saat dilewati udara.




Meski tidak semua, kebanyakan orang yang ngorok akan mengalami Obstructive Sleep Apnea (OSA) atau henti nafas saat tidur. Menurut penelitian, OSA menyebabkan suplai oksigen tidak lancar dan ini diyakini dapat mempengaruhi pertumbuhan janin dalam kandungan.

Gara-Gara Bawa Pelacur Ke Sepanyol Nokia Di Caci Maki




London – Dalam sejarah nama telefon beberapa diantara memiliki nama bagus namun ada pula yang buruk. Nampaknya, ‘pelacur’ dari Nokia menjadi salah satunya.


 Nokia baru saja mengumumkan Nokia Lumia. Namun dalam bahasa Sepanyol, Lumia berarti pelacur atau gadis panggilan. Alhasil, perusahaan asal Finland itu menuai banyak caci dan makian di dunia maya.


 Satu-satunya penghibur bagi raksasa mobile itu menyangkut ‘Lumia’ adalah, kata itu tak banyak digunakan dan hanya muncul di dialek Sepanyol dengan pengaruh gypsy yang berat. Meski begitu, Nokia tetap terseret dalam ketidakjelasan di mata publik.


 Kesalahan ini pertama muncul di Twitter ketika ada yang berkomen ‘Lumia’ berarti pelacur dalam bahasa Sepanyol. Di sisi lain, hal semacam ini bukan pertama kalinya terjadi, asisten pribadi iPhone 4S yang bernama Siri serupa kata Jepun ‘Shiri’ yang berarti ‘bontot’.




 Perusahaan lainnya seperti dikutip DM, yakni Ford meluncurkan produk terbarunya bernama Pinto pada 1971 yang kata itu berarti ‘kelamin lelaki’. 




sumber :http://www.kaskus.us

Ketika Penguin Cemburu Pada Sepasang Panda


EDINBURGH - Cemburu mungkin adalah sifat yang biasa ditunjukkan oleh manusia, namun bagaimana jika yang menunjukkannya adalah penguin? 


Penguin Rockhopper di zoo Edinburgh, Scotland awalnya hairan melihat bairsan pengunjung yang cukup panjang. Namun dirinya menyedari, ternyata pengunjung beratur untuk melihat sepasang panda yang baru saja tiba dari China.


Penguin itu pun cemburu melihat perhatian pengunjung beralih pada sepasang panda tersebut. Kesal, akhirnya penguin itu berdiri di tepi kandang mereka dan mulai menjatuhkan kotoran mereka kepada para pengunjung.


"Penguin sangat penasaran, mereka sering berkumpul di tepi kandang mereka untuk melihat apa yang terjadi dibawah," ujar Pengarah Operasi Zoo Edinburgh Gary Wilson seperti dikutip Orange, Khamis (22/12/2011).


"Kami berharap itu bukan kes kecemburuan monokrom " imbuhnya.


Sementara itu salah seorang pengunjung ikut mengatakan, "kami berbaris untuk melihat panda ketika salah seorang lelaki di depan kami berteriak terkejut kerana jaketnya dijatuhi kotoran penguin".


Jumlah pengunjung zoo Edinburgh melambung sejak zoo itu kedatangan sepasang panda raksasa. Pasangan panda bernama Yang Guang dan Tian Tian itu, tiba dari China 4 Disember lalu. 
(faj)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved