Makan di Restoran Ini Dilayani Orang Buta Dan Gelap Tanpa Lampu

on 09 Disember 2011

Sebuah restoran unik di Manhattan, Amerika Syarikat akan dibuka minggu depan. Uniknya restoran itu, Anda akan makan dalam keadaan tanpa lampu dan dilayani pelayan buta.

Seperti dikutip dari Daily Mail, restoran tersebut bernama Dans Le Noir?. Restoran itu sebenarnya sudah lebih dulu ada di Paris, sejak lapan tahun lalu.

Setelah sukses di Paris, restoran itu pun membuka cawangan di Barcelona dan London. Kini satu lagi cawanagn restoran itu dibuka di Manhattan, Amerika Syarikat.

Restoran Dans Le Noir dikenal dengan keunikannya. Anda yang datang akan diajak masuk ke dalam restoran yang sangat gelap, benar-benar tanpa penerangan.

Anda akan didudukkan di kerusi, tanpa tahu siapa orang yang ada di sebelah Anda. Chief Dans Le Noir?, Edouard de Broglie menjelaskan lebih jauh keunikan restorannya.

Menurut Edourad, para tamu benar-benar makan dalam keadaan gelap. Mereka pun dilarang menyalakan handphone, jam atau peralatan elektronik apapun yang boleh menyala.

Saat makan, tamu didudukkan di depan partnernya (jika datang berdua). Namun mereka tidak tahu siapa yang duduk di sebelah mereka.

"Setelah makan, kami memberikan mereka foto yang memperlihatkan apa saja tadi yang mereka makan dan mereka tampak tidak percaya. Mereka bingung membedakan carrot dan kacang, daging sapi dan tuna, anggur merah dan putih," ujar Edouard pada Times.

Untuk makan di restoran ini, harga yang harus dibayar adalah mulai dari $43 dan $79. Edourad juga memberi sedikit saran untuk Anda yang mungkin suatu hari nanti berminat datang.

"Jangan pakai baju terbaik Anda, kami hanya menyediakan tisu biasa, bukan celemek," katanya. Menurut salah seorang tamu, memang pengalaman makan di restoran gelap tersebut boleh berakhir berantakan, namun menyenangkan. Tertarik mencuba?

Ajaib, Kanak-kanak 6 Tahun Disunat Jin di Bilik Mandi

TRIBUNNEWS.COM, PALEMBANG - Warga Ujanmas Baru, Kecamatan Ujanmas geger. Tanpa sebab yang jelas, seorang bocah bernama Maulana Farid Asyipa (6) warga desa Ujanmas Baru, kelas 1 SDN II Ujanmas Baru, tiba tiba sudah di sunat oleh mahluk halus, Khamis (8/12/2011).

Menurut Tedi Samsu, ayah korban, bahawa kejadian tersebut baru diketahui Rabu (7/12/2011) sekitar pukul 16.00 WIB. Saat itu, anaknya seperti biasa mandi petang di bilik mandi.

Saat dia asyik mandi, tiba-tiba anaknya merasakan sedikit perih di bahagian kemaluannya namun tidak berdarah. Lalu ia melihat ke arah kemaluannya. Dan ketika diamatinya ternyata bentuknya sudah berubah, tidak ada kuncupnya lagi dan sudah seperti di sunat.

Melihat ada kelainan, spontan anaknya menangis. Tedi pun lantas menanyakan tentang perubahan di kemaluanya kepada isterinya. Lalu istrinya langsung memperhatikan dengan seksama dan ternyata benar kemaluan anaknya sudah terpotong seperti layaknya anak yang baru disunat.

Tetapi anehnya meskipun sudah seperti disunat kemaluan anaknya tersebut tidak mengeluarkan darah sedikitpun. Meskipun tidak ada keluhan dari anaknya, namun sebagai orangtua diapun mencoba memanggil bidan desa untuk mengetahui kalau benar bahawa anaknya tersebut sudah di sunat atau belum.

Ketika diperiksa oleh Bidan desa ternyata juga membenarkan jika kemaluan anaknya benar-benar sudah disunat dan keadaannya sudah bersih.
Sedangkan menurut Yosi bidan desa, membenarkan kalau kemaluan Farid keadaannya sudah di sunat dan cukup bersih.

Tetapi apakah dilakukan secara ghaib atau tidak ia kurang tahu, tetapi jika secara medik itu memang sudah seperti disunat seperti biasa.

Sementara itu menurut Farid, bahawa ia awalnya tidak tahu jika dirinya sudah disunat. Ia tahu ada keanehan ketika ia selesai mandi dan ingin memakai seluar. Ketika ia perhatikan ternyata kemaluannya berubah tidak seperti biasanya.

“Aku tahunya semasa nak pakai seluar Aku bingung ngapo lain, lalu aku teriak manggil ibu sebab terasa perih seperti di sayat. Aku tanya kenapa burungku sudah terpotong,” ucapnya sambil malu-malu

Wow..anak Demi Moore pamer punggung atas motor


LOS ANGELES - Seolah ingin meniru ibunya, puteri Demi Moore dan Bruce Willis, Scout Willis mengabadikan gambar dengan mempamerkan bontotnya.

Dalam foto hitam putih itu, Scout berpose duduk membonceng motor. Scout memang memakai seluar panjang, tapi tanpa bahagian atas belakang tubuhnya.

Wanita 20 tahun itu melakukannya sebagai sebahagian dari foto artistik di sebuah situs. Lewat foto yang baru dirilisnya, banyak orang memuji keseksian Scout. Dia juga dipuji kerana berani berfoto begitu.

Scout langsung dibanding-bandingkan dengan ibunya. Hal hampir sama memang pernah dilakukan Demi Moore ketika tampil telanjang di satu majalah saat tengah berbadan dua. Demikian dikutip dari Dailymail, Khamis (8/12/2011).(rik)

Beri Makan Itik, Nenek Ini Diancam 30 Tahun Penjara

MASSACHUSETS - Seorang nenek berusia 80 tahun yang merupakan pecinta binatang didakwa atas tindakan kriminal kerana dirinya memberi makan itik. Kota tempat tinggalnya juga melarang setiap warga memberikan makan kepada haiwan. Menurut pemerintah setempat, datangnya haiwan-haiwan unggas akan menyebabkan masalah besar kerana haiwan itu kerap meninggalkan kotoran. Kotoran haiwan yang menumpuk juga tidak akan baik bagi lingkungan dan kerana itulah kota tempat tinggal Claire Butcher melarang warganya memberikan makanan ke haiwan. Claire yang selalu memberi makan haiwan-haiwan di sekelilingnya, terpaksa didakwa kerana melanggar peaturan kota. Claire sebelumnya juga sempat diperingatkan oleh pemerintah di kotanya pada 2009 lalu agar tidak memberi makan haiwan-haiwan unggas. Meski demikian Claire mengabaikan peringatan itu dan menolak untuk membayar denda. "Haiwan-haiwan ini bukan milik Kota Lynn, mereka milik Tuhan," ujar Claire, seperti dikutip Daily Mail, Khamis (8/12/2011). Pemerintah Kota Lynn nampaknya tidak berubah fikiran ketika mendengar alasan Claire. Mereka tetap jengkel dengan adanya kotoran-kotoran haiwan unggas yang muncul di kolam dan taman-taman di kota. "Kau dapat melihat betapa menjijikannya kota ini dan berapa haiwan yang ada di sini. Ini semua adalah kelakuan dari Claire Butcher," ujar Pengacara Pemerintah Kota Lynn, Vincent Pheland. Claire sendiri diancam 30 tahun penjara atas kelakuannya. Pemerintah setempat juga sudah lelah akan segala bentuk alasan yang diutarakan oleh Claire. Warga juga semakin tidak nyaman melihat lingkungan kota yang dipenuhi oleh kotoran itik dan unggas lainnya.(rhs)

Kesian..Berniat Baik, Perempuan Ini DihentamKeretanya Sendiri

IRWIN - Polis setempat melaporkan, seorang wanita dari Pennsylvania, Amerika Syarikat (AS) dilanggar keretanya sendiri ketika cuba menolong seorang lelaki tua mengejar anjingnya yang melarikan diri. Anjing terrier milik Jack Russel, mengunyah tali sampai putus sebelum berhasil melarikan diri. Perempuan itu pun langsung menolong Russel yang saat mengejar anjingnya. Demikian diberitakan Associated Press, Jumaat (9/12/2011). Saat menolong Jack, perempuan itu nampaknya lupa menarik brek tangan saat meletakkan keretanya. Kereta itu pun langsung meluncur dengan pintu terbuka dan menghantamnya. Polisi mengatakan perempuan itu telah dilarikan ke Hospital Pittsburgh dengan keadaan ngeri di beberapa bagian tubuhnya, hingga saat ini, perempuan itu pun dikhabarkan menderita luka dalam. Keadaannya pun sudah mulai membaik. Polis di Kota Huntington juga menolak untuk memberitahu identiti perempuan tersebut.(rhs)

Gila..kerana stress jururawat ni cabut kuku pesakit tua

TOKYO: Mahkamah jepun menjatuhkan hukuman penjara tiga tahun kepada seorang pekerja hospital kerana mencabut kuku kaki pesakit tua sebagai cara melepaskan perasaan kecewanya.

Akemi Sato, yang bekerja sebagai pembantu di Hospital Kyoto, mencabut kuku kaki empat orang pesakit dementia, antaranya berusia 90 tahun, menurut Mahkamah Wilayah Kyoto dalam keputusan perbicaraan semalam.

Ini bukan kesalahan Sato yang pertama. Dia pernah didapati bersalah atas kesalahan yang sama sebelum ini.

“Ia satu jenayah pentingkan diri sendiri yang mempergunakan pesakit yang tidak berdaya dan tak mampu mempertahankan diri mereka sebagai jalan keluar melepaskan kekecewaan,” kata hakim Akiyoshi Sasano.

“Tidak sampai tiga tahun sejak hukuman penjaranya tamat dan kini dia melakukan kesalahan yang sama,” katanya lagi.


Pada 2006, Sato dihukum tiga tahun lapan bulan penjara kerana mencabut 49 kuku jari dan kaki enam pesakit di hospital yang berlainan.

Pengarah hospital berkata, dia tidak mendedahkan laporan jenayahnya dalam biodata dan menipu mengenai kariernya. - AFP

sumber : myMetro

ND Lala diserang 10 mat rempit

KUALA LUMPUR: “Sukar digambarkan perasaan saya ketika lebih 10 Mat Rempit mengelilingi dan mengepung kereta dengan motosikal mereka sambil menjerit mengarahkan saya keluar.

“Ketika cermin kereta dipecahkan, saya menunduk dan menutup muka dengan tangan kerana takut dicederakan mereka.”

Demikian kata penyanyi dan pelakon, ND Lala ketika menceritakan kejadian dia disamun manakala kereta BMW miliknya dirosakkan sekumpulan Mat Rempit di sebuah stesen minyak di Jalan Genting Klang, di sini, awal pagi semalam.

ND Lala atau nama sebenarnya Amir Amzah Salleh, 50, berkata sebelum kejadian pada jam 3.40 pagi itu, dia dalam perjalanan pulang ke rumah di Cheras selepas berjumpa prospek bagi menerangkan mengenai kursus perniagaan dianjurkannya.



“Saya singgah di stesen minyak itu dan selepas ke tandas, saya masuk semula ke dalam kereta sebelum membuka telefon untuk membaca SMS.

sumber : myMetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved