Dituduh Implan Payudara, Miley Cyrus Kesal

on 15 Disember 2011

Penyanyi yang memulai kariernya sejak kecil itu, menarik perhatian orang ketika tampil dalam suatu acara Minggu (11/12) lalu. Miley mengenakan gaun dengan bahagian dada yang terbuka. Belahan dada penyanyi 19 tahun itupun terlihat jelas. Selain menuai pujian, Miley juga mendapat cacian.

" Terima kasih atas pujiannya, tapi semua ini punyaku. Aku harap mereka sedar kalau mereka tidak perlu sesuatu yang palsu untuk tampil cantik," keluh Miley dalam akaun Twitter-nya seperti dikutip Aceshowbiz, Rabu (14/12/2011).

Kecurigaan orang makin diperkuat dengan komen para ahli bedah plastik yang yakin payudara Miley hasil bedah plastik.

"Bahkan untuk berat badan yang besar tidak mungkin menghasilkan payudara seperti itu tanpa implan," kata salah satu ahli bedah.(rik)

Wow...Pasangan Kekasih dalam Kalangan Pelajar DIBENAR Mandi Bersama

Kadang-kadang kita rasa pelik dengan polisi di China. Kerajaan di sana agak tegas apabila membabitkan penularan budaya Barat melalui internet dan filem di negara itu. Hasilnya,macam-macam polisi tegas diwujudkan untuk menyekat pengaruh itu.

Namun,polisi pusat mandian di sebuah universitidi wilayah baratl laut China,iaitu Shaanxi membenarkan pasangan pelajar yang bercinta mandi bersama-sama di dalam bilik peribadi seperti yang dilaporkan oleh China Business News dan China Daily ini bukan sahaja mencetuskan kontroversi, malah bertentangan dengan polisi moral kerajaan China.

Pusat mandian tiga tingkat di Northwestern Polytechnical University di Bandar Xi'an menyediakan tujuh bilik mandi peribadiuntuk pasangan pelajar pada kos 15 Yuan (RM7.50) untuk mandian biasa dan 18 Yuan (RM9) untuk mandian di tab.

Pusat mandian itu dikendalikan oleh kontraktor swasta dan dibuka kepada pelajar, kakitangan fakulti, dan keluarga mereka kata seorang pekerja kepada akhbar yang menjalankan liputan selepas mendapat maklumat daripada pelajar.

Pelajar menyuarakan pendapat yang berbeza-beza tentang hal ini.

"Saya tidak boleh menerima polisi ini," kata graduan bernama Xu.

"Walaupun pelajar sudah dewasa, mandi bersama-sama dengan kekasih adalah perkara peribadi, namun hal ini akan memberikankesan yang buruk jika dibenarkan di pusat mandi kolej." - DCM

Hebat..ibu ini punyai haiwan peliharaan yang ganas

Manusia memang tidak pernah lepas dari suatu kejadian yang aneh, unik, dan mungkin pelik. Apa saja boleh dijadikan suatu bahan untuk memberikan suatu pandangan yang aneh-aneh tersebut. Tinggal bagaimana orang lain menterjemahkan dari kegiatan yang memang aneh tersebut. Menyanyi juga boleh terlihat aneh jika caranya menyanyi juga aneh. Menari juga boleh terlihat aneh jika cara menarinya terlihat aneh.....

Tidak terkecuali tindakan seorang ibu yang satu ini, mempunyai suatu hobi yang sangat aneh. Iaitu mempunyai haiwan peliharaan yang mungkin ramai orang bahawa haiwan peliharaannya ini cenderung menakutkan dan boleh membahayakan nyawanya sendiri atau bahkan nyawa orang lain. Tapi anehnya, ibu tersebut santai-santai saja berjalan di tengah keramaian dengan haiwan peliharaannya itu.

INILAH DIA, HAIWAN PELIHARAAN IBU YANG LUAR BIASA TERSEBUT :

Parah..Jantung Lelaki Ini Berhenti Berdenyut Kerana Cakaran Kucing

London, Tergores oleh cakaran kucing mungkin jadi hal yang biasa bagi pencinta binatang. Namun seorang lelaki mengalami keadaan darurat seminggu setelah tercakar kucing. Mengapa boleh begitu?

Seminggu setelah dicakar kucing mertuanya, Jon Taylor (44 tahun) harus menjalani operasi darurat kerana bakteria pada cakaran kucing masuk ke dalam aliran darahnya, sehingga memibuat septikemia (keracunan darah). Jantungnya sempat berhenti berdenyut beberapa detik. Beruntung, pembedahan dapat menyelamatkan nyawanya.

"Saya sedang berada di dapur ketika kucing melompat dari oven ke kakiku dan meninggalkan 2 goresan cakar sepanjang 6 cm. Setelah memberikan ubat luka , saya tidak memikirkannya lagi," jelas Jon Taylor, seperti dilapor Dailymail, Selasa (13/12/2011).

Luka di kulit telah memungkinkan strain bakteria streptokokus dari cakar kucing masuk ke dalam aliran darah Jon. Bakteria yang masuk dan berkembang biak akhirnya mempengaruhi katup aorta dalam jantungnya, yang berfungsi untuk mengawal aliran darah ke seluruh tubuh.

Dua hari setelah dicakar keadaan tubuh Jon mulai menurun, tapi ia hanya mengira itu kerana flu. Sehari setelah itu, ia merasa sangat sakit hingga hanya boleh berbaring di tempat tidur.

"Saya biasanya tangguh, tapi saya terkejut melihat betapa flu telah membuat saya lemah selama 6 hari," kata Jon, yang tinggal dengan isterinya Stephanie dan ketiga anak mereka dekat Okehampton, Devon.

Malam berikutnya, Jon terbangun kerana rasa sakit berdenyut di jari manis kirinya, yang keesokan harinya menyebabkan bengkak dan berubah ungu. Tapi ia belum juga memikirkan itu dan menganggap jari bengkak dan ungu hanya kerana tertimpa benda di tempat kerja. Ia tidak tahu bahawa jari bengkak dan ungu adalah gejala khas dari septikemia.

Septikemia terjadi ketika bakteria berkembang biak di dalam darah, menyebabkan peradangan luas yang merusak organ-organ vital. Jika tidak segera diobati, shock septik dapat berkembang, di mana racun bakteria menyebabkan tekanan darah menurun.

Akhirnya organ mulai gagal berfungsi dan menyebabkan kematian pada lebih dari separuh pesakit. Bakteria dapat memasuki aliran darah melalui operasi terbuka dan abses gigi, serta luka bakar dan goresan.

"Saya masih tidak berfikir bahwa gejala itu ada hubungannya dengan luka goresan cakaran, kerana luka itu tampak sudah sembuh. Tapi 6 hari setelah tergores, saya mengalami kuning (jaundice) dan sangat tidak sihat. Saya mengalami demam dan sangat lemah," jelasnya.

Keluarganya yang begitu khutir akhirnya memanggil ambulans dan Jon dilarikan ke hospital. Jon dibawa ke perawatan intensif, di mana ujian menunjukkan jantung, paru-paru, hati dan ginjal telah gagal berfungsi. Pada satu tahap jantungnya juga berhenti berdenyut selama beberapa detik dan harus restart. Doktor juga mengatakan katup aorta jantungnya perlu diganti.

"Doktor mengatakan kepada saya jika saya tidak menjalani operasi, saya akan mati dalam 48 jam. Isteri saya sangat takut dan saya cukup takut," jelasnya.

Meski tidak semua luka gores cakaran kucing berbahaya, namun hal tersebut tidak boleh diperlecehkan seberapa pun ukurannya.

"Luka gores yang terinfeksi biasanya akan mulai terlihat merah dan terinfeksi, kelenjar getah bening akan mulai membengkak di dekat luka setelah sepuluh hari. Ini akan diikuti dengan demam, kelelahan, sakit kepala, dalam beberapa kes kehilangan nafsu makan, pembesaran limpa dan sakit tenggorokan," papar Dr Suranjith Seneviratne, imunolog di Royal Free Hospital, London.

Awalnya luka dapat terlihat seperti mengalami penyembuhan, tetapi bakteria boleh bepergian ke tempat lain. Gejala sering terlihat jauh hari setelah luka terjadi, kerana masa inkubasi biasanya beberapa hari dan bakteria berkembang biak semakin banyak.

Bakteri dapat menetap pada jantung, hati, otak, ginjal dan paru-paru, pada orang-orang dengan sistem kekebalan rendah seperti, bayi atau seseorang dengan penyakit yang sudah ada seperti kanser atau diabetes.

Orang-orang yang sedang memakan ubat-ubatan tertentu juga berisiko, seperti ubat-ubatan yang dapat menekan sistem kekebalan tubuh, termasuk kemoterapi dan steroid (yang digunakan untuk keadaan termasuk rheumatoid arthritis dan multiple sclerosis).

"Pada orang sihat, biasanya sistem kekebalan tubuh mereka akan membunuh bakteria," kata Dr Seneviratne.

Bukan hanya goresan cakar binatang yang dapat menyebaban keracunan darah, tapi juga luka kerana serpihan kaca atau duri.

Perlu diketahui, sebelumnya Jon telah didiagnosa dengan heart murmur pada saat berusia 30-an tahun, yang disebabkan katup jantungnya melemah. Doktor percaya bahawa bakteria dari cakar kucing telah menetap di tempat yang lemah tersebut.

sumber : detikhealth.com

Video Anjing Setengah Manusia Heboh di Internet


Sebuah video menampilkan seekor anjing dengan badan manusia sedang melahap Dairylea Dunkers marak di dunia maya. Seperti apa?

Berkat kamera yang diposisikan sedemikian rupa, anjing bernama Bizzle ini seolah memiliki lengan dan mengenakan baju sembari akan memakan santapannya. Tak perlu waktu lama hingga warga di dunia terpukau video yang dipostkan di YouTube ini.

Video Bizzle milik Guy Jenkins (25) dan Bec Medri (23) ini dibuat di Northampton, Inggris. Jenkins mengaku membuat video ini kerana merasa bosan di hari minggu.

“Saya pernah melihat video kucing memainkan piano dan saya pikir Brizzle juga boleh melakukan hal serupa,” katanya seperti dikutip Telegraph.

Kerana Bizzle memiliki nafsu makan luar biasa, saya rasa ini akan mencari cara terbaik membuat dia beraksi di depan kamera, lanjutnya.

“Kini Bizzle berhasil menjadi bintang dan banyak komen muncul dari seluruh dunia,” akunya.

Bizzle merupakan bulldog Amerika berusia dua tahun.


Gila..Diusir Dari Kereta Api, Pasangan ini Nekad Lanjutkan Adegan Seks di Platform Stesen

Kedua pasangan ini nampaknya tidak sabar lagi menunggu sampai ke rumah dan melampiaskan hasrat seksual mereka, dan memutuskan untuk melakukan hubungan intim di sebuah kereta api bawah tanah.

Ketika penjaga kereta api sedar tentang apa yang sedang terjadi, ia kemudian menyuruh mereka turun dari kereta, dan berfikir ia telah berhasil menghentikan aksi tak senonoh keduanya.


Namun, dengan tenangnya kedua pasangan ini turun dan melanjutkan perbuatan mereka di platform stesen yang membuat hairan para penumpang kereta yang melihat hal ini.

Kedua pasangan nekad yang belum dikenal pasti ini terjebak di kereta api Transit Toronto (TTC), pada hari Ahad (11/12), setelah seorang penumpang yang jijik melihat persetubuhan mereka menekan tombol darurat.

“Mereka berada di kereta api bawah tanah itu dan melakukan hubungan seks. Ini merupakan laporan pertama yang saya lihat dari jenis perilaku seperti ini, selama hampir empat tahun aku di sini. Mereka tampak sangat mabuk, aku tidak yakin apakah itu disebabkan oleh pengaruh dadah atau alkohol.” tutur juru bicara TTC, Brad Ross kepada Toronto Sun yang dikutipMail Online.


Video rakaman telefonl yang menangkap aksi kedua pasangan ini telah menjadi hit internet sejak diposting secara online.

Pasangan ini kemudian ditahan oleh polis Toronto, dan didakwa melakukan tindakan cabul di depan publik.

“Kami mengambil tindakan tersebut kerana ada anak-anak yang naik di kereta api bawah tanah. Kita tidak boleh menizinkan orang-orang melakukan aktiviti seksual pada sistem kereta api bawah tanah, bas atau trem. Kerana ini adalah sistem transportasi publik dan TTC membawa 1,6 juta orang per hari, termasuk anak-anak.” tambah Ross.

Wow..pemandu teksi Britain ini dapat tugas jemput anjing di Sepanyol


LONDON - Pemandu Teksi asal Britain mendapatkan tugas menarik dari pelanggan teksinya. Ia ditugaskan untuk menjemput seekor anjing Labrador, di Sepanyol.

Si pemandu yang bernama John pada awalnya mengira itu adalah tugas yang biasa. Namun ketika diberitahu bahawa anjing itu berada di Madrid, Sepanyol ia pun terkejut.

John akhirnya menerima tawaran tersebut setelah menyepakati imbalan yang akan diterimanya. Perjalanan dari Madrid kembali ke London akan memakan waktu sekitar 36 jam, itupun bila tidak ada halangan yang merintang.

Seperti dilapor Thai Indian, Rabu (14/12/2011), John berangkat dari London dengan menumpangi feri yang akan membawanya menuju Santander. Kemudian, dirinya melanjutkan perjalanan dari Santander ke Madrid setelah menempuh waktu 4 jam.

Ketika ia sampai, pengurus anjing dan seekor anjing Labrador sudah menunggunya.

Saat kembali ke London, John pun harus menempuh perjalanan selama 16 jam menuju Calais, Perancis. Ini dimaksudkan untuk mendapatkan perpanjangan sijil doktor haiwan yang akan habis dalam waktu enam jam.

Akhirnya John sampai kembali ke London dengan selamat dan ia mengatakan ini adalah pengalaman berharga yang tidak boleh dilupakannya.
(faj)

Pemuzik punk kena botak kepala

BANDA ACEH, Indonesia - Polis memulihkan akhlak lebih 60 peminat muzik punk rock yang terdiri daripada golongan belia di wilayah Aceh, Sumatera dengan alasan mereka mencemarkan imej wilayah berkenaan.

Sejak ditangkap pada satu konsert di sini pada malam Sabtu lepas, seramai 59 peminat punk rock lelaki dan lima peminat perempuan dipaksa memotong rambut, menukar pakaian dan bersolat.

"Kami khuatir undang-undang syariah yang dilaksanakan di wilayah ini akan tercemar akibat aktiviti mereka," kata Timbalan Datuk Bandar Banda Aceh, Illiza Sa'aduddin Djamal semalam.

"Kami harap dengan menghantar mereka ke program pemulihan akhlak, mereka akhirnya akan bertaubat," tambahnya.

Beratus-ratus peminat punk rock Indonesia tiba di Aceh untuk menonton konsert itu bagi mengumpul derma anak yatim.

Polis kemudian menyerbu tempat konsert tersebut dan menangkap sejumlah peminat yang menyimpan gaya rambut mohawks dan bertatu, memakai seluar jeans ketat serta rantai.

Mereka dibawa ke sebuah kem berdekatan kelmarin bagi menjalani program pemulihan akhlak selama 10 hari yang dikendalikan oleh pihak polis.

Koresponden agensi berita AFP memberitahu, seorang gadis menangis apabila beberapa wanita bertudung memotong pendek rambutnya manakala beberapa lelaki mengeluh semasa kepala mereka dibotakkan.

"Kenapa mereka menangkap kami? Mereka tidak memberikan sebarang alasan," kata seorang pemuda, Fauzal, 20.

"Kami tidak mencuri, kami tidak mengganggu sesiapa. Kami berhak untuk menonton konsert," tambahnya.

Seorang lelaki berusia 22 tahun dari Medan yang ditahan di kem berkenaan berkata, dia bimbang akan kelilangan pekerjaannya selepas ditahan selama 10 hari.

"Saya baru mula bekerja di sebuah bank di Medan. Saya tidak tahu apa yang perlu dikatakan kepada mereka (polis) kerana saya tidak tahu mengapa kami ditangkap," katanya.

Polis sebaliknya menyatakan, penangkapan tersebut dibuat bagi mengelakkan golongan belia daripada berkelakuan menyimpang agama.

"Mereka tidak pernah mandi, mereka tinggal di jalanan, tidak pernah solat," kata Ketua Polis Aceh, Iskandar Hasan.

"Kami perlu memulihkan mereka supaya mereka berkelakuan baik dan berakhlak. Mereka perlukan layanan keras bagi memulihkan mental mereka," tambahnya.

Dalam perkembangan berkaitan seorang aktivis hak asasi manusia Indonesia, Evi Narti Zain berkata, penangkapan anak-anak muda itu melanggar hak asasi manusia. - AFP

sumber : kosmo online

Bekas kekasih bomohkan teman wanita supaya tak minat dengan suaminya

KUALA LUMPUR: “Hampir setahun saya mengabaikan tanggungjawab kepada suami dan lebih teruk saya turut mengabaikan tanggungjawab kepada anak yang ketika itu berusia setahun kerana lupa semua itu.

“Dalam ingatan hanya terbayang bekas teman lelaki dan jika boleh, saya ingin bersamanya setiap masa walaupun ketika itu sudah mendirikan rumah tangga,” kata wanita yang ingin dikenali sebagai Rina, 31, mendakwa menjadi mangsa ‘dukun asmara’ mengakibatkan nafsunya hanya terdorong apabila melihat bekas teman lelakinya.

Menurutnya, dalam tempoh itu, dia langsung tidak ‘berminat’ apabila melihat suami, sebaliknya perasaan itu bertukar setiap kali melihat wajah bekas teman lelaki dan tambah teruk ketika menerima SMS daripada lelaki itu juga turut membuatkannya ghairah.

Katanya, dia tidak menyangka lelaki itu menggunakan ‘cara halus’ sedangkan mereka berpisah secara baik tanpa perselisihan faham dan dulu lelaki itu beranggapan perpisahan mereka ketentuan tanpa menaruh dendam.



Rina berkata, dakwaannya terhadap lelaki terbabit dirasakan berasas selepas menjumpai botol kecil dibungkus kain kuning mengandungi rambutnya di dalam kereta bekas teman lelakinya ketika mereka keluar makan malam.

sumber : myMetro

Penyanyi ini berbogel dalam video klip terbarunya untuk menaikkan popularitinya yang merudum

infospesial.net - Peminat Cassie Ventura sudah tidak akan terkejut melihat penampilan hotnya sekali lagi dalam video klip single terbarunya yang berjudul "King of Hearts". Keputusannya untuk tampil panas pada video klip single terbarunya tersebut diambil untuk menaikan popularitinya di dunia muzik yang semakin merudum.

Kali ini Cassie memilih untuk mempamerkan dadanya pada video klip terbarunya itu. Dengan hanya mengenakan cseluar berpinggang tinggi hitam, dan bahagian payudaranya yang hanya tertutupi kain hitam sempit

Wow..Oh In Hye Kembali Pamer Payudara dengan Pakaian Terbuka

infospesial.net - Artis Korea Oh In Hye, kembali menarik perhatian kerana pakaian yang dia kenakan saat dalam sebuah acara pelancaran sebuah produk di sebuah hotel pada Jumaat (9/12) lalu.

Oh In Hye mengenakan seluar panjang yang cukup tipis, tembus pandang, dan terbuka di sekitar daerah belakang. In Hye nampak begitu percaya diri dengan berpose di depan kemera dengan atasan tank top yang dia kenakan seperti terpotong di bahagian samping sampai belakang sehingga menampakkan bahagian terbuka luas mulai sisi kanan dada, belakang, sampai sisi kiri. Membuat dadanya begitu mudah terlihat dari samping.



Sebelumnya, In Hye pernah membuat rakyat Korea tercengang ketika dia datang di acara Busan International Film Festival dengan mengenakan sebuah gaun berwarna orange. Gaun berbahan satin itu tampak dipotong di bagian tengah atas sampai ke pinggang, sehingga bagian depan tubuhnya mudah terlihat.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved