Video Pencuri Tanpa Pakaian Dikejar Anjing

on 22 Disember 2011


Washington – Video seekor anjing polis mengejar pencuri tanpa pakaian marak di dunia maya. Kejadian ini terjadi di Whittier, California, Amerika Syarikat. Ingin tahu?


 Menurut Telegraph, lelaki ini telah mencuri limo Hummer dan sedang dikejar oleh kereta peronda polis. Saat pengejaran, si pencuri memutuskan meninggalkan kendaraan curiannya di tengah jalan.


Ketika dia keluar dari kereta curian tersebut, lelaki ini didapati tak mengenakan pakaian sehelai pun. Anjing polis pun dengan cepat menangkapnya dalam sebuah adegan kejar-kejaran .


 Berikut video kejar-kejaran tersebut:


Menelefon 911, Wanita Masuk Penjara


Hee Orama (34), dari Clarksville, Tennessee, Amerika Syarikat (AS), akan punya cukup waktu untuk memikirkan bahawa layanan darurat 911 bukanlah tempat mencurahkan isi hati.


Wanita itu ditangkap polis kerana berulang kali menelefon 911 dan mengeluhkan kekasihnya yang tidak mahu menikahinya. Polis menanggapinya bahawa hal itu bukanlah situasi darurat dan memintanya berhenti menelefon.


Namun, Orama tak menghiraukan nasihat polis. Ia terus saja menelefon 911. Polis yang kesal akhirnya menangkap Orama dan memasukannya ke Penjara Montgomery (Montgomery County Jail).

Implan Payu Dara Model Ini Isinya Kokain


ROMA, KOMPAS.com - Polis lapangan terbang Itali memeriksa  tubuh montok seorang model Sepanyol. Hasilnya sangat mengejutkan! Mereka menemukan 2,5 kilogram kokain murni yang tersembunyi sebagai implan di payudara dan punggung model itu. 


Perempuan 33 tahun yang tidak sebutkan namanya itu tiba di Roma dari Sao Paulo, Brasil. Ia mengenakan pakaian super ketat demi menaikkan daya pikatnya. Tampaknya ia berharap bahawa penampilannya yang seperti itu boleh mengalihkan perhatian polis di perbatasan. Demikian lapor pejabat berita Itali, ANSA, Rabu (21/12/2011).


Namun sang model menimbulkan kecurigaan, kata laporan itu, setelah memberikan jawaban-jawaban tidak jelas atas sejumlah pertanyaan tentang alasan perjalanannya ke Itali yang diajukan seorang petugas. Dua orang petugas perempuan lalu melakukan pemeriksaan dengan meminta si model membuka pakaian.


Pejabat berita AFP melaporkan, sejumlah metode penyeludupan melalui lapangan terbang Fiumicino, Roma, telah menjadi sedemikian cerdik, termasuk kokain yang ditemukan disembunyikan di dalam troli bagasi tahun lalu. Pada Jun tahun ini, polis menangkap penyelundup yang menyelundupkan 220 kilogram kokain yang tersembunyi di peti kayu untuk patung kapur yang dikirim melalui Fiumicino. 


Sumber :AFP

Pulak...Tanduk badak ditukar dengan kayu untuk elak di curi


GENEVA - Pihak pengurusan Muzium Sejarah Alam Semula Jadi di Bern, Switzerland mengambil langkah drastik apabila bertindak menggantikan tanduk enam ekor badak sumbu yang diawet dengan kayu bagi mengelak ia dicuri.


Langkah itu dibuat selepas beberapa kurator muzium itu mendengar tanduk badak sumbu dicuri di beberapa muzium di seluruh Eropah termasuk di Britain, Perancis dan Jerman.


Tanduk badak sumbu amat berharga di Asia kerana kebanyakan penduduk menganggap ia boleh digunakan untuk melawan penyakit dan menguatkan tenaga batin.


Menurut pihak muzium itu, sejak beberapa bulan lalu, tanduk itu berharga di antara 20,000 franc (RM68,177) dan 250,000 franc (RM852,261).


"Di pasaran gelap, tanduk badak sumbu lebih bernilai daripada emas," kata muzium tersebut dalam satu kenyataan. - AFP

Bayi comel berkepala dua lahir di Brazil


BRAZILLIA: Seorang wanita dilapor melahirkan bayi berkepala dua.


Bayi lelaki seberat 4.5 kilogram itu dilahirkan menerusi pembedahan di sebuah hospital di Anajas, negeri Para di utara Brazil.




Keputusan imbasan menunjukkan, walaupun bayi itu mempunyai dua kepala yang sempurna, dia mempunyai satu jantung dan semua organ pentingnya berfungsi secara normal.




Menurut doktor, bayi berkenaan sihat dan kedua-duanya sudah mula berfungsi secara normal.




Wanita berusia 25 tahun itu yang tinggal di kawasan pedalaman Para, tidak menjalani pengimbasan ultra- sound sepanjang kehamilannya dan hanya mengetahui mengenainya beberapa minit sebelum melahirkan kandungannya pada awal pagi Isnin lalu.




Pengarah hospital, Claudionor Assis de Vasconcelos, memberitahu akhbar O Povo, wanita berkenaan mengambil keputusan untuk ke hospital kerana mengalami sakit perut yang teruk.







“Apabila doktor menjalankan pengimbasan terhadapnya, mereka mendapati bayi dalam kandungan itu mempunyai dua kepala dan kelahiran biasa membahayakan si ibu dan juga anaknya. “Proses pembedahan mengambil masa sejam kerana kepala bayi itu berada di atas.




“Walaupun berdepan dengan masalah kerana hospital kami kecil dan terletak di kawasan pedalaman, kami berjaya menyelamatkan si ibu dan anak. Itu yang menjadi matlamat kami. “Dan bagi kami, ia sesuatu yang mengejutkan untuk mendapati bayi itu sihat,” kata de Vasconcelos.





 Menurutnya, wanita itu tidak menunjukkan sebarang keresahan selepas mengetahui anaknya berkepala dua.




“Bayi itu disambut gembira oleh keluarganya. Si ibu menyusukan kedua-dua mulut bayinya yang berada sepanjang masa dengannya di dalam bilik. Dia ingin membawa pulang bayi itu terus ke rumah,” katanya.




Wanita berkenaan dibawa dengan ambulans udara semalam ke sebuah hosptal pakar di Belem, ibu negeri Para, untuk menjalani pemeriksaan lanjut.




Mereka dijangka dibenarkan pulang, minggu ini.




Ini adalah kali kedua bayi berkepala dua dilahirkan di Brazil tahun ini.




Sebelum ini, Sueli Ferreira, 27, melahirkan bayi berkepala dua di negeri Paraiba tetapi ia meninggal dunia beberapa jam kemudian kerana satu daripada kepala itu tidak menerima oksigen secukupnya. - Agensi


sumber : myMetro

Implan Payudara Menyebabkan Kepanikan di Eropah

Kes terkuaknya kecurangan yang dilakukan oleh pengeluar implan payudara ketiga terbesar di dunia menimbulkan kepanikan bagi pelanggan yang berada di Perancis, kini kepanikan tersebut mulai menjalari warga negara Inggris. 


 Alexandra Blachère, ketua group pengaduan.  Kepanikan ini menyeruak setelah 50.000 warga Inggris yang memiliki implan cacat dari pengeluar PIP diminta untuk waspada. Pihak pemerintah Perancis saat ini sedang bersiap-siap untuk mengangkat implan bermasalah tersebut dari seluruh wanita yang memilikinya. Perusahaan Perancis PIP, yang pernah menjadi produsen implan payudara ketiga terbesar di dunia ini diduga telah menggunakan bahan silikon dibawah standard yang berlaku. 


Implan buatan mereka yang termasuk termurah yang dapat ditemui di pasaran, diduga mengandung silikon yang sebenarnya diperuntukan untuk bahan pembuat matras, bukan untuk keperluan medik. Produk mereka dieksport ke dunia internasional dan saat ini sudah tercatat sebanyak 8 kes kanser, dimana satu diantaranya meninggal, dan ratusan kes kebocoran implan. Silikon yang perusahaan ini gunakan sebenarnya sudah lulus pengujian oleh badan pemeriksa produk kesihatan MHRA, dimana hasilnya tidak ditemukan adanya zat yang secara potensial dapat membuat timbulnya kanser. 


Namun begitu, berkuasa Perancis mengatakan bahawa kualiti jel yang rendah dapat menjadi faktor yang menyebabkan penyakit kanser. Perancis sendiri mengatakan akan menanggung biaya operasi pembuangan implan selama waktu pemasangannya dulu kerana faktor kesihatan. Masalahnya, sebanyak 80% operasi yang dilakukan dilandasi oleh faktor kecantikan. Hasil investigasi oleh pihak Perancis, PIP diduga menggunakan jel silikon yang berharga 10 kali lebih murah dibandingkan jel yang diperbolehkan. Dengan cara seperti itu, perusahaan ini telah menjimatkan pengeluaran sebesar 1 juta euro setiap tahunnya. Semuanya terungkap setelah beberapa doktor melaporkan adanya kerosakan dan kebocoran pada produk perusahaan itu. Seorang jaksa dari Marseilles yang sedang menyiasat kes ini juga dilaporkan telah menerima surat pengaduan rasmi dari 2.172 wanita. Surat-surat serupa juga mulai datang dari Sepanyol dan Itali.


 sumber: independent.co.uk

Dikata Pelacur, Zhang Xinyu & Kate Tsui Bertengkar


HONG KONG - Gara-gara rebutan perhatian dengan aktor Ron Ng, Zhang Xinyu dan Kate Tsui nyaris bertumbuk. Beruntung, insinden tersebut langsung dilerai pengunjung kafe.
  
 Pertengkaran itu bermula saat Xinyu mengetahui Kate sengaja mengirim foto bogel, dan menulis pesan kata-kata mesra saat Ron shooting drama seri.
  
 Kemarahan Xinyu semakin memuncak, ketika mengetahui Kate diam-diam bertemu dengan Ron di sebuah kedai kopi, di mana keduanya sedang asyik bercengkerama. Demikian seperti dilansir QQ.com, Rabu (21/12/2011).
  
 Melihat kekasihnya sedang bermesraan dengan wanita lain, Xinyu tidak terima, dan langsung naik pitam. Dia pun langsung memaki Kate dengan sebutan pelacur.
  
 Menanggapi kejadian itu, Kate tiba-tiba tidak boleh dihubungi, dengan mengganti nombor lain. Sedangkan soal Xinyu dan Ron, hingga berita ini diturunkan belum ada khabarnya.
(efi)

Sebelum Veena Malik, 6 Artis Ini Juga Foto Bogel


MUMBAI - Ternyata, tak hanya Veena Malik saja yang beraksi bogel untuk pemotretan majalah. Ada beberapa artis Bollywood yang rela mengumbar tubuhnya demi meraih populariti sepanjang 2011 ini.


Mereka adalah Anushka Sharma, Kangana Ranaut, Mandira Bedi, Poonam Pandey, Preeti Desai dan Mallika Sherawat. Artis televisyen Mandira Bedi mengejutkan bangsa India setelah berani tampil topless. Demikian seperti dilansir One India, Rabu (21/12/2011).


Dalam balutan rok pendek, Mandira menggunakan tangannya untuk menutupi payudara. Pemotretan yang berani itu menampilkan tubuh kencangnya, dan tato di perutnya yang cukup mengejutkan raami orang. Sebab sebelumnya, dia belum pernah melakukan aksi buka-bukaan.


Siapa yang tak kenal dengan model kontroversi yang memposting adegan bilik mandi di situs peribadinya? Ya, dialah Poonam Pandey. Bahkan, gara-gara video vulgarnya yang sensasional, Poonam menarik perhatian perusahaan kereta Amerika Syarikat untuk menjadi model games poker, yang mengharuskannya melucuti pakaiannya.


Preeti Desai, dia mungkin menjadi gadis aktor Abhay Deol. Namun, seperti kebanyakan artis Bollywood lainnya, Preeti juga menjadi korban terbaru foto metamorfosis. Gambar topless-nya yang beredar di internet memberikan populariti besar, tapi Preeti membantah telah berpose telanjang dada.


Kecantikan Yana Gupta tenggalam beriringan dengan kariernya. Tiba-tiba saja, Yana mengejutkan semua orang dengan berpose topless untuk majalah FHM.


Veena Malik, artis l Pakistan ini menjadi ratu kontroversi di India sejak akhir ini di Big Boss. Veena mengguncang bangsa India dan Pakistan setelah melucuti semua pakaiannya, dan berpose telanjang untuk majalah FHM.


Mallika Sherawat, salah satu artis favourite Bollywood yang paling senang mempamerkan lekuk tubuh, dan keseksian tubuhnya. Dia juga berani menghadapi media untuk semua aksi kontroversinya.


Bipasha Basu. Entah dalam balutan bikini atau sari, dia piawai mempamerkan lekuk indah tubuhnya. Dan bikini merah Bipasha menjadi salah satu yang menarik banyak penonton untuk menonton ke wayang. 


Vidya Balan. Seperti Preeti Desai, Vidya merupakan korban dari teknologi dimana wajahnya diedit dan ditempelkan pada wajah model semi-telanjang Jennifer Lamiraqui.


Anushka Sharma menjadi salah satu artis yang menjadi pesaing ketat Bipasha dan Mallika, di mana baru-baru ini Anushka tampak mengenakan bikini untuk adegan filem Ladies vs Ricky Bahl.


Kangana Ranaut tidak hanya anak kesayangan Bollywood, tetapi juga terkenal kerana tindakannya senang bereksperimen. Kangana untuk pertama kalinya memakai bikini untuk filmnya Rascals.
(efi) 

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved