Terobsesi Ingin Punya Anak Kecil, Wanita ini Perlakukan Boneka Bak Bayi

on 18 Disember 2011


Jam dinding sudah menunjukkan waktu untuk tidur malam. Rachel Stephens segera meletakkan bayi dalam gendongannya ke dalam keranjang. Wanita 44 tahun itu tak perlu bersusah payah 'membobokkan bayinya' ataupun khuatir tidurnya terganggu rengek bayi di tengah malam. Wajar, bayi itu cuma boneka. 


Rachel merupakan salah satu anggota komuniti pengasuh bayi sintetis yang dikenal dengan sebutan 'Reborns' di Inggris. Mereka yang tergabung dalam komuniti ini memiliki setidaknya satu bayi sintetis yang mereka asuh seperti bayi pada umumnya.



 Wanita asal Liphook, Hampshire, ini mulai mengasuh bayi imitasi yang ia namai Amy sejak doktor mendiagnosisnya tak boleh hamil lagi akibat penyakit ginjal polikistik. Melihat dua anaknya tumbuh remaja, ia tak boleh menahan hasrat untuk boleh memeluk dan menimang bayi lagi. 


 "Ketika pertama kali memeluk Amy, itu menjadi momen membahagiakan dalam hidupku," ujarnya, seperti dikutip The Sun. "Aku seorang wanita yang memuja bayi sejak kecil. Aku pertama kali membeli majalah Ibu dan Anak ketika masih usia 13 tahun." 


Bayi sintetis seharga £300 itu ia perlakukan sebagai bayi sungguhan. Tak sekadar menggendong atau memeluk, ia juga membawa Amy itu berjalan-jalan dengan kereta, membelikan baju baru, bahkan mendekatkan payudaranya seolah-olah memberikan susu ibu. 


 Di tengah kebahagiaan atas keputusannya mengasuh Amy, Rachel menerima pertentangan dari keluarga. Dua anaknya kerap cemburu kerana ia terlalu memerhatikan bayi tak bernyawa. Suaminya pun sama sekali tak mahu menyentuh Amy. 


Obesesi mengasuh bayi tak membuat Rachel menyerah. Ia bahkan nekad membeli boneka kedua bernama Abby, dengan ukuran sedikit lebih besar dari Amy. "Anak-anakku membenci Abby bahkan lebih dari kebenciannya ke Amy. Aku sangat menikmati status ibu, aku berniat memiliki enam anak," tuturnya.

Tukang masak buat jip cuma bermodalkan 400 pound

Kesan pertama kita melihat Jip ini bahawa kendaraan tersebut akan segera hancur kalau berlanggar. Namun jip ini dapat ‘menyelamatkan’ kekayaan pemiliknya Qu Zhibo dalam jangka panjang, jika ia dapat membuat jip tersebut cukup kukuh dan sah untuk dipandu di jalan raya. 




 Dengan biaya hanya sekitar 400 pound ,  jip ini dapat bergerak dengan kelajuan tertingginya iaitu 30 kilometer sejam. Dalam pembuatannya, Zhibo yang merupakan seorang tukang masak dari Zigong, di provinsi Sichuan, China, memerlukan waktu tiga tahun untuk membuat dan model dari kendaraan militer ini.




Menurut Mail Online, tukang masak ini membangun setiap bahagian enjin jip ini sendirian, dengan pengecualian mesin, roda kemudi, tayar serta tangki minyak. Jip sepanjang 1,5 meter yang berjalan dengan bantuan enjin dari  motorsikal, adalah obsesi Zhibo sejak tahun 2008 lalu. Ia mengakui telah menghabiskan hampir semua waktu luangnya bekerja keras untuk menyelesaikan projek ini

Video..lelaki terkena kejutan elektrik

Seorang lelaki yang cuba menyelamatkan rakannya menjadi mangsa kejutan elektrik. Pada mulanya rakannya yang sedang memotong kayu menggunakan parang, tetapi malang apabila parang itu terkena kepada wayar elektrik .

Ketika ingin menyelamatkan rakannya itu, mereka mengusung rakan mereka untuk dikejar ke hospital tetapi rakannya juga terkena wayar elektrik tersebut.Cuba saksi video ini....


Mark Zuckerberg disaman Facebook



YARUSALEM - Facebook dikhabarkan sedang menyaman seorang lelaki yang bernama Mark Zuckerberg. Lelaki ini dianggap telah merugikan nama raksasa jejaring sosial tersebut. Bagaimana?


Tapi tunggu dulu, Zuckerberg yang dimaksud bukanlah pemilik dan pendiri Facebook, namun seorang lelaki berasal dari Israel bernama Guez Rotem yang mengganti namanya menjadi Mark Zuckerberg. Dia sengaja mengubah namanya, untuk melancarkan bisnisnya yang dianggap ilegal oleh Facebook.


Guez Rotem mengatakan ia telah mengganti namanya mirip dengan CEO Facebook secara sah di depan hukum, gimmick dimaksudkan untuk 'memujuk' situs jejaring sosial untuk mundur tindakan ancaman hukum terhadap dia.


"Jika Anda ingin menuntut saya, Anda harus menggugat Mark Zuckerberg," katanya, seperti dilapor Inquirer, Ahad(18/12/2011).


Facebook memang sengaja menuntut lelaki ini kerana dia telah menjalankan bisnis berupa layanan di mana perusahaan boleh banyak mendapat tombol 'Like' di Facebook. Ini tentu saja menurut Facebook melanggar peraturan.


Lelaki ini mengakui bahawa perusahaannya melanggar persyaratan penggunaan Facebook, tetapi mengatakan banyak perusahaan di Amerika Serikat (AS) menawarkan layanan serupa.


Facebook menolak untuk memberi komen secara khusus pada perubahan nama yang dilakukan oleh Zuckerberg ini, tetapi mengatakan Rotem telah melanggar istilah perusahaan sebagai sebahagian dari upaya untuk melindungi pengguna. (tyo)

Aktor China Ini Ternyata Buruan Yang Sudah Dicari Polis Selama 13 Tahun

Selama 13 tahun terakhir, polis mencari seorang buruan yang mendapat masalah kerana menyerang seorang petugas polis. Tak disangka-sangka, orang yang mereka cari selama ini ternyata bersembunyi sebagai aktor di balik layar televisyen!.


  Zhang Guofeng adalah salah satu aktor tersukses yang berkarier di China. Ia telah bermain dalam 30 drama televisyen, termasuk filem-filem popular seperti Lurk, The East is Red, dan 1949. Ia juga aktor favourite berbagai sutradara kerana keperibadiannya yang loyal. Tapi dibalik kesuksesannya tersebut, tak ada yang tahu bahawa lelaki ini sesungguhnya adalah Ji Siguang, seorang buruan polis yang dicari kerana kes penyerangan seorang anggota polis bersama tiga orang temannya pada tahun 1998. 


Zhang Guofeng hanyalah nama samarannya selama ia melarikan diri dari kejaran polis selama 13 tahun. Terakhir, ketika ia mendapat peranan sebagai seorang bhiksu Buddha dalam filem terbarunya, penyamaran lelaki ini terkoyak. Polis berhasil menemukan jati dirinya yang sebenarnya dan segera menangkap lelaki ini. Ji dihkabarkan mengakui segala kesalahan masa lalunya. Ia juga mengakui dirinya selama ini selalu ketakutan jika suatu saat penyamarannya terbongkar. Kes seorang kriminal yang tertangkap setelah muncul di layar kaca bukan pertama kali ini terjadi. 9 Jun lalu, seorang pembunuh yang juga menyembunyikan dirinya selama 13 tahun dari kejaran polisi, tertangkap setelah dirinya muncul di acara pertandingan cari jodoh di televisyen.



Tukang Kayu Tak Sengaja Tertelan Paku


BEIJING - Seorang Tukang Kayu dari China dilarikan ke hospital setelah tiga kali menelan paku. Kejadian itu berlangsung ketika dirinya tengah bekerja. 


Li Xiangyang menggigit paku ketika ia sedang bekerja namun ketika ia terbatuk tanpa sedar dia menelannya. Paku yang ditelannya diketahui berukuran 6x3 inci. Demikian diberitakan Orange, Jumaat (16/12/2011).


Xiangyang segera dilarikan ke hospital Universiti Wuhan di Huangshi,Hubei untuk mendapatkan perawatan. Doktor menggunakan Sinar-X untuk melihat organ dalam tubuhnya dan berhasil menemukan paku itu di paru-paru kanannya.


Prof Hu Ke yang menangani Xiangyang langsung menggunakan alat bantu optik bronkoskop ke tenggorokannya untuk menarik keluar paku tersebut.


Namun nahas, ketika paku sudah berada dibagian hujung tenggorokannya, ia batuk dan paku kembali masuk ke tenggorokannya. Ketika Prof Hu Ke kembali menggunakan Sinar-X posisi paku berpindah ke paru-paru kirinya.


Tindakan yang sama dilakukan untuk kedua kalinya, Prof Hu kembali menggunakan serat optik itu untuk menarik keluar paku, namun lagi-lagi li terbatuk dan paku tidak berhasil dikeluarkan.


Pengecekan terakhir kali dilakukan. Namun kali ini paku tidak lagi ditemukan di paru-paru melainkan sudah berpindah ke bagian perut. Akhirnya dengan penyepit gastroscope paku berhasil dikeluarkan. 
(faj)

Gila..lelaki ini sebar HIV kepada 13 orang isterinya


TRIBUNNEWS.COM - Jumlah penghidap virus HIV/AIDS di Tangerang Raya terus meningkat. Namun yang paling heboh adalah adanya fakta seorang lelaki yang telah menularkan virus HIV kepada 13 isterinya. Lelaki  tersebut kini sudah meninggal dunia, namun penyakit yang dideritanya kini harus ditanggung oleh anak isteri.


Hal itu diungkapkan Syaiful W Harahap, Media Relations Officer (MRO) Komisi Penanggulangan Aids (KPA) Kabupaten Tangerang, Jumaat (16/12/2011).


Lelaki penular virus HIV/AIDS itu tinggal di Kecamatan Curug, Kabupaten Tangerang. Ia diduga telah menularkan virus tersebut kepada 13 isteri-nya, melalui hubungan suami-istri.


"Lelaki tersebut telah meninggal. Hasil pemeriksaan terhadap tujuh isterinya sudah positif HIV, bahkan satu orang isteri sudah meninggal. Sedangkan  enam istrinya belum terdeteksi, kerana belum datang ke dokter," ucapnya.


Berdasarkan data KPA tahun 2011, setidaknya 420 orang didapati positif HIV dan 169 orang dipastikan positif AIDS. Penyebaran penyakit ini umumnya kerana hubungan seksual, dan jarum suntik. "Di Kabupaten Tangerang ada sekitar 1.200 perempuan pekerja seks, dan pembeli seks itu sendiri mencapai 15.000 -20.000 orang. Boleh diperkirakan berapa jumlah penderita HIV/AIDS baru yang terjangkit," ucap Syaiful.

Wow..wanita ini dilarang memasuki Hong Kong seumur hidup kerana mencuri


HONG KONG: Seorang wanita yang dilarang memasuki Hong Kong seumur hidup ekoran beberapa siri jenayah mencuri, melepasi pemeriksaan keselamatan di bandar raya itu lebih 40 kali dalam tempoh dua tahun, lapor akhbar, semalam. 


Chao Sam-i, 49, tukang cuci dari Macau dihantar pulang dari Hong Kong selepas menerima hukuman larangan memasuki bandar raya itu untuk seumur hidup pada 2004 ekoran beberapa siri kecurian dilakukannya, lapor akhbar South China Morning Post.




Chao kemudian mengunjungi Hong Kong lagi pada 2009 untuk menghadiri perkahwinan anak perempuannya tanpa ditahan dan sejak itu kembali ke bandar raya berkenaan puluhan kali.




Bagaimanapun, perbuatannya itu akhirnya terbongkar selepas dia ditahan oleh pihak berkuasa Hong Kong Ogos lalu kerana mencuri 12 botol minyak wangi bernilai HK$4,000 (RM1,645). - AFP


sumber : myMetro

Gadis ini guna kepakaran mengayat untuk dapatkan wang daripada 30 lelaki di Facebook


KUALA LUMPUR: Mangsanya hampir 30 lelaki yang sanggup menyerahkan puluhan ribu ringgit hanya kerana tergoda dengan kata-kata cintanya dalam laman sosial Facebook (FB).

Gadis itu yang hanya mahu dikenali sebagai Liana mengakui menggunakan kepakarannya mengayat ramai lelaki bagi mendapatkan wang mereka untuk berfoya-foya, termasuk melancong keluar negara.


Dia yang menunggu keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tidak menafikan mereka yang terjebak termasuk artis yang baru mencipta nama, bahkan beberapa adik kepada artis terkenal turut menjadi mangsa selain yang berkerjaya penting sebagai jurutera, jurujual dan eksekutif syarikat swasta.


Secara jujur, Liana berkata, perceraian ibu bapa menjadi punca dia melakukan perbuatan itu untuk membalas dendam, terutama bapanya yang banyak mengabaikannya, manakala ibu pula sibuk dengan kerjaya harian sebagai eksekutif syarikat.


Katanya, dalam sebulan, dia mampu meraih dua tiga ribu ringgit hanya berbekalkan air liur untuk menggoda lelaki yang bagaikan terpikat dengan pesona menarik gambar yang dipaparkan dalam laman sosial itu.


Malah, katanya, dia tidak pernah menyesal dengan apa dilakukannya, sebaliknya mampu melepaskan tekanan akibat kesunyian dengan menggoda lelaki.




“Saya mula teruja dengan perbuatan ini apabila memasukkan gambar seksi dalam laman sosial semata-mata untuk menarik perhatian kenalan yang menjadi rakan saya dengan niat menggoda atau ‘test market’.


“Mungkin terpikat dengan gambar sedemikian, ia menjadi senjata untuk membuatkan ramai yang suka bersembang dengan saya dan ingin mengenali saya dengan lebih dekat.



“Bayangkan dalam sekelip mata, saya ada lebih seribu kenalan. Semuanya saya layan dengan baik... jika ada yang hendak bertemu, saya memberi pelbagai alasan tidak boleh keluar.


“Kebanyakan mangsa saya adalah artis baru, anak orang kaya atau yang memiliki kerjaya menarik. Soal memasukkan wang ke akaun bank, mereka tidak kisah berapa jumlah yang saya minta,” katanya kepada wartawan Metro Ahad selepas berjaya memujuknya beberapa kali menceritakan perbuatannya.


Liana berkata, selepas memasukkan wang ke dalam akaun, dia memberi helah memaklumkan wang tiada dalam akaun dan meminta wang dimasukkan lagi.


“Lelaki yang bagaikan lembu dicucuk hidung akan terus memasukkan jumlah lebih banyak ke akaun saya,” katanya yang mengakui ada mangsanya bergelar anak seni dan adik artis terkenal.


Kebanyakan mereka menawarkan diri untuk menjadi teman lelaki dan tidak kurang mengajaknya berlibur.


“Saya sebenarnya bukan gadis liar yang gemar menghadiri parti liar atau bersosial. Apabila melihat lenggok mereka lebih condong ke arah hubungan seks, saya terus mematikan perbicaraan.


“Hampir tiga tahun saya melakukan kerja itu hingga sekarang, saya berasa seronok melihat betapa ramai lelaki mudah terpedaya dengan wanita cantik. Namun jika melihat gaya lelaki jujur pula, saya tidak sampai hati untuk mengayat mereka,” katanya.


Ditanya mengenai wang diterimanya, Liana yang tinggal bersama ibu selepas bercerai sejak lima tahun lalu berkata, dia menghabiskan wang itu bersama rakan dengan membeli-belah mahupun karaoke atau melancong ke pelbagai destinasi.


Menurutnya, dia banyak menghabiskan masa dengan Internet untuk muat turun gambar dan aktiviti dilakukan supaya dirinya sentiasa ada perkembangan terbaru.


“Saya mengambil gambar kawan yang cantik dengan penampilan badan menarik, lalu saya masukkan ke dalam FB. Oleh kerana fizikal saya gemuk, sudah tentu saya malu untuk menampilkan diri sebenar.


“Pernah terjadi seorang kenalan mahu berjumpa dan kami mengadakan janji temu di kompleks beli-belah. Saya menyatakan kesanggupan bertemu demi meyakinkan mereka.


“Namun saya tidak menyatakan diri yang sebenar. Kalau pakai baju biru, saya katakan warna merah untuk mengelirukan mangsa.


“Apabila melihat dia (mangsa) datang dengan menggambarkan warna dan jenis pakaian dipakai, ketika itu saya segera bersembunyi.


“Kemudian saya hubungi lelaki itu dengan mengatakan tidak dapat datang kerana tiba-tiba ada kecemasan atau sakit. Kebanyakan alasan diberi agak konkrit, menyebabkan mangsa percaya apa saya katakan.


“Sebaik melakukan penipuan, saya berasa puas apabila melihat kesungguhan mangsa untuk benar-benar bertemu.


“Daripada situ saya membuat kesimpulan jika selama ini lelaki suka menipu perempuan sesuka hati mereka, kali ini saya ingin melihat bagaimana lelaki pula diperdaya,” katanya.

sumber : myMetro

Wanita Tewas Tersepit Elevator

INILAH.COM, New York – Seorang wanita tewas kerana tersepit elevator dalam sebuah kemalangan aneh (freak accident) di New York City, Amerika Syarikat (AS).


Suzanne Hart (41)  melangkah masuk ke dalam elevator lobi gedung firma periklananan Young & Rubicam, saat benda itu tiba-tiba bergerak naik ke atas. Wanita malang itu kemudian tersepit antara elevator dan dinding.


“Ada dua orang lagi di dalam elevator dan mereka dirawat di NYU Medical Center kerana trauma,” demikian polis New York (NYPD), mengenai insiden di Midtown Manhattan tersebut.


Presiden Manhattan Borough Scott Stringer meminta diadakan penyelidikan menyeluruh oleh Buildings Department. Menurut situs jabatan tersebut, ada 56 pelanggaran elevator di gedung tersebut sejak 2001.


“Jika ditemukan kecacatan pada salah satu atau elevator atau lebih di gedung ini, New Yorkers (warga New York) harus tahu seperti apa,” kata Stringer.


Jubir Buildings Department Tony Sclafani menyatakan, penyelidik dari pihaknya sudah mengeluarkan permintaan untuk mengurangi penggunaan elevator tempat Hart tewas. Terdapat 13 elevator lain di gedung tersebut.


Terakhir kali bermasalah dengan keamanan terjadi pada 2003 dan sudah pengalami reparasi. “Mjoriti pelanggaran (elevator) di gedung ini tak berbahaya,” katanya.

Demi kelab bola tampar,pemain ini sanggup berbogel untuk mengumpul dana


Demi untuk memajukan sebuah krlab bola tampar beberapa wanita cantik yang bergabung dalam kelompok atlet pecinta bola tamapar rela tampil topless dalam sebuah kelendar.


Atlet seksi dari Bristol University ini akhirnya rela melucuti pakaiannya untuk sebuah sesi pengambaran kelendar seksi terbaru. Tentu saja aksi yang dilakukan ini bukanlah paksaan dari siapapun, melainkan sebuah aksi sukarela demi memajukan kelab bola tampar yang mereka wakili.

Terlihat dalam gambar, para atlet voli wanita seksi ini tetap berpegang teguh pada peraturan dengan hanya melepaskan pakaian di bagian atas saja.
Kulit mulus ditambah dengan wajah cantik, membuat kalender seksi versi para atlet bola tampar ini semakin menarik untuk dilihat dan diletakkan dalam bilik.

Walaupun kelander ini dijual bebas, bukan bererti mudah didapatkan di tempat umum. Itulah sebabnya, para atlet cantik ini membuat sebuah group di Facebook yang berguna sebagai promosi penjualan kelendar seksi mereka.


Bagi para atlet wanita bola tampar ini kehadiran sponsor dalam kelabnya masih kurang mencukupi membeli peralatan bola tampar. Tanpa diduga, aksi seksi ini  yang dijual seharga 7 poundsterling ini sangat laris di pasaran. Dan hasil dari penjualan kalender ini akan digunakan sebagai dana pasukan.

Kerana tangan sibuk meraba dada aweknya,lelaki ini terlupa dia memandu dengan laju


INILAH.COM, Shehong – Bukannya konsentrasi memandu, lelaki China ini asyik memandu sambil meraba-raba dada sang kekasih yang duduk di sebelahnya


Deng Jialin begitu fokus meraba-raba dada kekasih hingga lupa melihat speed meter-nya untuk mengukur batas kecepatan. Ia melaju 92 km/jam di jalan dengan batas kecepatan 80 km/jam.


Kamera lalu lintas menangkap penyebabnya, yakni tangan kiri Jialin yang ‘sibuk’ itu. Ia memandu keretaNissan X-Trail miliknya hanya dengan tangan kanan.


Ini bukan pertama kalinya Jialin tertangkap memandu dengan laju. Selain membayar denda, kini ia dipermalukan dengan gambarnya yang beredar luas di internet.


Julukan barunya, ‘Breast Touching Brother’. Meski ia juga diolok pengguna internet dari negaranya sendiri, banyak yang membela dengan menyatakan gambar itu seharusnya privasi yang tak disebarluaskan. (DLM)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved