Rambut wanita ini tiba-tiba menjadi hijau

on 21 Disember 2011

STOCKHOLM - Bagi beberapa perempuan eksentrik, rambut berwarna hijau tentunya menjadi kebanggaan. Tetapi apabila warna rambut itu tidak diinginkan, tentunya boleh membuat kesal.

Sekelompok perempuan di Sweden terkejut saat rambut pirang yang mereka jaga selama ini, berubah dalam sekejap menjadi hijau. Perubahan ini terjadi saat mereka sedang mandi. Demikian diberitakan News Lite, Rabu (21/12/2011).

Sedar ketika rambut mereka berubah hijau, perempuan-perempuan ini mengira aliran air ke rumah mereka mengandung tembaga yang cukup tinggi. Tetapi saat diselidiki, kandungan tembaga pada aliran air rumah itu tidak memiliki masalah.

Petugas kebersihan air yang mencari tahu penyebab perubahan warna air ini menemukan, air panas yang digunakan perempuan ini ternyata membuat lapisan tembaga pada paip air mengelupas. 

Secara tidak sengaja, air panas dan tembaga itu bereaksi dan membuat air berubah berwarna hijau. Akhirnya, perempuan-perempuan ini terpaksa mandi dengan air dingin agar rambut mereka tidak lagi menjadi hijau. -okezone

Parah..kerana temujanji tengok wayang batal,model remaja bunuh diri

Gabrielle Joseph (16) seorang model dari Wales  membunuh diri kerana temu janji untuk menonton wayang dengan seorang lelaki dibatalkan pada saat akhir menggunakan SMS.  Menurut siasatan polis Gabrielle membunuh diri dengan melompat didepan keretapi berhampiran rumah beliau di Briton Ferry Wales. Sebenarnya beliau sudah lama mengalami tekanan dan sms pembatalan temujanjinya menambahkan lagi tekanan. Sebelum membunuh diri beliau sempat mengemaskinikan status Facebook beliau dengan "Aku nak bunuh diri aku!" .Beberapa jam kemudian dia dijumpai mati.


selanjutnya ke Daily Mail

Protes bogel,3 aktivis dibuang ke hutan

MINSK - Polis Ukraine membuang tiga orang aktivis feminis kerana melakukan aksi protes tanpa pakaian. Para aktivis itu melakukan aksinya di Ibu Kota Belarusia, Minsk dan pada saat itulah mereka ditangkap.

Para aktivis mengatakan, mata mereka ditutup ketika ditangkap, mereka pun dibawa ke hutan dan disiram dengan minyak. Polis  juga dikhabarkan memotong rambutnya dengan pisau dan mengancam akan membakarnya. Para aktivis itu akhirnya melarikan diri ke sebuah desa kecil.

Aktivis perempuan itu tengah memperingati 1 tahun aksi protes pemilihan umum Belarusia dan mengecam Presiden Alexander Lukashenko. Namun, mereka melakukan aksinya tanpa mengenakan pakaian. Menurut informasi dari beberapa situs internet, para aktivis itu cuba untuk mempersatukan perempuan muda di bawah aspek sosial, intelektual, dan budaya. Demikian seperti diberitakan Daily Mail, Rabu (21/12/2011).

Kedutaan Besar Ukraine di Minsk menolak dakwaan para aktivis itu, namun para diplomat tetap akan melakukan penyelidikan terhadap kes ini.

Juru bicara polis Belarusia juga menolak untuk memberi komen lebih lanjut. Dirinya hanya mengatakan, tindakan dari para aktivis perempuan itu adalah sebuah provokasi. Perempuan-perempuan itu juga menuntut pembebasan dari sejumlah tahanan politik. Sebanyak enam jurnalis juga dikhabarkan ditangkap kerana meliput aksi protes itu.

Pemilihan umum Belarus juga kerap dikecam oleh para oposisi kerana mereka menganggap pemilihan umum itu tidak demokratis. Pada Desember 2010 lalu, protes terhadap pemilihan umum Belarus pecah dan polis  dikerahkan untuk mengamankan situasi. 

Banyak pengamat yang menganggap, Lukashenko yang mendapatkan 80 peratus suara dalam pemilihan umum melakukan kecurangan. Peristiwa itu juga cukup mendapat kecaman keras dari Organisasi Keamanan dan Kerja Sama Eropah (OSCE).

GAYA BERCINTA ALA RODEO BOLEH BUAT PATAH KEMALUAN


Cedera saat berhubungan seks bukanlah hal yang aneh, terutama jika gaya bercintanya memang aneh. Gaya bercinta seperti koboi menjinakkan kuda liar atau disebut juga rodeo-sex, termasuk gaya aneh yang paling rentan membuat patah kemaluan.


 Gaya bercinta ala rodeo biasanya dilakukan dengan posisi perempuan di atas (woman on top), bergaya seperti koboi yang berada di atas tubuh lelaki sebagai kudanya. Bagi perempuan gaya ini relatif aman, namun bagi lelaki sangat membahayakan kemaluan.


 Risiko cedera yang dihadapi oleh laki-laki saat melakukan gaya ini adalah ketika kemaluannya berbenturan dengan objek yang tidak elastis pada tubuh perempuan. Objek tersebut umumnya adalah tulang panggul, yang boleh membuat kemaluan tersepit lalu patah.


 "Kemaluan laki-laki tersepit lalu patah paling sering terjadi saat melakukan posisi rodeo-sex," kata Billy Goldberg, PhD, seorang profesor di bidang kegawatdaruratan dari Indiana University seperti dikutip dari Menshealth.com, Selasa (20/12/2011).


 Namun menurut Prof Goldberg, risiko cedera seperti ini boleh dikurangi dengan cara mengimbangi gerakan perempuan yang menjadi koboi. Agar kemaluan tidak tersepit oleh tulang panggul, usahakan agar jarak bebas ketika koboi mengangkat tubuhnya tidak lebih dari 3-5 cm.


 Gerakan lain yang perlu diimbangi adalah saat koboi memiringkan tubuhnya. Jika tubuh pasangan perempuan mulai miring ke arah yang berlawanan dengan arah ereksi, jangan diam saja tetapi ikuti gerakannya agar kemaluan tidak ikut tertarik lalu patah.


 Selain itu, pemanasan sebelum bercinta juga perlu dilakukan jika memang pasangan tersebut punya riwayat sering cedera otot. Daripada salah urat ketika melakukan gaya-gaya ekstrem, lebih baik otot-otot dilemaskan dulu agar tidak kaget saat dipaksa bekerja keras. [detikHealth]

Vince Brasco, Petugas Pemadam Kebakaran Bertubuh ‘Mini’ yang Berani


Tubuh tegap dengan badan tinggi yang berotot, itulah yang tergambar di fikiran kita ketika mendengar kata Petugas Pemadam Kebakaran. Namun Vince Brasco, seorang lelaki dari Pittsburgh, Pennsylvania membuktikan bahawa ukuran benar-benar bukanlah menjadi sebuah masalah.

Dengan tinggi badan hanya 4 kaki 2inci (sekitar 1,2 meter), lelaki  berusia 19 tahun tersebut telah menjadi sukarelawan pemadam kebakaran selama empat tahun.

Saat ini Brasco bertanggung jawab untuk berjaga paip  air ketika pada panggilan kebakaran di Pittsburgh, Pennsylvania, AS. Kerana dia belum lulus ujian yang diperlukan untuk memungkinkan dia masuk kedalam bangunan yang terbakar.
Namun dibalik tubuh mungilnya tersebut, Brasco menahan beban tiga kali ganda berat tubuhnya yang seberat 40 kg, serta mengangkat beban seberat 120 kg, yang membuatnya mampu menangani tugas yang melibatkan peralatan berat di jabatan  tersebut.

“Saya telah banyak berlatih di gym. Ini benar-benar membantu dalam pekerjaan. Anda harus kuat untuk menjalani pekerjaan ini.” tuturnya.

“Kerana mampu mengangkat beban yang berat, aku berguna dalam pekerjaan penyelamatan dimana kami harus menyingkirkan serpihan logam berat seperti setelah kemalangan kereta. Dan itu bererti aku dapat menjadi sebahagian dari petugas yang menggunakan tabung gas. Kerana jika anda tidak cukup kuat, tabung gas itu akan terbang di luar kawalan.” tutur Brasco yang dikutip Mail Online.

Kerana tidak ada yang membuat baju pemadam kebakaran yang sesuai dengan ukuran tubuhnya, Brasco harus mengenakan perlengkapan yang dibuat kustom.




Remaja yang bekerja separuh masa di sebuah kedai elektronik ini dan sedang belajar untuk menjadi seorang perawat untuk membantu orang lain yang membutuhkan bantuan kesihatan. Namun setiap kali punya kesempatan, ia akan menanggapi panggilan untuk layanan pemadam kebakaran secara sukarela.



Diketahui, Brasco tinggal dengan ayah Bill (50) yang bekerja untuk pemerintah daerah, serta sang ibu Lesa (49), seorang asisten eksekutif, dan sorang adik perempuan Adele (15).

Heboh!! Gereja Pajang Iklan Natal ‘Ayah dan Ibu Jesus Sekatil Tanpa Pakaian


WELLINGTON (voa-islam.com) – Suasana Natal di New Zealand dimeriahkan oleh iklan Yusuf dan Mariam yang dilukiskan beradegan ranjang –maaf- tanpa pakaian.


Sebuah iklan gereja di New Zealand bermaksud untuk “menentang stereotip” tentang Jesus Kristus menuai kecaman.


Iklan di billboard itu memperlihatkan Yusuf berwajah sedih sedang berbaring di samping Maria di bawah tulisan, “PoorJoseph. God was a hard act to follow” .


Gereja St Matius di Auckland membuat papan iklan itu, mengatakan pihaknya bermaksud untuk memancing perdebatan.


Tetapi, Gereja Katolik, di antaranya, telah mengecamnya “tidak patut” dan “tidak sopan”. Beberapa jam setelah dipasang, iklan itu dirosak dengan cat cokelat. Pendeta gereja, Archdeacon Glynn Cardy, mengatakan tujuan iklan itu untuk mencerca penafsiran harfiah dari kisah konsepsi Natal.


“Apa yang kami cuba lakukan adalah membuat orang berfikir lebih dalam tentang Natal,” katanya kepada New Zealand Press Association (NZPA). “Apakah tentang Tuhan menurunkan sperma sehingga seorang anak akan lahir atau itu tentang kekuatan cinta di tengah-tengah kita seperti yang terlihat dalam Jesus?”


Dia mengatakan kepada NZPA bahAwa gereja telah menerima e-mail dan teleFon tentang gambar kontroversi itu. “Sekitar 50 peratus mengatakan mereka menyukainya dan sekitar 50 peratus mengatakan itu sangat ofensif,” katanya. “Tapi itu dari sekitar 20 respons–ini adalah dari New Zealand.”


Tapi Lyndsay Freer, juru kapca Keuskupan Katolik Auckland, mengatakan poster itu menyinggung orang Kristian. “Tradisi Kristian selama 2.000 tahun adalah bahawa Mariam tetap perawan dan bahwa Jesus adalah anak Tuhan, bukan Yusuf,” katanya kepada New Zealand Herald. “Poster itu tidak patut dan tidak sopan.”


Kelompok Family First mengatakan setiap perdebatan tentang kelahiran itu harus diadakan di dalam gereja. “Menghadapkan anak-anak dan keluarga dengan konsep itu di papan iklan jalanan benar-benar tidak bertanggung jawab dan tidak perlu,” kata Direktur First Family Bob McCroskrie pada situs beritastuff.co.nz. 


sumber : http://www.voa-islam.com

Gila..pengacara rancangan makan daging manusia sesama sendiri (karnibal)



 ZENO (kiri) makan daging Storm manakala Storm makan daging rakannya itu di depan penonton di studio.



LONDON: Sebuah rancangan televisyen dijangka mencetuskan kemarahan apabila ia memaparkan adegan kanibal yang menyaksikan dua penyampainya memakan daging manusia.


Hos terbabit, Dennis Storm memakan daging rakannya , Valerio Zeno, manakala Zeno pula memakan daging Storm.


 Storm dan Zeno dilihat duduk di meja yang disinari cahaya lilin untuk memakan daging terbabit.


Akhbar The Sun memutuskan untuk tidak menyiarkan gambar pasangan itu memakan daging berkenaan.






Namun, persediaan untuk acara itu disiarkan dalam klip daripada program berkenaan yang dijadual disiarkan menerusi saluran televisyen Belanda, BNN, hari ini.


STORM menjalani pembedahan memotong daging pinggulnya.


Storm yang sebahagian pinggulnya dipotong untuk rancangan itu berkata: “Agak pelik untuk melihat mata rakan kita apabila anda mengunyah daging perutnya.


“Kami ke pemotong daging, ke pakar bedah dan ke studio, kemudian kami merenung satu sama lain dan makan. 


“Chef memasaknya dalam kuali dengan minyak matahari. Kami tidak mencampurkannya dengan garam atau lada hitam kerana ingin tahu rasanya.”


Menurut Storm, tujuan program itu yang berjudul Proefkonijnen dalam bahasa Belanda ialah untuk memberi jawapan secara terbuka terhadap persoalan ganjil.


Bercakap dalam wawancara dengan ABC News, dia berkata: “Bahagian melucukan pertunjukan ini ialah untuk mendapatkan jawapan mudah kepada soalan bodoh seperti: ‘Bolehkah anda bercukur dengan sos tomato’ atau ‘Adakah orang buta boleh memandu.’


“Dan kami ingin tahu bagaimana rasa daging manusia. Ia hanya daging yang besar beberapa sentimeter dan kini saya ada cerita menarik mengenai parut pada tubuh saya.” - Agensi


sumber : myMetro

Wow..Kilat kasut dapat RM476.52 sehari di Washington


WASHINGTON, Amerika Syarikat - Seorang imigran dari Peru, Gustavo Carpio memperoleh pendapatan sebanyak AS$150 (RM476.52) sehari dalam musim panas kerana mengilat kasut di depan kafe Starbuck di Washington D.C.




Dia juga boleh memperoleh pendapatan sebanyak AS$100 (RM317.68) sehari sepanjang musim sejuk.


Carpio mengilat kasut di depan kedai Starbuck yang terletak beberapa blok bangunan dari White House.


Menurutnya, dalam tempoh dua tahun, pelanggannya meningkat dua kali ganda.


Seorang ahli perbankan, Bruce Neal kerap duduk di bangku Carpio yang mengenakan bayaran AS$7 (RM22.23) untuk mengilat sepasang kasut dan AS$10 (RM31.76) bagi but.


"Gus (Carpio) adalah yang terbaik (mengilat kasut)," kata Neal. - AFP


sumber : kosmo online

Courtney Stodden Beraksi Nakal Menggoda Santa


infospesial.net - Nampaknya semangat Natal memang benar-benar telah dirasakan oleh para Selebriti Hollywood dan mereka pun mempunyai cara berdeza untuk menyambut Natal tersebut. Seperti pasangan beza usia Courtney Stodden (17) dan suaminya aktor Doug Hutchison (51) merayakan Natal tahun ini dengan cara yang agak aneh.

Courtney yang mengaku sebagai seorang Kristian yang taat dan mengungkapkan dalam wawancara terakhir dengan Zap2it, seperti yang dilapor dari Dailymail, Isnin (19/12/2011), bahawa Courtney mengakui jika buku favouritenya adalah Injil. Merayakan Natal kali ini dengan pose nakalnya mengenakan bikini berwarna merah dan Doug, suaminya berpenampilan seperti layaknya Santa Claus di Hutan Nasional Angeles di California, pada hari Jumaat (16/12/2011) lalu.

Setelah Daisy Lowe, Giliran Abbey Crouch Bogel Untuk Majalah Love


infospesial.net - Setelah aksi bogel yang dilakukan oleh artis seksi Kelly Brook dengan menjadi Santa seksi dan juga Daisy Lowe yang tampil striptis dengan tema yang masih sama iaitu Natal, kini giliran model seksi Abbey Crouch yang mengikuti jejak kedua rakannya tersebut. Abbey tampil bogel untuk edisi kelendar online majalah Love.

Dalam beberapa gambar Abbey terlihat mengenakan bikini berwarna pink, dan dalam foto lainnya terlihat aksi berani Abbey dengan melepas bra nya dan tampil bogel dengan hanya menutupi bahagian dadanya mengenakan lengannya. Dan tak hanya foto, pose bogel Abbey itupun juga di buat video. (Dailymail)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved