'Mobil Bergoyang', 'Cinta Satu Malam', 'Hamil Duluan','Aku Ingin Dilubangi' dan 'Mari Bercinta 2',lagu dangdut lucah

on 11 Disember 2011

JAKARTA, 28 Nov (Bernama) -- Semua stesen radio dan televisyen di wilayah Jawa Barat diarah untuk tidak menyiarkan lagu atau klip video mengandungi lirik yang boleh dianggap lucah.

Pengharaman itu dbuat oleh Suruhanjaya Penyiaran Indonesia cawangan wilayah Jawa Barat (KPID) berikutan permintaan daripada Majlis Ulama Indonesia (MUI) , majlis perundangan wilayah (DPRD) dan masyarakat.

"Sehingga tahun ini, kami menerima 263 aduan melalui pelbagai media termasuk SMS, surat, emel, panggilan telefon dan rangkaian media sosial lain mengenai kandungan siaran radio dan TV," kata pesuruhjaya KPID Jawa Timur Nursyawal yang dipetik akhbar harian berbahasa Inggeris Jakarta Post pada Isnin.

Lagu-lagu yang dianggap lucah termasuk 'Mobil Bergoyang', 'Cinta Satu Malam', 'Hamil Duluan','Aku Ingin Dilubangi' dan 'Mari Bercinta 2'.

"Mobil Bergoyang, sebagai contoh, mengandungi lirik mengenai bagaimana gadis liar tidak memerlukan bilik hotel yang mahal untuk berasmara tetapi hanya sebuah kereta.

Lagu 'Hamil Duluan' ialah mengenai pasangan yang belum berkahwin mengadakan hubungan seks menyebabkan si gadis mengandung.

Nursyawal berkata suruhanjaya itu tidak bertindak sebagai penapis mengharamkan penciptaan lagu atau video klip terbabit.

"Apa yang boleh kami buat ialah mengharamkan ia daripada disiarkan. Malah di negara maju seperti Amerika Syarikat, yang disebut sebagai negara paling liberal, lagu dan video yang mengandungi bahan seks tidak dibenar disiarkan untuk awam," katanya.

Ibu bapa pula mengalu-alukan pengharaman itu dan seorang bapa kepada dua anak, Iman Herdiana, 29, berkata beliau amat terganggu apabila mendengar anak perempuannya berusia dua setengah tahun menyanyikan lagu 'Cinta Satu Malam'.

"Ia tidak manis untuk didengar," katanya yang memberitahu anaknya mendengar lagu itu daripada televisyen dan beliau meminta isterinya menukar saluran lain apabila video itu disiarkan.



Gempak..Hotel Ekstrim di Pinggir Jurang Setinggi 2,8 Kilometer

Hotel yang satu ini amat jelas bukan dibuat untuk orang yang lemah jantung. Kerana pondok yang berbentuk silinder ini berada di ketinggian 9.300 kaki (2,8 km) dengan menggantung pada tepi sebuah tebing di gunung Mont Blanc di Itali.


Pondok ini diletakkan di ketinggian 9.300 kaki tersebut dengan menggunakan sebuah helikopter, dengan sebahagian menggantung keluar dari tebing berbatu.

Menurut sang pencipta hotel ini, pendaki gunung dapat beristirahat di silinder ber-Air Cond tersebut dan merupakan cara baru untuk hidup di pegunungan ‘.

Akomodasi ramah lingkungan ini berisi 12 tempat tidur, ruang tamu, dapur dan toilet serta disokong oleh panel suria yang terletak di bahagian atap. Selain itu, sebuah jendela di hujung tabung ini memperlihatkan panorama yang menakjubkan dari pegunungan yang tertutup salju.

Hotel yang didanai oleh Alpine Club Itali ini menelan belanja sebesar 214.000 pound dan sekarang terbuka untuk para pendaki.



Manurut Mail Online, bahagian dalamnya terisolasi secara termal, dan perabotanya dirancang agar terlihat seperti sebuah pondok pegunungan tradisional.

Seluruh struktur yang lebih dulu dirangkai sebelum diterbangkan ke tempatnya, dirancang untuk melawan tekanan ekstrim dari ketinggian. Ini juga dirancang agar tidak berimpak pada lingkungan sekitarnya dan dapat diangkat kembali dengan helikopter setelah tidak digunakan lagi.

Gilalah..Wanita 60 Tahun Diserang 25 Ekor Anjing Rottweiler Hingga Tewas

Seorang wanita di Republik Chezko diserang hingga tewas oleh 25 ekor anjing Rottweiler, menurut pihak polis setempat.

Menurut BBC, petugas dipanggil ke rumah seorang wanita yang mengatakan dirinya sedang diserang oleh anjing-anjing keluarganya.

Ketika mereka tiba di rumahnya, di sebuah desa barat laut Praha, polis mengatakan mereka menemukan anjing dan tubuh seorang wanita berusia 60 tahun.

Ke-25 anjing yang terdiri dari lapan ekor anjing dewasa saat telah ditempatkan di penampungan sambil menunggu penyelidikan lebih lanjut dari polis.

“Beberapa anjing menyerang pemiliknya. Dia meninggal di tempat kejadian setelah menderita luka-luka serius,” kata juru cakap polis Daniel Vitek.

Sementara itu, menurut para tetangga anjing-anjing tersebut milik anak perempuan wanita tersebut, dan kelihatannya tidak diurus dan diberi makan secara teratur.

Salah satu tetangga mengatakan dia mengabaikan jeritan wanita itu, kerana keluarga tersebut sering berteriak pada anjing-anjing mereka kerana menyalak terlalu keras.

Lady pamer bulu ketiak warna hijaunya dalam keadaan separuh bogel didalam sebuah toilet

Lady GaGa kembali melakukan aksi brutalnya dengan berpose kontroversi di sebuah toilet di Tokyo.

Lady yang hanya mengenakan bra hitam dan seluar jeans koyak, berpose seperti orang yang sedang kepenatan sambil duduk di atas sebuah wc.

Lady juga mempamerkan bulu ketiaknya yang berwarna hijau, serupa dengan warna rambutnya.

Demikian seperti yang dilaporkan dari Pipstream.

Kereta Bertenaga Coca-cola dan Mentos Pecahkan Rekod

dtephen Voltz dan Fritz Grobe menciptakan kereta roket yang didorong dengan 54 botol Coca-cola Zero dan 324 Mentos.

Menurut Mail Online, keduanya mengatakan bahawa kereta berpenumpang satu orang yang bernama Mark II ini, berhasil menempuh jarak 239 kaki (72 meter), lebih jauh dari percubaan tahun lalu iaitu 220 kaki (67 meter) hanya dengan setengah bahan bakar.


Voltz mengatakan pada Khamis (08/12) bahawa mereka memasukkan mekanisme piston dan silinder sederhana untuk membuat kendaraan bergerak. Dia mengatakan itu tenaga kendaraan ini cukup kuat, dan mengingatkan agar orang tidak melakukan percubaan seperti ini di rumah.

Grobe, yang bertumbuh pendek, meninggalkan Yale di mana ia belajar matematik, untuk menjadi pemain sarkis. Sedangkan Voltz, lelaki botak yang tinggi, adalah seorang peguam di Massachusetts sebelum ia menjadi pemain komedi jalanan.

Mengaku Berkelamin Ganda, Model Cantik Disingkirkan dari Pertandingan

TRIBUNNEWS.COM - Seorang model cantik terpaksa menerima kenyataan disingkir dari pertandingan model di Poland setelah mengaku di depan juri jika dirinya berkelamin ganda. Demikian diberitakan The Sun, minggu ini.

Si cantik Michalina Manios (22) membuat juri di pertandingan Poland Next Top Model terkejut setelah ia mengaku sebelumnya dikira lelaki sampai kemudian melakukan operasi plastik empat tahun lalu untuk memotong organ kelamin lelaki darinya. Setelah itu ia kemudian memilih hidup sebagai perempuan.

Ia menjadi kontestan paling populer di televisyen setempat setelah melakukan pengakuan di depan panel juri tentang rahsianya pada September lalu.

"Saya terlahir sebagai hermaphrodite (berkelamin ganda), dan saat doktor melihat saya mereka mengesahkan saya lelaki karena memiliki organ kelamin lelaki," katanya.

"Namun, saat saya membesar, saya lebih cenderung lebih feminin ketimbang jadi lelaki sehingga empat tahun lalu saya memutuskan memotong organ kelamin saya dan mengganti nama," tambahnya. Sayangnya, setelah pengakuan itu, para penonton tidak menerima kenyataan dan memutuskan melakukan voting dan menyingkirkan Manios dari pertandingan itu.

"Penampilannya luar biasa dan sangat sukses serta memberikan pelajaran kepada negeri ini," kata satu di antara anggota panel juri, Marcin Tyszka. Sementara Manios mengatakan dirinya bersyukur boleh mengikuti pertandingan ini.

"Ini sebuah pengalaman yang sungguh luar biasa dan siapa yang tahu apa yang terjadi pada besok. Kita akan lihat," katanya.

Sanggup...Kate Moss, Lara Stone, Milla Jovovich Bogel di Pirelli Calendar 2012

infospesial.net - Tahun 2012 sudah menanti, kalian harus segera miliki kalendar baru tentunya.

Kalendar Pirelli dibuat mulai tahun 1994 dan tidak dijual untuk umum. Pirelli sendiri yang menentukan siapa saja yang berhak mendapatkan kalendar tersebut. Kalendar ini berisi foto-foto artistik yang dibintangi oleh model terkenal dan berpose bogel tanpa mengenakan sehelai benangpun.

Supermodel yang pernah menjadi model kalender Pirelli adalah Sienna Miller, Naomi Campbell, Gisele Bundchen, Kate Moss, Cindy Crawford, Selma Blair, Milla Jovovich, Heidi Klum, Penelope Cruz, Brittany Murphy, Karolina Kurkova, Hilary Swank, Anja Rubik, dan masih banyak lagi.

Untuk edisi tahun 2012 ini, Pirelli memilih 12 model iaitu Isabeli Fontana, Natasha Poly, Saskia de Brauw, Lara Stone, Joan Smalls, Guinevere van Seenus, Malgosia Bela, Edita Vilkevicute, Kate Moss, Milla Jovovich, Margareth Made, dan Rinko Kikuchi.

Mario Sorrenti beruntung menjadi fotografer untuk pengambilan gambar kali ini dan secara tidak langsung menjadi master mind di belakang tema kalendar Pirelli 2012.

Awalnya Mario merancang ingin membuat tema foto sexy (sesuai dengan tema dari tahun ke tahun kalendar Pirelli -artistic nudes). Tetapi sejalan dengan itu ia merubah fikirannya dan mengganti tema foto dengan pose-pose simple walaupun tetap sang model tidak mengenakan pakaian.

Keunikan yang terjadi tidak hanya perubahan tema yang mendadak, tetapi pengamabaran yang dilakukan secara personal. Tidak menggunakan banyak kru, hanya Mario Sorrenti dan sang model. Mario merasa chemistry boleh terjalin lebih natural dan hasil foto yang dihasilkan pun semakin bagus.

Video mahasiswi marah kerana pengujung perpustakaan bernafas dengan kuat menjadi hit di internet

Video seorang mahasiswi tahun terakhir kehilangan kawalan di perpustakaan sekolahnya, kerana menganggap sesama siswa terlalu ribut, telah menjadi hit di internet.

Mahasiswi yang tidak diketahui namanya ini kehilangan kawalan atas dirinya di perpustakaan Cal State Northridge pada hari Selasa (06/12), menurut kata mahasiswa yang memposting video ini di Facebook.

Filem ini dirakam dan diposting di Facebook oleh mahasiswa CSUN iaitu Ashley Monroe, yang menyatakan bahawa gadis tersebut mulai emosi setelah mengatakan kepada orang-orang untuk berhenti bernafas terlalu keras.

“Itu sangat gila dan tidak masuk akal, ini seperti sebuah filem yang menakutkan.” tulisnya.

Bahkan salah satu pengguna Twitter yang mengaku menyaksikan kejadian ini menggambarkan bahwa peristiwa tersebut sebagai ‘aksi mengamuk paling dramatis’.

Video ini dimulai dengan beberapa orang mahasiswi yang mengatakan bahawa sang mahasiswa tersebut untuk menenangkan diri. Namun komen tersebut justru memprovokasi sang mahasiswi asia itu, yang membuat kelompok tersebut mengolok-oloknya.

Sang mahasiswi itu akhirnya kembali ke tempatnya dan memukul meja dengan keras berulang kali.

Diketahui, video ini telah menjadi hit di YouTube dengan lebih dari 50 ribu tayangan.

Dua gembala jatuh sakit kerana menggigit testis (buah zakar) kambing biri-biri hingga putus

CHEYENNE, Amerika Syarikat (AS) - Dua gembala jatuh sakit selepas menggigit hingga putus testis (buah zakar) beberapa ekor biri-biri dalam satu acara mengasi haiwan ternakan di negeri Wyoming, lapor akhbar MailOnline kelmarin.

Mereka yang mengalami cirit-birit, muntah, perut memulas dan demam dimasukkan ke sebuah hospital tempatan baru-baru ini dan disahkan mengalami radang usus akibat jangkitan bakteria kampilobakter jejuni.

Jabatan Kesihatan Wyoming yang menyiasat kes tersebut mendapati jangkitan itu berpunca daripada perbuatan menggigit testis anak biri-biri yang mendedahkan mereka kepada kuman dan kotoran.

Seramai 12 pengembala mengambil bahagian dalam acara tahunan tersebut yang melibatkan mereka membuang ekor, menanda telinga 1,600 ekor anak biri-biri selain mengasi sejumlah anak biri-biri jantan.

Hanya dua gembala terbabit menggunakan gigitan untuk mengasi haiwan itu manakala rakan-rakan lain berbuat demikian dengan pisau tajam.

Beberapa pengembala tempatan memberitahu, perbuatan menggunakan mulut untuk mengasi anak biri-biri merupakan perkara biasa di Wyoming.

Mulut digunakan untuk mendapatkan cengkaman lebih baik sekali gus memastikan testis yang licin itu tidak bergerak sebelum ia dibuang. - Agensi

sumber : kosmo online


Tupai Hebohkan Sekolah di Florida Karena Membunyikan Alarm Kebakaran


Ini seperti sebuah cerita yang tidak masuk akal, namun seekor tupai nakal hampir menyebabkan sebuah sekolah di Ellenton, Florida, terkena denda berat kerana membunyikan alarm kebakaran palsu.

Insiden ini terjadi tahun lalu di Sekolah Blackburn di Ellenton, Florida, dan pada awalnya, pegawai berfikir bahawa pelajar sekolah tersebut mungkin bertanggung jawab atas alarm tersebut, menurut MyFoxTampaBay.com.

Namun, sebuah rakaman CCTV mengejutkan para pihak berwajib kerana alarm itu sebenarnya dibuat oleh seekor tupai nakal, di dapur sekolah di mana alarm itu tersebut diletakkan.

Dengan meninjau kamera keamanan sekolah, para penyelidik menemukan video yang menunjukkan seekor tupai memanjat dinding setinggi lima meter, kemudian menggantung diatas tuas yang menyebabkan alarm kebakaran berbunyi.

“Kami tidak harus membayar denda untuk alarm palsu setelah pemadam kebakaran menyedari seekor tupai sebagai pelakunya.” kata Todd Henson, ketua operasi dan pemeliharaan Sekolah kepada MyFoxTampaBay.com yang dikutip Huffingtonpost.

Janda ganas selamba hisap syabu depan anak


KUALA LUMPUR: Dia layak digelar janda gengster! Selepas diceraikan suaminya, wanita ini cuba melupakan masalah dihadapi dengan cara songsang apabila terbabit dalam penyalahgunaan dadah dan kumpulan kongsi gelap.

Lebih memalukan, janda mualaf berusia 28 tahun yang memeluk Islam ketika berkahwin dengan bekas suaminya tiga tahun dulu seakan-akan membelakangi agama dianutinya apabila kini mempunyai dua anak hasil hubungan luar nikah dengan dua lelaki berbeza.


Usaha wartawan Metro Ahad yang cuba menyelongkar kisah janda ganas ini berhasil apabila penyiasatan dilakukan berjaya menembusi tembok ‘kebal’ wanita itu.


Hidup janda dikenali sebagai Zalika atau Ika itu didapati tidak terurus apabila dia tidak lagi bekerja. Disebabkan itu, kehidupannya bersama dua anak yang masih kecil terumbang-ambing dan serba kekurangan, lebih-lebih lagi apabila si ibu menjadi hamba dadah.


Selepas berjaya memasuki rumah wanita itu menerusi penyamaran, wartawan mendapati Ika tanpa segan silu menghisap syabu di depan anak perempuannya berusia dua tahun.


Selain itu, keadaan rumah yang sempit, tidak terurus, berbau serta kotor juga tidak sesuai buat wanita ini membesarkan anaknya, termasuk paling kecil berusia empat bulan.



Menurut Ika yang berasal dari Johor Bahru, pada mulanya dia berhijrah ke Kuala Lumpur bagi mendapatkan pekerjaan tetapi selepas beberapa bulan di bandar raya ini, dia mengenali seorang lelaki beragama Islam dan kemudian merancang untuk berkahwin.


“Masa itu umur saya baru 23 tahun tetapi sudah berjinak-jinak dengan heroin dan syabu. Pada waktu itu juga saya dan keluarga penganut agama Kristian.


“Tidak lama selepas itu, kami mengikat tali pertunangan dan saya bertekad ingin mempelajari Islam dan memeluk agama itu sebelum kami bernikah serta meninggalkan segala tabiat buruk yang pernah saya lakukan.


“Selepas berkahwin, keluarga mentua menyambut baik kedatangan saya sebagai saudara baru. Mereka mengajar dan membimbing saya mengenai pelbagai ilmu agama seperti bagaimana mahu menunaikan solat, membaca al-Quran dan menutup aurat seperti memakai tudung,” katanya.


Bagaimanapun, Ika menjelaskan, tanggungjawab terbabit yang sepatutnya dipikul bekas suaminya sering diabaikan dan lelaki itu menyerahkan segala-galanya kepada keluarga.


“Pada mulanya saya pelik kenapa bekas suami tidak mengajar saya mengenai perkara itu? Saya saudara baru yang harus dibimbing olehnya, tetapi perkara lain pula berlaku.


“Selepas tiga tahun berkahwin dan dikurniakan dua cahaya mata, tiba-tiba bekas suami benci dan muak melihat saya tanpa sebab. Dia juga secara terang-terangan mengatakan ada teman wanita baru dan ingin menceraikan saya.


“Hati wanita mana tidak hancur mendengar kenyataan itu, lebih-lebih lagi saya sanggup meninggalkan keluarga kerana cinta dan sayang kepadanya,” katanya.


Selepas diceraikan, kedua-dua anak wanita ini diambil bekas suaminya. Patah hati dengan tindakan itu dan bergelar janda pada usia 26 tahun, Ika mengambil keputusan tidak lagi menjalin ikatan dengan keluarga bekas suami dan mencari hala hidup baru.


Bagaimanapun, sinar dicari tidak ditemui apabila wanita ini mula berkawan dengan rakan lamanya. Sejak itu, Ika kembali mengambil dadah untuk melupakan masalahnya serta mengamalkan seks bebas sehingga terlanjur dengan teman lelaki.


“Selepas bercerai, saya seakan-akan hilang arah dan tidak tahu ke mana ingin dituju. Walaupun keluarga masih menerima saya, saya tidak mahu menyusahkan mereka kerana mereka juga bukan orang senang.


“Saya mengambil keputusan untuk hidup sendirian dan bergaul semula dengan teman lama. Lama-kelamaan, saya kembali mengambil dadah, melakukan seks bebas dan menyertai kumpulan kongsi gelap untuk melepaskan tekanan hidup,” katanya.


Selepas dua tahun menjanda, Ika tidak mempunyai kerja tetap dan kadangkala hanya menjadi pelayan separuh masa di sebuah restoran berdekatan rumahnya bagi menyara kehidupannya dan dua anak tidak sah taraf terbabit.


Menurut anak kedua daripada tujuh beradik ini, dia tidak mempunyai kelayakan untuk mendapatkan kerja yang baik, malah akibat pengambilan dadah, tingkah laku yang berbeza membataskan pergaulannya dengan orang ramai.


“Saya tidak ada keyakinan untuk mencari pekerjaan. Yang boleh saya lakukan ialah mencari kerja separuh masa saja. Walaupun tidak cukup untuk menampung belanja saya dan anak, sedikit sebanyak ia membantu. Paling tidak, saya menjadi ‘pusher’ menjual dadah secara kecil-kecilan.


“Kadangkala, kawan terdekat dan keluarga turut memberi bantuan untuk saya menyediakan keperluan dua anak. Walaupun tidak mewah, ia memadai bagi kami meneruskan kehidupan,” katanya.


Meskipun sudah lama terjebak dengan pelbagai gejala sosial sehingga membinasakan dirinya, Ika masih mengharapkan peluang kedua untuk kembali ke jalan asal.


Namun, sehingga kini apa saja dilakukannya menjadi serba tidak kena dan sering tersalah arah. Malah, Ika juga sedar tabiatnya menghisap dadah boleh mempengaruhi anaknya dan membinasakan hidup mereka.


“Saya seakan-akan berputus asa untuk meneruskan kehidupan, lebih-lebih lagi hidup saya tidak terurus dan sering berdepan masalah.


“Sebenarnya, saya pernah terfikir untuk menyerahkan dua anak ini kepada rumah kebajikan tetapi tidak sanggup berpisah dengan mereka.


“Saya sedar perangai buruk saya akan turut memakan diri mereka. Namun begitu, saya hanya ada mereka sebagai penguat semangat,” katanya.

sumber : myMetro

Teruk..stress kena buang kerja ,polis ni sanggup bunuh keluarga

LONDON: Seorang anggota polis yang pernah memenangi anugerah, menyerang dan membunuh isterinya dan anak perempuan yang berusia enam tahun, beberapa hari selepas dibuang kerja.

Tobias Day 37 turut mencederakan dengan serius dua orang anak remajanya sebelum bertindak membunuh diri, menurut pegawai penyiasat.

Serangan ngeri yang berlaku di rumah berkembar itu mungkin berpunca daripada Day yang dibuang kerja oleh Polis Leicestershire kerana menyalah guna komputer.

Bekas inspektor itu, yang menurut ketua polis, sebagai seorang yang ‘tidak pernah mengambil cuti’ membunuh isterinya, Samantha, seorang guru sekolah rendah dan anak perempuan bungsu Genevieve. Dia turut menyerang Kimberley, 15 dan Adam 13, sebelum membunuh diri.



Dua remaja yang terselamat itu berada dalam keadaan kritikal tetapi stabil di Pusat Perubatan Queen di Nottingham.


Day pernah dicalonkan untuk kenaikan pangkat. Tiga tahun lalu dia menyertai Maraton London sebagai mengenang seorang rakan sekerjanya yang mati ditikam.

Jiran dan rakan sekerja Day terperanjat dengan berita serangan itu kerana dia seorang anggota polis yang ‘dihormati’. - AP

sumber : myMetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved